Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Preau schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:36:
Ik hoop dat jullie een spel voor mij kunnen vinden?

Het is een oud spel dat ik speelde op de PC (Windows 98 had ik toen denk ik).
Het leek gebaseerd op Pacman want je moest alle bolletjes in het level verzamelen, alleen was het uitgebreider.
De vijanden kwamen niet achter je aan maar liepen in patroontjes. Het laatste level was volgens mij op een ruimteschip met hele snelle vijanden.

Iemand enig idee waar ik het over heb.
Bedoel je CD-Man? een pacman kloon, met ook een level in de ruimte wat ik me nog kan herinneren.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:13:
Heey,

Aangezien jullie zo goed zijn met het vinden van games, heb ik ook een vraag:
Ik heb een paar jaar geleden een spel gespeeld op internet (spele.nl geloof ik). Daarbij was je een bolletje en moest je fruit eten en als je groot was en je drukte op spatie dan veranderde je in hele kleine bolletjes drukte je weer op spatie ging je weer bij elkaar. Je bewoog jezelf door de wereld te draaien met de pijltjestoetsen.
ik dacht dat het iets van Blobber heette maar ik kan op spele.nl niks meer vinden dus misschien was het wel een andere site.

In ieder geval bedankt!

Groetjes
Bridget
Klinkt heel erg als Loco Roco, maar dat was voor de PSP en niet op internet.

Is het hier misschien een kloon van?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik was net in de MM en daar zag ik een game voor de PS3. Het leek op een RPG maar ik heb geen idee meer hoe hij heette. Ik wilde het thuis even op YT checken maar vergeten de naam op te schrijven.
Het had een zwart hoesje met een poppetje onder in en boven in de titel van het spel. Het spel was 45 euro.

Iemand een idee?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumasu
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10-2023
Iemand kennis van MSX? Speelde vroeger vaak een MSX spel op tape waarbij je een mannetje van onder naar een boven helikopter moest manoeuvreren. Een level was 1 scherm en bestond uit meerdere verdiepingen met daarop touwen en robots die je probeerde om zeep te helpen. Iemand enig idee waar ik het over heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Chaos-Zero schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:11:
Ik was net in de MM en daar zag ik een game voor de PS3. Het leek op een RPG maar ik heb geen idee meer hoe hij heette. Ik wilde het thuis even op YT checken maar vergeten de naam op te schrijven.
Het had een zwart hoesje met een poppetje onder in en boven in de titel van het spel. Het spel was 45 euro.

Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: http://i454.photobucket.com/albums/qq264/gamergirl138635/fable3boxart.jpg

Fable (1, 2 of 3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

@DeX Fable is alleen verschenen voor de PC/XboX tot op heden.

@Fumasu: herinner je je misschien nog andere details? Ik kan tot mijn spijt weinig met de gegeven beschrijving. Ik ben wat geneigd naar Black Ops, maar kan je wat meer vertellen over de persoon op het hoesje?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Nazanir schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:52:
@DeX Fable is alleen verschenen voor de PC/XboX tot op heden.

@Fumasu: herinner je je misschien nog andere details? Ik kan tot mijn spijt weinig met de gegeven beschrijving. Ik ben wat geneigd naar Black Ops, maar kan je wat meer vertellen over de persoon op het hoesje?
D'oh!
Helemaal gelijk. Maar om Black Ops nou een RPG game te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Het was inderdaad een PS3 game, of hij ook voor de 360 weet ik niet. Het is volgens mij niet zo een bekend spel, ik heb er namelijk ook nog nooit van gehoord en/of gezien.
Ik had mijn broertje nog gevraagd want die was mee, hij weet alleen nog dat het inderdaad een zwarte hoes was met rode letters.

Overigens weet ik niet zeker hoor of het een RPG is, de achterkant leek er wel een beetje op. Er was volgens mij een plaatje met een baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Chaos-Zero schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:11:

Iemand een idee?
Toevallig niet iets als Yakuza?

http://www.nedgame.nl/yakuza-4+ps3.html

Dragon Age 2

http://www.nedgame.nl/dragon-age-2+ps3.html

Niet echt zwarte covers maar toch :+

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 15-03-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Nee geen van beide, toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Ik moest meteen aan Demon Souls denken, maar daarvan staat de titel niet helemaal bovenin.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Nee, demons souls is het niet. Die heb ik al, maar het leek zo snel wel zo een soort game.
Hij stond ook niet bij de google afbeeldingen. Toch weer bedankt met het meedenken!

Edit: Het was Knight Contract. Maar omdat hier een vaag karton hoesje om heen zat wat ik gister niet had gezien, kon ik het spel nergens vinden op het internet :')

Bedankt iedereen die heeft mee geholpen! :D

[ Voor 37% gewijzigd door Chaos-Zero op 15-03-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

Ik zoek een modernere variant van Dr. Rudy. (Pillenspel met virussen.)
Het spel is oorspronkelijk een DOS-versie, maar ik verwacht eigenlijk wel dat er inmiddels een Flash-variant is....
Weet iemand die?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ben ook weer eens even op zoek naar een spel, dit keer voor een vriend van me. Hij zoekt eigenlijk een alternatieve versie van het origineel, maar aan zijn verhaal weet ik wel hoe het origineel is.
Het is iig al een heel oud spel.

