Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Uiteindelijk is het wel zo simpelBadpunK schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:48:
[...]
als die hier niet tussen staat, dan wens ik je veel succes met zoeken: http://en.wikipedia.org/w...Video_games_set_in_Africa
http://en.wikipedia.org/wiki/Lion_%28video_game%29
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
ik had deze ook gezien in de lijst, die ik plaatste maar ik ging liever voor een veilige optie door meer keuzes te tonen...
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Verwijderd
Edit: Gevonden! Savage, yay.. wat een nostalgie!
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 18:11 . Reden: Lijkt mij duidelijk :) ]
Het spel was net in de stijl als Jagged Alliance, je had een groep fighters en je zat volgens mij in de jungle en je moest allerlij missies voltooien.
Mijn herrineringen zijn vrij wazig met het spel maar wat ik weet is dat het turn-based was met Action Points enzo.
Volgens mij was het ook een early 3D game waar je de camera kon draaien, maar voor de rest gewoon op een fixed hoogte zat.
Ik herriner er niet veel meer van want volgens mij had ik alleen een demo ervan gespeelt en daarna nooit echt meer naar om gekeken. Maar aangezien ik nu een beetje een nostalgia trip onderga wil ik graag dat spel weer een keer bekijken en zien hoe goed/slecht hij nou echt was. Ik weet IIG 1 ding zeker, hij was voor de PC.
Ik weet 100% zeker dat het geen JA, UFO, Silent Storm, Commandos, Fallout Tactics is want die spellen ken ik juist heel goed.
Hopelijk heeft iemand van jullie een idee wat het kan zijn.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Nee dat is hem zeker niet.Khaine schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:10:
Is het toevallig Seal Team, alhoewel dat misschien weer te lang geleden is?
Het is ten minste rond 1998 of rond 2000, volgens mij stond er op de cover van de game iets met een guard tower... en misschien schietende mensen (niet dat je daar wat aan hebt eigenlijk...)
[ Voor 97% gewijzigd door PromoX op 07-12-2011 10:24 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Jij bedoelt Shadow Company, vermakelijk spel, echter volgens mij wel redelijk wat bugs....deknegt schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:29:
[...]
Nee dat is hem zeker niet.
Het is ten minste rond 1998 of rond 2000, volgens mij stond er op de cover van de game iets met een guard tower... en misschien schietende mensen (niet dat je daar wat aan hebt eigenlijk...)
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Je ruimteship beweegt hetzelfde als bij Asteroids, alleen kom je nu andere mensen tegen die je af moet knallen.
Voorderest had je veel verschillende upgrade mogelijkheden.
Kan hem naar niet vinden
Iemand die me verder kan helpen?
Verwijderd
2D/3D? enige tijdsindicatie? pre/post 2000?Overlegne schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:43:
Ik zoek een multiplayer Asteroids achtig spel.
Je ruimteship beweegt hetzelfde als bij Asteroids, alleen kom je nu andere mensen tegen die je af moet knallen.
Voorderest had je veel verschillende upgrade mogelijkheden.
Kan hem naar niet vinden
Iemand die me verder kan helpen?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Jij bent de meester, Dat is hem inderdaad.Undeclinable schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:45:
[...]
Jij bedoelt Shadow Company, vermakelijk spel, echter volgens mij wel redelijk wat bugs....
Mijn dank is groot.
Het was een gratis te downloaden game
Thanks!
[ Voor 6% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 12-12-2011 11:32 ]
Dig Dug?Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:32:
Hey, leuk topic en ik was toevallig op zoek naar een game!
Het spel stond op DOS volgens mij, rond het jaar 2000 / 2002... Je moest in het spel tunnels graven ( het had een voor-aanzicht, je kon naar links-rechts boven en naar beneden.
Je kon teleports neerzetten, volgensmij was het de bedoeling om de tegenstander te snel af te zijn maar dat weet ik niet meer zeker. Ik denk dat het spel wel ouder was dan 2000 trouwens
Alvast bedankt!!
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Ik denk vaag aan SubSpace/Continuum...Overlegne schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:59:
Post 2000, volgens mij zelfs redelijk recent (2008 of later).
Het was een gratis te downloaden game
Jaaaa!Undeclinable schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:41:
Ik zou zeggen: Ignition
FX FighterNoUseWhatsoever schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:28:
Ik zoek de naam van een spel van voor 2000 waarin je kon vechten met een robot, sprinkhaan en nog wat andere characters. Het was puur een vechtspel en een special move van de sprinkhaan dat hij op iemand kon kauwen, of iemand op kon eten ofzo. Volgens mij was het op de PC.
