Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:31
alfredpot schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:23:
[...]

Welke kleur band is dit? Lijkt zwart maar is olijf groen denk ik? Mooie combinatie. Ik blijf zelf ook twijfelen tussen de zwarte AWU en de AW10.
Mag het eigenlijk niet zeggen in dit draadje maar het is de donkergroene Alpine O+
De kleur is subtieler dan op de renders van de Apple site. Binnenshuis lijkt het bijna donkergrijs inderdaad.

[ Voor 13% gewijzigd door glnk op 26-09-2024 17:32 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:47
Merken jullie ook soms dat het draaien van de Crown niets doet? Je voelt dan ook geen klikjes. Moet dan een keer op de Crown drukken om het weer actief te krijgen.

En de live activities worden niet altijd lekker getoond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuVA_AcZSk71PB457IzRnWrlW6k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PcHQl5rU0PWSlqmP7xK3mZzX.png?f=user_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
OneMoreThing schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:24:
[...]

Dat is het mooie van Carrot, je kunt uit een stuk of 12 weer providers kiezen en zo zelf bepalen welke dienst het meest accuraat is voor jou.
Dat weet je pas achteraf. Ik heb Carrot (vrij prijzig) opgezegd. en hou het maar bij Apple Weather.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
OneMoreThing schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:24:
[...]

Dat is het mooie van Carrot, je kunt uit een stuk of 12 weer providers kiezen en zo zelf bepalen welke dienst het meest accuraat is voor jou.
Sterker nog. Als je een Netatmo weerstation hebt kun je dat als ook data bron gebruiken. Lokalere weergegevens krijg je niet zo snel. 🙃

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:21
Een vraag - ik zou voor mijn moeder een watch willen - maar voornamelijk voor de valdetectie.
Dit zou echter moeten te werken zonder een iphone... dus zou het de LTE versie zijn van de watch.
Kan het ingesteld worden dat deze besteld naar persoon X, als deze niet opneemt naar persoon Y?

Ik heb een iphone dus het instellen kan ik wel doen.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:31:
Een vraag - ik zou voor mijn moeder een watch willen - maar voornamelijk voor de valdetectie.
Dit zou echter moeten te werken zonder een iphone... dus zou het de LTE versie zijn van de watch.
Kan het ingesteld worden dat deze besteld naar persoon X, als deze niet opneemt naar persoon Y?

Ik betwijfel eerlijk gezegd of dit kan. Wat ik er van gelezen heb is een iphone nodig maar dat kan nog puur voor instellen zijn. Hij zal na een val en een minuut niet bewogen de hulpdiensten van het land bellen. Na het gesprek wordt een bericht met locatie naar de sos contactpersonen in haar medisch id gestuurd.

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:18
Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:31:

Je kan m instellen “voor een gezinslid”. Dat is helaas voor kinderen bedoeld en dan werken een hele hoop gezondheids-functies niet, waaronder volgens mij valdetectie. Maar dat zou je kunnen checken.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week vrijdag de AW10 Natural titanium. Die bevalt prima. Enige wat me sindsdien opvalt is dat mijn cardioherstel niet meer goed geregistreerd wordt. Bij zowel wandel als hardloop activiteiten niet. Hardlopen komt via runkeeper en lopen registreer ik via workouts van apple zelf. Sinds de nieuwe watch is het herstel standaard 7. Daarvoor zat ik heel lang tussen de 27 en 30. Is dit te kalibreren ofzo? Iemand anders dit wel is gehad?

Edit: Gewone hartslag metingen tijdens de workouts gaan prima zoals altijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Teknix1982 op 26-09-2024 18:55 ]

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Mog schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:38:
Eindelijk een goede video die de Naturel Titanium met de Leisteen Titanium vergelijkt:

[YouTube: Apple Watch Series 10 Color Comparison: Slate Titanium vs Natural Titanium]
Beide heel mooi. Voor natural gekozen omdat ik bang was voor slijtage van de donkere kleur. Hopelijk niet te glinsterend om de praktijk. Wordt mijn eerste Apple Watch!

Yippie kayak, other buckets!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:41
Hoeveel dagen heb je de tijd om Apple Care+ te nemen? Nadat je de watch voor het eerst in gebruik hebt genomen....
Weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:10
Aggressor schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:04:
Hoeveel dagen heb je de tijd om Apple Care+ te nemen? Nadat je de watch voor het eerst in gebruik hebt genomen....
Weet iemand dit?
60 dagen

• Aggressor
Bij mijn UW2 staat 20 dagen, terwijl hij gewoon nieuw en gestald was? (Mm)?

Edit

Nu wel 60 dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 26-09-2024 23:17 ]

Aggressor schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:17:
[...]

Bij mijn UW2 staat 20 dagen, terwijl hij gewoon nieuw en gestald was? (Mm)?
Dat is wel vreemd. Je ziet inderdaad hoeveel dagen je nog hebt, maar dat zou uiteraard vanaf aankoop moeten tellen.

• Aggressor
L23 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:18:
[...]

Dat is wel vreemd. Je ziet inderdaad hoeveel dagen je nog hebt, maar dat zou uiteraard vanaf aankoop moeten tellen.
Ik heb hem een week geleden gekocht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:10
Aggressor schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:18:
[...]

Ik heb hem een week geleden gekocht..
Dat is vreemd, bij nieuwe Apple producten is het altijd +/- 60 dagen.

Zou even contact opnemen met Apple.
Rivanov schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:55:
Merken jullie ook soms dat het draaien van de Crown niets doet? Je voelt dan ook geen klikjes. Moet dan een keer op de Crown drukken om het weer actief te krijgen.

[Afbeelding]
Kan het zijn dat je ingesteld hebt dat de Crown alleen werkt als het scherm actief is? Zo heb ik het in ieder geval ingesteld. Je kan ook instellen dat het scherm actief wordt als je aan de Crown draait.

Screenshot ziet er raar uit inderdaad. Dat overzicht heeft bij mij een zwarte achtergrond en bij jouw de watchface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
L23 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:20:
[...]

Kan het zijn dat je ingesteld hebt dat de Crown alleen werkt als het scherm actief is? Zo heb ik het in ieder ingesteld. Je kan ook instellen dat het scherm actief wordt als je aan de Crown draait.

Screenshot ziet er raar uit inderdaad. Dat overzicht heeft bij mij een zwarte achtergrond en bij jouw de watchface.
Ja, soms lijkt watchOS wat buggy. Is ook niet continue hoor. En gebeurt ook enkel als er een live activity actief is. Maar nu gaat het gewoon goed.

Wat betreft Crown, dat ga ik even checken!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• alfredpot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 18:46
Hoe is tot nu toe de ervaring van mede tweakers met de zwarte AWU 2 black mbt beschadigen tijdens normaal gebruik?

