Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

TheKerremenke schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Houd er wel rekening mee als er zand tussen komt en dit zit langere tijd dat het kan gaan schuren. Helaas zelf in het verleden ervaringen mee opgedaan. Af en toe eraf halen (paar keer per week) doet al veel.
Niet alleen met zand, zelfs ook met stof. Regelmatig even schoonmaken is slim, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:13:
[...]

Je kunt zelfs instellen of het direct gebeurd of pas na een aantal meter / feet volgens mij!
Klopt, direct of 1 meter. Laatst ook zitten testen in het zwembad. Mijn duikrecord is 1,3 meter.

Je kan ook instellen dat als je onderwater bent de Watch Face in beeld blijft. En dan als complicaties kiezen voor diepte en water temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:18
Dat zijn wel coole features hoor. Ik zwem zelf heel weinig, maar doe wel andere sporten. Zwemmen wil ik al een tijdje weer toevoegen. Zie hier, de AW stimuleert weldegelijk :+

Alleen Apple Watch Ultra 2 eigenlijk of ook mijn S10?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
TheKerremenke schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Houd er wel rekening mee als er zand tussen komt en dit zit langere tijd dat het kan gaan schuren. Helaas zelf in het verleden ervaringen mee opgedaan. Af en toe eraf halen (paar keer per week) doet al veel.
Je AW niet elke dag schoonmaken vind ik al best goor. Nu ben ik een beetje extreem, maar die van mij maak ik drie keer per dag schoon. Zeker twee keer onder de kraan/douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Redondo1982 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:10:
[...]

Je AW niet elke dag schoonmaken vind ik al best goor. Nu ben ik een beetje extreem, maar die van mij maak ik drie keer per dag schoon. Zeker twee keer onder de kraan/douche.
Drie keer per dag je horloge schoonmaken en onder de kraan? Damn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:08:
Dat zijn wel coole features hoor. Ik zwem zelf heel weinig, maar doe wel andere sporten. Zwemmen wil ik al een tijdje weer toevoegen. Zie hier, de AW stimuleert weldegelijk :+

Alleen Apple Watch Ultra 2 eigenlijk of ook mijn S10?
Allebei. Alleen kan je minder diep. Dus het heet duiken bij de AWU en snorkelen bij de S10 :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:39
Redondo1982 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:10:
[...]

Apple Watch schoonmaken dat heb ik echt nog nooit gedaan, en ik heb de 2,5,7 gehad en nu de ultra 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klein beetje extreem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Anoniem: 1885112 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:34:
[...]

Drie keer per dag je horloge schoonmaken en onder de kraan? Damn. :+
Ja, bizar. Ik ben wel beetje extreem hoor, maar draag hem wel dag en nacht. Letterlijk en figuurlijk. Sport elke dag dus dat is al één keer, in de ochtend als ik wakker word was ik hem mee en dan in de avond nog weleens een keer.

Hij blijft er wel schoon van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
L23 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:46:
[...]

Allebei. Alleen kan je minder diep. Dus het heet duiken bij de AWU en snorkelen bij de S10 :p
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Carlos0_0 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:50:
[...]

Apple Watch schoonmaken dat heb ik echt nog nooit gedaan, en ik heb de 2,5,7 gehad en nu de ultra 2.
Nog nooit? Dat is best vies haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
L23 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:57:
Klein beetje extreem inderdaad.
I know, maar alles is bij mij in een soort van smetteloze staat.

Komt ook omdat ik oa uit de schoonmaakbranche kom / participeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:29:
[...]

I know, maar alles is bij mij in een soort van smetteloze staat.

Komt ook omdat ik oa uit de schoonmaakbranche kom / participeer ;)
Maar valt douchen/zwemmen met de Apple Watch dan ook onder schoonmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
L23 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:32:
[...]

Maar valt douchen/zwemmen met de Apple Watch dan ook onder schoonmaken?
Zeker, daar maak ik hem ook schoon. Water en sop doet wonderen, toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Redondo1982 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:28:
[...]

Nog nooit? Dat is best vies haha.
Haha hoezo ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Bewust schoonmaken doe ik ook echt nooit. Zeker niet met sop (serieus, sop?). Wil m soms weleens omhouden onder de douche (ligt eraan welk bandje eraan zit) en m n beetje schoonpoetsen als k het bandje verwissel. En met zwemmen houd k wel om. Maar verder…en ik ga m zéker niet bewust wassen met water en sop (serieus, nogmaals: sop!?!)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Prullenbak84 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:35:
Bewust schoonmaken doe ik ook echt nooit. Zeker niet met sop (serieus, sop?). Wil m soms weleens omhouden onder de douche (ligt eraan welk bandje eraan zit) en m n beetje schoonpoetsen als k het bandje verwissel. En met zwemmen houd k wel om. Maar verder…en ik ga m zéker niet bewust wassen met water en sop (serieus, nogmaals: sop!?!)…
Sop heb je nodig om vetten te verwijderen. Niks mis met sop hoor, is echt geen taboe. Je moet het wel juist toepassen. Al mijn AW zijn in uitmuntende staat, brengt nul schade aan. Je wast jezelf ook met sop, toch? Als je dan een beetje schuim daarvan gebruikt dan is ie lekker schoon en toonbaar. Maarja, ik ben dan ook wel echt schoon op veel en bovendien erg minimalistisch. Voor mij ook erg belangrijk om zo over te komen naar een gedeelte van mijn klanten.

Overigens weet ik nog veel meer wat je kan gebruiken op bepaalde materialen en ondergronden. Ook daar wordt weleens vreemd van opgekeken, maar so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ding wordt vies op gegeven moment. Vette vingers, zweten (door sport), lichaamsvetten, na een dagje strand / zwembad (zonnebrandspul) etc. Zat mogelijkheden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:23
Zeep, schoonmaakproducten, schuurmaterialen*, perslucht, ultrasonische reiniging en externe warmtebronnen kunnen schade veroorzaken en mogen niet worden gebruikt voor een Apple
Aldus Apple op deze pagina:

https://support.apple.com/nl-nl/108893

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ja hoor, dat doet elke (grote) partij. Zoveel mogelijk uitsluitingen maken om niet aansprakelijk gesteld te worden.

Wat denk je van lichaamszweet en chloor(water) in een zwembad. Wij zetten coatings in zwembaden die na een jaar volledig verdwijnen en op andere locaties minimaal 5 jaar werkzaam zijn. Doe je nu ook je AW niet meer om in een zwembad?

Maar ook al maak ik hem tien keer schoon, who cares? Een hoop blijkbaar haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:23
Redondo1982 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 07:03:
[...]

Maar ook al maak ik hem tien keer schoon, who cares? Een hoop blijkbaar haha.
Zo bedoelde ik het niet hoor. Je moet doen wat je wilt en kennelijk kan het gewoon want je Watch is nog niet kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
CHRlS schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 07:12:
[...]

Zo bedoelde ik het niet hoor. Je moet doen wat je wilt en kennelijk kan het gewoon want je Watch is nog niet kapot ;)
Ik ook niet, maar dit soort instructies maken mensen helemaal gek.

Voorbeeld: wij doen veel onderhoud door heel Nederland en we komen met veel ontwikkelaars/leveranciers in contact en eerste wat ze doen is die bladen maken met onderhoudinstructies om overal onderuit te kunnen komen. Het is ook voor mensen die echt te dom zijn om te poepen, want dat zien we ook regelmatig. Iedereen weet dat een schuurspons schuurt, toch? Nou, nee dus haha. Dus het dient echt wel ergens voor, alleen de aanzet voor onderhoud is altijd heel erg ‘voorzichtig’. Soms moet je bijv. beton onderhouden dmv aaien, serieus alleen borstelen. Kan helemaal niet, maarja…plicht gedaan denken ze en we zijn weer ingedekt. Na zoveel jaar kan je er toch geen aanspraak meer op maken en dan neemt de bevuiling én dus het onderhoud toe. Job done! Tevens wordt er vaak geschermd met dure onderhoudsproducten uit eigen stal of aangesloten leveranciers. Ik heb het blad van Apple niet gelezen, maar het beruchte Apple reinigingsdoekje van € 25,- zal er wel weer in voor komen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:17
Carlos0_0 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:50:
[...]

