Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:36

Standeman

Prutser 1e klasse

ToySoldier1992 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:49:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een spel wat ik lang geleden eens gespeeld heb. Het spel speelde zich af in de ruimte, constant vanuit een top-view. Je had er een moederschip waar jij de hele tijd van uit werkte met 2 kleinere scheepjes, die je zelf kon aanpassen wat wapens en dergelijke betreft. Je moest resources uit de ruimte in de vorm van kleinere steentjes gaan verzamelen zodat je je eigen scheepjes en het moederschip kon verbeteren en uiteindelijk het moederschip van de tegenstander vermorzelen.

Dit is een spel van ik denk toch een 6-10 jaar geleden, ik heb alleen geen idee meer wat de naam is of door wie het is gemaakt. Ik wou hem nog eens spelen om herinneren op te halen, maar dat gaat nu een beetje lastig ^_^

Ik heb me al vrij dood geGoogle'd in de hoop iets te vinden, maar ik kom de hele tijd terug bij Starcraft II en Homeworld topics en die 2 zijn het niet :p
Klinkt heel erg als Star Control (1-3?)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToySoldier1992 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:49:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een spel wat ik lang geleden eens gespeeld heb. Het spel speelde zich af in de ruimte, constant vanuit een top-view. Je had er een moederschip waar jij de hele tijd van uit werkte met 2 kleinere scheepjes, die je zelf kon aanpassen wat wapens en dergelijke betreft. Je moest resources uit de ruimte in de vorm van kleinere steentjes gaan verzamelen zodat je je eigen scheepjes en het moederschip kon verbeteren en uiteindelijk het moederschip van de tegenstander vermorzelen.

Dit is een spel van ik denk toch een 6-10 jaar geleden, ik heb alleen geen idee meer wat de naam is of door wie het is gemaakt. Ik wou hem nog eens spelen om herinneren op te halen, maar dat gaat nu een beetje lastig ^_^

Ik heb me al vrij dood geGoogle'd in de hoop iets te vinden, maar ik kom de hele tijd terug bij Starcraft II en Homeworld topics en die 2 zijn het niet :p
Zou volgens mij best wel eens Starscape van moonpod kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToySoldier1992
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Zou volgens mij best wel eens Starscape van moonpod kunnen zijn.
Dat is hem :-O

Bedankt voor het meedenken iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohana
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:03
skoozie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:59:
na alle retro, en sommige voor mijn gevoel recente spellen moest ik ook denken aan een aantal spellen die ik vroeger speelde op de Amiga 500 (met uitbreiding naar 1MB!!!!) ik had een floppy met iets van 6 spellen er op, 1 van die spellen was wizzball, maar 2 andere spellen zou ik graag willen weten hoe ze ook al weer heette...

spel 1:
speelde in zij-aanzicht een wormpje (goud/geel staafje) wat op zijn uiteinde liep/omklapte. hij kon omhoog springen en schieten kon hij de kant op waar de betreffende uiteinde naar toe keek. het was een platform spel

spel 2:
het spel scrollde zelf opzij en je zag allemaal (salloon) deuren uit die deuren kwamen soms bad guys die je neer moest schieten, anders schoten ze op jou, maar soms kwamen er ook dames of oude vrouwtjes uit, deze moest je uiteraard niet schieten.

het gaat hier dus om spellen die zo ongeveer 15 a 20 jaar oud zijn...
Beetje late reactie, maar ik heb dit topic nu pas weer herontdekt.
Spel 2 zou misschien Mad Dog McCree kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Qaatloz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:19:
[...]

Misschien megatron?? of was het niet 3D. Hier
Die is het ja, dank je :). Al was het in mijn ogen mooier, maar dat heb ik vaker met oude games :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 14:20

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

ijskonijn schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:44:
[...]

Bij stunts kon je geen planeten kiezen dus ik denk niet dat het die is...
Racing Destruction Set misschen?
JAAAAA!!!! Sorry voor late reactie maar dit is hem! Top! En wat schokkend als ik het nu terug zie hahahaha...... 8)7 Dit is genieten :o :9 _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door PeepPeepPeep op 01-09-2010 23:13 ]

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe heette het spel van een jaar of 7-8 geleden waarbij je op een mars achtige planeet met squads (!) een 3d RTS moet spelen. Was een van de eerste RTS'en.
De overblijvende units nam je dan ook mee naar het volgende level en die worden telkens met een soort dropship geddropt aan het begin van je level.

Zowel tanks als artillerie als infanterie als vliegtuigen.

Crap beschrijving, maar het was niet warzone (die is stukje ouder). Volgens mij een scandinavische uitgever.
Volgens mij is e rook een tweede deel van verschenen maar dat weet ik niet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Verwijderd

Command and conquer: Tiberian sun?

Afbeeldingslocatie: http://i.d.com.com/i/dl/media/dlimage/66/34/6634_large.jpeg

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

3d ;).

Ik realiseerde me net dat het ground control was ;).
Bij C&C : TS neem je ook je units niet mee naar het volgende level.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 18:42
ik ben op zoek naar een spel ik heb me rot gezocht maar vind het nergens en is wel bekend volgens mij. Ik speelde het vroeger wel eens op de basisschool.

Het is een puzzle spel waar je de ballon moet losknippen volgens mij. Dit doe je mbv lopende banden een bal te laten rollen door het level. Je kunt gebruik maken van scharen, aapjes die rennen om de lopende band aan te drijven en nog een heleboel dingen.
Ra-ra hoe heet dit ook alweer!?

