Syndicate?
Desert Strike / Jungle Strike ?PeterHid schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:05:
Ik ben op zoek naar een spel! (nostallgiee..)
Ik speelde het 10 jaar geleden ongeveer, ben nu 19. Het was een actie spel, van boven af.
waarin je met een helikopter vloog, en andere vliegtuigen/heli's moest vernietigen.
Ik kan me er nog weinig van herinneren, maar wat ik kan herinneren is dat
er 1 level was met een hele hoge berg, en daarboven zaten stealth vliegtuigen.
Ook was er een missie met veel kleine eilandjes, en een level met een grote bases met afweergeschut.
Het was nog wel een spel op een cd-rom.
Ik heb alle topics even doorgespit, met zoekwoord heli, maar nog niet gevonden.
Nee, het zag er wel wat beter uit, qua graphics!itons schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:10:
[...]
YouTube: AMIGA ZeeWolf 2: Wild Justice by Binary Asylum
Zeewolf misschien? Moest eraan denken vanwege de eilandjes..
Toch bedankt!
Crime CitiesVerwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:56:
Beste medetweakers,
Ik ben niet zo zeer op zoek naar een game maar meer benieuwd of jullie kunnen raden welke game ik bedoel. Mede omdat er op de search engines niet veel over te vinden is en ook de populaire videosites hebben weinig gameplay beelden ervan (heb 2 filmpjes ervan kunnen vinden) Zonder teveel weg te geven kan ik het volgende verklappen:
Release
Jaren 90'
Omschrijving
De game speelt zich af in de toekomst (futuristische setting) waarbij je vrij door een stad heen kon vliegen (met vliegende auto's a la The Jetsons, Fifth Element etc.). De stad bestond uit verschillende districten verbonden via een snelweg. In bepaalde districten had je shops zoals een weapon of upgrade shop.
In totaal waren er ongeveer 20+ missies en kreeg je als je hem uitspeelde ook een bonus hoover auto. De game had drie moeilijkheidsgraden en bij iedere moeilijkheidsgraad begon je met een andere soort hoover auto.
Boxart
De doos van de game was zwart met de naam van het game op de voorkant. De achterkant had screenshots van de game met een korte introductie erbij (ik heb hem hier ook legaal in de kast staan).
Hulde voor wie dit raad, en dan uiteraard als je hem hebt gespeeld wat vond je ervan?
Hulde voor mij!! toch...?
[ Voor 87% gewijzigd door WittyAdrian op 20-01-2011 16:25 ]
Dit kan hem wel eens zijn!
Ik herken alleen het geluid niet, en de homescreens. Ga nu even in de filmpjes kijken of ik die berg zie
Het kan ook G-Police of Crime Killer zijn geweestWittyAdrian schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:23:
[...]
Crime Cities
Hell-Copter is ook van rond die tijd volgens mij.PeterHid schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:05:
Ik ben op zoek naar een spel! (nostallgiee..)
Ik speelde het 10 jaar geleden ongeveer, ben nu 19. Het was een actie spel, van boven af.
waarin je met een helikopter vloog, en andere vliegtuigen/heli's moest vernietigen.
Ik kan me er nog weinig van herinneren, maar wat ik kan herinneren is dat
er 1 level was met een hele hoge berg, en daarboven zaten stealth vliegtuigen.
Ook was er een missie met veel kleine eilandjes, en een level met een grote bases met afweergeschut.
Het was nog wel een spel op een cd-rom.
Ik heb alle topics even doorgespit, met zoekwoord heli, maar nog niet gevonden.
[ Voor 57% gewijzigd door UTwizard op 20-01-2011 16:29 ]
Verwijderd
WittyAdrian schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:23:
[...]
Crime Cities
Nee, nee en nee.UTwizard schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:27:
[...]
Het kan ook G-Police of Crime Killer zijn geweest
[...]
Hell-Copter is ook van rond die tijd volgens mij.
Nog niet geraden dus
Aww... Jammer
, ik dacht dat ik hem had
.
Nahja, hulde naar iemand anders dan maar...
Nahja, hulde naar iemand anders dan maar...
Of naar een ander topic: Raad het spel aan de hand van de cryptische beschrijving?
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Ook in "The Secret Files: Tunguska" komt een trein en een totempaal voorExorcist schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:04:
[...]
Niet Broken Sword II zeker? Bevat wel een man als hoofdpersonage en ergens een totempaal..maar de rest niet. Discworld is het ook niet, Grim Fandango, Dreamfall etc,
Hoe zag het er grafisch uit?
Begint één van de The Elder Scrolls games ook niet op een boot??WittyAdrian schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:28:
[...]
Ik heb gekeken, maar jammer genoeg is het hem niet. De game waar ik naar opzoek ben is ook meer singleplayer gericht. Ik vraag me zelfs af of er überhaupt een multiplayer is.
Wat ik me bijvoorbeeld ook nog herinner is dat wanneer je een voorwerp oppakte, het vlak voor je neus begon rond te draaien totdat je op OK of enter oid drukte. Volgens mij zit dat ook in Fable... Ook hadden bepaalde items bepaalde effecten, zoals een paddestoel die je levens op 1 zette en appels waarvan je +20 levens kreeg oid...
[ Voor 40% gewijzigd door D-Three op 20-01-2011 21:41 ]
Was het niet dat je met een taxi rond reed en missies moest uitvoeren? daar kon je in ieder geval ook wapens op zetten?.hoe heette die ook al weer?Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:57:
[...]
[...]
[...]
Nee, nee en nee.
Nog niet geraden dus. Van de voorbeelden die jullie opnoemen komt G-Police en Crime Cities dicht in de buurt (m.a.w. daar lijkt het veel op alleen heeft het in mijn ogen meer sfeer
).
(vrij donker spel)
Ja, Morrowind geloof ik.Laagvliegerke schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:40:
Begint één van de The Elder Scrolls games ook niet op een boot??
Eventueel zou Quarantine binnen deze beschrijving kunnen passen. Het zou dan wel vreemd zijn dat het woord "taxi" ontbreekt in die omschrijving.Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:56:
Beste medetweakers,
Ik ben niet zo zeer op zoek naar een game maar meer benieuwd of jullie kunnen raden welke game ik bedoel. Mede omdat er op de search engines niet veel over te vinden is en ook de populaire videosites hebben weinig gameplay beelden ervan (heb 2 filmpjes ervan kunnen vinden) Zonder teveel weg te geven kan ik het volgende verklappen:
Release
Jaren 90'
Omschrijving
De game speelt zich af in de toekomst (futuristische setting) waarbij je vrij door een stad heen kon vliegen (met vliegende auto's a la The Jetsons, Fifth Element etc.). De stad bestond uit verschillende districten verbonden via een snelweg. In bepaalde districten had je shops zoals een weapon of upgrade shop.
