Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-05 23:22

JBX

“ Zorgverzekeraars maken hun premies uiterlijk 12 november bekend.”

Nog geen bekend gemaakt vandaag. Het lijkt erop dat ze dit jaar tot middernacht wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-05 14:10
JBX schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:47:

Nog geen bekend gemaakt vandaag. Het lijkt erop dat ze dit jaar tot middernacht wachten..
Uiteraard. Als je de eerste bent kan de collega zijn (haar?) premie nog snel een stuiver verlagen....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:34

Laat het "lijkt erop" en "dit jaar" maar weg. Dat is tot op heden elk jaar altijd het geval geweest. Kinderachtige praktijk wat duidelijk laat zien hoe verrot deze hele markt is. De dag dat we afscheid nemen van deze kolder vier ik een groot feest.

Overweeg voor komend jaar ook over te gaan naar DSW ipv de goedkoopste zoals elk jaar. Puur om ze te belonen dat ze als enige in de markt zich wel normaal kunnen gedragen en tijdig hun premie bekend maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Drardollan op 12-11-2024 12:42 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-05 23:22

JBX

Drardollan schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:36:
[...]
Laat het "lijkt erop" en "dit jaar" maar weg. Dat is tot op heden elk jaar altijd het geval geweest.
[…]
Niet helemaal, vorig jaar wachtten alleen Achmea en CZ tot het laatste moment, Menzis en VGZ waren eerder.
https://www.nu.nl/economi...-in-2024-weer-omhoog.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:16

Agent47

I always close my contracts.

Daar gaat het jaarlijks gepuzzel weer. Mijn zorg geeft bij menzis 20% korting op 2 paketten. Hierdoor heb ik wat vaker fysio kunnen nemen dit jaar, ik zit de gehele dag dus eenmaal per twee maand even naar de fysio was wel lekker.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:10

Dennis1812

Amateur prutser

Zoals in een nieuwsartikel op de vorige pagina te lezen mogen ze een week later dit jaar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Laatst online: 06:53
Dennis1812 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:41:
[...]

Zoals in een nieuwsartikel op de vorige pagina te lezen mogen ze een week later dit jaar.
De premies van de basisverzekeringen moeten nog steeds vandaag bekend gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
JBX schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:16:
[...]

Niet helemaal, vorig jaar wachtten alleen Achmea en CZ tot het laatste moment, Menzis en VGZ waren eerder.
https://www.nu.nl/economi...-in-2024-weer-omhoog.html
Klopt, voor hun "hoofdmerken" is het nog wel eens een dag eerder geweest. Maar daar zitten de klanten niet, die zitten nagenoeg allemaal bij hun budgetmerken, en daar wachten ze tot de laatste seconde mee bij voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52
Dennis1812 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:41:
[...]

Per brief mag het een weekje later maar online moet de nieuwe premie uiterlijk vandaag 23:59:59 bekend gemaakt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Laat het "lijkt erop" en "dit jaar" maar weg. Dat is tot op heden elk jaar altijd het geval geweest. Kinderachtige praktijk wat duidelijk laat zien hoe verrot deze hele markt is. De dag dat we afscheid nemen van deze kolder vier ik een groot feest.

Overweeg voor komend jaar ook over te gaan naar DSW ipv de goedkoopste zoals elk jaar. Puur om ze te belonen dat ze als enige in de markt zich wel normaal kunnen gedragen en tijdig hun premie bekend maken.
Je hebt nog ruim 1.5 maand (of 2.5 maand als je creatief bezig gaat zijn). Dat is toch tijdig genoeg?

Ja ze doen het laatste dat ze mogen, dat is beetje gevolg van dat het verplicht per 1 januari allemaal moet ingaan. En daarom moeten ze het verplicht ruim vantevoren melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Sissors schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:24:
[...]

Je hebt nog ruim 1.5 maand (of 2.5 maand als je creatief bezig gaat zijn). Dat is toch tijdig genoeg?

Ja ze doen het laatste dat ze mogen, dat is beetje gevolg van dat het verplicht per 1 januari allemaal moet ingaan. En daarom moeten ze het verplicht ruim vantevoren melden.
Slap argument dat er nog tijd genoeg is. Natuurlijk is er tijd, voor de meeste ook meer dan genoeg. Het zegt voor mij heel veel over bedrijven als ze zo lang wachten, dan ben je bewust bezig om ons als consument een oor aan te naaien. Als je overtuigd bent van je eigen premie, en deze dus eerlijk is voor alle partijen, dan is er geen enkele reden om te wachten tot de laatste minuut.

Snap dat er een deadline is en dat je daar als bedrijf rekening mee houdt. Maar je kan prima een dag of 2-3 van te voren je premies bekend maken.

Jouw werkgever is ook verplicht om op uiterlijk op de laatste werkdag van de gewerkte periode je salaris te betalen. Ik ken geen werkgever die wacht tot die dag. Gebruikelijk is dat je dit enkele dagen voor einde periode doet als werkgever. Het mag wel, maar zou jij het waarderen?

[ Voor 21% gewijzigd door Drardollan op 12-11-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Toevallig is bij nieuw salarissysteem paar jaar geleden bij ons het vanaf de laatste dag naar de één na laatste dag gegaan. Denk niet dat iemand dat significant heeft gevonden tbh :P .

En hoewel ik je punt wel wat snap hoor, maakt het mij gewoon heel weinig uit of ik ~50 dagen heb om de keuze te maken of ~52 dagen heb. Ik vind dat een beetje gerommel in de marge. En ja in een ideale wereld zou die premie niet van de concurrentie afhangen, tegelijk is het wel ook een beetje voor hun of en hoeveel ze eigen geld voorraden gaan inzetten. En wil je een andere partij, dan kan dat dus met DSW. Maar goedkoper wordt het daar niet erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sissors schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:50:
En wil je een andere partij, dan kan dat dus met DSW. Maar goedkoper wordt het daar niet erop.
Klopt, maar soms mag iets meer kosten als je ergens achter staat. Het is nu even afwachten wat het verschil zal zijn in premies, maar ik neem nu voor het eerst DSW meer dan serieus mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:47
Drardollan schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:52:
[...]Klopt, maar soms mag iets meer kosten als je ergens achter staat. Het is nu even afwachten wat het verschil zal zijn in premies, maar ik neem nu voor het eerst DSW meer dan serieus mee.
Vorig jaar overgestapt naar DSW, geen spijt van.

Ze acteren bijvoorbeeld niet als marketingbureau voor opticiens als Pearl (75 euro korting op een bril bij aanvullende verzekering, maar een bril die bij Pearl ook 75 euro duurder is dan bij concurrentie... dus helemaal geen vergoeding eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-05 12:12
Black Sparrow schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:57:
[...]

Vorig jaar overgestapt naar DSW, geen spijt van.

