Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
L23 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:22:
[...]

Je schrijft een heel verhaal op mijn reactie. Maar waar gaat het over?

Ik was gewoon benieuwd of er de gewoonte gemaakt word om de accu volledig leeg te trekken voordat het weer wordt opgeladen.
Dat het gewoon handig is je niet elke dag hoeft te laden, net als de telefoon ook 1 keer n de 3 dagen heerlijk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:35:
[...]

Dat het gewoon handig is je niet elke dag hoeft te laden, net als de telefoon ook 1 keer n de 3 dagen heerlijk :).
Ja logisch dat het heerlijk is. Maar ik vroeg aan iemand anders of hij er een gewoonte van maakt om zijn batterij volledig leeg te trekken. Maar dat het kan, om zo 3 dagen zonder opladen te gebruiken, is zeker handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:40
Ik vindt het persoonlijker prettiger om elke dag op te laden. Zo is het deel van mijn ochtendritueel geworden, en denk ik er niet meer over na om tijdens het douchen mijn Watch op te laden. Als ik elke twee, drie of vier dagen er aan moet denken de Watch op te laden ga ik het vast een keer vergeten.
Voordeel is ook dat ik me geen zorgen hoef te maken dat ik sneller moet laden als ik een keer vaker sport of de GPS gebruik voor navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Of-Aaargh schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:18:
Ik vindt het persoonlijker prettiger om elke dag op te laden. Zo is het deel van mijn ochtendritueel geworden, en denk ik er niet meer over na om tijdens het douchen mijn Watch op te laden. Als ik elke twee, drie of vier dagen er aan moet denken de Watch op te laden ga ik het vast een keer vergeten.
Voordeel is ook dat ik me geen zorgen hoef te maken dat ik sneller moet laden als ik een keer vaker sport of de GPS gebruik voor navigatie.
Dat kan inderdaad maar hoezo er aan denken om te laden, dat ding piept bij mij elke dag om 9 uur in de avond hoeveel% die nog heeft.
Dat doet Autosleep bij mij, maar volgens mij doet tegenwoordig Apple Watch zelf ook als je hem gebruikt met slapen(Al weet ik dat niet zeker ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:53
Carlos0_0 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:35:
[...]

Persoonlijk laad ik liever iedere op hetzelfde tijdstip op dan eens in de 3 dagen. Een week telt 7 dagen en dat combineert niet met 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Zapato schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:37:
[...]

Persoonlijk laad ik liever iedere op hetzelfde tijdstip op dan eens in de 3 dagen. Een week telt 7 dagen en dat combineert niet met 3 dagen.
Me too, leg mijn telefoon en horloge altijd tegelijk aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 14:44
L23 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:51:
[...]

Is het dan voornamelijk handig dat het zo lang mee gaat of maak je er een gewoonte van om de accu zoveel mogelijk leeg te trekken voordat het weer aan de oplader gaat?
Maak er echt een gewoonte van, maar het is eigenlijk beide. De Watch is zo weer volledig opgeladen, dus even met een snellader opladen eens in de drie dagen en ik kan weer drie dagen door. :)

Ik zie het als hoe ik in mijn auto rij. Als ik nog 10km kan, dan ben ik de beroerdste niet en rij ik naar een tankstation 3-5 kilometer verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanitas1996 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:17:
[...]

Maak er echt een gewoonte van, maar het is eigenlijk beide. De Watch is zo weer volledig opgeladen, dus even met een snellader opladen eens in de drie dagen en ik kan weer drie dagen door. :)

Ik zie het als hoe ik in mijn auto rij. Als ik nog 10km kan, dan ben ik de beroerdste niet en rij ik naar een tankstation 3-5 kilometer verderop.
Die 3 dagen begrijp ik hoor. Omdat het kan. Sport ik een dag extra veel of heb ik geen lader mee dan is het fijn om die extra capaciteit te hebben. Maar systematisch de accu helemaal opmaken om dan weer op te laden zou ik zelf niet doen. Ik laad zelf elke dag op en begin de dag met 80% en aan het einde van de dag is het 30-50%. Een accu functioneert anders dan de tank van een auto. Maar iedereen moet ook gewoon doen wat ze zelf het fijnst vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-07 17:36
Bij de Ultra 2 kan je volgens mij niet instellen dat je maximaal tot 70 of 80% wil laden he? Tenminste ik heb het nog niet gevonden. Wel jammer als het niet kan, want dat is beter voor die accu. Of weet ik gewoon niet waar ik moet kijken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
g00gle schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 07:23:
Bij de Ultra 2 kan je volgens mij niet instellen dat je maximaal tot 70 of 80% wil laden he? Tenminste ik heb het nog niet gevonden. Wel jammer als het niet kan, want dat is beter voor die accu. Of weet ik gewoon niet waar ik moet kijken :-)
Instellingen -> Batterij -> Batterijconditie -> Geoptimaliseerd laden

Dat doet ongeveer wat je zoekt. Af en toe laadt ie nog wel naar 100%.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:57
g00gle schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 07:23:
Beste is om hem in het doosje te laten. Kan je hem zeker voor 10 euro meer verkopen over paar jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17
BillSpaarbank schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:19:
[...]

Instellingen -> Batterij -> Batterijconditie -> Geoptimaliseerd laden

Dat doet ongeveer wat je zoekt. Af en toe laadt ie nog wel naar 100%.
Ik heb deze optie al aan staan vanaf het moment dat het kan maar mijn Ultra 1 laad eigenlijk altijd door tot 100%. Ik heb wel een korte periode gehad dat hij het wel deed maar het is vaker niet. Misschien sport ik wel teveel of komt het door de cellular die ik gebruik (loop veel op kantoor zonder telefoon en zonder wifi). Vaak aan het einde van dag nog wel 40% over.

©2004

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:15:
[...]

Beste is om hem in het doosje te laten. Kan je hem zeker voor 10 euro meer verkopen over paar jaar.
Haha, wat is deze reactie sneu. Hij stelt gewoon een normale vraag over een instelling om misschien zijn batterij degradatie uit te stellen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:10

amphora

Websites & Fotografie

BillSpaarbank schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

Haha, wat is deze reactie sneu. Hij stelt gewoon een normale vraag over een instelling om misschien zijn batterij degradatie uit te stellen.
Sommige mensen zijn die batterij discussies (zowel hier als in telefoon topics) gewoon een beetje zat denk ik...
En begrijpelijk, ben ik ook...

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!
amphora schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:45:
[...]