Ik ook niet. Op een keer een mouw eroverheen wrijven na dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
Redondo1982 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 00:18:
[...]

Sop heb je nodig om vetten te verwijderen.
De afgelopen 8 jaar met een Apple wat h heb ik bewezen dat ik dat helemaal niet nodig heb.

Zo af en toe met de mouw eroverheen, zo af en toe onder de douche omhouden (en dan zal er vast wat sop op komen en dat kan heus geen kwaad, maar ga dat echt niet bewust erop doen). Heeeel soms ff bewust onder de douche of kraan aan de crown draaien zodat ie soepel blijft (de eerste Watch kon hier helemaal niet zo goed tegen en toen kreeg ik n nieuwe van Apple). Maar dat is 1 keer per jaar ofzo. En o ja, ik heb mijn witte geweven sportbandje (alleen t bandje) weleens meegewassen in de wasmachine (ff een netje of sok eromheen, werkt prima).

Lekker zelf weten dat jij veel meer doet. Maar laten we eerlijk zijn: jij bent hier de extreme. Niet doen alsof wij dan viespeuken zijn en mijn Watch niet “toonbaar” is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na het hardlopen spoel ik mijn AW met wat zeep ook af onder de kraan. Lijkt me toch redelijk normaal om het zweet weg te werken ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:51
De Apple watch is niet waterdicht, in de zin dat ie potdicht is afgesloten. Sommige delen (knoppen, draaikroon) zijn met flexibel rubber afgesloten, andere (de luidspreker en microfoon) door een fijn gaas met hele kleine gaatjes waardoor water door de oppervlaktespanning er niet door kan (zoals regendruppels in eerste instantie ook op je jas blijven liggen voordat het doordringt in de stof). Zeep, shampoo, afwasmiddel etc verlagen de oppervlaktespanning van water, waardoor het gemakkelijker door het beschermingsgaas kan dringen. Nou kan dat natuurlijk heel lang goed gaan, maar je watch elke dag wassen met zeep of sop is geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 07:47

jmk

Zijn er hier nog veel mensen die slaaptracking aan hebben staan en hun horloge in een batterij besparing modus van 80% hebben gezet? Of is dat niet nodig/mogelijk?

Als het goed is krijg ik vanmiddag mijn horloge.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmk schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:11:
Zijn er hier nog veel mensen die slaaptracking aan hebben staan en hun horloge in een batterij besparing modus van 80% hebben gezet? Of is dat niet nodig/mogelijk?

Als het goed is krijg ik vanmiddag mijn horloge.
Ik begrijp je vraag niet. Geoptimaliseerd opladen? Energiebesparingsmodus? Zie niet waarom dat niet mogelijk zou zijn met sleeptracking. Energiebesparingsmodus lijkt me in ieder geval niet de hele dag nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Sorry misschien was ik niet helemaal duidelijk

Voor je iPhone kan je instellen dat je je batterij maar voor 80% oplaadt zodat deze langer meegaat. Het risico daarbij is dat je dan niet genoeg lading hebt om er de hele dag mee te doen. Voor de iPhone werkt dat prima, zo lang zit ik niet op mijn telefoon.

Met de Apple Watch is dat een ander verhaal. Die wil ik de hele dag en 's nachts gebruiken en alleen opladen in de ochtend en 's avonds tijdens het eten. Ik vraag me af of je dan niet in de problemen komt met die 80% instelling.

Eigenlijk was ik benieuwd wat de ervaringen hier zijn met zo'n instelling. Hopelijk is dit duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmk schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:46:

Voor je iPhone kan je instellen dat je je batterij maar voor 80% oplaadt zodat deze langer meegaat. Het risico daarbij is dat je dan niet genoeg lading hebt om er de hele dag mee te doen. Voor de iPhone werkt dat prima, zo lang zit ik niet op mijn telefoon.

Met de Apple Watch is dat een ander verhaal. Die wil ik de hele dag en 's nachts gebruiken en alleen opladen in de ochtend en 's avonds tijdens het eten. Ik vraag me af of je dan niet in de problemen komt met die 80% instelling.

Eigenlijk was ik benieuwd wat de ervaringen hier zijn met zo'n instelling. Hopelijk is dit duidelijker.
Ik heb geen idee welke Apple Watch je hebt besteld. Ik heb zelf de Ultra 2. Instellen dat je Apple Watch maar tot 80% oplaad kan niet. Je hebt wel geoptimaliseerd opladen. Bij mij gaat het prima meer dan een dag mee, maar omdat ik het elke dag oplaad kiest de Apple Watch er dan automatisch voor om maar tot 80% op te laden. Zou het niet genoeg zijn dan laad de Apple Watch automatisch tot 100% op.

Daarnaast is het zo dat als je Sleep tracking gebruikt dat de Apple Watch aangeeft om voor het slapen nog even op te laden als dat nodig is.

Edit: Neem aan de Series 10? Met ochtends en avonds opladen verwacht ik sowieso geen problemen. En kan best zijn dat geoptimaliseerd opladen aan de hand van dat oplaadpatroon op een gegeven moment oplaad tot 80%. Maar dat kan je dus niet kiezen en de Apple Watch doet dat automatisch als het na zoveel dagen een patroon herkend.

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 12-10-2024 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk

jmk

L23 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:11:
[...]

Ik heb geen idee welke Apple Watch je hebt besteld. Ik heb zelf de Ultra 2. Instellen dat je Apple Watch maar tot 80% oplaad kan niet. Je hebt wel geoptimaliseerd opladen. Bij mij gaat het prima meer dan een dag mee, maar omdat ik het elke dag oplaad kiest de Apple Watch er dan automatisch voor om maar tot 80% op te laden. Zou het niet genoeg zijn dan laad de Apple Watch automatisch tot 100% op.

Daarnaast is het zo dat als je Sleep tracking gebruikt dat de Apple Watch aangeeft om voor het slapen nog even op te laden als dat nodig is.

Edit: Neem aan de Series 10? Met ochtends en avonds opladen verwacht ik sowieso geen problemen. En kan best zijn dat geoptimaliseerd opladen aan de hand van dat oplaadpatroon op een gegeven moment oplaad tot 80%. Maar dat kan je dus niet kiezen en de Apple Watch doet dat automatisch als het na zoveel dagen een patroon herkend.
Dank je voor je reactie! Ja klopt de series 10, titanium natural. Ik laad hem op met een anker 2-in-1 lader met 15 watt, niet te warm/te snel.

Ik zet dan dat geoptimaliseerd laden aan en dan laat ik het apparaat dus zelf bepalen hoever hij het oplaadt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jmk schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:32:
[...]

Dank je voor je reactie! Ja klopt de series 10, titanium natural. Ik laad hem op met een anker 2-in-1 lader met 15 watt, niet te warm/te snel.

Ik zet dan dat geoptimaliseerd laden aan en dan laat ik het apparaat dus zelf bepalen hoever hij het oplaadt.
Ik heb een AW8 die ik in februari heb gekocht met batterij capaciteit 97%. De eerste 5 maanden heb ik deze steeds rond de 80% van de lader gehaald. Dit deed ik door een timer te zetten op ongeveer 2% laden per minuut. De batterij capaciteit is nu nog maar 86%. Ik geloof er dus geen zak (meer) van dat geoptimaliseerd laden werkt of dat tot 80% laden de batterij spaart. Bovendien vertikt mijn AW het (de 7 die ik hiervoor had idem) om enigszins op normaal tempo te laden als ik deze op een random tijd in de dag op de lader leg, anders dan mijn normale routine. Ik heb dus alles uitgezet.

