Hmm nee, die zijn het beide niet. Ik heb ook het idee dat het een redelijk populair spel was. Ik associeer het personage waarmee je speelde met Redcat, maar daarvan zijn alleen educatieve games verschenen dus dat is het niet.
Redcat? Hmmm. Ik wilde eigenlijk Monster Bash gokken.
Saved by the buoyancy of citrus
Nog een long shot... Earthworm Jim 2 kwam ook rond 1995 uit en bevatte Moonlight Sonata. Komt ook dichter bij een grappig character in de buurt.
Misschien Hero's: the sanguin seven?
Ik weet niet zeker of het door jou genoemde muziekje als achtergrondmuziek werd gebruikt, maar de achtergrondliedjes waren wel veelal van dat soort. En de gameplay komt ook een beetje overeen met je omschrijving.
Ik weet niet zeker of het door jou genoemde muziekje als achtergrondmuziek werd gebruikt, maar de achtergrondliedjes waren wel veelal van dat soort. En de gameplay komt ook een beetje overeen met je omschrijving.
Hmm nee, die zijn het allemaal niet. Ik denk dat de game qua graphics tussen Hero's en Earthworm Jim 2 in zit. Die eerste ziet er minder mooi uit dan het spel dat ik bedoel en de laatste wel mooier.
Ik zit te graven naar dingen die ik me nog kan herinneren van het spel. Misschien had het personage een pan op z'n hoofd
Ik zit te graven naar dingen die ik me nog kan herinneren van het spel. Misschien had het personage een pan op z'n hoofd
Volgens mij bedoel je toch Redcat, en dan wel de allereerste, deze was nog voordat het een educatieve reeks werd. Kreeg je destijds gratis bij de Rabobank kan ik me herinneren. Deze had ook een pan op z'n hoofd:monnick schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:31:
Hmm nee, die zijn het allemaal niet. Ik denk dat de game qua graphics tussen Hero's en Earthworm Jim 2 in zit. Die eerste ziet er minder mooi uit dan het spel dat ik bedoel en de laatste wel mooier.
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Jaaaaaah, Redcat dus!! Die was het inderdaad
Super chill dat ik nu weet welk spel het is 
De punten die ik me kon herinneren klopten toch wel redelijk: rood/bruin kleurenschema, pan op hoofd, piano sonata
Even kijken of ik dat spel nog ergens kan downloaden.
De punten die ik me kon herinneren klopten toch wel redelijk: rood/bruin kleurenschema, pan op hoofd, piano sonata
Wij zoeken een spelletje dat we op de basisschool rond 1997 hebben gespeeld onder Windows 3.11. Je liep als een jochie door het huis en moest dan allerlei alledaagse taken uitvoeren, zoals eten, douchen, naar de wc gaan, het oud papier buiten zetten... Telkens als je zoiets deed kreeg je een vraag voorgeschoteld, bijvoorbeeld "waarmee verspil je het minste water - douchen of in bad gaan?". Alle details komen wel bovendrijven, behalve die naam... iemand een idee? ;o
/jeugdtrauma
/jeugdtrauma
Thuis In Het Milieu

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Die hadden wij ook op de basisschool inderdaad, echter heb ik daar weinig mee gespeeld.
Best wel een hoog Sims gehalte, zou Will Wright dit vroeger ook gespeeld hebben
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Dat hadden wij thuis ook, en als jochie van 8 kon ik nooit de week vol krijgen
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Heb die helaas nooit kunnen vinden in het minder legale circuit 
Vroegah ook op de basisschool gespeeld....rond 1992-1993 al
Vroegah ook op de basisschool gespeeld....rond 1992-1993 al
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik zoek een spel uit het grijze verleden.
Het ging over een boom waar uilen in zaten. Ik dacht mij te herinneren dat het "Owl Tree" hete. Maar kan er op google en Moby niets vinden.
Weet niet meer voor welk systeem het was, kan C64, Amgia of TRS-80 geweest zijn (ik gok zo op het laatste).
Het ging over een boom waar uilen in zaten. Ik dacht mij te herinneren dat het "Owl Tree" hete. Maar kan er op google en Moby niets vinden.
Weet niet meer voor welk systeem het was, kan C64, Amgia of TRS-80 geweest zijn (ik gok zo op het laatste).
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Ik ben op zoek naar een spel voor volgens mij de C64 (of het moet de Amiga geweest zijn maar ik denk de C64) en het gaat erom dat je een vliegtuigje bent (niet zo'n dubbeldekker maar meer een straaljager) met de view van bovenaf met een view van het level: "/ /" of "\ \". Zover ik weet kon je het ook splitscreen spelen en was het vliegtuigje blauw of rood. Ik heb er al veel op lopen googlen (flying, airplane, fighter...) maar kon niet het juiste vinden. Iemand een idee?
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Bedoelen jullie misschien Shogo: Mobile Armor Division?Dreanor schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:07:
[...]
Ik weet denk ik welke game je bedoelt maar ik kan er helemaal niet op komen. -.- Ik ben mijn old school games aan het doorzoeken want ik heb hem zelfs op CD ... ergens.
Je bent een robot en je vecht tegen de stad min of meer. Je trap auto's kapot, vecht tegen mensen/helicopters en andere robots. Vooral de kleur blauw staat mij heel erg bij (blauw had de overtoon in de stad, etc).