Sommige mensen zijn die batterij discussies (zowel hier als in telefoon topics) gewoon een beetje zat denk ik...
En begrijpelijk, ben ik ook...
Er was geen discussie. Al begin je die nu wel :-p

Gewoon een vraag over een instelling is geen discussie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-07 17:36
sneu hoor @giantgiantus reageer dan gewoon niet. ;)

Thanks voor de reacties die wel normaal zijn. Had nog even wat doorgezocht en kwam dit tegen:
The batteries are already optimised. You don't need to stop them charging at 80%.
What Apple calls "100%" isn't actually a full charge of the battery. The headspace necessary for healthy battery life is already built in to the operating system, and it already stops charging at that point.
That's the point that Apple have labelled as "100%", despite the fact that the battery could actually take a fair bit more charge.
Doen ze slim bij Apple. Ik ga weer ergens anders rond hangen, want hier vind ik het niet gezellig! ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
g00gle schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:05:
sneu hoor @giantgiantus reageer dan gewoon niet. ;)

Thanks voor de reacties die wel normaal zijn. Had nog even wat doorgezocht en kwam dit tegen:

[...]

Doen ze slim bij Apple. Ik ga weer ergens anders rond hangen, want hier vind ik het niet gezellig! ;w
Ah eigenlijk net zoals ze dus ook al doen bij veel elektrische auto's bijv, je laad niet tot 100% ook al geeft die het aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
L23 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:53:
[...]

Die 3 dagen begrijp ik hoor. Omdat het kan. Sport ik een dag extra veel of heb ik geen lader mee dan is het fijn om die extra capaciteit te hebben. Maar systematisch de accu helemaal opmaken om dan weer op te laden zou ik zelf niet doen. Ik laad zelf elke dag op en begin de dag met 80% en aan het einde van de dag is het 30-50%. Een accu functioneert anders dan de tank van een auto. Maar iedereen moet ook gewoon doen wat ze zelf het fijnst vinden.
Klopt, een accu degradeert toch, het is een verbruiksvoorwerp, dus maak gewoon gebruik van het geheel waar ik toegang op heb/voor betaald heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 22:32

jmk

Ik ben best blij met de batterij van mijn S10. Ik laad hem 's avonds en 's ochtends kort op en kan er alles mee doen. AOD. Geen enkele stress over.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-07 12:02
ymoona schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:14:
Ik heb sinds eergister een probleem met laden. Zaterdag avond laat naar bed, AW aan de lader en nog even tv kijken. Toen ik ging slapen was de AW zwart, geen schermpje niets. Naar een paar keer op de knopjes gedrukt te hebben ging hij weer aan, en draaide de update. Even afgewacht, AW omgedaan en gaan slapen. Kreeg ik gister ochtend de melding dat hij bijna leeg was. Dus rond het middaguur aan de lader gehangen, maar geen laadindicatie meer. Hmm dat is vreemd. Dus gecheckt of de USB brick stroom geeft, dat doet hij. Dan maar even in een andere powerbrick (simpel USB-C en A blokje van de Lidl). Deze doet het ook niet. Ander stopcontact ook niet. Dus toen werd ik toch wel ongerust, kabel ziet er prima uit. Als laatste poging de lader aangesloten op de USB-C poort van een Chromebook en warempel begint hij zomaar te laden. Laad cyclus afgemaakt en weer terug naar de slaapkamer lader, daar doet hij nog steeds niet. AW uitgezet en aangezet, nog steeds niets. De slaapkamer lader is een ikea https://www.ikea.com/nl/n...-met-klem-zwart-10381966/ waar is met een verloopje USB-A naar USB-C omzet. Dit heeft altijd gewerkt.

Dus zo het lijkt kan ik nu alleen de AW opladen via de Chromebook. Dat is niet echt handig, vandaag eens testen welke laders het wel en niet doen.
Nog even een update. Ik heb 2 USB tester besteld en die zijn gister binnen gekomen. Hiermee kon ik eindelijk ziet waarom het laden met lidl lader niet meer werkt. De usb-c poort stond vast op 15 volt. Dus nu definitief in container gemikt.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Beste een kritische/optimistische review van de Health app (het hartje)

Hij geeft aan dat de Apple app misschien niet zo compleet is als die van bijvoorbeeld Oura maar wel potentie heeft. Vooral op het gebied van interpretatie, uitleg en aanbevelingen kan Apple nog een groei doormaken. Ik ben daar wel optimistisch over. De Oura app is volgens mij wel betaald(niet veel details gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-07 16:25
@jmk De Oura kost iets van 5/6 euro per maand.

Zelf heb ik binnenkort een smart ring ook en ben erg benieuwd hoe deze het doet naast de aw.
Ik krijg het slaap apneu gedeelte niet aan de praat en alles is dus up to date.
Iemand een idee hoe dat werkend te krijgen?

[ Voor 30% gewijzigd door Roos79 op 26-10-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Roos79 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:12:
@jmk De Oura kost iets van 5/6 euro per maand.

Zelf heb ik binnenkort een smart ring ook en ben erg benieuwd hoe deze het doet naast de aw.
Ik krijg het slaap apneu gedeelte niet aan de praat en alles is dus up to date.
Iemand een idee hoe dat werkend te krijgen?
het slaap apneu geeft volgens mij pas na een maand een advies/signaal. Ik ben benieuwd of er veel mensen zijn die een melding hierover op hun horloge/iPhone krijgen. Mijn app geeft aan dat meldingen aan staan maar dat er geen gegevens zijn.

(Het onderdeel 'Ademhalingsstoornissen' geeft wel aan dat er soms sprake is van een 'verhoogd'. Ik heb mijn horloge nu ongeveer 20 dagen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:14
jmk schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:45:
[...]

het slaap apneu geeft volgens mij pas na een maand een advies/signaal. Ik ben benieuwd of er veel mensen zijn die een melding hierover op hun horloge/iPhone krijgen. Mijn app geeft aan dat meldingen aan staan maar dat er geen gegevens zijn.

(Het onderdeel 'Ademhalingsstoornissen' geeft wel aan dat er soms sprake is van een 'verhoogd'. Ik heb mijn horloge nu ongeveer 20 dagen.)
Zit al over de maand heen en ziet er allemaal keurig uit. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3N2oVXqAeSPs2Qmq3ZhNGtGUnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQv4QTjdfHmlSDz0b0rIAfMG.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
jmk schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:45:
[...]

