Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, in een nostalgische bui ben ik ook op zoek naar een spelletje. Op de basisschool tijdens het overblijven stond er een computer (absoluut geen idee wat precies) in het lokaal. Wie als eerste de boterhammetjes op had mocht ook als eerste spelen, dus dat was yours truly natuurlijk :)

Magoed, het gaat om een side-scrolling (links naar rechts) vlieg spel, waarbij het scherm automatisch naar rechts scrolde, waar ook de bad guys vandaan kwamen. In level 2 (denk ik) vloog je in een grot dus mocht je ook niet te hoog of te laag vliegen... Na wat rekenwerk kwam ik erachter dat ik niet ouder dan 7 geweest kon zijn toen ik dit speelde. Het spel is dus van (of voor) 1993. Vage beschrijving, en er zullen vele van deze spellen zijn geweest, maar ik hoop dat er voor die tijd niet veel waren.

Hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen ! Met wat screenshotjes wordt het geheugen hopelijk wat beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

De ruimte-omgeving was nogal stenig. De randen waren rots of kristal die het territorium afbakende. Ik herinner me vooral de lichtbruinige rotsen. De moederschip kon wel bewegen, maar was nogal traag. Je liet graag je kleinere units rondvliegen om te verzamelen. Ja, de moederschepen waren allemaal nogal 'koepelig'. Ik weet niet echt meer wat het doel was. De vijand verslaan? Ergens heen gaan? Alle resources verzamelen? Een bepaalde upgrade behalen? Je kan je moederschip upgraden, dat weet ik nog wel. Kon 'ie meer dingen produceren ofzo.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:42:
Hoi, in een nostalgische bui ben ik ook op zoek naar een spelletje. Op de basisschool tijdens het overblijven stond er een computer (absoluut geen idee wat precies) in het lokaal. Wie als eerste de boterhammetjes op had mocht ook als eerste spelen, dus dat was yours truly natuurlijk :)

Magoed, het gaat om een side-scrolling (links naar rechts) vlieg spel, waarbij het scherm automatisch naar rechts scrolde, waar ook de bad guys vandaan kwamen. In level 2 (denk ik) vloog je in een grot dus mocht je ook niet te hoog of te laag vliegen... Na wat rekenwerk kwam ik erachter dat ik niet ouder dan 7 geweest kon zijn toen ik dit speelde. Het spel is dus van (of voor) 1993. Vage beschrijving, en er zullen vele van deze spellen zijn geweest, maar ik hoop dat er voor die tijd niet veel waren.

Hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen ! Met wat screenshotjes wordt het geheugen hopelijk wat beter :)
Gradius? Of een van z'n sequels? Of misschien R-type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mijn kant ook een vraag: een jaar of 15 geleden had ik zelf nog geen PC. Toen ik wel eens langs bij een vriend van me waar we op zijn Commodore 64 of Atari (of is dat hetzelfde?) een spelletje speelden. Ik herinner me nog dat het gespeeld werd met een joystickje. Het spel zelf stond op een floppy (nog zo'n plooibare dunne floppy).
Het spel was een 2D platformspel zoals Mario, maar je speelde met olifantjes. Da's alles wat ik er nog van weet. Heeft iemand enig idee welk dat zou kunnen zijn?

Die kerel woont intussen al meer dan 10 jaar niet meer in mijn buurt, anders kon ik het gewoon aan hem vragen maar die optie heb ik dus niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Klinkt als veel spellen die in die tijd beschikbaar waren. Zou het een MSX homecomputer geweest kunnen zijn?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 00:16:
Van mijn kant ook een vraag: een jaar of 15 geleden had ik zelf nog geen PC. Toen ik wel eens langs bij een vriend van me waar we op zijn Commodore 64 of Atari (of is dat hetzelfde?) een spelletje speelden. Ik herinner me nog dat het gespeeld werd met een joystickje. Het spel zelf stond op een floppy (nog zo'n plooibare dunne floppy).
Het spel was een 2D platformspel zoals Mario, maar je speelde met olifantjes. Da's alles wat ik er nog van weet. Heeft iemand enig idee welk dat zou kunnen zijn?

Die kerel woont intussen al meer dan 10 jaar niet meer in mijn buurt, anders kon ik het gewoon aan hem vragen maar die optie heb ik dus niet.

Alvast bedankt!
CJ's Elephant Antics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4nGeLuS: Dat is het inderdaad! Hulde! Thanks!! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:36

Bij ons op de basisschool was Airwolf erg populair op de "nablijf" Commodore. Zou dat hem kunnen zijn? Dit spel is al wat ouder dan 1993, maar die basisschool computers waren ook vaak 2e hands computers die bijv. door ouders gedoneerd werden.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4nGeLuS schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 00:10:
[...]

Gradius? Of een van z'n sequels? Of misschien R-type?
Gradius ziet er beter uit dan het spel wat ik speelde. Denk dat het iets ouder is.
Xaverius schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 00:17:
[...]

Klinkt als veel spellen die in die tijd beschikbaar waren. Zou het een MSX homecomputer geweest kunnen zijn?
Helaas geen idee wat voor computer of spelcomputer het was. Toen nog niet echt into die dingen ;)
RealCato schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 00:36:
[...]

Bij ons op de basisschool was Airwolf erg populair op de "nablijf" Commodore. Zou dat hem kunnen zijn? Dit spel is al wat ouder dan 1993, maar die basisschool computers waren ook vaak 2e hands computers die bijv. door ouders gedoneerd werden.
Nee dat is hem helaas niet. Het scherm ging automatisch door het level, je vliegtuigje/ruimteschip bleef er altijd in en had hier geen controle over.