Owja en vele gebouwen konden kapot!
Deze misschien?Roman schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:40:
Ik zoek een spel uit het grijze verleden.
dicky's diamonds
http://www.lemon64.com/fo...02b4a5d3c99a536dece422e01
Ha... Toch goed geheugen.. Owl Tree van James Talley uit 1979. Staat gewoon niet op Mobygames.
Wel hier op pagina 8: http://mocagh.org/ai/ai-summer80catalog.pdf
Jammer kan geen screenshot vinden.
@hierboven, helaas niet. Maar heb hem zelf al gevonden.
Wel hier op pagina 8: http://mocagh.org/ai/ai-summer80catalog.pdf
Jammer kan geen screenshot vinden.
@hierboven, helaas niet. Maar heb hem zelf al gevonden.
[ Voor 12% gewijzigd door Roman op 16-06-2011 11:05 ]
river raid misschienStep schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:50:
Ik ben op zoek naar een spel voor volgens mij de C64 (of het moet de Amiga geweest zijn maar ik denk de C64) en het gaat erom dat je een vliegtuigje bent (niet zo'n dubbeldekker maar meer een straaljager) met de view van bovenaf met een view van het level: "/ /" of "\ \". Zover ik weet kon je het ook splitscreen spelen en was het vliegtuigje blauw of rood. Ik heb er al veel op lopen googlen (flying, airplane, fighter...) maar kon niet het juiste vinden. Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Bornhald op 16-06-2011 11:08 ]
Hoi,
ben op zoek naar de naam van een spel voor de NES.
wat ik me nog kan herinneren is dat je als een soort van judo man rondliep.
Man had een wit (of grijskleurig) pak aan, en lang rood haar.
Met dat rode haar kon hij ook vijanden doden.
Hij buigt zijn hoofd dan naar voren, waardoor het lange rode haar ook naar voren slaat. Daarmee gaan de vijanden dan dood. Het spel was in 1995 in ieder geval al wel uit.
Het was een soort platform spel en je ging op dezelfde manier door de levels heen als bijv. super mario 3.
ben op zoek naar de naam van een spel voor de NES.
wat ik me nog kan herinneren is dat je als een soort van judo man rondliep.
Man had een wit (of grijskleurig) pak aan, en lang rood haar.
Met dat rode haar kon hij ook vijanden doden.
Hij buigt zijn hoofd dan naar voren, waardoor het lange rode haar ook naar voren slaat. Daarmee gaan de vijanden dan dood. Het spel was in 1995 in ieder geval al wel uit.
Het was een soort platform spel en je ging op dezelfde manier door de levels heen als bijv. super mario 3.
Verwijderd
Blue max ? screenshotsStep schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:50:
Misschien 1942 of de opvolger 1943? Die kon je volgens mij in 2-player "coop" spelen.Step schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:50:
River Raid wat Bornhald boven mij al noemde was ook briljant trouwens
Die heb ik laatst ook nog gevonden op een harde schijf!ijskonijn schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:51:
[...]
Volgens mij bedoel je toch Redcat, en dan wel de allereerste, deze was nog voordat het een educatieve reeks werd. Kreeg je destijds gratis bij de Rabobank kan ik me herinneren. Deze had ook een pan op z'n hoofd:
[afbeelding]
Was helaas niet speelbaar in Virtual machine met dos
Knopje naar links en red cat VLOOOOG over het scherm zeg maar.
Wel een gave oude game
Hahaha ja klopt ik heb die ooit ook nog eens proberen te spelen, een tikje op een pijltjestoets en redcat vloog het scherm over inderdaadPittie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:26:
[...]
Die heb ik laatst ook nog gevonden op een harde schijf!
Was helaas niet speelbaar in Virtual machine met dos
Knopje naar links en red cat VLOOOOG over het scherm zeg maar.
Wel een gave oude game
als je de cycles van dosbox terug zet moet je het wel op een speelbare snelheid kunnen krijgenijskonijn schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:29:
[...]
Hahaha ja klopt ik heb die ooit ook nog eens proberen te spelen, een tikje op een pijltjestoets en redcat vloog het scherm over inderdaad
Klopt, maar is toch al een redelijke tijd terug dat ik dat probeerde, heb dat toendertijd niet via dosbox gedaan. Sterker nog, volgens mij wist ik toendertijd nog niet eens van het bestaan van Dosbox afitons schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:30:
[...]
als je de cycles van dosbox terug zet moet je het wel op een speelbare snelheid kunnen krijgen
Ik heb lang geleden wel eens een spelletje gespeeld dat GB.exe heette. We hadden het op floppy-disk, maar daar is iets overheengezet dus foetsie. Ik ben de naam van het spelletje verder kwijt. Ik weet wel dat het een Schmup is.
Je had rechts een scoredingetje, en links ook een balk zodat het speelscherm in het midden lag. Dan bestuurde je een vliegtuigje naar boven en schoot je alles wat je tegen kwam bont en blauw
Je had rechts een scoredingetje, en links ook een balk zodat het speelscherm in het midden lag. Dan bestuurde je een vliegtuigje naar boven en schoot je alles wat je tegen kwam bont en blauw
Galactic BattleEduardboon schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:35:
Ik heb lang geleden wel eens een spelletje gespeeld dat GB.exe heette. We hadden het op floppy-disk, maar daar is iets overheengezet dus foetsie. Ik ben de naam van het spelletje verder kwijt. Ik weet wel dat het een Schmup is.