Kreeg vandaag bericht dat ik mijn abbo kon verlengen. De AWU 2 kost bij kpn 768 euro met e-Sim (dagelijks opzegbaar)

• Aggressor
schumi1986 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:20:
[...]

Ik heb hem de 16e gekocht.
Dat is precies 10 dagen...

Dus dan is het 30 dagen ...

https://forums.macrumors....re-instead-of-60.2405894/

Deze kwam ik ook tegen :)
Ik zal morgen wel ff bellen vragen hoe het zit ...

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Rivanov schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:55:

[Afbeelding]
Welke weer app is dat?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Carrot Weather.

• Rivanov
alfredpot schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:27:
Hoe is tot nu toe de ervaring van mede tweakers met de zwarte AWU 2 black mbt beschadigen tijdens normaal gebruik?

Kreeg vandaag bericht dat ik mijn abbo kon verlengen. De AWU 2 kost bij kpn 768 euro met e-Sim (dagelijks opzegbaar)
Nul beschadiging.

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:31

_AN

Geen beschadiging. Ben wel wat voorzichtig na de berichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:12
_AN schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:15:
[...]

Ik dacht gelijk maar even testen, en ramde de watch tegen een muur aan maar geen beschadigingen.
_AN schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:15:
[...]

Lukt het dan nog wel om er mee te sporten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:31

_AN

L23 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:35:
[...]

Lukt het dan nog wel om er mee te sporten?
Gekheid natuurlijk. Ik doe er gewoon alles mee. Maar elke keer dat ik stoot, kijk ik wel of er geen beschadiging is. Duurt waarschijnlijk nog een week en heb ik dat ook niet meer. Maar dat had ik niet met mijn vorige AWU. Toen was er eerder sprake van schade aan de muur. :+

[ Voor 8% gewijzigd door _AN op 26-09-2024 22:53 ]

_AN schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:52:
[...]

Gekheid natuurlijk. Ik doe er gewoon alles mee. Maar elke keer dat ik stoot, kijk ik wel of er geen beschadiging is. Duurt waarschijnlijk nog een week en heb ik dat ook niet meer. Maar dat had ik niet met mijn vorige AWU. Toen was er eerder sprake van schade aan de muur. :+
Gelukkig maar :P Ja ook al ben je er voorzichtig mee, op onverwachte momenten sla je het toch ergens tegenaan. Ik was ook geen horloge meer gewend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronbont
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-09 11:16
Ik heb met mijn zwarte ultra 2 al een paar trail runs gelopen, ook 1 keer onderuit op een smal zandpad in het bos! Niks geen beschadigingen! Dus doe gewoon je ding! Heb wel AppleCare+ just in case 🤞

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
schumi1986 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:20:
[...]

Ik heb net een update gehad van 1.8gb
Nu staat er wel 60 dagen.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:59

Draag hem gewoon net zo als anders ook, niet overdreven voorzichtig mee (al ben ik wel zuinig op mijn spullen), maar hier geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
Nu heb ik een hardlooproute uitgestippeld op de iPhone in de Maps app. Deze is vervolgens eenvoudig te laden in de Maps app op de AWU:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTXYEYZEhBIxSveg-kT-zL1fQ1Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qzRv1kUVfXLput66DyzO22kc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnOt6vceXApe8xPpVMK8UNeMt7E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v48LAE9K0SzVvQzai0t56NGs.png?f=user_large

Nu hoop ik dus dat ik het kan laten navigeren terwijl tijdens de run de Workout app actief is. Dus zowel pace notificaties van Workout als navigatie notificaties van Maps ontvangen. Het creëren van routes in Maps is sowieso nieuw. Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:52
Dennisweb schreef op donderdag 26 september 2024 @ 23:38:
[...]

Draag hem gewoon net zo als anders ook, niet overdreven voorzichtig mee (al ben ik wel zuinig op mijn spullen), maar hier geen problemen.
Hier inmiddels ook een AW Ultra 2 black besteld en die komt vandaag binnen. Ik ga hem gewoon gebruiken zoals elke andere AW en als ie een beschadiging oploopt dan heb ik pech. Ik ga niet bekrompen leven en ik zal je vertellen dat mijn spullen altijd er erg goed (onderhouden) uitzien tijdens verkoop. Bovendien neem ik altijd AC+ op mijn AW. Echter nog nooit gebruik van hoeven maken mbt schade, wel een defect aan de ECG. Dan is Express Replacement super.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22

JSchut

.....

Ik sloeg mijn AWU2 black ook de eerst dag dat ik hem omhad tegen een stalen hek bij voetbal :P
Gelukkig ook niets te zien. Twijfel wel nog om alsnog Apple Care af te sluiten. Just in case. Nog 53 dagen om te twijfelen ;)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
JSchut schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:06:
Ik sloeg mijn AWU2 black ook de eerst dag dat ik hem omhad tegen een stalen hek bij voetbal :P
Gelukkig ook niets te zien. Twijfel wel nog om alsnog Apple Care af te sluiten. Just in case. Nog 53 dagen om te twijfelen ;)
Ik zou het doen voor je gemoedsrust. Ik doe alles met de AW dus het geeft me gewoon een bepaalde rust. Niet alleen voor schade, maar ook voor defecten. Ik ben normaal niet van het oververzekeren, want voor mij is alles makkelijk te vervangen. Alleen dit vind ik erg prettig en comfort mag ook wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:01
SambalBij schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:14:
Hmm geen idee wat dit ineens moet voorstellen...
Watch gisterenavond op de oplader gehangen tot hij vol was. Vannacht om gehad, vanmorgen tussen wakker worden en de deur uit gaan nog weer even opgeladen.
(Toen dacht ik al dat hij relatief leeg was; gisterennacht zelfde gedaan, toen had hij in de ochtend nog 93%, vanmorgen maar 79%)

Net ineens notificatie nog 10% accu...

[Afbeelding]

Heb hem net al even opnieuw opgestart maar nu, 10 minuten na die screenshot, nog 6% over... :?

Op mijn telefoon kan ik zo'n lijstje zien 'battery usage by app' maar weet iemand of dat voor de watch ook kan? In de watch app op de telefoon kan ik heel de batterij zaken niet vinden, alleen in de settings app op de watch zelf, en daar staat niet veel meer dan in die screenshot...

Niks gewijzigd verder gisteren qua settings. Enige afwijkende was dat ik gisterenavond naar de bioscoop was, en de watch dus in de theater/bioscoop stand had gezet en daarna weer uit gehaald.
Mijn series 10 lte lijkt ook ineens snel leeg te lopen. Niet zo snel als die van jou, maar veel sneller dan gebruikelijk.
Gisterochtend volledig opgeladen rond 8 uur, en om 19:00 uur had hij nog maar 20%.
Voor bed opgeladen, en vannacht 20% eraf.
Tijdens het douchen weer opgeladen, en na 3 uur staat hij op 72%..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
bleekie schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:13:
[...]