Thanks!
PSN id: NL_SToRM
Ja, inderdaad. Maar je hebt ook FX Fighter Turbo.

Ik ben op zoek naar 2 spellen
Het eerste is een strategy game, waarbij je in een soort van ruimte station van 1,2 of 3 verschillende verdiepingeneen civilizatie op moet bouwen Het is vrij futuristisch allemaal. Ik dacht dat het utopia heette, maar de utopia die ik vond was veeel ouder. Het was grafish rond de tijd van 1996-2002 denk ik.
Het tweede spel is een dungeon 1st / 3rd person game. Rond het tijd van 1996-2003. De setting is van de ene level naar het andere level gaan door middel van puzzels etc. oplossen. Men gebruikte wapens zoals armen/benen/bijlen/zwaarden en speren. Het ziet er een beetje uit als morrowind, alleen meer in een viking setting, alhoewel er ook skeletten en dergelijke voorkomen.
Rune?Squishie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:55:
Hoi iedereen,
Ik ben op zoek naar 2 spellen
Het tweede spel is een dungeon 1st / 3rd person game. Rond het tijd van 1996-2003. De setting is van de ene level naar het andere level gaan door middel van puzzels etc. oplossen. Men gebruikte wapens zoals armen/benen/bijlen/zwaarden en speren. Het ziet er een beetje uit als morrowind, alleen meer in een viking setting, alhoewel er ook skeletten en dergelijke voorkomen.
Verwijderd
Da's volgens mij StarTopiaSquishie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:55:
Het eerste is een strategy game, waarbij je in een soort van ruimte station van 1,2 of 3 verschillende verdiepingeneen civilizatie op moet bouwen Het is vrij futuristisch allemaal. Ik dacht dat het utopia heette, maar de utopia die ik vond was veeel ouder. Het was grafish rond de tijd van 1996-2002 denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 12:16 ]
Dankjewel DEX en FFrenzy
Volgens mij is dat hem! Nog even wat meer Googelen, maar ziet er goed uit! Thanks
Ik kan me eigenlijk maar 1 stukje herinneren. Weet dus ook niet of het gehele spel zo was, of enkel dit level.
Beetje ruimte-achtig, poppetje dus ook in een soort van wit ruimtepakje, ik geloof dat hij zwevend door het level ging. Boven en onder stenen/obstakels, en soms een laser van boven naar beneden.
Was ook een zeer sterk contrast van witte voorgrond en donkere achtergrond.
En een heel herkenbaar melodie.
Ik geloof dat ik iets vergelijkbaars laatst had gehoord in een liedje, maar dat weet ik niet meer zeker!
Zo'n vijf jaar geleden speelde ik bij een vriend altijd een heel apart race spelletje (ps2). Ik had geprobeerd het spel te googlen, maar ik weet de naam niet meer:
Weet iemand een game die aan de volgende eisen voldoet?
- Het spel is minstens 5 jaar oud
- Het spel was in een cartoon achtig spel
- Je kon allemaal doosjes met verschillende wapens op pakken. Denk aan bokshandschoenen, veel te grote raketten, elektrische zagen, geweren en ga zo maar door.
- Er waren vier soorten levels (woestijn, spokerig, ruimte en moeras)
- De spelers waaruit je kon kiezen waren poppetjes zoals een duivel, een bouwvakker, een ruimtewezen, een nerd en ga zo maar door. Elke speler had een bijpassende wagen.
Alvast bedankt!
Boris
Myth Makers Super Kart GP?Turps schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:18:
Hey,
Zo'n vijf jaar geleden speelde ik bij een vriend altijd een heel apart race spelletje (ps2). Ik had geprobeerd het spel te googlen, maar ik weet de naam niet meer:
Weet iemand een game die aan de volgende eisen voldoet?
- Het spel is minstens 5 jaar oud
- Het spel was in een cartoon achtig spel
- Je kon allemaal doosjes met verschillende wapens op pakken. Denk aan bokshandschoenen, veel te grote raketten, elektrische zagen, geweren en ga zo maar door.
