Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
:strip_exif()/f/image/3Nh8EH8deanfeNU65CmClWVv.jpg?f=fotoalbum_large)
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ja, die zijn al tijden uitverkocht bij boxprotectorshop en hij lijkt ook geen haast te hebben die weer te bestellenCyrax0508 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu dan geheel compleet. Alle consoles CIB. Virtual Boy erg mooi stukje historie van Nintendo. Lastig om een box protector voorste vinden helaas.

Je zegt "geheel compleet" en "alle consoles CIB". Bedoel je echt alles, Nintendo consoles of wat voor een prestatie hebben we het hier over?
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Fifa 14 ps3 sealed steelbook (5 euro)
Fifa 12 DS (2,50 euro)
Tony Hawk (15 euro)
Ik heb besloten om mijn Fifa collectie compleet te maken qua iedere release minimaal 1 exemplaar in bezit, los van welke console. Maar... Als ik dan zo'n sealed steelbook voor een goede prijs tegen kom dan ga ik ook mijn een speciale uitgave collectie aanleggen. 🙈😂
Die Tony Hawk verwacht ik veel te gaan spelen. Op Xbox veel gespeeld. Lijkt me een prima switch arcade game om even snel tussendoor te doen.
:strip_exif()/f/image/pgh7Dv4nY6TXyAWzbhE54ozt.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen Nintendo consoles. En dan niet alle variaties op handheld gebied. Ik heb een GB/GBC/GBA/GBA SP/DS Lite/3DS/New 3DS/New 3DS XL. Ik heb dus geen GB Pocket/GBLight/Micro/DS.Seroczynski schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:38:
[...]
Ja, die zijn al tijden uitverkocht bij boxprotectorshop en hij lijkt ook geen haast te hebben die weer te bestellen![]()
Je zegt "geheel compleet" en "alle consoles CIB". Bedoel je echt alles, Nintendo consoles of wat voor een prestatie hebben we het hier over?
De Nintendo consoles zelf heb ik wel allemaal.
Welke? Ik gok Mickey ps1?Linksquest schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:08:
Dit setje net gedoneerd gekregen, ja er zit 1 zelf gemaakt spel tussen 🙈
[Afbeelding]
Edit.. ownee links daarvan?
[ Voor 3% gewijzigd door OFV op 10-05-2025 20:04 ]
:strip_exif()/f/image/zykcv6jtVpTSDoB5fHPMsC2o.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ben ik enorm tevreden mee, mede vanwege de goede prijs die ik hiervoor heb betaald. Ga nu op zoek naar mooie stripcovers om ze in op te bergen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Wow nice!!! Ik herken de meeste covers wel van vroeger. Ook nog in redelijke staat zo te zien. Veel leesplezier, ik ben wel jaloers.Seroczynski schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:05:
Tijdje geleden een drietal Club Nintendo Extra magazines gekocht, gewoon voor de fun. Nou smaakte dat wel naar meer, en heb ik afgelopen week een mega haul kunnen binnen harken: [Afbeelding]
Hier ben ik enorm tevreden mee, mede vanwege de goede prijs die ik hiervoor heb betaald. Ga nu op zoek naar mooie stripcovers om ze in op te bergen.
Heb hem binnen maar die GBS-C loopt echt tegen te werken lijkt het wel... De SNES nu via die SCART rgb kabel aangesloten en heb wel weer geluid maar geen beeld. Zie dat de output altijd op 1280x960 staat en als ik een andere resolutie kies verandert er niks qua output.LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:11:
[...]
https://www.retroupgrades...snes-rgb-scart-cable-pal/
Deze kabel heb ik, ook mijn MegaDrive en Dreamcast RGB kabels komen daarvandaan. Echt goede kwaliteit.
Krijg ook met geen mogelijkheid dat ding connected met mijn WiFi. Zelfs met een 2.4Ghz gasten netwerk lukt het niet om verbinding te maken. Dus kan ook niet via de interface de resolutie aanpassen
Voelt beetje aan als een stomme miskoop zo...
Edit; Heb de GBS-C wat dichterbij mijn router gebracht en toen lukte het gelukkig wel om te connecten. Nu kan in ieder geval bij de interface op men computer. Maar wanneer ik klik op een andere resolutie, dan hoor ik heel even de muziek van Super Mario World niet meer en daarna speelt die weer af, maar vooralsnog geen beeld. Ik zie de output resolutie ook niet veranderen, hij lijkt gewoon vast te zitten op die 1280x960...
:strip_exif()/f/image/zSQpbTU2T7eHyVdSJM9oxB81.png?f=user_large)
[ Voor 26% gewijzigd door MonkeySleeve op 13-05-2025 20:44 ]
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Mooie collectie! Ze zien er ook in goeie conditie uit, velen die ik nog heb zijn met wat minder zorgvuldigheid behandeld door mij vroegerSeroczynski schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:05:
Tijdje geleden een drietal Club Nintendo Extra magazines gekocht, gewoon voor de fun. Nou smaakte dat wel naar meer, en heb ik afgelopen week een mega haul kunnen binnen harken: [Afbeelding]
Mocht je willen bijdragen aan preservering en het beschikbaar stellen van bronnen voor onderzoek: de latere CNE versies van het tijdschrift zijn voor zover ik weet nooit gedigitaliseerd/gescanned. Wellicht interesse om ze te scannen? Happy to help!
https://www.gamegeschiedenis.nl
Ben altijd bang voor die prijzen op zo'n beurs. Nog nooit geweest. Maar ben wel in de markt voor een paar wii/ps3 games. Maar 60,- voor een PS3 Ducktales remastered variant kan ik mezelf niet verantwoorden.OFV schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:18:
Voor de zekerheid weer eens delen.
[Afbeelding]
https://www.retrogamebeurstilburg.nl/
Ik heb een scannerdensy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:37:
[...]
Mooie collectie! Ze zien er ook in goeie conditie uit, velen die ik nog heb zijn met wat minder zorgvuldigheid behandeld door mij vroeger
Mocht je willen bijdragen aan preservering en het beschikbaar stellen van bronnen voor onderzoek: de latere CNE versies van het tijdschrift zijn voor zover ik weet nooit gedigitaliseerd/gescanned. Wellicht interesse om ze te scannen? Happy to help!
Ik word spontaan blij van zoiets te zienSeroczynski schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:05:
Mooie collectie!
Die rechtsonder springt in het oog. Dat is een reclameboekje of ook een magazine?
Wat is dat eigenlijk met die Nintendo Extra, is dat een apart, gelijklopend, magazine van het reguliere Club Nintendo blad. Of een vervolg erop, of…?
Vraag me af of er verschillen zijn tussen de NL en de BE uitgaves…
[ Voor 13% gewijzigd door Bruiser op 15-05-2025 09:09 ]
Die World of Nintendo is een uitgave van Bandai / Club Nintendo. Het lijkt geen folder o.i.d., maar meer een catalogus.Bruiser schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:05:
[...]
Ik word spontaan blij van zoiets te zien
Mooie collectie!
Die rechtsonder springt in het oog. Dat is een reclameboekje of ook een magazine?
Wat is dat eigenlijk met die Nintendo Extra, is dat een apart, gelijklopend, magazine van het reguliere Club Nintendo blad. Of een vervolg erop, of…?