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 23:00
tommy schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:23:
ik ben op zoek naar een spel ik heb me rot gezocht maar vind het nergens en is wel bekend volgens mij. Ik speelde het vroeger wel eens op de basisschool.

Het is een puzzle spel waar je de ballon moet losknippen volgens mij. Dit doe je mbv lopende banden een bal te laten rollen door het level. Je kunt gebruik maken van scharen, aapjes die rennen om de lopende band aan te drijven en nog een heleboel dingen.
Ra-ra hoe heet dit ook alweer!?
Dat was natuurlijk The Incredible Machine (aka TIM).
Wikipedia: The Incredible Machine (game)

Ik heb me er ook uren mee vermaakt _/-\o_

• Fuske
  • Laatst online: 14-09 18:42
ah super!! Eindelijk weer uren puzzelplezier!

Weet iemand toevallig of er ook een android app voor is?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 08:03
Boudewijn schreef op donderdag 02 september 2010 @ 02:31:
Hoe heette het spel van een jaar of 7-8 geleden waarbij je op een mars achtige planeet met squads (!) een 3d RTS moet spelen. Was een van de eerste RTS'en.
De overblijvende units nam je dan ook mee naar het volgende level en die worden telkens met een soort dropship geddropt aan het begin van je level.

Zowel tanks als artillerie als infanterie als vliegtuigen.

Crap beschrijving, maar het was niet warzone (die is stukje ouder). Volgens mij een scandinavische uitgever.
Volgens mij is e rook een tweede deel van verschenen maar dat weet ik niet.
Dune?

Afbeeldingslocatie: http://www.juegomania.org/Dune+2000/foto/pc/1/1027/1027.jpg/Foto+Dune+2000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 22:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Boudewijn schreef op donderdag 02 september 2010 @ 02:31:
een jaar of 7-8 geleden [...] Was een van de eerste RTS'en.
offtopic:
Lolwut? Ik vind het knap dat er Dune (remake) voorgesteld wordt want het lijkt een hele goede suggestie, maar zo rond 2003 was er reeds een hele waslijst aan RTS-spellen. In die tien jaar ervoor zijn onder andere Dune 2, de Warcraft-serie, de Command & Conquer-serie, KKND, Total Annihilation en de Age of Empires-reeks uitgekomen.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ik zoek een spel ook zeer oud en zat het volgende in:

je reed in een auto je moet je aan de snelheid houden, je kon je wissers aanzetten wat ook nodig was als het regende en moest oplettend rijden want er kon ineens een hert voor je auto staan.
ook kon je de lichten aan zetten..
het zit ong in het tijdperk van simcity 2000 volgens mij
je auto was blauw en je kon alleen de bustuurdersstoel zitten dus die vieuw had je alleen

het was een soort rij sim..

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

skoozie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:59:
spel 1:speelde in zij-aanzicht een wormpje (goud/geel staafje) wat op zijn uiteinde liep/omklapte. hij kon omhoog springen en schieten kon hij de kant op waar de betreffende uiteinde naar toe keek. het was een platform spel

het gaat hier dus om spellen die zo ongeveer 15 a 20 jaar oud zijn...
Ik denk dat ik hem voor me zie. Het wormpje moest dan tegen een box aanlopen, waardoor die 1 plaatsje opschoof. Zo kon je dan het gat in de grond vullen en kon het wormpje erover lopen tot hij aan de exit kwam. Juist?

Zo niet komt er een nieuw spel bij om opgezocht te worden :)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Laatst online: 14-09 08:03
DUX schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:23:
[...]

offtopic:
Lolwut? Ik vind het knap dat er Dune (remake) voorgesteld wordt want het lijkt een hele goede suggestie, maar zo rond 2003 was er reeds een hele waslijst aan RTS-spellen. In die tien jaar ervoor zijn onder andere Dune 2, de Warcraft-serie, de Command & Conquer-serie, KKND, Total Annihilation en de Age of Empires-reeks uitgekomen.
Je hebt wel gelijk, is lastig zoeken maar de Warcraft-serie, Total Annihilation en de Age of Empires-reeks waren niet op een marsachtige omgeving.. dus vandaar het idee Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik ben op zoek naar een spel waarin je in Mechwarrior achtige vechtmachines kon instappen, maar ook weer kon uitstappen om een gebouw in te gaan e.d.. Hij is sowieso van 7 jaar terug +-... Ik kan mij een lever herinneren met veel ijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:46
Ik ben op zoek naar een browser game. Het was gebaseerd op het maken van muziek.

Dat gebeurde door middel van een stroom particles, en die moest je dan met behulp van magnetisme etc. naar bepaalde punten dirigeren waardoor er een bepaald instrument (op de achtergrond) ging spelen. Je moet er voor betalen, en er is een topic in GoT van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:05

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Clavat schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:32:

je reed in een auto je moet je aan de snelheid houden, je kon je wissers aanzetten wat ook nodig was als het regende en moest oplettend rijden want er kon ineens een hert voor je auto staan.
je auto was blauw en je kon alleen de bustuurdersstoel zitten dus die vieuw had je alleen

Dus een race spel. Maar welke van de tig die er zijn. Heb je nog iets specifiekers? Zat er b.v. politie in. Bepaalde steden of wegen?
Dark0z schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:18:
Ik ben op zoek naar een spel waarin je in Mechwarrior achtige vechtmachines kon instappen, maar ook weer kon uitstappen om een gebouw in te gaan e.d.. Hij is sowieso van 7 jaar terug +-... Ik kan mij een lever herinneren met veel ijs
Heavy Gear? Of Mech Commander? Of BattleTech?

