Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
udenjpg schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:14:
[...]

Raid on Bungeling Bay misschien? kan me herinneren dat je startte op een schip.
Dat is hem inderdaad, ik heb dat spel echt grijs gespeeld zo gaaf. Dank je wel _/-\o_ .

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gulie schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:11:
[...]

Was het de minicons die je moest zoeken?

Ik ben zelf al een tijdje opzoek naar de namen van 2 oude Commodore 64 games. en al even gezocht maar niks gevonden :'(

De 1e is een helikopter spel waarbij je van een vliegdek schip moet rondvliegen en alles wat beweegt mag/moet neerknallen, je moet regelmatig terug om te tanken, allen je schip vaart wel verder. Ook word na een tijdje je schip aangevallen en kan die ook gezonken worden. Dit alles keek je van boven af op.
Ik denk dat dat Raid on Bungeling Bay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:21
gulie schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:11:
[...]

Was het de minicons die je moest zoeken?

Ik ben zelf al een tijdje opzoek naar de namen van 2 oude Commodore 64 games. en al even gezocht maar niks gevonden :'(

De 1e is een helikopter spel waarbij je van een vliegdek schip moet rondvliegen en alles wat beweegt mag/moet neerknallen, je moet regelmatig terug om te tanken, allen je schip vaart wel verder. Ook word na een tijdje je schip aangevallen en kan die ook gezonken worden. Dit alles keek je van boven af op.
Is dat niet Raid on Bungeling Bay??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 15:44
[quote]Cooler_King schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:40:
[...]

Interpose?

OMG, koning. Dat is het spel inderdaad haha!!!
geniaal, hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-08 17:55
Ik zoek al een tijdje een game dat ik nooit zelf echt gespeeld hebt maar wel een aantal keer heb gezien. Ik herinner het me vrij vaag maar volgens mij was het een real-time strategy game. Een beetje zoals Hearts of Iron. Het speelde zich volgens mij af in de koude oorlog of iig na de tweede wereldoorlog. Je zag je legers als bepaalde gekleurde driehoekjes en ik geloof dat de graphics vrij kleurig waren, en nukes waren een belangrijk onderdeel van de game :p Ik geloof ook dat de game niet ouder dan 5 jaar is. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Zamoraak schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:53:
Ik zoek al een tijdje een game dat ik nooit zelf echt gespeeld hebt maar wel een aantal keer heb gezien. Ik herinner het me vrij vaag maar volgens mij was het een real-time strategy game. Een beetje zoals Hearts of Iron. Het speelde zich volgens mij af in de koude oorlog of iig na de tweede wereldoorlog. Je zag je legers als bepaalde gekleurde driehoekjes en ik geloof dat de graphics vrij kleurig waren, en nukes waren een belangrijk onderdeel van de game :p Ik geloof ook dat de game niet ouder dan 5 jaar is. Alvast bedankt :)
Ik moest gelijk aan Defcon denken: http://www.introversion.co.uk/defcon/about/screenshots.html

edit: Als je van plan bent om Defcon nog te spelen, Defcon is nu voor 5 euro te koop op Steam (samen met een hoop andere games van Introversion in het Introversion Complete Pack).

[ Voor 10% gewijzigd door Malthus op 02-07-2010 21:33 . Reden: Vermelding van Steam-aanbieding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
defcon is leuk hoor :D Koude oorlogje naspelen FTW

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 23:50

Sméagol

Master of Mayhem

Heh, zal ik 't jullie 'ns moeilijk maken dan? Aangezien ik een geheugen als een zeef heb, dus echt veel details heb ik niet helaas.. Ik speelde 't bij een buurjongetje vroeger, eerste helft jaren '90 gok ik (anders niet veel later), al weet ik niet hoeveel dit zegt over een releasedatum. Ik weet ook helaas niet waarop, het was geen pure gameconsole, maar volgens mij ook geen pure PC, iets "PC-achtigs". Ik heb geen verstand van die ouwe computers, ik denk dat 't iets van een Amiga is geweest ofzo. Volgens mij gingen er floppies in.
't spel zelf in ieder geval:
Een Bubble Bobble achtig iets. Je had single screen levels, met dus Bubble Bobble actige platforms. Je speelde co-op (of dit was mogelijk in ieder geval), een meisje en een jongetje. Weapon of Choice was een lasso / grapple beam ding, waarmee je vijanden kon oppakken, om ze vervolgens een paar keer tegen de grond te beuken. Japanse artstyle, intro (of cutscene) bestond uit anime artwork, Er was een hoge toren in beeld, ik neem aan dat is waar de levels zich afspelen, en er was een groenharige heks die wat te vertellen had, ik denk de badguy in the game. En da's alles wat ik me kan herinneren. Uitdaging? :P

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
Valt mee, hoor, lijkt me overduidelijk Rodland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 23:50

Sméagol

Master of Mayhem

Heh, thanks! Verkeerde aanname van mij dan, 't zal komen omdat ik er zelf niet mee ben opgegroeid. We hadden pas heel laat zelf een PC, en ben zelf (en iedereen om me heen vroeger) een Nintendo man ;). Zeer weinig ervaring met alles wat geen Nintendo, Sega, of PC was. Ik zal dit op een Amiga gespeeld hebben dan..

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:31:
Hey allemaal,

Hopelijk kunnen jullie me helpen:P

Ik had ooit een spel gespeeld lang geleden in de twilight tijdperk.
Zou die graag weer eens willen spelen.
Een spel van rond '98 volgens mij.

Het was in 3D en het spelwereld was erg uitgebreid en speelde zich in de toekomst af.
De spel begint met dat je uit een soort onbewustzijn ontwaakt en niks meer herinnerd.
Gaande weg herinner je dan wat er allemaal was gebeurd, blijkt dat je een politie agent was.
In het begin speel je vooral rond de politie HQ en je apartement volgens mij (om herinneringen op te halen)
Spel is best realistisch (voor in de toekomst dan), je bent vrij op straat en kan lopen waar je wilt, rijdende voertuigen en mensen waar je interactie mee kunt hebben, zelf ook rijden enz, van ene stadsdeel naar andere via een soort highspeed trein.