- Er waren vier soorten levels (woestijn, spokerig, ruimte en moeras)
- De spelers waaruit je kon kiezen waren poppetjes zoals een duivel, een bouwvakker, een ruimtewezen, een nerd en ga zo maar door. Elke speler had een bijpassende wagen.
Alvast bedankt!
Boris
Nee, helaas niet
Het spel had ook een mode waarin je elkaar gewoon kon afslachten (in de auto's)
[ Voor 19% gewijzigd door Turps op 20-12-2011 21:50 ]
Burai FighterNeutraleTeun schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:16:
Ik ben (al enorm lang) op zoek naar een spel op de NES of SNES (geloof ik).
Ik kan me eigenlijk maar 1 stukje herinneren. Weet dus ook niet of het gehele spel zo was, of enkel dit level.
Beetje ruimte-achtig, poppetje dus ook in een soort van wit ruimtepakje, ik geloof dat hij zwevend door het level ging. Boven en onder stenen/obstakels, en soms een laser van boven naar beneden.
Ik geloof dat ik iets vergelijkbaars laatst had gehoord in een liedje, maar dat weet ik niet meer zeker!
And I'm the only one and I walk alone.
Het is inderdaad zo'n soort gameplay.
Ik heb eens een aantal filmpjes gegoogled, maar kan niet echt iets herkenbaars vinden.
Weet dus niet of het dit spel is wat ik zocht, of dat er meerdere look-a-likes bestonden.
(Weet wel dat het een EU[makkelijk verkrijgbaar]-game moet zijn. Destijds deed ik nog niks met buitenlandse aankopen
Micro Machines misschien.
Alles wat je noemt zit meestal ook wel in de micro machines games.
http://www.mobygames.com/game/ps2/micro-machines-v4
Nee, helaas nietFlex0r schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:58:
[...]
Micro Machines misschien.
Alles wat je noemt zit meestal ook wel in de micro machines games.
http://www.mobygames.com/game/ps2/micro-machines-v4
Het lijkt er een beetje op, alleen waren alle auto's compleet verschillend...
Wat ik me nog het beste kon herinneren was een doos waardoor je deels in een heli veranderde. Ook was er veel met de omgeving te doen zoals magneten die je meesleurde en een tunnel waar je aan de ene kant in kwam, en aan de andere kant uit...
Dan moet dit hem zijn: http://www.mobygames.com/game/ps2/cel-damageTurps schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:03:
[...]
Nee, helaas niet
Het lijkt er een beetje op, alleen waren alle auto's compleet verschillend...
Wat ik me nog het beste kon herinneren was een doos waardoor je deels in een heli veranderde. Ook was er veel met de omgeving te doen zoals magneten die je meesleurde en een tunnel waar je aan de ene kant in kwam, en aan de andere kant uit...
Voldoet zelfs nog beter aan de beschrijving.
JA! Cell damage! Heel erg bedankt! Man, wat een herrineringen komen weer boven...Flex0r schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:09:
[...]
Dan moet dit hem zijn: http://www.mobygames.com/game/ps2/cel-damage
Voldoet zelfs nog beter aan de beschrijving.![]()
[video]
Iets ala Thexder? Of 1 v/d vele remakes?NeutraleTeun schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:48:
Komt in de buurt!
Het is inderdaad zo'n soort gameplay.
Ik heb eens een aantal filmpjes gegoogled, maar kan niet echt iets herkenbaars vinden.
Weet dus niet of het dit spel is wat ik zocht, of dat er meerdere look-a-likes bestonden.
(Weet wel dat het een EU[makkelijk verkrijgbaar]-game moet zijn. Destijds deed ik nog niks met buitenlandse aankopen)
offtopic: het blijft gewoon een epic uitspraak!
Het eerste waar ik aan moet denken is Star Wars:NeutraleTeun schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:16:
Ik ben (al enorm lang) op zoek naar een spel op de NES of SNES (geloof ik).
PSN id: NL_SToRM
En Star Wars ook niet, geen herinneringen van een zwaard, en ook gaat deze niet zwevend door de lucht.
Misschien is het dan toch Burai Fighter, als er geen meerdere varianten bestaan.
/me moet eens alle levels googlen
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik was net de 749 NES games aan het kijken.
En dacht, boh, Burai Fighter is echt het enige wat aan de omschrijving voldoet.
Maar toen kwam ik gelukkig RoboDemons, RoboWarrior en S.C.A.T.: Special Cybernetic Attack Team tegen.
En daarna kwam ik nog Section Z tegen!
