Je merkt het duidelijk bij hardlopen, tenzij je de ultra zo strak doet dat je met een paarse pols thuis komt. Bij normaal gebruik had ik er ook geen last van, maar dan speelde de dikte vooral een rol. In de zomer snel tegen dingen aanstoten en in de winter irritatie met lange mouwen en jassen.
Wordt de Focus mode "Trainen" bij jullie automatisch ingeschakeld als je een Workout start vanuit je Apple Watch (Ultra)?
Na wat googelen kwam ik dit draadje tegen maar die is bijna 2 jaar oud, https://discussions.apple.com/thread/254564311?sortBy=rank
Na wat googelen kwam ik dit draadje tegen maar die is bijna 2 jaar oud, https://discussions.apple.com/thread/254564311?sortBy=rank
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Bij mijn 7 niet iig, ik denk er al een tijdje aan om dat anders in te regelen, geen notificaties tijdens bewegen lijkt me heel erg fijn.Greatsword schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:10:
Wordt de Focus mode "Trainen" bij jullie automatisch ingeschakeld als je een Workout start vanuit je Apple Watch (Ultra)?
Edit: ik kijk er nu dus daadwerkelijk even naar en het is een standaard focus die ik gewoon niet aan had staan
[ Voor 11% gewijzigd door Kassad op 15-10-2024 19:18 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
FTFY.Aghanim schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:59:
Je merkt Ik merk het duidelijk bij hardlopen, tenzij je ik de ultra zo strak doet dat je ik met een paarse pols thuis komt. Bij normaal gebruik had ik er ook geen last van, maar dan speelde de dikte vooral een rol. In de zomer snel tegen dingen aanstoten en in de winter irritatie met lange mouwen en jassen.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 15-10-2024 19:18 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik ben echt niet de enige die het verschil in gewicht van een horloge merkt bij o.a. hardlopen hoor. Er is een reden dat er forerunners zijn naast fenixen. Het is ook algemeen bekend dat een zwaarder horloge een groter risico op slechtere hartslagmeting heeft door het meer op en neer bewegen bij activiteit. Dikkere horloges zijn ook meer topzwaar. Ik kan me dan ook moeilijk voorstellen dat je geen gewichtverschil merkt bij hardlopen tussen een AW en Ultra. Dat er aan te wennen valt is natuurlijk wel zo.
Ik voel het niet als “aanwezig” en ervaar het zeker niet als storend.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik ervaar het niet zo. Doe minimaal 2 keer in de week hardlopen met de Ultra en er nooit last van gehad. Ik doe hem wel wat strakker tijdens het lopen overigens. Maar geen paarse pols. Ik denk dat type bandje ook nog een rol speelt.
Ik heb de satin black Ultra met de Milanese loop band. En ik wil de band soms wat strakker en soms wat losser zetten. Maar ik merk het klemmetje waarmee je dit kan doen vaak muurvast zit op de band en ik hem niet meer kan verschuiven. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik zie wielrenners vaker een kopje koffie en een lekker taartje eten gelukkig 🤭Redondo1982 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:38:
[...]
Of een pakkie peuken zoals je vaak ziet met wielrenners haha. Even uitrusten met een peukie zittend tegen een muurtje aan
Ja, dan ben je te vroeg. Dat doen ze ervoorRoos79 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:02:
[...]
Ik zie wielrenners vaker een kopje koffie en een lekker taartje eten gelukkig 🤭
I don't have dreams, I have goals!!
Bij mij wordt de focus automatisch uitgeschakeld als ik stop met mijn workout, maar ik heb dan ook weer andere focussen die automatisch aanschieten door xyz reden. Misschien een persoonlijk profiel inrichten die dan direct aanschiet obv tijd en plaats?Greatsword schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:10:
Leuk speelgoed de 10. Alleen wel echte elke dag laden, moet daar nog het juiste moment in vinden. Denk dat het tijdens het douchen ofzo wordt. Draag m ook met slapen, anders fomo!
En eigenlijk is ie gewoon niet echt mooi, geen enkele apple watch zolang ze zo vierkant zijn. Snap het wel, want dan past er meer op het scherm. Maar rond is mooier.
Nu kijken of ik mn telefoon echt minder gebruik.
En eigenlijk is ie gewoon niet echt mooi, geen enkele apple watch zolang ze zo vierkant zijn. Snap het wel, want dan past er meer op het scherm. Maar rond is mooier.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Fear of missing out?Flipm0de schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:12:
Leuk speelgoed de 10. Alleen wel echte elke dag laden, moet daar nog het juiste moment in vinden. Denk dat het tijdens het douchen ofzo wordt. Draag m ook met slapen, anders fomo!
De Ultra vind ik zelf wel mooi. Maar kan ook iets mooi vinden of waarderen omdat het functioneel is. Een ronde smartwatch lijkt me niet functioneel of in ieder geval onhandig met hoe watchOS nu werkt.
Anoniem: 1885112
Jij vindt rond mooier. Graag voor jezelf praten. Ik vind de Series 10 namelijk wel een serieus mooi, stijlvol apparaatje. Zeker in combinatie met het juiste bandje.Flipm0de schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:12:
De Ultra vind ik zelf dan weer minder ‘stijlvol’, maar juist qua techniek indrukwekkend.L23 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:31:
[...]
Fear of missing out?Dat klinkt niet goed. Daarom juist nog nog niet gebruikt voor sleep tracking, anders zit het straks 24 uur om mijn pols. Ook al is die data wellicht nuttig.
De Ultra vind ik zelf wel mooi. Maar kan ook iets mooi vinden of waarderen omdat het functioneel is. Een ronde smartwatch lijkt me niet functioneel of in ieder geval onhandig met hoe watchOS nu werkt.
Ik zie het uiteindelijk toch meer als een sporthorloge, enige wat de Apple Watch in het algemeen naar mijn mening chique kan maken is de keuze van het soort bandje. En de watch face heeft daar ook invloed op. Maar kan zijn dat mijn kijk daar totaal anders op is gezien ik het dus in eerste instantie voor het sporten gekocht heb.Anoniem: 1885112 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:16:
[...]
De Ultra vind ik zelf dan weer minder ‘stijlvol’ of ‘chique’, maar juist qua techniek indrukwekkend.
Maar hoe iets qua techniek werkt kan het voor mij mooi maken, dat bedoelde ik. Zelfde met de watch faces. Zo kon ik de GMT en Count Up een stuk meer waarderen toen ik begreep op welke horloges deze watch faces geïnspireerd zijn.
Voor wie zou ik anders praten? 😘.Anoniem: 1885112 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:15:
[...]
Jij vindt rond mooier. Graag voor jezelf praten. Ik vind de Series 10 namelijk wel een serieus mooi, stijlvol apparaatje. Zeker in combinatie met het juiste bandje.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Zeker, eens. Het bandje doet heel veel met de Watch. Vind persoonlijk de Ultra meer echt een sporthorloge en de Series 10 wat meer alledaags/casual.L23 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:27:
[...]
Ik zie het uiteindelijk toch meer als een sporthorloge, enige wat de Apple Watch in het algemeen naar mijn mening chique kan maken is de keuze van het soort bandje. En de watch face heeft daar ook invloed op. Maar kan zijn dat mijn kijk daar totaal anders op is gezien ik het dus in eerste instantie voor het sporten gekocht heb.
