Ik ga voor de makkelijke vraag. Is het misschien Tyrian?bHm schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:42:
Hoi
Ook nog een makkelijkere vraag, een vliegtuig spel waarbij je ook weer guns en van alles kon monteren.
Leek erg veel op de ouder RAPTOR game maar het was een andere.
Tevens meezoekpost..
Xenon of Xenon 2?bHm schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:42:
Ook nog een makkelijkere vraag, een vliegtuig spel waarbij je ook weer guns en van alles kon monteren.
Leek erg veel op de ouder RAPTOR game maar het was een andere.
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Of Tubular Worlds, Major Striker, enz. Er zijn zeer veel van die games uitgekomen.Scorpion2k schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:47:
[...]
Ik ga voor de makkelijke vraag. Is het misschien Tyrian?
VGA Planets?FireAge schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:52:
Combat was volgens mij niet te besturen. Je bouwde een zooi schepen en vloog naar een planeet toe. Star Reach is het niet. Master of Orion en Privateer ook niet. Je kon in ieder geval ook geen schepen zelf besturen.
@ricost - Axelay & @exorcist - Gradius III
Lijkt er allebei verrekte veel op! Het enige waardoor ik het zou kunnen vaststellen is a.h.v. het eerdergenoemde 'vastkoppelsysteem'. Er zijn niet genoeg filmpjes te vinden over de multiplayer van deze games, ik ga maar eens kijken of ik ze in een retrowinkel kan fiksen
Thanxalot!
Lijkt er allebei verrekte veel op! Het enige waardoor ik het zou kunnen vaststellen is a.h.v. het eerdergenoemde 'vastkoppelsysteem'. Er zijn niet genoeg filmpjes te vinden over de multiplayer van deze games, ik ga maar eens kijken of ik ze in een retrowinkel kan fiksen
Thanxalot!
Anoniem: 341187
Al eens eerder gepost hier, maar nog steeds niet gevonden...
Okee. Ik zit nu al de halve avond te denken en te googlen, maar ik kan er maar niet meer op komen....
Ik had een hele tijd geleden eens iets gedownload(niet al te groot bestandje). Het was niet echt een spel, maar ik weet niet waar ik het anders moet posten.
Het enige wat je in beeld zag was een zwart/wit beeld, een soort van kerk vol met kinderen. Die kinderen hadden vreemde, grote ogen die je aan leken te staren. Je kon ieder poppetje aanklikken en als je dat dan deed gingen de poppetjes rondom iets van dat poppetje afstaan. Je had dan geloof ik 3 opties: woede, angst en liefde. Als je voor woede koos vloog dat poppetje in brand, koos je voor liefde ging het poppetje (voor mijn gevoel) heel eng zingen. Geen tekst, gewoon aaaaah haaaaaaah.
De poppetjes die rondom het door jou gekozen poppetje stonden, namen de eigenschap van jou gekozen poppetje over (vlogen dus ook in brand of gingen zingen).
Wat ik verder nog kan herinneren is dat er op de achtergrond continue, om de zoveel seconden, een bedompte knal of bons te horen was, alsof er buiten die kerk van alles loos was.
Op de een of andere manier kwam dit geheel nogal freaky en behoorlijk eng over en heeft het toch wel indruk gemaakt.
Iemand enig idee? Please?
Okee. Ik zit nu al de halve avond te denken en te googlen, maar ik kan er maar niet meer op komen....
Ik had een hele tijd geleden eens iets gedownload(niet al te groot bestandje). Het was niet echt een spel, maar ik weet niet waar ik het anders moet posten.
Het enige wat je in beeld zag was een zwart/wit beeld, een soort van kerk vol met kinderen. Die kinderen hadden vreemde, grote ogen die je aan leken te staren. Je kon ieder poppetje aanklikken en als je dat dan deed gingen de poppetjes rondom iets van dat poppetje afstaan. Je had dan geloof ik 3 opties: woede, angst en liefde. Als je voor woede koos vloog dat poppetje in brand, koos je voor liefde ging het poppetje (voor mijn gevoel) heel eng zingen. Geen tekst, gewoon aaaaah haaaaaaah.
De poppetjes die rondom het door jou gekozen poppetje stonden, namen de eigenschap van jou gekozen poppetje over (vlogen dus ook in brand of gingen zingen).
Wat ik verder nog kan herinneren is dat er op de achtergrond continue, om de zoveel seconden, een bedompte knal of bons te horen was, alsof er buiten die kerk van alles loos was.
Op de een of andere manier kwam dit geheel nogal freaky en behoorlijk eng over en heeft het toch wel indruk gemaakt.
zag het er uit als een flash-achtig iets? (weinig kleur) je zegt zwart/wit. (ook grijstinten dan?)Anoniem: 341187 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:05:
Al eens eerder gepost hier, maar nog steeds niet gevonden...
knip
Ik ben op zoek naar een hele oude duikboot game. Je speelt in feite een boot die diepte bommen afwerpt. Deze boot gaat van links naar rechts (of rechts naar links) door je scherm en je kunt niet bepalen hoe snel die gaat. Met spatiebalk kon je diepte bommen afwerpen richting de duikbuiten die langzaam naar boven kwamen.
Het is een heel oud simpel spel, met line graphics. Bovenin het scherm zag je de waterlijn (rechte lijn) met daarboven je boot. Daaronder de submarines die ook horizontaal verplaatsten en langzaam omhoog.
Het is een heel oud simpel spel, met line graphics. Bovenin het scherm zag je de waterlijn (rechte lijn) met daarboven je boot. Daaronder de submarines die ook horizontaal verplaatsten en langzaam omhoog.
volgens mij was dit een gwbasic spel, ik zal eens kijken of ik de naam kan vinden.itons schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:10:
Ik ben op zoek naar een hele oude duikboot game. Je speelt in feite een boot die diepte bommen afwerpt. Deze boot gaat van links naar rechts (of rechts naar links) door je scherm en je kunt niet bepalen hoe snel die gaat. Met spatiebalk kon je diepte bommen afwerpen richting de duikbuiten die langzaam naar boven kwamen.
