Als je nou een oplossing aangedragen word? Zou het dan niet eens aardig zijn om dat advies te internaliseren ipv er telkens tegen in te gaan?ymoona schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:53:
[...]
Andere zaken laden prima op het ikea snoer. Bij de AW kreeg ik geen blokje, heb dus alleen een snoertje (USB-C <> AW magneet).
Hmm ok wanneer het wel heeft gewerkt is het wel vaag ja...ymoona schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:51:
@SambalBij Het A naar C blokje heeft bijna een jaar gewerkt zonder problemen. Het Lidl blokje ondersteund gewoon PD op 15 watt. Ik denk niet dat de chromebook PD uit op 1 van zijn poorten heeft zitten.
Wat je nog eens kunt proberen; draait eens de USB-C stekker in het blokje of de lader om.
USB-C zou draaibaar moeten zijn en beide kanten op werken, maar ik heb wel eens dingen gezien waarbij een connector blijkbaar maar aan één kant bedraad is of iets, en het verschil maakt hoe om je de stekker er in steekt.
(Bijvoorbeeld bij het meegeleverde USB-A naar C blokje van Samsung USB sticks. Daar staat een pijltje op hoe om hij om de stick gestoken moet worden; doe je hem andersom dan werkt het niet of niet goed)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Goede tip! Maar helaas is dat het niet.SambalBij schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:00:
[...]
Hmm ok wanneer het wel heeft gewerkt is het wel vaag ja...
Wat je nog eens kunt proberen; draait eens de USB-C stekker in het blokje of de lader om.
USB-C zou draaibaar moeten zijn en beide kanten op werken, maar ik heb wel eens dingen gezien waarbij een connector blijkbaar maar aan één kant bedraad is of iets, en het verschil maakt hoe om je de stekker er in steekt.
(Bijvoorbeeld bij het meegeleverde USB-A naar C blokje van Samsung USB sticks. Daar staat een pijltje op hoe om hij om de stick gestoken moet worden; doe je hem andersom dan werkt het niet of niet goed)
[Afbeelding]
Maar het is geen oplossing, de ikea lader heeft geen directe USB-C output. (en wat een zure reactie)giantgiantus schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:57:
[...]
Als je nou een oplossing aangedragen word? Zou het dan niet eens aardig zijn om dat advies te internaliseren ipv er telkens tegen in te gaan?
Verder heb ik net even wat testje gedaan:
Lidl lader USB-C -> AW, werkt niet
Ikea lader USB-A <verloopje> -> AW, werkt niet
Lidl lader USB-C -> Powerbank werkt niet (de powerbank zou moeten laden)
Lidl lader USB-A <verloopje> -> AW, werkt wel
powerbank USB-C werkt wel -> AW, werkt wel
powerbank USB-A <verloopje> werkt wel
Mijn voorlopige conclusie is dat het een ongelukkige samenloop is van 2 (soort van) defecte apparaten. Ik zal Ikea lader vervangen en ook Lidl lader.
https://f1nerd.nl
De ringen zelf heb ik ook geen moeite mee, alleen de awards vind ik wat suf. Zelf de Apple Watch gekocht na een hardloop doel bereikt te hebben, dus was al bezig met meer bewegen. Maar daarna ook meer gaan fitnessen omdat ik het interessant vond om de Apple Watch te verbinden met de toestellen. Het alles kunnen bijhouden en de vooruitgang kunnen zien is inderdaad mooi.Kassad schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 05:24:
Ik ben door de ringen echt meer gaan bewegen. Sinds ik de AW heb ben ik geleidelijk 2000 stappen per dag meer gaan lopen en heb ik geen luie-op-de-bank-hang dagen meer, het ding heeft me geholpen in beweging te komen. Ook met eigen gewicht trainen ben ik structureel gaan doen omdat ik het kan bijhouden en mijn vooruitgang zie. Nu helpt het wel dat ik dat allemaal al van plan was en dat ik nogal gevoelig ben voor gamification en streaks
ja eens, die doelen zijn ook vaak erg suf, ik heb een jaar lang alleen maar 'haal x calorieën per dag' of 'haal y minuten per dag' gehad, erg saai. De afgelopen maanden was het doel om de helft van de dagen per maand boven het gemiddelde van een metric te zitten, tja. Ik haal deze dan ook niet elke maand. Ik moet nu 27 wandelingen maken, dat vind ik dan wel weer lollig want ik wandel graag. Aan de andere kant haal ik dat lachend want ik loop 's ochtends en 's avonds dus uitdaging zit er niet in.L23 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:34:
[...]
De ringen zelf heb ik ook geen moeite mee, alleen de awards vind ik wat suf. Zelf de Apple Watch gekocht na een hardloop doel bereikt te hebben, dus was al bezig met meer bewegen. Maar daarna ook meer gaan fitnessen omdat ik het interessant vond om de Apple Watch te verbinden met de toestellen. Het alles kunnen bijhouden en de vooruitgang kunnen zien is inderdaad mooi.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hoe bevalt het bandje tijdens het sporten?Donstil schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou moest er even op wachten maar uiteindelijk was dat het wel waard, fraaie band, matched perfect met het naturel titanium van de kast.
Kan alleen de kritiek over het gewicht wel begrijpen, het bandje voelt door het gebrek aan gewicht iets wat goedkoop aan, gewicht is logisch ivm titanium natuurlijk maar viel wel op net uit de doos. Nu om de pols is dat verdwenen.
En qua dikte waar de sluiting zit, een stuk dikker dan een alpine of trail bandje of valt het wel mee?
Ik heb er nog niet mee gesport eigenlijk, ik draag mijn watch niet zoveel tijdens het sporten (Want dat doe ik met een Apparaat thuis met Apple Health integratie, dus die date komt er toch wel).Mausssie schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:55:
[...]
Hoe bevalt het bandje tijdens het sporten?
En qua dikte waar de sluiting zit, een stuk dikker dan een alpine of trail bandje of valt het wel mee?
De sluiting onderop is niet dikker dan een Alpine bandje en zeker dunner dan een Ocean bandje.
Trail is wel nog een stuk dunner.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Weet iemand hoe het kan dat als ik tijdens een run via mijn ultra 2 een bericht naar mijn vrouw stuur het soms ipv een iMessage een sms is? iPhone laat ik altijd thuis tijdens het lopen trouwens!
Ik miste ook altijd de uitdaging. Die badges zijn leuk maar stellen aan de andere kant ook helemaal niets voor omdat je zelf kunt bepalen wat je doel is. Met de nieuwste update is het zelfs mogelijk om je doel voor bepaalde tijd te pauzerenKassad schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:42:
[...]
ja eens, die doelen zijn ook vaak erg suf, ik heb een jaar lang alleen maar 'haal x calorieën per dag' of 'haal y minuten per dag' gehad, erg saai. De afgelopen maanden was het doel om de helft van de dagen per maand boven het gemiddelde van een metric te zitten, tja. Ik haal deze dan ook niet elke maand. Ik moet nu 27 wandelingen maken, dat vind ik dan wel weer lollig want ik wandel graag. Aan de andere kant haal ik dat lachend want ik loop 's ochtends en 's avonds dus uitdaging zit er niet in.
Dat is bij Garmin wel anders, je stappen doel is bijvoorbeeld elke dag anders omdat deze kijkt naar je gemiddelde stappen. Daarnaast kun je in verschillende wekelijkse klassementen deelnemen.
Bij Apple zit er voor mijn gevoel helemaal geen uitdaging in terwijl Garmin juist wel helpt om net even wat verder te gaan.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-10-2024 22:36 ]
Dat zit toch al in 18.0?_AN schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:31:
Nieuwe Beta van iOS18.1 is uit met ondersteuning voor slaapapneu.
Klopt, maar zat tot nu toe nog niet in de 18.1 beta.