And I'm the only one and I walk alone.
Ik zoek een spel dat ik eind jaren 90/begin 2000 gespeeld heb op een windows 95 computer. Volgens mij draaide het spel onder MS DOS, maar zeker weten doe ik dat het niet.
Verder heb ik ook geen afbeeldingen, dus ik zal mijn best doen een zo duidelijk mogelijke omschrijving te geven:
Het spel betreft een arcade 2D side scroller adventure game (zoals super mario) waarbij je een bepaald personage bent. (volgens mij een koe) Door het uitschakelen van vijanden (door erop te springen) en het verzamelen van items ga je van het begin naar het einde van een level. In het spel staat een zuivelmerk/drank centraal (melk/yogi drink, ik weet het niet meer precies). Alle items in het spel zijn daar ook op afgestemd. Zo was 'nieuwe health' in de vorm van een pak melk/yogi. Het doel van het spel is om alle levels uit te spelen. Verder herinner ik me nog iets over een erg typerend intro/menu muziekje, maar hoe dit deuntje gaat weet ik niet meer. Volgens mij was het een Nederlands spel (iig Nederlands menu) maar Engels zou ook kunnen.
Ik weet dat dit erg summiere informatie is, maar hoop iemand de titel van dit spel (waar ik veel plezier aan heb beleefd) weet!
Verder heb ik ook geen afbeeldingen, dus ik zal mijn best doen een zo duidelijk mogelijke omschrijving te geven:
Het spel betreft een arcade 2D side scroller adventure game (zoals super mario) waarbij je een bepaald personage bent. (volgens mij een koe) Door het uitschakelen van vijanden (door erop te springen) en het verzamelen van items ga je van het begin naar het einde van een level. In het spel staat een zuivelmerk/drank centraal (melk/yogi drink, ik weet het niet meer precies). Alle items in het spel zijn daar ook op afgestemd. Zo was 'nieuwe health' in de vorm van een pak melk/yogi. Het doel van het spel is om alle levels uit te spelen. Verder herinner ik me nog iets over een erg typerend intro/menu muziekje, maar hoe dit deuntje gaat weet ik niet meer. Volgens mij was het een Nederlands spel (iig Nederlands menu) maar Engels zou ook kunnen.
Ik weet dat dit erg summiere informatie is, maar hoop iemand de titel van dit spel (waar ik veel plezier aan heb beleefd) weet!
[ Voor 4% gewijzigd door Stiffmeisterr op 16-06-2011 16:23 ]
Lijkt op het Yogho Yogho SpelStiffmeisterr schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:20:
Ik zoek een spel dat ik eind jaren 90/begin 2000 gespeeld heb op een windows 95 computer. Volgens mij draaide het spel onder MS DOS, maar zeker weten doe ik dat het niet.
Het spel betreft een arcade 2D side scroller adventure game (zoals super mario) waarbij je een bepaald personage bent. (volgens mij een koe) Door het uitschakelen van vijanden (door erop te springen) en het verzamelen van items ga je van het begin naar het einde van een level. In het spel staat een zuivelmerk/drank centraal (melk/yogi drink, ik weet het niet meer precies). Alle items in het spel zijn daar ook op afgestemd. Zo was 'nieuwe health' in de vorm van een pak melk/yogi. Het doel van het spel is om alle levels uit te spelen. Verder herinner ik me nog iets over een erg typerend intro/menu muziekje, maar hoe dit deuntje gaat weet ik niet meer. Volgens mij was het een Nederlands spel (iig Nederlands menu) maar Engels zou ook kunnen.![]()
Het is 'm! Fantastisch dat je 'm zo snel gevonden hebt. Dank daarvoor!ijskonijn schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:26:
[...]
Lijkt op het Yogho Yogho SpelAlleen ben je daar geen koe, dus weet niet of het 'm is.
Ik heb een keer een hele middag(!) lopen zoeken, zonder resultaat.
Dat ik dacht dat je een koe was komt denk ik hierdoor:

Ik zoek een spel wat ik ergens in de jaren van Snes heb gespeeld denk ik.
Het was een game dat scrollde van beneden naar boven en kon je met 2 spelers spelen. eentje was een helikopter en de andere een tank. of als je alleen speelde kon je kiezen uit deze twee dacht ik denk dat ik deze game ondertussen al 2 maanden zoek en kan hem maar niet vinden. Misschien dat iemand mij kan helpen, het is een beetje weinig info maar is het enigste wat ik nog echt kan herinneren. Bedankt alvast
Het was een game dat scrollde van beneden naar boven en kon je met 2 spelers spelen. eentje was een helikopter en de andere een tank. of als je alleen speelde kon je kiezen uit deze twee dacht ik denk dat ik deze game ondertussen al 2 maanden zoek en kan hem maar niet vinden. Misschien dat iemand mij kan helpen, het is een beetje weinig info maar is het enigste wat ik nog echt kan herinneren. Bedankt alvast
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Kijk geweldig!!!itons schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:19:
[afbeelding]
Kabuki Quantum Fighter?