In totaal waren er ongeveer 20+ missies en kreeg je als je hem uitspeelde ook een bonus hoover auto. De game had drie moeilijkheidsgraden en bij iedere moeilijkheidsgraad begon je met een andere soort hoover auto.
Boxart
De doos van de game was zwart met de naam van het game op de voorkant. De achterkant had screenshots van de game met een korte introductie erbij (ik heb hem hier ook legaal in de kast staan).
Hulde voor wie dit raad, en dan uiteraard als je hem hebt gespeeld wat vond je ervan?
[ Voor 78% gewijzigd door Cyphax op 21-01-2011 11:22 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Ik heb even gekeken, maar Morrowind heeft geen demo. Dus die kan het per definitie niet zijn, want ik weet zeker dat ik de demo heb gespeeld...Cyphax schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:21:
[Begint één van de The Elder Scrolls games ook niet op een boot??]
Ja, Morrowind geloof ik.
Ik heb ooit een demo of full versie van morrowind gekregen bij een nvidia videokaart vroeger dacht ik...WittyAdrian schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:49:
[...]
Ik heb even gekeken, maar Morrowind heeft geen demo. Dus die kan het per definitie niet zijn, want ik weet zeker dat ik de demo heb gespeeld...
Iemand enig idee waar deze screenshot van is?

Er is daar toch een antwoord gegeven? Of is Deer Hunter niet het antwoord?NeoGriz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:01:
eerst verwijs je me naar dit topic, en dan ga je me vragen waarom ik mijn vraag hier stel?
De crosshairs in je screenshot lijken heeeeeeeel erg op de editie 2005 maar de graphics in 2005 waren iets beter.
[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2011 10:02 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Even een tweetal reacties getrashed, aangezien die nogal loos waren voor dit topic.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Nou ik heb nooit Deer Hunter gespeeld en op de een of andere manier herken ik het toch. Ook tineye.com levert niks op
Ik herken het volgens mij wel. Het is afaik geen Deer Hunter, maar heb ook geen flauw idee hoe het wel heet.
Ja, daar heb je ook weinig aan, ik weet het.
Er staat me ook iets van bij dat het eerder een soort proof-of-concept was dan een volwaardig spel, maar dat weet ik niet zeker (kan ook dat ik bijv alleen een trial heb gespeeld).
Ik geloof dat je ook konijntjes kon schieten.
Ik ga even graven.
Ja, daar heb je ook weinig aan, ik weet het.
Er staat me ook iets van bij dat het eerder een soort proof-of-concept was dan een volwaardig spel, maar dat weet ik niet zeker (kan ook dat ik bijv alleen een trial heb gespeeld).
Ik geloof dat je ook konijntjes kon schieten.
Ik ga even graven.
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 27-01-2011 10:11 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het is Natural Fawn KillersNeoGriz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:04:
Nou ik heb nooit Deer Hunter gespeeld en op de een of andere manier herken ik het toch. Ook tineye.com levert niks op
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
En ook de konijntjes:

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hier heb je het begin van Morrorwind.WittyAdrian schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:49:
[...]
Ik heb even gekeken, maar Morrowind heeft geen demo. Dus die kan het per definitie niet zijn, want ik weet zeker dat ik de demo heb gespeeld...
Ik heb er nog eentje dames en heren:

enig idee hier welk spel dit moge zijn?

Bedankt voor de video, maar nu weet ik helemaal zeker dat Morrowind het niet isCyphax schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:54:
[...]
Hier heb je het begin van Morrorwind.
[video]
Ten eerste is er in 'mijn game' geen dialoog zover als ik me kan herinneren en begin je ook meteen op het dek. Daarnaast ben ik in de demo (wederom zover als ik me kan herinneren) geen huizen of bevriende personen tegen gekomen. Het is meer van je staat op het dek van een relatief kleine boot, ga eraf en je komt op het strand waar je eerste tegenstander je opwacht...
Je liep daarna langs een rotswand naar boven en moest over een kleine kloof heen springen. Als je hier echter in viel moest je even terug zwemmen naar het voorgenoemde strand en het overnieuw proberen. Wat er daarna precies komt weet ik niet meer, het zijn meer flarden die ik daarnaast nog herinner.
Ooh, wacht, jij trok niet in twijfel dat Morrowind niet op een boot begint.. dat dacht ik even, vandaar de video.WittyAdrian schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:10:
Bedankt voor de video, maar nu weet ik helemaal zeker dat Morrowind het niet is.
Ik weet helaas niet welke game je bedoelt.
Gokje, serious sam?NeoGriz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:36:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb ook nog een lastige..
Ik weet dat het spel voor 1995 gemaakt is, het draaide in ieder geval op windows 3.1, dus mogelijk nog wel een paar jaren ouder.
Was een typisch platformspel, je had veel technische rare apparaten/dodelijke dingen, zo had je bijv een soort tja, crusher, een soort ijzeren cilinder die je van bovenaf plat stampte als je niet op tijd eronder van door liep etc. Beetje de soort dingen die je ook in het spel "Battery check" zag, dat je kreeg als je oude batterijen inleverde
Het objective van het spel kan ik me helaas niet meer herinneren, was 7 toen ik het speelde ofzo..
Misschien dat iemand dit destijds toevallig ook gespeeld heeft en het weet,zou het graag nog eens terugzien/spelen
Ik weet dat het spel voor 1995 gemaakt is, het draaide in ieder geval op windows 3.1, dus mogelijk nog wel een paar jaren ouder.
Was een typisch platformspel, je had veel technische rare apparaten/dodelijke dingen, zo had je bijv een soort tja, crusher, een soort ijzeren cilinder die je van bovenaf plat stampte als je niet op tijd eronder van door liep etc. Beetje de soort dingen die je ook in het spel "Battery check" zag, dat je kreeg als je oude batterijen inleverde
Het objective van het spel kan ik me helaas niet meer herinneren, was 7 toen ik het speelde ofzo..