Basicly, je bent een pixel op de rand van een zwart vierkant, in dat vierkant botsen een aantal rode pixels rond. De bedoeling is om met de pijltjestoetsen je pixel te sturen langs de rand & dan over te steken. Daarbij moet je zorgen dat de lijn die je pixel nu trekt niet door de rode pixels geraakt wordt, want dan ben je een leven kwijt.

De bedoeling is om een percentage v/h zwarte vierkant weg te kleuren* en dan heb je het level gecleared. Op level 2 gaan de rode pixels dan weer sneller en is het percentage dat je moet kleuren groter.

*Als je aan de overkant raakt, zonder dat 1 van de rode pixels je lijn raakt, kleur je het stuk dat je van het vierkant hebt "afgesneden" groen.

edit:
Die vriend van me zoekt eigenlijk de pr0n versie van dit spel, maar ik dacht dat het wel net zo makkelijk was om eerst her originele spel te beschrijven. :P

edit:
Ik geloof dat de naam van het spel met anti begint. AntiXoni ofzo is het helemaal, maar dat leverde geen hits op Google, dus ik ben niet zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door Elvis op 21-03-2011 22:42 ]

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Zal een variant van Qix zijn.

Waarschijnlijk een variant van een van deze: Wikipedia: Gals Panic

[ Voor 45% gewijzigd door Lizard op 21-03-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Elvis schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:38:
edit:
Die vriend van me zoekt eigenlijk de pr0n versie van dit spel, maar ik dacht dat het wel net zo makkelijk was om eerst her originele spel te beschrijven. :P
Zoiets ben ik weleens tegengekomen als MAME-ROM, dat was volgens mij Gals Panic, echt zo'n Japans puzzelspel met wat getekend bloot, niet echt hardcore voor zover ik weet. En die zijn nog goed uitgevoerd ook, erg speelbaar. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Ik zoek een spel, Ik weet er nog maar weinig over.
Het is een point en click adventure game.
Je zit eerst vast als stadswerker in een riool/verlaten metro nadat je touw is gebroken, je komt er uit door een muurtje af te breken.
Vervolgens zit je in een vliegtuig dat crasht(Ik dacht door een terrorist) en je bent in een bos waar je uit komt nadat je een machete op de planten gebruikt.
Je komt onderweg een raar beeld tegen waar je later 2 orbs/bollen moet op plaatsen, Daarna kom je in een stad terecht met een winkel centrum en dat is alles wat ik mij herinner.
Het is redelijk oud (Ik denk een Win 98 spel?) op PC dus met geen echte 3D graphics.

We all make choices, but in the end, our choices make us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Skye Menjou schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:53:
Ik zoek een spel, Ik weet er nog maar weinig over.
Het is een point en click adventure game.
Je zit eerst vast als stadswerker in een riool/verlaten metro nadat je touw is gebroken, je komt er uit door een muurtje af te breken.
Vervolgens zit je in een vliegtuig dat crasht(Ik dacht door een terrorist) en je bent in een bos waar je uit komt nadat je een machete op de planten gebruikt.
Je komt onderweg een raar beeld tegen waar je later 2 orbs/bollen moet op plaatsen, Daarna kom je in een stad terecht met een winkel centrum en dat is alles wat ik mij herinner.
Het is redelijk oud (Ik denk een Win 98 spel?) op PC dus met geen echte 3D graphics.
Dat komt me vreemd bekend voor. Dus eventjes rondgezocht op old adventure game-sites... Het is Escape From Delirium. :)
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/7818/ingamevb6.gif
Je komt hierna inderdaad in een vliegtuig dat in de lucht ontploft, en je eindigt in de jungle enz.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:30
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een oud spel op de PC, dat destijds (ik gok ongeveer 6-8 jaar geleden) freeware was volgens mij. Ik kan me herrinneren dat de game folder uit slechts enkele bestanden bestond en dat je niet echt moest installeren

Het spel is een multiplayer game 1vs.1 waarbij je in 2D op de 'actie' kijkt. Je heb 1 kanon en veranderende wind richting en snelheid. Je moet daarbij zien de andere zijn kanon te raken en je mag maar 1 keer schieten per beurt (je speelt natuurlijk om en om). Volgens mij werd er ook elke keer een nieuwe groene omgeving gerendered zodat je elke keer op een nieuw terrein speet. Het terrein op zich kan ook kapot.

De besturing is erg simpel; Je richt je kanon, kies de snelheid waarmee je wilt schieten en hoopt dat het op de andere zijn kanon valt waarmee jij dus wint. Je moet dus wel rekening houden met wind snelheid en richting zoals al gezegd.

Wat ik verder nog weet is dat het een zeer simple game was die windowed draaide in Windows (volgens mij heb ik het nog ooit op XP gespeeld)

Heb je enig idee waar het hier over gaat, titel misschien, misschien de game opzich...
Alvast bedankt!

Het lijkt op dit, maar veel simpeler van tekeningen nog => http://www.2flashgames.com/f/f-52.htm

[ Voor 4% gewijzigd door X-DraGoN op 23-03-2011 07:39 . Reden: voorbeeld toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Bedoel je misschien Scorched Earth? Volgens mij is dat trouwens shareware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Decalies schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 07:50:
Bedoel je misschien Scorched Earth? Volgens mij is dat trouwens shareware.
Opnieuw, dat lijkt erop, maar het is nog véél simpeler.
Maar 2 kanonnekes, turn based schieten en met terrein er tussen dat kapot kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Is het zo simpel dat het eigenlijk de klassieker Gorillas is? :+

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 14-09 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Of tank wars... maar kijk even op wikipedia, misschien staat er wat tussen:

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
DUX schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:46:
Is het zo simpel dat het eigenlijk de klassieker Gorillas is? :+
Nope, is het ook niet.
Standeman schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:53:
Of tank wars... maar kijk even op wikipedia, misschien staat er wat tussen:
Nee, dat is het niet, maar opnieuw, dat lijkt erop. (ben alle mogelijkheden afgelopen op de wiki pagina)

Hebben jullie meer info nodig? Kan ik nog iets extra's zeggen?

