Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er oude trading card games (magic, yugi-oh,pokemon,etc.) die je over lan kunt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic, ik kom het pas net tegen.
Gelijk moet ik aan een game denken die ik vroeger wel eens bij een vriend speelde; het was een racegame, waarbij je auto's kon kopen en uit elkaar halen. Detail: ik geloof dat je zelfs handmatig op ieder schroefje moest drukken om de onderdelen los te krijgen. Deze onderdelen kon je dan weer in andere auto's plaatsen, om zo bijvoorbeeld een hele snelle motor in een oude auto te zetten, waardoor de AI dacht dat je sloom was.
Rond dezelfde tijd speelde ik ook Knights and Merchants, dus het is minimaal 13 jaar oud. Het was geloof ik semi-3d, maar dit weet ik niet meer helemaal zeker.

Hopelijk weet iemand hoe het heet, zodat ik het op kan gaan zoeken en kijken of het nog net zo leuk was als vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:02:
Leuk topic, ik kom het pas net tegen.
Gelijk moet ik aan een game denken die ik vroeger wel eens bij een vriend speelde; het was een racegame, waarbij je auto's kon kopen en uit elkaar halen. Detail: ik geloof dat je zelfs handmatig op ieder schroefje moest drukken om de onderdelen los te krijgen. Deze onderdelen kon je dan weer in andere auto's plaatsen, om zo bijvoorbeeld een hele snelle motor in een oude auto te zetten, waardoor de AI dacht dat je sloom was.
Rond dezelfde tijd speelde ik ook Knights and Merchants, dus het is minimaal 13 jaar oud. Het was geloof ik semi-3d, maar dit weet ik niet meer helemaal zeker.

Hopelijk weet iemand hoe het heet, zodat ik het op kan gaan zoeken en kijken of het nog net zo leuk was als vroeger :)
Misschien Street Rod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is 'm! Heel erg bedankt, heb hier al vaker over nagedacht maar nooit gevonden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:09

kimjansen

Nu ff niks...

Ik heb hem nog niet hier kunnen vinden, maar het was een spel/simulator meer gericht op AI, ergens begin van vorig decennium.

Kenmerken waren een heel eenvoudig zwart en rechthoekig speelveld, je had een robot tot je beschikking (een simpel driehoekje) en een budget voor 'acties' per zet. Je had tegenstanders die net als jij in een hoek van het speelveld begonnen en een bepaald gedrag hadden. Je kon het gedrag van een robot programmeren zodanig dat hij bijvoorbeeld kon uitvogelen van welke kant je werd aangevallen, of juist als een kip zonder kop over het speelveld bewegen of in het wilde weg schieten.

Volgens mij is het iets van AIBots, maar dat ziet er heel anders uit dan ik me herinner.

Speed kills, but beauty lives forever...

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
kimjansen schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:32:
Ik heb hem nog niet hier kunnen vinden, maar het was een spel/simulator meer gericht op AI, ergens begin van vorig decennium.

Kenmerken waren een heel eenvoudig zwart en rechthoekig speelveld, je had een robot tot je beschikking (een simpel driehoekje) en een budget voor 'acties' per zet. Je had tegenstanders die net als jij in een hoek van het speelveld begonnen en een bepaald gedrag hadden. Je kon het gedrag van een robot programmeren zodanig dat hij bijvoorbeeld kon uitvogelen van welke kant je werd aangevallen, of juist als een kip zonder kop over het speelveld bewegen of in het wilde weg schieten.

Volgens mij is het iets van AIBots, maar dat ziet er heel anders uit dan ik me herinner.
AT-robots?

YouTube: AT-Robots - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag heren en dames,

Ik ben op zoek naar een spel, waarschijnlijk een first person shooter
Het spelveld is op een boerderij (volgens mij een typisch amerikaanse boederij)

En je kunt gebruik maken van onder andere een dubbelloops geweer en dergelijke.

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:26:
Dag heren en dames,

Ik ben op zoek naar een spel, waarschijnlijk een first person shooter
Het spelveld is op een boerderij (volgens mij een typisch amerikaanse boederij)

En je kunt gebruik maken van onder andere een dubbelloops geweer en dergelijke.

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank!
Redneck Rampage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is hem helemaal, kun er niet meer opkomen! Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:43:
[...]

Dat is hem helemaal, kun er niet meer opkomen! Thanks _/-\o_
Kon er maar één zijn, maar mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Weet iemand de naam van deze game?

Platform PC, en leek heel erg op Caesar 3, maar dan in een Aziatische/Chinese setting. Je kon kool en andere groenten verbouwen, en diverse soorten tempels bouwen, voor elke religieuze stroom een andere. Hoe verder je in de game kwam, hoe meer stuff je unlockte (nieuwe gebouwen e.d.) Omdat ik dacht dat het erg op Caesar 3 leek heb ik al even gekeken bij oude Sierra games, maar zie niets wat er op lijkt.