Mijn AW komt nu met rond de 90% van de lader. 1 Workout van 1 uur en tussen 7:00 en 22:00 AOD aan. Dan ga ik met 25-40% slapen met AOD uit.

In mijn ogen komt een nieuwe AW10 probleemloos 24 uur door zonder tussendoor laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Prullenbak84 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:34:
[...]

De afgelopen 8 jaar met een Apple wat h heb ik bewezen dat ik dat helemaal niet nodig heb.

Zo af en toe met de mouw eroverheen, zo af en toe onder de douche omhouden (en dan zal er vast wat sop op komen en dat kan heus geen kwaad, maar ga dat echt niet bewust erop doen). Heeeel soms ff bewust onder de douche of kraan aan de crown draaien zodat ie soepel blijft (de eerste Watch kon hier helemaal niet zo goed tegen en toen kreeg ik n nieuwe van Apple). Maar dat is 1 keer per jaar ofzo. En o ja, ik heb mijn witte geweven sportbandje (alleen t bandje) weleens meegewassen in de wasmachine (ff een netje of sok eromheen, werkt prima).

Lekker zelf weten dat jij veel meer doet. Maar laten we eerlijk zijn: jij bent hier de extreme. Niet doen alsof wij dan viespeuken zijn en mijn Watch niet “toonbaar” is ;)
Jij bent gewoon een iets mindere viespeuk dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Of-Aaargh schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:05:
[...]

De Apple watch is niet waterdicht, in de zin dat ie potdicht is afgesloten. Sommige delen (knoppen, draaikroon) zijn met flexibel rubber afgesloten, andere (de luidspreker en microfoon) door een fijn gaas met hele kleine gaatjes waardoor water door de oppervlaktespanning er niet door kan (zoals regendruppels in eerste instantie ook op je jas blijven liggen voordat het doordringt in de stof). Zeep, shampoo, afwasmiddel etc verlagen de oppervlaktespanning van water, waardoor het gemakkelijker door het beschermingsgaas kan dringen. Nou kan dat natuurlijk heel lang goed gaan, maar je watch elke dag wassen met zeep of sop is geen goed idee.
Ik heb al AW vanaf S0 dus gaat hartstikke goed. Sta ook niet met een hogedruk te reinigen hoor, gewoon lagedruk maw kraandruk.

S0 was overigens niet eens officieel waterafstotend in de specs, totdat Cook er geloof zelf mee ging zwemmen.

Dat afwassen gaat echt gewoon goed, hoef je je geen zorgen over te maken. Of iemand het doet of überhaupt wilt doen dat moet iedereen voor zichzelf weten. Wat ik wel weet vanuit mijn reinigingsachtergrond: hoe minder je reinigt des te sneller het achteruit gaat.

Maarja, het wordt nu een reinigingstopic. Als ik dat had geweten dan had ik het niet gezegd haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:50
Aghanim schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:44:
[...]

Ik heb een AW8 die ik in februari heb gekocht met batterij capaciteit 97%. De eerste 5 maanden heb ik deze steeds rond de 80% van de lader gehaald. Dit deed ik door een timer te zetten op ongeveer 2% laden per minuut. De batterij capaciteit is nu nog maar 86%. Ik geloof er dus geen zak (meer) van dat geoptimaliseerd laden werkt of dat tot 80% laden de batterij spaart. Bovendien vertikt mijn AW het (de 7 die ik hiervoor had idem) om enigszins op normaal tempo te laden als ik deze op een random tijd in de dag op de lader leg, anders dan mijn normale routine. Ik heb dus alles uitgezet.

Mijn AW komt nu met rond de 90% van de lader. 1 Workout van 1 uur en tussen 7:00 en 22:00 AOD aan. Dan ga ik met 25-40% slapen met AOD uit.

In mijn ogen komt een nieuwe AW10 probleemloos 24 uur door zonder tussendoor laden.
Gebruik dat ding gewoon. Het is zo ongelooflijk jammer dat Apple onder druk van de internet roeptoeters dat percentage heeft toegevoegd in de settings. Mensen gaan zich heel raar gedragen om dat percentage hoog te houden terwijl het mijn inziens gewoon kwestie van geluk is. Ik kijk er nooit naar en laadt alle apparaten met alles wat los en vast zit, inclusief kokend heet laden in m’n tesla en de ene keer staat de batterij op 95+ procent na een jaar en de andere keer op 90+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Aghanim schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:57:
Na het hardlopen spoel ik mijn AW met wat zeep ook af onder de kraan. Lijkt me toch redelijk normaal om het zweet weg te werken ;)
Lotgenoot 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Aghanim schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:44:
[...]

Gewoon gebruiken, zeg ik vaker. Al dat gelul over opladen en al zeker niet met producten die je de hele dag gebruikt. Moet gewoon vol zijn om te gebruiken. Alles bij mij met een accu gaat gewoon volle bak muv de iPad Pro, want 80% haal ik met gemak voor twee dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
giantgiantus schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:42:
[...]

Gebruik dat ding gewoon. Het is zo ongelooflijk jammer dat Apple onder druk van de internet roeptoeters dat percentage heeft toegevoegd in de settings. Mensen gaan zich heel raar gedragen om dat percentage hoog te houden terwijl het mijn inziens gewoon kwestie van geluk is. Ik kijk er nooit naar en laadt alle apparaten met alles wat los en vast zit, inclusief kokend heet laden in m’n tesla en de ene keer staat de batterij op 95+ procent na een jaar en de andere keer op 90+.
Ja, bizar. Is toch geen leven dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

[...]

Ja het klopt ook wat je zegt, het is een gebruikersvoorwerp. Dus ik laat het dan ook wel weer los. Ik vroeg me af of het handig was 1 soort routine in te bouwen, dat is eenvoudiger vanaf het begin. Maar gewoon knallen met dat ding dus!
@XeNeRgY: ook bedankt voor jouw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
jmk schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:46:

Haal je makkelijk, tenzij je de hele dag zonder iPhone weggaat en de AW standalone draait of als je heel veel sport (ook zonder foon erbij). Dan ga je het zeker niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:52
1 x in de week even goed schoonmaken met een schuursponsje met jif doet wonderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Zapato schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:57:
1 x in de week even goed schoonmaken met een schuursponsje met jif doet wonderen.
Je loopt achter, het is Cif :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
Redondo1982 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:41:
[...]

S0 was overigens niet eens officieel waterafstotend in de specs, totdat Cook er geloof zelf mee ging zwemmen.
Het advies om een stroeve crown te fixen door te draaien onder de kraan, geeft Apple al sinds de allereerste Watch (de series 0 voordat ie series 0 heette). Daar kon ie inderdaad niet altijd tegen en daarom heb ik destijds een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
[...]

Exact. Ik snap ook echt niet waarom je jezelf vanaf het begin zou gaan limiteren op 80%, omdat je anders het risico loopt dat je na 4 jaar misschien nog maar 80% hebt. Totaal onbegrijpelijk.

Geoptimaliseerd laden doet alles prima automatisch. Dat apparaat is er om jouw leven makkelijker/leuker te maken, en niet andersom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
Prullenbak84 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:03:
[...]

Exact. Ik snap ook echt niet waarom je jezelf vanaf het begin zou gaan limiteren op 80%, omdat je anders het risico loopt dat je na 4 jaar misschien nog maar 80% hebt. Totaal onbegrijpelijk.

Geoptimaliseerd laden doet alles prima automatisch. Dat apparaat is er om jouw leven makkelijker/leuker te maken, en niet andersom.
Laat lekker iedereen zijn/haar eigen keuzes maken. Zo heb ik van een tweaker een iPhone 11 overgenomen waarbij diegene het percentage nooit boven de 70% heeft geladen en nooit heeft laten zakken onder de 30%. De batterij capaciteit staat daardoor nog op een zeer hoge 98%. Ik ben er heel blij mee dat deze tweaker er zo mee is omgegaan is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:47:
[...]