Ze acteren bijvoorbeeld niet als marketingbureau voor opticiens als Pearl (75 euro korting op een bril bij aanvullende verzekering, maar een bril die bij Pearl ook 75 euro duurder is dan bij concurrentie... dus helemaal geen vergoeding eigenlijk).
Zit al onderhand al 10jaar bij DSW, en elk jaar ga ik vergelijken maar DSW blijft qua dekking en prijs toch altijd de beste voor mijn situatie. Zelfs de fysiotherapeut gaf aan dat je bij DSW gewoon goed verzekerd ben en hun eigenlijk nooit zeuren na een declaratie vanuit de fysio, in het ziekenhuis ook al eens vaker gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:16
[...]

Het hoort er helaas bij, de zorgverzekeraars spelen namelijk een soort van poker spel.
Zeker bij de budget verzekeringen maakt dit uit, want hier gaan inderdaad zoals jij ook voorheen deed de meeste mensen naartoe.
Dus als budgetpolis van verzekeraar A haar prijs bekend maakt voor dat verzekeraar B dat doet, dan kan die daar mogelijk net een paar centen onder gaan zitten en alle klanten lokken.
En zoals zo'n beetje bij elk bedrijf, hoe meer klanten je hebt, des te efficiënter je te werk kan gaan qua kosten/overhead.

Maar we hebben voorheen wel gezien dat er verzekeraars zijn die hun premie op 23:59 nog steeds niet bekend hebben gemaakt, om technische redenen of wat voor smoesjes ze dan ook mogen hebben.
Ook heeft een verzekeraar een keer de korting op het ER een paar weken ná bekendmaking premies nog een keer verhoogd.
Ze waren niet de goedkoopste, maar toen ineens wel.
Nooit meer iets over gehoord, of dat hier maatregelen tegen worden getroffen, dus dit soort gedrag wordt blijkbaar gedoogd.
We zullen het zien hoe het deze keer gaat...

DSW is inderdaad een goede optie als je tegen het hele marktwerking-gedoe bent, maar ook andere zaken zoals het verplicht ER ( alhoewel dat vooral een statement is met dat tientje korting )
Ze doen het in iedergeval over het algemeen net even wat anders, maar kosten ook meer, ook qua prijs/dekking vond ik ze altijd wat minder.
Verschilt uiteindelijk natuurlijk wel per persoon en situatie, DSW heeft zeker bij haar aanvullende verzekeringen mogelijkheden die niet zo te vergelijken zijn met andere verzekeraars.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 12-11-2024 16:15 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Klopt helemaal wat je schrijft @JohanNL .

Belangrijkste wat je opmerkt, het is een spel geworden. Het hele zorgsysteem is ondertussen een spel, met de inzet ons geld en nog veel belangrijker: onze gezondheid. Maar dat lijkt mij niet bedoeld voor dit topic dus ik stop gelijk :)

Verder inderdaad afwachten. Ik heb in principe altijd een eenvoudige verzekering. Basis + max ER. En dat is het. De rest betaal ik zelf, gelukkig niet chronisch ziek op dit moment. Helaas geldt dat lang niet voor iedereen in NL, die hebben het echt wel een tandje zwaarder dan ik met het kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-05 12:11
Ik heb zelf als sinds mijn eerste verplichte verzekeringsjaar de goedkoopste CZ Basisverzekering met aanvullende verzekering Jongeren. Tot en met 30 jaar is de aanvullende premie (2024) 23,05 en daar komt vanaf 30 jaar zo'n 6 euro bij. Tot nu toe altijd erg gevuld geweest met goede vergoedingen, waaronder een tandartsvergoeding met max. 450 euro. Alleen dan al heb je je geld er redelijk uit ten opzichte van een reguliere tandartsverzekering. De fysiobehandelingen, brilvergoeding, reisvaccinaties, etc. zijn een welkome "bonus". Tot nu toe geen enkele verzekeraar gevonden die net zo'n volledig pakket heeft.

Ben benieuwd waar CZ de premie dit keer op gaat zetten. Als ik me niet vergis is die aanvullende verzekering toch redelijk wat duurder geworden sinds het eerste jaar dat ik deze afgesloten heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Giltix op 12-11-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-05 20:32
Just gaat €15 per maand omhooog…
€153,50 bij 385
€138,50 bij 885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:15
Barneveld1991 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:49:
Just gaat €15 per maand omhooog…
€153,50 bij 385
€138,50 bij 885
Zo dat is even een flinke stijging ten opzichte van dit jaar. Dan scheelt het ineens nog “maar” 5 euro per maand ten opzichte van bijvoorbeeld DSW. Dat verschil is een budgetpolis mij ook niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19
Nationale Nederlanden gaat van 140,50 naar 152,50, 12 euro duurder per maand. Dit geeft een beetje aan wat we van de verzekeringen van CZ verder kunnen verwachten. De rest is nog stil.
Die 15 euro per maand bij Just is bij hoog eigen risico, maar de trend dat door de eerlijke risico verevening verzekeraars geen hoge korting meer geven bij hoog eigen risico zet zich verder door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
Deatheyee schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:40:
[...]

Zo dat is even een flinke stijging ten opzichte van dit jaar. Dan scheelt het ineens nog “maar” 5 euro per maand ten opzichte van bijvoorbeeld DSW. Dat verschil is een budgetpolis mij ook niet meer waard.
Just is geen budget polis. Er zijn amper budget polissen meer, uit mijn hoofd alleen nog Zilveren Kruis en Aevitae die dat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
MadBear schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:01:
[...]

Just is geen budget polis. Er zijn amper budget polissen meer, uit mijn hoofd alleen nog Zilveren Kruis en Aevitae die dat aanbieden.
Excuus, ik was in de veronderstelling dat Just nog een budgetpolis was, in 2023 volgens mij wel. Toen was ik daar verzekerd en ik kies meestal wel de goedkopere polissen. Vandaar mijn opmerking.

Als de budgetpolis inderdaad langzaam verdwijnt dan wordt de keuze wel lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Deatheyee schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:55:
[...]

Excuus, ik was in de veronderstelling dat Just nog een budgetpolis was, in 2023 volgens mij wel. Toen was ik daar verzekerd en ik kies meestal wel de goedkopere polissen. Vandaar mijn opmerking.

Als de budgetpolis inderdaad langzaam verdwijnt dan wordt de keuze wel lastiger.
Volgens mij waren ze dat nooit officieel, als in dat je maar naar een select aantal ziekenhuizen kon voor volledige vergoeding.
Maar voor overige niet-gecontracteerde zorg gaven ze altijd wel één van de laagste vergoedingen.
Ik zie 60% staan op hun website, dat terwijl ' normale ' natura polissen doorgaans 70 of 75 en soms zelfs 80% zijn.
Het is en blijft het goedkopere merk van CZ.

En keuze lastiger? Gewoon kiezen voor een polis met een betere dekking en voorwaarden voor een paar stuivers meer :)
De zorgverzekering is toch verplicht, dus beter kiezen voor één die dan goed in elkaar zit, mocht je hem onverhoopt toch nodig hebben.
Zou ik zo zeggen tenminste.

[ Voor 14% gewijzigd door JohanNL op 12-11-2024 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22-05 04:35
DjoeC schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:04:
[...]
Uiteraard. Als je de eerste bent kan de collega zijn (haar?) premie nog snel een stuiver verlagen....
Ja, dat lijkt me logisch. Ik kan het de verzekeraars eigenlijk niet kwalijk nemen. Er zijn een aantal politieke keuzes in het verleden gemaakt die dit als logisch resultaat hebben.

