Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:29
Ik ben niet op zoek naar een game maar naar een gamewebsite. Het is een website waar veel videoreviews worden gedaan. Ze spelen dan de eerste paar levels van een game. Zo'n review duurt dan ook ongeveer een half uur of zo. Soms spelen ze ook oude spellen helemaal uit en maken daar dan een live opname van. Ik heb echt geen idee meer hoe die site heet.

Edit: het was www.giantbomb.com

[ Voor 4% gewijzigd door pelt op 12-11-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Hoi ik ben de naam van een spel vergeten.
Het is ongeveer 3/4|1 jaar oud. Het lijkt enorm veel op total war. Maar heeft dan een soort UK medieval fantasy stijl. Je hebt ook trollen en wizards etc. Het is van een vrij kleine studio dacht ik en hier in nederland is het niet eens in de schappen gekomen. Maar ik heb nu eindelijk een pc die het spel aankan en Total War + Fantasy is instawin.

Ik kom dus niet op de naam wat irritant is want kan ik hem ook online niet kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 15-11-2010 13:40 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 14:54
Postius schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:39:
Hoi ik ben de naam van een spel vergeten.
Het is ongeveer 3/4|1 jaar oud. Het lijkt enorm veel op total war. Maar heeft dan een soort UK medieval fantasy stijl. Je hebt ook trollen en wizards etc. Het is van een vrij kleine studio dacht ik en hier in nederland is het niet eens in de schappen gekomen. Maar ik heb nu eindelijk een pc die het spel aankan en Total War + Fantasy is instawin.

Ik kom dus niet op de naam wat irritant is want kan ik hem ook online niet kopen.
King Arthur - The Role-Playing Wargame?

Aan te schaffen op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Top harstikke bedankt! Ik wist dat het iets met arthur was maar ik zat op lionheart te zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een spelletje, het is heel erg oud, was volgens mij een dos spel.

Je moest achter een boef aan, door verschillende landen. Heel simpel spel. Je kreeg dan een tip van dat de boef bijvoorbeeld naar de eiffeltoren wilde ofzo en dan moest je dus frankrijk kiezen om heen te vliegen. En je kon steeds informatie vragen bij verschillende mensen. Geen bewegende beelden ofzo eigenlijk, alleen als je de boef had dan kwam er een politieagentje door het beeld lopen en tadutadu. En dan kreeg je bericht van t headquaters of interpol ofzo.

Je begon met je rank als Rookie, maar daarna weet ik het niet meer!

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

latislos

zie signature

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:13:
Ik zoek een spelletje, het is heel erg oud, was volgens mij een dos spel.

Je moest achter een boef aan, door verschillende landen. Heel simpel spel. Je kreeg dan een tip van dat de boef bijvoorbeeld naar de eiffeltoren wilde ofzo en dan moest je dus frankrijk kiezen om heen te vliegen. En je kon steeds informatie vragen bij verschillende mensen. Geen bewegende beelden ofzo eigenlijk, alleen als je de boef had dan kwam er een politieagentje door het beeld lopen en tadutadu. En dan kreeg je bericht van t headquaters of interpol ofzo.

Je begon met je rank als Rookie, maar daarna weet ik het niet meer!

Iemand enig idee?
eitje
Where in the World is Carmen Sandiego :)
(daar zijn trouwens een aantal versies van..
YouTube: Where in the World is Carmen Sandiego

[ Voor 12% gewijzigd door latislos op 15-11-2010 23:47 ]

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

latislos schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:44:
[...]

eitje
Where in the World is Carmen Sandiego :)
(daar zijn trouwens een aantal versies van..
YouTube: Where in the World is Carmen Sandiego
Oh tnx :) Dat filmpje ziet er trouwens wel heeeeeeel anders uit dan in mijn herinnering. Mijne was nog 10 versies ouder ofzo denk ik hahahah

Even gezocht, ik speelde meer zoiets als deze versie (maar dan world):
YouTube: Where in Europe is Carmen Sandiego? (DOS) - Game Play

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 21:51
Hallo, leuk topic dit!

Ik ben opzoek naar 2 redelijk oude spellen. 1 van de SNES en 1 van de pc.

Het SNES spel:
Vroeger…:P Speelde ik met mijn broer altijd een spel op de SNES het leek ons leuk om dit spel nog ooit een keer te doen. Alleen zijn we beide de naam kwijt.

Dit spel kon je met 2 spelers doen. je bestuurde beide een tank en er zaten een paar bots in het spel.
De bedoeling was om elkaar en de bots te vernietigen. het aanzicht was van boven af.
Maar het leuke van dit spel was dat je aan het begin je eigen level kom maken. Voor zo ver ik weet kon je blokken in het level zetten van verschillende materialen. Zoals hout, staal en ik geloof zelf nog ijs.
Het level was net zo groot als je TV, dus je kon er zegmaar niet het level uit rijden. een soort cage idee.

En dan spel nummer 2:
Ik dacht dat dit spel onder Windows 95 draaide. In dit spel moest je volgens mij een kat vernietigen doormiddel van een gigantische ketting reactie. Zo kon je bijvoorbeeld een gewicht aan een touw hangen, en onder dat touw weer een kaarsje plaatsen waar door hij knapte en de kat verpletterde. Je kon een heel systeem met katrollen en dergelijke maken.

Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
Ralf91 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:40:
En dan spel nummer 2:
Ik dacht dat dit spel onder Windows 95 draaide. In dit spel moest je volgens mij een kat vernietigen doormiddel van een gigantische ketting reactie. Zo kon je bijvoorbeeld een gewicht aan een touw hangen, en onder dat touw weer een kaarsje plaatsen waar door hij knapte en de kat verpletterde. Je kon een heel systeem met katrollen en dergelijke maken.
Zeker dat het verpletteren van een kat was?? :P
Anders zou het The Incredible Machine kunnen zijn:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=BDhNmgkh9X4"[/video]

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 24-11-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldin
Super bedankt. Het was dus niet verpletteren maar vangen. Het is ook weer een hele poos geleden.
Ik ga direct kijken of ik dit spel ergens op kan draaien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Ralf91 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:40:
Het SNES spel:
Vroeger…:P Speelde ik met mijn broer altijd een spel op de SNES het leek ons leuk om dit spel nog ooit een keer te doen. Alleen zijn we beide de naam kwijt.