Kan het gewoon Depth Charge eten?
hier de gw-basic code
ff copy pasten en gaan met die banaan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| 2 PRINT TAB(30);"DEPTH CHARGE" 4 PRINT TAB(15);"CREATIVE COMPUTING MORRISTOWN, NEW JERSEY" 6 PRINT: PRINT: PRINT 20 INPUT "DIMENSION OF SEARCH AREA";G: PRINT 30 N=INT(LOG(G)/LOG(2))+1 40 PRINT "YOU ARE THE CAPTAIN OF THE DESTROYER USS COMPUTER" 50 PRINT "AN ENEMY SUB HAS BEEN CAUSING YOU TROUBLE. YOUR" 60 PRINT "MISSION IS TO DESTROY IT. YOU HAVE";N;"SHOTS." 70 PRINT "SPECIFY DEPTH CHARGE EXPLOSION POINT WITH A" 80 PRINT "TRIO OF NUMBERS -- THE FIRST TWO ARE THE" 90 PRINT "SURFACE COORDINATES; THE THIRD IS THE DEPTH." 100 PRINT : PRINT "GOOD LUCK !": PRINT 110 A=INT(G*RND(1)) : B=INT(G*RND(1)) : C=INT(G*RND(1)) 120 FOR D=1 TO N : PRINT : PRINT "TRIAL #";D; : INPUT X,Y,Z 130 IF ABS(X-A)+ABS(Y-B)+ABS(Z-C)=0 THEN 300 140 GOSUB 500 : PRINT : NEXT D 200 PRINT : PRINT "YOU HAVE BEEN TORPEDOED! ABANDON SHIP!" 210 PRINT "THE SUBMARINE WAS AT";A;",";B;",";C : GOTO 400 300 PRINT : PRINT "B O O M ! ! YOU FOUND IT IN";D;"TRIES!" 400 PRINT : PRINT: INPUT "ANOTHER GAME (Y OR N)";A$ 410 IF A$="Y" THEN 100 420 PRINT "OK. HOPE YOU ENJOYED YOURSELF." : GOTO 600 500 PRINT "SONAR REPORTS SHOT WAS "; 510 IF Y>B THEN PRINT "NORTH"; 520 IF Y<B THEN PRINT "SOUTH"; 530 IF X>A THEN PRINT "EAST"; 540 IF X<A THEN PRINT "WEST"; 550 IF Y<>B OR X<>A THEN PRINT " AND"; 560 IF Z>C THEN PRINT " TOO LOW." 570 IF Z<C THEN PRINT " TOO HIGH." 580 IF Z=C THEN PRINT " DEPTH OK." 590 RETURN 600 END |
Ok dit was hem dus niet, want ik kan me ook herinneren dat het 'live' was.
Even verder gespeurd en volgens mij had het gewoon de nederlands naam: dieptebommen oid
[ Voor 53% gewijzigd door latislos op 03-06-2010 16:36 ]
De code die je post is van een soort Zeeslagje. Ik herken het wat hij beschrijft wel als een bewegend spel, genaamd "Dieptebommen".
@hierboven; zelf ook gevonden dus
Maar die programmacode is wat anders, dus.
@hierboven; zelf ook gevonden dus
[ Voor 23% gewijzigd door DUX op 03-06-2010 17:00 ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Anoniem: 341187
@latislos: Er waren idd ook gewoon grijstinten. Ik twijfel nu wel of er ook niet iets van kleur in zat (bv. als die poppetjes vlam vatte)
Niet echt he, daar begin je bij de crash van het politievoertuig (die stort neer en jij vlucht een oude fabriek in).
niemand een idee?Ewivis schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:45:
Ik ben op zoek naar een oud spel, ik denk op windows 95.
Het was met een spaceship(je kon het ook met meerdere personen tegelijk, splitscreen dacht ik) Je moest elkaar kapot schieten. Dit kon met meerdere soorten wapens, zoals sticky bombs etc die je uit kistjes moest krijgen(je moest die kistjes eerst kapot schieten).
Ook waren er black holes die alles naar binnen zogen. Het spel zie je van bovenaf en had vrolijke kleurtjes.
iemand idee hoe het spel heette? ik heb al gezocht op google, maar kan het niet vinden.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
dieptebommen zou best kunnen inderdaad, maar het was sowieso geen basic game. heb een windows versie gevonden met bijna dezelfde gameplay, http://www.acid-play.com/download/windepth/. Heeft toch niet de charme van de DOS versie
Nee dat is hem ook niet
Het blijkt dus dat de game die ik toen speelde best wel onbekend was of ik omschrijf hem gewoon te vaag
Nothing to see here!
Ik ken het helemaal, maar hoe het heet, ik zou het je niet durven zeggen
In een oude versie van Knoppix zat er overigens een Linux-clone afaik. Weet niet of die er nog in zit.
Noxious schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:18:
[...]
Ik ken het helemaal, maar hoe het heet, ik zou het je niet durven zeggen
In een oude versie van Knoppix zat er overigens een Linux-clone afaik. Weet niet of die er nog in zit.
Hoe heet dat spel waarbij er een flatgebouw in brand staat... daaruit worden baby's gegooid en die moet jij opvangen met een brancard. zodat ze nog een paar keer door stuiteren en dan in een ambulance terecht komt 
staat me iets bij van dat het gewoon babies heet oid, maar ik kan het nergens vinden
staat me iets bij van dat het gewoon babies heet oid, maar ik kan het nergens vinden
Dark0z schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:27:
Hoe heet dat spel waarbij er een flatgebouw in brand staat... daaruit worden baby's gegooid en die moet jij opvangen met een brancard. zodat ze nog een paar keer door stuiteren en dan in een ambulance terecht komt

Bouncing Babies
Heb het vroeger ook gespeeld. Echt oud spelletje.
[ Voor 7% gewijzigd door Trinsec op 12-06-2010 14:34 ]
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
en supermoeilijkTrinsec schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:31:
[...]
[afbeelding]
Bouncing Babies
Heb het vroeger ook gespeeld. Echt oud spelletje.
Dan heb ik ook nog een spelletje wat ik zoek.
Heb het spel gespeeld rond het jaar 2000, misschien zelfs iets eerder.
Het betreft een Dam-spelletje.
Het zat op een geel floppy.
Er stond op het floppy en in het spel het KNDB logo.
De naam was vrij standaard volgens mij.
In het damspel werd je geholpen door twee hoofden, een mannetje en vrouwtje, dat mannetje heette volgens mij Floris-Jan.
Ja, er zijn zat andere damprogrammas, maar ik zou graag deze nog eens willen spelen, hoop dat iemand me kan helpen!
In het damspel werd je geholpen door twee hoofden, een mannetje en vrouwtje, dat mannetje heette volgens mij Floris-Jan.
Ja, er zijn zat andere damprogrammas, maar ik zou graag deze nog eens willen spelen, hoop dat iemand me kan helpen!
Nee, hoewel ik dat ook gespeeld heb. Fantastisch spel was dat.