Het spel had een futuristische naam ook, wat niet zo gemakkelijk te onthouden ws (blijkt wel)
Maar desalniettemin heeft het een indruk bij mij achter gelaten.

Helaas kan ik er niet meer uit knijpen...
Omikron: The Nomad Soul, zonder twijfel. Met de soundtrack van David Bowie :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiGhTeOuS
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 19:51
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar de naam van een spel. Wat ik me kan herinneren is dat de hoofdrolspeler (een vrouw, als ik het me goed herinner) een Gargoyle bij zich heeft. Deze Gargoyle kan je ook besturen. Wat me nog meer bij staat is dat je kan kiezen om goed of slecht te worden. En daarnaast was dit spel al uit voordat Fable kwam...
Mocht er nu bij iemand een belletje gaan rinkelen, kan diegene mij dan een DM of sturen?! Thnx

G.don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
RiGhTeOuS schreef op zondag 04 juli 2010 @ 08:49:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar de naam van een spel. Wat ik me kan herinneren is dat de hoofdrolspeler (een vrouw, als ik het me goed herinner) een Gargoyle bij zich heeft. Deze Gargoyle kan je ook besturen. Wat me nog meer bij staat is dat je kan kiezen om goed of slecht te worden. En daarnaast was dit spel al uit voordat Fable kwam...
Mocht er nu bij iemand een belletje gaan rinkelen, kan diegene mij dan een DM of sturen?! Thnx
Klinkt een beetje als Black & White, van dezelfde maker als Fable (naam ontschiet me even, het is die gekke fransman)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
itons schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:36:
[...]

Klinkt een beetje als Black & White, van dezelfde maker als Fable (naam ontschiet me even, het is die gekke fransman)
dat zou het wel kunnen zijn
ik heb spel ook wel ergens
weet neit of je geslacht kan kiezen, en het is ook geen gargoyle maar je kan keizen wolf,leeuw, koe en aap
het is inderdaad een leuk spel
je kan ook een orge worden http://www.feralinteracti...mages/creatures/ogre.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door Adib op 04-07-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.
Erg apart, dat ik een grijsgespeeld spel niet meer kan terug vinden. Het zou moeten gaan om een best wat oudere voetbal-manager. Het spel bevat klassieke muziek (Canon in D, God Save the Queen). Je kon het hot-seat spelen en ik herinner mij, dat het attributengemiddelde (speler-rating), bij de selectie, uitgedrukt werd met een numeriek getal en een statistieken-balk (horizontaal).

Er zijn aardig wat voetbal-managers die ik ken, maar hij staat niet op deze lijst.
Het is ook niet Co Adriaanse of Sensible Soccer.

offtopic:
Ik zou het een wonder vinden als iemand met deze minieme input, mij resultaat kan schenken.

[edit]
Thanks Boonald. Die screenshots zijn echt een feest van herkenning :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 02:59:
Hoi.
Erg apart, dat ik een grijsgespeeld spel niet meer kan terug vinden. Het zou moeten gaan om een best wat oudere voetbal-manager. Het spel bevat klassieke muziek (Canon in D, God Save the Queen). Je kon het hot-seat spelen en ik herinner mij, dat het attributengemiddelde (speler-rating), bij de selectie, uitgedrukt werd met een numeriek getal en een statistieken-balk (horizontaal).

Er zijn aardig wat voetbal-managers die ik ken, maar hij staat niet op deze lijst.
Het is ook niet Co Adriaanse of Sensible Soccer.

offtopic:
Ik zou het een wonder vinden als iemand met deze minieme input, mij resultaat kan schenken.
Uefa manager 2000 waarschijnlijk. Heb het vroeger veel gespeeld en herkende het aan de klassieke muziek.

http://www.mobygames.com/...-manager-2000/screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
RiGhTeOuS schreef op zondag 04 juli 2010 @ 08:49:
Dit is zonder enige twijfel Primal op de PS2. Moet hem thuis nog ergens hebben liggen. Beide personages bestuurbaar en vrouw kon shapeshiften.
Afbeeldingslocatie: http://news.bbc.co.uk/media/images/38225000/jpg/_38225808_primal.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Naiki op 05-07-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itons schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:36:
[...]

Lionhead Studios :P

En Peter Molyneux is een Brit, geen Fransman.
Wikipedia: Peter Molyneux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

Topicstarter

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Oke bedankt.

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Effin ik zoek dus nog een game voor de NES.
Ik weet zeker dat het geen officiele game in die tijd was.
Het was een soort van mario clone (met sprites van mario 3) en kan me nog goed herinneren dat het een japanse game was.

Heb hem toen vaak gehuurd bij de filmclub in 's-gravenzande.

Daarna nooit meer gevonden.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:49
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:24:
Het was een soort van mario clone (met sprites van mario 3) en kan me nog goed herinneren dat het een japanse game was.

was het geen adventure island?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Er is een cart die vaak onder de naam Mario IV gaat. Is een pirate die vrij common is. Bedoel je die mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Giana sisters? Dat is echt een clone van Mario, erg grappige ook!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Volgens mij is die nooit op de NES uitgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:24:

bedoel je niet mario 2 en dan doki doki panic?

Wikipedia: Yume Kōjō: Doki Doki Panic

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v74/Jeremy-V1/Examiner/YumeKoujouDokiDokiPanic2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Maar Doki Doki is toch pas laterop gekocht door Nintendo, waarna zij hem hebben omgedoopt tot Mario 2. Vandaar dat Mario 2 niet echt een Mario spel lijkt. De originele Mario 2 is alleen in Japan uitgebracht, die laterop pas hier uitkwam als "The Lost levels" op de All-Stars cartridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Nee het is niet Doki Doki.
Het was vrij laat in de NES periode, de SNES bestond net
Het waren sprites van Mario 3, en de muziek was totaal niet van mario zelf.

Ik ga een googlen op Mario IV. thanks voor de tips

Effin de eerste hit levert meteen dit op: YouTube: Super Mario Bros. 4 NES Hack (Armadillo)
en YouTube: Super Mario Bros. 4 NES Hack (Armadillo)

En dat zijn ze allebij. Nu dus gaan zoeken of ga ik dat echt nooit meer vinden...