Dit spel kon je met 2 spelers doen. je bestuurde beide een tank en er zaten een paar bots in het spel.
De bedoeling was om elkaar en de bots te vernietigen. het aanzicht was van boven af.
Maar het leuke van dit spel was dat je aan het begin je eigen level kom maken. Voor zo ver ik weet kon je blokken in het level zetten van verschillende materialen. Zoals hout, staal en ik geloof zelf nog ijs.
Het level was net zo groot als je TV, dus je kon er zegmaar niet het level uit rijden. een soort cage idee.
Klinkt een beetje als Battle City, maar die is niet op de SNES uitgekomen (wel op de NES).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldin
Dan was het toch nog een nes:P. Bedankt voor deze reactie. Dit is het spel wat ik al een tijdje zocht! Super bedankt allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 19:36

User

S3

Ik zoek een spel voor Win 3.1/DOS. In het spel was je een poppetje die vast zat in een level met allemaal verdiepingen. Je kon via ladders de hele level door. Je kon alleen niet overal komen, op sommige plekken in de level stonden poppetjes. Die poppetjes moest je eerst iets geven om daar voorbij te gaan waarna je weer iets nieuws kon oppakken voor een ander poppetje. Achter het laatste poppetje zat off course de uitgang.

Enigste manier om omhoog/omlaag te gaan was via die ladders. Ook waren de levels soms behoorlijk groot.
Het had trouwens ook een behoorlijk verslavend deuntje erin zitten, ik kan hem alleen niet meer herinneren :(
We noemden het spel vroeger gewoon 'ladders' maar daar kan ik nog geen spellen op vinden.

Lode runner/Ladder man zijn het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zoek de naam van een spel dat ik eigenlijk enkel van plaatjes ken, maar met google kan ik m niet vinden.
Het is volgens mij nog niet zo'n heel oud spel en van origine een PC (indie) game, waarbij je zwarte vormen aan elkaar moet verbinden. Volgens mij is het de bedoeling dat je bruggen of iets dergelijks maakt. Het zag er ook een beetje cartoony uit.

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 28-11-2010 14:30 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
SToRM666 schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:28:
Ik zoek de naam van een spel dat ik eigenlijk enkel van plaatjes ken, maar met google kan ik m niet vinden.
Het is volgens mij nog niet zo'n heel oud spel en van origine een PC (indie) game, waarbij je zwarte vormen aan elkaar moet verbinden. Volgens mij is het de bedoeling dat je bruggen of iets dergelijks maakt. Het zag er ook een beetje cartoony uit.
World of Goo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Thanks! Dat is m inderdaad :)

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 28-11-2010 15:38 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
Laagvliegerke schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:49:
[...]

Zeker dat het verpletteren van een kat was?? :P
Anders zou het The Incredible Machine kunnen zijn:

[video]
Als het het verpletteren van de kat was, was het waarschijnlijk Sid & Al's Incredible Toons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Zou best ook kunnen, ik kende het alvast niet! :)

Zelfs zit ik al erg lang met een spel in mijn hoofd dat ik vroeger nog gespeeld heb op mijn P100. Het moet dus bijna 15 jaar oud zijn, misschien daarom dat ik me er bitter weinig van herinner. :P Volgens mij was het een RPG in een soort van middeleeuwse setting. Ik denk dat er ook magie en monsters aan te pas kwamen maar dat ben ik niet meer zeker. Het spel werd gespeeld in een first-person-view en het enige wat ik me er nog van herinner is dat ik op een bepaald moment in een stadje/dorpje aan zee/water ben waarbij ik op een bepaald moment vlak bij het water moet afdalen via een pier/houten trap om zo op zoek te gaan naar iets in riolen/tunnels onder de stad.

Ik weet het, bijzonder vaag allemaal maar misschien doet het toch bij iemand een belletje rinkelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Laagvliegerke schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:45:

Zelfs zit ik al erg lang met een spel in mijn hoofd dat ik vroeger nog gespeeld heb op mijn P100. Het moet dus bijna 15 jaar oud zijn, misschien daarom dat ik me er bitter weinig van herinner. :P Volgens mij was het een RPG in een soort van middeleeuwse setting. Ik denk dat er ook magie en monsters aan te pas kwamen maar dat ben ik niet meer zeker. Het spel werd gespeeld in een first-person-view en het enige wat ik me er nog van herinner is dat ik op een bepaald moment in een stadje/dorpje aan zee/water ben waarbij ik op een bepaald moment vlak bij het water moet afdalen via een pier/houten trap om zo op zoek te gaan naar iets in riolen/tunnels onder de stad.

Ik weet het, bijzonder vaag allemaal maar misschien doet het toch bij iemand een belletje rinkelen ;)
het doet mij denken aan (een stukje van) Betrayal at Krondor:
Afbeeldingslocatie: http://i410.photobucket.com/albums/pp182/Brer/LP%20Betrayal%20at%20Krondor/Chapter%201/BAK-Ch01-0607.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i410.photobucket.com/albums/pp182/Brer/LP%20Betrayal%20at%20Krondor/Chapter%201/BAK-Ch01-0613.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bulk.destructoid.com/ul/user/9/9243-61628-kronsewersjpg-550x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
Laagvliegerke schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:45:

Might & Magic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik denk niet dat het Betrayal at Krondor is, volgens mij was er zo geen groot menu onderdaan tijdens het spelen. En samen met die personages zichtbaar in dat menu vorm je waarschijnlijk een party? En dat was er volgens mij ook niet.

Net een hoop screenshots bekeken van Might & Magic maar het doet geen belletje rinkelen. Misschien is het spel toch iets recenter want in mijn gedachten waren de graphics toch iets beter dan wat ik al gezien heb. Maar het spel moet toch ongeveer 10 jaar of ouder zijn. Om één of andere reden denk ik aan Revenant maar dat is het totaal niet, ik zoek een game in first-person-view. Ook denk ik aan een zwaard dat ik moest gevonden of verdiend worden (of onderdelen er van). Maar ik vrees dat mijn herinneringen te vaag zijn om het te weten te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Laagvliegerke schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:00:
Ik denk niet dat het Betrayal at Krondor is, volgens mij was er zo geen groot menu onderdaan tijdens het spelen. En samen met die personages zichtbaar in dat menu vorm je waarschijnlijk een party? En dat was er volgens mij ook niet.