[ Voor 21% gewijzigd door Roman op 07-09-2010 16:07 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:10

ijskonijn

Now MOVE!

omgwtfbbq schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:53:
Ik ben op zoek naar een browser game. Het was gebaseerd op het maken van muziek.

Dat gebeurde door middel van een stroom particles, en die moest je dan met behulp van magnetisme etc. naar bepaalde punten dirigeren waardoor er een bepaald instrument (op de achtergrond) ging spelen. Je moet er voor betalen, en er is een topic in GoT van..
Ik heb deze op de iPhone, dit is Auditorium:
Afbeeldingslocatie: http://www.mennoboy.com/farawaysoclose/wp-content/uploads/2009/01/auditorium.png

[ Voor 15% gewijzigd door ijskonijn op 07-09-2010 16:25 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hoe heet die 2D game ook alweer? Het verhaal speelde zich af in de toekomst, en je kon in een zwaar bewapende taxi ritjes doen en geld verdienen, en af en toe is mensen kapot knallen. Vrij bloederig ook. Volgens mij kon je ook uitstappen en rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Quarantine?
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/XJ0wmOYQXX4/0.jpg
Daar kon je alleen niet uitstappen v.z.i.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Na een nieuwe zoektocht kwam ik deze opnieuw tegen als uitkomst, misschien had je toch gelijk :$
Soon eens zien of ik 'm ergens kan downloaden of een demo kan krijgen.

Ik heb een nieuwe opgave :P :D

Jaaaren geleden speelde ik een point and click adventure op de PC wat zich afspeelde op een soort ruimtebasis, zoiets als ISS of MIR.
Ik gok dat het rond 1995 was. Voor zover ik me herinner was er iets engs aan de hand, en moest je zien uit te vinden wat :P je collega's waren kwijt ofzo, en er lagen allemaal slangen los oid... :P als je lang genoeg puzzelde kon je ook naar buiten toe iig :)

Ik meen dat er iets als 'supernova' oid in de naam zat, maar ik kan echt niks vinden :X

Iemand een idee? :o

Edit: en dan ga je je ineens veel meer dingen herinneren.....
http://www.mobygames.com/game/dos/mission-supernova
http://www.secondmoon.de/horst/msnloesung.htm

Nu eens uitvinden of het nog ergens te krijgen is :P

Edit: voor diegenen die het leuk vinden, het is inmiddels freeware :D http://www.simplicity.de/

Al meen ik dat ik een engelstalige versie had... :{

[ Voor 16% gewijzigd door Noxious op 07-09-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Standeman schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:47:
Quarantine?
[afbeelding]
Daar kon je alleen niet uitstappen v.z.i.w.
Haha ja die. Geweldig. :)

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 11:54
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een spel wat ik lang geleden gespeeld heb in DOS op een 386/486 pc.

Het was een kleurrijk spel waarin je grote insect-/slangachtige wezens kapot moest zien te krijgen door erop te schieten. Het was een redelijk eenvoudig spel, je bleef ook gewoon op 1 scherm waar dan die wezens overheen kronkelden, als ik het me goed herinner. In die tijd speelde ik ook Paganitzu, die in 1991 uitgekomen is. Beetje vage omschrijving, maar misschien kan iemand mij helpen! :)

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:31

A2 racer?
klik

Verwijderd

Een mafia spel. Top down. Een soort van tycoon idee had het volgens mij. Ik heb laatst mafia 1 gechecked maar die bleek het dus totaal niet te zijn.

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Tkima schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:41:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een spel wat ik lang geleden gespeeld heb in DOS op een 386/486 pc.

Het was een kleurrijk spel waarin je grote insect-/slangachtige wezens kapot moest zien te krijgen door erop te schieten. Het was een redelijk eenvoudig spel, je bleef ook gewoon op 1 scherm waar dan die wezens overheen kronkelden, als ik het me goed herinner. In die tijd speelde ik ook Paganitzu, die in 1991 uitgekomen is. Beetje vage omschrijving, maar misschien kan iemand mij helpen! :)
Klinkt als Centipede

[ Voor 4% gewijzigd door ijskonijn op 09-09-2010 13:28 . Reden: Link toegevoegd ]

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:17:
Een mafia spel. Top down. Een soort van tycoon idee had het volgens mij. Ik heb laatst mafia 1 gechecked maar die bleek het dus totaal niet te zijn.
Open deur: Mafia Tycoon?

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:46
Dankje! dat was 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een volledige versie van een spel uit 1991.
Ik heb al een shareware versie, maar daarbij heb ik maar 1 map.
Het spel heet Conquest en is een feite beetje risk.
Ik heb al wel andere versies gevonden maar ik ben dus opzoek naar een volledig spel van deze versie!
Gaat om versie 1.6 copyrighted bij David Burns in 1991.
Ben er hier op me werk verslaafd aan maar zou graag andere maps spelen!
Als iemand het toevallig ergens heeft slingeren?? Want online kom ik er ook niet echt uit..
Als ik thuisben kan ik er ook nog wel een screenshot van plaatsen.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:16
Gangsters 1 of 2 ?