Laat lekker iedereen zijn/haar eigen keuzes maken. Zo heb ik van een tweaker een iPhone 11 overgenomen waarbij diegene het percentage nooit boven de 70% heeft geladen en nooit heeft laten zakken onder de 30%. De batterij capaciteit staat daardoor nog op een zeer hoge 98%. Ik ben er heel blij mee dat deze tweaker er zo mee is omgegaan is. :)
Die heb je vrij recent overgenomen? Zal zeker geholpen hebben, maar denk ook weinig gebruikt. Maar moet inderdaad iedereen zelf weten. Doe het zelf ook met de iPhone 12 mini. Zolang het maar geen extra moeite kost denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-06 20:44
Jixreme schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:00:
Ik probeer Time in Daylight werkend te krijgen op een AW10. Onder Settings -> Privacy staat Time in Daylight aan (gecheckt op zowel iPhone als Watch, om dit uit te sluiten), maar als ik in de Health app naar Time in Daylight ga staat er dat er onder Data Sources & Access dat er geen data sources zijn.

Is er iemand bekend met dit probleem, of een andere verstopte instelling die hier roet in het eten gooit? Zowel iPhone als Watch gebruikt de nieuwste software (18.0.1 / 11.0.1).
Inmiddels de Watch ook al ontkoppeld en opnieuw gekoppeld, maar nog steeds geen data input, en met een andere Watch alweer een uur aan daglicht verder. Iemand nog een gouden tip? En is het mogelijk om zelf de lichtsensor te testen? Anders wordt het terug naar Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jixreme schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Inmiddels de Watch ook al ontkoppeld en opnieuw gekoppeld, maar nog steeds geen data input, en met een andere Watch alweer een uur aan daglicht verder. Iemand nog een gouden tip? En is het mogelijk om zelf de lichtsensor te testen? Anders wordt het terug naar Apple.
Ik zag je eerdere reactie, maar niet gereageerd omdat ik geen oplossing weet. Lijkt me dat je instellingen goed staan, maar het zou ook gewoon standaard al moeten werken. Het is niet een functie ik gebruik, maar hier werkt het gewoon. Volgens mij is het niet mogelijk om de lichtsensor te testen. Is dit dezelfde sensor die ook je scherm helderheid aanpast? Geen idee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:47:
[...]

Laat lekker iedereen zijn/haar eigen keuzes maken.
Oh ja sorry, ik zal stoppen met bij iedereen stiekem heel de tijd zijn iPhone en Watch op te laden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prullenbak84 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:11:
[...]

Oh ja sorry, ik zal stoppen met bij iedereen stiekem heel de tijd zijn iPhone en Watch op te laden :+
Die mensen hebben het al druk genoeg met hun batterij percentage in de gaten te houden. Dat gezeur van jou kunnen ze er niet bij hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:50
L23 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Die mensen hebben het al druk genoeg met hun batterij percentage in de gaten te houden. Dat gezeur van jou kunnen ze er niet bij hebben :P
Stopwatch erbij😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-06 19:53
Goedemiddag,

Een vraag over de Apple Watch, waar ik maar geen antwoord op kan vinden, niet in het Nederlands, maar ook niet in het Engels.

Afgelopen week hebben we een Apple Watch 10 42mm en 46 mm gekocht. Nu krijg ik het niet voor elkaar om de 42 mm te laten trillen als er een (Whatsapp) bericht binnen komt. Bij Imessage of bellen trilt het horloge wel, maar bij berichten dus niet. Mijn 46 mm trilt wel bij alle berichten. We hebben alle instellingen hetzelfde staan op telefoon en Watch staan hetzelfde qua ‘Horen en Voelen’. Iemand enig idee of het een bug is of dat ik toch een instelling niet goed heb staan?

Het is ook wel zo dat mijn Iphone ook trilt als ik berichten binnen krijg, maar die van mijn partner niet. Ik heb op de telefoons ook de meeste instellingen qua ‘Horen en Voelen’ en ‘Meldingen’ gelijk staan, maar ik krijg ‘m niet op trillen als er berichten binnenkomen.

Alvast super bedankt voor jullie reacties en hopelijk de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-06 20:44
L23 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:08:
[...]

Ik zag je eerdere reactie, maar niet gereageerd omdat ik geen oplossing weet. Lijkt me dat je instellingen goed staan, maar het zou ook gewoon standaard al moeten werken. Het is niet een functie ik gebruik, maar hier werkt het gewoon. Volgens mij is het niet mogelijk om de lichtsensor te testen. Is dit dezelfde sensor die ook je scherm helderheid aanpast? Geen idee hoor.
Dank voor het meedenken. Dat laatste vraag ik me ook af. Wanneer ik thuis ben maar even proberen de screenprotector er af te halen. Het is een dunne folie, dus het zou niet uit moeten maken, maar het is het enige wat ik nog kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-06 14:37

Flipm0de

geen

Voor de wat langere Apple Watch gebruikers; hoe lang gaat zo’n ding nou mee? Bedoel dan vooral de batterij over de jaren heen. Na hoeveel jaar moet je gedurende de dag gaan laden?

Zie dat een Watch ongeveer 4 jaar aan support krijgt (Apple Watch se uit 2020 gaat niet naar watchOS11 bijvoorbeeld).

In mn hoofd ben ik er nog niet helemaal klaar voor om een Watch te kopen die je in een paar jaar helemaal afschrijft. Een mooi horloge van dezelfde prijs is voor altijd.
Voor een telefoon heb ik het totaal niet, want daar maak ik na 2, 3 jaar nog iemand anders blij mee.

Twijfel de twijfel dus :). Is vooral denk ik een hebbedingetje, het is niet zo dat ik zoveel sport dat ik het moet vastleggen ofzo 😛.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:50
Flipm0de schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:19:
Voor de wat langere Apple Watch gebruikers; hoe lang gaat zo’n ding nou mee? Bedoel dan vooral de batterij over de jaren heen. Na hoeveel jaar moet je gedurende de dag gaan laden?

Zie dat een Watch ongeveer 4 jaar aan support krijgt (Apple Watch se uit 2020 gaat niet naar watchOS11 bijvoorbeeld).

In mn hoofd ben ik er nog niet helemaal klaar voor om een Watch te kopen die je in een paar jaar helemaal afschrijft. Een mooi horloge van dezelfde prijs is voor altijd.
Voor een telefoon heb ik het totaal niet, want daar maak ik na 2, 3 jaar nog iemand anders blij mee.

Twijfel de twijfel dus :). Is vooral denk ik een hebbedingetje, het is niet zo dat ik zoveel sport dat ik het moet vastleggen ofzo 😛.
Dat je niet het laatste Watch OS hebt, is naar mijn idee veel minder relevant Ik heb jaren met een series 0 gedaan die geen updates kreeg, maar functioneel prima met mijn telefoon (met wel het laatste iOS) samenwerkte. Toen ik zelf een nieuwere watch kreeg, heeft mijn dochter hem nog een hele tijd gebruikt. De watch blijft het prima doen als er geen nieuwer OS op komt. En de feature verschillen zijn bij Watch OS ook veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

wvanommen schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:01:
[...]

Dat je niet het laatste Watch OS hebt, is naar mijn idee veel minder relevant Ik heb jaren met een series 0 gedaan die geen updates kreeg, maar functioneel prima met mijn telefoon (met wel het laatste iOS) samenwerkte. Toen ik zelf een nieuwere watch kreeg, heeft mijn dochter hem nog een hele tijd gebruikt. De watch blijft het prima doen als er geen nieuwer OS op komt. En de feature verschillen zijn bij Watch OS ook veel kleiner.
Thanks! Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Was de batterij na al die jaren niet totaal overleden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik zie ook wel berichten van mensen die er aanzienlijk langer mee doen. Het lijkt mij ook niet zo erg als je na 5 jaar geen updates meer krijgt in tegenstelling tot de iPhone. Ik wil de tijd kunnen zien, berichten kunnen ontvangen en er mee kunnen sporten. Ik verwacht dat dit gewoon blijft werken en verwacht dat ik nieuwe software features niet zo belangrijk ga vinden.