Die lijkt er heel veel op!
YouTube: NEStalgia Present: Section Z Segment 7
Bij 1:18 ook een laser van boven naar beneden...
Alhoewel ik nog niks wit/zwart ruimte/ijs-achtig ben tegengekomen, zou dit hem wel eens kunnen zijn!
Maar jeetje zeg. Wat waren er vroeger al supervette games!
Kwam heel veel tegen waarvan ik niet eens wist dat zoiets toen al bestond
[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 21-12-2011 19:05 ]
Ik zoek een game uit ongeveer 1995/1998. Gameplay was erg simpel. Speelveld was een vierkant waar in een vijand heen en weer vloog. Het doel was om zoveel mogeljk van het speelveld af te snoepen. Begin was dit dus erg makkelijk maar naar mate je meer wegsnoepte, des te minder ruimte had de vijand om rond te vliegen en des te groter was de kans dat de vijand tegen je aan vloog.
Zolang je aan de zijkant bleef, was je veilig, maar zodra je bezig was met een deel van het speeldveld af te snoepen, en er vloog op dat moment een vijand tegen je aan was je af.
Naam die bij me opkomt is Volfight, maar daar krijg ik via google geen hits op. Behalve ikzelf die deze vraag in 2008 op Gamelux heb gesteld...
Edit: Gevonden, was een kwestie van een andere spelling: Volfied. Tijdsindicatie was ook niet helemaal correct. Was een dos-game met release date 1989.
[ Voor 7% gewijzigd door Jwlb op 23-12-2011 16:07 ]
Inmiddels bijna net zo vaak geremaked als Asteroid, volgens mij. Ik ken de titel namelijk niet, maar de gameplay wel van een paar minigames en on-line games die ik gespeeld heb..Jwlb schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:03:
Na een tijdje hier voor de gein meegeken heb, heb ik van mijn moeder opdracht gekregen om ook naar een game opzoek te gaan. Ik beroep mij hier dus op PromoX en alle andere gameexperts.
Ik zoek een game uit ongeveer 1995/1998. Gameplay was erg simpel. Speelveld was een vierkant waar in een vijand heen en weer vloog. Het doel was om zoveel mogeljk van het speelveld af te snoepen. Begin was dit dus erg makkelijk maar naar mate je meer wegsnoepte, des te minder ruimte had de vijand om rond te vliegen en des te groter was de kans dat de vijand tegen je aan vloog.
Zolang je aan de zijkant bleef, was je veilig, maar zodra je bezig was met een deel van het speeldveld af te snoepen, en er vloog op dat moment een vijand tegen je aan was je af.
Naam die bij me opkomt is Volfight, maar daar krijg ik via google geen hits op. Behalve ikzelf die deze vraag in 2008 op Gamelux heb gesteld...
Edit: Gevonden, was een kwestie van een andere spelling: Volfied. Tijdsindicatie was ook niet helemaal correct. Was een dos-game met release date 1989.
Dit is een remake op JezzBall
Wikipedia: JezzBall
Later zijn hier héél veel remakes van gemaakt, dus de precieze variant vinden zal lastig worden ben ik bang
Klopt, is inderdaad een concept wat al door meerdere is gemaakt. Maar voor het nostaligsche gevoel wil je toch precies die ene game...NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:14:
[...]
Inmiddels bijna net zo vaak geremaked als Asteroid, volgens mij. Ik ken de titel namelijk niet, maar de gameplay wel van een paar minigames en on-line games die ik gespeeld heb..
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Dat spel speelde ik vroeger ook! Helemaal leuk.DUX schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:14:
Ik ken het als Xonix, maar jouw variant staat vast tussen de Qix-varianten.
Ik speelde dit in de win95 tijd, maar het kan zijn dat hij ook DOS verkrijgbaar was.
Het was een ruimte shooter. Je had een ruimte schip die van links naar rechts ging en je kon zelf de wapens kiezen en later ook upgraden. Het was volgens mij niet heel erg groot. Het had maar 8 levels en een van de laatste levels was een onderwater level.
Iemand enig idee?
Raptor (call o the shadows) misschien?japie06 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:29:
Ik ben ook opzoek naar een game.
Ik speelde dit in de win95 tijd, maar het kan zijn dat hij ook DOS verkrijgbaar was.