Maar hij heeft het 3 dagen bijgehouden in september en toen gestopt en zegt nu dat de aw het niet beschikbaar heeft.
Best gek want de ultra zou het moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk

jmk

Roos79 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:59:
[...]

Maar hij heeft het 3 dagen bijgehouden in september en toen gestopt en zegt nu dat de aw het niet beschikbaar heeft.
Als je op je telefoon niet dezelfde soort metrics ziet als @Davidas dan is of niet alles optimaal geconfigureerd in je instellingen of iets werkt er niet goed.

Dit zijn de instellingen:
https://support.apple.com...atch/apd4e7713562/watchos

Je hebt trouwens minimaal een AW 9, 10 of AWU2 nodig:
https://support.apple.com...e85f515/11.0/watchos/11.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 19:57
Soms gebeurt het mij wel eens dat mijn Apple Watch begint te trillen. Als ik vervolgens op het scherm kijk zie ik dit:

Weet iemand wat dit is??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByBU4MuFfTqHhjfco1XIUhuTY-Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LgyXOf7kFD7poNuSa5VIwpOz.png?f=user_large

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 19:47
Jeroen O schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:52:
Soms gebeurt het mij wel eens dat mijn Apple Watch begint te trillen. Als ik vervolgens op het scherm kijk zie ik dit:

Weet iemand wat dit is??

[Afbeelding]
Ik vermoed dat je iPhone en Watch te dicht bij elkaar houdt op dat moment, waardoor 'ie data wil overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Laatst online: 07:57
Roos79 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:59:
[...]

Welke heb je AWU 1 of 2? Bij een 1 klopt het dat het niet zal gaan werken. Bij een 2 zal het wel werken.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:22
dasystemcheck schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:29:
[...]

Ik vermoed dat je iPhone en Watch te dicht bij elkaar houdt op dat moment, waardoor 'ie data wil overzetten.
Wat voor data kun je op deze manier overzetten? Nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:31
Jeroen O schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:52:

Weet iemand wat dit is??

[Afbeelding]
Even een image search gedaan met jou plaatje en kwam ik hier op uit:

https://m.php.cn/faq/590750.html

"Apple added a new feature called NameDrop"

Gegoogled op namedrop:

Namedrop uitzetten:

https://support.apple.com...act-info-iph1b6c664b7/ios

[ Voor 17% gewijzigd door Tomas_ op 28-10-2024 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Vraag voor de ultra 1 of 2 bezitters. Hier sinds het begin dat ik de ultra 2 gebruik, dat de wegwijzer watchface de kompas functie hiervan steeds aangeeft breedtegraad en lengtegraad bijwerken. Iemand een idee hoe dit komt?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
TheKerremenke schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:37:
Vraag voor de ultra 1 of 2 bezitters. Hier sinds het begin dat ik de ultra 2 gebruik, dat de wegwijzer watchface de kompas functie hiervan steeds aangeeft breedtegraad en lengtegraad bijwerken. Iemand een idee hoe dit komt?
Inmiddels al gevonden. Bij instellingen, privacy, locatievoorzieningen, Apple watchschermen stond de locatievoorziening uit. Nu aangepast naar “bij gebruik van app” en “exacte locatie” aangezet.

Nu zie ik tenminste de breedtegraad 65,55 en lengtegraad 21,81 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 19:57
Tomas_ schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:49:
[...]

Even een image search gedaan met jou plaatje en kwam ik hier op uit:

https://m.php.cn/faq/590750.html

"Apple added a new feature called NameDrop"

Gegoogled op namedrop:

Namedrop uitzetten:

https://support.apple.com...act-info-iph1b6c664b7/ios
Ik kan het inderdaad reproduceren door mijn telefoon bij mijn horloge te houden. Als ik hem er wat langer bij hou, krijg ik de keuze om mijn contactgegevens te delen. Maar als ik daar op tik gebeurt er vervolgens niks.

Ik denk dat ik het maar uit ga zetten. Gewoon je telefoonnummer geven is toch handiger :)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen O schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Ik kan het inderdaad reproduceren door mijn telefoon bij mijn horloge te houden. Als ik hem er wat langer bij hou, krijg ik de keuze om mijn contactgegevens te delen. Maar als ik daar op tik gebeurt er vervolgens niks.

Ik denk dat ik het maar uit ga zetten. Gewoon je telefoonnummer geven is toch handiger :)
Ik had het gisteren ook uitgetest, maar zie dan niet die afbeelding.

Wellicht een stomme redenatie, maar zou het kunnen zijn dat je je eigen contactgegevens al hebt en dat er daardoor niks gebeurd?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 19:44

Flipm0de

geen

Na 2 weken m’n bevindingen over de Watch. En natuurlijk is dit mijn mening, wees gerust, jullie hoeven er niet hetzelfde over te denken ;).

De batterij van een dag is echt kut. Slaap er ook mee en heb toch niet echt een fijn moment gevonden om te laden. Tijdens het douchen komt niet altijd uit (misschien door de hectiek met kinderen). Merk dat ik dan soms nog een keer moet bijladen gedurende de dag. Laden gaat wel supersnel.

Notificaties is wel fijn. Pak een stuk minder m’n telefoon. En de meeste appjes kan je via de Watch ook prima op reageren. Zelfs via spraak. Werkt beter dan verwacht. Wel jammer van foto’s op whatsapp. Die doen het niet goed. Krijg helaas niet iedereen over naar iMessage.

Omhouden tijdens de slaap is toch vooral een gimmick. Leuk om te zien dat ik m’n slaapdoel heb gehaald. Maar dat ik me superbrak voel omdat ik er 2x uit moest vannacht omdat iemand huilde doet ie dan niets mee. De Watch weet het wel, want heb wel een “staandoel” gehaald om 2 uur en 5uur vannacht. Maar als je m niet omhoudt, dan is de vitals app ook nutteloos. Fomo toch weer he.

Sporten, ook leuk. Maar vooral in de sportschool niet heel nuttig. Zie hoeveel active calorieën ik heb verbrand. Maar doe ik daar dan wat mee? Voor hardlopen wel super nuttig. Tijd, snelheid afstand. Dat is handig om bij te houden.