[ Voor 44% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 07-07-2010 20:21 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Gevonden: Baldies

Update:
Platform: PC / Genre: Strategie/Fun
In dat grote huis had je duidelijk verschillende kamers, waar je die mannen in kon zetten, je kon ze bijv. omzetten tot een professor.
(die uitvindingen deed? Op den duur konden ze volgens mij ook vliegen, en waren er verschillende eilanden.)

Het is minimaal 8 jaar oud.

[quote]keel schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:31:
Type: Strategie / grappig
Platform: PC
Omschrijving: Je krijgt een aantal mannetjes die je in een groot huis kan omvormen tot verschillende types, bijv. militairen/bouwers/uitvinders. Vervolgens kun je in die mannetjes ook uit het huis halen en de vijand aanvallen. Het zijn kleine dikke grappige mannetjes. Zat ooit op een twilight cd. Het zag er 3D uit. Aanzicht vanaf boven.
[/quote]

[ Voor 9% gewijzigd door Startups op 08-07-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

latislos

zie signature

keel schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:56:
Gevonden: Baldies

Update:
Platform: PC / Genre: Strategie/Fun
In dat grote huis had je duidelijk verschillende kamers, waar je die mannen in kon zetten, je kon ze bijv. omzetten tot een professor.
(die uitvindingen deed? Op den duur konden ze volgens mij ook vliegen, en waren er verschillende eilanden.)

Het is minimaal 8 jaar oud.

[quote]keel schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:31:
Type: Strategie / grappig
Platform: PC
Omschrijving: Je krijgt een aantal mannetjes die je in een groot huis kan omvormen tot verschillende types, bijv. militairen/bouwers/uitvinders. Vervolgens kun je in die mannetjes ook uit het huis halen en de vijand aanvallen. Het zijn kleine dikke grappige mannetjes. Zat ooit op een twilight cd. Het zag er 3D uit. Aanzicht vanaf boven.
[/quote]

nog meer vragen? :+

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Ik zoek een spel voor mijn vriendin. Ze had het er net ineens over, ik ken het absoluut niet maar mischien iemand hier wel.

Je speelt met een spin die het veld van de worm die rondkruipt steeds kleiner maakt.
De worm eet allemaal dingetjes op en de spin moet dat voorkomen ofzo...

Het is een oud spel (minimaal 15jaar) en welk platform wist ze niet (ik vermoed gewoon op Windows toen d'r tijd).

Als iemand dit weet, thousands internets for you!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Nu online

latislos

zie signature

teh_twisted schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:02:
Ik zoek een spel voor mijn vriendin. Ze had het er net ineens over, ik ken het absoluut niet maar mischien iemand hier wel.

Je speelt met een spin die het veld van de worm die rondkruipt steeds kleiner maakt.
De worm eet allemaal dingetjes op en de spin moet dat voorkomen ofzo...

Het is een oud spel (minimaal 15jaar) en welk platform wist ze niet (ik vermoed gewoon op Windows toen d'r tijd).

Als iemand dit weet, thousands internets for you!
Is het zoiets als Styx / Qix?

Abanware is niet legaal en dus ook niet toegestaan op tweakers, zie ook Het algemeen beleid #verbodenabandon

[ Voor 13% gewijzigd door psychoclown op 06-08-2010 14:32 ]

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
latislos schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:30:
[...]

Is het zoiets als Styx / Qix?
..knip..
Thousands internets for you!

Haar reactie was: ja dit is wel bekend!
Oftwel.. de kleine meid toen d'r tijd heeft de spin/worm gefantaseerd toen ze het spel speelde... ik ga een rom zoeken!...een dosbox installeren! Dankjewel!

[ Voor 14% gewijzigd door psychoclown op 06-08-2010 14:33 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek 2 arcradehal games.

Beide in de stijl van Final Fight.
1. met een samurai, een oude knar met een boog. En tussen een missie door zat er een minigame bakpau eten in.
2. Met dino's, guns, en een baas gevecht met een motor/auto die je probeert om te rijden.

Vroeger voor veel yen mee gespeeld, maar nooit uitgespeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Een heel tijd terug toen ik nog op de basisschool zat (ong 12 jaar geleden denkik?) ben ik een tijdje verslaafd geweest aan een spel. Je had een level van bovenaf gezien, wat een soort "doolhof" was van obstakels, vijanden (beesten). Elk leven had een bepaalde code, zodat je de volgende keer dat je t speelde verder kon waar je gebleven was, en het had ook dik 60+ levels wat ik me kan herrineren. Je speelde er zelf in als een mens. In de latere levels kwamen er ook dingen als grote ijslevels aan te pas, en als je op t ijs zat en je ging 1 kant op ging je door totdat je tegen het volgende obstakel kwam en tot stilstand stond.

Ik heb me rotgezocht op inet maar kan niets vinden! Wie helpt mij? Ik zoek t om nostalgische redenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
Killed-1 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:41:
Een heel tijd terug toen ik nog op de basisschool zat (ong 12 jaar geleden denkik?) ben ik een tijdje verslaafd geweest aan een spel. Je had een level van bovenaf gezien, wat een soort "doolhof" was van obstakels, vijanden (beesten). Elk leven had een bepaalde code, zodat je de volgende keer dat je t speelde verder kon waar je gebleven was, en het had ook dik 60+ levels wat ik me kan herrineren. Je speelde er zelf in als een mens. In de latere levels kwamen er ook dingen als grote ijslevels aan te pas, en als je op t ijs zat en je ging 1 kant op ging je door totdat je tegen het volgende obstakel kwam en tot stilstand stond.

Ik heb me rotgezocht op inet maar kan niets vinden! Wie helpt mij? Ik zoek t om nostalgische redenen :P
Chip's Challenge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Ik zoek een puzzel spel, (dat volgens mij Zylom heet) maar als ik daar op zoek kom ik alleen op sites uit. Je hebt een rij met gekleurde ballen, die in een gekronkelde manier om je scherm heen zit. In het midden zit een soort kikker op een rots, die op dat moment bijv een geel balletje kan schieten. Die moet hij op die rij op een geel balletje mikken. Die rij met balletjes bewegen :+ Tis heel vaag, maar ik kan het niet beter omschrijven

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
Mijn meisje heeft zon spelletje op haar E71 staan, ik zal vanmiddag wel eens snuffelen.

