Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:27:
The Arrangement? Is wel van ietsjes later, maar doordat het door slechts een man gemaakt is zijn de graphics wat gedateerd ;) Verhaal komt wel overeen.
Volgens mij kan het bijna niet anders dan dat het deze game is, want de graphics zijn absoluut in de stijl die ik me herrinner! Wellicht dat ik me dan echt in de leeftijd van de game vergist heb...Super bedankt voor al jullie speurwerk, ik ga meteen verder met de "tweede" zoektocht! ;)

Ik denk dat ik na dagen zoeken er toch achter ben: Evidence: The Last Resort. Het zal wel aan mijn brakke geheugen liggen, want mijn eerder omschrijving is zoals ik lees niet helemaal accuraat..

Publisher: BMG Interactive
Developer: Microids
Platform: PC
Genre: Adventure
Release Date: 06/01/97

[ Voor 25% gewijzigd door F0kke op 01-10-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Op de MSX 2 speelde ik vroeger een top down space shooter (dus echt in de ruimte, en echt top-down ;)). Wat ik er mij van herinner is dat ik het grafisch best wel mooi vond. En dat er naar ruimteschepen soms ook asteroiden voorbij kwamen.

Ik heb totaal geen idee welke publisher het spel heeft uitgebracht, of hoe het spel ongeveer heet. :P. Was volgens mij ook niet een doorslaand succes, want op de vele retro websites kom ik hem zo snel ook niet tegen.

Wie o wie kan mij helpen om een stukje nostalgie terug te vinden? Hoe heette dat spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:12

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Space Manbow? Afbeeldingslocatie: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20110415172260/vsrecommendedgames/images/thumb/c/cd/Space_Manbow.png/200px-Space_Manbow.png

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
Da's toch niet top-down, gekkie. ;)

Ik kwam Aleste tegen maar die is wel bekend op zich, dus ik vermoed dat dat 'm ook niet gaat zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoregaming101.net/aleste/aleste2msx-3.gif

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 18:55

Standeman

Prutser 1e klasse

Zanec-ex misschien?
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/s/130621-zanac-ex-msx-screenshot-shoot-an-group-of-objects-for-special.jpg

Of was het misschien Laydock?
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/s/132950-laydock-msx-screenshot-asteroidss.jpg

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Naj_Geetsrev schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:51:
Op de MSX 2 speelde ik vroeger een top down space shooter (dus echt in de ruimte, en echt top-down ;)). Wat ik er mij van herinner is dat ik het grafisch best wel mooi vond. En dat er naar ruimteschepen soms ook asteroiden voorbij kwamen.

Ik heb totaal geen idee welke publisher het spel heeft uitgebracht, of hoe het spel ongeveer heet. :P. Was volgens mij ook niet een doorslaand succes, want op de vele retro websites kom ik hem zo snel ook niet tegen.

Wie o wie kan mij helpen om een stukje nostalgie terug te vinden? Hoe heette dat spel?
Grote gok hoor, maar bij space shooter op de MSX denk ik al snel aan Bosconian

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 12:50

latislos

zie signature

misschien Zanac-Ex? nog steeds een van mijn favorieten :)
Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/l/130621-zanac-ex-msx-screenshot-shoot-an-group-of-objects-for-special.png

of Aleste ?
Afbeeldingslocatie: http://mortal.shang.free.fr/images/shmup/boss/snes/super_aleste_boss1.png

[ Voor 7% gewijzigd door latislos op 06-10-2011 22:40 ]

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Cyphax schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:33:
Da's toch niet top-down, gekkie. ;)
Heb ik vroeger veel gespeeld en was eerste wat in mij opkwam.. O-)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Zanac 1-2 (voorlopers van Aleste)
Aleste 1-2-Special (al was dat geen vliegtuigje)
Laydoc 1-Super-2
Sky jaguar

er zijn er zoveel... kijk eens op SHMUPS

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik zoek zelf ook nog een MSX-2 game,

Een top-down shooter, waarin je begint in een tactical map, Daarop vijandelijke bases en squadrons, al je elkaar aanraakt krijg je een stukje shooter, Je kan options (zoals Nemesis etc.) krijgen, en andere wapens ontwikkellen. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het is inderdaad Laydock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik zoek eigenlijk niet echt een specifieke naam van een spel... maar ik ben al erg lang op zoek naar een mogelijkheid om Burnout 2: Point of Impact op de PC te kunnen spelen.
Wellicht weet iemand hier of er ook een vergelijkbare game ooit is gemaakt voor de PC?

Het gaat met name om de "Crash" gamemode. Je krijgt een retesnelle auto onder je kont geschoven en moet een crash maken die een target haalt uitgedrukt in een aantal Dollars. :)
Ik heb me hier jaren geleden altijd kostelijk mee vermaakt en ben eigenlijk op zoek naar een manier om dit opnieuw te beleven maar dan op de PC.