Maar voelt door de batterij toch vooral als nóg een apparaat waar ik voor moet zorgen dat ie opgeladen is.
Aan de andere kant, misschien moet ik het wat langer geven en ben ik over een paar maanden totaal om 😀.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:17
Flipm0de schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:01:

Omhouden tijdens de slaap is toch vooral een gimmick.
Nou, dat lost dan toch je batterijprobleem op? Gewoon niet meer mee slapen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 15:52
Prullenbak84 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Nou, dat lost dan toch je batterijprobleem op? Gewoon niet meer mee slapen :)
Of toch voor de Ultra gaan .. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Die komt wel over een dag of 2 a 3 erop, heb gisteren mijn ultra 2 opgeladen weer.
Jammer watch niet kan updaten zonder lader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:20:
[...]

Die komt wel over een dag of 2 a 3 erop, heb gisteren mijn ultra 2 opgeladen weer.
Jammer watch niet kan updaten zonder lader.
Weer dat moeten inplaats van dat je om de 3 dagen kan opladen. Ik begrijp daar niks van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
L23 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:28:
[...]

Weer dat moeten inplaats van dat je om de 3 dagen kan opladen. Ik begrijp daar niks van :P
Omdat mijn batterij nu pas op 88% is, sinds ik hem gister avond voor slapen van de lader heb gehaald.
Dus ik ga hem niet speciaal aan de lader leggen voor een update, als ik nog prima 2 dagen op deze accu kan doorspelen(Zonder onder de 20% te komen :P).

Maar goed geen batterij discussie weer a.u.b :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:30:
[...]

Omdat mijn batterij nu pas op 88% is, sinds ik hem gister avond voor slapen van de lader heb gehaald.
Dus ik ga hem niet speciaal aan de lader leggen voor een update, als ik nog prima 2 dagen op deze accu kan doorspelen(Zonder onder de 20% te komen :P).

Maar goed geen batterij discussie weer a.u.b :+
Die discussie ga ik ook niet beginnen. Maar begrijp het forceren/moeten gewoon niet. Verder inderdaad gewoon lekker gebruiken en niet over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
jmk schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 01:51:
[...]

Als je op je telefoon niet dezelfde soort metrics ziet als @Davidas dan is of niet alles optimaal geconfigureerd in je instellingen of iets werkt er niet goed.

Dit zijn de instellingen:
https://support.apple.com...atch/apd4e7713562/watchos

Je hebt trouwens minimaal een AW 9, 10 of AWU2 nodig:
https://support.apple.com...e85f515/11.0/watchos/11.0
Alles staat en stond helemaal goed ook de nieuwste updates en heb een u2.
Ben maar weer bèta gaan draaien en ineens werkt het weer.

Draag sinds vanmiddag ook een smart ring ben benieuwd of ze aan elkaar gewaagd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Roos79 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:47:
[...]
Draag sinds vanmiddag ook een smart ring ben benieuwd of ze aan elkaar gewaagd zijn.
Welke heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
De RingConn 2 maar sinds gisteren dus kan er nog weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1885112 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:25:
Wanneer kun je de MacBook Pro met M4 bestellen?
Daar hebben we in het Apple Watch topic geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

L23 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Daar hebben we in het Apple Watch topic geen verstand van.
Mijn post was al aangepast, schat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-07 16:42
glnk schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:19:
[Afbeelding]
Eerste keer slapen met de Watch om. Kreeg deze melding bij het wakker worden. Wat is eigenlijk een normale hartslag in rust/slaap? Ik sport overigens 6x per week.
Ik krijg de melding sinds de update ook vaker nu, aantal keer per nacht onder de 40 (39).
Aanpassen van de treshhold is optie. Ik ben ook een fanatiek sporter, maar het lijkt mij dat er niks aan de hand is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 15:51
wokkelz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:31:
[...]

Ik krijg de melding sinds de update ook vaker nu, aantal keer per nacht onder de 40 (39).
Aanpassen van de treshhold is optie. Ik ben ook een fanatiek sporter, maar het lijkt mij dat er niks aan de hand is..
Ik heb sinds de laatste update dat ik bv 7 uur heb geslapen en 5 uur in bed heb gelegen. 8)7
I am not saying Aliens, but It must be Aliens :)

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gin1216
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:30
Ik slaap sinds een week met mij appel Watch, maar nu de laatste 2 nachten word ik steeds wakker van meldingen dat het tijd is om te gaan staan. Zou het nou rond de tijd zijn dat je wekker gaat zou het nog niet zo’n probleem zijn. Maar 3 uur ‘s nachts vind ik iets te vroeg haha. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 14:10
Gin1216 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:55:
Ik slaap sinds een week met mij appel Watch, maar nu de laatste 2 nachten word ik steeds wakker van meldingen dat het tijd is om te gaan staan. Zou het nou rond de tijd zijn dat je wekker gaat zou het nog niet zo’n probleem zijn. Maar 3 uur ‘s nachts vind ik iets te vroeg haha. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Als je slaapt met Watch moet je een slaap-focus gebruiken, dan dimt het scherm én hoef je niet meer elk uur op te staan van je watch. je krijgt er dan ook nog een wekker aan je pols bij die je wakker kan maken door te trillen, waardoor je partner niet wakker wordt. Heel erg handig.

oh ja, en je slaap wordt geregistreerd, kan leuk zijn. Ik ben sowieso wel fan van de slaap focus, je kan een schema instellen met oa hoeveel tijd voor je bedtijd je rust wilt hebben, meldingen worden dan stil gehouden bijvoorbeeld. En als het je bedtijd is dan gaat de watch automatisch naar de slaap stand. Ik heb een apart schema voor maandag en donderdag (kantoordagen), dinsdag/woensdag/vrijdag (thuiswerkdagen) en weekend. Bevalt me echt erg goed.
Miki schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:01:
[...]

Het is bedrieglijk simpel als je het weet :)

TweeDrie opties:
Handmatig slaap modus aanzetten onder snelmenu op je Watch. Instellen met dat knopje onder je kroon en vergeet deze overdag niet weer uit te zetten.

Op je iPhone onder Klok > Wekkers > slaap/ opstaan instellen. Dan volgt je iPhone en je Watch het ritme dat je slaapt en zullen je apparaten je niet meer lastig vallen.
Deze kunnen ook idd :)

[ Voor 41% gewijzigd door Kassad op 01-11-2024 08:05 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
Gin1216 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:55:
Het is bedrieglijk simpel als je het weet :)

Twee opties:
Handmatig slaap modus aanzetten onder snelmenu op je Watch. Instellen met dat knopje onder je kroon en vergeet deze overdag niet weer uit te zetten.