Net een hoop screenshots bekeken van Might & Magic maar het doet geen belletje rinkelen. Misschien is het spel toch iets recenter want in mijn gedachten waren de graphics toch iets beter dan wat ik al gezien heb. Maar het spel moet toch ongeveer 10 jaar of ouder zijn. Om één of andere reden denk ik aan Revenant maar dat is het totaal niet, ik zoek een game in first-person-view. Ook denk ik aan een zwaard dat ik moest gevonden of verdiend worden (of onderdelen er van). Maar ik vrees dat mijn herinneringen te vaag zijn om het te weten te komen :P
Lands of Lore? lands of the lore? Van westwood in ieder geval. Erg oud. Zelfde idee.
Elder scrolls kan ook nog de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Arena Elderscrolls is volgens mij de oudste, maar kan me daarbij niks herinneren van een zwaard. (en dat zegt dan weer helemaal niks)

Misschien een uit de serie eye of the beholder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Nog wat screenshots bekeken en de haven uit The Elder Scrolls Adventures: Redguard lijkt wel op wat ik in mijn gedachten heb. Maar de rest van de screenshots zeggen mij niks en het spel is blijkbaar in third-person. Ik denk toch steeds meer en meer dat het spel toch maar een jaar of 10 moet zijn... Nog eens verder zoeken ;)

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
het gaat om een spel wat ik denk ik 2 a 3 jaar terug gespeeld heb.
je moet van zwarte ronde dingetjes torens/bruggen enz. bouwen om de rest van de zwarte dingetjes naar het eindpunt te krijgen. er zijn verschillende werelden waar je door heen gaat enzo. het ziet er ongeveer zo uit als je aan het bouwen bent
Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/1701/naamloosqp.jpg
ik weet dat het niet veel is maar ik kan echt niet meer op de naam komen. ben al een paar dagen aan het zoeken maar kan het spel niet vinden (waarschijnlijk omdat ik de naam niet meer weet)

hoop dat jullie kunnen helpen!

Verwijderd

Ik heb werkelijk geen idee, nog nooit van gehoord, nog nooit gezien. Maar, ik ben zondermeer wel geïnteresseerd. Lijkt me een grappig concept.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Bij oude spellen denk ik aan Digger, Sokoban, Astrotit, Sopwith Camel etc.

Was het spel 2 jaar geleden nog nieuw of al abandonware? 16 kleuren? Interne speaker of soundblaster? Gekocht of online of gedownload?

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Bedoel je World of Goo?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Verwijderd

Ook mijn 1e gedachte

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 19:48

Petuhr

FreeBSD

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
World of Goo !!!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Duidelijk World of Goo. Heb laatst weer de demo geïnstalleerd, maar het kan me niet echt blijven interesseren.

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
dat is wat ik zocht thnxx!!!

• The Great HooD
  • Laatst online: 13-09-2014
Nieuwe quest... :P

Zoek een 2D vliegtuigspelletje. Ik kan me nog vaag herinneren dat er verschillende kleuren waren voor elke speler. Je kon geloof ik ook mannetjes droppen. Volgens mij kon je het met meerdere mensen op 1 computer spelen. Was echt een oud spel, volgens mij op DOS, maar weet ik niet zeker. Ook waren de vliegtuigen al 'oud', dus van die 1e wereldoorlog vliegtuigen.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Over dat soort spelletjes gesproken: er was ook een 2d helicopter spel waarbij je mannetjes op moest halen vanaf legerbases. En naar je eigen basis evacueren.
De vijand had tankes die recht omhoog schieten en straaljagers die over kwamen vliegen en schuin omlaag bommen (?) gooiden op jou.

Je heli kon omhoog, omlaag en naar links en rechts en ook schieten met de spacebar. Weet iemand welk spelletje dat geweest is? Zal rond 92-93 zijn geweest en dus ook DOS. Ik dacht aan rescuecopter oid maar kan geen naam vinden...

En dan bedenk je dat het spelletje airlift heet...

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 23-12-2010 23:44 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
@boudewijn

klinkt als choplifter

Wikipedia: Choplifter

Apple II 1982
Atari 5200 1982
Atari 7800 1987
Atari XL ????
Atari XEGS ????
ColecoVision 1984
Commodore 64 1982
Commodore VIC-20 1982
NES 1986
SEGA Master 1986
MSX 1982
Arcade 1985

[ Voor 53% gewijzigd door Bornhald op 24-12-2010 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 01:24
Speelde vroeger martial arts spel op de amiga 500.
Je was in een dojo, en kon daar oefenen in: Bo, Kendo, Karate, en nog een.

Je had een Ki bar en een Health bar, en die Ki liep langzaam op als je niets deed.
Vervolgens kon je dan moves doen die beter waren als je een hogere ki had.

Je kan trainen tegen een tegenstander en dan kreeg je na afloop commentaar als: "Ki flows through you like a waterfall".

Als je genoeg had van oefenen kon je mee doen aan de main event, een wedstrijd tegen tien tegenstanders.
Je moet daarvan winnen, en had tot je beschikking 3xBo, 3xKendo, 3xKarate, 3x dat andere. De tegenstanders werden steeds sterker en vochten met andere wapens (zweep met mes, werpster etc) dus het was belangrijk om de juiste techniek te gebruiken, anders was het bijna niet te doen. Ben zelf nooit voorbij level8 gekomen.

Weet iemand nog hoe dit heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:55

Shin_Alu

Ranger/Ninja

FireAge schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:13:
Speelde vroeger martial arts spel op de amiga 500.
Je was in een dojo, en kon daar oefenen in: Bo, Kendo, Karate, en nog een.

Je had een Ki bar en een Health bar, en die Ki liep langzaam op als je niets deed.
Vervolgens kon je dan moves doen die beter waren als je een hogere ki had.

Je kan trainen tegen een tegenstander en dan kreeg je na afloop commentaar als: "Ki flows through you like a waterfall".

Als je genoeg had van oefenen kon je mee doen aan de main event, een wedstrijd tegen tien tegenstanders.
Je moet daarvan winnen, en had tot je beschikking 3xBo, 3xKendo, 3xKarate, 3x dat andere. De tegenstanders werden steeds sterker en vochten met andere wapens (zweep met mes, werpster etc) dus het was belangrijk om de juiste techniek te gebruiken, anders was het bijna niet te doen. Ben zelf nooit voorbij level8 gekomen.

Weet iemand nog hoe dit heet?
Het klinkt heel erg als Budokan dat ik op de PC speelde.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 01:24
Yup, dat is hem inderdaad, moet ik toch nog eens even uitspelen, misschien in de kerst de amiga weer even aanslingeren, en anders even op de emulator gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
Ik zoek ook een spel.

Als ik nu terugdenk doet het me denken aan een mass effect achtig spel.
Voor de pc, afgelopen 8(?) jaar. Sci fi, rpg.

Zou geloof ik deel zijn van een trilogie, volgens de website, maar nooit gekomen, is geloof ik ook nooit echt succesvol geweest.

Basic story, aarde aangevallen (futuristische aarde, halo like) en dan ontsnappen, eruitvechten. Ik herinner me landschappen waar ik doorheen moest, space stations en zelfs vechten in low gravity aan de buitenkant van een spaceship.
Je had powers, upgradable, echt een rpg met een emotioneel verhaal. Al vroeg keuzes maken van broer/andere mensen achterlaten (herinner me een vrouw/vriendin die verdronk?). Geloof dat je dan als enige (of twee) mensen van de aarde ontsnapte.
Herinner me paars/groenige kleurenset.

