binnen een minuut een beslissing? hij moest er pas om 19:30 zijn toch?
ahh wacht local time hehe
[ Voor 4% gewijzigd door Wognummer op 14-09-2024 19:34 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
binnen een minuut een beslissing? hij moest er pas om 19:30 zijn toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Wognummer op 14-09-2024 19:34 ]
Bijzonder..... dat is normaal een slam dunk penalty anders......
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Normaal maar als je de juiste documenten en argumenten hebt kan je ermee wegkomen.siggy schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:47:
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Een overijverige marshall is dat dus niet. Dus fuck veiligheid (en zo'n beetje een van de oudste regels in alle raceklasses) als........? Ben benieuwd naar die argumenten. Want dan kun je altijd alles wel wegpraten met argumenten, zolang de stewards het met je eens zijn.Chevy454 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:49:
[...]
Normaal maar als je de juiste documenten en argumenten hebt kan je ermee wegkomen.
Maar we kijken even naar de lijst van de stewards dit weekend, zien Johnny Herbert er op staan en zeggen “aaah, de Britse coulance”siggy schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:47:
[...]
Idd wel bijzonder. Ik kan me herinneren dat Max jaren geleden bestraft werd omdat een marshall heel kort tijdens de quali met een gele vlag zwaaide, terwijl er geen gevaar (meer) was. De marshal was amper of niet te zien vanaf de baan, want ver weg. Die ene fysieke vlag was het enige, er was geen 'digitaal' geel. En toch werd er vrolijk een straf uitgedeeld. Blijft jammer, die willekeur.siggy schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:59:
[...]
Een overijverige marshall is dat dus niet. Dus fuck veiligheid (en zo'n beetje een van de oudste regels in alle raceklasses) als........? Ben benieuwd naar die argumenten. Want dan kun je altijd alles wel wegpraten met argumenten, zolang de stewards het met je eens zijn.
Heb je het document gelezen? Het gaat over een incident met Sainz in de runoff area (= gele vlag), waarbij Russell al committed is onder het remmen en sturen en daardoor niet meer echt (meer) kan remmen zonder het nog gevaarlijker te maken (immers rijdt hij op de limiet op het moment dat de gele vlag verschijnt, extra remmen betekent lockup en dus geen controle over de auto). Daarnaast verschijnt de gele vlag "naast" hem? (Maar ook op zijn stuur, dus beetje kul argument). En de eerstvolgende marshalling post "staat op groen". Waarbij de stewards wel vinden dat die marshalling post erg ver weg is, waardoor het meteen accelereren uitkomen bocht van Russell ook iffy is.siggy schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:59:
[...]
Een overijverige marshall is dat dus niet. Dus fuck veiligheid (en zo'n beetje een van de oudste regels in alle raceklasses) als........? Ben benieuwd naar die argumenten. Want dan kun je altijd alles wel wegpraten met argumenten, zolang de stewards het met je eens zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 14-09-2024 20:46 ]
Nee, dat schrijf ik lettterlijk. In mijn bericht in het voorgaande wat je quote.....
Was zijn snelste tijd onder geel gereden, ja of nee? Dat ie geen straf krijgt is prima, maar dat die tijd niet wordt afgepakt áls dat zijn snelste ronde was.......Het gaat over een incident met Sainz in de runoff area (= gele vlag), waarbij Russell al committed is onder het remmen en sturen en daardoor niet meer echt (meer) kan remmen zonder het nog gevaarlijker te maken (immers rijdt hij op de limiet op het moment dat de gele vlag verschijnt, extra remmen betekent lockup en dus geen controle over de auto). Daarnaast verschijnt de gele vlag "naast" hem? (Maar ook op zijn stuur, dus beetje kul argument). En de eerstvolgende marshalling post "staat op groen". Waarbij de stewards wel vinden dat die marshalling post erg ver weg is, waardoor het meteen accelereren uitkomen bocht van Russell ook iffy is.
Daarnaast geven de stewards ook aan dat dit bij de volgende drivers briefing besproken moet worden, en dit besluit geen precedent zet, dus gele vlaggen negeren mag nog steeds niet.