Ik sta open voor allerlei alternatieven, maar ken geen andere games die zo'n soort gamemode kennen...
Burnout: Paradise heb ik in bezit, maar de vervanger van Crash genaamd "Showtime" heeft niet echt een objective en is daardoor stukken minder leuk (je kan door blijven rollen met je auto... beetje krom eigenlijk).

Iemand een idee? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Da_maniaC schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:22:
Ik zoek eigenlijk niet echt een specifieke naam van een spel... maar ik ben al erg lang op zoek naar een mogelijkheid om Burnout 2: Point of Impact op de PC te kunnen spelen.
Wellicht weet iemand hier of er ook een vergelijkbare game ooit is gemaakt voor de PC?

Het gaat met name om de "Crash" gamemode. Je krijgt een retesnelle auto onder je kont geschoven en moet een crash maken die een target haalt uitgedrukt in een aantal Dollars. :)
Ik heb me hier jaren geleden altijd kostelijk mee vermaakt en ben eigenlijk op zoek naar een manier om dit opnieuw te beleven maar dan op de PC.

Ik sta open voor allerlei alternatieven, maar ken geen andere games die zo'n soort gamemode kennen...
Burnout: Paradise heb ik in bezit, maar de vervanger van Crash genaamd "Showtime" heeft niet echt een objective en is daardoor stukken minder leuk (je kan door blijven rollen met je auto... beetje krom eigenlijk).

Gebruik van een emulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

udenjpg schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:32:
Ik zoek zelf ook nog een MSX-2 game,

Een top-down shooter, waarin je begint in een tactical map, Daarop vijandelijke bases en squadrons, al je elkaar aanraakt krijg je een stukje shooter, Je kan options (zoals Nemesis etc.) krijgen, en andere wapens ontwikkellen. iemand enig idee?
Na lang graven gevonden, Strategic Mars

Afbeeldingslocatie: http://www.oldgamesclub.com/snap/msx/strategic%20mars.png

geweldig spel, zijn tijd ver vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

We hebben inmiddels maar besloten om het ambitieuzer aan te pakken.
We gaan kijken of we een Crash gamemode kunnen modden voor Burnout: Paradise. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Da_maniaC schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:22:

Het deel voor paradise heeft ook nog crashmode en dat is niet deel 2 als ik het goed herinner. Dit zijn wel console games dus je zult een xbox(versie 1) emulator oid moeten hebben. Of gewoon ff 50 euro trekken en een oude xbox met een hele riks games kopen. Ik geloof dat alle burnouts tot paradise de crash mode hadden. Mischien de eerste niet.

(crash mode en road rage zijn de enige modussen die ik ooit gecomplete heb in burnout, crash mode altijd als eerst!)

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 10-10-2011 18:10 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ja Crash mode is echt toppie. :)
Samen met een vriend van me gaan we proberen om Paradise te modden en een stand alone mod te maken die het ook heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Da_maniaC schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:39:
[...]
We hebben inmiddels maar besloten om het ambitieuzer aan te pakken.
We gaan kijken of we een Crash gamemode kunnen modden voor Burnout: Paradise. :)
Ben benieuwd naar je plannen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Ik ben op zoek naar een spel wat ik vroeg heb gespeeld maar waar ik maar niet op de naam kom:

Een aantal opmerkingen erover
- Het spel ging over dromen (of droomwerelden)
- Je was volgens mij een 3D persoon
- Je moest energie verzamelen om te kunnen "zweven" naar evt een andere wereld.
- Volgens mij was het spel zelfs in het Nederlands, en voor Windows 95/98 en/of XP maar dit weet ik niet zeker.

Iemand een idee? Ik heb al lopen zoeken naar iets van DreamWorld, Dreamland en andere namen (en NL versies) maar niets gevonden.

Wat ik nog wel weet was dat ik helemaal in de Wereld werd opgenomen en je kon het hele werelden (waren nou ook weer niet zo super groot) rondrennen/zweven.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Step schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:47:
Ik ben op zoek naar een spel wat ik vroeg heb gespeeld maar waar ik maar niet op de naam kom:

Een aantal opmerkingen erover
- Het spel ging over dromen (of droomwerelden)
- Je was volgens mij een 3D persoon
- Je moest energie verzamelen om te kunnen "zweven" naar evt een andere wereld.
- Volgens mij was het spel zelfs in het Nederlands, en voor Windows 95/98 en/of XP maar dit weet ik niet zeker.

Iemand een idee? Ik heb al lopen zoeken naar iets van DreamWorld, Dreamland en andere namen (en NL versies) maar niets gevonden.

Wat ik nog wel weet was dat ik helemaal in de Wereld werd opgenomen en je kon het hele werelden (waren nou ook weer niet zo super groot) rondrennen/zweven.
Deze wellicht http://www.mobygames.com/game/dreams-to-reality
Ik heb de game nooit gespeeld. Gek genoeg was deze box art het eerste wat me te binnen schoot na het lezen van je omschrijving.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Een lastige volgens mij.

Ik zoek een game(volgens mij duits)waar je steden/dorpen moets veroveren met ridders.
vooral wat ik mij herriner waren de tussenfilmpjes een koning die jou dan dingen opdroeg..

had het vroeger als demo bij een blad volgens mij ooit gekregen.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amdboy1983 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:55:
Een lastige volgens mij.