Maar hoe iets qua techniek werkt kan het voor mij mooi maken, dat bedoelde ik. Zelfde met de watch faces. Zo kon ik de GMT en Count Up een stuk meer waarderen toen ik begreep op welke horloges deze watch faces geïnspireerd zijn.
En zo praat iedereen zijn eigen aankoop goedAnoniem: 1885112 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:24:
[...]
Zeker, eens. Het bandje doet heel veel met de Watch. Vind persoon de Ultra meer echt een sporthorloge en de Series 10 wat meer alledaags/casual.
Hebben jullie ervaring met een goede reis oplader voor de Apple Watch en iPhone, die geschikt is voor snelladen?
Ik zie nu de https://www.amac.nl/twelvesouth-butterfly of de https://zens.tech/nl/shop/travel-charger-pro-2/
Iemand ervaring met een van deze of nog andere suggesties?
Ik zie nu de https://www.amac.nl/twelvesouth-butterfly of de https://zens.tech/nl/shop/travel-charger-pro-2/
Deze 2 nee ik heb er 1 sinds een tijdje van anker, die is dan wel iets groter dan die van jouMausssie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:32:
Hebben jullie ervaring met een goede reis oplader voor de Apple Watch en iPhone, die geschikt is voor snelladen?
https://www.bol.com/nl/nl...LtOug.2_6.11.ProductTitle
Maar nog relatief compact omdat je hem dicht klapt, dit is dan een 3-1 lader.
Ik heb die op mijn nachtkastje staan, niet dat ik in de nacht laad. maar de watch laad ik er wel mee op voor slapen gaan.
En als ik dan eens weekendje weg ga ofzo, is deze toch ook prima mee te nemen. want is best compact als je hem dicht geklapt heb.
[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 17-10-2024 09:12 ]
Nee geen ervaringen mee. Wel sinds kort een MagSafe duo (2e hands) gekocht, volgende week weet ik hoe die bevalt. Maar ik hoef dan ook geen snel laden.Mausssie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:32:
Moet eerlijk wel zeggen dat van je twee opties die van twelve south het meest interessant lijkt.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik overwoog dit soort laders ook maar blijf gewoon bij één usb blokje met twee kabeltjes. Blijft toch de meest compacte oplossing en snelste vorm van laden.Mausssie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:32:
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ik heb een aantal Zens laders en Zens powerbanks hier en daar ben ik heel tevreden over. Zens heeft eind november ook altijd erg goede aanbiedingen dus als je even kan wachten is dat het wel waard.Mausssie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:32:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ja, mijn idee ook. Vaak wil je dit kopen omdat het er leuk uitziet. Alleen als je goed nadenkt dan is de conservatieve manier vaak het snelst en het makkelijkst.amphora schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:15:
[...]
Ik overwoog dit soort laders ook maar blijf gewoon bij één usb blokje met twee kabeltjes. Blijft toch de meest compacte oplossing en snelste vorm van laden.
Even een reset zeg maar…
Die heb ik ook nog ergens thuis liggen, gebruikte ik hiervoor op vakantie enzo.TheKerremenke schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:13:
[...]
Nee geen ervaringen mee. Wel sinds kort een MagSafe duo (2e hands) gekocht, volgende week weet ik hoe die bevalt. Maar ik hoef dan ook geen snel laden.
Moet eerlijk wel zeggen dat van je twee opties die van twelve south het meest interessant lijkt.
Die werkt ook wel prima, laad iets langzamer dan die van anker en belkin enzo ondertussen. maar hij is ook al wat ouder ondertussen.
Als je het gewicht aan de pols voelt dan loop je niet hard genoeg. Ik voel mijn longen, hart en de beentjes. Het gewicht van het horloge aan de pols is mij nog nooit opgevallenRivanov schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:54:
Ik voel het niet als “aanwezig” en ervaar het zeker niet als storend.
Overigens ook niet met dagelijks gebruik of slapen met de Ultra om. Hij is lichter dan mijn normale Seiko kinetic horloge.
[ Voor 5% gewijzigd door glnk op 17-10-2024 15:17 ]
Iemand enig idee hoe het kan dat ik geen meldingen meer binnenkrijg op mijn Apple Watch 10 42mm. Kan het te maken hebben met het model Iphone (het is een 12) of een instelling die niet goed staat. Het gekke is dat de Watch ook niet trilt bij Whatsapp berichten, maar wel bij Imessage bijvoorbeeld.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Ik gebruik deze ook om mijn iPhone en Apple Watch op te laden en ben erg tevreden. Als ik toch een puntje van kritiek mag geven is dat de magneet voor de iPhone wel ERG sterk is waardoor heb eraf halen met 1 hand iets lastiger is.Carlos0_0 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:11:
[...]
Deze 2 nee ik heb er 1 sinds een tijdje van anker, die is dan wel iets groter dan die van jou
https://www.bol.com/nl/nl...LtOug.2_6.11.ProductTitle
Maar nog relatief compact omdat je hem dicht klapt, dit is dan een 3-1 lader.
Ik heb die op mijn nachtkastje staan, niet dat ik in de nacht laad. maar de watch laad ik er wel mee op voor slapen gaan.
En als ik dan eens weekendje weg ga ofzo, is deze toch ook prima mee te nemen. want is best compact als je hem dicht geklapt heb.
Voelt ook heel solide en geen last van coilwine of zeurend geluid in de oplader of de bijgeleverde adapter.
Yippie kayak, other buckets!
Het is automatisch hersteld!basmq schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:19:
Arghhh! Kom er net achter dat sinds eind september mijn "Meeste dagen beweging op rij" niet meer klopt. Volgens de app heb ik op 28-9 mijn bewegingsring niet gehaald, maar dat klopt niet. Ook de app geeft netjes aan dat ik meer calorieën heb verbrand, dan mij doel. Maar mijn streak van 2817 dagen is daarmee dus wel geëindigd...
Iemand een idee hoe dit kan en, nog liever, of dit nog te corrigeren is..?
[Afbeelding] [Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FJfhxbrTXNggEvQUkazG72ap.jpg?f=user_large)
Schandalig! Na 365 dagen aan één stuk zou een AW er gewoon mee moeten stoppen. Uit protest!
Spijtig dat er geen standaard Notes app is voor WatchOS. Kom er net achter dat third party Notes 4€ per maand kost 🤣
Je moet je armen ook wel bewegen tijdens het hardlopen hèglnk schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:14:
[...]
Als je het gewicht aan de pols voelt dan loop je niet hard genoeg. Ik voel mijn longen, hart en de beentjes. Het gewicht van het horloge aan de pols is mij nog nooit opgevallen
Hele mooie combinatie. Als je het mij vraagt een stuk mooier en stijlvoller dan de Ultra. En dan doel ik puur en alleen op het uiterlijk, uiteraard.De_Remus schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:07:
Sinds enkele dagen eigenaar van men eerste Apple Watch
46mm naturel titanium AW10 met naturel titanium milanese loop bandje
tot nu toe heel tevreden, kom vlot de dag door op een batterijlading (maar toch)
[Afbeelding]
Klop ik heb sinds mei ofzo een ultra2, maar als ik de foto’s zie dan is de watch10 meer stijlvoller kwa uiterlijk.Anoniem: 1885112 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:29:
[...]