Toch bedankt allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

latislos

zie signature

Nemesis? Afbeeldingslocatie: http://www.ndsretro.com/bilder/msx_nemesis3.png

Parodius? :+ Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/qJrGcNHS-s0/0.jpg

Space Manbow Afbeeldingslocatie: http://screenmania.retrogames.com/msx/01/msx_0020_14.png

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande zien er helaas niet bekend uit :X

Ik begin heel erg te twijfelen of het niet in zwart/wit was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Neodymium schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:57:
Ik heb laatst ook weer zitten zoeken naar de naam van een spel. Ik geloof van nog voor het windows 95 tijdperk, echter maakte het al wel gebruik van de muis.

Het was een soort van arcade spel, met daarin verschillende kleinere spellen. Vaste camera, die niet veranderbaar was, en 2D. Ik herinner me nog een tweetal voorbeelden hiervan;

- Drie planken, met de onderste plank langzaam, middelste plank snel, bovenste plank ultrasnel, en daar stonden dan blikjes op. Een rij van blikjes schieten achter elkaar gaf een bonus.
- Eindspel was geloof ik iets van een boerderij waarop er random targets (boeren) omhoog kwamen, die je dan z.s.m. moest op klikken. Echter zaten er ook targets die je juist niet moest raken.

Ieder spelletje had een tijd en als de tijd om was dan was het spel klaar, en het ging uiteindelijk om de eindscore...
Volgens mij stond die op een Intertoys Top100 Classic Games CD ofzo.
Ik zal eens kijken of ik de CD nog kan vinden
CD gevonden, ik hoop dat-ie t nog doet. Zo niet dan ga ik wel googlen op de naam van elk spel...
Cd naam is trouwens "Intertoys Top 100 Classic Action"

Edit: zie wat filenames voorbij komen, en voordat ik een hele w95/98 Virtual Machine ga maken, is Shootgal toevallig wat je zoekt?

[ Voor 11% gewijzigd door lolcode op 14-05-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08 19:22
Ik zoek nog een spelletje dat ik zo'n 10 jaar geleden voor het laatst gespeeld heb. Ik kan me er niet veel meer van herrinneren, maar ik weet nog wel dat het een avontuurspel met als hoofdpersoon een soort worstje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

frank131331 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:17:
Jaa :d Volgens mij komen we in de richting. Je had volgens mij 3 soorten aliens en 1 mens .
Die hadden allemaal zo'n logo. Iets met een rondje en driehoekje kan ik me nog herrineren.
En elk van deze zijde hadden een kleur. Blauw en Rood zaten er zowieso bij..
Verder was dat 'moederschip' een soort gouden koepel met iets paars eromheen :p
Whoo, ik geloof dat ik het heb gevonden! Dat wil zeggen, m'n zus is eindelijk weer eens online geweest. Het heet Star Command Revolution, en het lijkt er waarachtig op. :D

(Heb ergens Star Command Deluxe vandaan gehaald en het werkte voor geen meter op m'n Win7 box met alle compatibilitie-settings. Ik wacht wel tot m'n zus eens de Revolution CD meebrengt, kan ik het met DosBox uitproberen. :P Het spel is nog ouder dan ik dacht.)

[ Voor 17% gewijzigd door Trinsec op 14-05-2010 12:22 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:17:
Bovenstaande zien er helaas niet bekend uit :X

Ik begin heel erg te twijfelen of het niet in zwart/wit was...
Skramble dan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik was vorig jaar in glasgow waar ik bij een gameshop een spel had gezien.
helaas niet meegenomen maar ik ben het naam van het spel kwijt.

Ook het enigste wat ik weet dat adlof hitler, jozef stalin en volgens mij Churchill op de cover van het spel stonden.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

ClementL schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:21:
Ik zoek nog een spelletje dat ik zo'n 10 jaar geleden voor het laatst gespeeld heb. Ik kan me er niet veel meer van herrinneren, maar ik weet nog wel dat het een avontuurspel met als hoofdpersoon een soort worstje was.
Burger Time? Daar heb je ook worstjes die rondlopen, maar het is niet de hoofdpersoon. Weet je nog meer details? Op wat voor computer was het?

Afbeeldingslocatie: http://www.c64.com/games/screenshots/b/burger_time_02.gif

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 14-05-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:30
Het was een spel voor de amiga. Je was een cowboy in het wilde westen, je zag volgens mij alleen het pistool en kon voornamelijk praten met mensen. Bij het praten had je wel de mogelijkheid te kiezen welke zinnen je tegen ze zei, zo kon je vriendelijk maar ook grof zijn. Als je grof was had je het risico om neergeschoten te worden, als je dan niet snel genoeg terug schoot was je ofwel dood, of je kreeg een schermpje waarin verteld werd "It's only a flesh wound' en dan kon je weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:26:
Het was een spel voor de amiga. Je was een cowboy in het wilde westen, je zag volgens mij alleen het pistool en kon voornamelijk praten met mensen. Bij het praten had je wel de mogelijkheid te kiezen welke zinnen je tegen ze zei, zo kon je vriendelijk maar ook grof zijn. Als je grof was had je het risico om neergeschoten te worden, als je dan niet snel genoeg terug schoot was je ofwel dood, of je kreeg een schermpje waarin verteld werd "It's only a flesh wound' en dan kon je weer verder.
Weet je zeker dat het voor de Amiga was ? Want dit klinkt erg veel als Law of the West op de C64 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
@Bergen, nee het was een point and click avontuurspel. Al wat graphischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik weet dat de Bi-Fi-worst ooit een tweetal adventurespellen had? Geen idee of je daar ook de worst zelf bij moest spelen. Informatie op internet is maar summier helaas...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 12:55
Trinsec schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:44:
[...]

