Ik heb ook ieniemienie polsjes en dacht altijd dat een Ultra te groot zou zijn. Ook ik liep tegen het batterij probleem aan bij lange duurlopen. Uiteindelijk vorig jaar de sprong naar de Ultra 2 gemaakt en absoluut geen spijt.Pasteis schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:12:
[...]
Ik vind de Ultra 2 te fors om te dragen en niet zo'n mooi design. Dat vind ik zo goed aan de reguliere/SE serie. Ik heb ook niet zulke grote polsen dus neemt de kleinste maatje. Voor mij moet de smartwatch niet al te prominent te zien zijn.
Ik ben overigens wel benieuwd of ze met de series 11 de batterij aanzienlijk gaan verbeteren? Ik neem aan dat dit een veel gehoorde klacht inmiddels is. Dan wil ik best overwegen om te upgraden, met snelladen is het goed te overzien.
Zijn er meer mensen die erover nadenken om de AW vaarwel te zeggen voor bijv. de Whoop? Ik moet eerlijk bekennen dat de AW me steeds meer probeert te leven en dat ik de hele dag aan sta door nog een apparaat om mijn pols en onbewust toch een beetje opgejaagd wordt haha. Bovendien, en dit is de belangrijkste reden, wil ik weer meer de analoge klokjes gaan dragen. Ik vind het meten van de gezondheid wel belangrijk en dan is de Whoop een goed alternatief zonder dat het me de hele dag herinnert aan vanalles. Bij de Whoop kan ik zelf in de data kijken aan het einde van de dag.
I don't have dreams, I have goals!!
Paar honderd euro per jaar, mij niet gezien! Jammer, want het idee van een wearable zonder scherm staat me wel aan.Redondo1982 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:43:
Zijn er meer mensen die erover nadenken om de AW vaarwel te zeggen voor bijv. de Whoop? Ik moet eerlijk bekennen dat de AW me steeds meer probeert te leven en dat ik de hele dag aan sta door nog een apparaat om mijn pols en onbewust toch een beetje opgejaagd wordt haha. Bovendien, en dit is de belangrijkste reden, wil ik weer meer de analoge klokjes gaan dragen. Ik vind het meten van de gezondheid wel belangrijk en dan is de Whoop een goed alternatief zonder dat het me de hele dag herinnert aan vanalles. Bij de Whoop kan ik zelf in de data kijken aan het einde van de dag.
This title is for sale, please send me a PM
Apple Watch probeert mij niet te leven, notificaties van apps staan uit, Ook om doelen te halen staan meldingen uit.Redondo1982 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:43:
Watch staat eigenlijk de hele dag met scherm uit, tot ik zelf eens een sport activiteit start of er mee wil betalen ofzo(Voor de rest doet die gewoon zijn metingen op de achtergrond van gezondheid functie).
Net als @Carlos0_0 heb ik de meeste notificaties uit staan. Berichten van iMessage die ik voornamelijk met mijn familie gebruik vind ik dan wel weer handig, maar je kan dus zelf bepalen in hoeverre de Apple Watch je afleidt. Het opgejaagde gevoel had ik wel met doelen behalen. De gamification werkte bij mij behoorlijk verslavend, maar niet iets wat ik nodig heb. Ik sport al genoeg en om dan die maandelijkse uitdagingen te halen die niet in lijn liggen met je eigen sportdoelen sloeg ook nergens opRedondo1982 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:43:
Analoge klokjes willen dragen vind ik wel een goede reden. Ik vind het jammer dat ik die van mij nooit meer om heb. Moet ik eigenlijk weer eens doen op de rustdagen. Verder ben ik zeer tevreden met de Apple Watch, maar gebruik ook pas sinds maart 2024 een Apple Watch/smart watch. Ideaal om activiteiten vast te leggen. Ik laat regelmatig mijn iPhone thuis vanwege de mogelijkheden van de Apple Watch. Vind het ook fijn dat ik de iPhone minder ben gaan gebruiken sinds ik een Apple Watch heb (zorgt bij mij juist voor minder afleiding). Het heeft toch wel allemaal handige functies (zo gebruikte ik bijvoorbeeld van de week op Schier toen ik in het donker over een schelpenpaadje liep de zaklamp functie of nieuwe routes plannen en die tijdens het hardlopen aflezen). Voorlopig nog niet van plan om afscheid te nemen, maar ben ook helemaal niet bekend met Whoop.
Ja, klopt. Is erg stevige prijs, maar als de metingen goed zijn dan vind ik betalen voor het meten van je gezondheid wel te billiken. Het zou echter wel tandje minder kunnen.the-body schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:52:
[...]
Paar honderd euro per jaar, mij niet gezien! Jammer, want het idee van een wearable zonder scherm staat me wel aan.
Ja, daar heb ik ook over nagedacht en is ook nog een optie.Carlos0_0 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:04:
[...]
Apple Watch probeert mij niet te leven, notificaties van apps staan uit, Ook om doelen te halen staan meldingen uit.
Watch staat eigenlijk de hele dag met scherm uit, tot ik zelf eens een sport activiteit start of er mee wil betalen ofzo(Voor de rest doet die gewoon zijn metingen op de achtergrond van gezondheid functie).
Heel verstandig, ook vwb de getallen tijdens het hardlopen. Ik weet toch wel dat ik een actief persoon ben. Het zal vast wel beter kunnen, maar je moet ook een balans zien te vinden in het leven. Pushen is goed, doe ik elke dag zakelijk en dus ook privé met bijv sporten. Alleen ik merk gewoon dat de AW een soort van leidraad wordt in mijn leven, dat het zijn doel eigenlijk daardoor weer voorbij schiet. Beetje minderen kan wel. Ik heb overigens ook niet veel notificaties aanstaan, maar het gaat toch wel door de hele dag. Ook de agenda bijv. Ik heb al jaren een cellular en gewoon onderweg je muziek op kunnen zetten (streamen) en ermee kunnen bellen is erg fijn. Ook gebruik ik hem voor mijn auto en alarmsysteem, alleen dit zou ik allemaal kunnen skippen. Het is een gewenning geworden om dat ding alles te laten doen en dat wil ik een beetje minderen en misschien uiteindelijk wel wegdoen. De Whoop ga ik even proberen om te kijken of dit voor mij de oplossing is. Rechts de Whoop en links mijn analoge klok.L23 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:59:
[...]
Net als @Carlos0_0 heb ik de meeste notificaties uit staan. Berichten van iMessage die ik voornamelijk met mijn familie gebruik vind ik dan wel weer handig, maar je kan dus zelf bepalen in hoeverre de Apple Watch je afleidt. Het opgejaagde gevoel had ik wel met doelen behalen. De gamification werkte bij mij behoorlijk verslavend, maar niet iets wat ik nodig heb. Ik sport al genoeg en om dan die maandelijkse uitdagingen te halen die niet in lijn liggen met je eigen sportdoelen sloeg ook nergens opOp een gegeven moment ook bewust de Longest Move Streak verbroken en daarmee was het opgejaagde gevoel volledig weg. Ik gebruik de Apple Watch Ultra 2 onder andere veel voor hardlopen. Wel heb ik de laatste tijd dat ik regelmatig de activiteit start en dan gelijk terug zet op de Watchface. Ben ik niet zo bezig met de getalletjes en zie ik het resultaat wel als ik weer thuis ben.