Hele mooie combinatie. Als je het mij vraagt een stuk mooier en stijlvoller dan de Ultra. En dan doel ik puur en alleen op het uiterlijk, uiteraard.
Mooi bandje!! Van apple?De_Remus schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:07:
tot nu toe heel tevreden, kom vlot de dag door op een batterijlading (maar toch)
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Zelf laatst ook even dat bandje geprobeerd in de Apple Store. Erg mooi maar vraag me wel af of dat afstelmechanisme op den duur niet lam kan raken ofzo. Toch een aparte manier van stellen…Ik twijfel daarom wel een beetje aan dat bandje, helemaal ivm de meerprijs.De_Remus schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:07:
[Afbeelding]
Ik heb dit gehad op mijn S7. Mooi bandje, maar meest waardeloze bandje ever. Elke keer weer opnieuw bijstellen. Magneet is niet sterk genoeg als je even bezig bent. Misschien is dit verbeterd, maar denk het niet.TradeMarkNL schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:35:
[...]
Ziet er goed uit! Zelf laatst ook even dat bandje geprobeerd in de Apple Store. Erg mooi maar vraag me wel af of dat afstelmechanisme op den duur niet lam kan raken ofzo. Toch een aparte manier van stellen…Ik twijfel daarom wel een beetje aan dat bandje, helemaal ivm de meerprijs.
Niet in de war met het Milanees bandje van de Ultra?TradeMarkNL schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:35:
[...]
Ziet er goed uit! Zelf laatst ook even dat bandje geprobeerd in de Apple Store. Erg mooi maar vraag me wel af of dat afstelmechanisme op den duur niet lam kan raken ofzo. Toch een aparte manier van stellen…Ik twijfel daarom wel een beetje aan dat bandje, helemaal ivm de meerprijs.
Daar lijkt het wel op, ja.L23 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:02:
[...]
Niet in de war met het Milanees bandje van de Ultra?
Op zich niet gek gezien beide modellen even mooi en stijlvol zijn.
Oh excuus, dacht dat die dezelfde sluiting haddenL23 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:02:
[...]
Niet in de war met het Milanees bandje van de Ultra?

[ Voor 20% gewijzigd door TradeMarkNL op 20-10-2024 09:56 ]
Ik heb ook het milanese bandje op mijn S7. Bij mij is de magneet ook na drie jaar nog steeds net zo sterk als in het begin, en zit het bandje perfect. Hoe ik het ook stel, het gaat nooit losser zitten, ook niet bij sporten of klussen. Voor mij is het milanese bandje juist het fijnste bandje ever.Redondo1982 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:01:
[...]
Ik heb dit gehad op mijn S7. Mooi bandje, maar meest waardeloze bandje ever. Elke keer weer opnieuw bijstellen. Magneet is niet sterk genoeg als je even bezig bent. Misschien is dit verbeterd, maar denk het niet.
Je hebt wel een origineel Apple bandje? Want dan lijkt dit mij een exemplarisch fout. Ik zou het reclameren bij de winkel waar je het destijds heb gekocht, want de magneet van dit bandje van 100 euro moet echt sterk genoeg zijn om te blijven zitten. Ook na drie jaar, zoniet kun je gebruik maken van je wettelijke recht op conformiteit.
Ja, rechtstreeks gekocht bij Apple. Toevallig twee dagen geleden verkocht met mijn S7 samen.Of-Aaargh schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:28:
[...]
Ik heb ook het milanese bandje op mijn S7. Bij mij is de magneet ook na drie jaar nog steeds net zo sterk als in het begin, en zit het bandje perfect. Hoe ik het ook stel, het gaat nooit losser zitten, ook niet bij sporten of klussen. Voor mij is het milanese bandje juist het fijnste bandje ever.
Je hebt wel een origineel Apple bandje? Want dan lijkt dit mij een exemplarisch fout. Ik zou het reclameren bij de winkel waar je het destijds heb gekocht, want de magneet van dit bandje van 100 euro moet echt sterk genoeg zijn om te blijven zitten. Ook na drie jaar, zoniet kun je gebruik maken van je wettelijke recht op conformiteit.
Overigens wel bekend probleem als je even kijkt op de fora’s. Gelukkig dat het voor jou goed werkt, maar ik koop er geen meer.
Zo, nou, om terug te komen op ons gesprek van een paar weken geleden alweer: het wachten op mijn "trainingsbelasting" is voorbij
En was het het wachten waard??? (spoilers: nee)
Ik had die herinneringen aanstaan, waarbij de watch je na elke workout vraagt om de inschatting aan te passen. Ik heb hem bijna consistent lager ingeschat dan de watch zelf. Maar het lijkt dat ik daar nu de consequenties van krijg: Er zit een hele rare piek in de grafiek die ik te zien krijg en hij vindt dat mijn belasting is gedaald, terwijl ik juist langer en sneller ben gaan hardlopen volgens mij. Vervolgens gisteren een korte afstand heel rustig gewandeld en nu vindt 'ie mijn belasting "constant". Het zal wel.
Mijn voorlopige conclusie is nog steeds wel dat ik hier he-le-maal niks aan heb. "Je 7-daagse belasting ligt dicht bij je 28-daagse trainingsbelasting" is ook niet echt iets waar je actie op kan ondernemen...Bij informatie staat dan "je krijgt zo inzichten op basis van hoeveel je trainingsbelasting toeneemt of afneemt". Maar de vraag blijft: EN DAN?!?
Ik heb de herinneringen uitgezet en ga gewoon die watch zijn ding laten doen. Ben benieuwd of dit ooit nog iets van nut gaat hebben...
Ik had die herinneringen aanstaan, waarbij de watch je na elke workout vraagt om de inschatting aan te passen. Ik heb hem bijna consistent lager ingeschat dan de watch zelf. Maar het lijkt dat ik daar nu de consequenties van krijg: Er zit een hele rare piek in de grafiek die ik te zien krijg en hij vindt dat mijn belasting is gedaald, terwijl ik juist langer en sneller ben gaan hardlopen volgens mij. Vervolgens gisteren een korte afstand heel rustig gewandeld en nu vindt 'ie mijn belasting "constant". Het zal wel.
Mijn voorlopige conclusie is nog steeds wel dat ik hier he-le-maal niks aan heb. "Je 7-daagse belasting ligt dicht bij je 28-daagse trainingsbelasting" is ook niet echt iets waar je actie op kan ondernemen...Bij informatie staat dan "je krijgt zo inzichten op basis van hoeveel je trainingsbelasting toeneemt of afneemt". Maar de vraag blijft: EN DAN?!?
Ik heb de herinneringen uitgezet en ga gewoon die watch zijn ding laten doen. Ben benieuwd of dit ooit nog iets van nut gaat hebben...