Jaren geleden, ergens eind jaren negentig, speelde ik een spel op mijn computer. Dat moet nog een DOS-spel geweest zijn, wat van diskette af kwam. En toen was het waarschijnlijk al oud. Bij dat spel moest je gekleurde balletjes in ronde schijven laten vallen. De schijven hadden steeds 4 slots, en de schijven waren door middel van kanalen met elkaar verbonden. Je kon de balletjes tussen de schijven heen en weer sturen. Doel was om steeds 4 balletjes van dezelfde kleur in een schijf te krijgen. Het spel was wel gewoon in kleur, maar de achtergrond is in mijn herinnering best donker.
Dit spel heb ik jarenlang niet kunnen vinden op internet. En de diskette ben ik ook al jaren kwijt. (Bovendien zou ik die toch niet meer kunnen afspelen.) Nu kwam ik wel dit spel tegen voor de iPhone. Daar heet het Gudeballs. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar de oude DOS-versie daarvan. Ik weet het, ik kan het spel online spelen, maar met mijn laptopje wil ik niet altijd het internet aan hebben, in verband met de accuduur.
Zoeken via Google heeft niets opgeleverd. Via sites met verzamelingen DOS-games kon ik het ook niet vinden. Ik heb er alle screenshots afgezocht, zonder resultaat. En aangezien de naam Gudeballs me niet bekend voorkomt, heb ik het idee dat het spel in de DOS-versie een andere naam had. Weet iemand die nog? Weet iemand waar ik het spel kan vinden?
Bij de weg, de link
Dit spel heb ik jarenlang niet kunnen vinden op internet. En de diskette ben ik ook al jaren kwijt. (Bovendien zou ik die toch niet meer kunnen afspelen.) Nu kwam ik wel dit spel tegen voor de iPhone. Daar heet het Gudeballs. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar de oude DOS-versie daarvan. Ik weet het, ik kan het spel online spelen, maar met mijn laptopje wil ik niet altijd het internet aan hebben, in verband met de accuduur.
Zoeken via Google heeft niets opgeleverd. Via sites met verzamelingen DOS-games kon ik het ook niet vinden. Ik heb er alle screenshots afgezocht, zonder resultaat. En aangezien de naam Gudeballs me niet bekend voorkomt, heb ik het idee dat het spel in de DOS-versie een andere naam had. Weet iemand die nog? Weet iemand waar ik het spel kan vinden?
Bij de weg, de link
in de topicstart doet het niet (meer)...• - Find me a Game - Flinke lijst met games gesorteerd op genre
Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.
Ik zoek een RTS van, waarschijnlijk, tussen 1998 en 2001. Het speelt zich af in de ruimte, op andere planeten, tussen volgens mij 3 (alien) rassen. Het was totaal niet techie ala Starcraft, Dune of CnC, meer low tech met organisch ogende gebouwen enzo (volgens mij ook geen "tanks" zoals wij die kennen, denk qua setting aan de wat minder bedeelde planeten uit Star Wars). Ik herinner me jammergenoeg alleen de Shaman als unit 
Iemand die mij met deze karige info de juiste richting op kan wijzen?
kan je wel screenshots laten zien van de iphone app?Christijn schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:31:
knip
knip
dit:

neem ik aan?
[ Voor 7% gewijzigd door latislos op 15-06-2010 15:37 ]
Ik denk als eerste aan KKND:WhiteDragon schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:33:
Ik zoek een RTS van, waarschijnlijk, tussen 1998 en 2001. Het speelt zich af in de ruimte, op andere planeten, tussen volgens mij 3 (alien) rassen. Het was totaal niet techie ala Starcraft, Dune of CnC, meer low tech met organisch ogende gebouwen enzo (volgens mij ook geen "tanks" zoals wij die kennen, denk qua setting aan de wat minder bedeelde planeten uit Star Wars). Ik herinner me jammergenoeg alleen de Shaman als unit
http://www.google.nl/imag...F-8&source=og&sa=N&tab=wi
Dat was hem inderdaad. Althans, de iPhone versie. In mijn eerdere topic had ik ook een linkje staan, maar met kopiëren/plakken van mijn vraag is die verloren gegaan.latislos schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:36:
[...]
kan je wel screenshots laten zien van de iphone app?
dit: [afbeelding]
neem ik aan?
het komt me vaag bekend voor, maar ik weet nu niet of ik zoiets op de MSX2 of op de PC heb gespeeld...Christijn schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:44:
[...]
Dat was hem inderdaad. Althans, de iPhone versie. In mijn eerdere topic had ik ook een linkje staan, maar met kopiëren/plakken van mijn vraag is die verloren gegaan.
Ik heb hier nooit een MSX2 gehad. Geen idee of zoiets ook op een MSX kan draaien... Maar aan de specs te zien, betwijfel ik dat. Maar goed, zeker weten doe ik niet.
Anoniem: 106551
Misschien dat het origineel, Logical, je verder helptChristijn schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:12:
Ik heb hier nooit een MSX2 gehad. Geen idee of zoiets ook op een MSX kan draaien... Maar aan de specs te zien, betwijfel ik dat. Maar goed, zeker weten doe ik niet.
Anoniem: 106551 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:58:
[...]
Misschien dat het origineel, Logical, je verder helpt
Hmm nee, minder tech... Denk echt aan zandstenen gebouwtjes bijvoorbeeld. Geen metaal in ieder geval. Ziet er desalniettemin uit als een geinig spelUTwizard schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:44:
[...]
Ik denk als eerste aan KKND:
http://www.google.nl/imag...F-8&source=og&sa=N&tab=wi
[ Voor 6% gewijzigd door TimTimX op 15-06-2010 21:28 ]
WarBreeds misschien? (gevonden met [google=Shaman unit rts game])WhiteDragon schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:33:
And I'm the only one and I walk alone.
Ik ben hard aan het google'n maar nog zonder resultaat.
Is een 2d sidescroller (s)nes game waarin je character van vorm kan veranderen, ik meende naar een diervorm.
Zat een beetje een skater/surfer style sfeertje aan, de kleuren en graphics straalde dat uit.
Kan iets van een plaatje herinneren bij het intro van een soort van monster met een gekleurde hanekam.
Termen als Tottaly Rad, Radical denk ik te herinneren maar krijg andere zoekresultaten als ik dat google.
Kan er echt heel heel weinig van herinneren was loeimoeilijk omdat ik nog maar iets van 10 was.
Edit: Nevermind.. Argh Plaats het bericht en na een 10 minuten googlen bleek het inderdaad totally rad te wezen
Is een 2d sidescroller (s)nes game waarin je character van vorm kan veranderen, ik meende naar een diervorm.
Zat een beetje een skater/surfer style sfeertje aan, de kleuren en graphics straalde dat uit.
Kan iets van een plaatje herinneren bij het intro van een soort van monster met een gekleurde hanekam.