Hebben we het dan over bèta 4?_AN schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:31:
Nieuwe Beta van iOS18.1 is uit met ondersteuning voor slaapapneu.
Halve marathon gelopen met de AWU/alpine band en dat ging perfect. Viel mij wel op hoe weinig serieuze hardlopers een Apple watch hebben. Geen een ander gespot met een AWU. Terwijl de gps en hartslagmeter van Apple de beste zijn gebleken (Quantified Scientist). Ik kan mij ook niet voorstellen dat iemand een Garmin optisch mooier vindt. CPU, display en de gui is ook geen vergelijk. Bijna smartphone-gevoel vs een Tamagochi. Ga eens swipen in de kaarten op een Garmin dat hapert en ziet er niet uit.
Volgens mij gaat het alleen om batterijduur en de samenwerking van apps (native) die een realistischer beeld geven van de gezondheid ed. Twee super belangrijke dingen natuurlijk. Zodra Apple dat vertrouwen ook gaat winnen dan blaast het iedereen weg, dat moge duidelijk zijn. Ik sport zes keer per week, gemiddeld 45-60 min en dan is een AW een topding. Voor de gestoorden onder ons zal een normale AW niet meer voldoende zijn en soms zelfs een AWU niet meer haha. Dus dan blijft alleen nog Garmin over.glnk schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:11:
Halve marathon gelopen met de AWU/alpine band en dat ging perfect. Viel mij wel op hoe weinig serieuze hardlopers een Apple watch hebben. Geen een ander gespot met een AWU. Terwijl de gps en hartslagmeter van Apple de beste zijn gebleken (Quantified Scientist). Ik kan mij ook niet voorstellen dat iemand een Garmin optisch mooier vindt. CPU, display en de gui is ook geen vergelijk. Bijna smartphone-gevoel vs een Tamagochi. Ga eens swipen in de kaarten op een Garmin dat hapert en ziet er niet uit.
I don't have dreams, I have goals!!
Batterij van Apple Watch Ultra is ruk. AWU is relatief zwaar. APU ziet er toch uit alsof je een grote telefoon aan je pols draagt. Sport metrics zijn ondermaats tov Garmin. En kaarten en dan met name gpx routes lopen op AWU is nog steeds niet native en fatsoenlijk beschikbaar.glnk schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:11:
Zomaar een paar redenen waarom mensen ook Garmin zouden kunnen kiezen 😀
Hoewel ik groot fan ben van de Apple Watch, ben ik het grotendeels wel met je eens. Ik zou niet snel de stap maken naar Garmin, maar er valt nog zoveel te winnen voor Apple. Qua batterij, maar ook qua inzichten in data, trainingen, etc. Wat dat betreft loopt Garmin echt voor. Maar goed, bij Garmin ontbreekt juist weer het stukje ‘smart’. Het heeft wellicht ook te maken met focus. Bij Garmin ligt de focus echt op sport. Bij Apple meer op ‘smart’ denk ik.giantgiantus schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:04:
[...]
Batterij van Apple Watch Ultra is ruk. AWU is relatief zwaar. APU ziet er toch uit alsof je een grote telefoon aan je pols draagt. Sport metrics zijn ondermaats tov Garmin. En kaarten en dan met name gpx routes lopen op AWU is nog steeds niet native en fatsoenlijk beschikbaar.
Eens. De rest van de Watch maakt dat ik nog steeds Apple Watch heb, maar qua sport vind ik het echt allemaal veel te traag gaan bij Apple. En als eerste graag fatsoenlijke gpx support. Een route lopen is met Garmin out of the box mogelijk, apple nog steeds niet: alleen met alternatieve apps die dan weer nog slechter bedienen dan Garmin._AN schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:12:
[...]
Hoewel ik groot fan ben van de Apple Watch, ben ik het grotendeels wel met je eens. Ik zou niet snel de stap maken naar Garmin, maar er valt nog zoveel te winnen voor Apple. Qua batterij, maar ook qua inzichten in data, trainingen, etc. Wat dat betreft loopt Garmin echt voor. Maar goed, bij Garmin ontbreekt juist weer het stukje ‘smart’. Het heeft wellicht ook te maken met focus. Bij Garmin ligt de focus echt op sport. Bij Apple meer op ‘smart’ denk ik.
Je kan toch tegenwoordig een route maken in Apple Maps die dan aanwijzingen geeft op AW? Het is geen gpx support maar het is een begin.giantgiantus schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:16:
[...]
Eens. De rest van de Watch maakt dat ik nog steeds Apple Watch heb, maar qua sport vind ik het echt allemaal veel te traag gaan bij Apple. En als eerste graag fatsoenlijke gpx support. Een route lopen is met Garmin out of the box mogelijk, apple nog steeds niet: alleen met alternatieve apps die dan weer nog slechter bedienen dan Garmin.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Gpx inladen is wel een gebrek inderdaad. Ik heb bij afgelopen weekend de route in Maps op de iPhone handmatig uitgestippeld. Dat ging goed en het is 5min werk maar het kan beter inderdaad. Ik vermoed dat dit nog wel gaat komen. Ik vind de AWU overigens niet zwaar. Ik voel die 61 gram niet.giantgiantus schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:16:
[...]
Eens. De rest van de Watch maakt dat ik nog steeds Apple Watch heb, maar qua sport vind ik het echt allemaal veel te traag gaan bij Apple. En als eerste graag fatsoenlijke gpx support. Een route lopen is met Garmin out of the box mogelijk, apple nog steeds niet: alleen met alternatieve apps die dan weer nog slechter bedienen dan Garmin.
Workoutdoors is anders een prima app met gpx supportgiantgiantus schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:16:
[...]
In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?
Wat verzamelt een Garmin meer dan een Apple Watch? Volgens mij is dat redelijk gelijk. Garmin doet vervolgens wat bruikbaars met die data. Daar loopt Apple flink achter, een eerste stap is genomen met Vitals en Training Load in watchOS11. Maar het is allemaal vrij summier.giantgiantus schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:04:
[...]
Batterij van Apple Watch Ultra is ruk. AWU is relatief zwaar. APU ziet er toch uit alsof je een grote telefoon aan je pols draagt. Sport metrics zijn ondermaats tov Garmin. En kaarten en dan met name gpx routes lopen op AWU is nog steeds niet native en fatsoenlijk beschikbaar.
Het smart stukje is de batterijvreter. De AWU heeft een capaciteit van 542 mAh, de Garmin Fenix 8/Epix 2 zit rond de 300-350 mAh._AN schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:12:
[...]
Hoewel ik groot fan ben van de Apple Watch, ben ik het grotendeels wel met je eens. Ik zou niet snel de stap maken naar Garmin, maar er valt nog zoveel te winnen voor Apple. Qua batterij, maar ook qua inzichten in data, trainingen, etc. Wat dat betreft loopt Garmin echt voor. Maar goed, bij Garmin ontbreekt juist weer het stukje ‘smart’. Het heeft wellicht ook te maken met focus. Bij Garmin ligt de focus echt op sport. Bij Apple meer op ‘smart’ denk ik.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ja maar dit is dan weer het gebruiksgemak van een slecht uitgevoerde copy. Interface is lelijk. Veel te veel onnodige instellingen en ga zo maar door. Apple moet gewoon een app supporter met mooie Komoot integratie. Maar dat zal wel nooit gebeuren want Apple wil concurreren met het sterk inferieure Apple maps.Swedish chef schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:38:
[...]
Workoutdoors is anders een prima app met gpx support.
Ja, kom daar bij Garmin maar eens omgiantgiantus schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:54:
[...]
Ja maar dit is dan weer het gebruiksgemak van een slecht uitgevoerde copy. Interface is lelijk. Veel te veel onnodige instellingen en ga zo maar door.