[ Voor 32% gewijzigd door X-DraGoN op 23-03-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Ik heb even een PAINT schets gemaakt hoe het er uit gezien heeft:
Afbeeldingslocatie: http://xdragon.no-ip.org/watikzoek.png
Puur blauwe lucht, groene heuvels, grijze kannonekes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Awh crap, die ken ik! Die heb ik thuis nog ergens op een floppy liggen denk ik...Kom er alleen momenteel even niet op hoe die heette...

edit:
ff googelen brengt mij op 'Bang Bang' voor windows 3.0.

Ze hebben er een remake van gemaakt op basis van java...

[ Voor 39% gewijzigd door EcoR op 23-03-2011 13:42 . Reden: Naam gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
EcoR schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:21:
Awh crap, die ken ik! Die heb ik thuis nog ergens op een floppy liggen denk ik...Kom er alleen momenteel even niet op hoe die heette...

ff googelen brengt mij op 'Bang Bang' voor windows 3.0.

Ze hebben er een remake van gemaakt op basis van java...
*Ding* *Ding* *Ding*
OMG, we have a winner!

Thanks, daar was ik al maanden naar op zoek!
You made my day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Trinsec schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:27:
[...]

Dat komt me vreemd bekend voor. Dus eventjes rondgezocht op old adventure game-sites... Het is Escape From Delirium. :)
Ja dit was em!
Dankje!

We all make choices, but in the end, our choices make us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik weet wel hoe het spel heet, maar niet waar het te koop is, in welk topic moet ik dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 00:33:
Ik weet wel hoe het spel heet, maar niet waar het te koop is, in welk topic moet ik dan zijn?
Misschien hier? waar koop je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-DraGoN schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:30:
[...]

*Ding* *Ding* *Ding*
OMG, we have a winner!

Thanks, daar was ik al maanden naar op zoek!
You made my day!
niet scorched earth?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamonTheron
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 09:55
Ik heb er weer een jongens, een spel waar ik al tijden naar zoek:

Het is een spel dat ik misschien wel tien jaar geleden voor het laatst heb gespeeld. In ieder geval is het best oud. Graphics doen wat aan van de eerste Tomb-Raider zeg maar, zelfde basic 3D met overduidelijke polygonen en lelijk grote textures.

Het spel speelt zich onderzee af. De speler bestuurd een onderzeeër en moet tegen andere onderzeeërs vechten en ik geloof kristallen verzamelen en dan weer bij een onderwater basis afleveren.
Het spel begint met een intro over dat mensen niet langer op de oppervlakte konden overleven en daarom maar onderwater zijn gevlucht. In het filmpje vallen ronde stenen het water in dacht ik.

Heel veel duidelijker kan ik het echt niet maken, sorry. Ik heb het zelf ook nooit meer kunnen vinden. Het zou kunnen dat het een demo van een Computer Totaal CD of iets dergelijks was.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Misschien sub culture
In the opening sequence of the game, a soup can discarded from a boat smashes the home of what seem to be (and are) a race of tiny submarine humanoids. The player takes the role of the survivor of this disaster, a freelance sub captain who must buy, sell, trade, and pirate his way to the top in a cutthroat world of underwater adventure. When you start the game, you discover that the Bohines, a nation in the game, are at war with the Prochas, another nation.

To survive and prosper, you can engage in various mining or salvage operations, recovering enormous bottlecaps, cigarette butts, thorium crystals, and pearls, all of which are valuable commodities sellable in cities. However, one must watch out, as both mutant fish and dastardly Pirate subs lie in wait for the unsuspecting. Once the player has built up enough cash, they can begin to exploit a form of 'stock market' in which various commodities can be purchased and resold at other locations or times for higher prices.

Should these mundane activities begin to become boring, the player can also take on various missions for either of the two warring nations. As the game progresses, these missions become progressively more difficult and dangerous, ranging from dropping depth charges down the air vents of an underground base to attacking nuclear-powered torpedo-firing walking tanks. Eventually the two nations come to terms in order to meet and defeat their mutual foe, the Pirates. The final mission consists of an all-out assault by both nations against the concealed Pirate city, with the player shooting their way through heavily guarded tunnels to plant a bomb next to the city.

[ Voor 148% gewijzigd door Bornhald op 06-04-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Is het niet Aquanox?
"In the middle of the 22nd century, raw materials on earth became increasingly scarce and as the end of the resources loomed, people began to prospect for resources on the ocean floor. This resulted in the construction of mining stations beneath the Pacific, Atlantic and Indian oceans. Many countries set up these deep-sea stations where workers and engineers extracted the oceans' treasures. Nevertheless, the output was far from enough to cover an ever-increasing demand. When the natural resources on Earth's surface were depleted, a time of destruction and wars began. In the fight over the planet's last remaining resources, alliances fell apart, countries became hostile and old conflicts flared up."

