Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 18:25
Wie mist ook de Siri watchface....? 😢
Ik vond die zo extreem handig, de meest relevante informatie telkens automatisch op je scherm zonder in de weer te hoeven met complicaties... Als het gaat regenen het weerbericht, als er een afspraak nadert de agenda, als ik ga sporten een snelkoppeling om een work-out te starten, etc, etc.

[ Voor 29% gewijzigd door autoreverse op 01-10-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Nope ik hoef al die info niet op mijn horloge, ik hoef ook geen melding als het gaat regenen(Of een afspraak heb die toch in prive agenda nooit heb).
Ik wil gewoon een klokje en dan is de keuze al heel erg beperkt :).

[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-10-2024 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 11:04
autoreverse schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:19:
Ik vond die zo extreem handig, de meest relevante informatie telkens automatisch op je scherm zonder in de weer te hoeven met complicaties... Als het gaat regenen het weerbericht, als er een afspraak nadert de agenda, als ik ga sporten een snelkoppeling om een work-out te starten, etc, etc.
Ja en nee, ik mis het wel maar als je eenmaal went aan het scrollen naar beneden dan vind ik dit wel overzichtelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 17:49
Aghanim schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:40:
Voor de geïnteresseerden:
- 11 dagen lang HRV gedurende de nacht gemeten tussen een Garmin FR165 en AW8
- bij de AW de 2 bekendere apps Athlytic en Bevel (Superset) gebruikt
- overal rMSSD als meetwaarde ingesteld en gemeten van het gemiddelde over de nacht
- AFIB aan (meerdere HRV-metingen per uur)

Garmin en Bevel komen aardig overeen, waarbij de pieken/dalen bij Bevel wat hoger lijken. Athlytic lijkt dezelfde trend te hebben maar dan een dag of 2 later. Puur op gevoel is de meting van Garmin het meest betrouwbaar omdat die wat minder heftig fluctueert en ik toch net wat meer vertrouwen heb in Garmin dan in de developers van de AW apps.

[Afbeelding]
Onderste is Bevel vs Athlytic.

Op basis van deze voorzichtige N=1 zou ik wel de conclusie durven trekken dat de HRV-trendlijn die Bevel produceert een redelijke indicatie is van de HRV-ontwikkeling.
Erg interessant, dank voor het delen.

Athlytic heb ik al veel over gelezen, ziet er erg goed uit. Kan je delen hoe deze app zich verhoudt t.o.v. Bevel? Eventueel ook ervaring met Training Today?
Als er een apart topic is, waar specifiek dit soort apps worden besproken en deze vraag thuishoort, hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:32:
Nope ik hoef al die info niet op mijn horloge, ik hoef ook geen melding als het gaat regenen(Of een afspraak heb die toch in prive agenda nooit heb).
Ik wil gewoon een klokje en dan is de keuze al heel erg beperkt :).
Welke wijzerplaten gebruik je dan? Zelf het meest fan van Count Up en GMT. Ik vind voornamelijk de kleuren erg beperkt. Maar ook jammer dat bij een volgende versie wijzerplaten kunnen verdwijnen zoals bijvoorbeeld de Chronograph.

Afbeeldingslocatie: https://help.apple.com/assets/66678A597431DC4B6F0906DD/66678A6025603C144F020822/nl_NL/672ec9301482d377cd48f07b597611d1.png

Afbeeldingslocatie: https://help.apple.com/assets/66678A597431DC4B6F0906DD/66678A6025603C144F020822/nl_NL/7915bef3169ef9a3dced39290847c569.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Roos79 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:56:
Bij test metingen komt Apple er meestal beter uit dan Garmin dacht ik, al ontloopt het elkaar niet veel.
Waarom zegt jouw gevoel dan nu Garmin?
Het allerbeste is een borst band natuurlijk en daar is een aw niet mee te vergelijken.

Moet zeggen als ik wel eens een meter om heb (in ziekenhuis) en de aw Watch er naast aan zet klopt het helemaal.
Er zijn 2 dingen die je uit elkaar moet zien:
- de sensoren: deze zijn (volgens the quantified scientist) en mijn eigen ervaringen bij Apple top of the bill en beter dan de de elevate gen 4/5 sensor van Garmin;
- de interpretatie van datapunten naar bruikbare informatie: daar biedt Apple niks voor en dat wordt overgelaten aan apps van derden. Die zijn, met alle respect, gemaakt door een paar developers zonder credentials op het gebied van sport/gezondheid.

Garmin heeft hier Firstbeat voor geacquireerd een aantal jaren geleden en dat is de benchmark op dit gebied. Ofwel: de rauwe data die de sensoren ophalen worden bij Garmin door top of the bill scientists omgezet in bruikbare informatie. Vandaar mijn vertrouwen in Garmin. Als Apple zelf deze interpretatie deed had ik daar ook wel vertrouwen in.
Mausssie schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:54:
[...]

Erg interessant, dank voor het delen.

Athlytic heb ik al veel over gelezen, ziet er erg goed uit. Kan je delen hoe deze app zich verhoudt t.o.v. Bevel? Eventueel ook ervaring met Training Today?
Als er een apart topic is, waar specifiek dit soort apps worden besproken en deze vraag thuishoort, hoor ik dat graag.
Athlytic heeft wat meer focus op workouts en probeert een combinatie van Whoop en Garmin te zijn. Dus ook bijvoorbeeld zaken als training effect, intensiteit, training status, focus load (allemaal van Garmin). Bevel heeft dat een stuk minder maar de info die daar uit komt voelt wat beter bij hoe ik me werkelijk voel. Er schijnt ook een groter team achter te zitten (als je de reddit pagina's van beide apps doorneemt).

Training Today werkt voor mij niet, die gaf regelmatig een 9+ score als ik me waardeloos voelde. Ik ken de metrics er achter niet maar meerdere apps (Athlytic ook) gaan de mist in bij een hele hoge HRV. Dan lijkt het alsof je piekt terwijl je eigenlijk hypersensitief/actief bent en mogelijk een infectie of ontsteking aan het bevechten bent. Hoger is in principe beter dan te laag, maar als het buiten je bandbreedte valt is ook hoog niet goed. Gaat meer om de trend.

Disclaimer: ik ben geen wetenschappper en puur een enthousiasteling op dit onderwerp. Neem bovenstaande dus met een gezond korreltje zout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
L23 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:16:
[...]