Googled>nes game martial arts hair attack
dank je wel
Return Fire?Kadardar schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:42:
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Silk Worm? Of SWIV Fire Power 2000.Kadardar schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:42:

deze helaas niet. lijkt er wel op maar het scrollde zelf
helaas kon ik de video in je post niet zien omdat dat hier geblokkeerd word op me werk. misschien was dat wel al genoeg geweestitons schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:01:
[...]
Silk Worm? Of SWIV Fire Power 2000.
[video]
[afbeelding]
Ja dat is hem
ik herkende het aan de box

heb ook nog daarna nog een paar screenshots gekeken en nu weet ik het zeker
tijd om te zoeken of ik nu nog ergens kan halen
Super bedankt voor de hulp!
[ Voor 15% gewijzigd door Kadardar op 17-06-2011 09:26 ]
Ik zoek een spel, en dat heb ik ooit gespeeld op school.
Je was een mannetje, en die kon stofzuigen, douchen en het vuilnisbuiten zetten. Een soort sims dus. Ook slapen en eten waren geloof ik dingen die je kon doen.
Heel lelijk en pixelig maar ik heb het ergens voor nodig haha. Ik speelde het in groep... 3? Lol
Iemand die dit bekend voorkomt?
Zo leerder we denk ik verantwoordelijkheids gevoel te creeeren ofzo.
Je was een mannetje, en die kon stofzuigen, douchen en het vuilnisbuiten zetten. Een soort sims dus. Ook slapen en eten waren geloof ik dingen die je kon doen.
Heel lelijk en pixelig maar ik heb het ergens voor nodig haha. Ik speelde het in groep... 3? Lol
Verwijderd
Little computer people ? screenshotskats schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:10:
Trinsec in "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een ..." Thuis in het milieu?kats schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:10:
Ik zoek een spelletje dat ik overlaatst gespeeld heb (zal ergens in 2010 geweest zijn, recent dus)
Kan mij niet meer herinneren of het over een flash-spelletje ging of iets losstaand.
Het was een soort puzzle/physics game. Voor zover ik mij herinner bestuurde je een mannetje in first person view. Verder moest je om door te levels heen te raken puzzels op lossen door met een lasergun (oid) rotsen te bewerken (je kon dus rotsen/steen/stukken bouw doorsnijden, de losse blokken kon je dan gebruiken om bv hogerop te geraken). Ik dacht dat er ook een soort touw inzat waarmee je je naar de rotsen toe kon trekken.
Nog niet zo heel lang geleden, maar toch zo vaag
Iemand een idee waarover ik het heb?
Kan mij niet meer herinneren of het over een flash-spelletje ging of iets losstaand.
Het was een soort puzzle/physics game. Voor zover ik mij herinner bestuurde je een mannetje in first person view. Verder moest je om door te levels heen te raken puzzels op lossen door met een lasergun (oid) rotsen te bewerken (je kon dus rotsen/steen/stukken bouw doorsnijden, de losse blokken kon je dan gebruiken om bv hogerop te geraken). Ik dacht dat er ook een soort touw inzat waarmee je je naar de rotsen toe kon trekken.
Nog niet zo heel lang geleden, maar toch zo vaag

Iemand een idee waarover ik het heb?
Geniaal! Dat was hem inderdaad!Breaker schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:28:
[...]
Trinsec in "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een ..." Thuis in het milieu?
Bedankt!
Nu nog uitvogelen hoe ik het kan spelen.
Ik zoek een spel waarvan ik ooit een gif heb gezien. Het was een gifje van een dude, gezien in 3rd person, die in een woestijn achtig stadje op één of andere ton ging zitten en er iets mee deed zodat hij alsof die ton een jetpack was (brandbare stof er in) ermee opsteeg.
Het zag er vrij next-gen uit dus ik denk dat het een vrij nieuw/nog niet uitgekomen spel is.
Ik vond het er extreem vet uitzien en ik ben benieuwd welk spel het is. Iemand een idee?
Het zag er vrij next-gen uit dus ik denk dat het een vrij nieuw/nog niet uitgekomen spel is.
Ik vond het er extreem vet uitzien en ik ben benieuwd welk spel het is. Iemand een idee?
[ Voor 11% gewijzigd door Blaat op 19-06-2011 10:50 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik geloof dat dat een trailer was van een nieuw deel Just Cause. Als wij het over hetzelfde filmpje hebben had die persoon een soort van grappling hook waarmee hij een barrel die opsteeg vast greep.R420R schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:49:
Ik zoek een spel waarvan ik ooit een gif heb gezien. Het was een gifje van een dude, gezien in 3rd person, die in een woestijn achtig stadje op één of andere ton ging zitten en er iets mee deed zodat hij alsof die ton een jetpack was (brandbare stof er in) ermee opsteeg.
Klopt dit?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Dat klinkt inderdaad als Just Cause (2)
PSN id: NL_SToRM
Net even de trailer ervan gekeken in inderdaad, dit is het! Heel erg bedankt jongens!
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik zoek een MS Dos spel, en daar was je een mannetje en moest je gewoon van de ene kant naar de andere kant lopen en ook dan weer een verdieping lager en dan weer terug. En je had een laser gun.