Op je iPhone onder Klok > Wekkers > slaap/ opstaan instellen. Dan volgt je iPhone en je Watch het ritme dat je slaapt en zullen je apparaten je niet meer lastig vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 01-11-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-07 08:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04s5VzWVJkW4GoaOA70HRsReV-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czk9Ox7UfaD8npN37ZCj6LkW.jpg?f=fotoalbum_large

Is jullie wel eens opgevallen hoe het glas in de behuizing zit (panel gaps niet symmetrisch)? Valt bij de natural titanium meer op.

[ Voor 24% gewijzigd door glnk op 01-11-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glnk schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:48:
[Afbeelding]

Is jullie wel eens opgevallen hoe het glas in de behuizing zit (panel gaps niet symmetrisch)? Valt bij de natural titanium meer op.
Ik zie wat je bedoeld, maar viel me bij mijn naturel titanium niet op. Niet iets waar ik me aan zou irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
[Afbeelding]

Ik herken het ook wel, maar het stoorde niet echt omdat het echt minuscuul waas bij mijn ultra 1. Mijn huidige ultra 2 in het zwart is wel symmetrisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:55

_AN

Vandaag was ik in een onbekend gebied waar ik een rondje wilde hardlopen. Ik was toch wel benieuwd hoe het zou werken als ik via Kaarten een route zou maken en deze naar mijn AWU zou sturen. Vrij gemakkelijk met Kaarten (op iPhone) een route gemaakt (van 11km) en deze gestart op mijn AWU samen met de Workout app. Ik had er niet veel van verwacht, aangezien er geen integratie is, maar ik moet zeggen dat het goed werkte. Ik heb prima de route kunnen lopen en de notificaties die je krijgt van Kaarten terwijl de Workout app open is, is voldoende om de route te lopen. Soms even geschakeld tussen Workout en Kaarten. Ook dit werkt prima.

Uiteraard zou een integratie van Kaarten in de Workout app het echt afmaken, maar dit is wat mij betreft werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 23-07 18:06
Ik had laatst een vreemd stukje weergave in de slaap grafiek (blok aan het einde van de nacht).... Dit was als ik me goed herinner een van de eerste nachten na de update naar WatchOS 11.

Zou dit betekenen dat de metingen niet betrouwbaar genoeg zijn geweest?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGnhyGsg4A2mckSiTaNDGAYA4DU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q22o5oFesrhb0agugUPbUB7n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:55

_AN

autoreverse schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:45:
Ik had laatst een vreemd stukje weergave in de slaap grafiek (blok aan het einde van de nacht).... Dit was als ik me goed herinner een van de eerste nachten na de update naar WatchOS 11.

[Afbeelding]
Volgens mij krijg je dit als je Slaap-modus niet aan stond. Kan dat kloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk

jmk

autoreverse schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:45:

[Afbeelding]
Ik heb dit 1 keer gehad op mijn AW toen ik wakker werd op een 'normaal' moment in de ochtend en ik na 30 minuten weer 2 uur ging slapen.

Op mijn oude Fitbit werden mijn middag tukkies ook heel anders verwerkt in grafieken dan een normale nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
_AN schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:56:
[...]

Volgens mij krijg je dit als je Slaap-modus niet aan stond. Kan dat kloppen?
Nee, die stond aan. Tussen 3 en 6 uur ‘s ochtends zal ik hooguit een keer naar de wc zijn geweest waarbij ik in een zeldzaam geval de zaklamp modus activeer (dan moet de slaapmodus tijdelijk gedeactiveerd worden)

Het was een doordeweekse nacht dus verder geen bijzonderheden wat betreft langer in bed blijven liggen dan dat de slaapfocus actief is (sowieso, alles voor 6 uur is toch geen uitslapen :) )

[ Voor 19% gewijzigd door autoreverse op 03-11-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:57
autoreverse schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:09:
[...]

Nee, die stond aan. Tussen 3 en 6 uur ‘s ochtends zal ik hooguit een keer naar de wc zijn geweest waarbij ik in een zeldzaam geval de zaklamp modus activeer (dan moet de slaapmodus tijdelijk gedeactiveerd worden)

Het was een doordeweekse nacht dus verder geen bijzonderheden wat betreft langer in bed blijven liggen dan dat de slaapfocus actief is (sowieso, alles voor 6 uur is toch geen uitslapen :) )
En klopt het wel dat je zo vaak wakker wordt? Dat is ook best apart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autoreverse
Ja, helaas klopte dat wel ja.

[ Voor 76% gewijzigd door autoreverse op 04-11-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sinds 2 weken heb ik een Garmin horloge en daardoor waardeert Apple niet meer automatisch de intensiteit van de workouts voor het bepalen van de training load. Op zich geen probleem want de workouts komen netjes in ‘Conditie’ en ik kan ze handmatig een score geven (dat deed ik voor strength workouts toch al).

Alleen gebeurt er steeds dat een paar dagen later de score bij de al gewaardeerde workouts verdwenen is. Hierdoor is mijn training load natuurlijk extreem laag.

Ik heb de workouts nu al een keer of 4 opnieuw gewaardeerd maar steeds verdwijnen de scores. Het heeft ongetwijfeld met Garmin te maken want sinds OS11 werkte dit probleemloos en sinds ik de Garmin heb niet meer. Ik heb nog niet achterhaald of ze direct verdwijnen na het syncen van een nieuwe workout.

Heeft iemand die een Garmin gebruikt dit wel probleemloos werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:39:
Sinds 2 weken heb ik een Garmin horloge en daardoor waardeert Apple niet meer automatisch de intensiteit van de workouts voor het bepalen van de training load. Op zich geen probleem want de workouts komen netjes in ‘Conditie’ en ik kan ze handmatig een score geven (dat deed ik voor strength workouts toch al).

Alleen gebeurt er steeds dat een paar dagen later de score bij de al gewaardeerde workouts verdwenen is. Hierdoor is mijn training load natuurlijk extreem laag.

Ik heb de workouts nu al een keer of 4 opnieuw gewaardeerd maar steeds verdwijnen de scores. Het heeft ongetwijfeld met Garmin te maken want sinds OS11 werkte dit probleemloos en sinds ik de Garmin heb niet meer. Ik heb nog niet achterhaald of ze direct verdwijnen na het syncen van een nieuwe workout.

Heeft iemand die een Garmin gebruikt dit wel probleemloos werkend?
Heeft niet met Garmin te maken. Ik heb hetzelfde ook met eGym wat via de sportschool app gesynchroniseerd word. Paar keer opnieuw gewaardeerd en daarna opgegeven.
Vind het ook een waardeloze feature als je alles handmatig moet gaan waarderen en als het dan ook nog eens verdwijnt ben ik er snel klaar mee :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 08:22
[Afbeelding]

Ik had een aantal units waarbij je minimaal 4 A4'tjes in de gaps (aan de rechterkant) kon stoppen. Allemaal geretourneerd. Zie ook dit topic op Macrumors: https://forums.macrumors....screen-and-frame.2405890/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-07 08:10
turkeyhakan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:11:
[...]