Hoop dat iemand me kan helpen :)

edit: zou eerder voor de console kunnen zijn uitgebracht, besturing/menu was geloof ik wat vaag

EDIT: Zelf gevonden, Advent Rising, ik heb me daarmee echt vermaakt :*)

[ Voor 9% gewijzigd door epTa op 25-12-2010 15:11 . Reden: found it ]

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
Aangezien mijn eerdere request niet heel veel oplossingen gaf, ga ik het nog eens proberen:
Ik heb dus ook een dergelijke game, het is een racespelletje waarmee je een soort monstertrucks hebt waarmee je racet. Je kunt ook trucks verkopen en snellere kopen. Ik weet nog dat het koopmenu een garage is en de tweede auto volgens mij paars/roze is, maar daar kan ik naast zitten. Het zat als demo op de 'nieuwe' Pentium 4 2,93GHz computer die we een ruime 6 jaar geleden hebben gekocht. het zag er verder wel erg mooi uit.

Verdere vragen graag stellen, heel veel meer kan ik nu niet uit mijn kop krijgen, maar misschien als je zegt van 'en hoe was dit en dat?' dat ik dan denk 'Oja! nu weer ik het weer!'. Ik kan me er zelf vrij weinig van herinneren, maar ik moet een klein zetje krijgen.

Het is niet Beetje crazy cup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Laatst online: 07:25
Ik zoek een spel voor de DS (ik denk dat het ooit van de Xbox Arcade afkomt) waarbij je een ninja figuur controleert die al springend en rennend door levels moet geraken om bepaalde coins te verzamelen en naar een bepaalde plek moet gaan om de deur te kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

The Great HooD schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:25:
Nieuwe quest... :P

Zoek een 2D vliegtuigspelletje. Ik kan me nog vaag herinneren dat er verschillende kleuren waren voor elke speler. Je kon geloof ik ook mannetjes droppen. Volgens mij kon je het met meerdere mensen op 1 computer spelen. Was echt een oud spel, volgens mij op DOS, maar weet ik niet zeker. Ook waren de vliegtuigen al 'oud', dus van die 1e wereldoorlog vliegtuigen.
Klinkt als Sopwith Camel. Dat speelde ik als 8-jarig jongetje op de 80286 :P rebooten met de flop erin en gaaaaan! :P

[edit] waarschijnlijk was ik nog jonger, gezien de leeftijd van het spel. Tevens noemde ik dit spel al eerder op deze pagina (voor de mensen met standaard hoeveelheid reacties per pagina).

Wikipedia: Sopwith (computer game)

[ Voor 18% gewijzigd door Wilf op 25-12-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik zoek naar een spel waarbij je een kok bent en je moet hamburgers maken door erover heen te lopen. Je wordt daarbij achterna gezeten door spiegel eieren, knakworstjes en plakjes augurk. En je moet peper in de oog strooien om ze tijdelijk onschadelijk te maken. Het is waarschijnlijk een 8-bit / arcade game uit ongeveer 1975.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
The_Source schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:31:
Ik zoek naar een spel waarbij je een kok bent en je moet hamburgers maken door erover heen te lopen. Je wordt daarbij achterna gezeten door spiegel eieren, knakworstjes en plakjes augurk. En je moet peper in de oog strooien om ze tijdelijk onschadelijk te maken. Het is waarschijnlijk een 8-bit / arcade game uit ongeveer 1975.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Dat is BurgerTime.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/99/BurgertimeInPlay.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:29
zezke schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:45:
Ik zoek een spel voor de DS (ik denk dat het ooit van de Xbox Arcade afkomt) waarbij je een ninja figuur controleert die al springend en rennend door levels moet geraken om bepaalde coins te verzamelen en naar een bepaalde plek moet gaan om de deur te kunnen openen.
N+ ben je naar op zoek. Zit op mijn mobiel dus kan je even geen link geven. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 00:35
Ik zoek een pinball spel, waar er 4 (of meer) borden beschikbaar zijn, en als je een bepaalde combinatie schoot dat je dan op de display bijvoorbeeld moet racen. Er was een race kast e een horror kast. Het zou ongeveer 6 jaar geleden zijn dat ik het gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Laatst online: 13-09-2014
Wilf schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:50:
[...]

Klinkt als Sopwith Camel. Dat speelde ik als 8-jarig jongetje op de 80286 :P rebooten met de flop erin en gaaaaan! :P

[edit] waarschijnlijk was ik nog jonger, gezien de leeftijd van het spel. Tevens noemde ik dit spel al eerder op deze pagina (voor de mensen met standaard hoeveelheid reacties per pagina).

Wikipedia: Sopwith (computer game)
Nope, dit was hem niet. Wat k kan zeggen is dat het er wel nieuwer uitzag dan dit. Blauwe achtergrond, meer kleuren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik ben op zoek naar een oud spel op zo'n spelcomputer met een casettebandje(philips systeem dacht ik...). Het leek op skyroads, alleen dan met een bal. Je kon ook naar beneden vallen, maar dan kwam je in water terecht. Het was ook best moeilijk weet ik nog.

Daarnaast op hetzelfde systeem hadden we een F1 spel. Tijdens het racen, gingen je banden enzo ook op en moesten die worden vervangen. Ook je fuel kon op e.d.

Ik denk dat het systeem 4 kleuren had. omstreeks 1990 ofzo denk ik?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:04

Roshnak

PSN: Roshgill

Ik ben opzoek naar een oudspel, je speelt met een vliegtuigje 2d perspectief, zwart wit, volgens mij begin je vanaf een vliegdek schip. ik was toen 5 jaar ofzo dus rond 1995.

Wie kan mij helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

@Ewivis: Ik denk gelijk aan pitstop en marble madness als ik je omschrijving zo lees. Maar die Phlips VideoPac had geen bandjes, maar cartrigdes http://en.wikipedia.org/wiki/Philips_Videopac_%2B_G7400 en daar kan ik de spelletjes ook niet bij vinden.
Maar 1990 was al erg laat voor cassettes. Ik gok dat je een C64 of ZX Spectrum bedoelt.
ZX Spectrum:Afbeeldingslocatie: http://www.relaxate.com/_downloads/ZX_Spectrum/screens-games/b/65/MarbleMadnessDeluxeEdition.gif
C64: Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2467/3559317442_1a68b52ebb.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Vaan Banaan op 27-12-2010 15:26 ]

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Roshnak schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:48:
Ik ben opzoek naar een oudspel, je speelt met een vliegtuigje 2d perspectief, zwart wit, volgens mij begin je vanaf een vliegdek schip. ik was toen 5 jaar ofzo dus rond 1995.

Wie kan mij helpen!
Wings of Fury?
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/l/13724-wings-of-fury-dos-screenshot-taking-off.gif

Alleen geen zwart-wit en komt uit '87

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Standeman schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:12:
[...]