Maar je had ook van die specials bijvoorbeeld een schoen dan kon je heel hoog springen.
Hele vage uitleg zullen er wel 10tallen van zijn maar misschien heeft iemand het juiste!
Ik weet ook niet echt meer hoe en wat.
Maar je had ook van die specials bijvoorbeeld een schoen dan kon je heel hoog springen.
Hele vage uitleg zullen er wel 10tallen van zijn maar misschien heeft iemand het juiste!
Weet je nog meer specials op te noemen Joostje?
Je had ook een pistool dan kon je 2 keer zo snel schieten.
Je had een magneet (of zo iets) dan kon je op de kop lopen
Je had een magneet (of zo iets) dan kon je op de kop lopen
Captain Comic?
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Joostje123 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:01:
Ik zoek een MS Dos spel, en daar was je een mannetje en moest je gewoon van de ene kant naar de andere kant lopen en ook dan weer een verdieping lager en dan weer terug. En je had een laser gun.

?
Ik zoek een klein spelletje, ik kan niet precies zeggen hoe oud het is maar ik heb het zo'n tien jaar geleden gespeeld.
Het spel was heel simpel. je moest je karakter ergens plaatsen, vervolgens drukte je op de 'play' knop waardoor het veld in leven kwam. Vervolgens kreeg je punten voor het aantal damage wat het karakter kreeg.
Er waren 2 lvls, 1 level was met een vrachtwagen welke ging rijden en eentje met een trap. door de karakter dus op verschillende plekken voor de vrachtwagen te plaatsen of op de trap te plaatsen moest je kijken op welke plek je het karakter het meest schade aan kon richten.
In mijn herrinering was het niet een spel wat echt in de winkel te koop was maar was het gewoon te downloaden en was het door een willekeurig persoon gemaakt die het online heeft gezet. Het spel was ook niet met veel kleuren en mooie graphics ofso. Het was heel basic
Het spel was heel simpel. je moest je karakter ergens plaatsen, vervolgens drukte je op de 'play' knop waardoor het veld in leven kwam. Vervolgens kreeg je punten voor het aantal damage wat het karakter kreeg.
Er waren 2 lvls, 1 level was met een vrachtwagen welke ging rijden en eentje met een trap. door de karakter dus op verschillende plekken voor de vrachtwagen te plaatsen of op de trap te plaatsen moest je kijken op welke plek je het karakter het meest schade aan kon richten.
In mijn herrinering was het niet een spel wat echt in de winkel te koop was maar was het gewoon te downloaden en was het door een willekeurig persoon gemaakt die het online heeft gezet. Het spel was ook niet met veel kleuren en mooie graphics ofso. Het was heel basic
http://jet.ro/dismount/nickvleeuwen schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:11:
Ik zoek een klein spelletje, ik kan niet precies zeggen hoe oud het is maar ik heb het zo'n tien jaar geleden gespeeld.
Supermooi, we zijn net weer even helemaal los gegaan met dit spel. Maar hoe heb je hem eigenlijk weten te vinden? Of wist je die naam gewoon nog...
Dat spel speelde iedere basisschoolscholier wel destijds, en is meerdere malen langsgekomen.Antique schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:13:
[...]
Supermooi, we zijn net weer even helemaal los gegaan met dit spel. Maar hoe heb je hem eigenlijk weten te vinden? Of wist je die naam gewoon nog...
Zit zelf nog met een basisschool spel voor zover ik weet kun je met een vliegtuigje rond vliegen over de wereld of met een boot en als je op de mount rushmore klikt dan gaan ze zingen en zo nog meer kenmerken om je geografie ophoog te krikken was volgens mij Nederlands
Wie o wie kent dit spel?
Wie o wie kent dit spel?
Stair dismount en Truck dismount en inderdaad daar te vinden.
Wel geniaal trouwens heb ik me heel lang mee vermaakt.

Hallo,
Ik zoek een spel, volgens mij een RPG waarin je een character was en je had een draak als ik het me goed kan herrineren, je kon rondvliegen met dat beest en vechten in de lucht.
Het is al een wat ouder spel, het heeft ook ooit op een Twilight cd gestaan.
Ik zoek een spel, volgens mij een RPG waarin je een character was en je had een draak als ik het me goed kan herrineren, je kon rondvliegen met dat beest en vechten in de lucht.
Het is al een wat ouder spel, het heeft ook ooit op een Twilight cd gestaan.
Volgens mij weet ik welke je bedoelt, ik kan alleen niet op de naam komen

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Player1S op 27-06-2011 12:30 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Yep, die bedoelde iktehsojiro schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:27:
Drakan: Order of the Flame.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Yep, dankjewel, ik had het spel trouwens zelf ook al gevondentehsojiro schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:27:
Drakan: Order of the Flame.
Werkt prima op Windows 7 Professional 64 bit, alleen de installatie moest ik uitvoeren op een virtuele XP machine.
Hoe heb je dit kunnen spelen? Heb het gedownload maar het lukt me niet. HahaAntique schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:13:
[...]
dosbox for the win.
volgens de leesmij moet het in de map c:\milieu staan.
wat ik gedaan heb, is een map milieu aanmaken op de root en daar de gamefiles in gezet.
