MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Vreemd mijn Ultra2 staat op 90Db, naar mijn idee ook nooit iets aangepast.freshy98 schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:07:
[...]
Hier nooit iets aangepast, en de standaard is 80dD, zo te zien?
dB, we typten het beiden verkeerd :-)Carlos0_0 schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:51:
[...]
Vreemd mijn Ultra2 staat op 90Db, naar mijn idee ook nooit iets aangepast.
Maar wellicht een oude default van Apple?
Ik heb een Ultra 1, een maand nadat ie uitkwam.
Geen idee, puur een gok.
Geen idee zou kunnen ik heb al jaren een Apple Watch, 2,5,7 en nu een jaar bijna de Ultra2(dus zou zomaar kunnen oude instelling).freshy98 schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:21:
[...]
dB, we typten het beiden verkeerd :-)
Maar wellicht een oude default van Apple?
Ik heb een Ultra 1, een maand nadat ie uitkwam.
Geen idee, puur een gok.
Dat had ik aan, en gecontroleerd.Carlos0_0 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:36:
Locatie delen met de weer app misschien uit staan(Op de watch in de weer app), of locatie voorzieningen in ze geheel ?(Op de iphone).
Maar als ik de app open op de iPhone dan vraagt hij weer om bevestiging.
De apps worden niet op mijn Watch weergegeven.
Nee. Tijd terug wel een keer gehad dat de Runkeeper complicatie verdwenen was van de wijzerplaat. Toen moest ik het op alle wijzerplaten weer opnieuw toevoegen, maar liep verder niet tegen problemen aan. Wel vaker gekke bugs na updaten, maar van de afgelopen update heb ik niks gemerkt.Stimulate14 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:25:
Ik heb sinds de update van vorige week last dat veel apps niet op mijn wijzerplaat staan, voorbeeld het weerbericht. Is gewoon een leeg vak op mijn plaat. Als je dit aantikt krijg je de vraag of ik het locatie delen wil inschakelen. Erg irritant, meer mensen last van?
En de app verwijderen van je Apple Watch en weer opnieuw installeren al geprobeerd?
Ik denk dat je gewoon flink pech hebt. Ik heb zelf een Apple Watch S6 van mei 2021. Ik zit nog steeds op een batterijconditie van 87%. Ik doe precies hetzelfde als jij.MooDyBLueS schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:19:
[...]
Dat zou inderdaad verschil kunnen maken, ik laad dus wel naar 100%, maar voorheen ging hij direct om mijn pols als hij op 100% zat omdat ik hem 's ochtends na het slapen gelijk aan de lader gooide en ik ondertussen mijzelf gereed ging maken, koffie zetten, dat soort dingen.
Daarentegen heb ik ook vaak gehad dat ik vanwege tijdgebrek niet naar de 100% kon laden maar wel minstens 75-80% altijd en dan legde ik hem in de avond er nog even op. Ik heb ook weleens gezocht naar een instelling voor de melding tot 80%, maar los van de melding die ik op mijn iPhone krijg die zegt dat hij opgeladen is, kan ik geen andere meldingen instellen volgens mij. Wel heb ik Optimised Charging aanstaan, maar of hij daadwerkelijk daar wat mee doet?
Maar nu moet ik ook zeggen dat 78% of 86% maar 8% scheelt en dus geen dag en nacht verschil in ervaring zou moeten geven. Of anders gezegd: slechts 12,5 uur accuduur wat in 90% van mijn gevallen bestaat uit een 30-60 minuten workout en de rest van de dag alleen maar notifications (die ik ook voor een deel beperkt heb). De enige apps die ik gebruik zijn de Kinomap hartslagmeter voor als ik op mijn spinfiets zit en sporadisch de Workoutdoors app voor als ik een uitgestippelde route wil wandelen in een voor mij nieuw gebied. En dan nog als laatste StepsApp vanwege de betere/leukere complications dan die van Apple zelf, maar sinds de batterij achteruit is gegaan ben ik ook van mijn standaard Chronograph Pro naar Meridian gegaan met als enige complications: datum, accu, weer (temp), rings.
En ja, als ik even nog het uitstapje naar de vergelijking met een andere smartwatch maak: ik gebruik relatief weinig van de AW mogelijkheden, dus ymmv, maar ik denk dus oprecht dat ik na 2,5 jaar voor het eerst een Apple product heb wat ik compleet af ga schrijven en overstap naar wat anders. Ter info: ik heb hiervoor een Xiaomi Band gehad, lelijk ding, maar deed voor 3 tientjes 90% hetzelfde. En ja, sensoren voor hartslag en dergelijke zullen minder nauwkeurig zijn, dat geloof ik wel, maar andere dingen zoals slaap schijnen zelfs bij Apple gewoon schattingen te zijn puur obv beweging en hartslag en niet daadwerkelijke metingen van welk slaap stadium je in zit, omdat dat nu eenmaal onmogelijk is met welke smartwatch dan ook. En wat hou je dan voor een simpele ziel als ik over? Notifications en wat workout dingen. Als Workoutdoors en Kinomap hrm het enige is wat ik moet missen, kan ik daar mee leven. Die laatste kan ik vervangen door de bij mijn fiets meegeleverde hrm band, maar ik vond de AW gewoon makkelijker. En voor Workoutdoors is de iPhone met gpx route apps nog altijd beschikbaar, ook iets minder fijn maar te overleven.
Ik laad standaard 's ochtends na het opstaan op. Meestal is die dan nog niet tot 100% opgeladen, als ik de deur uitga. Soms is hij zelfs niet eens tot 80% opgeladen, maar dan moet ik hem 's avonds voor het naar bed gaan even kort opladen tot boven 20% om de nacht door te komen. Normaliter is dat niet nodig, als ik hem 's ochtends boven 80% oplaadt.
Als de batterij niet meer bruikbaar is, ga ik in ieder geval niet voor 100 euro een nieuwe batterij erin laten zetten. Ik hoop dat hij minimaal nog een jaar meegaat.
Laad onregelmatig op en probeer tussen de 20%-80% te blijven.
Lukt niet altijd.
Gebruik een oude iPhone 5W lader en dat gaat voor mij snel genoeg.
Batterijconditie 100%.
Lijkt inderdaad steeds meer op flinke pech inderdaad. Wel vraag ik me af of het feit dat de s7 de eerste was die fast charging ondersteunde hier ook impact op heeft?Greldinard schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:36:
[...]
Ik denk dat je gewoon flink pech hebt. Ik heb zelf een Apple Watch S6 van mei 2021. Ik zit nog steeds op een batterijconditie van 87%. Ik doe precies hetzelfde als jij.
Ik laad standaard 's ochtends na het opstaan op. Meestal is die dan nog niet tot 100% opgeladen, als ik de deur uitga. Soms is hij zelfs niet eens tot 80% opgeladen, maar dan moet ik hem 's avonds voor het naar bed gaan even kort opladen tot boven 20% om de nacht door te komen. Normaliter is dat niet nodig, als ik hem 's ochtends boven 80% oplaadt.
Als de batterij niet meer bruikbaar is, ga ik in ieder geval niet voor 100 euro een nieuwe batterij erin laten zetten. Ik hoop dat hij minimaal nog een jaar meegaat.
Ik heb destijds wel om die reden de s7 gekozen evenals het always-on scherm. Dat was mij de meerprijs tov een SE of oudere s6 wel waard.
Ook heb ik destijds gekeken naar de support voor watchOS en dat zelfs de series 4 nog supported werd was mijn gedachte: ook met mijn s7 kan ik dan 4 jaar doen, zowel qua hardware als software. Inmiddels 2,5 jaar verder dus en de ergernis is helaas dagelijks.