Als je iets van 3 of 4 balletjes (met dezelfde kleur) aaneengeschakeld hebt, verdwijnen ze toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
Het leuke is hier dat het zelfs in het schermpje (althans de afk.) staat: TIM, The Increddible Machine.

Maar is een leuk spelletje, en is hier al vaker voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
jbdeiman schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

Het leuke is hier dat het zelfs in het schermpje (althans de afk.) staat: TIM, The Increddible Machine.

Maar is een leuk spelletje, en is hier al vaker voorbij gekomen.
TIM was echt een super-spelletje. Soort van Goldbergmachine bouwen. Ben ik vele uren mee zoet geweest.
Moet ik weer eens opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Cornelisjuh schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:05:
Ik zoek een puzzel spel, (dat volgens mij Zylom heet) maar als ik daar op zoek kom ik alleen op sites uit. Je hebt een rij met gekleurde ballen, die in een gekronkelde manier om je scherm heen zit. In het midden zit een soort kikker op een rots, die op dat moment bijv een geel balletje kan schieten. Die moet hij op die rij op een geel balletje mikken. Die rij met balletjes bewegen :+ Tis heel vaag, maar ik kan het niet beter omschrijven
Zylom is een spel-aanbieder. Zoek eens tussen de spellen van zylom en de kans is groot dat het spel dat jij zoekt er tussen staat.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:40

skoozie

SCSI

na alle retro, en sommige voor mijn gevoel recente spellen moest ik ook denken aan een aantal spellen die ik vroeger speelde op de Amiga 500 (met uitbreiding naar 1MB!!!!) ik had een floppy met iets van 6 spellen er op, 1 van die spellen was wizzball, maar 2 andere spellen zou ik graag willen weten hoe ze ook al weer heette...

spel 1:
speelde in zij-aanzicht een wormpje (goud/geel staafje) wat op zijn uiteinde liep/omklapte. hij kon omhoog springen en schieten kon hij de kant op waar de betreffende uiteinde naar toe keek. het was een platform spel

spel 2:
het spel scrollde zelf opzij en je zag allemaal (salloon) deuren uit die deuren kwamen soms bad guys die je neer moest schieten, anders schoten ze op jou, maar soms kwamen er ook dames of oude vrouwtjes uit, deze moest je uiteraard niet schieten.

het gaat hier dus om spellen die zo ongeveer 15 a 20 jaar oud zijn...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triskin
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-12-2023
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:52:
[...]

Zylom is een spel-aanbieder. Zoek eens tussen de spellen van zylom en de kans is groot dat het spel dat jij zoekt er tussen staat.
Ik snap wel dat je op Zylom uitkomt maar ik denk dat het om het spelletje Zuma gaat. deze is ook voor alle platformen en in verschillende versies wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Triskin schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:10:
[...]

Ik snap wel dat je op Zylom uitkomt maar ik denk dat het om het spelletje Zuma gaat. deze is ook voor alle platformen en in verschillende versies wel te vinden.
Bingo :D Het was Zuma :D Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:18
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:40:
Ik zoek 2 arcradehal games.

Beide in de stijl van Final Fight.
1. met een samurai, een oude knar met een boog. En tussen een missie door zat er een minigame bakpau eten in.
2. Met dino's, guns, en een baas gevecht met een motor/auto die je probeert om te rijden.

Vroeger voor veel yen mee gespeeld, maar nooit uitgespeeld.
1. Samurai Jack?
2. Cadillac's and dinosaurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Ik zoek een 3D spel. Volgens mij uit het DOS-tijdperk, het zag er nl. behoorlijk simpel uit. aan het begin van een level kan je volgens mij wapens selecteren. Je racet vervolgens met je motor-achtige voertuig door een soort futuristische stad. Daar rijden ook andere, vijandelijke motoren en die moet je dus neerknallen voordat ze jou neerknallen. Je kunt (met de nodige behendigheid) op de gebouwen rijden en daar powerups pakken. Op de gebouwen staan vaak turrets die op je schieten, die kan je ook uitschakelen. Toen we dit spel (zo'n 12 jaar geleden) speelden, noemden we het 'Cyberblik', wat niet de juiste naam was. Cyberbikes en Cyberlink heb ik eveneens al geGoogled, zonde resultaat.
Excuses voor de karige omschrijving, dit is alles wat ik me kan herinneren. Maar jullie komen vast wel met het juiste antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek al tijden een arcadespel dat ik vroeger (1980 ofzo) eindeloos speelde in de speelhallen, ten koste van (te) veel zakgeld :'(

In het eerste level vlieg je met een ruimtescheepje over een maanlandschap waar je verschillende dingen kapot kunt schieten. Ook kom je allerlei kometen tegen die je moet ontwijken. Het tweede level is een soort doolhof waar je met moeite doorheen kunt vliegen mits je allerlei voorwerpen (raketten etc) kapot schiet voordat je er tegenaan knalt.

Het spel was er volgens mij ook voor de C64.

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het eerste wat bij me opkomt is Skramble maar er zijn vast wel meer van dit soort games.

http://www.c64-wiki.com/index.php/Skramble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik ben op zoek naar een game voor op de Amiga...

Het was hetzelfde concept als Mortal Kombat maar dan een stuk schattiger, fantasierijke en kleuriger. Kan me nog iets herinneren dat je soort van bellen kon oppakken om zo punten te krijgen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:54:
Ik zoek al tijden een arcadespel dat ik vroeger (1980 ofzo) eindeloos speelde in de speelhallen, ten koste van (te) veel zakgeld :'(

In het eerste level vlieg je met een ruimtescheepje over een maanlandschap waar je verschillende dingen kapot kunt schieten. Ook kom je allerlei kometen tegen die je moet ontwijken. Het tweede level is een soort doolhof waar je met moeite doorheen kunt vliegen mits je allerlei voorwerpen (raketten etc) kapot schiet voordat je er tegenaan knalt.