Ik had een aantal units waarbij je minimaal 4 A4'tjes in de gaps (aan de rechterkant) kon stoppen. Allemaal geretourneerd. Zie ook dit topic op Macrumors: https://forums.macrumors....screen-and-frame.2405890/
Zou persoonlijk niet in mij opkomen om voor zoiets te retourneren. Het lijkt mij dat alles in 0.1% marge van elkaar zit. Misschien dat er bij de een het glas een haar verder naar 1 kant ligt dan de ander waardoor het optisch groter lijkt. Het is onmogelijk om helemaal geen gap te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:54:
[...]

Heeft niet met Garmin te maken. Ik heb hetzelfde ook met eGym wat via de sportschool app gesynchroniseerd word. Paar keer opnieuw gewaardeerd en daarna opgegeven.
Vind het ook een waardeloze feature als je alles handmatig moet gaan waarderen en als het dan ook nog eens verdwijnt ben ik er snel klaar mee :p
Goed om te weten! Dan lijkt het dus aan de sync met externe bronnen te liggen. Ik vind de feature ook niet denderend maar omdat ik om de zoveel maanden switch tussen Garmin en Apple wilde ik de trends behouden. Maar als het steeds op deze manier misgaat, heb ik er ook niet zoveel zin in nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitso
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-07 18:58
Aghanim schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:04:
[...]

Goed om te weten! Dan lijkt het dus aan de sync met externe bronnen te liggen. Ik vind de feature ook niet denderend maar omdat ik om de zoveel maanden switch tussen Garmin en Apple wilde ik de trends behouden. Maar als het steeds op deze manier misgaat, heb ik er ook niet zoveel zin in nee.
Goedemorgen. Waarom switch je om de zoveel maanden tussen Apple en Garmin? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanitas1996
Redondo1982 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:08:
[...]

Als jij het nu koopt en hier je ervaringen deelt dan weten wij dat ook weer :+
Hij werkt prima voor het hardlopen! :+

Althans, de clone die 1:1 op het origineel lijkt en ook van Titanium is gemaakt! :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-07 08:12
Ik heb ook een titanium milanese strap binnen. Ook geen echte, maar wel echt titanium. Heb er 48 euro voor betaald, vind de originele van Apple veel te duur. Tot nu toe bevalt ie erg goed. Stuk lichter van gewicht dan een goedkope RVS milanese die ik had gekocht. Kleur komt goed overeen met m'n Ultra.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtLhsJgcN7g5qTQtgnkyDNGS64A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75iONm5si6hHngHoZ4QJ9cec.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NI5oxQ7FQrbuhzZKoh7iG2w8sWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GDcnV844oAVglyft0IqTInn.jpg?f=fotoalbum_large

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Toch overstag gegaan en een Naturel Titanium AWS10 gehaald. Wat is ie mooi O+ Ik ben blij dat ik niet de Leistenen kleur heb gehouden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Roos79 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:20:
[...]

De RingConn 2 maar sinds gisteren dus kan er nog weinig over zeggen.
Inmiddels al wat meer bevindingen? :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
hk12nl schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:04:
[...]

Inmiddels al wat meer bevindingen? :)
Draag gemak is super en het weinig hoeven op te laden is wel een plus.
Hartslag tijdens rustige activiteit meet hij wel maar met fitness krijg ik tot nog toe geen goede metingen.
Slaap metingen zijn vergelijkbaar met de aw bij mij en stappen komen ook aardige overeen met elkaar.
De temperatuur meting in de nacht is ook nagenoeg gelijk dus dat is leuk om te zien.

De aw is kwa hartslag veel beter dat is een ding wat zeker is, maar wil je niet altijd je aw dragen is dit een mooie extra.

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-07 03:47
Is het mogelijk om met Apple Watch temperatuur te meten wat zijn daar de mogelijkheden mee.

Ik wil graag van jullie weten wat de voor en nadelen zijn en ik ben ook benieuwd naar de accuraatheid van die metingen zijn ?

• Davidas
Havelock schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:08:
Is het mogelijk om met Apple Watch temperatuur te meten wat zijn daar de mogelijkheden mee.

Ik wil graag van jullie weten wat de voor en nadelen zijn en ik ben ook benieuwd naar de accuraatheid van die metingen zijn ?
Polstemperatuur is tijdens je slaap te meten met een slaapschema die je op voorhand instelt. Voor mijn gevoel erg accuraat, als ik me grieperig begin te voelen zie ik dat ook direct terug in een verhoogde temperatuur.

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-07 03:47
Davidas schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:10:
[...]

Polstemperatuur is tijdens je slaap te meten met een slaapschema die je op voorhand instelt. Voor mijn gevoel erg accuraat, als ik me grieperig begin te voelen zie ik dat ook direct terug in een verhoogde temperatuur.
Overdag meet die dus niet die temperatuur ?
Doen Apple dat expres omdat die anders veel batterijen zuipt ?
Ik gebruik mijn Apple Watch 5 niet tijdens het slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Havelock schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:29:
[...]

Klopt. Je moet trouwens sowieso een AW series 8 of later hebben. Mocht je meer willen weten, bij deze het officiële artikel.

• hk12nl
Havelock schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:29:
[...]

Dat doen ze omdat overdag de tempratuur van je lichaam teveel invloed heeft van verschillende zaken waardoor de meeting hiervan niet betrouwbaar is.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:29

PeaceNlove

Deugleuter

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Mijn workout op de fiets laat de laatste tijd best veel gaten in de GPS track vallen, zoals in onderstaande voorbeeld. Het is een Watch SE en ik had mijn 14 Pro telefoon bij me, dus volgens mij pakt hij dan de telefoon GPS.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ho9JkGl73-cwkujNT9Le8-VT5Es=/x800/filters:strip_exif()/f/image/evzcHrVGrg2TEvySvn3OD9rM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeaceNlove schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:34:
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Mijn workout op de fiets laat de laatste tijd best veel gaten in de GPS track vallen, zoals in onderstaande voorbeeld. Het is een Watch SE en ik had mijn 14 Pro telefoon bij me, dus volgens mij pakt hij dan de telefoon GPS.
[Afbeelding]
Wat is het probleem? Ik zie wel wat gaatjes op de route, maar de route zelf klopt wel?