En v.w.b. het argument dat Russell niet kon reageren kan ik nog wel volgen. Vooral meenememde dat het dus ging om 1 gele vlag, voor een auto in de runoff area. En juist het moeten afremmen voor de gele vlag de situatie (mogelijk) gevaarlijker maakte, waardoor Russell dus juist (mogelijk) door een lockup ook zelf in de runoff area belande.
Dat Russell na de bocht ook weer accelereert is iffy. Maarja, de eerst volgende marshalling post is groen, en er zijn geen duidelijke grenzen? Het is dus niet dat ergens een streep staat en dat je bij geel tussen die twee strepen (/in de zone van die marshalling post) moet afremmen.
Ik lees dus nergens iets over een overijverige marshall. Die er waarschijnlijk dus wel was bij Ocon (& Norris). Maar daar ging dit hele ding van Russell niet over.
Edit:
@Fyodor, ook jij even lezen waar het daadwerkelijk over ging
Als het daadwerkelijk over Ocon ging en een overijverige marshall die tegen de wens (/eis?) van race control / clerk of the course met geel stond te wapperen was er gezien het precedent van Verstappen in Qatar 2021 een straf "nodig" geweest. Maar daar ging het in dit geval helemaal niet over.
Oepssiggy schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:49:
[...]
Nee, dat schrijf ik lettterlijk. In mijn bericht in het voorgaande wat je quote.....
Ik heb geen idee. Het staat me wel bij dat er een aantal rondetijden zijn verwijderd op een gegeven moment i.v.m. een gele vlag. Of dat Russell was, voor een gele vlag in T2, durf ik niet te zeggen.[...]
Was zijn snelste tijd onder geel gereden, ja of nee? Dat ie geen straf krijgt is prima, maar dat die tijd niet wordt afgepakt áls dat zijn snelste ronde was.......
Achteraf kun je alles goed praten. Zoals nu dus ook gebeurd. En nogmaals, ALS dat gewoon zijn snelste ronde was, was het nog altijd 100% correctt geweest om zijn tijd af te nemen. Dat is de norm naast eventueel een grid penalty.
Mijn boefje is liev!
[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 14-09-2024 21:29 ]
Dank je dat je aan me denktRobertMe schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:20:
Blijkbaar is er beeld van in de Williams garage:
https://www.reddit.com/r/...nts/1fgoxh2/williams_bro/
Om de vraag van op Reddit hier maar te beantwoorden"Waarom hebben ze een radio en gebruiken ze die niet?" => Omdat een radio "traag" is. Als de Nr 1 mechanic oplette en de andere mechanic in paniek zag zwaaien had die mogelijk Albon nog kunnen gebaren te stoppen. Maar als die mechanic nog zijn radio (knop) moest zoeken, "up the chain" naar de engineer moest gaan, en die dan op de radio moest zeggen om te stoppen, dan... nouja, was Albon sowieso al de pitstraat uit geweest.
Daarom dat je ook nog steeds heel vaak ziet dat je met het tijdgevoelige "uitrijden pitstraat op exact het juiste moment" je nog wat handen ziet zwaaien. Bv de engineer in de pitbox met hand omhoog, waar de Nr 1 mechanic op let, en als de engineer hand naar beneden doet de nr 1 meteen naar de mechanics zwaait om dus de bandenwarmers er af te halen etc. Ook dat kun je via een radio doen, maar geeft vertraging, kan verstoord worden / "niet aan komen" etc etc.. (Hand) signalen werken altijd, techniek niet perse.
Edit:
Ik denk ook dat @siggy wel blij wordt van deze beeldenBewijst dat Vowles onzin uitkraamde. Hij had het over "vergeten" te verwijderen in combinatie met een korte turn-around en dat deze koeler nooit vast geplaatst had mogen worden (sowieso nogal gek, gezien je toen Albon hem in zijn handen had nogal goed zag dat er toch wel wat vormen aan zaten voor "vaste plaatsing" en niet "moet je in handen blijven houden). Terwijl naar mijn idee uit de beelden toch wel blijkt dat de monteur het ding vast heeft, maar de auto wordt weggestuurd voordat deze verwijderd is (doordat er geen duidelijk signaal is gegeven om bv bandenwarmers en andere zaken weg te halen?)
