ik ben opzoek naar een hele oude adventure game. Ik heb al eens in dit topic erover gepost maar zonder veel success. Ik heb echter wat meer details nu (die ik me herinner) en wilde nog een gokje wagen. De versie van de game die ik had was de shareware versie volgens mij.
De game is denk ik een oude scifi adventure game.
Je moest ergens uit ontsnappen. Ik weet niet of dit nou een gevangenis/institute/spaceship is. Maar je moest ongeveer deze stappen volgen.
* Maak vuur in je cell om de aandacht van de bewakers te krijgen en die de brand blussen. Ze laten dan de door open om de rook eruit te laten en zetten een bewaker naast de deur.
* Je moet wachten tot de bewaker andere kant op kijkt en dan moet je hem wurgen. (Met een elektriciteitsdraad volgens mij).
* Je kwam dan in de hal met deuren met een elektrisch slot. Je kon er een open schroeven en dan moest je een puzzel oplossen om de deur open te krijgen. Volgens mij kreeg ik daarna de advertentie voor de volledige game.
Ik herinner me dat als je ontsnapte dat je zoiets als dit kreeg:
You have escaped from the spaceship and you are on a bare planet, I think most of it is red/orange dirt.
You are near a cliff and on the other side is something blinking, probably a ring.
Wanneer je de ring wilt pakken dan stopt de shareware.
Het was volgens mij ook iets met 'b7' of 'd7' maar pin me daar niet aan vast

.