Het zou mooi zijn als de uitleg uitgebreider en meer actionable was inderdaad maar dat maakt de informatie niet per definitie onbruikbaar. Je moet alleen even googlen op training load om de achterliggende context te duiden. Bij een constante training load ga je (tenzij je net gestart bent met een sport) niet vooruit. Je zult je lichaam moeten blijven uitdagen door meer belasting toe te voegen. Een aantal andere factoren (zoals variatie en deload) buiten beschouwing gelaten geeft je training load trend dus inzicht in de fase waarin je zit. Als je een opbouw schema naar bijvoorbeeld een halve marathon volgt zou je load over de 12 weken moeten stijgen omdat je meer gaat lopen.Prullenbak84 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:12:
Zo, nou, om terug te komen op ons gesprek van een paar weken geleden alweer: het wachten op mijn "trainingsbelasting" is voorbijEn was het het wachten waard??? (spoilers: nee)
Je Acute Load (7dagen) moet in zo’n geval moet dan ook hoger zijn dan je Chronic Load (28 dagen). Volgens jouw info ben je:
- jezelf op een constant niveau aan het uitdagen ipv progressieve overload toe te passen
- ‘maar wat aan het doen’ ipv een gestructureerd schema te volgen voor hardlopen
- te subjectief met het inschatten van je waardering*
* Apple staat, in tegenstelling tot vrijwel alle andere merken, toe dat je zelf je score beïnvloedt (RPE) terwijl normaal gesproken de training impact bepaald wordt door een formule gebaseerd op o.a. hartslag en duur. Dat is handig bij intensieve activiteiten op lage hartslag zoals 40km hiken of krachttraining maar mogelijk nadelig bij hardlopen of fietsen. Het kan dus zijn dat jij en Apple het niet eens zijn en dat je daardoor nu elkaar compenseert. Ik zou of altijd zelf de waardering doen of altijd Apple de waardering laten doen.
Mijn ervaring is overigens dat Apple de activiteiten te laag waardeert ipv te hoog (bij mij). Daarom stel ik zelf bij. Bij mij klopt het aardig: hardlopen in opbouw naar halve marathon (load omhoog) en krachttraining op onderhoud (redelijk gelijk):
:strip_exif()/f/image/8BM7MtAyp9auesdNluibtI9v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ohFm4DWiWjKsxk9XkxeHYh5a.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarom denk ik ook niet dat het klopt dat de training load constant is. Ik ben wel degelijk gestaag aan het opbouwen, maar vooral qua afstand. De watch lijkt gewoon te denken: "je hartslag ging omhoog, hier heb je een hoge inspanningscore". Ik was het daar niet mee eens. Daarom vanaf nu proberen om de inschatting van de watch te laten voor wat het is, en niet meer 'eigenwijs' te zijnAghanim schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:25:
[...]
Het zou mooi zijn als de uitleg uitgebreider en meer actionable was inderdaad maar dat maakt de informatie niet per definitie onbruikbaar. Je moet alleen even googlen op training load om de achterliggende context te duiden. Bij een constante training load ga je (tenzij je net gestart bent met een sport) niet vooruit. Je zult je lichaam moeten blijven uitdagen door meer belasting toe te voegen. Een aantal andere factoren (zoals variatie en deload) buiten beschouwing gelaten geeft je training load trend dus inzicht in de fase waarin je zit. Als je een opbouw schema naar bijvoorbeeld een halve marathon volgt zou je load over de 12 weken moeten stijgen omdat je meer gaat lopen.
Ik ben dus de laatste tijd wel meer/langer gaan lopen. En ook sneller. Dus het klopt niet dat de load gelijk zou zijn. Maar dat kan dus aan mijn eigen inschattingen liggen. Misschien heb ik dusdanig rustig opgebouwd dat ik het zelf niet moeilijker vond worden, en de watch correct inschatte dat de inspanning wel hoger was dan voorheen. Ik zou alleen denken dat als de inspanning ongeveer gelijk blijft of (licht) stijgt, en de duur/afstand langer wordt, dat de "load" dan wel degelijk stijgt. Maar goed.Je Acute Load (7dagen) moet in zo’n geval moet dan ook hoger zijn dan je Chronic Load (28 dagen). Volgens jouw info ben je:
- jezelf op een constant niveau aan het uitdagen ipv progressieve overload toe te passen
Of de watch noemt dit nu "constant" en wil daarmee zeggen dat ik harder had kunnen opbouwen. Geen idee. Dat is dus het probleem: Ik heb nu niks aan de info, omdat ik niet weet of het klopt of niet. Het enige wat ik weet is hoe ik me voel na een rondje rennen, en hoe ver ik heb gerend. Maar dat weet ik zonder watch en grafieken ook wel
Ligt eraan wat je een gestructureerd schema noemt- ‘maar wat aan het doen’ ipv een gestructureerd schema te volgen voor hardlopen
Dit zou het dus inderdaad heel goed kunnen zijn, zoals ik al zei (en waar het hele gesprek over ging). En daarom ga ik daar eens even mee stoppen- te subjectief met het inschatten van je waardering*
[ Voor 6% gewijzigd door Prullenbak84 op 21-10-2024 12:47 ]
Mag ik vragen waar die gegevens van de trainingsbelasting precies staan? Heb zelf een 15 pro max en de ultra 2 zwart!Aghanim schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:25:
[...]
Het zou mooi zijn als de uitleg uitgebreider en meer actionable was inderdaad maar dat maakt de informatie niet per definitie onbruikbaar. Je moet alleen even googlen op training load om de achterliggende context te duiden. Bij een constante training load ga je (tenzij je net gestart bent met een sport) niet vooruit. Je zult je lichaam moeten blijven uitdagen door meer belasting toe te voegen. Een aantal andere factoren (zoals variatie en deload) buiten beschouwing gelaten geeft je training load trend dus inzicht in de fase waarin je zit. Als je een opbouw schema naar bijvoorbeeld een halve marathon volgt zou je load over de 12 weken moeten stijgen omdat je meer gaat lopen.
Je Acute Load (7dagen) moet in zo’n geval moet dan ook hoger zijn dan je Chronic Load (28 dagen). Volgens jouw info ben je:
- ‘maar wat aan het doen’ ipv een gestructureerd schema te volgen voor hardlopen
- te subjectief met het inschatten van je waardering*
* Apple staat, in tegenstelling tot vrijwel alle andere merken, toe dat je zelf je score beïnvloedt (RPE) terwijl normaal gesproken de training impact bepaald wordt door een formule gebaseerd op o.a. hartslag en duur. Dat is handig bij intensieve activiteiten op lage hartslag zoals 40km hiken of krachttraining maar mogelijk nadelig bij hardlopen of fietsen. Het kan dus zijn dat jij en Apple het niet eens zijn en dat je daardoor nu elkaar compenseert. Ik zou of altijd zelf de waardering doen of altijd Apple de waardering laten doen.
Mijn ervaring is overigens dat Apple de activiteiten te laag waardeert ipv te hoog (bij mij). Daarom stel ik zelf bij. Bij mij klopt het aardig: hardlopen in opbouw naar halve marathon (load omhoog) en krachttraining op onderhoud (redelijk gelijk):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Fitness app.ronbont schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:40:
[...]
Mag ik vragen waar die gegevens van de trainingsbelasting precies staan? Heb zelf een 15 pro max en de ultra 2 zwart!