Wings of Fury?
[afbeelding]

Alleen geen zwart-wit en komt uit '87
Ik kwam er laatst achter dat er dus een remake van is gemaakt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Laatst online: 21:45
Ewivis schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:42:
Ik ben op zoek naar een oud spel op zo'n spelcomputer met een casettebandje(philips systeem dacht ik...). Het leek op skyroads, alleen dan met een bal. Je kon ook naar beneden vallen, maar dan kwam je in water terecht. Het was ook best moeilijk weet ik nog.

Daarnaast op hetzelfde systeem hadden we een F1 spel. Tijdens het racen, gingen je banden enzo ook op en moesten die worden vervangen. Ook je fuel kon op e.d.

Was dat niet Pitstop??? Je banden gingen dan van geel naar steeds roder? Speelde ik op de C64 en dat moet eind jaren 80 geweest zijn

[ Voor 4% gewijzigd door screamhouse op 27-12-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ewivis schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:42:

Accolade Grand Prix denk ik. Ik had die ook, als je een oude computer had destijds kon het ook in 8 bits kleur:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Eq9skQ3KmVw]

[ Voor 6% gewijzigd door Wilf op 27-12-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Laatst online: 21:45
hahaha die was ook leuk, maar ik denk toch eerder aan pitstop, daar zag je je banden slechter worden en was het gezichtspunt anders:

YouTube: C64 - Pitstop 2

[ Voor 24% gewijzigd door screamhouse op 27-12-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Good times! Ik speelde naast GP ook vaak Vette :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RTrRvDPjQM4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het baasje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11-2022
hallo,

Ik ben op zoek naar een spel dat ik rond het jaar 2000 speelde denk ik.
Een race game waarbij je geweren op je auto kon plaatsen links en rechts en zo elkaar kapot kon schieten. Er waren erg opvallende vangrails in het spel met de kleuren geel en zwart.
je kon ook je wagen met tunen met banden, motoren enzo. maar ook allerlei onzin zoals een sleutelhanger en ook van die dobbelstenen aan de binnenspiegel.
Death rally alleen dan niet van boven af maar zoals alle race games tegenwoordig zijn; kiezen tussen in de auto, achter de auto enz. Ik kan me verder nog iets herinneren van een western achtig of mexicaans menu.
verder was het best een grimmig spel.
had ook maar 12 levels als ik me goed herinner.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

het baasje schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:46:
hallo,

Een race game waarbij je geweren op je auto kon plaatsen links en rechts en zo elkaar kapot kon schieten. Er waren erg opvallende vangrails in het spel met de kleuren geel en zwart.
je kon ook je wagen met tunen met banden, motoren enzo. maar ook allerlei onzin zoals een sleutelhanger en ook van die dobbelstenen aan de binnenspiegel.
Death rally alleen dan niet van boven af maar zoals alle race games tegenwoordig zijn; kiezen tussen in de auto, achter de auto enz. Ik kan me verder nog iets herinneren van een western achtig of mexicaans menu.

bvd
Interstate 76 of Interstate 82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het baasje
nee ook niet, zag er toch al wat beter uit. het spel dat ik zoek heeft ook echt circuits, interstate is meer vrij rond rijden heb ik het idee. bij 'mijn' spel is het de bedoeling dat je eerste wordt in de race. dit word je door de rest te vertragen. lees kapotschieten...

evengoed bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..
Ik ben op zoek naar een heel oud spel wat ik vroeger kapot gespeeld heb..
wat ik me ervan kan herinneren is dat het een 2D spel was, je liep met een poppetje op een eiland met allemaal kasteeltjes of iets dergelijks die missies, levels moesten voorstellen.. al liep je tegen zo'n kasteeltje of zoiets aan dan begon de missie of level. het speelde zich duidelijk af op een eiland en het spel heeft erg veel weg van CRYSTAL CAVES 1.0 alleen je loopt dan op een eiland.

Ik hoop dat iemand weet welk spel dit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ja, ik speelde het op een DOS computer.. maybe helpt dat ook nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:51:
Hallo allemaal!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..
Ik ben op zoek naar een heel oud spel wat ik vroeger kapot gespeeld heb..
wat ik me ervan kan herinneren is dat het een 2D spel was, je liep met een poppetje op een eiland met allemaal kasteeltjes of iets dergelijks die missies, levels moesten voorstellen.. al liep je tegen zo'n kasteeltje of zoiets aan dan begon de missie of level. het speelde zich duidelijk af op een eiland en het spel heeft erg veel weg van CRYSTAL CAVES 1.0 alleen je loopt dan op een eiland.

Ik hoop dat iemand weet welk spel dit is..
Zal Secret Agent wel zijn, van dezelfde makers als Crystal Caves, Apogee :)

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
het baasje schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:46:
hallo,

bvd
Dat lijkt mij een perfecte beschrijving van Axelerator.

Verwijderd

jajaja thanks tomwas54!!

het was idd secret agent..

heb me nu al de hele dag opgesloten omdat ik secret agent speel..;-)

thanks!

• het baasje
Giesber schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:07:
[...]

Dat lijkt mij een perfecte beschrijving van Axelerator.
Giesber, je bent een held!!! (enig nadeel is nu wel dat ik vandaag niks meer gedaan krijg ;) )

edit: nu moet ik em alleen nog te pakken zien te krijgen :( iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door het baasje op 30-12-2010 12:14 ]

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Hij staat ook bekend onder "Have a N.I.C.E. day!" Axelerator is volgens mij de CD-I titel. Er is een hele serie van.

[ Voor 32% gewijzigd door Standeman op 30-12-2010 15:48 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 11:34
P-Storm schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:12:
Ik zoek een pinball spel, waar er 4 (of meer) borden beschikbaar zijn, en als je een bepaalde combinatie schoot dat je dan op de display bijvoorbeeld moet racen. Er was een race kast e een horror kast. Het zou ongeveer 6 jaar geleden zijn dat ik het gespeeld heb.
Psycho pinball denk ik. Vier tafels waaronder een halloween kast. Op elke tafel kon je ook minigames spelen.

Ik kreeg hem zelfs gratis bij mij Philips Virtual Pinball controller ;).

Je beschrijving klopt precies, alleen komt dit spel wel uit 1994 (16 jaar geleden ipv 6 jaar geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Ik ben op zoek naar een spelletje dat ik jarengeleden grijs heb gespeeld en waarvan ik de naam ben vergeten. Het zou kunnen dat deze al eerder voorbij is gekomen, maar ik kan alleen een vage beschrijving geven van het spel dus dat is lastig zoeken.

In het spel bestuur je een ruimteschip en in elk level moet je een vijand verslaan. Het hele spel is vanaf boven gezien, dus topdown. De manier om je vijand te verslaan is door controle te krijgen over het speelveld, ik dacht dat je bij een procent of 80 had gewonnen.

