• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:12
basmq schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 08:20:
@Bossie Zet je het waterslot niet aan, voordat je gaat zwemmen (https://support.apple.com/nl-nl/108352). Dit zou ongewenste input van het scherm door water tegen moeten gaan.
Dit dus als je gaat zwemmen zet je de water optie aan, dan kan er ook niks met je scherm gebeuren.
Als je workout via apple watch start, gaat die dacht ik zelfs van zelf aan ?.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:30
Standaard gaat het waterslot vanzelf aan als je gaat zwemmen. Dus het lijkt erop dat @Bossie het zelf heeft uitgezet waardoor dit probleem ontstaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Radiodurans op 05-10-2026 09:09 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:49
Radiodurans schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 09:09:
Standaard gaat het waterslot vanzelf aan als je gaat zwemmen. Dus het lijkt erop dat @Bossie het zelf heeft uitgezet waardoor dit probleem ontstaat.
Dat gaat uitzichzelf aan etc, maar voordat je zwemt douche je etc.
Ik zet normaal de tracker aan na het douchen, voordat ik in het water duik ;)

Afhankelijk van de locatie, ligt de handdoek in het kluisje met telefoon, of kan ik beide meenemen naar het bad.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

freshy98 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 14:23:
Ik heb al lang iets vreemds met notificaties op mijn Ultra (eerste gen), en ben benieuwd of het iets bekend is of niet.

Als ik een notificatie krijg dan zie ik bovenin een rood puntje.
Wanneer ik van boven naar beneden swipe zie ik de notificatie en er onder "dismiss" (ik heb alles in het Engels staan).
Maar die dismiss werkt dan 9/10 keer niet, en als ik dan omhoog swipe en weer omlaag dan werkt de dismiss wel.

Dit is nu al tig versies zo. Redelijk irritant.
Iemand anders dit probleem ook?
Ik had het probleem hier eerder benoemt. Ik had er ook last van met mijn Ultra 2, maar na een update was het uiteindelijk weer opgelost. Ik had er geen tig versies last van, denk een maand of twee.

L23 in "[Apple Watch (Ultra)] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:43

freshy98

Atari

L23 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 09:25:
[...]

Ik had het probleem hier eerder benoemt. Ik had er ook last van met mijn Ultra 2, maar na een update was het uiteindelijk weer opgelost. Ik had er geen tig versies last van, denk een maand of twee.

L23 in "[Apple Watch (Ultra)] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Ik hoopte ook dat het met een update zou verdwijnen :-(

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

Bossie schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 07:25:
Vanochtend tijdens het sporten begon mijn watch opeens te mekkeren dat ik al te vaak een verkeerde passcode had ingevoerd en dat ik maar 15 minuten moest wachten voordat ik een nieuwe poging kon doen.
Vervelend, ik begrijp alleen niet waarom je zo vaak een passcode moet invoeren. Bij mij is dat 1 keer per dag als ik ochtends de Apple Watch van de lader haal en om doe.

Maakt de Apple Watch tijdens het zwemmen geen goed contact met de pols en vraagt het daardoor vaker opnieuw om een passcode?
freshy98 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 09:27:
[...]

Ik vind het ook moeilijk te zeggen wanneer het voor mij opgelost was. Ik heb me er aan lopen irriteren en me er daarna op aangepast. Kan best zijn dat het pas met watchOS 27 verholpen was...

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:48
freshy98 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 09:27:
[...]

Ik herken dit probleem ook, dat was behoorlijk irritant soms. Het werd ergens met WatchOS26 geïntroduceerd en sinds ik over ben naar WatchOS27 is dit pas opgelost. Aangezien jij een AWU1 hebt hoop ik dat Apple dit toch nog een keer fixt in WatchOS26 aangezien het een software issue is.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:43

freshy98

Atari

OneMoreThing schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 10:07:
[...]