Mijn series 10 lte lijkt ook ineens snel leeg te lopen. Niet zo snel als die van jou, maar veel sneller dan gebruikelijk.
Gisterochtend volledig opgeladen rond 8 uur, en om 19:00 uur had hij nog maar 20%.
Voor bed opgeladen, en vannacht 20% eraf.
Tijdens het douchen weer opgeladen, en na 3 uur staat hij op 72%..
Lees hier comments: https://www.reddit.com/r/..._battery_life_is_amazing/ bekend probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Batterij was hier top, tot gistermiddag. Toen was die ineens nog maar 33% en normaliter zit ik dan op 70%. Dus er is iets wat slurpt, maar heb hem nu even uitgedaan. Hopelijk doet dit weer wonderen. Sowieso elke dag even uit doen is vaak verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Ja lijkt idd een universeel probleem te zijn; mogelijk te maken met of die music detection mocht die aan staan, of live activities in die widget stack.

https://discussions.apple.com/thread/255760492?sortBy=rank
https://www.reddit.com/r/.../series_10_battery_drain/
https://www.reddit.com/r/...ry_draining_very_quickly/

Ik heb overigens die van mij (niet eens vanwege deze issue) gisterenmiddag toch geretourneerd... Ik ga er tóch nog even langer over nadenken en wellicht even doorsparen voor toch een U2 (zwart of natural afhankelijk van hoe de zwarte er bij reviewers uit ziet na een maandje gebruik ofzoiets)
Vond de S10 zeker erg mooi, maar toch eigenlijk niet bijna 500 euro mooier dan de S7 :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
SambalBij schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:57:
[...]

Ja lijkt idd een universeel probleem te zijn; mogelijk te maken met of die music detection mocht die aan staan, of live activities in die widget stack.

Ik heb overigens die van mij (niet eens vanwege deze issue) gisterenmiddag toch geretourneerd... Ik ga er tóch nog even langer over nadenken en wellicht even doorsparen voor toch een U2 (zwart of natural afhankelijk van hoe de zwarte er bij reviewers uit ziet na een maandje gebruik ofzoiets)
Vond de S10 zeker erg mooi, maar toch eigenlijk niet bijna 500 euro mooier dan de S7 :)
Die van mij gaat waarschijnlijk ook terug en daarvoor komt de Ultra 2 Black in de plaats. Ik hou mijn S7 er wel naast. Als de Ultra mij niet bevalt dan hou ik deze. Alle nieuwe snufjes vind ik wel fijn om te hebben. Bedoeling bij mij is eigenlijk: Ultra 2 en de analoge Big Bell weer afwisselen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Redondo1982 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:29:
[...]

Die van mij gaat waarschijnlijk ook terug en daarvoor komt de Ultra 2 Black in de plaats. Ik hou mijn S7 er wel naast. Als de Ultra mij niet bevalt dan hou ik deze. Alle nieuwe snufjes vind ik wel fijn om te hebben. Bedoeling bij mij is eigenlijk: Ultra 2 en de analoge Big Bell weer afwisselen haha.
Herkenbaar. Hier sinds vorige week de Ultra 2 black, maar nog veel de S6 gebruikt aangezien we aan het slopen zijn. Bespaar ik de ultra U2B liever nog even.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 11:43
SambalBij schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:57:
[...]

Wat is eigenlijk het idee van die music detection? Ik heb het een dag aangehad, maar zag niet wat het nut er van was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:29:
[...]

@SambalBij

Mijn s10 komt net binnen :) Dit is mijn eerste apple watch ooit, vond de Ultra te groot en eigenlijk ook te duur. Voor mij is de upgrade van bijna 500 euro het wel waard vanaf niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

BarendBotje schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:04:
[...]

@SambalBij

Mijn s10 komt net binnen :) Dit is mijn eerste apple watch ooit, vond de Ultra te groot en eigenlijk ook te duur. Voor mij is de upgrade van bijna 500 euro het wel waard vanaf niks :)
Ja dan is het wat anders natuurlijk :)

Komende vanaf de S7; Ja de S10 is ietsje groter, ietsje platter, heeft een paar meer (nice-to-have, niet need-to-have) features, maar allemaal geen werelden van verschil met de S7.
(Eventueel later naar de Ultra2, ander design, ander materiaal, cellular, dubbele accuduur... Dát is wel een echte upgrade)

Veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
SambalBij schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:09:
[...]

Ja dan is het wat anders natuurlijk :)

Komende vanaf de S7; Ja de S10 is ietsje groter, ietsje platter, heeft een paar meer (nice-to-have, niet need-to-have) features, maar allemaal geen werelden van verschil met de S7.
(Eventueel later naar de Ultra2, ander design, ander materiaal, cellular, dubbele accuduur... Dát is wel een echte upgrade)

Veel plezier er mee!
Thanks! Enige reden om ultra te nemen was voor mij de batterij. Echter kan ik mijzelf dat niet verkopen voor de dubbele prijs! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Ik heb nu twee Apple Watch series 10 gitzwart waarbij de Digital Crown op sommige momenten ineens heel stroef loopt. Bij de eerste een weekje aangekeken in de hoop dat het zichzelf zou oplossen door gebruik. Vandaag de tweede ontvangen en exact hetzelfde probleem.

Gekke is dat ik af en toe gewoon meerdere rondjes aan de Digital Crown kan draaien zonder problemen en dan loopt ie ineens “vast”. Lijkt alleen bij het scrollen naar beneden.

Ik kom van een series 5, waarbij ik dit alleen weleens bij vuil gemerkt heb, maar dat kan bij twee nieuwe watches natuurlijk niet het geval zijn.

Meer mensen die hier last van hebben of van gehoord hebben?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:12
Dacht eerst dat de UW2 te groot zou zijn, maar het went snel en wat een heerlijk apparaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
glnk schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 02:46:
Nu heb ik een hardlooproute uitgestippeld op de iPhone in de Maps app. Deze is vervolgens eenvoudig te laden in de Maps app op de AWU:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu hoop ik dus dat ik het kan laten navigeren terwijl tijdens de run de Workout app actief is. Dus zowel pace notificaties van Workout als navigatie notificaties van Maps ontvangen. Het creëren van routes in Maps is sowieso nieuw. Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Geen ervaring mee, dus ben benieuwd.