Het spel was er volgens mij ook voor de C64.

Iemand enig idee ?
Xenon II misschien?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:44
jwkaa schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:14:
Ik zoek een 3D spel. Volgens mij uit het DOS-tijdperk, het zag er nl. behoorlijk simpel uit. aan het begin van een level kan je volgens mij wapens selecteren. Je racet vervolgens met je motor-achtige voertuig door een soort futuristische stad. Daar rijden ook andere, vijandelijke motoren en die moet je dus neerknallen voordat ze jou neerknallen. Je kunt (met de nodige behendigheid) op de gebouwen rijden en daar powerups pakken. Op de gebouwen staan vaak turrets die op je schieten, die kan je ook uitschakelen. Toen we dit spel (zo'n 12 jaar geleden) speelden, noemden we het 'Cyberblik', wat niet de juiste naam was. Cyberbikes en Cyberlink heb ik eveneens al geGoogled, zonde resultaat.
Excuses voor de karige omschrijving, dit is alles wat ik me kan herinneren. Maar jullie komen vast wel met het juiste antwoord! :)
Klinkt een beetje als Twisted Metal al was dat met auto's en turrets kan ik me niet herinneren.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
jwkaa schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:14:
Denk dat je Cyberbykes bedoelt dan.. naam was iets anders :)

• TFDev
Toen ik die beschrijving las wist ik direct welk spel t was! :D Alleen de naam niet... Maar Ik weet 99.999% zeker dat dat het spel is wat hij zoekt :D

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

Ikzelf ben opzoek naar een nieuwe single-player game. Ik ben niet opzoek naar een specifieke titel, maar wil wel graag een potje gamen.
Waar ben ik naar opzoek; De game moet verhaallijn hebben, misschien ben ik verwend met HL2 (E1 en E2), Portal en GTA IV, maar ik wil wel dat een game diepgang heeft.
Daarnaast wil ik graag een game die lekker wegspeelt op een redelijke PC (i7 920, 6GB 3870x2), maar performance gaat boven grafische oogstrelers. HL2 ziet er ook niet echt heel erg gelikt uit en de CM vind ik te log om te draaien.
Ook heb ik graag een soort van shooter / puzzle game, als in HL2 en Splinter Cell. Als het even kan ook via Steam verkrijgbaar, maar dat is geen must.
Games die ik al gespeeld heb en me erg bevielen:
Half Life 2, E1 en E2, GTA IV, Portal, Splinter Cell (alle delen), Max Payne. Geen shooters, maar wel grijs gespeeld: Diablo II LoD, Titan Quest + Immortal Throne, C&C Generals.

Ik hoor het wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 12-08-2010 19:52 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Myrrh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05-2023
Ik zoek de titel van de volgende PC-game die ik vaak met mijn vader speelde, we kwamen nooit verder dan het eerste level maar ik zou het graag nog een keer proberen.:

Je vloog in een gevechtshelikopter die je zag vanuit een soort isometrisch oogpunt (dacht ik). Je vloog rond en schoot op de 'vijand' wat volgens mij bestond uit tanks en infanterie. Je moest regelmatig terug naar het strand (in dat level dan) voor brandstof en munitie. Ik speelde het ongeveer 7-10 jaar geleden.

Ik weet dat het weinig informatie is, maar het is echt lang geleden en ik kan me verder niets herinneren.

Verwijderd

Myrrh schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:04:
Ik zoek de titel van de volgende PC-game die ik vaak met mijn vader speelde, we kwamen nooit verder dan het eerste level maar ik zou het graag nog een keer proberen.:

Je vloog in een gevechtshelikopter die je zag vanuit een soort isometrisch oogpunt (dacht ik). Je vloog rond en schoot op de 'vijand' wat volgens mij bestond uit tanks en infanterie. Je moest regelmatig terug naar het strand (in dat level dan) voor brandstof en munitie. Ik speelde het ongeveer 7-10 jaar geleden.

Ik weet dat het weinig informatie is, maar het is echt lang geleden en ik kan me verder niets herinneren.
De beschrijving doet me enigzins aan Nuclear Strike denken, maar die maakt volgens mij geen gebruik van een isometrisch oogpunt maar 'echte' 3D-models. Maar aangezien je aangeeft het niet zeker te weten waag ik me aan de suggestie ;)

YouTube: Nuclear strike (Final Stage)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 22:14 ]

• ijskonijn
  • Laatst online: 10:10

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:13:
[...]

De beschrijving doet me enigzins aan Nuclear Strike denken, maar die maakt volgens mij geen gebruik van een isometrisch oogpunt maar 'echte' 3D-models. Maar aangezien je aangeeft het niet zeker te weten waag ik me aan de suggestie ;)

YouTube: Nuclear strike (Final Stage)
Dacht zelf ook aan een van de games uit de "Strike"-serie.
Zijn er een paar van, je had ook Desert Strike en Jungle Strike en daarna kwam volgens mij Nuclear Strike.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Laatst online: 12-02 12:02
Cooler_King schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:22:
[...]

Denk dat je Cyberbykes bedoelt dan.. naam was iets anders :)
Dat is 'm!

Ik vind het zeer beschamend dat ik zelf niet had bedacht om de i door een y te vervangen. |:(

Desalniettemin is mijn dank groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

Vroeger had ik op de Acorn Electronic een spelletje waarin je een trapje moest bouwen om bij de uitgang te komen. weten jullie welk spel ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
  • Registratie: Mei 2010
PC Game, Kubus 4 poppetjes je controlled er een. 1 rode 1 gele 1 groene 1 blauwe, je rent naar bepaalde punten in de kubus en je moet er als eerste zijn, je kon de kubus draaien op een of andere manier om spelers te blokkeren of om ergens te komen, volgens mij ging je poppetje ook roken en uiteindelijk ontploffen als je niet genoeg dingen had opgeraapt zodat je tijd op ging. Ja ik weet het ontzettend vaag, speelde het op een pentium 75 win 95 uit die tijd ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
eagle00789 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:27:
Vroeger had ik op de Acorn Electronic een spelletje waarin je een trapje moest bouwen om bij de uitgang te komen. weten jullie welk spel ik bedoel?
Lemmings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

Wat een super topic, ik zit toevallig net heel internet af te struinen om die echt oude spellen te zoeken.
1tje mis ik er nog. Ik speelde het op een PC (386) toen ik een jaar op 10 of 11 was.
Het spel was eigenlijk veel te moeilijk voor me.