De gameplay werkte ongeveer als volgt:
- Je begint aan de rand van het scherm, daar kun je vrij en beschermd bewegen aangezien je ruimteschip een schild heeft.
- Om controle te krijgen over het veld moet je een lijn trekken tussen twee beschermde delen, het deel waar je vijand niet in zit wordt dan toegevoegd aan het veroverde gedeelte. Tijdens het trekken van zo'n lijn ben je onbeschermd en kun je aangevallen worden door de vijand.
- Na het overnemen van de controle over een stuk van het level kun je langs de rand daarvan ook weer beschermd bewegen.

Het is dus eigenlijk een soort puzzel spelletje, hoe krijg ik controle over 80% van het level zonder dat de vijand mij weet te raken. Neem je geen risico, dan ben je erg lang bezig omdat je de hele tijd kleine stukjes aan het veroveren bent. Wil je in één klap het halve level overnemen dan moet je van goede huize komen want dan ben je erg lang onbeschermd.

Herkent iemand dit? Ik zou dit spelletje graag nog eens spelen in een dos emulator ofzo :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Zal wel een variant van Qix zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Inderdaad, Volfied was het :). Thanks, ik was er zelf nooit meer op gekomen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

XyritZz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:59:
Ik ben op zoek naar een spelletje dat ik jarengeleden grijs heb gespeeld en waarvan ik de naam ben vergeten. Het zou kunnen dat deze al eerder voorbij is gekomen, maar ik kan alleen een vage beschrijving geven van het spel dus dat is lastig zoeken.

In het spel bestuur je een ruimteschip en in elk level moet je een vijand verslaan. Het hele spel is vanaf boven gezien, dus topdown. De manier om je vijand te verslaan is door controle te krijgen over het speelveld, ik dacht dat je bij een procent of 80 had gewonnen.

De gameplay werkte ongeveer als volgt:
- Je begint aan de rand van het scherm, daar kun je vrij en beschermd bewegen aangezien je ruimteschip een schild heeft.
- Om controle te krijgen over het veld moet je een lijn trekken tussen twee beschermde delen, het deel waar je vijand niet in zit wordt dan toegevoegd aan het veroverde gedeelte. Tijdens het trekken van zo'n lijn ben je onbeschermd en kun je aangevallen worden door de vijand.
- Na het overnemen van de controle over een stuk van het level kun je langs de rand daarvan ook weer beschermd bewegen.

Het is dus eigenlijk een soort puzzel spelletje, hoe krijg ik controle over 80% van het level zonder dat de vijand mij weet te raken. Neem je geen risico, dan ben je erg lang bezig omdat je de hele tijd kleine stukjes aan het veroveren bent. Wil je in één klap het halve level overnemen dan moet je van goede huize komen want dan ben je erg lang onbeschermd.

Herkent iemand dit? Ik zou dit spelletje graag nog eens spelen in een dos emulator ofzo :)
Ik weet bijna zeker dat je Volfied bedoelt.

edit:
Net te laat :+

[ Voor 3% gewijzigd door ijskonijn op 07-01-2011 10:45 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
Hopenlijk kunnen jullie mij helpen.
Ik ben al ontzettend lang op zoek naar een oud brandweer spel die ik ooit heb gespeeld op of DOS of Win 3.11.

Je was zelf een brandweerman en moest in een gebouw kleine brandjes blussen. Naar mate de moeilijkheid kwamen de brandjes terug en ik kan me herinneren dat je ook bommen ontschadelijk moest maken. Ik weet dat dit niet al te veel informatie is maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

Volgens mij heb ik dit spel tussen 1985 en 1995 gespeeld maar kan het me niet echt goed meer herinneren. Weet alleen dat ik me kostelijk vermaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamonTheron
  • Laatst online: 11-06 09:55
Hey mannen,

Ik ben op zoek naar een vrij recent spel in vergelijking met de meeste hier (ik denk een releasejaar rond de 1998/2000). Ik heb hem eerlijk gezegd een paar jaar geleden zelf al eens gevonden maar ik ben hem ook weer vergeten. Dat was toendertijd volledig uit geheugen en dat in ondertussen weggedronken, vrees ik.

Het spel in kwestie is een 3rd-person RPG variant voor de PC. Het heeft een bijna isometrisch perspectief van schuin-boven. Het is waarschijnlijk 16-bits, best mooie kwaliteit 2D achtergronden waar je je doormiddel van klikken in 3D met 3D personage doorheen beweegt.
De hoofdpersoon een een meisje met blauwe kleding en bruin haar met een geweer, dacht ik. Het speelt zich af op een wereld van platte schillen.
Het spel begint met een introfilmpje van een ruimteschip van een eliteklasse aliens (of iets dergelijks, geheugen problemen) die rotzooi dumpen. In die schroot leven dus de hoofdpersoon en haar vrienden en een of andere robot hond-achtig ding (lijkt wel op DOG van Half Life 2). Daarna begin je het spel in een stadje waar de burgemeester moeilijk doet. Dan moet je naar een olie- of waterstation of iets dergelijks. Verder ben ik nooit gekomen omdat ik de demo-versie speelde. Het geheel heeft een beetje een steampunk sfeertje omdat ze daar alles van de junk van die aristocratenklasse bouwen.
Combat was een final-fantasy achtige aangelegenheid met een metertje dat zich vult voor je mag aanvallen, dacht ik.
Qua titel weet ik bijna helemaal zeker dat het iets met "Core" is. Wist ik een paar jaar geleden dus nog wel maar is nu jammerlijk verloren gegaan.

Hopelijk weet een van jullie het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
doet mij denken aan Little Big Adventure

Afbeeldingslocatie: http://img.jeuxvideopc.com/screenshot/304-little-big-adventure-2-13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DamonTheron schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:09:
Hey mannen,

Ik ben op zoek naar een vrij recent spel in vergelijking met de meeste hier (ik denk een releasejaar rond de 1998/2000). Ik heb hem eerlijk gezegd een paar jaar geleden zelf al eens gevonden maar ik ben hem ook weer vergeten. Dat was toendertijd volledig uit geheugen en dat in ondertussen weggedronken, vrees ik.