Vraag me af of er verschillen zijn tussen de NL en de BE uitgaves…
Ik ben nog niet helemaal thuis in de Club Nintendo geschiedenis. Volgens mij is het begonnen als Club Nintendo, is het toen kort gestopt en daarna terug gekomen als Club Nintendo Extra. CNE is nog jonger dan dat. Maar dan heb je nog Club Nintendo News, en ik weet niet waar die precies past.
In mijn herinnering:Seroczynski schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:34:
[...]
Die World of Nintendo is een uitgave van Bandai / Club Nintendo. Het lijkt geen folder o.i.d., maar meer een catalogus.
Ik ben nog niet helemaal thuis in de Club Nintendo geschiedenis. Volgens mij is het begonnen als Club Nintendo, is het toen kort gestopt en daarna terug gekomen als Club Nintendo Extra. CNE is nog jonger dan dat. Maar dan heb je nog Club Nintendo News, en ik weet niet waar die precies past.
Club Nintendo is volgens mij de iteratie van het tijdschrift. Club Nintendo Extra kwamen daarna, een betaalde versie. CNE was de laatste iteratie van het tijdschrift, in de aanloop naar en rond de N64.
World of Nintendo een uitgave die bij retailers was te krijgen. Ik heb 'm jaren geleden al eens gescanned: https://www.gamegeschiede...-nintendo-1991-1992-blad/
Het classics blad kreeg ik in mijn herinnering toen ik lid werd opgestuurd.
Er zijn ook versies van Club Nintendo in andere landen. Die hebben vaak dezelfde content, met her en der wat lokale artikelen. CNE was volgens mij echt een lokale productie.
In mijn geheugen ging het van Club Nintendo, na een lange pauze, naar het betalende maandblad “Nintendo Player”…
Dat gezegd zijnde, ik zou ze allemaal graag (nog eens) doorbladeren
Dat is balen dat het niet werkt op een GBS-C. Ik heb mijn SNES gekoppeld aan de OSSC en RetroTink 5X pro en daar werkt het zonder problemen, maar voor deze oplossingen betaal je voor een OSSC 175 Euro en RetroTink 5X Pro 350 US Dollar.MonkeySleeve schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:44:
[...]
Heb hem binnen maar die GBS-C loopt echt tegen te werken lijkt het wel... De SNES nu via die SCART rgb kabel aangesloten en heb wel weer geluid maar geen beeld. Zie dat de output altijd op 1280x960 staat en als ik een andere resolutie kies verandert er niks qua output.
Krijg ook met geen mogelijkheid dat ding connected met mijn WiFi. Zelfs met een 2.4Ghz gasten netwerk lukt het niet om verbinding te maken. Dus kan ook niet via de interface de resolutie aanpassen
Voelt beetje aan als een stomme miskoop zo...
Edit; Heb de GBS-C wat dichterbij mijn router gebracht en toen lukte het gelukkig wel om te connecten. Nu kan in ieder geval bij de interface op men computer. Maar wanneer ik klik op een andere resolutie, dan hoor ik heel even de muziek van Super Mario World niet meer en daarna speelt die weer af, maar vooralsnog geen beeld. Ik zie de output resolutie ook niet veranderen, hij lijkt gewoon vast te zitten op die 1280x960...
[Afbeelding]
Je kunt eens kijken naar de RetroScaler 2X bij Retro 8 Bit Shop en deze heet component aansluting.
https://www.retro8bitshop...omponent-to-hdmi-upscaler.
Deze scaler was ik aan het vergelijken met de RetroTink2X Pro en wilde een review schrijven voor de Commodore Clubblad.
[ Voor 7% gewijzigd door amiga1260 op 17-05-2025 11:42 ]
Nintendo Player was niet een uitgave van Bandai/Nintendo Nederland, maar een internationale zelfstandige publicatie die ook voor een tijdje ook een NL/Benelux editie had.Bruiser schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:40:
CNE had ik zelfs nog nooit van gehoord.
In mijn geheugen ging het van Club Nintendo, na een lange pauze, naar het betalende maandblad “Nintendo Player”…
Dat gezegd zijnde, ik zou ze allemaal graag (nog eens) doorbladeren
Nu wou ik de fantest uitvoeren, alleen doet hij dat niet. Ik lees her en der dat het op deze modellen niet werkt, kan iemand dat bevestigen?
KloptMosin schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:55:
Ik ben sinds kort in het bezit van een Playstation 3 60GB CechC04. Een backwards compatible model.
Nu wou ik de fantest uitvoeren, alleen doet hij dat niet. Ik lees her en der dat het op deze modellen niet werkt, kan iemand dat bevestigen?
Ik was er vanaf het begin tot half 3. Vond de drukte best meevallen. Met de klok meegelopen en kon eigenlijk overal goed bij ?OFV schreef op zondag 25 mei 2025 @ 15:24:
Druk. Heel erg druk bij retro game beurs Tilburg. Toch leuke dingen kunnen halen. Heb aardig wat fotos zodat jullie een idee hebben inclusief prijzen.
[Fotos van vette shit]
Leuke stands gezien en eigenaren gesproken. Leuk ook om de liefhebbers te kunnen scheiden van de handelaren. Zowel als publiek als standhouders.
Prijzen waren wel bizar verschillend in games en consoles. Voorbeeld Goedkoopste gameboy color (console only) voor 60 gespot en die wilde idd geen korting geven. Als ik er 1 voor 50 euro had kunnen afdingen nam ik hem mee.
Maar ook colors gezien voor 80-90 inclusief diepe krassen en batterij oxidatie

Van veel van deze spullen vraag ik mij of ze door de absurde prijzen ooit bij een liefhebber komen. Of de rest van hun bestaan van beurs naar beurs gesleept wordenmartin_v_z schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:25:
Weer een leuke aanwinst voor mijn collectie.
[Afbeelding]
Denk dat je op de verkeerde post reageert. Ik heb deze niet op de beurs gekocht.Vrietje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:23:
[...]
Van veel van deze spullen vraag ik mij of ze door de absurde prijzen ooit bij een liefhebber komen. Of de rest van hun bestaan van beurs naar beurs gesleept worden
Dit inderdaad. Ik heb ooit weleens zoiets gekocht echt om op een makkelijke manier een serie compleet te maken, maar met wat geduld kun je het meeste in het wild wel goedkoper vinden.Vrietje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:23:
[...]
Van veel van deze spullen vraag ik mij of ze door de absurde prijzen ooit bij een liefhebber komen. Of de rest van hun bestaan van beurs naar beurs gesleept worden
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik zie dat ik idd de post er onder had moeten hebben.martin_v_z schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:06:
[...]
Denk dat je op de verkeerde post reageert. Ik heb deze niet op de beurs gekocht.
Sorry sinds ze hier reclames tussen gedauwd hebben is het forum soms erg onduidelijk op een mobiel.
Als je wat kennissen en familie in kan lichten over je interesse in dit soort spullen, dan wil dat nog wel eens helpen. Zelf al heel wat games en een paar consoles gratis gekregen op die manier.Jumpman schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:24:
[...]
Dit inderdaad. Ik heb ooit weleens zoiets gekocht echt om op een makkelijke manier een serie compleet te maken, maar met wat geduld kun je het meeste in het wild wel goedkoper vinden.