Het is eigenlijk ook bizar dat het Apple nog steeds niet lukt (Ultra voorbehouden) om een 2-3 daagse batterijtijd te halen. Terwijl de iPhone juist (nog steeds) bekend staat om z'n efficiëntie en vaak wel 20-30% kleinere batterijen dan een vergelijkbaar Android toestel is het juist de Wear OS smartwatches die Apple gewoon kei en keihard verslaan. Ik heb me sinds mijn eerste post hierover daarop zitten inlezen, ook omdat ik bijv. zag dat Xiaomi met de 15 Ultra en Pad 7 Pro remote bediening vanaf en hele goede integratie met zelfs macOS hebben. Iets wat wij met iPhones in Nederland nog steeds niet hebben (ja, via omwegen die niet altijd prettig zijn). De Google Pixel Watch 3 heeft in 41mm uitvoering (ik heb immers ook de 41mm s7, kleine polsen
Wat doet Apple toch met z'n smartwatches dat ze zo bizar slecht meegaan en er gewoon géén verbeteringen in zitten? Ook de s10 erbij opgezocht, maar die claimt nog altijd dezelfde 18 uur, maximaal welteverstaan. Niet dat ik gelijk naar Android+Wear OS overstap, maar bizar vind ik het wel.
Ik heb met mijn s7 ook nooit een fast charger gebruikt, ik lees ook veel dat die niet goed zijn voor batterijen. Ik heb zelf always-on display uit staan en haal lachend 24 uur met de s7 als ik deze helemaal oplaad (wat ik nooit doeMooDyBLueS schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:59:
[...]
Lijkt inderdaad steeds meer op flinke pech inderdaad. Wel vraag ik me af of het feit dat de s7 de eerste was die fast charging ondersteunde hier ook impact op heeft?
Ik heb destijds wel om die reden de s7 gekozen evenals het always-on scherm. Dat was mij de meerprijs tov een SE of oudere s6 wel waard.
Ook heb ik destijds gekeken naar de support voor watchOS en dat zelfs de series 4 nog supported werd was mijn gedachte: ook met mijn s7 kan ik dan 4 jaar doen, zowel qua hardware als software. Inmiddels 2,5 jaar verder dus en de ergernis is helaas dagelijks.
Het is eigenlijk ook bizar dat het Apple nog steeds niet lukt (Ultra voorbehouden) om een 2-3 daagse batterijtijd te halen. Terwijl de iPhone juist (nog steeds) bekend staat om z'n efficiëntie en vaak wel 20-30% kleinere batterijen dan een vergelijkbaar Android toestel is het juist de Wear OS smartwatches die Apple gewoon kei en keihard verslaan. Ik heb me sinds mijn eerste post hierover daarop zitten inlezen, ook omdat ik bijv. zag dat Xiaomi met de 15 Ultra en Pad 7 Pro remote bediening vanaf en hele goede integratie met zelfs macOS hebben. Iets wat wij met iPhones in Nederland nog steeds niet hebben (ja, via omwegen die niet altijd prettig zijn). De Google Pixel Watch 3 heeft in 41mm uitvoering (ik heb immers ook de 41mm s7, kleine polsen) een 307 mAh accu waarmee volgens diverse (ook Nederlandse) reviews prima 1,5 dag oftewel 36 uur te halen valt, mits je niet in extreme mate gps gebruikt. Apple zegt over de s7 dat deze "up to 18 hours" meegaat, maximaal dus, met een 309 mAh accu.
Wat doet Apple toch met z'n smartwatches dat ze zo bizar slecht meegaan en er gewoon géén verbeteringen in zitten? Ook de s10 erbij opgezocht, maar die claimt nog altijd dezelfde 18 uur, maximaal welteverstaan. Niet dat ik gelijk naar Android+Wear OS overstap, maar bizar vind ik het wel.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Als je dat allemaal moet gaan doen, kan je net zo goed een SE kopen, want dan zit er letterlijk geen verschil meer tussen beide.
En zoals gezegd: met iPhones nooit dergelijke ervaringen gehad en die worden ook "gewoon gebruikt". Wij zijn zuinig op onze spullen maar gebruik ze gewoon als gebruiksvoorwerpen en gaan ze niet pamperen door bewust niet snel te laden of wat dan ook. En de Watch is dus het eerste waar ik een dergelijke slechte ervaring bij heb.
Niks bijzonders, maar ze ontwerpen de Apple Watch op een batterijduur van 18 uur. Apple Watch Series 10 is efficiënter en daarbij is gekozen om de Apple Watch dunner te maken. Dus er zijn wel verbeteringen, maar niet de verbeteringen waar jij op hoopt.MooDyBLueS schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:59:
[...]
in de s10 46mm zit een 327 mAh accu in, vergeleken met de 45mm s7 waar 309 mAh in zit is dat gewoon een verhoging van accucapaciteit hoor. En dan nog altijd dezelfde 18 uur claimen.
Dunner zit hem in het volgende:
Bron.The 9.7 mm case, the thinnest Watch so far, required miniaturization of various components, including the speaker, logic board, and metal backing.
Geen enkele melding over een kleinere accu wat ook feitelijk onjuist is.
En zelfs dan: ik haalde het argument aan dat Wear OS devices zoals de Pixel Watch 3 wel 36 uur kunnen halen, het dubbele van een Apple Watch s7-s10. Ook met always-on display, hartslagmeting, notifications, apps, gps gebruik, noem het maar op.
Wat Apple goed doet op iOS/iPhone gebied, doen ze dus niet op watchOS gebied, zoveel is duidelijk.
Doe even normaal. Apple ontwerpt zijn Apple Watch modellen al jaren op 18 uur, meer niet. Ze claimen inderdaad elke keer 18 uur. Geen idee wat je verder met je feitjes moet. Fijne avond.MooDyBLueS schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:47:
@L23 Heel eerlijk: je klinkt nu als een fanboy. Want het gaat niet eens om wat ik wil. Het gaat om feiten.
Nee. Maar het is ook op mijn telefoon dat er constant wordt gevraagd om de locatie vanwege de Weer app. Die staat op 'Altijd' maar hij blijft dus mekkeren.L23 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:18:
[...]
Nee. Tijd terug wel een keer gehad dat de Runkeeper complicatie verdwenen was van de wijzerplaat. Toen moest ik het op alle wijzerplaten weer opnieuw toevoegen, maar liep verder niet tegen problemen aan. Wel vaker gekke bugs na updaten, maar van de afgelopen update heb ik niks gemerkt.
En de app verwijderen van je Apple Watch en weer opnieuw installeren al geprobeerd?

Nou ik heb de S7 vooral gekozen omdat op dat moment het scherm iets groter was, en die ene mm scheelt daadwerkelijk. Daarnaast zitten er wat extra sensoren in die met sporten wel interessant zijn. Ik kwam van een S5 en merkte het grotere scherm echt direct.MooDyBLueS schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:26:
@Kassad Met alle respect, en dit is niet tegen jou bedoelt, maar als ik always-on moet gaan uitzetten of zelfs energiebesparende modus moet gaan gebruiken en niet mag laden zoals het product ontworpen is, waarom zou ik dan überhaupt zo'n toestel kopen?
Als je dat allemaal moet gaan doen, kan je net zo goed een SE kopen, want dan zit er letterlijk geen verschil meer tussen beide.
Ik ben bang dat je gewoon pech hebt gehad met deze batterij, soms heb je een batterij die sneller slijt, waarbij cellen defect raken.MooDyBLueS schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:26:
En zoals gezegd: met iPhones nooit dergelijke ervaringen gehad en die worden ook "gewoon gebruikt". Wij zijn zuinig op onze spullen maar gebruik ze gewoon als gebruiksvoorwerpen en gaan ze niet pamperen door bewust niet snel te laden of wat dan ook. En de Watch is dus het eerste waar ik een dergelijke slechte ervaring bij heb.
[ Voor 27% gewijzigd door Kassad op 11-04-2025 11:49 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik moet normaal doen? Jij weigert in te zien dat er meer is dan Apple spul en dat anderen het dus feitelijk beter doen. En jij haalt er "feiten" bij dat de s10 dunner zou zijn geworden door een kleinere accu en daarmee zou blijken dat ze efficiënter zijn geworden, wat dus niet zo is, dat haal ik aan en dan ga je ineens zo reageren? Ik probeer gewoon een gezonde discussie over de accuduur en het vergelijk aan te halen dat andere fabrikanten uit min of meer dezelfde hardware veel meer accuduur weten te halen, maar iets zegt me dat je dat gewoon niet wilt horen. Daar hebben ze dus een naam voor: fanboys.L23 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:49:
[...]