Het was een ruimte shooter. Je had een ruimte schip die van links naar rechts ging en je kon zelf de wapens kiezen en later ook upgraden. Het was volgens mij niet heel erg groot. Het had maar 8 levels en een van de laatste levels was een onderwater level.
Iemand enig idee?
_@/'
Verwijderd
wat ik weet
Ik speelde het op een ibm 100mhz
windows 95
je had een groep van 4 wezens, in het begin normaal maar gaandeweg veranderden ze
van de mobs die je kilde bleven er stukjes vlees leggen die eetje je op en daarmee kon je je personage aanpassen.
dus had je een stuk of 4 stukken vlees opgegeten van een schildpad achtig wezen kon je je defence verhogen.
En ook je moest steenachtig iets vervoeren waarmee je je wegen of iets dergelijks kon openen.
Ik las net het spore draadje toen ik hierop kwam.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 19:31 ]
Blake Stone: Aliens of Gold!Steephh schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:52:
Ik ben niet zo zeer op zoek naar de naam van een spel, maar eerder naar spellen in de orde van Quake 4 / Doom 3 / Doom 3 RoE.. Ik hou wel van science fiction shooters die zich afspelen buiten onze aardbol..Prey valt daar ook wel een beetje onder, maar naast die games ben ik eigenlijk nog niet veel vets tegengekomen.. Iemand ideeën?
Saved by the buoyancy of citrus
Toevallig Evolution: The Game of Intelligent Life?Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:25:
ben zelf opzoek naar een game waar ik maar niet op kan komen
wat ik weet
Ik speelde het op een ibm 100mhz
windows 95
je had een groep van 4 wezens, in het begin normaal maar gaandeweg veranderden ze
van de mobs die je kilde bleven er stukjes vlees leggen die eetje je op en daarmee kon je je personage aanpassen.
dus had je een stuk of 4 stukken vlees opgegeten van een schildpad achtig wezen kon je je defence verhogen.
En ook je moest steenachtig iets vervoeren waarmee je je wegen of iets dergelijks kon openen.
Ik las net het spore draadje toen ik hierop kwam.
Doet me trouwens meer denken aan E.V.O.: Search for Eden, maar dat is SNES.
[ Voor 4% gewijzigd door Zillasaur op 28-12-2011 07:42 ]
Verwijderd
Die E.V.O.: Search for Eden heb ik ook ooit dagen aan kwijtgespeeldZillasaur schreef op woensdag 28 december 2011 @ 07:39:
[...]
Toevallig Evolution: The Game of Intelligent Life?
Ik heb trouwens weken geleden zonder succes hier raad gevraagd naar een spel dat de naam Civ droeg en ik kreeg enkel antwoorden als: Civilization enzo
Ik heb nu een link gevonden:
http://civ.rol-play.com/a...m6OD4wEeJ7cU5FQ&app=horde
Het is dus de dos/win95 versie van dit spel, gebaseerd op het bordspel Advanced Civilization, dat jaren voordat Sid Meier met zijn Civilization reeks begon al bestond.
Omdat het net gedomineerd wordt door deze games kan ik spijtig genoeg het game dat ik zoek nergens meer terugvinden. Het spel zat vol bugs en draaide op mijn, voor die tijd, monstermachine al tergend traag.
Edit: Okay, dan toch
http://www.mobygames.com/game/dos/advanced-civilization
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 08:00 ]
Verwijderd
Vroeger ( ja echt al 5 a 6 jaar geleden ) speelde ik een spelletje over australie, een point en click. Soort myst alleen dan simplyfite. Voor op de pc. Voor kinderen zeg maar.
Nu zoek ik het spel, en dit is dus echt een ganzentocht, kan geen naam meer vinden.
Weet alleen dat het over australie gaat en dat je op gegeven moment spullen met elkaar moet combinerne om verder te komen ( denk aan die spellen van escape from room/car/etc)
Heeft iemand een idee???
Daar ben je een vogelbekdier, in een woestijn en moet je zorgen dat er water in een dorp terecht komt.
http://www.abc.net.au/gameon/chasm/chasmgame.htm
RAGE, Halo serie, Half-lifeSteephh schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:52:
Ik ben niet zo zeer op zoek naar de naam van een spel, maar eerder naar spellen in de orde van Quake 4 / Doom 3 / Doom 3 RoE.. Ik hou wel van science fiction shooters die zich afspelen buiten onze aardbol..Prey valt daar ook wel een beetje onder, maar naast die games ben ik eigenlijk nog niet veel vets tegengekomen.. Iemand ideeën?