Ik zie wel in de Workout app zelf "Race Route" waarbij je eerder gelopen routes kan hardlopen, tijdens het hardlopen een vergelijking ziet en een melding krijgt als je van die route afwijkt.

https://support.apple.com/en-za/118231

Bij twee apps ben ik benieuwd of je van beiden meldingen blijft krijgen. Qua actieve app moet je in ieder geval even kijken bij Settings > General > Return to Clock. De Apple Watch gaat automatisch terug naar de actieve app. Moet je even kijken of dit bij Maps uitstaat en bij Workout aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:52
voor mij even voor de zekerheid.
Zit in de AW10 nu wel een werkende bloedzuurstof meter en werkt deze ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

zeve schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:38:
voor mij even voor de zekerheid.
Zit in de AW10 nu wel een werkende bloedzuurstof meter en werkt deze ook?
Ja

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Repsect schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:11:
Ik heb nu twee Apple Watch series 10 gitzwart waarbij de Digital Crown op sommige momenten ineens heel stroef loopt. Bij de eerste een weekje aangekeken in de hoop dat het zichzelf zou oplossen door gebruik. Vandaag de tweede ontvangen en exact hetzelfde probleem.

Gekke is dat ik af en toe gewoon meerdere rondjes aan de Digital Crown kan draaien zonder problemen en dan loopt ie ineens “vast”. Lijkt alleen bij het scrollen naar beneden.

Ik kom van een series 5, waarbij ik dit alleen weleens bij vuil gemerkt heb, maar dat kan bij twee nieuwe watches natuurlijk niet het geval zijn.

Het is niet zo dat op die sommige momenten de Crown tegen je huid of kleding aanloopt (ik draag de Crown richting de mouw) en dat mogelijk niet door hebt? In ieder geval apart dat het meerdere rondjes goed kan gaan en dat je het nu ervaart op twee verschillende apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
L23 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:34:
[...]

Ik zie wel in de Workout app zelf "Race Route" waarbij je eerder gelopen routes kan hardlopen, tijdens het hardlopen een vergelijking ziet en een melding krijgt als je van die route afwijkt.

https://support.apple.com/en-za/118231

Bij twee apps ben ik benieuwd of je van beiden meldingen blijft krijgen. Qua actieve app moet je in ieder geval even kijken bij Settings > General > Return to Clock. De Apple Watch gaat automatisch terug naar de actieve app. Moet je even kijken of dit bij Maps uitstaat en bij Workout aan.
"Race route" zag ik inderdaad. Geen idee hoe ik daar controle over krijg overigens. Ik zie alleen mijn 5K tempo route terug. Misschien komt dat pas na 2x hetzelfde rondje te rennen?

Hardlopen wordt niks vandaag dus het testen moet nog even wachten. Wat een hondenweer :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
glnk schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:27:
[...]

"Race route" zag ik inderdaad. Geen idee hoe ik daar controle over krijg overigens. Ik zie alleen mijn 5K tempo route terug. Misschien komt dat pas na 2x hetzelfde rondje te rennen?

Hardlopen wordt niks vandaag dus het testen moet nog even wachten. Wat een hondenweer :|
Ik las dat afhankelijk waar je bent andere routes terugziet. Dus in de buurt van de eerder gelopen routes zie je dan die routes waar je tegen kan racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
L23 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:40:
[...]

Het is niet zo dat op die sommige momenten de Crown tegen je huid of kleding aanloopt (ik draag de Crown richting de mouw) en dat mogelijk niet door hebt? In ieder geval apart dat het meerdere rondjes goed kan gaan en dat je het nu ervaart op twee verschillende apparaten.
Nee, dat is helaas niet zo. Ik draag sowieso de crown richting mijn hand, waarbij de kans natuurlijk al een stuk kleiner wordt dat ie ergens tegenaan loopt.

EDIT: Misschien is het toch wel dat ie vast loopt op m’n pols. Mijn schakelband zit ook vrij strak (schakeltje erbij is weer te los). Ik ga er extra op letten!

[ Voor 12% gewijzigd door Repsect op 27-09-2024 20:38 ]

Signature

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:54
Heb de u2 binnen en er zijn vergeleken bij mijn vorige horloge toch weer een aantal nieuwe complicaties.
Weet iemand ergens een volledige lijst te vinden van alle beschikbare complicaties en een beschrijving daarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 12:26
Mausssie schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:23:
Heb de u2 binnen en er zijn vergeleken bij mijn vorige horloge toch weer een aantal nieuwe complicaties.
Weet iemand ergens een volledige lijst te vinden van alle beschikbare complicaties en een beschrijving daarvan?
https://support.apple.com...ltra/apde9218b440/watchos
https://support.apple.com...atch/apde9218b440/watchos

[ Voor 7% gewijzigd door TR1969 op 28-09-2024 11:05 ]

• Mausssie
Die pagina had ik ook zelf gevonden, maar daar staat geen uitleg/beschrijving van de complicaties.

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 12:26
Mausssie schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:14:
[...]

Die pagina had ik ook zelf gevonden, maar daar staat geen uitleg/beschrijving van de complicaties.
Als je bij de apps kijkt in de handleiding, staat uitgelegd wat welke app (complicatie) doet.
Third Party complicaties staan hier uiteraard niet bij.

https://support.apple.com...ltra/apde9218b440/watchos

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:53
Redondo1982 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:31:
Batterij was hier top, tot gistermiddag. Toen was die ineens nog maar 33% en normaliter zit ik dan op 70%. Dus er is iets wat slurpt, maar heb hem nu even uitgedaan. Hopelijk doet dit weer wonderen. Sowieso elke dag even uit doen is vaak verstandig.
Waarom zou je hem uit doen?
Hier staat de aw 24/7 aan en zou niet weten waarom ik hem uit moet zetten?

• Roos79
Repsect schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:11:

Klinkt meer alsof hij tegen kleding of huid vast loopt.

• Redondo1982
Roos79 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 16:34:
[...]

Omdat het weleens onverklaarbare issues oplost, zoals ook gezegd werd in dat Reddit topic. Bij mij heeft dat ook al vaker eea opgelost, zo gek is dat niet hoor. Laatste voorbeeld is dus de batterij, die acteert nu weer normaal. Voorbeeld hiervoor is dat ik mijn Odido e-sim niet over kreeg van mijn oude AW naar mijn nieuwe. Die bleef hangen en werd niet zichtbaar. Even AW en iPhone opnieuw opgestart en voila, alles was binnen mum van tijd ingeregeld.

Daarom dus. Jij hoeft het niet te doen, voor mij werkt het iig sowieso met bepaalde issues. Het is nu ook weer geen S0 die ik ook heb gehad, waarbij de opstart op een gegeven moment minuten duurde.

• ronbont
[...]

Gisteren wou mijn ultra 2 zwart niet meer laden, of ik hem nu via bijgeleverde kabel of via de anker kubus wou laden, er gebeurde niets! Nadat ik hem uit zette en aansloot op de stroom deed ie het weer!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

[...]