• Rep1v
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 11:26
Ik ben nog opzoek naar de naam van een spel. Je speelde met een holbewoner (met knuppel), ook waren er veel grotten met spinnen. Iets met een koelkast en eten staat mij ook nog bij... moet ergens uit de begin jaren 90 komen. (dos, 2d, side scrolling) Iemand die dit weet? :P

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Rep1v schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:23:
Ik ben nog opzoek naar de naam van een spel. Je speelde met een holbewoner (met knuppel), ook waren er veel grotten met spinnen. Iets met een koelkast en eten staat mij ook nog bij... moet ergens uit de begin jaren 90 komen. (dos, 2d, side scrolling) Iemand die dit weet? :P
prehistorik

• Rep1v
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 11:26
JUIST! dat is snel, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Dark0z schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:18:
Ik gok dat jij G-nome bedoelt, volgens mij was dit een van de weinige games waar je in en uit je mech kon stappen. Je kon ook mechs van vijanden overnemen als je het voor elkaar kreeg dicht genoeg bij de mech te komen zonder beschoten te worden. Het is alleen wel wat ouder dan de =/- 7 jaar. Het spel komt uit 1998

Wikipedia: G-NOME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Zarkov schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:52:
[...]

Ik gok dat jij G-nome bedoelt, volgens mij was dit een van de weinige games waar je in en uit je mech kon stappen. Je kon ook mechs van vijanden overnemen als je het voor elkaar kreeg dicht genoeg bij de mech te komen zonder beschoten te worden. Het is alleen wel wat ouder dan de =/- 7 jaar. Het spel komt uit 1998

Wikipedia: G-NOME
Nee dat is hem ook niet... ik zal het eens aan een vriend van mij vragen, die had hem op die Twilight cd's staan van vroeger ;) volgens mij kwam die game uit in de tijd dat er ook zo'n race game was waarmee je b.v. door de studio's van hollywood kon racen (ben de naam wederom kwijt)

[ Voor 7% gewijzigd door AOC op 14-09-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14

Klinkt als de ouwe Test Drive.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/33/TD3.png

[ Voor 5% gewijzigd door NovemberSierra op 14-09-2010 23:42 ]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Oeh, brings back C64 memories :Y

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
Street Wars?
Niet volledig top-down, maar isometrisch.

Afbeeldingslocatie: http://juegosabiertos.com/abandonware/imagenes/streetwars_3.jpg

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 06:15
Ik zoek een spel wat ik vroeger speelde.
Het was een soort hondje in een hondenhok, en kon je verschillende dingen doen zoals:

- Hondje laten stuiteren over zijn hondenhok
- Op een soort van xylofoon oid spelen
- En nog iets, maar dat weet ik niet meer :P

Het was een DOS spel, voornamelijk bedoeld voor kinderen.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Blackbird-ce schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:04:
[...]

Street Wars?
Niet volledig top-down, maar isometrisch.

[afbeelding]
Heet dat spel niet 'Constructor'?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Als aanvulling, dat is Test Drive III. Meesterlijk spel voor die tijd. Het eerste Test Drive spel dat 3D was. Auto's bestonden uit 10 polygonen ofzo, maar ach :P

Het spel draaide ook slecht op 'snellere' computers. Op mijn 486 50MHz ging het spel te snel en moest ik de turbo uitzetten om het spel goed te laten draaien. Ah, de goede oude tijd met turbo-knoppen op je computerkast _/-\o_

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Jeetje, dit lost dus meteen mijn vraag in dit topic op, t was dus wel test Drive :D

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

• SysRq
  • Laatst online: 08:59
Ja, volgens mij komt de screenshot van Constructor af... was wel een leuke game inderdaad.

-

Verwijderd

Kan idd misschien wel mafia tycoon zijn. Maar spel is al zo oud google geeft ook niet echt veel nuttige hits en de game die ik vond was een of ander russisch achtig iets.
Ach ik zal die ouwe twilight periode maar laten rusten.

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:29
Chedara schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:34:
[...]

Dat was natuurlijk The Incredible Machine (aka TIM).
Wikipedia: The Incredible Machine (game)

Ik heb me er ook uren mee vermaakt _/-\o_
Er is inmiddels zelfs een opvolger van!

:X Voortaan eerst de link openen.

[ Voor 4% gewijzigd door xV0rtexx op 22-09-2010 15:33 ]

xVortexx D3

• Interlace84
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04-2022
Dark0z schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:52:
[...]
Nee dat is hem ook niet... ik zal het eens aan een vriend van mij vragen, die had hem op die Twilight cd's staan van vroeger ;) volgens mij kwam die game uit in de tijd dat er ook zo'n race game was waarmee je b.v. door de studio's van hollywood kon racen (ben de naam wederom kwijt)
Die Mech-game móet haast wel Earthsiege 1/2 zijn; ik herken 'm nog uit 't twilight-tijdperk :p volgens mij stond die racegame op dezelfde disc maar kan ook niet meer op de naam komen, eerste google-acties hebben in ieder geval niet geholpen maar zodra ik het me herinner hoor je van me ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Interlace84 op 22-09-2010 15:55 ]

• Blackbird-ce
FragNeck schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:49:
[...]
Heet dat spel niet 'Constructor'?
Zou kunnen, zijn twee versies gemaakt: Constructor en Street Wars. Tweede was meer gericht op het gangster-spelen. Kan zijn dat Google Image Search me een Constructor-screen leverde. Is (voor mij) te lang geleden om precies het verschil nog aan te geven op basis van GUI ;-)

• Billster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:40
Oh my god, ik had de hoop al opgegeven maar dat is hem inderdaad! Jongens echt een aanrader met zn tweeen op 1 toetsenbordje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwaarbroek
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09-2015
Zit al een heletijd in mn hoofd welk spel dit ook alweer is.

Enigste wat ik me herinner is dat je door een rotsachtig gebied loopt en een spirit guide of ancestor moet volgen. Boel natuur en ik geloof indianen achtig.