Verwijderd
nee is het beide niet het was een soort 3D game 3e persoon view ala wow.Zillasaur schreef op woensdag 28 december 2011 @ 07:39:
[...]
Toevallig Evolution: The Game of Intelligent Life?
kwa grapics zou ik het vergelijken unreal1
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 19:06 ]
Ik zie trouwens ook dat er een nieuwe mod is uitgekomen van Heart of Evil, welke ik in Half Life erg vet vond..
[ Voor 47% gewijzigd door Steephh op 28-12-2011 19:13 ]
_@/'
Had het meer het perspectief van Incubation? (het is niet het spel wat je zoekt denk ik, maar om even een voorbeeld voor perspectief te vinden)Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:55:
[...]
nee is het beide niet het was een soort 3D game 3e persoon view ala wow.
kwa grapics zou ik het vergelijken unreal1
Verwijderd
evolva
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 19:48 ]
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:15:
ik zit met een probleem...
Vroeger ( ja echt al 5 a 6 jaar geleden ) speelde ik een spelletje over australie, een point en click. Soort myst alleen dan simplyfite. Voor op de pc. Voor kinderen zeg maar.
Nu zoek ik het spel, en dit is dus echt een ganzentocht, kan geen naam meer vinden.
Weet alleen dat het over australie gaat en dat je op gegeven moment spullen met elkaar moet combinerne om verder te komen ( denk aan die spellen van escape from room/car/etc)
Heeft iemand een idee???
Oh wow, ik heb deze game als jonge jochie ooit willen spelen. Nooit kunnen doen. Geen geld en geen computer. Nu ik de screenshots zie herinner ik me dit, ik ga zelf kijken of ik hem ook kan bemachtigen.
Verwijderd
The Sydney Mystery? Of is dat te simpel gedacht?Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:15:
ik zit met een probleem...
Heeft iemand een idee???
Down Under Dan of Koala Lumpur zouden ook kunnen maar zijn wel een stukje ouder dan zes jaar...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 10:00 ]
Verwijderd
Snip, games koop je maarVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:35:
[...]
The Sydney Mystery? Of is dat te simpel gedacht?
Down Under Dan of Koala Lumpur zouden ook kunnen maar zijn wel een stukje ouder dan zes jaar...
[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 29-12-2011 20:54 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 68% gewijzigd door PWM op 29-12-2011 20:55 ]
Verwijderd
Sorry, 10 euro max vind ik het waard, maar 20 dollar ex verzending is gewoon belachelijk. Vindt het trouwens gek dat dat gewoon weg geknipt word? waar slaat dat opVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:01:
[mbr]Knip, als je het geen geld waar vindt, is het het dus ook niet waard om te spelen[/]
Prijs is $20 incl verzendkosten, dat is zo'n 15 euro.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 07:39:
[...]
Sorry, 10 euro max vind ik het waard, maar 20 dollar ex verzending is gewoon belachelijk. Vindt het trouwens gek dat dat gewoon weg geknipt word? waar slaat dat op
Wat is nou 5 euro in nederland

Ik weet niet zo heel veel details, hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik speelde het spel jaren geleden op de msx.
Het doel van het spel was de basis van je tegenstander te vernietigen.
Je deed dit door zijn basis te overlopen met je leger. Het moeilijke eraan was dat je moest reageren op de legers van je tegenstander, maar ondertussen zelf ook aanvallende eenheden in moest zetten. Deze liepen dan van jouw basis weg en richting de basis van de tegenstander.
Onderweg kwamen ze de eenheden van de tegenstander tegen en werd het dus knokken. Degene die het slimst eenheden in zette had gewonnen.
Vaak speelde ik zo dat ik een paar eenheden wegstuurde die dan onder de grond richting de basis van de tegenstander gingen. Alleen gingen die zeer langzaam en waren die dus ook meer als last resort.
Je kon dit spel tegen de computer spelen, of tegen een andere speler. (ieder had een eigen deel van het toetsenbord of een eigen joystick.)
Spel had een beetje een futuristische setting als ik me niet vergis.
EDIT:
Wat me nu nog te binnen schiet, de leger kleuren waren rood en blauw. Dus 1 speler speelde met rood, de ander met blauw.
Verder zag je ze van je basis weglopen over een lange rechte weg, je kon die weg bekijken tot aan je eenheden en op een soort van kaartje zag je waar alles zich bevond.