Vervolgens in dosbox gewoon mount c c:\
en dan is milieu netjes c:\milieu. Daar start je netjes de exe op.
wat ik gedaan heb, is een map milieu aanmaken op de root en daar de gamefiles in gezet.
Vervolgens in dosbox gewoon mount c c:\
en dan is milieu netjes c:\milieu. Daar start je netjes de exe op.
Ik heb in de c schijf de map van milieu gezet. En dosbox opgestart. Toen mount c c:\milieu gedaan en dan komt er te staan: Drive C is mounted with a local directory c:\milieu\.
En dan niks meer.
Hoe verder?
Edit:
Nevermind got it. Daarna heb ik c: ingevuld en daarna milieu. Toen werkte het. Top! Bedankt voor je uitleg.
En dan niks meer.
Hoe verder?
Edit:
Nevermind got it. Daarna heb ik c: ingevuld en daarna milieu. Toen werkte het. Top! Bedankt voor je uitleg.
[ Voor 22% gewijzigd door kats op 29-06-2011 18:45 . Reden: Heb het antwoord ]
Hallo allemaal,
Van tijd tot tijd krijg ik een ingeving van een spel en moet ik het spelen, maar ik kan het nergens vinden, want ik weet de naam niet zeker meer.
Het is een RTS. Het is een Nederlands spel. Je moest als ik het goed herinner Turkije veroveren. Alle stemmen waren ook in het Nederlands.Units die je had waren kruisbogen en zwaardvechters en ridders enz. Het is heel oud. Ik DACHT dat het Dracula heette, maar ik kan er niks over vinden.
Welk spel is dit? Iemand een link voor me? Ik had gezocht mbv de links in de topic start, maar kon het niet vinden.
Ik heb het inmiddels gevonden
http://www.gamesmeter.nl/game/5780
EDIT2
Weet iemand hoe ik eraan kan komen?
Van tijd tot tijd krijg ik een ingeving van een spel en moet ik het spelen, maar ik kan het nergens vinden, want ik weet de naam niet zeker meer.
Het is een RTS. Het is een Nederlands spel. Je moest als ik het goed herinner Turkije veroveren. Alle stemmen waren ook in het Nederlands.Units die je had waren kruisbogen en zwaardvechters en ridders enz. Het is heel oud. Ik DACHT dat het Dracula heette, maar ik kan er niks over vinden.
Welk spel is dit? Iemand een link voor me? Ik had gezocht mbv de links in de topic start, maar kon het niet vinden.
EDIT2
[ Voor 9% gewijzigd door Stranglem op 12-07-2011 17:28 ]
Leven en laten leven!
google it zou ik zeggen

Lijkt me redelijk abandonware dus downloadable all the way.
[ Voor 13% gewijzigd door Flex0r op 13-07-2011 08:57 ]
Toevallig heb ik die nog *ergens* thuis liggen. Dat wordt goed zoeken.Stranglem schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:09:
Hallo allemaal,
EDIT2
Het slechte nieuws is dat 'ie het ook echt alleen maar doet onder Windows 95 en 98. Onder XP krijg ik 'm niet aan de praat en Vista/7 kan ik helemaal vergeten
Wel een poging gedaan met een Windows 98 VM, maar dat was ook om te huilen helaas.
Hallo.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een spel.
Gaat om een spel van ik denk ongeveer 10 jaar geleden, op windows. Soort van Age of Empires look. Je moest een dorp bouwen met mannetjes en vrouwtjes, je kon dan een huisje neerzetten om ze met elkaar te laten paren zodat ze kinderen zouden krijgen. Meer weet ik eigenlijk niet van deze game maar ben er wel naar opzoek!
WIE O WIE!!!
Bedankt!
Gaat om een spel van ik denk ongeveer 10 jaar geleden, op windows. Soort van Age of Empires look. Je moest een dorp bouwen met mannetjes en vrouwtjes, je kon dan een huisje neerzetten om ze met elkaar te laten paren zodat ze kinderen zouden krijgen. Meer weet ik eigenlijk niet van deze game maar ben er wel naar opzoek!
WIE O WIE!!!
Bedankt!
Verwijderd
Volgens mij is dat zo'n beetje het meeste gezochte spel in dit topic : Beasts and bumpkinsboy1803 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:36:
Hallo.
WIE O WIE!!!
Bedankt!
Edit: al antwoord gekregen in zelf gestart topic
[ Voor 100% gewijzigd door Sibrand op 23-07-2011 16:42 ]
Heul vroeger (jaar of 15 geleden denk ik) heb ik een tijdje een bierbrouw/verkoop spel gespeeld, en ik kan nergens meer vinden welke het was.
Het speelde zich af in duitsland, je maakte bier en verkocht/distribueerde het volgens mij. De brouwerijen hadden gefingeerde duitse plaatsnamen (lupononia kan ik me nog herinneren als vervanger voor Wolfsburg) Het draaide op dos, en ik denk dat het in europa gemaakt was, de taal was engels. Ik speelde het op een monochoom scherm, maar of het spel dat ook was weet ik niet.
Ik realiseer me dat dit allemaal heel vaag klinkt, en google kon ook niets maken van mijn herinneringen, maar misschien dat iemand hier een lichtje op gaat.