Bij mij moet mijn conditie app (die app met die ringen als icoon voor mensen die de namen van de apps hebben verborgen vanwege grote iconen) nog 22 dagen gegevens verzamelen. Ben benieuwd! 
Ik heb mijn Apple Watch nu 2 weken en ben ook twee weken grieperig met last van kortademigheid. Gaat steeds beter. Ik ben benieuwd of mijn horloge dit ook zo ziet.
Ik kom van een Fitbit Charge 5 en heb best lang(een jaar of 2) ook Fitbit premium gehad zodat ik alle data en scores kon zien. Wat Apple nu laat zien in zowel de conditie en gezondheid app(die met het hartje) is wel heel indrukwekkend en dat alles zonder abonnement. Ik heb geen professioneel oordeel maar alles voelt heel compleet aan en ziet er gelikt uit.
Ik hoorde van Eric van Ballegoie in de Tweakers Podcast dat het heel normaal is dat fabrikanten extra extra willen verdienen op hun apps met de algoritmes hierachter. Ook dat die app dan heel goed kan zijn. Ergens wel begrijpelijk maar hoop toch dat Apple dit nooit zal doen. Voelt niet goed te moeten betalen om je eigen data in te mogen zien.
Ik heb mijn Apple Watch nu 2 weken en ben ook twee weken grieperig met last van kortademigheid. Gaat steeds beter. Ik ben benieuwd of mijn horloge dit ook zo ziet.
Ik kom van een Fitbit Charge 5 en heb best lang(een jaar of 2) ook Fitbit premium gehad zodat ik alle data en scores kon zien. Wat Apple nu laat zien in zowel de conditie en gezondheid app(die met het hartje) is wel heel indrukwekkend en dat alles zonder abonnement. Ik heb geen professioneel oordeel maar alles voelt heel compleet aan en ziet er gelikt uit.
Ik hoorde van Eric van Ballegoie in de Tweakers Podcast dat het heel normaal is dat fabrikanten extra extra willen verdienen op hun apps met de algoritmes hierachter. Ook dat die app dan heel goed kan zijn. Ergens wel begrijpelijk maar hoop toch dat Apple dit nooit zal doen. Voelt niet goed te moeten betalen om je eigen data in te mogen zien.
Zijn er mensen hier met een ultra 1, Rond de 93% batterijcapaciteit over die hem ook ‘s nachts dragen en vlak voor het slapen gaan naar 100% laden? Hoeveel gaat er bij jullie in de nacht af?
Bij mij is dit rond de 7 a 15%. Voorheen was dat altijd minder volgens mij. Hij laat ook nooit meer geoptimaliseerd op tot 80%.
Wil even kijken wat de ervaringen hier zijn en of een verse installatie zin heeft, opnieuw koppelen heeft nog niet het gewenste resultaat opgeleverd
Bij mij is dit rond de 7 a 15%. Voorheen was dat altijd minder volgens mij. Hij laat ook nooit meer geoptimaliseerd op tot 80%.
Wil even kijken wat de ervaringen hier zijn en of een verse installatie zin heeft, opnieuw koppelen heeft nog niet het gewenste resultaat opgeleverd
©2004
Weet iemand of het mogelijk is om een automatisering te activeren als je in slaap valt? Ik neem aan dat de AW kan signaleren dat je in slaap bent gevallen. (ik heb hem zelf nog niet, dus kan niets testen)
This title is for sale, please send me a PM
Dat is volgens mij wel bizar veel, ik lig nu en ga zo de binnenkant van mijn ogen verkennen.hk12nl schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:43:
Zijn er mensen hier met een ultra 1, Rond de 93% batterijcapaciteit over die hem ook ‘s nachts dragen en vlak voor het slapen gaan naar 100% laden? Hoeveel gaat er bij jullie in de nacht af?
Ik heb nu 77% op mijn ultra2, laden hoeft dus voorlopig niet. Benieuwd hoeveel dit morgen ochtend dan is.
Edit:
De binnenkant van de ogen verkennen is helaas voorbij 😂, maar toch inderdaad 6% kwijt.
Dus lijkt relatief 7% toch wel normaal te zijn, ik heb nu nog 71% batterij.
[ Voor 10% gewijzigd door Carlos0_0 op 22-10-2024 06:05 ]
Top! Thx voor je onderzoek😄👍Carlos0_0 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:53:
[...]
Dat is volgens mij wel bizar veel, ik lig nu en ga zo de binnenkant van mijn ogen verkennen.
Ik heb nu 77% op mijn ultra2, laden hoeft dus voorlopig niet. Benieuwd hoeveel dit morgen ochtend dan is.
Edit:
De binnenkant van de ogen verkennen is helaas voorbij 😂, maar toch inderdaad 6% kwijt.
Dus lijkt relatief 7% toch wel normaal te zijn, ik heb nu nog 71% batterij.
©2004
Heb hier een Ultra 2 met 100% en ging in bed liggen rond 00:00 met 50%. Toen mijn wekker af ging om 07:15 had ik 41% over.hk12nl schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:43:
Zucht...
Ik heb getest voor je zonder te dragen tijdens slaap en er is 2% vanaf gegaan. Als ik hem draag is dat ook vaak rond de 7%.
Thx allemaal. Duidelijk verhaal. Dan heeft een reinstall ook geen zin en is dit gewoon wat het is
©2004
Bijzonder dat batterijen bij een ander altijd langer meegaan dan bij mij 🤣
Die 36 uur haal ik wel dus met mijn 55% na 24 uur. Maar geen magische batterij die niks verbruikt en 5 dagen+ batterijtijd zoals anderen doen vermoeden
Geen activiteiten, wel AOD/4G/notificafies/sleep-tracking:
Die 36 uur haal ik wel dus met mijn 55% na 24 uur. Maar geen magische batterij die niks verbruikt en 5 dagen+ batterijtijd zoals anderen doen vermoeden
:strip_exif()/f/image/4TjhQxnrm21lLYZ7oVxxy3P2.png?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door glnk op 22-10-2024 15:30 ]
Wat is het probleem?glnk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:20:
Die 36 uur haal ik wel dus met mijn 55% na iets meer dan 24 uur. Maar geen magische batterij die niks verbruikt en 5 dagen+ batterijtijd zoals anderen doen vermoeden
[Afbeelding]
Geen probleem. Werkt exact naar de Apple opgegeven specificaties maar wat ik hierboven allemaal lees dan krijg ik bijna het gevoel dat er iets mis is
Waar lees je dat 5 dagen+ dan? Ik kan me alleen het gezeur hier herinneren dat de Ultra compleet overbodig is qua accuduur.glnk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:27:
[...]
Geen probleem. Werkt exact naar de Apple opgegeven specificaties maar wat ik hierboven allemaal lees dan krijg ik bijna het gevoel dat er iets mis is
De mijne verbruikt in de nacht 7% hè; overdag uiteraard meer. Ik doe er max. 3 dagen mee (als ik niet sport).glnk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:20:
[Afbeelding]
Nee ik zei dat het doet _vermoeden_ dat het 5 dagen+ meegaat. Omdat ze maar 6-7% verbruiken tijdens slaap. Laten we zeggen gemiddelde slaap is 8 uur. 6/8=0,75 per uur. Dat is ruim 133 uur voor 100% wat meer is dan 5 dagen batterijtijd.L23 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:30:
[...]