Ondanks dat hij om je pols zit, is het ding ook gewoon maar een computer.
En stap 1 bij welke computerproblemen dan ook is "Heb je hem al uit en aan gezet?"

Dus zolang hij het doet prima, maar doet hij iets niet helemaal lekker, of anders dan anders? Eerst opnieuw opstarten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
SambalBij schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:50:
[...]

Ondanks dat hij om je pols zit, is het ding ook gewoon maar een computer.
En stap 1 bij welke computerproblemen dan ook is "Heb je hem al uit en aan gezet?"

Dus zolang hij het doet prima, maar doet hij iets niet helemaal lekker, of anders dan anders? Eerst opnieuw opstarten :)
Dat snap ik helemaal bij een probleem maar elke dag even uit zetten waarom zou je dat doen?

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Roos79 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:02:
[...]

Dat snap ik helemaal bij een probleem maar elke dag even uit zetten waarom zou je dat doen?
Ik had in het eerdere bericht de regel over dagelijks rebooten gemist :)
Wat een reden kan zijn; Ondanks dat Apple het afsluiten van achtergrond apps redelijk op orde heeft, kan het toch soms eens gebeuren dat apps toch op de achtergrond actief blijven, met verminderde accuduur tot gevolg. Je kunt de keuze maken om periodiek eens opnieuw op te starten om alles weer leeg en schoon te hebben, maar dat dagelijks doen is inderdaad wel wat erg vaak, hoewel het ook weer geen kwaad kan :)

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:01
Bij mij lijkt het uitzetten van muziekdetectie het batterij gebruik wel geholpen te hebben (of het opnieuw opstarten, want dat heb ik ook gedaan). Nu 13% eraf in 5 uur, dus dat is helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
L23 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:34:
[...]

...
Vandaag getest en het werk precies zoals verwacht, supergoed dus. Terwijl de Workout app actief is onder het lopen krijg je navigatiepijlen met audio notificatie op de juiste punten. En als je van de route afwijkt en verderop weer op het juiste pad komt dan gaat het verder vanuit dat punt. Dus geen gezeik dat je terug moet lopen. Alleen routes plannen onder viaducten gaat nog niet goed. Apple Maps issue. Maar positief verrast dus O+

[ Voor 30% gewijzigd door glnk op 28-09-2024 21:35 ]

glnk schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:34:
[...]

Vandaag getest en het werk precies zoals verwacht, supergoed dus. Terwijl de Workout app actief is onder het lopen krijg je navigatiepijlen met audio notificatie op de juiste punten. En als je van de route afwijkt en verderop weer op het juiste pad komt dan gaat het verder vanuit dat punt. Dus geen gezeik dat je terug moet lopen. Alleen routes plannen onder viaducten gaat nog niet goed. Apple Maps issue. Maar positief verrast dus O+
Gaat de audio van Maps en Workout door elkaar heen?

Ik ben niet zo bekend met hardlopen met de workout app. Ik gebruik de Runkeeper app en die geeft elke 5 minuten een update met de tijd, afstand en gemiddeld tempo.

Klinkt goed, lijkt me voor fietsen wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:29
Ik hoop dat Spotify snel double tap functie gaat toevoegen op de Apple Watch. En dan met name om nummers te skippen. Lijkt me een handige functie..

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Roos79 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:02:
[...]

Om problemen/issues te voorkomen |:(

Je hoeft het niet te doen. Het is geen verwijt ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
L23 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:52:
[...]

Gaat de audio van Maps en Workout door elkaar heen?

Ik ben niet zo bekend met hardlopen met de workout app. Ik gebruik de Runkeeper app en die geeft elke 5 minuten een update met de tijd, afstand en gemiddeld tempo.

Klinkt goed, lijkt me voor fietsen wel handig.
Ja audio notificaties in sequentie. En graphics/pijlen als overlay voor de afslagen. Keert daarna weer terug naar het Workout display. Runkeeper ken ik niet. Zie nu ook niet in waarom ik die zou gebruiken. Met de Workout app kun je ook de interval kiezen: ik doe om de 500m pace etc. Hartslag meldingen zodra ik in of uit een vooraf ingestelde zone kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
Weet iemand of je bij de ultra het ook zo kan instellen dat je een workout stopt dmv het indrukken van de action button?
Ik kan wel instellen dat de workout wordt gestart als ik op de action button druk, maar druk ik nogmaals op de action button wordt er een markering geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mausssie schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:02:
Weet iemand of je bij de ultra het ook zo kan instellen dat je een workout stopt dmv het indrukken van de action button?
Ik kan wel instellen dat de workout wordt gestart als ik op de action button druk, maar druk ik nogmaals op de action button wordt er een markering geplaatst.
Je kan door de action button en de knop aan de andere kant tegelijk in te drukken de workout pauseren. Workout stoppen kan niet via de knoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22

JSchut

.....

Mausssie schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:02:
Niet met de standaard Workout app voor zover ik weet. Ik gebruik Workoutdoors. Hier kun je het zelf instellen. Ik heb hier action button voor start/pauze/resume. En action button + side button om te stoppen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 15:57

ericplan

5180 Wp PV

@L23 Welke combinatie gebruik jij precies? Ik gebruik Runkeeper op de AW10, muziek van Spotify en een Aftershokz aeropex. Bij mij werken de audio cues alleen als er geen muziek aan is.

De workout-app is best informatief, misschien wel beter dan Runkeeper. Maar 13 jaar hardloop- en fietshistorie wegdoen?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
Dank voor de reacties, ik zal eens kijken naar workoutdoors.
Wel een rare keuze van Apple om het niet mogelijk te maken, dat je een workout kan stoppen met alleen de action button.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:41
Mausssie schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:59:
Dank voor de reacties, ik zal eens kijken naar workoutdoors.
Wel een rare keuze van Apple om het niet mogelijk te maken, dat je een workout kan stoppen met alleen de action button.
Waarom zou dat niet kunnen. Zet een opdracht onder de action button wat de workout stopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2ZgEv1yueU3xVuhehL-oxQai_4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lvARn2Gp46GgtYlQbnNkE0k4.png?f=fotoalbum_large

Ik heb onder mijn action button (ook op m’n iPhone) allemaal afhankelijkheden gemaakt, dat status wordt opgehaald van iets (if then), zodat de knop altijd een logische actie heeft. Ik had al even voor je gekeken, maar zover ik kan zien kun je niet de status ophalen of je een workout aan het doen bent, dus dat is dan de enige actie.

[ Voor 22% gewijzigd door Froggle op 29-09-2024 11:05 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ericplan schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:40:
@L23 Welke combinatie gebruik jij precies? Ik gebruik Runkeeper op de AW10, muziek van Spotify en een Aftershokz aeropex. Bij mij werken de audio cues alleen als er geen muziek aan is.