[ Voor 95% gewijzigd door Zeror op 06-04-2011 14:35 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamonTheron
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 09:55
Na enig gezoek heb ik hem gevonden!
Aquanox was veel te recent, dus die viel af.
Sub Culture kwam me zo enorm bekend voor, maar was het net niet. Ik begon echt aan mezelf te twijfelen tot ik in de related content Deep Fighter tegenkwam. Dit is door dezelfde studio gemaakt als een soort vervolg op Sub Culture, vandaar dat ze zo op elkaar lijken. Deep Fighter was dus de titel die ik zocht.

Erg bedankt, mannen, ik zoek hier al tijden naar. Nu nog een download vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-11-2023
Oké ik ben ook op zoek naar het volgende spel. Ik speelde het jaren geleden met vrienden op de PS1. Het is een race game met bovenaanzicht. Echt een partygame waarbij je elkaar neer kon schieten. Volgens mij kon je op den duur ook een helicopter inschakelen die dan je tegenstanders ging neermaaien.

Het is een bekend spel, ik kom er alleen echt ff niet op. Heb de hele avond erover nagedacht, maar lukt me niet :). Wie helpt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Negio schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:20:
Oké ik ben ook op zoek naar het volgende spel. Ik speelde het jaren geleden met vrienden op de PS1. Het is een race game met bovenaanzicht. Echt een partygame waarbij je elkaar neer kon schieten. Volgens mij kon je op den duur ook een helicopter inschakelen die dan je tegenstanders ging neermaaien.

Het is een bekend spel, ik kom er alleen echt ff niet op. Heb de hele avond erover nagedacht, maar lukt me niet :). Wie helpt me?
Ik dacht eerst Demolition racer , maar dat is volgens mij niet top-down?

Is het dan Dare Devil Derby 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
Khaine schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:36:
[...]

Ik dacht eerst Demolition racer , maar dat is volgens mij niet top-down?

Is het dan Dare Devil Derby 3D?
Bedankt voor je reactie, maar nee dat is em niet. Ik las laatst op gamer.nl wel een artikel over het spel wat ik bedoel. In dit artikel stond dat er binnenkort een remake van dit spel op PSN komt. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX

Klinkt precies als een omschrijving van Mashed, maar dat is op de Xbox. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:55:
[...]

En PS2..maar das nog geen PS1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik ben geneigd te zeggen: Death Rally?

Maar ik durf niet te zeggen of die op de PS1 is uitgekomen, ik weet PC wel zeker.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negio
Cyphax schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:55:
[...]

MASHED it is! Geniaal topic dit.. :*)

En PS2 kan ook kloppen idd, maar er komt dus een remake heb ik gelezen. ik heb er zin in. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Mashed is hier op kantoor elke dag een succesnummer. Hele goede partygame inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Hey mensen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een game die ik vroeger op onze oude 386 heb gespeeld.
Het gaat hier om een DOS game.

Ik meende mij te herinneren dat het spel Mousetrack, dan wel niet Mouse Track heette...
Maar helaas levert dit me niks op bij Google :(

De doel van het spel was doormiddel van de muis een soort balletje door een doolhof te loodsen zonder dan ook maar iets aan te raken.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk uitgelegd is :P
En ik hoop dat jullie me misschien verder kunnen helpen.

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ben op zoek naar naar een redelijk oud computerspel dat ik heel vroeger gespeeld heb.
Dit spel heb ik toen der tijd in de bibliotheek gehaald en gespeeld op de computer (windows 95 denk ik)
Dit zal geweest zijn rond het jaar 2001 dat ik het speelde. Maar het kan natuurlijk zijn dat het spel al veel langer bestond.

De bedoeling van het spel was om andere (ik dacht vooral dieren maar dit kunnen ook mensen geweest zijn) te helpen. Het staat mij bij dat het spel begint in een soort van grote speeltuin (met zandbak en schommels enzovoort). Hier is er iemand die zijn bal is kwijtgeraakt, welke verderop in de speeltuin ligt. De bal moet dan teruggebracht worden naar de eigenaar.

Je speelt het spel met 2 dieren. Ik dacht een eekhoorn en een grote mug. Waarvan mij ineens de mug te binnen schiet, dus dat weet ik eigenlijk voor 95% zeker. Voor de rest vindt de besturing met de muis plaats. Om te lopen moet er bijvoorbeeld rechts in beeld geklikt worden om naar de volgende 'scene/plaats' te gaan.

Als laatst weet ik nog dat er veel (in het nederlands) gepraat wordt om de andere dieren te helpen.

Wie o wie kan mij helpen aan de titel van dit oude computerspelletje, een echt jeugdsentiment :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 13:31
Ik ben op zoek naar een spel rond 2000.
Het spel speelt af in de ww2 waarbij je een eiland moet verdedigen voor een invasie (Duitsers of Jappaners). Je zit in het midden van het eiland (soms in bunker) envecht met allemaal wapens ( machinegeweren, bazooka`s luchtafweer) tegen tanks, vliegtuigen en infanterie.
Ik heb hier ooit een demo van gespeeld die ik gratis bij een magazine kreeg (weet niet meer welke).

Ook zie je aan de rechterkant van een scherm een hoofd van een Amerikaanse soldaat en staat symbool voor jouw leven. Wanneer je game over bent is het hoofd in een schedel veranderd.