Welke wijzerplaten gebruik je dan? Zelf het meest fan van Count Up en GMT. Ik vind voornamelijk de kleuren erg beperkt. Maar ook jammer dat bij een volgende versie wijzerplaten kunnen verdwijnen zoals bijvoorbeeld de Chronograph.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik gebruik nu Californie al enige tijd, moet zeggen die 2 die jij heb ook nog wel leuk zijn(Misschien eens na kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
L23 schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:34:
[...]

Maar het is prima zo :p al maken jullie mij ook nieuwsgierig naar Strava. Ik begrijp dat Strava zich voornamelijk qua social media onderscheid?
ja je kan natuurlijk je vrienden volgen en kudo's geven (workout liken). Dat is allemaal leuk en aardig en soms best grappig, maar ik doe het vooral om mijn hardloopgeschiedenis niet op 1 plek te hebben (heb dat nu dus in apple health en in strava) en strava houdt dan ook je schoenen of andere uitrusting bij.
Ik kan bij Runkeeper niet de standaard Workout app gebruiken op de Apple Watch en dat het dan vervolgens automatisch gesynchroniseerd wordt naar Runkeeper. Importeren kan Runkeeper zelf ook niet. Wel kan ik alles terug zien in de Fitness app op de iPhone als ik de Runkeeper app op de Apple Watch gebruik. Het is/was een prima app, maar lijkt de laatste jaren niet actief ontwikkeld te worden qua features.
Ja dat bedoelde ik. Je hebt je runkeeper geschiedenis ook in apple health, dus wat dat betreft: als je van runkeeper af wil, kan je gewoon door met de apple workout app, en ben je niks kwijt...
Maar ik bouw sinds de Apple Watch ook een geschiedenis (met map data) op in de Workout app. Zou alleen handig zijn als de Workout app ook standaard de kilometers van je schoenen bij houd.
...behalve dan inderdaad je schoen-kilometers. Is inderdaad nog een functie die apple mist. Maar zoals gezegd zou ik zelfs dan nog wel mijn workouts exporteren naar strava. Voor de gein, en om niet op 1 paard te wedden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
autoreverse schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:19:
Het idee van de siri watchface was leuk, maar heeft voor mij echt nooit lekker gewerkt. Wat dat betreft heeft die smart stack (of hoe heet het) die hele siri watchface voor mij overbodig gemaakt. En het werkt met alle watchfaces en is dus minder lelijk (maar dat is smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-06 19:40
@Aghanim Thanks! Want idd ik mis wat data bij de aw en met athlytic lijkt dat wat meer op te volgen.
Dus die ga ik even uitproberen en kijken of ik het wat vind en heb jij de betaalde versie of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:08

ericplan

5180 Wp PV

@Prullenbak84
Twee opmerkingen over de Runkeeper geschiedenis in Workouts:
Die is alleen voor hardlopen. Mijn fietsdata staan er niet bij
Geen gegevens over de route, heel basic

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ericplan schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:06:
@Prullenbak84
Twee opmerkingen over de Runkeeper geschiedenis in Workouts:
Die is alleen voor hardlopen. Mijn fietsdata staan er niet bij
Geen gegevens over de route, heel basic
Wat bedoel je met geen gegevens over de route? Gezien je eerder zei dat de fietsdata in het geheel er niet tussen staat?

Als je hardlopen met Runkeeper app op de Apple Watch bedoeld. Ik zie in de Fitness app op de iPhone gewoon de route staan etc. Gezien dit het Apple Watch ervaringen topic is ga ik er vanuit dat je de Apple Watch gebruikt? Gebruik je Runkeeper op de iPhone dan zie je in de Fitness app op de iPhone geen gegevens over de route. Heel basic inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 09:08

ericplan

5180 Wp PV

@L23 In de Apple Health app op iPhone of iPad zijn alle gegevens uit Runkeeper opgehaald tot het jaar 2015. Maar alleen hardlopen, niet wandelen of fietsen. En dus allemaal zonder GPS-data.
De rondjes die ik met de AW10 en Runkeeper heb gemaakt, daar staan wel GPS-data bij in de Health app.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ericplan schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:31:
@L23 In de Apple Health app op iPhone of iPad zijn alle gegevens uit Runkeeper opgehaald tot het jaar 2015. Maar alleen hardlopen, niet wandelen of fietsen. En dus allemaal zonder GPS-data.
De rondjes die ik met de AW10 en Runkeeper heb gemaakt, daar staan wel GPS-data bij in de Health app.
Het is volgens mij niet met terugwerkende kracht opgehaald. Jij hebt in 2015 Runkeeper gekoppeld met Apple Health en sindsdien zijn alle activiteiten gelijk met Apple Health gedeeld. Ik heb dit zelf pas in 2017 gedaan. Ik zie dat ik vanaf 2017 1 outdoor walk heb gedaan met Runkeeper (Ik gebruik het verder alleen voor hardlopen) en die zie ik wel terug in Apple Health/Fitness.

Map data is met Runkeeper op de Apple Watch anders dan met Runkeeper op de iPhone. Nadeel daarvan is dat je de route op de map niet meer kan aanpassen als er fouten zijn. Maar ik heb met de Apple Watch gelukkig nog geen foute GPS coördinaten gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
@L23 @ericplan

Mede hierom ben ik wel tevreden over mijn huidige manier van doen: De Apple Workout app als standaard. Alles komt in apple health, of ik nou aan het fietsen, roeien, rennen, wandelen, whatever ben. En dan kan ik vervolgens zelf kiezen wat ik ergens anders heen ge-exporteerd wil hebben.

Overigens werkt het andersom ook (dus net als in runkeeper): je kan ook in strava je workout tracken en het dan al-dan-niet-automatisch naar apple exporteren. Maar ik vind de standaard apple workout app helemaal prima, eigenlijk.

Maar ja, als je t dus ook in runkeeper wil hebben, en die hebben geen importeerfunctie vanuit apple health, dan kan je daar niet zoveel mee...

(en overigens is er nog iets geks: Stel je wil over van externe app X (bijvoorbeeld runkeeper) naar externe app Y (bijvoorbeeld strava), die kan je dan niet uit apple health halen, omdat ze met een externe app zijn bijgehouden. Dus je geschiedenis van de ene naar de andere externe app, moet altijd via iets als rungap. Ik heb dat toen van Nike Run Club naar Strava wel eenmalig gedaan. Maar later ook weleens iets opgenomen met Footpath en die kan je dan dus neit in strava krijgen. Of je moet handmatig met gpx-jes in de weer, of rungap weer van stal halen...)