Edit: Ik ik zie dat mijn hardlooprondjes ook gaatjes vertonen. Ik loop dan enkel met de Apple Watch Ultra 2 (met de app Runkeeper). Alle data zoals tijd en afstand kloppen gewoon. Ik zie het probleem niet...

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 26-11-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
PeaceNlove schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:34:
[Afbeelding]
In alle tijd dat ik een AW4/AW7/AWU en AWU2 heb gehad heb ik dit probleem nooit gehad, vreemd joh. Voor mijn gevoel zeker niet normaal. Misschien Watch resetten? iPhone is een iets ander verhaal kwa resetten, dat heeft veel meer voeten in de aarde! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

L23 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:51:
[...]

Wat is het probleem? Ik zie wel wat gaatjes op de route, maar de route zelf klopt wel?

Edit: Ik ik zie dat mijn hardlooprondjes ook gaatjes vertonen. Ik loop dan enkel met de Apple Watch Ultra 2 (met de app Runkeeper). Alle data zoals tijd en afstand kloppen gewoon. Ik zie het probleem niet...
Afstand klopt ook niet , mijn Garmin fietscomputer geeft me 48km op dit rondje en de watch slechts 44. Met veel draaien en keren op de MTB in het bos kan je er vanuit gaan dat de boel niet super nauwkeurig is, maar dit is 10% van de totale afstand :X

Ik zit nog ff terug te kijken, maar de afgelopen ritten zat de Watch er vaker naast, op de racefiets 72 km gedaan, Garmin geeft me 72 en Apple 69. En de waarheid is 72, want heb die route in Komoot gezet en die geeft op basis van de kaart navigatie 72 kilometer.

Ik ga eens kijken of een reset helpt, en anders vervang ik de boel gewoon door nog meer Garmin >:)

[ Voor 21% gewijzigd door PeaceNlove op 26-11-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeaceNlove schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:10:
[...]

Afstand klopt ook niet , mijn Garmin fietscomputer geeft me 48km op dit rondje en de watch slechts 44. Met veel draaien en keren op de MTB in het bos kan je er vanuit gaan dat de boel niet super nauwkeurig is, maar dit is 10% van de totale afstand :X
Normaal zijn de Garmin fietscomputer en de iPhone/Watch wel gelijk? Ik realiseerde me net dat ik ook een aantal rondjes heb gefietst, ook enkel met de Apple Watch Ultra 2 en de workout app, daar zie ik in tegenstelling tot de hardlooprondjes helemaal geen gaatjes. Laatste keer was 9 november, dus geen idee of er met een software update inmiddels iets veranderd is.
Maar er ontbreken niet hele stukken, bochten lijken op je afbeelding verder te kloppen, dus de onnauwkeurigheid als gevolg van die gaatjes lijkt verwaarloosbaar?
Ik zie die gaatjes wel bij mijn hardlooprondjes, maar de geregistreerde afstanden komen overeen met de afstand van het hardloopevenement.

Edit: Lees nu pas dat je nog meer hebt toegevoegd aan je bericht. Ik weet verder ook niet hoe het op te lossen is. Hopelijk werkt een reset :)

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 26-11-2024 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ze waren altijd min of meer gelijk, maar nu ik de geschiedenis terug kijk zie ik dat sinds oktober de boel fors scheef is gaan lopen, dus nadat ik de iOS update gedaan had. Mijn Watch kon trouwens niet meer mee met de meest recente Watch OS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:47

SambalBij

We're all MAD here

Ik ben toch nu overstag gegaan; Had al eerder een Ultra 2 zwart besteld en weer geannuleerd, S10 gekocht en weer teruggebracht, en nu afgelopen week dan tóch een zwarte Ultra 2 gehaald!
Ik kon er toch niet mee stoppen om er regelmatig even verlekkerd naar te kijken, en het initiele schijnbare probleem van krassen in de coating lijkt in de praktijk toch wel mee te vallen zolang je hem niet langs een muur schraapt... Ach, en anders krijgt hij karakter :P

Heb hem nu met de zwarte trail loop, en heb nu ook een RVS zwarte kloon van die nieuwe milanese band. Die van Apple zelf is wel erg mooi maar toch wel iets aan de prijs..
tommyz schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:31:
Ik heb ook een titanium milanese strap binnen. Ook geen echte, maar wel echt titanium. Heb er 48 euro voor betaald, vind de originele van Apple veel te duur. Tot nu toe bevalt ie erg goed. Stuk lichter van gewicht dan een goedkope RVS milanese die ik had gekocht. Kleur komt goed overeen met m'n Ultra.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?
Meeste betaalbare alternatieven die ik kan vinden op bijvoorbeeld eBay zijn RVS, of hebben wel titanium in de naam, maar verderop in de kleine lettertjes toch ook RVS... RVS versie heb ik nu ook, maar echt titanium is toch ook wel mooi licht. (Als dat vergelijkbaar is met de echte variant die ik in de Apple store wel even in mijn handen heb gehad, die weegt echt niks)

[ Voor 10% gewijzigd door SambalBij op 27-11-2024 18:24 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-07 08:12
@SambalBij Het is deze. Bij veel wordt inderdaad titanium aangegeven en staat er in de beschrijving dat het RVS is. Ik had ook een RVS hiervoor en deze is ook een stuk lichter (30 vs 52 gram).

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-07 16:13
Na jaren een Series 5 gehad te hebben, deze aan mijn vrouw gegeven en van de week een Ultra 2 gekocht. Nooit wat met focus modes op m'n iPhone of Watch gedaan, maar gezien de stuk meer details die de Ultra 2 registreert over je slaap nu toch maar overstag gegaan en de slaap modus ingesteld.

Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat ik deze continu naar mijn idee 's ochtends zelf uit moet gaan zetten, lijkt er op dat je anders de hele dag in de slaap modus blijft lopen (althans, dat heb ik nooit geprobeerd). Nu dacht ik slim te zijn en in Siri shortcuts een automatisering aangemaakt die bij 'Opstaan' de modus uitschakelt. Dat werkt perfect op m'n iPhone, maar m'n Ultra 2 blijft nog steeds in die slaapmodus staan. Iemand die mij kan vertellen hoe dit werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:47

SambalBij

We're all MAD here

Chorro schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:42:
Iemand die mij kan vertellen hoe dit werkt?
Je kunt via je telefoon een schema instellen wanneer je telefoon (en daarmee ook je Apple Watch) in de sleep focus mode moet gaan.
Dat zit in de Health app. (Browse->Sleep->Full schedule & Options)

(Mijn telefoon staat op Engelstalig, dus weet even niet hoe de Nederlandse termen zijn, maar je gaat het vast kunnen vinden :))

Daarmee gaat hij op gezette tijden naar die sleep focus. Wanneer je eens een keer eerder wakker bent, en de watch heeft door dat je actief bent, dan vraag hij op een gegeven moment of je de sleep focus wil uitschakelen.