Waar lees je dat 5 dagen+ dan? Ik kan me alleen het gezeur hier herinneren dat de Ultra compleet overbodig is qua accuduur.
Ja ok, maar om nou 5 dagen te gaan slapen, er wordt ook mee gesport en zoglnk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:35:
[...]
Nee ik zei dat het doet _vermoeden_ dat het 5 dagen+ meegaat. Omdat ze maar 6-7% verbruiken tijdens slaap. Laten we zeggen gemiddelde slaap is 8 uur. 6/8=0,75 per uur. Dat is ruim 133 uur voor 100% wat neer is dan 5 dagen batterijtijd.
Daarom, 36 uur is haalbaar met een normaal gebruik. In de praktijk iedere dag laden met 30% marge. Met alleen slapen haal ik die 5 dagen ook niet. Ben benieuwd of ze dan alles uit hebben met low power mode, connectiviteit uit en het horloge af.L23 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:36:
[...]
Ja ok, maar om nou 5 dagen te gaan slapen, er wordt ook mee gesport en zo
Nou 5 dagen heb ik nog niemand zien doen met de watch, 3 dagen lukt mij met de ultra2 inclusief slapen.
En dat vind ik nog bijzonder. Zeg er dan wel even bij dat je er helemaal niets mee doet.Carlos0_0 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:59:
Nou 5 dagen heb ik nog niemand zien doen met de watch, 3 dagen lukt mij met de ultra2 inclusief slapen.
Ik begin zelf meestal vanaf 80% en elke nacht aan de oplader. Sleep tracking nog niet gebruikt. Nog niet overtuigdglnk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:51:
[...]
Daarom, 36 uur is haalbaar met een normaal gebruik. In de praktijk iedere dag laden met 30% marge. Met alleen slapen haal ik die 5 dagen ook niet. Ben benieuwd of ze dan alles uit hebben met low power mode, connectiviteit uit en het horloge af.
Maar de uren die Apple aangeeft zijn makkelijk haalbaar zonder van alles uit te zetten en met low power mode verdubbel je het. Low Power Mode een keer getest toen ik van huis was, maar zal het niet vaak gebruiken omdat het scherm dan ook uitstaat. iPhone 12 mini gebruik ik continue in Low Power Mode.
3 dagen is inderdaad te doen. Het kan vast langer, maar de vraag is hoe bruikbaar het dan nog is gezien er dan van alles is uitgeschakeld. Met sporten en gewoon gebruik doe ik er waarschijnlijk 2 dagen mee. Wel heb ik dingen zoals Measure noise levels etc. uitgeschakeld.
Oh ik gebruik hem wel, sport er ook mee maar niet elke dag.glnk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:04:
[...]
En dat vind ik nog bijzonder. Zeg er dan wel even bij dat je er helemaal niets mee doet.
Always on staat wel uit, en veel meldingen. Maar dat komt omdat ze ook op de telefoon al uit staan.
Maar er komen toch zeker de dag door nog wel meldingen op binnen.
Ik heb wel de automatisch herken stand uit staan, bent u aan het wandelen of fietsen etc. Dit zal vast ook wat batterij schelen.
Ik heb hem om te gebruiken en niet om hem 5 dagen als zwart scherm om mijn pols te hebben hangen 😊Carlos0_0 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:23:
[...]
Oh ik gebruik hem wel, sport er ook mee maar niet elke dag.
Always on staat wel uit, en veel meldingen. Maar dat komt omdat ze ook op de telefoon al uit staan.
Maar er komen toch zeker de dag door nog wel meldingen op binnen.
Ik heb wel de automatisch herken stand uit staan, bent u aan het wandelen of fietsen etc. Dit zal vast ook wat batterij schelen.
2 dagen en dan gewoon alles aan staan en niks uitgeschakeld.
Oh dat kan toch ik gebruik hem ook, ik vind echt always on weinig toevoegen. en die meldingen van oh bent u een workout aan doen alleen maar irritant.Roos79 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:39:
[...]
Ik heb hem om te gebruiken en niet om hem 5 dagen als zwart scherm om mijn pols te hebben hangen 😊
Ik zeg wel ik ben ga nu hardlopen, of ik ga nu zwemmen. hoeft dat ding niet de hele tijd om te zeuren
Als ik een keer stevig doorwandel, hoef ik niet gelijk iets te registeren. hij telt de stappen toch wel uiteindelijk als nog.
Voor de rest helemaal mee eens hoor. Zo kan je op meerdere manieren je batterij besparen. Maar een horloge zonder wijzers vind ik toch wel raar.Carlos0_0 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:46:
[...]
Oh dat kan toch ik gebruik hem ook, ik vind echt always on weinig toevoegen. en die meldingen van oh bent u een workout aan doen alleen maar irritant.
Ik zeg wel ik ben ga nu hardlopen, of ik ga nu zwemmen. hoeft dat ding niet de hele tijd om te zeuren.
Als ik een keer stevig doorwandel, hoef ik niet gelijk iets te registeren. hij telt de stappen toch wel uiteindelijk als nog.
Dat snap ik dus ook niet... Ook met mensen die dan een Pro of Pro Max telefoon hebben en het uitzetten voor die 1 of 2 % op een dagRoos79 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:39:
[...]
Ik heb hem om te gebruiken en niet om hem 5 dagen als zwart scherm om mijn pols te hebben hangen 😊
Ik gebruik mijn AWU2 ook gewoon hoe ik hem wil.
Always-On aan, meldingen aan die ik wil, herkennen van beweging aan, and so on.
Als ik hem tot 100% oplaadt dan kan ik er over het algemeen zéker 3, misschien zelfs 3,5 dag mee doen.
Wel erbij zeggend dat ik normaal gesproken ca 1:00 tot 1:15u sport per dag.
Valt mij niks tegen, mijn vriendin heeft sinds kort een S8 en die moet er nog enorm aan wennen, maar die moet hem gewoon echt wel elke dag opladen.... Tuurlijk is het geen nieuwe meer, maar ik moet er niet meer aan denken

(Ze was jaren pertinent tegen, vond het onzin dat ik zo'n ding had, maar ze gaat trainen voor de halve marathon dus dan is een AW wel handig. Ja een of andere andere fitness watch is ook mogelijk, maar ze wilde dan toch wel een AW
Nou ik ben toch over. Na lang twijfelen of ik batterij van mijn S7 RVS zou vervangen toch voor een Ultra 2 gegaan. Had in eerste instantie een S9 RVS goud besteld. Was bij Amac in de aanbieding voor 650 euro. Maar bij toeval vond via Belsimpel retourdeals een U2 voor 660 euro.Geen schade, alleen 30 dagen eerder geactiveerd. Bewust de doos van de S9 laten dichtzitten, want ik wilde heel graag de U2 testen.
Inmiddels is de S9 terug naar Amac.
Wat een genot, 2 tot 3 dagen met een accu doen. Voor mijn werk zit ik genoeg achter een scherm en wil graag wat gaan afbouwen in mijn privetijd. Multisim erin en ik kan mijn telefoon thuis laten, heerlijk.
