Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:41
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:27:
Hoe zijn inmiddels de ervaringen van eigenaren van de zwarte Ultra 2, wat betreft de kwaliteit van de zwarte coating? In het begin waren er wat zorgen over qua chipping e.d., maar ik lees of hoor er weinig over.
Geen problemen nog mee, ben zelf altijd erg voorzichting maar ook al wel een paar keer tegen de muur gezeten met mijn horloge. Ik heb nog geen schade aan mijn Zwarte AWU2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:11
Inmiddels 1,5 uur wakker, gedoucht, m’n dochter uit bed gehaald en wat andere kleine dingen gedaan. Maar nog altijd staat alles in de slaap focus mode. Dit werkt wel echt absurd slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:33
Chorro schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:36:
Inmiddels 1,5 uur wakker, gedoucht, m’n dochter uit bed gehaald en wat andere kleine dingen gedaan. Maar nog altijd staat alles in de slaap focus mode. Dit werkt wel echt absurd slecht.
Ik maak helemaal geen gebruik van Apple-slaapfunctie, omdat waardeloos is.
Ook moet het in combinatie met je wekker, dan gaat die zeggen het is bijna bedtijd(Bepaal ik zelf wel).
Ik weet niet of nog zo werkt, maar zo werkte het eerst wel.

Ik gebruik de app

https://apps.apple.com/nl...slaaptracker/id1164801111

Hoef je niks voor te doen, merkt ook zelf wanneer je wakker bent enzo.
Ik gebruik verder maar 1 focus niet storen, na 22:00 en vanaf 8:00 gaat weer het er weer af.
Ze hebben meerdere apps, ik heb de hartslag app ook meer niet. maar werkt echt prima.

En nog beter geen trillende watch om je pols, om je rustig wakker te maken van tevoren.
Ik ben altijd al voor mijn wekker wakker, dus dat constante zachte getril is erg irritant.
Misschien dat het wel de functie heeft geen idee, maar het staat bij mij niet aaan ieder geval.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:31
Allemaal instellingen die je zelf aan en uit kunt zetten. Beetje wonderlijk om dan te zeggen ‘dat bepaal ik zelf wel’ want… dat doe je idd zelf door te kiezen voor die instelling. Ik werd vroeger ook wel eens boos op de wekker die ik zelf op die tijd had gezet |:(

Ik draag al jaren m’n Apple Watch dag en nacht, ding registreert perfect wanneer ik in slaap val en wanneer ik wakker word. Ook als ik een dutje doe op de bank of in het vliegtuig. Ik gebruik het vooral om over de langere tijd een trend te herkennen. Het lijkt erop dat ik dit jaar richting de 6 1/2 uur slaap ga ipv mijn gewenste minimaal 7. Dat is een ‘actionable measurement’ waar ik wat mee wil doen de komende tijd.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:49

_AN

Radiodurans schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:52:
Allemaal instellingen die je zelf aan en uit kunt zetten. Beetje wonderlijk om dan te zeggen ‘dat bepaal ik zelf wel’ want… dat doe je idd zelf door te kiezen voor die instelling. Ik werd vroeger ook wel eens boos op de wekker die ik zelf op die tijd had gezet |:(

Ik draag al jaren m’n Apple Watch dag en nacht, ding registreert perfect wanneer ik in slaap val en wanneer ik wakker word. Ook als ik een dutje doe op de bank of in het vliegtuig. Ik gebruik het vooral om over de langere tijd een trend te herkennen. Het lijkt erop dat ik dit jaar richting de 6 1/2 uur slaap ga ipv mijn gewenste minimaal 7. Dat is een ‘actionable measurement’ waar ik wat mee wil doen de komende tijd.
Ik vind het ook wat kort door de bocht.

Maar registreert hij bij jou ook slaap wanneer je niet de slaap-modus hebt geactiveerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:22
Fwiw: laatst door ziekte zo ongeveer de hele dag op bed gelegen en niet omgekeken naar m'n AWU2. Was een goeie test...registeerde dat dus prima :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zfGqA8LdvZWuHOHu_-FpL0ih6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIN7xRmSDbMZdao9OqLEppSv.jpg?f=fotoalbum_large

(Van ongeveer 8.30 tot 10.00 uit geweest, en richting 17.00 uur ook weer even. Maar registratie klopt heel aardig naar mijn gevoel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
_AN schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:30:
[...]
Maar registreert hij bij jou ook slaap wanneer je niet de slaap-modus hebt geactiveerd?
Jazeker wel.

Vorige week een korte nacht, gevolgd door een boot/vlieg/auto reis naar huis waarbij ik weer rond 13:00 in mijn bed ging liggen. Ik was toen veel te moe om m’n slaap modus aan te zetten maar het is keurig geregistreerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZ3zi2ak5WtbleIfLkSXrsZjrio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lF7SG4egZcq4COubDNkw4PK7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:04
MacArnold schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:10:
Fwiw: laatst door ziekte zo ongeveer de hele dag op bed gelegen en niet omgekeken naar m'n AWU2. Was een goeie test...registeerde dat dus prima :)

[Afbeelding]

Hoe kan het dat je zo vaak wakker wordt?
(Van ongeveer 8.30 tot 10.00 uit geweest, en richting 17.00 uur ook weer even. Maar registratie klopt heel aardig naar mijn gevoel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij mij wordt slaap ook automatisch prima geregistreerd, maar ik dacht dat zonder slaapmodus de temperatuur niet gemeten wordt? Daarom zet ik hem altijd handmatig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06
Heb je slaap handmatig aangezet toevallig?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
Het kost even tijd, maar ik heb de slaap focus dus volledig ingesteld in combinatie met mijn slaapritme, dit kan je instellen in jouw gezondheid applicatie.

Door de week heb ik (ma-do) voor 23:00 naar bed en tot 06:00 slapen. Op vrij-zo staat hij van 00:00 tot 7:00. Werkt bij mij prima. Als ik uit bed ga en even bezig ben, dan registreert mijn telefoon al dat ik wakker ben en krijg ik een goedemorgen scherm met het weer. Hij doet dit overigens ook als ik langere tijd op mijn telefoon zit in bed (soort volgens mij ben je wakker melding).

Misschien dat je dat nog kan doen of misschien iets daarin anders moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:27
Iemand die mij wellicht wat meer kan vertellen of/hoe een Apple Watch (SE 2024) in te stellen zonder iPhone?

Het is de bedoeling dat hij in gebruik genomen wordt door mijn (vrijwel) blinde oma.
De Apple Watch kan de tijd uitspreken en zal ook primair voor dat doel gebruikt worden. Andere zaken zijn niet zozeer van belang en ze heeft ook geen iPhone. Standalone gebruik dus.

Nu heb ik dit weekend pas de kans om hem op te zetten via de methode met een iPhone van iemand anders maar beide personen hebben een iPhone 8. De Watch zelf zegt minimaal iOS 18 maar internet zegt weer dat iOS 16 (en dus iPhone 8 ) ook moet werken.

Mocht iPhone 8 niet werken, kan ik toch ook gewoon een andere random iPhone met minimaal iOS 18 gebruiken om hem in te stellen toch? Watch blijft dan niet gekoppeld aan dat toestel of iCloud account na installatie als ik het goed begrepen heb?

offtopic:
Ik heb echt de ballen verstand van Apple, zit zelf al jaren in het Android/Samsung ecosysteem maar die watches hebben geen mogelijkheid om de tijd uit te spreken...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
@Csotranme Het spijt me maar een Apple Watch gaat gewoon niet fatsoenlijk werken zonder een gekoppelde persoonlijke iPhone. Als je 'm koppelt met een andere 'random' iPhone dan gaat dat problemen geven met blijvende synchronisatie tussen beide telefoons. Mijn advies om er niet aan te beginnen en op zoek te gaan naar een andere oplossing, die zullen er vast zijn voor andere blinde(n) oma's?

[ Voor 6% gewijzigd door Radiodurans op 02-12-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54
Met @Radiodurans eens. Een Apple Watch is een 'companion' van de iPhone. En hoewel het prima werkt als de iPhone niet in de buurt is zou ik er ook niet aan beginnen. Er zijn genoeg alternatieven (en simpelere) opties op de markt voor minder geld.

Je hebt ook vaste klokken die ieder uur of half uur de tijd uitspreken bijvoorbeeld.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
Evt. "instellen voor een kind" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
@Radiodurans andere oplossingen zijn er wel maar dat zijn gevallen van 3-4 tientjes die allemaal na 6 maanden kapot zijn. Trust me, I tried...

De procedure waar ik op doel is deze: https://support.apple.com/en-us/109036
ZOu dan de iPhone van moeders kunnen pakken maar dat is dus een iPhone 8...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Csotranme schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:20:
@Radiodurans andere oplossingen zijn er wel maar dat zijn gevallen van 3-4 tientjes die allemaal na 6 maanden kapot zijn. Trust me, I tried...

Dat kan, maar je moet dan wel voor je oma een iCloud account aanmaken als familymember.. En die zal dus gekoppeld blijven aan dat hoofd account.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
SgtElPotato schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:26:
[...]

Dat kan, maar je moet dan wel voor je oma een iCloud account aanmaken als familymember.. En die zal dus gekoppeld blijven aan dat hoofd account.
Dat is geen probleem :) . een iCloud had ik al voor haar aangemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Csotranme schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:27:
[...]

Dat is geen probleem :) . een iCloud had ik al voor haar aangemaakt.
Dan moet het werken. Hopelijk gaat het op deze manier werken voor oma!!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08
Ik wil op de KPN site een Ultra 2 (zilver) met Tan Alpine band bestellen, maar ik kan nergens vinden welke maat band erbij zit. Ik heb ze gebeld maar daar werd ik niet veel wijzer van. Heeft toevallig iemand hier ook deze combinatie besteld en welke maat zat erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Zapato schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:05:
Ik wil op de KPN site een Ultra 2 (zilver) met Tan Alpine band bestellen, maar ik kan nergens vinden welke maat band erbij zit. Ik heb ze gebeld maar daar werd ik niet veel wijzer van. Heeft toevallig iemand hier ook deze combinatie besteld en welke maat zat erbij?
Er zit geen maat band bij, je moet kiezen voor een maat band(S,M of L).
Dit zal dus ook bij de kpn moeten staan, met welke maat band ze hem verkopen.

edit:

Staat er gewoon bij, even de keuzes uitgeklapt bij jou keuzes.

https://www.kpn.com/shop/...um-case-tan-alpine-loop-m

Geklikt op

Smartwatch per maand 0,00

Apple Watch Ultra 2 GPS Cell 49mm Black Titanium Case with Black Titanium Milanese Loop Medium

[ Voor 24% gewijzigd door Carlos0_0 op 02-12-2024 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij zijn bij al die telefoonwinkels de Alpine bandjes medium als je geen maat kan kiezen.

Destijds daarom gekozen voor een Ocean band gezien die überhaupt maar in 1 maat verkocht word. Maar heb inmiddels ook twee Alpine bandjes in medium en die zitten prima om mijn pols. Maar zal niet voor iedereen handig zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door L23 op 02-12-2024 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08
Bedankt beide. M is perfect voor mij. Ze hebben het wel goed verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-08 23:53
Ik merk sinds de zomer dat mijn AW 9 vaak geen hartslag meet aan het begin van mijn workouts. Dit probleem had ik daarvoor nooit. Het lijkt erop dat het is begonnen na de update naar watchOS 11.

Ik heb verschillende straps geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Na een kleine 10 minuten in de workout begint de meting weer normaal te werken, maar het is behoorlijk frustrerend.

Heeft iemand anders hier ook last van? Of misschien tips over hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:58
Csotranme schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:20:

De Apple watch moet je zo vaak opladen, zeker de SE. Kans is groot dat oma meestal met een leeg horloge om haar pols loopt. Ik zou de oplossing zoeken in een sprekende klok die bijvoorbeeld ieder uur de tijd uitspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
lexuzu schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:48:
[...]

De Apple watch moet je zo vaak opladen, zeker de SE. Kans is groot dat oma meestal met een leeg horloge om haar pols loopt. Ik zou de oplossing zoeken in een sprekende klok die bijvoorbeeld ieder uur de tijd uitspreekt.
Thuis heeft ze een oude staartklok staan die elk half uur slaat. Gaat voornamelijk om de momenten wanneer ze niet thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Csotranme schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:20:
[...]

Thuis heeft ze een oude staartklok staan die elk half uur slaat. Gaat voornamelijk om de momenten wanneer ze niet thuis is.
Moet ze hem niet vergeten op te laden / om te doen, aangezien zoals al aangegeven de batterij duur niet geweldig is.
Wellicht als je wifi/ bluetooth etc uitzet, dat je nog iets meer kan rekken.

Dat is het vaak bij oudere personen(Zijn niet gewend aan deze dingen), mijn oma hebben we toen ook een mobiel gegeven(Simpel bel ding met grote knoppen).
Maar of ze vergat hem mee te nemen want hij lag aan de lader, of ze vergat hem op te laden(Daar werd ze op gebeld als ze met taxibusje terug ging).
Het idee is leuk natuurlijk, en hoop dat het werkt voor haar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Carlos0_0 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:58:
[...]

Moet ze hem niet vergeten op te laden / om te doen, aangezien zoals al aangegeven de batterij duur niet geweldig is.
Wellicht als je wifi/ bluetooth etc uitzet, dat je nog iets meer kan rekken.

Dat is het vaak bij oudere personen(Zijn niet gewend aan deze dingen), mijn oma hebben we toen ook een mobiel gegeven(Simpel bel ding met grote knoppen).
Maar of ze vergat hem mee te nemen want hij lag aan de lader, of ze vergat hem op te laden(Daar werd ze op gebeld als ze met taxibusje terug ging).
Het idee is leuk natuurlijk, en hoop dat het werkt voor haar.
Zo'n telefoon heeft ze inmiddels al jaren en dat gaat ook altijd goed gelukkig. Opladen van een Apple watch is ook redelijk eenvoudig met dat magneetje dus geen gepriegel met een stekkertje wat ze niet ziet.

Scherm kan ook helemaal uit/blinde modus. Ze ziet het toch niet :+ dus ook dat zal nog wat batterij besparen.

Ze mag dan wel bijna 89 zijn maar woont nog steeds op haarzelf en gelukkig nog volledig bij haar verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:23
Specifiek over de native Workout App: kan je ergens instellen voor welke afstanden bij running je automatisch badges krijgt? Ik krijg nu bijvoorbeeld een badge voor een 10K run en een halve marathon, maar niet bijvoorbeeld bij een run van 15km of 20km. Zou leuk zijn als je bij 20K ook een badge krijgt. Het alternatief is nog ruim een kilometer verder lopen uiteraard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
StevenRSCA schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:54:
Specifiek over de native Workout App: kan je ergens instellen voor welke afstanden bij running je automatisch badges krijgt? Ik krijg nu bijvoorbeeld een badge voor een 10K run en een halve marathon, maar niet bijvoorbeeld bij een run van 15km of 20km. Zou leuk zijn als je bij 20K ook een badge krijgt. Het alternatief is nog ruim een kilometer verder lopen uiteraard :)
Nee, die badges staan vast. Je kan niet zelf badges toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetje6
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-08 18:04
Weet iemand hoeveel % batterij het kost op een ultra 2 als je de esim gebruikt. Wat is jullie ervaring?

Gaat dan om een gemiddelde thuis wifi en op staat de esim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37
Renetje6 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:49:
Weet iemand hoeveel % batterij het kost op een ultra 2 als je de esim gebruikt. Wat is jullie ervaring?

Lastig te zeggen, voor mijn gevoel maar een paar procent. Zeker als je veel in de buurt bent van je iPhone en of WIFI. Mijn Ultra haalt sowieso altijd de 36 tot 42 uren wel.

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnMartijn op 10-12-2024 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp de vraag niet. Percentage batterij per 24 uur? Ik kan er ig geen cijfers aan geven, maar heb je niet je iPhone bij de hand en is er geen verbinding met een wifi netwerk dan gaat de Apple Watch een stuk sneller leeg. Mogelijk gaat het dan wel twee keer zo snel. Mijn ervaring is in ieder geval dat het erg handig is als je een paar uurtjes geen iPhone bij je hebt, maar het is niet een feature waar je de hele dag (zonder iPhone en wifi) gebruik van maakt want dan vind ik zelfs de batterijduur van de Ultra 2 aan de korte kant.

Edit: Een esim hebben en gewoon in verbinding zijn met je iPhone of het wifi netwerk lijkt mij qua batterijduur verwaarloosbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 10-12-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online

“Het gebruik van Apple Watch Ultra 2 (GPS + Cellular) is inclusief 8 uur verbinding met een mobiel netwerk en 28 uur verbinding met iPhone via Bluetooth in de loop van 36 uur.”

Het percentage kun je nu zelf wel uitrekenen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haga schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:37:
[...]

“Het gebruik van Apple Watch Ultra 2 (GPS + Cellular) is inclusief 8 uur verbinding met een mobiel netwerk en 28 uur verbinding met iPhone via Bluetooth in de loop van 36 uur.”

Het percentage kun je nu zelf wel uitrekenen denk ik.
Je citeert nu een klein stukje tekst van de website waarbij ze onderbouwen hoe ze tot 36 uur normaal gebruik getest hebben. Hier het hele stuk:

"Een batterijduur van meerdere dagen is gebaseerd op de volgende activiteiten: 600 keer kijken hoe laat het is, 180 meldingen, 30 minuten appgebruik en een work-out van 60 minuten waarbij muziek wordt afgespeeld met Apple Watch via Bluetooth, allemaal in de loop van 36 uur. Het gebruik van Apple Watch Ultra 2 (GPS + Cellular) is inclusief 8 uur verbinding met een mobiel netwerk en 28 uur verbinding met iPhone via Bluetooth in de loop van 36 uur. "

Volgens mij kan je er alleen mee uitrekenen dat je een kwart van de 36 uur het mobiele netwerk hebt gebruikt als je 8 uur je telefoon thuis laat. Het percentage batterijverbruik zal hoger liggen dan een kwart gezien het meer energie verbruikt dan verbinding met de iPhone. Dat batterijverbruik zal ook nog eens verschillen afhankelijk van hoe sterk het signaal is. En als je geen 60 minuten sport met muziek kan je die 36 uur test ook weer anders indelen vandaar dat het hele verhaal wel handig is om te citeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:08:
[...]

Je citeert nu een klein stukje tekst van de website waarbij ze onderbouwen hoe ze tot 36 uur normaal gebruik getest hebben. Hier het hele stuk:

"Een batterijduur van meerdere dagen is gebaseerd op de volgende activiteiten: 600 keer kijken hoe laat het is, 180 meldingen, 30 minuten appgebruik en een work-out van 60 minuten waarbij muziek wordt afgespeeld met Apple Watch via Bluetooth, allemaal in de loop van 36 uur. Het gebruik van Apple Watch Ultra 2 (GPS + Cellular) is inclusief 8 uur verbinding met een mobiel netwerk en 28 uur verbinding met iPhone via Bluetooth in de loop van 36 uur. "

Volgens mij kan je er alleen mee uitrekenen dat je een kwart van de 36 uur het mobiele netwerk hebt gebruikt als je 8 uur je telefoon thuis laat. Het percentage batterijverbruik zal hoger liggen dan een kwart gezien het meer energie verbruikt dan verbinding met de iPhone. Dat batterijverbruik zal ook nog eens verschillen afhankelijk van hoe sterk het signaal is. En als je geen 60 minuten sport met muziek kan je die 36 uur test ook weer anders indelen vandaar dat het hele verhaal wel handig is om te citeren.
Conclusie: E-sim verbruikt meer batterij dan Wifi/Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haga schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:46:
[...]

Conclusie: E-sim verbruikt meer batterij dan Wifi/Bluetooth.
Dat was toch al bekend? :p

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Csotranme
Even een update hier.

Blinde oma van 89 is helemaal happy met haar Apple Watch SE 2024 *O* !

Uiteindelijk niet via iPhone van moeders (haar dochter) kunnen installeren want het is geen versie met 4G....

Uiteindelijk de oude 2020 Iphone SE van moeders uit de kast getrokken, factory reset, geïnstalleerd met Apple ID van oma en daar de Watch aan gekoppeld.
Toestel staat nu uit, alle meldingen op de Watch uitgezet en voiceover/blinde modus aangezet.
Werkt als een tiet!! Oma helemaal blij :D .
"Kind, had ik eerder moeten doen! Dit horloge is veel beter dan ik had!"

Ik heb zelfs de helderheid op maximaal gezet en dikke cijfers. Ze ziet nog 9% met één oog maar ze gaf aan het in bepaalde omstandigheden zelfs te kunnen lezen vanaf het scherm. Was ze zelf al verbaasd over.

Het was een tour om het aan de praat te krijgen maar tot nu toe gouden zet.

offtopic:
oja, dat weet oma niet maar met 'find my' zien we nu in ieder geval waar ze uithangt als er wat gebeurt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Flipm0de schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:01:

Sporten, ook leuk. Maar vooral in de sportschool niet heel nuttig. Zie hoeveel active calorieën ik heb verbrand. Maar doe ik daar dan wat mee? Voor hardlopen wel super nuttig. Tijd, snelheid afstand. Dat is handig om bij te houden.
In de sportschool gebruik ik Reps and Sets als app. Die heeft ook een watch versie voor 1 euro per maand. In Reps and Sets kun je dus workouts toevoegen met herhalingen en tussen die herhalingen kun je pauzes inlassen. Na elke herhaling kun je dan op je watch de oefening afvinken zodat de countdown timer gaat lopen naar de volgende herhaling.
Zo blijf je tijdens het sporten een continu tempo houden. Vaak zie ik in de sportschool van die gasten op een toestel zitten die dan 10x een pull down doen en vervolgens 5 minuten zitten te facebooken etc en dan weer 10x een pull down doen om vervolgens 8 minuten te facebooken etc.

https://apps.apple.com/nl...510607676?platform=iphone

Afbeeldingslocatie: https://is1-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Purple113/v4/4e/0d/6d/4e0d6d2f-acaf-9062-9d7c-619a50dacac0/pr_source.png/314x0w.webp

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17
MRE-Inc schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:56:
[...]

In de sportschool gebruik ik Reps and Sets als app. Die heeft ook een watch versie voor 1 euro per maand. In Reps and Sets kun je dus workouts toevoegen met herhalingen en tussen die herhalingen kun je pauzes inlassen. Na elke herhaling kun je dan op je watch de oefening afvinken zodat de countdown timer gaat lopen naar de volgende herhaling.
Zo blijf je tijdens het sporten een continu tempo houden. Vaak zie ik in de sportschool van die gasten op een toestel zitten die dan 10x een pull down doen en vervolgens 5 minuten zitten te facebooken etc en dan weer 10x een pull down doen om vervolgens 8 minuten te facebooken etc.

https://apps.apple.com/nl...510607676?platform=iphone

[Afbeelding]
Ik gebruik hier Streaks Workout voor, dat is een eenmalige aanschaf maar dan heb je geen maandelijks abonnement. Met Workout kan je je eigen workouts aanmaken, ik train alleen met eigen lichaamsgewicht en heb een push-up, pull-up, Chin-up, core en been workout aangemaakt die ik steeds wat zwaarder maak in de app. Heeft ook een Watch app. En inderdaad, zo houd je tempo in je workout, plus ik merk dat als ik de workout start, dan doe ik em ook :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:29
Gisteren voor het eerst een Apple Watch genomen. Wel even wennen, omdat ik in het verleden bijna nooit een horloge heb gedragen.

Ik heb wel 2 vragen:

Hebben jullie locatievoorzieningen aan of uit?

Is de batterij echt zo flexibel? Ik had hem gister opgeladen, alleen kon ik moeilijk zien tot hoe ver die opgeladen was. Volgens mijn iPhone was het groene cirkel volledig groen. Toen ik hem van de lader afhaalde, en menu indook, zag ik dat ie 99 procent heb opgeladen. Ik heb hem opnieuw aan de lader gezet en tot 100 procent opgeladen. Is het niet schadelijk dat die 1 procent heeft opgeladen? Ik weet het, rare vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
De batterij is niet geweldig, zeker niet van de gewone watch.
Maar op zich moet je er een dag mee door kunnen komen, je kan altijd wat aanpassen.

Ik heb always on bijv uit, het bespaard batterij. En vind niet veel nut hebben(dus meer daarom).
Ik heb zelf ook wel vrij veel notificaties ondertussen uit, dus de watch heeft minder te doen(werd gek van al dat getril).
Dus ja ik red het met gemak 3 dagen met de Ultra2, ook met hardlopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:59
Daantsjie schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:02:
Gisteren voor het eerst een Apple Watch genomen. Wel even wennen, omdat ik in het verleden bijna nooit een horloge heb gedragen.

Ik heb wel 2 vragen:

Hebben jullie locatievoorzieningen aan of uit?

Is de batterij echt zo flexibel? Ik had hem gister opgeladen, alleen kon ik moeilijk zien tot hoe ver die opgeladen was. Volgens mijn iPhone was het groene cirkel volledig groen. Toen ik hem van de lader afhaalde, en menu indook, zag ik dat ie 99 procent heb opgeladen. Ik heb hem opnieuw aan de lader gezet en tot 100 procent opgeladen. Is het niet schadelijk dat die 1 procent heeft opgeladen? Ik weet het, rare vraag
Als je tijdens het opladen op het laadcirkel tikt zie je het percentage ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daantsjie schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:02:
Is het niet schadelijk dat die 1 procent heeft opgeladen? Ik weet het, rare vraag
Is niet schadelijk. Gewoon de Apple Watch gebruiken wanneer het je uitkomt. Mogelijk slijt de batterij sneller door geforceerd met het opladen bezig te zijn. Maar er is op internet genoeg informatie te vinden over wat wel en niet slecht is voor een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:29
L23 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:27:
[...]

Is niet schadelijk. Gewoon de Apple Watch gebruiken wanneer het je uitkomt. Mogelijk slijt de batterij sneller door geforceerd met het opladen bezig te zijn. Maar er is op internet genoeg informatie te vinden over wat wel en niet slecht is voor een batterij.
Hoe bedoel je met geforceerd met het opladen bezig te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daantsjie schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 22:03:
[...]

Hoe bedoel je met geforceerd met het opladen bezig te zijn?
Ik bedoelde daarmee het tegenovergestelde van gewoon je Apple Watch gebruiken wanneer het je uitkomt. Tussendoor opladen etc. geen probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vanitas1996
mobygo76 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:08:
[...]

Als je tijdens het opladen op het laadcirkel tikt zie je het percentage ;)
Ik heb al jaren een Apple Watch en meerdere Apple producten en wordt door mijn familie gezien als “the apple guy”, maar dit wist ik niet… :')

There is always a bigger Apple Guy… 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariebombarie2k
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Ik heb sinds een maand een Apple Watch 10. Ik gebruik hem ook tijdens slaap omdat ik me daar wat meer op wil focussen.

Wat ik echter wel merk is dat het horloge voor het slapen gaan vrij los om mijn pols zit, zo los dat het irritant is. Echter als ik ‘s ochtends wakker wordt dan zit het horloge vaak strak. Heeft iemand hier ook last van? Ik heb geprobeerd te googlen maar ik kan geen relevante info daarover vinden.

Wellicht een beetje off topic omdat het niet om het horloge gaat maar om mijn pols.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
ariebombarie2k schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:36:
Ik heb sinds een maand een Apple Watch 10. Ik gebruik hem ook tijdens slaap omdat ik me daar wat meer op wil focussen.

Wat ik echter wel merk is dat het horloge voor het slapen gaan vrij los om mijn pols zit, zo los dat het irritant is. Echter als ik ‘s ochtends wakker wordt dan zit het horloge vaak strak. Heeft iemand hier ook last van? Ik heb geprobeerd te googlen maar ik kan geen relevante info daarover vinden.

Wellicht een beetje off topic omdat het niet om het horloge gaat maar om mijn pols.
Dit heeft volgens mij te maken met vocht dat op andere plekken gaat zitten als je gaat liggen als ik het niet verkeerd heb.

Edit: vochtretentie in je lichaam als je lang slaapt!

[ Voor 3% gewijzigd door Vanitas1996 op 22-12-2024 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ariebombarie2k schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:36:

Hier hetzelfde. Wat je zou kunnen proberen is zo'n rekbaar bandje voor 's nachts te gebruiken. Eventueel eerst een goedkopere om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lv0180
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb mijn SE 2020 ingeruild voor de Apple Watch 10. De reden hiervoor is omdat het niet meer mogelijk was om muziek af te spelen via spotify, ZONDER mijn telefoon bij te hebben.

Maar nu met de Apple Watch 10 heb ik hetzelfde: een afspeellijst offline gedownload, vervolgens m’n telefoon op vliegtuigstand maar dan kan ik alsnog geen muziek luisteren via mijn oortjes (JBL, zou niet moeten uitmaken).

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-08 17:13
lv0180 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:39:
Ik heb mijn SE 2020 ingeruild voor de Apple Watch 10. De reden hiervoor is omdat het niet meer mogelijk was om muziek af te spelen via spotify, ZONDER mijn telefoon bij te hebben.

Maar nu met de Apple Watch 10 heb ik hetzelfde: een afspeellijst offline gedownload, vervolgens m’n telefoon op vliegtuigstand maar dan kan ik alsnog geen muziek luisteren via mijn oortjes (JBL, zou niet moeten uitmaken).

Weet iemand wat hier aan de hand is?
Tenzij je Bluetooth afzonderlijk weer aanzet, zet vliegtuigstand ook bluetooth uit. Als het goed is kun je die wel weer manually aanzetten. En daarnaast kun je via de bluetooth instellingen ook wel weer specifieke verbinding opnieuw opzetten met bluetooth devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lv0180
dennissimeau schreef op zondag 29 december 2024 @ 00:09:
[...]

Tenzij je Bluetooth afzonderlijk weer aanzet, zet vliegtuigstand ook bluetooth uit. Als het goed is kun je die wel weer manually aanzetten. En daarnaast kun je via de bluetooth instellingen ook wel weer specifieke verbinding opnieuw opzetten met bluetooth devices.
Het gekke is dus: Zelfs als ik mijn iPhone uitzet, wil mijn Apple Watch niet de offline gedownloade nummers afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

lv0180 schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:00:
[...]

Het gekke is dus: Zelfs als ik mijn iPhone uitzet, wil mijn Apple Watch niet de offline gedownloade nummers afspelen.
Heb je meer informatie? Krijg je een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lv0180
_AN schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:14:
[...]

Heb je meer informatie? Krijg je een foutmelding?
Geen foutmelding. Als ik op een nummer uit de gedownloade afspeellijst druk, gaat hij wel naar het afspeelscherm, maar vervolgens toont hij alleen het laatst afgespeelde nummer (wat hij vervolgens ook niet afspeelt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bb8GAn9G7uEsfTQ9JNgONNR8Tpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GgqEVXYREXMxuyxNrmS5gi9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
[quote]lv0180 schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:17:
[...]

Geen foutmelding. Als ik op een nummer uit de gedownloade afspeellijst druk, gaat hij wel naar het afspeelscherm, maar vervolgens toont hij alleen het laatst afgespeelde nummer (wat hij vervolgens ook niet afspeelt).

[Afbeelding]
[/quote

Je bent niet de enige met problemen met gedownloade Spotify afspeellijsten. Probleem ligt niet bij je IPhone en/of Watch. Het probleem ligt aan de kant van Spotify. Is een kwestie van hit-or-miss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Haga schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:17:
[quote]lv0180 schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:17:
[...]

[Afbeelding]
[/quote

Je bent niet de enige met problemen met gedownloade Spotify afspeellijsten. Probleem ligt niet bij je IPhone en/of Watch. Het probleem ligt aan de kant van Spotify. Is een kwestie van hit-or-miss.
Yup, zoek maar terug in dit topic, er zijn meerderen, inclusief mijzelf, die (mede) hierom naar Apple Music zijn overgestapt. @lv0180 dit dan hae

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Ik lees dat het kan helpen om de Spotify app te verwijderen en opnieuw op de Watch te zetten. Wellicht het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45

jefjef

learning by doing

Heeft iemand zijn AWU werkend kunnen krijgen als AB voor de zijn/haar Tesla? Wanneer ik de Tesla’s app in de Watch aandruk dan krijg ik de boodschap kom dichter met uw iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:53
Zijn er hier voormalig Apple Watch gebruikers die over gegaan zijn naar Garmin sport (smart?) horloge. B.v. een Forerunner 265 of Fenix 7. Heb je hier spijt van en zou je weer terug willen? Zo ja, waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:56
meesje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:00:
Zijn er hier voormalig Apple Watch gebruikers die over gegaan zijn naar Garmin sport (smart?) horloge. B.v. een Forerunner 265 of Fenix 7. Heb je hier spijt van en zou je weer terug willen? Zo ja, waarom?
Enkele maanden geleden ben ik overgestapt van een Apple Watch Series 9 naar een Coros Pace 3. De reden hiervoor was mijn behoefte aan meer inzicht in mijn gezondheid en sportprestaties. Tot nu toe heb ik absoluut geen spijt van deze keuze. Ik gebruik het horloge puur functioneel: om de tijd te bekijken, mijn slaap en stappen bij te houden en mijn trainingen te loggen. Alle smartwatchfuncties heb ik uitgeschakeld. Wat voor mij een groot pluspunt is, is de batterijduur van de Coros. In vergelijking met de Apple Watch gaat deze batterij uitzonderlijk lang mee (> 1 week).

Geen idee of deze post hier mag, anders is dit forum hier wellicht beter voor: Het grote sporthorloge met GPS topic. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik heb een Forerunner 945 gehad en nu een Apple Watch S10. Dus ik kan er wel iets zinnigs over zeggen.

De Garmin serie, maar ook Polar en Suunto (die laatste maken ook hele mooie horloges trouwens) zijn primair gericht op sport. Dat zie je terug in de software, heel gericht op datavelden en dataverzameling voor analyses na afloop. Daaromheen heb je ook nog eens het voordeel dat bijna alle horloges van de drie genoemde merken makkelijk enkele dagen op een lading kunnen.

De AW’s zijn primair smartwatches met veel nuttige functies die het een verlengstuk maken van je iPhone. Uiteraard kun je er mee sporten en heb je als casual gebruiker na afloop voldoende data om inzichten te krijgen maar het haalt niet bij de fijnmazige data van een echt sporthorloge. Zelf denk ik dat voor iedere niet professionele sporter een AW prima is tenzij je echt een data geek bent waar niets mis mee is.

Maar waar ik toch wel met plezier mijn AW voor gebruik zijn hele kleine simpele quality of life features. Apple Pay in het OV, je stapt de bus in klikt 2x op de zijknop en bliep je bent ingecheckt, idem geldt ook voor betalingen. Apple Pay was goed, maar dit is nog even een stap fijner. Hetzelfde geldt ook voor gebruik van Siri, sinds ik een AW heb gebruik ik Siri veel vaker. Het komt natuurlijker over om tegen je opgeheven pols even snel een opdracht in te spreken, timers, wekkers en herinneringen.
Daarnaast heb ik ook wat persoonlijke handige dingen ingesteld om bijvoorbeeld mijn Cowboy fiets snel op slot te kunnen doen.

Het zijn twee totaal verschillende uitgangspunten waarop de horloges zijn gebouwd dus vergelijken gaat lastig. Vraag je dus vooral af waarvoor je één van beide type horloges nodig zou hebben of wat het beste aansluit bij je levensstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
jefjef schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:19:
Heeft iemand zijn AWU werkend kunnen krijgen als AB voor de zijn/haar Tesla? Wanneer ik de Tesla’s app in de Watch aandruk dan krijg ik de boodschap kom dichter met uw iphone
Heb je ‘m aangemeld als sleutel? Bluetooth aan?

Hier werkt ‘t perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _AN

_AN

Miki schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Ik heb een Forerunner 945 gehad en nu een Apple Watch S10. Dus ik kan er wel iets zinnigs over zeggen.

De Garmin serie, maar ook Polar en Suunto (die laatste maken ook hele mooie horloges trouwens) zijn primair gericht op sport. Dat zie je terug in de software, heel gericht op datavelden en dataverzameling voor analyses na afloop. Daaromheen heb je ook nog eens het voordeel dat bijna alle horloges van de drie genoemde merken makkelijk enkele dagen op een lading kunnen.

De AW’s zijn primair smartwatches met veel nuttige functies die het een verlengstuk maken van je iPhone. Uiteraard kun je er mee sporten en heb je als casual gebruiker na afloop voldoende data om inzichten te krijgen maar het haalt niet bij de fijnmazige data van een echt sporthorloge. Zelf denk ik dat voor iedere niet professionele sporter een AW prima is tenzij je echt een data geek bent waar niets mis mee is.

Maar waar ik toch wel met plezier mijn AW voor gebruik zijn hele kleine simpele quality of life features. Apple Pay in het OV, je stapt de bus in klikt 2x op de zijknop en bliep je bent ingecheckt, idem geldt ook voor betalingen. Apple Pay was goed, maar dit is nog even een stap fijner. Hetzelfde geldt ook voor gebruik van Siri, sinds ik een AW heb gebruik ik Siri veel vaker. Het komt natuurlijker over om tegen je opgeheven pols even snel een opdracht in te spreken, timers, wekkers en herinneringen.
Daarnaast heb ik ook wat persoonlijke handige dingen ingesteld om bijvoorbeeld mijn Cowboy fiets snel op slot te kunnen doen.

Het zijn twee totaal verschillende uitgangspunten waarop de horloges zijn gebouwd dus vergelijken gaat lastig. Vraag je dus vooral af waarvoor je één van beide type horloges nodig zou hebben of wat het beste aansluit bij je levensstijl.
Herkenbaar voor mij. Ik heb een Forerunner 235 gehad (tijd geleden). Echt meer dan prima voor mijn hardloopactiviteiten, maar ik vind de ‘smart’ functionaliteit ook belangrijk en neem voor lief dat de activiteit data wat beknopt is. Hoewel dit ook steeds beter wordt met een Apple Watch, hebben ze nog wel wat stappen te maken. Uiteindelijk overgestapt naar de Apple Watch en nog steeds een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45

jefjef

learning by doing

Rogar schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:09:
[...]

Heb je ‘m aangemeld als sleutel? Bluetooth aan?

Hier werkt ‘t perfect.
Ik de horloge dus niet los als sleutel aanmelden daar de app op de horloge niet opent en eerder genoemde boodschap weergeeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aghanim in "[Apple Watch (Ultra)] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Onlangs nog mijn Epix pro verkocht en mijn AW8 geupgrade naar een AW10. Persoonlijk vind ik de extra meerwaarde van de AW groter dan de extra meerwaarde van de Epix. Ik ben geen atleet: 3x hardlopen en 2x krachttraining per week.

[ Voor 21% gewijzigd door Aghanim op 05-01-2025 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@Cariernb @Miki @_AN @Aghanim Dank voor jullie reacties. 5,5 jaar geleden heb ik een Apple Watch gekocht en ook gebruikt voor het hardlopen (Nike Run Club app). Het ‘smart’ gedeelte van de AW heb ik maar beperkt gebruikt. Tijd, notificaties, incidenteel bellen, betalen. Maar meer echt niet.
Hoe ik de AW heb gebruikt, zou ik ook bij elk ander merk uit de voeten kunnen. Mijn ‘smart’ functionaliteiten zie ik ook terug bij Garmin. Voor betalen moet je bank wel Garmin Play ondersteunen (ING biedt deze ondersteuning). Bij betalen met Apple Pay merk ik trouwens dat ik altijd automatisch mijn iPhone pak. Maar ja dat is mijn afwijking. :)
Het gaat me nu voornamelijk om meer inzicht in/bezig te zijn met gezondheid en mijn sportactiviteiten. In mijn ogen ben ik dan bij bv Garmin beter af. Ik zal me ook in het andere topic melden.
O ja, wat bij mijn altijd is blijven knagen, is dat ik een rond klokje veel mooier vind. Daarnaast ook wel fijn als je pas na bv 10 dagen je watch hoeft op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
jefjef schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:16:
[...]

Ik de horloge dus niet los als sleutel aanmelden daar de app op de horloge niet opent en eerder genoemde boodschap weergeeft
Ik zou de apps ff een keer opnieuw installeren of opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:40:
@Cariernb @Miki @_AN @Aghanim Dank voor jullie reacties. 5,5 jaar geleden heb ik een Apple Watch gekocht en ook gebruikt voor het hardlopen (Nike Run Club app). Het ‘smart’ gedeelte van de AW heb ik maar beperkt gebruikt. Tijd, notificaties, incidenteel bellen, betalen. Maar meer echt niet.
Hoe ik de AW heb gebruikt, zou ik ook bij elk ander merk uit de voeten kunnen. Mijn ‘smart’ functionaliteiten zie ik ook terug bij Garmin. Voor betalen moet je bank wel Garmin Play ondersteunen (ING biedt deze ondersteuning). Bij betalen met Apple Pay merk ik trouwens dat ik altijd automatisch mijn iPhone pak. Maar ja dat is mijn afwijking. :)
Het gaat me nu voornamelijk om meer inzicht in/bezig te zijn met gezondheid en mijn sportactiviteiten. In mijn ogen ben ik dan bij bv Garmin beter af. Ik zal me ook in het andere topic melden.
O ja, wat bij mijn altijd is blijven knagen, is dat ik een rond klokje veel mooier vind. Daarnaast ook wel fijn als je pas na bv 10 dagen je watch hoeft op te laden.
Ik vind betalen met een smartwatch wel makkelijk, maar merk nu in de winter dat als je een dike trui en winterjas draagt en je mouw moet opstropen je iPhone pakken makkelijker gaat :P

Je 5,5 jaar oude Apple Watch heb je niet meer of voldoet niet meer? Want anders lijkt mij dat ook nog prima voor sportactiviteiten? Apple of Garmin lijkt mij allebei prima. Niet zozeer dat de een beter dan de ander is. Garmin is qua instap een stuk goedkoper? En pas na 10 dagen opladen is ook een goed argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
L23 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:41:
[...]

Ik vind betalen met een smartwatch wel makkelijk, maar merk nu in de winter dat als je een dike trui en winterjas draagt en je mouw moet opstropen je iPhone pakken makkelijker gaat :P

Je 5,5 jaar oude Apple Watch heb je niet meer of voldoet niet meer? Want anders lijkt mij dat ook nog prima voor sportactiviteiten? Apple of Garmin lijkt mij allebei prima. Niet zozeer dat de een beter dan de ander is. Garmin is qua instap een stuk goedkoper? En pas na 10 dagen opladen is ook een goed argument.
Mouw opstropen :? Wellicht draag je bepaalde kleding dat dit zo moet maar ik kan prima met mijn andere hand of onder mijn mouw komen of zelfs als ik een wat strakkere mouw heb zelfs in de mouw knijpen om Apple Pay te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:49:
[...]

Mouw opstropen :? Wellicht draag je bepaalde kleding dat dit zo moet maar ik kan prima met mijn andere hand of onder mijn mouw komen of zelfs als ik een wat strakkere mouw heb zelfs in de mouw knijpen om Apple Pay te activeren.
Ja zoals ik al zei in de winter :p Jas met daarin een mouw met duimgat. Mogelijk verschil is wel dat de knop voor mij aan de rechterkant zit op de rechterpols.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
meesje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:40:
Ik vond Garmin pay echt verschrikkelijk om te gebruiken, hopelijk is dat wel verbeterd. Op de 945 moest ik eerst mijn pincode invoeren en dat duurde met de trage software echt een uren, dan had ik mijn telefoon of pasje al uit mijn broekzak getrokken.
Maar goed, je hebt je keuze gemaakt, je wilt graag een sporthorloge :)
L23 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:57:
[...]

Ja zoals ik al zei in de winter :p Jas met daarin een mouw met duimgat. Mogelijk verschil is wel dat de knop voor mij aan de rechterkant zit op de rechterpols.
Daar komt de aap uit de mouw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Miki schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:11:
[...]

Ik vond Garmin pay echt verschrikkelijk om te gebruiken, hopelijk is dat wel verbeterd. Op de 945 moest ik eerst mijn pincode invoeren en dat duurde met de trage software echt een uren, dan had ik mijn telefoon of pasje al uit mijn broekzak getrokken.
Maar goed, je hebt je keuze gemaakt, je wilt graag een sporthorloge :)
Wat betreft het laatste, daar ben ik nog niet helemaal uit. :) Ik hoor graag de ervaringen en ben blij met de eerdere reacties. Het kan zomaar zijn dat het toch een AW10 gaat worden.
Je ervaring met Garmin Pay (traag en met PIN) is goed om te weten en neem ik mee in mijn afweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 11:51
Ik heb jaren Garmin gebruikt voor het hardlopen maar ben er compleet mee gestopt sinds de Apple Watch Ultra 2. Mijn ervaring:

- Batterijduur is om het even met activiteiten (standby / gewoon om de pols wint de gemiddelde Garmin maar ja, daar heb ik geen sport horloge voor) zelfs tijdens echt lange runs.

- De AW is nauwkeuriger, zeker in de stad qua zowel locatie als HR data (veel gaten bij Garmin, rare drops in HR met de kou, verspringen op de kaart tussen gebouwen etc). Ik weet dat Apple hier iets doet met Apple Maps maar, dit maakt het juist veel nauwkeuriger is mijn ervaring.

- De extra features van de AW kan ik niet missen tijdens het lopen: Streamen Apple Music (ik loop zonder telefoon) en, locatie beschikbaar voor mijn vrouw (inc bellen als er wat mis is). Daarnaast heb ik ook wel is de metro naar huis gepakt en dus via Apple Pay betaald (kan ook via Garmin Pay maar niet bij mijn bank).

De data is tegenwoordig voor mijn doelen net zo uitgebreid, ik gebruik een combinatie van Whitings, Apple Health (inc Apple Fitness app) & HealthFit en haal exact de juiste training data uit m'n Apple Health data.

Ik doe 3x per week krachttraining, hardloop 4x per week en we wandelen dagelijks (en in het weekend LAWs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:50
Zelf heb ik mijn AW 6 vervangen voor de Ultra 2 en mijn vrouw heeft voor het eerst een AW (S10) in gebruik genomen. Het valt ons op dat we verschillende waardes krijgen bij dezelfde inspanning. Zaterdag een testrondje gelopen en bij mijn vrouw zijn de actieve kilocalorieën bijna de helft als die van mij. We zijn beide dezelfde lengte dus daar kan het niet aan liggen. Iemand een idee waarom we deze afwijking hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ydfNpNV3d0Cv0xdTmAU-VoxnRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXkePSniN53RpajxkgXzTlMq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wvqv8fwKkrhRDva9gx5qhNFuKTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zr5PwycnlonURU2edIgB0UXq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:56
marsie030 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:59:
Zelf heb ik mijn AW 6 vervangen voor de Ultra 2 en mijn vrouw heeft voor het eerst een AW (S10) in gebruik genomen. Het valt ons op dat we verschillende waardes krijgen bij dezelfde inspanning. Zaterdag een testrondje gelopen en bij mijn vrouw zijn de actieve kilocalorieën bijna de helft als die van mij. We zijn beide dezelfde lengte dus daar kan het niet aan liggen. Iemand een idee waarom we deze afwijking hebben?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk niet dat dit te maken heeft met de metingen van de Apple Watch. Over het algemeen verbrandt het mannelijke lichaam eenmaal meer dan dat van een vrouw, ook bij dezelfde inspanning. Het verschil is in mijn ogen dan ook vrij normaal ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
Ik zou sws de Kcal telling met een korrel zout nemen, zeker gezien de AW(U) alleen af gaat op hartslag en type workout.

Daarnaast is er uiteraard een verschil tussen man en vrouw.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:13:
[...]

Wat betreft het laatste, daar ben ik nog niet helemaal uit. :) Ik hoor graag de ervaringen en ben blij met de eerdere reacties. Het kan zomaar zijn dat het toch een AW10 gaat worden.
Je ervaring met Garmin Pay (traag en met PIN) is goed om te weten en neem ik mee in mijn afweging.
Maar wat is er met je 5,5 jaar oude Apple Watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
SgtElPotato schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:20:
Ik zou sws de Kcal telling met een korrel zout nemen, zeker gezien de AW(U) alleen af gaat op hartslag en type workout.

Daarnaast is er uiteraard een verschil tussen man en vrouw.
Kcal berekeningen van smartwatches zitten er vaak ruim >10% naast helaas.

Oh, en ik gok dat jij een stukje zwaarder bent dan je vriendin. Dat kost ook meer energie om mee te zeulen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
@marsie030 Het is zo goed als de data die je het zelf voert. Mijn vrouw en ik hebben ook altijd een (groot) verschil wat ook te verwachten is. Ze is namlijk 15 kg lichter, een vrouw en heeft een totaal andere basis verbranding.

Heb je in Apple Health alles bij beide goed ingevuld (lengte, leeftijd & gewicht zijn heel belangrijk) en, klopt je rust verbranding een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:13
ex87 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:00:
klopt je rust verbranding een beetje?
Hoe zou je dit moeten valideren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
bob-nwk schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:04:
[...]

Hoe zou je dit moeten valideren? :?
Er zit een bug in Apple Health: Als je in de ochtend je Apple Watch weer om doet (en er dus niet mee slaapt) dan is de data wel is leeg en moet je het zelf met de hand aanvullen.

Je kan dit controleren door de Apple Health app te openen en je rust verbranding op te zoeken. Daarnaast kan je met een calculator uitrekenen hoe ver Apple er naast zit, of als je verder wil gaan met een professional. Voor BMR zijn er allemaal verschillende calculaties.

Daarnaast klopt je BMR in Apple Health dus niet als je lengte / leeftijd / gewicht verkeerd staan.

[ Voor 7% gewijzigd door ex87 op 06-01-2025 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:50
ex87 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:00:
@marsie030 Het is zo goed als de data die je het zelf voert. Mijn vrouw en ik hebben ook altijd een (groot) verschil wat ook te verwachten is. Ze is namlijk 15 kg lichter, een vrouw en heeft een totaal andere basis verbranding.

Heb je in Apple Health alles bij beide goed ingevuld (lengte, leeftijd & gewicht zijn heel belangrijk) en, klopt je rust verbranding een beetje?
Dank voor de reacties allemaal. Alle data staat bij ons goed ingesteld. Het verschil tussen mij en mijn vrouw is nog iets meer dan 15kg :X Daar ligt dus de verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:09
Vraagje waarop ik na veel zoeken het antwoord nog niet heb gevonden. Ik draag mijn Apple Watch ultra soms ook 's nachts, maar mijn vrouw klaagt erover dat ze het horloge op de hele uren voelt trillen op haar kussen. Waarschijnlijk omdat mijn arm daar dan op ligt. Ik wil de trillingen van de klok eigenlijk 's nachts uitschakelen maar kom er niet achter of dit kan. Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:13
ex87 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:07:
[...]

Er zit een bug in Apple Health: Als je in de ochtend je Apple Watch weer om doet (en er dus niet mee slaapt) dan is de data wel is leeg en moet je het zelf met de hand aanvullen.
Hier geen last van.
Je kan dit controleren door de Apple Health app te openen en je rust verbranding op te zoeken. Daarnaast kan je met een calculator uitrekenen hoe ver Apple er naast zit, of als je verder wil gaan met een professional. Voor BMR zijn er allemaal verschillende calculaties.
Ik snap waar je de data kunt vinden, maar ik bedoel hoe controleer je dan of de waardes die Apple calculeert accuraat zijn? Welke formule moet je hanteren dan? De formule die Apple gebruikt vertrouw jij niet?
Daarnaast klopt je BMR in Apple Health dus niet als je lengte / leeftijd / gewicht verkeerd staan.
Dat lijkt me logisch, zonder data kan er ook niets berekend worden en met verkeerde data krijg je verkeerde uitkomsten. Maar dat geldt dan voor zo ongeveer alle data uit heel je Health app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Roofingburner schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:23:
Vraagje waarop ik na veel zoeken het antwoord nog niet heb gevonden. Ik draag mijn Apple Watch ultra soms ook 's nachts, maar mijn vrouw klaagt erover dat ze het horloge op de hele uren voelt trillen op haar kussen. Waarschijnlijk omdat mijn arm daar dan op ligt. Ik wil de trillingen van de klok eigenlijk 's nachts uitschakelen maar kom er niet achter of dit kan. Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Alvast bedankt.
Gewoon een focus gebruiken, slaap bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
Kassad schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:57:
[...]

Gewoon een focus gebruiken, slaap bijvoorbeeld.
Focus staat aan, echter in de instellingen van Focus is geen mogelijkheid om het trillen uit te schakelen. Hoe zou ik dit moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:21
Roofingburner schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:11:
[...]

Focus staat aan, echter in de instellingen van Focus is geen mogelijkheid om het trillen uit te schakelen. Hoe zou ik dit moeten doen?
Dan klopt er bij de instellingen van de focus die je gebruikt iets niet. Ik gebruik de focus "Slaap" en daar staat "Houd meldingen stil" op "Altijd". (Staat onder Opties bij "Sta meldingen toe"). Ik heb nog nooit een melding gehad op mijn Watch terwijl deze focus aanstaat.

Wellicht dat dat niet geldt voor de "Voelbare tijd" optie die je lijkt te gebruiken en deze wel gewoon blijft trillen terwijl een focus aan staat.

[ Voor 12% gewijzigd door OneMoreThing op 06-01-2025 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roofingburner
Navraag bij Apple Support leert dat het momenteel nog niet mogelijk is om de functie 'klokslagen' tijdens de nacht te muten. Ze gaan dit wellicht later nog implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
bob-nwk schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Hier geen last van.

[...]

Ik snap waar je de data kunt vinden, maar ik bedoel hoe controleer je dan of de waardes die Apple calculeert accuraat zijn? Welke formule moet je hanteren dan? De formule die Apple gebruikt vertrouw jij niet?

[...]

Dat lijkt me logisch, zonder data kan er ook niets berekend worden en met verkeerde data krijg je verkeerde uitkomsten. Maar dat geldt dan voor zo ongeveer alle data uit heel je Health app.
Mijn originele reactie was dan ook naar @marsie030 en niet op jou gericht. Je reageerde zelf op me hè :). Als het niet voor je van toepassing of nuttig is, helemaal prima toch. Zeker 1 is een irritant (en best bekend) probleem:

https://www.reddit.com/r/...timates_resting_calories/

Best vervelend als je resting calories gebruikt om een beetje bij te houden hoeveel je verbrand en eet en je er dan 700 mist van de nacht (het gebeurde bij mij 1x per week, nu slaap ik met me oude AW en is het opgelost).

Ik weet ook niet waar je vandaan haalt dat ik die van Apple niet vertrouw, ik heb samen met een personal trainer/diëtist het ooit allemaal is laten berekenen en bij mij zat Apple behoorlijk in de buurt (3% afwijking) na alles correct ingesteld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Roofingburner schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:55:
Navraag bij Apple Support leert dat het momenteel nog niet mogelijk is om de functie 'klokslagen' tijdens de nacht te muten. Ze gaan dit wellicht later nog implementeren.
Huh. :? Ik snap het nog steeds niet. Krijg jij elk uur een trilling op het hele uur? Deze functie staat bij mij niet aan. Ik kende überhaupt het bestaan ervan niet. Weet je zeker dat dit het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
_AN schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Huh. :? Ik snap het nog steeds niet. Krijg jij elk uur een trilling op het hele uur? Deze functie staat bij mij niet aan. Ik kende überhaupt het bestaan ervan niet. Weet je zeker dat dit het is?
ja, dat is inderdaad de functie, heel handig hoor. Staat bij instellingen en dan bij klok. Hier kan je 'klokslagen' aan en uitzetten. Ik zit wel eens in vergadering en dan voel ik aan de trillingen op mijn pols dat het hele uur geslagen heeft en dat ik moet afronden. Alleen tijdens slaap is het vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
OneMoreThing schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:52:
[...]

Dan klopt er bij de instellingen van de focus die je gebruikt iets niet. Ik gebruik de focus "Slaap" en daar staat "Houd meldingen stil" op "Altijd". (Staat onder Opties bij "Sta meldingen toe"). Ik heb nog nooit een melding gehad op mijn Watch terwijl deze focus aanstaat.

Wellicht dat dat niet geldt voor de "Voelbare tijd" optie die je lijkt te gebruiken en deze wel gewoon blijft trillen terwijl een focus aan staat.
Ik gebruik de voelbare tijd ook maar er trilt tijdens de slaapfocus niets bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:27:
[...]

Maar wat is er met je 5,5 jaar oude Apple Watch?
Mijn AW4 is een Nike+ versie. De Nike Run Club app was destijds exclusief voor dit model. Daardoor eigenlijk gelijk gebruik gemaakt van deze app voor het hardlopen. Ik vond deze lekker simplistisch. Nu wil ik graag meer info zien en mee aan de slag gaan. Als ik dit artikel lees, bevat de Workout app van Apple al veel meer mogelijkheden. Daarnaast heb ik gezien dat op bv een AW8 meer workout details worden getoond dan op mijn AW4. Sowieso de laatste paar dagen meer in de Conditie en Gezondheid apps gebladerd. Het viel me op dat onder de Gezondheidschecklist veel functionaliteiten uit staan. Bv meldingen hoge/lage hartslag. Ik weet vrijwel zeker dat ik dit destijds had aangezet. Ook de ECG functie stond uit. Daarvan weet ik 100% zeker dat deze aan stond. Ten tijde van de AW4 release was deze functie voor NL nog niet beschikbaar, kwam pas later. Destijds natuurlijk een ECG gedaan. Erg vreemd dat dit ook uit stond. Ondertussen was ik wel van iPhone gewisseld. De koppeling van de AW was automatisch overgenomen naar de nieuwe iPhone. Maar kennelijk is er toch wat omgevallen.
Lang verhaal kort: al met al ben ik weer enthousiast geworden over de AW wat betreft sporten en gezondheid (ook ergens gelezen dat de hartslagmeting van de AW beter is dan die van Garmin). Ook wel fijn om in het Apple eco systeem te blijven. Mijn AW4 gaat eerdaags vervangen worden door een AW10. Qua uiterlijk is deze twee stappen vooruit. De laatste paar dagen overigens ook meer betalingen gedaan met mijn AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iemand hier toevallig wat mee gekregen over de ondersteuning van "Apple watch for kids" in Nederland?
Volgens het support artikel is het nog niet beschikbaar in Nederland maar ik heb eigenlijk geen zin om een of ander prul product op Bol te kopen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Donstil schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:36:
Iemand hier toevallig wat mee gekregen over de ondersteuning van "Apple watch for kids" in Nederland?
Volgens het support artikel is het nog niet beschikbaar in Nederland maar ik heb eigenlijk geen zin om een of ander prul product op Bol te kopen.
Nee, maar die van mij heeft gewoon een nieuwe iPhone en AW met cellular gehad (in delen; niet allebei tegelijk) dus geen omkijken meer naar haha. Niet echt het antwoord waar je op zit te wachten, maar vroeg of laat voeg je toch weer een iPhone of iets anders bij.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Redondo1982 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:49:
[...]

Nee, maar die van mij heeft gewoon een nieuwe iPhone en AW met cellular gehad (in delen; niet allebei tegelijk) dus geen omkijken meer naar haha. Niet echt het antwoord waar je op zit te wachten, maar vroeg of laat voeg je toch weer een iPhone of iets anders bij.
Alleen de onze is 6, dus een smartphone gaan we nog lang niet doen :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Donstil schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:01:
[...]

Alleen de onze is 6, dus een smartphone gaan we nog lang niet doen :P
Begrijp ik, is ook het beste aan de ene kant. Maar die van ons kreeg er één met 8 jaar oid. Wel eerst een oude Mini die ik door schoof. Nu is die van mij lichtjaren vooruit af en toe, wat soms fijn is en soms ook niet haha.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palanca
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21-01 16:27
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Apple Watch Ultra 1. Het horloge reboot regelmatig vanzelf zonder duidelijke reden. Wat ik al heb geprobeerd:

-De Watch los te koppelen van mijn iPhone en opnieuw te verbinden.
-Een geforceerde herstart uitgevoerd.
-Gecontroleerd of de software up-to-date is (draait momenteel op de nieuwste versie).

Helaas heeft dit allemaal geen effect gehad. Heeft iemand anders hier ook last van gehad? En zo ja, wat zou dit kunnen zijn of hoe hebben jullie dit opgelost?

Alle suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palanca schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:13:
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Apple Watch Ultra 1. Het horloge reboot regelmatig vanzelf zonder duidelijke reden. Wat ik al heb geprobeerd:

-De Watch los te koppelen van mijn iPhone en opnieuw te verbinden.
-Een geforceerde herstart uitgevoerd.
-Gecontroleerd of de software up-to-date is (draait momenteel op de nieuwste versie).

Helaas heeft dit allemaal geen effect gehad. Heeft iemand anders hier ook last van gehad? En zo ja, wat zou dit kunnen zijn of hoe hebben jullie dit opgelost?

Alle suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!
Geen ervaring mee en weet zo even ook geen andere suggesties te verzinnen dan de dingen die je al hebt geprobeerd. Maar mogelijk heeft het met de accu te maken? Is de accu ook sneller leeg? Wat is de batterijconditie? Dit kan je vinden in de instellingen.
Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.