Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:21
Het was een pre productie model. Dus nog niet helemaal representatief. Maar beviel wel goed (komende vanuit een model 3). Wel vond ik voor ons (met drie kleine kids) de bagageruimte wat krap. Mede daarom (en voor de looks) een Capri gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:37

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

jaguarxj16 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:34:
[...]

Tijdens de proefrit hebben wij wel getest met twee kinderstoeltjes links en rechts en zitverhoger in het midden, dat paste. Daarbij geen isofox gebruikt want met 3 op de achterbank past dat eigenlijk in geen een auto.
Een van de minpunten van de Explorer en kindneren achterin is imho dat de achterdeuren niet ver open kunnen en dat er een matige/onhandige instap achterin is. Was voor mij 1 van de redenen om voor een ander merk te kiezen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-10 13:02
Chaoss schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

Een van de minpunten van de Explorer en kindneren achterin is imho dat de achterdeuren niet ver open kunnen en dat er een matige/onhandige instap achterin is. Was voor mij 1 van de redenen om voor een ander merk te kiezen.
ja dat stond inderdaad ook in 1 van de reviews. iemand in deze groep al eens een goede vergelijking gemaakt met de nieuwe Skoda Elroq?

NB. welk merk wordt het nu denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
Chaoss schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

Vond dat zelf wel meevallen. Maar de oudste twee klimmen er toch zelf in. En bij de jongste met zo;n draaistoeltje is het tot nu toe ook op de krapste parkeerplaatsen, waar de deur maar op een kiertje kon gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Martijnvdb schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:00:

NB. welk merk wordt het nu denk je?
Heb inmiddels een Scenic besteld, komt deze maand als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Chaoss schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:11:
[...]

Heb inmiddels een Scenic besteld, komt deze maand als het goed is.
Ah ook mooie bak, wel iets prijziger volgens mij uiteindelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 10:08
Martijnvdb schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Ah ook mooie bak, wel iets prijziger volgens mij uiteindelijk.
Vooral dit, maar ook icm betere betrouwbaarheid (auto privé gekocht) van Ford tov Renault heeft mij inderdaad doen besluiten om juist voor de Explorer EV te gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De Scenic heeft standaard een warmtepompt, als je die bij de Explorer ook aanvinkt liggen de prijzen erg dicht bij elkaar.

Maar de Explorer was wel een fijne auto om te rijden, reed wel erg goed is ook sneller dan de Scenic. Mooi exterieur ook mischien zelfs iets mooier dan de Scenic. Interieur van de Scenic vindt ik dan wel weer een stuk mooier en beter afgewerkt zo ben ik een beetje aan het plussen en minnen geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdw80
Chaoss schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:32:
De Scenic heeft standaard een warmtepompt, als je die bij de Explorer ook aanvinkt liggen de prijzen erg dicht bij elkaar.

Maar de Explorer was wel een fijne auto om te rijden, reed wel erg goed is ook sneller dan de Scenic. Mooi exterieur ook mischien zelfs iets mooier dan de Scenic. Interieur van de Scenic vindt ik dan wel weer een stuk mooier en beter afgewerkt zo ben ik een beetje aan het plussen en minnen geweest.
Snap ik wel hoor, Scenic is verder ook een prima keuze :) Vind de Scenic vooral een stuk mooier van binnen ook!

Warmtepomp was ik nog even goed ingedoken en het voordeel daarvan is volgens mij zeer beperkt,dus die heb ik niet genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 19:35
bdw80 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

Snap ik wel hoor, Scenic is verder ook een prima keuze :) Vind de Scenic vooral een stuk mooier van binnen ook!

Warmtepomp was ik nog even goed ingedoken en het voordeel daarvan is volgens mij zeer beperkt,dus die heb ik niet genomen :)
Warmtepomp is ook voor het energy zuinig precondition van de accu erg nuttig. Onze Megane heeft het ook en wordt wel gebruikt. Maakt wel wat geluid.

Vw groep blijft hameren dat het niet perse nodig is in ons klimaat, ik heb er mijn bedenkingen over en begrijp eerlijk gezegd niet waarom het een optie is. Dit moet gewoon net zo standaard zijn als airco tegenwoordig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:03
vandaag even een rondje gestuurd in de explorer, reed goed, stoelen zitten lekker. Zuinig maar als je op het gas trapt heel vlot zonder zenuwachtig te worden. Maar ik denk dat het hem toch niet wordt simpelweg omdat ie net een paar cm ruimte mist. Als deze auto even langs was geweest als de enyaq was het een winner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
twowheeler schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:01:
[...]