De workout-app is best informatief, misschien wel beter dan Runkeeper. Maar 13 jaar hardloop- en fietshistorie wegdoen?
Ik gebruik Runkeeper op de Ultra 2, muziek van iTunes/Apple Music en de AirPods 3. Audio cues werken met iTunes/Apple Music wel. Maar ik merk de laatste tijd dat ik het tijdens het hardlopen ook wel heerlijk vind om zonder muziek te lopen en dan hoor ik de audio cues via de luidspreker van de Apple Watch zelf. Ik gebruik de AirPods voornamelijk tijdens fitness.

Ik raad Runkeeper verder ook niet aan. Al vind ik het een prima Apple Watch app. Er zijn gegarandeerd betere apps. De Workout app van Apple zelf is verder ook prima, maar als je meer wilt mogelijk wat beperkt. Ik vind het handig/leuk om bij te houden hoeveel kilometer mijn schoenen er op hebben zitten. En ik vind het ook zonde om hardloophistorie sinds 2008 weg te doen. Voor alle andere sportactiviteiten gebruik ik de Workout app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Froggle schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:43:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen. Zet een opdracht onder de action button wat de workout stopt.

[Afbeelding]

Ik heb onder mijn action button (ook op m’n iPhone) allemaal afhankelijkheden gemaakt, dat status wordt opgehaald van iets (if then), zodat de knop altijd een logische actie heeft. Ik had al even voor je gekeken, maar zover ik kan zien kun je niet de status ophalen of je een workout aan het doen bent, dus dat is dan de enige actie.
Aan Shortcuts had ik even niet gedacht. Het zou handig zijn als je via Quick Switch meerdere soorten Shortcut acties kan kiezen. Ik gebruik de Shortcuts al voor iets anders. En ik begrijp uit jouw conclusie dat de status ophalen of je een workout aan het doen bent niet mogelijk is dus dat is ook geen optie.

Maar goed, de opties zijn sowieso wat beperkt. Als de Action button op iets anders ingesteld staat dan Workout dan kan je in de Workout app de activiteit ook niet starten. Ik zou het handiger vinden als de Action button altijd de workout start als je een activiteit klaar hebt staan.

Moet wel zeggen dat ik het pauzeren inplaats van stoppen eigenlijk wel prima vind. Dan is het niet definitief en kan je de activiteit altijd nog hervatten. En anders kan je na het pauzeren rustig een moment zoeken dat je wel kan swipen om de activiteit te stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:41
L23 schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:13:
[...]

Aan Shortcuts had ik even niet gedacht. Het zou handig zijn als je via Quick Switch meerdere soorten Shortcut acties kan kiezen. Ik gebruik de Shortcuts al voor iets anders. En ik begrijp uit jouw conclusie dat de status ophalen of je een workout aan het doen bent niet mogelijk is dus dat is ook geen optie.

Maar goed, de opties zijn sowieso wat beperkt. Als de Action button op iets anders ingesteld staat dan Workout dan kan je in de Workout app de activiteit ook niet starten. Ik zou het handiger vinden als de Action button altijd de workout start als je een activiteit klaar hebt staan.

Moet wel zeggen dat ik het pauzeren inplaats van stoppen eigenlijk wel prima vind. Dan is het niet definitief en kan je de activiteit altijd nog hervatten. En anders kan je na het pauzeren rustig een moment zoeken dat je wel kan swipen om de activiteit te stoppen.
Er is wel een manier om de status te achterhalen. Als je een focus aanmaakt voor Training en deze laat inschakelen met een work-out, dan kun je dat gebruiken om de actie knop te stoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Pbh9hy8RZB37zZc3O3Mzbcrf5U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aGq2DLiN58P4ZOglZY721oEl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Froggle op 29-09-2024 12:37 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online

mv1

Ik ben na een lange tijd geen Apple Watch te hebben gehad, weer aan het nadenken om de series 10 aan te schaffen.

Wie van jullie heeft de cellular variant en hoe vaak maak je er gebruik van?

Ik ben van plan om met de Watch te gaan hardlopen en nog wat gezondheids dingen te gaan meten.
Verder zal ik tijdens het hardlopen muziek willen luisteren op mijn AirPods Pro 2.
Ben hierdoor aan het twijfelen of ik het dan via cellular ga streamen, of ik m’n muziek op de Watch zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mv1 schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:24:
Ik ben na een lange tijd geen Apple Watch te hebben gehad, weer aan het nadenken om de series 10 aan te schaffen.

Ik ben van plan om met de Watch te gaan hardlopen en nog wat gezondheids dingen te gaan meten.
Verder zal ik tijdens het hardlopen muziek willen luisteren op mijn AirPods Pro 2.
Ben hierdoor aan het twijfelen of ik het dan via cellular ga streamen, of ik m’n muziek op de Watch zet.
Als je in dit topic zoekt op cellular of internet kom je een boel ervaringen tegen.

Ik ben zelf voor de Ultra 2 gegaan en die was bij Odido 120 euro goedkoper dan bij Apple en ik betaal nu 5 euro per maand voor cellular wat ik elke maand zou kunnen stopzetten. Dus ik dacht: Waarom niet? Maar afhankelijk van het Series 10 model mogelijk een heel ander verhaal.

Ik vind 5 euro per maand nou niet veel geld, maar maak er naar mijn idee ook niet veel gebruik van. Het is vooral gemak en je bent minder afhankelijk van je iPhone omdat je die eventueel thuis kan laten. Dat doe ik regelmatig als ik boodschappen doe of ga fitnessen. Maar bij fitness kan ik gebruik maken van de wifi. Laatst ook een keer een rondje van 60 km gefietst zonder iPhone op zak en toen vond ik het wel handig dat ik internet bij de hand had, maar dat zijn van die sporadische momenten.

Puur voor hardlopen vind ik het weinig toevoegen. Muziek kan je inderdaad op de Apple Watch downloaden. Notificaties/berichtjes vind ik tijden het hardlopen eerder storend dan een voordeel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Nu online

mv1

L23 schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:09:
[...]

Als je in dit topic zoekt op cellular of internet kom je een boel ervaringen tegen.

Ik ben zelf voor de Ultra 2 gegaan en die was bij Odido 120 euro goedkoper dan bij Apple en ik betaal nu 5 euro per maand voor cellular wat ik elke maand zou kunnen stopzetten. Dus ik dacht: Waarom niet? Maar afhankelijk van het Series 10 model mogelijk een heel ander verhaal.