Keuze 1: Privatisering om marktwerking te krijgen. Belangrijk is dat de markt voor zorgverzekeringen geen "echte" markt is, want een zorgverzekering is verplicht. Daar zijn goede redenen voor, maar daardoor kan je als consument niet vrij kiezen om de markt te betreden of te verlaten. Dit betekent dat zorgverzekeraars qua premie alleen elkaar in de gaten te hoeven houden. Klanten verlaten de markt immers niet
Keuze 2: Basisverzekeringen zijn gelijk qua dekking. Hier valt iets voor te zeggen, want dat geeft duidelijkheid voor consumenten. Maar het zorgt er ook voor dat consumenten de premies goed kunnen vergelijken. Velen zullen de goedkoopste kiezen, want je kunt je geld maar 1x uitgeven.
Keuze 3: Je mag maar 1x per jaar op een vast moment van verzekeraar wisselen. Dat is op zich handig, omdat er al extreem veel afspraken tussen alle verzekeraars en zorgaanbieders moeten worden gemaakt. Voorafgaand aan dat moment is een vaste deadline om de premies voor het jaar bekend te maken. Ja, de consument moet immers wel enige tijd hebben om een keuze te maken. Maar deze keuze is niet zonder gevolgen. Aangezien verzekeraars dus alleen elkaar in de gaten hoeven te houden, graag de goedkoopste basisverzekering willen aanbieden en hun premie op een specifiek moment bekend moeten maken, is het logisch dat ze tot het laatste moment wachten.

Het beste wat we volgens mij als consument kunnen doen, is ten eerste het rare spel meespelen en altijd de goedkoopste kiezen, ook al scheelt het maar een stuiver. Dan is er in ieder geval een incentive om de prijs echt zo laag mogelijk te houden. Ten tweede een politieke partij kiezen die een einde wil maken aan deze schijn marktwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
00:00. Ze zijn allemaal bekend!

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DI97
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16-02 02:33
Waar kan je ze allemaal vinden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:51
DI97 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:18:
[...]

https://www.zorgwijzer.nl/zorgpremie
https://www.zorgkiezer.nl/zorgpremie

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 13-11-2024 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:54
DI97 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:18:
[...]

Op de website van iedere zorgverzekeraar. Independer lijkt niemand bereid gevonden te hebben om rond middernacht het internet af te struinen en hun website te updaten :p Toevoeging: Ah, zorgwijzer heeft wel iemand zo gek gevonden zie ik uit het bericht van @Mawlana.

FBTO stijgt met 14 euro per maand naar €145,95... Dat was voor 2024 een populaire keuze vanwege een van de laagste tarieven voor de basisverzekering met 385€ eigen risico en een tandartsverzekering die niet helemaal nergens op sloeg qua kosten-baten. Echter was deze aanvullende verzekering blijkbaar dusdanig populair, dat ze daar in 2025 mee gaan stoppen... :|

offtopic:
Ik ben de reclames van VGZ trouwens nu al beu.

[ Voor 22% gewijzigd door beste-spellen op 13-11-2024 00:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MadBear
VinkVink van Menzis komt uit op 141,40, dat is volgens mij t goedkoopst bij 385 ER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:15

St@m

@ Your Service

Unive veruit de goedkoopste met € 885,- ER lijkt het.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 13-11-2024 00:38 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Aangezien ik net als vorige jaren principieel een restitutieverzekering zonder omzetplafonds (of tenminste zonder doorleververplichtingen) wil, denk ik dat de keuze weer redelijk overzichtelijk zal zijn. Ik zal eens kijken of de informatie die nodig is om een goed geïnformeerde keuze te maken weer wat makkelijker te vinden is dit jaar en of dit jaar ook weer met de NZa zal worden gecorrespondeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
St@m schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:37:
Unive veruit de goedkoopste met € 885,- ER lijkt het.
€ 129,90

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Zonder aanvullende premies is het compleet nutteloos. Raar dat die nog een week mogen wachten. Hoe gaan toko’s als Independer dat doen met die “vergelijk vanaf 13 november!”? :X

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 23:10

Dennis1812

Amateur prutser

Er valt inderdaad nog niks te vergelijken als je een aanvullend pakket nodig hebt.

Ook is collectiviteitskorting nog niet bekend.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 16:26
Dus nu hebben zorgverzekeringen alleen nog hun basisverzekering bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Wat duur allemaal. Ik vind het vergelijken ook altijd erg irritant met al die verschillen in contracten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-05 19:16
Joostje123 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:08:
Dus nu hebben zorgverzekeringen alleen nog hun basisverzekering bekend?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
Heb ook al gemerkt dat je pas vanaf 19 november 2024 een verzekering kan afsluiten bij sommige verzekeraars. Ook als je géén aanvullende verzekering nodig hebt. Bij FBTO is dat in ieder geval zo. Bij Aevitae kan ik alleen ingangsdatum 01-12-2024 selecteren, zij geven niet expliciet aan dat je nog geen verzekering voor 2025 kan afsluiten, maar het lukt mij in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:29
begintmeta schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:42:
Aangezien ik net als vorige jaren principieel een restitutieverzekering zonder omzetplafonds (of tenminste zonder doorleververplichtingen) wil, denk ik dat de keuze weer redelijk overzichtelijk zal zijn.
Het is zelfs zo overzichtelijk geworden dat er geen enkele restitutieverzekering meer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:18

ZieMaar!

Moderator General Chat
MikeN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:10:
[...]

Het is zelfs zo overzichtelijk geworden dat er geen enkele restitutieverzekering meer is...
Dat is mét een goede reden en ze sluiten, verwacht ik, alleen wijkzorg en GGZ (twee groepen waar helaas veel cowboys zitten) uit van de echte restitutie.

Zie bijv Zilveren Kruis Exclusief:
Je krijgt 85% vergoed van het gemiddeld gecontracteerd tarief bij niet-gecontracteerde wijkverpleging en GGZ en 100% bij overige zorgverleners zonder contract.
Overigens is de korting met jaarbetaling maar 1% dit jaar…

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 13-11-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Edit: arghhhh zorgwijzer premies waren van 2024

[ Voor 91% gewijzigd door Sissors op 13-11-2024 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
Aevitea was het goedkoopste dit jaar, met hoog eigen risico: €119,45.

Maar ik zie nu alleen de basis premie online staan. Niet de korting bij hoog eigen risico.
Iemand al gezien wat deze kost bij €885 eigen risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 14:18

sjaool

Every life should have 9 cats

FBTO €14 erbij, dan is de basispremie al hoger dan ik nu betaal inclusief aanvullende verzekeringen. :|
De uiteindelijke premie zal dus nog veel hoger zijn omdat de aanvullende verzekeringspremis nog niet bekend zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-05 18:50
Als aevitea de aanvullende verzekeringen niet teveel aanpast, denk ik dat die opzich een goede mogelijkheid is. Geen omzetplafonds vind ik principieel gezien wel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:21
Zorg en zekerheid; https://www.zorgenzekerhe...beleid/premie-opbouw-2025

Zelf nog geen mail gehad. Benieuwd naar de exacte premie en korting jaarbetaling.