Warmtepomp is ook voor het energy zuinig precondition van de accu erg nuttig. Onze Megane heeft het ook en wordt wel gebruikt. Maakt wel wat geluid.

Vw groep blijft hameren dat het niet perse nodig is in ons klimaat, ik heb er mijn bedenkingen over en begrijp eerlijk gezegd niet waarom het een optie is. Dit moet gewoon net zo standaard zijn als airco tegenwoordig is.
https://gocar.be/nl/auton...epomp-in-elektrische-auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KiberHD
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:11
Ik heb begrepen bij de dealer dat ford de warmtepomp enkel gebruikt voor het verwarmen van interieur. Geen interessante optie dus voor 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwachte levering inmiddels bekend; week 7 - 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan_N
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14-01 17:29
Na een goed bevallen proefrit heb ik ook afgelopen week een Explorer besteld. Het enige mindere vond ik de gebruikte materialen in sommige delen van het interieur. Naar mijn idee iets te veel harde materialen. Maar goed, per saldo vond ik het een erg fijne auto met ook nog eens een scherpe prijs. De dealer schat de levertijd op 4 a 5 maanden (Limited edition met trekhaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Arjan_N schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:51:
Na een goed bevallen proefrit heb ik ook afgelopen week een Explorer besteld. Het enige mindere vond ik de gebruikte materialen in sommige delen van het interieur. Naar mijn idee iets te veel harde materialen. Maar goed, per saldo vond ik het een erg fijne auto met ook nog eens een scherpe prijs. De dealer schat de levertijd op 4 a 5 maanden (Limited edition met trekhaak).
Dank voor de review. Rijden is inderdaad prima, materialen soms wat "goedkoop" inderdaad. Maar de Limited Edition is inderdaad een mooie, scherpe prijs. Met sepp eraf kom je op ongeveer 40k. Valt er nog wat te onderhandelen over de prijs?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MegaMindy
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-10 07:24
Vanmorgen gebeld door Ford Hedin dat mijn RWD Extended Range op 22 oktober thuis afgeleverd wordt.

Begin mei de bestelling geplaatst, de geschatte leverdatum was toen eind november. Uiteindelijk is hij dus een maand eerder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan_N
Met SEPP eraf kom je (zonder opties) zelfs onder de 38k uit. Het onderhandelen zat er hem bij mij vooral in dat ik een verrassend goed bod voor m'n huidige auto kreeg. Samen met de 2950 euro extra korting van Ford zorgde dat voor een offerte waar ik erg tevreden over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Voor de mensen welke de Explorer al een tijdje rijden. Wat is jullie ervaring met het bereik van de afstandsbediening?
Voor mij gevoel is deze zeer kort zeker als hij in mijn spijkerbroek zit. Is dit alleen bij mij het geval?
Wil van de week sowieso de batterij vervangen misschien is deze niet helemaal vol.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 20:47
mrfatmen schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:38:
Voor de mensen welke de Explorer al een tijdje rijden. Wat is jullie ervaring met het bereik van de afstandsbediening?
Voor mij gevoel is deze zeer kort zeker als hij in mijn spijkerbroek zit. Is dit alleen bij mij het geval?
Wil van de week sowieso de batterij vervangen misschien is deze niet helemaal vol.
Ik heb de auto niet maar be benieuwd wat je kort vind. Ik heb nu een mini waarbij hij vanaf zo’n 2m rondom werkt. Bereik met ouderwets knopjes indrukken is vele malen groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Nu online
Met mijn vorige auto Kuga. Kon ik makkelijk van 5 meter afstand als de klep openen of de deuren opslot doen.
Nu is dit inderdaad rond een meter. Ik moet echt naast de auto staan voor dat hij reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiemaster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-10 07:50
mrfatmen schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:38:
Ik heb het vermoeden dat het ook uitmaakt of je nog iets van een portemonnee/pasjeshouder in je zak hebt, heb soms dat bij weglopen en vergrendelen lang duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiemaster
Ik heb denk ik de twijfelachtige eer als eerste Explorer afgesleept te zijn... Lang verhaal kort:
25-9: auto rond 15:00 20% aan de laadpaal op werk gezet, vertrek rond 17:00. Auto gaat niet in versnelling, kan alleen in neutraal en parkeerrem loslaten. Geeft melding: storing 12v-voeding, bezoek werkplaats. Ook kwam er voor elk hulpsysteem wel een alarm dat dit niet werkte. Ventilatie ging ook niet aan, en ik vermoed dat er ook geen spanning vanuit 12v-accu naar accessoires werd geleverd, want kastje rittenregistratie ging niet aan. Nogmaals aan de laadpaal hielp niet, het lampje naast de laadpoort was en bleef uit
Aan de telefoon met leasemaatschappij, er blijkt voor nu geen oplossing behalve afslepen. Wel mooi binnen een half uur opgehaald
Vervolgens na een halve week contact gezocht met dealer waar de auto naartoe was gebracht. Nog geen update. 7 oktober heeft dealer contact gezocht om nog eea uit te vragen, situatie weer uitgelegd.
10 oktober einde dag bericht gekregen dat auto opgehaald kan worden. Bij ophalen gevraagd wat er nu aan de hand was, kwam een antwoord dat er tijdens het laden een kalibratiegetal niet klopte, waardoor dus het laden gestopt is en blijkbaar iets(?) is uitgevallen. De oplossing is geweest om een reset uit te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Markiemaster schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:25:
Ik heb denk ik de twijfelachtige eer als eerste Explorer afgesleept te zijn... Lang verhaal kort:
25-9: auto rond 15:00 20% aan de laadpaal op werk gezet, vertrek rond 17:00. Auto gaat niet in versnelling, kan alleen in neutraal en parkeerrem loslaten. Geeft melding: storing 12v-voeding, bezoek werkplaats. Ook kwam er voor elk hulpsysteem wel een alarm dat dit niet werkte. Ventilatie ging ook niet aan, en ik vermoed dat er ook geen spanning vanuit 12v-accu naar accessoires werd geleverd, want kastje rittenregistratie ging niet aan. Nogmaals aan de laadpaal hielp niet, het lampje naast de laadpoort was en bleef uit
Aan de telefoon met leasemaatschappij, er blijkt voor nu geen oplossing behalve afslepen. Wel mooi binnen een half uur opgehaald
Vervolgens na een halve week contact gezocht met dealer waar de auto naartoe was gebracht. Nog geen update. 7 oktober heeft dealer contact gezocht om nog eea uit te vragen, situatie weer uitgelegd.
10 oktober einde dag bericht gekregen dat auto opgehaald kan worden. Bij ophalen gevraagd wat er nu aan de hand was, kwam een antwoord dat er tijdens het laden een kalibratiegetal niet klopte, waardoor dus het laden gestopt is en blijkbaar iets(?) is uitgevallen. De oplossing is geweest om een reset uit te voeren...
Jammer!