Termen als Tottaly Rad, Radical denk ik te herinneren maar krijg andere zoekresultaten als ik dat google.
Kan er echt heel heel weinig van herinneren was loeimoeilijk omdat ik nog maar iets van 10 was.
Edit: Nevermind.. Argh Plaats het bericht en na een 10 minuten googlen bleek het inderdaad totally rad te wezen

[ Voor 9% gewijzigd door motormuus op 16-06-2010 13:50 ]
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Ik heb wel enig idee. Een aantal jaar geleden stond hij in de voor nop rubriek van de Computer Idee volgens mij. Ik weet niet meer hoe het heet, iets van "The crowd", of zo? Anders moet je even op de site van Computer Idee kijken...[b][message=34115552,noline]
Edit: Gevonden! Het is niet echt een spel, maar meer een projectje. In ieder geval, gewoon even googlen op "The crowd game"
[ Voor 9% gewijzigd door Oentje13 op 16-06-2010 14:48 ]
JA! Ik ben daar dus echt al jaren naar opzoek! Thanks!PromoX schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:40:
[...]
WarBreeds misschien? (gevonden met [google=Shaman unit rts game])
* TimTimX schaamt zich voor de simpele google zoek string.
Beste allen,
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een spel, ten tijden van Deus ex deel 1 uitgekomen d8 ik. Op cd-rom.
Je speelt in het spel met een volledig zwart character die kan springen/ zweven en ook kon je handgranaten gooien. (wat ook in een bepaald level nodig was, moest je bepaalde dingen mee opblazen). Kan me niet zo heel veel meer herinneren van het spel, vooral een level met zand blijft me bij, en dat de character volledig zwart was en slank met soort van spikes op de schouders (niet zeker), raar maar heel tof uitziend.
Het spel is verder 3D, 3rd person view. Het is een action/adventure gok ik. Je had ook niet specifieke missies, je moest gewoon de levels doorlopen en uitvinden hoe je verder kwam in het spel.
Hoop dat iemand mij kan helpen,
P.S. heb het spel op Win 98/ME gespeeld.
Edit: ook kan ik me nog herinneren dat de character heel lenig en soepel beweegde, zat ook een behoorlijke vaart in het spel.
Groet,
Danny
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een spel, ten tijden van Deus ex deel 1 uitgekomen d8 ik. Op cd-rom.
Je speelt in het spel met een volledig zwart character die kan springen/ zweven en ook kon je handgranaten gooien. (wat ook in een bepaald level nodig was, moest je bepaalde dingen mee opblazen). Kan me niet zo heel veel meer herinneren van het spel, vooral een level met zand blijft me bij, en dat de character volledig zwart was en slank met soort van spikes op de schouders (niet zeker), raar maar heel tof uitziend.
Het spel is verder 3D, 3rd person view. Het is een action/adventure gok ik. Je had ook niet specifieke missies, je moest gewoon de levels doorlopen en uitvinden hoe je verder kwam in het spel.
Hoop dat iemand mij kan helpen,
P.S. heb het spel op Win 98/ME gespeeld.
Edit: ook kan ik me nog herinneren dat de character heel lenig en soepel beweegde, zat ook een behoorlijke vaart in het spel.
Groet,
Danny
[ Voor 24% gewijzigd door Drvis op 18-06-2010 11:56 ]
doe mij denken aan MDK: Wikipedia: MDK (video game)Drvis schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:23:
Beste allen,

super bedankt die bedoelde ik awesomeitons schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:12:
[...]
doe mij denken aan MDK: Wikipedia: MDK (video game)
[afbeelding]
bedankt
Playstation Emulator 
Murder Dead Kill is inderdaad super vet
Murder Dead Kill is inderdaad super vet
zoek je dit spel? Ik heb hem vroegah ook helemaal kapot gespeelt.. Strike Gunner - STGjwkaa schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:44:toon volledige bericht
ik zoek:Het belangrijkste kenmerk dat ik mij kan herinneren is dat je de mogelijkheid had om jouw schip aan dat van je medespeler te koppelen zodat diegene je door de moeilijke stukken kon geleiden. Daarnaast kon je nog voor een shield kiezen en een allesvernietigende laser.
- SNES spel
- van vóór 1996 (zoals de meeste SNES games, sorry)
- spaceship shooter (zoiets als de afbeelding onderaan. ook daar zijn er honderden van, sorry)
- 1 á 2 spelers
- sidescrolling
- wapens kiezen
Ik heb dit spel heel lang geleden eens met een vriendje bij de videotheek gehuurd en we hebben het uren nonstop gespeeld. Op Mobygames kan ik hem niet vinden, maar wellicht gebruik ik de verkeerde filters. De titel zal ik niet direct meer herkennen, maar als je plaatjes of een filmpje kan fiksen,herken ik het ws wel en ben je mijn held!![]()
dit is het niet, maar het zag er ongeveer zo uit:
[afbeelding]
YouTube: Strike Gunner - 1 Player 2 Planes Test
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Anoniem: 272691
Omg omg omg. Ik wou net een aanvraag doen op zoek naar dat spel! Kun jij in de toekomst kijken ofzo?FikkieHo schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:19:
[...]
zoek je dit spel? Ik heb hem vroegah ook helemaal kapot gespeelt.. Strike Gunner - STG
Thanks man
Ik heb hem vroeger ook helemaal kapot gespeeld bij een vriend van mij, co-op ftw
MDK dat was echt een vet spel voor z'n tijd. Heb ik nog ergens liggen hier, toen de PC Spellen nog in van die grote dozen zatenitons schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:12:
[...]
doe mij denken aan MDK: Wikipedia: MDK (video game)
[afbeelding]
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Anoniem: 178962
Ik denk steeds aan een spel en kan toch niet op de naam komen.
Het is een RTS uit eind jaren 90. Ik weet niet zeker of het voor DOS of Windows was, maar de besturing was in ieder geval met de muis.
De game speelde zich af op eilanden in de lucht, je kon daarop een infrastructuur aanleggen om uiteindelijk torens te bouwen om de tegenstander aan te vallen. Aanvallen waren vaak vrij long range en het hele spel was missie gebaseerd. Vaak ging het erom dat de tegenstander al een hele basis + verdediging had, jij moest die dan vernietigen.
Je had kleine ronde koepels die via een draaiende actie een soort schijven konden lanceren, en je had ook volgens mij grote torens in de vorm van paardenhoofden die bliksem recht vooruit schoten.
De hele game was vrij low paced, strategie en nadenken was de key, niet het rushen zoals bij moderne RTS'en het belangrijkste is.
Voor z'n tijd zag het spel er zeer mooi uit, met veel details, geweldige achtergronden en zeer goed geluid/muziek.