Analoge klokjes willen dragen vind ik wel een goede reden. Ik vind het jammer dat ik die van mij nooit meer om heb. Moet ik eigenlijk weer eens doen op de rustdagen. Verder ben ik zeer tevreden met de Apple Watch, maar gebruik ook pas sinds maart 2024 een Apple Watch/smart watch. Ideaal om activiteiten vast te leggen. Ik laat regelmatig mijn iPhone thuis vanwege de mogelijkheden van de Apple Watch. Vind het ook fijn dat ik de iPhone minder ben gaan gebruiken sinds ik een Apple Watch heb (zorgt bij mij juist voor minder afleiding). Het heeft toch wel allemaal handige functies (zo gebruikte ik bijvoorbeeld van de week op Schier toen ik in het donker over een schelpenpaadje liep de zaklamp functie of nieuwe routes plannen en die tijdens het hardlopen aflezen). Voorlopig nog niet van plan om afscheid te nemen, maar ben ook helemaal niet bekend met Whoop.
Jazeker verstandig. Het is een verschil met hoe ik vroeger liep en hoe ik sinds twee jaar geleden hardlopen weer heb opgepakt. Jammer dat de Apple Watch een soort van leidraad wordt in je leven. Als je dat allemaal kan skippen wellicht inderdaad een goed idee om naar alternatieven te kijken. Vooralsnog heb ik bij mij zelf niet het gevoel dat ik qua Apple Watch moet minderen en anders kan ik nog wel wat toeters en bellen uitschakelen.Redondo1982 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 00:33:
[...]
Heel verstandig, ook vwb de getallen tijdens het hardlopen. Ik weet toch wel dat ik een actief persoon ben. Het zal vast wel beter kunnen, maar je moet ook een balans zien te vinden in het leven. Pushen is goed, doe ik elke dag zakelijk en dus ook privé met bijv sporten. Alleen ik merk gewoon dat de AW een soort van leidraad wordt in mijn leven, dat het zijn doel eigenlijk daardoor weer voorbij schiet. Beetje minderen kan wel. Ik heb overigens ook niet veel notificaties aanstaan, maar het gaat toch wel door de hele dag. Ook de agenda bijv. Ik heb al jaren een cellular en gewoon onderweg je muziek op kunnen zetten (streamen) en ermee kunnen bellen is erg fijn. Ook gebruik ik hem voor mijn auto en alarmsysteem, alleen dit zou ik allemaal kunnen skippen. Het is een gewenning geworden om dat ding alles te laten doen en dat wil ik een beetje minderen en misschien uiteindelijk wel wegdoen. De Whoop ga ik even proberen om te kijken of dit voor mij de oplossing is. Rechts de Whoop en links mijn analoge klok.
Ik heb een AW en Whoop 5 maar op het ogenblik is de whoop hartslag niet nauwkeurig (> 50bpm ) genoeg. Hogere/strakere draagpositie maakt voor mij geen verschil. Enkel een bicepband geeft betere metingen maar dan word de aankoop nog duurder.Redondo1982 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:43:
Zijn er meer mensen die erover nadenken om de AW vaarwel te zeggen voor bijv. de Whoop?
Support is op de hoogte maar vrees dat het de hardware is en dat ze het niet kunnen oplossen met FW updates. Ik zou de whoop op het ogenblik niet aanraden.
Misschien is een Oura smartring een optie voor jou indien je enkel gezondheid wil 'meten'.
Imessage gebruik ik dan zelf niet, maar heb eigenlijk op mijn Iphone zelfs zo goed als alle notificaties uit.L23 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:59:
[...]
Net als @Carlos0_0 heb ik de meeste notificaties uit staan. Berichten van iMessage die ik voornamelijk met mijn familie gebruik vind ik dan wel weer handig, maar je kan dus zelf bepalen in hoeverre de Apple Watch je afleidt. Het opgejaagde gevoel had ik wel met doelen behalen. De gamification werkte bij mij behoorlijk verslavend, maar niet iets wat ik nodig heb. Ik sport al genoeg en om dan die maandelijkse uitdagingen te halen die niet in lijn liggen met je eigen sportdoelen sloeg ook nergens opOp een gegeven moment ook bewust de Longest Move Streak verbroken en daarmee was het opgejaagde gevoel volledig weg. Ik gebruik de Apple Watch Ultra 2 onder andere veel voor hardlopen. Wel heb ik de laatste tijd dat ik regelmatig de activiteit start en dan gelijk terug zet op de Watchface. Ben ik niet zo bezig met de getalletjes en zie ik het resultaat wel als ik weer thuis ben.
Alleen de famillie mag er door heen komen, de rest niet.
Ik krijg geen notificaties vanm mail, websites, whatsapp etc, eigenlijk alleen van Agenda, tvtime als er weer een serie begint en Autosleep de rest staat allemaal uit(Ook buienalarm enzo).
Ik heb dan geen celular versie, overweeg dit ook niet. kan prima even offline gaan sporten of na de winkel om wat te kopen zonder iphone(Zonder bellend bereikbaar te zijn).
Nu neem ik hem na de winkel dan wel mee als nog, maar door dat de iphone relatief gecasdtreerd is en geen meldingen geef. kan die prima de hele tijd in de broekzak blijven zonder dat ik kijk.
Zo staat het dus ook op mijn Watch allemaal uit, ook die stomme melding je moet gaan staan om de zoveel tijd, handenwas melding, al die doelen/ ringen om te halen staat allemaal uit.
Ik gebruik Apple Watch gewoon voor de metingen, Hardlopen, eventueel betalen in de winkel of OV, zelfs Always on scherm staat uit.
Zo zie ik ook niet de hele tijd de getalletjes als ik loop, en geen idee de workout app via audio doorgeeft zoals runkeeper. anders staat dit uit zoals ik het prettig vind(Ik zie het wel als ik thuis ben).
Ik heb vroeger ook nooit die notificatie leddjes gesnapt, mensen hier zo moeilijk overdeden het verdween op android teloons.
Ik vond ze verschrikkelijk irritant, de hele tijd maar aandacht vragen(Want er kwam weer wat binnen), net als always on scherm en notificaties nu(Ik bepaal zelf wel wat ik wil zien zonder geinformeerd te worden
maar het gaat toch wel door de hele dag. Ook de agenda bijvRedondo1982 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 00:33:
[...]
Heel verstandig, ook vwb de getallen tijdens het hardlopen. Ik weet toch wel dat ik een actief persoon ben. Het zal vast wel beter kunnen, maar je moet ook een balans zien te vinden in het leven. Pushen is goed, doe ik elke dag zakelijk en dus ook privé met bijv sporten. Alleen ik merk gewoon dat de AW een soort van leidraad wordt in mijn leven, dat het zijn doel eigenlijk daardoor weer voorbij schiet. Beetje minderen kan wel. Ik heb overigens ook niet veel notificaties aanstaan, maar het gaat toch wel door de hele dag. Ook de agenda bijv. Ik heb al jaren een cellular en gewoon onderweg je muziek op kunnen zetten (streamen) en ermee kunnen bellen is erg fijn. Ook gebruik ik hem voor mijn auto en alarmsysteem, alleen dit zou ik allemaal kunnen skippen. Het is een gewenning geworden om dat ding alles te laten doen en dat wil ik een beetje minderen en misschien uiteindelijk wel wegdoen. De Whoop ga ik even proberen om te kijken of dit voor mij de oplossing is. Rechts de Whoop en links mijn analoge klok.
Die snap ik niet zoveel agenda afspraken heb je toch niet prive, zeker niet dagelijks(Dat dit hele dag door af gaat). ik heb gerust dagen lang niks erin staan ?.