Mijn zaterdag rant:
Wat een lulkoek zijn zulke antwoorden toch altijd hè. Er is natuurlijk helemaal niemand binnen de gehele autotak van ford die het scenario bedacht heeft dat een laad parameter vreemd zou kunnen doen en hoe de auto daar dan mee om zou moeten gaan. Verder natuurlijk ook niet te testen. Dan ook nog alleen te resetten door een “dealer reset”. Klinkt bij mij gewoon dat ze het niet weten en een parameter op het schermpje zagen die buiten de normale range is geweest-> error. Nou he dan zal het dat wel geweest zijn 8)7

Bovendien: afslepen zonder dat de eigenaar weet waarna toe klinkt mij ook een beetje vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BENY1973
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-12-2024
Wat is jullie ervaring met de 21 inch velgen en het comfort, heb de keuze of 19 inch of 21 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BENY1973
Poesjuh schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:18:
[...]

Nou toch wel met regelmaat hoor :D Want als de hond op de achterbank zit dan doen we graag het raam voor haar open zodat ze heerlijk haar kop in de wind kan doen. En natuurlijk bekijks krijgen van alle andere mensen op de weg ;)
En hoevaak zit je bij de Dierenarts met je hond? Meeste slechte wat je met een hond kan doen ze krijgen oogontstekingen en hun oren gaan suizen bij die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Arjan_N schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:31:
Met SEPP eraf kom je (zonder opties) zelfs onder de 38k uit. Het onderhandelen zat er hem bij mij vooral in dat ik een verrassend goed bod voor m'n huidige auto kreeg. Samen met de 2950 euro extra korting van Ford zorgde dat voor een offerte waar ik erg tevreden over was.
Met de huidige levertijd (16 weken) kom je uit in 2025? Je kan pas Sepp aanvragen als de auto op kenteken staat of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
haakjesluiten schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 08:12:
[...]

Met de huidige levertijd (16 weken) kom je uit in 2025? Je kan pas Sepp aanvragen als de auto op kenteken staat of mis ik iets?
Je kan de aanvraag doen met een koopcontract, maar ze betalen pas daadwerkelijk uit na kenteken. Dus als je eind december een auto koopt en de pot is nog niet leeg, kan je nog SEPP aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
bdw80 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 08:32:
[...]