Hoe lang het mee gaat kan ik verder geen ervaring over delen, ben pas dit jaar begonnen. Hoe lang de batterij mee gaat hangt af van verschillende factoren (capaciteit, laadcycli, warmte etc.). Daarnaast kan je de batterij ook nog laten vervangen als het zo ver is.

Telefoon doe ik aanzienlijk langer mee en daardoor een keer een Apple Watch gekocht inplaats van een nieuwe iPhone. Geen idee of je er klaar voor bent, dat heeft bij mij ook lang geduurd. Ik zou in ieder geval kijken waar je het wel voor wil gaan gebruiken. Ik heb het zelf voornamelijk voor sporten gekocht. De rest van de features zijn ook leuk, maar zonder sporten zou ik eerder een horloge kopen die minder smart is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:50
Flipm0de schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:08:
[...]

Thanks! Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Was de batterij na al die jaren niet totaal overleden?
Ik heb me de batterij nooit problemen gehad (ook niet met de de series 2 die ik daarna had), je kon op de 0 de kwaliteit van de batterij nog niet terug zien, maar 's nacht laden betekende eigenlijk de hele dag werken. Op mijn huidige SE is de lading altijd meer dan genoeg voor een hele dag gewoon als horloge gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Sinds een paar dagen heb ik soms geen verbinding met mijn Odido multisim in mijn AW. Meer mensen last van? Kwam erachter toen ik mijn iPhone thuis liet. Gekke is dat ik wel gewoon mijn muziek kon luisteren via data, maar ik ben ook een keer gebeld en heb wat berichten niet gehad. Af en toe staat er dat er verbinding is, maar soms ook niet. Tevens staat er T-Mobile bij mij als netwerkaanbieder op mijn AW, maar kijk ik in de settings van de AW app dan staat er Odido.

EDIT: ik heb mijn Multsim mee overgenomen naar een nieuwe AW S10 op launch, wat eveneens geldt voor mijn iPhone.

[ Voor 11% gewijzigd door Redondo1982 op 13-10-2024 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:12:
Sinds een paar dagen heb ik soms geen verbinding met mijn Odido multisim in mijn AW. Meer mensen last van? Kwam erachter toen ik mijn iPhone thuis liet. Gekke is dat ik wel gewoon mijn muziek kon luisteren via data, maar ik ben ook een keer gebeld en heb wat berichten niet gehad. Af en toe staat er dat er verbinding is, maar soms ook niet. Tevens staat er T-Mobile bij mij als netwerkaanbieder op mijn AW, maar kijk ik in de settings van de AW app dan staat er Odido.

EDIT: ik heb mijn Multsim mee overgenomen naar een nieuwe AW S10 op launch, wat eveneens geldt voor mijn iPhone.
Niet opgevallen, maar ook moeilijk te controleren gezien ik meestal wel telefoon bij de hand heb of verbonden ben via wifi. Dat Odido en T-Mobile qua namen door elkaar gebruikt worden verbaasd me niet, heb ik ook en lijkt me niet van invloed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:05

Dat ligt een beetje aan wat je zelf wil. WatchOS krijgt elk jaar een ‘grote’ update, maar laten we eerlijk zijn: het is nou ook weer niet baanbrekend. Eens in de zoveel jaar krijgt de Watch een nieuwe sensor of andere interessante uitbreiding en dan is het aan jezelf of je een nieuwe wil kopen of niet. Maar dan spreken we wel over zeg 3 tot 5 jaar.

Ik heb overigens niet veel Apple Watches gehad. De Apple Watch 4. Twee jaar later kocht ik de Apple Watch 6. De 4 kon nog prima jaren mee, maar ik wilde zelf graag een nieuwe. Daarna kocht ik de Apple Watch Ultra en nu heb ik de Ultra 2 in het zwart. Ik had prima met de AWU kunnen blijven rondlopen, maar ik had al een donkere link bracelet, dus de zwarte AWU2 kwam als geroepen.

Ik durf wel te stellen dat je 4 tot 5 jaar met je Apple Watch kan doen. Zeker als je AppleCare+ afsluit en dan je Watch laat omruilen als de batterij gaar is. Wat overigens niet snel gebeurt.

Wil je een horloge dat je koopt en 40 jaar meegaat, dan is een smartwatch wellicht helemaal niets voor jou. Ben je iemand die alleen even de batterij vervangt en dan dolblij met zijn analoge horloge is en het ding wil doorgeven aan zijn kleinzoon, dan wordt dat ‘m met een Apple Watch niet.

Wil je een horloge dat je net als je iPhone wel om de 4-5 jaar vervangt, dan is de AW een prima keuze. Maar het is techniek, dus de afschrijving gaat sowieso beginnen, het moment dat je hem uit de doos hebt gehaald. Zelf dacht ik nooit een Apple Watch te kopen. Het was zelfs mijn eerste horloge ooit. Nu voel ik me ‘naakt’ zonder. Het is het proberen waard. Ga eens naar de winkel, doe er een om en kijk of je het geld waard vindt. Wij kunnen helaas niet voor je kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
L23 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:18:
[...]

Niet opgevallen, maar ook moeilijk te controleren gezien ik meestal wel telefoon bij de hand heb of verbonden ben via wifi. Dat Odido en T-Mobile qua namen door elkaar gebruikt worden verbaasd me niet, heb ik ook en lijkt me niet van invloed.
Was even bang dat ik een oude setup van T-Mobile mee overgenomen had. Ik ga het even in de gaten houden. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisweb schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:49:
Ik durf wel te stellen dat je 4 tot 5 jaar met je Apple Watch kan doen. Zeker als je AppleCare+ afsluit en dan je Watch laat omruilen als de batterij gaar is. Wat overigens niet snel gebeurt.
Ik ben dan weer niet zo overtuigd van AppleCare+. Nog nooit aangeschaft voor een Apple product en ook nooit nodig gehad. Heeft me dus behoorlijk wat geld bespaard. Maar ik begrijp het gemak en de geruststelling wel.

Begrijp ik het goed dat AppleCare vroeger na zoveel jaar verliep? Tegenwoordig kan je het verlengen als de 2 jaar voorbij zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
L23 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:59:
[...]

Ik ben dan weer niet zo overtuigd van AppleCare+. Nog nooit aangeschaft voor een Apple product en ook nooit nodig gehad. Heeft me dus behoorlijk wat geld bespaard. Maar ik begrijp het gemak en de geruststelling wel.

Begrijp ik het goed dat AppleCare vroeger na zoveel jaar verliep? Tegenwoordig kan je het verlengen als de 2 jaar voorbij zijn?
Ja, daarna loopt ie maandelijks door als je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0

Ik heb zelf de 2,5,7 gehad en nu de ultra 2, de 2 heb ik dus na een jaar of 3 vervangen voor de 5.
De 5 al naar 2 jaar maar wou mij zelf wat leuks cadeau doen(Geen vakantie niks gehad), ik had een nieuwe iphone nodig dus beide nieuw gekocht.
Met de 7 heb ik ook weer 3 jaar gedaan, waarbij ik wel merkte de batterij wat slechter werd. Maar de dag door komen ging nog wel.

Ik denk als je hem laad voor het slapen, of hem niet omdoet met het slapen je nog wel een dag door kan komen(En een 4de jaartje er mee door kan).
Uiteraard ligt het ook helemaal aan je eigen instellingen, hoeveel meldingen krijg je, heb je always on aan(Gebruikt best wel wat extra stroom) etc etc.