[ Voor 28% gewijzigd door Prullenbak84 op 01-10-2024 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07:27
L23 schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:34:
[...]

Maar ik bouw sinds de Apple Watch ook een geschiedenis (met map data) op in de Workout app. Zou alleen handig zijn als de Workout app ook standaard de kilometers van je schoenen bij houd.
Een dikke plus wat mij betreft! Ik ben jaren geleden ook overgestapt van Runkeeper naar de native Workout app, en het niet bijhouden van de kilometers van je schoenen is voor mij het enige echte gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
huh kilometers van je schoenen bij houden, je ziet toch hoeveel km je gelopen heb in je oorkout(Dat toch genoeg ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:02:
huh kilometers van je schoenen bij houden, je ziet toch hoeveel km je gelopen heb in je oorkout(Dat toch genoeg ?)
En dan ga je elke workout handmatig optellen? En je gebruikt maar 1 paar hardloopschoenen?

Of geef je aan dat je je schoenen niet bij houdt omdat je dat niet nodig vind? Ook prima hoor. Je voelt aan wanneer het tijd is voor nieuwe schoenen? Of elk jaar de opvolger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
L23 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:07:
[...]

En dan ga je elke workout handmatig optellen? En je gebruikt maar 1 paar hardloopschoenen?

Of geef je aan dat je je schoenen niet bij houdt omdat je dat niet nodig vind? Ook prima hoor. Je voelt aan wanneer het tijd is voor nieuwe schoenen? Of elk jaar de opvolger?
Ik heb maar 1 paar hardloop schoenen ja, ik voel zelf wel aan wanneer het tijd is voor nieuwe.
Ik zou dus ook niet weten waarom ik elke workout zou moeten optellen.

Jij loopt dus op meerdere schoenen, en na zoveel kilometer vervang je een paar ?.

[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-10-2024 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:19:
[...]

Ik heb maar 1 paar hardloop schoenen ja, ik voel zelf wel aan wanneer het tijd is voor nieuwe.

Jij loopt dus op meerdere schoenen, en na zoveel kilometer vervang je een paar ?.
Heeft ondertussen niet zoveel meer met de Watch te maken, maar ach:

Ik heb ook maar 1 paar hardloopschoenen, maar toch is t wel handige/leuke informatie hoeveel km ik er al op heb gelopen. Uiteindelijk koop ik ook gewoon nieuwe wanneer ik denk dat t er tijd voor is, maar toch :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:19:
[...]

In principe 1 paar hardloopschoenen. Maar de vorige hardloopschoenen gebruik ik binnen op de loopband. In de Workout app kan ik wel zien wat ik elke maand heb hardgelopen, maar daar staan buiten en binnen hardlopen door elkaar.

Komend jaar een nieuw paar en dan wissel ik het met mijn huidige hardloopschoenen af. Zie nog wel hoeveel kilometer ik er uiteindelijk op loop, maar uiteindelijk ook aanvoelen.

Maar de Workout app mag van mij in dat opzicht wel uitgebreider. Dat je kan aangeven welke spullen je gebruikt (schoen, fiets etc.) Een aantekening of foto kunnen toevoegen. Intervals kunnen toevoegen vanaf de iPhone, volgens mij kan dat alleen vanaf de Workout app op de Apple Watch zelf. Activiteiten met elkaar kunnen vergelijken. In de basis een goede app, maar erg beperkt. Daarom begrijp ik wel dat mensen apps zoals Strava kiezen.

Jawel, het gaat over de Apple Watch Workout app :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:40
Prullenbak84 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:27:
@L23 @ericplan

Overigens werkt het andersom ook (dus net als in runkeeper): je kan ook in strava je workout tracken en het dan al-dan-niet-automatisch naar apple exporteren. Maar ik vind de standaard apple workout app helemaal prima, eigenlijk.
Ik probeer al tijden uit te vogelen hoe ik handmatig kan exporteren van Strava naar Apple Health. Heb je tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
iSchel schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:24:
[...]

Ik probeer al tijden uit te vogelen hoe ik handmatig kan exporteren van Strava naar Apple Health. Heb je tips?
Nee. Ik typte “al-dan-niet-automatisch” maar dat bedoelde ik in dit geval meer in de zin van: “ik weet niet of dat automatisch is of niet”. Maar nu ik zo kijk, lijkt dat inderdaad juist alleen maar automatisch te kunnen.

Importeren naar Strava kun je wel één van de twee doen.

Joost mag weten waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07:52
Sinds een aantal dagen werkt mijn Multisim (KPN) niet meer op mijn AW Ultra, zelfs KPN klantenservice heeft op hun backend de service losgekoppeld maar alsnog krijg ik het niet opnieuw geactiveerd. Heb even op het KPN forum gespeurd en zie de melding wel tientallen keren voorkomen in de afgelopen maanden. Geen idee wat ik nog kan doen.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Davidas schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:34:
Sinds een aantal dagen werkt mijn Multisim (KPN) niet meer op mijn AW Ultra, zelfs KPN klantenservice heeft op hun backend de service losgekoppeld maar alsnog krijg ik het niet opnieuw geactiveerd. Heb even op het KPN forum gespeurd en zie de melding wel tientallen keren voorkomen in de afgelopen maanden. Geen idee wat ik nog kan doen.
Je watch verwijderen en weer toevoegen? (fabrieksinstellingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tomas_ schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:47:
[...]

Je watch verwijderen en weer toevoegen? (fabrieksinstellingen)
Zou ik niet doen! Dan ben je de SIM kwijt.

In de Watch App eerst mobiel abo loskoppelen van de watch voordat je fabrieksinstellingen hersteld. Anders blijft de SIM gekoppeld aan de watch in de back-end bij KPN.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skupjo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-02 16:56
Stel dat je een eSim wilt voor je AW, maar je zit op dit moment bij een provider die dat niet aanbiedt.
Wat dan?

Apart eSim-only abo afsluiten voor AW en je hoofdnummer bij voicemail doorschakelen naar je AW-nummer?

Benieuwd of er meerdere mensen zijn met deze uitdaging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-06 09:58
Skupjo schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:14:
Stel dat je een eSim wilt voor je AW, maar je zit op dit moment bij een provider die dat niet aanbiedt.
Wat dan?

Apart eSim-only abo afsluiten voor AW en je hoofdnummer bij voicemail doorschakelen naar je AW-nummer?