Volgens mij is dit een flashback of speciaal event van een andere game maar weet ik niet zeker.

Het is echt heel weinig informatie maar het zit me al een tijd dwars, elke keer heb ik een beeld in mn hoofd maar kan het niet plaatsen bij de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 14:54
lwaarbroek schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:23:
Zit al een heletijd in mn hoofd welk spel dit ook alweer is.

Enigste wat ik me herinner is dat je door een rotsachtig gebied loopt en een spirit guide of ancestor moet volgen. Boel natuur en ik geloof indianen achtig.

Volgens mij is dit een flashback of speciaal event van een andere game maar weet ik niet zeker.

Het is echt heel weinig informatie maar het zit me al een tijd dwars, elke keer heb ik een beeld in mn hoofd maar kan het niet plaatsen bij de game.
Ik gok van niet maar waar ik als eerste aan denk is:
Wikipedia: Outcast (video game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb vroeger dit spel veel gespeeld. Het heet Solstice. Nu zocht ik games die hierop lijken. Iemand die en paar suggesties voor me heeft?

Afbeeldingslocatie: http://www.emocrap.com/blog/wp-content/uploads/2007/06/solstice.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Little Big Adventure :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 09:03

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Zou denken, Hero's Quest.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Rakkerzero schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:05:
Ik heb vroeger dit spel veel gespeeld. Het heet Solstice. Nu zocht ik games die hierop lijken. Iemand die en paar suggesties voor me heeft?

[afbeelding]
Mystic Towers:
Afbeeldingslocatie: http://www.blind-dreaming.net/log/wp-content/gallery/various-pics/mystic-towers-screen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-08 23:04
Ik zoek een spel dat al best oud is. Ik weet niet of het een DOS is ofzo maar ik geloof het niet. Het namelijk al 3d staat me bij. Je kon in dit spel een beetje free roamen. Je was een auto of een helikopter en dan moest je verschillende missies doen. Je kan zelf bepalen hoe je ze doet. Wat ik ok nog weet is dat de cd cover silver was met een autotje erop xD Je had allemaal soorten raketten en bommen en de map zat vol met heuvels waar je met je autotje overheen kon crossen. Je had een soor van upgrades staat me bij en je moest hele basisen vernietigen als missie. Ik geloof dat het swift heette maar dat weet ik iet zeker. Het enigste wat ik daarop vind is Taylor Swift of een suzuki Swift :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReaLDeViL666
  • Laatst online: 08-09 00:11
Ik zoek ook al een tijdje een naam van een spel, hieronder zal ik opsommen wat ik er me nog van herinner:

Platform: PC (Windows 95/98, waarschijnlijk ook voor dos?)
Type: Video Point and Click avontuur game
Jaar: Het is best een oude game, waarschijnlijk zo rond 1992 t/m 1998. Helaas weet ik niet precies wanneer deze uit is gekomen.
Aantal Discs: 4 stuks
Omschrijving: Een avonture game met heel veel filmpjes als er met een NPC werd gepraat. Ook was alles ingesproken met echte stemmen, je had ook veel keuzes waarmee je met iemand kon praten. Ook was het mogelijk om een NPC te vermoorden met spullen die je vond of bij je droeg.
Je begon op een vrij donkere stad met een rode gloed, zo was er een winkel en een vreemde buurvrouw. Helaas had ik spel nooit echt goed gespeeld omdat ik er toen weinig van begreep en is ook door de jaren heen kwijt geraakt :'(

Ik hoop dat er iemand is die hier iets over kan vertellen met de beperkte informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Under a killing moon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReaLDeViL666
Nee helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheReaLDeViL666 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:36:
Ik zoek ook al een tijdje een naam van een spel, hieronder zal ik opsommen wat ik er me nog van herinner:

Platform: PC (Windows 95/98, waarschijnlijk ook voor dos?)
Type: Video Point and Click avontuur game
Jaar: Het is best een oude game, waarschijnlijk zo rond 1992 t/m 1998. Helaas weet ik niet precies wanneer deze uit is gekomen.
Aantal Discs: 4 stuks
Omschrijving: Een avonture game met heel veel filmpjes als er met een NPC werd gepraat. Ook was alles ingesproken met echte stemmen, je had ook veel keuzes waarmee je met iemand kon praten. Ook was het mogelijk om een NPC te vermoorden met spullen die je vond of bij je droeg.
Je begon op een vrij donkere stad met een rode gloed, zo was er een winkel en een vreemde buurvrouw. Helaas had ik spel nooit echt goed gespeeld omdat ik er toen weinig van begreep en is ook door de jaren heen kwijt geraakt :'(

Ik hoop dat er iemand is die hier iets over kan vertellen met de beperkte informatie.
Harvester misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Tostikoning schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:35:
Ik zoek een spel dat al best oud is. Ik weet niet of het een DOS is ofzo maar ik geloof het niet. Het namelijk al 3d staat me bij. Je kon in dit spel een beetje free roamen. Je was een auto of een helikopter en dan moest je verschillende missies doen. Je kan zelf bepalen hoe je ze doet. Wat ik ok nog weet is dat de cd cover silver was met een autotje erop xD Je had allemaal soorten raketten en bommen en de map zat vol met heuvels waar je met je autotje overheen kon crossen. Je had een soor van upgrades staat me bij en je moest hele basisen vernietigen als missie. Ik geloof dat het swift heette maar dat weet ik iet zeker. Het enigste wat ik daarop vind is Taylor Swift of een suzuki Swift :S
SWIV:
Afbeeldingslocatie: http://www.classicamiga.com/images/stories/jreviews/games/S/SWIV%20v1_001.png
Afbeeldingslocatie: http://www.classicamiga.com/images/stories/jreviews/games/S/SWIV%20v1_002.png