Whoo, ik geloof dat ik het heb gevonden! Dat wil zeggen, m'n zus is eindelijk weer eens online geweest. Het heet Star Command Revolution, en het lijkt er waarachtig op. :D

(Heb ergens Star Command Deluxe vandaan gehaald en het werkte voor geen meter op m'n Win7 box met alle compatibilitie-settings. Ik wacht wel tot m'n zus eens de Revolution CD meebrengt, kan ik het met DosBox uitproberen. :P Het spel is nog ouder dan ik dacht.)
Held _/-\o_ Dat is hem :D Nou weet ik het weer :D
Enorm bedankt man. Ik ga volgende week even kijken of ik hem aan de praat krijg op mijn nieuwe laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
DUX schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:50:
Ik weet dat de Bi-Fi-worst ooit een tweetal adventurespellen had? Geen idee of je daar ook de worst zelf bij moest spelen. Informatie op internet is maar summier helaas...
Dat is hem denk ik. Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 12:55
Ik heb hem hier werkend op vista in dosbox :)
Enorm bedankt!!
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/4171/123ch.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
@Janmetdebaard

Nemesis op de MSX.
Heb ik zelf gespeeld tot ik er ziek van werd.

[ Voor 255% gewijzigd door centr1no op 14-05-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

lolcode schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:17:
[...]
Edit: zie wat filenames voorbij komen, en voordat ik een hele w95/98 Virtual Machine ga maken, is Shootgal toevallig wat je zoekt?
Shootgal! En bedankt!

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centr1no schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:36:
@Janmetdebaard

Nemesis op de MSX.
Heb ik zelf gespeeld tot ik er ziek van werd.
Ook niet die ik zoek helaas ;)

Moeders was overblijfmama en wist me te vertellen dat het een soort computer was (geen tv erbij, maar een computerscherm), en dat het zeker in zwart/wit was. Hoop dat dit helpt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Laatst online: 08-04 20:38
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:12:
[...]

Ook niet die ik zoek helaas ;)

Moeders was overblijfmama en wist me te vertellen dat het een soort computer was (geen tv erbij, maar een computerscherm), en dat het zeker in zwart/wit was. Hoop dat dit helpt :9
Final impact op de Mac?
Afbeeldingslocatie: http://www.d4.dion.ne.jp/~motohiko/gamedock/finalimpactshow.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ik heb een aantal paginas doorgelezen en had bijna gevonden wat ik zocht.
maar niet helemaal dus...

de beschrijving van swiv3d lijkt op het spel dat ik zoek, van wat ik me ervan kon herrinneren:
Je was een tank waarmee je allerlei missies moest doen, upgrades verzamelen, andere autootjes kapot schieten, sam sites slopen etc...

Het was een Third person game, je zag je tank dus van achteren. besturing was "richten en schieten met de muis" "rijden met pijltjestoetsen of wasd (niet zeker).

Iemand enig idee? Volgens mij kwam hij van zon verzamel cd van games maar weet niet welke. Ik kan me vergissen natuurlijk. Het is best oud maar meer rond 95 denk ik, gespeeld op windows 95 als ik me niet vergis.

MVG,
Chrophiss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Tank Commander misschien?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:40:
[...]

Weet je zeker dat het voor de Amiga was ? Want dit klinkt erg veel als Law of the West op de C64 !
Je hebt helemaal gelijk, het was inderdaad C64 en het is inderdaad law of the west, vet spel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas niet standeman. Die had ik ook gevonden maar dat was hem ook niet.

EDIT:

Ik heb het gevonden! Recoil heet het.

toch bedankt voor je tijd Standeman.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:46
Hey mensen ik zoek ook 2 games allebei voor de amiga(2000?)
1. ik wete nog dat je begint met in een rode sportauto te rijden, een soort van race. Na een tijdje gaat de auto naar de kant en wordt het een 2d shooter. Je kon mensen in netten vangen.

2. je liep op een soort ruimtestation, het aanzicht was schuin van boven. en je kon rondlopen en praten met mensen. Ik weet ook nog dat je door een pianozaal kon lopen waar de piano's uit zichzelf speelde. Ik kreeg altijd het gevoel dat het ruimte station gegijzeld werdt

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Akilla schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:25:
1. ik wete nog dat je begint met in een rode sportauto te rijden, een soort van race. Na een tijdje gaat de auto naar de kant en wordt het een 2d shooter. Je kon mensen in netten vangen.
Beverly hills cop of misschien ook wel The Punisher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

2. je liep op een soort ruimtestation, het aanzicht was schuin van boven. en je kon rondlopen en praten met mensen. Ik weet ook nog dat je door een pianozaal kon lopen waar de piano's uit zichzelf speelde. Ik kreeg altijd het gevoel dat het ruimte station gegijzeld werdt

mvg
Space Quest??

Pianozaal komt me niet bekent voor maar station werd wel gegijzeld.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond,

Ik ben op zoek naar een spel dat ik rond 1997-1998 gespeeld heb op de ps2, zo rond de tijd van Tekken 3 denk ik want die was ook uit toen. In dit spel bestuurde je alleen of met 2 spelers een soort ruimteschip, met dit ruimteschip moest je andere, vijandige, ruimteschepen kapot schieten. dit zag je allemaal vanaf de zijkant. Dit spel kende ook eindbazen, grotere ruimteschepen waar je langer over deed.