Ik zoek een game(volgens mij duits)waar je steden/dorpen moets veroveren met ridders.
vooral wat ik mij herriner waren de tussenfilmpjes een koning die jou dan dingen opdroeg..

het eerste wat bij mij opkomt is Fugger
Maar je geeft er niet bij welk platform het spel op was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Flex0r schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:51:
[...]

Deze wellicht http://www.mobygames.com/game/dreams-to-reality
Ik heb de game nooit gespeeld. Gek genoeg was deze box art het eerste wat me te binnen schoot na het lezen van je omschrijving.
Ah ja dat was em!!!! :D Thanks!! :D Zeker een aanrader om te spelen!

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Ohw jah het is voor de pc gewoon...windows...
en nee het was geen fugger..

het was zowiezo duitstalig wat ik mij herinner...mooie tussenfilmpje met een koning dat is wat ik herinner

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

amdboy1983 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:46:
Ohw jah het is voor de pc gewoon...windows...
en nee het was geen fugger..

het was zowiezo duitstalig wat ik mij herinner...mooie tussenfilmpje met een koning dat is wat ik herinner
http://www.mobygames.com/...-gaukler-gruften-geschtze

of wellicht iets anders uit dit rijtje:
http://www.mobygames.com/...ed-games/offset,25/so,1d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik ben op zoek naar een spel wat ik vroeg heb gespeeld, maar waar ik maar niet op de naam kom:

1) Het betrof een Engelstalig PC space spel, ala Descent (ook zo uit dezelfde tijd).

2) Je vloog in een klein, helder oplichtend scheepje. Kan me er niet veel meer van herinneren, maar ik weet nog wel dat je basis station een soort van (platte) ring was, waar je ook in zijn geheel door kon vliegen.

Juist die oplichtende scheepjes waren, zeker voor die tijd, erg fraai. Ben het destijds uit het oog verloren na een reinstall, en kan sindsdien niet meer op de naam komen. Ook op sites die classic games listen kwam ik het niet tegen (of misschien wel, maar zei me de titel niks).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
albatross schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:03:
Ik ben op zoek naar een spel wat ik vroeg heb gespeeld, maar waar ik maar niet op de naam kom:

1) Het betrof een Engelstalig PC space spel, ala Descent (ook zo uit dezelfde tijd).

2) Je vloog in een klein, helder oplichtend scheepje. Kan me er niet veel meer van herinneren, maar ik weet nog wel dat je basis station een soort van (platte) ring was, waar je ook in zijn geheel door kon vliegen.

Juist die oplichtende scheepjes waren, zeker voor die tijd, erg fraai. Ben het destijds uit het oog verloren na een reinstall, en kan sindsdien niet meer op de naam komen. Ook op sites die classic games listen kwam ik het niet tegen (of misschien wel, maar zei me de titel niks).
G-Police?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Nee, dat was het helaas niet (al ziet dat spel er best gaaf uit).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Onderzee boot spelletje van een jaar of 10 geleden? Kleine gele? onderzeeër, waarmee je op drachten moest doen. Zat ook een magneet onder waarmee je bierdopjes op kon pakken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
NoFearCreations schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:09:
Onderzee boot spelletje van een jaar of 10 geleden? Kleine gele? onderzeeër, waarmee je op drachten moest doen. Zat ook een magneet onder waarmee je bierdopjes op kon pakken.
hmm.. de bierdopjes kan ik me niet herinneren, maar bij een gele onderzeëer moet ik meteen denken aan The search of dr. Riptide:
Afbeeldingslocatie: http://gameclassification.com/files/games/In-Search-of-Dr.-Riptide.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Je bedoeld toch niet conflict freespace he?

Was het wel gewoon op de aarde (met andere woorden, vaste grond onder je)?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

nozem schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:48:
[...]

hmm.. de bierdopjes kan ik me niet herinneren, maar bij een gele onderzeëer moet ik meteen denken aan The search of dr. Riptide:
[afbeelding]
Nee, die is het niet, had hem inmiddels gevonden, het was Sub Culture:

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

banned

[ Voor 98% gewijzigd door Kees op 24-10-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Eens kijken of iemand deze herkent,

Volgens mij was je een alien ofzo en het begon in een soort van UFO laboratorium, je had een pistooltje en kon rondlopen. Ik weet niet meer of het spel echt 3D was of isometrisch fake 3D pre rendered. Heb het spel zelf gespeeld toen ik een jaar of 6-7 was ? Eind jaren 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Was het isometrisch, zoals bijv. Syndicate?
Zou ook een van de Crusaders kunnen zijn. Weet je nog of het spel turn-based was of realtime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Dylan93 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:50:

Volgens mij was je een alien ofzo en het begon in een soort van UFO laboratorium, je had een pistooltje en kon rondlopen. Ik weet niet meer of het spel echt 3D was of isometrisch fake 3D pre rendered. Heb het spel zelf gespeeld toen ik een jaar of 6-7 was ? Eind jaren 90.
Geen alien, maar Men in Black toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ik ben op zoek naar een 2d platformer. Het hoofdpersoon is een batterijmannetje en je moet hem telkens weer opladen door een poortje. Hij stond ook een tijd op de collectebussen van batterijen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat was battery-check :)
Afbeeldingslocatie: http://digiex.net/attachments/downloads/download-center-2-0/games/4568d1277633860-battery-check-full-game-download-battery-check-1.png

Ik ben ook op zoek naar een spel:

Het spel speelt zich af in de middeleeuwen, je bent een koning die land van andere koningen af moet pakken. Het overzichtsscherm is soort van vergelijkbaar met Risk, je hebt provincies die je moet veroveren.

Als een provincie aangevallen werd, dan kreeg je een belegering van het kasteel van die koning. dan moest je verdedigen of aanvallen. Eigenlijk een soort Total War spel, maar dan uit eind jaren 90.

[ Voor 57% gewijzigd door Magic op 25-10-2011 11:41 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Laatst online: 20:20
amdboy1983 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:55:
Een lastige volgens mij.

Bedoel je toevallig niet stronghold crusader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Als het om hetzelfde spel gaat wat ik begin jaren '90 speelde dan ging het om ridders in Groot Brittanië. Hoe het heet zou ik echt niet weten. Ik zal eens ff gaan graven.

Defender of the Crown toevallig?

[ Voor 9% gewijzigd door loeberce op 25-10-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:35
Toen ik klein was (nog niet zo lang geleden) hadden we 99 games. Oa Wacky Wheels, Doom, zulk soort spelletjes. Ladderman was ook echt leuk, ga straks weer DosBox installeren denk ik, nostalgie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Jaren geleden kreeg ik de link van iemand naar een soort online simulatie. Je kon herbivoren, Carnivoren en omnivoren aanmaken. Deze liet je dan los in een virtuele omgeving. Hier ging het beestje opzoek naar eten en mogelijkheid tot voortplanting. Eigenlijk kon je het beestje ook niet meer besturen, nadat je hem ls gelaten had. Je kon hem wel dagelijk volgen.

Volgens mij was het een simulatie van 1 of andere universiteit, en het was geen hoog staand programma qua graphics, maar het was wel leuk om zo'n beestje te volgen.

Mijn vraag is eigenlijk simpel: Weet iemand om welk "spel" het gaat, of kent iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
loeberce schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:49:
Als het om hetzelfde spel gaat wat ik begin jaren '90 speelde dan ging het om ridders in Groot Brittanië. Hoe het heet zou ik echt niet weten. Ik zal eens ff gaan graven.

Defender of the Crown toevallig?
Er staat me wel iets van bij dat het om GB ging, maar de levels hadden redelijk willekeurige vormen.

Defender of the crown was het iig niet.

edit: ik heb hem gevonden met wat dingen die nog in me opkwamen :), het was Lords of the Realm (deel 2 in mijn geval :) )

Ik zie dat er ook een deel 3 van is gekomen, eens kijken of we die nog ergens kunnen vinden :)

[ Voor 22% gewijzigd door Magic op 25-10-2011 14:32 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
ge-flopt schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:35:
Jaren geleden kreeg ik de link van iemand naar een soort online simulatie. Je kon herbivoren, Carnivoren en omnivoren aanmaken. Deze liet je dan los in een virtuele omgeving. Hier ging het beestje opzoek naar eten en mogelijkheid tot voortplanting. Eigenlijk kon je het beestje ook niet meer besturen, nadat je hem ls gelaten had. Je kon hem wel dagelijk volgen.

Volgens mij was het een simulatie van 1 of andere universiteit, en het was geen hoog staand programma qua graphics, maar het was wel leuk om zo'n beestje te volgen.

Mijn vraag is eigenlijk simpel: Weet iemand om welk "spel" het gaat, of kent iemand een alternatief?
Spore, Viva Pinãta? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Sim life misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien maar ik denk dat het een ander spel is. Ik kan ook niet op de naam nu komen, maar je kon net zoals spore je beesten ontwerpen (al had je minder controle erover)
Ik had er laatst nog over gelezen in mijn retroblad. Het is wel een stuk moeilijker spel dan simlife of spore. Ik zal het nog eens opzoeken als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Nee het was geen simlife. Het was een webbased "spel" (lees simulatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Was dat niet een webbased variant van Creatures? Er staat mij namelijk bij dat dit spel ook ooit in flash variant uit is gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Dylan93 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:50:

Crusader: No Remorse misschien? Dat was wel wat volwassener en misschien meer mid/begin jaren 90, maar voldoet volgens mij aardig aan de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halu
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-07 13:21
Khaine schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:08:
[...]