BvD

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Het was niet toevallig Egyptisch? Want dan zou ik Pharaoh zeggen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

kimjansen schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:32:

Je bedoelt waarschijnlijk RoboCom, erg leuk om mee te spelen :) Zelf ooit nog een variant op gemaakt waarbij de scripts van de bots onderhevig waren aan evolutie om ze zo nog beter (proberen) te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ram0n op 15-08-2011 12:48 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

MaximusTG schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 07:53:
Het was niet toevallig Egyptisch? Want dan zou ik Pharaoh zeggen.
Nope, echt iets uit Azië/China. Het boeddhisme was niet zo'n hit in Egypte volgens mij :+

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
ride277 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:32:
[...]

Nope, echt iets uit Azië/China. Het boeddhisme was niet zo'n hit in Egypte volgens mij :+
Civ 4 dan misschien? Daarin kun je voor elke religieuze stroming een bijbehorende tempel bouwen dacht ik. (Inclusief Boeddhisme)

[ Voor 3% gewijzigd door stefanass op 16-08-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Laatst online: 23-04 15:30
ride277 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 02:37:

Platform PC, en leek heel erg op Caesar 3, maar dan in een Aziatische/Chinese setting. Je kon kool en andere groenten verbouwen, en diverse soorten tempels bouwen, voor elke religieuze stroom een andere. Hoe verder je in de game kwam, hoe meer stuff je unlockte (nieuwe gebouwen e.d.) Omdat ik dacht dat het erg op Caesar 3 leek heb ik al even gekeken bij oude Sierra games, maar zie niets wat er op lijkt.

BvD
Gokje: Emperor: Rise of the Middle Kingdom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Omg geweldig dat zo'n topic bestaat :D!

Ik zal maar eens proberen te omschrijven wat voor game ik zoek:

Vroeger (zo'n 10 jaar terug denk ik) waren er nog die Twilight CD's / DVD's. Daar had ik een spel opgevonden en het ging als volgt.

Het spel is 2,5D. Een soort van RTS / Strategy game. Het spel speelt zich af in de "lucht". Iedere speler heeft een basis op eilanden in de wolken. Door middel van bruggen bouwen kan men verbinding maken met andere eilandjes. Op deze eilandjes kan je dan weer verdediging bouwen en resources onttreken indien aanwezig op dat platformpje. De bruggen zelf storten naar verloop van tijd weer in (tis immers in de wolken).
De gebouwen moet je voorzien van een soort van elictriciteit (die je op kan wekken uit de resources). Deze resources raken naar verloop van tijd op en dus moet je tactisch alle resources proberen te capturen. Tevens is het einddoel om de basis van de tegenstander te slopen, door middel van torens en kanonnen.

Het is een vrij futuristische setting.

Wie of wie weet wat ik bedoel :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Prachtig topic,

ik zit al jaren aan een spel te denken dat ik vroeger speelde op de Playstation 1. Je bent een robot en je speelt 1 tegen 1. ik kan me niet veel meer herinneren behalve dat het speelveld heel groot was, je kon springen/vliegen en was soms een behoorlijke tijd naar elkaar op bezoek.

Een wat vage omschrijving maar hopelijk kunnen jullie hier wat mee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
@Squishie: Bedoel je deze:

Wikipedia: NetStorm: Islands At War

@Alwinonline:
Armored Core?
Afbeeldingslocatie: http://img.gamespot.com/gamespot/images/screenshots/ps2/ArmoredCore2/armoredcore2_screen003.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door MaximusTG op 17-08-2011 11:24 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Godmiljaar :D Ik ben hier al jaren naar opzoek hahaha :D

hartelijk bedankt.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

edit: Had ik dit topic maar eerder gevonden :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Squishie op 17-08-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Gegoogled op:
rts bridges resources islands sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Offtopic Dan moet ik maar eens beter leren googlen ;)

nog steeds: Hulde aan dit topic :P. Ik kom veel klassiekers tegen.

[ Voor 47% gewijzigd door Squishie op 17-08-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Alwinonline schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:18:
Prachtig topic,

ik zit al jaren aan een spel te denken dat ik vroeger speelde op de Playstation 1. Je bent een robot en je speelt 1 tegen 1. ik kan me niet veel meer herinneren behalve dat het speelveld heel groot was, je kon springen/vliegen en was soms een behoorlijke tijd naar elkaar op bezoek.

Een wat vage omschrijving maar hopelijk kunnen jullie hier wat mee,
Misschien Rise of the Robots:

Wikipedia: Rise of the Robots

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dit was hem inderdaad, hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik weet niet zeker welke game het wel is, maar zeker niet Rise of the Robots, het speelveld was gewoon 1 scherm groot, beetje zoals in Mortal Kombat of Street Fighter. (Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat iemand vrijwillig dat spel wilt spelen, wat een bagger spelw as dat zeg).

Ik ben geneigd om te zeggen Armored Core, maar deze was toch niet 1v1?