Ik zou deze game graag nog eens spelen, maar ik kom niet op de naam.
Het is een RTS uit eind jaren 90. Ik weet niet zeker of het voor DOS of Windows was, maar de besturing was in ieder geval met de muis.
De game speelde zich af op eilanden in de lucht, je kon daarop een infrastructuur aanleggen om uiteindelijk torens te bouwen om de tegenstander aan te vallen. Aanvallen waren vaak vrij long range en het hele spel was missie gebaseerd. Vaak ging het erom dat de tegenstander al een hele basis + verdediging had, jij moest die dan vernietigen.
Je had kleine ronde koepels die via een draaiende actie een soort schijven konden lanceren, en je had ook volgens mij grote torens in de vorm van paardenhoofden die bliksem recht vooruit schoten.
De hele game was vrij low paced, strategie en nadenken was de key, niet het rushen zoals bij moderne RTS'en het belangrijkste is.
Voor z'n tijd zag het spel er zeer mooi uit, met veel details, geweldige achtergronden en zeer goed geluid/muziek.
Ik zoek de naam van een spel, dat ik op m'n Ericsson PC veel gespeeld heb.
Er was een bal en een bord. Het was de bedoeling om de bal leidend door het doolhof in het midden van het bord te krijgen.
Bij het inladen van het spel zag je een plaatje van stoere vent a la archibald van storm (Don Lawrence) en die bal. Ik denk dat ie zilver geweest moet zijn, maar op m'n ericsson was 't wat geelachtig (Hercules).
Ik zit te denken aan Titan of Titus of zoiets..
Iemand?
het was ergens in eind jaren 80
Er was een bal en een bord. Het was de bedoeling om de bal leidend door het doolhof in het midden van het bord te krijgen.
Bij het inladen van het spel zag je een plaatje van stoere vent a la archibald van storm (Don Lawrence) en die bal. Ik denk dat ie zilver geweest moet zijn, maar op m'n ericsson was 't wat geelachtig (Hercules).
Ik zit te denken aan Titan of Titus of zoiets..
Iemand?
het was ergens in eind jaren 80
signature
Dit is overduidelijk NetstormAnoniem: 178962 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:53:toon volledige bericht
Ik denk steeds aan een spel en kan toch niet op de naam komen.
YouTube: NetStorm Clips Video
FOR THE STORM!!!! FOR THE WIND!!!!! FOR THE SUN!!!! AAAAAAAAAH
Anoniem: 178962
Yes dat is em inderdaad
Geweldige game, ook in multiplayer echt top!
En gratis te downloaden en spelen gewoon, helemaal goed!
Geweldige game, ook in multiplayer echt top!
En gratis te downloaden en spelen gewoon, helemaal goed!
Het spel wat ik zoek speelde onder DOS.
Je was een blauw poppetje (zat ook multiplayer in en die ander was een rood poppetje), en het zicht was van boven af. Het enige wat ik mij nog herinner is dat de eerste baas een rode draak was dat vuur uitspuugde (soort van boven af side scroller).
Het vreemde is als ik aan het poppetje denk dat ik direct aan de tekenfilm Ovide en zijn vriendjes denk.
Geloof niet dat er een connectie tussen die 2 zit.
Je was een blauw poppetje (zat ook multiplayer in en die ander was een rood poppetje), en het zicht was van boven af. Het enige wat ik mij nog herinner is dat de eerste baas een rode draak was dat vuur uitspuugde (soort van boven af side scroller).
Het vreemde is als ik aan het poppetje denk dat ik direct aan de tekenfilm Ovide en zijn vriendjes denk.
Geloof niet dat er een connectie tussen die 2 zit.
Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.
MDK, Jaaaah ... DAT was nog eens een grappig spel zeg. "World's most interesting nuclear bomb" anyone?
Ik moet zeggen dat toen ik Halo voor het eerst speelde ik toch wat dingen uit MDK dacht te herkennen. MDK is verder gewoon hardstikke maf. Dat parachute-achtige pak was ook echt bizar. TOP game.
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Nog maar eens proberen 
Tapper? Ook wel gekend als Beer Tapper denk ik.Tripwire999 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:37:
Ik ben dus al een tijdje opzoek naar een oude arcade dosgame geen idee alleen hoe ie heet. Ik weet nog wel heel goed dat je met een bierflesje speelde en dopjes schoot op allerlei flesjes bier en kratjes die op je afkwamen (ala space invaders). Ik dacht dat het iets van bierhoff heette maar dan krijg ik alleen maar de voetballer -_-. Iemand enig idee?
@Deguchi, Root Beer Tapper is de naam, maar dat is niet wat hij bedoeld, wat het wel is.... geen idee
Ik heb er ook een. Volgens mij is het een commodore64 spel, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik durf ook niet te zeggen of het een onderdeel van een spel is, of dat het een volledig spel is. Hier volgt een hele duidelijke beschrijving haha:
Volgens mij speelt het spel zich af in een circustent. In het spel ben je een acrobaat (of iets wat erop lijkt) en je staat boven in een mast op een duikplank. Daar kan je vanaf springen en dan moet je er voor zorgen dat je in een bak met water terecht komt. Als dat lukt begint het ritueel overnieuw en dan moet je in een kleinere bak water landen. Dit herhaalt zich, met steeds kleinere bakken water en uiteindelijk moet je landen in een theekopje.
Wie o wie weet hoe dit spel heet?
Volgens mij speelt het spel zich af in een circustent. In het spel ben je een acrobaat (of iets wat erop lijkt) en je staat boven in een mast op een duikplank. Daar kan je vanaf springen en dan moet je er voor zorgen dat je in een bak met water terecht komt. Als dat lukt begint het ritueel overnieuw en dan moet je in een kleinere bak water landen. Dit herhaalt zich, met steeds kleinere bakken water en uiteindelijk moet je landen in een theekopje.
Anoniem: 106551
Fiendish Freddy's Big Top O' Fun ! ( screenshots )Fikkie007 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:21:
Ik heb er ook een. Volgens mij is het een commodore64 spel, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik durf ook niet te zeggen of het een onderdeel van een spel is, of dat het een volledig spel is. Hier volgt een hele duidelijke beschrijving haha:
He, dat zou hem wel eens kunnen zijn ja. Zal hem vanavond eens spelen. Thanks
Terwijl mijn andere spel nog in que staat ben ik ook opzoek naar een ander spel:
DOS eind jaren 80, je was een soort van grijs/bruin poppetje (soort van spion) en wat ik mij er nog van herinner is dat er een ronde rots achter je aankwam en je moest dan snel trappen naar beneden nemen voordat de rots je te pletter sloeg.