Garmin horloges zijn voor duursporten gewoon handiger vanwege de veel betere batterijduur. de AWU op accubesparing komt daar het dichtst in de buurt. Ik vind zelf voor mijn polsjes zowel de AWU als welke garmin dan ook veel te groot. Daarbij komt dat ik wel regelmatig hardloop en wandel, maar daarom niet 24/7 met een KIJKMIJEENSSPORTEN-horloge om wil lopen en het praktisch nut en gebruiksgemak/-ervaring van de apple watch voor mij veeeeel beter is dan bij garmin.
Stiekem denk ik ook dat veel Garmin-gebruikers wellicht android telefoons hebben? Dat is een beetje een aanname/losse inschatting van mij, maar het is ergens wel logisch dat de apple watch per definitie al een kleinere doelgroep heeft (alleen iPhone gebruikers). Voor veel mensen is het niet de keuze AW of Garmin, maar Garmin of een galaxy-pixel-weetikhet.
[ Voor 60% gewijzigd door Prullenbak84 op 08-10-2024 09:12 ]
Hoe handig vinden jullie die Training Load dan? Je ziet alleen dat je minder of meer presteert dan de vorige keer? Maar is dat dan goed of slecht? Bij Apple, ook met die awards, lijkt het alleen maar te gaan om nog beter te presteren. Maar ik mis de gezondheidsaspect zoals herstel. Van wat ik begrijp doet Garmin dat beter.Mog schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:39:
[...]
Wat verzamelt een Garmin meer dan een Apple Watch? Volgens mij is dat redelijk gelijk. Garmin doet vervolgens wat bruikbaars met die data. Daar loopt Apple flink achter, een eerste stap is genomen met Vitals en Training Load in watchOS11. Maar het is allemaal vrij summier.
Vitals nog niet getest, ik slaap (nog) niet met de Apple Watch. Maar lijkt me nuttiger dan Training Load.
Goed bezig. Viel mij ook op. Zal denk ook aan de focus en prijsverschil liggen. Mij lijkt die knoppenbediening beter dan bij de AWU. Tijdens een Halve Marathon competitie gebruik je de kaart niet?glnk schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:11:
Vooralsnog geen idee. Ik heb die training load tot nu toe braaf ingevuld, maar er staat nog steeds "meer gegevens vereist". Dus we gaan het misschien ooit zien, wat daar uit te halen valt. Sowieso snap ik eigenlijk niet zo goed waarom ik zelf in moet vullen hoe zwaar het was, op een arbitraire schaal van 1-10 ofzo. Ik denk: Je weet toch hoe hard ik rende en wat mijn hartslag was, en hoe groot mijn stappen waren, hoe snel mijn hartslag weer herstelt, alles. En dan ga je aan mij vragen hoe zwaar het was? Wat dan?L23 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:30:
[...]
Hoe handig vinden jullie die Training Load dan? Je ziet alleen dat je minder of meer presteert dan de vorige keer? Maar is dat dan goed of slecht? Bij Apple, ook met die awards, lijkt het alleen maar te gaan om nog beter te presteren. Maar ik mis de gezondheidsaspect zoals herstel. Van wat ik begrijp doet Garmin dat beter.
Vitals nog niet getest, ik slaap (nog) niet met de Apple Watch. Maar lijkt me nuttiger dan Training Load.
Ik heb toen watchOS 11 uitkwam zelf de vorige maand ingevuld, dus genoeg gegevens. Bij nieuwe activiteiten vraagt het gelijk na de activiteit hoe zwaar het was, het is dan al wel ingevuld, maar je kan het aanpassen. Hoe zwaar het was lijkt alleen gebaseerd op de hartslag. Lijkt me dat hartslag herstel niet meegenomen word.Prullenbak84 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:37:
[...]
Vooralsnog geen idee. Ik heb die training load tot nu toe braaf ingevuld, maar er staat nog steeds "meer gegevens vereist". Dus we gaan het misschien ooit zien, wat daar uit te halen valt. Sowieso snap ik eigenlijk niet zo goed waarom ik zelf in moet vullen hoe zwaar het was, op een arbitraire schaal van 1-10 ofzo. Ik denk: Je weet toch hoe hard ik rende en wat mijn hartslag was, en hoe groot mijn stappen waren, hoe snel mijn hartslag weer herstelt, alles. En dan ga je aan mij vragen hoe zwaar het was? Wat dan?
Maar ik denk ook dat Apple hier meer mee moet kunnen.
Ja, wat ik meer bedoel te zeggen: Hij vraagt na iedere workout hoe zwaar het voor je was. Maar dat is een vraag die het apparaat volgens mij zou moeten kunnen beantwoorden, en niet ik. (wie is hier nou 't "slimme sporthorloge", gij of ik?L23 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:44:
[...]
Ik heb toen watchOS 11 uitkwam zelf de vorige maand ingevuld, dus genoeg gegevens. Bij nieuwe activiteiten vraagt het gelijk na de activiteit hoe zwaar het was, het is dan al wel ingevuld, maar je kan het aanpassen. Hoe zwaar het was lijkt alleen gebaseerd op de hartslag. Lijkt me dat hartslag herstel niet meegenomen word.
Maar ik denk ook dat Apple hier meer mee moet kunnen.
Maar goed er staat bij mij "meer gegevens vereist. resterende tijd: 10 dagen". Ik geef het dus nog ongeveer 10 dagen en dan kijk ik wel of het iets toevoegt. Anders zet ik het lekker uit.
Deze functie komt op mij ook over als een soort van zoethoudertje. Zo van: kijk, we zijn ermee bezig om ook de sporters onder ons te pleasen.
Ik vul het nu ook braaf in en ik moet zeggen dat ie bij mij best goed zit, maar ik zou liever zien dat ie echt zelf wat gaat berekenen. Nu word je er toch ook een beetje door beïnvloed heb ik het idee.
Ik vul het nu ook braaf in en ik moet zeggen dat ie bij mij best goed zit, maar ik zou liever zien dat ie echt zelf wat gaat berekenen. Nu word je er toch ook een beetje door beïnvloed heb ik het idee.
Hij geeft toch wel een suggestie voor de intensiteit? Als ik flinke fietstraining doe is de suggestie een 6. Rondje relaxed wandelen een 1 of 2.Redondo1982 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:41:
Deze functie komt op mij ook over als een soort van zoethoudertje. Zo van: kijk, we zijn ermee bezig om ook de sporters onder ons te pleasen.
Hallo! Ik kom hier ook meespieken. Eerder een reguliere AW7, maar sinds vorige week de AWU2 in het zwart. Gelijk een vraagje: Zijn er mensen die de nieuwe titanium loop hebben en hier misschien mee hardlopen? :-)
Dat klopt inderdaad. Het staat nog een beetje in de kinderschoenen. Ik denk ook dat dit nog verder vorm gaat krijgen in toekomstige updates.Redondo1982 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:41:
Het grote voordeel is dat je het bij kunt sturen op basis van hoe je je daadwerkelijk voelt na een bepaalde inspanning in tegenstelling tot wat Garmin doet. Garmin kijkt met name naar je hartslag en gaat de mist in bij lange inspanning op lage hartslag. Garmin beoordeeld deze als weinig vermoeiend zonder mogelijkheid om dit aan te kunnen passen, terwijl je wel helemaal kapot kunt zijn na een 30+ KM wandeling.
Redondo1982 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:41:
Dat ligt helemaal aan de sport die je doet. De eerste paar x vraagt hij het sowieso, daarna komt hij met suggesties maar, niet bij specifieke sporten (zoals kracht training bv) bij mij werkt het ook heel goed maar, ik ren/wandel alleengiantgiantus schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:47:
[...]
Hij geeft toch wel een suggestie voor de intensiteit? Als ik flinke fietstraining doe is de suggestie een 6. Rondje relaxed wandelen een 1 of 2.
Maar wat werkt er zo goed dan? Mij ontgaat gewoon het nut. Wat voor voordelen halen jullie uit die grafiek? Alleen maar dat je nog meer moet gaan bewegen dan de vorige keer?ex87 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:14:
[...]