Stap normaal elk jaar over naar de goedkoopste hoogste eigen risico vrije keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MikeN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:10:
[...]

Arghh, dan wordt het heel lastig, ik ben benieuwd of ik van zorgverzekeraars de informatie kan krijgen die ik nodig heb om een enigszins adequaat onderbouwde keuze te maken (o.a. gemiddelde gecontracteerde tarieven, volgens de verzekeraar marktconforme tarieven, overzichten van de gecontracteerde zorgverleners met waarschijnlijkheden van het bereiken van eventuele omzetplafonds gedurende het jaar en het al dan niet bestaan van doorleververplichtingen)
ZieMaar! schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:25:

Dat is mét een goede reden en ze sluiten, verwacht ik, alleen wijkzorg en GGZ (twee groepen waar helaas veel cowboys zitten) uit van de echte restitutie.
Dat denk ik ook, al zie ik de goede reden anders, als men op kwaliteit wil sturen, moet men dat specifiek doen. In ieder geval wordt het voor de verzekeringnemer op die manier alleen maar ondoorzichtiger.

[ Voor 34% gewijzigd door begintmeta op 13-11-2024 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giltix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-05 12:11
Bij CZ zijn ook de prijzen van de aanvullende zorgverzekeringen bekend. Ook hier forse verhogingen zo te zien. Jongeren tot 30 is om en nabij 5 euro duurder geworden.

Pakketprijs in €, jaar 2025
Start2,15
Basis10,50
Plus26,45
Top49,00
Jongeren27,20 (t/m 29 jaar); 34,70
Gezinnen72,05
50+21,45
Tandarts27,00
Uitgebreide Tandarts48,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
[...]

Zie bijv Zilveren Kruis Exclusief:

[...]

Kan iemand mij uitleggen waarom het een probleem is dat ze ipv 100% 85% van het marktconforme tarief is? Is het marktconforme tarief niet gewoon het gemiddelde van wat ze uitbetalen aan gecontracteerde zorgverleners? Dan kost het toch amper meer als dat je bij een gecontracteerde gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
AMD and INTEL schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:34:
[...]

Kan iemand mij uitleggen waarom het een probleem is dat ze ipv 100% 85% van het marktconforme tarief is? Is het marktconforme tarief niet gewoon het gemiddelde van wat ze uitbetalen aan gecontracteerde zorgverleners? Dan kost het toch amper meer als dat je bij een gecontracteerde gaat?
Volgens mij is er ook een wezenlijk verschil tussen marktconform tarief en gemiddeld gecontracteerd tarief... Marktconform tarief zou prima 80 euro per uur kunnen zijn, terwijl de verzekeraar een gemiddeld gecontracteerd tarief van 50 euro per uur heeft. :+ Let daar ook op zou ik zeggen.

Univé legt het uit:
Gemiddeld gecontracteerd tarief: het gemiddelde van de tarieven die wij hebben afgesproken met gecontracteerde zorgverleners.
Marktconform tarief: het tarief dat we in Nederland redelijk vinden voor een bepaalde behandeling.
Wmg-tarief: het tarief dat is vastgesteld door de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Dat is dan ~ €16 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
Barneveld1991 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:36:

Maar ik zie nu alleen de basis premie online staan. Niet de korting bij hoog eigen risico.
Gevonden. Het is €130,40.

VGZ bewuzt en Univé zijn volgens mij het voordeligst met €885 eigen risico: €129,90

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Damn, meer dan €20 per maand/€240p/j duurder per 2025. Dat is een forse verhoging. Toch maar wat uitgebreider vergelijken, maar vrees dat ik vanwege dat vervelende preferentiebeleid uiteindelijk maar 2 keuzes heb. -_-

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05 15:43
Blijf het frappant vinden dat je niet in verhouding meer terugziet van enerzijds het vooraf betalen en anderzijds er vrijwillig voor kiezen het eigen risico hoger te zetten. Op deze manier is degene die er het meest voordeel van heeft/ houdt de verzekeraar, dat was natuurlijk al zo, maar de verschillen verschuiven alleen maar meer in het voordeel van de verzekeraar.
Zou onze overheid daar niet wat van moeten/ kunnen vinden, immers is de rente die (ook verzekeraars!) met hun geld creëren hoger dan deze schamele 1%, dus dan zou het ook moeten kunnen om daarvan meer terug te laten vloeien lijkt mij?

Geldt natuurlijk ook voor het feit dat je (vrijwillig) eerst 500Euro extra bij de verzekeraar laat staan, zodat ze daar over langere periode rente op kunnen binnenhalen. Je kan dit i.m.o. niet langer onder het mom van 'solidariteit' op een dergelijke manier doen. Krijg je niets dan houd je een paar euro meer over op jaarbasis in de ergste gevallen (er is blijkbaar een verzekeraar die als jij 500 Euro meer zelf wil dragen, je op jaarbasis wel 60 Euro korting geeft). Dat staat i.m.o. totaal niet in verhouding en zou i.m.o. best wat meer gereguleerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
WhatsappHack schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:10:
Damn, meer dan €20 per maand/€240p/j duurder per 2025. Dat is een forse verhoging. Toch maar wat uitgebreider vergelijken, maar vrees dat ik vanwege dat vervelende preferentiebeleid uiteindelijk maar 2 keuzes heb. -_-
Welke verzekeraars zijn dat dan? DSW en ONVZ hanteren ook tegenwoordig een preferentiebeleid voor medicatie, volgens mij alleen Aevitae niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
MadBear schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:28:
[...]

Welke verzekeraars zijn dat dan? DSW en ONVZ hanteren ook tegenwoordig een preferentiebeleid voor medicatie, volgens mij alleen Aevitae niet?
Het gaat mij er niet perse om óf ze het hanteren, maar wát ze hanteren. :) DSW heeft voor het specifieke middel niets aangewezen als preferent (dus vrije keuze, tenzij ze opeens anders besluiten; en dat mag op elk moment -_-) en CZ heeft de fabrikant die ik wil als preferent aangewezen; maar dat loopt op 1 maart 2025 af en is het maar de vraag of CZ het gaat verlengen. Dus bij beiden helaas geen enkele zekerheid voor heel 2025, maar bij alle anderen weet ik 100% zeker dat het een strijd wordt. (Al wist ik niet dat Aevita geen preferentiebeleid heeft dus die ga ik ff bekijken! :))

Bij dit medicijn is het een patentkwestie op de samenstelling. De werkende stof is een generiek (patent verlopen paar jaar terug), maar door nieuwe toevoegingen (die wél gepatenteerd zijn) vanuit de originele fabrikant (onder andere merknaam) ontstaat een compleet andere werking die bij mij en velen anderen zéér gunstig uitpakt - daadwerkelijk een gamechanger. Alleen omdat op papier de basis werkende stof hetzelfde is zeggen verzekeraars: “nee hoor, generieken hebben precies dezelfde werking want het is precies hetzelfde medicijn”. :+ Dus moet ik shoppen op beleid. :/

