Accu is iets sneller leeg als voorheen, denk dat het te maken heeft met het vele rebooten. De max capaciteit is alsnog 90%.L23 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:45:
[...]
Geen ervaring mee en weet zo even ook geen andere suggesties te verzinnen dan de dingen die je al hebt geprobeerd. Maar mogelijk heeft het met de accu te maken? Is de accu ook sneller leeg? Wat is de batterijconditie? Dit kan je vinden in de instellingen.
De Ultra 1 is ook al weer iets ouder, maar 90% lijkt me gewoon netjes en kan daar geen link mee leggen met het rebooten.Palanca schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:13:
[...]
Accu is iets sneller leeg als voorheen, denk dat het te maken heeft met het vele rebooten. De max capaciteit is alsnog 90%.
Heb vroeger met een series 4 wel eens gehad dat rebooten. Was toen vooral in de kou. Batterij zat toen op 84% health. Maar weken later dook ie onder de 80 en heb ik de batterij laten vervangen.Palanca schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:13:
[...]
Accu is iets sneller leeg als voorheen, denk dat het te maken heeft met het vele rebooten. De max capaciteit is alsnog 90%.
"Maar weken later dook ie onder de 80 en heb ik de batterij laten vervangen.".
Dat kan niet.
Dat kan niet.
Je kan hier zeker een "reparatie" voor vragen bij Apple voor een redelijk bedrag:i2Paq schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:08:
"Maar weken later dook ie onder de 80 en heb ik de batterij laten vervangen.".
Dat kan niet.
De reparatie bestaat dan uit het vervangen van je Watch voor een nieuwe van dezelfde serie.
Yes, zo is dat inderdaad gegaan. Meen net geen 100 euro. Wel een paar dagen wachten op de nieuwe watch, want bij de Store hebben ze ze niet meer op voorraad. Was vroeger wel zo.RoRoNL schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:39:
[...]
Je kan hier zeker een "reparatie" voor vragen bij Apple voor een redelijk bedrag:
De reparatie bestaat dan uit het vervangen van je Watch voor een nieuwe van dezelfde serie.
Je kan eens kijken op je iPhone in de Watch app bij general > diagnostic logs of je daar iets van kernel panics ziet. Kan dan mogelijk duiden op een hardware probleem.Palanca schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:13:
Hoi allemaal,
Ik heb een probleem met mijn Apple Watch Ultra 1. Het horloge reboot regelmatig vanzelf zonder duidelijke reden. Wat ik al heb geprobeerd:
-De Watch los te koppelen van mijn iPhone en opnieuw te verbinden.
-Een geforceerde herstart uitgevoerd.
-Gecontroleerd of de software up-to-date is (draait momenteel op de nieuwste versie).
Helaas heeft dit allemaal geen effect gehad. Heeft iemand anders hier ook last van gehad? En zo ja, wat zou dit kunnen zijn of hoe hebben jullie dit opgelost?
Alle suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!
Hoi allemaal
ik heb een AW Serie 7, gekocht op release. Echter is de batterij alweer onder de 80% en raad de watch aan de batterij te vervangen.
Zelf heb ik er ook last van dat de horloge relatief snel leeg gaat, al helemaal i.c.m. workouts (buiten fietsen, kleine woon-werk-verkeer afstanden) en een uurtje fitness.
Ook heb ik always-on-display uit (altijd al) en weinig apps verversen op de achtergrond.
Nu heb ik met de lokale reparateur gebeld, en zij geven aan dat het horloge na het vervangen niet meer waterdicht is.
Wat is jullie ervaring hiermee, en wat raden jullie aan?
Vind een nieuwe best prijzig na 3.5 jaar.
ik heb een AW Serie 7, gekocht op release. Echter is de batterij alweer onder de 80% en raad de watch aan de batterij te vervangen.
Zelf heb ik er ook last van dat de horloge relatief snel leeg gaat, al helemaal i.c.m. workouts (buiten fietsen, kleine woon-werk-verkeer afstanden) en een uurtje fitness.
Ook heb ik always-on-display uit (altijd al) en weinig apps verversen op de achtergrond.
Nu heb ik met de lokale reparateur gebeld, en zij geven aan dat het horloge na het vervangen niet meer waterdicht is.
Persoonlijk zou ik een batterij altijd via Apple laten vervangen.Kost je 100 euro en dan heb je weer het horloge zoals je hem gekocht hebt.wopie94 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:41:
Hoi allemaal
https://support.apple.com/nl-nl/watch/repair
©2004
Wie is de lokale reparateur? Hebben we het dan over Apple? Of een Apple Premium Reseller?wopie94 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:41:
Hoi allemaal
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar als het niet meer waterdicht is dan is dat voor mij wel een probleem gezien ik er mee zwem. Ik ben in ieder geval van plan mijn Apple Watch Ultra 2 bij Apple een service beurt te geven mocht het zover zijn. Ik zat ook even te kijken, 109 euro. Dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe Apple Watch kopen.
Nee, het is niet apple of premium reseller. Een winkel puur voor telefoon reparaties. Ikzelf heb er dan ook mijn twijfels bij.
Apple lijkt mij dan ook de beste optie. Ik zwem er niet mee, maar bijv. na het sporten vind ik wel fijn dat het horloge ook even een "spoelbeurt" krijgt.
Apple lijkt mij dan ook de beste optie. Ik zwem er niet mee, maar bijv. na het sporten vind ik wel fijn dat het horloge ook even een "spoelbeurt" krijgt.
Hier dezelfde situatie. Battery staat op 78% max maar betreft hier een AW6. De vraag is dan, krijgt deze nog updates. Moet je 109€ betalen voor een nieuwe AW6 die waarschijnlijk binnenkort EOL is bij Apple of dat geld bewaren voor een nieuwe 9 of 10 ?L23 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:55:
[...]
Ik zat ook even te kijken, 109 euro. Dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe Apple Watch kopen.
XBL: MRE Inc
Heb hetzelfde probleem gehad met een AW 6. Batterij stond op 65 %. Afgelopen jaar vervangen voor de ultra 2 in zwart. Mijn advies is om het geld van de batterij vervanging te reserveren voor een AW 9 of AW 10. Grote stap vooruit en een net zo verse batterij.MRE-Inc schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:28:
[...]
Hier dezelfde situatie. Battery staat op 78% max maar betreft hier een AW6. De vraag is dan, krijgt deze nog updates. Moet je 109€ betalen voor een nieuwe AW6 die waarschijnlijk binnenkort EOL is bij Apple of dat geld bewaren voor een nieuwe 9 of 10 ?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Het is inderdaad de vraag of het watchOS 12 gaat draaien, waarschijnlijk niet als we naar voorgaande modellen kijken. Maar de Apple Watch is nog wel te gebruiken als het geen nieuwe updates meer krijgt. Is EOL het punt dat je gaat upgraden dan bewaren voor een nieuwe Apple Watch. Ik heb zelf het gevoel dat als de huidige features die ik gebruik blijven werken dat ik nieuwe updates niet zo belangrijk vind. Maar ik ben vrij nieuw in het Apple Watch wereldje. Up to date zijn lijkt mij minder belangrijk dan bij een iPhone. Mogelijk komt er wel een keer een nieuwe hardware feature waardoor je het tijd vind voor wat nieuws.MRE-Inc schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:28:
[...]
Hier dezelfde situatie. Battery staat op 78% max maar betreft hier een AW6. De vraag is dan, krijgt deze nog updates. Moet je 109€ betalen voor een nieuwe AW6 die waarschijnlijk binnenkort EOL is bij Apple of dat geld bewaren voor een nieuwe 9 of 10 ?
Gebruik mijn AW vooral voor het unlocken van mijn voordeur via HomeKey, betalen met diverse kaarten via Apple Pay en 3x per week tijdens het sporten. Ik denk dat die functies ook na een niet-gekregen OS update nog wel zullen werken.L23 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:12:
[...]
Het is inderdaad de vraag of het watchOS 12 gaat draaien, waarschijnlijk niet als we naar voorgaande modellen kijken. Maar de Apple Watch is nog wel te gebruiken als het geen nieuwe updates meer krijgt. Is EOL het punt dat je gaat upgraden dan bewaren voor een nieuwe Apple Watch. Ik heb zelf het gevoel dat als de huidige features die ik gebruik blijven werken dat ik nieuwe updates niet zo belangrijk vind. Maar ik ben vrij nieuw in het Apple Watch wereldje. Up to date zijn lijkt mij minder belangrijk dan bij een iPhone. Mogelijk komt er wel een keer een nieuwe hardware feature waardoor je het tijd vind voor wat nieuws.
Het grote probleem is echter dat de laatste tijd mijn ogen wat achteruit zijn gegaan en ik het scherm van de AW6 soms wazig zie. Dingen zijn dan niet meer zonder leesbril te lezen. Hetzelfde geldt momenteel voor mijn iPhone 14 Pro. Ik zit er aan te denken om tzt over te stappen op een 16 Pro Max hopende dat het daar beter op is te lezen en een iets groter scherm van een nieuwe AW zou wellicht ook helpen.
Dat ik de dag niet helemaal doorkom met 78% accu boeit me niet zoveel. Die melding krijg ik meestal laat in de avond als ik nog even een potje aan het gamen ben.
Voor je iPhone heb je niks hier aan ?MRE-Inc schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:33:
[...]
Gebruik mijn AW vooral voor het unlocken van mijn voordeur via HomeKey, betalen met diverse kaarten via Apple Pay en 3x per week tijdens het sporten. Ik denk dat die functies ook na een niet-gekregen OS update nog wel zullen werken.
Het grote probleem is echter dat de laatste tijd mijn ogen wat achteruit zijn gegaan en ik het scherm van de AW6 soms wazig zie. Dingen zijn dan niet meer zonder leesbril te lezen. Hetzelfde geldt momenteel voor mijn iPhone 14 Pro. Ik zit er aan te denken om tzt over te stappen op een 16 Pro Max hopende dat het daar beter op is te lezen en een iets groter scherm van een nieuwe AW zou wellicht ook helpen.
Dat ik de dag niet helemaal doorkom met 78% accu boeit me niet zoveel. Die melding krijg ik meestal laat in de avond als ik nog even een potje aan het gamen ben.
https://support.apple.com/nl-nl/102453
Ja dat helpt idd wel. Stom dat ik hier nooit zelf aan gedacht heb. Enige nadeel is dat weer dat je meer moet scrollen om dingen te kunnen lezen in zijn geheel.Carlos0_0 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:43:
[...]
Voor je iPhone heb je niks hier aan ?
https://support.apple.com/nl-nl/102453
ja daar ga je niet onderuit komen op deze manier, tevens heeft de Apple Watch op de zelfde plek deze instelling ook.MRE-Inc schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:47:
[...]
Ja dat helpt idd wel. Stom dat ik hier nooit zelf aan gedacht heb. Enige nadeel is dat weer dat je meer moet scrollen om dingen te kunnen lezen in zijn geheel.
Ik vind 100 euro reserveren om vervolgens een Ultra van 850 euro te kopen best heftig.
Heeft het zoveel voordelen voor mij? Ik heb altijd mijn iPhone bij, en ben geen extreme sporter.
Hoe lang mag je er vanuit gaan dat een AW geupdate wordt? Ik heb nu een serie 7, kan ik er vanuit gaan dat deze nog 2 á 3 jaar mee gaat?
Zo ja, dan vind ik het wel waard om van de week even langs de Amac te rijden.
Heeft het zoveel voordelen voor mij? Ik heb altijd mijn iPhone bij, en ben geen extreme sporter.
Hoe lang mag je er vanuit gaan dat een AW geupdate wordt? Ik heb nu een serie 7, kan ik er vanuit gaan dat deze nog 2 á 3 jaar mee gaat?
Ik denk zelf gelijk aan iPhone, dus een jaar of 6 aan Feature updates (major versies vooral).wopie94 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:00:
Ik vind 100 euro reserveren om vervolgens een Ultra van 850 euro te kopen best heftig.
Daarna nog een bepaalde tijd aan security updates.
Het is nou eenmaal geen normaal horloge. Daar zul je van te voren rekening mee moeten houden.
Verwacht in ieder geval nog watchOS 12 eind dit jaar. Daarna is de vraag of Apple nog langer updates uit brengt. Maar watchOS 11 is momenteel vanaf Apple Watch SE (2e generatie), Apple Watch Series 6 en nieuwer. En zoals ik eerder al zei is een Apple Watch nog prima te gebruiken nadat het geen updates meer krijgt. Ik verwacht dat de features die je nu gebruikt op je Watch het over 3 jaar nog steeds doen.wopie94 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:00:
Zit er dan nog een verschil tussen Apple Pay kaarten op je AW en het niet meer kunnen gebruiken van je Bank applicatie op een niet meer ondersteunde iPhone ?L23 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:10:
[...]
Verwacht in ieder geval nog watchOS 12 eind dit jaar. Daarna is de vraag of Apple nog langer updates uit brengt. Maar watchOS 11 is momenteel vanaf Apple Watch SE (2e generatie), Apple Watch Series 6 en nieuwer. En zoals ik eerder al zei is een Apple Watch nog prima te gebruiken nadat het geen updates meer krijgt. Ik verwacht dat de features die je nu gebruikt op je Watch het over 3 jaar nog steeds doen.
Ik weet nog dat ik 2 of 3 jaar geleden aanliep tegen het probleem dat ik de ABNAmro app wilde gebruiken op een oude iPhone 7. De ABNAmro app werd niet meer ondersteund, maar zouden je bankpassen in de Wallet app dan nog wel werken ?
Hoe ging dat nu dan eigenlijk? Ik had al een iPhone 12 mini waar ik ooit Apple Pay op ingesteld heb. Volgens mij geen extra handelingen moeten doen toen ik vorig jaar een Apple Watch Ultra 2 kocht behalve de koppeling met mijn iPhone.MRE-Inc schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:22:
[...]
Zit er dan nog een verschil tussen Apple Pay kaarten op je AW en het niet meer kunnen gebruiken van je Bank applicatie op een niet meer ondersteunde iPhone ?
Ik weet nog dat ik 2 of 3 jaar geleden aanliep tegen het probleem dat ik de ABNAmro app wilde gebruiken op een oude iPhone 7. De ABNAmro app werd niet meer ondersteund, maar zouden je bankpassen in de Wallet app dan nog wel werken ?
Apple Pay nieuw instellen op een niet meer ondersteunde iPhone kan inderdaad een probleem zijn. Geen idee hoeverre een ouder watchOS problemen geeft gezien het via de iPhone gaat. Apple Pay verloopt volgens mij niet, mijn bankpas staat hier ook nog op een iPhone SE (2016). Eenmaal ingesteld blijft het denk ik gewoon werken. Denk inderdaad voornamelijk dat de bank app ondersteuning op de iPhone een beperkende factor is.
Ik zie net een Reddit post van 3 jaar terug over een 1e gen Apple Watch met Apple Pay:
https://www.reddit.com/r/...ew_cards_to_apple_pay_on/
[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 27-01-2025 17:43 ]
Zou een bril niet meer oplossen?MRE-Inc schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:33:
[...]
Gebruik mijn AW vooral voor het unlocken van mijn voordeur via HomeKey, betalen met diverse kaarten via Apple Pay en 3x per week tijdens het sporten. Ik denk dat die functies ook na een niet-gekregen OS update nog wel zullen werken.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik heb een aantal leesbrillen gekocht. Dat werkt iid prima. Standaard ligt er nu eentje op de tafels thuis en in de auto. Het probleem is dat ik er alleen in de ochtend last van heb (voornamelijk) en af en toe in de avond. Het is dus niet iets structureels waarvoor ik eigenlijk 24/7 een echte bril voor nodig heb. Bijkomend probleem is ook dat die leesbrillen niet altijd in ons huishouden op dezelfde plek blijven liggen. Dus dan ben je eerst weer 30 seconden een bril aan het zoeken.
Nog even los van het feit dat ik hier natuurlijk op Tweakers zit, we van nieuwe tech houden en het kopen van een nieuwe AW en iPhone natuurlijk iets is waar je altijd wel naar uitkijkt. Maar ik geef je idd gelijk dat een (lees) bril uiteindelijk wel een betere oplossing zou zijn.
Is dit geen oplossing voor het leesbril zoekraak probleem.MRE-Inc schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:56:
[...]
Ik heb een aantal leesbrillen gekocht. Dat werkt iid prima. Standaard ligt er nu eentje op de tafels thuis en in de auto. Het probleem is dat ik er alleen in de ochtend last van heb (voornamelijk) en af en toe in de avond. Het is dus niet iets structureels waarvoor ik eigenlijk 24/7 een echte bril voor nodig heb. Bijkomend probleem is ook dat die leesbrillen niet altijd in ons huishouden op dezelfde plek blijven liggen. Dus dan ben je eerst weer 30 seconden een bril aan het zoeken.
Nog even los van het feit dat ik hier natuurlijk op Tweakers zit, we van nieuwe tech houden en het kopen van een nieuwe AW en iPhone natuurlijk iets is waar je altijd wel naar uitkijkt. Maar ik geef je idd gelijk dat een (lees) bril uiteindelijk wel een betere oplossing zou zijn.
https://www.magneetbril.n...gneetbril-lichtgroen-mat/
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Tja, ik niet,. ik vind tech interessant maar kopen omdat het nieuw is heb ik niet zoveel mee. Bovendien is de meerwaarde van de nieuwe AW en iPhone erg laag imho, ik heb nu een iPhone 12 en een AW7 en ik zie de meerwaarde van de nieuwe apparaten niet. Nieuwe SoC, nieuwe camera, dat is het enige.MRE-Inc schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:56:
[...]
...
Nog even los van het feit dat ik hier natuurlijk op Tweakers zit, we van nieuwe tech houden en het kopen van een nieuwe AW en iPhone natuurlijk iets is waar je altijd wel naar uitkijkt. ...
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
NeeeeeTheKerremenke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:04:
[...]
Is dit geen oplossing voor het leesbril zoekraak probleem.![]()
https://www.magneetbril.n...gneetbril-lichtgroen-mat/
Oh hier ook hoor enerzijds. Mijn AW6 heb ik in juni gekocht na de release dus gaat al weer een dikke 3 jaar mee als het niet langer is. Ik koop ook niet elk jaar de nieuwe iPhone of airpods etc. Ik wacht met de AW in ieder geval een jaar of 4. Met de iPhone meestal ruim 2 jaar. Ik koop het niet omdat het nieuw is en ik het absoluut op de release dag moet hebbenKassad schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:32:
[...]
Tja, ik niet,. ik vind tech interessant maar kopen omdat het nieuw is heb ik niet zoveel mee. Bovendien is de meerwaarde van de nieuwe AW en iPhone erg laag imho, ik heb nu een iPhone 12 en een AW7 en ik zie de meerwaarde van de nieuwe apparaten niet. Nieuwe SoC, nieuwe camera, dat is het enige.
Vandaag een nieuwe Apple Watch series 10 Jet Black in gebruik genomen. Ik kom van een series 4. De 10 is een mooie upgrade. Van 44mm naar 46mm. Ik heb echt geen grote polsen, maar 46mm ervaar ik nog steeds niet als te groot.
Wat me trouwens verbaasde bij het openen van de verpakkingen dat de strips vrij makkelijk los kunt maken zonder deze te scheuren. Je kunt deze strips weer netjes vast plakken. Met mijn toestel is niks aan de hand, maar voor oplichters kan dit een extra stimulans zijn.
Wat me trouwens verbaasde bij het openen van de verpakkingen dat de strips vrij makkelijk los kunt maken zonder deze te scheuren. Je kunt deze strips weer netjes vast plakken. Met mijn toestel is niks aan de hand, maar voor oplichters kan dit een extra stimulans zijn.
Hier een heel mooi voorbeeld van het feit dat hier misbruik van gemaakt wordt/kan worden:meesje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:41:
[...]
YouTube: How To Secretly Open A Sealed iPhone Box
Maar ondanks dat: Veel plezier met je AW10!!
Af en toe kijk ik wel eens op MP naar Apple producten. Ook al worden ze aangeboden als nieuw in seal, is het voor mij een grote no go als het produkt geleverd wordt zonder factuur. Als het een cadeau is, moet iemand toch ook nog steeds een factuur hebben…. Daarnaast als ik zie hoe goed bv een Ultra al nagemaakt wordt.St00mwals schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:15:
[...]
Hier een heel mooi voorbeeld van het feit dat hier misbruik van gemaakt wordt/kan worden:
YouTube: How To Secretly Open A Sealed iPhone Box
Maar ondanks dat: Veel plezier met je AW10!!
Wat betreft het laatste: bedankt!
Ik heb sinds deze week ook een Apple Watch 10 46mm.
Gekocht om mijn gezondheid in de gaten te houden.
Maar ik schrik hier wel van de weggooi cultuur als de batterij op raakt (als ik deze topic doorlees)
Mensen praten altijd over upgraden maar een upgrade zie ik als je een product verbeterd (niet nieuw koopt)
Bellen verbaasd me hoe helder het is.
Scherm is ook super helder.
Toetsenbord werkt leuk alleen stom dat je jou watch eerst in Engels moet instellen.
Tot nu toe ben ik er blij mee maar vind hem voor het geld wel goedkoop ogen (vooral als een Samsung Classic ziet) straalt iets meer klasse uit. Maar ik heb thuis alles op iOS dus wilde perse een Apple Watch.
Ben alleen wel bang voor krassen via Ali maar wat spul besteld
Maar ik schrik hier wel van de weggooi cultuur als de batterij op raakt (als ik deze topic doorlees)
Mensen praten altijd over upgraden maar een upgrade zie ik als je een product verbeterd (niet nieuw koopt)
Toetsenbord werkt leuk alleen stom dat je jou watch eerst in Engels moet instellen.
Tot nu toe ben ik er blij mee maar vind hem voor het geld wel goedkoop ogen (vooral als een Samsung Classic ziet) straalt iets meer klasse uit. Maar ik heb thuis alles op iOS dus wilde perse een Apple Watch.

[ Voor 21% gewijzigd door Starscreamer op 06-02-2025 15:31 ]
Ik probeer hem altijd in te ruilen bij aanschaf van een nieuwe. Krijg je er nog wat voor en minder e-waste.Starscreamer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:27:
Maar ik schrik hier wel van de weggooi cultuur als de batterij op raakt (als ik deze topic doorlees)![]()
Twijfel zelf al maanden over een Ultra 2 (vanaf een SE 2022) maar nu kom je alweer in de buurt van de opvolger. First world problems.
Heb je dan het aluminium of het titanium model? Ik heb met de Apple Watch Ultra 2 in ieder geval geen last van krassen. Geen idee hoe gehard Ion-X-glas is bij het aluminium Apple Watch 10 model. Maar allemaal Aliexpress spul maakt het er niet mooier op. Ik zou me niet druk maken over krassen.Starscreamer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:27:
Maar ik schrik hier wel van de weggooi cultuur als de batterij op raakt (als ik deze topic doorlees)![]()
Apple Watch Series 10 (GPS 46 mm)L23 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:42:
[...]
Heb je dan het aluminium of het titanium model? Ik heb met de Apple Watch Ultra 2 in ieder geval geen last van krassen. Geen idee hoe gehard Ion-X-glas is bij het aluminium Apple Watch 10 model. Maar allemaal Aliexpress spul maakt het er niet mooier op. Ik zou me niet druk maken over krassen.

Deze heb ik gekocht

Nader inzien had ik de 4G moeten halen maar was ook weer 100 euro duurder.
Deze heb ik ook. 400 euro via Amazon.it. Voor mij als vervanging van een 6 jaar oude Apple Watch Series 4. Deze heeft nog een batterij percentage van 81%, wat volgens mij nog zeer goed gezien de leeftijd. Na 6 jaar en twee form factors verder vond ik het wel tijd om te upgraden. Voor het sporten worden er nu meer metingen bijgehouden.Starscreamer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:12:
[...]
Apple Watch Series 10 (GPS 46 mm)
[Afbeelding]
Deze heb ik gekochtde goedkoopste, ik blijf een Achterhoeker/Tukker
![]()
Nader inzien had ik de 4G moeten halen maar was ook weer 100 euro duurder.
Het is vaak ook gewoon slimme timing in plaats van weggooien. Op het juiste moment doorverkopen (V&A, Marktplaats) maakt dat je toch redelijk makkelijk kan upgraden en wetende dat je oude watch gewoon nog gebruikt gaat worden.Starscreamer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:27:
....
...
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Als je bang bent voor krassen, dan heb je de verkeerde Watch besteld. Had je gewoon voor de Series 10 Titanium moeten gaan.Starscreamer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:27:
Vraagje, nadat ik een Ultra watch heb gekocht is mijn watch 6 naar mijn verstandelijke gehandicapte schoonzus gegaan. Zij is lichamelijk volwassen, maar heeft het verstandelijk niveau van een kind 1 tot 2.
Zij vind het leuk om plaatsjes te kijken, foto's en wijzerplaatjes en het de gezondheid dingetjes is een plus voor ons.
Alleen heeft ze door het gefriemel al een paar keer noodoproep geplaatst.
Lang drukken op de zijknop en automatisch een noodoproep maken, staat al uit, maar dat menuutje komt nog steeds te voor schijn en vanuit daar lukt het haar ook.
Iemand een idee om het volledig uit te schakelen?
Vliegtuigmodus heeft ook geen zin, die zet ze ook zelf aan en uit.
Zij vind het leuk om plaatsjes te kijken, foto's en wijzerplaatjes en het de gezondheid dingetjes is een plus voor ons.
Lang drukken op de zijknop en automatisch een noodoproep maken, staat al uit, maar dat menuutje komt nog steeds te voor schijn en vanuit daar lukt het haar ook.
[ Voor 11% gewijzigd door Rhodan op 07-02-2025 15:45 ]
Van wat ik kan vinden kan je inderdaad het automatisch een noodoproep maken via lang drukken op de de zijknop uitschakelen, maar het volledig uitschakelen van een noodoproep kunnen maken is niet mogelijk.Rhodan schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:44:
Vraagje, nadat ik een Ultra watch heb gekocht is mijn watch 6 naar mijn verstandelijke gehandicapte schoonzus gegaan. Zij is lichamelijk volwassen, maar heeft het verstandelijk niveau van een kind 1 tot 2.
Als vliegtuigmodus geen zin heeft dan zou je de wifi netwerken kunnen laten vergeten waar de Apple Watch verbinding mee maakt. De Apple Watch heeft dan nog alleen een (internet) verbinding met de iPhone, jouw iPhone?
[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 07-02-2025 22:05 ]
Ook zonder wifi en uitgeschakelde iphone, gaat het bellen voor noodoproep nog steeds door. al snap ik niet hoe.L23 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:36:
[...]
Van wat ik kan vinden kan je inderdaad het automatisch een noodoproep maken via lang drukken op de de zijknop uitschakelen, maar het volledig uitschakelen van een noodoproep kunnen maken is niet mogelijk.
Als vliegtuigmodus geen zin heeft dan zou je de wifi netwerken kunnen laten vergeten waar de Apple Watch verbinding mee maakt. De Apple Watch heeft dan nog alleen een (internet) verbinding met de iPhone, jouw iPhone?
Alleen met vliegtuigmodus zie ik direct dat de oproep mislukt is.
Dat is eenvoudig te verklaren: iedere Apple Watch is in staat zelfstanding de nooddiensten te alarmeren.Rhodan schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:53:
[...]
Ook zonder wifi en uitgeschakelde iphone, gaat het bellen voor noodoproep nog steeds door. al snap ik niet hoe.
Alleen met vliegtuigmodus zie ik direct dat de oproep mislukt is.
De Apple watch kan dat. Maar dat kan ook zonder 4G en zonder esim abo?Haga schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:31:
[...]
Dat is eenvoudig te verklaren: iedere Apple Watch is in staat zelfstanding de nooddiensten te alarmeren.
Indien je op wifi zit of je iPhone dichtbij is (voor cellular). Dan kan dat volgens mij.L23 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:56:
[...]
De Apple watch kan dat. Maar dat kan ook zonder 4G en zonder esim abo?
Het ging over zonder iPhone in de buurt. Ik zou niet weten hoe een Apple Watch zonder 4G en wifi verbinding dan een noodoproep kan maken.TheKerremenke schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:36:
[...]
Indien je op wifi zit of je iPhone dichtbij is (voor cellular). Dan kan dat volgens mij.
Ik begreep dat het met cellular in Nederland alleen met esim abo kan, maar zou mooi zijn als dat niet nodig is.
Nog maar een keer: iedere Watch kan zelfstandig een noodoproep doen. Daar heeft hij géén e-sim, géén wifi, géén verbinding met IPhone voor nodig.L23 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:41:
[...]
Het ging over zonder iPhone in de buurt. Ik zou niet weten hoe een Apple Watch zonder 4G en wifi verbinding dan een noodoproep kan maken.
Ik begreep dat het met cellular in Nederland alleen met esim abo kan, maar zou mooi zijn als dat niet nodig is.
Zo eenvoudig is het.
Beetje een flauwe reactie. Kan je dan in ieder geval uitleggen hoe dat werkt? Wat voor verbinding maakt dit mogelijk?Haga schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:14:
[...]
Nog maar een keer: iedere Watch kan zelfstandig een noodoproep doen. Daar heeft hij géén e-sim, géén wifi, géén verbinding met IPhone voor nodig.
Zo eenvoudig is het.
Apple zegt het volgende: "SOS-noodmelding vereist mobieledataverbinding, of ‘Bellen via wifi’ moet zijn ingeschakeld in combinatie met een internetverbinding via je Apple Watch of je iPhone die in de buurt is."
"De feature voor internationale noodoproepen vereist Apple Watch Series 5 (GPS + Cellular) of nieuwer."
[ Voor 28% gewijzigd door L23 op 08-02-2025 17:03 ]
@Haga Heb je een bron? Als ik zoek, kom ik niet verder dan de info wat @L23 hiervoor al heeft aangegeven.Haga schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:14:
[...]
Nog maar een keer: iedere Watch kan zelfstandig een noodoproep doen. Daar heeft hij géén e-sim, géén wifi, géén verbinding met IPhone voor nodig.
Zo eenvoudig is het.
https://support.apple.com/nl-nl/108374
Ik probeer ook gewoon mensen te helpen en deel alleen informatie als ik daar enige kennis over heb of dit kan opzoeken. Ik zie nu trouwens wel dat met een Apple Watch GPS + Cellular geen esim abonnement nodig is. In sommige landen is een abonnement vereist en ik dacht gelezen te hebben dat Nederland daar vorig jaar ook nog onder viel. Ik vind esim tot nu toe de moeite waard op mijn Apple Watch Ultra 2, maar vind het een fijn idee dat mocht ik ooit het abonnement stoppen dat 112 bellen wel mogelijk is als ik bijvoorbeeld aan het hardlopen ben zonder iPhone.
#hoedanHaga schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:14:
[...]
Zo eenvoudig is het.
Als er geen antennes in zitten om verbinding te maken met een netwerk, hoe gaat het gesprek opgezet worden? Ergo, niet elke Watch kan zelfstandig een noodoproep doen. Je hebt verbinding nodig met iets, een mobiel netwerk, een iPhone of WLAN.
Voor de slaapdragers: hoe / wanneer laden jullie op? Ik probeer het ‘s ochtends maar het is dan altijd haast en gedoe met kleine kinderen. Kom zo niet aan een volle batterij. Moet dan ‘s avonds nog een keer laden omdat ik anders niet aan de 30% zit om de nacht mee door te komen. Batterijcapaciteit is nog 100% dus zal alleen maar slechter worden 😭.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Voor het slapen gaan om een uur of 8 doe ik hem even af ofzo, en tegen de tijd ik naar bed ga is die wel vol.Flipm0de schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:25:
Voor de slaapdragers: hoe / wanneer laden jullie op? Ik probeer het ‘s ochtends maar het is dan altijd haast en gedoe met kleine kinderen. Kom zo niet aan een volle batterij. Moet dan ‘s avonds nog een keer laden omdat ik anders niet aan de 30% zit om de nacht mee door te komen. Batterijcapaciteit is nog 100% dus zal alleen maar slechter worden 😭.
Het scheelt mijn Ultra2 3 dagen kan doen(Dus bij de 3de dag in de avond laden), want van elke dag laden had ik niet goed geworden met de normale watch
Daarom wou ik ook een Ultra onder andere, want de batterij duur van de Watch 2,5,7 waren precies hetzelfde, zonder slapen 2 dagen met slapen 1 dag ongeveer(En daar was ik een beetje klaar mee).
Heb de ultra destijds wel gepast maar die is echte te lomp voor mijn dunne polsen. Heb zelfs de 46mm omgeruild voor een 42mm omdat ie wat minder opvalt en makkelijker over truien en overhemden glijdt. Wist vantevoren dat de batterij niet geweldig was (zeker in vergelijking met Garmin) maar dat het praktisch ook zo’n gedoe was valt me tegen.Carlos0_0 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:32:
[...]
Voor het slapen gaan om een uur of 8 doe ik hem even af ofzo, en tegen de tijd ik naar bed ga is die wel vol.
Het scheelt mijn Ultra2 3 dagen kan doen(Dus bij de 3de dag in de avond laden), want van elke dag laden had ik niet goed geworden met de normale watch).
Daarom wou ik ook een Ultra onder andere, want de batterij duur van de Watch 2,5,7 waren precies hetzelfde, zonder slapen 2 dagen met slapen 1 dag ongeveer(En daar was ik een beetje klaar mee).
Heb de Ultra 1 sinds release, bij het ochtendritueel inclusief douchen 15-20 mins aan de snellader is nog altijd voldoende. Alleen als ik lange workouts doe moet ik soms wat bijladen.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ik heb een 7 met 86% batterijcapaciteit en ook haast en gedoe met kids, dus redelijk vergelijkbaarFlipm0de schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:25:
Ik laad op tijdens het douchen en vlak voor het slapen en zo kom ik altijd makkelijk de dag door. De batterij is idd nooit vol, ik ga meestal de deur uit ‘‘s ochtends met 60-80% vol, werkt in praktijk prima. Heel soms (1-2 keer per jaar) moet ik voor ik thuis ben in energiebesparing maar leeg is-ie nog bijna niet geweest. 1 keer.
Dit idd. Heb het gevoel dat ik dan in dienst van het horloge ben ipv andersom. Mochten ze ooit een normale Watch maken met 2 dagen batterij dan haal ik m meteen.Kassad schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:22:
[...]
Ik heb een 7 met 86% batterijcapaciteit en ook haast en gedoe met kids, dus redelijk vergelijkbaar
Ik laad op tijdens het douchen en vlak voor het slapen en zo kom ik altijd makkelijk de dag door. De batterij is idd nooit vol, ik ga meestal de deur uit ‘‘s ochtends met 60-80% vol, werkt in praktijk prima. Heel soms (1-2 keer per jaar) moet ik voor ik thuis ben in energiebesparing maar leeg is-ie nog bijna niet geweest. 1 keer.
Misschien wat functies uitschakelen die je toch niet gebruikt, wellicht scheelt dat?Flipm0de schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:06:
[...]
Dit idd. Heb het gevoel dat ik dan in dienst van het horloge ben ipv andersom. Mochten ze ooit een normale Watch maken met 2 dagen batterij dan haal ik m meteen.
Ik laad ‘s avonds op, tot 90-95%, en de volgende avond is er altijd 45-50% van over. Met dagelijks een gps training van een half uur oid. Notificaties heb ik zoveel mogelijk uit, AOD wel gewoon aan. 46mm S10 sinds oktober
Zo gezegd, zo gedaan.
Valt allemaal best mee met de capaciteit die snel slechte wordt. Je kunt een extra lader bestellen en laden in bijvoorbeeld de auto of op het werk? In een kwartier is er alweer voldoende om een dagdeel door te komen. En anders juist voor het slapen gaan tot 100% laden, dan kom je vast de volgende dag door.Flipm0de schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:25:
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ik laad hem op voor naar bed te gaan of juist op het werk tot die zegt ik heb 10% over.Flipm0de schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:25:
Heb mezelf maar nieuw bandje gekocht voor mijn Watch het is een Milanese geworden voor de ultra in naturel kleur🙂
[ Voor 9% gewijzigd door Nicj56 op 09-02-2025 16:49 ]
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Mijn S0, S4, S8 gingen elke ochtend zodra ik wakker word op de lader. Dan zodra ik "boven" klaar ben gingen ze om de pols. 's Avonds het moment van in bed gaan liggen, maar nog niet slapen, even er op en bij daadwerkelijk gaan slapen (en dat moment is heel makkelijk in te schatten als je leeft met een CPAP) weer aan. Elke douchebeurt ook standaard aan de lader.Flipm0de schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:25:
Nu met de U2 sla ik wel eens een nacht/ochtend of twee over, maar tijdens douchen sowieso even een top-up. Heb wel altijd een batterij complicatie er op om snel te checken of het nodig is, al is het bijna overbodig met de U2.
Verder helpt een bandje die je binnen no time af en om hebt. Om nou te zeggen dat je in dienst ben van het horloge zoals hierboven beschreven vind ik overdreven. Het is een hele kleine moeite om hem om de lader te hangen. Ik denk dat ik meer last zou hebben van een spontaan lege batterij als dat ding een week meeging, want dan ging ik er helemaal niet meer op letten.
Dit idd. Tijdens het douchen wil sowieso geen horloge om, voor het slapen is een kleine moeite erbij gezien de voordelen die de Watch biedt.sigmundfreund schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:44:
[...]
Om nou te zeggen dat je in dienst ben van het horloge zoals hierboven beschreven vind ik overdreven. Het is een hele kleine moeite om hem om de lader te hangen. Ik denk dat ik meer last zou hebben van een spontaan lege batterij als dat ding een week meeging, want dan ging ik er helemaal niet meer op letten.
Ik heb toch liever dat die een week mee gaat, vind huidige 3 dagen al heerlijk(van ultra2).sigmundfreund schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:44:
[...]
Om nou te zeggen dat je in dienst ben van het horloge zoals hierboven beschreven vind ik overdreven. Het is een hele kleine moeite om hem om de lader te hangen. Ik denk dat ik meer last zou hebben van een spontaan lege batterij als dat ding een week meeging, want dan ging ik er helemaal niet meer op letten.
Daarbij gewoon een batterij icoontje op je watch zetten, zit je ook niet ineens met een lege batterij
[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 10-02-2025 07:24 ]
Liever 1 dag (iedere ochtend opladen), 7 dagen (iedere zondagochtend opladen) of een week of 4 zoals destijds Withings Watch en melding krijgen batterij laag en nog een dag of 3 om op te laden. 3 dagen vind ik niets past niet in mijn schema in mijn hoofd.Carlos0_0 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 07:23:
[...]
Ik heb toch liever dat die een week mee gaat, vind huidige 3 dagen al heerlijk(van ultra2).
Daarbij gewoon een batterij icoontje op je watch zetten, zit je ook niet ineens met een lege batterij.
Ik hang mijn Ultra2 elke ochtend aan de lader als ik ga douchen ongeacht het niveau van de batterij. Het is een routine geworden. Hij laad telkens tot 80% (batterij bespaar modus) en de conditie van de batterij is nog steeds 100% na 1,5 jaar. Nog nooit in de problemen gekomen dat batterij leeg was, op dagen dat ik de watch intensief gebruik (sporten, CarPlay navigatie, muziek luisteren en AOD is aan) is er nog minimaal 30% over.Carlos0_0 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 07:23:
[...]
Ik heb toch liever dat die een week mee gaat, vind huidige 3 dagen al heerlijk(van ultra2).
Daarbij gewoon een batterij icoontje op je watch zetten, zit je ook niet ineens met een lege batterij.
Dat kan uiteraard echter ligt er aan hoe hard je hem gebruik, ik vind het totaal nutteloos iets dagelijks aan de lader te hangen.OneMoreThing schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:45:
[...]
Ik hang mijn Ultra2 elke ochtend aan de lader als ik ga douchen ongeacht het niveau van de batterij. Het is een routine geworden. Hij laad telkens tot 80% (batterij bespaar modus) en de conditie van de batterij is nog steeds 100% na 1,5 jaar. Nog nooit in de problemen gekomen dat batterij leeg was, op dagen dat ik de watch intensief gebruik (sporten, CarPlay navigatie, muziek luisteren en AOD is aan) is er nog minimaal 30% over.
Mijn Ultra2 voor slapen gaan van de lader gehaald, en heb nu nog 94% batterij over. ik red met gemak dus morgen en wellicht overmorgen ook nog.
Ik laad hem gewoon op tot 100%, doe niet aan dat 80% geneuzel
Maar zo doen we allemaal wat we fijn vinden.
Ik ben sinds kort weer teruggekeerd naar een iPhone, met bijbehorende Apple Watch (series 10). Nu loop ik toch tegen een probleempje aan: ik activeer handmatig de slaapfocus op mijn iPhone voor ik ga slapen, en heb ingesteld dat mijn Watch de focusinstellingen van mijn iPhone moet overnemen. In de slaapfocus heb ik ingesteld dat enkel meldingen van mijn vrouw en zus en van de telefoon en Whatsapp mogen 'storen'. Maar vaak krijg ik toch notificaties (met bijhorend geluid) binnen van andere apps, zoals de mail-app, Nest, ... Best irritant. Mogelijk zie ik iets over het hoofd?
Als je de Slaap Focus op je telefoon bewerkt, daar staan rechts geen Apps?
Je kunt ook je Slaap Focus via je Watch aanzetten.
Je kunt ook je Slaap Focus via je Watch aanzetten.
[ Voor 3% gewijzigd door i2Paq op 12-02-2025 08:57 ]
Ja, sorry dan moet je nu even achteraan in de rij gaan staan om vragen te stellen. Je komt net terugElpenoor schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 05:34:
Ik ben sinds kort weer teruggekeerd naar een iPhone, met bijbehorende Apple Watch (series 10). Nu loop ik toch tegen een probleempje aan: ik activeer handmatig de slaapfocus op mijn iPhone voor ik ga slapen, en heb ingesteld dat mijn Watch de focusinstellingen van mijn iPhone moet overnemen. In de slaapfocus heb ik ingesteld dat enkel meldingen van mijn vrouw en zus en van de telefoon en Whatsapp mogen 'storen'. Maar vaak krijg ik toch notificaties (met bijhorend geluid) binnen van andere apps, zoals de mail-app, Nest, ... Best irritant. Mogelijk zie ik iets over het hoofd?
Ik heb dat ook een keer gehad. Activeerde ik mijn slaapmodus op mijn AW en bleef mijn scherm branden van de iPhone ondanks alles op 'match iphone' staat ed. Ik heb toen alles even opnieuw ingesteld in de focus en allebei de apparaten even opnieuw opgestart en toen deed alles het weer.
I don't have dreams, I have goals!!
welke watchfaces gebruiken jullie? Ik merk dat ik toch elke keer terug kom bij Activiteit Digitaal (makkelijk aflezen) of Weerspiegelingen en Flux om gewoon alleen de tijd te zien.
Flipm0de schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:52:
welke watchfaces gebruiken jullie? Ik merk dat ik toch elke keer terug kom bij Activiteit Digitaal (makkelijk aflezen) of Weerspiegelingen en Flux om gewoon alleen de tijd te zien.
:strip_exif()/f/image/vwC6ynemWuk5LGATIX7Nnk2C.jpg?f=fotoalbum_large)
Een simpele en goed afleesbare face al zeg ik het zelf.
Ik heb aardig wat watchfaces aangemaakt waarvan ook verschillende kleuren en/of meer gericht op zwemmen, fietsen etc.Flipm0de schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:52:
Favorieten zijn momenteel:

Count Up gebruik ik vaak met het Alpine-bandje.

GMT gebruik ik vaak met het Ocean-bandje.

Modular Ultra gebruik ik meestal voor het sporten, maar in het algemeen heb ik liever zo weinig mogelijk toeters en bellen en gaat mijn voorkeur uit naar analoge watchfaces zoals Count Up en GMT. Bij Count Up, GMT en vergelijkbare watchfaces heb ik standaard bovenin UV en temperatuur en onderin muziek en workout complicaties.
Redondo1982 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:19:
[...]
Ja, sorry dan moet je nu even achteraan in de rij gaan staan om vragen te stellen. Je komt net terug![]()
Ik heb dat ook een keer gehad. Activeerde ik mijn slaapmodus op mijn AW en bleef mijn scherm branden van de iPhone ondanks alles op 'match iphone' staat ed. Ik heb toen alles even opnieuw ingesteld in de focus en allebei de apparaten even opnieuw opgestart en toen deed alles het weer.
Ik ben kennelijk niet de enige niet met mijn probleem, afgaande op Reddit, maar opnieuw instellen ga ik dus ook maar eens proberen
Ja, lijkt me verstandig! Ik denk dat het dan snel opgelost is.Elpenoor schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:48:
[...]
![]()
Ik ben kennelijk niet de enige niet met mijn probleem, afgaande op Reddit, maar opnieuw instellen ga ik dus ook maar eens proberen
I don't have dreams, I have goals!!
Mijn absolute favoriet blijft de infograph omdat die 8 complicaties heeft, echt super. Zo kan ik bijna alles vanaf de watchface doen.Flipm0de schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:52:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMQKtnWutTqapvmvBqxJ7teu.jpg?f=user_large)
Dit is mijn twee meest gebruikte watchfaces, afhankelijk van de gelegenheid. Ben nog wat aan het frummelen en verbeteren met de complicaties die ik het fijnste vind om op het scherm te hebben.
:strip_exif()/f/image/wlmaRUcxe4p0Vzj66Wzp3DeZ.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/wlmaRUcxe4p0Vzj66Wzp3DeZ.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/TJRUOFWOMuE9yCsTTo8W3JGH.png?f=user_large)
Van de ah bonuskaart misschien 🤔Carlos0_0 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 23:18:
Barcode op je scherm waarvoor ?
AH Bonuskaart en Lego Insiders :-)
Airmiles staat er ook in.
Kruidvat niet, kom ik ook eigenlijk nooit.
[ Voor 27% gewijzigd door freshy98 op 14-02-2025 09:27 ]
Gewoon de standaard Wallet app? Ik gebruik vaak de Jumbo Extra's pas en afgelopen jaar het zwemabonnement. Handig dat je dan je iPhone thuis kan laten.freshy98 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:26:
AH Bonuskaart en Lego Insiders :-)
Hoe gebruik je Wallet daarvoor dan? ik krijg alleen de optie om een betaalkaart toe te voegen.. heb net geprobeerd om de AH pas toe te voegen maar dat mislukt helaas, 'kaart is niet geschikt'L23 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:37:
[...]
Gewoon de standaard Wallet app? Ik gebruik vaak de Jumbo Extra's pas en afgelopen jaar het zwemabonnement. Handig dat je dan je iPhone thuis kan laten.
[ Voor 11% gewijzigd door Kassad op 14-02-2025 09:47 ]
afaik kan Wallet toch geen barcode weergeven?
Voor de debit en credit kaart gebruik ik het wel, met dubbel klik op de zij-knop, maar verder kan ik er niks mee naar mijn weten.
Edit: Als ik in Wallet iets wil toevoegen kan ik kiezen uit "Debit or Credit Card" en "Travel Card".
En travel card is niet nodig want ik doe dat met de debit kaart.
Voor de debit en credit kaart gebruik ik het wel, met dubbel klik op de zij-knop, maar verder kan ik er niks mee naar mijn weten.
Edit: Als ik in Wallet iets wil toevoegen kan ik kiezen uit "Debit or Credit Card" en "Travel Card".
[ Voor 32% gewijzigd door freshy98 op 14-02-2025 09:53 ]
Je neemt toch sowieso een kluisje voor de rest van je spullen, of sta jij in je zwembroek bij de kassa om af te rekenen ?L23 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:37:
[...]
Gewoon de standaard Wallet app? Ik gebruik vaak de Jumbo Extra's pas en afgelopen jaar het zwemabonnement. Handig dat je dan je iPhone thuis kan laten.
De telefoon kan dan gewoon ook in het kluisje, bij de rest van de kleren.
Is er al een fatsoenlijke manier om stabiel een ultra achtige watchface op de AW10 te krijgen.
Mijn polsen zijn echt veel te klein voor een ultra. maar vind de watchfaces zoveel beter om meer te tonen.
Mijn polsen zijn echt veel te klein voor een ultra. maar vind de watchfaces zoveel beter om meer te tonen.
Ik gebruik daarvoor Pass2U Wallet en Pass4Wallet. Zijn vast ook wel andere apps voor. Je kan kaarten inderdaad niet toevoegen via de Wallet app zelf. Bij sommige apps van winkels zoals Ikea kan het via de app aan de Wallet toegevoegd worden. Of je maakt met de eerder genoemde apps er zelf een.Kassad schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:44:
[...]
Hoe gebruik je Wallet daarvoor dan? ik krijg alleen de optie om een betaalkaart toe te voegen.. heb net geprobeerd om de AH pas toe te voegen maar dat mislukt helaas, 'kaart is niet geschikt'
@freshy98 Wat voor Wallet app gebruik jij dan?
Ik gebruik daar Supercards voor werkt prima, sinds stocard helemaal de verkeerde kant op gegaan is.freshy98 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:51:
afaik kan Wallet toch geen barcode weergeven?
https://apps.apple.com/nl...antenkaarten/id6482576688
Ook wel fijn dat je Pinpas/ creditcard in een andere app staat dan de eventuele klantenkaarten.
[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-02-2025 10:06 ]
Waarom moet je afrekenen als je al een abonnement hebt?Carlos0_0 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:59:
[...]
Je neemt toch sowieso een kluisje voor de rest van je spullen, of sta jij in je zwembroek bij de kassa om af te rekenen ?(Best fris nu hoor haha).
De telefoon kan dan gewoon ook in het kluisje, bij de rest van de kleren.
Stocard gebruikte ik ook, en sinds de overname naar Klarna en het lezen van de voorwaarden ben ik over op Barcodes.
Open Source, geen rotzooi.
Gewoon basic app die doet wat ik er van verwacht.
Open Source, geen rotzooi.
Gewoon basic app die doet wat ik er van verwacht.
Haha geen idee mijn zwembad doet niet aan abonnementen volgens mij, je kan wel een strippenkaart kopen van zoveel stuks.L23 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:06:
[...]
Waarom moet je afrekenen als je al een abonnement hebt?Telefoon kan inderdaad in een kluisje, maar kan je ook gewoon thuis laten...
Maar dan moet je als nog je pasje bij de kassa laten scannen, om 1 keer te registeren zeg maar.
Handige aan de standaard Wallet app vind ik dat als de locatie is toegevoegd de juiste kaart in de winkel/bij het poortje verschijnt. Maar mijn ervaring is dat de Apple Watch/iPhone qua locatie updaten niet zo snel is waardoor je toch vaak zelf de kaart moet opzoeken.
Waarom is dat fijn? Apple Pay activeer ik door twee keer op de knop te drukken, het is dus niet zo dat je pinpas ondersneeuwt tussen de andere klantenkaarten.Carlos0_0 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:05:
[...]
Ook wel fijn dat je Pinpas/ creditcard in een andere app staat dan de eventuele klantenkaarten.
Maar goed, kan best zijn dat andere apps fijner zijn. Zelf ben ik vrij minimalistisch qua app gebruik. Mijn voorkeur gaat meestal naar de standaard apps. Enige extra app die ik momenteel op mijn Apple Watch heb staan is Runkeeper.
[ Voor 23% gewijzigd door L23 op 14-02-2025 10:15 ]
Geen idee vind gewoon wel prettig zo, heb het altijd zo gehad,L23 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:14:
[...]
Waarom is dat fijn? Apple Pay activeer ik door twee keer op de knop te drukken, het is dus niet zo dat je pinpas ondersneeuwt tussen de andere klantenkaarten.
En het toevoegen is gewoon simpeler dan aan de Apple Wallet, dan ga ik een app installeren die vervolgens het in een andere app moet toevoegen(Kan ik net zo goed vanuit die andere app openen)
Qua toevoegen kan inderdaad simpeler, maar iets wat ik al jaren geleden heb gedaan en niet een dagelijkse activiteit isCarlos0_0 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:21:
[...]
Geen idee vind gewoon wel prettig zo, heb het altijd zo gehad,
En het toevoegen is gewoon simpeler dan aan de Apple Wallet, dan ga ik een app installeren die vervolgens het in een andere app moet toevoegen(Kan ik net zo goed vanuit die andere app openen)
Ik vind het nu wel makkelijk dat als ik in de Jumbo ben en op mijn Apple Watch vanaf de watchface naar onderen scroll dat de kaart dan automatisch bovenaan staat.
[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 14-02-2025 10:26 ]
Ik gebruik ook veel standaard apps, Mail app, safari / workout app van Apple bevalt mij ook meer dan prima(Geen runkeeper of Strava voor nodig)L23 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:23:
[...]
Qua toevoegen kan inderdaad simpeler, maar iets wat ik al jaren geleden heb gedaan en niet een dagelijkse activiteit isToen ik vorig jaar een Apple Watch kocht stond het ook allemaal automatisch op mijn Apple Watch.
De standaard weer app, geen knmi / buienradar/ alarm nodig(Apple weer app doet het zelfde), standaard foto's app, alleen alternatief/vervanger naast Apple kaarten heb ik Google maps en Waze erop staan(Apple kaarten is vaak gewoon waardeloos).
Ik kan het altijd eens proberen natuurlijk, want een klantenkaart ofzo toevoegen gebeurt eigenlijk nooit
Maar waarom gebruik je 2 apps om kaarten toe te voegen, is 1 niet genoeg. of doet de 1ne het beter dan de andere ?.
[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-02-2025 10:27 ]
De mail app gebruik ik nooit. Toen ik de Apple Watch net had werkte dat ook niet lekker, de berichten laden toen niet. Geen idee waarom. Enige berichten verkeer dat ik lees is via iMessage. De rest lees ik wel weer als ik de iPhone of Macbook open heb staan.Carlos0_0 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:25:
[...]
Ik gebruik ook veel standaard apps, Mail app, safari / workout app van Apple bevalt mij ook meer dan prima(Geen runkeeper of Strava voor nodig)
De standaard weer app, geen knmi / buienradar/ alarm nodig(Apple weer app doet het zelfde), standaard foto's app, alleen alternatief/vervanger naast Apple kaarten heb ik Google maps en Waze erop staan(Apple kaarten is vaak gewoon waardeloos).
Ik kan het altijd eens proberen natuurlijk, want een klantenkaart ofzo toevoegen gebeurt eigenlijk nooit.
Maar waarom gebruik je 2 apps om kaarten toe te voegen, is 1 niet genoeg. of doet de 1ne het beter dan de andere ?.
Weet niet precies meer. Pass4Wallet jaren terug al gebruikt, maar bij meerdere klantenkaarten maken via dezelfde iPhone/iPad groeperen ze in de Wallet app. Ik had vorig jaar zin om iets anders uit te proberen, maar volgens mij werkte Pass2U Wallet ook fijner en staan ook al veel voorbeelden in die je kan overnemen.
Top! Die kende ik nog niet. Inderdaad Stocard/Klarna werkt niet meer fijn.Carlos0_0 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:05:
[...]
Ik gebruik daar Supercards voor werkt prima, sinds stocard helemaal de verkeerde kant op gegaan is.
https://apps.apple.com/nl...antenkaarten/id6482576688
Ik ben wel benieuwd naar het verdienmodel aangezien ze aangeven dat het advertentievrij is.
Ik lees geen email op de watch, email staat sowieso op handmatig binnen halen.L23 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:35:
[...]
De mail app gebruik ik nooit. Toen ik de Apple Watch net had werkte dat ook niet lekker, de berichten laden toen niet. Geen idee waarom. Enige berichten verkeer dat ik lees is via iMessage. De rest lees ik wel weer als ik de iPhone of Macbook open heb staan.
Weet niet precies meer. Pass4Wallet jaren terug al gebruikt, maar bij meerdere klantenkaarten maken via dezelfde iPhone/iPad groeperen ze in de Wallet app. Ik had vorig jaar zin om iets anders uit te proberen, maar volgens mij werkte Pass2U Wallet ook fijner en staan ook al veel voorbeelden in die je kan overnemen.
Prive mail is alles behalve interessant zowat, 99% is rommel/reclame dus staat het op handmatig binnen halen
Ik hoef daar dus niet constant van op de hoogte te zijn, kan dat prima eens 1 keer per dag of 2k eer op de iphone of macbook eens openen.
Ik zal die Pass2U eens downloaden, en wat toevoegen. en dan kijken hoe dat eruit ziet uiteindelijk en werkt.
Bij het toevoegen van een klantenkaart dan ook even de locatie van de winkel toevoegen. Dan verschijnt het op de lockscreen van je iPhone en staat het bij de Apple Watch bovenaan als je naar onderen scrollt als je in de winkel bent. (Al gaat het locatie updaten mij soms net wat te traag.)Carlos0_0 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:46:
[...]
Ik zal die Pass2U eens downloaden, en wat toevoegen. en dan kijken hoe dat eruit ziet uiteindelijk en werkt.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.