Doe even normaal. Apple ontwerpt zijn Apple Watch modellen al jaren op 18 uur, meer niet. Ze claimen inderdaad elke keer 18 uur. Geen idee wat je verder met je feitjes moet. Fijne avond.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verder geen problemen met locatie delen, maar had vandaag de hele dag dat de UV index en de temperatuur waardes steeds verdwenen. Bij het wisselen van de wijzerplaat komen de getallen weer eventjes terug.Stimulate14 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:22:
[...]
Nee. Maar het is ook op mijn telefoon dat er constant wordt gevraagd om de locatie vanwege de Weer app. Die staat op 'Altijd' maar hij blijft dus mekkeren.
:strip_exif()/f/image/UIYXSKgti4ALe0xyF2dd6pHn.png?f=user_large)
Mijn AWU 2 is ook ruim 15 maanden op 100% gebleven, maar de laatste periode is die toch flink hard aan het zakken. Nu 90%. Ik heb hem sinds eind september 2023 (18 maanden) maar gebruik hem wel intensief (trek hem dagelijks van ~80% naar 20% met buiten sport.PKHS schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:58:
Ik heb nu 17 maanden een AWU 1.
Laad onregelmatig op en probeer tussen de 20%-80% te blijven.
Lukt niet altijd.
Gebruik een oude iPhone 5W lader en dat gaat voor mij snel genoeg.
Batterijconditie 100%.
Dat zou fijn zijn. Het probleem wat ik eerder noemde zag ik vanochtend weer, maar minder vaak dan afgelopen zondagStimulate14 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:10:
Er is een nieuwe update en ik denk dat alles is opgelost @L23
https://www.iculture.nl/nieuws/ios-18-4-1-beschikbaar/L23 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:13:
[...]
Dat zou fijn zijn. Het probleem wat ik eerder noemde zag ik vanochtend weer, maar minder vaak dan afgelopen zondag
Ik heb gisteren deze update al geïnstalleerd. Ik bedoelde te zeggen dat ik mijn probleem dus nog steeds ervaar.
Ik heb gisteren 2 Ultra 2’s gekocht bij de Apple Store Amsterdam. Op één staat op de doos Made in China (zoals we gewend zijn), op de andere staat Made in Vietnam.
Vietnam komt mij niet bekend voor. Wordt de Watch daar dus ook gemaakt? Is er verschil tussen Made in China en Vietnam?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
https://www.cnbc.com/2025...-after-trump-tariffs.html
Around 20% of iPad production and 90% of Apple’s wearable product assembly like the Apple Watch takes place in Vietnam
Even zo snel wat ik kon vinden
De kwaliteit lijk mij hetzelfde ‘according to specs’.
[ Voor 15% gewijzigd door Radiodurans op 30-04-2025 08:44 ]
Bellen zonder phone
Betalen zonder phone
Tijd zien zonder phone
Timer aanzetten zonder phone
Minimaal 3 dagen batterij duur.
Welk model voldoet aan mijn wens en Dan zo min mogelijk uitgeven?
Als je doel vooral is om zo min mogelijk uit te geven, dan zou ik eens op ali express kijken. Alleen kan dan punt 1 misschien niet.R.G schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:19:
Welke apple watch zo goedkoop mogelijk kan ik nu kopen om :
Bellen zonder phone
Betalen zonder phone
Tijd zien zonder phone
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Jouw vraag is eenvoudig te beantwoorden: Apple Watch Ultra (2)R.G schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:19:
Bellen zonder phone
Betalen zonder phone
Tijd zien zonder phone
Ik heb met mijn AWU2 vorig weekend 42km gewandeld heb er zo'n 7u20 over gedaan (met de noodzakelijke stops) en ik had nog 46% over. Vorig jaar 60km gewandeld met een AW6 (zonder AO) en na de laatste km had ik nog 1% over. Volgend weekend wandel ik 80km, zal rond de 14 à 15u wandelen zijn en dit gaat perfect lukken met de AWU2, als ik AO afzet.giantgiantus schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:49:
Batterijduur haal je maar net met een Apple Watch Ultra. Ik blijf me verbazen hoe matig die batterij is. Dat ding wordt gebracht voor duursport. Maar dat kan er niet mee…..
Een 100km zou ook moeten lukken, maar dan moet ik nog iets meer finetunen qua battery saving.
EDIT: de AWU2 is eigenlijk backup als registratie, ik gebruik een Garmin GPSmap 67i als main device, want die houdt rekening met autopauze, terwijl AW dit nog altijd niet ondersteunt voor activiteit 'wandelen', enkel fietsen en lopen. Ik gebruik wel het scherm van de AWU2 om mijn tussentijden te zien en welke AVS/km ik wandel. Als ik ff stop dan lopen de AWU2 en GPSmap niet meer synchroon, maar dat deert mij niet, kijk dan ook af en toe eens naar de GPSmap om mijn werkelijke afstand en AVS te zien.
Nog iets ambetants is dat ik regelmatig niet door heb dat mijn AWU2 niet meer registreert, als ik bv. mijn rugzak eens uitdoe, duw ik per ongeluk op pauze en soms na een km heb ik het pas door dat hij gepauzeerd staat, gelukkig heb ik die GPSmap nog
[ Voor 34% gewijzigd door RigolleM op 06-05-2025 15:15 ]
Het maar net ook hoe je hem gebruikt, ik haal 3 dagen met de Ultra2 prima.giantgiantus schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:49:
Batterijduur haal je maar net met een Apple Watch Ultra. Ik blijf me verbazen hoe matig die batterij is. Dat ding wordt gebracht voor duursport. Maar dat kan er niet mee…..
Als je toch geen slaaptracking gebruikt, dan gewoon lekker 's nachts op de oplader leggen: probleem ook opgelost.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Mijn zoon heeft meegewandeld voor die 42km en die heeft mijn AW6 gekregen en heeft ook perfect zijn wandeling kunnen registreren. Bij de start heeft hij AO afgezet.. dus zo slecht zijn die AW's nog nietBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:32:
Ik haal nog wel anderhalf etmaal als ik geen sport- en slaaptracking doe op mijn bijna 5 jaar oude SE. Dus de usecase die hierboven genoemd wordt (licht gebruik, geen slaap- en sporttracking) lukt misschien best met een normale watch.
Bellen zonder phoneR.G schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:19:
Bellen zonder phone
Betalen zonder phone
Tijd zien zonder phone
Dit doet elke apple Watch met 4G verbinding (Celular), de Ultra heeft dit standaard er is geen alleen wifi versie.
Let wel op je provider moet het ondersteunen.
Betalen zonder phone
Dit doet elke apple watch.
Tijd zien zonder phone
Dit doet letterlijk elk horloge..., daarvoor is het een horloge smart of niet.
Dit kan elke Aple Watch
Dit is lastig, en afhankelijk van je eigen instellingen. veel zullen dit niet halen.
Apple geeft aan 18 uur voor de gewone Watch, en 36 voor de Ultra Watch. Dit valt te verlangen door
- Always on Scherm uit zetten
- Notificaties verminderen van Apps(Dus dat de watch minder doet)
- Wat instellingen tweaken.
- Meer de wifi gebruiken dan de 4G optie.
Maar meer dan 3 dagen gaat het niet worden, dit zal wel ongeveer de Max zijn van de Ultra(Alleen als je batterij besparende modes aan zet is het langer.
Maar goed dan zet die ook functies uit, sowieso in jouw geval zeker om de batterij duur zou ik voor de Ultra2 gaan.
Stupid hier....maar wat bedoel je met "AO" ?RigolleM schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:07:
[...]
Ik heb met mijn AWU2 vorig weekend 42km gewandeld heb er zo'n 7u20 over gedaan (met de noodzakelijke stops) en ik had nog 46% over. Vorig jaar 60km gewandeld met een AW6 (zonder AO) en na de laatste km had ik nog 1% over. Volgend weekend wandel ik 80km, zal rond de 14 à 15u wandelen zijn en dit gaat perfect lukken met de AWU2, als ik AO afzet.
Een 100km zou ook moeten lukken, maar dan moet ik nog iets meer finetunen qua battery saving.
EDIT: de AWU2 is eigenlijk backup als registratie, ik gebruik een Garmin GPSmap 67i als main device, want die houdt rekening met autopauze, terwijl AW dit nog altijd niet ondersteunt voor activiteit 'wandelen', enkel fietsen en lopen. Ik gebruik wel het scherm van de AWU2 om mijn tussentijden te zien en welke AVS/km ik wandel. Als ik ff stop dan lopen de AWU2 en GPSmap niet meer synchroon, maar dat deert mij niet, kijk dan ook af en toe eens naar de GPSmap om mijn werkelijke afstand en AVS te zien.
Nog iets ambetants is dat ik regelmatig niet door heb dat mijn AWU2 niet meer registreert, als ik bv. mijn rugzak eens uitdoe, duw ik per ongeluk op pauze en soms na een km heb ik het pas door dat hij gepauzeerd staat, gelukkig heb ik die GPSmap nog![]()
Eric, Signing off !!
Always On. Scherm altijd aan in Nederlands
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Always On. Dat je schermpje aanblijft in een low power mode (bijv. zonder bewegende secondewijzer)Eric H schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:53:
[...] "AO" ?
Je hebt ook nog low battery modus:Carlos0_0 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:01:
Maar meer dan 3 dagen gaat het niet worden, dit zal wel ongeveer de Max zijn van de Ultra(Alleen als je batterij besparende modes aan zet is het langer.
Maar goed dan zet die ook functies uit, sowieso in jouw geval zeker om de batterij duur zou ik voor de Ultra2 gaan.
Low Power Mode turns off these features
Always On display
Double tap gesture
Time in Daylight
Heart rate notifications for irregular rhythm, high heart rate, and low heart rate
Background heart rate measurements
Background blood oxygen measurements
Start workout reminder
'k Heb het nog niet nodig gehad, AO uit was tot nu toe voldoende.
Via mijn werk kan ik er nu eentje scoren voor ongeveer 550 Euro. Ik wil er dan via KPN een sim aan toevoegen.
En zijn er nog mensen die de zwarte en alu versie beiden hebben (gebruikt) die nog wat inzicht/tips kunnen geven welde de voorkeur geniet? Ik zal hem gebruiken tijdens casual mtb ritjes, padellen en wandelingen. Zal de batterij dus niet leegtrekken bij een activiteit.
Nu gebruik ik nog een AW6 RVS. Doet eigenlijk alles nog maar de Ultra ligt al een tijdje te loeren en met deze deal denk ik wel iets leuks aan te schaffen.
Doet dat niet ongeveer het zelfde als ik bedoel, als ik batterij besparende modes wil aanzetten(Geeft die ook aan dit allemaal uit gaat).RigolleM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:47:
[...]
Je hebt ook nog low battery modus:
Low Power Mode turns off these features
Always On display
Double tap gesture
Time in Daylight
Heart rate notifications for irregular rhythm, high heart rate, and low heart rate
Background heart rate measurements
Background blood oxygen measurements
Start workout reminder
'k Heb het nog niet nodig gehad, AO uit was tot nu toe voldoende.
Maar op zich dat die dan langer mee gaat logisch, want z'n beetje enige wat je er dan nog mee kan is klok kijken(Als je het scherm aandrukt).
Always on staat bij mij altijd uit, aangezien ik het nutteloze functie vind. Maar ik red dan wel prima 3 dagen als ik er ook mee slaap(Dag 3 in de avond voor slapen laad ik dan effe).
[ Voor 10% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-05-2025 11:27 ]
Lijkt me qua prijs zeker interessant en als je het nu nodig hebt. Je kan er echter ook vanuit gaan dat er in september een AWU3 komt, maar die ga je dan denk ik ook niet voor 550 euro scoren.D-Ed schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:18:
Is het nu nog interessant een AWU2 te kopen?
Via mijn werk kan ik er nu eentje scoren voor ongeveer 550 Euro. Ik wil er dan via KPN een sim aan toevoegen.
En zijn er nog mensen die de zwarte en alu versie beiden hebben (gebruikt) die nog wat inzicht/tips kunnen geven welde de voorkeur geniet? Ik zal hem gebruiken tijdens casual mtb ritjes, padellen en wandelingen. Zal de batterij dus niet leegtrekken bij een activiteit.
Nu gebruik ik nog een AW6 RVS. Doet eigenlijk alles nog maar de Ultra ligt al een tijdje te loeren en met deze deal denk ik wel iets leuks aan te schaffen.
Zelf de AWU2 gekocht in maart 2024. Ik had dan wel de mazzel dat ze afgelopen jaar geen nieuw model hebben uitgebracht, maar er komt altijd wat nieuws. Ik vond het toen een mooi moment om er een aan te schaffen. Ook van plan het nog jaren te blijven gebruiken. Ik verwacht niet snel te gaan upgraden als de AWU3 uitkomt, maar zou ook niet weten wat ik nog meer nodig heb.
Ik zou het enkel op lange activiteiten (+15u) gebruiken, niet voor dagelijks gebruik. Hij moet gewoon mijn activiteit blijven registreren en zo af en toe eens op scherm tikken voor het uur en om de km de stats weergeven.Carlos0_0 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:26:
[...]
Doet dat niet ongeveer het zelfde als ik bedoel, als ik batterij besparende modes wil aanzetten(Geeft die ook aan dit allemaal uit gaat).
Maar op zich dat die dan langer mee gaat logisch, want z'n beetje enige wat je er dan nog mee kan is klok kijken(Als je het scherm aandrukt).
Always on staat bij mij altijd uit, aangezien ik het nutteloze functie vind. Maar ik red dan wel prima 3 dagen als ik er ook mee slaap(Dag 3 in de avond voor slapen laad ik dan effe).
Op zich meer dan prima deal, want een maatje van mij loopt nu met een watch6 ofzo nog rond(En een collega met een 5).D-Ed schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:18:
Reden voor upgraden zien ze niet, en ik zelf als ik mij zo bekijk ook niet.
Ik heb de 2,5,7 gehad, en nu de Ultra2, en eigenlijk doet die Ultra2 het zelfde voor mij. als alle voorgaande versies.
Enige is hij gaat langer mee op de batterij, ik houd niet van dagelijks laden(Vind ik irritant), maar voor de rest doet die hetzelfde.
De nieuwe watches gaan wellicht iets van bloeddruk meten hebben, Dat kan een nieuwe interessante functie zijn.
Maar dan nog kan dit heel persoonlijk zijn, en zal het de 1ste versie zijn die dit heeft(Dus een jaar later wellicht een verbeterde versie).
Of door software-updates later dat die meer betrouwbaarder wordt.
Dus ligt er maar net aan of die functie komt uiteraard, en of je het wachten erop waard vindt(Als die komt zonder garantie dat die komt).
Anders gewoon kopen mooie deal
Gelukkig activiteiten van 15+ uur heb ik niet, daar zou ik niet goed van wordenRigolleM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:30:
[...]
Ik zou het enkel op lange activiteiten (+15u) gebruiken, niet voor dagelijks gebruik. Hij moet gewoon mijn activiteit blijven registreren en zo af en toe eens op scherm tikken voor het uur en om de km de stats weergeven.
Ik zelf gebruik de functie nooit, want 3 dagen lukt wel met always on uit(En 2 keer er mee hardlopen).
Ik heb wel uitstaan dat die automatische activiteiten meet, dat die ineens komt met een melding bent u aan het fietsen?.
Ik werd hier zo gestoord van een aantal jaar terug, als ik wil dat die iets meet dan start ik wel de workout app.
Verder stappen meet die sowieso wel, fietsen dan niet of wat slechter hierdoor(Dagelijks na het werk). maar dat zal me echt aan mijn reet roesten
Ik geef ook echt niks meer om je doel te verbreken, of al die medailes al jaren niet meer.
Ik zou in ieder geval verwachten dat het dezelfde verbeterde scherm van de Apple Watch Series 10 gaat krijgen. Alleen zijn de voordelen van dat scherm zoals altijd de seconden kunnen zien vrij beperkt in de software, een paar watch faces maken er gebruik van. Wellicht komt die inhaalslag nog als alle nieuwe modellen het betere scherm krijgen.Carlos0_0 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:32:
[...]
De nieuwe watches gaan wellicht iets van bloeddruk meten hebben, Dat kan een nieuwe interessante functie zijn.
Maar dan nog kan dit heel persoonlijk zijn, en zal het de 1ste versie zijn die dit heeft(Dus een jaar later wellicht een verbeterde versie).
Of door software-updates later dat die meer betrouwbaarder wordt.
Dus ligt er maar net aan of die functie komt uiteraard, en of je het wachten erop waard vindt(Als die komt zonder garantie dat die komt).
Anders gewoon kopen mooie deal.
Verder las ik dat het mogelijk 5G krijgt, Apple Watch Ultra 2 heeft een 4G chip.
En wellicht is dit eindelijk het jaar dat we wel een bloeddruk meter krijgen...
Voor mij zijn dat in ieder geval geen verbeteringen waarvoor ik zou upgraden, maar heb je nog geen Ultra wellicht wel het wachten waard. We zien echter ook van alles steeds duurder worden, dus 550 euro blijft een mooie deal wat mij betreft.
Inderdaad 5g zou vast wel kunnen nu, al zou ik daar ook niet op wachten.L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:44:
[...]
Ik zou in ieder geval verwachten dat het dezelfde verbeterde scherm van de Apple Watch Series 10 gaat krijgen. Alleen zijn de voordelen van dat scherm zoals altijd de seconden kunnen zien vrij beperkt in de software, een paar watch faces maken er gebruik van. Wellicht komt die inhaalslag nog als alle nieuwe modellen het betere scherm krijgen.
Verder las ik dat het mogelijk 5G krijgt, Apple Watch Ultra 2 heeft een 4G chip.
En wellicht is dit eindelijk het jaar dat we wel een bloeddruk meter krijgen...
Voor mij zijn dat in ieder geval geen verbeteringen waarvoor ik zou upgraden, maar heb je nog geen Ultra wellicht wel het wachten waard. We zien echter ook van alles steeds duurder worden, dus 550 euro blijft een mooie deal wat mij betreft.
Ik heb mijn iPhone op 4g only ingesteld, en merk in gebruik etc geen verschil(scheelt batterij duur alleen dat is wel fijn).
Ja het scherm zou inderdaad ook wel op de nieuwe Ultra komen, dat is net iets hoeveel prio geef je aan always on scherm.
Voor mij zal sowieso die 2 functies niet het wachten waard zijn, zeker niet als je z’n leuke deal kan krijgen.
En goed bloeddruk zeggen we ook al 2 jaar nu denk ik, dus ja of gaat komen is als nog maar de vraag(al zou nu best kunnen nu de ultra ook niet vernieuwd was vorig jaar).
Is ook maar 1 of 2 keer per jaar die +15u, meestal zoek ik het iets spannenders, kortere afstand maar meer uitdaging qua hoogtemeters en lastigheidsgraad van het parcours. Die 80km is gewoon de volledige Belgische kust van De Panne naar Knokke, is een geörgansiseerde wedstrijd. Veel uitdaging is daar niet aan, een klein beetje duinen en af en toe eens op het strand en continue vlak (op die éne duin na), en iets trager stappen om het +12u vol te houdenCarlos0_0 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:38:
[...]
Gelukkig activiteiten van 15+ uur heb ik niet, daar zou ik niet goed van worden.
Ik zelf gebruik de functie nooit, want 3 dagen lukt wel met always on uit(En 2 keer er mee hardlopen).
Ik heb wel uitstaan dat die automatische activiteiten meet, dat die ineens komt met een melding bent u aan het fietsen?.
Ik werd hier zo gestoord van een aantal jaar terug, als ik wil dat die iets meet dan start ik wel de workout app.
Verder stappen meet die sowieso wel, fietsen dan niet of wat slechter hierdoor(Dagelijks na het werk). maar dat zal me echt aan mijn reet roesten.
Ik geef ook echt niks meer om je doel te verbreken, of al die medailes al jaren niet meer.
Automatisch activiteit starten staat hier ook uit, ik fiets ook en daar heb ik een Garmin Edge voor, dus hoeft de AWU niks te registreren. Maar als ik mijn wandeltocht pauzeer en daarna vergeet terug te starten, begint hij wel te zeuren om de activiteit terug op te starten...
Mijn enige doel dit jaar zijn 100 000 stappen (op één dag)... Volgend jaar de Dodentocht, dit jaar lukt niet want we komen net terug van Japan en daags nadien is het DoTo, vriend van mij die ook meegaat naar Japan, doet hem wel... voor de 14de keer
Ik heb nog de iPhone 12 mini, die heeft 5G en is daar bepaald niet zuinig mee dus vanaf dag 1 ook op 4G only ingesteld inderdaad. Ik zou ook niet weten wat ik sneller moet downloaden als ik onderweg ben en alleen de Apple Watch Ultra 2 bij me heb. Als die chip zuiniger is dan zou het wel een mooie verbetering kunnen zijn, accu verbruik is hoger dan via wifi of als het gewoon verbonden is met je iPhone.Carlos0_0 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:51:
[...]
Inderdaad 5g zou vast wel kunnen nu, al zou ik daar ook niet op wachten.
Ik heb mijn iPhone op 4g only ingesteld, en merk in gebruik etc geen verschil(scheelt batterij duur alleen dat is wel fijn).
Ja het scherm zou inderdaad ook wel op de nieuwe Ultra komen, dat is net iets hoeveel prio geef je aan always on scherm.
Voor mij zal sowieso die 2 functies niet het wachten waard zijn, zeker niet als je z’n leuke deal kan krijgen.
En goed bloeddruk zeggen we ook al 2 jaar nu denk ik, dus ja of gaat komen is als nog maar de vraag(al zou nu best kunnen nu de ultra ook niet vernieuwd was vorig jaar).
Ik heb zelf gewacht sinds 2015. Het was het elke keer net niet
Ik vind het fijn dat ik minder afhankelijk ben van de iPhone. Registreer de sportactiviteiten zoals hardlopen, fitness en zwemmen. En verder vind ik het persoonlijk een mooi horloge. Ik verwacht voor mezelf de komende jaren in ieder geval geen nieuwe features die ik perse nodig heb.
Ik vind de action button alleen al een meerwaarde om over te stappen naar een AWU, als ik zie hoe mijn zoon met mijn vorige AW6 zit te prielen om zijn activiteit op te starten en ik gewoon op 1 knopje moet drukkenL23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:06:
[...]
Ik heb zelf gewacht sinds 2015. Het was het elke keer net nietUiteindelijk hardlopen en fitness weer opgepakt en de aanschaf van de Apple Watch Ultra 2 gaf daar een leuke extra motivatie aan. In mijn geval was het zonde geweest om daar langer mee te wachten.
Ik vind het fijn dat ik minder afhankelijk ben van de iPhone. Registreer de sportactiviteiten zoals hardlopen, fitness en zwemmen. En verder vind ik het persoonlijk een mooi horloge. Ik verwacht voor mezelf de komende jaren in ieder geval geen nieuwe features die ik perse nodig heb.
Wij wandelen soms samen en starten gelijktijdig onze activiteit.. maar na 5km loopt hij al achter qua afstand, dus de AWU2 heeft sowieso een betere GPS registratie. Mijn AWU2 wijkt een klein beetje af t.o.v. mijn GPSmap 67i, op 30km is dat hooguit 200m, maar bij mijn zoon is dit meer dan een km.
De GPS van de Ultra is inderdaad beter, maar er zijn ook software features die alleen de Ultra heeft zoals Precision Start. Ik begrijp ook dat je op de Ultra meer informatie op het scherm kan zien ondanks dat de Series 10 inmiddels een vergelijkbaar formaat scherm heeft. Dat soort onderscheid in de software vind ik wel een beetje suf eigenlijk.RigolleM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:13:
[...]
Ik vind de action button alleen al een meerwaarde om over te stappen naar een AWU, als ik zie hoe mijn zoon met mijn vorige AW6 zit te prielen om zijn activiteit op te starten en ik gewoon op 1 knopje moet drukken![]()
Wij wandelen soms samen en starten gelijktijdig onze activiteit.. maar na 5km loopt hij al achter qua afstand, dus de AWU2 heeft sowieso een betere GPS registratie. Mijn AWU2 wijkt een klein beetje af t.o.v. mijn GPSmap 67i, op 30km is dat hooguit 200m, maar bij mijn zoon is dit meer dan een km.
Ik vind dat dat verboden moet worden. Niet alleen op de Apple Watch maar overal. Ik haat kunstmatige softwarematige trucjes. Ik ben van de AWU1 naar de AWS10 overgestapt en ik mis de Modular Ultra watch face nog dagelijks. Dat was de perfecte Watch Face. Het scherm van de AWS10 groter en toch is ie exclusief voor de Ultra.L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:23:
[...]
De GPS van de Ultra is inderdaad beter, maar er zijn ook software features die alleen de Ultra heeft zoals Precision Start. Ik begrijp ook dat je op de Ultra meer informatie op het scherm kan zien ondanks dat de Series 10 inmiddels een vergelijkbaar formaat scherm heeft. Dat soort onderscheid in de software vind ik wel een beetje suf eigenlijk.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Klopt, ik gebruik de Modulair Ultra als watchface en daar kan ik meer op kwijt dan op mijn vorige AW6.L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:23:
[...]
Ik begrijp ook dat je op de Ultra meer informatie op het scherm kan zien ondanks dat de Series 10 inmiddels een vergelijkbaar formaat scherm heeft. Dat soort onderscheid in de software vind ik wel een beetje suf eigenlijk.
Het activiteitsscherm tijdens mijn workout is hetzelfde als bij de AW6, daar zie ik geen verschil.
Voor mij was het vooral de batterij de doorslaggevende factor, maar ook de form factor.. ik heb liever toch wat grotere horloge om mijn (dikke) pols. En met een Nomad Rocky Point band in oranje vind ik hem ook lekker hip ogen
Workout kan ook meer informatie laten zien op de Ultra.RigolleM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:49:
[...]
Klopt, ik gebruik de Modulair Ultra als watchface en daar kan ik meer op kwijt dan op mijn vorige AW6.
Het activiteitsscherm tijdens mijn workout is hetzelfde als bij de AW6, daar zie ik geen verschil.
Voor mij was het vooral de batterij de doorslaggevende factor, maar ook de form factor.. ik heb liever toch wat grotere horloge om mijn (dikke) pols. En met een Nomad Rocky Point band in oranje vind ik hem ook lekker hip ogen
:strip_exif()/f/image/MOvm2FCv3LGiuu9DOCPNRV6v.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.dcrainmaker.c...detailed-differences.html
Zelf ook gekozen voor de Apple Watch Ultra 2 vanwege onder andere de accuduur. De andere dingen die ik eerder benoemde was ik nog niet bekend mee gezien het mijn eerste Apple Watch is. Zoiets als Precision Start vind ik wel iets wat er standaard in moet zitten.
Bij het lopen inderdaad, maar ik loop niet maar wandel (niet hiken) en dit is hetzelfde... zonet een screenshot gevonden van een AW en vergeleken met mijn AWU en dit is hetzelfde.L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:56:
[...]
Workout kan ook meer informatie laten zien op de Ultra.
Ik zat net even te kijken op mijn eigen watch en ik zie daar dat je de velden kan aanpassen, maar standaard is bij mij het laatste veld leeg. Je hebt dus wel een veld extra om informatie te tonen, maar standaard tonen ze dan inderdaad evenveel informatie.RigolleM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:02:
[...]
Bij het lopen inderdaad, maar ik loop niet maar wandel (niet hiken) en dit is hetzelfde... zonet een screenshot gevonden van een AW en vergeleken met mijn AWU en dit is hetzelfde.
:strip_exif()/f/image/XLEHmARaJYfNFXslxWUbQ0ia.png?f=user_large)
Die extra regel kan je toch gewoon toevoegen, net iig even getest:RigolleM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:02:
[...]
Bij het lopen inderdaad, maar ik loop niet maar wandel (niet hiken) en dit is hetzelfde... zonet een screenshot gevonden van een AW en vergeleken met mijn AWU en dit is hetzelfde.
:strip_exif()/f/image/DWrkG6lUsFMT9SLQfd31WSKw.png?f=user_large)
Hier nu een aantal maanden de ultra 2 in gebruik ( kom van de 7 af ) gebruik hem nagenoeg hetzelfde, maar de accu gaat veel langer mee.
Verder vind ik hem een stuk mooier, vooral icm de Black Titanium Milanese Loop.
Bandje zit perfect
[ Voor 22% gewijzigd door Tinusvolkel op 07-05-2025 13:12 ]
Zo te lezen heb je em niet nodig en dan is €550 best veel imho. Ik zou er iets anders van doen, iets dat wel meerwaarde gaat leverenD-Ed schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:18:
'k Heb stijging toegevoegd, zal voor zaterdag gene vette zijn.. met die éne duin en dijk op en af op zeespiegelniveau, maar een maandje later staat er ééntje met 1200hm op het programma, dat gaat leuk worden, hoeven we die GPSmap niet meer beet te nemen hiervoor
[ Voor 51% gewijzigd door RigolleM op 07-05-2025 14:34 ]
Ik moet wel zeggen dat ik minder informatie tijdens het hardlopen fijner vind. Ik zou nog cadans (aantal stappen per minuut) kunnen toevoegen. Ik let voornamelijk op hartslag, gemiddeld tempo en afstand.RigolleM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:32:
@L23 @Tinusvolkel Miljaar... ik loop al 6 maanden rond zonder extra veld, nooit te oud om iets te leren hier, bedankt hé!
Gebruik zelf de app van apple nooit, maar gebruik workoutdoors ( hoop dat je die wel kentRigolleM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:32:
@L23 @Tinusvolkel Miljaar... ik loop al 6 maanden rond zonder extra veld, nooit te oud om iets te leren hier, bedankt hé!
'k Heb stijging toegevoegd, zal voor zaterdag gene vette zijn.. met die éne duin en dijk op en af op zeespiegelniveau, maar een maandje later staat er ééntje met 1200hm op het programma, dat gaat leuk worden, hoeven we die GPSmap niet meer beet te nemen hiervoor
Deze app kan je helemaal customizen, maar gebruik hem vooral om GPX routes te volgens op een kaart.
Snap ik, maar wandelen is een pak rustiger dan lopen... en kan mij inbeelden bij het lopen dat je graag onmiddellijk de waardes wilt zien die voor jou belangrijk zijn.L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:38:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik minder informatie tijdens het hardlopen fijner vind. Ik zou nog cadans (aantal stappen per minuut) kunnen toevoegen. Ik let voornamelijk op hartslag, gemiddeld tempo en afstand.
Als WorkOutdoors een UI designer aan zou nemen zou het de beste app ooit kunnen worden.Tinusvolkel schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:39:
[...]
Gebruik zelf de app van apple nooit, maar gebruik workoutdoors ( hoop dat je die wel kent)
Deze app kan je helemaal customizen, maar gebruik hem vooral om GPX routes te volgens op een kaart.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ja, die ken ik.. uitgetest op mijn AW6 en niet zo goed bevonden voor GPX tracks, daarom de GPSmap erbij gekocht. Ook vind het vervelend om telkens mijn mouw op te sloven om te zien waar ik heen moet, dit vooral in de regen, 's winters of 's nachts als ik lange mouwen draag. GPSmap hangt aan mijn rugzak en heb ik binnen de seconde beet.. Qua navigatie is zo'n GPSmap wel een monster en het zijn topo kaartgegevens, met hoogtemeters en alle kleine wandelpaadjes zichtbaar.Tinusvolkel schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:39:
[...]
Gebruik zelf de app van apple nooit, maar gebruik workoutdoors ( hoop dat je die wel kent)
En dan nog de battery drain, heb vorig jaar een tochtje van 50km in de Vlaamse Ardennen gewandeld op GPS, als ik dan zou navigeren op de AW(U) dan haal ik terug het einde niet ermee. De GPSmap had nog 75% over

Ik hoor daar wel goede ervaringen over, maar zelf nog niet gebruikt. Ik heb tot nu toe een jaar Runkeeper gebruikt op de Apple Watch. Wellicht niks logisch aan, maar gebruikte al Runkeeper voor hardlopen sinds 2008. De app (op de iPhone) stopte echter steeds meer dingen achter een betaalmuur en toen was ik er vorige maand klaar mee.Tinusvolkel schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:39:
[...]
Ik vind het eigenlijk wel fijn om enkel de standaard apps zoals Workout te gebruiken, bevalt ook beter dan de Runkeeper app trouwens. GPX routes volgen op een kaart klinkt wel erg handig.
Ja ik gebruikte ook heel lang Runkeeper, toen een tijdje Strava omdat wat collega's dit hadden.L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:51:
[...]
Ik hoor daar wel goede ervaringen over, maar zelf nog niet gebruikt. Ik heb tot nu toe een jaar Runkeeper gebruikt op de Apple Watch. Wellicht niks logisch aan, maar gebruikte al Runkeeper voor hardlopen sinds 2008. De app (op de iPhone) stopte echter steeds meer dingen achter een betaalmuur en toen was ik er vorige maand klaar mee.
Ik vind het eigenlijk wel fijn om enkel de standaard apps zoals Workout te gebruiken, bevalt ook beter dan de Runkeeper app trouwens. GPX routes volgen op een kaart klinkt wel erg handig.
Maar moet zeggen vind de native workout app prima.
Wat ik ook fijn vind is dat de workout app niks zegt, dus niet hoelang je loopt per minuut etc. Ik focus me hierdoor een stuk beter dan dat je dit elke minuut of paar minuten hoort.
Ik dacht eerst dat dit vervelend zou zijn, maar eigenlijk hoe minder je hoort(Op je muziek eventueel na). hoe meer je kan focussen op jezelf en de workout.
Wellicht dat je dit ook kan uitzetten bij Strava/Runkeeper, maar de Workout app doet dit sowieso al niet dus wel fijn.
Ik zie dat Workoutdoors wel serieuze verbeteringen heeft gehad, ik wil het wel nog eens een kans geven, maar het zal na zaterdag zijn, want ik heb mijn batterij echt wel nodigL23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:51:
[...]
Ik hoor daar wel goede ervaringen over, maar zelf nog niet gebruikt.
Ik vond dat bij Runkeeper juist wel fijn (of vertrouwd), ook omdat je zelf kan instellen wanneer (na hoeveel km of minuten) een stem hoort die even alles samenvat. Kan ook uitgezet worden. Je kan ig van alles aanpassen.Carlos0_0 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:22:
[...]
Ja ik gebruikte ook heel lang Runkeeper, toen een tijdje Strava omdat wat collega's dit hadden.
Maar moet zeggen vind de native workout app prima.
Wat ik ook fijn vind is dat de workout app niks zegt, dus niet hoelang je loopt per minuut etc. Ik focus me hierdoor een stuk beter dan dat je dit elke minuut of paar minuten hoort.
Ik dacht eerst dat dit vervelend zou zijn, maar eigenlijk hoe minder je hoort(Op je muziek eventueel na). hoe meer je kan focussen op jezelf en de workout.
Wellicht dat je dit ook kan uitzetten bij Strava/Runkeeper, maar de Workout app doet dit sowieso al niet dus wel fijn.
De Workout app heeft ook een stem tijdens het hardlopen die enkel het tempo benoemd elke kilometer volgens mij. Ik heb mijn Watch echter altijd op stil staan, dus dan hoor je het niet.
Niet als storend ervaren, maar meer focussen op jezelf/meer op gevoel lopen vind ik ook wel fijn.
Ik ben nu wel overgestapt naar Strava, maar in tegenstelling tot Runkeeper ben ik niet verplicht om de app op de Apple Watch te gebruiken. Dat was ook een nadeel aan Runkeeper. Bij het starten van de workout kan je niet zien of je GPS en hartslag al geregistreerd zijn. Het maakt eigenlijk ook niet uit hoe lang ik wachtte ik had altijd rare GPS coördinaten aan het begin van de run. Met de standaard Workout app klopt het startpunt precies met waar ik begon te lopen.
Strava is wel vermakelijk overigens met de sociale interactie en het mee doen met run clubs. Ik gebruik het ook om het aantal gelopen kilometers van mijn schoenen bij te houden (ook een reden waarom ik niet gelijk stopte met Runkeeper toen ik een Apple Watch gekocht had). Die feature zou ik graag ook in de Workout/Fitness app zien.
Ja ik ook, ik wil zo min mogelijk op mijn Watch kijken tijdens het hardlopen. Wat ik wel heel makkelijk vind is de optie om info gesproken te horen, in de voorkeuren heb ik aangezet dat ik meldingen wil over mijn doel hartslagzone, dus bij overschrijdingen hoor ik dat en hoef ik niet te kijken. Hetzelfde kan je voor tempo, tijd, vermogen, cadans en tussentijden aan/uitzetten.L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:38:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik minder informatie tijdens het hardlopen fijner vind. Ik zou nog cadans (aantal stappen per minuut) kunnen toevoegen. Ik let voornamelijk op hartslag, gemiddeld tempo en afstand.
Ah dat die de workout app een stem heeft wist ik niet. misschien komt het ook omdat bij mij ook altijd de watch op still staatL23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:39:
[...]
Ik vond dat bij Runkeeper juist wel fijn (of vertrouwd), ook omdat je zelf kan instellen wanneer (na hoeveel km of minuten) een stem hoort die even alles samenvat. Kan ook uitgezet worden. Je kan ig van alles aanpassen.
De Workout app heeft ook een stem tijdens het hardlopen die enkel het tempo benoemd elke kilometer volgens mij. Ik heb mijn Watch echter altijd op stil staan, dus dan hoor je het niet.
Niet als storend ervaren, maar meer focussen op jezelf/meer op gevoel lopen vind ik ook wel fijn.
Ik ben nu wel overgestapt naar Strava, maar in tegenstelling tot Runkeeper ben ik niet verplicht om de app op de Apple Watch te gebruiken. Dat was ook een nadeel aan Runkeeper. Bij het starten van de workout kan je niet zien of je GPS en hartslag al geregistreerd zijn. Het maakt eigenlijk ook niet uit hoe lang ik wachtte ik had altijd rare GPS coördinaten aan het begin van de run. Met de standaard Workout app klopt het startpunt precies met waar ik begon te lopen.
Strava is wel vermakelijk overigens met de sociale interactie en het mee doen met run clubs. Ik gebruik het ook om het aantal gelopen kilometers van mijn schoenen bij te houden (ook een reden waarom ik niet gelijk stopte met Runkeeper toen ik een Apple Watch gekocht had). Die feature zou ik graag ook in de Workout/Fitness app zien.
Mijne ook maar bij het lopen heb ik AirPods Pro's gekoppeld aan de WatchCarlos0_0 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:33:
[...]
Ah dat die de workout app een stem heeft wist ik niet. misschien komt het ook omdat bij mij ook altijd de watch op still staat.
[ Voor 22% gewijzigd door Kassad op 07-05-2025 16:38 ]
Deze kerel gaat dus nog ff verder met z’n AW6

Ja mijne is ook gekoppeld met de watch inderdaad, de Iphone laat ik thuis.Kassad schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:35:
[...]
Mijne ook maar bij het lopen heb ik AirPods Pro's gekoppeld aan de Watchsoms voor muziek, soms voor podcasts. En als dikke bonus dus de melding wanneer ik hartslagzone 3 verlaat zodat ik weet dat het tempo even naar beneden moet tijdens een normale training.
Ik heb dan geen 4g, maar de muziek al op de watch zelf staan.
Zones kende ik niet eens, net eens bekijken geinig. maar niet iets waar ik op let met lopen
Dat is wel karig inderdaad.. Afgelopen zondag tocht gedaan van 6 uur en 45 minuten met de fiets en AW6 met AO met hartslagmeting continue aan en had nog 15% over. Battery health staat op 80%..giantgiantus schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:06:
Toch snap ik niet waarom die ultra het bij mij niet 10+ uur haalt. Zet hem soms aan als backup op lange fietstochten en na 9 uur geeft hij vaak wel de geest. Ik heb always on dan uitgezet. Rest staat allemaal wel aan.
giantgiantus schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:06:
Toch snap ik niet waarom die ultra het bij mij niet 10+ uur haalt. Zet hem soms aan als backup op lange fietstochten en na 9 uur geeft hij vaak wel de geest. Ik heb always on dan uitgezet. Rest staat allemaal wel aan.
/f/image/qvQ5VsVczSR5z53eLNk0wnya.png?f=fotoalbum_large)
Gewandeld met een AW6 met een batterijconditie van 85%, met enkel AO uit en met nog 1% batterij over.
Na zaterdag zal ik weten te vertellen hoe het met de AWU2 is afgelopen na +14u stappen.
Soit, beloofd dat ik nog ging mededelen hoe de batterij het gedaan heeft.
Na 80km (15u45) stappen stond de batterij nog op 5% (always on stond uit).
100km zal ook wel lukken als ik wat meer battery savings zou toepassen.
Los van deze technologische prestatie; ik zou het op de fiets nog niet eens willen doen. Complimenten.RigolleM schreef op zondag 11 mei 2025 @ 08:27:
Doel gehaald 100k stappen, waren er 114k![]()
Soit, beloofd dat ik nog ging mededelen hoe de batterij het gedaan heeft.
Na 80km (15u45) stappen stond de batterij nog op 5% (always on stond uit).
100km zal ook wel lukken als ik wat meer battery savings zou toepassen.
Ik zou dan eerst afvragen waarom je een Apple Watch wil. De SE hoeft niet perse te oud te zijn, maar is uitgebracht in september 2022. Een model dat niet elk jaar een nieuwe versie krijgt, maar aannemelijk dat er dit jaar een nieuwe versie komt. Met een aanbieding is de huidige SE wellicht nog steeds een hele interessante optie. De Series 10 is van september 2024, deze krijgt elk jaar een nieuwe versie. Heeft meer features, maar ook duurder.Petra1984 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:01:
Ik wil graag een Apple Watch, is de se nog okay of te oud zag ook aanbieding van ander model meer recent de 10 volgens mij
Ik vind de Buyer's Guide van Macrumors altijd wel handig om te zien hoe oud een Apple product is en of er mogelijk binnenkort een opvolger aankomt:
https://buyersguide.macrumors.com/#other
Mijn SE uit 2020 krijgt sinds vorig jaar geen updates meer, dus dat is misschien nog iets om rekening mee te houden.Petra1984 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:01:
Ik wil graag een Apple Watch, is de se nog okay of te oud zag ook aanbieding van ander model meer recent de 10 volgens mij
[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-05-2025 09:38 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Zit er echt veel verschil in? Behalve het Always On Display?
@amphora bedankt, die heb ik over het hoofd gezien
[ Voor 9% gewijzigd door eenhoorntje op 21-07-2025 16:31 ]
Ja: https://www.apple.com/nl/...-series-9,watch-series-10eenhoorntje schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:04:
Ik twijfel een beetje tussen de Watch SE en de Watch 9 allebeide met 4g. Wil hem nieuw aanschaffen. Kan de 9 als overjarig (nog dicht) aanschaffen voor 325. De SE kost mij bij Vodafone 265.
Zit er echt veel verschil in? Behalve het Always On Display?
Scherm is echt groter en oogt nog groter vanwege dunnere bezels. Alleen dat is het al waard imo. En is helderder.
Ook betere sensoren, meer opslag (voor offline muziek bijv), nieuwe processor (mogelijk langer updates), snelladen. En de energiebesparingsmodus is niet alleen een dom klokje maar een (bijna) volledig werkende watch, handig voor lange dagen. De 60 euro meerprijs absoluut waard imo.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
half. Net toch maar de Watch 10 42mm Cellular besteld.
Ik denk dat ik van de SE 2nd edition spijt ging krijgen. Reden is het missende always on display. En het gemis van de saturatie meter.
Tegenover de 9 is die 10 wat strakker , krijgt langer updates. En kan sneller lader.
Ik heb Ultra ook bekeken, maar die zit helaas buiten mijn budget wat ik er voor wil uitgeven.
Maar zou zelf ook niet snel voor de SE kiezen.
Voorbeeld;
https://www.reddit.com/r/AppleWatch/s/UaPXJwc2tl
[ Voor 45% gewijzigd door Mr. Freeze op 24-07-2025 16:36 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Nu weet ik niet of je de 10 voor een mooie prijs hebt weten te scoren, maar als je nog een 'paar nachtjes' extra kunt wachten, kun je misschien beter meteen voor de 11 gaan...eenhoorntje schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:56:
Ik heb er even 2 nachtjes over na moeten denken. En besloten om het maar in 1 keer goed te doen in plaats van
half. Net toch maar de Watch 10 42mm Cellular besteld.
Ik denk dat ik van de SE 2nd edition spijt ging krijgen. Reden is het missende always on display. En het gemis van de saturatie meter.
Tegenover de 9 is die 10 wat strakker , krijgt langer updates. En kan sneller lader.
Ik heb Ultra ook bekeken, maar die zit helaas buiten mijn budget wat ik er voor wil uitgeven.
Zelf zou ik het zonde vinden om nu nog een 10 aan te schaffen, over ongeveer 1,5 maand ligt de 11 in de winkel en heb je het nieuwste van het nieuwste
Vandaar ook ....
Ik probeer TS er alleen op te attenderen dat het naar mijn idee zonde zou zijn om nu een 10 te kopen voor de originele prijs zoals op apple.com, dan is het in mijn ogen wel nog 1,5 maand wachten waard.Kwandoerie schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:36:
[...]
Nu weet ik niet of je de 10 voor een mooie prijs hebt weten te scoren, [...]
Wat ik hier mee zeggen wil, ik had inderdaad nog 2 maand kunnen wachten. Ik zal vast geen spijt van deze keuze krijgen.
Iphone bij me houden is lastig want ik heb niet altijd zakken, zeker 's zomers niet, dus vandaar mijn idee voor een 'watch'.
Maar hoe ver kan deze van de iphone af zodat je nog steeds kontakt hebt met je iphone en bluetooth en voor bv bellen en spotify bedienen? Ik heb namelijk gezien dat proximus geen eSIM aanbiedt voor de apple watch, dus cellular is dan volgens mij geen optie?
Alvast bedankt voor het meedenken !
Als de iPhone en Apple Watch zich in dezelfde hal bevinden zonder obstakels ertussen kan je er op rekenen dat de verbinding nooit verloren zal gaan, maar als de afstand erg groot is en je wordt gebeld kan je natuurlijk ook richting de telefoon gaan voor een optimale verbinding maar je muziek bedienen en dergelijke, geen probleem.marjabe schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:51:
Vraagje..ik ben nogal een digibeetIk zit te denken aan een apple watch, het lijkt me voornamelijk handig met paardrijden in de rijhal, ik heb graag muziek aan en heb nu mijn wonderboom op de kant liggen met mijn iphone ernaast, maar er bestaat een app die bijhoudt hoelang en wat je rijdt maar dan moet je je iphone bij je hebben natuurlijk want de app registreert de bewegingen van het paard.
Iphone bij me houden is lastig want ik heb niet altijd zakken, zeker 's zomers niet, dus vandaar mijn idee voor een 'watch'.
Maar hoe ver kan deze van de iphone af zodat je nog steeds kontakt hebt met je iphone en bluetooth en voor bv bellen en spotify bedienen? Ik heb namelijk gezien dat proximus geen eSIM aanbiedt voor de apple watch, dus cellular is dan volgens mij geen optie?
Alvast bedankt voor het meedenken !
XBL gamertag StayingPow3r
Dat klinkt in ieder geval al hoopvolMr. Freeze schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:47:
[...]
Als de iPhone en Apple Watch zich in dezelfde hal bevinden zonder obstakels ertussen kan je er op rekenen dat de verbinding nooit verloren zal gaan, maar als de afstand erg groot is en je wordt gebeld kan je natuurlijk ook richting de telefoon gaan voor een optimale verbinding maar je muziek bedienen en dergelijke, geen probleem.
Tot ik de oortjes handmatig in settings disconnect en weer connect. Heb al eens hele Watch opnieuw gereset en de Airpods ook en al weken dit probleem…..
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.