Crusader: No Remorse misschien? Dat was wel wat volwassener en misschien meer mid/begin jaren 90, maar voldoet volgens mij aardig aan de beschrijving.
Het UFO-gedeelte + isometrisch 3d doet me denken aan X-Com (1, 2 of 3) :)

Afbeeldingslocatie: http://bin.ilsemedia.nl/m/m1cyof5wl1f2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Al een geruime poos geleden (dus actuele titels vallen af) was ik een WOII shooter aan het doen en 'we' liepen daarbij in het donker door een brandend huis heen. Toen ik naar de muren en het plafond keek was dat zó gaaf ... de vlammen kropen er overheen/bijlangs. Machtig mooi gezicht ..

Helaas heb ik geen flauw idee meer welk spel dat was. ;(

Het gevoel wat ik er bij kreeg, had hier wel wat van ..

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2512/3880422601_c299f342f6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bearfortlodge.com/wp-content/uploads/the_burning_1.jpg

echt kippenvel zo akelig echt leek het _o_

Battlefield niet, want dat spel steekt anders in elkaar. (Map, poppetjes, voertuigen, knallen)
CoD is te oud en grafisch veel te simpel.
CoD2 heb ik gisteren maar es uitgespeeld, maar ben het er niet in tegen gekomen.
MOHAA heb ik veel gespeeld, maar lijkt mij ook te oud....
Delta Force 1 en 2 waren het ook niet.

tsjah ...

Iemand?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
ing._Buttje schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:54:
Al een geruime poos geleden (dus actuele titels vallen af) was ik een WOII shooter aan het doen en 'we' liepen daarbij in het donker door een brandend huis heen. Toen ik naar de muren en het plafond keek was dat zó gaaf ... de vlammen kropen er overheen/bijlangs. Machtig mooi gezicht ..

Helaas heb ik geen flauw idee meer welk spel dat was. ;(

Het gevoel wat ik er bij kreeg, had hier wel wat van ..

[afbeelding]

[afbeelding]

Battlefield niet, want dat spel steekt anders in elkaar. (Map, poppetjes, voertuigen, knallen)
CoD is te oud en grafisch veel te simpel.
CoD2 heb ik gisteren maar es uitgespeeld, maar ben het er niet in tegen gekomen.
MOHAA heb ik veel gespeeld, maar lijkt mij ook te oud....
Delta Force 1 en 2 waren het ook niet.

tsjah ...

Iemand?
Een Brothers in Arms deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Brothers in Arms: Hells Highway (2008)?

Op het einde van dat level spring je door een raam naar buiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.1up.com/flat/MyCheats/BAHell/BIA2_06FIRE_15.jpg

begin van dat stuk: YouTube: Brothers In Arms HH - Baptism Of Fire Part 3

Anders zou ik ook zeggen CoD: WaW (2008).
YouTube: Call of Duty WaW - Vendetta HD

[ Voor 18% gewijzigd door Frentik op 25-10-2011 23:32 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Al een geruime poos geleden (dus actuele titels vallen af) was ik een WOII shooter aan het doen en 'we' liepen daarbij in het donker door een brandend huis heen. [...]

[...]
max payne 2 had ook een scene met een brandend huis.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

MrJayMan schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:24:
Maar dat was volgens mij geen WOII setting...
Maar als je hem al ooit gespeeld hebt dan heb je de game toch in je kast staan? :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Frentik op 25-10-2011 23:33 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Exorcist schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:56:
[...]

Een Brothers in Arms deel?
wow ...... op zich zou het zo kunnen zijn, maar dat gore level zou ik me dan ongetwijfeld hebben kunnen herinneren. :X
wow .. dat is inderdaad wel heel erg gaaf!
Het was in elk geval niet dat level en zeker niet zo'n eind in het spel ;)

De game reeks komt me niet direct bekend voor.. maar erg goede suggestie!
Zeker het spelen eens waard! :)
wow ja ... hier zie je inderdaad heel even hoe de vlammen langs de muur omhoog 'lopen' en dan langs het plafond. En het detail in het vuur en het brandend hout is inderdaad erg indrukwekkend!

Dat zou hem kunnen zijn. :)

Alleen was het een level met de amerikanen in het donker door een brandend huis in een dorp met grasveld en bomen/struiken rond het huis.
MrJayMan schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:24:
[...]

Nope. Nooit gespeeld. Niet mijn ding :P
Frentik schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:33:
[...]
Maar dat was volgens mij geen WOII setting...
;)
Maar als je hem al ooit gespeeld hebt dan heb je de game toch in je kast staan? :Y)
Noujah, ik dacht dan ook dat ik hem had .. maar snapte al niet dat ik hem niet vinden kon. Ik moet het spel eens gezien en misschien 5 minuten gespeeld hebben bij een maat of neef van me. Vandaar dat ik hem toen ook niet verder gespeeld heb .. verklaart een hoop :D

edit:
.. ik heb ze even een mail gestuurd. Misschien kunnen hun het bevestigen.

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-10-2011 00:00 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Return to Castle wolvenstein? Zijn 2 delen van dacht ik, is co-op te spelen. WO2 setting met USA/brit

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Khaine schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:42:
[...]

Je bedoeld toch niet conflict freespace he?