Het spel in kwestie is een 3rd-person RPG variant voor de PC. Het heeft een bijna isometrisch perspectief van schuin-boven. Het is waarschijnlijk 16-bits, best mooie kwaliteit 2D achtergronden waar je je doormiddel van klikken in 3D met 3D personage doorheen beweegt.
De hoofdpersoon een een meisje met blauwe kleding en bruin haar met een geweer, dacht ik. Het speelt zich af op een wereld van platte schillen.
Het spel begint met een introfilmpje van een ruimteschip van een eliteklasse aliens (of iets dergelijks, geheugen problemen) die rotzooi dumpen. In die schroot leven dus de hoofdpersoon en haar vrienden en een of andere robot hond-achtig ding (lijkt wel op DOG van Half Life 2). Daarna begin je het spel in een stadje waar de burgemeester moeilijk doet. Dan moet je naar een olie- of waterstation of iets dergelijks. Verder ben ik nooit gekomen omdat ik de demo-versie speelde. Het geheel heeft een beetje een steampunk sfeertje omdat ze daar alles van de junk van die aristocratenklasse bouwen.
Combat was een final-fantasy achtige aangelegenheid met een metertje dat zich vult voor je mag aanvallen, dacht ik.
Qua titel weet ik bijna helemaal zeker dat het iets met "Core" is. Wist ik een paar jaar geleden dus nog wel maar is nu jammerlijk verloren gegaan.

Hopelijk weet een van jullie het nog wel.
Septerra Core :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42
itons schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:16:
doet mij denken aan Little Big Adventure

[afbeelding]
Haha hoe cool, ik klik net op dit topic om een vraag te deponeren. Zag net iets van 'Little Big Planet' voorbij komen en dacht: he, dat is die toffe 3D game die ik vroeger speelde... niet dus... Zie ik bij het openen van het topic dit plaatje, precies wat ik zocht.. Little Big Adventure _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Wilf schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:16:
[...]

Accolade Grand Prix denk ik. Ik had die ook, als je een oude computer had destijds kon het ook in 8 bits kleur:

[video]
Deze heb ik ook gespeeld. Ik heb alleen het idee dat er geen pitstop bij deze zit? Dat was wel het geval bij mijn game. Het zag er wel beetje zo uit, maar heb het idee dat dit al te mooi is zeg maar :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ewivis schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:00:
Deze heb ik ook gespeeld. Ik heb alleen het idee dat er geen pitstop bij deze zit? Dat was wel het geval bij mijn game. Het zag er wel beetje zo uit, maar heb het idee dat dit al te mooi is zeg maar :)
Je moet het ook in een tijdsbeeld zetten van oudere videokaarten :P Zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1307816/gp.jpg

In het filmpje hierboven zit de pitstop trouwens net na de finish aan de rechterzijde. De coureur rijdt er ook in op 3m32s.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittyAdrian
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik ben op zoek naar een game die zo rond 2000 is uitgekomen gok ik. Ik weet het echter niet zeker, misschien 2001, misschien wat ouder... Het enige wat ik heb gespeeld is de demo, maar toen we een nieuwe computer kregen ging de oude de deur uit en heb ik zelfs de demo nooit terug gezien. ;(

Op basis van wat ik me er nog van kan herinneren is het een first person game, het zou een RPG kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Je begon op een schip, achter je allemaal water, voor je het strand waar het schip aangemeerd was. Op je linkerarm (of rechter, not sure) was een kruisboog gemonteerd en je zal waarschijnlijk ook wel iets als een zwaard in je andere hand gehad hebben, maar daar herinner ik me niks meer van. Eenmaal van het schip af en het strand opgelopen stond daar een goblin of een orc o.i.d. je op te wachten die je moest verslaan. Je kon ook het water in duiken, waar een monsterlijke vis rond zwom. Je zwaard en/of kruisboog kon je onder water niet gebruiken. Om onder water schade te kunnen aanrichten moest je een superaanval o.i.d. gebruiken, deze kon je ook op het land gebruiken en zag er zo'n beetje uit als een bal van vuur. Na deze één keer gebruikt te hebben was hij ook op en kon je hem niet meer gebruiken.
Een stuk verderop herinner ik me nog een scène waar je over een afgrond moest zien te komen d.m.v. een touw dat gespannen was van de ene naar de andere kant. Dat lijkt echter gemakkelijker dan het was, want van alle kanten zaten boogschutters, gekleed in groen, pijlen op je af te vuren. Als je dan eenmaal veilig aan de overkant was gekomen moest je via een volgend touw weer een afgrond over. Een enorme reus kwam je dan tegemoet die je moest verslaan. Dat eenmaal gedaan kon je doorlopen en kwam je een reusachtige deur tegen die zichzelf opende en waarna de camera over een wijds landschap vloog met de tekst 'Buy now' of een dergelijke boodschap die je tot kopen moest overhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 00:35
Scorpion2k schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:08:
[...]

Psycho pinball denk ik. Vier tafels waaronder een halloween kast. Op elke tafel kon je ook minigames spelen.

Ik kreeg hem zelfs gratis bij mij Philips Virtual Pinball controller ;).

Je beschrijving klopt precies, alleen komt dit spel wel uit 1994 (16 jaar geleden ipv 6 jaar geleden).
Nee helaas de horror map lijkt niet op die ik bedoelde, al lijkt deze ook wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:12

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik ben op zoek naar de naan van een spel waar ik slechts een vage herinnering van heb.

- het gaat om een point en click adventure
- hoofdpersoon is een man

De passage die ik me herinner:

- met een trein kom je in een tussenstation naar de hemel aan
- er staat me iets bij van een totempaal
- je moet iemand overtuigen dat het je tijd nog niet is
- hiervoor had je een aantal items nodig
- spel van een jaar of 10 geleden

Heel vaag allemaal, maar ik hoop dat iemand me iets verder kan helpen....

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Ik ben heel benieuwd of mensen deze game kunnen raden, maar ik kan het altijd proberen natuurlijk ;)

Ik zoek een game die ik rond '94 speelde, maar waarschijnlijk was het een spel uit eind jaren '80/begin jaren '90. Het was op óf een oude Macintosh Classic, óf een DOS spel, maar ik gok het eerste.

Het was een soort asteroids kloon, waarbij je in de ruimte zweefde met je space shuttle en er dingen op je afkwam en die kapot moest schieten. De game was geloof ik in zwart/wit (moet ook wel met een Mac Classic trouwens). Ik kan me een aantal dingen nog wel sterk herinneren, namelijk dat er pickups/powerups in het veld lagen en dat er amoebe achtige objecten op je af kwamen. Geen rotsen geloof ik, maar echte cirkels met gelijke stekels.

Het is een erg vage omschrijving, maar meer dan dit kan me er niet van herinneren. Dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen! :)

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
Dit wordt erg lastig aangezien ik me het spel niet heel goed meer herinner, maar goed, op hoop van zegen!

het is een spel waar je een soort vliegtuig (of spacevliegtuig) bent, je muis is het vliegtuig. Je moet vijanden kapot schieten, over de lvls liggen powerups waar je beter van kan schieten bijvoorbeeld. het beeld gaat van links naar rechts, zo ga je het level door.