Iemand een idee?
[ Voor 12% gewijzigd door Franko P. op 30-12-2011 19:33 ]
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Zo iets klinkt mij ook vaag bekend in de oren, maar er zijn erg veel strategy games voor de MSX.Franko P. schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:37:
Eens gebruik maken van de game kennis der tweakers.
Ik weet niet zo heel veel details, hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik speelde het spel jaren geleden op de msx.
Het doel van het spel was de basis van je tegenstander te vernietigen.
Je deed dit door zijn basis te overlopen met je leger. Het moeilijke eraan was dat je moest reageren op de legers van je tegenstander, maar ondertussen zelf ook aanvallende eenheden in moest zetten. Deze liepen dan van jouw basis weg en richting de basis van de tegenstander.
Onderweg kwamen ze de eenheden van de tegenstander tegen en werd het dus knokken. Degene die het slimst eenheden in zette had gewonnen.
Vaak speelde ik zo dat ik een paar eenheden wegstuurde die dan onder de grond richting de basis van de tegenstander gingen. Alleen gingen die zeer langzaam en waren die dus ook meer als last resort.
Je kon dit spel tegen de computer spelen, of tegen een andere speler. (ieder had een eigen deel van het toetsenbord of een eigen joystick.)
Spel had een beetje een futuristische setting als ik me niet vergis.
Iemand een idee?
Je zou eens in de generation-msx database kunnen kijken
Wat me nu nog te binnen schiet, de leger kleuren waren rood en blauw. Dus 1 speler speelde met rood, de ander met blauw.
Verder zag je ze van je basis weglopen over een lange rechte weg, je kon die weg bekijken tot aan je eenheden en op een soort van kaartje zag je waar alles zich bevond.
[ Voor 6% gewijzigd door Franko P. op 30-12-2011 19:00 ]
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Verwijderd
Eerste echte RTS voordat het concept door Dune 2 werd verbeterd.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 20:10 ]
Het is ook niet echt een rts, de enige besturing die je had in het spel was een selectievakje om de gewenste units te selecteren als ik me niet vergis.
Nu ik die screenshot zie twijfel ik...
Kan hem wel eens zijn!
Ik ga even zoeken.
EDIT:
Held! Dat is hem inderdaad. Was dat stuk met die robot al helemaal vergeten zelfs.
Mijn dank is groot.
YouTube: Herzog MSX 2 - TecnoSoft 1988
[ Voor 40% gewijzigd door Franko P. op 30-12-2011 20:20 ]
Een game dat ik vroegah speelden (alweer een hele poos geleden, (denk in de tijd van turok op pc rond 1997dus)
De game was een eco-bouw sim het was de bedoeling om
Dus een ecosysteem te maken. Je kon dingen als planten dieren bouwen.
Wat ik me goed kan herrinderen is dat je in het water kon bouwen (een soort bubbel vormige gebouwen)
Dan kom ik gelijk bij het laatste. Ik DENK dat het een starwars game betreft. En dat die "bubbelgebouwen" de wereld van jarjar moest voorstellen. Ik dacht ook dat de voice van het spel door jarjar werd gedaan..
Een beetje vage beschrijving maar ik heb het maar 1-2keer gespeeld haha
Aaahh!!Undeclinable schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:01:
Star Wars: The Gungan Frontier
Super bedankt!
Verwijderd
Het is een Western Game en je moet een Western stad opbouwen, missies voltooien, goud mijnen, gebouwen zetten zodat er meer inwoners komen, met de sheriffs en deputies bandieten neerknallen... Maar ik ken de naam niet meer van het spel. Ik denk dat er een of meerdere spinoffs van de game waren gekomen...
Er zijn wel meerdere delen van verschenen.
Je personage was een ventje (blond, wit T-shirt en zonnebril) met geweer die rondvloog op een paars hoverboard en hoog kon springen door hem te laten vallen op een soort van "veren".
Heb ik vroeger nog veel gespeeld, heb er dosgamesonline al voor afgezocht, maar nergens te vinden
Er moeten toch nog mensen zijn die het "herkennen"?
Njagoed, ik weet er amper nog iets van, omdat ik vooral gewoon random op youtube er vids van zag,
Maar je speelde iemand op een boot oid, al is het ijzig koud (of toch wat ik me nog kan herinneren).