Hopelijk is er iemand die bekend is met dit spel :) zou het graag weer in m'n bezit hebben!

Gr. Jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee. Ik zit nu al de halve avond te denken en te googlen, maar ik kan er maar niet meer op komen....
Ik had een hele tijd geleden eens iets gedownload(niet al te groot bestandje). Het was niet echt een spel, maar ik weet niet waar ik het anders moet posten.

Het enige wat je in beeld zag was een zwart/wit beeld, een soort van kerk vol met kinderen. Die kinderen hadden vreemde, grote ogen die je aan leken te staren. Je kon ieder poppetje aanklikken en als je dat dan deed gingen de poppetjes rondom iets van dat poppetje afstaan. Je had dan geloof ik 3 opties: woede, angst en liefde. Als je voor woede koos vloog dat poppetje in brand, koos je voor liefde ging het poppetje (voor mijn gevoel) heel eng zingen. Geen tekst, gewoon aaaaah haaaaaaah.
De poppetjes die rondom het door jou gekozen poppetje stonden, namen de eigenschap van jou gekozen poppetje over (vlogen dus ook in brand of gingen zingen).

Wat ik verder nog kan herinneren is dat er op de achtergrond continue, om de zoveel seconden, een bedompte knal of bons te horen was, alsof er buiten die kerk van alles loos was.

Op de een of andere manier kwam dit geheel nogal freaky en behoorlijk eng over en heeft het toch wel indruk gemaakt.

Iemand enig idee? Please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:29:
Goede avond,

Ik ben op zoek naar een spel dat ik rond 1997-1998 gespeeld heb op de ps2, zo rond de tijd van Tekken 3 denk ik want die was ook uit toen. In dit spel bestuurde je alleen of met 2 spelers een soort ruimteschip, met dit ruimteschip moest je andere, vijandige, ruimteschepen kapot schieten. dit zag je allemaal vanaf de zijkant. Dit spel kende ook eindbazen, grotere ruimteschepen waar je langer over deed.

Hopelijk is er iemand die bekend is met dit spel :) zou het graag weer in m'n bezit hebben!

Gr. Jurgen
Je bedoelt de PS1; de PS2 werd in november 2000 gelanceerd in Europa.

Over je vraag: was het een side scrolling shooter zoals Gradius en R-Type?

@lekkere1: weet je wel zeker dat je dat weer wilt zien? Het klinkt namelijk als iets waar ik nachtmerries van zou krijgen :/

[ Voor 7% gewijzigd door rvone op 19-05-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghehe,

ja, ik weet zeker dat ik dit nog eens wil zien, al is het voor mijn gemoedsrust. ik heb dit spelletje/programmaatje nu in m'n kop zitten en ik word gek van het feit dat ik het niet meer kan vinden... vooral omdat het toch wel indruk op me gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een game voor de NES. Het speelt zich af in een space-achtige omgeving. De hoofdrolspeler is een (menselijk) mannetje met een buiten-proportioneel groot hoofd. Het is een platform game. De hoofdrolspeler moet levels voltooien, aliens schieten, misschien dingen verzamelen... Het was een game met een komische noot, een beetje absurdistisch. Mogelijk was er ook iets met zwaartekracht of zo, maar dat kan net zo goed niet waar zijn. Lekker vaag, maar misschien weet iemand het toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Laatst online: 17:27
L1nt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:45:
[...]

Space Quest??

Pianozaal komt me niet bekent voor maar station werd wel gegijzeld.
Nope geen pianozaal in Space Quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Er was wel een bandje met een keyboard in SQ1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

DUX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:49:
Er was wel een bandje met een keyboard in SQ1 ;)
was toch die parodie op de scene uit Star Wars deel 3 ??

moet nodig space quest maar weer eens downloaden....geniaal spel was het....Bijna allemaal gespeeld...alleen de laatste liep halverwege vast :'(

geloof zelfs dat ik nog ergens een cd heb liggen met alle space quests legaal _/-\o_

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4nGeLuS schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:22:
[...]

Je bedoelt de PS1; de PS2 werd in november 2000 gelanceerd in Europa.

Over je vraag: was het een side scrolling shooter zoals Gradius en R-Type?
Het zal dan wel een PS1 spel zijn inderdaad :).
Ik heb even een filmpje opgezocht van Gradius en R-Type, het spel wat ik bedoel is inderdaad van hetzelfde soort, het lijkt er echt heel erg veel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Valt me wel op dat haast alle laatste delen van Sierra nogal buggy kan zijn. Space Quest 6? Kan hier en daar vastlopen. Quest for Glory 4? Helemaal onspeelbaar halverwege. King's Quest 6 heeft een nare lijn in het verhaal waardoor je vast kan zitten omdat je iets vergeten bent en dus een savegame moet ophalen dat je hopelijk hebt gemaakt. Voor de rest is KQ6 wel uber, trouwens. Ik vond Lucasarts adventures meer stabiel. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

offtopic:
Space Quest had, net als meer Sierra-spellen, een probleem met snellere computers. In Space Quest 6 zat een moment (in de sickbay op Deepship 86) dat een runtime error kreeg hierdoor. Lange tijd was de remedie een savegame van na dat punt, maar er scheen ooit een werkende patch te zijn geweest.
L1nt schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:39:
was toch die parodie op de scene uit Star Wars deel 3 ??
Klopt. Je had ook nog de Blues Brother die daar random optraden en ZZ Top.