Edit: Ninja'd, ben te lang aan het dneken geweest :p

[ Voor 4% gewijzigd door Nazanir op 17-08-2011 13:36 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Ik zoek al ongeveer 15 jaar naar een game uit de Tulip XT tijd :p

Het was een soort PacMan-setting, maar dan met een vogelgezichtje en je moest navigeren tussen muren van nullen als ik het goed heb.

Spel was iig helemaal getekend in ASCII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:50

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

fabianspoelman schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:12:
Ik zoek al ongeveer 15 jaar naar een game uit de Tulip XT tijd :p

Het was een soort PacMan-setting, maar dan met een vogelgezichtje en je moest navigeren tussen muren van nullen als ik het goed heb.

Spel was iig helemaal getekend in ASCII.
Ik dacht eerst aan:
http://www.textmodegames.com/download/zzt.html

Maar Snipes schoot mij net te binnen en lijkt meer op hetgeen jij beschrijft:
http://www.textmodegames.com/download/snipes.html

[ Voor 32% gewijzigd door BadpunK op 17-08-2011 15:37 ]

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
BadpunK schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:37:
[...]

Ik dacht eerst aan:
http://www.textmodegames.com/download/zzt.html

Maar Snipes schoot mij net te binnen en lijkt meer op hetgeen jij beschrijft:
http://www.textmodegames.com/download/snipes.html
Held! _/-\o_

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Malthus schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:40:
[...]

Gokje: Emperor: Rise of the Middle Kingdom?
Thanx, dat was em :)

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Al een tijdje ben ik naar het volgende spel op zoek, ik dacht dat het Heist heette, maar kan hier op zowel google en youtube kan ik niet het goede vinden, komt vooral heist:the payday aan, maar dat is het niet.

Voor zover ik weet was het topdown, en kon je een paar characters besturen, en was het de bedoeling dat je een overval pleegde, en natuurlijk niet werd betrapt, vandaar ook dat ik dacht dat het Heist of The Heist heette. Ik weet ook nog dat het van zo'n twilight cd komt. Het was op de pc, zo'n 10 tot 15 jaar geleden.

Wie o wie helpt mij aan de goede titel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
MrCostanzo schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:12:
Al een tijdje ben ik naar het volgende spel op zoek, ik dacht dat het Heist heette, maar kan hier op zowel google en youtube kan ik niet het goede vinden, komt vooral heist:the payday aan, maar dat is het niet.

Voor zover ik weet was het topdown, en kon je een paar characters besturen, en was het de bedoeling dat je een overval pleegde, en natuurlijk niet werd betrapt, vandaar ook dat ik dacht dat het Heist of The Heist heette. Ik weet ook nog dat het van zo'n twilight cd komt. Het was op de pc, zo'n 10 tot 15 jaar geleden.

Misschien "They $tole a million"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Is dat voor de PC en tien tot vijftien jaar geleden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Topicstarter

Lijkt me Heist.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dain_Bramage
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 13:41

The Clue! misschien? Het is een remake van They stole a million voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Laatst online: 12-09 17:43
The Clue lijkt mee leuk spelletje, maar het was inderdaad wel Heist, nou moet ik mezelf toch echt even achter de oren krabben en me gaan verdiepen in de edele kunst der googlen,

Iedereen, en vooral PromoX, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Ik zoek een oude point&click adventure/horror game.
Speelt zoals escape from monkey island / broken sword. Je begint hangend in je parachute in een boom in het jungle. Je bent uit een passagiersvliegtuig gesprongen dat zojuist was neergestort. Het enige wat ik nog weet is dat je naar dat vliegtuig kon lopen en daar wat spullen van de overledene moest pakken.

Ik kwam nooit verder, ik was toen 11 ofzo :P

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donowitz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:10:
Ik zoek een oude point&click adventure/horror game.
Speelt zoals escape from monkey island / broken sword. Je begint hangend in je parachute in een boom in het jungle. Je bent uit een passagiersvliegtuig gesprongen dat zojuist was neergestort. Het enige wat ik nog weet is dat je naar dat vliegtuig kon lopen en daar wat spullen van de overledene moest pakken.

Ik kwam nooit verder, ik was toen 11 ofzo :P
misschien Flight of the Amazon Queen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Zelfde genre en setting, maar de game die ik me kan herinneren had meer een duistere sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Mr Looney Adventure - Journey to Jungle

[ Voor 5% gewijzigd door BadpunK op 19-08-2011 12:40 ]

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Bedankt allemaal, het is Escape from Delirium
Gevonden via google images met: "dos game plane crash in jungle"

[ Voor 26% gewijzigd door dannbla op 19-08-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoToXxiCc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2022
Ik ben ook al jaren opzoek naar een spelletje dat ik vroeger op de basisschool speelde op ouwe windows 95 computers.