[...]
Dat ligt helemaal aan de sport die je doet. De eerste paar x vraagt hij het sowieso, daarna komt hij met suggesties maar, niet bij specifieke sporten (zoals kracht training bv) bij mij werkt het ook heel goed maar, ik ren/wandel alleen
Het gaat mij vooral om over belasting, ik had vroeger wel is de neiging om te veel op te bouwen in een korte tijd. Als je dus eerlijk bent met de load invullen (of hij doet het zelf goed) kan je rustiger opbouwen. Ik sport dagelijks dus vind ik het belangrijk om niet alleen zware trainingen te doen en na 2 'heftige' dagen (zondag ~25km totaal, gister 21km totaal) ga ik het vandaag dus een stuk rustiger aan doen om het gemiddelde van de week omlaag te trekkenL23 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:23:
[...]
Maar wat werkt er zo goed dan? Mij ontgaat gewoon het nut. Wat voor voordelen halen jullie uit die grafiek? Alleen maar dat je nog meer moet gaan bewegen dan de vorige keer?
Ja ik begrijp dat het vooral om de belasting gaat. Maar het lijkt inderdaad heel erg gebaseerd op wat er eerder (qua gevoel) is ingevuld of je moet er vanuit gaan wat het zelf invult klopt. Ik heb gewoon het gevoel dat er nog interessante data mist. Waarom zijn die 2 heftige dagen heftig voor jou? En doe je het vandaag rustig aan vanwege de informatie uit je Apple Watch of omdat je het zelf kan aanvoelen?ex87 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:37:
[...]
Het gaat mij vooral om over belasting, ik had vroeger wel is de neiging om te veel op te bouwen in een korte tijd. Als je dus eerlijk bent met de load invullen (of hij doet het zelf goed) kan je rustiger opbouwen. Ik sport dagelijks dus vind ik het belangrijk om niet alleen zware trainingen te doen en na 2 'heftige' dagen (zondag ~25km totaal, gister 21km totaal) ga ik het vandaag dus een stuk rustiger aan doen om het gemiddelde van de week omlaag te trekken
Ik zou het interessant vinden als de Apple Watch kan aangeven dat je bijvoorbeeld over je grenzen heen gaat of dat er meer in zit. Dus goed of slecht en niet meer of minder.
[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 08-10-2024 11:51 ]
Ah ja zo. Ja inderdaad dat zou nog beter zijn. En om je vraag te beantwoorden: Vermoeide benen dus doe het iets rustiger aan, en ja dit komt overheen met wat de load nu aangeeft maar, hij geeft inderdaad nog geen advies. Wel kloppen de scores van de laatste 5 workouts bij mij (3x rennen, 2x wandelen) en heb ik er zelf niks aan veranderd. Het kan alleen maar beter worden toch?L23 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:49:
[...]
Ja ik begrijp dat het vooral om de belasting gaat. Maar het lijkt inderdaad heel erg gebaseerd op wat er eerder (qua gevoel) is ingevuld of je moet er vanuit gaan wat het zelf invult klopt. Ik heb gewoon het gevoel dat er nog interessante data mist. Waarom zijn die 2 heftige dagen heftig voor jou? En doe je het vandaag rustig aan vanwege de informatie uit je Apple Watch of omdat je het zelf kan aanvoelen?
Ik zou het interessant vinden als de Apple Watch kan aangeven dat je bijvoorbeeld over je grenzen heen gaat of dat er meer in zit. Dus goed of slecht en niet meer of minder.
Ik heb de afgelopen 28 echt niets gedaan. Wel gewandeld en gefietst, maar geen excercise aangezet. Sinds een week ofzo werkt de Training Load metric. Sinds gisteren 3x 15 minuten op mijn ebike gezeten (als er iets relaxed is, is dat het wel). En nu krijg ik een waarschuwing dat het wellicht goed is om wat rust te nemenL23 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:49:
[...]
Ja ik begrijp dat het vooral om de belasting gaat. Maar het lijkt inderdaad heel erg gebaseerd op wat er eerder (qua gevoel) is ingevuld of je moet er vanuit gaan wat het zelf invult klopt. Ik heb gewoon het gevoel dat er nog interessante data mist. Waarom zijn die 2 heftige dagen heftig voor jou? En doe je het vandaag rustig aan vanwege de informatie uit je Apple Watch of omdat je het zelf kan aanvoelen?
/f/image/me7F5gxPjRnMd1g5PjDQx6Wc.png?f=fotoalbum_large)
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Het kan alleen maar beter worden inderdaad. Maar zonder dat advies kan ik er eerlijk gezegd weinig mee. Die load zal voor een ultrarunner hetzelfde zijn en die heeft dan met dit soort afstanden geen vermoeide benen. Afwachten wat watchOS 12 volgend jaar gaat brengen. Maar was toch benieuwd waarom mensen het nu een handige feature vinden.ex87 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:52:
[...]
Ah ja zo. Ja inderdaad dat zou nog beter zijn. En om je vraag te beantwoorden: Vermoeide benen dus doe het iets rustiger aan, en ja dit komt overheen met wat de load nu aangeeft maar, hij geeft inderdaad nog geen advies. Wel kloppen de scores van de laatste 5 workouts bij mij (3x rennen, 2x wandelen) en heb ik er zelf niks aan veranderd. Het kan alleen maar beter worden toch?
Ja ok, wel een soort van advies. Maar zie dat meer als algemene informatie dan een waarschuwing. Het is niet onderbouwt waarom het een probleem zou zijn dat je nu ver boven je 28-daagse trainingsbelasting zit. Je geeft zelf al aan dat je niets gedaan hebtMog schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:57:
[...]
Ik heb de afgelopen 28 echt niets gedaan. Wel gewandeld en gefietst, maar geen excercise aangezet. Sinds een week ofzo werkt de Training Load metric. Sinds gisteren 3x 15 minuten op mijn ebike gezeten (als er iets relaxed is, is dat het wel). En nu krijg ik een waarschuwing dat het wellicht goed is om wat rust te nemen![]()
[Afbeelding]
Zeker! Het zit best aardig in de buurt. Voor de rest is er weinig aan af te lezen.giantgiantus schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:47:
[...]
Hij geeft toch wel een suggestie voor de intensiteit? Als ik flinke fietstraining doe is de suggestie een 6. Rondje relaxed wandelen een 1 of 2.
Ja, dit is waar je naartoe wilt met de AW. Dan wordt het echt een stukje techniek wat op eenzame hoogte zit.L23 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:49:
[...]
Beetje feel-good-movie inderdaad. Ik denk dat we twee generaties te vroeg zijn en dat we dan echt omver geblazen worden. Dan krijg je echt adviezen inzake rust, aankomende ziekten etc.L23 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:30:
[...]
Hoe handig vinden jullie die Training Load dan? Je ziet alleen dat je minder of meer presteert dan de vorige keer? Maar is dat dan goed of slecht? Bij Apple, ook met die awards, lijkt het alleen maar te gaan om nog beter te presteren. Maar ik mis de gezondheidsaspect zoals herstel. Van wat ik begrijp doet Garmin dat beter.
Haha, ja dat schiet niet op.Mog schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:57:
[...]