Ben geen goede soldeerder dus een RGB mod voor de n64 zit er niet in. Ik zit dus voor mijn N64 te zoeken naar een s-video kabel. Deze is alleen nergens te vinden. Op de sites die in dit topic genoemd worden zijn ze ook niet te krijgen. Er staat wel een Packapunch S-Video cable op de retrogamingcables.co.uk maar die is NTSC only, dus die werkt dan niet op mijn PAL toch? Of maakt dat vanwege de retrotink nu niets meer uit?
Ik wou hier dus even vragen of iemand een winkel weet waar ik een echte s-video kabel kan vinden voor mijn n64.
Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh
videogameperfection.co.uk heeft er 1 geloof ik:Diamond4ever schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:52:
De afgelopen tijd eens de oude consoles afgestoft en weer een wat gaan spelen. Kwam natuurlijk al snel tot de conclusie dat het er op een 65" OLED niet uitziet. Zit al aan de upscaler (RetroTink 4k). Nogsteeds lelijk beeld van de composite, dus al RGB scart kabels gekocht voor de SNES en gamecube.
Ben geen goede soldeerder dus een RGB mod voor de n64 zit er niet in. Ik zit dus voor mijn N64 te zoeken naar een s-video kabel. Deze is alleen nergens te vinden. Op de sites die in dit topic genoemd worden zijn ze ook niet te krijgen. Er staat wel een Packapunch S-Video cable op de retrogamingcables.co.uk maar die is NTSC only, dus die werkt dan niet op mijn PAL toch? Of maakt dat vanwege de retrotink nu niets meer uit?
Ik wou hier dus even vragen of iemand een winkel weet waar ik een echte s-video kabel kan vinden voor mijn n64.
https://videogameperfection.com/products/pal-n64-svideo/
en hier:
https://consoles4you.ch/en/n64-s-video-cable
let op de 2de krijg je nog import kosten.
Zelfs composite op een 65" kan je tot een acceptabel niveau tillen met de rt4k. Gebruik je wel masks?Diamond4ever schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:52:
De afgelopen tijd eens de oude consoles afgestoft en weer een wat gaan spelen. Kwam natuurlijk al snel tot de conclusie dat het er op een 65" OLED niet uitziet. Zit al aan de upscaler (RetroTink 4k). Nogsteeds lelijk beeld van de composite, dus al RGB scart kabels gekocht voor de SNES en gamecube.
Vind de prijs voor de eerder genoemde kabel iets aan de hoge kant dus misschien eerst eens naar wat instellingen kijken dan of ik het kan verbeteren met de RT4k.
Zijn er instellingen die het meteen al beter maken of is er ergens een composite profile te vinden? Want ook de profiles die ik overal zie zijn voor S-Video en RGB.
Kijk anders ff in de mega uitgebreide wiki: https://consolemods.org/wiki/AV:RetroTINK-4KDiamond4ever schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:56:
Ik heb de retrotink nog niet heel lang en eerst aan het kijken wat ik met de defaults kan doen. Heb de term mask(s) nog niet gezien in de menu's dus weet niet helemaal wat je bedoeld. Ik heb wel zo'n beetje alle profiles geprobeerd maar daar zit niet echt iets tussen wat de kwaliteit voor composite verbeterd. Zijn aan de namen te zien ook allemaal bedoeld voor RGB/S-Video. Vandaar ook dat ik naar de kabel aan het kijken was.
Vind de prijs voor de eerder genoemde kabel iets aan de hoge kant dus misschien eerst eens naar wat instellingen kijken dan of ik het kan verbeteren met de RT4k.
Zijn er instellingen die het meteen al beter maken of is er ergens een composite profile te vinden? Want ook de profiles die ik overal zie zijn voor S-Video en RGB.
Je kan zo veel moois met de rt4k, dat het mij een beetje verbaast dat je er zo veel geld aan uit geeft zonder te weten wat het ding allemaal kan.
Ik was vrij bekend met wat het allemaal kan hoor, maar heb natuurlijk niet de hele wiki bestudeerd en onthouden. Ik zag dat veel met profiles gedaan werd en was er vanuit gegaan dat daar het meeste werk in zat. Aangezien ik zelf niet meer alle tijd heb om het tot de puntjes uit te zoeken hoopte ik op een profile dat ging werken voor me. Dat valt tot nu toe alleen bij de n64 wat tegen. De SNES en Gamecube gaan heerlijk.Seroczynski schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:28:
[...]
Kijk anders ff in de mega uitgebreide wiki: https://consolemods.org/wiki/AV:RetroTINK-4K
Je kan zo veel moois met de rt4k, dat het mij een beetje verbaast dat je er zo veel geld aan uit geeft zonder te weten wat het ding allemaal kan.
[ Voor 26% gewijzigd door Seroczynski op 27-05-2025 17:10 ]
Is deze kit van ifixit dan een goede met de bijbehorende guide om het uit te voeren?
https://www.ifixit.com/en...ght-of-death-ylod-fix-kit
En kan ik in plaats van een heatgun ook gewoon een fohn gebruiken?
Ik lees even mee want de mijne is er ook aan toe, durf het alleen zelf niet aan.Raem schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:31:
Ik heb 0.0 ervaring met het onderhouden van consoles. Nu ben ik weer op mijn phat PS3 aan het spelen die na een tijdje spelen behoorlijk begint te blazen. Dus ik wil toch proberen om de thermal paste en pads te vervangen. Een delid gaat mij (nog) te ver.
Is deze kit van ifixit dan een goede met de bijbehorende guide om het uit te voeren?
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Ik heb er inmiddels 10tallen gedaan dus een leuke klus als je het voor de eerste keer gaat doen :-)Raem schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:31:
Ik heb 0.0 ervaring met het onderhouden van consoles. Nu ben ik weer op mijn phat PS3 aan het spelen die na een tijdje spelen behoorlijk begint te blazen. Dus ik wil toch proberen om de thermal paste en pads te vervangen. Een delid gaat mij (nog) te ver.
Dat is zeker een goede, alles van ifixit is eigenlijk altijd goed alleen wel duur. Je kan ook gewoon een goede thermal kopen via Amazon of Bol en Youtube staat vol ermee hoe dat met thermals moet. De Fat kan voor een beginner wel wat tricky zijn maar met geduld kom je heel ver. Wees wel heel voorzichtig want de ribbon kabel zijn heel kwetsbaar.
Ik heb in ieder geval al eens op een phat de koelpasta vervangen, was niet gepland maar was hem aan het schoonmaken
Heb ook nog wel een later phat model liggen, misschien dat ik het eerst daar op doe.
Gewoon ifixit volgen en rustig aan. Het is niet de moeilijkste console om uit elkaar te halen, wel veel werkRaem schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:36:
@cold_as_ijs @rikoos Dan ga ik het denk ik met dat setje wel proberen. Het gaat om een CECHC model, dus ben er daarom extra huiverig voor.
Heb ook nog wel een later phat model liggen, misschien dat ik het eerst daar op doe.
Kans dat het stuk gaat is slechts 40% of zo (Grapje, heus.)
How many of you believe in telekinesis? Raise my hand.