DOS eind jaren 80, je was een soort van grijs/bruin poppetje (soort van spion) en wat ik mij er nog van herinner is dat er een ronde rots achter je aankwam en je moest dan snel trappen naar beneden nemen voordat de rots je te pletter sloeg.
Rick DangerousHaveHam schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 23:32:
Terwijl mijn andere spel nog in que staat ben ik ook opzoek naar een ander spel:

En we hebben een bingo, juist dat spel zocht ik thanks itons.
Ik heb de flash game net even gespeeld zodat ik zeker wist dat het die game was en inderdaad ik werd meteen vernietigd door de steen dus dat kan niet missen.
ik herken de omgeving en ook de mobs
Ik heb de flash game net even gespeeld zodat ik zeker wist dat het die game was en inderdaad ik werd meteen vernietigd door de steen dus dat kan niet missen.
ik herken de omgeving en ook de mobs
Ik heb dit een half jaar terug al eens in het verkeerde topic gevraagd, nu hier eens proberen 
Ik ben al tijden op zoek naar een oud DOS spelletje waarvan ik bij god de naam niet meer weet. Het bestond eruit dat je, door blokken weg te duwen in een bepaalde richting, een kettingreactie moest veroorzaken waardoor een bepaald blok op een bepaalde plaats in het level kwam. Het was abstract (je was dus geen mannetje ofzo), en de graphics waren idioot simpel: de blokken waren vierkanten met pijlen in een bepaalde kleur die aangaven welke richting je ze op kon duwen, of: welke richting ze op zouden gaan als het obstakel dat ze tegenhield (namelijk: een ander blok) wegviel. Meer details weet ik helaas niet meer... Wel dat ik het destijds heel moeilijk vond
Ik ben al tijden op zoek naar een oud DOS spelletje waarvan ik bij god de naam niet meer weet. Het bestond eruit dat je, door blokken weg te duwen in een bepaalde richting, een kettingreactie moest veroorzaken waardoor een bepaald blok op een bepaalde plaats in het level kwam. Het was abstract (je was dus geen mannetje ofzo), en de graphics waren idioot simpel: de blokken waren vierkanten met pijlen in een bepaalde kleur die aangaven welke richting je ze op kon duwen, of: welke richting ze op zouden gaan als het obstakel dat ze tegenhield (namelijk: een ander blok) wegviel. Meer details weet ik helaas niet meer... Wel dat ik het destijds heel moeilijk vond
omg! Dat is hem! veel dank voor het vinden (en dat attentie om mij er over te PM'en!)FikkieHo schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:19:
[...]
zoek je dit spel? Ik heb hem vroegah ook helemaal kapot gespeelt.. Strike Gunner - STG
Nu ff kijken waar ik hem kan kopen! (wie wil hem voor een tientje kwijt?)
yay!!!
Brickshooter?Cocytus schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:45:
Ik heb dit een half jaar terug al eens in het verkeerde topic gevraagd, nu hier eens proberen
Color BusterCocytus schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:45:
Ik ben al tijden op zoek naar een oud DOS spelletje waarvan ik bij god de naam niet meer weet. Het bestond eruit dat je, door blokken weg te duwen in een bepaalde richting, een kettingreactie moest veroorzaken waardoor een bepaald blok op een bepaalde plaats in het level kwam.
And I'm the only one and I walk alone.
Nee, beide niet. Graphics zijn nog simpeler, in mijn herinnering was het speelveld gewoon zwart, de blokken ook en dan met gekleurde pijlen erop. Ik speelde het denk ik midden jaren '90 en toen was het al ouderwets. Je hoefde ook geen blokken van dezelfde kleur aan elkaar te linken ofzo, het ging puur om de kettingreactie die zou ontstaan. Thanks voor het meedenken in ieder geval 
edit:
OMG, ongelooflijk. Ik heb destijds echt een bizarre hoeveelheid verschillende queries op Google afgevuurd maar het nooit kunnen vinden, nu geef ik het nog één kans en ik vind het binnen 30 seconden
Het spel heet dus Cyber Box, en ik heb zelfs een flash remake gevonden. Het spel is iets anders dan ik me herinnerde, maar dit is het wel. Oeh, en hier eentje met de originele DOS graphics 
edit2:
En het is nog steeds fucking moeilijk
edit:
OMG, ongelooflijk. Ik heb destijds echt een bizarre hoeveelheid verschillende queries op Google afgevuurd maar het nooit kunnen vinden, nu geef ik het nog één kans en ik vind het binnen 30 seconden

edit2:
En het is nog steeds fucking moeilijk
[ Voor 42% gewijzigd door Cocytus op 25-06-2010 18:05 ]
Hmm misschien dat het hier iemand een belletje doet rinkelen, een topografie achtige game, met een helicopter waar je van plaats naar plaats moet vliegen. Erg oud, vermoedelijk op dos of voor op de C64. Kenmerkend was, dat er maar weinig kleur in de game zat.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Topografie Nederland, en Topografie Europa. Geweldig spel als kleine jongen. Geen idee waar alles lag, maar mijn pa vloog zelfs naar het kleinste randgehucht zonder een seconde te twijfelen.SithWarrior schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:25:
Hmm misschien dat het hier iemand een belletje doet rinkelen, een topografie achtige game, met een helicopter waar je van plaats naar plaats moet vliegen. Erg oud, vermoedelijk op dos of voor op de C64. Kenmerkend was, dat er maar weinig kleur in de game zat.

[ Voor 12% gewijzigd door FireAge op 27-06-2010 09:31 ]
Owke!:) Vroeger hadden wij thuis een "netwerk" server en hier stonden allerlei spelletjes op.
1 van die spelletjes was iets met de naam "Break Out" (Deze naam zal wel niet kloppen;-)).
Maar het start scherm begon met een grote rode tekst met het naam van het spel. Hierna kon je een keuze maken uit aantal "save" games. En hierna starten het spel.
Daarna moet je met een balletje de blokjes weg halen, en valt er nu en dan is iets naar beneden.
Hierdoor kon bijvoorbeeld je muis ineens om gedraaid zijn. (^^ Dat was toen nog moeilijk omdat je met die draad zat
).
Als je af was en dus geen ballen meer over had kwam je weer terug in het begin scherm en brak die de "Tekst" van het naam van het spel.
Edit: Het spel is dus minimaal 15 jaar oud
1 van die spelletjes was iets met de naam "Break Out" (Deze naam zal wel niet kloppen;-)).
Maar het start scherm begon met een grote rode tekst met het naam van het spel. Hierna kon je een keuze maken uit aantal "save" games. En hierna starten het spel.
Daarna moet je met een balletje de blokjes weg halen, en valt er nu en dan is iets naar beneden.