Je kan de aanvraag doen met een koopcontract, maar ze betalen pas daadwerkelijk uit na kenteken. Dus als je eind december een auto koopt en de pot is nog niet leeg, kan je nog SEPP aanvragen :)
Lekker dan, bij de ford dealer kreeg ik dat kenteken verhaal te horen.

Heeft iemand de laad curve al kunnen vinden van 79kwh accu met 185kw snelladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
bdw80 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 08:32:
[...]

Bij een privé aankoop kan de dealer je ook helpen; ze weten het chassis nummer al ver van te voren en kunnen met alleen dat al een kenteken aanvragen, voor de auto in nl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiberHD
https://www.rvo.nl/subsid...e-koop-nieuwe#voorwaarden

Is gewoon allemaal hier te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markiemaster
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:35:
[...]

Bovendien: afslepen zonder dat de eigenaar weet waarna toe klinkt mij ook een beetje vreemd.
Dat was wel bekend hoor, voordat de berger er was had Ayvens al overlegd naar welke dealer de auto zou gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 16:06
BENY1973 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:28:
Wat is jullie ervaring met de 21 inch velgen en het comfort, heb de keuze of 19 inch of 21 inch?
19 inch banden zijn zuiniger ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ltlt
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-10 17:48
Hoe is jullie ervaring met de Ford Pass app?
Ik ben het nu een beetje aan het bekijken, maar het enige wat ik zie is de ventilator waar ik op kan klikken. Niks van temperatuur om in te stellen. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BENY1973
Warpozio schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

19 inch banden zijn zuiniger ;)
Ja dat snap ik maar 21inch smoelt mooier, tis btw 21inch geworden.🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HouterBend
  • Laatst online: 23:55
Ltlt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:23:
Hoe is jullie ervaring met de Ford Pass app?
Ik ben het nu een beetje aan het bekijken, maar het enige wat ik zie is de ventilator waar ik op kan klikken. Niks van temperatuur om in te stellen. Klopt dat?
Zie het item 'Starten op afstand' in de handleiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KiberHD
Heeft er iemand het geluid vergeleken van de premium versie (b&o) tegenover de standaard versie? En wat was je ervaring er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
KiberHD schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:52:
Heeft er iemand het geluid vergeleken van de premium versie (b&o) tegenover de standaard versie? En wat was je ervaring er mee?
Zou het geluid Explorer versus Capri hetzelfde zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JesseV
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 11:41
Warpozio schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:36:
[...]

Zou het geluid Explorer versus Capri hetzelfde zijn?
Dat is volgens mij inderdaad hetzelfde, net als dat de rest van de verschillen tussen standaard en premium gelijk zijn tussen beiden.

Ook ik ben inderdaad wel benieuwd naar de verschillen tussen de standaard en premium audio, of op zijn minst wat reviews van de standaard audio. Afgelopen weekend proefgereden in de Explorer premium en die audio was prima, maar los daarvan zie ik weinig redenen om de premium te nemen. Zeker omdat we wel het Driver Assitance pack en de AGR stoelen willen nemen.

En ik zag al eerder het voorstel, maar is het een idee om hier het Explorer/Capri topic van te maken. Volgens mij zijn ze grotendeels identiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RPGP
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 11:20
Volgens mij zijn de Explorer en de Capri van voorspatborden tot en met de achterdeuren en alles wat er tussen zit 100% identiek.
Mogelijk dat de akoestiek in de Caprii iets anders klinkt door de langere coupevorm tov van rechte achterkant van de Exporer maar veel zal dat niet zijn.

Kan overigens morgen mijn Explorer ophalen, nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:51

KrL

Foto foto..