Was het wel gewoon op de aarde (met andere woorden, vaste grond onder je)?
Helaas ook niet, Ik krijg wel leuke spellen te zien, zo. :)

De scheepjes waren vrij klein; tie-fighter achtig (dat formaat iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Ik ben ook op zoek naar een spel. Alles wat ik kan herinneren was dat het bootschermpje uit een grijze hond bestond en dat het met gemak op een floppy paste. Wie o wie weet welk spel ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:35

Bedoelde je soms TechnoSphere? Als dat zo is dan is dat "spel" in elk geval al een aantal jaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Daar waren vooral in de jaren '90 heel veel simulaties van, dat soort dingen heb ik zelf ook nog een paar keer geprogrammeerd. Lastig om te zeggen welke het is, aangezien ik zelf toen al tientallen van dat soort simulaties heb uitgeprobeerd... Je kan even door dit lijstje heengaan?

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ing._Buttje schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:50:
[...]
Alleen was het een level met de amerikanen in het donker door een brandend huis in een dorp met grasveld en bomen/struiken rond het huis.
Dat klinkt behoorlijk als het eerste level uit de originele Call of Duty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

terminal of velocity? meer info @ http://www.3drealms.com/tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Edmin schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:55:
[...]

Dat klinkt behoorlijk als het eerste level uit de originele Call of Duty.
Aan de ene kant komt het aardig overéén, maar als je het bekijkt, dan zie je het vuur alleen vanaf de grond branden. Ik zie geen muren of plafonds waar de vlammen bijlangs lopen. En qua graphics kan dat eigenlijk ook niet voor die tijd/voor die engine.

YouTube: Call of duty 1 - Mission 3 (burnville)

Mijn neef en me maten kenden het spel trouwens ook niet, dus het mysterie wordt nog weer groter :P

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-10-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
En Alone in the Dark? [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KMAvXp2lKk8]

Is alleen geen WOII shooter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

DavidBC schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 03:50:
Ik ben ook op zoek naar een spel. Alles wat ik kan herinneren was dat het bootschermpje uit een grijze hond bestond en dat het met gemak op een floppy paste. Wie o wie weet welk spel ik bedoel?
Heb je enig idee hoeveel spellen die potentieel zijn :D

Heb je echt niet meer aanwijzingen? Wat voor soort spel was het, hoeveel kleuren, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 23:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Exorcist schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:11:
En Alone in the Dark? [video]
Is alleen geen WOII shooter :+
differenf fings burning at differenf fpeepf :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Bedoel je met het bootschermpje, dat het logo van de uitgever op een grijze hond leek? Dan doet het denken aan Wikipedia: Titus Software. Een spel die toentertijd veel werd gespeeld was Titus the Fox.

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_s4yaF0W2Dis/SQD2ic73vJI/AAAAAAAAIVg/ZRTWPdjrZRM/s400/titus-fox-screenshot-1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35

MetalPool

Boe!

Ik ben opzoek naar een spel voor op de iphone.
Het heeft een beetje dezelfde gameplay als heroes of might and magic maar ik kom echt niet meer op de naam! Iemand enig idee??

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 12:50

latislos

zie signature

ja beetje vaag dit.
Fire & Forget?

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutO
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06-2019
Tja en ook ik ben op zoek. Het is een simpele topdownhorro shooter en ik meen te herinneren dat het 'Halloween' heette.
Je bleef steeds in 1 scherm en van alle kanten kwamen zombie's, skeletten, etc aanlopen. Je kon powerups oppakken zoals health, extra damage, the usual. Ik weet in ieder geval nog 3 van de ik dacht 4 wapens: Rocketlauncher, shotgun en machinegun. Oh ja, en één of ander energybased wapen.

Er waren meerdere spelmodi(modussen?) waaronder iets met een timer (klok) en de gebruikelijke 'overleef' zo lang je kan. Er waren meerdere kaarten die je kon unlocken. Pff, wat weet ik nog meer... het was zo rond 2003 denk ik dat ik het speelde.

Ben benieuwd of iemand een idee heeft!

[EDIT] En natuurlijk heb ik me suf gegoogled op basis van Halloween, maar daar vond ik het niet. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door WoutO op 29-10-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Wat kun je nog meer over het spel vertellen? Systeem, graphics, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
WoutO schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:53:
Tja en ook ik ben op zoek. Het is een simpele topdownhorro shooter en ik meen te herinneren dat het 'Halloween' heette.
Je bleef steeds in 1 scherm en van alle kanten kwamen zombie's, skeletten, etc aanlopen. Je kon powerups oppakken zoals health, extra damage, the usual. Ik weet in ieder geval nog 3 van de ik dacht 4 wapens: Rocketlauncher, shotgun en machinegun. Oh ja, en één of ander energybased wapen.

Er waren meerdere spelmodi(modussen?) waaronder iets met een timer (klok) en de gebruikelijke 'overleef' zo lang je kan. Er waren meerdere kaarten die je kon unlocken. Pff, wat weet ik nog meer... het was zo rond 2003 denk ik dat ik het speelde.