De Nr 1 mechanic (die de auto dus de pitstraat instuurt) is verantwoordelijk ja. Maar gezien de "gewone" monteur al met het ding in zijn handen staat "klaar om het te verwijderen" lijkt daar ook iets mis gegaan te zijn. Normaliter zwaait de nr 1 zijn armen open als signaal van "bandenwarmers weg" en is dat dus ook het teken voor andere zaken (of mogelijk al eerder, "voorbereiden op vertrekken" is er natuurlijk al rond het moment dat de Nr 1 naar buiten loopt, dan pakken ze ook schermen weg en dat soort zaken). Nu staat dat moment van "armen open" niet in de video (je ziet nog net een paar frames de bandenwarmers door de lucht gaan), maar dat had dus wel het (laatste) moment moeten zijn voor die monteur om de koeler er uit te pakken (als dat niet al iets eerder gedaan had moeten worden), terwijl die vervolgens een beetje blijft staan wachten en kijken, terwijl bij het volgende signaal natuurlijk de auto wegrijdt.siggy schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:35:
[...]
Dank je dat je aan me denkt![]()
Die engineer/mechanic die de pitsstraat inloopt om Albon de pitlane in te sturen lette niet goed op. Ik neem even aan dat het zijn taak is om te checken óf de pitlane vrij is én of de auto wel 'klaar' is om de pitlane in te gaan. Gevalletje meer haast dan opletten.
Mijn boefje is liev!
Ik zit me dat documentje over dit moment ff door te lezen en die redenatie is best bijzonder. Normaal gesproken is de verwachtin zsm te stoppen op een veilige plek, wat Albon niet deed en het zelfs nog zelf op de baan mieterde, maar omdat het (toevallig) juist geen run van iemand anders hinderde was het okay.RobertMe schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:40:
[...]
De Nr 1 mechanic (die de auto dus de pitstraat instuurt) is verantwoordelijk ja. Maar gezien de "gewone" monteur al met het ding in zijn handen staat "klaar om het te verwijderen" lijkt daar ook iets mis gegaan te zijn. Normaliter zwaait de nr 1 zijn armen open als signaal van "bandenwarmers weg" en is dat dus ook het teken voor andere zaken (of mogelijk al eerder, "voorbereiden op vertrekken" is er natuurlijk al rond het moment dat de Nr 1 naar buiten loopt, dan pakken ze ook schermen weg en dat soort zaken). Nu staat dat moment van "armen open" niet in de video (je ziet nog net een paar frames de bandenwarmers door de lucht gaan), maar dat had dus wel het (laatste) moment moeten zijn voor die monteur om de koeler er uit te pakken (als dat niet al iets eerder gedaan had moeten worden), terwijl die vervolgens een beetje blijft staan wachten en kijken, terwijl bij het volgende signaal natuurlijk de auto wegrijdt.
[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 14-09-2024 22:00 ]
Nah. Heb hem nu ook maar eens gelezen. An zich nog een best prima beredenering, als ze dit ook consistent zouden toepassen (maar ik kan me geen vergelijkbaar incident herinneren).siggy schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:57:
[...]
Ik zit me dat documentje over dit moment ff door te lezen en die redenatie is best bijzonder. Normaal gesproken is de verwachtin zsm te stoppen op een veilige plek, wat Albon niet deed en het zelfs nog zelf op de baan mieterde, maar omdat het (toevallig) juist geen run van iemand anders hinderde was het okay.![]()
T zal me een worst wezen linksom of rechtsom, maar dat gehannes en naar een bepaald resultaat toeredeneren is om moedeloos van te worden. Directe meatball flag of zwarte vlag had net zo goed kunnen volstaan, of een order om langzaam naar de pits terug te keren (wat vrij standaard is bij loszittende onderdelen zoals een headrest ofzo). En het nog op de grond willen mieteren omdat de marshalls niet mee hielpen, geen probleem joh.......want dat is een simpele no go. Als ie dat nou in de pits had gedaan soit, maar op een live track.... omg....doet erniet toe dat er marshalls naast stonden. Zo kun je gewoon alles wel wegredeneren. En dat is en blijft gewoon een vet issue.
Het is omdat ie niet Brits is..... oh wacht. Je zou bijna een patroon kunnen zien
Ik zeg niet dat de beredenering niet klopt he. Het volgende:RobertMe schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:07:
[...]
Nah. Heb hem nu ook maar eens gelezen. An zich nog een best prima beredenering, als ze dit ook consistent zouden toepassen (maar ik kan me geen vergelijkbaar incident herinneren).