Het speelde zich af in duitsland, je maakte bier en verkocht/distribueerde het volgens mij. De brouwerijen hadden gefingeerde duitse plaatsnamen (lupononia kan ik me nog herinneren als vervanger voor Wolfsburg) Het draaide op dos, en ik denk dat het in europa gemaakt was, de taal was engels. Ik speelde het op een monochoom scherm, maar of het spel dat ook was weet ik niet.
Ik realiseer me dat dit allemaal heel vaag klinkt, en google kon ook niets maken van mijn herinneringen, maar misschien dat iemand hier een lichtje op gaat.
http://www.beer-war.com/index.html misschien?Teddy schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:27:
Heul vroeger (jaar of 15 geleden denk ik) heb ik een tijdje een bierbrouw/verkoop spel gespeeld, en ik kan nergens meer vinden welke het was.
En anders een van deze:
http://www.biersekte.de/p...rtschaftssimulationen.php
Weet iemand de naam van een RTS die veel op Age of Empires leek, maar zich afspeelde in China? De graphics waren ongeveer gelijkwaardig aan die van AOE1.
Beste tweakers,
Vandaag ben ik puur uit verveling op zoek gegaan naar wat spellen die ik vroeger heb gespeeld.
Er is 1 spel dat ik heel graag weer eens wil spelen, er is alleen een probleempje;
Ik ben de naam van dit spel vergeten!
Het gaat om een RTS van 5-8 jaar geleden, waarbij je een stad hebt en meer kunt starten.
Er zijn meerdere bronnen van grondstoffen (bijv. Olie en diamant oid.) waarmee je de stad (die steeds een tijdperk 'omhoog' kan, tot het heden.)
Je speelt tegen andere spelers die elk hun eigen gebied hebben dat is aangegeven met lijnen op de kaart, binnen je eigen lijnen kan je bouwen, en je kunt je gebied uitbreiden door steden te beginnen of vijandige steden te vernietigen.
Oh, en het is niet empire earth ben ik achtergekomen, het lijkt er heel erg op alleen de steden die je bouwt hebben de namen van de grootste steden in het land dat je bent.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt,
Sibrand
Vandaag ben ik puur uit verveling op zoek gegaan naar wat spellen die ik vroeger heb gespeeld.
Er is 1 spel dat ik heel graag weer eens wil spelen, er is alleen een probleempje;
Ik ben de naam van dit spel vergeten!
Het gaat om een RTS van 5-8 jaar geleden, waarbij je een stad hebt en meer kunt starten.
Er zijn meerdere bronnen van grondstoffen (bijv. Olie en diamant oid.) waarmee je de stad (die steeds een tijdperk 'omhoog' kan, tot het heden.)
Je speelt tegen andere spelers die elk hun eigen gebied hebben dat is aangegeven met lijnen op de kaart, binnen je eigen lijnen kan je bouwen, en je kunt je gebied uitbreiden door steden te beginnen of vijandige steden te vernietigen.
Oh, en het is niet empire earth ben ik achtergekomen, het lijkt er heel erg op alleen de steden die je bouwt hebben de namen van de grootste steden in het land dat je bent.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt,
Sibrand
Rise of Nation misschien?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Jaaa dat is hem welll!Rakkerzero schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:47:
Rise of Nation misschien?
Mijn dank is groot, ik kan weer even vooruit.
Wikipedia: Three Kingdoms: Fate of the Dragonq-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:03:
Weet iemand de naam van een RTS die veel op Age of Empires leek, maar zich afspeelde in China? De graphics waren ongeveer gelijkwaardig aan die van AOE1.
Thanks! Het was denk ik "Dragon Throne: Battle of Red Cliffs", de opvolger van dat spel!
Jaren geleden speelde ik een spel en ben nieuwsgierig of dit nog bestaat (of iets wat erop lijkt).
Het was een Online FPS/RTS. Je had 2 partijen die steeds tegen elkaar streden.
Binnen zo'n team was er 1 iemand de commander hij speelde als het ware een RTS.
Hij kon de basis bouwen en gebouwen plaatsen om zo betere wapens ter beschikking te stellen.
De rest was FPS en was het gewoon gebieden veroveren.
Het speelde zich af in een bos/jungle en volgens mij had je als basis een pijl en boog.
Edit: Heb het al gevonden. Spel heette Savage en er is ook een savage 2 eens kijken of het nog leuk is
Het was een Online FPS/RTS. Je had 2 partijen die steeds tegen elkaar streden.
Binnen zo'n team was er 1 iemand de commander hij speelde als het ware een RTS.
Hij kon de basis bouwen en gebouwen plaatsen om zo betere wapens ter beschikking te stellen.
De rest was FPS en was het gewoon gebieden veroveren.
Het speelde zich af in een bos/jungle en volgens mij had je als basis een pijl en boog.
Edit: Heb het al gevonden. Spel heette Savage en er is ook een savage 2 eens kijken of het nog leuk is
[ Voor 14% gewijzigd door Meekoh op 28-07-2011 20:05 ]
Computer says no
Ik zoek een spel waar je een detective speelt.
Wat herinner ik?
Je assistent afleiden met haar computer om iets uit haar la te pakken
Peper in Cola.
Het einde was iets van een attractie waar mensen in verdwenen en ze tot hamburgers werden verwerkt in een kelder.