Benieuwd of er meerdere mensen zijn met deze uitdaging.
Dat gaat niet lukken. Telefoon abo en wearable moeten bij dezelfde provider zijn ondergebracht.
eSim voor de Apple watch is een ad-on bij je gewone abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
BillSpaarbank schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:05:
[...]

Zou ik niet doen! Dan ben je de SIM kwijt.

In de Watch App eerst mobiel abo loskoppelen van de watch voordat je fabrieksinstellingen hersteld. Anders blijft de SIM gekoppeld aan de watch in de back-end bij KPN.
De Multisim is al losgekoppeld door KPN in de back-end dus daar heb ik geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:52
Davidas schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:34:
Hoe lang gewacht? Bij mij duurde het een week. Heel vreemd. Maar na een week weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-06 06:21
Iemand last van battery drain sinds update naar watchOS 11.0. Ik heb de Apple Watch SE (2nd gen) in combinatie met de iPhone 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlacKstaR- schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:17:
Iemand last van battery drain sinds update naar watchOS 11.0. Ik heb de Apple Watch SE (2nd gen) in combinatie met de iPhone 16.
Is hier wel eerder besproken met mogelijke oplossingen. Hoe lang draai je watchOS 11 al? En al opnieuw opgestart?

Zelf geen battery drain ervaren met watchOS 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Laatst online: 24-06 06:21
L23 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:25:
[...]

Is hier wel eerder besproken met mogelijke oplossingen. Hoe lang draai je watchOS 11 al? En al opnieuw opgestart?

Zelf geen battery drain ervaren met watchOS 11.
Sinds de update was gereleased. Heb zojuist een restart uitgevoerd. Ik neem dan dit topic door thx 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
De laatste tijd merk ik dat de AW7 Cellular de dag niet meer doorkomt. In het begin kon ik 1,5 dag op 1 lading. Maar nu zit ik na 8 uur van 100% op 50%. Enige wat ik heb gedaan is van odido naar Vodafone gegaan.

De conditie van mijn batterij is 85%. Is het normaal dat de watch nu in ongeveer 16 uur op is? Terwijl de watch in het begin 30 uur vol kon houden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-06 19:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2p3ty6erW0loNyo__hywJXXobYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0U37SUmcsO5waR2oEJZh7JE.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels weer een aantal dagen verder en ben qua formaat en features al helemaal gewend aan de AWU2. 😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 15:13
glnk schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 00:54:
[Afbeelding]

Inmiddels weer een aantal dagen verder en ben qua formaat en features al helemaal gewend aan de AWU2. 😍
Nice! Welke band is dat? De groene Alpine loop?

Ik ben ook super tevreden met mijn zwarte AWU2. Ook al is er na 1 week een ienieminie stipje te zien waar de zwarte coating af is. En nee, kan het er niet afvegen, ik voel het met mijn nagel.
Getwijfeld om hem nog in te ruilen voor natural titanium. Maar ik vind de zwarte zoveel mooier. En nu kan het niet meer, is al ruim 2 weken oud. Dus ga er gewoon van genieten! Het is maar een horloge, er zijn belangrijker zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:59
glnk schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 00:54:
[Afbeelding]

Mooie foto! Goed in proportie ook met jouw pols. Misschien al eerder gemeld door jou, maar wat is je polsmaat?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
giantgiantus schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:29:
[...]

Hoe lang gewacht? Bij mij duurde het een week. Heel vreemd. Maar na een week weer online.
Uiteindelijk werkt het bij mij ook weer, dus zo'n 24 uur geduurd. Zal wel met bepaalde synchronisaties te maken hebben bij KPN die pas bij een bepaalde threshold lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:26
SamSid schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:01:
De laatste tijd merk ik dat de AW7 Cellular de dag niet meer doorkomt. In het begin kon ik 1,5 dag op 1 lading. Maar nu zit ik na 8 uur van 100% op 50%. Enige wat ik heb gedaan is van odido naar Vodafone gegaan.

De conditie van mijn batterij is 85%. Is het normaal dat de watch nu in ongeveer 16 uur op is? Terwijl de watch in het begin 30 uur vol kon houden.
Mijn Ultra lijkt ook sneller leeg te gaan. Mijn vermoeden is dat dit aan WatchOS 11 ligt. Draai jij die ook? Ik heb de 'live activiteit' al uitgezet. Dat hielp iets. Ik wacht op een update nu.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:24
SamSid schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:01:

Ik heb een 7 zonder Cellular op WatchOS11 en had ook al het gevoel dat die sneller leeg liep.
Bij mij is de batterij nog 86%, na ruim 2jaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
hk12nl schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Mijn Ultra lijkt ook sneller leeg te gaan. Mijn vermoeden is dat dit aan WatchOS 11 ligt. Draai jij die ook? Ik heb de 'live activiteit' al uitgezet. Dat hielp iets. Ik wacht op een update nu.
de watchOS is up to date. Kan het daar aan liggen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Davidas
WatchOS 11.0.1 is uit met oa fix voor battery drain.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLEOYWttldqbEyZFBcoQ16AFAEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzdTdxCOS75UxoJxd2vPGq8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:48
Apple pulls watchOS 11.1 beta 3 after users report frozen devices

Apple has pulled the watchOS 11 beta 3 update, according to Aaron Perris on X. The update was initially released to developers yesterday, but some users are having problems after installing the latest beta.

Users on Reddit reported issues with their Apple Watch models after updating to the new beta, including “locked up” devices and issues with Messages notifications syncing. These users report that their devices remain frozen, even after reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:04
Blijft bij mij hangen op Resterende tijd berekenen. Zowel telefoon als horloge opnieuw opgestart helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zapato schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

Blijft bij mij hangen op Resterende tijd berekenen. Zowel telefoon als horloge opnieuw opgestart helpt niet.
Hier geen probleem. 16 Pro op 18.0.1 en Ultra 2 op 11.0.1

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-06 10:56
Nog een paar uurtjes en mijn nieuwe AW10 is binnen.
Een grote verbetering t.o.v. de AW5..
Maar moet ik de AW5 eerst ontkoppelen voordat ik de AW10 installeer. of kan ik hem laten staan en de gegevens komen dan ook op de AW10?

Als ik hem later wil overgeven aan iemand anders binnen de familie. kan ik de AW5 dan nog ontkoppelen en uit me icloud halen en aan iemand anders geven zonder problemen?