Hierdoor kon bijvoorbeeld je muis ineens om gedraaid zijn. (^^ Dat was toen nog moeilijk omdat je met die draad zat
Als je af was en dus geen ballen meer over had kwam je weer terug in het begin scherm en brak die de "Tekst" van het naam van het spel.
[ Voor 14% gewijzigd door Spookie op 27-06-2010 10:10 ]
Arkanoid?
Wat mij dan weer doet vragen, hoe heet dat arkanoid spel dat je zijwaards speelt?
Kan me nog herinneren dat rond level 105 er ook een soort witte bal in het level rondwaarde die je balletje opvrat waardoor je echt enorm goed moest mikken.
Wat mij dan weer doet vragen, hoe heet dat arkanoid spel dat je zijwaards speelt?
Kan me nog herinneren dat rond level 105 er ook een soort witte bal in het level rondwaarde die je balletje opvrat waardoor je echt enorm goed moest mikken.
[ Voor 104% gewijzigd door FireAge op 27-06-2010 11:09 ]
het zou ook nog Popcorn kunnen zijn?timgoud schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:07:
Owke!:) Vroeger hadden wij thuis een "netwerk" server en hier stonden allerlei spelletjes op.
Hierdoor kon bijvoorbeeld je muis ineens om gedraaid zijn. (^^ Dat was toen nog moeilijk omdat je met die draad zat).
hier een klein lijstje van andere mogelijkheden (linkerkant van scherm)
Nee helaas, volgens mij is het spel iets "jonger". Want het menu zag er niet zo uit helaas.latislos schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:55:
[...]
het zou ook nog Popcorn kunnen zijn?
hier een klein lijstje van andere mogelijkheden (linkerkant van scherm)
Het begon echt met oranje / rood de kleur en dan die tekst.
Het zag er echt iets netter uit.
Toch bedankt
Dat zou Krakout kunnen zijn. Was wel een gaaf spel. Maar de 'ballenvreter' in dat spel kon wel eerder komen, level 20 oid als je pech had.FireAge schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:05:
Arkanoid?
Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community
Ah ja dat is em, die ballenvreter kon inderdaad eerder komen herinner ik me, maar meestal was het dan niet zo'n probleem omdat de levels nog redelijk ruim waren.Nappa schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:13:
[...]
Dat zou Krakout kunnen zijn. Was wel een gaaf spel. Maar de 'ballenvreter' in dat spel kon wel eerder komen, level 20 oid als je pech had.
Ik ben op zoek naar spel dat ik ooit van een twilight cd heb gehaald.
Het was een spel waarbij je sidescrollend (links naar rechts) met een vliegtuig door het level ging. Je kon dan punten krijgen en aan het einde van het level je vliegtuigje upgraden.
Ik kan me herinneren dat ik het toen vrij mooi vond met felle kleuren en muziek was ook aardig.
Het was een spel waarbij je sidescrollend (links naar rechts) met een vliegtuig door het level ging. Je kon dan punten krijgen en aan het einde van het level je vliegtuigje upgraden.
Ik kan me herinneren dat ik het toen vrij mooi vond met felle kleuren en muziek was ook aardig.
Ik ben op zoek naar een spel. Misschien is de omschrijving te vaag;
Vliegende auto's door hoogbouw straten, ze konden ook schieten, futuristische opzet, 3d, jaar of tien terug een demo van gespeeld.
Zoek dit spel al een hele tijd maar ik heb echt geen touw om iets aan vast te knopen.
Vliegende auto's door hoogbouw straten, ze konden ook schieten, futuristische opzet, 3d, jaar of tien terug een demo van gespeeld.
Zoek dit spel al een hele tijd maar ik heb echt geen touw om iets aan vast te knopen.
Dat is wel heel erg karig... was het een shooter of moest je die punten bijelkaar vliegen door stunts e.d.? Heb je een globaal jaartal?thomas84 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:50:
Ik ben op zoek naar spel dat ik ooit van een twilight cd heb gehaald.
Hallo,
Ik ben op zoek naar de titel van een point 'n click adventure game waarvan ik in het "verleden" een demo van gespeeld heb. Denk qua jaartal ongeveer rond 2003 a 2004.
Het enig wat ik eigenlijk nog weet is dat de eerst scene zich afspeelde in de haven en dat het hoofdpersonage opgesloten werd in een haven pand en daaruit moest ontsnappen, en vervolgens iets met een boot die daar lag moest doen.
Ik kan me de titel dus niet meer herinneren, dus ik dacht misschien dat hier nog wat point 'n click adventure fans zijn die het misschien wel weten.
Alvast bedankt.
Cheers
Ik ben op zoek naar de titel van een point 'n click adventure game waarvan ik in het "verleden" een demo van gespeeld heb. Denk qua jaartal ongeveer rond 2003 a 2004.
Het enig wat ik eigenlijk nog weet is dat de eerst scene zich afspeelde in de haven en dat het hoofdpersonage opgesloten werd in een haven pand en daaruit moest ontsnappen, en vervolgens iets met een boot die daar lag moest doen.
Ik kan me de titel dus niet meer herinneren, dus ik dacht misschien dat hier nog wat point 'n click adventure fans zijn die het misschien wel weten.
Alvast bedankt.
Cheers
[ Voor 3% gewijzigd door Flex0r op 28-06-2010 11:07 . Reden: jaartal toegevoegd ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Die point en click
Volgens mij deel 1.Vae Victis schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:02:
Doet me denken aan Monkey Island.
Het spel speelde zich wel in de huidige tijd af zeg maar.
Een van de Broken Sword games toevallig?
Even huiswerk gedaan met google op Broken Sword en het is Broken Sword 2.DarkFlow schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:54:
Een van de Broken Sword games toevallig?
En het bleek de haven in Marseille.
Thanks voor de pointers
Doet mij hieraan denken: The Last EichhofTripwire999 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:37:
Ik ben dus al een tijdje opzoek naar een oude arcade dosgame geen idee alleen hoe ie heet. Ik weet nog wel heel goed dat je met een bierflesje speelde en dopjes schoot op allerlei flesjes bier en kratjes die op je afkwamen (ala space invaders). Ik dacht dat het iets van bierhoff heette maar dan krijg ik alleen maar de voetballer -_-. Iemand enig idee?
ja het was een shooter met een vliegtuigje... Volgens mij komt dit van een twilight cd waar ook need for speed op stond. jaar 97/98 ongeveer. Heb toen veel plezier beleeft aan dit spel en hoop dat ik het nog steeds leuk vind en nog ergens te verkrijgen is. Je hoefde geen stunts te doen, je kon omhoog/omlaag en naar rechts bewegen. Je kon wel weer terug bewegen naar links, maar het scherm blijft langzaam aan scrollen naar rechts. Ik weet dat het een beetje karig is, maar dit is eigenlijk het enige wat ik nog weet. het was geloof ik per level 4 episode of iets dergelijks. en dan tussen de 8 en 12 levels.Edmin schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:05:
[...]