Het vervelendste is nog dat het nieuwe medicijn nauwelijks duurder is, maar je mag het verschil wettelijk niet zelf bijleggen. Het is alles of niets vergoed. Vandaar dat het soms kan lonen om bij je oriëntatie op zorgverzekeringen te checken hoe ze hun preferentiebeleid voeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:10:
Ah ik zie dat ik een wat andere constructie had plus een collectiviteitskorting op aanvullend, dan is de stijging "maar" €12 per maand. Nog steeds behoorlijk forse verhoging, maar toch een nét iets ander verhaal dan €21,22 per maand. Dan lijkt het erop dat mijn pakket voor 2025 wederom de goedkoopste onder de streep is, net zoals dit jaar. Zeker omdat er dan ook weer een brillenvergoeding vrijkomt. (Daar sluit ik hem niet voor af, maar zit toevallig in het aanvullende pakket inbegrepen; levert alsnog een besparing van een paar tientjes op om mee te nemen in de vergelijking - ben wel toe aan een nieuwe. :)) Nu alleen nog kijken wat te doen met dat verrekte beleid.
MadBear schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:28:
[...]
volgens mij alleen Aevitae niet?
Helaas, per 2025 einde verhaal: https://www.aevitae.com/geneesmiddelenbeleid/. Dus ook bij Aevita moet je er aan gaan geloven. Ze publiceren de lijst preferente middelen pas "in december 2024", dus als ze vervelend willen doen wordt dat 31 december om 23:59. :+ (Al kan je natuurlijk in de laatste week afsluiten/opzeggen en dan januari gebruiken om evt over te stappen ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:29
AMD and INTEL schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:34:
[...]

Dit is het hele pijnpunt. Voor de GGZ zijn er gewoon maximumtarieven, vastgesteld door de NZa. Verder moet iedereen een BIG-registratie hebben en zijn er diverse titels waar mensen vrij hard voor moeten leren om zichzelf bijv. psychotherapeut of GZ-psycholoog te mogen noemen. Je zou dus zeggen dat die mensen niet gek zijn en niet zomaar willekeurig mensen behandelen.

De zorgverzekeraars vinden echter dat zij i.p.v. je behandelaar wel moeten kunnen bepalen wat er wel en niet aan behandeling nodig is. Daarnaast vinden zij ook dat zij i.p.v. de NZa wel de tarieven vast kunnen stellen. Dat is gewoon niet hoe het zou moeten werken.

De maxima zijn allemaal van het 'gemiddeld gecontracteerde tarief'. Dat tarief is bij lang niet alle zorgverzekaars eenvoudig inzichtelijk, zeker niet voor 2025. En dat tarief kan een stuk lager zijn dan de NZa tarieven. Jouw niet-gecontracteerde GGZ-behandelaar zal vaak het NZa-tarief in rekening brengen, bijv. 250 euro. Het kan dan zomaar zijn dat de verzekeraar dat normaal voor 210 euro contracteert, en dat jij dus maar 170 euro terugkrijgt bij niet-gecontracteerde zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Net even de CZ premie voor 2025 bekeken. 2 personen, combinatie polis en 50+ aanvullend gaan, na collectiviteitskorting, in totaal € 497 omhoog. Toch weer even flink slikken.

Ook niet verbazingwekkend gezien de stijging van een gebruikt oog medicijn: Pipetjes gaan eruit om minder plastic te genereren (opmerking oogarts), nu flesjes. Verschil: Van ~ €250 naar ~1€1.000 per jaar. Identieke druppels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:25
Afschaffen restitutiepolis voor ggz en wijkverpleging. Als er nou geen wachtlijsten waren was dat denk ik wel een goede move om van de cowboys af te komen. Maar met wachtlijsten kan het dodelijk zijn in de GGZ.
https://x.com/lotteunited...3EbHdQvuCER0JtuzPjtA&s=19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 16:47
Misschien met zijn alleen maar eens besluiten om geen verzekering af te sluiten....

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 16:47
MikeN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:14:
[...]

Dit is het hele pijnpunt. Voor de GGZ zijn er gewoon maximumtarieven, vastgesteld door de NZa. Verder moet iedereen een BIG-registratie hebben en zijn er diverse titels waar mensen vrij hard voor moeten leren om zichzelf bijv. psychotherapeut of GZ-psycholoog te mogen noemen. Je zou dus zeggen dat die mensen niet gek zijn en niet zomaar willekeurig mensen behandelen.

De zorgverzekeraars vinden echter dat zij i.p.v. je behandelaar wel moeten kunnen bepalen wat er wel en niet aan behandeling nodig is. Daarnaast vinden zij ook dat zij i.p.v. de NZa wel de tarieven vast kunnen stellen. Dat is gewoon niet hoe het zou moeten werken.

De maxima zijn allemaal van het 'gemiddeld gecontracteerde tarief'. Dat tarief is bij lang niet alle zorgverzekaars eenvoudig inzichtelijk, zeker niet voor 2025. En dat tarief kan een stuk lager zijn dan de NZa tarieven. Jouw niet-gecontracteerde GGZ-behandelaar zal vaak het NZa-tarief in rekening brengen, bijv. 250 euro. Het kan dan zomaar zijn dat de verzekeraar dat normaal voor 210 euro contracteert, en dat jij dus maar 170 euro terugkrijgt bij niet-gecontracteerde zorg.
Naast dat dit erg onduidelijk is, komt dit uitzoek werk ook nog eens terecht bij een groep mensen die daar (vaak) niet meer toe in staat is of niet mee geconfronteerd wil/kan worden. Combineer dat met de feestdagen en de hetze is weer compleet.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
DjoeC schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:16:
Net even de CZ premie voor 2025 bekeken. 2 personen, combinatie polis en 50+ aanvullend gaan, na collectiviteitskorting, in totaal € 497 omhoog. Toch weer even flink slikken.

Ook niet verbazingwekkend gezien de stijging van een gebruikt oog medicijn: Pipetjes gaan eruit om minder plastic te genereren (opmerking oogarts), nu flesjes. Verschil: Van ~ €250 naar ~1€1.000 per jaar. Identieke druppels.
Dan kan je beter overstappen. CZ is de duurste in de markt van de grote verzekeraars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ferra schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:04:
[...]

Dan kan je beter overstappen. CZ is de duurste in de markt van de grote verzekeraars.
Dat ligt echt helemaal aan wat je nodig hebt/gedekt wil hebben. Voor wat ik wil is er voor 2025 geen goedkopere verzekeraar dan CZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 18:26
Even wachten of er nog een aanbieding komt bij de ING rentepunten winkel.
Vorig jaar hadden ze een mooie van CZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:59
Von Henkel schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:42:
Even wachten of er nog een aanbieding komt bij de ING rentepunten winkel.
Vorig jaar hadden ze een mooie van CZ
16 november komt dit online:
https://www.ing.nl/partic...zorgverzekering-2024-2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:36:
[...]