Dit review vond ik daarin erg treffend:
YouTube: The REAL Reason You Should Buy An Apple Watch Ultra.
Wat een genot, 2 tot 3 dagen met een accu doen. Voor mijn werk zit ik genoeg achter een scherm en wil graag wat gaan afbouwen in mijn privetijd. Multisim erin en ik kan mijn telefoon thuis laten, heerlijk.
Ja vind ik dus ook eindelijk eens wat langer batterij, de gewone 7 deed ik ook wel 2 dagen mee(Alleen was zonder slapen).MartijnMartijn schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:56:
Nou ik ben toch over. Na lang twijfelen of ik batterij van mijn S7 RVS zou vervangen toch voor een Ultra 2 gegaan. Had in eerste instantie een S9 RVS goud besteld. Was bij Amac in de aanbieding voor 650 euro. Maar bij toeval vond via Belsimpel retourdeals een U2 voor 660 euro.Geen schade, alleen 30 dagen eerder geactiveerd. Bewust de doos van de S9 laten dichtzitten, want ik wilde heel graag de U2 testen.
Dus ja je had hem niet 2 dagen echt helemaal op.
Ja je kan routines etc in je systeem inbouwen, maar gewoon niet hoeven te laden constant is gewoon fijn
Ja dat zou ik ook wel willen. Met een integratie in Home assistant. De combi mindfullness audio en stoppen als je slaapt zou handig zijn. Evenals slapen, computer uit + lichten uit.the-body schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:25:
Weet iemand of het mogelijk is om een automatisering te activeren als je in slaap valt? Ik neem aan dat de AW kan signaleren dat je in slaap bent gevallen. (ik heb hem zelf nog niet, dus kan niets testen)
https://www.reddit.com/r/..._apples_sleep_focus_mode/
wel moeilijk....
Minus 21% in de afgelopen 6 uur. Nu wel een activiteit gelogd: 11km hardlopen. En 34% over na 30 uur. Voor het slapen even laden.glnk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:20:
[Afbeelding]
/f/image/fUHpelM60DOEbtVBthVyDcY2.png?f=fotoalbum_large)
Mensen die AOD aan hebben: gebruiken jullie snachts een andere watchface? Ik hoef snachts mijn fitness ringen of het weerbericht niet te zien. Ga denk ik over op een simplistische watchface voor focus mode Sleep.
[ Voor 9% gewijzigd door glnk op 22-10-2024 21:25 ]
Bij 34% idd zou ik ook nog wel even laden, ik kreeg om 9 uur melding van 50%(En dat even zou moeten laden).
Nou nee dankjewel houd hem wel om, met die 50% kom ik morgen nog wel door. laad dan wel voor het slapen
.
Nou nee dankjewel houd hem wel om, met die 50% kom ik morgen nog wel door. laad dan wel voor het slapen
Bij mij gaat middels een automation het scherm van mijn Watch op theater mode. ‘s ochtends gaat ie daar weer vanaf, ook middels een automation.glnk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:20:
[...]
Minus 21% in de afgelopen 6 uur. Nu wel een activiteit gelogd: 11km hardlopen. En 34% over na 30 uur. Voor het slapen even laden.![]()
[Afbeelding]
Mensen die AOD aan hebben: gebruiken jullie snachts een andere watchface? Ik hoef snachts mijn fitness ringen of het weerbericht niet te zien. Ga denk ik over op een simplistische watchface voor focus mode Sleep.
Ik gebruik snacht de Micky mouse Clock in zwart wit, heb wel eens met de opdrachten app gespeeld.glnk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:20:
[...]
Minus 21% in de afgelopen 6 uur. Nu wel een activiteit gelogd: 11km hardlopen. En 34% over na 30 uur. Voor het slapen even laden.![]()
[Afbeelding]
Maar het werkt toch nooit lekker vind ik, op 1 of andere manier ging altijd wel mis bij mij(Dat die niet terug zet in de ochtend bijv).
Nou heb ik die ringen en weer nooit zichtbaar, maar zo wissel ik van watchface gewoon met Focus naar zwart / Wit Micky mouse.
Kan je in de ochtend nog eens 1 keer drukken er op, en dan zegt die hoe laat het is met goedemorgen vriendje
Bij mij gaat het scherm 15 minuten voor het ingestelde slaap schema vanzelf op zwart! En gaat bij einde slaap schema aan met een vriendelijk goedemorgen Ronald scherm 😄Mensen die AOD aan hebben: gebruiken jullie snachts een andere watchface? Ik hoef snachts mijn fitness ringen of het weerbericht niet te zien. Ga denk ik over op een simplistische watchface voor focus mode Sleep.
@glnk bovenstaande is hoe ik het ook ingericht heb.Bulligan schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 00:23:
[...]
Bij mij gaat middels een automation het scherm van mijn Watch op theater mode. ‘s ochtends gaat ie daar weer vanaf, ook middels een automation.
©2004
Met slaapschema gaat ie ook automatisch op zwart en je iPhone ook op een oog-vriendelijke felheid.
Lang niet gebruikt, nu ik de AWU2 af en toe eens gebruik om slaap te monitoren is dat een mooie modus.
Lang niet gebruikt, nu ik de AWU2 af en toe eens gebruik om slaap te monitoren is dat een mooie modus.
Niet alleen zet ik theatre mode via een shortcut, maar tegelijk wissel ik ook de watchface met niks erop behalve de tijd en in rood night mode.
Wat jij doet is niet echt night mode. Dat is meer om felle kleuren in het donker eruit te halen.Aiii schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:47:
Niet alleen zet ik theatre mode via een shortcut, maar tegelijk wissel ik ook de watchface met niks erop behalve de tijd en in rood night mode.
Bij de slaap focus gaat hij op een licht blauwe tijd, welke vrij lage helderheid word afgebeeld.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Voordeel van die theater mode is ook dat de flashlight op rood licht start. Begrijp eigenlijk niet waarom dit bij sleep mode niet zo is. Je kan met 2 swipes naar rood licht maar dan zijn je ogen inmiddels al aangepast op fel wit licht.
Wat ik doe is letterlijk de naam die Apple eraan geeft, dus mag je met Apple gaan discussiëren daarover.Nicj56 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:05:
[...]
Wat jij doet is niet echt night mode. Dat is meer om felle kleuren in het donker eruit te halen.
Bij de slaap focus gaat hij op een licht blauwe tijd, welke vrij lage helderheid word afgebeeld.
:strip_exif()/f/image/LGpmFnScfEVLNQRm7jDTRtqZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nooit naar gekeken, vind die van de slaap focus fijner, plus deze doet die bij mij al automatisch bij minder licht.Aiii schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:14:
[...]
Wat ik doe is letterlijk de naam die Apple eraan geeft, dus mag je met Apple gaan discussiëren daarover.
[Afbeelding]
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Bovenstaande Night Mode kan ook automatisch.Nicj56 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:15:
[...]
Nooit naar gekeken, vind die van de slaap focus fijner, plus deze doet die bij mij al automatisch bij minder licht.