Ik heb de afgelopen 28 echt niets gedaan. Wel gewandeld en gefietst, maar geen excercise aangezet. Sinds een week ofzo werkt de Training Load metric. Sinds gisteren 3x 15 minuten op mijn ebike gezeten (als er iets relaxed is, is dat het wel). En nu krijg ik een waarschuwing dat het wellicht goed is om wat rust te nemen![]()
[Afbeelding]
Als jij het nu koopt en hier je ervaringen deelt dan weten wij dat ook weerVanitas1996 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:52:
Hallo! Ik kom hier ook meespieken. Eerder een reguliere AW7, maar sinds vorige week de AWU2 in het zwart. Gelijk een vraagje: Zijn er mensen die de nieuwe titanium loop hebben en hier misschien mee hardlopen? :-)
Ik ben wel met je eens dat het waarschijnlijk Android gebruikers zijn of de absolute fanaten, maar ik zie toch echt alleen maar AW om me heen hoor. Het verbaasd me elke dag weer, want je weet dan ook direct wie een iPhone gebruikt (en waarschijnlijk ook een iPad etc). Datzelfde heb ik ook met Macbook, aandeel is klein lees ik altijd. Alleen op tv, in cafetaria, op voetbal overal zie ik die dingen en kijk ik alleen nog op als ik een HP zie. Dan denk ik: hoe dan? Waarom heb je daarvoor gekozen? Terwijl ik zelf vnl. Windows gebruiker ben.Prullenbak84 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:04:
[...]
Ja, kom daar bij Garmin maar eens om
Garmin horloges zijn voor duursporten gewoon handiger vanwege de veel betere batterijduur. de AWU op accubesparing komt daar het dichtst in de buurt. Ik vind zelf voor mijn polsjes zowel de AWU als welke garmin dan ook veel te groot. Daarbij komt dat ik wel regelmatig hardloop en wandel, maar daarom niet 24/7 met een KIJKMIJEENSSPORTEN-horloge om wil lopen en het praktisch nut en gebruiksgemak/-ervaring van de apple watch voor mij veeeeel beter is dan bij garmin.
Stiekem denk ik ook dat veel Garmin-gebruikers wellicht android telefoons hebben? Dat is een beetje een aanname/losse inschatting van mij, maar het is ergens wel logisch dat de apple watch per definitie al een kleinere doelgroep heeft (alleen iPhone gebruikers). Voor veel mensen is het niet de keuze AW of Garmin, maar Garmin of een galaxy-pixel-weetikhet.
Is dat zo? Ik heb die suggestie volgens mij nog niet gezien, of gemerkt. Of de suggestie lag telkens op gemiddeld (5). Ik ga t eens in de gaten houden.giantgiantus schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:47:
[...]
Het ging er juist over waarom je zo weinig hardlopers met een apple watch zagRedondo1982 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:11:
[...]
Ik ben wel met je eens dat het waarschijnlijk Android gebruikers zijn of de absolute fanaten, maar ik zie toch echt alleen maar AW om me heen hoor.
Oh, heb ik dat gemist?Prullenbak84 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:20:
[...]
Het ging er juist over waarom je zo weinig hardlopers met een apple watch zag
Alleen dan wordt er gedoeld op de enorme fanatiekelingen of (semi)pro-hardlopers? Als ik buiten loop dan zie ik alleen maar AW. Heel af en toe iets met een groot rond scherm. Ik woon Randstad, maar loop altijd in mooie gebieden. Woon ook in prima gebied. Ik zie wel weinig hardlopers met AWU. Ik zie vnl. de alu varianten al dan niet met Nike bandjes.
Ik let er over het algemeen niet zo op, maar als ik er op let zie ik toch echt voornamelijk Garmin, dacht ik. En binnen mijn omgeving ook veel. Maar goed t is ook maar net wat je opvalt misschien. Cijfers zouden best interessant zijnRedondo1982 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:25:
[...]
Oh, heb ik dat gemist?
Alleen dan wordt er gedoeld op de enorme fanatiekelingen of (semi)pro-hardlopers? Als ik buiten loop dan zie ik alleen maar AW. Heel af en toe iets met een groot rond scherm. Ik woon Randstad, maar loop altijd in mooie gebieden. Woon ook in prima gebied. Ik zie wel weinig hardlopers met AWU. Ik zie vnl. de alu varianten al dan niet met Nike bandjes.
Soms is het ook wat je wilt zien, klinkt gek. Ga maar eens nieuwe auto kopen, let je de hele tijd op die auto op de weg haha.Prullenbak84 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:37:
[...]
Ik let er over het algemeen niet zo op, maar als ik er op let zie ik toch echt voornamelijk Garmin, dacht ik. En binnen mijn omgeving ook veel. Maar goed t is ook maar net wat je opvalt misschien. Cijfers zouden best interessant zijn
De frequentie-illusie inderdaad. Maar dat verklaart juist waarom jij zoveel Apple watches zietRedondo1982 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:29:
[...]
Soms is het ook wat je wilt zien, klinkt gek. Ga maar eens nieuwe auto kopen, let je de hele tijd op die auto op de weg haha.
Anoniem: 1885112
Klopt, dan lijkt het ook altijd alsof er opeens heel veel van rondrijden.Redondo1982 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:29:
[...]
Soms is het ook wat je wilt zien, klinkt gek. Ga maar eens nieuwe auto kopen, let je de hele tijd op die auto op de weg haha.
Gek, bij mij wordt de intensiteit vanzelf ingevuld.Prullenbak84 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:37:
[...]
Vooralsnog geen idee. Ik heb die training load tot nu toe braaf ingevuld, maar er staat nog steeds "meer gegevens vereist". Dus we gaan het misschien ooit zien, wat daar uit te halen valt. Sowieso snap ik eigenlijk niet zo goed waarom ik zelf in moet vullen hoe zwaar het was, op een arbitraire schaal van 1-10 ofzo. Ik denk: Je weet toch hoe hard ik rende en wat mijn hartslag was, en hoe groot mijn stappen waren, hoe snel mijn hartslag weer herstelt, alles. En dan ga je aan mij vragen hoe zwaar het was? Wat dan?
Haha, prachtig!Prullenbak84 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:32:
[...]
De frequentie-illusie inderdaad. Maar dat verklaart juist waarom jij zoveel Apple watches ziethaha
Dit effect wordt ook in GTA gebruikt, je ziet meer van de auto's waar je zelf in rijdtPrullenbak84 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:32:
[...]
De frequentie-illusie inderdaad. Maar dat verklaart juist waarom jij zoveel Apple watches ziethaha
De game engine laad de auto die je zelf rijd vaker in omdat dit minder resources kost. Dat is dus juist niet het Baader-Meinhof-fenomeen want daar gaat het over een gevoelsmatig iets wat in de praktijk niet daadwerkelijk voorkomt.Kassad schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:14:
[...]
Dit effect wordt ook in GTA gebruikt, je ziet meer van de auto's waar je zelf in rijdt
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Op mijn Ultra 2 draait de watchOS 11 top! Nu merk ik alleen dat er geen Nederlandse toetsenbord beschikbaar is. Is hier een omweg voor om het alsnog te krijgen? In de appstore zie ik wat thrird party apps, maar de vraag is werken deze ook echt en heb je dan wel een Nederlands toetsenbord?
Ik ben benieuwd welke handige apps jullie momenteel gebruiken op jullie AW. Het is al een enig tijd geleden dat er overzichtjes werden gedeeld, dus ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd welke handige apps jullie momenteel gebruiken op jullie AW. Het is al een enig tijd geleden dat er overzichtjes werden gedeeld, dus ik ben benieuwd!
Met third party apps weet ik het niet, maar het standaard Apple toetsenbord is er inderdaad niet in het Nederlands. Ik snap ook echt niet waarom dat nu al jaren op zich laat wachten...thekvnz schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:55:
Op mijn Ultra 2 draait de watchOS 11 top! Nu merk ik alleen dat er geen Nederlandse toetsenbord beschikbaar is. Is hier een omweg voor om het alsnog te krijgen? In de appstore zie ik wat thrird party apps, maar de vraag is werken deze ook echt en heb je dan wel een Nederlands toetsenbord?