Dat ligt echt helemaal aan wat je nodig hebt/gedekt wil hebben. Voor wat ik wil is er voor 2025 geen goedkopere verzekeraar dan CZ.
Ben dan benieuwd wat je nodig hebt. Hun basisverzekering is al hoger en hun aanvullende verzekeringen ook. Denk dat je zelfs met korting duurder uit bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ferra schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:03:
[...]

Ben dan benieuwd wat je nodig hebt. Hun basisverzekering is al hoger en hun aanvullende verzekeringen ook. Denk dat je zelfs met korting duurder uit bent.
Hoger dan wat/wie? :) Nee, ik ben het goedkoopst uit bij CZ + Jongeren. (Zeker als ik ook nog het preferentiebeleid meeneem in de vergelijking en de €100 die ze meebetalen aan een nieuwe bril. (Daar zoek ik het niet op uit, maar is wel een bonus om mee te nemen. Bedoel... €5 goedkoper per maand, maar dan zelf die €100 moeten lappen == alsnog €40 meer betaald. ;))) Die combinatie van dekkingen lopen bij andere verzekeraars vaak meteen stuk zodra je tandheelkunde toevoegt, dan valt de prijs meteen hoger uit.

Het is trouwens niet helemaal waar wat ik net zei, ik zie dat er wel een verzekeraar nét goedkoper is (als ik 1 fysiobehandeling minder accepteer als compromis); maar die heeft geen contracten met de ziekenhuizen hier in de buurt, dus die tel ik niet mee. :+

Zorg is veel te complex om zomaar te zeggen "Partij X is veel duurder". Het is vaak eerder een kwestie van "Partij X is veel duurder voor mij". Contracten met zorgverleners, het (preferentie)beleid, aanvullende dekkingen (gehele dekking), etc. zijn sterk persoonsgebonden. En voor mij komt daar toch echt CZ uitgerold als beste overall deal. Overigens ook grappig: op de 2e plaats staat zeer waarschijnlijk CZDirect + ING, maar die moeten de aanvullende pakketten nog publiceren. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 13-11-2024 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Nou wat een marktwerking weer. Overstappen scheelt 10 euro (!) op jaarbasis met mijn huidige verzekeraar. Uiteindelijk toch ruim 100 euro duurder in een jaar tijd geworden. Nog wel even de voorwaarden checken qua percentages. Naar een nieuwe zorgverzekeraar overstappen levert mogelijk nog cashback op. Betaalkorting zal volgend jaar wel helemaal verdwijnen. Puur op basis van rente is dit niet aantrekkelijk maar betaal het liefst in èèn keer en zorgt weer voor wat minder belastbaar vermogen in 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Pak dan de cowboys aan, in plaats van iedereen de lul te laten zijn die complexer-dan-standaard GGZ nodig heeft. En de GGZ wordt bij grote instellingen al lange tijd behoorlijk uitgekleed, waardoor mensen met bijv. de gezellige combi autisme en trauma vaak bij niet-gecontracteerde psycho's uitkomen. Laat staan als dingen als (C)PTSS of transgenderzorg om de hoek komen kijken.

Beetje erg lullig als je dan een aanzienlijk deel van je behandeling zelf mag betalen, en zoals al gezegd is "gemiddeld gecontracteerd tarief" wat anders dan de prijzen van de NZA. Dan loopt het heel snel, heel hard op, en mensen met complexe psychische klachten zijn doorgaans geen mensen die 2x modaal verdienen.

Naja, ik mag dus ook gaan kijken bij wie GGZ het minst kut is. Zal sowieso bij een verzekeraar zonder omzetplafond uitkomen, maar moet even kijken welke. "Gelukkig" zal de spoeling dun zijn.

Gelukkig wonen we in een keigaaf land :/

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deezers
Overigens even opletten bij Independer: in 2025 krijg je geen gratis tandongevallenverzekering meer bij overstappen naar een andere verzekeraar. Als je klant blijft bij je huidige verzekeraar in 2025 wordt je gratis verzekering in januari wel nog verlengd mocht je deze vorig jaar hebben ontvangen.

Edit: ook voor bestaande klanten komt deze per 1 januari gratis te vervallen zegt de klantenservice. Verlengen is mogelijk, maar waarschijnlijk niet gratis.

[ Voor 22% gewijzigd door Deezers op 14-11-2024 10:24 ]

• EzraTweaked
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-05 15:45
Barneveld1991 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:36:

Dat zou fijn zijn, daar zit ik al bij, dus hopelijk veranderd het niet veel kwa prijs dan.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:11
WhatsappHack schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:53:
[...]
Het gaat mij er niet perse om óf ze het hanteren, maar wát ze hanteren. :) DSW heeft voor het specifieke middel niets aangewezen als preferent (dus vrije keuze, tenzij ze opeens anders besluiten; en dat mag op elk moment -_-) en CZ heeft de fabrikant die ik wil als preferent aangewezen; maar dat loopt op 1 maart 2025 af en is het maar de vraag of CZ het gaat verlengen. Dus bij beiden helaas geen enkele zekerheid voor heel 2025, maar bij alle anderen weet ik 100% zeker dat het een strijd wordt. (Al wist ik niet dat Aevita geen preferentiebeleid heeft dus die ga ik ff bekijken! :))
Hoe kan je daar het beste achter komen? Ik gebruik na jaren ellende sinds een half jaar eindelijk medicatie die werkt. Echter mocht die “speciale” medicatie wel pas voorgeschreven worden na een heel traject van andere medicatie. Ergens dus bang dat ze hier ook in gaan snijden.

Als ik op de voorkeurslijst van mijn verzekeraar kijk kan ik deze medicatie überhaupt niet vinden, maar het wordt dus wel vergoed momenteel.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:16

Agent47

I always close my contracts.

Begin het wel een beetje zat te raken. Ik krijg via mijn Werkgever een klein beetje korting bij Menzis. Ik zit nu op €153 75% vergoed tot €250 voor tand. 6x fysio.

Ik zou nu naar €164,41,- gaan. Het gaat elk jaar weer met tientjes omhoog, over een paar jaar is dat voor weinig mensen nog goed te betalen. Zul je zien dat als je alleen eigen risico neemt en deze op maximaal zet, dat je wat overkomt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:59

_Ernst_

Mark It Zero!

Vorig jaar overgestapt naar Aevitae omdat dat toen de goedkoopste was (basis en max eigen risico). Zojuist hun aanbieding ontvangen voor 2025: € 1549,20 (€129,10 / maand). Dat is toch 80 cent per maand goedkoper dat de goedkoopste die ik nu via Independer kan vinden (vgz bewuzt voor € 129,90), dus ik blijf lekker zitten :p

Last.fm

• DjoeC
Ferra schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:04:
[...]