Het was een spel waarbij je met een rood balletje (met een gezicht erop getekend) van platform naar platform moest springen en die platformen waren dan voornamelijk trampolines van wat ik me kan herinneren.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
NoToXxiCc schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:01:
Ik ben ook al jaren opzoek naar een spelletje dat ik vroeger op de basisschool speelde op ouwe windows 95 computers.

Het was een spel waarbij je met een rood balletje (met een gezicht erop getekend) van platform naar platform moest springen en die platformen waren dan voornamelijk trampolines van wat ik me kan herinneren.

Iemand enig idee?
Supaplex ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoToXxiCc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2022
Nee dat is hem niet, het is echt dat je van onder naar boven van trampoline naar trampoline springt en dan boven aan is het level voorbij.

Ook is het spel heel kleurrijk en zag het erg goed uit voor zijn tijd. Volgens mij kwam er ook iets met Bungee in de naam voor, maar ik weet het niet zeker.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuurmeister
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 16:44
NoToXxiCc schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:13:
Nee dat is hem niet, het is echt dat je van onder naar boven van trampoline naar trampoline springt en dan boven aan is het level voorbij.

Ook is het spel heel kleurrijk en zag het erg goed uit voor zijn tijd. Volgens mij kwam er ook iets met Bungee in de naam voor, maar ik weet het niet zeker.

Iemand nog ideeën?
Bedoel je Bumpy's Arcade Fantasy?

[ Voor 17% gewijzigd door zuurmeister op 19-08-2011 15:47 . Reden: andere link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
Squishie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:30:
Offtopic Dan moet ik maar eens beter leren googlen ;)

nog steeds: Hulde aan dit topic :P. Ik kom veel klassiekers tegen.
Wat een briljant spel is dit toch... Jammer dat niet zoveel mensen hem meer spelen... Ik heb het ooit nog een tijd online gedaan.. Echt erg netjes uitgevoerd gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:26
Ik zoek een spel voor de mac, het was freeware. Je ben een roze spookje en je schiet op (balletjes of monsters?). Je keek van boven en de achtergrond bestond uit vlakjes, een soort tegelvloer. Wat ik nog weet van het verhaal dat het over een kasteel ging. weet iemand hoe dit spel heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Ik zoek een game een rts.

Je had verschillende alien rassen je moest een beschaving opbouwen en research kon je doen naar bepaalde technologie.

Je kon verschillende voertuigen en schepen maken (eentje heete holocaust)was een tank volgens mij.

Het is een oude game..1 ras kon mindcontrol volgens mij maar weet niet zeker.

als je op een fabriek klikte kreeg je onderaan dat gebouw dan poppetjes te zien rood en groen (wie iets doet en wie niets doet kwa productie)

Je had een overal map waar je dan je gevechtsunits naar toe kon slepen om zo dat gebied te veroveren.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt als deadlock of het vervolg erop :)
nog steeds een leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:17:
Dat klinkt als deadlock of het vervolg erop :)
nog steeds een leuk spel.
DAT IS HEM!!!! thx zocht dat spel al een hele tijd.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 11:34
NoToXxiCc schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:01:

Iemand enig idee?
Klinkt nogal als Cool Spot. Rood mannetje met gezicht en hij kon hoog springen. Tevens kon je in de lucht van ballon naar ballon springen middels trampolines. Het spel is uitgekomen in 1994.

[ Voor 13% gewijzigd door Scorpion2k op 23-08-2011 07:51 . Reden: Betere omschrijving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
Daar dacht ik ook al aan... maar geen trampolines iirc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek het volgende DOS spel:

Ik vermoed een Puzzel strategie game.
2D.

Naam: (is niet correct maar hoe ik het herinner:) Eggle land ??? of egs land??? iets als dit maar het kan net zo goed totaal anders heten.

Het level begint je moet van de ene deur naar de andere deur lopen. dit doe je door blokjes te verschuiven en dan wel zo dat monsters jou niet kunnen pakken. en vallende (ik weet niet precies wat er viel) op de verschoven blokjes vielen i.p.v op jou poppetje. Als je bij de 2de deur aan was gekomen ging je door naar het volgende level. ( ik weet niet of er nog een kaart tussen zat zou kunnen, zou ook niet kunnen) elk level werd moeilijker en op een punt was er maar 1 mogelijkheid om het veld te doorkruisen.

:) en nu maar hopen dat iemand weet hoe dit spel heet.

liefs Pleepc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Volgens Mobygames niet uitgekomen voor DOS, maar misschien is het een game uit de Eggerland/Adventures of Lolo reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:24
Ik zoek een hele oude.

Vroeger op de middelbare school hadden wij bij aardrijkskunde een spel waar je een gezin in een ontwikkelingsland was. Je kon op een bergwand verbouwen, een terras aanleggen, of houtkappen. Elk jaar kwam er een extra kind bij in de familie, en je moest zorgen jaarlijks genoeg voedsel voor je familie te hebben. Het was enorm basic, je kon maar 1 commando per jaar doen oid.