De "opvolger" van Silk Worm, die heb ik helemaal stukgespeeld:
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:wLn6nthhNyXUYM:http://free-game-downloads.mosw.com/ss/76_0.png&t=1

edit:
Was kennelijk ook een 3D-versie van: Wikipedia: SWIV 3D

[ Voor 4% gewijzigd door GSX-MAN op 06-10-2010 12:38 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReaLDeViL666
Dit is het inderdaad, raar om de screenshots weer terug te zien. Het zag er heel anders uit toen ik het speelde. Maar het is wel het spel. Toppie _/-\o_ !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
TheReaLDeViL666 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Dit is het inderdaad, raar om de screenshots weer terug te zien. Het zag er heel anders uit toen ik het speelde. Maar het is wel het spel. Toppie _/-\o_ !!
Harvester wat ontzettend freaky voor zn tijd. Werd je verloofde vermoord zei haar vader dat het dr eigen schuld was omdat het een slet was. Heel vreemde game die ik misschien niet als 12 jarige had moeten spelen :P Als point' n click trouwens best aardig tot aan de latere levels; komt er meer vechten in en dat is niet zo goed uitgewerkt.

Heb hier trouwens het origineel nog van liggen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReaLDeViL666
cheiron schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:01:
[...]

Harvester wat ontzettend freaky voor zn tijd. Werd je verloofde vermoord zei haar vader dat het dr eigen schuld was omdat het een slet was. Heel vreemde game die ik misschien niet als 12 jarige had moeten spelen :P Als point' n click trouwens best aardig tot aan de latere levels; komt er meer vechten in en dat is niet zo goed uitgewerkt.

Heb hier trouwens het origineel nog van liggen.
Ik vond het toen een vreemde spel, ik kwam toen niet verder dan het begin.
In die tijd heb ik me ook erg vermaakte met Day of the tentacle, Willy Beamish e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Laatst online: 10:24

Multensor

wtf

Ik denk niet dat hij dit bedoeld want hij heeft het over een vrije manier van dingen oplossen. SWIV en Silkworm zijn beiden ngoal lineair :).

offtopic:
Silk Worm is zoooooooo vet. Heb dit idd ook helemaal kapot gespeeld om amiga500 en dat laatste lvl was echt moeilijk. IS dit btw nog speelbaar op windows(misschien dmv dosbox) ofzo?

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Multensor schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:26:

offtopic:
Silk Worm is zoooooooo vet. Heb dit idd ook helemaal kapot gespeeld om amiga500 en dat laatste lvl was echt moeilijk. IS dit btw nog speelbaar op windows(misschien dmv dosbox) ofzo?
Jazeker, met Winuae. Ik heb vorige week Silk Worm nog gespeeld.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Multensor schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:26:
[...]

Ik denk niet dat hij dit bedoeld want hij heeft het over een vrije manier van dingen oplossen. SWIV en Silkworm zijn beiden ngoal lineair :).
Ja, daarom mijn edit:

edit:
Was kennelijk ook een 3D-versie van: Wikipedia: SWIV 3D

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

GSX-MAN schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:32:
[...]

Jazeker, met Winuae. Ik heb vorige week Silk Worm nog gespeeld.
Ok thanks.. ik zal het eens gaan bekijken. Denk alleen wel dat ik mijn grote joystick met 1 rode knop mis :)

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
TheReaLDeViL666 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Je hebt nog een paar van die legendarische FMV point en click games. phantasmagoria 1&2 zijn vrij legendarisch en de laatste echt FMV games die er uit zijn gekomen. THe 11th hour en the 7th guest ook.

Maar phantasmagoria is nog wel echt eng en smerig :9

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Multensor schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:37:
[...]

Ok thanks.. ik zal het eens gaan bekijken. Denk alleen wel dat ik mijn grote joystick met 1 rode knop mis :)
Afbeeldingslocatie: http://www.ntrautanen.fi/computers/other/images/the_arcade.jpg

ftw. Ik heb al die spullen nog ergens op zolder. Amiga 500, joystick, monitor...

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

ik heb ook ngo een amiga staan geloof ik samen met heel veel spellen en 2 van die joysticks, maarja die aansluiten op een lcd is het niet helemaal en joysticks kun je niet aansluiten op huidige pc's :(

offtopic:
GSX-MAN je hebt DM :)

[ Voor 10% gewijzigd door Multensor op 06-10-2010 14:10 ]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
Multensor schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:48:
ik heb ook ngo een amiga staan geloof ik samen met heel veel spellen en 2 van die joysticks, maarja die aansluiten op een lcd is het niet helemaal en joysticks kun je niet aansluiten op huidige pc's :(

offtopic:
GSX-MAN je hebt DM :)
beetje offtopic, maar:
Daar bestaan adapters voor. Zijn ook mensen die voor een tientje een USB gamepad kopen en daar de oude Arcade joystick mee verbinden (voorbeeld onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een game op de SNES

Het was volgensmij met alle Disney figuren (verschilde per level met wie geloof ik)
Ik kan em gherrineren dat je zo'n level had dan was je (dacht ik) Goofy en ging je met zon Mijntrein recht naar beneden en moest je alles ontwijken en de goede weg volgen voor het goede level.

Als ik me niet vergis is het zo als je een level moet kiezen zat je op de kaart in een soort van Western achtige map.