O wie o wie kan mij helpen? :P

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:06
A1ex89 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:34:
Ik ben op zoek naar een spel rond 2000.
Het spel speelt af in de ww2 waarbij je een eiland moet verdedigen voor een invasie (Duitsers of Jappaners). Je zit in het midden van het eiland (soms in bunker) envecht met allemaal wapens ( machinegeweren, bazooka`s luchtafweer) tegen tanks, vliegtuigen en infanterie.
Ik heb hier ooit een demo van gespeeld die ik gratis bij een magazine kreeg (weet niet meer welke).

Ook zie je aan de rechterkant van een scherm een hoofd van een Amerikaanse soldaat en staat symbool voor jouw leven. Wanneer je game over bent is het hoofd in een schedel veranderd.

O wie o wie kan mij helpen? :P
Battlefield 1942????????

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
Nee niet Battlefield 1942. Je bestuurt alleen het machinegeweer of bazooka en kan daarmeer 360 graden (in het midden van het eiland) ronddraaien. Het is niet mogelijk om te lopen.

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Is dat toevallig beach head?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
Ja dat is hem Bedankt!!!!!

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vidyax
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11-2024
Beste Tweakeraars,

Heel lang geleden (Ik denk 1998-2000) had ik een spel voor de PC. Je bestuurde een robot en je liep door de straten van een futuristische stad. Je vijanden waren ook robots en/of helikopters. Je kon auto's oppakken en gooien. De robot die je speelde was velen mater groter dan een auto. Je kon geloof ik ook mensen oppakken. Het spel was destijds al in 3D.

Het was denk ik een spel gemaakt voor Windows 98/2000.

Ik ben hier de naam van vergeten en wil deze erg graag weten. Kan iemand mij helpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:41

Patriot

Fulltime #whatpulsert

vidyax schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:25:
Beste Tweakeraars,

Heel lang geleden (Ik denk 1998-2000) had ik een spel voor de PC. Je bestuurde een robot en je liep door de straten van een futuristische stad. Je vijanden waren ook robots en/of helikopters. Je kon auto's oppakken en gooien. De robot die je speelde was velen mater groter dan een auto. Je kon geloof ik ook mensen oppakken. Het spel was destijds al in 3D.

Ik ben hier de naam van vergeten en wil deze erg graag weten. Kan iemand mij helpen?!
Dat klinkt een beetje als Mech Warrior, alleen het mensen oppakken klinkt niet zo bekend. Het is voor mij ook al een eeuwigheid geleden dat ik dat spel speelde, maar je zou er even naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vidyax
Patriot schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:28:
[...]

Dat klinkt een beetje als Mech Warrior, alleen het mensen oppakken klinkt niet zo bekend. Het is voor mij ook al een eeuwigheid geleden dat ik dat spel speelde, maar je zou er even naar kunnen kijken.
Nee sorry, ik bedoel niet Mech Warrior. Je was een robot die leek op Megatron van Transformers. Ook dat zilvere uiterlijk met scherpe randen. Het was echter geen game van Transformers ;)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
Hey,

Ook ik ben op zoek naar een PC-spel. Ik speelde het op Windows XP, rond 2003-2004 gok ik. Een floppy-game. Het was een soort vierkant doolhof met allemaal blokjes die je opzij moest duwen om de puzzel op te lossen.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee, heb het nog vaag in m'n geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruffy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 14:27
vidyax schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:30:
[...]

Nee sorry, ik bedoel niet Mech Warrior. Je was een robot die leek op Megatron van Transformers. Ook dat zilvere uiterlijk met scherpe randen. Het was echter geen game van Transformers ;)

Iemand een idee?
Slave Zero ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Topicstarter
wizkid_niels schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:32:
Hey,

Ook ik ben op zoek naar een PC-spel. Ik speelde het op Windows XP, rond 2003-2004 gok ik. Een floppy-game. Het was een soort vierkant doolhof met allemaal blokjes die je opzij moest duwen om de puzzel op te lossen.

Puzznic?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Beste Tweakeraars,

Zou het SHOGO kunnen zijn?
Wikipedia: Shogo: Mobile Armor Division

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielKoster
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Dag tweakers,

Ik ben op zoek naar een old-school game. Het is een aardig oude game, ik speelde hem ongeveer 10-12 jaar geleden. Ik denk dat hij ook van die tijd is.
Ik weet er helaas nog maar vrij weinig van, maar de paar dingen die ik weet zijn dit:
Je speelt een eend in het verhaal, je begint ergens in een hotel. Je moet volgens mij uiteindelijk 1 of ander groot mysterie oplossen. Je kunt telkens naar verschillende locaties gaan, maar je kunt niet rondlopen met gebruik van de pijltjestoetsen ofzo. Ergens op 1 van de locaties wonen volgens mij 2 konijnen die allemaal moordlustige dingen met elkaar doen (elkaar in de blender gooien, magnetron stoppen, plafondventilator gooien etc).
Naast dit rare scenario zitten er nog meer enigszins rare en creatieve animaties en kleine filmpjes in de game.
Helaas weet ik niet meer hoe deze game heet, als iemand mij kan helpen, mijn dank is oneindig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

wizkid_niels schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:32:
Hey,

sokoban?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vidyax
JIJ BENT DE BESTE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
Ik zoek een game van begin 2000 denk ik.
Het was een platform side scroller.
Volgens mij van franse origine.
En het thema was een beetje fantasy, je had zwarte monsters en die kon je dan kapotschieten met een soort wapen waar een zwarte(?) schicht ofzo uitkwam.