Space Quest for life, trouwens _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door DUX op 19-05-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:59:
Ik zoek een game voor de NES. Het speelt zich af in een space-achtige omgeving. De hoofdrolspeler is een (menselijk) mannetje met een buiten-proportioneel groot hoofd. Het is een platform game. De hoofdrolspeler moet levels voltooien, aliens schieten, misschien dingen verzamelen... Het was een game met een komische noot, een beetje absurdistisch. Mogelijk was er ook iets met zwaartekracht of zo, maar dat kan net zo goed niet waar zijn. Lekker vaag, maar misschien weet iemand het toevallig.
* Adventures of Rad Gravity
* Time Zone
* Mega Man

Dat zijn zo'n beetje degene die ik tegenkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:42:
[...]

Het zal dan wel een PS1 spel zijn inderdaad :).
Ik heb even een filmpje opgezocht van Gradius en R-Type, het spel wat ik bedoel is inderdaad van hetzelfde soort, het lijkt er echt heel erg veel op!
Kijk, dan kunnen we wat spellen proberen.
Populaire PS1 shooters waren:
Gradius Gaiden, maar dit was een Japanse import
G Darius
Darius Gaiden
Einhänder
R-Types (een heruitgave van R-Type I & II op een disc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Hallo allemaal,

Ik zoek de naam van een strategy game.

Je had allemaal landen (wereld kaart), hier kon je de economie managen en een politiek systeem kiezen.
Je kan beleid op defentie en zorg e.d. aanpassen.

Ook kon je andere landen aanvallen.

Ik herinner me dat je kon beginnen in de tijd van de Pruisen en het Ottomaanse rijk e.d.

Meer kan ik helaas niet zeggen, hoop dat jullie het weten.

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Raptorial schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:24:
Hallo allemaal,

Ik zoek de naam van een strategy game.

Je had allemaal landen (wereld kaart), hier kon je de economie managen en een politiek systeem kiezen.
Je kan beleid op defentie en zorg e.d. aanpassen.

Ook kon je andere landen aanvallen.

Ik herinner me dat je kon beginnen in de tijd van de Pruisen en het Ottomaanse rijk e.d.

Meer kan ik helaas niet zeggen, hoop dat jullie het weten.
Turn-based of Real-Time?
Weet je nog hoe lang geleden je het speelde?
Heb je gekeken naar de Civilization reeks? Of misschien Rise of Nations, The Settlers, of Europa Universalis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:39

Matis

Rubber Rocket

4nGeLuS schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:42:
Turn-based of Real-Time?
Weet je nog hoe lang geleden je het speelde?
Heb je gekeken naar de Civilization reeks? Of misschien Rise of Nations, The Settlers, of Europa Universalis?
Dit moet bijna wel Civilization IV zijn, qua omschrijving zit alles er in. Van volken tot het managen van geloof, milieu, defentie etc.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

JAAAAAAAAAAAAAAAAA Europa Universals! Dank 4nGeLuS !

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4nGeLuS schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:09:
[...]

Kijk, dan kunnen we dat spellen proberen.
Populaire PS1 shooters waren:
Gradius Gaiden, maar dit was een Japanse import
G Darius
Darius Gaiden
Einhänder
R-Types (een heruitgave van R-Type I & II op een disc)
Hmm die Gradius Gaiden en G Darius lijken er erg veel op, maar volgens mij veranderde de achtergrond nooit echt bij het spel wat ik bedoel. Bij de bovenstaande spellen wel. En de landschappen ik het spel waar ik naar op zoek ben waren niet echt ruimte landschappen als ik het me goed kan herinneren, meer natuur, als stenen en lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Raptorial schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:11:
JAAAAAAAAAAAAAAAAA Europa Universals! Dank 4nGeLuS !
Europa Universalis is een goed spel. Veel plezier ermee.

@N3Gruj: Hoe zeker ben je er van dat het op de Playstation was? En hoe zeker ben je van het tijdperk? (helpt bij het zoeken).

Edit: Thunder Force V?

[ Voor 32% gewijzigd door rvone op 20-05-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
Ik ben dus al een tijdje opzoek naar een oude arcade dosgame geen idee alleen hoe ie heet. Ik weet nog wel heel goed dat je met een bierflesje speelde en dopjes schoot op allerlei flesjes bier en kratjes die op je afkwamen (ala space invaders). Ik dacht dat het iets van bierhoff heette maar dan krijg ik alleen maar de voetballer -_-. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razelim
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
Trinsec schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:45:
Valt me wel op dat haast alle laatste delen van Sierra nogal buggy kan zijn. Space Quest 6? Kan hier en daar vastlopen. Quest for Glory 4? Helemaal onspeelbaar halverwege. King's Quest 6 heeft een nare lijn in het verhaal waardoor je vast kan zitten omdat je iets vergeten bent en dus een savegame moet ophalen dat je hopelijk hebt gemaakt. Voor de rest is KQ6 wel uber, trouwens. Ik vond Lucasarts adventures meer stabiel. :P
Voor de mensen die tegen alle sierra fouten aanlopen ook in Dosbox, probeer hier even te kijken
http://www.sierrahelp.com/

hier staan ook alle patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 22:25

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

mvg
Die eerste is Technocop.

omnia mutantur, nihil interit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Laatst online: 22:52
Ben op zoek naar de naam van een spel waarin je een rijk van planeten op kon bouwen. Ik weet niet precies meer hoe je planeten kon veroveren, maar wat ik me nog goed kan herinneren was de schipontwikkeling. Die was vrij gedetailleerd. Zo begon je met schepen met een dikke stalen wand, kon dan onderzoek doen naar een want met anti-explosieven erop, daarna een hitteschild oid, om uiteindelijk natuurlijk echte schilden en dergelijke te ontwikkelen.