Allemaal beetje vaag bijgebleven:P

heb al verschillende roms geprobeerd met betrekking tot Disney games maar not succes...yet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Goof Troop? Maar komt ook niet echt overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ik gok op Adventures in the magic kingdom, maar dat is voor de NES en niet voor de SNES ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
Misschien dat iemand het hier weet:

Ik had een leuke oude spelcomputer, een Intellivision:

Afbeeldingslocatie: http://thehottestgadgets.com/wp-content/uploads/2009/07/intellivision.jpg

En ik had er een spel op dat mijn moeder toen helemaal het einde vond.

Gezien ze binnenkort jarig is leek het me leuk haar deze console kado te doen, met dat spel. De console was geen probleem maar het spel terug vinden lukt me zelfs met creatief googlen niet, en het lijkt ook geen deel uit te maken van de intellivision collectie dvd's voor de PS en de PS2.

Het spel:
Het scherm was opgedeeld in een grid, elk vierkand van het grid stelde een stukje weg voor, dan wel een recht stukje, dan wel een bocht. In het grid was een zwarte plek, dat was de "leeg" plek.

Als het spel begon moest je de vierkanjes bewegen dmv ze naar het lege vierkantje te sturen. Het nieuwe ontstane gat kon je dan weer gebruiken om andere weg stukken te verplaatsen zodat je de weg die je mannetje bewandeld verder kan maken tot je hem naar het einde kan laten lopen.

Uiteraard zaten er ook weg stukjes in met een loop of een 4 weg kruising e.d.

Als het mannetje in het gat viel (in tijdnood bewoog je de heletijd vlak voor hem) of tegen de zijkand van een weg dan was je af.

Misschien een beetje warrig weer gegeven, maar ik hoop dat je er nog een touw aan vast kunt knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:58
Ik zoek een Snes game.

Je kon met 2 robots spelen daar zaten dan mensen in, een blauwe en roode, in ander deel kwam een groene erbij.

Sidescroller in 2 delen geloof ik en space shooter in ander deel. Met wazige powerups zoals het hele scherm ineens vol en dan hoorde je PUUUUNA :p

Ja heel wazige uitleg maar ik herrinner me niet veel meer, had het vroeger een paar keer gehuurd vond het wel geinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Darkangle schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:05:
Misschien dat iemand het hier weet:

Ik had een leuke oude spelcomputer, een Intellivision:

[afbeelding]

En ik had er een spel op dat mijn moeder toen helemaal het einde vond.

Gezien ze binnenkort jarig is leek het me leuk haar deze console kado te doen, met dat spel. De console was geen probleem maar het spel terug vinden lukt me zelfs met creatief googlen niet, en het lijkt ook geen deel uit te maken van de intellivision collectie dvd's voor de PS en de PS2.

Het spel:
Het scherm was opgedeeld in een grid, elk vierkand van het grid stelde een stukje weg voor, dan wel een recht stukje, dan wel een bocht. In het grid was een zwarte plek, dat was de "leeg" plek.

Als het spel begon moest je de vierkanjes bewegen dmv ze naar het lege vierkantje te sturen. Het nieuwe ontstane gat kon je dan weer gebruiken om andere weg stukken te verplaatsen zodat je de weg die je mannetje bewandeld verder kan maken tot je hem naar het einde kan laten lopen.

Uiteraard zaten er ook weg stukjes in met een loop of een 4 weg kruising e.d.

Als het mannetje in het gat viel (in tijdnood bewoog je de heletijd vlak voor hem) of tegen de zijkand van een weg dan was je af.

Misschien een beetje warrig weer gegeven, maar ik hoop dat je er nog een touw aan vast kunt knopen.
Was het deze:
Wikipedia: Loco-Motion (arcade game) ?

of deze;

http://www.videogamecritic.net/intelfl.htm en dan scrollen naar Happy Trails.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Tostikoning schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:35:
Had ik gelijk, is het Swiv 3D?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
Happy trails!

Thanks, dat was hem inderdaad :). Gelijk maar even besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik kwam het volgende screenshot zonder context tegen op internet en ik kom maar niet achter de naam van het spel (het lijkt me vrij recent).

Heeft iemand een idee ? :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Castlevania: Lords of Shadow

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Dank! :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zoek een spel dat ik vroeger van een shareware CD-rom speelde (denk ik).
Het is een spel waarbij je een politie agent(e) speelt in de toekomst. Je vliegt/rijdt door de stad in een soort gevechtsvliegtuig/auto en je moet bepaalde missies volbrengen. Je schoot een soort laserstralen en je had volgens mij een radar om te zien waar je heen moest/waar de vijand was. Als ik het me goed herinner zat er een jaartal in de titel en/of de letters "AD". De view is top-down, ala GTA 1. DOS game volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Laatst online: 09:17

latislos

zie signature

itons schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:45:
Ik zoek een spel dat ik vroeger van een shareware CD-rom speelde (denk ik).
Het is een spel waarbij je een politie agent(e) speelt in de toekomst. Je vliegt/rijdt door de stad in een soort gevechtsvliegtuig/auto en je moet bepaalde missies volbrengen. Je schoot een soort laserstralen en je had volgens mij een radar om te zien waar je heen moest/waar de vijand was. Als ik het me goed herinner zat er een jaartal in de titel en/of de letters "AD". De view is top-down, ala GTA 1. DOS game volgens mij.
The Killing Cloud?
YouTube: The Killing Cloud @ http://xtcabandonware.com

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YESSS haha dat is em kdacht echt voor snes:$

Leuk dat je hem hebt gevonden.