Wat natuurlijk wel frappant is is dat ze het prima vinden dat die het uit de auto gooit en marshalls het moeten oprapen. Terwijl, nouja, een marshall het ook al had kunnen aannemen (moet de marshall het maar uit de airbox pakken? Tuurlijk niet, maar Albon het het ding al vrij snel in zijn handen, wat er daarna zou gebeuren kun je je wel indenken).
W.m.b. overigens hetzelfde als iemand hem in de grindbak zet er niet meer uit komt. Als de marshalls diegene weg kunnen duwen en daarmee een ("lange") rode vlag voorkomen wordt, vooral doen. Al dan niet met verplichting om bij eerste de beste opening in de muur alsnog te parkeren, of terug naar de pits en niet meer terug te keren op het circuit.
Communicatie is traag. Het begint met een foutje, stoppen in de pits kan wel, maar waarom zou je stoppen als je nergens van weet? Vervolgens stopt die waarschijnlijk (vrijwel) direct na de pit exit dat best het moment kan zijn geweest dat er "STOP THE CAR" in zijn oren wordt geroepen (dat zal nog geen 10 sec na vertrek zijn, immers een van de laatste pitboxen). En ja, het op het circuit gooien is dan een bewuste fout/overtreding.siggy schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:20:
[...]
Ik zeg niet dat de beredenering niet klopt he. Het volgende:
- Unsafe release
- unsafe gaan rijden de pits uit
- unsafe blijven ipv direct te stoppen bij erkenning probleem
- stoppen bij marshall post en dan zelf het object op de baan gooien omdat de marshalls niet wilden of te langzaam waren
Er gaan dus maar liefst 4 dingen fout. Zou een beredenering richtin een DSQ niet net zo goed prima logisch kunnen klinken? Dat het effectief niemand anders heeft gehinderd maken 4 no-go's , waarvan 1 een foutje is en de rest bewust....., niet echt een case voor een 'foei'.
Marshalls mogen niet zomaar de baan op komen tenzij er een rode vlag is, en de auto aanraken is ook uit den boze want dan is die gediskwalificeerd.siggy schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:20:
[...]
Ik zeg niet dat de beredenering niet klopt he. Het volgende:
- Unsafe release
- unsafe gaan rijden de pits uit
- unsafe blijven ipv direct te stoppen bij erkenning probleem
- stoppen bij marshall post en dan zelf het object op de baan gooien omdat de marshalls niet wilden of te langzaam waren
Er gaan dus maar liefst 4 dingen fout. Zou een beredenering richtin een DSQ niet net zo goed prima logisch kunnen klinken? Dat het effectief niemand anders heeft gehinderd maken 4 no-go's , waarvan 1 een foutje is en de rest bewust....., niet echt een case voor een 'foei'.
En het punt is dus dat zodra je een prima beredenering voor een DSQ of grid straf zou kunnen maken, dan is de beredenering in mijn ogen willekeurig. En dan zijn de stewards niks anders aan het doen dan naar een bepaald gewenst resultaat te beredeneren ipv de incidenten beoordelen aan de hand van de regels. Een bepaalde mate van inerpretatie is prima, maar er gaan 3 dingen bewust fout waarvan het object op de grond gooien echt onmogelijk ongestraft kon blijven.
In het verleden is er wel een paar keer geweest dat de headrest los is gekomen. En die zijn toch zover ik me kan herinneren allemaal de pits in moeten komen en geen van hen is op het idee gekomen om bij eenmarshall post ff te wachten tot een marshall een klap op die headrest gaf.
Hopelijk zijn de stewards morgen verzadigd van thee vóór de race, dan hebben ze wellicht minder last van willekeurige patriotisme. /whishfullthinking
Ik vond het prima opgelost zo! Beetje bekrompen dat een Marshall niet iets van de auto mag afnemen wat niet tot auto behoord.dutchgio schreef op zondag 15 september 2024 @ 00:16:
[...]
Marshalls mogen niet zomaar de baan op komen tenzij er een rode vlag is, en de auto aanraken is ook uit den boze want dan is die gediskwalificeerd.
Albon moest het dus ook wel zelf oplossen.