Ik ken nu iemand die toch gaat met zijn iphone 13 voor een 4de jaar, en apple watch het zelfde lukt het hem om de dag door te komen(.
Hoelang ik nu met de ultra2 ga doen weet ik niet, mag prima 3 jaar mee gaan weer. of er moet echt iets nieuws in komen waarvan ik zeg dit wil ik wel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online

Je schrijft de watch normaliter niet volledig af in een paar jaar. Ik heb tot nu toe steeds na ongeveer 3 jaar mijn apple watch vervangen. En steeds heb ik er nog wat geld voor terug gekregen (de ene keer wat meer dan de andere keer). Maar inderdaad: het is niet voor altijd. Het is dan ook een ander ding dan een normaal horloge. Als ik het uitreken kost het hebben van een apple watch mij ongeveer 100 euro per jaar, denk ik. Inderdaad voor een hebbedingetje. Maar het is t mij wel waard. Dat moet je helemaal voor jezelf uitmaken. Bij twijfel zou ik misschien overwegen voor een tweedehands te gaan, of voor een SE. Dan kun je eerst zien of t wat voor je is.

De accu heb ik nooit heel grote problemen mee ondervonden. Zelfs niet met de allereerste. Ik heb de gewoonte om hem 's nachts aan de oplader te leggen (ik gebruik geen sleep tracking) en het gebeurt zelden dat 'ie de dag niet haalt. Ook na 3 jaar nog. Bij de 7 had ik al helemaal geen idee. Nog niet eens een reden gehad om naar de accustatus te kijken, zo goed deed 'ie het nog. Ik ben zelf voor een paar redenen wel naar een 10 gegaan, maar die 7 kan nog makkelijk een paar jaar mee (heb m daarom ook verkocht).

[ Voor 6% gewijzigd door Prullenbak84 op 14-10-2024 09:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Thanks allemaal! Knoop doorgehakt en een serie 10 46mm besteld. Anders blijf ik maar twijfelen en dan heb ik er over 10 jaar nog niet een. Worst case vind ik het helemaal niets en dan komt ie op Vraag en Aanbod over een paar maanden. Best case hang ik wat vaker in dit topic rond :D.

Denk dat ik m vooral ga gebruiken om minder vaak op mn telefoon te zitten. Ga vaak even kijken voor een appje en dan blijf ik hangen voor insta, voetbal, etc. Nu kan ik mn telefoon wegleggen en de balangrijkste meldingen krijg ik op de watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:32

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80213486 ;)

Valt reuze mee dus. Accu is prima, ook na langere tijd.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Flipm0de schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:47:
Thanks allemaal! Knoop doorgehakt en een serie 10 46mm besteld. Anders blijf ik maar twijfelen en dan heb ik er over 10 jaar nog niet een. Worst case vind ik het helemaal niets en dan komt ie op Vraag en Aanbod over een paar maanden. Best case hang ik wat vaker in dit topic rond :D.

Denk dat ik m vooral ga gebruiken om minder vaak op mn telefoon te zitten. Ga vaak even kijken voor een appje en dan blijf ik hangen voor insta, voetbal, etc. Nu kan ik mn telefoon wegleggen en de balangrijkste meldingen krijg ik op de watch.
Allemaal drogredenen om dat ding te kopen :+

Welkom bij de club! Verslaving is ingezet, helaas je bent niet meer te redden vanaf nu. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 15:20
Flipm0de schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:47:

Probleem is dat als je er één hebt, je straks lastig meer zonder kan. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Jumpman schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:07:
[...]

Probleem is dat als je er één hebt, je straks lastig meer zonder kan. :)
O nee hoor kan heel prima zonder Apple Watch, ding is zowat al helemaal gekild kwa notificaties.
Maar goed dat is mijn iPhone ook, beide heb ik gekastreerd zowat. Ze doen zowat niks meer kwam meldingen bijna :).

Enige wat ik nog zie eens hoe ik geslapen heb, ermee betalen in de winkel of ov. en er eens mee hardlopen.
Maar alle meldingen van whatsapp, insta, safari mag sowieso als browser geen meldingen geven ec komt niks van binnen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:47
Helaas is er een refund actie voor de Belkin BoostCharge Pro 3 in 1 powerbank.

Dit was mijn lader om elke dag ff bij te tanken, ging mooi snel met 7,5 watt.

Zijn er nog meer powerbanks die jullie aanraden? Liefst wel 7,5 watt of meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Heb mijn Series 10 vanaf release en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Heb de Jet Black en was, vanwege de kleur, nogal sceptisch over de krasgevoeligheid. Echter, tot nu toe is er geen krasje te bekennen en ben toch al een aantal keer ergens tegenaan gestoten. Apple heeft sinds de iPhone 7 flinke stappen gezet met de coating van hun Jet Black-kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:19:
Heb mijn Series 10 vanaf release en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Heb de Jet Black en was, vanwege de kleur, nogal sceptisch over de krasgevoeligheid. Echter, tot nu toe is er geen krasje te bekennen en ben toch al een aantal keer ergens tegenaan gestoten. Apple heeft sinds de iPhone 7 flinke stappen gezet met de coating van hun Jet Black-kleur!
Dit is gewoon een test voor de jet black iphone 17 👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door BarendBotje op 15-10-2024 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-06 23:27
Carlos0_0 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

O nee hoor kan heel prima zonder Apple Watch, ding is zowat al helemaal gekild kwa notificaties.
Maar goed dat is mijn iPhone ook, beide heb ik gekastreerd zowat. Ze doen zowat niks meer kwam meldingen bijna :).

Enige wat ik nog zie eens hoe ik geslapen heb, ermee betalen in de winkel of ov. en er eens mee hardlopen.
Maar alle meldingen van whatsapp, insta, safari mag sowieso als browser geen meldingen geven ec komt niks van binnen :9 .
Ik heb dan geen Apple Watch maar een Garmin. Dat ding draag ik tegenwoordig bijna nooit meer, behalve bij hardlopen. Het eerste jaar dat ik hem kocht droeg ik hem juist constant.

In plaats van dat ik minder op mijn iPhone keek, keer ik er juist meer naar. En bij elk berichtje kreeg ik de drang meteen te kijken wat er aan de hand was. Sinds ik geen smartwatch meer (dagelijks) draag heb ik daar meer rust van terug gekregen. En de functionaliteit vind ik voor mezelf ook vooral overbodig. Behalve dan voor sporten, omdat het ding extra kan meten en geen iPhone op zak is bij dat soort activiteiten juist fijn.
Maar de rest (buiten sport dingen), wat een smartwatch kan, kan mijn iPhone ook. En buiten zit die toch wel in handbereik.
Wel draag ik sinds dien "domme" horloges. Die kunnen zonder afleiding de tijd tonen en vind ik er heel wat mooier uit zien en ze gaan ook nog eens veel langer mee. Grappig genoeg droeg ik die amper in de tijd voordat ik een smartwatch had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PrimusIP schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Ik heb dan geen Apple Watch maar een Garmin. Dat ding draag ik tegenwoordig bijna nooit meer, behalve bij hardlopen. Het eerste jaar dat ik hem kocht droeg ik hem juist constant.

In plaats van dat ik minder op mijn iPhone keek, keer ik er juist meer naar. En bij elk berichtje kreeg ik de drang meteen te kijken wat er aan de hand was. Sinds ik geen smartwatch meer (dagelijks) draag heb ik daar meer rust van terug gekregen. En de functionaliteit vind ik voor mezelf ook vooral overbodig. Behalve dan voor sporten, omdat het ding extra kan meten en geen iPhone op zak is bij dat soort activiteiten juist fijn.
Maar de rest (buiten sport dingen), wat een smartwatch kan, kan mijn iPhone ook. En buiten zit die toch wel in handbereik.
Wel draag ik sinds dien "domme" horloges. Die kunnen zonder afleiding de tijd tonen en vind ik er heel wat mooier uit zien en ze gaan ook nog eens veel langer mee. Grappig genoeg droeg ik die amper in de tijd voordat ik een smartwatch had.
Maar hij geeft toch juist aan alle notificaties uitgezet te hebben? :P Ik heb zelf alleen iMessage berichten notificaties aan staan, dat wordt voornamelijk door familie gebruikt.