Yep, ik ga dit jaar eens goed verder kijken. Het was altijd "restitutie", maar dat wordt steeds verder uitgekleed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
_Ernst_ schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:26:
Vorig jaar overgestapt naar Aevitae omdat dat toen de goedkoopste was (basis en max eigen risico). Zojuist hun aanbieding ontvangen voor 2025: € 1549,20 (€129,10 / maand). Dat is toch 80 cent per maand goedkoper dat de goedkoopste die ik nu via Independer kan vinden (vgz bewuzt voor € 129,90), dus ik blijf lekker zitten :p
Waarschijnlijk krijg jij nu 1% betalingskorting voor een jaarbetaling.
Je hebt op Independer niet de premiebetaling per jaar aangevinkt.
Dan kom je namelijk op Salland uit als goedkoopste: € 1.542,48 per jaar.

Ik wacht zelf nog even af tot alle Cashback's duidelijk zijn. Scheelt ook weer zo 30 tot 50 euro. En zelfs dubbel bij een partner (let wel op exacte voorwaarden zoals 1x per adres / per verzekeraar etc.)

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 14-11-2024 10:56 ]

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

Agent47 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:19:
Begin het wel een beetje zat te raken. Ik krijg via mijn Werkgever een klein beetje korting bij Menzis. Ik zit nu op €153 75% vergoed tot €250 voor tand. 6x fysio.

Ik zou nu naar €164,41,- gaan. Het gaat elk jaar weer met tientjes omhoog, over een paar jaar is dat voor weinig mensen nog goed te betalen. Zul je zien dat als je alleen eigen risico neemt en deze op maximaal zet, dat je wat overkomt.
Eens. Vooral dat het voor mijn gevoel lijkt dat er alleen aan de maandbedragknop wordt gedraaid.je zult de komende periode weer voor miljoenen aan TV reclames zien. Minder marktwerking, maar ook minder zorg zou bespreekbaar moeten zijn. Verder offtopic voor hier.

Ik zit zelf al sinds ik geboren ben bij CZ, en later CZ Direct. Ga dit jaar toch wel overwegen te wisselen.
Qua kosten is het verschil de wereld niet als je buiten 6x per jaar fysio niks gebruikt. Ik heb geen zin in overstap gedoe, valt dat in de praktijk mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je jaarbetaling aanzet bij Independer kom je nog wel een paar euro onder dat bedrag van Aevitae.

Salland - 1.542,48
VGZbewuzt - 1.543,20
Univé - 1.543,20
Aevitae - 1.549,20

De goedkoopste met laag eigen risico is VinkVink met € 1.696,80.

Helaas dus nog maar een besparing van 1.696,80 - 1.542,48 = € 154,32 als je voor het hoge eigen risico kiest (al was dat verschil vorig jaar zelfs nog kleiner).

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:51
Cheesy schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:54:
[...]

Ik wacht zelf nog even af tot alle Cashback's duidelijk zijn. Scheelt ook weer zo 30 tot 50 euro. En zelfs dubbel bij een partner (let wel op exacte voorwaarden zoals 1x per adres / per verzekeraar etc.)
De betalingskortingen vind ik wel altijd enorm laag. Sinds jaar en dag spaar ik het al op van tevoren. Dus ik laat het jaarbedrag lekker op m'n rekening staan. Uiteindelijk met een spaarrente van 2% blijft daar ook iets van 1% van over maar dan heb ik het wel zelf in de hand.

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
s3n schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:56:
[...]

Ik zit zelf al sinds ik geboren ben bij CZ, en later CZ Direct. Ga dit jaar toch wel overwegen te wisselen.
Qua kosten is het verschil de wereld niet als je buiten 6x per jaar fysio niks gebruikt. Ik heb geen zin in overstap gedoe, valt dat in de praktijk mee?
Ja, dat stelt echt niets voor!

• AMD and INTEL
TexMex schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:58:
[...]

Als je jaarbetaling aanzet bij Independer kom je nog wel een paar euro onder dat bedrag van Aevitae.

Salland - 1.542,48
VGZbewuzt - 1.543,20
Univé - 1.543,20
Aevitae - 1.549,20

Helaas dus nog maar een besparing van 1.696,80 - 1.542,48 = € 154,32 als je voor het hoge eigen risico kiest (al was dat verschil vorig jaar zelfs nog kleiner).
Hebben budgetpolissen sneller last van zorgplafonds? Iniedergeval lijkt het mij voor die paar euro wel waard om niet het risico te lopen.

Ondertussen ook mijn Ohra polis binnen : 15 euro duurder per maand.

Dat gaan we mooi niet doen!

[ Voor 6% gewijzigd door AMD and INTEL op 14-11-2024 11:34 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:59

_Ernst_

Mark It Zero!

[...]

Die optie had ik over het hoofd gezien inderdaad!

Last.fm

• Deatheyee
Ik blijf ook bij Aevitae zitten. Lijkt vooralsnog de goedkoopste te zijn met 885 eigen risico.

Wel een flink beperkt aantal gecontracteerde ziekenhuizen, maar dat is dan de keuze die ik maak. Ziekenhuis hier in de buurt is wel geconcentreerd voor 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
VidaR-9 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:55:
[...]

Hoe kan je daar het beste achter komen? Ik gebruik na jaren ellende sinds een half jaar eindelijk medicatie die werkt. Echter mocht die “speciale” medicatie wel pas voorgeschreven worden na een heel traject van andere medicatie. Ergens dus bang dat ze hier ook in gaan snijden.

Als ik op de voorkeurslijst van mijn verzekeraar kijk kan ik deze medicatie überhaupt niet vinden, maar het wordt dus wel vergoed momenteel.
Elke verzekeraar met een preferentiebeleid moet inderdaad zo'n lijst preferente middelen publiceren en die kan je meenemen in je zorgverzekering vergelijking. Je moet dan kijken naar de werkende stof, niet naar de merknaam. Bijvoorbeeld "Crestor" zoek je niet op, dan zoek je op Rosuvastatine. Je zoekt niet op "Motilium", maar op Domperidon. Je zoekt niet op "Isoptin", maar op Verapamil. Et cetera. Als je daar hulp bij nodig hebt kun je het beste zoeken op https://www.farmacotherap...en/preparaatteksten/groep. Als je rechtsbovenin de merknaam intikt in de zoekbalk dan spuugt ie de naam van de werkende stof uit.

Als je deze gaat vergelijken tussen verzekeraars en het staat niet op de lijst, dan voert je (beoogde) verzekeraar er op dit moment geen beleid op. (Let op: als er generieken beschikbaar zijn of komen, dan kan je verzekeraar elk moment van het jaar besluiten hier wél beleid op te gaan voeren en dan mag je helaas niet overstappen van verzekeraar. Als je een medicijn dat nog onder patent zit hebt, gaat dat niet gebeuren.) Soms valt men dan terug op "laagste prijs beleid", maar dat is discutabel. Overigens, als je bedoelt dat je heel andere medicatie voorgeschreven kreeg (dus niet dezelfde werkzame stof), dan zou je in principe niet genaaid moeten worden door het preferentiebeleid tenzij er een (andere) generiek van is die niet zo goed voor je werkt en die toevallig preferent is bij je (nieuwe) verzekering. Je arts kan dan nog een medische indicatie voor merkafgifte afgeven.

Succes met vergelijken en de lijsten door te spitten. :X

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:25
[...]