Je had dan als "kracht" dat als je dingen aanraakte, je zag hoe dat object of ding tot die staat geraakte.
Een visie ervan is me altijd bijgebleven.
Je zag dan een soort slachthuis, je keek dan door de ogen van een koe in een slachthuis op een soort band, terwijl je de koe voor je de kop zag afgesneden worden. Dit was in een gesloten omgeving, en je had dan als koe als het jouw beurt was weinig opties, je kop werd "secured", en *vlam* kop eraf.
Ik denk dat het spel niet zo bekend is omdat het geen amerikaans spel is, al ben ik niet zeker of er geen engelse versie van is
Het is geen al te oud spel, 3D welliswaar. Iirc klonk het russisch of van die omstreken
Als ik online wat rondkeek zag ik vooral penumbra voorbij komen, maar van zover ik me herinner of zie in youtube filmpjes lijkt dat het niet.
Cryostasis ? misschienGuntherDW schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:10:
Hmms, nooit gedacht dat zo'n spel vinden op google moeilijk zou zijn, maarjah.
Er moeten toch nog mensen zijn die het "herkennen"?
Njagoed, ik weet er amper nog iets van, omdat ik vooral gewoon random op youtube er vids van zag,
Maar je speelde iemand op een boot oid, al is het ijzig koud (of toch wat ik me nog kan herinneren).
Je had dan als "kracht" dat als je dingen aanraakte, je zag hoe dat object of ding tot die staat geraakte.
Een visie ervan is me altijd bijgebleven.
Echt een tof spel heb hem helemaal uit gespeeld
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 05-01-2012 01:42 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Top-down RPG-achtige game. We denken hier aan het begin van de DOS-periode, misschien zelfs wel VEC-20. Er zat geluid bij (niet al te mooi). Je kon schieten en het was mogelijk om in bepaalde shops "fuel" te kopen. Waar dit voor gebruikt werd is niet helemaal zeker meer. Achtergrond was volgens ons/mij gewoon zwart.
Het doet qua gameplay ergens denken aan het eerste Zelda/Link spel (voor de NES).
Heeft iemand ENIG idee?
Divisie 2 was dan met oa PSV, Club Brugge (dacht ik)
Divisie 3 zat ondermeer Twente
Divisie was er dan Toulouse, Dynamo Dresden.
Het spel had een zwarte achtergrond en je moest het spel besturen met de functies toetsen (F1 was klassement doorgaan, F2 financiële info,...). Aan het einde van het seizoen had je dan de transferperiode, waarin je eerst de eigen contracten kon verlengen en daarna kon je gaan bieden op allerhande spelers die geen contractverlenging wouden bij hun ploeg. De transferbedragen van de beste verdedigers bedroeg ongeveer 70 miljoen BEF. De middenvelders was dan eerder 90 miljoen en de beste spitsen gingen weg voor een bedrag van om en beide 120 miljoen.
Je kon maximum 20 seizoenen spelen en daarna was het spel gedaan. Verder kon je door bepaalde files te editten in dos (edit blablabla.dat) spelers beter maken of extra geld aan je club geven...
Iemand een idee over welk spel ik het heb, want ik vind nergens geen info erover online.
Ohja het spel was in het nederlands en de eerste maal dat ik het speelde was ergens begin de jaren 90 (de ploegen waren ook van rond die periode Pieter Huistra was speler van Twente)
Whole lot of stars ***
Ik huurde regelmatig een console bij de videotheek, zowel de N64 en de Playstation.
Er zat toen een keer een spel tegen waarin je als een groepje (kinderen?) op schaduwen (of schimmen) jaagde.
Het was volgens mij een side-scroller, de details zijn nogal vaag.
Volgens mij was het op de playstation.
Ik heb al vaker op internet zitten te zoeken, maar ik heb het spel nooit meer kunnen vinden.
Iemand enig idee?
http://www.mobygames.com/game/heart-of-darkness ?eltweako schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:34:
Er zat toen een keer een spel tegen waarin je als een groepje (kinderen?) op schaduwen (of schimmen) jaagde.
Het was volgens mij een side-scroller, de details zijn nogal vaag.
Volgens mij was het op de playstation.

[ Voor 33% gewijzigd door itons op 09-01-2012 15:06 ]
Ja dat moet hem wel zijn.
Tenminste hij lijkt er zeer sterk op.
Ik ga er meteen op jacht naar een 2e handsje.
Super bedankt.