Dat is wel heel erg karig... was het een shooter of moest je die punten bijelkaar vliegen door stunts e.d.? Heb je een globaal jaartal?
Broken Sword 1/2 zijn uit de jaren 90, maar echt geweldige spellen
Kwam ik ook achter zat er mooi naast met mn 2003 a 2004Exorcist schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:45:
Broken Sword 1/2 zijn uit de jaren 90, maar echt geweldige spellen![]()

Ik kan mij herinneren dat er in de jaren 90, of begin jaren 2000 een Transformers spel voor de PC is uitgekomen.
De screenshot die ik hiervan gezien heb, toonde een Autbot die door het bos reed.
Weet iemand hier de exacte titel van en of deze nog ergens te krijgen is?
De screenshot die ik hiervan gezien heb, toonde een Autbot die door het bos reed.
Wikipedia: List of Transformers video games ?ruftman schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:04:
Ik kan mij herinneren dat er in de jaren 90, of begin jaren 2000 een Transformers spel voor de PC is uitgekomen.
@ gnimmeL_kraD: Daar staat ie helaas niet tussen.
[ Voor 19% gewijzigd door ruftman op 29-06-2010 11:15 ]
Interpose?thomas84 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:38:
[...]
ja het was een shooter met een vliegtuigje... Volgens mij komt dit van een twilight cd waar ook need for speed op stond. jaar 97/98 ongeveer. Heb toen veel plezier beleeft aan dit spel en hoop dat ik het nog steeds leuk vind en nog ergens te verkrijgen is. Je hoefde geen stunts te doen, je kon omhoog/omlaag en naar rechts bewegen. Je kon wel weer terug bewegen naar links, maar het scherm blijft langzaam aan scrollen naar rechts. Ik weet dat het een beetje karig is, maar dit is eigenlijk het enige wat ik nog weet. het was geloof ik per level 4 episode of iets dergelijks. en dan tussen de 8 en 12 levels.
Misschien is het Beast Wars?ruftman schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:14:
@ gnimmeL_kraD: Daar staat ie helaas niet tussen.
[ Voor 11% gewijzigd door Cooler_King op 29-06-2010 11:46 ]
@ Cooler_King: Nee, die is het zeker niet. Het spel leek geloof ik meer op een adventure waarin je met een Transformer op zoektocht moest.
Hmm, het klinkt eigenlijk als een game die waarschijnlijk geen officiele Transformer licentie heeft. Ik kan er namelijk niets over vinden (behalve een boardgame).ruftman schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:25:
@ Cooler_King: Nee, die is het zeker niet. Het spel leek geloof ik meer op een adventure waarin je met een Transformer op zoektocht moest.
Was het de minicons die je moest zoeken?ruftman schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:25:
Ik ben zelf al een tijdje opzoek naar de namen van 2 oude Commodore 64 games. en al even gezocht maar niks gevonden
De 1e is een helikopter spel waarbij je van een vliegdek schip moet rondvliegen en alles wat beweegt mag/moet neerknallen, je moet regelmatig terug om te tanken, allen je schip vaart wel verder. Ook word na een tijdje je schip aangevallen en kan die ook gezonken worden. Dit alles keek je van boven af op.
De 2e is een spel waarbij je of een ridder of een Viking bent, je zit vast aan een elastiek en er stuitert een bal door het veld. Je kon de bal opvangen met je zwaard en dan naar de tegenstander toegooien om hem zo onderuit te hallen, net zolang totdat die door de klap KO ging, je kon net niet tot het midden lopen en hoe verder je van de muur af was hoe harder je tegen de muur knalden.
[ Voor 59% gewijzigd door gulie op 29-06-2010 14:16 ]
Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie
Tyrian mischien? Dat aws meer een space vliegtuig, of was het meer een 'echt' vliegtuig? (WW1/2 etc).thomas84 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:38:
[...]
ja het was een shooter met een vliegtuigje... Volgens mij komt dit van een twilight cd waar ook need for speed op stond. jaar 97/98 ongeveer. Heb toen veel plezier beleeft aan dit spel en hoop dat ik het nog steeds leuk vind en nog ergens te verkrijgen is. Je hoefde geen stunts te doen, je kon omhoog/omlaag en naar rechts bewegen. Je kon wel weer terug bewegen naar links, maar het scherm blijft langzaam aan scrollen naar rechts. Ik weet dat het een beetje karig is, maar dit is eigenlijk het enige wat ik nog weet. het was geloof ik per level 4 episode of iets dergelijks. en dan tussen de 8 en 12 levels.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Tyrian had wel meer dan 8-12 levels (tenzij hij de shareware versie bedoeld). Maar de volledige versie had zo'n 40 levels als het er niet meer waren met alle keuzes die je had tussen de levels.SinergyX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:16:
[...]
Tyrian mischien? Dat aws meer een space vliegtuig, of was het meer een 'echt' vliegtuig? (WW1/2 etc).
[ Voor 5% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 29-06-2010 14:24 ]
Tyrian scrollde ook niet horizontaal, maar verticaal. Voordeel is wel dat hierdoor een hoop mogelijkheden afvallen
Taru tossing moet een olympische sport worden
Hee, die heb ik ook veel gespeeld, maar hoe die heet? Hier heb je natuurlijk ook niet veel aan.gulie schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:11:
[...]
De 2e is een spel waarbij je of een ridder of een Viking bent, je zit vast aan een elastiek en er stuitert een bal door het veld. Je kon de bal opvangen met je zwaard en dan naar de tegenstander toegooien om hem zo onderuit te hallen, net zolang totdat die door de klap KO ging, je kon net niet tot het midden lopen en hoe verder je van de muur af was hoe harder je tegen de muur knalden.
Voor zover ik weet was de R-Type serie console only.
Inderdaad, zie nu dat het een console verzie is die blijkbaar meer mensen draaien via een emulator.
Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie
Raid on Bungeling Bay misschien? kan me herinneren dat je startte op een schip.gulie schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:11:
[...]
....
De 1e is een helikopter spel waarbij je van een vliegdek schip moet rondvliegen en alles wat beweegt mag/moet neerknallen, je moet regelmatig terug om te tanken, allen je schip vaart wel verder. Ook word na een tijdje je schip aangevallen en kan die ook gezonken worden. Dit alles keek je van boven af op.
...
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.