Hoe gaat dat dan bijv. met watchfaces die niet gelijk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Als je de watch ontkoppeld maakt die een backup, wellicht kan je ook wel 1 in stellen en terug zetten van een oudere backup.
Maar dan ga je uiteindelijk met 2 watches lopen en 2 back-ups die door elkaar lopen, aangezien de beide ook gegevens enzo onthouden wat je doet.

Lijkt me 1 watch genoeg is :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-06 15:50
[qu
zeve schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:05:
Nog een paar uurtjes en mijn nieuwe AW10 is binnen.
Een grote verbetering t.o.v. de AW5..
Maar moet ik de AW5 eerst ontkoppelen voordat ik de AW10 installeer. of kan ik hem laten staan en de gegevens komen dan ook op de AW10?

Als ik hem later wil overgeven aan iemand anders binnen de familie. kan ik de AW5 dan nog ontkoppelen en uit me icloud halen en aan iemand anders geven zonder problemen?

Hoe gaat dat dan bijv. met watchfaces die niet gelijk zijn?
Als je beide koppelt heb je gewoon twee watches met hun eigen verschillende watchfaces. En beide zijn input voor dingen als Gezondheid. Als je er later 1 ontkoppelt blijft de andere gewoon achtief. Lang verhaal kort, het kan en werkt prima.

[ Voor 27% gewijzigd door wvanommen op 04-10-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
wvanommen schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:09:
[qu
[...]

Als je beide koppelt heb je gewoon twee watches met hun eigen verschillende watchfaces. En beide zijn input voor dingen als Gezondheid. Als je er later 1 ontkoppelt blijft de andere gewoon achtief. Lang verhaal kort, het kan en werkt prima.
Ah kijk dat zal mooi zijn. dan kan ik hem over een paar maanden gewoon ontkoppelen en de oude doorgeven.

Moet ik perse IOS 18 op de iphone hebben staan om de AW10 te koppelen?
Want dan moet ik die nog even upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
Aidacra schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Nice! Welke band is dat? De groene Alpine loop?
paarse ocean band. Zie je toch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:29
zeve schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:14:
[...]

Ah kijk dat zal mooi zijn. dan kan ik hem over een paar maanden gewoon ontkoppelen en de oude doorgeven.

Moet ik perse IOS 18 op de iphone hebben staan om de AW10 te koppelen?
Want dan moet ik die nog even upgraden.
Ja dat moet, want watchOS 11 niet backwards compatible, die wilt perse iOS 18 en nieuwer.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Nicj56 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:25:
[...]

Ja dat moet, want watchOS 11 niet backwards compatible, die wilt perse iOS 18 en nieuwer.
Oke. Dan moeten we dat dan nog maar even doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
De laatste update heeft de batterij wel echt goed gedaan (AWU), al zo'n 4 uur van de lader af, work-out gedaan, en op dit moment nog steeds 100%.

[ Voor 9% gewijzigd door Davidas op 04-10-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:26
Davidas schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:39:
De laatste update heeft de batterij wel echt goed gedaan (AWU), al zo'n 4 uur van de lader af, work-out gedaan, en op dit moment nog steeds 100%.
Hij lijkt het bij mij inderdaad ook weer beter te doen (AWU 1). De % 'vlogen' eraf, lijkt nu veel stabieler.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 15:13
Prullenbak84 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:15:
[...]

paarse ocean band. Zie je toch :P
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch duidelijk donkergroen? Blauw of beige is het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-06 20:00
Ik had er geen last, de vermeende touchscreen-issues, maar toch maar watchOS 11.0.1 op mijn Series 7 geïnstalleerd. Maar, potverdorie, ik heb nu dus wél een touchscreen-issue. Als ik mijn notificaties naar beneden swipe om deze te zien, verschijnt daar de knop ‘Wis alles’ en nu juist deze knop doet helemaal niets meer. Ik moet de notificaties apart openen en dan naar beneden swipen om deze te verwijderen.

Dit schrijvende besef ik echter, dat dit mogelijk niets te maken heeft met het touchscreen, want heel het scherm reageert overal op, maar deze ‘software button’ weigert dienst bij mij na 11.0.1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[ Voor 43% gewijzigd door L23 op 05-10-2024 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronbont
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-03 19:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Wel duidelijk dus een extra protectie over het titanium. Een sleutel of zelfs schroef doen geen schade. Boven verwachting. Maar haal het maar niet langs een bakstenen muur. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfYZsi6UqwGP4JuhwEVQXQv1bJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOnzdRspAIxlbt0jmNOorkAA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wf3XoY-SNF7DmxW_SQGbtrpVKMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUJV6yYQSVkS0xYZwtgoRDb2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xE8zB8tMXcK6AypPhwDAgCq2oao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3dy1YOkgzYpgmN8x1HPoAdk.jpg?f=fotoalbum_large

Nou moest er even op wachten maar uiteindelijk was dat het wel waard, fraaie band, matched perfect met het naturel titanium van de kast.

Kan alleen de kritiek over het gewicht wel begrijpen, het bandje voelt door het gebrek aan gewicht iets wat goedkoop aan, gewicht is logisch ivm titanium natuurlijk maar viel wel op net uit de doos. Nu om de pols is dat verdwenen.

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 05-10-2024 19:00 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Vind dat wel contrasterend van die forse behaarde armen en dan zo’n chique decadent bandje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glnk schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:32:
Wel duidelijk dus een extra protectie over het titanium. Een sleutel of zelfs schroef doen geen schade. Boven verwachting. Maar haal het maar niet langs een bakstenen muur. :)
Waar haal je de duidelijke extra protectie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
L23 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:21:
[...]

Waar haal je de duidelijke extra protectie vandaan?
Dat haal ik uit het verhaal van Apple zelf (of lees ik er teveel in?):
The new black titanium finish for Apple Watch Ultra 2 is achieved with a custom blasting process, and the diamond-like carbon physical vapor deposition coating over the grade 5 titanium makes it scratch-resistant and durable.
En nu met dergelijke kras-tests bevestigd dat het op zijn minst robuust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:16
Donstil schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:59:
Nou moest er even op wachten maar uiteindelijk was dat het wel waard, fraaie band, matched perfect met het naturel titanium van de kast.
Moet er nog wel aan wennen hoor, weet nog niet of het de juiste balans heeft tussen chique en rugged. Ik ga ‘m binnenkort zelf bekijken in de winkel. Jij had de origele AWU toch en niet de 2?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glnk schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:33:
[...]