Nu zag ik op Ali iets heel leuks wat je in je WiiU stopt en hiermee het switchen (dus kans op slijtage en errors na verloop van tijd) zoveel eenvoudiger maakt. DMV deze addon kan je dus 2 SD kaartjes in je WiiU doen en dus 1 voor de WiiU en 1 voor de Wii. Ik heb het nog nergens eerder gezien en dit was dus de eerste keer dat ik het per ongeluk tijdens het scrollen zag en gelijk bestelt.
Ik ga van het weekend hem installeren en testen. Of het echt goed werkt? Geen idee nog dus maar ik laat het jullie weten!
Wat wel grappig is dat een Duits product blijkt te zijn maar ik kan het online alleen vinden via Oome Ali.
Het is dus GEEN hack of mod chip maar een slimme addon voor de WiiU gebruikers!
Zoek op 1005007875487640-12000042658895218 voor meer info.
:strip_exif()/f/image/furXa46Xs12M3isAPQx8gWmr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lV4py0A5KhCwkrLKKL7k2buR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door rikoos op 05-06-2025 14:30 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja geweldig! Wij waren er ook een maand of wat geleden, dochterlief is 2 jaar (wel ver voor haar leeftijd) maar die vond het geweldig. Ook zo’n soort Japans pogo spel enz. Leuke plek en voor ons niet heel ver.Vrijdag schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:30:
Vandaag met mijn zoontje naar het Videogame Museum in Zoetermeer geweest. Lekker gamen op arcadekasten enzo. Superleuk om te doen! Samen zombies schieten, paardrijden(!), Dance Dance Revolution, autoracen etc.
Adjust non olet, plerumque...
Mijn oude GameBoy na 20+ jaar uit de kast getrokken en dat ding ziet er niet meer uit (maar doet het gelukkig nog prima).
Vandeweek alles losgehaald en het weekend in een H2O2 badje gedaan. Nu wachten op een nieuwe schermcover en daarna alles weer in elkaar schroeven.
Hopelijk weer zo goed als nieuw!
Oud:
:strip_exif()/f/image/9SPm9OOnoP2IAa6Bs4nWHI0n.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuw:
:strip_exif()/f/image/EIju96rUFYdl2aTTdQOWoNQH.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
En het gele komt ook gewoon weer terug..
Best prettig dat de game boy geen speciale chip nodig heeft om bv je eigen backup spelletjes te draaien.
Voordeel van echt oude hardware! Een everdrive is gelukkig iets wat prima werkt…
[ Voor 49% gewijzigd door PsYgHo op 09-06-2025 00:49 ]
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Das zo oud als de gameboy zelf. Wij hadden vroeger zo 200 in 1 gameboy cartridge die een km boven de gameboy uit stak. Met een knopje er op om terug naar het menu te gaan.PsYgHo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 00:38:
Word er wel broos van.. houd daar rekening mee..
En het gele komt ook gewoon weer terug..
Best prettig dat de game boy geen speciale chip nodig heeft om bv je eigen backup spelletjes te draaien.
Voordeel van echt oude hardware! Een everdrive is gelukkig iets wat prima werkt…
Werkte niet meer in de GBA. gbc weet ik eigenlijk niet meer.
Overigens hadden wij verder wel legale spellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Vrietje op 09-06-2025 19:30 ]
Degene die ik nog kende, Gremlins 2, ziet er nog steeds erg mooi uit en klinkt ook goed. Dat zeggende...wat een pittige game zeg. Het bereik van jouw wapen is vrij summier en vijanden hebben vaak meerdere tikken nodig. Leuke uitdaging in ieder geval.
Little Mermaid had ik nog nooit gespeeld maar is een verrassend leuke Capcom game. Het speelt een beetje als een side scrolling versie van Bubble Bobble. Je schiet bellen waarmee je vijanden kan vangen om die vervolgens tegen andere vijanden te schieten of kleine puzzels op te lossen. Doordat je onder water zit heb je qua zwemmen een enorme vrijheid. Leuk concept en hoewel het niet te moeilijk is, is het zeker een leuk spel.
Een ander Capcom spel wat ik nog niet kende is Mickey's dangerous chase. Dit speelt een beetje zoals Rescue Rangers voor de NES, als in dat je doosjes kan pakken en gooien. Het spel begint enorm simpel maar met name een aantal sprongen in de latere levels zijn vrij pittig. Leuk detail is dat je zowel als Mickey alswel als Minnie kan spelen. Ze spelen beiden gelijk maar het is leuk dat je als speler de keuze hebt. Wat mij betreft is het een ondergesneeuwde leuke platformer, die eigenlijk nooit genoemd wordt wanneer het over 8-bit Capcom Disney games gaat.
Ik speel op de Game Boy Pocket en ik was blij verbaasd over de beeldkwaliteit van het appraat, mits je onder goed licht zit. Het ziet er wat blurry uit, maar dat helpt juist met de graphics. De sprong wanneer je van GBP naar het scherm van je smartphone gaat is wel enorm groot.
"21 jaar DSL!"
Aha, wij waren dus niet de enigen die dat Gremlins 2 spel belachelijk moeilijk vonden.The_Bird schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:38:
Laatst weer de Game Boy opgepakt met 2 nieuwe games en een die ik al kende.
Degene die ik nog kende, Gremlins 2, ziet er nog steeds erg mooi uit en klinkt ook goed. Dat zeggende...wat een pittige game zeg. Het bereik van jouw wapen is vrij summier en vijanden hebben vaak meerdere tikken nodig. Leuke uitdaging in ieder geval.
Little Mermaid had ik nog nooit gespeeld maar is een verrassend leuke Capcom game. Het speelt een beetje als een side scrolling versie van Bubble Bobble. Je schiet bellen waarmee je vijanden kan vangen om die vervolgens tegen andere vijanden te schieten of kleine puzzels op te lossen. Doordat je onder water zit heb je qua zwemmen een enorme vrijheid. Leuk concept en hoewel het niet te moeilijk is, is het zeker een leuk spel.
Een ander Capcom spel wat ik nog niet kende is Mickey's dangerous chase. Dit speelt een beetje zoals Rescue Rangers voor de NES, als in dat je doosjes kan pakken en gooien. Het spel begint enorm simpel maar met name een aantal sprongen in de latere levels zijn vrij pittig. Leuk detail is dat je zowel als Mickey alswel als Minnie kan spelen. Ze spelen beiden gelijk maar het is leuk dat je als speler de keuze hebt. Wat mij betreft is het een ondergesneeuwde leuke platformer, die eigenlijk nooit genoemd wordt wanneer het over 8-bit Capcom Disney games gaat.
Ik speel op de Game Boy Pocket en ik was blij verbaasd over de beeldkwaliteit van het appraat, mits je onder goed licht zit. Het ziet er wat blurry uit, maar dat helpt juist met de graphics. De sprong wanneer je van GBP naar het scherm van je smartphone gaat is wel enorm groot.
Inderdaad was het bereik van je wapen zeer kort, maar moest je ook over bepaalde plekken springen wat erg lastig was.
"21 jaar DSL!"
Oeh, die heb ik nog origineel liggen voor de NES, goed én slechte herinneringen aan zegmaar.The_Bird schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:27:
Het is zo'n typische game die erg tricky is...en maar 4 levels heeft om dat te compenseren. Het ziet er wel goed uit, en klinkt ook goed.
"21 jaar DSL!"