[EDIT] En natuurlijk heb ik me suf gegoogled op basis van Halloween, maar daar vond ik het niet. 8)
Klinkt een beetje als Halloween Harry, maar dat is niet topdown...

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/archive/f/f2/20090815053344!Halloween_Harry_screenshot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik heb ondertussen de 3 delen van Brothers in Arms gekocht bij bol.com voor € 11,99 :P

Afbeeldingslocatie: http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/images/pc_brothers_collectioln.jpg

ben braaf begonnen bij deel 1, Road to hill 30 ! 't is wat oud, maargoed .. verhaallijn is wel leuk :)
En CoD: WaW (kende ik ook niet :o ) heb ik ondertussen ook.
Maar eerst maar bij het oudste beginnen anders is de shok zo groot :+

Nou maar afwachten of ik het vuur tegen ga komen.
Bedankt voor de tips :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutO
itons schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 07:24:
[...]

Klinkt een beetje als Halloween Harry, maar dat is niet topdown...
Nope, veel eenvoudiger dan dat en inderdaad top down (en dan ook kaarsrecht van boven). Wat me ook nog bijstaat is dat er steeds 'waves' van monsters waren en in de overgang kwam er altijd een mist over het scherm voor de volgende golf begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX

Dan zal het wel niet zo heten. ;)
Het klinkt een beetje als Smash TV, zou die het kunnen zijn?
Al is dat wel niet zuiver top-down maar meer isometrisch en die mist tussen de waves zegt me ook niets.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 30-10-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Is het niet Threat? Oud DOS-spelletje, dus misschien wel te oud. Ik herken wel een beetje erin, alleen is het wellicht wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutO
Mijn dank voor de suggesties tot nu toe, maar Smash TV en Threat zijn het niet. Het is werkelijk topdown (als in sattelliet) en volledig zombie/skelet/vul-je-halloween-engerd-maar-in. Meerdere spelmodi, maar altijd beperkt tot 1 scherm waar je niet vanaf kon lopen.
Verder dus een viertal wapens die je kon upgraden (shotgun, machinegeweer, rocket launcher en een energy-iets wapen). Powerups als health, speed, godmode, etc... Verder overigens geen verhaal, alleen schieten en overleven. In al zijn eenvoud aardig verslavend.

Blij dat ik in ieder geval een uitdaging heb voor jullie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Was het een DOS spel? Pixely graphics? Wat voor soundtrack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

WoutO schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:03:
Mijn dank voor de suggesties tot nu toe, maar Smash TV en Threat zijn het niet. Het is werkelijk topdown (als in sattelliet) en volledig zombie/skelet/vul-je-halloween-engerd-maar-in. Meerdere spelmodi, maar altijd beperkt tot 1 scherm waar je niet vanaf kon lopen.
Verder dus een viertal wapens die je kon upgraden (shotgun, machinegeweer, rocket launcher en een energy-iets wapen). Powerups als health, speed, godmode, etc... Verder overigens geen verhaal, alleen schieten en overleven. In al zijn eenvoud aardig verslavend.

Blij dat ik in ieder geval een uitdaging heb voor jullie! ;)
RIP?

Afbeeldingslocatie: http://www.gametunnel.com/wp-content/uploads/rip_big1-640x331.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutO
tehsojiro schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:38:
Was het een DOS spel? Pixely graphics? Wat voor soundtrack?
Hmm, WindowsXP tijdperk, het installeerde in ieder geval onder windows. Pixely zeker niet, dus denk zeker wel iets uit rond 2000, ik denk iets later.
Soundtrack, geen idee meer, spooky, maar ja, dat zegt niet zoveel.

Dat RIP lijkt erop qua kijkhoek e.d. wel op. Maar dat is verder iets te spectaculair. Wat hier wel gebeurde is dat de monsters achter je aan renden terwijl je rondrende, en schoot dan hele 'polonaises' neer waardoor het een aardig lijkenpark werd.

Wat ik me nu ook herinner is dat er 'super' varianten waren van de monsters, gewoon een opgeblazen variant van de bestaande, die ook mee ging rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Is het misschien Fiend?
Of Infantry?

Je maakt het ons idd niet makkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Laatst online: 12-09 12:13
Khaine schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:08:
[...]

Bedankt voor het zoeken maar dat is hem niet.
Je was zelf een alien, als ik me goed herriner was je orange, het zag er volgens mij ook wel beter uit dan Crusader No Remorse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ook ik ben op zoek naar een spel. Het betreft een turn-based strategy game uit de periode gedurende de opmars van windows 95 of net ervoor. Ik denk 1993-1996. Ik heb enkel de demo gespeeld, deze stond op een soort verzamel cd die Top Games 100 ofzoiets heette, deze ben ik natuurlijk kwijt.

Het was een spel waar veel de kleur geel in kwam, ik denk dat de GUI vrij geel was. Het speelde zich af in de klassieke oudheid. Het enige wat je zag was een kaart van het middelands zeegebied uitgebreid met persië. Een van de fracties was bv. Thracia.