Dat haal ik uit het verhaal van Apple zelf (of lees ik er teveel in?):

[...]

En nu met dergelijke kras-tests bevestigd dat het op zijn minst robuust is.
Het klopt inderdaad wel wat Apple zegt, maar zou het graag in de praktijk zien. Krast door de coating wellicht minder snel, aan de andere kant vallen krasje bij de naturel titanium nauwelijks op tenzij je heel goed kijkt. Maar zeker robuust. Lijkt me dat je met beide kleuren prima af bent. En zolang het geen stomme actie is zoals een bakstenen muur heeft een krasje ook wel wat. Maar ik zie het meer als een (luxe) sporthorloge voor avontuur :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Radiodurans schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:37:
[...]

Moet er nog wel aan wennen hoor, weet nog niet of het de juiste balans heeft tussen chique en rugged. Ik ga ‘m binnenkort zelf bekijken in de winkel. Jij had de origele AWU toch en niet de 2?
Klopt originele Ultra idd. De 2 vond ik niet de upgrade waard en nu ze dit jaar niet vernieuwd hebben doe ik er nog maar een jaartje mee.

Van de originele tot de ultra elk jaar geüpdatet maar nu ga ik mijn 3e jaar al in 8)7

Ik heb 13 originele Ultra Bandjes dus overstappen naar een zwarte was geen optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 05-10-2024 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
glnk schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:13:
Vind dat wel contrasterend van die forse behaarde armen en dan zo’n chique decadent bandje >:)
Hehe, ja altijd goed aanwezig op foto’s.
In het echt valt het wel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:00:
[...]

Klopt originele Ultra idd. De 2 vond ik niet de upgrade waard en nu ze dit jaar niet vernieuwd hebben doe ik er nog maar een jaartje mee.

Van de originele tot de ultra elk jaar geüpdatet maar nu ga ik mijn 3e jaar al in 8)7

Ik heb 13 originele Ultra Bandjes dus overstappen naar een zwarte was geen optie.
Volgend jaar dan gewoon weer naturel? Is het puur vanwege de bandjes? Ik zou de bandjes inderdaad wel een belangrijke factor vinden, maar als het over tig jaar tijd is om up te graden zal ik altijd voor natural titanium gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:07:
[...]

Volgend jaar dan gewoon weer naturel? Is het puur vanwege de bandjes? Ik zou de bandjes inderdaad wel een belangrijke factor vinden, maar als het over tig jaar tijd is om up te graden zal ik altijd voor natural titanium gaan.
Ja ik heb net even met de zwarte om de pols gestaan in de Apple Store maar die is niet voor mij, mooi ding wel maar het is veel te veel zwart voor mijn smaak.

De volgende dus ook weer gewoon naturel titanium :)

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 05-10-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

Ja ik heb net even met de zwarte om de pols gestaan in de Apple Store maar die is niet voor mij, mooi ding wel maar het is veel te veel zwart voor mijn smaak.
Ja niks mis mee. Ziet er mooi uit. Maar het is mij inderdaad te zwart :P Ik vind het maar saai. Ik heb liever het zwarte scherm met natuurlijke metaal kleuren. Dat ze destijds de zwarte iPhone's en iPad's een space grey achterkant gaven was ik ook geen fan van. En mijn MacBook Air M1 is ook gewoon zilver. Maar goed, smaken verschillen. Allebei prima kleuren, maar met die bandjes creëer je wel een lock-in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Vind zwart juist chique en stealthy tegelijk. En hoeft niet saai te zijn hoor, met een knaloranje Nomad Rugged. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zloki2-bPNs6r9S9VpTr9J9axIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZjZyicrwHVtSq39oaoBTXhvp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:19:
[...]

Ja niks mis mee. Ziet er mooi uit. Maar het is mij inderdaad te zwart :P Ik vind het maar saai. Ik heb liever het zwarte scherm met natuurlijke metaal kleuren. Dat ze destijds de zwarte iPhone's en iPad's een space grey achterkant gaven was ik ook geen fan van. En mijn MacBook Air M1 is ook gewoon zilver. Maar goed, smaken verschillen. Allebei prima kleuren, maar met die bandjes creëer je wel een lock-in.
Ja het contrasteert te veel naar mijn smaak, echte horloges in het zwart of donker ook nooit echt.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 05-10-2024 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:21:
Vind zwart juist chique en stealthy tegelijk. En hoeft niet saai te zijn hoor, met een knaloranje Nomad Rugged. :+

[Afbeelding]
Ik heb die twee originele oranje bandjes (Ocean en Alpine) en dat staat wel fraai bij de ultra inderdaad, ook de normale. Goed aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:21:

[Afbeelding]
Ik bedoel dat saai ook niet al te negatief hoor, maar alles maar zwart maken vind ik een iets te simpele oplossing :p Verkeerd is het zeker niet. Maar vind het niet meer of minder chique maken. Oranje bandje heb ik ook over nagedacht. Toch blij dat ik uiteindelijk voor de chique olijfgroene Alpine loop ben gegaan die ik juist mooi vind kleuren bij de oranje action button van de Ultra zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
L23 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:30:
[...]

Ik bedoel dat saai ook niet al te negatief hoor, maar alles maar zwart maken vind ik een iets te simpele oplossing :p Verkeerd is het zeker niet. Maar vind het niet meer of minder chique maken. Oranje bandje heb ik ook over nagedacht. Toch blij dat ik uiteindelijk voor de chique olijfgroene Alpine loop ben gegaan die ik juist mooi vind kleuren bij de oranje action button van de Ultra zelf.
Inmiddels een assortiment aan bandjes. Draag de Apple Black Milanese Loop het meeste. Maar afhankelijk van de situatie pas ik ze aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05:51
Zijn er hier mensen die de pols temperatuur werkend hebben?

Ik krijg het namelijk niet werkend op mijn ultra Watch 2 icm iPhone 15 pro max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Technofreakz schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:15:

Werkt prima, wat doet het bij jou niet dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Technofreakz schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:15:

Je kan de temperatuur niet meten. Je krijgt meer slapen alleen te zien of het lager, normaal of hoger was.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05:51
richards3 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Werkt prima, wat doet het bij jou niet dan?
Mog schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Je kan de temperatuur niet meten. Je krijgt meer slapen alleen te zien of het lager, normaal of hoger was.
Probeer het al maanden werkend te krijgen, en alsof de duivel er mee speelt.. nu staat er meer gegevens vereist dus over een paar nachten zal het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:17
Arghhh! Kom er net achter dat sinds eind september mijn "Meeste dagen beweging op rij" niet meer klopt. Volgens de app heb ik op 28-9 mijn bewegingsring niet gehaald, maar dat klopt niet. Ook de app geeft netjes aan dat ik meer calorieën heb verbrand, dan mij doel. Maar mijn streak van 2817 dagen is daarmee dus wel geëindigd...