Ik geloof ook dat het zwart wit was maar daar ben ik niet zeker van.
Wat herinner ik?
Peper in Cola.
Het einde was iets van een attractie waar mensen in verdwenen en ze tot hamburgers werden verwerkt in een kelder.
We all make choices, but in the end, our choices make us.
Welke tijd was het ongeveer uit? Was het een adventure? DOS game? PSX?
Verwijderd
hmmm, het enige dat ik kan vinden na een beetje googlen is Orion burgerSkye Menjou schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:15:
Ik zoek een spel waar je een detective speelt.
Wat herinner ik?
Peper in Cola.
XPapNia schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:21:
Welke tijd was het ongeveer uit? Was het een adventure? DOS game? PSX?
Ik denk dat het indie was, OH en het is niet orion burger.
Gevonden: http://www.deirdrakiai.com/my-games/ Cubert Badbone PI
[ Voor 14% gewijzigd door DaxHyena op 04-08-2011 02:08 ]
We all make choices, but in the end, our choices make us.
Ruim 15 jaar geleden speelde ik met een enige regelmaat een simpele tank spel onder dos. Grafisch geheel ruk, maar wel erg leuk. Enkel kenmerken:
* Je ziet alles van bovenaf
* Je speelt het met z'n tweeen
* Je hebt allebei een 'basis' ziet er letterlijk uit als: [ ]
* De een speelde volgens mij met de kleur rood en de ander met blauw. Je speelde dit op 1 pc met 1 toetsenbord
* Om je basis is allemaal bruin 'zand' waar je door heen moet. Je maakt een soort gangenstelsel. Door het zand kun je langzaam rijden waardoor het zwart wordt. Een andere optie is om 'te schieten' waardoor je sneller beweegt
* Naar mijn weten was en een meter dat aangaf hoeveel bezine of ammo je had. Met rijden en/of schieten nam het sneller af. Je kon bijtanken in je [ ] basis.
* Het spel was splitscreen en grafisch geen hoogstandje
Ben al een langere tijd opzoek hiernaar, wie kan mij helpen? *Gevonden*
* De een speelde volgens mij met de kleur rood en de ander met blauw. Je speelde dit op 1 pc met 1 toetsenbord
* Om je basis is allemaal bruin 'zand' waar je door heen moet. Je maakt een soort gangenstelsel. Door het zand kun je langzaam rijden waardoor het zwart wordt. Een andere optie is om 'te schieten' waardoor je sneller beweegt
* Naar mijn weten was en een meter dat aangaf hoeveel bezine of ammo je had. Met rijden en/of schieten nam het sneller af. Je kon bijtanken in je [ ] basis.
Ben al een langere tijd opzoek hiernaar, wie kan mij helpen? *Gevonden*
Na een weekend plaatjes kijken bij Google heb ik het gevonden. Het blijkt tunneler te zijn:
[ Voor 10% gewijzigd door BadpunK op 16-08-2011 09:20 ]
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Dat klinkt als 'Fire Power' al is dat misschien weer te oud en mist het dat gangen idee... hmmm nog even verder denkenBadpunK schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:35:
Ruim 15 jaar geleden speelde ik met een enige regelmaat een simpele tank spel onder dos. Grafisch geheel ruk, maar wel erg leuk. Enkel kenmerken:
Ben al een langere tijd opzoek hiernaar, wie kan mij helpen?
[ Voor 3% gewijzigd door Shin_Alu op 05-08-2011 12:18 ]
Taru tossing moet een olympische sport worden
Weet iemand toevallig welk spel dit is ?

Space Rangers 2 Reboot
Google Reverse Image Search FTW
Google Reverse Image Search FTW

[ Voor 46% gewijzigd door Matis op 05-08-2011 21:01 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik had vroeger op de Amiga 500 een spel wat zich afspeelde in een soort spookhuis.
Je poppetje had een jetpack en je moest volgens mij door allemaal kamers heen. Door de kamers vlogen dan wel eens stoelen langs het plafond etc. ik weet totaal niet meer de naam. Ik dacht 'Time Runner', maar daar kan ik niets op spelen. Het was een 2d sidecroll achtig spel, waarbij er maar 1 kamer van het huis per keer werd getoond. Je zag dus geen andere kamers, tenzij je door de deur liep.
Iemand enig idee?
Edit: Never mind.. dus wel Timerunner. Vaag dat ik er vorige keer niets op kon vinden...
http://www.thelegacy.de/M...t_language=en&game_id=631
Je poppetje had een jetpack en je moest volgens mij door allemaal kamers heen. Door de kamers vlogen dan wel eens stoelen langs het plafond etc. ik weet totaal niet meer de naam. Ik dacht 'Time Runner', maar daar kan ik niets op spelen. Het was een 2d sidecroll achtig spel, waarbij er maar 1 kamer van het huis per keer werd getoond. Je zag dus geen andere kamers, tenzij je door de deur liep.
Iemand enig idee?
Edit: Never mind.. dus wel Timerunner. Vaag dat ik er vorige keer niets op kon vinden...

http://www.thelegacy.de/M...t_language=en&game_id=631
[ Voor 14% gewijzigd door JK op 06-08-2011 13:51 ]
Ik moest eerst even aan HERO denken