Ik herken dit probleem ook, dat was behoorlijk irritant soms. Het werd ergens met WatchOS26 geïntroduceerd en sinds ik over ben naar WatchOS27 is dit pas opgelost. Aangezien jij een AWU1 hebt hoop ik dat Apple dit toch nog een keer fixt in WatchOS26 aangezien het een software issue is.
Ja, ik ook. Maar verwacht er niks van :-)
Zal over een jaar of langer wel een keer updaten, met name als de accu slecht gaat worden.

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:57
Bossie schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 07:25:
Vanochtend tijdens het sporten begon mijn watch opeens te mekkeren dat ik al te vaak een verkeerde passcode had ingevoerd en dat ik maar 15 minuten moest wachten voordat ik een nieuwe poging kon doen.

Mijn watch is primair voor tracking etc. En aangezien ik zwem gaat het invoeren van de passcode regelmatig fout door water.

Is er een mogelijkheid om deze onzin uit te zetten, aangezien ik lees dat de wachtijd steeds verder gaat oplopen.

rondje google leverde voornamelijk artikelen op waarin de aanname word gemaakt dat je idd je pascode kwijt bent en een reset moet gaan doen.
Godsamme. Ik had het laatst. Toen moest ik 50 minuten wachten! Gelukkig kwam ik net thuis na een rondje hardlopen. Toen de pincode bij de volgende run eraf gehaald. Wou ik na de run pinnen in de winkel was mijn Apple pay van mijn watch verdwenen! Stom, had de pin niet moeten verwijderen maar het waterslot gebruiken! Stond wel ff met mijn ogen te knipperen toen ik niet kon betalen in de winkel!
(aanvulling: draag mijn apple watch tijdens de run niet om de pols maar in een broekzak. Hij is dan puur voor de muziek. Voor het hardlopen gebruik ik 1 Coros. )

[ Voor 7% gewijzigd door Hazalnootpuur op 05-10-2026 14:41 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:49
L23 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 09:31:
[...]
Maakt de Apple Watch tijdens het zwemmen geen goed contact met de pols en vraagt het daardoor vaker opnieuw om een passcode?
Misschien is dat het, ik draag de watch niet superstrak maar iets losjes.

@Hazalnootpuur Er zijn waarschijnlijk betere opties voor dit, dit gaat al vrij lang mee (de laatste OS update is bijvoorbeeld niet meer beschikbaar).

Aangezien het apparaatje redelijk wat tikken krijgt gezien de vele krassen, moet hij toch eerst kapot gaan voordat ik iets vervangend aanschaf. Op basis van het gebruik, is de kans klein dat dat weer een Apple watch word (misschien een SE in de aanbieding/showmodel korting).

[ Voor 41% gewijzigd door Bossie op 05-10-2026 17:10 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:45
Carlos0_0 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 08:34:
[...]

Dit dus als je gaat zwemmen zet je de water optie aan, dan kan er ook niks met je scherm gebeuren.
Als je workout via apple watch start, gaat die dacht ik zelfs van zelf aan ?.
Volgens mij gaat het waterslot ook automatisch aan als het horloge onder water gaat.

©2004

• hk12nl
giantgiantus schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 08:24:
[...]

Dank. Staat goed. Werkt het bij jou wel?
Bij mij werkt dit idd ook niet. Zal het een ‘bug’ zijn?

©2004

• hk12nl
Daarnaast zouden ze ook een stappenteller compilatie toevoegen toch? Of komt die met de nieuwe health app?

©2004

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:48
hk12nl schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 18:53:
Daarnaast zouden ze ook een stappenteller compilatie toevoegen toch? Of komt die met de nieuwe health app?
Die zit in WatchOS27 maar is alleen voor AWU4 en AW12.

• hk12nl
OneMoreThing schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 21:32:
[...]

Die zit in WatchOS27 maar is alleen voor AWU4 en AW12.
Oja, ik zie dat hij onder activiteit staat inderdaad. Thx.

©2004

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.