Ik gebruik het ook voornamelijk voor sporten/wandelen. Elke dag om vanwege de Move Goals, wellicht is dat volgend jaar anders. Heb het nu een halfjaar en tot nu gebruik ik mijn iPhone juist een stuk minder.

Ik draag ook graag een normaal horloge, maar je kan de Apple Watch zo "dom" maken als jezelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-06 23:27
L23 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:13:
[...]

Maar hij geeft toch juist aan alle notificaties uitgezet te hebben? :P Ik heb zelf alleen iMessage berichten notificaties aan staan, dat wordt voornamelijk door familie gebruikt.

Ik gebruik het ook voornamelijk voor sporten/wandelen. Elke dag om vanwege de Move Goals, wellicht is dat volgend jaar anders. Heb het nu een halfjaar en tot nu gebruik ik mijn iPhone juist een stuk minder.

Ik draag ook graag een normaal horloge, maar je kan de Apple Watch zo "dom" maken als jezelf wilt.
Dat klopt. Hij heeft inderdaad de notificaties uitgezet. Ik had dat ook nog overwogen. Maar hoe meer je 'smart features' uitzet, hoe meer het in feite een dom horloge wordt. Maar dan wel een dom horloge met een hele slechte batterijduur en weinig om te kiezen qua vormgeving.
Ik merk zelf dat ik qua stappen tellen zelf voldoende wel uit kan met het tellen in de iPhone. Maar ik kan me voorstellen dat als je metingen veel intensiever en vaker gebruikt je er meer wilt doen. Zelfde geldt ook voor als je de gezondheidsfeatures van de Apple Watch goed en dagelijks wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
PrimusIP schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Ja de tijd om de pols hebben is toch wel makkelijk, ik merk als ik sporadisch eens de watch vergeet ik mij daar op betrap.
Ik pak nooit mijn telefoon om te kijken hoe laat het is, ik kijk altijd naar mijn pols.

Maar al die meldingen wordt ik helemaal gestoord van, zondag ook zo erg dat ik zelfs prive meldingen van whatsapp had uitgezet(Groeps meldingen staan sowieso uit).
Ik zat eens effe lekker een keertje te gamen op de ps5 weer, dat ding de hele tijd om de pols pling / tril, pling / tril, pling / tril.

Het is niet dat ik ga kijken bij een melding op de telefoon, maar het is gewoon irritant dat getril steeds.
Dus ik heb relatief veel notificaties uit staan op de watch, maar ja uiteindelijk koop je geen watch om alle meldingen uit te zetten.
Voor sporten is het op zich handig, en betalen ook al kan dat ook wel met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PrimusIP schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:23:
[...]

Dat klopt. Hij heeft inderdaad de notificaties uitgezet. Ik had dat ook nog overwogen. Maar hoe meer je 'smart features' uitzet, hoe meer het in feite een dom horloge wordt. Maar dan wel een dom horloge met een hele slechte batterijduur en weinig om te kiezen qua vormgeving.
Ik merk zelf dat ik qua stappen tellen zelf voldoende wel uit kan met het tellen in de iPhone. Maar ik kan me voorstellen dat als je metingen veel intensiever en vaker gebruikt je er meer wilt doen. Zelfde geldt ook voor als je de gezondheidsfeatures van de Apple Watch goed en dagelijks wilt gebruiken.
Ja dat klopt hoor. Aan de andere kant wel gemakkelijk dat als je er mee wil gaan sporten dat het al om je pols zit. Ik denk dat als ik van mijn Move Goals verslaving (het is nu nog leuk en interessant) af ben dat ik dan alleen de Apple Watch draag op de dagen dat ik sport. En die paar rustdagen wellicht een gewoon horloge om doe voor de afwisseling. In ieder geval was ik dat van plan toen ik de Apple Watch kocht.

Ik merk dat stappen tellen en afstand prima worden vastgelegd als je op de Apple Watch een workout kiest (bijvoorbeeld wandelen), logisch. Maar automatisch (dus zonder workout) werkt een stuk minder. De iPhone in je broekzak registreert die beweging van de wandeling een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:11
L23 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:38:
[...]

Ik merk dat stappen tellen en afstand prima worden vastgelegd als je op de Apple Watch een workout kiest (bijvoorbeeld wandelen), logisch. Maar automatisch (dus zonder workout) werkt een stuk minder. De iPhone in je broekzak registreert die beweging van de wandeling een stuk beter.
Bijzonder, mijn ervaring is exact andersom. Mijn iPhone, die ik altijd in mijn zak heb zitten, registreerde voor ik een AW had nog geen derde van de stappen die ik registreerde toen ik de AW om deed. Ik kan in Gezondheid>Stappen bijna op de dag zien dat ik de AW omgedaan heb.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Bij mij staan alleen de belangrijke notificaties aan. Heb ik behoefte om het te checken dan swipe ik of open ik wat op de AW óf ga direct naar mn iPhone toe. Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt.

Ik kan iig niet meer zonder AW. Nouja, kan wel…alles kan. Maar wil ik dat ook? Nee. Ik track alles ermee, sport, slaap, hartslag en alles staat ermee in verbinding. Ook dat ik zonder iPhone weg kan en alles kan doen is echt super. Het geeft een bak vrijheid en dat allemaal om de pols. Ga ik zwemmen? Ben ik gewoon bereikbaar voor urgente belletjes. Wil ik wat nuttigen? Hoef ik niet naar de kluisjes, maar stap ik het water uit, pak mn handdoek en betaal ervoor met de AW.

Wil ik even snel zien hoe laat het is? Ja, dat kan ook! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:59
Ik kan opzich wel begrijpen waarom je notificaties uit zou zetten op je smart watch. Ik heb alleen enkele dingen aanstaan zoals TradingView, Yahoo Finance, Whatsapp en nog wat kleine apps.
Mail en social media noem maar op heb ik allemaal uitstaan. Verder wel alle smarfuncties aanstaan zoals alle metingen door de dag heen en in de nacht. Heb een AWU2 en als ik de watch zondag avond volledig op laat laden kan ik er tot woensdag einde dag mee doen (wel in low power mode de laatste uren).

Heb de watch eigenlijk voornamelijk aangeschaft om alle metingen tijdens sport, dagelijks leven goed te meten. Nou zal het niet perfect zijn, maar het geeft een veel beter inzicht in wat ik doe qua bewegen, en qua nachtrust.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SgtElPotato schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:18:
Ik kan opzich wel begrijpen waarom je notificaties uit zou zetten op je smart watch. Ik heb alleen enkele dingen aanstaan zoals TradingView, Yahoo Finance, Whatsapp en nog wat kleine apps.
Ja eens, hier nog een. Alles uit behalve wat ik nodig heb (in mijn geval, bellen, iMessage, mail en een verdwaald appje die op dat moment relevant is).

Op mijn iPhone niet anders overigens, ik heb voor zeker 80% van de apps notificaties uitstaan of alleen badges aan. Alleen een hele kleine selectie heeft Lockscreen, Notification center en banners aan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:31:
[...]

Ja de tijd om de pols hebben is toch wel makkelijk, ik merk als ik sporadisch eens de watch vergeet ik mij daar op betrap.
Ik pak nooit mijn telefoon om te kijken hoe laat het is, ik kijk altijd naar mijn pols.
Ja dat ligt er een beetje aan of je een horloge drager bent denk ik, voor mij geld hetzelfde.
Als ik de tijd moet weten kijk ik naar mijn horloge (smart of niet), nooit naar mijn smartphone of macOS taakbalk. Zelfs niet als ik die aan het gebruiken ben.