Ik sport er gewoon elke dag mee en die van mij gaat drie dagen mee. Ik heb alleen enkele functies uitgezet die ik onnodig vind. AOD heb ik bijvoorbeeld uit. Ik hou voor 'Hey Siri' mijn knop altijd gewoon in. Daglicht bijhouden vind ik niet interessant, omdat dit niet goed gemeten wordt als ik buiten wandel met mijn jas aan (watch afgedekt). Geluidsmeldingen voor gehoorbescherming staat ook uit, dat zoek ik op als ik het zelf wil weten. Altijd aan van Shazam staat ook uit, dat vraag ik Siri wel. Veel apps geven ook geen melding op mijn watch, enkel de apps die ik essentieel vind. Al deze functies uitzetten zorgen voor een goede boost in batterijduur.glnk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:04:
[...]
En dat vind ik nog bijzonder. Zeg er dan wel even bij dat je er helemaal niets mee doet.
Minimaal 2 workouts op een dag (Wandelen 2-3km en 3-5km hardlopen per dag) en na 72 uur gaat pas echt het licht uit bij mijn Apple Watch Ultra, maar net daarvoor ligt hij natuurlijk alweer op de lader.
Is het dan voornamelijk handig dat het zo lang mee gaat of maak je er een gewoonte van om de accu zoveel mogelijk leeg te trekken voordat het weer aan de oplader gaat?Vanitas1996 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:31:
[...]
Ik sport er gewoon elke dag mee en die van mij gaat drie dagen mee. Ik heb alleen enkele functies uitgezet die ik onnodig vind. AOD heb ik bijvoorbeeld uit. Ik hou voor 'Hey Siri' mijn knop altijd gewoon in. Daglicht bijhouden vind ik niet interessant, omdat dit niet goed gemeten wordt als ik buiten wandel met mijn jas aan (watch afgedekt). Geluidsmeldingen voor gehoorbescherming staat ook uit, dat zoek ik op als ik het zelf wil weten. Altijd aan van Shazam staat ook uit, dat vraag ik Siri wel. Veel apps geven ook geen melding op mijn watch, enkel de apps die ik essentieel vind. Al deze functies uitzetten zorgen voor een goede boost in batterijduur.
Minimaal 2 workouts op een dag (Wandelen 2-3km en 3-5km hardlopen per dag) en na 72 uur gaat pas echt het licht uit bij mijn Apple Watch Ultra, maar net daarvoor ligt hij natuurlijk alweer op de lader.
Het is handig hij langer mee gaat, zeker 3 dagen is gewoon heerlijk.L23 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:51:
[...]
Is het dan voornamelijk handig dat het zo lang mee gaat of maak je er een gewoonte van om de accu zoveel mogelijk leeg te trekken voordat het weer aan de oplader gaat?
En waarom zou je alle toeters en bellen aanlaten, als je functies niet handig vind(of niet wil gebruiken?).
Als toevallig accu daarmee wat langer mee gaat, alleen maar mooi mee genomen.
Je kan wel zeggen ja je kan elke ochtend effe laden, tijdens ontbijten en douchen enzo.
Daar geef ik mij zelf de tijd niet voor, de wekker gaat en 15/20 min later sta ik met de jas aan
Dus de watch kan niet volgeladen worden.
Dan kan je elke avond doen ja dat kan, ben je keer laat thuis kan het niet meer(Want je wil hem om tijdens het slapen). En in de ochtend wil je niet zo lang thuis blijven dat die vol geladen kan worden.
[ Voor 28% gewijzigd door Carlos0_0 op 23-10-2024 17:14 ]
Ja bij mij het zelfdeVanitas1996 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:31:
[...]
Ik sport er gewoon elke dag mee en die van mij gaat drie dagen mee. Ik heb alleen enkele functies uitgezet die ik onnodig vind. AOD heb ik bijvoorbeeld uit. Ik hou voor 'Hey Siri' mijn knop altijd gewoon in. Daglicht bijhouden vind ik niet interessant, omdat dit niet goed gemeten wordt als ik buiten wandel met mijn jas aan (watch afgedekt). Geluidsmeldingen voor gehoorbescherming staat ook uit, dat zoek ik op als ik het zelf wil weten. Altijd aan van Shazam staat ook uit, dat vraag ik Siri wel. Veel apps geven ook geen melding op mijn watch, enkel de apps die ik essentieel vind. Al deze functies uitzetten zorgen voor een goede boost in batterijduur.
Always on staat uit
Siri staat helemaal uit, maar dan ook op de iPhone maak ik geen gebruik van
Daglicht staat ook uit volgens mij, omdat het niet goed gemeten kan worden door idd jas enzo.
Shazam staat ook uit, ik hoef letterlijk bijna nooit te weten he welk liedje is dit.
Veel meldingen idd uit, maar die staan ook uit dan op de iPhone. Omdat ik niet zo van notificaties houd.
Ik heb dan ook nog automatische detectie van workout uit, omdat ding niet hoeft te piepen he ben je aan het fietsen of wandelen ?(Als ik dat zou willen registeren zet ik wel een workout aan).
Voor mij werkt het zo allemaal prima, genoeg zullen onzin vinden. maar goed zo ieder zijn ding zeg ik dan
Je schrijft een heel verhaal op mijn reactie. Maar waar gaat het over?Carlos0_0 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:12:
[...]
Het is handig hij langer mee gaat, zeker 3 dagen is gewoon heerlijk.
En waarom zou je alle toeters en bellen aanlaten, als je functies niet handig vind(of niet wil gebruiken?).
Als toevallig accu daarmee wat langer mee gaat, alleen maar mooi mee genomen.
Je kan wel zeggen ja je kan elke ochtend effe laden, tijdens ontbijten en douchen enzo.
Daar geef ik mij zelf de tijd niet voor, de wekker gaat en 15/20 min later sta ik met de jas aan
Dus de watch kan niet volgeladen worden.
Dan kan je elke avond doen ja dat kan, ben je keer laat thuis kan het niet meer(Want je wil hem om tijdens het slapen). En in de ochtend wil je niet zo lang thuis blijven dat die vol geladen kan worden.
Ik was gewoon benieuwd of er de gewoonte gemaakt word om de accu volledig leeg te trekken voordat het weer wordt opgeladen.
Ik heb overigens ook dingen uitstaan die ik niet gebruik hoor. Niks bijzonders aanCarlos0_0 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:18:
[...]
Ja bij mij het zelfde
Always on staat uit
Siri staat helemaal uit, maar dan ook op de iPhone maak ik geen gebruik van
Daglicht staat ook uit volgens mij, omdat het niet goed gemeten kan worden door idd jas enzo.
Shazam staat ook uit, ik hoef letterlijk bijna nooit te weten he welk liedje is dit.
Veel meldingen idd uit, maar die staan ook uit dan op de iPhone. Omdat ik niet zo van notificaties houd.
Ik heb dan ook nog automatische detectie van workout uit, omdat ding niet hoeft te piepen he ben je aan het fietsen of wandelen ?(Als ik dat zou willen registeren zet ik wel een workout aan).
Voor mij werkt het zo allemaal prima, genoeg zullen onzin vinden. maar goed zo ieder zijn ding zeg ik dan.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.