Ik vind 5 euro per maand nou niet veel geld, maar maak er naar mijn idee ook niet veel gebruik van. Het is vooral gemak en je bent minder afhankelijk van je iPhone omdat je die eventueel thuis kan laten. Dat doe ik regelmatig als ik boodschappen doe of ga fitnessen. Maar bij fitness kan ik gebruik maken van de wifi. Laatst ook een keer een rondje van 60 km gefietst zonder iPhone op zak en toen vond ik het wel handig dat ik internet bij de hand had, maar dat zijn van die sporadische momenten.

Puur voor hardlopen vind ik het weinig toevoegen. Muziek kan je inderdaad op de Apple Watch downloaden. Notificaties/berichtjes vind ik tijden het hardlopen eerder storend dan een voordeel hebben.
Thanks voor je ervaring. Ik vind €5 per maand ook prima te doen, het is alleen meer of ik het echt ga gebruiken of niet.

Heb je m bij Odido in de winkel gekocht of online? Zit toevallig ook bij Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mv1 schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:57:
[...]

Thanks voor je ervaring. Ik vind €5 per maand ook prima te doen, het is alleen meer of ik het echt ga gebruiken of niet.

Heb je m bij Odido in de winkel gekocht of online? Zit toevallig ook bij Odido.
Dat was in maart, maar ik had online besteld en gekozen voor ophalen in de winkel. Thuis bezorgen is denk ik sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 21:11
Bigg Balls schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:31:
[...]

Damn… las je bericht en dacht dit gaat over mij. Twijfelde of ik het op een gegeven moment geschreven had tot ik je username las.

Exact dezelfde situatie qua Watch (inclusief beschadigingen), doe er ook een zweetbandje overheen tijdens basketbal en overweeg ook een titanium.

Je kan hoger springen met de titanium 😉
Het is de Ultra Watch 2 geworden, niet veel duurder, langere accuduur en weer een ander design.

Dinsdag test ik basketbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Nu online

mv1

L23 schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:13:
[...]

Dat was in maart, maar ik had online besteld en gekozen voor ophalen in de winkel. Thuis bezorgen is denk ik sneller.
Ah top! Ga eens even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Sinds ik always on op mn AW9 heb aangezet zit ik met het volgende, en krijg de juiste combinatie niet werkend lijkt het wel;

- als ik meldingen uit zet bij niet optillen pols is alles qua melding wazig, ook als ik tijdens de melding optil.
- als ik dat uitzet krijg ik ook een voorvertoning te zien, en dat wil ik niet (en had ik niet).

Het gekke is dat een wijziging in bovenstaande pas doorgevoerd wordt bij aan/uitzetten.

Ik wil gewoon altijd een scherpe melding zonder voorvertoning.

Iemand de oplossing?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronbont
Iemand een idee waarom als ik hardloop via de standaard workout app mijn scherm steeds terug springt naar de wijzerplaat! Hij monitort de run dan wel, maar steeds op de achtergrond! Dit was eerst niet zo! Gaat om de zwarte ultra 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ronbont schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:47:
Iemand een idee waarom als ik hardloop via de standaard workout app mijn scherm steeds terug springt naar de wijzerplaat! Hij monitort de run dan wel, maar steeds op de achtergrond! Dit was eerst niet zo! Gaat om de zwarte ultra 2
Wat zie je in de instellingen staan? General > Return to Clock > Workout. Mogelijk staat return to app when in session uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronbont
L23 schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:10:
[...]

Wat zie je in de instellingen staan? General > Return to Clock > Workout. Mogelijk staat return to app when in session uit.
Dank u! Stond op altijd, nu dus maar op 1 uur gezet! Toch vreemd, eerder bleef ie gewoon op workout staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronbont schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:18:
[...]

Dank u! Stond op altijd, nu dus maar op 1 uur gezet! Toch vreemd, eerder bleef ie gewoon op workout staan!
Ik bedoelde nog een stap verder, bij de apps waar Workout staat. Dat zou namelijk bij een workout sessie die terug naar de klok moeten negeren. Maar op 1 uur zal ook helpen als je binnen een uur klaar bent met hardlopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:26
mv1 schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:24:

Ik heb nu sinds een week de watch 10 met cellular. De multisim wordt betaald door mijn werk dus ik heb geen extra kosten.

Ik heb hiervoor gekozen om de telefoon minder te gebruiken maar wel bereikbaar te zijn.
Thuis leg ik nu de telefoon weg, en de watch is nu ook mijn wekker.

Ik loop drie keer per week hard en vind het top dat ik zonder telefoon kan hardlopen. Ik heb goedkope Lenovo sport oordopjes met bluetooth (Lenovo Lp75 ) en die koppelen naadloos met mijn apple watch wanneer ik ze uit het doosje haal. Erg content mee. Streamen met Spotify werkt perfect en ik vind het handig dat ik niets hoef te downloaden. downloaden is natuurlijk ook een prima optie.

De watch is tevens een sleutel voor mijn Tesla, dus dat is een extra pluspunt.
Ik hardloop in het bos op 5 minuten rijden. Het is erg handig dat met alleen mijn watch alles werkt.

Je mist ook wel dingen zonder telefoon zoals even snel een foto maken of whatsapp.
Ik heb nu via een beta whatsapp via de watch, maar ben er niet van overtuigd.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomas_ op 30-09-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:44
L23 schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:58:
[...]

Ik raad Runkeeper verder ook niet aan. Al vind ik het een prima Apple Watch app. Er zijn gegarandeerd betere apps. De Workout app van Apple zelf is verder ook prima, maar als je meer wilt mogelijk wat beperkt. Ik vind het handig/leuk om bij te houden hoeveel kilometer mijn schoenen er op hebben zitten. En ik vind het ook zonde om hardloophistorie sinds 2008 weg te doen. Voor alle andere sportactiviteiten gebruik ik de Workout app.
Ik heb ooit een keer alle historie van Runkeeper naar Strava verhuisd met RunGap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Nu online

mv1

Tomas_ schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:14:
[...]

Ik heb nu sinds een week de watch 10 met cellular. De multisim wordt betaald door mijn werk dus ik heb geen extra kosten.

Ik heb hiervoor gekozen om de telefoon minder te gebruiken maar wel bereikbaar te zijn.
Thuis leg ik nu de telefoon weg, en de watch is nu ook mijn wekker.

Ik loop drie keer per week hard en vind het top dat ik zonder telefoon kan hardlopen. Ik heb goedkope Lenovo sport oordopjes met bluetooth (Lenovo Lp75 ) en die koppelen naadloos met mijn apple watch wanneer ik ze uit het doosje haal. Erg content mee. Streamen met Spotify werkt perfect en ik vind het handig dat ik niets hoef te downloaden. downloaden is natuurlijk ook een prima optie.

De watch is tevens een sleutel voor mijn Tesla, dus dat is een extra pluspunt.
Ik hardloop in het bos op 5 minuten rijden. Het is erg handig dat met alleen mijn watch alles werkt.