Ik weet, er zijn talloze spellen zoals ik hier omschrijf, maar misschien komt iemand met een briljante ingeving? :D

Ik speelde het spel via m'n harde schijf, voor zo ver ik weet was het niet online te spelen. Ik weet ook niet of het spel gratis was of hoe we eraan kwamen.

Ik kan me vaag herinneren dat het met een P begon, maar dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Project Starfighter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
nee helaas, het was volgens mij 1 woord (het kan zijn dat het deel 2 of 3 was)
de omgeving was niet zo spacey zoals in Project Starfighter.

dankje voor je poging tho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpetero
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:14
WittyAdrian schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:51:
Ik ben op zoek naar een game die zo rond 2000 is uitgekomen gok ik. Ik weet het echter niet zeker, misschien 2001, misschien wat ouder... Het enige wat ik heb gespeeld is de demo, maar toen we een nieuwe computer kregen ging de oude de deur uit en heb ik zelfs de demo nooit terug gezien. ;(

Op basis van wat ik me er nog van kan herinneren is het een first person game, het zou een RPG kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Je begon op een schip, achter je allemaal water, voor je het strand waar het schip aangemeerd was. Op je linkerarm (of rechter, not sure) was een kruisboog gemonteerd en je zal waarschijnlijk ook wel iets als een zwaard in je andere hand gehad hebben, maar daar herinner ik me niks meer van. Eenmaal van het schip af en het strand opgelopen stond daar een goblin of een orc o.i.d. je op te wachten die je moest verslaan. Je kon ook het water in duiken, waar een monsterlijke vis rond zwom. Je zwaard en/of kruisboog kon je onder water niet gebruiken. Om onder water schade te kunnen aanrichten moest je een superaanval o.i.d. gebruiken, deze kon je ook op het land gebruiken en zag er zo'n beetje uit als een bal van vuur. Na deze één keer gebruikt te hebben was hij ook op en kon je hem niet meer gebruiken.
Een stuk verderop herinner ik me nog een scène waar je over een afgrond moest zien te komen d.m.v. een touw dat gespannen was van de ene naar de andere kant. Dat lijkt echter gemakkelijker dan het was, want van alle kanten zaten boogschutters, gekleed in groen, pijlen op je af te vuren. Als je dan eenmaal veilig aan de overkant was gekomen moest je via een volgend touw weer een afgrond over. Een enorme reus kwam je dan tegemoet die je moest verslaan. Dat eenmaal gedaan kon je doorlopen en kwam je een reusachtige deur tegen die zichzelf opende en waarna de camera over een wijds landschap vloog met de tekst 'Buy now' of een dergelijke boodschap die je tot kopen moest overhalen.
Klinkt mij een beetje in de oren als: Legends of Might and Magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
ik heb hem gevonden! het spel wat ik zocht heet Platypus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Roland_EM25 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 02:46:
Ik ben op zoek naar de naan van een spel waar ik slechts een vage herinnering van heb.

Niet Broken Sword II zeker? Bevat wel een man als hoofdpersonage en ergens een totempaal..maar de rest niet. Discworld is het ook niet, Grim Fandango, Dreamfall etc,
Hoe zag het er grafisch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een spel! (nostallgiee..)

Ik speelde het 10 jaar geleden ongeveer, ben nu 19. Het was een actie spel, van boven af.

waarin je met een helikopter vloog, en andere vliegtuigen/heli's moest vernietigen.
Ik kan me er nog weinig van herinneren, maar wat ik kan herinneren is dat
er 1 level was met een hele hoge berg, en daarboven zaten stealth vliegtuigen.

Ook was er een missie met veel kleine eilandjes, en een level met een grote bases met afweergeschut.

Het was nog wel een spel op een cd-rom.

Ik heb alle topics even doorgespit, met zoekwoord heli, maar nog niet gevonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Retep2124 op 20-01-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 08:12

Cyphax

Moderator LNX
Roland_EM25 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 02:46:

Een beetje een schot in de verte; zou het Hopkins FBI kunnen zijn?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PeterHid schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:05:
Ik ben op zoek naar een spel! (nostallgiee..)

Ik speelde het 10 jaar geleden ongeveer, ben nu 19. Het was een actie spel, van boven af.

waarin je met een helikopter vloog, en andere vliegtuigen/heli's moest vernietigen.
Ik kan me er nog weinig van herinneren, maar wat ik kan herinneren is dat
er 1 level was met een hele hoge berg, en daarboven zaten stealth vliegtuigen.

Ook was er een missie met veel kleine eilandjes, en een level met een grote bases met afweergeschut.

Het was nog wel een spel op een cd-rom.

Ik heb alle topics even doorgespit, met zoekwoord heli, maar nog niet gevonden.
YouTube: AMIGA ZeeWolf 2: Wild Justice by Binary Asylum

Zeewolf misschien? Moest eraan denken vanwege de eilandjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittyAdrian
  • Laatst online: 11-01-2024
delpetero schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:54:
[...]

Klinkt mij een beetje in de oren als: Legends of Might and Magic
Ik heb gekeken, maar jammer genoeg is het hem niet. De game waar ik naar opzoek ben is ook meer singleplayer gericht. Ik vraag me zelfs af of er überhaupt een multiplayer is.
Wat ik me bijvoorbeeld ook nog herinner is dat wanneer je een voorwerp oppakte, het vlak voor je neus begon rond te draaien totdat je op OK of enter oid drukte. Volgens mij zit dat ook in Fable... Ook hadden bepaalde items bepaalde effecten, zoals een paddestoel die je levens op 1 zette en appels waarvan je +20 levens kreeg oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medetweakers,

Ik ben niet zo zeer op zoek naar een game maar meer benieuwd of jullie kunnen raden welke game ik bedoel. Mede omdat er op de search engines niet veel over te vinden is en ook de populaire videosites hebben weinig gameplay beelden ervan (heb 2 filmpjes ervan kunnen vinden) Zonder teveel weg te geven kan ik het volgende verklappen:

Release
Jaren 90'

Omschrijving
De game speelt zich af in de toekomst (futuristische setting) waarbij je vrij door een stad heen kon vliegen (met vliegende auto's a la The Jetsons, Fifth Element etc.). De stad bestond uit verschillende districten verbonden via een snelweg. In bepaalde districten had je shops zoals een weapon of upgrade shop.

In totaal waren er ongeveer 20+ missies en kreeg je als je hem uitspeelde ook een bonus hoover auto. De game had drie moeilijkheidsgraden en bij iedere moeilijkheidsgraad begon je met een andere soort hoover auto.

Boxart
De doos van de game was zwart met de naam van het game op de voorkant. De achterkant had screenshots van de game met een korte introductie erbij (ik heb hem hier ook legaal in de kast staan O+ ).

Hulde voor wie dit raad, en dan uiteraard als je hem hebt gespeeld wat vond je ervan?
Pagina: 1 ... 17 ... 72 Laatste