Ohja inderdaad. Ziet er ook leuk uit!The_Bird schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:48:
Die voor de NES is een andere game. Dat is meer een top-down platformer. De Game boy versie is een side scroller:
[YouTube: Game Boy Longplay [186] Gremlins 2: The New Batch]
Die op de NES was ook behoorlijk uitdagend
Vooral die veren waar je op kon springen waren verschrikkelijk aangezien die nauwelijks te voorspellen waren, voor je het wist lag je in een gat.
Nu ik erover nadenk hebben wij helaas enkel vervelende spellen gehad op de Gameboy vroeger, weet ook niet waarom wij die spellen zo geschonken kregen want ze waren lastig te spelen als kind (we hadden de standalone Gameboy versie, dus zonder Tetris):
- A Boy And His Blob (verschrikkelijk spel en bijna niet te doen, zojuist nogmaals via Youtube teruggekeken)
- Gremlis 2 (erg lastig)
- Robin Hood: Prince of Thieves (ook heel lastig)
- Xenon 2 (enige spel wat ik nog wel een beetje kon spelen, was wel te doen)
Iedereen kent de bekende Nintendo-games voor de Game Boy, maar juist dit soort onbekendere titels hadden dan ook hun charme.
Ik denk ook dat we vroeger minder onbewust beinvloed werden door de meningen van bladen, online etc. die ons wel even vertelden wat goed en niet goed is. Ik speelde toen genoeg "slechte" Game Boy games, maar wist er toch plezier uit te halen, ook als ik niet ver kwam.
Speaking, off, ik heb gister 5 Game Boy spellen binnen gekregen. Korte impressies:
F1 Race
Zo'n beetje de meest basic race game die je maar kan bedenken. Speelt best goed, al is het natuurlijk extreem arcade. Ook vrij pitig. Mario schijnt er hier en daar ook in op te duiken maar met een 3e plek op het podium kwam hij niet langs bij mij. Ik weet nog wel dat je deze met 4 spelers tegelijk kan spelen, wat volgens mij best uniek is.
Looney Tunes
Net als Gremlins een Sunsoft spel, dus de presentatie is weer top. Graphics zijn echt goed, met veel herkenbare karakters er in. Vreemd genoeg veel boss fights ook. In level 1 alleen al Marvin, Yosemite Sam en een enorme vis als bosses gezien. Gelukkig een stuk makkelijker dan Gremlins.
Wat deze game uniek maakt is dat je als verschillende karakters speelt, die allemaal hun eigen gameplay hebben. Daffy speelt redelijk standaard platformer, als Tweety moet je vliegen en Sylvester ontwijken. Roadrunner is eigenlijk een grote boss fight tegen Coyote. Goed gedaan.
NBA Superstars
Een basic 1 op 1 basketbal game met bekende sterren zoals Jordan. Ik was best benieuwd hoe je een basketbalgame op de Game Boy krijgt en 1 op 1 is denk ik een beter idee dan een heel team proberen te proppen op het scherm. Oke voor tussendoor.
Tom en Jerry: Frantic Antics
Basic platformer met aardige graphics en animaties. Ik vind de gameplay gimmick waarbij Tom blijkbaar op een moped/scooter kan springen en zo door het level kan crossen en jumps kan maken goed gedaan. Ik heb het idee dat deze game nog wel pittig kan worden. Ik kende de game niet en houd wel van 2D platformers dus een aardige aanwinst.
Kung Fu Master
Door deze was ik echt blij verrast. Ik kende Kung Fu Master van de NES/C64 maar deze game lijkt wel een veel betere versie. Mooiere achtergronden, soepeler gameplay. Je kan ook bommetjes gooien hier, dus meer mogelijkheden ook. Erg unieke bosses daarnaast. De eerste boss is een soort Jason (Friday the 13th) met een kettingzaag, terwijl de 2e doet denken aan Donkey Kong met het gooien van tonnen.
"21 jaar DSL!"
Ja vervelend is misschien niet het juiste woord, eerder lastige spellen.The_Bird schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:15:
En toch hebben die vervelende spellen ook wel iets. Ondanks dat het lastig was heb ik veel plezier beleefd (en momenteel weer) aan Gremlins 2. Ik was vroeger al blij als ik level 1 had gehaald, dus het het niet uitspelen vond ik niet erg. Helemaal niet gezien de presentatie erg goed is. En hey, het is Gremlins. Dat helpt ook.
Iedereen kent de bekende Nintendo-games voor de Game Boy, maar juist dit soort onbekendere titels hadden dan ook hun charme.
Ik denk ook dat we vroeger minder onbewust beinvloed werden door de meningen van bladen, online etc. die ons wel even vertelden wat goed en niet goed is. Ik speelde toen genoeg "slechte" Game Boy games, maar wist er toch plezier uit te halen, ook als ik niet ver kwam.
Speaking, off, ik heb gister 5 Game Boy spellen binnen gekregen. Korte impressies:
F1 Race
Zo'n beetje de meest basic race game die je maar kan bedenken. Speelt best goed, al is het natuurlijk extreem arcade. Ook vrij pitig. Mario schijnt er hier en daar ook in op te duiken maar met een 3e plek op het podium kwam hij niet langs bij mij. Ik weet nog wel dat je deze met 4 spelers tegelijk kan spelen, wat volgens mij best uniek is.
[YouTube: F-1 Race (Game Boy) Playthrough - NintendoComplete]
Looney Tunes
Net als Gremlins een Sunsoft spel, dus de presentatie is weer top. Graphics zijn echt goed, met veel herkenbare karakters er in. Vreemd genoeg veel boss fights ook. In level 1 alleen al Marvin, Yosemite Sam en een enorme vis als bosses gezien. Gelukkig een stuk makkelijker dan Gremlins.
Wat deze game uniek maakt is dat je als verschillende karakters speelt, die allemaal hun eigen gameplay hebben. Daffy speelt redelijk standaard platformer, als Tweety moet je vliegen en Sylvester ontwijken. Roadrunner is eigenlijk een grote boss fight tegen Coyote. Goed gedaan.
[YouTube: Looney Tunes (Game Boy) Playthrough - NintendoComplete]
NBA Superstars
Een basic 1 op 1 basketbal game met bekende sterren zoals Jordan. Ik was best benieuwd hoe je een basketbalgame op de Game Boy krijgt en 1 op 1 is denk ik een beter idee dan een heel team proberen te proppen op het scherm. Oke voor tussendoor.
[YouTube: Game Boy - NBA All Star Challenge © 1991 LJN Ltd. - Gameplay]
Tom en Jerry: Frantic Antics
Basic platformer met aardige graphics en animaties. Ik vind de gameplay gimmick waarbij Tom blijkbaar op een moped/scooter kan springen en zo door het level kan crossen en jumps kan maken goed gedaan. Ik heb het idee dat deze game nog wel pittig kan worden. Ik kende de game niet en houd wel van 2D platformers dus een aardige aanwinst.
[YouTube: Tom and Jerry, Frantic Antics! 1993, Game Boy Longplay Full HD]
Kung Fu Master
Door deze was ik echt blij verrast. Ik kende Kung Fu Master van de NES/C64 maar deze game lijkt wel een veel betere versie. Mooiere achtergronden, soepeler gameplay. Je kan ook bommetjes gooien hier, dus meer mogelijkheden ook. Erg unieke bosses daarnaast. De eerste boss is een soort Jason (Friday the 13th) met een kettingzaag, terwijl de 2e doet denken aan Donkey Kong met het gooien van tonnen.