Ik weet niet meer zeker of je meerdere personages kon kiezen, maar 1tje was in ieder geval een dief, dat was je zelf.
Volgens mij speelde er voornamelijk vikings in, of ridders misschien maar ik denk zelf meer aan vikings.
Je kon rondlopen in een dorp en huisjes/herbergen etc in gaan. Het zag eruit als een first person shooter, maar je kon volgens mij niet schieten :)

Volgens mij was het een 3d RPG en moest je simpelweg overal spulletjes vandaan halen en die ergens anders toepassen.
Ik weet nog dat je een bar of herberg in kon gaan, en daar haalde ik dan ale.
Met mijn super engels van die leeftijd vond ik het nogal vreemd dat je een aal kon kopen in een bar.
Later werd dan maar aan mij uitgelegd dat dat bier was.

In die tijd was wolfenstein al uit, en ken's labyrinth, pirates gold maar doom nog niet.
doom is 1993 dus het was van voor die tijd.

Zijnoot: ik zit net op wikipedia de nederlandse pagina van doom te bekijken en zie dat het plaatje een alternatief geweer en vijand laat zien... beetje vreemd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Doom_(videospel)

In mijn gedachten zag het er wel gelikt uit. 256 kleuren (dat was best netjes destijds).
Hoofdgedachte was toch wel die dief, die je speelde.
Je begon in een dorp, lijkt me.
Dat is het enigste wat ik me herinner en ik was te lomp om daar uit te komen...

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:12

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

mookie schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:05:
In mijn gedachten zag het er wel gelikt uit. 256 kleuren (dat was best netjes destijds).
Gokje: Keef the Thief?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Nu online

latislos

zie signature

Myrrh schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:04:

Desert Strike?
YouTube: Desert Strike - Return to the Gulf @ http://xtcabandonware.com

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie

mookie

Heerlijk Helder

nee, niet keef te thief.
Je kon in het dorp echt rondlopen, net zoals je in wolfenstein rond kunt lopen, alleen kon je volgens mij niet schieten/vechten.

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Laatst online: 14-09 22:58
mookie schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:05:
Wat een super topic, ik zit toevallig net heel internet af te struinen om die echt oude spellen te zoeken.
1tje mis ik er nog. Ik speelde het op een PC (386) toen ik een jaar op 10 of 11 was.
Het spel was eigenlijk veel te moeilijk voor me.

Ik weet niet meer zeker of je meerdere personages kon kiezen, maar 1tje was in ieder geval een dief, dat was je zelf.
Volgens mij speelde er voornamelijk vikings in, of ridders misschien maar ik denk zelf meer aan vikings.
Je kon rondlopen in een dorp en huisjes/herbergen etc in gaan. Het zag eruit als een first person shooter, maar je kon volgens mij niet schieten :)

Volgens mij was het een 3d RPG en moest je simpelweg overal spulletjes vandaan halen en die ergens anders toepassen.
Ik weet nog dat je een bar of herberg in kon gaan, en daar haalde ik dan ale.
Met mijn super engels van die leeftijd vond ik het nogal vreemd dat je een aal kon kopen in een bar.
Later werd dan maar aan mij uitgelegd dat dat bier was.

In die tijd was wolfenstein al uit, en ken's labyrinth, pirates gold maar doom nog niet.
doom is 1993 dus het was van voor die tijd.

Zijnoot: ik zit net op wikipedia de nederlandse pagina van doom te bekijken en zie dat het plaatje een alternatief geweer en vijand laat zien... beetje vreemd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Doom_(videospel)

the lost vikings?
Weet alleen niet of daar alle elementen inzaten die je opnoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie

mookie

Heerlijk Helder

Erwinvz1 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:27:
[...]

the lost vikings?
Weet alleen niet of daar alle elementen inzaten die je opnoemt.
Neen, ook geen lost vikings.
Het was echt FPS. Je keek door de ogen van de speler, je zag niet de speler zelf....
Dat is zo'n beetje het enige wat ik zeker weet want van afgezien in die bar komen en rondwandelen kon ik niets...

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ben ook al sinds een tijdje op zoek naar een spel,

Je kan stukken grond kopen en daar huizen op laten bouwen ook kan je op de straat teleporteerders bouwen voor de mensen. Je zag die huizen echt soort van groeien als ze gebouwd werden en je moest ook zorgen voor vuilnismannen volgens mij.
Ik denk dat het spel al zeker 10 jaar oud is.

Gr, Tobias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
mookie schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:21:
[...]

Neen, ook geen lost vikings.
Het was echt FPS. Je keek door de ogen van de speler, je zag niet de speler zelf....
Dat is zo'n beetje het enige wat ik zeker weet want van afgezien in die bar komen en rondwandelen kon ik niets...
Ultima Underworld 1 of 2 wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mookie

mookie

Heerlijk Helder

Cooler_King schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:37:
[...]

Ultima Underworld 1 of 2 wellicht?
Het lijkt er wel veel op.
Het is FPS, en je kunt echt rondlopen.
Ik zie alleen niets bekends van dat dorp wat ik me herinner.