Misschien dat iemand dit destijds toevallig ook gespeeld heeft en het weet,zou het graag nog eens terugzien/spelen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 01:27 ]
Het enige echte taxi spel, met wapens en missies die ik me kan heugen, is Quarantine.latislos schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:33:
[...]
Was het niet dat je met een taxi rond reed en missies moest uitvoeren? daar kon je in ieder geval ook wapens op zetten?.hoe heette die ook al weer?
(vrij donker spel)
Ik weet dan ook bijna zeker dat je deze bedoeld.
-
Dat is Montezuma's Return.NeoGriz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:36:
[afbeelding]
Electroman?Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 01:25:
Ik heb ook nog een lastige..
Ik probeer het volgende spel al een tijdje zelf te vinden maar dusver nooit meer gevonden omdat ik de naam dus niet meer weet. Meen dat de naam leek op Smarkt ofzo
Omschrijving: Je werkt in een supermarkt en je moet de schappen bijvullen. Dit in steeds uitgebreidere levels. Is een MS DOS game uit mijn hoofd en je moest het bedienen met de pijltjestoetsen.
Op vast punt (magazijn) kon je spullen ophalen en moest je vervolgens droppen in de juiste vakken.
Vroeger had ik dit spel op diskette. Deze is jammer genoeg weg...
Omschrijving: Je werkt in een supermarkt en je moet de schappen bijvullen. Dit in steeds uitgebreidere levels. Is een MS DOS game uit mijn hoofd en je moest het bedienen met de pijltjestoetsen.
Op vast punt (magazijn) kon je spullen ophalen en moest je vervolgens droppen in de juiste vakken.
Vroeger had ik dit spel op diskette. Deze is jammer genoeg weg...
eerste wat in mijn gedachten schiet is capitalism, maar lijkt me sterk dat die het is..
Verwijderd
Hey, ik heb even wat berichtjes gelezen van dit topic en besloot zelf ook een vraag te stellen,
Ergens met windows 95/98 was er een spel waarvan ik de naam niet weet maar hoop dat jullie het wel weten.
Wat ik mij herinner is iets met een vuurtoren, waar je als man naartoe gaat (of een hotel, maar het ging later veel over die vuurtoren). Je had daar een kamertje gehuurd en kwam in je kamer, daar lag ergens een koffer onder het bed, en als je op dat bed ging slapen dan kreeg je een rare droom over dat je in een storm in een boot zat, er waren 2 soorten dromen. Die koffer onder het bed had een cijfercode die je moest zien te kraken, wat er in zat weet ik niet meer.. ook moest je met een vrouw praten en kon je kiezen uit 3 verschillende zinnen die je tegen haar wilde zeggen, zei je het verkeerde dan werd zo boos ofzo en moest je opnieuw met haar praten. vaag kan ik me ook herinneren dat je bij de vuurtoren kwam.. dat is alles wat ik mij van dat spel kan herinneren. heb het voor het laatst zo'n 10 jaar geleden gespeeld.
Ergens met windows 95/98 was er een spel waarvan ik de naam niet weet maar hoop dat jullie het wel weten.
Wat ik mij herinner is iets met een vuurtoren, waar je als man naartoe gaat (of een hotel, maar het ging later veel over die vuurtoren). Je had daar een kamertje gehuurd en kwam in je kamer, daar lag ergens een koffer onder het bed, en als je op dat bed ging slapen dan kreeg je een rare droom over dat je in een storm in een boot zat, er waren 2 soorten dromen. Die koffer onder het bed had een cijfercode die je moest zien te kraken, wat er in zat weet ik niet meer.. ook moest je met een vrouw praten en kon je kiezen uit 3 verschillende zinnen die je tegen haar wilde zeggen, zei je het verkeerde dan werd zo boos ofzo en moest je opnieuw met haar praten. vaag kan ik me ook herinneren dat je bij de vuurtoren kwam.. dat is alles wat ik mij van dat spel kan herinneren. heb het voor het laatst zo'n 10 jaar geleden gespeeld.
Nee ik weet nog goed dat het iets met supermarkt ofzo was opstarten was smarkt ofzo.Standeman schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 01:18:
eerste wat in mijn gedachten schiet is capitalism, maar lijkt me sterk dat die het is..
Spel bevatte ook veel blauw meen ik maar weet ik niet zeker.
Die had mijn oma ook altijd op haar Windows 3.1 computertje! Zo'n paarsblauwe diskette als ik het me goed herinner. Het heette volgensmij Supermarkt manager.Cave_Boy schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:15:
[...]
Nee ik weet nog goed dat het iets met supermarkt ofzo was opstarten was smarkt ofzo.
Spel bevatte ook veel blauw meen ik maar weet ik niet zeker.
Je moest heel de tijd alle schappen bijvullen en dan lopen naar vaste punten. Die diskette hebben wij helaas niet meer, was wel geinig spel in mijn jonge jaren.
@ iMick ja die bedoel ik maar ja waar is die nog te verkrijgen en wat was de echte naam?
Verwijderd
Fort Boyard: De uitdaging?Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:36:
Hey, ik heb even wat berichtjes gelezen van dit topic en besloot zelf ook een vraag te stellen,
Het was/is een soort van pong game alleen dan met hele goede graphics, is alweer een paar jaar oud maar voor die tijd was het een best wel zwaar spel. Er kwamen heel veel special effects in voor.
Wie het weet mag het zeggen:P
Verwijderd
Fort Boyard.. De naam zegt mij helemaal niks maar ik ben nu direct even de naam aan het googlen, wie weet is het hem wel. Alvast bedankt voor de reactie 
--Edit--
Ik heb een walktrough gevonden van Fort Boyard: De uitdaging, en het is het spel echt!
Hartelijk bedankt
--Edit--
Ik heb een walktrough gevonden van Fort Boyard: De uitdaging, en het is het spel echt!
Hartelijk bedankt
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 19:48 ]
Ik ben op zoek naar een space shooter game, 2D top view, donkere achtergrond,meteoren,
daarnaast is het schip waarin je vliegt rond,een soort C met een Pin in het midden?
Upgradable waren de guns van het schip en de cargo bay, en je fuel tanks denk ik,
bij planeten kan je mineralen verkopen en kopen, en met mineralen kun je fuel en upgrades halen,
naast de meteoren,kometen en planeten waren er ook andere schepen die vijanden waren.
meer weet ik er niet meer van,windows 98/xp,keyboard controls.
Mvg,
-Romninja
daarnaast is het schip waarin je vliegt rond,een soort C met een Pin in het midden?