Geen idee wat je aan een third party app zou moeten hebben. Die hebben mogelijk een keyboard in de eigen app omgeving. Maar je krijgt daarmee geen alternatief keyboard in watchOS 11 die je voor alles kan gebruiken. Mogelijk lees je dat ook terug in de reviews van de apps die je gezien hebt.thekvnz schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:55:
Ik heb sinds kort weer een Garmin (enduro 3) na jaren een AWU/AW gedragen te hebben. Daarvoor heb ik al meerdere Garmin Fenix horloges gedragen.glnk schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:11:
Optisch ben ik juist erg tevreden over Garmin. Het is een rond horloge en er komt tenminste geen enorme bak licht van het scherm af. Moet zeggen dat ik altijd al groot fan van de MIP display van Garmin ben, deze is namelijk nog gemakkelijker af te lezen in het daglicht dan een Oled scherm.
De kaarten van Garmin mag dan wel geen vloeiende ervaring bieden maar de kaarten zijn wel enorm gedetailleerd met o.a ook bospaden. En het is ook nog eens super eenvoudig navigeren.
Ik hardloop, wandel en hike graag, vooral voor het wandelen en hiken is het een enorm voordeel dat de Garmin een ENORME batterij duur heeft.
Als je nog nooit een Garmin hebt gebruikt en je valt Garmin af op het scherm dan ben je duidelijk niet het doelgroep voor een Garmin horloge, het MIP scherm (met zonnepaneel) is juist waarom Garmin horloges zo geliefd zijn.
@Prullenbak84 als je de optie hebt gekozen om zelf je workouts te waarden qua RPE krijg je geen score van Apple. Je moet dat dus uitzetten om (bij een select groepje sporten) de score te krijgen. Deze kun je vervolgens, indien gewenst, aanpassen.
@schumi1986 Garmin vindt haar doelgroep tegenwoordig ook amoled (getuige de Fenix 8 strategie). Ik vind de implementatie daarvan echt nog wel mager qua gui. De resolutie is redelijk gelijk met Apple maar grafisch ziet het er echt wel minder uit. Zeker watchfaces lijken niet geoptimaliseerd voor amoled, alsof er geen anti anialising toegepast wordt. Volgens mij is daar nog wel meer uit te halen.
@schumi1986 Garmin vindt haar doelgroep tegenwoordig ook amoled (getuige de Fenix 8 strategie). Ik vind de implementatie daarvan echt nog wel mager qua gui. De resolutie is redelijk gelijk met Apple maar grafisch ziet het er echt wel minder uit. Zeker watchfaces lijken niet geoptimaliseerd voor amoled, alsof er geen anti anialising toegepast wordt. Volgens mij is daar nog wel meer uit te halen.
[ Voor 44% gewijzigd door Aghanim op 08-10-2024 19:42 ]
Dat klopt niet. Je kan die "Effort Reminder" aan of uitzetten en daarbij staat het volgende: "You'll receive a prompt to rate your effort or edit your estimated effort after every workout."Aghanim schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:39:
@Prullenbak84 als je de optie hebt gekozen om zelf je workouts te waarden qua RPE krijg je geen score van Apple. Je moet dat dus uitzetten om (bij een select groepje sporten) de score te krijgen. Deze kun je vervolgens, indien gewenst, aanpassen.
Ik heb het aan staan en zie meestal de score klaar staan als ik de workout beëindig. Bij sommige workouts moet ik wel zelf een score invullen, maar geen idee waarom. Ik heb het gevoel dat ik bij die workout zo weinig heb ingespannen dat Apple het niet kon beoordelen
Het verhaal van @Aghanim klopt idd niet.L23 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:59:
[...]
Dat klopt niet. Je kan die "Effort Reminder" aan of uitzetten en daarbij staat het volgende: "You'll receive a prompt to rate your effort or edit your estimated effort after every workout."
Ik heb het aan staan en zie meestal de score klaar staan als ik de workout beëindig. Bij sommige workouts moet ik wel zelf een score invullen, maar geen idee waarom. Ik heb het gevoel dat ik bij die workout zo weinig heb ingespannen dat Apple het niet kon beoordelenZal er eens opletten.
Ik heb t ook aan staan en krijg in ieder geval gewoon na iedere workout de vraag om t te beoordelen. Vanmiddag stond ie wel vooraf op 7. Ik weet niet of dat gewoon de standaardwaarde is, of dat ie dat ingeschat had. Maar het leek mij in ieder geval aan de hoge kant 😛
Enfin, ik ga t in de gaten houden.
Zwemmen is bij mij standaard een 6 en een wandeling standaard een 2. Laatst ook 26 km gefietst op mijn stadsfiets, dat scoort dan een 4. Het gevoel dat er vooral naar de hartslag wordt gekeken en niet de duur van de workout. Hardlopen helaas nog niet kunnen uittesten.Prullenbak84 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:04:
[...]
Het verhaal van @Aghanim klopt idd niet.
Ik heb t ook aan staan en krijg in ieder geval gewoon na iedere workout de vraag om t te beoordelen. Vanmiddag stond ie wel vooraf op 7. Ik weet niet of dat gewoon de standaardwaarde is, of dat ie dat ingeschat had. Maar het leek mij in ieder geval aan de hoge kant 😛
Enfin, ik ga t in de gaten houden.
Vreemd. Bij mij heb ik 3 weken lang geen score gekregen (vanaf de beta) en zodra ik effort reminder uit zette kreeg ik wel ingevulde scores. Ik dacht dus dat het daar aan lag.
Als beginnende sporter of wanneer je herstelt van een ziekte en je doet een grote inspanning is het soms de ene keer een stuk zwaarder voor je gevoel dan de andere keer. Ik denk dat het antwoord dus heel subjectief is, hoe je het als mens ervaart.Prullenbak84 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:37:
[...]
Misschien traint Apple zichzelf wel om de metrics te vergelijken met je subjectieve ervaring om zo in te kunnen schatten hoe je je hebt gevoeld. Of hoe je je zal voelen met een bepaalde workout. Ook kan Apple dan een workout aanbevelen op basis van je gestel/opbouw schema.
Lijkt mij heel leuk om mee aan de slag te gaan, krijg mijn AW10 over een week als het goed is. Ben te zwaar wil meer gaan bewegen, fietsen en wandelen.
Yippie kayak, other buckets!
Helemaal eens. En het blijkt dat ze dat bedoelen. Maar ze vragen dat niet. Dat maakt(e) t verwarrend.jmk schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:01:
[...]
Als beginnende sporter of wanneer je herstelt van een ziekte en je doet een grote inspanning is het soms de ene keer een stuk zwaarder voor je gevoel dan de andere keer. Ik denk dat het antwoord dus heel subjectief is, hoe je het als mens ervaart.
Maar heb t opgezocht en inderdaad: er wordt al een inschatting van je inspanning (alleen bij cardioworkouts dus dat is gebaseerd op hartslag en dan specifiek waarschijnlijk hartslagzones. Dus eigenlijk zou je die goed in moeten stellen voor betere inspanningsuggesties, maar staat bij mij op automatisch), en die kan je aanpassen. Trainingsbelasting is dan vervolgens een functie van inspanning en tijd (net als bij Garmin, klaarblijkelijk?). Het aanpassen van je inspanning op je gevoel is, naar het schijnt, iets wat alleen Apple doet.
Dat zou mooi zijn ja. Helemaal als je dan ook nog aan zou kunnen geven of je harder wil trainen of op t zelfde niveau wil blijven. En dat je daar dan in geholpen wordt. We gaan t zien.Misschien traint Apple zichzelf wel om de metrics te vergelijken met je subjectieve ervaring om zo in te kunnen schatten hoe je je hebt gevoeld. Of hoe je je zal voelen met een bepaalde workout. Ook kan Apple dan een workout aanbevelen op basis van je gestel/opbouw schema.
[ Voor 8% gewijzigd door Prullenbak84 op 09-10-2024 08:00 ]
Goede info. Heb je bron? Zou er wel wat verder over willen lezen. Ik kan het overigens wel bevestigen. Ik loop in de avond vaak een rondje van 30 min. Normaal is dat een 1. Gisteren even wat trappen op gerend om hartslag omhoog te krijgen en kreeg toen een score van 2.Prullenbak84 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:58:
[...]