Ik zal het eens proberen te spelen, eens kijken of het dat was...
Bedankt!

mookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ok, anders is het wellicht The Elder Scrolls: Arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

Nee het is niet lemming. Inmiddels weet ik ook dat je dat met een kraan moest doen. de kraan hing tegen de bovenkant van het scherm aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Laatst online: 12-09 18:14
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:32:
Je kan stukken grond kopen en daar huizen op laten bouwen ook kan je op de straat teleporteerders bouwen voor de mensen. Je zag die huizen echt soort van groeien als ze gebouwd werden en je moest ook zorgen voor vuilnismannen volgens mij.
Ik denk dat het spel al zeker 10 jaar oud is.
Gokje: Constructor. Later is er ook een sequel gekomen die wat donkerder was: Street Wars (meer op maffia-ideeën gericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Laatst online: 23-05 14:54
Billster schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:33:
PC Game, Kubus 4 poppetjes je controlled er een. 1 rode 1 gele 1 groene 1 blauwe, je rent naar bepaalde punten in de kubus en je moet er als eerste zijn, je kon de kubus draaien op een of andere manier om spelers te blokkeren of om ergens te komen, volgens mij ging je poppetje ook roken en uiteindelijk ontploffen als je niet genoeg dingen had opgeraapt zodat je tijd op ging. Ja ik weet het ontzettend vaag, speelde het op een pentium 75 win 95 uit die tijd ergens.
Ik weet precies welke game je bedoelt! alleen de naam kan ik niet opkomen...

Je moest een bom oppakken en die op de homebase van de ander neer zien te leggen.
Volgens mij zat er ook wel iets met 'bomb' in de naam...

[ Voor 9% gewijzigd door Gytax op 16-08-2010 13:17 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
Gytax schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:16:
[PC Game, Kubus 4 poppetjes je controlled er een. 1 rode 1 gele 1 groene 1 blauwe, je rent naar bepaalde punten in de kubus en je moet er als eerste zijn, je kon de kubus draaien op een of andere manier om spelers te blokkeren of om ergens te komen, volgens mij ging je poppetje ook roken en uiteindelijk ontploffen als je niet genoeg dingen had opgeraapt zodat je tijd op ging. Ja ik weet het ontzettend vaag, speelde het op een pentium 75 win 95 uit die tijd ergens. ]

Ik weet precies welke game je bedoelt! alleen de naam kan ik niet opkomen...

Je moest een bom oppakken en die op de homebase van de ander neer zien te leggen.
Volgens mij zat er ook wel iets met 'bomb' in de naam...
Hmm, ja dat zou kunnen, mijn geheugen is zo slecht!

[ Voor 37% gewijzigd door Billster op 17-08-2010 11:22 ]

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-09 15:51
Tweakers,

Toen wij vroeger nog een computer met windows98 SE hadden stond daar een geniaal tetris spelletje op.
Hierna ben ik op zoek. De naam weet ik niet meer maar het had een russisch Cirus thema.
Het zag eruit als volgt:
Totaal zwarte achtergrond
Links een plaatje wat per leven verschilde
Het kader om het spelveld was elk level een andere kleur.
Level 1 was een rode kleur met links een olifant
Level 3 was een blauwe kleur met een clown
Level 5 had een roze kleur maar plaatje weet ik niet meer.

Wie o wie kan mij aan dit spelletje helpen of een naam geven?

Grtz,
Dhr_Soulslayer

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
Is he deze?
YouTube: Super Tetris (DOS PC) Gameplay

Deze ken ik ook nog wel van vroeger, stond nog op MSDOS volgens mij :p Was overigens de eerste hit met Google :p

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-09 15:51
Ja nee die is het dus niet, het heeft er wel heel veel van weg maar volgens mij zaten er in mijn versie geen bommetjes. De uitvoering die ik bedoel was nog simpeler en soberder.

Ook stonden de level afbeeldingen links van het speelkader en bij SuperTetris staan ze rechts ervan.

[ Voor 22% gewijzigd door Dhr_Soulslayer op 19-08-2010 12:53 ]

• Gytax
Billster schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:21:
[...]

Hmm, ja dat zou kunnen, mijn geheugen is zo slecht!
Haha, mijn geheugen is precies hetzelfde!
Ik had er ook ooit een demo van maar niet terug kunnen vinden thuis.

Misschien toch maar weer eens den ouden doosch opentrekken met demo cd's...

• latislos
  • Nu online

latislos

zie signature

Dhr_Soulslayer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:49:
Ja nee die is het dus niet, het heeft er wel heel veel van weg maar volgens mij zaten er in mijn versie geen bommetjes. De uitvoering die ik bedoel was nog simpeler en soberder.

Ook stonden de level afbeeldingen links van het speelkader en bij SuperTetris staan ze rechts ervan.
deze?
http://www.mobygames.com/game/dos/tetris/screenshots

of deze?
http://www.mobygames.com/game/dos/tetris-classic/screenshots

ouwe meuk

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:12

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hehehe, ik herinner dat eerste. Dat was 'het origineel' dat iedereen toen speelde. Uren eraan verspild, zelfs mijn moeder was er fanatiek mee. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Ik "speelde" vroeger op DOS/windows 3.11 altijd een spelletje waarbij je in het begin een robot moest kiezen, waarmee je in een soort doolhof werd gedropt. "Spelen", omdat ik daarna niet meer wist wat je moest doen. Je kon rondlopen, schieten (er waren geen vijanden), en er was geen uitgang. De robots (je kon er 2 kiezen) waren oranje/bruin kleurig. Het was waarschijnlijk een demo, want al de andere spellen op die cd waren ook demo's/shareware versies. Iemand die iets met mijn beschrijving kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
Wikipedia: Robot Odyssey

Dees misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
Billster schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:33:
Volgens mij heb ik hem gevonden:
Blast Chamber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malweran
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Kan iemand mij helpen met de naam van een oude spel vinden? Ik heb het ergens in de begin jaren 90 gespeeld. '90-'94

Wat ik mij er nog van kan herinneren:
- Het was een spel voor de NES. Hoogstwaarschijnlijk behorend tot de catagorie action games.
- Je bestuurde een mannetje in robot-achtig pak of het was een robot.
- Je had power-ups in het spel/eindlevel.
- Het was een soort top down view. gelijkwaardige hoek als die van metal gear op de MSX.
- Ik kon mij nog een vijand herinneren, het was een soort slang dat 2 (kleine) hoorns op z'n hoofd had. Volgensmij was dit de eindbaas. Het bewoog over de hele scherm heen en je moest ontwijken, powerups oppakken en het kapot schieten uiteraard.