Het is bij f1 wagens ook niet zomaar veilig om zo'n auto aan te raken. Daar staan speciale marshalls, met speciale uitrusting voor om dat eventueel te doen. Dus zo simpel als een marshall sturen om het op te halenThinlanet schreef op zondag 15 september 2024 @ 00:44:
[...]
Ik vond het prima opgelost zo! Beetje bekrompen dat een Marshall niet iets van de auto mag afnemen wat niet tot auto behoord.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat is niet waar, dat is alleen zo als het lampje op de wagen rood is ipv groen. Dat geeft aan dat de auto onder stroom staat van het hybride systeem. En dan mogen zelfs de Marshalls ze niet aanraken, dan komt het team langs om de auto op te halen.BM schreef op zondag 15 september 2024 @ 07:35:
[...]
Het is bij f1 wagens ook niet zomaar veilig om zo'n auto aan te raken. Daar staan speciale marshalls, met speciale uitrusting voor om dat eventueel te doen. Dus zo simpel als een marshall sturen om het op te halen
Valt onder externe hulp. En dat mag volgens mij alleen niet in kwalificaties maar anders wel.Thinlanet schreef op zondag 15 september 2024 @ 00:44:
[...]
Ik vond het prima opgelost zo! Beetje bekrompen dat een Marshall niet iets van de auto mag afnemen wat niet tot auto behoord.
Niet meer dan nu, toch? Zover ik zie, is de sfeer dik in orde nu.MikeyMan schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:05:
Ben ook benieuwd wat een winst voor Piastri voor de sfeer bij McLaren doet
Lijkt me wel. Als piastri dichter bij Norris komt gaat het echt wel weer kriebelen.streamnl schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:13:
[...]
Niet meer dan nu, toch? Zover ik zie, is de sfeer dik in orde nu.
Het is zo jammer dat zijn eerste winst een schaduwkant heeft.
Als ie vandaag wint, zou meer gepast zijn voor een eerste overwinning.
Marshalls kunnen ook prima een auto "met rood lampje" weg duwen. Op de achtergrond bij Albon zag je zelfs een marshall staan met die dikke rubberen handschoenen aan. En op zijn minst bij een race op Spa is, op Kemmel straight, een auto stilgevallen met "een rood lampje". En die auto is gewoon onder gele vlaggen / VSC verwijderd door de marshalls.Holk schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:00:
[...]
Dat is niet waar, dat is alleen zo als het lampje op de wagen rood is ipv groen. Dat geeft aan dat de auto onder stroom staat van het hybride systeem. En dan mogen zelfs de Marshalls ze niet aanraken, dan komt het team langs om de auto op te halen.
Met een twee stopper kun je wel sneller rijden maar verlies je ook twee keer plekken door de stop. En het middenveld is ook nog eens redelijk close. Dus daar wil je zeker niet twee keer doorheen moeten. Hard => Medium lijkt mij dan ook de enige juiste keuze. En dan gewoon zo lang mogelijk doorrijden op de Hard in hoop op een SC. En bij een vroege SC "mis" je niks omdat uitrijden op de Hard vanaf lap 1-10 waarschijnlijk toch niet kan, dus de medium starters hebben daar ook niks aan.Fauna schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:50:
Qua beschikbare banden is het niet heel spannend, de meeste coureurs hebben nog 2x H. Vreemde eend in de bijt is natuurlijk Lando Norris. Als hij makkelijk naar voren wil rijden, kan het wel eens slim zijn om een afwijkende strategie te nemen. Een 2 stopper en/of out of sync met de rest is zeker mogelijk, zodat hij op een vrije baan kan racen en zijn eigen tempo rijdt.
De Red Bull is denk ik sneller dan de Mercedes, daarnaast zal Perez Verstappen voor laten gaan. Dan sta je al P4.Exocet schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 15:10:
[...]
Er is toch geen enkele aanleiding om te denken dat Red Bull naar voren gaat rijden? Wellicht alleen als er problemen bij anderen zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 15-09-2024 09:11 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
+ McLaren is strategisch vaak ook niet zo lekker bezig.Treveo schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:13:
Waarom heb ik het gevoel dat VER wel naar het podium kan rijden? Merc heeft vermoedelijk te hoge bandenslijtage. PER laat hem wel voorbij en Ferrari verpest wel vaak strategie van eentje (SAI)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Perez gaat een fout maken en sloopt zijn auto in zijn inspanning om Verstappen achter zich te houdenDaniëlWW2 schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:05:
Dan gaat het denk ik tussen Ferrari en Piastri met RBR er vlak erachter. Perez lijkt gewoon goed te zijn op deze baan, dus of hij zomaar aan de kant moet gaan of ingehaald kan worden, weet ik hier niet zeker. Uiteindelijk is RBR nu vermoedelijk meer bezig met het WCC dan WDC aangezien Norris bijna achteraan start.