Upgradable waren de guns van het schip en de cargo bay, en je fuel tanks denk ik,
bij planeten kan je mineralen verkopen en kopen, en met mineralen kun je fuel en upgrades halen,
naast de meteoren,kometen en planeten waren er ook andere schepen die vijanden waren.
meer weet ik er niet meer van,windows 98/xp,keyboard controls.
Mvg,
-Romninja
Jongens ik heb nogal een moeilijke denk ik, omdat ik geen afbeelding heb ofzo.
Vroegáh, had ik een omgebouwde NES en had hier een cartridge bijgekregen met daarop 360 games.
Ik kan me nog herinneren dat er in dit hoofdmenu een crossmotor te zien was welke een wheelie deed.
Op deze cartridge stonden ongelooflijk veel platform games (voornamelijk Japans) waaronder een hoop games uit dit filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7rcnAOWnbJc&feature=related]
Maar ook games als Mighty Bomb Jack:
Nu hoopte ik eigenlijk dat iemand deze cartridge misschien kende omdat er nog ontzettend veel andere goede spellen op zaten.
Maar specifiek ben ik eigenlijk op zoek naar één van de games en ik heb slechts een omschrijving:
- In de game ben je een soort van kleine rijdende android/robot
- Tijdens de game kun je powerups oprapen waardoor je groter word, of transformeren (weet niet meer zeker)
- In de game rijd je voornamelijk over een grote donkerbruine zandvlakte heen waarbij andere robots/enemies op je af komen en je deze af moet schieten.
Ik hoop dat er bij iemand een belletje gaat rinkelen.
Vroegáh, had ik een omgebouwde NES en had hier een cartridge bijgekregen met daarop 360 games.
Ik kan me nog herinneren dat er in dit hoofdmenu een crossmotor te zien was welke een wheelie deed.
Op deze cartridge stonden ongelooflijk veel platform games (voornamelijk Japans) waaronder een hoop games uit dit filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7rcnAOWnbJc&feature=related]
Maar ook games als Mighty Bomb Jack:
Nu hoopte ik eigenlijk dat iemand deze cartridge misschien kende omdat er nog ontzettend veel andere goede spellen op zaten.
Maar specifiek ben ik eigenlijk op zoek naar één van de games en ik heb slechts een omschrijving:
- Tijdens de game kun je powerups oprapen waardoor je groter word, of transformeren (weet niet meer zeker)
- In de game rijd je voornamelijk over een grote donkerbruine zandvlakte heen waarbij andere robots/enemies op je af komen en je deze af moet schieten.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik moet hierbij denken aan RicochetDeruxian schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:04:
Het was/is een soort van pong game alleen dan met hele goede graphics, is alweer een paar jaar oud maar voor die tijd was het een best wel zwaar spel. Er kwamen heel veel special effects in voor.

Het is een Break-Out game, en geen Pong, maar ik gokte het erop dat je dit wellicht bedoelde omdat het voldoet aan 'heel veel special effects'
Ik ben ook weer op zoek naar een spel. Het komt volgens mij uit het Dune-tijdperk, en kon het spelen op Win95.
De setting was dat je een robot was, die... levels moest clearen, daarna kon je upgrades kopen en werd je sterker enzo. Een upgrade was bijvoorbeeld, in plaats van je oude wielen, een zweef-unit. Deze kocht je dan op een soort van hyper-moderne markt.
Ik ben echt zo veel tijd daaraan kwijtgeraakt, maar ik herinner me er zo weinig van.
De setting was dat je een robot was, die... levels moest clearen, daarna kon je upgrades kopen en werd je sterker enzo. Een upgrade was bijvoorbeeld, in plaats van je oude wielen, een zweef-unit. Deze kocht je dan op een soort van hyper-moderne markt.
Ik ben echt zo veel tijd daaraan kwijtgeraakt, maar ik herinner me er zo weinig van.
^^ is het een platform game? 2D / 3D?
Het doet me denken aan een turn-based rts uit die tijd. Alleen je had in die game meerdere robots onder je hoede. En aan het eind van een battle kon je allerlei upgrades kopen voor je robots en daarna weer met de volgende battle beginnen. Vond ik toen een gave game, maar ik heb geen idee meer hoe het heet.
Edit: Ik geloof dat ik deze bedoel: MissionForce: CyberStorm

[ Voor 31% gewijzigd door Reemster op 07-02-2011 14:19 ]
Nog een Pong/breakout type game, had 4 muren die bestuurd werden met pijltjestoetsen,aan alle 4 zijdes van het scherm, obstakels in het midden moesten vernield worden, obstakels waren vooral ronde vormen, iemand enige idee?
voor PC
voor PC
Oke een uitdaging voor jullie
Mijn vriendin zoekt een heel oud spel, DoS tijdperk!
Vroeg speelde ze dit heel vaak en ze zou het graag nog een keer terug willen zien en de oude tijd herbeleven
Beschrijving:
Een rekenspel! Als je het spel opstart haalt een bulldozer de tekst weg (of iets weg)
Je kan kiezen uit een aantal spellen om te leren rekenen, waaronder 1 met een hijskraan waarbij je blokken op een auto moet laden om een som op te lossen.
Of simpleweg sommen oplossen om een plaatje te krijgen, waarna dit een animatie wordt!
Je kon ook rekenen met plaatjes.....
Meer kan ze zich helaas niet herineren!
Het is dus echt een heel oud spel ( lijkt op Amy's math maar dat is het niet
)
Ik hoop echt dat jullie weten wat het is, we lopen nu al dagen te zoeken
Mijn vriendin zoekt een heel oud spel, DoS tijdperk!
Vroeg speelde ze dit heel vaak en ze zou het graag nog een keer terug willen zien en de oude tijd herbeleven
Beschrijving:
Een rekenspel! Als je het spel opstart haalt een bulldozer de tekst weg (of iets weg)
Je kan kiezen uit een aantal spellen om te leren rekenen, waaronder 1 met een hijskraan waarbij je blokken op een auto moet laden om een som op te lossen.
Of simpleweg sommen oplossen om een plaatje te krijgen, waarna dit een animatie wordt!
Het is dus echt een heel oud spel ( lijkt op Amy's math maar dat is het niet

Buy small units/bits of Bitcoin a day to keep poverty away
misschien A.J.’s World of Discovery?Enigma30 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:09:
Oke een uitdaging voor jullie![]()
Beschrijving:
Ik speelde vroeger bij een buurjongen een spel op de MSX. Het was een zo'n standaard ruimteschip dat van links naar rechts vloog en waarbij je dan op en neer en heen en weer koon bewegen. Wat ik enorm gaaf aan dat spel vond, en tevens het enige is wt ik me er van kan herinneren, is dat je als je rijen vijanden neer schoot, ze power-ups oid dropten. En bij elke power-up veranderde je wapen weer een beetje.
Het kon met 2 spelers gespeeld worden, en zodra 1 van beide kapot ging, begon je weer een flink stuk terug. Met als gevolg dat ik mezelf vaak net voor het eind van een level opblies, zodat hij power-ups kon stapelen en stapelen en stapelen om de latere levels door te komen.
Iemand enig idee?
Het kon met 2 spelers gespeeld worden, en zodra 1 van beide kapot ging, begon je weer een flink stuk terug. Met als gevolg dat ik mezelf vaak net voor het eind van een level opblies, zodat hij power-ups kon stapelen en stapelen en stapelen om de latere levels door te komen.
Iemand enig idee?
Klinkt als de Gradius serie (1/2/3). Vroeger ook op m'n MSX gespeeld, ik weet alleen niet meer of dit ook met 2 spelers tegelijk te spelen was.FireAge schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 07:43:
Ik speelde vroeger bij een buurjongen een spel op de MSX. Het was een zo'n standaard ruimteschip dat van links naar rechts vloog en waarbij je dan op en neer en heen en weer koon bewegen. Wat ik enorm gaaf aan dat spel vond, en tevens het enige is wt ik me er van kan herinneren, is dat je als je rijen vijanden neer schoot, ze power-ups oid dropten. En bij elke power-up veranderde je wapen weer een beetje.
Iemand enig idee?
Edit:
In sommige landen heet deze serie ook Nemesis i.p.v. Gradius
[ Voor 9% gewijzigd door ijskonijn op 11-02-2011 09:28 ]
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Het was, als ik het me goed herinner, een isometrisch perspectief, dus schuin van boven. En pixelig, dus geen 3DStandeman schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:12:
^^ is het een platform game? 2D / 3D?
Nee, dat is hem helaas niet. Je bestuurt namelijk een enkele robot realtime van bovenaf.-RazieL- schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:09:
Als ik me het goed herinner, was het een soort van Johnny 5/Wall-E achtige robot. Je moest mappen doorkruisen die soms nog best ingewikkeld waren, en daarna kon je dus op de black market nieuwe onderdelen kopen.
Hmm, dat triggered geen response bij me. Het is erg lang geleden, maar ik kan me het niet zo herinneren als in de link die jij stuurt.ijskonijn schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:13:
[...]
Klinkt als de Gradius serie (1/2/3). Vroeger ook op m'n MSX gespeeld, ik weet alleen niet meer of dit ook met 2 spelers tegelijk te spelen was.
Edit:
In sommige landen heet deze serie ook Nemesis i.p.v. Gradius
Ik kan me een spel voor me halen waarbij de wereld van boven naar beneden ingeladen wordt. Je vliegtuig bleef in het scherm eigenlijk 'stil' (als je zelf niet beweegt met de controller) en de rest van de wereld beweegt onder je. Vijanden droppen inderdaad powerups. Dingen als dubbele guns opeens. Het zag er allemaal heel spacey uit, maar niet zo donker als de game hierboven genoemd. Die heb ik op een NES gespeeld op zo'n 100-in-1 cartridge. Wellicht was het een port van wat jij bedoelt?FireAge schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:44:
[...]
Hmm, dat triggered geen response bij me. Het is erg lang geleden, maar ik kan me het niet zo herinneren als in de link die jij stuurt.
[ Voor 5% gewijzigd door NiteSpeed op 11-02-2011 23:15 ]
Nope nog veel ouder dan dit, qua graphics het spel was maar in 5 kleuren ofzo

Buy small units/bits of Bitcoin a day to keep poverty away
Ik heb ook een leuke uitdaging
De naam van het spel weet ik namelijk maar ik kan het nergens vinden. Wellicht dat iemand mij een linkje kan geven? Google werkt niet en de minder legale bronnen geven ook weinig.
Het gaat om het spel "Werk in Uitvoering".
Je kan daar verschillende activiteiten kiezen, zoals:
- het boren naar gas en olie
- bloemen kopen en verschepen
- een boot de haven van rotterdam inloodsen
- het maken van verschillende zuivelproducten
Wie kan mij de link geven naar dit spel?
Ondertussen weet ik al dat het spel uitgebracht is door Addo Stuur in het jaar 1997. Helaas nog geen link kunnen vinden naar het spel.
De naam van het spel weet ik namelijk maar ik kan het nergens vinden. Wellicht dat iemand mij een linkje kan geven? Google werkt niet en de minder legale bronnen geven ook weinig.
Je kan daar verschillende activiteiten kiezen, zoals:
- het boren naar gas en olie
- bloemen kopen en verschepen
- een boot de haven van rotterdam inloodsen
- het maken van verschillende zuivelproducten
Ondertussen weet ik al dat het spel uitgebracht is door Addo Stuur in het jaar 1997. Helaas nog geen link kunnen vinden naar het spel.
[ Voor 11% gewijzigd door Dhr_Soulslayer op 13-02-2011 17:38 ]
Ik heb de game inmiddels gevonden, voor de mensen die het toevallig ook wilde weten:Da_maniaC schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:31:

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Bedoel je met een link een omschrijving, verkooppunt, plaatjes of download?Dhr_Soulslayer schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:04:
Ik heb ook een leuke uitdaging
...
...
Ik vond deze in ieder geval:
http://zoeken.bibliotheek.be/?itemid=|library/marc/vlacc|1790129
..voor een fysiek exemplaar zal je je joop moeten vestigen op een rommelmarkt vrees ik.
Addo Stuur is een held!
ik heb mijn spelletje weer terug.
Bedankt, alle nostalgie komt weer boven.
Bedankt, alle nostalgie komt weer boven.
kan ook Parodius zijn geweest? (dus een parodie op Nemesis/Gradius)FireAge schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:44:
[...]
Hmm, dat triggered geen response bij me. Het is erg lang geleden, maar ik kan me het niet zo herinneren als in de link die jij stuurt.
Beste leden,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben opzoek naar een "hele" oude game die ik ooit eens gespeeld heb.
Je bent een allien met een ruimteschip. In het begin kun je 10 items of goederen met je meedragen in het ruimte schip.
Je vliegd van planeet naar planeet om goederen te ruilen en geld te verdienen daarmee kan je je ruimteschip upgraden en nog meer items en goederen ruilen.
Volgens mij was dit een turnbased DOS game alleen dit weet ik niet meer zeker
//Aanvulling
Het was een heel kleurrijke game. Je had ook verschillende soorten ruimte schepen met de een kon je sneller reizen wat je minder brandstof koste en met een ander had je weer een grotere capaciteit om je goederen mee te nemen.
En waarschijnlijk is die niet zo oud als ik dacht want heb hem des tijds op een computer met xp gespeeld dus waarschijnlijk is het DOSS/win 95/98/
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben opzoek naar een "hele" oude game die ik ooit eens gespeeld heb.
Je bent een allien met een ruimteschip. In het begin kun je 10 items of goederen met je meedragen in het ruimte schip.
Je vliegd van planeet naar planeet om goederen te ruilen en geld te verdienen daarmee kan je je ruimteschip upgraden en nog meer items en goederen ruilen.
//Aanvulling
Het was een heel kleurrijke game. Je had ook verschillende soorten ruimte schepen met de een kon je sneller reizen wat je minder brandstof koste en met een ander had je weer een grotere capaciteit om je goederen mee te nemen.
En waarschijnlijk is die niet zo oud als ik dacht want heb hem des tijds op een computer met xp gespeeld dus waarschijnlijk is het DOSS/win 95/98/
[ Voor 29% gewijzigd door glennox op 19-02-2011 17:25 ]
Hey jongens,
Ik hoop dat iemand raad weet met mijn summiere omschrijving.
Heb vroeger een RTS gespeeld pak en beet 10 jaar geleden en het leek een klein beetje op Knights and Merchants alleen deze zag er wat leuker uit. Weet nog wel dat als je meer mensen wou een man & vrouw in een huisje gingen en daarna kwamen er 3 personen uit.
Zou heel graag willen weten wat voor een spel dit is
Edit: Weet nog dat dit op windows 95/98 gespeeld werd.
Heb vroeger een RTS gespeeld pak en beet 10 jaar geleden en het leek een klein beetje op Knights and Merchants alleen deze zag er wat leuker uit. Weet nog wel dat als je meer mensen wou een man & vrouw in een huisje gingen en daarna kwamen er 3 personen uit.
[ Voor 6% gewijzigd door bobsquad op 19-02-2011 13:43 ]
Als je het hebt over 2 mensen in een tent, en dat er dan 3 uit komen, denk ik aan: Black and White. Maar het lijkt me niet precies wat je zoekt (niet echt een RTS game).bobsqaud schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:34:
Hey jongens,
Wellicht: Beasts and Bumpkins 1997 van Electronic Arts. ?
Mijn dank is grootHans Esselink schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:35:
Wellicht: Beasts and Bumpkins 1997 van Electronic Arts. ?
Dat klinkt voor mij een klein beetje "Warpath", een windows 95 game. Moeilijk te vinden.glennox schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:30:
Beste leden,
//Aanvulling
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Klinkt erg als Gazillionnaire. Kleurrijk was het in ieder geval.glennox schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:30:
Beste leden,
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Hell no boy!Khaine schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:15:
[...]
Dat klinkt voor mij een klein beetje "Warpath", een windows 95 game. Moeilijk te vinden.
http://www.synthetic-reality.com/games.htm
Laatst nog gespeeld.. Nostalgie-kick was beter dan sex.
Jep dit is hem!Trinsec schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:39:
[...]
Klinkt erg als Gazillionnaire. Kleurrijk was het in ieder geval.
Ok! I stand ercorrected.DeX schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:20:
[...]
Hell no boy!
http://www.synthetic-reality.com/games.htm
Laatst nog gespeeld.. Nostalgie-kick was beter dan sex.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Verwijderd
Hey iedereen!
Ik ben al ff op zoek naar een erg oud cd-rom spelletje van vroeger; mijn vriendje wees me naar dit forum na mijn eeuwig duurende zoektocht op het internetz. Ik heb het gespeeld rond 1996 op de pc... Ik ben de titel absoluut vergeten; dit weet ik nog :
De intro is een mol (nederlands gesproken) die een vrij fantasy-achtige uitleg geeft over 'n ondergrondse wereld, dan zie je het beeld verschuiven naar beneden (zwart beeld en op 't einde zie je wortels van bomen en allerhande vertakkingen) en kom je in een kamer terecht...
Ik weet nog dat er verschillende kamers waren, huiskamers en een keuken. In enkele ervan zaten o.a : een bloem die aan het groeien was in een pot (je kon omhoog slepen/klikken om aan de bloem zelf te geraken), een speelgoedtreinsetje die van de ene kamer in de andere ging...
EDIT : sommige dingen veranderden naarmate je andere kamers bezocht in het spel; de bloem groeide elke keer als je wegging...
Het was een soort point & click achtig spelletje waar je raadsels (denk ik
) moest oplossen.... erg kleurrijk en getekend, geen 3d achtige toestanden.. Echt zo'n gek fantasy spel dat op niks sloeg in feite.
Ik heb dit gespeeld rond dezelfde periode als Opera Fatal - ja, als ik kind had ik een vreemde smaak
Ik heb echt geweldige herinneringen aan dit spel; hopelijk kunnen jullie mij helpen.. Ik heb alles geprobeerd... De bibliotheek waar ik het vroeger huurde (
) heeft geen online database of whatnot, uren googlen bracht niks op en ik heb duizend forum posts opnieuw gelezen... Niks
...
Help meeeee
Ik ben al ff op zoek naar een erg oud cd-rom spelletje van vroeger; mijn vriendje wees me naar dit forum na mijn eeuwig duurende zoektocht op het internetz. Ik heb het gespeeld rond 1996 op de pc... Ik ben de titel absoluut vergeten; dit weet ik nog :
De intro is een mol (nederlands gesproken) die een vrij fantasy-achtige uitleg geeft over 'n ondergrondse wereld, dan zie je het beeld verschuiven naar beneden (zwart beeld en op 't einde zie je wortels van bomen en allerhande vertakkingen) en kom je in een kamer terecht...
Ik weet nog dat er verschillende kamers waren, huiskamers en een keuken. In enkele ervan zaten o.a : een bloem die aan het groeien was in een pot (je kon omhoog slepen/klikken om aan de bloem zelf te geraken), een speelgoedtreinsetje die van de ene kamer in de andere ging...
EDIT : sommige dingen veranderden naarmate je andere kamers bezocht in het spel; de bloem groeide elke keer als je wegging...
Het was een soort point & click achtig spelletje waar je raadsels (denk ik
Ik heb dit gespeeld rond dezelfde periode als Opera Fatal - ja, als ik kind had ik een vreemde smaak
Ik heb echt geweldige herinneringen aan dit spel; hopelijk kunnen jullie mij helpen.. Ik heb alles geprobeerd... De bibliotheek waar ik het vroeger huurde (
Help meeeee
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 23:52 ]
Ik hoop dat jullie een spel voor mij kunnen vinden?
Het is een oud spel dat ik speelde op de PC (Windows 98 had ik toen denk ik).
Het leek gebaseerd op Pacman want je moest alle bolletjes in het level verzamelen, alleen was het uitgebreider.
De vijanden kwamen niet achter je aan maar liepen in patroontjes. Het laatste level was volgens mij op een ruimteschip met hele snelle vijanden.
Iemand enig idee waar ik het over heb.
Het is een oud spel dat ik speelde op de PC (Windows 98 had ik toen denk ik).
Het leek gebaseerd op Pacman want je moest alle bolletjes in het level verzamelen, alleen was het uitgebreider.
De vijanden kwamen niet achter je aan maar liepen in patroontjes. Het laatste level was volgens mij op een ruimteschip met hele snelle vijanden.
Iemand enig idee waar ik het over heb.
Verwijderd
Hoi,
ik zoek een oud adventure game (denk wel dat het al met graphics was) maar ik heb wel niet veel details.
Je was een detective die rondliep en het was text-based (met af en toe een getekende foto van de plaats waar je je bevond).
Naarmate je verder ging en verkeerde keuzes maakte kwam er steeds "You have the urged feeling that you're being watched" en daarna ging je gewoon dood. Ik herinner me ook nog iets van honden die je om ze te omzeilen worsten of vlees moest geven of zo maar dat ben ik niet zeker.
Ik weet, het is weinig maar ik kan maar proberen hé.
Mvg,
M.
ik zoek een oud adventure game (denk wel dat het al met graphics was) maar ik heb wel niet veel details.
Je was een detective die rondliep en het was text-based (met af en toe een getekende foto van de plaats waar je je bevond).
Naarmate je verder ging en verkeerde keuzes maakte kwam er steeds "You have the urged feeling that you're being watched" en daarna ging je gewoon dood. Ik herinner me ook nog iets van honden die je om ze te omzeilen worsten of vlees moest geven of zo maar dat ben ik niet zeker.
Mvg,
M.
Sherlock Holmes: The Vatican Cameos ?Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:45:
Hoi,
Mvg,
M.
Verwijderd
Aangezien mijn vorige vraag beantwoord werd, wil ik jullie een tweede uitdaging geven
.
Het is een oud spel dat oud het tijdperk windows 95/98 stamt, ik speelde het iets van 10 jaar geleden dacht ik. Alles wat ik mij kan herinneren is dat je een egyptische prins of iets dergelijks was, In het begin was je dacht ik in een stad, daar liet je dan een plantenkop vallen op iemand hoofd (weet ik niet zeker meer). Verderop in het spel moest je een vrouw (misschien een princes) helpen uit een soort gevangenis, die zich dan ging omkleden, en je mocht niet kijken. Als je de camera richting haar draaide werd ze boos. Ook kon je stukjes van een tangram puzzel verzamelen en moest je steeds nieuwe tangrampuzzels oplossen in een soort tempel..
En ergens schold je een groepje soldaatachtige mensen uit en dan moest je heel hard wegrennen..
Succes en hopelijk weet iemand welk spel het is
Het is een oud spel dat oud het tijdperk windows 95/98 stamt, ik speelde het iets van 10 jaar geleden dacht ik. Alles wat ik mij kan herinneren is dat je een egyptische prins of iets dergelijks was, In het begin was je dacht ik in een stad, daar liet je dan een plantenkop vallen op iemand hoofd (weet ik niet zeker meer). Verderop in het spel moest je een vrouw (misschien een princes) helpen uit een soort gevangenis, die zich dan ging omkleden, en je mocht niet kijken. Als je de camera richting haar draaide werd ze boos. Ook kon je stukjes van een tangram puzzel verzamelen en moest je steeds nieuwe tangrampuzzels oplossen in een soort tempel..
En ergens schold je een groepje soldaatachtige mensen uit en dan moest je heel hard wegrennen..
Succes en hopelijk weet iemand welk spel het is
Atlantis: De Verloren Legende / The Lost Tales
[ Voor 25% gewijzigd door Digital-DNA op 02-03-2011 17:52 ]
Verwijderd
Ja dat is em 
Hartelijk dank alweer
Hartelijk dank alweer
Digital-DNA schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:50:
Atlantis: De Verloren Legende / The Lost Tales
Dit is een ontzettende longshot, maar kan het zijn dat jij Manhunter 2: San Francisco van Sierra zoekt? Het past in het beeld en tijdspad dat je schetst en je moet honden omzeilen door een muilkorf te geven.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:45:
Hoi,
Mvg,
M.
Verwijderd
Dag Scorp,Scorpion2k schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:43:
[...]
Dit is een ontzettende longshot, maar kan het zijn dat jij Manhunter 2: San Francisco van Sierra zoekt? Het past in het beeld en tijdspad dat je schetst en je moet honden omzeilen door een muilkorf te geven.
ontzettend bedankt maar dat is hem ook niet. De graphics waren véél minder...
Ik zoek een spel!
Het enige wat ik mij kan herinneren is dat je in een bal zat en je moest racen.
De doos van de game was volgens mij groen met zwart.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb nog eens een spel gespeeld waarin je als medewerker van een fabriek steeds blikjes sardientjes moest vullen in verschillende kleuren...
Wie o wie
Wie o wie
Super Monkey Ball?Roshnak schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:01:
Ik zoek een spel!
Ik ben geneigd te zeggen: Scorched Earth. Komt naar mijn gevoel het dichstbij wat je hier omschrijft.Roshnak schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:01:
Ik zoek een spel!
-
Scorched Earth lijkt in de verste verte niet op zijn omschrijving?Nazanir schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:42:
[...]
Ik ben geneigd te zeggen: Scorched Earth. Komt naar mijn gevoel het dichstbij wat je hier omschrijft.
Je hebt gelijk Exo, ik zit er compleet naast, maar toch zit er een race game in mijn hoofd waar het woord Scorched in voorkomt.
Ik zat wel goed: YouTube: 81214 - Scorcher USA Sega Saturn - Satakore com
Game name Scorcher, groen/zwart en er zit een soort energy achtige bal om je heen. Game is op PC en Saturn verschenen. Soundtrack was geweldig.
Game name Scorcher, groen/zwart en er zit een soort energy achtige bal om je heen. Game is op PC en Saturn verschenen. Soundtrack was geweldig.
[ Voor 52% gewijzigd door Nazanir op 07-03-2011 17:56 ]
-
ScorcherNazanir schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:53:
Je hebt gelijk Exo, ik zit er compleet naast, maar toch zit er een race game in mijn hoofd waar het woord Scorched in voorkomt.
Ik ga die proberen ergens te scoren
Het is Hugo's House of Horrors, maar in Space Quest II zit die zin ookVerwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:45:
Hoi,
Mvg,
M.
dat spel was gewelfig zeg 
Kan me nog herinneren dat je alles moest typen zoals, pick up key, press green button ( bij die Olga ofzo in dat labaratorium )
Kan me nog herinneren dat je alles moest typen zoals, pick up key, press green button ( bij die Olga ofzo in dat labaratorium )
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Het zal het niet zijn. maar doet me denken aan maniac mansion, alleen moest je daarbij niet tikken.OMD schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:45:
dat spel was gewelfig zeg
Wikipedia: Maniac Mansion
Hallo,
Ik ben ook op zoek naar een oude game. Doos was grijs.
Het was een isometric shooter met volgens mij een hond en een kat. Hond was een detective, kat geen idee. JE kan coop spelen. Het spel is zeker 10 jaar oud, eerder 12 a 13 jaar denk ik.
Iemand een idee?
Ik ben ook op zoek naar een oude game. Doos was grijs.
Het was een isometric shooter met volgens mij een hond en een kat. Hond was een detective, kat geen idee. JE kan coop spelen. Het spel is zeker 10 jaar oud, eerder 12 a 13 jaar denk ik.
Iemand een idee?
Verwijderd
Hij bedoelt Hugo House of Horror's. En het is Igor en niet OlgaBornhald schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:52:
[...]
Het zal het niet zijn. maar doet me denken aan maniac mansion, alleen moest je daarbij niet tikken.
Wikipedia: Maniac Mansion
Verwijderd
Nee, is het ook niet. Ken beide games ...DUX schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:11:
[...]
Het is Hugo's House of Horrors, maar in Space Quest II zit die zin ook
Ik zoek de naam van een heel erg oud dos spel.
Het is klein soort space-rts-spel. Je begint met een planeet, waar je gebouwen op kan kopen, defence-sattelites kan laten rondcirkelen en ruimteschepen kan kopen. Zo waren er destroyers, etc (en volgens mij ook 'pirates', die een laser-achtig wapen had waardoor vijandige schepen van jou werden).
Met deze schepen kan je vervolgens andere planeten veroveren. De planeetjes zijn gedurende het spel ongeveer even groot als de schepen.
Verder kan ik me nog herinneren dat je muis in het menuscherm een soort terminator-achtige robot-hand was, die vanuit de onderkant van het scherm omhoog wees. Het puntje van de vinger was dan je muispointer.
Dat is eigenlijk alles wat ik me kan herinneren.
Het is klein soort space-rts-spel. Je begint met een planeet, waar je gebouwen op kan kopen, defence-sattelites kan laten rondcirkelen en ruimteschepen kan kopen. Zo waren er destroyers, etc (en volgens mij ook 'pirates', die een laser-achtig wapen had waardoor vijandige schepen van jou werden).
Met deze schepen kan je vervolgens andere planeten veroveren. De planeetjes zijn gedurende het spel ongeveer even groot als de schepen.
Verder kan ik me nog herinneren dat je muis in het menuscherm een soort terminator-achtige robot-hand was, die vanuit de onderkant van het scherm omhoog wees. Het puntje van de vinger was dan je muispointer.
Dat is eigenlijk alles wat ik me kan herinneren.
Verwijderd
Heey,
Aangezien jullie zo goed zijn met het vinden van games, heb ik ook een vraag:
Ik heb een paar jaar geleden een spel gespeeld op internet (spele.nl geloof ik). Daarbij was je een bolletje en moest je fruit eten en als je groot was en je drukte op spatie dan veranderde je in hele kleine bolletjes drukte je weer op spatie ging je weer bij elkaar. Je bewoog jezelf door de wereld te draaien met de pijltjestoetsen.
ik dacht dat het iets van Blobber heette maar ik kan op spele.nl niks meer vinden dus misschien was het wel een andere site.
In ieder geval bedankt!
Groetjes
Bridget
Aangezien jullie zo goed zijn met het vinden van games, heb ik ook een vraag:
Ik heb een paar jaar geleden een spel gespeeld op internet (spele.nl geloof ik). Daarbij was je een bolletje en moest je fruit eten en als je groot was en je drukte op spatie dan veranderde je in hele kleine bolletjes drukte je weer op spatie ging je weer bij elkaar. Je bewoog jezelf door de wereld te draaien met de pijltjestoetsen.
ik dacht dat het iets van Blobber heette maar ik kan op spele.nl niks meer vinden dus misschien was het wel een andere site.
In ieder geval bedankt!
Groetjes
Bridget
Ik ben ook weer opzoek naar een spel. het is een textbased spel (moet je wel downloaden).
Je bent een drugs dealer je moet drugs verkopen en kopen in verschillende landen/steden.
Met het geld dat je verdient kan je een pistool kopen en informanten om meer informatie te krijgen over waar je het beste je drugs kan kopen en verkopen.
Ik heb een minder uigebreide versie kunnen vinden deze heet dopewars maar dit is hem niet.
Je bent een drugs dealer je moet drugs verkopen en kopen in verschillende landen/steden.
Met het geld dat je verdient kan je een pistool kopen en informanten om meer informatie te krijgen over waar je het beste je drugs kan kopen en verkopen.
Ik heb een minder uigebreide versie kunnen vinden deze heet dopewars maar dit is hem niet.