[YouTube: Kung-Fu Master (Game Boy) Playthrough - NintendoComplete]
Uiteraard heb ik in mijn Gameboy tijd wel spellen geleend van vrienden zoals Megaman, Castlevania en Turtles die eigenlijk meer mijn stijl waren, maar die spellen kreeg ik niet geschonken van mijn ouders helaas.
Later is daar gelukkig wel verandering in gekomen toen ik voor de Megadrive Mortal Kombat 1 en 2 ontving
Qua retro gamen vind ik de Game Boy super interessant. Niet alleen omdat het praktisch is (een goede Game boy is makkelijk te krijgen, regio vrij en je hebt geen gedoe met TV's/kabels/adapters en dergelijke) maar de software van de goede uitgevers is uniek. Vaak simpel opgezet maar desniettemin erg speelbaar.
Je zou denken dat veel games eigenlijk een soort kopie zijn van de NES versies, maar zelfs games die gebaseerd zijn op de NES-versie zijn anders op de GameBoy. Zo heeft Ducktales voor de Game Boy andere level lay-outs. Zelfde geldt voor de eerdere Megaman games op de Game Boy, die eigenlijk een soort remixes zijn.
En daarnaast zijn er genoeg unieke titels van uitgevers als Konami. Tiny Toons, Turtles, Castlevania hebben allen unieke Game Boy games. Probotector/Contra speelt verrassend goed op de Game Boy.
Capcom heeft solide versies van zijn NES-Disney games, 5 Mega man games en zelfs de twee Zelda games (GBC).
Dat is allemaal buiten de unieke output van Nintendo zelf, die de meesten wel kennen.
Daar heb ik ook een aantal van. Zeker nostalgisch. Al valt het me nu pas op hoe de "reviews" niet echt reviews zijn maar meer info over de games zonder al te kritisch te zijn.Seroczynski schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:05:
Mijn favoriete nummer is het nummer wat de Virtual Boy promoot, de "Nintendo van de toekomst".
[ Voor 28% gewijzigd door The_Bird op 20-06-2025 15:54 ]
"21 jaar DSL!"
Na paar keer heen en weer berichten, omdat ik niks meer hoorde, toch deal gesloten. Omdat ze heel laat reageerde, mocht ik het hebben zonder verzendkosten.
Twijfelde wel eerst. Prijs was too good to be true, maar toch gedaan. Was net te ver om op te halen.
:strip_exif()/f/image/xssARv4Ge2rhFdC3LAfHZlLZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Pilotwings is wat ondergewaardeerd op de 3DS. Ja, er zitten Mii's in en wellicht was PW64 groter, maar de game zelf is ontspannen en heeft daarnaast een aardig 3D effect.
"21 jaar DSL!"
Crazy Taxi Classic
Golden Axe Classics (Golden Axe I, II, and III)
Shining Force Classics (Shining Force I, II, and Shining in the Darkness)
Sonic CD Classic
Sonic the Hedgehog 4 Ep. II
Streets of Rage Classic
Streets of Rage 2 Classic
Super Monkey Ball: Sakura Ed.
Virtua Tennis Challenge
"21 jaar DSL!"
Ik heb het sinds toen het uitgezonden niet meer gezien eigenlijk en ik moet toegeven dat het voor die tijd zeer aardig opgezet is. Martijn lijkt er zin in te hebben, veel afwisseling qua items.
"21 jaar DSL!"
[ Voor 11% gewijzigd door Ronwiel op 29-06-2025 11:44 ]
Ik weet welk kanaal jij bedoelt. Maar daarin komen shots voorbij van modded consoles. Dat mag niet van het Tweakers moderatie beleid, dus kan het helaas niet delen.Ronwiel schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:44:
Kan iemand mij helpen? Ik zoek een klein Nederlands YT kanaal over retro game collecties. Kan het via AI en de topic search niet vinden helaas, maar het is hier wel eerder gedeeld.
https://youtube.com/playl...r10th&si=fBf0CcSFYXZW2_9kRonwiel schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:44:
Kan iemand mij helpen? Ik zoek een klein Nederlands YT kanaal over retro game collecties. Kan het via AI en de topic search niet vinden helaas, maar het is hier wel eerder gedeeld.
Bedoel je deze?
:strip_exif()/f/image/cC8ywNfVyF6b6ivqrqGfeWWy.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel veel Sega Saturn spullen uit Japan! Veel games en een aantal analoge controllers gaan in de verkoop na schoonmaken om de financiële schade te beperken. De Saturn floppy drive is voor een retro vriend die graag met mij mee wilde bestellen.
Voor de VideoCD Card heb ik Rupsje nooitgenoeg op VideoCD gekocht, dat vind mijn 6 weken oude dochter over een tijdje vast erg leuk
Als ik het goed heb, wordt het originele ‘Phat’ model vaak als het meest betrouwbare beschouwd. Vooral de laser van latere Slim-modellen schijnt sneller defect te gaan. Klopt dat? Zijn er modellen die jullie specifiek zouden aanraden of juist zou vermijden?
Hoe goed werkt de PS2 op een moderne OLED-tv? Ik zie HDMI-adapters van ~€20 op Amazon, maar ook duurdere upscalers van enkele honderden euro’s. Heeft iemand ervaring met specifieke HDMI-adapters of converters die goed werken qua beeldkwaliteit en input-lag?
Ik heb ook een Steam Deck, dus emulatie is een optie. Dat zou een hoop gedoe kunnen schelen qua beeld en aansluitingen, maar natuurlijk mis je dan wel het ‘echte’ PS2-gevoel. Hoe ervaren jullie de afweging tussen originele hardware versus emulatie?
Op Marktplaats zie ik volop PS2’s, vaak best goedkoop. Tegelijk zie ik bijvoorbeeld sites als retroplaystationkopen.nl die ook garantie bieden maar duurder zijn. Heeft iemand hier toevallig ervaring met die site, of andere betrouwbare (web)winkels waar ik met een gerust hart kan bestellen?
Alvast bedankt voor jullie input!
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
HDMI adapters geven vaak slecht beeld, wisselt heel erg. Goede scalers zoals een Retrotink maken er echt wat moois van als je deze voorziet van een RGB of Component (YPbPr) videokabel van degelijke kwaliteit. Blijf weg van de gele tulp kabels want die geven belabberd beeld. Je kunt ook overwegen om een CRT van marktplaats te halen voor het echte nostalgische gevoel natuurlijk, ook dan geldt bovenstaande advies, RGB Scart geeft een heel goed beeld op een CRT met RGB scart ingang.WinterBase schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:22:
Uit een vlaag van nostalgie overweeg ik een PlayStation 2 in huis te halen. Ik heb wat research gedaan, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een paar vragen:
Als ik het goed heb, wordt het originele ‘Phat’ model vaak als het meest betrouwbare beschouwd. Vooral de laser van latere Slim-modellen schijnt sneller defect te gaan. Klopt dat? Zijn er modellen die jullie specifiek zouden aanraden of juist zou vermijden?
Hoe goed werkt de PS2 op een moderne OLED-tv? Ik zie HDMI-adapters van ~€20 op Amazon, maar ook duurdere upscalers van enkele honderden euro’s. Heeft iemand ervaring met specifieke HDMI-adapters of converters die goed werken qua beeldkwaliteit en input-lag?