Ik weet nog dat ik om de 2 beurten last had van 'Famine' en dat ik altijd maar vloekte hierop, geen idee wat dat was op die leeftijd.

Het spel focusde zich niet zozeer op vechten, meer op resource management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:38:
Hey,

Ook ik ben op zoek naar een spel. Het betreft een turn-based strategy game uit de periode gedurende de opmars van windows 95 of net ervoor. Ik denk 1993-1996. Ik heb enkel de demo gespeeld, deze stond op een soort verzamel cd die Top Games 100 ofzoiets heette, deze ben ik natuurlijk kwijt.

Het was een spel waar veel de kleur geel in kwam, ik denk dat de GUI vrij geel was. Het speelde zich af in de klassieke oudheid. Het enige wat je zag was een kaart van het middelands zeegebied uitgebreid met persië. Een van de fracties was bv. Thracia.

Ik weet nog dat ik om de 2 beurten last had van 'Famine' en dat ik altijd maar vloekte hierop, geen idee wat dat was op die leeftijd.

Centurion: Defender of Rome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadpunK schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:17:
[...]

Centurion: Defender of Rome?
Nee, zeker niet, ik meen me te herinneren dat er in de naam of het bijschrift het woord 'civ' in kwam. Ik heb hier al op gegoogeld maar ik vind het maar niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Laatst online: 13-09 17:06
Bedankt voor het zoeken maar dat is hem niet.
Je was zelf een alien, als ik me goed herriner was je orange, het zag er volgens mij ook wel beter uit dan Crusader No Remorse.
Weet je zeker dat het alleen halloween dingen waren ?

Zelf zit ik aan een ander spel te denken, kan alleen niet op de naam komen... ^^ Daar had je zombies, maar ook spinnen die zich steeds deelden als je ze afschoot etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:21:
[...]

Nee, zeker niet, ik meen me te herinneren dat er in de naam of het bijschrift het woord 'civ' in kwam. Ik heb hier al op gegoogeld maar ik vind het maar niet ;)
Civ 3?
http://en.wikipedia.org/wiki/File:CivIII_01.png

(is nogal geel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het is grafisch veel minder, en er is ook veel minder beweging.
Ik heb het opgezocht in de lijsten op wikipedia enzo, maar daar staat hij niet tussen. Demo's die op dezelfde CD stonden (om een idee te geven van de periode): Conquest of the new world, Ascendancy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Heb je meer tips? Een gele landkaart ken ik b.v. vrijwel alleen maar van Dune (of deel 2).

Kijk anders even op mobygames, misschien vind hem daar via de advanced search? Mijn suggesties:
- Stronghold?
- Vikings: Fields of Conquest - Kingdoms of England II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Rann schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:25:
[...]

Zelf zit ik aan een ander spel te denken, kan alleen niet op de naam komen... ^^ Daar had je zombies, maar ook spinnen die zich steeds deelden als je ze afschoot etc..
Dat is denk ik Crimsonland

Afbeeldingslocatie: http://www.pixelparadox.com/images1/crimsonland/9Thumb2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 04-11-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:38:
Hey,

Caesar, of één van de andere delen van die serie ? Info op Mobygames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Ik ben op zoek naar 2 titels..

De eerste;
een soort mortal kombat alleen dan met robots, gewoon lekker 2D vechten tegen elkaar met een robot.
Ik zag de reclame voor die nieuwe film Real Steel en moest hier weer aan denken.

De 2e,
Je loopt in een 2D omgeving met 3 verschillende karakters, soort van barbaren. Echter het is niet the vikings of the lost vikings, 1 personage heeft een bijl en op een gegeven moment moet je op een emoe of struisvogel rijden..

Wie o Wie weet dit?

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

bartijn2 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:36:

De eerste;
een soort mortal kombat alleen dan met robots, gewoon lekker 2D vechten tegen elkaar met een robot.
Ik zag de reclame voor die nieuwe film Real Steel en moest hier weer aan denken.
One Must Fall 2097

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

De eerste;

De 2e,
Je loopt in een 2D omgeving met 3 verschillende karakters, soort van barbaren. Echter het is niet the vikings of the lost vikings, 1 personage heeft een bijl en op een gegeven moment moet je op een emoe of struisvogel rijden..

Wie o Wie weet dit?
Rise of the Robots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Dank u!!

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
De 2e,

Wie o Wie weet dit?
Bedoel je Golden Axe toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04
Lang, lang geleden:

Volgens mij speelde het spel ook op een Mac maar dat weet ik niet zeker.
Een spel dat om dinosauriër/oude wezens draaide. Het was een point en click á la Myst, maar dan met het thema van dino's. Het was absoluut geen B spel.
Wat weet ik nog meer.. Je kon reizen van en naar andere gebieden.
Het begin van het spel ging om een ei, een eerste soort grot. Mensen waren ook aanwezig.

Dus, lekker vaag :+

Klinkt dit voor iemand bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Laatst online: 13-09 17:06
Crimsonland.. Heerlijk spel, kon niet op de naam komen ;) :D
Pagina: 1 ... 22 ... 72 Laatste