Iemand een idee hoe dit kan en, nog liever, of dit nog te corrigeren is..?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMa0BrmQtbSL0G3DlP-gWzx5Upg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ft56ZKOYjwOqLRxtEtCDbdyc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5aFsfm0zqtxig0xnSdVOGgNAC8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8UjmbdgLjuEvRu1GCj2tNst.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!
basmq schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:19:
Arghhh! Kom er net achter dat sinds eind september mijn "Meeste dagen beweging op rij" niet meer klopt. Volgens de app heb ik op 28-9 mijn bewegingsring niet gehaald, maar dat klopt niet. Ook de app geeft netjes aan dat ik meer calorieën heb verbrand, dan mij doel. Maar mijn streak van 2817 dagen is daarmee dus wel geëindigd...

[Afbeelding][Afbeelding]
Fijn dat je het dan in het vervolg gewoon kan negeren, zo denk ik dan :P

Overgestapt op een nieuwe iPhone/Watch? Zag op Reddit iets vergelijkbaars.

Het lijkt mij onmogelijk om te corrigeren.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 06-10-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:17
L23 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:29:
[...]

Fijn dat je het dan in het vervolg gewoon kan negeren, zo denk ik dan :P

Overgestapt op een nieuwe iPhone/Watch? Zag op Reddit iets vergelijkbaars.

Het lijkt mij onmogelijk om te corrigeren.
Motiveerde mij juist om toch nog nét ff die beweging te pakken, als ik een dag passief was. Maar snap wel dat het wat dwangmatig over kan komen ;).

Geen nieuwe telefoon of watch, dat zou de pijn enigszins verzachten :+. Maar ook dat was in het verleden geen probleem. Ook door tijdzones reizen heeft nooit voor problemen gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online

[Afbeelding][Afbeelding]
In “gezondheid” op je IPhone in “gegevens” “activiteit” “workout” “voeg gegevens toe” voeg betreffende workout op betreffende dag/tijd toe.

Dit zou je streak moeten herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basmq schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:38:
[...]

Motiveerde mij juist om toch nog nét ff die beweging te pakken, als ik een dag passief was. Maar snap wel dat het wat dwangmatig over kan komen ;).

Geen nieuwe telefoon of watch, dat zou de pijn enigszins verzachten :+. Maar ook dat was in het verleden geen probleem. Ook door tijdzones reizen heeft nooit voor problemen gezorgd.
Ik vind het ook erg verslavend, toch had ik liever dat er geen longest move streak award was :P Beweging is goed, maar vind het geen goede gezondheidsfeature. Het gaat nu zelfs zo ver dat je met watchOS 11 je move streak kan pauzeren voor als je ziek bent en toch die streak wil behouden.

Maar ook die maandelijkse challenges kan ik me aan irriteren. Het kan zeker motiveren, maar past vaak ook niet in je trainingsplan of je dagelijkse bezigheden. Maar kennelijk moet het elke keer anders en de volgende maand moet een nog betere prestatie zijn dan afgelopen maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haga schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

In “gezondheid” op je IPhone in “gegevens” “activiteit” “workout” “voeg gegevens toe” voeg betreffende workout op betreffende dag/tijd toe.

Dit zou je streak moeten herstellen.
Zou tof zijn als dit de oplossing is. Maar dan is het toch vreemd als dit helpt gezien hij zijn doel al wel gehaald had.

Ook raar dat hij vanaf 28-9 niet bij 0 begonnen is en nu een streak heeft van 33 dagen.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 06-10-2024 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 08:33

[Afbeelding][Afbeelding]
Helaas niet te corrigeren. Genoeg verhalen op
internet hierover. :-(

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
(jarig!)
basmq schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:38:
[...]

Ik snap dat helemaal, mijn streak is vorig jaar verbroken toen ik zo ziek was dat ik mijn bed echt niet kon uitkomen, vreselijk..
Ik heb het wel eens gezien dat er met de ringen een fout werd gemaakt die een paar dagen later gecorrigeerd werd, wellicht gebeurt dat bij jou ook nog..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
L23 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:53:
[...]

Ik vind het ook erg verslavend, toch had ik liever dat er geen longest move streak award was :P Beweging is goed, maar vind het geen goede gezondheidsfeature. Het gaat nu zelfs zo ver dat je met watchOS 11 je move streak kan pauzeren voor als je ziek bent en toch die streak wil behouden.

Maar ook die maandelijkse challenges kan ik me aan irriteren. Het kan zeker motiveren, maar past vaak ook niet in je trainingsplan of je dagelijkse bezigheden. Maar kennelijk moet het elke keer anders en de volgende maand moet een nog betere prestatie zijn dan afgelopen maand.
Ben ik blij dat ik die hele obsessie verslaving niet heb, ik kijk niet eens of ik mijn doel bereikt heb :+ .
Ik krijg ook geen meldingen van challenges enzo heerlijk :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

Ben ik blij dat ik die hele obsessie verslaving niet heb, ik kijk niet eens of ik mijn doel bereikt heb :+ .
Ik krijg ook geen meldingen van challenges enzo heerlijk :).
Zo ernstig is het ook weer niet :P Het is nieuw en dan is het wel leuk om een tijdje proberen de doelen te halen. Heb ik na dit jaar alle maandelijkse challenges gehaald dan laat ik het ook gewoon los. Ik realiseer me alleen steeds meer hoe nutteloos het is. Meeste meldingen ook uitgezet op de Apple Watch, want dat leidt alleen maar af. Die Stand Reminders wellicht ook een keer uitzetten.