Zoiets als dit?hjs schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:20:
[...]
Perez gaat een fout maken en sloopt zijn auto in zijn inspanning om Verstappen achter zich te houden
All that you need to know in terms of strategy for today's #BakuGP is here! 👇#F1 pic.twitter.com/VHmSctlxSO
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 15 september 2024
![]() | ![]() |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lewis Hamilton will start the Azerbaijan Grand Prix from the pitlane with a new Mercedes engine. It was going to be needed at some point after his problem in Australia.
— The Race (@wearetherace) 15 september 2024
The change after qualifying is likely not a coincidence - Hamilton struggled for pace after a strong Friday.
No brainer en Mclaren zijn dit jaar een slechte combinatie. In tegenstelling tot de alfabetsoepstrategie van Ferrari.TheBrut3 schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:29:
Al signalen over een nieuwe motor voor Norris? Lijkt mij bijna een no brainer voor McLaren.
Dus al een plekje winst voor NorrisDaniëlWW2 schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:33:
Hamilton start al achteraan met een nieuwe PU.
[Twitter]
Al twee gezien Gasly zijn diskwalificatie.
[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-09-2024 09:51 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Omdat de hybride systemen aanstaan.Thinlanet schreef op zondag 15 september 2024 @ 00:44:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door tlpeter op 15-09-2024 11:01 ]
Zou er een reden zijn dat ze Norris geen nieuwe motor geven? Dit is de beste kans die je krijgtChocoball schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:28:
Nieuwe motoronderdelen voor Hamilton en Ocon.officieel bevestigd.
[Afbeelding][Afbeelding]
Oh haha oeps
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hij had Toro Rosso moeten zeggen...Chocoball schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:13:
Stroll heef het in de driver's parade over het Alpha Tauri team.
Minardi als we toch terug in de tijd gaan...
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Het zou mij niks verbazen als ze geen nieuwe unit bij zich hebbenWognummer schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:55:
[...]
Zou er een reden zijn dat ze Norris geen nieuwe motor geven? Dit is de beste kans die je krijgt
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Alles reserve en dan geen PU op de plank hebben liggen?--HYPER--392 schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:37:
[...]
Het zou mij niks verbazen als ze geen nieuwe unit bij zich hebben
[ Voor 13% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-09-2024 11:44 ]
Ik ben ook erg benieuwd of NOR agressief 1e ronde in gaat of wat rustiger doet om daarna naar voren te (proberen) rijden.G_Dragon schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:44:
Ben benieuwd naar de race, helemaal nu met die motor wissels gaat het intressant worden
Met Ham daarachter met een nieuwe motor kan je niet rustig aan doen denk ik. Als die hem inhaalt is nog verder van huisTreveo schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:51:
[...]
Ik ben ook erg benieuwd of NOR agressief 1e ronde in gaat of wat rustiger doet om daarna naar voren te (proberen) rijden.
Weet vast iemand beter, maar heeft hij als z’n motoren al in de pool zitten dan?Wognummer schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:55:
[...]
Zou er een reden zijn dat ze Norris geen nieuwe motor geven? Dit is de beste kans die je krijgt
Het zou toch wat zijn.... Als hij de race weet te winnen, dat zou echt onmogelijk zijn maar wie weet..Treveo schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:51:
[...]
Ik ben ook erg benieuwd of NOR agressief 1e ronde in gaat of wat rustiger doet om daarna naar voren te (proberen) rijden.
Als die nieuwe niet in de pool zit hoeft die maar achteraan te starten. P15 vs P20-ish is niet zo'n groot verschil.Holk schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:03:
[...]
Weet vast iemand beter, maar heeft hij als z’n motoren al in de pool zitten dan?
Het is niet onmogelijk. Wel zeer onwaarschijnlijk. Maar het is Baku, dus alles kan.G_Dragon schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:03:
[...]