Als je teveel bos kapte en er kwam regen, dan spoelden je akkers weg.
Als je een terras aanlegde zodat dit niet gebeurde had je misschien niet genoeg voer dat jaar.
Je kon maar een paar keer verbouwen voordat je ruimte moest maken door te kappen.
Eigenlijk was er gewoon no way out.

Was in DOS op een 386/486, rond 1994 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion2k
Dit is een beetje het zelfde principe, niet dat hiermee je vraag beantwoord is, maar wellicht kun je via deze link tot je antwoord komen:

http://www.3rdworldfarmer.com/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Mijn eerste computerspel speelde ik op de oude computer van mijn grootouders. Het was een soort profielschets programma: je begon met een ei-vorm waarna je kapsels, snorren, mond, neus etc kon toevoegen. Volgens mij kon je deze kiezen uit een lijst of uit knoppen met icoontjes er op. Er waren maar beperkte keuzemogelijkheden en het was allemaal zwart-wit.

Dank aan degene die mij de naam kan geven :) .Ook nog even gezocht op een andere game die ik bij mijn grootouders speelde: Amazing Spider-Man]. Hoe cool!! :P

Aub geen links naar abandonwarez.

[ Voor 10% gewijzigd door psychoclown op 24-08-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion2k
Het klinkt als Mr. Potato Head Activity Pack. Lastig om te bepalen of dit het spel is wat je zoekt. Er is eerder ooit een Mr Potato Head spel uitgekomen op de Mac (rond 1986). Dit spel is uitgekomen rond 1998. Maar Amazing Spiderman weer rond 1990.

Wellicht zie ik nog een Mr Potato Head spel over het hoofd dat rond de jaren 90 is uitgekomen. Het internet is op mijn werk nogal afgeschermd dus het is lastig zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 07:50:
Volgens Mobygames niet uitgekomen voor DOS, maar misschien is het een game uit de Eggerland/Adventures of Lolo reeks?
Ik vermoed dat dit hem is. weet je ook waar ik hem eventueel kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:19:
[...]
Ik vermoed dat dit hem is. weet je ook waar ik hem eventueel kan downloaden?
Ik denk dat je daar zelf even naar moeten zoeken aangezien het vast geen freeware is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEyes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08-2023
Ik zoek de naam van een spel wat we op de basisschool vaak speelde (naast Thuis in het milieu).

Ik weet niet zo heel veel van het spel meer, alleen vage dingen.
Het was een spel waarbij je een vrachtwagen had, en je moest iets doen met melk. Je kon volgens mij de vrachtwagen vullen en legen en nog iets doen met de melk.

Het is niet veel, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

ik zoek oude pc game iets met naam war.... het speelt af in toekomst waar al oorlogen niet in echt gevochten meer word maar op Internet je kon toen onder ander kiezen uit VS rusland UK en nog paar maar weet naam niet meer maar je kan alles doen wat je nu kan bij bf games kan maar dit game was al uit voor dat BF1942 uit kwam

en dezen type muziek hoor je de heel tijd wat echt super was
YouTube: Beethoven, Symphony No 7, II Karajan, Berliner Phil - YouTube

verhaal was dacht ik dat computer op hol geslagen was en jij moet die gaan stopen door elken land die in game zat verslaan en je krijg daar door steeds beter tanks en ander weapon

[ Voor 3% gewijzigd door Motaro op 29-08-2011 17:41 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt als codename eagle, voorloper van bf1942.
Al kon ik mij niet herinneren dat het over een op hol geslagen computer ging. Dat klink dan meer als carrier command of het vervolg erop hostile waters

Maar het zou ook nog net zo goed uprising kunnen zijn bedenk ik mij net

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

die zijn ook niet

maar heb hem gevonde YouTube: Wargasm - YouTube en dit is die in game muziek het is gewoon zo vet die type muziek bij zo game

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
NoUseWhatsoever schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:20:
Mijn eerste computerspel speelde ik op de oude computer van mijn grootouders. Het was een soort profielschets programma: je begon met een ei-vorm waarna je kapsels, snorren, mond, neus etc kon toevoegen. Volgens mij kon je deze kiezen uit een lijst of uit knoppen met icoontjes er op. Er waren maar beperkte keuzemogelijkheden en het was allemaal zwart-wit.

Dank aan degene die mij de naam kan geven :) .Ook nog even gezocht op een andere game die ik bij mijn grootouders speelde: Amazing Spider-Man]. Hoe cool!! :P
Volgens mij bedoel je Funny Face
Afbeeldingslocatie: http://downloaddosgamesfree.com/wp-content/uploads/2011/08/funnyface.gif

[ Voor 0% gewijzigd door CappieL op 30-08-2011 16:51 . Reden: screendump erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

op de Amiga-500 volgens mij hadden we vroeger een spel.
het was american footbal / rugby.
en je kon de poppetjes van de tegenstander ook dood maken. soms kwam het hoofd los en kon je die ook oppakken net als de bal. je kon het met 2 spelers spelen. al mijn zoek opdrachten komen uit op bloodbowl, maar dat is het niet...

EDIT:
natuurlijk kom je op de naam als je op send drukt:
Brutal Sports Football

[ Voor 19% gewijzigd door skoozie op 31-08-2011 09:10 . Reden: Gevonden ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Aetje schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:48:
Ik zoek een oud spel. Ik weet dat het een space strategie spel was. Je begint op een planeet in een enkel zonnestelsel. Er draaien meerdere planeten om een centrale zon. Je kan van je eigen planeet een vloot naar een andere planeet sturen om deze over te nemen. Het spel was turn based, en aan het einde van een turn gaan de planeten draaien (waardoor sommige planeten makkelijker of moeilijker voor elkaar te bereiken zijn). De vloten trekken ook in een soort van spirale baan van planeet naar planeet. Het was grafisch... VGA of SVGA denk ik.
Fallen Haven misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Hm, jaar geleden ofzo kwam ik een game tegen, wat ik wel erg tof vond.
Het was een soort Asteroids, maar dan multiplayer :D met upgrades voor je schip etc.

Volgensmij heb ik de juiste al gevonden 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Overlegne op 02-09-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ik ben op zoek naar een Dungeon Keeper lookalike. Maar in plaats van dat het fantasy was, was het in de toekomst. Ik meen ook nog te herinneren dat je in een ruimte station zit, waarbij je verschillende delen kon openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:23
Ik speelde vroeger een game bij mijn vriend waar je een (ruimte)schip had waarbij je zelf tegels kon toevoegen en dan erop kon bouwen. Hier kon je bijvoorbeeld wapens op bouwen. En dan kwamen er vijanden die ook een schip hadden die je kapot moest maken, het level wat ik trouwens speelde was op een besneeuwd landschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
CappieL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:51:
[...]

Volgens mij bedoel je Funny Face
[afbeelding]
Ziet er precies zo uit ja! Ga gelijk kijken of ik hem kan vinden. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhalix schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:13:
Ik ben op zoek naar een Dungeon Keeper lookalike. Maar in plaats van dat het fantasy was, was het in de toekomst. Ik meen ook nog te herinneren dat je in een ruimte station zit, waarbij je verschillende delen kon openen.
hmmm, klinkt een beetje als Startopia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een adventure PC game. Ik heb het in 1998 / 1999 gespeeld. Het speelde zich af in het bos en je moest dieren helpen. Ik kan me herinneren dat er een stuk in het spel was waar je een hobbelpaard in elkaar moest zetten en je moest voor sommige 'problemen' als bewijsmateriaal dingen fotograferen. Heeft iemand misschien een idee? Ik ben hier echt al heel lang naar op zoek..

• Roshnak
  • Laatst online: 12-09 14:04

Roshnak

PSN: Roshgill

Hallo, ik zoek de naam van een spel die ik vroeger speelde op een twilight cd volgens mij.
Het spel was dat je een baby kon zijn met vleugels een soort elfje, die in mensen kon en dan kon jij vervolgens met dat persoon verder spelen. Weet iemand hoe dat spel heet die ik bedoel, ik zou hem namelijk graag een keer weer willen spelen, alvast bedankt. :)

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29

Khaine

Python liefhebber

Roshnak schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:27:
Hallo, ik zoek de naam van een spel die ik vroeger speelde op een twilight cd volgens mij.
Het spel was dat je een baby kon zijn met vleugels een soort elfje, die in mensen kon en dan kon jij vervolgens met dat persoon verder spelen. Weet iemand hoe dat spel heet die ik bedoel, ik zou hem namelijk graag een keer weer willen spelen, alvast bedankt. :)
Messiah?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Roshnak
  • Laatst online: 12-09 14:04

Roshnak

PSN: Roshgill

Dat is hem dank je wel ! :D

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Jaren geleden (ik denk eind jaren 90) speelde ik bij een vriend ooit een detective game. Ik weet het niet meer zeker, maar ik denk dat deze game nederlands was. Ik herinner me alleen het begin van het spel, waar je een appartement binnengaat en opzoek gaat naar aanwijzingen. Ik meen me te herinneren dat je het antwoordapparaat kon beluisteren. Volgens mij ging het om de vermissing/ontvoering/moord op een vrouw?

[ Voor 9% gewijzigd door F0kke op 21-09-2011 14:36 ]

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Was het point and click? En weet je toevallig nog de stijl (realistisch, cartoony, etc.)?

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• F0kke
De game was vrij realistisch en naar mijn weten in 3d (geen cartoon), in ieder geval point en click. Ik weet niet meer of je vrij kon rondlopen, als dat wel zo was was het zeker geen third person. Ben als een gek aant googlen, maar zover nog geen resultaat.

[ Voor 13% gewijzigd door F0kke op 21-09-2011 14:42 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Misschien Tex Murphy: Under A Killing Moon?