Edit:
Ik lees dat je het met de shortcut op je telefoon al uit kunt zetten maar dat de watch niet volgt.
Kijk dan eens onder de settings van je iPhone onder Focus->Share across devices. Dat is de instelling die er voor zorgt dat al je devices (Telefoon, watch, iPad, Macbook) die ingestelde focus volgen.

[ Voor 17% gewijzigd door SambalBij op 29-11-2024 08:53 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
@SambalBij Thanks! Die melding of ik de focus uit wil schakelen heb ik nog niet gehad, maar eerlijk gezegd heb ik 't ook nooit langer dan 20-30 minuten aangekeken. Voor mijn gevoel had 't er dan al af moeten zijn. Zal eens langer wachten. De setting waar je het over hebt over het delen van de focus modes tussen devices staat al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Chorro schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:23:
@SambalBij Thanks! Die melding of ik de focus uit wil schakelen heb ik nog niet gehad, maar eerlijk gezegd heb ik 't ook nooit langer dan 20-30 minuten aangekeken. Voor mijn gevoel had 't er dan al af moeten zijn. Zal eens langer wachten. De setting waar je het over hebt over het delen van de focus modes tussen devices staat al aan.
Ik krijg die vraag na een minuut uit bed ongeveer. Maar je moet idd wel een slaapschema hebben. Of meer dan 1, ik heb er drie, kantoordagen, thuiswerkdagen en weekend :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
@Kassad Ik heb dat dus ook, maar krijg die melding echt niet binnen 20 minuten. Als ik onder de douche sta, is de Watch nog in de slaap focus mode. Tenzij ik 'm zelf heb uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Chorro schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:37:
@Kassad Ik heb dat dus ook, maar krijg die melding echt niet binnen 20 minuten. Als ik onder de douche sta, is de Watch nog in de slaap focus mode. Tenzij ik 'm zelf heb uitgeschakeld.
Dan moet je meer bewegen :) maar zonder gekheid, ik krijg de melding en dan moet je ook direct de wekker uitzetten anders gaat de melding weg en gaat de watch weer naar slaap modus. Wat je ook kan doen is wanneer je wakker wordt de watch ontgrendelen en dan de slaapmodus uitzetten, dan krijg je ook de vraag of je wakker bent en of je de wekker wilt uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-07 17:11

rCk

Chorro schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:37:
Gebruik je een wekker en schakel je die uit zodra je eruit gaat?
Ik stel mijn telefoon namelijk altijd op "niet storen" in op het moment dat ik mijn AWU2 niet draag, hoef mijn slaap niet altijd te tracken namelijk.

Hierop heb ik een opdracht ingesteld dat zodra ik mijn wekker uitzet (dus niet op snooze druk, maar uit) dat "niet storen" uitgeschakeld wordt.

Misschien kun je ook zoiets doen maar dan van slaap naar normaal/andere focus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
rCk schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:46:
[...]

Gebruik je een wekker en schakel je die uit zodra je eruit gaat?
Ik stel mijn telefoon namelijk altijd op "niet storen" in op het moment dat ik mijn AWU2 niet draag, hoef mijn slaap niet altijd te tracken namelijk.

Hierop heb ik een opdracht ingesteld dat zodra ik mijn wekker uitzet (dus niet op snooze druk, maar uit) dat "niet storen" uitgeschakeld wordt.

Misschien kun je ook zoiets doen maar dan van slaap naar normaal/andere focus?
Dit zou niet nodig moeten zijn, nadat je wekker gaat verandert je modus sowieso van slaap naar normaal. En als alles goed gaat geeft je watch aan wanneer die beweging detecteert dat je niet meer slaapt en dat de watch de slaapmodus wil uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-07 17:11

rCk

Kassad schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:23:
[...]

Dit zou niet nodig moeten zijn, nadat je wekker gaat verandert je modus sowieso van slaap naar normaal. En als alles goed gaat geeft je watch aan wanneer die beweging detecteert dat je niet meer slaapt en dat de watch de slaapmodus wil uitzetten.
Dat begrijp ik, maar wat ik bedoel is wanneer hij dat dus niet doet, dat je ook op deze manier dus uit die focus kan komen.

Bij "slaap" heb ik dat ook niet nodig, maar ik slaap 95% van de nachten zonder AW, dus dan is zo'n opdracht weer wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb mijn AW iedere nacht om en heb nog nooit iets in moeten stellen of aan moeten geven wanneer ik wel/niet slaap. Gaat helemaal automatisch. Ik heb wel slaapschema's ingesteld en focus. Het werkt bij mij heel goed. Ik heb bij het instellen van mijn iPhone / AW de 'aanbevolen' instellingen aangenomen.

Ander vraagje: Zijn hier ook overstappers van Fitbit die op de AW minder diepe slaap hebben maar maar meer kernslaap(wat op fitbit lichte slaap heet). Ik vraag me af welke slaaptracker het 'best' is.
Op dit moment is mijn slaappatroon zo dat mijn diepe slaap alleen in de eerste 3 uur van mijn nachtrust zit en dan in totaal nooit meer dan 1 uur. De rest van de nachtrust wisselen kernslaap en rem slaap elkaar af.

Ook ben ik volgens mijn AW nooit meer vaak (zeer)kortdurend wakker. Dit was op de fitbit gemiddeld een uur en nu maar 7 minuten.

Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 15:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hoe zijn inmiddels de ervaringen van eigenaren van de zwarte Ultra 2, wat betreft de kwaliteit van de zwarte coating? In het begin waren er wat zorgen over qua chipping e.d., maar ik lees of hoor er weinig over.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:27:
Hoe zijn inmiddels de ervaringen van eigenaren van de zwarte Ultra 2, wat betreft de kwaliteit van de zwarte coating? In het begin waren er wat zorgen over qua chipping e.d., maar ik lees of hoor er weinig over.
Hier nog geen problemen met de coating of chipping. N=1..

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.