Ik heb ook een Steam Deck, dus emulatie is een optie. Dat zou een hoop gedoe kunnen schelen qua beeld en aansluitingen, maar natuurlijk mis je dan wel het ‘echte’ PS2-gevoel. Hoe ervaren jullie de afweging tussen originele hardware versus emulatie?
Op Marktplaats zie ik volop PS2’s, vaak best goedkoop. Tegelijk zie ik bijvoorbeeld sites als retroplaystationkopen.nl die ook garantie bieden maar duurder zijn. Heeft iemand hier toevallig ervaring met die site, of andere betrouwbare (web)winkels waar ik met een gerust hart kan bestellen?
Bedankt, ik zal eens een uitgebreide blik werpen op een Retrotink en zien of de investering daarvan het mij waard is.LoCuTuS2000 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:31:
[...]
HDMI adapters geven vaak slecht beeld, wisselt heel erg. Goede scalers zoals een Retrotink maken er echt wat moois van als je deze voorziet van een RGB of Component (YPbPr) videokabel van degelijke kwaliteit. Blijf weg van de gele tulp kabels want die geven belabberd beeld. Je kunt ook overwegen om een CRT van marktplaats te halen voor het echte nostalgische gevoel natuurlijk, ook dan geldt bovenstaande advies, RGB Scart geeft een heel goed beeld op een CRT met RGB scart ingang.
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
[ Voor 75% gewijzigd door Linksquest op 12-07-2025 10:41 ]
Als je alleen aan een ps2 denkt te gebruiken is een rad2x wel iets.WinterBase schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:22:
Uit een vlaag van nostalgie overweeg ik een PlayStation 2 in huis te halen. Ik heb wat research gedaan, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een paar vragen:
https://www.retrogamingca...LAYSTATION-HD-RAD2X-CABLE
of een waarschijnlijk gekloonde op aliexpress:
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
weet ik de kwaliteit niet van, maar werkt waarschijnlijk wel als je alleen je ps2 op een moderne beeldscherm wilt.
en waar een ps2 te kopen, je kan ook op vinted zoeken. of anders idd een gameshop, betaal je iets meer, maar krijg je wel wat garantie.
overigens staat in de openingspost, ook wat over scalers en welke smaken je heb.
Ik heb een hdmi converter voor 12 euro gekocht, qua kwaliteit komt het niet in de buurt van een retrotink maar daarvan ligt de nieuwprijs hoger dan van de ps2. Het is voor mij bij incidenteel gebruik goed genoeg, de graphics op dergelijke oude consoles zijn zo shibby dat niets ze echt kan redden. Als je een AV receiver hebt kun je ook kijken of je receiver signaal converteert naar hdmi, dat doe ik met een Wii en dat bevalt wel goed.WinterBase schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:22:
Qua aanschaf zou ik voor een dik model gaan. Die is ps1 compatibel en makkelijker uit te breiden. Ik heb in de mijne een ps2 network adapter gezet zodat ik er een IDE harde schijf in kon plaatsen voor wat games. Daarnaast heb ik een silent mod uitgevoerd waardoor het ding nu onhoorbaar is.
Ik ben zelf iig heel erg blij met de GBS-C i.c.m. RGB kabel op m'n SNES, binnenkort eens kijken of ik ook een PS2 op de kop kan tikken.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Maandje kan er nog wel bij zeker?Following last week’s sudden tariff changes, Analogue3D will now begin shipping next month. We’re absorbing the costs—your preorder price stays the same. No additional charges.
Late August, the wait ends: reviews go live with everything we’ve been saving for this moment.
We've poured everything into Analogue3D—and we can’t wait for you to see it for yourself.
As always, if you’d like to cancel your preorder at any time for a full refund, contact Analogue Support.
Alles valt of staat met grootte en gewicht.WhatsMyUsername schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:36:
Iemand ervaring met pallet (zee-)vracht uit Japan? Ik wil graag twee Arcade kasten importeren maar heb geen idee waar ik moet beginnen en wat redelijke kosten zijn. Kom alles tegen van 300 euro tot 3k per pallet.
Werk gerelateerd doen wij veel met neelevat. Zij ontzorgen een hoop, heeft voor ons ook een meerwaarde.
De dikke PS heeft de beste laserunit in de 3000x-5000x serie. Daarna ging Sony slimmen en bezuinigen op onderdelen, beginnend met de IR-ontvanger als mijn geheugen mij niet in de steek laatWinterBase schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:22:
Daarnaast is een HD altijd aan te bevelen, zodat je na het inlezen van je discs de laser kunt ontlasten. Fijn idee voor de langere termijn!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik zou ook die gekozen hebben. Hoe bevalt de Alpha? Gezien Evercade nu ook Neo Geo Cards en produkten (super pocket) uitbrengt, verwacht/hoop ik dat er in 2026 een Neo Geo Alpha uitgebracht zal worden. Dat zal voor mij een instant buy zijn. Voor mij heb ik de Super Pocket met 14 Neo Geo games maar besteld. Komt morgen binnen.Cyrax0508 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:20:
Vandaag komt mijn Evercade Alpha binnen (MegaMan versie). Ben erg benieuwd, maar de (p)reviews zien er goed uit. Ik koos voor de MegaMan versie omdat die wat meer variatie in het gamesaanbod heeft (ik heb ondertussen alle SF delen meerdere malen in allerlei compilaties) en de machine zelf vind ik mooier. De SF versie lijkt op de Arcade 1UP
Tussen twee haakjes, mijn reactie is vrij laat op jouw bericht. Er zijn helaas weinig Evercade berichten op het tweakers forum. Zodoende.
Het is een puik apparaat moet ik zeggen. Hij voelt enorm degelijk en de joystick is prima. Wel vind ik de Mega Man games op zich leuk maar ik was er redelijk snel op uitgekeken. Wat dat betreft zou ik eerder voor de SF versie gaan maar die vind ik gewoon niet zo heel mooi.meesje schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:39:
[...]
Ik zou ook die gekozen hebben. Hoe bevalt de Alpha? Gezien Evercade nu ook Neo Geo Cards en produkten (super pocket) uitbrengt, verwacht/hoop ik dat er in 2026 een Neo Geo Alpha uitgebracht zal worden. Dat zal voor mij een instant buy zijn. Voor mij heb ik de Super Pocket met 14 Neo Geo games maar besteld. Komt morgen binnen.
Tussen twee haakjes, mijn reactie is vrij laat op jouw bericht. Er zijn helaas weinig Evercade berichten op het tweakers forum. Zodoende.
Helaas alleen B2BMillie-ano schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:39:
[...]
Alles valt of staat met grootte en gewicht.
Werk gerelateerd doen wij veel met neelevat. Zij ontzorgen een hoop, heeft voor ons ook een meerwaarde.
Je zou even kunnen informeren bij https://rklok.nl/.WhatsMyUsername schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:36:
Iemand ervaring met pallet (zee-)vracht uit Japan? Ik wil graag twee Arcade kasten importeren maar heb geen idee waar ik moet beginnen en wat redelijke kosten zijn. Kom alles tegen van 300 euro tot 3k per pallet.