Saved by the buoyancy of citrus

• F0kke
Nee, dat was hem niet helaas. Iets staat me bij dat de game nederlands was (niet 100% zeker). Zoals gezegd werd volgens mij een zo "normaal" mogelijke sfeer te creeren (geen fantasie of praktijken als in 7th guest). Het appartement waar je begint met spelen had volgens mij een open wenteltrap naar boven in de woonkamer. Inrichting was modern en strak. 8)7

Was overigens voor Windows 95. Ik denk dat er misschien wel 25+ jarigen hier zijn die de game ooit gespeeld hebben. :)

[ Voor 14% gewijzigd door F0kke op 21-09-2011 15:07 ]

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
F0kke schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:01:
Nee, dat was hem niet helaas. Iets staat me bij dat de game nederlands was (niet 100% zeker). Zoals gezegd werd volgens mij een zo "normaal" mogelijke sfeer te creeren (geen fantasie of praktijken als in 7th guest). Het appartement waar je begint met spelen had volgens mij een open wenteltrap naar boven in de woonkamer. Inrichting was modern en strak. 8)7

Was overigens voor Windows 95. Ik denk dat er misschien wel 25+ jarigen hier zijn die de game ooit gespeeld hebben. :)
Je had vroeger een poos lang heel veel van die FMV video games
Euhm, Black dahlia mischien? Dat begint als een normale detective

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
F0kke schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:28:
Jaren geleden (ik denk eind jaren 90) speelde ik bij een vriend ooit een detective game. Ik weet het niet meer zeker, maar ik denk dat deze game nederlands was. Ik herinner me alleen het begin van het spel, waar je een appartement binnengaat en opzoek gaat naar aanwijzingen. Ik meen me te herinneren dat je het antwoordapparaat kon beluisteren. Volgens mij ging het om de vermissing/ontvoering/moord op een vrouw?
The Colonel's Quest? Kan me er niet heel veel meer van voor de geest halen maar was een detective-game van eind jaren 80/begin jaren 90.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Sinking Island van Benoît Sokal tovallig?

Wikipedia: Sinking Island

* Roman is groot van van Benoît Sokal.

/edit laat maar... is te nieuw. (dacht dat dat spel al ouder was).

The Mystery of the Druids is ook een detective game uit 2001

Wikipedia: The Mystery of the Druids

Maar denk dat dat ook nog te jong is.

Verder zijn er nog een hoop Nancy Drew spellen, maar dat is volgens mij allemaal 3rd person.

Of.. Lighthouse: The Dark Being, is first person, maar op later tijdstip toch niet echt detective maar meer mysterieus,

Wikipedia: Lighthouse: The Dark Being

[ Voor 71% gewijzigd door Roman op 22-09-2011 14:53 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:39

Inspecteur Banaan?

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:55

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ik blijf denken aan 'inspecteur Banaan' maar dan ook alleen maar omdat dat Nederlands is. 3D zou ik dat niet willen noemen ;)

en iemand was me net voor ook nog

[ Voor 13% gewijzigd door Shin_Alu op 22-09-2011 15:22 ]

Taru tossing moet een olympische sport worden

Verwijderd

Moordspel? Een van de Virtual Murder games? Weet je verder echt niks meer over hoe je gesprekken kon voeren, misschien een opvallend voorwerp in je inventaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
ik zoek een spel (hoop dat het nog ergens te downloaden is voor pc oid). De pc versie heette conquest (DOS tijd), maar ik vermoed dat dat neit de echte naam was maar de naam van het bestand oid (Daar kan ik namelijk niets op vinden).

Je vloog met een vogel van links naar rechts, jekon het ook samen spelen. Door op een toets te rammen ging je harder flapperen en omhoog, je kun ook naar links en rechts sturen. Je moest proberen boven de vijandige vogels terecht te komen en hen zo naar beneden te drukken. Speelde het in zwart wit, is dus laaaaaang geleden :D

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018

Sanitarium? (http://www.gamespot.com/52149)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Boefmans schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:07:
ik zoek een spel (hoop dat het nog ergens te downloaden is voor pc oid). De pc versie heette conquest (DOS tijd), maar ik vermoed dat dat neit de echte naam was maar de naam van het bestand oid (Daar kan ik namelijk niets op vinden).

Je vloog met een vogel van links naar rechts, jekon het ook samen spelen. Door op een toets te rammen ging je harder flapperen en omhoog, je kun ook naar links en rechts sturen. Je moest proberen boven de vijandige vogels terecht te komen en hen zo naar beneden te drukken. Speelde het in zwart wit, is dus laaaaaang geleden :D
Conquest/Joust :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 11-09 18:39
Sorry voor het late antwoord, maar dit klopt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Vroeger, dat ik op de basisschool zat (13 jaar terug) hadden wij op school een taalspel.

In het spel bestuurde je een vliegende schotel die je door een gangenstelsel moest manoeuvreren. Op bepaalde punten kwam je opdrachten tegen waarbij je een aantal woorden moest invullen. Hoe dit precies in zijn werk ging weet ik niet zeker.