Werk agenda heb ik er niet op, bewust een werk telefoon, juist om dingen gescheiden te houden(Ook al kan je van alles in stellen).
Iets zegt me dat jij geen kinderen hebtCarlos0_0 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:29:
[...]
maar het gaat toch wel door de hele dag. Ook de agenda bijv
Die snap ik niet zoveel agenda afspraken heb je toch niet prive, zeker niet dagelijks(Dat dit hele dag door af gaat). ik heb gerust dagen lang niks erin staan ?.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik heb inderdaad geen kinderen, en dat 2de daar ga je al de fout in vind ik dan.Kassad schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:13:
[...]
Iets zegt me dat jij geen kinderen hebtmijn vriendin heeft er vier en dan is een strakke agenda echt nodig. Geïntegreerd met mijn werk agenda.
Werk hoort werk te zijn, niet op je prive device te staan. Gewoon 2 aparte telefoons.
Tevens staat ook op mijn werk mobiel notificaties uit, dus krijg geen notificaties van de outlook app(En teams staat standaard niet aangemeld).
Ik zit toch bijna de hele dag achter de laptop, zit ik er effe niet hoef ik geen mail/ agenda of teams te zien binnen komen constant(Effe rustig koffie halen eens of na de wc etc).
Ja je kan van alles instellen tegenwoordig, maar je weet toch ook in de vakantie je heb het bij je.
Ik kan het op zich prima negeren in de vrije tijd(Of zoals nu vakantie), maar toch je gaat er aan denken. En wellicht in een saai moment toch eens openen(Denkt och eens kijken voor de grap).
Je heb vakantie(Ben een dagje vrije of iets), of na je werk in de avond ofzo. Dan moet je niet bezig zijn met werk dingen(Er zelfs niet eens aan denken even ontspannen daarvan
Nu heb ik mijn rugzak met laptop en telefoon in een hoek van de kast gegooid, ligt er al een week heerlijk. Heb dat ding niet gezien of gehoord(Heerlijke die vrijheid
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, de hele dag twee telefoons meenemen? Nee, dank je. Dual sim en focus modes werken ook prima. Natuurlijk ook gewoon persoonlijke voorkeur, geen goed of foutCarlos0_0 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:31:
[...]
Werk hoort werk te zijn, niet op je prive device te staan. Gewoon 2 aparte telefoons.
[ Voor 9% gewijzigd door amphora op 29-08-2025 09:39 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
De hele dag mee nemen verschilt ook, ligt er aan of je de hele dag onderweg ben ook(En dan als nog).amphora schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:36:
[...]
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, de hele dag twee telefoons meenemen? Nee, dank je. Dual sim en focus modes werken ook prima. Natuurlijk ook gewoon persoonlijke voorkeur, geen goed of fout
Als je gewoon na kantoor gaat bijv, dan kan 2 telefoons heel makkelijk. Ligt toch op het bureau(Als je effe weg loopt hoef je hem echt niet mee te nemen constant).
Maar uiteraard iedereen ze eigen voorkeur, geen goed of fout hierin
Ik maak het nog erger (in jouw ogenCarlos0_0 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:43:
[...]
De hele dag mee nemen verschilt ook, ligt er aan of je de hele dag onderweg ben ook(En dan als nog).
Als je gewoon na kantoor gaat bijv, dan kan 2 telefoons heel makkelijk. Ligt toch op het bureau(Als je effe weg loopt hoef je hem echt niet mee te nemen constant).
Maar uiteraard iedereen ze eigen voorkeur, geen goed of fout hierin.
(Sorry, best wel offtopic bedenk ik me nu)...
[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 29-08-2025 09:46 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Oh, dat is een tegenvaller. Ik zie ook veel reviews op internet dat de klantenservice niet echt bestaat. Apple is daar natuurlijk onovertroffen in. Vandaag weer een Airpod vervangen, gisteren gebeld en vandaag via Express Replacement binnen.tuxken schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:02:
[...]
Ik heb een AW en Whoop 5 maar op het ogenblik is de whoop hartslag niet nauwkeurig (> 50bpm ) genoeg. Hogere/strakere draagpositie maakt voor mij geen verschil. Enkel een bicepband geeft betere metingen maar dan word de aankoop nog duurder.
Support is op de hoogte maar vrees dat het de hardware is en dat ze het niet kunnen oplossen met FW updates. Ik zou de whoop op het ogenblik niet aanraden.
Misschien is een Oura smartring een optie voor jou indien je enkel gezondheid wil 'meten'.
Oura ga ik ook eens bekijken óf anders toch de AW nog wat minder instellen qua notificaties ed. Dan ga ik die alleen nog gebruiken tijdens sporten en slapen.
Ik ga mezelf hier niet interessanter maken dan ik ben hoor, maar ik moet dit nu wel zeggen. Ik heb vele ondernemingen en inderdaad ook een aantal privé agenda’s. Ik moet er gewoon bovenop zitten, denk aan planningen, uitvoeringen, afspraken etc. Dat ben ik al aan het downsizen, maar dat gaat stapsgewijs.Carlos0_0 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:29:
[...]
maar het gaat toch wel door de hele dag. Ook de agenda bijv
Werk agenda heb ik er niet op, bewust een werk telefoon, juist om dingen gescheiden te houden(Ook al kan je van alles in stellen).
Aan de andere kant is elke dag ondernemen ook mijn passie, ik haal daar veel energie uit. Het strookt dus niet echt met elkaar, maar ik ga gewoon de AW eerst even aanpassen en misschien zo’n Oura proberen.
Twee telefoons werkt voor mij ook niet, gewoon één foon met meerdere sims. Op een gegeven moment zet je gewoon een kaartje uit.amphora schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:36:
[...]
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, de hele dag twee telefoons meenemen? Nee, dank je. Dual sim en focus modes werken ook prima. Natuurlijk ook gewoon persoonlijke voorkeur, geen goed of fout
Ieder zijn voorkeur inderdaad. En misschien is er geen goed of fout, maar ik ken wel genoeg mensen die zich constant laten afleiden door hun telefoon of AW waardoor ze minder productief zijn. Ook privé. Ik vind het behoorlijk storend als je met iemand in gesprek bent en hij/zij pakt de telefoon erbij om rustig een bericht te lezen. Ik vind dat dan toch eerder fout dan goedCarlos0_0 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:43:
[...]
De hele dag mee nemen verschilt ook, ligt er aan of je de hele dag onderweg ben ook(En dan als nog).
Maar uiteraard iedereen ze eigen voorkeur, geen goed of fout hierin.
Ik heb zelf heel veel meldingen uit staan en vind het ideaal dat je dat zo precies kunt instellen, per app of zelfs binnen apps voor bepaalde meldingen (appgroepen bv). En dan nog zet ik 'm vaak op 'niet storen', omdat alleen het oplichten van de telefoon al storend kan zijn. Ik ben denk ik meer van het ouderwetse mantra: als het belangrijk en urgent is, bellen ze wel.
Wat betreft de scheiding tussen werk en privé, daar heb ik niet zo'n last van. Ik gebruik ook duosim (superhandig, en je kunt ze gewoon afzonderlijk uitzetten) en ook op vakantie ben ik gewoon bereikbaar. Ik vind het juist fijn om vooral de kleinere dingen gelijk te kunnen afhandelen, zodat je niet met honderden mails begint als je terugkomt. Wel eens dat er soms een mail tussen zit die in je hoofd gaat zitten. Het is een afweging..
In september koop ik (zeer waarschijnlijk) mijn eerste AW, de S10 of de S11, afhankelijk van nieuwe functies van de S11 en de prijsdaling van de S10. Maar dat wordt geen verlengde van mijn telefoon. Ik wil geen bliepjes of trillingen de hele dag en al helemaal niet typen op dat ding. Ik wil 'm vooral voor sport, Apple Pay en gezondheidsmetingen. Hoewel ik wel twijfels heb bij dat laatste. Of de AW dat allemaal goed kan tracken is voor zover ik weet twijfelachtig.
tja, fout, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik niet in twee telefoons wil kijken als ik iets aan het plannen ben, dan is 1 telefoon waarop de privé en werkagenda gesynct zijn wel zo handig.Carlos0_0 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:31:
[...]
Ik heb inderdaad geen kinderen, en dat 2de daar ga je al de fout in vind ik dan.
Tevens staat ook op mijn werk mobiel notificaties uit, dus krijg geen notificaties van de outlook app(En teams staat standaard niet aangemeld).
Ik zit toch bijna de hele dag achter de laptop, zit ik er effe niet hoef ik geen mail/ agenda of teams te zien binnen komen constant(Effe rustig koffie halen eens of na de wc etc).
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dat doe je zelf.Redondo1982 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:43:
Zijn er meer mensen die erover nadenken om de AW vaarwel te zeggen voor bijv. de Whoop? Ik moet eerlijk bekennen dat de AW me steeds meer probeert te leven en dat ik de hele dag aan sta door nog een apparaat om mijn pols en onbewust toch een beetje opgejaagd wordt.
Zet anders dat uit wat je niet (echt) nodig hebt op je watch.
Daarbij, de Woop is meer voor het sporten cq. in de gaten houden van je lijf, dat kun je toch niet vergelijken.
Als je iets functioneels wil enkel als horloge, dan is dit misschien iets voor je: Pebble 2 Duo & Pebble Time 2

Ik zou zeggen: lees m’n eerste post nog maar eens goed.i2Paq schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:16:
[...]
Dat doe je zelf.
Zet anders dat uit wat je niet (echt) nodig hebt op je watch.
Daarbij, de Woop is meer voor het sporten cq. in de gaten houden van je lijf, dat kun je toch niet vergelijken.
Als je iets functioneels wil enkel als horloge, dan is dit misschien iets voor je: Pebble 2 Duo & Pebble Time 2![]()
Momenteel ben ik in het bezit van een Apple Watch SE van een paar jaar terug. Ik zit er aan te denken om t.z.t. een Ultra Watch (3) aan te schaffen.
Wat ik momenteel mis is een soort van always on op de watch als ik aan het navigeren ben of apps gebruik voor het fietsen (Komoot) of wandelen. Tevens als ik een training heb gestart (wandelen of fietsen) op de Apple Watch dan gaat het scherm na een paar seconden uit.
Gisteren met het fietsen ben ik een paar keer verkeerd gereden omdat ik de navigatie via Komoot niet op tijd in de gaten kon houden.
Nu lees ik van alles over de always on functie op de watch ultra, maar voor mij is nog steeds onduidelijk of het bovenstaande oplost. Ik interpreteer nu always on mode van Apple als de tijd die continu zichtbaar is en niet zozeer de apps die je continu open hebt staan en die continu op je scherm worden weergeven.
Handig zou zijn als ik navigatie, oefeningen, Komoot en andere apps continu on screen heb zodat ik met wandelen of fietsen alleen snel even hoef te kijken en geen ingewikkelde knoppenconstructies hoef in te drukken.
Kan dit?
Wat ik momenteel mis is een soort van always on op de watch als ik aan het navigeren ben of apps gebruik voor het fietsen (Komoot) of wandelen. Tevens als ik een training heb gestart (wandelen of fietsen) op de Apple Watch dan gaat het scherm na een paar seconden uit.
Gisteren met het fietsen ben ik een paar keer verkeerd gereden omdat ik de navigatie via Komoot niet op tijd in de gaten kon houden.
Nu lees ik van alles over de always on functie op de watch ultra, maar voor mij is nog steeds onduidelijk of het bovenstaande oplost. Ik interpreteer nu always on mode van Apple als de tijd die continu zichtbaar is en niet zozeer de apps die je continu open hebt staan en die continu op je scherm worden weergeven.
Handig zou zijn als ik navigatie, oefeningen, Komoot en andere apps continu on screen heb zodat ik met wandelen of fietsen alleen snel even hoef te kijken en geen ingewikkelde knoppenconstructies hoef in te drukken.
Kan dit?
.
Ja, want dat is de reden waarom ik het uitzette als ik boven de 60km ga wandelen, om de batterij te sparen. Met AOD uit ben ik zelfs tot 80km (15u stappen) geraakthenidde schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:36:
Momenteel ben ik in het bezit van een Apple Watch SE van een paar jaar terug. Ik zit er aan te denken om t.z.t. een Ultra Watch (3) aan te schaffen.
Kan dit?
Maar daarvoor heb je geen Ultra nodig, een 10 of 11 kan dit ook.
Met andere woorden: ik kan apps continu AON in scherm houden? Dus continu navigeren en statistieken zien?RigolleM schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:54:
[...]
Ja, want dat is de reden waarom ik het uitzette als ik boven de 60km ga wandelen, om de batterij te sparen. Met AOD uit ben ik zelfs tot 80km (15u stappen) geraakt
Maar daarvoor heb je geen Ultra nodig, een 10 of 11 kan dit ook.
Dat zou voor mij een reden zijn om de Apple Watch te kopen en bijvoorbeeld geen Garmin aangezien een watch net wat veelzijdiger is.
.
Ik weet niet of dat inmiddels is opgelost maar volgens mij hebben niet Apple apps geen toegang tot AONhenidde schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:56:
[...]
Met andere woorden: ik kan apps continu AON in scherm houden? Dus continu navigeren en statistieken zien?
Dat zou voor mij een reden zijn om de Apple Watch te kopen en bijvoorbeeld geen Garmin aangezien een watch net wat veelzijdiger is.
Edit: net even getest met de app WorkOutDoors en daarmee werkt het inmiddels wel
[ Voor 8% gewijzigd door Tinusvolkel op 31-08-2025 10:03 ]
Geen idee of bv. Komoot dit doet, maar ik heb het wel ooit getest met WorkOutDoors app en zoals @Tinusvolkel het heeft bevestigd werkt AOD hiermee wel.henidde schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:56:
[...]
Met andere woorden: ik kan apps continu AON in scherm houden? Dus continu navigeren en statistieken zien?
Enige wat mij stoort aan de Apple Watch is dat er geen autopauze beschikbaar is voor de activiteit wandelen, dit is enkel voor loop- en fietsworkouts.
Maar als je op je Watch kijkt (pols naar je gezicht draaien) dan gaat het scherm toch direct aan? Ik navigeer op die manier lopend en fietsend.henidde schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:36:
Kan dit?
Bij mij niet. Moet op de cirkelknop drukken. Of is er een instelling welke in niet aan heb staan?Kassad schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:23:
[...]
Maar als je op je Watch kijkt (pols naar je gezicht draaien) dan gaat het scherm toch direct aan? Ik navigeer op die manier lopend en fietsend.
.
Instellingen, scherm, activeer bij pols optillenhenidde schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:36:
[...]
Bij mij niet. Moet op de cirkelknop drukken. Of is er een instelling welke in niet aan heb staan?
Instellingen - Algemeen - Terug naar klokhenidde schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:36:
Kan dit?
Daar kun je eea instellen, en ook per app
Blijven we voor de nieuwe Apple Watches in dit topic of komt er een nieuwe?
©2004
Als @mprkooij (of iemand anders) er zin in heeft mag er wat mij betreft wel een nieuw deel worden gemaakt met de 'nieuwe' Apple Watches
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Hypertension zit ook op de Ultra 2 en Series 9 en 10.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Al vind ik die paar uur extra wel leuk voor de Ultra3, scheelt weer ik dit gewoon op mijn Ultra2 kan gebruiken.Davidas schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:34:
Anders had ik wellicht wel de Ultra3 gekocht, is wel een interessante functie denk ik die Hypertension.
Waar lees je dat?Davidas schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:34:
En de slaap score?
Momenteel met een series 7 toch maar de overstap naar de U3. Nu alleen nog in dubio over de kleur van de kast. Welke is volgens jullie de mooiste?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Ik ga voor zwart. Heb nu 2,5 jaar een naturel gehad. Maar is natuurlijk wel heel persoonlijkGekkenhuis schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:42:
Momenteel met een series 7 toch maar de overstap naar de U3. Nu alleen nog in dubio over de kleur van de kast. Welke is volgens jullie de mooiste?
Iemand die een zwarte heeft en na een jaar al beschadigingen waardoor je nu het blanke titanium ziet dan zwart? Dat is het enige wat mij nog tegen kan houden.
En ik twijfel over de Milanese band. Ik heb al 3 Ocean bandjes omdat ik die het mooiste vind staan en een trail bandje. Zijn jullie tevreden over de Milanese band?
Nu eerst er een nachtje over slapen
[ Voor 12% gewijzigd door hk12nl op 09-09-2025 20:47 ]
©2004
Is onderwegDaedalus schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:33:
Als @mprkooij (of iemand anders) er zin in heeft mag er wat mij betreft wel een nieuw deel worden gemaakt met de 'nieuwe' Apple Watches
Ik had toch echt gehoopt op betere workout sensoren in de AWU3. Ik doe heel veel data analyse van m’n runs samen met een LLM. Een bump in specs was leuk en interessant geweest.
Hoge bloeddruk heb ik niet, dat hoef ik ook niet continue te meten. Scherm en batterijduur van m’n AWU1 zijn goed genoeg. Ik vind het voor mij allemaal maar heel beperkt wat de AWU3 biedt. En we zijn nu 3 jaar verder, een eeuwigheid in tech land.
Hoge bloeddruk heb ik niet, dat hoef ik ook niet continue te meten. Scherm en batterijduur van m’n AWU1 zijn goed genoeg. Ik vind het voor mij allemaal maar heel beperkt wat de AWU3 biedt. En we zijn nu 3 jaar verder, een eeuwigheid in tech land.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ik ben in de markt voor een nieuwe AW nadat ik mijn serie 7 ben verloren in het water op vakantie
Ik was van plan de Ultra 3 te bestellen maar ik zie niet in waarom ik niet ergens goedkoper een ultra 2 op de kop zou tikken.
Alleen de batterijduur is handig, alle andere “features” zitten ook op de 2.

Ik was van plan de Ultra 3 te bestellen maar ik zie niet in waarom ik niet ergens goedkoper een ultra 2 op de kop zou tikken.
^^ kunnen we daar verder over de nieuwe Apple Watches. Dit topic houden we voor discussies over en ervaringen met alle voorgaande Watches
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Heb het dikgedrukt aangeduid in de TS! Betreffende eerdere modellen.Daedalus schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:15:
^^ kunnen we daar verder over de nieuwe Apple Watches. Dit topic houden we voor discussies over en ervaringen met alle voorgaande Watches
[ Voor 4% gewijzigd door mprkooij op 09-09-2025 21:23 ]
De 1hz refresrate niet. En het 1mm grotere scherm niethantheman schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:09:
Ik ben in de markt voor een nieuwe AW nadat ik mijn serie 7 ben verloren in het water op vakantie![]()
©2004
Liever wat kleine beschadigingen dan een (naar mijn inziens) lelijke bumper case. Het hoort er ook een beetje bij.Southern Sun schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:37:
[...]
net gestopt met het dragen van m’n Watch in de nacht. Die heeft inmiddels wel bevestigd dat ik prima zelf kan inschatten hoe ik heb geslapen. Merk wel dat m’n Watch na 1.5 jaar aardig de nodige beschadigingen heeft die nu wel iets te duidelijk op gaan vallen, had bewust niet voor een bumper case gekozen, maar toch wel jammer eigenlijk.
Heb een AWU in naturel kleur gehad en nu bijna een jaar een AWU2 in Zwart, maar ik ga niet meer voor zwart. Op meerdere plaatsen is de zwarte coating van het horloge af. Bij naturel had ik ook wel wat krasjes maar die vallen nauwelijks op.hk12nl schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:45:
[...]
Ik ga voor zwart. Heb nu 2,5 jaar een naturel gehad. Maar is natuurlijk wel heel persoonlijk
Iemand die een zwarte heeft en na een jaar al beschadigingen waardoor je nu het blanke titanium ziet dan zwart? Dat is het enige wat mij nog tegen kan houden.
En ik twijfel over de Milanese band. Ik heb al 3 Ocean bandjes omdat ik die het mooiste vind staan en een trail bandje. Zijn jullie tevreden over de Milanese band?
Hmmm daar was ik wel al bang voor. Op mijn Ultra 1 zitten ook wat krasjes maar die vallen inderdaad amper op. Ik vind een zwarte echter wel mooi…schumi1986 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:05:
[...]
Heb een AWU in naturel kleur gehad en nu bijna een jaar een AWU2 in Zwart, maar ik ga niet meer voor zwart. Op meerdere plaatsen is de zwarte coating van het horloge af. Bij naturel had ik ook wel wat krasjes maar die vallen nauwelijks op.
Thx voor je reactie!
©2004
Even een tip voor mensen die al een tijdje geen resultaat hadden bij saturatie metingen tijdens slaap en net als ik de theater modus aan hebben tijdens het slapen; als je naar de app ‘gezondheid’ gaat en dan naar ‘saturatie’ en onderin weer naar ‘saturatie’ dan moet je hier even de switch omzetten bij ‘in theater modus’.
©2004
waarom heb je de theater modes aan tijdens het slapen ?hk12nl schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:21:
Even een tip voor mensen die al een tijdje geen resultaat hadden bij saturatie metingen tijdens slaap en net als ik de theater modus aan hebben tijdens het slapen; als je naar de app ‘gezondheid’ gaat en dan naar ‘saturatie’ en onderin weer naar ‘saturatie’ dan moet je hier even de switch omzetten bij ‘in theater modus’.
Dat is persoonlijk toch? Dus de antwoorden die je gaat krijgen gaan je daar niet heel veel mee helpen vrees ikGekkenhuis schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:42:
Ik heb ook een zwarte ultra. ontzettend lang zitten twijfelen of ik wel voor de zwarte moet gaan.hk12nl schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:55:
[...]
Hmmm daar was ik wel al bang voor. Op mijn Ultra 1 zitten ook wat krasjes maar die vallen inderdaad amper op. Ik vind een zwarte echter wel mooi…
Thx voor je reactie!
Moet eerlijk bekennen dat hij wel tegen een stootje kan MAAR als je eenmaal een krasje hebt zie je deze wel veel beter zitten dan op een naturel. Ik zou persoonlijk (ook al vind ik een zwarte veel en veel mooier) niet meer voor een zwarte gaan maar voor de naturel.
Zodat het scherm niet aangaat iedere keer als je je in je slaap omdraait/beweegt.Carlos0_0 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:25:
[...]
waarom heb je de theater modes aan tijdens het slapen ?
Ook worden dan alle meldingen stilgehouden.
Is toch wel prettig voor een ongestoorde nachtrust
Zeker maar daarvoor heb ik de niet storen modes(Geen meldingen), en een ander klokje de zonnestand als watchface bij de niet storen modes ingesteld(Deze is vrij donker in de avond)Haga schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:18:
[...]
Zodat het scherm niet aangaat iedere keer als je je in je slaap omdraait/beweegt.
Waarom gebruik je de slaapmodus dan niet? Die is daar voorHaga schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:18:
[...]
Zodat het scherm niet aangaat iedere keer als je je in je slaap omdraait/beweegt.
Ik heb die ooit eens uitgezet. Vond dat niet prettig werken.Kassad schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:46:
[...]
Waarom gebruik je de slaapmodus dan niet? Die is daar voor
©2004
Thx. Ik blijf twijfelen dus ik ga er nog even over nadenken.SB! schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:20:
[...]
Ik heb ook een zwarte ultra. ontzettend lang zitten twijfelen of ik wel voor de zwarte moet gaan.
Moet eerlijk bekennen dat hij wel tegen een stootje kan MAAR als je eenmaal een krasje hebt zie je deze wel veel beter zitten dan op een naturel. Ik zou persoonlijk (ook al vind ik een zwarte veel en veel mooier) niet meer voor een zwarte gaan maar voor de naturel.
Edit: moet wel zeggen ik heb jaren een reguliere zwarte Watch gehad en daar vond ik het wel meevallen. En ik vind zwart eigenlijk mooier.. twijfel twijfel
[ Voor 12% gewijzigd door hk12nl op 11-09-2025 10:43 ]
©2004
Die snap ik op zich nog wel, begon ook altijd te piepen van hup je moet naar bed enzo.hk12nl schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:14:
[...]
Ik heb die ooit eens uitgezet. Vond dat niet prettig werken.
Ook het wakker maken vond ik ontzettend irritant, dat die van tevoren een beetje gaat trillen om je pols.
Dit heb ik toen ook uitgezet, ben toen voor slaap Autosleep gaan gebruiken(Heb hier ook de hartslagmeter van).
https://apps.apple.com/nl...slaaptracker/id1164801111
[ Voor 10% gewijzigd door Carlos0_0 op 11-09-2025 10:21 ]
Slaapmodus vindt ik niet prettig werken.Kassad schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:46:
[...]
Waarom gebruik je de slaapmodus dan niet? Die is daar voor
Heb gewoon opdrachten gemaakt.
Ik heb het nu weer eens aangezet. Kijken wat het doet.Carlos0_0 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:19:
[...]
Die snap ik op zich nog wel, begon ook altijd te piepen van hup je moet naar bed enzo.
Ook het wakker maken vond ik ontzettend irritant, dat die van tevoren een beetje gaat trillen om je pols.
Dit heb ik toen ook uitgezet, ben toen voor slaap Autosleep gaan gebruiken(Heb hier ook de hartslagmeter van).
Maar doet hij ook voor je wekker al trillen? Dat wist ik niet. Heb het dan ook al jaren uit staan. Tenminste gebruikte de slaap focus wel, alleen reageerde mijn scherm dus anders als hij in die modus stond..
©2004
Dat deed die al vanaf het begin, inderdaad trillen voor je wekker afgaat.hk12nl schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:42:
[...]
Ik heb het nu weer eens aangezet. Kijken wat het doet.
Maar doet hij ook voor je wekker al trillen? Dat wist ik niet. Heb het dan ook al jaren uit staan. Tenminste gebruikte de slaap focus wel, alleen reageerde mijn scherm dus anders als hij in die modus stond..
Ik ben echter al voor mijn wekker wakker, dus lig ik een beetje rustig tot eruit ga(dus dan vind ik die trillingen steeds irritant).
Ik heb ook interesse in een Ultra 3. Ik zie op Youtube, waar ze dat beschadigen van die zwarte coating benoemen, overal 'dat het wel meevalt'. Maar je ziet elk klein pitje wat er wél op zit, wel extra goed. Dat zou mij irriteren.hk12nl schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:45:
[...]
Ik ga voor zwart. Heb nu 2,5 jaar een naturel gehad. Maar is natuurlijk wel heel persoonlijk
Mijn analoge horloges zijn ook niet zwart, dus ik heb eigenlijk al besloten voor natural titanium te gaan.
My 2 cents
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Weet dat dit uit te schakelen is (app gezondheid -> slaap -> volledig schema en opties -> slaapherinneringen uit), maar to each their own natuurlijk.Carlos0_0 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:19:
[...]
Die snap ik op zich nog wel, begon ook altijd te piepen van hup je moet naar bed enzo.
En je wordt gewoon wakker gemaakt met trillingen op de ingestelde alarmtijd. Niet eerder of zo.
Ik heb de zwarte Ultra 2 sinds release date. En het horloge echt wel een aantal keren gestoten tegen deurlijsten, muur e.d. De eerste keer dat dat gebeurde dacht ik dat ik een flinke beschadiging had, maar het was de verf van de deur die er op zat en ik kon het zo weg poetsen.hk12nl schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:45:
[...]
Heb net even goed gekeken en heb aan de bovenkant wat hele lichte schade, die je eigenlijk pas goed ziet als je een foto maakt en dan inzoomt op de foto.
Ik heb het horloge een jaar intensief gedragen, met sporten, zwemen, tuinieren. Dus op zicht houdt de zwarte coating zich super goed. Milanese band ben ik tevreden over. Was in het begin wel even wennen om de juiste strakte te vinden. Had hiervoor de Milanese loop van de normale Watch die je met een magneetje makkelijk traploos kan verstellen.
Welnee, als je het instelt dan trilt hij als wekker. Maar dat kan je ook uitzetten, of je kan geluid instellen, het is gewoon een wekker. Die ook meteen je slaapmodus uitzet.hk12nl schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:42:
[...]
Ik heb het nu weer eens aangezet. Kijken wat het doet.
Ik vind een tril wekker juist perfect, ik word wakker maar mijn vriendin niet.
Bij mij ging die echt van te voren trillen, om je langzaam wakker te maken.Kassad schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:23:
[...]
Welnee, als je het instelt dan trilt hij als wekker. Maar dat kan je ook uitzetten, of je kan geluid instellen, het is gewoon een wekker. Die ook meteen je slaapmodus uitzet.
Ik vind een tril wekker juist perfect, ik word wakker maar mijn vriendin niet.
Nu was het misschien een instelling, maar had geen zin toen om te kijken waar.
Zoals men vroeger wel zei, apekool ende lariekoek. Hij trilt om je wakker te maken, het gebeurt gewoon op het moment dat je wekker staat. Ik gebruik deze functie sinds het erin zit.Carlos0_0 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:06:
[...]
Bij mij ging die echt van te voren trillen, om je langzaam wakker te maken.
Nu was het misschien een instelling, maar had geen zin toen om te kijken waar.
[ Voor 16% gewijzigd door Kassad op 11-09-2025 17:12 ]
Niks lariekoek heb het zelf ook gebruikt.Kassad schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:10:
[...]
Zoals men vroeger wel zei, apekool ende lariekoek. Hij trilt om je wakker te maken, het gebeurt gewoon op het moment dat je wekker staat. Ik gebruik deze functie sinds het erin zit.
Zoals gezegd al, het zal vast een instelling zijn geweest en dus ja dat klopt
https://www.google.com/se...sclient=mobile-gws-wiz-hp
[ Voor 58% gewijzigd door Carlos0_0 op 11-09-2025 17:18 ]
Die AI samenvatting die je stuurt geeft de samenvatting van apps van derden die dat doen. De Sleep app van Apple doet het niet, staat ook nergens op de site van Apple, ik heb het nog nooit meegemaakt. ik zou het namelijk wel erg graag willen dus baal al vanaf het begin dat de app het niet doet. Ik weet dat er wel sprake van is geweest, dat de app je in lichte slaap zou wakker maken maar het is helaas (nog) niet geïmplementeerd.Carlos0_0 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:15:
[...]
Niks lariekoek heb het zelf ook gebruikt.
Zoals gezegd al, het zal vast een instelling zijn geweest en dus ja dat klopt
https://www.google.com/se...sclient=mobile-gws-wiz-hp
[ Voor 4% gewijzigd door Kassad op 11-09-2025 17:27 ]
Klopt, naast dit zou ik ook wel een alarm willen instellen tijdens een bepaalde fase van je slaap, binnen een tijdswindow vóór je ingestelde alarmtijd. Dit heeft Apple Sleep ook nooit gekund.Kassad schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:25:
De Sleep app van Apple doet het niet, staat ook nergens op de site van Apple, ik heb het nog nooit meegemaakt. ik zou het namelijk wel erg graag willen dus baal al vanaf het begin dat de app het niet doet.
O ja klopt ik zie het ook, niet goed gezien via de telefoon snel tijdens het koken.Kassad schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:25:
[...]
Die AI samenvatting die je stuurt geeft de samenvatting van apps van derden die dat doen. De Sleep app van Apple doet het niet, staat ook nergens op de site van Apple, ik heb het nog nooit meegemaakt. ik zou het namelijk wel erg graag willen dus baal al vanaf het begin dat de app het niet doet. Ik weet dat er wel sprake van is geweest, dat de app je in lichte slaap zou wakker maken maar het is helaas (nog) niet geïmplementeerd.
Blijf er verder bij dat die het bij mij wel deed, want ik ben erna pas na een 3th party app gegaan.
Goed het is al lang geleden dit werd geïntroduceerd bij de Watch.
Misschien dat het een foutje was bij mij, of iets anders geen idee. Maar goed ik laat het hier verder bij.
Ik zet slaap gewoon handmatig aan en uit. Krijg nooit meldingen en ook geen wekker via die app. Gewoon als ik in bed ga liggen tik ik slaap focus aan en als ik uit bed stap weer uit.Carlos0_0 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:19:
[...]
Ach het is ook helemaal niet zo belangrijk, we zijn het iig eens dat-ie nu niet doetCarlos0_0 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:39:
[...]
O ja klopt ik zie het ook, niet goed gezien via de telefoon snel tijdens het koken.
Blijf er verder bij dat die het bij mij wel deed, want ik ben erna pas na een 3th party app gegaan.
Goed het is al lang geleden dit werd geïntroduceerd bij de Watch.
Misschien dat het een foutje was bij mij, of iets anders geen idee. Maar goed ik laat het hier verder bij.
Dat kan met Sleep Cycle, deze gebruik ik namelijk zelf.Radiodurans schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:30:
[...]
Klopt, naast dit zou ik ook wel een alarm willen instellen tijdens een bepaalde fase van je slaap, binnen een tijdswindow vóór je ingestelde alarmtijd. Dit heeft Apple Sleep ook nooit gekund.
Je kan een 'dynamische' wekker zetten die rekening houdt met de slaapcyclus waar je in zit.
Dus je stelt je alarm in ttussen twee tijdstippen en wanneer je horloge/de app registreert dat je binnen die bandbreedte in lichte staap bent gaat het horloge zachtjes (en steeds harder) pulseren om je te wekken.
Werkt voor mij hartstikke goed, maar N=1
Eric, Signing off !!
Zoals gezegd de app Sleep Cycle dus welRadiodurans schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:30:
[...]
Klopt, naast dit zou ik ook wel een alarm willen instellen tijdens een bepaalde fase van je slaap, binnen een tijdswindow vóór je ingestelde alarmtijd. Dit heeft Apple Sleep ook nooit gekund.
Eric, Signing off !!
Hier de series 10 besteld. Morgen kan ik hem ophalen.
Nu nog goede apps zoeken
Nu nog goede apps zoeken
Gefixt!
[ Voor 102% gewijzigd door mprkooij op 14-09-2025 18:34 ]
Nice! Zit hier ook over na te denken. Batterij van huidige 6 wordt slecht. Nog een mooie deal gevonden? Vroeg me af of de prijs nog gaat zakken nu de 11 er is. Zie dat Apple zelf ook refurbished aanbiedt.Roofie schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:59:
Hier de series 10 besteld. Morgen kan ik hem ophalen.
Nu nog goede apps zoeken
Wellicht een gekke vraag:
Heeft de Apple Watch na opstarten enkele seconden nodig om te verbinden met bluetooth met je iPhone?
Heeft de Apple Watch na opstarten enkele seconden nodig om te verbinden met bluetooth met je iPhone?
Niet dat ik weet. Waar loop je tegenaan?DaanHybrix schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:11:
Wellicht een gekke vraag:
Ik had gister mijn Apple Watch een update gedaan. Het downloaden en installeren deed hij gister 3 uurtjes over. Na het herstarten na de update deed ie enkele seconden over om te connecteren met mijn iPhone.meesje schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:13:
[...]
Niet dat ik weet. Waar loop je tegenaan?
's Nachts doe ik altijd mijn iPhone en Apple Watch uit. Toen ik beide aandeed, had mijn Apple Watch enkele secondes nodig om te connecteren met mijnn iPhone via Bluetooth.
Ik zet deze apparaten nooit uit en heb dit dus nooit ervaren. Ik kan me wel voorstellen als apparaten wakker worden ze even de tijd nodig hebben.DaanHybrix schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:18:
[...]
Ik had gister mijn Apple Watch een update gedaan. Het downloaden en installeren deed hij gister 3 uurtjes over. Na het herstarten na de update deed ie enkele seconden over om te connecteren met mijn iPhone.
's Nachts doe ik altijd mijn iPhone en Apple Watch uit. Toen ik beide aandeed, had mijn Apple Watch enkele secondes nodig om te connecteren met mijnn iPhone via Bluetooth.
Kreeg deze foutmelding op mn Ultra bij poging tot updaten naar watchOS 26 :
:strip_exif()/f/image/zL2MMSq9ox6AFQZLr5YsCUdk.png?f=user_large)
via iPhone Watch App toen maar geprobeerd, kreeg ik dit :
/f/image/8sDwHJrCcXbDYelWG8iKadPc.png?f=fotoalbum_large)
Echter :
/f/image/zcMzfNTFrLtNlosaZ5NaAWgO.png?f=fotoalbum_large)
Kennelijk is mijn Xs te oud om het apart verkochte product watch Ultra te updaten naar de laatste firmware
Had wel wat eleganter door Apple afgehandeld kunnen worden met een betere foutmelding op de Ultra : 'Please buy a new iPhone if you want to update your watch'
:strip_exif()/f/image/zL2MMSq9ox6AFQZLr5YsCUdk.png?f=user_large)
/f/image/8sDwHJrCcXbDYelWG8iKadPc.png?f=fotoalbum_large)
Echter :
/f/image/zcMzfNTFrLtNlosaZ5NaAWgO.png?f=fotoalbum_large)
Kennelijk is mijn Xs te oud om het apart verkochte product watch Ultra te updaten naar de laatste firmware
Had wel wat eleganter door Apple afgehandeld kunnen worden met een betere foutmelding op de Ultra : 'Please buy a new iPhone if you want to update your watch'
Uitzetten hoeft niet hoor, je kan ze gewoon aan laten en ergens laten liggen.DaanHybrix schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:18:
[...]
Ik had gister mijn Apple Watch een update gedaan. Het downloaden en installeren deed hij gister 3 uurtjes over. Na het herstarten na de update deed ie enkele seconden over om te connecteren met mijn iPhone.
Als je niet wil dat ze geluid maken ofzo, heb je daar de stille modes voor. en anders kan je ze ook in Vliegtuig stand zetten.
Maar goed doe wat je zelf prettig vind uiteraard
Het is normaal als je iets echt uit zet, dat ze eerst even tijd nodig hebben om te verbinden.
Als je scherm aan is, betekent niet dat alle toeters en bellen direct werken in 1 seconden werken.
Dit is een kwestie van eerst je Iphone updaten naar IOS 26 en daarna je watch.hipster schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:29:
Kreeg deze foutmelding op mn Ultra bij poging tot updaten naar watchOS 26 :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echter :
[Afbeelding]
Kennelijk is mijn Xs te oud om het apart verkochte product watch Ultra te updaten naar de laatste firmware![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Helaas is dat de volgorde en niet andersom...
iPhone XS valt buiten de iOS 26 support , dus vandaarChris89 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:02:
[...]
Dit is een kwestie van eerst je Iphone updaten naar IOS 26 en daarna je watch.
Helaas is dat de volgorde en niet andersom...
Vandaag de ultra 3 gekregen en gekoppeld aan m’n iPhone
Mouse Apple Watch los gekoppeld en met backup dus terug gezet op de ultra 3
Is de oude Watch meteen gewist nj
Wil m doorverkopen of moet ik verder nog wat doen
Mouse Apple Watch los gekoppeld en met backup dus terug gezet op de ultra 3
Is de oude Watch meteen gewist nj
Wil m doorverkopen of moet ik verder nog wat doen
Zelf zit ik met mobiel abbonement bij Vodafone, mijn vriendin bij KPN.
Nu heeft Vodafone de nieuwe AWU3 niet in titanium met milanese bandje te koop en KPN wel.
Kan zij de AW bestellen, na 1 dag de multisim opzeggen, en ik vervolgens bij Vodafone een esim optie toevoegen en deze aan de AW koppelen of zit er een soort provider lock in als je deze direct bij een provider koopt?
Nu heeft Vodafone de nieuwe AWU3 niet in titanium met milanese bandje te koop en KPN wel.
Kan zij de AW bestellen, na 1 dag de multisim opzeggen, en ik vervolgens bij Vodafone een esim optie toevoegen en deze aan de AW koppelen of zit er een soort provider lock in als je deze direct bij een provider koopt?
Toch even checken wat ik nou fout doe met mijn Apple Watch SE van vorig jaar. Ik ben sinds kort hardlopen gaan opbouwen met de Evy app. Ik synchroniseer de app op de watch met die op mijn telefoon want die laat ik liever thuis en verbind dan Airpods met de watch om instructies te luisteren wat prima werkt.
Nou wil ik ook eens wat muziek luisteren tijdens een training, maar hier loop ik op vast. Ik heb een playlist vanuit Spotify gedownload naar de Watch, maar als ik buiten ben vraagt Spotify op m'n watch alsnog om de app op de telefoon. Is het niet mogelijk om alleen op de Watch zowel de Evy app te luisteren met een Spotifty liedje op de achtergrond? Hopelijk zie ik iets over het hoofd, maar het voelt inmiddels alsof de techniek m'n leeftijd begint in te halen
Nou wil ik ook eens wat muziek luisteren tijdens een training, maar hier loop ik op vast. Ik heb een playlist vanuit Spotify gedownload naar de Watch, maar als ik buiten ben vraagt Spotify op m'n watch alsnog om de app op de telefoon. Is het niet mogelijk om alleen op de Watch zowel de Evy app te luisteren met een Spotifty liedje op de achtergrond? Hopelijk zie ik iets over het hoofd, maar het voelt inmiddels alsof de techniek m'n leeftijd begint in te halen
Hier gaat het mis. Eigenlijk werkt het allemaal alleen goed als je de Apple apps gebruikt, dus in dit geval Apple Music.
Dit is de reden dat ik naar Apple Music ben overgestapt, hardlopen zonder iPhone en Spotify gaat gewoon niet samen. Spotify AW app is waardeloos. Apple Music werkt als een zonnetje.Southern Sun schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:08:
Toch even checken wat ik nou fout doe met mijn Apple Watch SE van vorig jaar. Ik ben sinds kort hardlopen gaan opbouwen met de Evy app. Ik synchroniseer de app op de watch met die op mijn telefoon want die laat ik liever thuis en verbind dan Airpods met de watch om instructies te luisteren wat prima werkt.
Bij mij werkte Spotify ook niet goed met m'n Airpods Pro 2. Alsof de Bluetooth connectie haperde, maar die was gewoon goed, andere apps konden gewoon goed geluid afspelen.Southern Sun schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:08:
Met m'n andere oortjes ging het wel prima. Dus wellicht iets dat je kunt proberen als je nog wat anders hebt liggen. Wanneer je op deze combinatie gaat zoeken kom je ook allerlei fora en threads tegen met vergelijkbare issues. Heel jammer.
Een overstap naar Apple Music, of een andere dienst, is best irritant. Wij hebben het uiteindelijk wel gedaan, nadat Spotify weer eens de prijzen omhoog gooide.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Dank voor de reacties hierboven, dan worden het voorlopig maar mindfull rondjes. Ik “loop” nu tegen nog een ander probleem aan waar ik ook nog niet een antwoord op kan vinden en dat is dat de hartslag veel minder vaak wordt gemeten dan voorheen.
Tot 1 of 2 weken geleden zag ik gedurende de dag veel en regelmatige meetpunten, maar nu open ik vaak de hartslag op de Watch en zie ik bijv. staan dat de laatste meting 30-45 min geleden is. Vanmiddag zie ik zelfs een gat van 2 uur zonder geregistreerde metingen. Er staat nu ook geen rust hartslag meer, maar 2 streepjes.
Polsdetectie en hartslag zijn geactiveerd, software is up to date en ik draag ‘m niet anders om de pols. Mis ik nog iets anders of ligt het probleem wellicht aan mijn Watch?
Tot 1 of 2 weken geleden zag ik gedurende de dag veel en regelmatige meetpunten, maar nu open ik vaak de hartslag op de Watch en zie ik bijv. staan dat de laatste meting 30-45 min geleden is. Vanmiddag zie ik zelfs een gat van 2 uur zonder geregistreerde metingen. Er staat nu ook geen rust hartslag meer, maar 2 streepjes.
Polsdetectie en hartslag zijn geactiveerd, software is up to date en ik draag ‘m niet anders om de pols. Mis ik nog iets anders of ligt het probleem wellicht aan mijn Watch?
[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 24-09-2025 18:47 ]
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.