Je mist ook wel dingen zonder telefoon zoals even snel een foto maken of whatsapp.
Ik heb nu via een beta whatsapp via de watch, maar ben er niet van overtuigd.
Bedankt voor je antwoord! Denk dat ik dan toch voor de Cellular optie ga, om wat vrijer te zijn in of ik wel of niet zonder telefoon op pad ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1Mark schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:00:
[...]

Ik heb ooit een keer alle historie van Runkeeper naar Strava verhuisd met RunGap
Zou ik kunnen doen, maar dan gebruik ik weer een andere app. Ik ben tevreden met Runkeeper. Maar ben me er van bewust dat er betere/meer populaire apps zijn. Ik ben eerder geneigd om over te stappen naar de standaard Workout app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik heb mijn order van de AWU2 geannuleerd. Ding is echt te zwaar en lomp om de pols, in het weekend even getest in de winkel. Ik hou dus mijn S10 Leisteen, want dat ding zit fantastisch om de pols. Veel van hetzelfde, dat wel haha.

[ Voor 9% gewijzigd door Redondo1982 op 30-09-2024 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:18
L23 schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:36:
[...]

Zou ik kunnen doen, maar dan gebruik ik weer een andere app. Ik ben tevreden met Runkeeper. Maar ben me er van bewust dat er betere/meer populaire apps zijn. Ik ben eerder geneigd om over te stappen naar de standaard Workout app.
Ik gebruikte in het begin (toen dat nog een fatsoenlijke app was) Nike run club. Die zette alles ook in apple conditie/health zeg maar. Op een bepaald moment heb ik met rungap mijn geschiedenis naar strava gezet. Sindsdien gebruik ik Apple workouts en importeer ik dingen naar strava (je kan ook instellen dat strava dat automatisch doet, maar ik wil alleen mijn hardloop-workouts naar strava en strava kan dat niet filteren, helaas)

Edit: O wacht. Ik las verkeerd. Ik dacht dat je naar strava wilde, maar dat wil je juist niet. Laat maar :P In ieder geval kan je volgens mij vrij makkelijk naar de standaard workout app toch? Want neem aan dat runkeeper ook alles in apple health zet? Dus dan ben je op zich geen geschiedenis kwijt.

[ Voor 15% gewijzigd door Prullenbak84 op 30-09-2024 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prullenbak84 schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:26:
[...]

Ik gebruikte in het begin (toen dat nog een fatsoenlijke app was) Nike run club. Die zette alles ook in apple conditie/health zeg maar. Op een bepaald moment heb ik met rungap mijn geschiedenis naar strava gezet. Sindsdien gebruik ik Apple workouts en importeer ik dingen naar strava (je kan ook instellen dat strava dat automatisch doet, maar ik wil alleen mijn hardloop-workouts naar strava en strava kan dat niet filteren, helaas)

Edit: O wacht. Ik las verkeerd. Ik dacht dat je naar strava wilde, maar dat wil je juist niet. Laat maar :P In ieder geval kan je volgens mij vrij makkelijk naar de standaard workout app toch? Want neem aan dat runkeeper ook alles in apple health zet? Dus dan ben je op zich geen geschiedenis kwijt.
Maar het is prima zo :p al maken jullie mij ook nieuwsgierig naar Strava. Ik begrijp dat Strava zich voornamelijk qua social media onderscheid?

Ik kan bij Runkeeper niet de standaard Workout app gebruiken op de Apple Watch en dat het dan vervolgens automatisch gesynchroniseerd wordt naar Runkeeper. Importeren kan Runkeeper zelf ook niet. Wel kan ik alles terug zien in de Fitness app op de iPhone als ik de Runkeeper app op de Apple Watch gebruik. Het is/was een prima app, maar lijkt de laatste jaren niet actief ontwikkeld te worden qua features.

Maar ik bouw sinds de Apple Watch ook een geschiedenis (met map data) op in de Workout app. Zou alleen handig zijn als de Workout app ook standaard de kilometers van je schoenen bij houd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronbont
L23 schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:34:
[...]

Maar het is prima zo :p al maken jullie mij ook nieuwsgierig naar Strava. Ik begrijp dat Strava zich voornamelijk qua social media onderscheid?

Ik kan bij Runkeeper niet de standaard Workout app gebruiken op de Apple Watch en dat het dan vervolgens automatisch gesynchroniseerd wordt naar Runkeeper. Importeren kan Runkeeper zelf ook niet. Wel kan ik alles terug zien in de Fitness app op de iPhone als ik de Runkeeper app op de Apple Watch gebruik. Het is/was een prima app, maar lijkt de laatste jaren niet actief ontwikkeld te worden qua features.

Maar ik bouw sinds de Apple Watch ook een geschiedenis (met map data) op in de Workout app. Zou alleen handig zijn als de Workout app ook standaard de kilometers van je schoenen bij houd.
Ik gebruik naast de standaard workout app ook intervals pro! Ideaal voor intervaltraining! Mijn instelling heb ik zo staan dat ik de workouts handmatig naar strava upload! Het bijhouden van de gelopen kilometers doe ik dan via strava!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden:
- 11 dagen lang HRV gedurende de nacht gemeten tussen een Garmin FR165 en AW8
- bij de AW de 2 bekendere apps Athlytic en Bevel (Superset) gebruikt
- overal rMSSD als meetwaarde ingesteld en gemeten van het gemiddelde over de nacht
- AFIB aan (meerdere HRV-metingen per uur)

Garmin en Bevel komen aardig overeen, waarbij de pieken/dalen bij Bevel wat hoger lijken. Athlytic lijkt dezelfde trend te hebben maar dan een dag of 2 later. Puur op gevoel is de meting van Garmin het meest betrouwbaar omdat die wat minder heftig fluctueert en ik toch net wat meer vertrouwen heb in Garmin dan in de developers van de AW apps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPWSHHybAS9S-d6kHunfCJ9g2ng=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7GRBSCJhwvoACaJiRsIVAlKY.png?f=fotoalbum_large
Onderste is Bevel vs Athlytic.

Op basis van deze voorzichtige N=1 zou ik wel de conclusie durven trekken dat de HRV-trendlijn die Bevel produceert een redelijke indicatie is van de HRV-ontwikkeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 01-10-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Bij test metingen komt Apple er meestal beter uit dan Garmin dacht ik, al ontloopt het elkaar niet veel.
Waarom zegt jouw gevoel dan nu Garmin?
Het allerbeste is een borst band natuurlijk en daar is een aw niet mee te vergelijken.

Moet zeggen als ik wel eens een meter om heb (in ziekenhuis) en de aw Watch er naast aan zet klopt het helemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Roos79 op 01-10-2024 08:59 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.