Het zou toch wat zijn.... Als hij de race weet te winnen, dat zou echt onmogelijk zijn maar wie weet..
Exact, maar jij weet net zo goed als ik dat als een mogelijk nieuwe motor nog niet in de pool zat maar daardoor bij z’n legale aantal komt, hij er niet even een tweede aan mag toevoegen. Ergo; als (en nogmaals, dat weet ik niet) Norris nog een vrij gaatje in z’n pool heeft voor een motor, dan schiet hij er niets mee opRobertMe schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:04:
[...]
Als die nieuwe niet in de pool zit hoeft die maar achteraan te starten. P15 vs P20-ish is niet zo'n groot verschil.
Dan de Sporting Regulations er maar weer eens bij pakken:Holk schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:07:
[...]
Exact, maar jij weet net zo goed als ik dat als een mogelijk nieuwe motor nog niet in de pool zat maar daardoor bij z’n legale aantal komt, hij er niet even een tweede aan mag toevoegen. Ergo; als (en nogmaals, dat weet ik niet) Norris nog een vrij gaatje in z’n pool heeft voor een motor, dan schiet hij er niets mee op
In het kort: als je in een seizoen drie motoren mag gebruiken zonder penalties, en als je tijdens de eerste race van het jaar vijf nieuwe motoren in de auto schroeft, krijg je voor twee stuks gridstraffen en heb je daarna een pool van vier motoren (te weten: nrs 1, 2, 3 en 5) die je de rest van het seizoen zonder gridstraffen mag gebruiken.28.3 Should a driver use more Power Unit elements than the numbers prescribed in Article 28.2 of any one of the elements during a Championship, a grid place penalty for the race will be imposed upon him at the first Competition during which each additional element is used.
[..]
During any single Competition, if a driver introduces more than one of the same Power Unit
element which is subject to penalties, only the last element fitted may be used at subsequent
Competitions without further penalty.
Klopt, maar ik verwacht dat Norris er gewoon nog voor gaat finishen, als er een safety car komt halverwege de race ergens.AMARONE schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:23:
Max moet hier echt optimaal gebruik van gaan maken.
Iedereen zit met zo ongeveer alle onderdelen tegen of over de max. Alleen met de uitlaten niet en Mercedes en Alonso mogen nog ES en CE vervangen.Holk schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:07:
Exact, maar jij weet net zo goed als ik dat als een mogelijk nieuwe motor nog niet in de pool zat maar daardoor bij z’n legale aantal komt, hij er niet even een tweede aan mag toevoegen. Ergo; als (en nogmaals, dat weet ik niet) Norris nog een vrij gaatje in z’n pool heeft voor een motor, dan schiet hij er niets mee op
Yep, zo'n gevoel heb ik ook.Exocet schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:24:
[...]
Klopt, maar ik verwacht dat Norris er gewoon nog voor gaat finishen, als er een safety car komt halverwege de race ergens.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
[ Voor 12% gewijzigd door dawg op 15-09-2024 12:42 ]
Dus niet kunnen kijken, maar wel op forum zitten in de auto; Does not compute.dawg schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:42:
Eerste race die ik niet kan zien, zit in auto. Zal wel flarden kijken maar ik vertrouw eigenlijk vooral op jullie en het topic.
Ik ben niet de chauffeur.Illegal_Alien schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:42:
[...]
Dus niet kunnen kijken, maar wel op forum zitten in de auto; Does not compute.
PSN-id: Chrasher
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Huh, ik kreeg meer Russische vibes akin Hunt for Red OctoberIllegal_Alien schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:46:
Beetje "Life is Life" vibes bij dat volkslied.
Nou inderdaad, over contrasten gesproken...siggy schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:48:
[...] Maar goed, het was gelukkig niet die jongen van Zandvoort....
Maar het is tenminste een volkslied. Dat van ons is zo traag als...Illegal_Alien schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:46:
Beetje "Life is Life" vibes bij dat volkslied.
"When you grow up your heart dies"
sjaool schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:51:
Maar het is tenminste een volkslied. Dat van ons is zo traag als...
Wij gaan het zien.DaniëlWW2 schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:53:
Fijne race iedereen.
Ik heb eigenlijk wel zin in deze en hoop dat het geen deceptie gaat worden.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq