Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:17
Hier meer mensen bij wie de notificaties van onder andere WhatsApp (trilling) niet werken op de AW Ultra2?
Het lijkt wel alsof dit bij alle non-Apple apps het geval is.

Binnenkomende mail: voelbare trilling (en notificatie)
Gewijzigde of nieuwe afspraak in gedeelde agenda: voelbare trilling (en notificatie)
Binnenkomende iMessage: voelbare trilling (en notificatie)

Binnenkomend WhatsApp bericht: niets, nada nothing aan voelbare notificatie.
Ik zie wel (als ik toevallig kijk) het binnenkomende berichtje op mijn AW maar geen trilling....
Ook verschijnt wel het rode notificatie stipje bovenin de watch, maar ik wil gewoon een voelbare notificatie hebben, net als bij de mail, agenda, iMessgae, etc.

Rare is, als ik mijn AW4 omdoe.....gelijk voelbare notificaties bij binnenkomende WhatsApp berichten. Hoef niets aan te passen, niets aan of uit te zetten, het werkt gewoon zoals ik dat gewend ben.

Maar bij de AW Ultra2 dus niet, heb al van alles geprobweerd, inclusief het opnieuw (als nieuwe watch) instellen ervan.

Ben best tevreden met het ding, maar hierin ben ik wel redelijk teleurgesteld.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Eric H Volgens mij had ik je er al eerder over gehoord of er is hier iemand met hetzelfde probleem. Lijkt me dat als het op je Apple Watch 4 wel werkt dat het een soort bug is. Ik zal er eens opletten bij mijn Apple Watch Ultra 2. Ik heb de meeste notificaties uitgeschakeld, maar bijvoorbeeld Facebook Messenger trilt hier volgens mij gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 14-02-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:36
Eric H schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:00:
Hier meer mensen bij wie de notificaties van onder andere WhatsApp (trilling) niet werken op de AW Ultra2?
Het lijkt wel alsof dit bij alle non-Apple apps het geval is.

Binnenkomende mail: voelbare trilling (en notificatie)
Gewijzigde of nieuwe afspraak in gedeelde agenda: voelbare trilling (en notificatie)
Binnenkomende iMessage: voelbare trilling (en notificatie)

Binnenkomend WhatsApp bericht: niets, nada nothing aan voelbare notificatie.
Ik zie wel (als ik toevallig kijk) het binnenkomende berichtje op mijn AW maar geen trilling....
Ook verschijnt wel het rode notificatie stipje bovenin de watch, maar ik wil gewoon een voelbare notificatie hebben, net als bij de mail, agenda, iMessgae, etc.

Rare is, als ik mijn AW4 omdoe.....gelijk voelbare notificaties bij binnenkomende WhatsApp berichten. Hoef niets aan te passen, niets aan of uit te zetten, het werkt gewoon zoals ik dat gewend ben.

Maar bij de AW Ultra2 dus niet, heb al van alles geprobweerd, inclusief het opnieuw (als nieuwe watch) instellen ervan.

Ben best tevreden met het ding, maar hierin ben ik wel redelijk teleurgesteld.
Nee geen last van al heb ik meldingen zo goed als uit staan, zelfs whatsapp komt van bijna niemand of niks binnen.
Prive meldingen alleen van mijn ouders of zusje komen binnen, voor de rest geeft whatsapp van niemand een melding.
Deze meldingen trillen gewoon en geven een geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:53:
[...]

Bij het toevoegen van een klantenkaart dan ook even de locatie van de winkel toevoegen. Dan verschijnt het op de lockscreen van je iPhone en staat het bij de Apple Watch bovenaan als je naar onderen scrollt als je in de winkel bent. (Al gaat het locatie updaten mij soms net wat te traag.)
Zal het eens bekijken, heb sowieso bonuskaart niet bij mij fysiek. dus thuis eens kijken :).
Al heb ik niet zo heel veel kaarten, maar bedankt voor de tip!.

[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-02-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
meesje schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:37:
[...]

Top! Die kende ik nog niet. Inderdaad Stocard/Klarna werkt niet meer fijn.
Ik ben wel benieuwd naar het verdienmodel aangezien ze aangeven dat het advertentievrij is.
Het is een mooie simpele app, en nog wat verbeterd de laatste tijd.
Ik had nog een tijdje dat ik soms de iphone moest openen, wellicht na een update ofzo eens.

Maar hij lijkt nu al een tijdje stabiel op de watch alleen te draaien, heb al een tijd de app op de iphone niet geopend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07
Carlos0_0 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:05:
[...]

Ik gebruik daar Supercards voor werkt prima, sinds stocard helemaal de verkeerde kant op gegaan is.

https://apps.apple.com/nl...antenkaarten/id6482576688

Ook wel fijn dat je Pinpas/ creditcard in een andere app staat dan de eventuele klantenkaarten.
Deze is super, dank je! En veel sneller dan Stocard

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
L23 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:08:
@Eric H Volgens mij had ik je er al eerder over gehoord of er is hier iemand met hetzelfde probleem. Lijkt me dat als het op je Apple Watch 4 wel werkt dat het een soort bug is. Ik zal er eens opletten bij mijn Apple Watch Ultra 2. Ik heb de meeste notificaties uitgeschakeld, maar bijvoorbeeld Facebook Messenger trilt hier volgens mij gewoon.
OPGELOST !!!!

Check de volgende instelling (let wel, mijn iPhone staat ingesteld op Engels):
Op je iPhone ga naar
* Instellingen
* Ga naar Sounds & Haptics
* Ga naar Default Alerts
* Selecteer "Haptics"
* Zet instelling op "Synchronised" (deze stond bij mij op "None")

Et Voila......ik heb weer haptics bij binnenkomende WhatsApp berichten !!

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eric H schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:18:
[...]

OPGELOST !!!!

Check de volgende instelling (let wel, mijn iPhone staat ingesteld op Engels):
Op je iPhone ga naar
* Instellingen
* Ga naar Sounds & Haptics
* Ga naar Default Alerts
* Selecteer "Haptics"
* Zet instelling op "Synchronised" (deze stond bij mij op "None")

Et Voila......ik heb weer haptics bij binnenkomende WhatsApp berichten !!
Is tegenwoordig wel erg ingewikkeld met zoveel menu's met instellingen. Mooi dat het is opgelost!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
Klinkt misschien raar, maar ik ben als een kind zo blij.....

Was ik eindelijk zover om, bij wijze van, m'n spaarpot om te keren voor een Ultra Gen2 voelde het als een stap terug. Was ook echt gefrustreerd dat ik dit niet werkend kreeg.

In de afgelopen weken regelmatig van alles geprobeerd.
iPhone opnieuw geinstalleerd
AW opnieuw geinstalleerd
Diverse instelling op zowel AW als iPhone gereset
WA opnieuw geinstalleerd
Instellingen doorspitten en nog eens doorspitten en nog eens doorspitten

En dan in zo'n klein iets uiteindelijk de oplossing vinden.....

Nog steeds geen verklaring waarop het dan op mijn AW4 wel gewoon 'by default' werkte en met de AW Ultra niet, maar dat zal me nu zorg zijn.

Ik ben blij dat het weer werkt !!

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:40
Eric H schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:31:
Nog steeds geen verklaring waarop het dan op mijn AW4 wel gewoon 'by default' werkte en met de AW Ultra niet, maar dat zal me nu zorg zijn.
Bij mij staat het nog altijd op 'synchronized' en ik heb een AWU2B, hiervoor een AW6 en daarvoor een AW3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:56
Door een terugroepactie van Belkin is mijn fijne Apple Watch lader niet meer te gebruiken.
Het gaat om de Belkin BoostCharge Pro snelle draadloze lader voor Apple Watch + 10.000mAh-powerbank, BPD00.
Deze gaf lekker 7,5 watt dus lekker snel opladen.

Nu lukt het mij niet om een powerbank met 7,5 watt lader voor de Apple Watch te vinden.

Is die er niet of kijk ik niet goed?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:51
Wisten jullie trouwens dat je de AirPods Pro 2 kunt opladen met de Apple Watch lader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-05 23:43
Drials schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:10:
Wisten jullie trouwens dat je de AirPods Pro 2 kunt opladen met de Apple Watch lader?
Ja.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:09
Ja

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:10
Ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
Ja
En dan heb ik niet eens AirPods Pro 2

;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 22:13
Nee, vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13:23

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Wist jij trouwens dat je je iphone kan opladen met een apple watch oplader. Mind blowing toch! ;)

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05 17:44
Beetje flauwe reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13:23

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Ik kon het niet laten hihi

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:18
t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:24:
[...]

Wist jij trouwens dat je je iphone kan opladen met een apple watch oplader. Mind blowing toch! ;)
Euhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:51
t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:24:
[...]

Dit kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Misschien moet je wat peper op gooien, wordt het wat minder flauw :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 13:34
Vanochtend wilde ik weer hardlopen en merkte dat Spotify ineens niet meer muziek kon afspelen op m'n Apple Watch. Dit werkte eerder deze week nog wel, heel gek.

Ik heb een playlist gedownload op de Watch, m'n oortjes verbonden via Bluetooth met de Watch en dan kies ik in Spotify op de Watch altijd dat die via de Watch zelf moet afspelen in plaats van de telefoon.
Dit werkt normaliter, maar vandaag blijft deze op 'Verbinden...' knipperen. Op zich vind ik het raar dat die op Verbinden blijft knipperen, wat bijna lijkt alsof die wil Airplayen naar zichzelf of zo.

Wanneer ik de oortjes disconnect zegt Spotify gewoon dat ik eerst een headset moet verbinden.
Nu ook een andere headset geprobeerd, maar hetzelfde probleem.

De Watch ook al uit-en-aan gezet, maar dat mocht ook niet baten.

Meer mensen die sinds vandaag/deze week issues hebben met Spotify op de Watch? Lijkt me vooral een probleem met de app en niet de Watch zelf.

---
Update: Apple Music werkt wel gewoon via de headsets, dus zal waarschijnlijk aan Spotify liggen.

Ok, opnieuw installeren op de Watch heeft het probleem verholpen.
Misschien had ik dat eerst moeten proberen...

[ Voor 10% gewijzigd door Jan_V op 28-02-2025 11:44 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:09
Is er nog een verschil tussen de 42 en de 46, behalve het formaat natuurlijk? Zijn de batterijen bijvoorbeeld hetzelfde? Op de Apple of andere sites kan ik hierover niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:52
pacificocean schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:05:
Is er nog een verschil tussen de 42 en de 46, behalve het formaat natuurlijk? Zijn de batterijen bijvoorbeeld hetzelfde? Op de Apple of andere sites kan ik hierover niks vinden.
Geen verschil in functionaliteit. Je moet voor jezelf gewoon bepalen welk formaat bij jou het beste past. Zelf kwam ik van 44mm en zit nu op 46mm. Ik heb echt geen grote polsen. Geen moment spijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
pacificocean schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:05:
Er zit wel een klein verschil in de batterij, aangezien de 42m kleiner is.
Maar het scherm is ook kleiner, dus je heb minder power nodig om op die 18 uur te komen.

Dus de 46mm zou hierdoor dus een iets grotere batterij hebben(Groter scherm om aan te sturen), maar voor beide watches geld hij is gemaakt voor die 18 uur(Normale watch niet de ultra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:18
Vraagje over de mail-synchronisatie tussen de Mail app op iPhone en die van de Apple Watch. Ik merk de laatste tijd dat, als ik terug online ben met de Watch na een poosje offline te zijn geweest (bijvoorbeeld na een workout buiten; ik heb geen cellular) de Mail app op de Watch slechts gedeeltelijk synchroniseert met de iPhone. Zijn er in dat timeframe bijvoorbeeld op de iPhone tien ongelezen mails bijgekomen, dan zal ik op de Watch steevast maar de laatste (of soms eens de laatste twee) zien.

Mis ik hier iets? Ik heb de eerste Watch Ultra (dus zonder cellular abonnement) en de Mail staat in de Watch app op de telefoon geconfigureerd als Mirror My iPhone met Inbox/VIP/Flagged/Unread aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:32
Ik had wat problemen met mijn oude AW4; Soms liep de batterij in een paar uur terug van 100% naar 0.
Op zich niet vreemd na zoveel jaar en de batterij 'health' zat op 84%.

Daarom begin van de week een AW10 gekocht. Heel blij mee totdat ik net keek hoe laat het was en zag dat de batterij op 7% stond, ondanks dat ik om 8:00 vanmorgen met 100% begon.
Ik snap er niks van; kan dit een instelling zijn of probleem met een app die is meegekomen van mijn AW4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
remmuz schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:09:
Ik had wat problemen met mijn oude AW4; Soms liep de batterij in een paar uur terug van 100% naar 0.

Daarom begin van de week een AW10 gekocht. Heel blij mee totdat ik net keek hoe laat het was en zag dat de batterij op 7% stond, ondanks dat ik om 8:00 vanmorgen met 100% begon.
Ik snap er niks van; kan dit een instelling zijn of probleem met een app die is meegekomen van mijn AW4?
Klinkt als een app ofzo. Hier lukt twee dagen met een ultra 2

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 12:32
TheKerremenke schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:42:
[...]

De eerste 2 dagen haalde ik ook op 1 lading, inclusief slapen.
Heb nu alleen de standaard apps erop, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
TheKerremenke schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:42:
[...]

Ultra2 heeft ook wel een iets grotere batterij ;), maar inderdaad klinkt als een app ofzo misschien die vast gelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
remmuz schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:09:

Bij vage klachten kan het helpen je AW uit en aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik twijfel tussen de watch ultra 2 titanium kleur of de zwarte kleur...
Krast de zwarte versie niet sneller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
038Robijno schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:37:
Ik twijfel tussen de watch ultra 2 titanium kleur of de zwarte kleur...
Krast de zwarte versie niet sneller?
Nee. Daar waren in het begin, ook in dit topic, zorgen over maar bleek uiteindelijk mee te vallen. Zouden nu genoeg ervaringen over te vinden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Nou, gistermiddag een nieuwe Apple Watch Ultra 2 opgehaald in de winkel, krijg ik deze niet aan.
Ook laadt het apparaat niet op, want laat een rode ring zien met laad teken.
Ook de 2 knoppen ingedrukt houden werkt niet.

Goed begin weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 11:27
038Robijno schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 06:57:
Nou, gistermiddag een nieuwe Apple Watch Ultra 2 opgehaald in de winkel, krijg ik deze niet aan.
Ook laadt het apparaat niet op, want laat een rode ring zien met laad teken.
Ook de 2 knoppen ingedrukt houden werkt niet.

Goed begin weer.
Een rode ring met laadteken betekent juist dat de watch wél opgeladen wordt, maar op dat moment nog wel minder dan 10% batterij heeft en nog niet aan zal gaan. Boven 10% wordt de ring met laadteken groen. Hoe lang heb je de watch op de lader gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Of-Aaargh schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:26:
[...]

Een rode ring met laadteken betekent juist dat de watch wél opgeladen wordt, maar op dat moment nog wel minder dan 10% batterij heeft en nog niet aan zal gaan. Boven 10% wordt de ring met laadteken groen. Hoe lang heb je de watch op de lader gehad?
Nu ruim een half uur, en toen ik keek idd was de Watch wel aan. Is dit normaal bij een Apple Watch? Bij de galaxy Watch ultra is dit wel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 11:27
038Robijno schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:35:
[...]

Nu ruim een half uur, en toen ik keek idd was de Watch wel aan. Is dit normaal bij een Apple Watch? Bij de galaxy Watch ultra is dit wel anders.
Ja, bij de eerste keer instellen kan het wat langer duren dan gebruikelijk. Overigens heb ik bij een Galaxy watch ook wel eens gehad dat het bij de eerste keer instellen even duurt voordat de watch aangaat op de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
038Robijno schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:35:
[...]

Het is mij iets te lang geleden en heb enkel ervaring met de Ultra 2. Ik dacht dat die van mij wel gelijk aanging, maar vervolgens aan de oplader heb gehangen om het eerst 100% op te laden. Wellicht lag het al iets langer in het magazijn waardoor de batterij helemaal leeg was.

Welke is het geworden? Naturel of zwart? En welk bandje zit er bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
L23 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:34:
[...]

Het is mij iets te lang geleden en heb enkel ervaring met de Ultra 2. Ik dacht dat die van mij wel gelijk aanging, maar vervolgens aan de oplader heb gehangen om het eerst 100% op te laden. Wellicht lag het al iets langer in het magazijn waardoor de batterij helemaal leeg was.

Welke is het geworden? Naturel of zwart? En welk bandje zit er bij?
Toch gekozen voor naturel met grijze textiel band M/L.
Vindt zelf naturel meer chiquer ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:26
Ik heb nu bijna een jaar mijn Watch SE, maar sinds 3 dagen valt me ineens iets geks op bij de health app betreft het aantal stappen. Heb het idee dat deze ineens verdubbelen. Tot nu toe kwam ik meestal rond de 9000 stappen uit als ik tussen de middag iets langer wandelde. Gisteren echter thuis gewerkt en maar 25min gewandeld. Toch zat ik 's middags rond 15u al over de 10.000 stappen dus dat kan niet kloppen.

De 2 dagen daarvoor laten ook ineens een opvallende stijging zien terwijl het jaar daarvoor vrij constant was. De prioriteit staat ingesteld op Watch boven iPhone. Meer mensen iets geks opgevallen? Alles al een keer opnieuw opgestart, maar ik weet niet zo goed of dit zelf is op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 20-03-2025 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Southern Sun schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:03:
Ik heb nu bijna een jaar mijn Watch SE, maar sinds 3 dagen valt me ineens iets geks op bij de health app betreft het aantal stappen. Heb het idee dat deze ineens verdubbelen. Tot nu toe kwam ik meestal rond de 9000 stappen uit als ik tussen de middag iets langer wandelde. Gisteren echter thuis gewerkt en maar 25min gewandeld. Toch zat ik 's middags rond 15u al over de 10.000 stappen dus dat kan niet kloppen.

De 2 dagen daarvoor laten ook ineens een opvallende stijging zien terwijl het jaar daarvoor vrij constant was. De prioriteit staat ingesteld op Watch boven iPhone. Meer mensen iets geks opgevallen? Alles al een keer opnieuw opgestart, maar ik weet niet zo goed of dit zelf is op te lossen.
Je kan in de gezondheidsapp kijken waar de stappen vandaan komen, je kan de gegevens controleren. Het is bij mij gewoon normaal, de stappen komen overeen met hoe moe ik ben :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:40
Southern Sun schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:03:

25' stappen is bij mij 3500 stappen. Dus als jij er 10k hebt dan heb je volgens mij héél kleine benen, maar maak je héél veel stapjes :+ Ik zou zoals hierboven al staat beschreven eens kijken wat de bronnen zijn van die stappen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
Ah nu zie ik het staan (toch geen kleine benen ;)). Dat bevestigd wel mijn vermoeden want hij pakt inderdaad Watch en iPhone dubbel sinds een paar dagen. Ik heb bij gegevensbronnen en toegang de Watch al boven de iPhone staan, maar dat werkt blijkbaar niet. Is het ook mogelijk iPhone uit te schakelen voor stappen zodat ie daadwerkelijk alleen Watch pakt? Kan geen andere opties vinden zo gauw.

*Never mind, had niet goed gekeken. Is bij privacy en beveiliging -> conditie te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Southern Sun op 20-03-2025 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 15:12
Southern Sun schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:56:
Ah nu zie ik het staan (toch geen kleine benen ;)). Dat bevestigd wel mijn vermoeden want hij pakt inderdaad Watch en iPhone dubbel sinds een paar dagen. Ik heb bij gegevensbronnen en toegang de Watch al boven de iPhone staan, maar dat werkt blijkbaar niet. Is het ook mogelijk iPhone uit te schakelen voor stappen zodat ie daadwerkelijk alleen Watch pakt? Kan geen andere opties vinden zo gauw.

*Never mind, had niet goed gekeken. Is bij privacy en beveiliging -> conditie te vinden.
Waar zie jij in je iPhone conditie staan bij privacy en beveiliging?
Ik heb een bril maar mogelijk kijk ik ondanks er bril volledig overheen. iPhone 15 en iOS 18.3.2 in gebruik.

Zou jammer zijn als de iPhone meetelt als ik altijd mijn horloge om heb.

Alvast bedankt!

aanpassing: gevonden |:(
Ga naar Privacy en beveiliging > Beweging en conditie (dus niet Gezondheid).
Zet de schakelaar uit bij Houd conditie bij

[ Voor 7% gewijzigd door Aramiss op 21-03-2025 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat zou daar jammer aan zijn? Ben je eerder van die suffe fitness doelen af :P

Ik zou als je geen problemen hebt niet van alles gaan uitschakelen. Je ziet inderdaad zowel de Apple Watch data en iPhone data staan, maar normaal gesproken telt dat niet dubbel.

Niet dat het me nu nog uitmaakt (heb de Activity Rings losgelaten), maar merkte dat de exercise minuten sneller/beter geregistreerd worden met de iPhone dan met de Apple Watch tijdens een wandeling. De Apple Watch lijkt even op gang te moeten komen voordat het doorheeft dat je aan het wandelen bent, tenzij je natuurlijk als workout een wandeling activeert. Maar ik ga niet voor elke handeling (wandelen of fietsen) een workout activeren.

Qua Activity Rings een jaar lang elke dag alle ringen voltooid en ook alle maandelijkse (bizarre) challenges voltooid, maar inmiddels de move streak verbroken en let ik er niet meer zo op. Het idee is wel leuk bedacht en kan een motivatie zijn om meer te bewegen, maar uiteindelijk zijn die achievements/medailles ook weer een verslaving op zich. Ik merkte ook dat ik bijvoorbeeld om de Move Ring te voltooien dan ging wandelen inplaats van de fiets te pakken. Dat soort suffe dingen. Daarnaast beweeg ik al meer dan genoeg en dan vind ik een maandelijkse challenges die daar nog een stap bovenop doet niet perse een goed idee.

Verder is mijn ervaring dat het niet allemaal lekker samen werkt. Voor hardlopen gebruik ik de Runkeeper app op mijn Apple Watch. Dat komt allemaal netjes in de Fitness App op de iPhone te staan en helpt ook de Activity Rings te voltooien, maar ik word niet beloond met specifieke hardloopmedailles zoals de 5/10K Run. Maandelijkse challenges waren ook nooit hardloop gerelateerd, terwijl hardlopen voor mij het belangrijkste onderdeel is. Geen idee of dit aan Runkeeper ligt of dat het zo is met alle third party apps, via de standaard workout app werkt het uiteraard wel.
Bij fitness maak ik gebruik van EGYM toestellen. Resultaten kan ik ook terug zien in die EGYM app, maar wordt niet goed gesynchroniseerd met Apple Health (bestede tijd van de oefening ontbreekt) en dus helpt het niet of nauwelijks de Move en Exercise Rings te voltooien.
Uiteindelijk komt het er dan op neer dat je meer bezig bent met het zo efficient mogelijk afvinken van die dagelijkse achievements dan dat je doelgericht en met plezier gezond aan het bewegen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Ik hang mezelf er ook niet aan op, maar vind het wel leuk enigszins bij te houden en dan wil ik wel dat het klopt. Nu weer een thuiswerkdagje zonder wandeling en 2500 stappen, dat lijkt er meer op :+ Even naar het gemeentehuis op de fiets lijkt de Watch ook goed geregistreerd te hebben dus ik laat het voorlopig maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Southern Sun schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:17:
Ik hang mezelf er ook niet aan op, maar vind het wel leuk enigszins bij te houden en dan wil ik wel dat het klopt. Nu weer een thuiswerkdagje zonder wandeling en 2500 stappen, dat lijkt er meer op :+ Even naar het gemeentehuis op de fiets lijkt de Watch ook goed geregistreerd te hebben dus ik laat het voorlopig maar zo.
Voor mij weet ik niet of leuk de juiste omschrijving is, ik vind het verslavend :P Vorig jaar maart de Apple Watch Ultra 2 gekocht. Mijn eerste Apple Watch en ik vond het voor een jaar een leuke bezigheid. Maar dan bedoel ik ook meer de gamification met de medailles en zo. Hoe Apple dat heeft uitgewerkt laat wat mij betreft te wensen over.
Stappenteller is wel iets anders. Dat is inderdaad gewoon handig om te weten en te kunnen vergelijken. Zo vergelijk ook de wekelijkse en maandelijkse hardloopkilometers etc. Waardeloos als dat opeens niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat is de resolutie van de hartslag als je deze later terugkijkt op de iPhone? Garmin en Pixel Watch middelen deze uit tot 1 waarde over een periode van enkele minuten. Je mist dus eventuele pieken die ik juist wil zien ivm hartklachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

THEVGE schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:58:
Wat is de resolutie van de hartslag als je deze later terugkijkt op de iPhone? Garmin en Pixel Watch middelen deze uit tot 1 waarde over een periode van enkele minuten. Je mist dus eventuele pieken die ik juist wil zien ivm hartklachten.
Dit antwoord krijg je als je het aan a.i.had gevraagd, in dit geval DeepSeek, normaal ben ik niet zo van ai antwoorden posten maar dit leek me wel een antwoord waar je iets mee kan.

“De resolutie van de hartslaggegevens die je later terugkijkt op de iPhone hangt af van het apparaat en de app die je gebruikt om de hartslag te meten. Hier zijn een paar belangrijke punten:

1. **Apple Watch**: Als je een Apple Watch gebruikt, meet deze continu je hartslag gedurende de dag, maar de frequentie van de metingen kan variëren. Tijdens workouts meet de Apple Watch je hartslag continu (elke paar seconden), maar in rust kan dit minder frequent zijn (bijvoorbeeld elke 5-10 minuten). De gegevens worden opgeslagen in de Health-app op je iPhone, waar je de hartslag over tijd kunt bekijken. De resolutie is hierbij redelijk hoog, maar niet per seconde.

2. **Garmin en Pixel Watch**: Zoals je al aangaf, middelen Garmin en de Pixel Watch de hartslag over een periode van enkele minuten. Dit betekent dat je inderdaad eventuele pieken kunt missen, vooral als deze kortstondig zijn.

3. **Derde-partij apps**: Er zijn apps die een hogere resolutie bieden en continu meten, maar deze kunnen de batterij snel leegmaken. Sommige apps kunnen bijvoorbeeld elke seconde meten, wat nuttig kan zijn als je specifiek op zoek bent naar pieken.

4. **Medische apparaten**: Als je ernstige hartklachten hebt, kan het verstandig zijn om een medisch apparaat te overwegen dat specifiek is ontworpen voor het monitoren van hartritmestoornissen. Deze apparaten bieden vaak een veel hogere resolutie en nauwkeurigheid.

Als je specifiek op zoek bent naar pieken in je hartslag vanwege hartklachten, is het belangrijk om dit te bespreken met een arts. Zij kunnen je adviseren over de beste manier om je hartslag te monitoren en eventueel aanvullende tests of apparatuur aanbevelen.”

Edit: ps, voor de Apple Watch is deze app beschikbaar, misschien iets voor je?

https://apps.apple.com/nl...slagmetingen/id1062745479

Tevens heeft een Apple Watch een hele goede ecg functie, die term mag je niet zomaar gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 23-03-2025 11:49 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:41:
[...]

1. **Apple Watch**: Als je een Apple Watch gebruikt, meet deze continu je hartslag gedurende de dag, maar de frequentie van de metingen kan variëren. Tijdens workouts meet de Apple Watch je hartslag continu (elke paar seconden), maar in rust kan dit minder frequent zijn (bijvoorbeeld elke 5-10 minuten). De gegevens worden opgeslagen in de Health-app op je iPhone, waar je de hartslag over tijd kunt bekijken. De resolutie is hierbij redelijk hoog, maar niet per seconde.
Ik had nog niet gereageerd omdat ik er niet heel veel ervaring mee heb, maar begrijp dat die frequentie ook buiten workouts activiteiten even hoog kan zijn of in ieder geval vaker meet. Volgens mij is dat een instelling/optie die ook bedoeld is voor mensen met hartklachten.

Edit: https://www.reddit.com/r/...inion_on_afib_setting_to/

Gaat om meer HRV metingen.

[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 23-03-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
Klopt, met deze setting krijg je significant vaker HRV metingen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Thanks voor de input. Apple is wat hartslag betreft dus hetzelfde als wat ik al heb, HRV kun je wel vaker meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 14:17

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mr. Freeze schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:41:
[...]
Edit: ps, voor de Apple Watch is deze app beschikbaar, misschien iets voor je?

https://apps.apple.com/nl...slagmetingen/id1062745479
Ik heb een aangeboren afwijking waardoor mijn hartslag spontaan 280 wordt terwijl ik niets doen. Ook is hij, vooral snachts, onrustig. Schommeld tussen 60 en 120.
Beide werden pas na mijn 40ste "actief", voor die tijd nul procent last gehad.
Voor beide heb ik nu medicijnen.

Ik gebruik HeartWatch en ben hier zeer tevreden over.

Ook heb ik de HRV setting op On staan.

[ Voor 6% gewijzigd door i2Paq op 24-03-2025 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:08
i2Paq schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:28:
[...]

Ik heb een aangeboren afwijking waardoor mijn hartslag spontaan 280 wordt terwijl ik niets doen. Ook is hij, vooral snachts, onrustig. Schommeld tussen 60 en 120.
Beide werden pas na mijn 40ste "actief", voor die tijd nul procent last gehad.
Voor beide heb ik nu medicijnen.

Ik gebruik HeartWatch en ben hier zeer tevreden over.

Ook heb ik de HRV setting op On staan.
Kan HeartWatch ook "real time" de hartslag van de Apple Watch op je iPhone weergeven zonder dat je daarvoor iets hoeft te starten?
Zoek eigenlijk een app die tijdens een gestarte workout (op Apple Watch) realtime de hartslag op mijn iPhone kan weergeven.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 14:17

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zo gebruik ik hem niet.

De Workout watchface laat nagenoeg in real-time je hartslag zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJFm5YDT-UR6xTSkofabj_4fv0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBENVVYEYODEdJXeLbDy1TkA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door i2Paq op 24-03-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
Sinds een paar dagen wil mijn AW niet meer automatisch op slot gaan als ik hem af doe. Hieronder zie je dat alle opties ook niet klikbaar meer zijn. Uiteraard een reset gedaan, geen resultaat. AW helemaal gewiped, bij de onboarding een code moeten instellen, maar eenmaal up and running: geen resultaat.

Heb al uren rond gekeken op het web, bekend probleem maar nergens een oplossing.

Iemand van jullie toevallig nog een suggestie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZ6Lztw39NfPafePtFnAzbkOYGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SieN11NWMSVa7j9sFBHmAYwC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 15:54
Hi all!

Ik ben sinds een paar maanden helemaal overgestapt op het Apple eco systeem.

De iPhone blijft behoorlijk wennen maar de Watch ultra 2 ben ik erg tevreden over.

Maar nu zie ik afgelopen 2 weken een geïrriteerde huid. Dit heb ik met mijn Samsung Watch nog nooit meegemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c61dgp1GqvOdseAzlQdMb8wm4FM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVNWodtQPuup2twmqJhClnpk.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben jullie hier ervaring mee?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
undertake schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:04:
Helaas wel. Ik heb ook constitutioneel eczeem, ik ging er van uit dat het daar mee te maken had. Bij mij gaat het alleen goed als ik ‘s nachts het horloge om de andere pols draag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet of ik daar gevoelig voor zou zijn, maar ik draag de Apple Watch Ultra 2 sinds ik vorig jaar voor het eerst een smartwatch heb gekocht enkel overdag. Ik zwem er ook mee en spoel het ook even af na het hardlopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 02:21

freshy98

Atari

Ik draag mijn WU1 sinds ik 'm heb praktisch iedere dag en nacht.
Dat eczeem(?) waar Radiodurans over spreekt heb ik blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:48

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hi all!

De iPhone blijft behoorlijk wennen maar de Watch ultra 2 ben ik erg tevreden over.

Maar nu zie ik afgelopen 2 weken een geïrriteerde huid. Dit heb ik met mijn Samsung Watch nog nooit meegemaakt.

[Afbeelding]

Bedankt!
Heb ik ook weleens. Niet zo heftig als jij. Maar zeker een droge, soms lichtrode huid. Vaak zit mijn Watch dan te strak en draag ik hem een dag op mijn andere pols. Heb een AWS10 trouwens.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
Meer mensen bij wie 11.4 nog niet beschikbaar is? iPhone heeft nieuwste OS, AWU 2 en iPhone beide al eens herstart, auto update uitgezet, handmatig gezocht naar een update en niet gevonden, daarna auto update weer aan, maar nog altijd niets..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ziet erna uit bij mij ook nog niet, sowieso kwamen de updates heel laat op gang.
iPhone was zo gevonden, maar MacBook m1 kwam pas rond half 9 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
crazylegs schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 01:06:
Meer mensen bij wie 11.4 nog niet beschikbaar is? iPhone heeft nieuwste OS, AWU 2 en iPhone beide al eens herstart, auto update uitgezet, handmatig gezocht naar een update en niet gevonden, daarna auto update weer aan, maar nog altijd niets..
Apple heeft WatchOs 11.4 ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hi all!

[Afbeelding]

Bedankt!
Welk bandje heb je? Met het sportbandje had ik dit ook.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:35

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hi all!

[Afbeelding]

Bedankt!
Rubber/Latex bandje?

Heb hetzelfde gehad bij het standaardbandje van Fitbit/Huawei Fit/Apple Watch.
Het eerste wat ik elke keer deed was zsm een stoffen bandje halen (en als de levertijd te lang was de horloge over het overhemd dragen)...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De geïrriteerde huid zit toch op de plek van de horloge zelf en niet het bandje? Wat maakt het bandje dan voor een verschil in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 15:54
Ik heb de zwarte trail strap. En de huid is inderdaad geïrriteerd onder de horloge zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:09
Haga schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:27:
[...]

Apple heeft WatchOs 11.4 ingetrokken.
Inmiddels is die wel uit.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
undertake schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:18:
Ik heb de zwarte trail strap. En de huid is inderdaad geïrriteerd onder de horloge zelf.
Bij jou is er toch geen relatie tussen irritatie en het soort bandje? Misschien doe je het bandje te strak?
Sinds ik geupgrade van een AW4 naar AW10 draag ik de AW ook ‘‘s nachts. Ik heb 1 keer gemerkt dat ik ‘s ochtends een afdruk had (geen irritatie). Kennelijk had ik het bandje te strak gedaan. Iets anders dat me te binnen schiet, is als je de AW even kort laad deze wat warm kan zijn. Wellicht is dat bij jou ook het geval en levert dat irritatie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 13:34
Hi all!

[Afbeelding]

Bedankt!
Toen ik de watch 24/7 droeg had ik ook een geïrriteerde huid na een paar weken. Ik heb ook een enorm gevoelige huid en van veel andere dingen ook last of snel eczeem.

Nu draag ik het horloge 's nachts niet meer en nergens last van.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:55
Hoi allemaal,

Op dit moment gebruik ik de oude Apple Watch Series 5 van mijn vriendin tijdens het hardlopen. Omdat ik mijn iPhone liever niet meeneem tijdens het rennen, heb ik een aantal afspeellijsten direct op de Apple Watch gedownload. Helaas lijkt de Spotify-app erg buggy te zijn (in ieder geval op deze Series 5). Ten eerste lukt het me soms niet om de muziekstream van mijn iPhone naar de Apple Watch over te zetten. Elke keer als ik op het horloge-icoon in de Spotify-app op mijn Watch klik, knippert het even en schakelt het gewoon weer terug naar mijn iPhone.

Maar het werd nog erger: na het herstarten van de Watch vandaag begon de muziek wel te spelen, maar vijf minuten later – toen het volgende nummer moest beginnen – stopte alles ineens. De rest van mijn run verliep dus in complete stilte, alleen luisterend naar mijn eigen ademhaling…

Nu vraag ik me af of het kopen van een Apple Watch met cellular-functionaliteit (bijvoorbeeld een Series 9 of SE2) dit probleem zou oplossen. Tegelijkertijd las ik in een aantal topics op Reddit dat mensen ook met een cellular Apple Watch nog steeds problemen ervaren. Maar misschien gaat het hier om uitzonderingen of oudere modellen?

Heeft iemand recente ervaringen met Spotify-streaming op een cellular Apple Watch, zónder je iPhone mee te nemen?

Ik heb ook overwogen om over te stappen op Apple Music, maar die app ondersteunt geen Chromecast (en dus ook niet mijn receiver). Daarom blijf ik liever bij Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Ik heb hier nog nooit gelezen dat iemand zonder issues Spotify gebruikt op zijn Apple Watch. Net als met Whatsapp.

Als je van gedoe af wil dan is Apple Music de enige way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:52

PeaceNlove

Deugleuter

Of een sporthorloge bij de concurrent kopen, als je een AW cellular overweegt kan je voor dat geld elders ook mooie sporthorloges kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Of gewoon wat muziek van YouTube halen, op je iPhone zetten en die synchroniseren naar je watch.
Ik gebruik helemaal geen muziek dienst, gewoon wat muziek van YouTube gehaald/ deze op de iPhone gezet en gesynchroniseerd met de watch werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Kartmans1 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:29:
Hoi allemaal,

Op dit moment gebruik ik de oude Apple Watch Series 5 van mijn vriendin tijdens het hardlopen. Omdat ik mijn iPhone liever niet meeneem tijdens het rennen, heb ik een aantal afspeellijsten direct op de Apple Watch gedownload. Helaas lijkt de Spotify-app erg buggy te zijn (in ieder geval op deze Series 5). Ten eerste lukt het me soms niet om de muziekstream van mijn iPhone naar de Apple Watch over te zetten. Elke keer als ik op het horloge-icoon in de Spotify-app op mijn Watch klik, knippert het even en schakelt het gewoon weer terug naar mijn iPhone.

Maar het werd nog erger: na het herstarten van de Watch vandaag begon de muziek wel te spelen, maar vijf minuten later – toen het volgende nummer moest beginnen – stopte alles ineens. De rest van mijn run verliep dus in complete stilte, alleen luisterend naar mijn eigen ademhaling…

Nu vraag ik me af of het kopen van een Apple Watch met cellular-functionaliteit (bijvoorbeeld een Series 9 of SE2) dit probleem zou oplossen. Tegelijkertijd las ik in een aantal topics op Reddit dat mensen ook met een cellular Apple Watch nog steeds problemen ervaren. Maar misschien gaat het hier om uitzonderingen of oudere modellen?

Heeft iemand recente ervaringen met Spotify-streaming op een cellular Apple Watch, zónder je iPhone mee te nemen?

Ik heb ook overwogen om over te stappen op Apple Music, maar die app ondersteunt geen Chromecast (en dus ook niet mijn receiver). Daarom blijf ik liever bij Spotify.
Ik ben om deze reden overgestapt naar Apple Music, dat werk gewoon op de watch. En ik kan mijn iPhone/iPad gewoon via Bluetooth verbinden met mijn receiver, is dat geen optie? Spotify op de Watch werkt gewoon niet, die app is brak, deze vraag komt elke paar maanden langs, ik lees nog geen verbetering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:55
Thanks allemaal. Bizar dat het zo slecht werkt dan… Wellicht dan toch maar de telefoon mee tijdens het hardlopen naast een Apple Watch. Apple Music via Bluetooth naar de versterker vind ik namelijk niet fijn omdat ik nog wel eens door het huis wil lopen tijdens het schoonmaken, en dan de verbinding al snel verbreekt in deze bunker. Met Spotify Connect wat is ingebouwd werkt dit wel goed.

Alleen Spotify verkloot dus het streamen op een Apple Watch. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:09:
Of gewoon wat muziek van YouTube halen, op je iPhone zetten en die synchroniseren naar je watch.
Ik gebruik helemaal geen muziek dienst, gewoon wat muziek van YouTube gehaald/ deze op de iPhone gezet en gesynchroniseerd met de watch werkt prima.
Hoe werkt dat dan? Ik neem aan dat je eerst de muziek via de PC naar je iPhone hebt overgezet?
Hier al sinds 2008 een iTunes bibliotheek aan muziek opgebouwd en op een gegeven moment een abonnement genomen op iTunes Match (25 euro per jaar) waardoor mijn hele collectie in de cloud staat. Ik heb geen Apple Music. Natuurlijk wel helemaal in het Apple eco systeem, maar bevalt goed. Kan zowel muziek van de iPhone sychroniseren naar de Apple Watch, maar kan ook zonder iPhone in de buurt mijn collectie streamen of downloaden op de Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik loop sinds september 2022 met een AW s7 rond en de laatste maanden merk ik een gigantische achteruitgang in accuduur.

Waar ik ooit begon met makkelijk de dag incl. slaap doorkomen en dan in de ochtend volladen, is het tegenwoordig zo erg dat ik sinds een tijd wakker werd met een compleet lege AW. Vandaag nog erger: 7:45u de AW gepakt, gewoon gedurende de dag mijn dingen gedaan en op een workout van 35 min na niks met de watch gedaan. Om 20:30u kreeg ik de melding dat hij op 10% zat. Ik was even bezig dus dacht "komt zo wel" en toen ik iets voor 21u klaar was: 4%.

Mijn accu zit op 78% volgens de settings op de watch zelf, wat niet bepaald goed klinkt na nog geen 2,5 jaar, maar ook niet waardeloos en niet in lijn is met hoe lang de accu eerder meeging.

Vroeger kon ik zoals gezegd bijna een volle dag ermee doen, incl. slaap. En nu is het na een krappe 13 uur klaar. Totaal niet in lijn met de accu gezondheid, dat zou slechts een ruime 20% afgenomen moeten zijn.

Heb afgelopen week nog naar watchOS 11.4 bijgewerkt, maar dat heeft ook geen verbetering gebracht.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit nu zodanig slecht vind dat ik mijn Apple Watch bijna onbruikbaar wil verklaren, want meer dan 1x per dag op moeten laten slaat natuurlijk echt nergens op voor iets waar ik nog geen 2,5 jaar geleden bijna €400 voor heb betaald. Een batterijvervanging bij Apple kost €109 maar liefst, wat ook nergens op slaat natuurlijk, dat is even duur als voor mijn iPhone 15 Pro.

Hoe dan ook, los van mijn klaagzang: zijn er meer mensen die dergelijke problemen ervaren? Is er nog iets aan te doen behalve dingen uitzetten? Ik heb bewust een s7 ipv een SE gekozen zodat ik always-on display kon hebben, dat weiger ik dus uit te zetten. Wel heb ik de helderheid van het scherm een stapje teruggezet, maar dat heeft in mijn ervaring geen verbetering opgeleverd.

Is het raar als ik zeg dat ik dit vrij abominabel vind voor een dergelijk product? Zeker als je ziet dat een Xiaomi Watch s4 bijv. 15 dagen batterijtijd heeft en 5 dagen met always-on, een vergelijkbaar scherm, vergelijkbare features, alles. Enige dingen die ik anders zie zijn de ECG mogelijkheid van de AW en dat hij als cellular versie verkrijgbaar is, maar los van dat is het verschil nihil.

En gezien de prijs van slechts €139 is dat slechts €30 meer dan mijn AW laten repareren waar ik dan weer over 2 jaar aan de beurt zal zijn. En ja, dit zeg ik als Apple fan. Het zal niet zo overkomen, maar ik ben extreem tevreden met mijn MBP (M1 Pro), iPhone 15 Pro, ATV 4K, iPad Air en de paar HomePod minis in huis. Zo anders is mijn AW ervaring, met name vanwege de accuduur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MooDyBLueS Ik volg die vergelijking met de Xiaomi Watch S4 niet helemaal, als het verschil echt nihil is dan wellicht een goed idee om daar naar over te stappen. Ik zou in ieder geval de batterij laten vervangen. Ik heb geen ervaring met dit soort problemen met de Apple Watch, mijn Ultra 2 heb ik nog maar een jaar. Bij de iPhone is mijn ervaring dat als de accu onder de 80% komt dat het effect vaak wel groter is en dat de accu gewoon onbetrouwbaar word. Geen idee of dit in 2,5 jaar een te snelle achteruitgang is voor een Apple Watch, je zou inderdaad hopen dat het wat langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@L23 Waarom volg je de vergelijking niet? Het is smartwatch vs smartwatch, niks meer, niks minder.

2,5 jaar vind ik erg snel voor een dergelijke achteruitgang, en nee ik ga absoluut geen €109 uitgeven aan een batterij wat dik 25% van de nieuwwaarde van de watch zelf was.

Mijn iPhone 15 Pro is van september vorig 2023, dus precies 1 jaar jonger en die zit op 95% batterij health, heb ik dan een erg slechte accu of hebben alle AW's dit? Jouw 1 jarige AW is natuurlijk geen goede graadmeter dan, nog meer omdat het een totaal ander model is met veel grotere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MooDyBLueS Ik begrijp wel dat het een smartwatch vs smartwatch is, maar waarom exact dat model? Ik ben er verder niet bekend mee. Wellicht interessant om te ervaren hoe die in gebruik is.

Mijn iPhone 12 mini ging inderdaad ook een stuk langer mee voordat het onder de 80% daalde, duurde meer dan 4 jaar. Ik heb inderdaad nog weinig ervaring met Apple Watch gebruik zoals ik al aangaf. Ik verwacht dat mijn Ultra 2 inderdaad langer mee gaat dan 2,5 jaar. Inderdaad een grotere accu die minder te verduren krijgt per dag en daardoor meer cycli mee gaat.

Wat ben je nou dan wel van plan? Welk advies/oplossing zoek je precies? Zelf ben ik wel van plan als het zover is de accu te vervangen. 25% klinkt inderdaad duur, maar dus nog steeds aanzienlijk goedkoper dan een nieuwe Apple Watch kopen. Of het is tijd om een ander product te gaan ervaren zoals de Xiaomi Watch s4 waar je je kennelijk al in verdiept hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ik denk dat het kwestie is van pech hebben.. ik heb ook een S7, vanaf mei 22 denk ik, toen 2e hands gekocht en die heeft nu nog 86%, ik haal er nog steeds prima een dag mee. Mijn laadpatroon is wel anders, wellicht heeft dat uitgemaakt? Ik laad tijdens het douchen en voor het slapen, beide keren zo’n 20-30 minuten, dus de batterij is nooit vol bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:52

PeaceNlove

Deugleuter

Ik loop al tijden met een Watch SE rond en die is ook vrij rap achteruit gegaan naar >80%, maar inmiddels al een hele tijd stabiel met 77%.
Ik merk wel dat als het koud is buiten en ik stop een workout de batterij het piekgebruik van de Watch niet meer trekt, ik kan na een goed uur op de MTB met 40% accu resterende opeens een uitvallende Watch hebben. Gisteren na het slapen volledig opgeladen, vervolgens 5 uur op de racefiets gezeten en toen kon ik weer opladen.
Had hiervoor een AW3 en die had dit soort batterij gedoe niet.
De opvolger ga ik goed over nadenken, gebruik maar weinig echt apps op de Watch, terwijl ik met sporten wel tegen de beperkingen aan loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:10:
[...]