Ik meen mij te herinneren dat ik dit nog gespeeld heb op een P100, dus zal rond 1995/96 geweest zijn.
Beetje vage omschrijving, maar misschien zegt het iemand wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
FireAge schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:09:
Ben op zoek naar de naam van een spel waarin je een rijk van planeten op kon bouwen. Ik weet niet precies meer hoe je planeten kon veroveren, maar wat ik me nog goed kan herinneren was de schipontwikkeling. Die was vrij gedetailleerd. Zo begon je met schepen met een dikke stalen wand, kon dan onderzoek doen naar een want met anti-explosieven erop, daarna een hitteschild oid, om uiteindelijk natuurlijk echte schilden en dergelijke te ontwikkelen.

Ik meen mij te herinneren dat ik dit nog gespeeld heb op een P100, dus zal rond 1995/96 geweest zijn.
Beetje vage omschrijving, maar misschien zegt het iemand wat?
Het klinkt eerder als Master of Orion of iets in die trend.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
gnimmeL_kraD schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:51:
[...]

Het klinkt eerder als Master of Orion of iets in die trend.
Master of Orion klinkt als een goede gok. Of misschien Star Reach dat er veel op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik dacht ook al aan Master of Orion. Je beschreef nu het ontwikkelgedeelte. Kan je het soort combat nog herinneren?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Laatst online: 22:52
Combat was volgens mij niet te besturen. Je bouwde een zooi schepen en vloog naar een planeet toe. Star Reach is het niet. Master of Orion en Privateer ook niet. Je kon in ieder geval ook geen schepen zelf besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik zoek 2 games de eerste weet ik niet super veel van af het was rond het oddworld: abe oddysee tijdperk volgens mij was het een actie game je begon in een soort cel met een lift die steeds heen en weer ging volgens mij kon je iets van stance wisselen zoals sneaken en rennen ik weet verder niet super veel van dit spel volgens mij zag het doosje eruit als het mannetje dat je speelde die een blauw vest aan had en beetje dik was dat is ong alles wat ik me kan herineren. het 2e spel is een adventure game volgens mij heette de main persoon iets in de trand van melvin het was ook nederlands ingesproken weet niet of het een nederlandse game was in de eerste stad was de eindbaas een rat die ergens in een kelder zat wat ik me kan herineren is dat je moeder in dat eerste dorp woonde in het 2e dorp woonde je vader ik kan me ook iets van een kat in een soort olie constructie die je moest redden voor een van de personen in dat dorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:13

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:40:
ok ik zoek 2 games de eerste weet ik niet super veel van af het was rond het oddworld: abe oddysee tijdperk volgens mij was het een actie game je begon in een soort cel met een lift die steeds heen en weer ging volgens mij kon je iets van stance wisselen zoals sneaken en rennen ik weet verder niet super veel van dit spel volgens mij zag het doosje eruit als het mannetje dat je speelde die een blauw vest aan had en beetje dik was dat is ong alles wat ik me kan herineren. het 2e spel is een adventure game volgens mij heette de main persoon iets in de trand van melvin het was ook nederlands ingesproken weet niet of het een nederlandse game was in de eerste stad was de eindbaas een rat die ergens in een kelder zat wat ik me kan herineren is dat je moeder in dat eerste dorp woonde in het 2e dorp woonde je vader ik kan me ook iets van een kat in een soort olie constructie die je moest redden voor een van de personen in dat dorp
De eerste klinkt als Little Big Adventure: Wikipedia: Little Big Adventure

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ik ben al jaren aan het denken hoe het spel heette waar ik jaren plezier van heb gehad, ik had de demo voor de Playstation 1. het was een fighting game die je met meerdere spelers kon spelen.
Je had de keuze uit meerde "Monsters" en hiermee kon je tegen elkaar knokken.
Het was 3d, en je kon ook naar boven en naar beneden lopen, ook waren er dacht ik dozen ofzo, die je op kon pakken waardoor je transformeert in een sterkere variant van jou "Monster".
Ik weet niet zeker of dit door dozen kwam, of dat je dit kreeg omdat je een bepaald aantal punten hebt behaald.
Het is niet zo bloederig als Bloody Roar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is inderdaad little big adventure heel erg bedankt die moet ik toch effe proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Overlegne schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:41:
Ik ben al jaren aan het denken hoe het spel heette waar ik jaren plezier van heb gehad, ik had de demo voor de Playstation 1. het was een fighting game die je met meerdere spelers kon spelen.
Je had de keuze uit meerde "Monsters" en hiermee kon je tegen elkaar knokken.
Het was 3d, en je kon ook naar boven en naar beneden lopen, ook waren er dacht ik dozen ofzo, die je op kon pakken waardoor je transformeert in een sterkere variant van jou "Monster".
Ik weet niet zeker of dit door dozen kwam, of dat je dit kreeg omdat je een bepaald aantal punten hebt behaald.
Het is niet zo bloederig als Bloody Roar.
The unholy war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Dit keer ben ik opzoek naar wat c64 games:

- Een spel dat je geesten moet verjagen en het is vanaf boven uitzicht.
- Een spel waar je door een soort van doolhof moet lopen en er een grote letter M je volgt.
- En een spel dat je mensen kon platrijden. (maar juist niet moest doen).
- Een spel dat je een soort kleine mini madurodam hebt waar je met je autotje moet rondrijden en tanken.

[ Voor 31% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-05-2010 16:52 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

MrJey schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:39:

- Een spel dat je geesten moet verjagen en het is vanaf boven uitzicht.
[...]
Pac-man? :) (Nadat je de grote pil hebt geslikt. ;) )

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Trinsec schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:48:
[...]

Pac-man? :) (Nadat je de grote pil hebt geslikt. ;) )
Nee, het was meer een ghostbuster achtige game, iets met phantom

update: idd:
http://www.gb64.com/game.php?id=5660&d=15&h=0

[ Voor 11% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-05-2010 23:44 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 09:18
Ik zoek een puzzle game, waar je de keuze had uit heel veel verschillende puzzels. In het midden had je zo'n groot hoofd/hersenen o.i.d. Rondom kon je dan puzzels kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
x3rius schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:19:
Ik zoek een puzzle game, waar je de keuze had uit heel veel verschillende puzzels. In het midden had je zo'n groot hoofd/hersenen o.i.d. Rondom kon je dan puzzels kiezen.
Welk tijdperk? En op welk platform heb je het gespeeld? Wat voor soort puzzles waren het? Oftewel, hoe werkte het puzzlen?

[ Voor 9% gewijzigd door rvone op 23-05-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik zoek een adventure game die al best wel oud is (minstens 7 jaar oud). Ik me nog een stukje herinneren van deze game: Je zit in een cel op een planeet die dor en best wel leeg is. Je moet daaruit zie te komen door middel van de spullen die in de cel aanwezig zijn. Je moest volgens mij het licht kapot maken zodat je de scherven ofzo kon gebruiken. De rest weet ik niet meer. Weet iemand een game met deze vage omschrijving :P?

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x3rius
Ergens eind in de jaren 90'. Windows game. 1 van de puzzels was zo'n waterleidingen leggen voor dat het water kwam. Maar er zaten ook veel andere in. Kan me echter alleen nog 't mainscherm voor de geest halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
x3rius schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:11:
Ergens eind in de jaren 90'. Windows game. 1 van de puzzels was zo'n waterleidingen leggen voor dat het water kwam. Maar er zaten ook veel andere in. Kan me echter alleen nog 't mainscherm voor de geest halen.
The Time Warp of Dr. Brain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
Nee, het was een echte kop, en ik dacht dat de hersens dan blootlagen. Verder was de achtergrond wit/blauw meen ik te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:01
Rutix schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:10:
Ik zoek een adventure game die al best wel oud is (minstens 7 jaar oud). Ik me nog een stukje herinneren van deze game: Je zit in een cel op een planeet die dor en best wel leeg is. Je moet daaruit zie te komen door middel van de spullen die in de cel aanwezig zijn. Je moest volgens mij het licht kapot maken zodat je de scherven ofzo kon gebruiken. De rest weet ik niet meer. Weet iemand een game met deze vage omschrijving :P?
The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Nee dat is hem niet. Veel ouder is die meer de kant op van de oude monkey island

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Lijkt er wel op maar is hem niet. Wat ik me nog kan herinneren was dat het gebouw alleen op een planeet staat. En moet spullen zoals het koord van de lamp enzo moest combineren met andere dingen en die gebruiken om te ontsnappen. :P Ik weet dat het een omschrijving van bijna niks is maar verder kan ik me niet zoveel meer herinneren.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lijkt me wat ouder dan 2003 (7 jaar), screenshot van Lizard (als het daar op lijkt). Was het niet (een stuk) ouder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hmm, Teen Agent had wel een gevangenisscene waar je de lamp moest kapotmaken enzo, en dan de bewaker onder stroom. Maar dat is niet op een verlaten planeet.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Trinsec schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:19:
Hmm, Teen Agent had wel een gevangenisscene waar je de lamp moest kapotmaken enzo, en dan de bewaker onder stroom. Maar dat is niet op een verlaten planeet.
Teen agent die gevangenisscene lijkt er wel heel veel op. Maar is niet wat ik zoek :(.

@Exorcist: Ja dat kan heel goed kunnen daarom zei ik ook minstens 7 jaar oud ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 09:53
ik ben ook opzoek naar een game,namelijk:

een flash/browser game
japans/chinees
je zag de speler nooit in beeld,je keek vanuit first person.
ook was de besturing alleen maar klikken met de muis op de locatie waar je heen wilde.
via inventory kon je gevonden items bekijken en samenvoegen.

de bedoeling van het spel was om puzzeld een objective te voltooien.
je kon een motor stelen,daarvoor moest je weer een sleutel zoeken,de code van de garage deur zoeken,2 sloten openen....enz

ook was je in een soort lab,daar moest je afluister app vinden,en pasjes om de deur te openen. zodat je kon ontsnappen.

iemand een idee?

[ Voor 20% gewijzigd door ozziestroker1 op 27-05-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
ik zoek:
  • SNES spel
  • van vóór 1996 (zoals de meeste SNES games, sorry)
  • spaceship shooter (zoiets als de afbeelding onderaan. ook daar zijn er honderden van, sorry)
  • 1 á 2 spelers
  • sidescrolling
  • wapens kiezen
Het belangrijkste kenmerk dat ik mij kan herinneren is dat je de mogelijkheid had om jouw schip aan dat van je medespeler te koppelen zodat diegene je door de moeilijke stukken kon geleiden. Daarnaast kon je nog voor een shield kiezen en een allesvernietigende laser.