Ik weet niet of hij dit nog doet, maar voorheen lieten zij een paar keer per jaar een container verschepen vanuit Japan (voornamelijk arcades en games, maar soms ook een auto
Thanks! Zal hem eens contacteren.Flapperbol schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:44:
[...]
Je zou even kunnen informeren bij https://rklok.nl/.
Ik weet niet of hij dit nog doet, maar voorheen lieten zij een paar keer per jaar een container verschepen vanuit Japan (voornamelijk arcades en games, maar soms ook een auto)
Doet ie nog, maar de kosten zijn wel flink gestegen, dacht iets van het tienvoudige t.o.v. een paar jaar geleden.Flapperbol schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:44:
[...]
Je zou even kunnen informeren bij https://rklok.nl/.
Ik weet niet of hij dit nog doet, maar voorheen lieten zij een paar keer per jaar een container verschepen vanuit Japan (voornamelijk arcades en games, maar soms ook een auto)
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Eerste post in dit topic.
Korte historie. Ik ben 32 jaar oud. Ik game inmiddels veel minder dan vroeger (om diverse redenen) maar heb bij bepaalde oude consoles en games nog warme gevoelens. Ik ben rond mijn 8e begonnen op een pc. Ook in de jaren daarna heb ik primair gegamed op een pc, en op een snes die ik van mijn tante had gekregen.
In 2005 heb ik de Nintendo DS gekocht, in 2006 de xbox original omdat die toen heel goedkoop was omdat de 360 uit was. In 2007 nog een PSP gekocht. Toen in 2012 een xbox 360. En toen die kapot ging in 2016 heb ik de Xbox One S gekocht.
En zo zijn er her der nog wat kopen en verkopen geweest door de jaren heen.Het wordt anders wel erg lang.
Nu naar het heden:
Ik ben de min of meer retro scene weer ingegaan zowel met computers als consoles. In 2017 heb ik de snes mini classic gekocht (de echte snes de xbox original heb ik ook, maar staan momenteel bij mijn broer. Daar spelen de kinderen Midtown Madness 3 en super mario world op
Ik heb de afgelopen 3 kwart jaar een aantal playstation 2's gekocht en een aantal xbox 360's. (zowel de witte variant, als de slimline variant)
Helaas zat er in de slimlines geen hdd, dus backwards compotabilet kan ik op mijn buik schrijven. Ik speel op de xbox 360 pro (60 gb model) via BC project gotham racing 2. Een van mijn favoriete racegames. BC werkt redelijk, niet top maar het gaat
Ik heb ook nog 1 defecte xbox original gekregen van iemand, maar die cd drive is kapot. Ik heb nog wat dingen geprobeerd zoals de lens reinigen, en de geleiders invetten. Helpt niet. Dus als iemand nog een cd drive over heeft? En een 360 slim model hdd?
Een van de leukere dingen vind ik dat er tegenwoordig met die oude consoles veel mogelijk is. Allerlei soorten controllers zijn er te koop. En je kan de ps2 heel simpel softmodden tegenwoordig (ik zal niet in details gaan, want dat mag niet zover ik zie, maar iedereen weet wel wat ik bedoel denk ik)
Oja en jullie vragen je wellicht af, waaarom van deze consoles ik er meerder heb. Het is eigenlijk heel simpel, ik begon met 1 ps2 in oktober afgelopen jaar. Maar al snel kriebelde het. En ik kon ze relatief simpel en goedkooop kopen bij een aantal kringlopers. En zoals jullie weten zijn het oude consoles, en er kan wel eens wat kapot gaan. Dus dan liever iets meer speling dan te weinig.
En via ''andere wegen'' xbox original games spelen op de pc is nog niet echt werkbaar voor veel spellen en is ook minder leuk dan op de echte consoles.
Als alleen je de drive van je og xbox kapot dan zijn er wel manieren om hem weer bruikbaar te maken. Maar alleen je eigen reserve kopiën gebruiken natuurlijk.dennis_rsb schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:55:
Oke here we go![]()
Eerste post in dit topic.
Korte historie. Ik ben 32 jaar oud. Ik game inmiddels veel minder dan vroeger (om diverse redenen) maar heb bij bepaalde oude consoles en games nog warme gevoelens. Ik ben rond mijn 8e begonnen op een pc. Ook in de jaren daarna heb ik primair gegamed op een pc, en op een snes die ik van mijn tante had gekregen.
In 2005 heb ik de Nintendo DS gekocht, in 2006 de xbox original omdat die toen heel goedkoop was omdat de 360 uit was. In 2007 nog een PSP gekocht. Toen in 2012 een xbox 360. En toen die kapot ging in 2016 heb ik de Xbox One S gekocht.
En zo zijn er her der nog wat kopen en verkopen geweest door de jaren heen.Het wordt anders wel erg lang.
Nu naar het heden:
Ik ben de min of meer retro scene weer ingegaan zowel met computers als consoles. In 2017 heb ik de snes mini classic gekocht (de echte snes de xbox original heb ik ook, maar staan momenteel bij mijn broer. Daar spelen de kinderen Midtown Madness 3 en super mario world op)
Ik heb de afgelopen 3 kwart jaar een aantal playstation 2's gekocht en een aantal xbox 360's. (zowel de witte variant, als de slimline variant)
Helaas zat er in de slimlines geen hdd, dus backwards compotabilet kan ik op mijn buik schrijven. Ik speel op de xbox 360 pro (60 gb model) via BC project gotham racing 2. Een van mijn favoriete racegames. BC werkt redelijk, niet top maar het gaat![]()
Ik heb ook nog 1 defecte xbox original gekregen van iemand, maar die cd drive is kapot. Ik heb nog wat dingen geprobeerd zoals de lens reinigen, en de geleiders invetten. Helpt niet. Dus als iemand nog een cd drive over heeft? En een 360 slim model hdd?
Een van de leukere dingen vind ik dat er tegenwoordig met die oude consoles veel mogelijk is. Allerlei soorten controllers zijn er te koop. En je kan de ps2 heel simpel softmodden tegenwoordig (ik zal niet in details gaan, want dat mag niet zover ik zie, maar iedereen weet wel wat ik bedoel denk ik)
Oja en jullie vragen je wellicht af, waaarom van deze consoles ik er meerder heb. Het is eigenlijk heel simpel, ik begon met 1 ps2 in oktober afgelopen jaar. Maar al snel kriebelde het. En ik kon ze relatief simpel en goedkooop kopen bij een aantal kringlopers. En zoals jullie weten zijn het oude consoles, en er kan wel eens wat kapot gaan. Dus dan liever iets meer speling dan te weinig.
En via ''andere wegen'' xbox original games spelen op de pc is nog niet echt werkbaar voor veel spellen en is ook minder leuk dan op de echte consoles.
Ik mag je van de regels alleen niet op wijzen hoe je je xbox og weer bruikbaar kan maken.
Maar laten we het zo zeggen ik ken iemand die zijn drive helemaal uit de xbox gehaald heeft.
Bij de meeste consoles die jij heb is het verstandig om op termijn de condensatoren te vervangen.
Over caps gesproken, die clock condensator heb ik sowieso al verwijderd, die was al lichtjes beginnen te lekken.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
- Het beleid omtrent het bespreken van modchips is hier te vinden.
- Android Consoles van o.a. Aliexpress, waar veel retro systemen en games al vooraf op geïnstalleerd staan, hoort hier niet thuis.