Gaat dus om een vliegende schotel + het leren van een taal :p wie weet zich dit te herinneren en weet het naam van het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dark0z schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:15:
Vroeger, dat ik op de basisschool zat (13 jaar terug) hadden wij op school een taalspel.

In het spel bestuurde je een vliegende schotel die je door een gangenstelsel moest manoeuvreren. Op bepaalde punten kwam je opdrachten tegen waarbij je een aantal woorden moest invullen. Hoe dit precies in zijn werk ging weet ik niet zeker.

Gaat dus om een vliegende schotel + het leren van een taal :p wie weet zich dit te herinneren en weet het naam van het spel?
Niet opgelet dat je het nu over moet doen? :+
Kan mij ook nog wel zoiets herinneren, maar hoe het heten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Ik geloof dat het "De grotten van Oberon" is gemaakt door Radarsoft.
Afbeeldingslocatie: http://www.generation-msx.nl/msxdb/image.php?type=extra&imagetype=&filename=3094-3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik zat ook aan Grotten van Oberon te denken maar ik kan me er niet van herinneren dat ik er veel in moest typen. Maar dat is niet zo erg, het is minimaal 17 jaar geleden dat ik dat spel voor het laatst gespeeld heb. :+

Saved by the buoyancy of citrus

• AOC
  • Niet online

AOC

Ha wat vet :) dat is hem inderdaad. Maar kan nergens youtube filmpje en/of online game mogelijkheden vinden, jammer

[ Voor 12% gewijzigd door AOC op 24-09-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Roman schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:41:
Sinking Island van Benoît Sokal tovallig?

Wikipedia: Sinking Island

* Roman is groot van van Benoît Sokal.

/edit laat maar... is te nieuw. (dacht dat dat spel al ouder was).

The Mystery of the Druids is ook een detective game uit 2001

Wikipedia: The Mystery of the Druids

Maar denk dat dat ook nog te jong is.

Verder zijn er nog een hoop Nancy Drew spellen, maar dat is volgens mij allemaal 3rd person.

Of.. Lighthouse: The Dark Being, is first person, maar op later tijdstip toch niet echt detective maar meer mysterieus,

Wikipedia: Lighthouse: The Dark Being
Bedankt voor de moeite, nee deze games zijn het helaas ook niet. Banaan, Sanitarium of een van de Murder Mystery games of Nancy Drew games is het helaas ook niet. Ik ben bang dat ik me gewoon te weinig herinner van deze game om hem ooit nog terug te vinden. :P

De game was voor Windows 95, en begint volgens mij dus met het ingaan van een appartement van een vrouw (misschien wel een/de vriendin van de speler), waar je onder andere een telefoonbeantwoordapparaat kunt afluisteren. Ook heb je volgens mij een soort code nodig voor een kluis (of iets anders) in dat appartement, maar ook dat weet ik niet meer zeker. Een ding is me duidelijk, die dame is weg, en je bent daar dus opzoek naar een aanwijzing. De titel van de game bestaat volgens mij uit 1 woord, beginnend met een a of e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

F0kke schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:51:
[...]

Bedankt voor de moeite, nee deze games zijn het helaas ook niet. Banaan, Sanitarium of een van de Murder Mystery games of Nancy Drew games is het helaas ook niet. Ik ben bang dat ik me gewoon te weinig herinner van deze game om hem ooit nog terug te vinden. :P

De game was voor Windows 95, en begint volgens mij dus met het ingaan van een appartement van een vrouw (misschien wel een/de vriendin van de speler), waar je onder andere een telefoonbeantwoordapparaat kunt afluisteren. Ook heb je volgens mij een soort code nodig voor een kluis (of iets anders) in dat appartement, maar ook dat weet ik niet meer zeker. Een ding is me duidelijk, die dame is weg, en je bent daar dus opzoek naar een aanwijzing. De titel van de game bestaat volgens mij uit 1 woord, beginnend met een a of e...
Gokje: "Jennifer is missing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
BadpunK schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:40:
[...]

Gokje: "Jennifer is missing"
Nee, de game was niet cartoony, voor die tijd zag het er best realistisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29

Khaine

Python liefhebber

F0kke schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:02:
[...]

Nee, de game was niet cartoony, voor die tijd zag het er best realistisch uit.
Is het dan RA?

Ik ga even een plaatje googlen want dat spel speelde ik ook nogal wat (het heet geen RA voluit, maar dat was de gangbare titel).

[EDIT]

Ik doelde dus op The Dagger of Amon Ra

[ Voor 15% gewijzigd door Khaine op 26-09-2011 19:02 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Arrangement? Is wel van ietsjes later, maar doordat het door slechts een man gemaakt is zijn de graphics wat gedateerd ;) Verhaal komt wel overeen.
Pagina: 1 ... 21 ... 72 Laatste