Wat zijn de websites die je hiervoor in de gaten houdt? Ik ken zelf alleen cashbackxl. Maar ga jij dan ook nog andere websites vergelijken?

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-05 18:17
TexMex schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:58:
[...]

Salland - 1.542,48
VGZbewuzt - 1.543,20
Univé - 1.543,20
Aevitae - 1.549,20

UnitedConsumers via CashbackXL - Zorgkiezer lijkt nu het goedkoopste.
€1558,80 -€25 Cashback = €1533,8. Is maandbetaling van €129,9 (effectief met de cashback €127,81). Ze doen niet aan jaarbetaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
japie06 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:02:
[...]

Wat zijn de websites die je hiervoor in de gaten houdt? Ik ken zelf alleen cashbackxl. Maar ga jij dan ook nog andere websites vergelijken?
CBXL inderdaad, dit kun je soms combineren met een tandenborstel via Independer bijvoorbeeld. Of Zorgkiezer, Zorgwijzer, Shopbuddies etc. Maar blijft elke keer een heel uitzoekwerk, want wat de een uitsluit kan bij de ander weer wel. Meestal is er wel iemand in dit topic of op Pepper die het uitzoekwerk gedaan heeft, maar dan alsnog op blijven letten ;)

• silverball
  • Laatst online: 22-05 05:55

silverball

De wagen voor moderne mensen

Ik denk erover om mijn eigen risico weer terug zetten op standaard. Het prijsverschil wordt steeds minder en het is een dure liefhebberij als je wel wat hebt. Nu maak ik eigenlijk alleen gebruik van mondzorg. Keuzes.....

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
silverball schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:25:
Ik denk erover om mijn eigen risico weer terug zetten op standaard. Het prijsverschil wordt steeds minder en het is een dure liefhebberij als je wel wat hebt. Nu maak ik eigenlijk alleen gebruik van mondzorg. Keuzes.....
Dat heb ik vorige jaar al gedaan toen het verschil maar €5 per maand was. Ik had sinds 2011-2012 tot aan vorige jaar altijd de hoogste eigen risico. Toen was het wel de moeite waard en bespaarde je vaak zelfs per jaar €400 heb ik een keer mee gemaakt. Vorige jaar ging ik kijken en was het verschil zo klein dat ik weer terug ben gegaan op de standaard €385. Dit jaar laat ik het gewoon weer op €385,- we worden niet meer beloond om op de hoogste eigen risico te zetten. Ik heb dit jaar alweer niks gebruikt van het eigen risico

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
silverball schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:25:
Mogelijk is het nog wel de moeite waard om niet het ER te verhogen tot €885, maar tot slechts €585 bijvoorbeeld.
Afgelopen jaar hiervoor gekozen bij ASR waarbij ze €102 korting gaven op een extra ER van €200.
Dus iets meer dan 50% van het extra ER als korting, voor minder doe ik het ook nier meer :)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
japie06 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:02:
[...]
CashbackXL en Scoupy (Shopbuddies/Woolsock) zijn toch wel de meestgebruikte. Daarnaast inderdaad even Pepper in de gaten houden, vorig jaar heb ik daar de goedkoopste optie met maximaal eigen risico (Aevitae) geplaatst :)

• Mawlana
Wil ik eens overstappen naar DSW (GGZ-praktijk waar m'n vrouw een traject wil volgen is het best toegankelijk via DSW), blijken ze geen aparte dekking voor tandongevallen te hebben, pas vanaf AV-Standaard (wat overkill is).

Ik heb inmiddels m'n polis ontvangen van a.s.r. ik kies zelf - de prijzen komen exact overeen met die van a.s.r. Vraag me af of er nog inhoudelijke verschillen zijn tussen a.s.r. en a.s.r. ikz.

[ Voor 30% gewijzigd door Mawlana op 14-11-2024 14:19 ]

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-05 16:41
Voor mijn eigen situatie (basis met max. ER):

-UC (VGZ) of Unive: EUR 129,90 pm (via Zorgkiezer/Zorgwijzer/Pricewise.nl)

Ik wacht nog even op de cashbackacties van oa CBXL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stelsol
  • Laatst online: 22-05 15:09
Mawlana schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:18:
Wil ik eens overstappen naar DSW (GGZ-praktijk waar m'n vrouw een traject wil volgen is het best toegankelijk via DSW), blijken ze geen aparte dekking voor tandongevallen te hebben, pas vanaf AV-Standaard (wat overkill is).

Ik heb inmiddels m'n polis ontvangen van a.s.r. ik kies zelf - de prijzen komen exact overeen met die van a.s.r. Vraag me af of er nog inhoudelijke verschillen zijn tussen a.s.r. en a.s.r. ikz.
ik kan me herinneren dat wanneer ik voorheen overstapte via Independer, we er altijd een gratis tandongevallenverzekering bij kregen. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar misschien is het de moeite waard om te checken.

• Mawlana
Stelsol schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:30:
[...]

ik kan me herinneren dat wanneer ik voorheen overstapte via Independer, we er altijd een gratis tandongevallenverzekering bij kregen. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar misschien is het de moeite waard om te checken.
Daar dacht ik ook aan, maar DSW kan ik via geen enkele vergelijkingssite aanvragen.

• SinergyX
  • Laatst online: 22-05 10:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is elke keer die marginale afweging, die paar euro extra in de maand betaal je het prima zelf, maar dan moet je ook verder niets hebben. Hetzelfde voor eigen risico, je gaat 30 in de maand omlaag, maar mijn geval ben ik per jaar al 385 kwijt aan medicijnen, dat daarna alle 'incidentiele' zaken altijd vergoed worden. Kan je de gok maken, maar afgelopen jaar 2x rontgen foto en 2x hap en die 'besparing' was ik compleet kwijt (plus meer). Hetzelfde voor basispakket, 6 euro verschil, 10% minder vergoeding (niet contract), natuurlijk kan je altijd de gok nemen, maar 72 euro per jaar gok-waardig?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DjoeC
Mawlana schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:31:
[...]

Daar dacht ik ook aan, maar DSW kan ik via geen enkele vergelijkingssite aanvragen.
Misschien houdt DSW liever de bemiddelings provisie in de zak om de premie laag te houden? Ze krijgen altijd voldoende gratis publiciteit.

• Mawlana
DjoeC schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:44:
[...]

Misschien houdt DSW liever de bemiddelings provisie in de zak om de premie laag te houden? Ze krijgen altijd voldoende gratis publiciteit.
Makes sense.

Dan gaat DSW waarschijnlijk niet door. Ik wil wel die dekking, maar ga daar niet bijna €500 op jaarbasis (2 personen) voor betalen, aangezien ik genoeg heb aan de goedkoopste AV. 😂

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 14-11-2024 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Het gaat elk jaar weer met tientjes omhoog, over een paar jaar is dat voor weinig mensen nog goed te betalen.
In 2027 gaat het eigen risico omlaag dus dat ga je ook merken in de portemonnee.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Houdt het ontopic: de prijzen, dekkingen e.d. De meer maatschappelijke discussie kan beter binnen AWM[/]