Helemaal eens. En het blijkt dat ze dat bedoelen. Maar ze vragen dat niet. Dat maakt(e) t verwarrend.
Maar heb t opgezocht en inderdaad: er wordt al een inschatting van je inspanning (alleen bij cardioworkouts dus dat is gebaseerd op hartslag en dan specifiek waarschijnlijk hartslagzones. Dus eigenlijk zou je die goed in moeten stellen voor betere inspanningsuggesties, maar staat bij mij op automatisch), en die kan je aanpassen. Trainingsbelasting is dan vervolgens een functie van inspanning en tijd (net als bij Garmin, klaarblijkelijk?). Het aanpassen van je inspanning op je gevoel is, naar het schijnt, iets wat alleen Apple doet.
[...]
Dat zou mooi zijn ja. Helemaal als je dan ook nog aan zou kunnen geven of je harder wil trainen of op t zelfde niveau wil blijven. En dat je daar dan in geholpen wordt. We gaan t zien.
Nog even wachten! Ga het bandje in December pas kopen. Dan laat ik het natuurlijk weten!Redondo1982 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:08:
[...]
Als jij het nu koopt en hier je ervaringen deelt dan weten wij dat ook weer
Je zou de AW10 of WatchOS11 review van DCRainmaker kunnen bekijken. Die gaat in detail in op deze features. Desfit doet hetzelfde.giantgiantus schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:25:
[...]
Goede info. Heb je bron? Zou er wel wat verder over willen lezen. Ik kan het overigens wel bevestigen. Ik loop in de avond vaak een rondje van 30 min. Normaal is dat een 1. Gisteren even wat trappen op gerend om hartslag omhoog te krijgen en kreeg toen een score van 2.
Ik had inderdaad onder andere die videos gezien. En gewoon dingen gelezen. @giantgiantus google en de youtube zoekfunctie zijn je vriendAghanim schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:27:
[...]
Je zou de AW10 of WatchOS11 review van DCRainmaker kunnen bekijken. Die gaat in detail in op deze features. Desfit doet hetzelfde.
Maar de ervaringen van mensen lijken het allemaal wel te bevestigen.
Nu blijft alleen vooral die ene vraag nog over: Wat gaan we er uiteindelijk mee doen? Dan heb je straks je trainingsbelasting en misschien gaat ie het steeds beter inchatten. Ok, dan kunnen die herinneringen uit, en dan krijg je een grafiek. Ok. En dan? Wat kunnen we daar dan mee?
[ Voor 34% gewijzigd door Prullenbak84 op 09-10-2024 11:58 ]
Gister besteld, vandaag ontvangen.ymoona schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:20:
[...]
Goede tip! Maar helaas is dat het niet.
[...]
Maar het is geen oplossing, de ikea lader heeft geen directe USB-C output. (en wat een zure reactie)
Verder heb ik net even wat testje gedaan:
Lidl lader USB-C -> AW, werkt niet
Ikea lader USB-A <verloopje> -> AW, werkt niet
Lidl lader USB-C -> Powerbank werkt niet (de powerbank zou moeten laden)
Lidl lader USB-A <verloopje> -> AW, werkt wel
powerbank USB-C werkt wel -> AW, werkt wel
powerbank USB-A <verloopje> werkt wel
Mijn voorlopige conclusie is dat het een ongelukkige samenloop is van 2 (soort van) defecte apparaten. Ik zal Ikea lader vervangen en ook Lidl lader.
https://amzn.eu/d/4DNFb2m
Werkt weer prima.
https://f1nerd.nl
Al een tijd aan het kijken mijn Apple Watch SE (1e generatie te vervangen), was in de markt voor een Apple Watch Series 10 46mm GPS, maar vannacht was de Apple Watch Series 9 45mm GPS heel even €349,00 bij MediaMarkt dus die maar besteld.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb altijd zwarte uitvoeringen van Applewatches gehad. Alleen voor de Ultra2 ben ik “onvrijwillig” naar een niet-zwarte model overgestapt. Over de krasbestendigheid van zwart op metaal mijn ervaringen: mijn eerste Applewatch was een zwarte aluminium versie series 0 die al in de eerste maand krassen op de kast als op het ion-glas heeft opgelopen. Ik stapte snel over naar een rvs series 0 met zwarte dlc coating. Die was heel wat krasbestendiger en had na ruim 3 jaar slechts wat fijne krasjes, maar puntgave saffierglas. Mijn volgende Applewatch was de in Duitslandi aangeschafte zwarte titanium series 5 edition. Die zijde-matte zwarte finish op titanium liep sneller krasjes op (die ik met een Edding wegwerkte) en ook de saffierglas bleef optisch krasvrij tot deze watch bij een batterij service door Apple NL is vervangen door een nieuwe. De krasjes zitten bij mij altijd bij de “zes uur” op het metaal vlak onder het glas.
Mijn lompere Ultra2 is daarom vanaf dag 1 voorzien van een glasprotector van ESR en ziet er na ruim half jaar nog steeds krasvrij uit, zelfs na wat regelmatige botsingen met deurbeslag of muren.
Mijn lompere Ultra2 is daarom vanaf dag 1 voorzien van een glasprotector van ESR en ziet er na ruim half jaar nog steeds krasvrij uit, zelfs na wat regelmatige botsingen met deurbeslag of muren.
Dat is een nette deal. Die van mij had ik eind februari van dit jaar splinternieuw via marktplaats voor €300 overgenomen. Inmiddels heb ik er ook al 4 bandjes voor. Het trial-bandje draagt het comfortabelst, maar het leather-link-bandje en het standaard siliconen-sport-bandje ook wel. Beter dan het leren bandje van Oblac (wel chique qua uitstraling).Jumpman schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:34:
Al een tijd aan het kijken mijn Apple Watch SE (1e generatie te vervangen), was in de markt voor een Apple Watch Series 10 46mm GPS, maar vannacht was de Apple Watch Series 9 45mm GPS heel even €349,00 bij MediaMarkt dus die maar besteld.
Het trial-bandje blijft mijn favoriet.
:strip_exif()/f/image/rzyxsp2Y36aBuYFTvLHx2T4c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AnfJCTngxrlJpqvGg1N9mMPj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door syltheboy op 11-10-2024 00:54 ]
Ik vind die (plastic?) Otterbox case wel erg afbreuk doen aan de uitstraling. Je horloge is nu ook te groot voor je polsen (is mijn persoonlijke mening).syltheboy schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:44:
[...]
Het trial-bandje blijft mijn favoriet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op deze reactie kan je ook wachten…Of-Aaargh schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:18:
[...]
Ik vind die (plastic?) Otterbox case wel erg afbreuk doen aan de uitstraling. Je horloge is nu ook te groot voor je polsen (is mijn persoonlijke mening).
Zullen we afspreken dat smaak persoonlijk is? Sommige mensen hebben ook zelf uitstraling genoeg dat ze daar geen AW voor nodig hebben. Waarschijnlijk wordt deze Watch goed gebruikt en dus beschermd. Toen ik nog buiten werkte had ik er ook een, ter bescherming.
[ Voor 8% gewijzigd door Kassad op 11-10-2024 07:27 ]
Doe jij dat dan ook?Kassad schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:26:
[...]
Op deze reactie kan je ook wachten…
Zullen we afspreken dat smaak persoonlijk is? Sommige mensen hebben ook zelf uitstraling genoeg dat ze daar geen AW voor nodig hebben. Waarschijnlijk wordt deze Watch goed gebruikt en dus beschermd. Toen ik nog buiten werkte had ik er ook een, ter bescherming.
Doe ik wat dan ook?