Hoe werkt dat dan? Ik neem aan dat je eerst de muziek via de PC naar je iPhone hebt overgezet?
Hier al sinds 2008 een iTunes bibliotheek aan muziek opgebouwd en op een gegeven moment een abonnement genomen op iTunes Match (25 euro per jaar) waardoor mijn hele collectie in de cloud staat. Ik heb geen Apple Music. Natuurlijk wel helemaal in het Apple eco systeem, maar bevalt goed. Kan zowel muziek van de iPhone sychroniseren naar de Apple Watch, maar kan ook zonder iPhone in de buurt mijn collectie streamen of downloaden op de Apple Watch.
Ja ik heb het inderdaad eerst van de pc op de iphone gezet, daarna een afspeellijst op de iphone gemaakt.
Deze afspeellijst sync ik dan met de Apple watch.
Het syncen duurt best wel effe, gelukkig doe ik dat maar 1 a 2 keer per jaar ofzo wat muziek wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Kassad schreef op zondag 6 april 2025 @ 06:32:
Ik denk dat het kwestie is van pech hebben.. ik heb ook een S7, vanaf mei 22 denk ik, toen 2e hands gekocht en die heeft nu nog 86%, ik haal er nog steeds prima een dag mee. Mijn laadpatroon is wel anders, wellicht heeft dat uitgemaakt? Ik laad tijdens het douchen en voor het slapen, beide keren zo’n 20-30 minuten, dus de batterij is nooit vol bij mij.
Dat zou inderdaad verschil kunnen maken, ik laad dus wel naar 100%, maar voorheen ging hij direct om mijn pols als hij op 100% zat omdat ik hem 's ochtends na het slapen gelijk aan de lader gooide en ik ondertussen mijzelf gereed ging maken, koffie zetten, dat soort dingen.

Daarentegen heb ik ook vaak gehad dat ik vanwege tijdgebrek niet naar de 100% kon laden maar wel minstens 75-80% altijd en dan legde ik hem in de avond er nog even op. Ik heb ook weleens gezocht naar een instelling voor de melding tot 80%, maar los van de melding die ik op mijn iPhone krijg die zegt dat hij opgeladen is, kan ik geen andere meldingen instellen volgens mij. Wel heb ik Optimised Charging aanstaan, maar of hij daadwerkelijk daar wat mee doet?

Maar nu moet ik ook zeggen dat 78% of 86% maar 8% scheelt en dus geen dag en nacht verschil in ervaring zou moeten geven. Of anders gezegd: slechts 12,5 uur accuduur wat in 90% van mijn gevallen bestaat uit een 30-60 minuten workout en de rest van de dag alleen maar notifications (die ik ook voor een deel beperkt heb). De enige apps die ik gebruik zijn de Kinomap hartslagmeter voor als ik op mijn spinfiets zit en sporadisch de Workoutdoors app voor als ik een uitgestippelde route wil wandelen in een voor mij nieuw gebied. En dan nog als laatste StepsApp vanwege de betere/leukere complications dan die van Apple zelf, maar sinds de batterij achteruit is gegaan ben ik ook van mijn standaard Chronograph Pro naar Meridian gegaan met als enige complications: datum, accu, weer (temp), rings.

En ja, als ik even nog het uitstapje naar de vergelijking met een andere smartwatch maak: ik gebruik relatief weinig van de AW mogelijkheden, dus ymmv, maar ik denk dus oprecht dat ik na 2,5 jaar voor het eerst een Apple product heb wat ik compleet af ga schrijven en overstap naar wat anders. Ter info: ik heb hiervoor een Xiaomi Band gehad, lelijk ding, maar deed voor 3 tientjes 90% hetzelfde. En ja, sensoren voor hartslag en dergelijke zullen minder nauwkeurig zijn, dat geloof ik wel, maar andere dingen zoals slaap schijnen zelfs bij Apple gewoon schattingen te zijn puur obv beweging en hartslag en niet daadwerkelijke metingen van welk slaap stadium je in zit, omdat dat nu eenmaal onmogelijk is met welke smartwatch dan ook. En wat hou je dan voor een simpele ziel als ik over? Notifications en wat workout dingen. Als Workoutdoors en Kinomap hrm het enige is wat ik moet missen, kan ik daar mee leven. Die laatste kan ik vervangen door de bij mijn fiets meegeleverde hrm band, maar ik vond de AW gewoon makkelijker. En voor Workoutdoors is de iPhone met gpx route apps nog altijd beschikbaar, ook iets minder fijn maar te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:19:
[...]

Wel heb ik Optimised Charging aanstaan, maar of hij daadwerkelijk daar wat mee doet?
Optimised Battery Charging werkt bij sommige mensen niet, mogelijk vanwege het laadpatroon of omdat het er vanuit gaat dat je die dag de volle 100% nodig hebt. Ben je ergens anders dan thuis, op vakantie, dan laad het ook eerder tot 100%. Hier stopt het vrijwel altijd bij 80%, maar je kan het niet zelf instellen. Het systeem bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHybrix
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-05 14:24
Hebben jullie geluidsmetingen aan of uitstaan?
Ik krijg weleens berichten over het geluid wanneer ik een stadion ben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:04
DaanHybrix schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:42:
Hebben jullie geluidsmetingen aan of uitstaan?
Ik krijg weleens berichten over het geluid wanneer ik een stadion ben
Ik heb het aanstaan en gebruik het ook.
Mijn oren hebben vrij snel last van harder geluid en ik heb dan ook erg vaak bescherming in zoals tijdens concerten en kappen op bij het klussen.

Door de meldingen op Watch ben ik hier nog wat bewuster over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:47
Ik heb dat wel aanstaan, maar op sommige momenten kan ik er ook weinig mee. Áls de kinderen hard huilen gaat die daar op af. In de douche van het zwembad gaat ie altijd af. Als ik met tegenwind fiets en het horloge is niet bedekt door een mouw of handschoen gaat ie ook af. Allemaal momenten dat ik niet even de gehoorbescherming erbij pak. ;)
In veel andere situaties helpt het me wel qua bewustzijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb dat uitgezet, schijnt te schelen in batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 19:17
Interessante praktijk test van de AW Ultra 2 die de naam van het horloge eer aan doet: https://www.threads.net/@...93yqzuOaiDsA04RA8tp78DcJw

~ 80 km per dag en dan met de verschillende batterij opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Pnnnkk schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:17:
Ik heb dat wel aanstaan, maar op sommige momenten kan ik er ook weinig mee. Áls de kinderen hard huilen gaat die daar op af. In de douche van het zwembad gaat ie altijd af. Als ik met tegenwind fiets en het horloge is niet bedekt door een mouw of handschoen gaat ie ook af. Allemaal momenten dat ik niet even de gehoorbescherming erbij pak. ;)
In veel andere situaties helpt het me wel qua bewustzijn
Op hoeveel DB staat jou watch dan wel niet, mijn watch gaat bijna nooit af ?.
Hij staat op 90DB ingesteld, wat de standaard instelling is.

Met fietsen nooit een melding, of als er eens een kind in een winkel eens hard huilen(Goed dan kan ik weglopen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 02:21

freshy98

Atari

Carlos0_0 schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:41:
[...]

Met fietsen nooit een melding, of als er eens een kind in een winkel eens hard huilen(Goed dan kan ik weglopen :P).
Hier nooit iets aangepast, en de standaard is 80dD, zo te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:47
Carlos0_0 schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:41:
[...]

Weet ik veel, nooit iets aangepast. ;-)
Met fietsen is het meestal wel op de speedpedelec, dus dan rijd ik ook 45, dat zal voor het windgeruis ook wel schelen.
En ja, het zijn mijn eigen kinderen, daar moet je juist naartoe als ze hard huilen ;-)
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.