De kleur paars staat me ook nog bij.
Ik hoop dat iemand enig idee heeft.

Thx!

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappeh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 15:48
SeenD schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:45:
Ik zoek een game van begin 2000 denk ik.
Het was een platform side scroller.
Volgens mij van franse origine.
En het thema was een beetje fantasy, je had zwarte monsters en die kon je dan kapotschieten met een soort wapen waar een zwarte(?) schicht ofzo uitkwam.

De kleur paars staat me ook nog bij.
Ik hoop dat iemand enig idee heeft.

Thx!
Heart of Darkness toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t4h
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2021
Beste Tweakers,

Ik heb er ook 1..

het was op de NES, jaren terug dus. Het was een soort van racer maar dan met ruimteschepen. Na mate je verder kwam, belandde je op andere planeten en volgens mij kon je ook andere schepen kopen en guns upgraden of iets dergelijks. Nu ik weer een NES bezit, moet ik deze eigenlijk ook wel weer in mijn bezit zijn te krijgen.

Wie kan mij helpen?

bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 12-09 16:57
@jappeh ! Ja, dat was m!
Afbeeldingslocatie: http://www2.meristation.com/EPORTAL_IMGS/GENERAL/articulos/Febrero2007-ElotromundodeAnotherWorld/IMG2-cw45cfe687ba4b7/Heart_2.jpg

Dank je wel!!

[ Voor 5% gewijzigd door SeenD op 30-04-2011 01:19 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
w00t4h schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:12:
Beste Tweakers,

Ik heb er ook 1..

het was op de NES, jaren terug dus. Het was een soort van racer maar dan met ruimteschepen. Na mate je verder kwam, belandde je op andere planeten en volgens mij kon je ook andere schepen kopen en guns upgraden of iets dergelijks. Nu ik weer een NES bezit, moet ik deze eigenlijk ook wel weer in mijn bezit zijn te krijgen.

Wie kan mij helpen?

bij voorbaat dank!
Ben niet zo thuis in ruimteschepen games, maar Solar Jetman wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

w00t4h schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:12:
Beste Tweakers,

Ik heb er ook 1..

Wie kan mij helpen?

bij voorbaat dank!
Rock 'n Roll Racing wellicht?
Hoewel het niet racen met ruimteschepen is, komen ze er wel in voor en lijkt de rest van je beschrijving er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Ik ben op zoek naar een simpel flash spelletje (althans, ik neem aan dat het in flash gemaakt is). Dateert in ieder geval al van 3/4 jaar terug, misschien langer. Het is een reflex spel, het gaat om zo snel mogelijk te schieten (klikken) zodra je iets in beeld ziet. Volgens mij zie je de hele tijd van opzij een wapen, en wanneer je klikt dan volgt de camera (zijdelings) de kogel. Als je snel genoeg klikte zie je deze doel raken, zo niet dan mist ie. Maar het belangrijkste is dat de reactie tijd erbij staat.

Nu kan je zeggen: joh Murk, daar zijn zat andere spelletjes voor om dat te meten, maar helaas, ik wil eigenwijs die ene die ik in mijn hoofd heb zitten, zien terug te vinden. :D

Verder weet ik geen details, alleen dat het enige spel dat ik overal vind "Trigger Master" heet en dat is het dus niet.

1 minuutje langer zoeken. EEN MINUUTJE :( .. hoe moeilijk is het. Bullet Time Reaction zocht ik dus. Bedankt nog! :>

[ Voor 68% gewijzigd door Murk op 04-05-2011 02:18 . Reden: slaperigheid.. ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zoek een naam van een simpel oude dos game van max 4 - 16 kleuren.

Het is een puzzel spel waar je een blokje bent die een bal moet begeleiden in verschillende levels door bepaald blokjes weg te ketsen.
Ook moet je uit kijken voor gevaren zoals doorns en monstertjes.

Allemaal heel simpel en de bal kan in alle richtingen gekaatst worden (geen arkanoid type spel!)

Dit spel stond toen ik het speelde op een 5,25"

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
MrJey schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 05:10:
Ik zoek een naam van een simpel oude dos game van max 4 - 16 kleuren.

Het is een puzzel spel waar je een blokje bent die een bal moet begeleiden in verschillende levels door bepaald blokjes weg te ketsen.
Ook moet je uit kijken voor gevaren zoals doorns en monstertjes.

Allemaal heel simpel en de bal kan in alle richtingen gekaatst worden (geen arkanoid type spel!)

Dit spel stond toen ik het speelde op een 5,25"
http://www.mobygames.com/game/titan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
  • Laatst online: 11-02-2024
Ben op zoek naar de naam van een first person shooter met wereld oorlog 2 als setting.

Ik weet nog in de demo begon je in een tunnel en je had beschikking van 2 andere teamleden waar je tussen kon wisselen als een teamlid dood was.
Het level in de demo was een soort olie raffinaderij waar je silo's moest laten ontploffen.

Ik herinner me nog vaag dat de letters D&D in het groot in de intro kwamen ofzo maar niet 100% zeker of het deze letters waren :P

Het spel moet ergens rond 2002-2005 geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

Rmg

Soul_ schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:33:
Ben op zoek naar de naam van een first person shooter met wereld oorlog 2 als setting.

Ik weet nog in de demo begon je in een tunnel en je had beschikking van 2 andere teamleden waar je tussen kon wisselen als een teamlid dood was.
Het level in de demo was een soort olie raffinaderij waar je silo's moest laten ontploffen.

Ik herinner me nog vaag dat de letters D&D in het groot in de intro kwamen ofzo maar niet 100% zeker of het deze letters waren :P

Het spel moet ergens rond 2002-2005 geweest zijn
Commando's Strike Force?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Rmg schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:45:
[...]

Commando's Strike Force?
Was niet van de commando's series, met wereld oorlog 2 bedoel ik meer de tijd van het spel was niet echt specifiek over wereld oorlog 2 denk ik, was meer beetje zoals rainbow six (team aspect enzo) maar dan met items van in ww2 tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Misschien Hidden & Dangerous?

[ Voor 9% gewijzigd door SysRq op 11-05-2011 08:31 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Laatst online: 14-09 10:57
Puur afgaande op de 2 D's - Day of Defeat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Yep dat was hem, was wat verwarrend met mijn 2 D's maar was dus H&D 8)7

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Beste Tweakeraars,

Ik weet denk ik welke game je bedoelt maar ik kan er helemaal niet op komen. -.- Ik ben mijn old school games aan het doorzoeken want ik heb hem zelfs op CD ... ergens.

Je bent een robot en je vecht tegen de stad min of meer. Je trap auto's kapot, vecht tegen mensen/helicopters en andere robots. Vooral de kleur blauw staat mij heel erg bij (blauw had de overtoon in de stad, etc).

Owja en vele gebouwen konden kapot!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
De naam van het spel dat vidyax zocht, is al gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Prachtig spel, heel veel gespeeld met m'n vader vroeger op de oude Kangaroo PC in zwart wit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
vroeger speelde ik bij een klasgenoot van me regelmatig een strategie spel, was eind jaren 90 en speelde zich ergens in zuid-oost europa af; Je was een opstandeling en probeerde provincies te veroveren van de overheerser (turks of zo volgens mij? )

Iemand een idee hoe dit heet en of en zo ja waar dit nog legaal te kopen/downloaden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rik86 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:29:
vroeger speelde ik bij een klasgenoot van me regelmatig een strategie spel, was eind jaren 90 en speelde zich ergens in zuid-oost europa af; Je was een opstandeling en probeerde provincies te veroveren van de overheerser (turks of zo volgens mij? )

Iemand een idee hoe dit heet en of en zo ja waar dit nog legaal te kopen/downloaden is...
Genghis Khan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
nee, later, 't was eind jaren 90 dacht ik 97 of 98 vermoed ik
't was telkens een kasteel oid dat je moest veroveren, evt met slotgracht die je ook uit kon bouwen en zo;
staat me iets van bij dat je soms een gracht over moest en dat je die dan dicht moest gooien door gewoon boerenvolk, al kan 't zijn dat ik spellen door elkaar haal :P

[ Voor 8% gewijzigd door rik86 op 17-05-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, het is wat vaagjes maar zou Age of Empires het niet kunnen zijn alhoewel dat nogal een algemeen spel is met meerdere "vijanden"

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik86 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:34:
nee, later, 't was eind jaren 90 dacht ik 97 of 98 vermoed ik
't was telkens een kasteel oid dat je moest veroveren, evt met slotgracht die je ook uit kon bouwen en zo;
staat me iets van bij dat je soms een gracht over moest en dat je die dan dicht moest gooien door gewoon boerenvolk, al kan 't zijn dat ik spellen door elkaar haal :P
Stronghold ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
ik heb zelf nog ff door gegoogled, 't is vlad tepes dracula

http://www.mobygames.com/game/vlad-tepes-dracula

nu nog dit spel zien te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

rik86 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:05:
ik heb zelf nog ff door gegoogled, 't is vlad tepes dracula

http://www.mobygames.com/game/vlad-tepes-dracula

nu nog dit spel zien te vinden :P
* Khaine heeft de originele CD nog liggen ergens :)

Volgens mij nooit meer aan de praat kunnen krijgen. Misschien met dosbox (nooit geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Een collega liet me laatst weer 's een versie van moonlander zien, en toen moest ik terugdenken aan een soortgelijk spel wat ik ongeveer eind 90's / begin 00's gespeeld moet hebben op het win platform.

Je ziet een 2 dimensionaal veld, van opzij (ala moonlander maar dan full color etc) maar bent echt een ruimtescheepje met enkel een booster ipv een lander met side thrusters. Je kunt dus enkel 'vooruit' en roteren.

In het veld moet je van je begin landingspad -> einde landingspad toe

Echter, er komen steeds meer 'obstakels', knoppen, bewegende zaken etc.

Full color, leuke gravity. Veel leuke uurtjes mee gehad.

Iemand enig idee wat dat geweest zou kunnen zijn? Heb al wat lopen googelen, maar kom steeds bij allerlei flash games uit :(

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Ik zoek geen spel zelf maar de naam van een van Mario's vijanden, namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://cowclan.nl/images/stories/prijsvraag.jpg

Dacht dat dat hier ook wel in t topic kon :)

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Kamek, een magikoopa. Grote rol in SMW2 Yoshi's Island :)

Edit: potverdorie, laat je mij nu je prijsvraag oplossen?? Stuur je de prijs dan ook op?

[ Voor 127% gewijzigd door MaximusTG op 29-05-2011 20:36 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Haha als dat kon wel ja :P

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik zoek 'n heeeeel oud spel, waarbij je 'n detective was, en je moest de dief/misdadiger volgen over de hele wereld. Het was enigszins grafisch, maar zonder bewegende beelden. Als je in 'n nieuwe stad was aangekomen, kon je met 'n paar mensen praten, en die gaven je dan hints. Hoe minder hints je nodig had om te weten naar welke stad de boef gegaan was, hoe sneller je hem in z'n kraag kon pakken.

Zo'n hint kon bijv. zijn "hij ging naar 'n prachtig opera-huis" en dan moest jij bedenken dat het Sidney was. Of "hij zei iets over 'n scheve toren" en dan wist je dat het Pisa was. 't Was eigenlijk voornamelijk goed op je topografische/toeristische kennis wat op te krikken, maar 'k vond 't leuk.

Iemand?

[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 02-06-2011 13:42 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 15:13
Is dat niet Where in the world is Carmen Sandiego?

Wikipedia: Where in the World Is Carmen Sandiego?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik denk 't wel, maar in m'n herinnering zag het er allemaal 'n beetje mooier uit... maar goed, dat weet ik dus ook niet meer zeker... Thnx!!! 'k Ga deze 'n keertje proberen :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 12-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Zoek een spel wat ik vroeger gespeeld had. Was toen op een Apple met Classic OS (zelfs nog voor PPC tijdperk volgens mij, maar dat weet ik niet meer zeker. iig draaide het op OS8). Het was een soort MechWarrior maar dan schuin van boven af. En er was iets met de politie... meer weet ik niet meer. Trouwens denk ik dat er ook een Dos/Win versie van geweest is, dus niet Apple only.

Weet een beetje weinig info, maar aangezien dit GOT is moet dat geen probleem zijn.

/edit Mechwarrior is het ook niet, Ten eerste kwam die later en is nooit voor de Mac geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door Roman op 06-06-2011 13:48 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roman schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:41:
Zoek een spel wat ik vroeger gespeeld had. Was toen op een Apple met Classic OS (zelfs nog voor PPC tijdperk volgens mij, maar dat weet ik niet meer zeker. iig draaide het op OS8). Het was een soort MechWarrior maar dan schuin van boven af. En er was iets met de politie... meer weet ik niet meer. Trouwens denk ik dat er ook een Dos/Win versie van geweest is, dus niet Apple only.

Weet een beetje weinig info, maar aangezien dit GOT is moet dat geen probleem zijn.
Future Cop L.A.P.D misschien ( screenshots )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 12-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

_/-\o_

Dat was het idd... Future Cop L.A.P.D.

Mijn dank is groot.. eens kijken of ik die nog ergens heb.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zoek de naam van een oud (platform?) spel. Ik speelde het op de computer toen ik ongeveer 8-12 jaar was. Het spel is dus uitgekomen rond het jaar 1995. Het was een 2D spel dat je bekeek van de zijkant, het doet qua idee denk ik een beetje denken aan Jazz Jack Rabbit of Keen. Voor mijn gevoel was het kleurenpalet voornamelijk rood/bruin. Wat ik vrij zeker weet is dat de Piana Sonata No. 11 van Mozart één van de achtergrond muziekjes was. Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat je moest doen maar waarschijnlijk gewoon een beetje over platformen springen, puzzeltjes oplossen en vijanden verslaan. Voor mij gevoel speelde je met een klein mannetje/beest dat nogal "schattig" was, maar hier kan ik helemaal naast zitten.

Iemand een idee aan de hand van deze vage beschrijving? Ik ben er gewoon naar op zoek omdat ik het frustrerend vind dat ik niet meer weet hoe het spel heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
monnick schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:33:
(...)Wat ik vrij zeker weet is dat de Piana Sonata No. 11 van Mozart één van de achtergrond muziekjes was. (...)
Dat muziekje zat zeker weten bij Lemmings, maar dat spel is niet echt te vergelijken met Jazz Jackrabbit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 11:34
monnick schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:33:
Ik zoek de naam van een oud (platform?) spel. Ik speelde het op de computer toen ik ongeveer 8-12 jaar was. Het spel is dus uitgekomen rond het jaar 1995. Het was een 2D spel dat je bekeek van de zijkant, het doet qua idee denk ik een beetje denken aan Jazz Jack Rabbit of Keen. Voor mijn gevoel was het kleurenpalet voornamelijk rood/bruin. Wat ik vrij zeker weet is dat de Piana Sonata No. 11 van Mozart één van de achtergrond muziekjes was. Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat je moest doen maar waarschijnlijk gewoon een beetje over platformen springen, puzzeltjes oplossen en vijanden verslaan. Voor mij gevoel speelde je met een klein mannetje/beest dat nogal "schattig" was, maar hier kan ik helemaal naast zitten.

Iemand een idee aan de hand van deze vage beschrijving? Ik ben er gewoon naar op zoek omdat ik het frustrerend vind dat ik niet meer weet hoe het spel heet!

[video]
Ik gok dat het Thexder was, kan dat?

Extra informatie, kijk bij google afbeeldingen even voor Thexder 1, 2 en 95.

[ Voor 3% gewijzigd door Scorpion2k op 08-06-2011 15:53 . Reden: Uitbreiding Thexder opties ]

Pagina: 1 ... 19 ... 72 Laatste