Smaak is zeker persoonlijk, daarom zei ik het ook zo. Nu is er wel consensus onder de 'smaakpolitie' over wat de esthetisch beste grootte is voor een horloge (zeg maar het scherm rond de 70% van je pols, en inclusief de lugs in elk geval niet breder dan je pols), maar hey, als iemand skinny jeans wil dragen of sandalen onder z'n trouwpak en daar happy mee is, prima! Maar als je spreekt over een chique uitstraling, dan is het beter geen case te dragen met een chique bandje. Al zijn er ook weer mensen die zeggen dat een smartwatch nooit chique kan zijn. Daar ben ik het weer niet mee eens, maar goed, leven en laten leven.Kassad schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:26:
[...]
Op deze reactie kan je ook wachten…
Waarschijnlijk niet, maar dat is dan ook geen chique horloge.Drials schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:37:
Zullen er ook mensen zijn die een Rolex is een hoesje dragen?

iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Gisteravond een andere iPhone in gebruik genomen. Zoals gewend bij Apple gaat een migratie vrij makkelijk. Helaas wilde mijn AW niet pairen met de andere iPhone. Meerdere pogingen gedaan. ‘Gelukkig’
ben ik opgegroeid met Windows: AW en iPhone opnieuw opgestart en het pairen lukte!
Vanochtend zag ik dat de Nike Run Club complicatie niet werd getoond. En warempel, even AW uit/aan, en daar was ie weer.
Vanochtend zag ik dat de Nike Run Club complicatie niet werd getoond. En warempel, even AW uit/aan, en daar was ie weer.
Haha gisteren bij mij het zelfde bij mijn moeder met de printer, ze wou 3 concert kaartjes printen wat niet lukte.meesje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:50:
Gisteravond een andere iPhone in gebruik genomen. Zoals gewend bij Apple gaat een migratie vrij makkelijk. Helaas wilde mijn AW niet pairen met de andere iPhone. Meerdere pogingen gedaan. ‘Gelukkig’ben ik opgegroeid met Windows: AW en iPhone opnieuw opgestart en het pairen lukte!
Ding zat te piepen over papier, kijk of het erin zit. schuifje goed zit wel echt op A4 staat enzo.
Ja verdomme alles zit goed, kwam die met error laat Epson printer na kijken. Programma kwam niet verder dan 5%.
Printjes leken ook al uit de wachtrij in windows, programma wou steeds niet verder dan 5% ok dan eens de pc herstarten.
De pc is herstart wou de print wachtrij bekijken nog eens(Leek leeg), in eens uit het niets begon de printer de kaartjes te printen
Of te wel
ein reboot macht alles wieder good, beetje duits / engels wat we hier op het werk zeggen
Ik probeer Time in Daylight werkend te krijgen op een AW10. Onder Settings -> Privacy staat Time in Daylight aan (gecheckt op zowel iPhone als Watch, om dit uit te sluiten), maar als ik in de Health app naar Time in Daylight ga staat er dat er onder Data Sources & Access dat er geen data sources zijn.
Is er iemand bekend met dit probleem, of een andere verstopte instelling die hier roet in het eten gooit? Zowel iPhone als Watch gebruikt de nieuwste software (18.0.1 / 11.0.1).
Is er iemand bekend met dit probleem, of een andere verstopte instelling die hier roet in het eten gooit? Zowel iPhone als Watch gebruikt de nieuwste software (18.0.1 / 11.0.1).
In het nieuwe Watch OS is ook de muziek herkennings app Shazam bijgewerkt. Als je die opent op je AW krijg je eerst een melding dat Shazam een nieuw jasje heeft. Onderaan kan je vervolgens op "open" klikken waarna Shazam opent. Tot zover weinig geks.
Maar na het lezen van de mededeling en het klikken op "open" zou ik verwachten dat je van die mededeling af bent. Helaas, iedere keer dat je wilt shazammen op je AW moet je nu door die melding heen. Hebben anderen dit ook? En blijft de melding bij jullie ook iedere keer terugkomen bij het openen van de app? (het icoontje van de app is ipv. lichtblauw nu trouwens ook antraciet grijs).. Ervaring of advies misschien?
Maar na het lezen van de mededeling en het klikken op "open" zou ik verwachten dat je van die mededeling af bent. Helaas, iedere keer dat je wilt shazammen op je AW moet je nu door die melding heen. Hebben anderen dit ook? En blijft de melding bij jullie ook iedere keer terugkomen bij het openen van de app? (het icoontje van de app is ipv. lichtblauw nu trouwens ook antraciet grijs).. Ervaring of advies misschien?
Ja er is een nieuwe Shazam app, die staat helemaal onderaan de wolk. Waarom de oude niet verwijderd is is raadselachtig maar je kan em handmatig verwijderen.ucsdcom schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:23:
In het nieuwe Watch OS is ook de muziek herkennings app Shazam bijgewerkt. Als je die opent op je AW krijg je eerst een melding dat Shazam een nieuw jasje heeft. Onderaan kan je vervolgens op "open" klikken waarna Shazam opent. Tot zover weinig geks.
Wow, je bent een held! De nieuwe app in de wolk was mij totaal niet opgevallen. Nu de oude maar handmatig verwijderd. Super tip!Kassad schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:25:
[...]
Ja er is een nieuwe Shazam app, die staat helemaal onderaan de wolk. Waarom de oude niet verwijderd is is raadselachtig maar je kan em handmatig verwijderen.
Ze zijn er echt hoor, met bescherming wel te verstaan. Die laten er ppf omheen doen zoals ik met mijn auto's doe. Als dat goed gedaan wordt dan zie je er niks van en blijft je klok (of auto) als nieuw. De waardevastheid is dan wel gegarandeerd. Je doet dat wel alleen bij waardevolle spullen natuurlijk. Ik zie ook dat mensen om hun Tesla van 40-50k een ppf folie van 8k laten doen, dan ben je natuurlijk niet helemaal lekker in mijn optiek.Drials schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:37:
Zullen er ook mensen zijn die een Rolex is een hoesje dragen?
Met een AW begrijp ik het ook wel als je buiten werkt. Ik heb dat vroeger ook gedaan met zo'n plastic kapje. Zag je weinig van. Als ik klaar was dan ging de kap eraf en soms vergat ik hem ook weleens erop te doen. Maar zo'n bumper: never! Echt foeilelijk. Het maakt de AW lomp, uit proportie en dus lelijk. Echter kan het wel je redding zijn met buitenwerk, maar zittend op de bank heb je het niet nodig denk ik haha.
TheKerremenke schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:43:
[...]
Waarschijnlijk niet, maar dat is dan ook geen chique horloge.

Mooi dubbelzinnig!
Dat hoesje om mijn Apple Watch ben ik wel gewend en ik vind het niet eens lelijk staan. Ik heb regelmatig dat ik ergens tegenaanstoot, ook al werk ik niet buiten. Op de bank zitten, daarbij is de kans op beschadigingen nihil. Die 2e foto geeft een vertekend beeld, want ik heb geen smalle pols (18cm).
[ Voor 60% gewijzigd door syltheboy op 11-10-2024 15:37 ]
Nice hoor. Zodra je met de Ultra gaat zwemmen schakelt ie onderwater direct de Depth mode in.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Houd er wel rekening mee als er zand tussen komt en dit zit langere tijd dat het kan gaan schuren. Helaas zelf in het verleden ervaringen mee opgedaan. Af en toe eraf halen (paar keer per week) doet al veel.syltheboy schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:29:
Dat hoesje om mijn Apple Watch ben ik wel gewend en ik vind het niet eens lelijk staan. Ik heb regelmatig dat ik ergens tegenaanstoot, ook al werk ik niet buiten. Op de bank zitten, daarbij is de kans op beschadigingen nihil. Die 2e foto geeft een vertekend beeld, want ik heb geen smalle pols (18cm).
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Je kunt zelfs instellen of het direct gebeurd of pas na een aantal meter / feet volgens mij!Rivanov schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:31:
Nice hoor. Zodra je met de Ultra gaat zwemmen schakelt ie onderwater direct de Depth mode in.
Zucht...
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.