Maar begrijp ook wel dat het mensen kan motiveren indien ze meer moeten bewegen, maar vind het iets te simpel uitgewerkt. Met al die data die de Apple Watch verzameld kan er slimmer op ingespeeld worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:18
Ah, ben gelukkig niet de enige met ringproblemen. Heb het opstaandoel op 12 staan, maar krijg hem vandaag niet voorbij de 11…

Nou ja, streak doe je toch nergens voor. Vind de opstaan-meldingen overigens wel prettig. Zit vaak genoeg een uur of twee achtereen zonder op te staan en dat schijnt slecht voor me te zijn, dus ik waardeer de meldingen. Merk ook dat mijn gedrag is veranderd door die meldingen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
(jarig!)
Ik ben door de ringen echt meer gaan bewegen. Sinds ik de AW heb ben ik geleidelijk 2000 stappen per dag meer gaan lopen en heb ik geen luie-op-de-bank-hang dagen meer, het ding heeft me geholpen in beweging te komen. Ook met eigen gewicht trainen ben ik structureel gaan doen omdat ik het kan bijhouden en mijn vooruitgang zie. Nu helpt het wel dat ik dat allemaal al van plan was en dat ik nogal gevoelig ben voor gamification en streaks :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Kassad schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 05:24:
Ik ben door de ringen echt meer gaan bewegen. Sinds ik de AW heb ben ik geleidelijk 2000 stappen per dag meer gaan lopen en heb ik geen luie-op-de-bank-hang dagen meer, het ding heeft me geholpen in beweging te komen. Ook met eigen gewicht trainen ben ik structureel gaan doen omdat ik het kan bijhouden en mijn vooruitgang zie. Nu helpt het wel dat ik dat allemaal al van plan was en dat ik nogal gevoelig ben voor gamification en streaks :)
Heerlijk z'n luie bank dag maandag tot en met vrijdag verken, dus al de hele week weg van huis.
Zaterdag naar een festival geweest, laat in de avond thuis. dus zondag eens een dagje bank en gamen hangen heerlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 21:25
Ik heb sinds eergister een probleem met laden. Zaterdag avond laat naar bed, AW aan de lader en nog even tv kijken. Toen ik ging slapen was de AW zwart, geen schermpje niets. Naar een paar keer op de knopjes gedrukt te hebben ging hij weer aan, en draaide de update. Even afgewacht, AW omgedaan en gaan slapen. Kreeg ik gister ochtend de melding dat hij bijna leeg was. Dus rond het middaguur aan de lader gehangen, maar geen laadindicatie meer. Hmm dat is vreemd. Dus gecheckt of de USB brick stroom geeft, dat doet hij. Dan maar even in een andere powerbrick (simpel USB-C en A blokje van de Lidl). Deze doet het ook niet. Ander stopcontact ook niet. Dus toen werd ik toch wel ongerust, kabel ziet er prima uit. Als laatste poging de lader aangesloten op de USB-C poort van een Chromebook en warempel begint hij zomaar te laden. Laad cyclus afgemaakt en weer terug naar de slaapkamer lader, daar doet hij nog steeds niet. AW uitgezet en aangezet, nog steeds niets. De slaapkamer lader is een ikea https://www.ikea.com/nl/n...-met-klem-zwart-10381966/ waar is met een verloopje USB-A naar USB-C omzet. Dit heeft altijd gewerkt.

Dus zo het lijkt kan ik nu alleen de AW opladen via de Chromebook. Dat is niet echt handig, vandaag eens testen welke laders het wel en niet doen.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Hoezo alleen kan laden via de Chromebook, je kan toch je laad ding in een 220 stekker doen en die in stopcontact doen(In plaats dit ikea ding er tussen ?).
En dan kijken of andere dingen ook problemen hebben met dat ikea snoer ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-06 19:34

SambalBij

We're all MAD here

ymoona schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:14:
Ik heb sinds eergister een probleem met laden. Zaterdag avond laat naar bed, AW aan de lader en nog even tv kijken. Toen ik ging slapen was de AW zwart, geen schermpje niets. Naar een paar keer op de knopjes gedrukt te hebben ging hij weer aan, en draaide de update. Even afgewacht, AW omgedaan en gaan slapen. Kreeg ik gister ochtend de melding dat hij bijna leeg was. Dus rond het middaguur aan de lader gehangen, maar geen laadindicatie meer. Hmm dat is vreemd. Dus gecheckt of de USB brick stroom geeft, dat doet hij. Dan maar even in een andere powerbrick (simpel USB-C en A blokje van de Lidl). Deze doet het ook niet. Ander stopcontact ook niet. Dus toen werd ik toch wel ongerust, kabel ziet er prima uit. Als laatste poging de lader aangesloten op de USB-C poort van een Chromebook en warempel begint hij zomaar te laden. Laad cyclus afgemaakt en weer terug naar de slaapkamer lader, daar doet hij nog steeds niet. AW uitgezet en aangezet, nog steeds niets. De slaapkamer lader is een ikea https://www.ikea.com/nl/n...-met-klem-zwart-10381966/ waar is met een verloopje USB-A naar USB-C omzet. Dit heeft altijd gewerkt.

Dus zo het lijkt kan ik nu alleen de AW opladen via de Chromebook. Dat is niet echt handig, vandaag eens testen welke laders het wel en niet doen.
Via een USB-A naar C blokje zal naar grote waarschijnlijkheid niet werken, en mogelijk rammelige Aliexpress USB-C laders ook niet; Die laadkabel heeft schijnbaar, vanwege de fastcharge, een lader nodig die USB PD (Power Delivery) ondersteunt.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
@SambalBij Het A naar C blokje heeft bijna een jaar gewerkt zonder problemen. Het Lidl blokje ondersteund gewoon PD op 15 watt. Ik denk niet dat de chromebook PD uit op 1 van zijn poorten heeft zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19

amphora

Websites & Fotografie

ymoona schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:51:
@SambalBij Het A naar C blokje heeft bijna een jaar gewerkt zonder problemen. Het Lidl blokje ondersteund gewoon PD op 15 watt. Ik denk niet dat de chromebook PD uit op 1 van zijn poorten heeft zitten.
Doe jezelf een plezier en koop een eenvoudige doch degelijke usb-c lader. Ik ben zelf erg blij met met IKEA Sjöss https://www.ikea.com/nl/n...er-snel-opladen-80574438/

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Carlos0_0 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:31:
Hoezo alleen kan laden via de Chromebook, je kan toch je laad ding in een 220 stekker doen en die in stopcontact doen(In plaats dit ikea ding er tussen ?).
En dan kijken of andere dingen ook problemen hebben met dat ikea snoer ?.
Andere zaken laden prima op het ikea snoer. Bij de AW kreeg ik geen blokje, heb dus alleen een snoertje (USB-C <> AW magneet).

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.