Komen hier weer zeer mooie retro spullen voorbij
Zelf de afgelopen tijd helaas geen mooie retro aankopen gedaan maar wel lekker aan het prutsen geweest: had nog een Raspberry Pi 4b 8gb liggen die lag te verstoffen en afgelopen tijd aan toe gekomen om die eens om te toveren tot een
Retropie.
Helaas heb ik momenteel geen extra kamer over om een game/hobby kamer te maken, zodoende staat al het retro spul in bewaarboxen op zolder. Is toch altijd een drempeltje om die naar beneden te halen en aan te sluiten. In vakantie periodes wil ik dat nog wel eens doen, maar vaak ben je toch een half uurtje zoet voordat het aangesloten zit op de tv en je zit te spelen.
Maar die Retropie biedt uitkomst, super klein en gewoon op de HDMI:
Je zet hem aan en binnen anderhalve minuut zit je te gamen op de bank.
Het leuke is dat je werkelijk van alles kunt instellen. Maar dan ook echt zeer uitgebreid. Hij speelt van zeer oude systemen zoals MSX of commodore tot iets moderner zoals N64/PS1 (na een lichte overklok en 1080p als output resolutie).
Ik weet dat het emulatie betreft maar het is voor mij echt een uitkomst, pak nu zeer regelmatig ff een half uurtje Mariokart 64 mee voor of na het werk, en laatst tot diep in de nacht Zelda a link to the past zitten spelen. Heerlijk.
1 groot voordeel is dat ik nu 16 bit games kan spelen met thumbsticks, door deze als voorkeur in te stellen. En dat doen mijn arme starre 40+ handjes echt goed. Die D-pad geeft me toch kramp in mijn duim na een gamesessie van een paar uur, je blijft niet eeuwig jong helaas
Eerst alles getest en geconfigureerd met PS3 controllers maar uiteindelijk 2 draadloze budget controllers erbij besteld (Gamesir Nova Lite):
Ben er echt helemaal blij mee. Door het compacte formaat neem je hem ook zomaar ff mee, laatst even meegenomen naar een maat, aangesloten en samen tot diep in de nacht oude beat em ups zitten spelen
Nu weet ik dat enkele van jullie ook een MiSTer fpga hebben staan, en nu is er een leuk project van een partij die een MiSTEr pi heeft gemaakt op basis van de nieuwe Raspberry Pi 5:
https://retroremake.co/pages/store
Schijnt een volledig functionele MiSTer te zijn, er zijn wel reviews over te vinden op YouTube. Voor de prijs wellicht een leuke aanvulling voor de toekomst, al vermaak ik me voorlopig nog wel even met die Retropie
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.