Ik heb zelf heel lang gezocht, maar niks kunnen vinden wat ook maar in de buurt kwam.

edit:
sidescrollers zoals contra waren het niet. maar het leek er wel op alleen dan meer een soort top down view.
Het leek op commando, maar een stuk futuristischer.

[ Voor 13% gewijzigd door malweran op 20-08-2010 19:24 ]

450D, 11-16mm f2.8, 18-55mm IS, 50mm f1.8 II, Sigma 70-300mm, 430 EX II en wat prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Dank je voor het meedenken, maar die was het helaas niet. Het was namelijk in first person (was ik vergeten te schrijven), en zag er voor mijn gevoel voor die tijd (+- 1995) goed uit.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Mocht iemand weten hoe het volgende spel heet, geweldig!
Weinig informatie though

Voor zover ik weet stamt het uit de tijd van NES/SNES. Je speelde een kindje die op een bed avonturen beleefde. Volgens mij was het vanaf de zijkant getekend.

• itons
  • Niet online
NiteSpeed schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:27:
Mocht iemand weten hoe het volgende spel heet, geweldig!
Weinig informatie though

Voor zover ik weet stamt het uit de tijd van NES/SNES. Je speelde een kindje die op een bed avonturen beleefde. Volgens mij was het vanaf de zijkant getekend.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Elc4vzkI0Co]
Afbeeldingslocatie: http://www.racketboy.com/images/littlenemo-cover.jpg

Little Nemo: Dreammaster

• PeepPeepPeep
  • Laatst online: 13-09 14:20

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Een vraagje voor de oudjes onder ons, degenen dus die met de Commodore 64 zijn opgegroeid.

Ik vond het een geniaal spel. Verslavend.

Je had een soort racebanen die opgebouwd was uit vierkante vlakken, driehoeken (voor bochten en versmallingen/verbredingen) waarop je met kleine auto's rondjes scheurde. Je zal alles van schuin bovenaf, wel in (wat primitief) 3D.
Je kon ook zelf racebanen ontwerpen, en je kon (door te kiezen voor aarde, maan, mars, pluto e.d.) de zwaartekracht instellen (pluto gaf amper grip maar wel spectaculaire sprongen). Je kon nooit de baan uitvliegen, er stonden als het ware onzichtbare muren om heen.
De vlakken konden ook uit ijs bestaan (geen grip op).

Ik heb hier echt vele honderden uren mee gespeeld, lijkt daardoor dat het (en de hele Commodore 64) een deel van mijn jeugd en ontwikkeling is.

De naam van het spel is niet het belangrijkste, maar b.v. een YouTube filmpje ervan zou helemaal te gek zijn.

Dat waren nog eens tijden........

:9~

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

• itons
  • Niet online
weet je zeker dat het niet stunts is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 10:10

ijskonijn

Now MOVE!

itons schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:48:
weet je zeker dat het niet stunts is?

[video]
Bij stunts kon je geen planeten kiezen dus ik denk niet dat het die is...
Racing Destruction Set misschen?

[ Voor 7% gewijzigd door ijskonijn op 27-08-2010 08:44 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 22:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Wat was dat een mooi, goed, maar bizar en moeilijk spel. Denk er met weemoed aan terug.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DUX schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:02:
[...]

Wat was dat een mooi, goed, maar bizar en moeilijk spel. Denk er met weemoed aan terug.
Schijnt nu zeldzaam te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 22:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Met elke dag die voorbij gaat krijg ik meer spijt dat ik al die NES-spullen verkocht heb ;( Ik had Nemo via Wehkamp besteld destijds :P

edit:
Op eBay vallen de prijzen reuzemee overigens...

[ Voor 37% gewijzigd door DUX op 27-08-2010 11:22 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToySoldier1992
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Hallo,

Ik ben op zoek naar een spel wat ik lang geleden eens gespeeld heb. Het spel speelde zich af in de ruimte, constant vanuit een top-view. Je had er een moederschip waar jij de hele tijd van uit werkte met 2 kleinere scheepjes, die je zelf kon aanpassen wat wapens en dergelijke betreft. Je moest resources uit de ruimte in de vorm van kleinere steentjes gaan verzamelen zodat je je eigen scheepjes en het moederschip kon verbeteren en uiteindelijk het moederschip van de tegenstander vermorzelen.

Dit is een spel van ik denk toch een 6-10 jaar geleden, ik heb alleen geen idee meer wat de naam is of door wie het is gemaakt. Ik wou hem nog eens spelen om herinneren op te halen, maar dat gaat nu een beetje lastig ^_^

Ik heb me al vrij dood geGoogle'd in de hoop iets te vinden, maar ik kom de hele tijd terug bij Starcraft II en Homeworld topics en die 2 zijn het niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:18
ToySoldier1992 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:49:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een spel wat ik lang geleden eens gespeeld heb. Het spel speelde zich af in de ruimte, constant vanuit een top-view. Je had er een moederschip waar jij de hele tijd van uit werkte met 2 kleinere scheepjes, die je zelf kon aanpassen wat wapens en dergelijke betreft. Je moest resources uit de ruimte in de vorm van kleinere steentjes gaan verzamelen zodat je je eigen scheepjes en het moederschip kon verbeteren en uiteindelijk het moederschip van de tegenstander vermorzelen.

Dit is een spel van ik denk toch een 6-10 jaar geleden, ik heb alleen geen idee meer wat de naam is of door wie het is gemaakt. Ik wou hem nog eens spelen om herinneren op te halen, maar dat gaat nu een beetje lastig ^_^

Ik heb me al vrij dood geGoogle'd in de hoop iets te vinden, maar ik kom de hele tijd terug bij Starcraft II en Homeworld topics en die 2 zijn het niet :p
Misschien 1 van de games uit de Space Empires serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Laatst online: 08:25
Orian schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:18:
[...]

Dank je voor het meedenken, maar die was het helaas niet. Het was namelijk in first person (was ik vergeten te schrijven), en zag er voor mijn gevoel voor die tijd (+- 1995) goed uit.
Misschien megatron?? of was het niet 3D. Hier
Pagina: 1 ... 15 ... 72 Laatste