Maar ik ken ook zat watch gebruikers die voor de watch nooit een horloge droegen en waar "naar je pols kijken voor de tijd" helemaal niet in het systeem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
SgtElPotato schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:18:
Mail en social media noem maar op heb ik allemaal uitstaan. Verder wel alle smarfuncties aanstaan zoals alle metingen door de dag heen en in de nacht. Heb een AWU2 en als ik de watch zondag avond volledig op laat laden kan ik er tot woensdag einde dag mee doen (wel in low power mode de laatste uren).

Heb de watch eigenlijk voornamelijk aangeschaft om alle metingen tijdens sport, dagelijks leven goed te meten. Nou zal het niet perfect zijn, maar het geeft een veel beter inzicht in wat ik doe qua bewegen, en qua nachtrust.
Mij lukt die 3 dagen ook zonder low power mode(met de ultra2), dan moet ik hem die avond wel opladen.
Ik heb wel always on uit staan, dat gebruikt nogal wat energie extra. en ik vind het zelf niet veel nuttigs toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Donstil schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:37:
[...]

Ja dat ligt er een beetje aan of je een horloge drager bent denk ik, voor mij geld hetzelfde.
Als ik de tijd moet weten kijk ik naar mijn horloge (smart of niet), nooit naar mijn smartphone of macOS taakbalk. Zelfs niet als ik die aan het gebruiken ben.

Maar ik ken ook zat watch gebruikers die voor de watch nooit een horloge droegen en waar "naar je pols kijken voor de tijd" helemaal niet in het systeem zit.
Nou ja als ik achter mijn pc of werk laptop zit, of macbook thuis op de bank ofzo dan kijk ik niet na de pols voor de tijd.
Dan kijk ik al na een scherm waar die altijd in beeld staat(Of je moet dat uit hebben staan), maar verder gebruik ik wel altijd horloge voor de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:52:
[...]

Nou ja als ik achter mijn pc of werk laptop zit, of macbook thuis op de bank ofzo dan kijk ik niet na de pols voor de tijd.
Dan kijk ik al na een scherm waar die altijd in beeld staat(Of je moet dat uit hebben staan), maar verder gebruik ik wel altijd horloge voor de tijd.
Ooh zelfs dan doe ik het niet 8)7 Automatisme enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kassad schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:07:
[...]

Bijzonder, mijn ervaring is exact andersom. Mijn iPhone, die ik altijd in mijn zak heb zitten, registreerde voor ik een AW had nog geen derde van de stappen die ik registreerde toen ik de AW om deed. Ik kan in Gezondheid>Stappen bijna op de dag zien dat ik de AW omgedaan heb.
In Gezondheid zie ik ze allebei staan. Ik herinner me dat ik me voornamelijk ergerde aan de dagelijkse beweging minuten (Exercise Minutes). iPhone thuis, blokje om en dan kwam er na 10 minuten wandelen maar een minuut bij zeg maar. Vooral irritant als je dat doel nog even wil behalen voor het slapen gaan :P Met de iPhone op zak en de Apple Watch om de pols werkt dat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:08:
Wil ik wat nuttigen? Hoef ik niet naar de kluisjes, maar stap ik het water uit, pak mn handdoek en betaal ervoor met de AW.
Dat doe ik dus steeds na het hardlopen. Direct naar de supermarkt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:37:
[...]

Bij mij zit in het systeem dat als ik opsta gelijk de Apple Watch omdoe om die eerste staan-ring uur te pakken, dat is meestal 5 voor :P

Eenmaal om is het ook zowat de enige plek waar ik snel de tijd kan zien. macOS apps/Safari zijn hier fullscreen en zie de taakbalk dan niet.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 15-10-2024 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
L23 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:25:
[...]

Dat doe ik dus steeds na het hardlopen. Direct naar de supermarkt :P
Of een pakkie peuken zoals je vaak ziet met wielrenners haha. Even uitrusten met een peukie zittend tegen een muurtje aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzraTweaked
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12:06
Ik zit te twijfelen om mijn Ultra inte ruilen voor een gewone 10. Ik vind de ultra te groot, dik en zwaar uiteindelijk en ik heb hem al ruim een half jaar niet meer aangeraakt.

Elke keer als ik een gewone AW zie, vind ik dat er zo veel mooier uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EzraTweaked schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:48:
Ik zit te twijfelen om mijn Ultra inte ruilen voor een gewone 10. Ik vind de ultra te groot, dik en zwaar uiteindelijk en ik heb hem al ruim een half jaar niet meer aangeraakt.

Elke keer als ik een gewone AW zie, vind ik dat er zo veel mooier uitzien.
Waarom überhaupt een Ultra gekocht? Gezien je het nergens voor gebruikt hebt het afgelopen half jaar. Kleiner en lichter kan mogelijk fijn zijn, maar ga je het dan wel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzraTweaked
L23 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:56:
[...]

Waarom überhaupt een Ultra gekocht? Gezien je het nergens voor gebruikt hebt het afgelopen half jaar. Kleiner en lichter kan mogelijk fijn zijn, maar ga je het dan wel gebruiken?
Gadget gehalte, en mijn sport is veranderd van veel buiten sporten (wielrennen en hardlopen) naar elke dag in de sportschool en ik nu meer gewichten doe en minder cardio.

Plus het slaap monitoren is interessant maar na een tijdje dit geprobeerd te hebben, kreeg ik een beetje genoeg van heel de dag alle vital stats te bijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EzraTweaked schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

Gadget gehalte, en mijn sport is veranderd van veel buiten sporten (wielrennen en hardlopen) naar elke dag in de sportschool en ik nu meer gewichten doe en minder cardio.

Plus het slaap monitoren is interessant maar na een tijdje dit geprobeerd te hebben, kreeg ik een beetje genoeg van heel de dag alle vital stats te bijken :D
Buiten sporten gaat het met de wintermaanden ook niet niet worden denk ik? :P Ja vraag het me gewoon af. Ik gebruik het wel veel voor sport, maar inderdaad cardio. Iets onhandigs vinden in gebruik en dan iets compacters willen begrijp ik. maar als je het helemaal niet gebruikt denk ik niet dat een andere Apple Watch interessanter is. Het gadget gehalte alleen lijkt me niet genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EzraTweaked
L23 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:06:
[...]

Buiten sporten gaat het met de wintermaanden ook niet niet worden denk ik? :P Ja vraag het me gewoon af. Ik gebruik het wel veel voor sport, maar inderdaad cardio. Iets onhandigs vinden in gebruik en dan iets compacters willen begrijp ik. maar als je het helemaal niet gebruikt denk ik niet dat een andere Apple Watch interessanter is. Het gadget gehalte alleen lijkt me niet genoeg.
Je hebt helemaal gelijk, ik zie dat de dagwaarde nog wel redelijk is, ik ga hem wel verkopen, kan dat geld weer mooi in andere zaken stoppen :P

Thanks voor de tips.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:33
Bijzonder dat sommige een Ultra te zwaar vinden. Kom van een Series 4 en voel echt geen verschil. Heb nauwelijks het idee dat ik ‘m om m’n pols heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 15-10-2024 16:42 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Rivanov schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:41:
Bijzonder dat sommige een Ultra te zwaar vinden. Kom van een Series 4 en voel echt geen verschil. Heb nauwelijks het idee dat ik ‘m om m’n pols heb.
Ik snap ook al die reacties niet van zwaar, ik merk met mijn vorige 7 ook echt geen verschil.
Het zal wel aan ons liggen ofzo dan :+ .

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:07:
[...]

Ik snap ook al die reacties niet van zwaar, ik merk met mijn vorige 7 ook echt geen verschil.
Het zal wel aan ons liggen ofzo dan :+ .
Niet te zwaar aan wegen.
Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.