Ik heb dit spel heel lang geleden eens met een vriendje bij de videotheek gehuurd en we hebben het uren nonstop gespeeld. Op Mobygames kan ik hem niet vinden, maar wellicht gebruik ik de verkeerde filters. De titel zal ik niet direct meer herkennen, maar als je plaatjes of een filmpje kan fiksen,herken ik het ws wel en ben je mijn held! *O*

dit is het niet, maar het zag er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.stageselect.com/Images/Image.aspx?pictype=game&picid=668

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozziestroker1 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:06:
ik ben ook opzoek naar een game,namelijk:

een flash/browser game
japans/chinees
je zag de speler nooit in beeld,je keek vanuit first person.
ook was de besturing alleen maar klikken met de muis op de locatie waar je heen wilde.
via inventory kon je gevonden items bekijken en samenvoegen.

de bedoeling van het spel was om puzzeld een objective te voltooien.
je kon een motor stelen,daarvoor moest je weer een sleutel zoeken,de code van de garage deur zoeken,2 sloten openen....enz

ook was je in een soort lab,daar moest je afluister app vinden,en pasjes om de deur te openen. zodat je kon ontsnappen.

iemand een idee?
Was dit niet een spel die via een browserplugin geinstalleerd moest worden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
jwkaa schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:44:
ik zoek:
  • SNES spel
  • spaceship shooter (zoiets als de afbeelding onderaan. ook daar zijn er honderden van, sorry)
  • 1 á 2 spelers
  • sidescrolling
  • wapens kiezen
Het belangrijkste kenmerk dat ik mij kan herinneren is dat je de mogelijkheid had om jouw schip aan dat van je medespeler te koppelen zodat diegene je door de moeilijke stukken kon geleiden. Daarnaast kon je nog voor een shield kiezen en een allesvernietigende laser.

Ik heb dit spel heel lang geleden eens met een vriendje bij de videotheek gehuurd en we hebben het uren nonstop gespeeld. Op Mobygames kan ik hem niet vinden, maar wellicht gebruik ik de verkeerde filters. De titel zal ik niet direct meer herkennen, maar als je plaatjes of een filmpje kan fiksen,herken ik het ws wel en ben je mijn held! *O*

[afbeelding]
Gradius III?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gRrt8sM0tpE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 08:23
Ik ben op zoek naar een oud spel, ik denk op windows 95.

Het was met een spaceship(je kon het ook met meerdere personen tegelijk, splitscreen dacht ik) Je moest elkaar kapot schieten. Dit kon met meerdere soorten wapens, zoals sticky bombs etc die je uit kistjes moest krijgen(je moest die kistjes eerst kapot schieten).

Ook waren er black holes die alles naar binnen zogen. Het spel zie je van bovenaf en had vrolijke kleurtjes.

iemand idee hoe het spel heette? ik heb al gezocht op google, maar kan het niet vinden.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:17:
[...]

Was dit niet een spel die via een browserplugin geinstalleerd moest worden? :/
ondertussen gevonden.

goobike.com
daar vind je alle levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:43
MrJey schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:39:
- Een spel dat je een soort kleine mini madurodam hebt waar je met je autotje moet rondrijden en tanken.
Moest je bij dat spel niet op zoek naar bommen en je aan de verkeersregels houden? Volgens mij zat er een soort radar in waarop je kon zien of je bij de bom in de burut was. Kan helaas niet op de naam komen...

En 5 minuten later wel, was het toevallig Verkeersrally?

Afbeeldingslocatie: http://www.gb64.com/Screenshots/V/Verkeersrally.png

[ Voor 22% gewijzigd door stefanass op 31-05-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Laatst online: 15-09 21:58

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

jwkaa schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:44:
ik zoek:
  • SNES spel
  • 1 á 2 spelers
  • sidescrolling
  • wapens kiezen

[afbeelding]
Axelay ? http://en.wikipedia.org/wiki/Axelay

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bHm
  • Laatst online: 25-03 12:57

bHm

Hoi

Ik ben op zoek naar een game die ik rond het jaar 2000 speelde.
Kan goed zijn dat het spel eind jaren 90 is gemaakt.
Een race game waarbij je geweren op je auto kon monteren, het spel was van achter bekeken zoals de meeste race games. (dus geen death rally)
Kan me herinneren dat het menu een mexicaans/wild west achtige stijl had. (cactussen?)

Ook nog een makkelijkere vraag, een vliegtuig spel waarbij je ook weer guns en van alles kon monteren.
Leek erg veel op de ouder RAPTOR game maar het was een andere.

Tevens meezoekpost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
bHm schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:42:
Hoi

Ik ben op zoek naar een game die ik rond het jaar 2000 speelde.
Kan goed zijn dat het spel eind jaren 90 is gemaakt.
Een race game waarbij je geweren op je auto kon monteren, het spel was van achter bekeken zoals de meeste race games. (dus geen death rally)
Kan me herinneren dat het menu een mexicaans/wild west achtige stijl had. (cactussen?)

Ook nog een makkelijkere vraag, een vliegtuig spel waarbij je ook weer guns en van alles kon monteren.
Leek erg veel op de ouder RAPTOR game maar het was een andere.

Tevens meezoekpost..
Vigilante 8? Interstate '76?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bHm
  • Laatst online: 25-03 12:57

bHm

Exorcist schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:45:
[...]

Vigilante 8? Interstate '76?
Nee helaas, interstate speelde ik vroeger ook wel ja!
Het spel is echt een race game dus geen vrije mogelijkheid. Interstate was dat wel zo dacht ik?
En vigilante is het helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Dan zal het Twisted Metal zeker ook niet zijn.

Mischien Rogue Trip

[ Voor 32% gewijzigd door DeX op 31-05-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Rutix schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:10:
Beneath A Steel Sky?
Pagina: 1 ... 13 ... 72 Laatste