Thx
DUX schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:19:
Ik gok op Adventures in the magic kingdom, maar dat is voor de NES en niet voor de SNES ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Laatst online: 09:56
Ik zoek een (volgensmij vrij recent) spel. Het is een first person shooter die (vziw dus) voornamelijk op multiplayer gericht is. Je kunt o.a. anti-tank dingen bouwen, bunkers bouwen etc. etc.

Het ziet eruit als een mix tussen battlefield en flashpoint. De gevechten zijn veel langeafstand, grote maps dus.
Ik heb Project Reality van BF2 bekeken en dat is het iig niet.

Btw, het bouwmenu is van linksboven naar linksonder een rechthoek, waar je uit verschillende dingen kunt kiezen. Volgensmij is dit menu groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Laatst online: 09:56
kleine bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Laatst online: 09:17

latislos

zie signature

Awsom schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:30:
Ik zoek een (volgensmij vrij recent) spel. Het is een first person shooter die (vziw dus) voornamelijk op multiplayer gericht is. Je kunt o.a. anti-tank dingen bouwen, bunkers bouwen etc. etc.

Het ziet eruit als een mix tussen battlefield en flashpoint. De gevechten zijn veel langeafstand, grote maps dus.
Ik heb Project Reality van BF2 bekeken en dat is het iig niet.

Btw, het bouwmenu is van linksboven naar linksonder een rechthoek, waar je uit verschillende dingen kunt kiezen. Volgensmij is dit menu groen.
PC-spel?

kan het een van de volgende zijn?
http://www.mobygames.com/...perspective/strategy-2nd/

desnoods wat zoekcriteria weghalen die verkeerd zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door latislos op 02-11-2010 22:59 ]

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-08 10:40
Nu ik dit topic zo aan het doorlezen ben en toen ik Urban Chaos tegen kwam, meteen alles overhoop gehaald om hem te zoeken ( en te vinden, wat een vet spel. )

Maar nu ben ik nog opzoek naar een spel, ik weet niet of het heel oud is, ik denk een jaar of 7-10 oud.
Je kon met allemaal verschillende graaf/bouw machines, een soort flat bouwen.

Dit speelde ik altijd de hele nacht, als ik bij mijn neefjes bleef slapen.

Het spel heet, Tonga, Tonzo, o.i.d. en dan nog een tweede naam.

[Edit:] Volgends mij was het Tonka, maar onder die naam zijn honderden spellen uitgebracht, nu ben ik nog opzoek naar de versie die ik kan matchen met mijn herinneringen.

ik heb hem gevonden, Tonka Construction ( 1 of 2, of pc playpack ), toen ik dit screenshot zag wist ik het meteen:
Afbeeldingslocatie: http://www.superkids.com/aweb/pages/reviews/early/3/tonkacon/thole.jpg

Zijn er meer mensen die dit spel kennen ? :P

[ Voor 16% gewijzigd door Feox op 04-11-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Feox schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:46:
Nu ik dit topic zo aan het doorlezen ben en toen ik Urban Chaos tegen kwam, meteen alles overhoop gehaald om hem te zoeken ( en te vinden, wat een vet spel. )

Maar nu ben ik nog opzoek naar een spel, ik weet niet of het heel oud is, ik denk een jaar of 7-10 oud.
Je kon met allemaal verschillende graaf/bouw machines, een soort flat bouwen.

Dit speelde ik altijd de hele nacht, als ik bij mijn neefjes bleef slapen.

Het spel heet, Tonga, Tonzo, o.i.d. en dan nog een tweede naam.

[Edit:] Volgends mij was het Tonka, maar onder die naam zijn honderden spellen uitgebracht, nu ben ik nog opzoek naar de versie die ik kan matchen met mijn herinneringen.
Tonka construction Trucks?

Video van Tonka Construction

[ Voor 6% gewijzigd door EcoR op 04-11-2010 12:54 . Reden: video erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feox
Ja super, bedankt!

Maar dat filmpje lijkt van een nieuwere versie als die ik heb gespeeld.

Dit filmpje is van de versie die ik heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:19
Goed...
Ik heb dus ook een dergelijke game, het is een racespelletje waarmee je een soort trucks hebt waarmee je rondrijd. Je kunt ook trucks verkopen en snellere kopen. Ik weet nog dat het koopmenu een garage is en de tweede auto volgens mij paars/roze is, maar daar kan ik naast zitten. Het zat als demo op de 'nieuwe' Pentium 4 2,93GHz computer die we een ruime 6 jaar geleden hebben gekocht. het zag er verder wel erg mooi uit.

Verdere vragen graag stellen, heel veel meer kan ik nu niet uit mijn kop krijgen, maar misschien als je zegt van 'en hoe was dit en dat?' dat ik dan denk 'Oja! nu weer ik het weer!'.

EDIT: het zijn geen trucks als vrachtwagens, meer monstertruck. en waren van die absurde dingen met 8 megawielen...

[ Voor 8% gewijzigd door naarden 4ever op 04-11-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feox
Beetle crazy cup misschien ?

Dat spel kreeg ik bij onze computer geloof ik, heb me heel wat uurtjes mee vermaakt

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een knap oud spel op de PC. De gameplay bestond uit het besturen van gigantische vliegende stukken land met een fort erop. Op deze stukken land kon je dan weer wapens, schilden en andere upgrades zetten. Je moest dicht bij bepaalde rotsformaties gaan vliegen om resources te krijgen.

Iemand ideeën?
Pagina: 1 ... 16 ... 72 Laatste