Na 5 jaar Tesla model 3 te hebben gereden (lease) op zoek naar een nieuwe EV met oa de Explorer op de shortlist. Vorige week een proefrit gemaakt en hij is voor mij afgevallen op de middenconsole en vooral het zicht: ik ben ca 2.05m en heb de stoel op de achterste en laagste stand. De beenruimte naar voren is prima maar ik zit wel met m'n been tegen de middenconsole, net op een hoogte dat deze na een uur proefrijden al begon te irriteren. Vervelender is dat doordat ik alsnog vrij hoog zit en ver naar achteren, de spiegel een groot deel van m'n zicht blokkeert (hetzelfde bij de Renault Megane/Scenic): voor mij een knock-out criterium (veiligheid).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAurvOKyq72IUSWb_ZL3QpI1o7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/238sPxm7lKybpy2TCuCpeb9V.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb daarna nog even proefgezeten in een Model 3 Highland en daar heb ik het niet, geeft sowieso een veel ruimtelijker gevoel. Dus dat wordt m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@KrL ooh jij ziet echt weinig zo! Nooit bij stil gestaan voor lange mensen. Dan je nagaan als je ook nog dat zinnetje schermpje naar beneden klapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
Ik kreeg net toch wel een verrassend telefoontje van de dealer. Ik heb drie weken geleden een Limited Edition met trekhaak besteld. Nu vertelde de dealer dat Ford opeens geen Limited Editions met trekhaak af-fabriek meer kan leveren. De dealer kan de de trekhaak er wel zelf onder zetten, maar dit is 600 euro duurder. Ik vertelde de dealer dat het mij niet onredelijk lijkt dat de dealer mij dan tegemoetkomt in de prijs. Ik heb immers getekend voor een Limited Edition met trekhaak voor een bepaalde prijs. Hier val echter niet over te praten.

Zijn er meer mensen die toevallig een Limited Edition met trekhaak hebben besteld en een dergelijk telefoontje hebben gehad? Sowieso ben ik wel benieuwd naar hoe anderen dit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiberHD
Arjan_N schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:58:
Ik kreeg net toch wel een verrassend telefoontje van de dealer. Ik heb drie weken geleden een Limited Edition met trekhaak besteld. Nu vertelde de dealer dat Ford opeens geen Limited Editions met trekhaak af-fabriek meer kan leveren. De dealer kan de de trekhaak er wel zelf onder zetten, maar dit is 600 euro duurder. Ik vertelde de dealer dat het mij niet onredelijk lijkt dat de dealer mij dan tegemoetkomt in de prijs. Ik heb immers getekend voor een Limited Edition met trekhaak voor een bepaalde prijs. Hier val echter niet over te praten.

Zijn er meer mensen die toevallig een Limited Edition met trekhaak hebben besteld en een dergelijk telefoontje hebben gehad? Sowieso ben ik wel benieuwd naar hoe anderen dit zien.
Ik ben ook bij de dealer geweest om een limited edition samen te stellen, wat mij toen verteld werd dat ze net de week daarvoor te horen hadden gekregen dat de limited niet zomaar samen te stellen is zoals je op de site kunt. Er worden eental configuraties gemaakt per kleur en een vast aantal hiervan, dus bv 12 blauwe met trekhaak en driver assist per maand. ik noem maar een config. Dit is voor heel Europa! Heeft mij toen besluiten geen limited te nemen omdat mijn wens niet beschikbaar was. Ben uiteindelijk voor een gewone rwd met agr stoelen en driver assist gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:04
KrL schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:55:
Na 5 jaar Tesla model 3 te hebben gereden (lease) op zoek naar een nieuwe EV met oa de Explorer op de shortlist. Vorige week een proefrit gemaakt en hij is voor mij afgevallen op de middenconsole en vooral het zicht: ik ben ca 2.05m en heb de stoel op de achterste en laagste stand. De beenruimte naar voren is prima maar ik zit wel met m'n been tegen de middenconsole, net op een hoogte dat deze na een uur proefrijden al begon te irriteren. Vervelender is dat doordat ik alsnog vrij hoog zit en ver naar achteren, de spiegel een groot deel van m'n zicht blokkeert (hetzelfde bij de Renault Megane/Scenic): voor mij een knock-out criterium (veiligheid).

[Afbeelding]

Ik heb daarna nog even proefgezeten in een Model 3 Highland en daar heb ik het niet, geeft sowieso een veel ruimtelijker gevoel. Dus dat wordt m :)
hier dezelfde lengte, ben juist voor de Scenic gegaan maar ieder lichaam is weer anders natuurlijk qua verhoudingen. Maar heb juist lange rug en kijk inderdaad altijd goed hoeveel zicht je hebt , spiegel en waar bovenkant voorraam ophoudt.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xjohan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:51
KiberHD schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:30:
[...]

Ik ben ook bij de dealer geweest om een limited edition samen te stellen, wat mij toen verteld werd dat ze net de week daarvoor te horen hadden gekregen dat de limited niet zomaar samen te stellen is zoals je op de site kunt. Er worden eental configuraties gemaakt per kleur en een vast aantal hiervan, dus bv 12 blauwe met trekhaak en driver assist per maand. ik noem maar een config. Dit is voor heel Europa! Heeft mij toen besluiten geen limited te nemen omdat mijn wens niet beschikbaar was. Ben uiteindelijk voor een gewone rwd met agr stoelen en driver assist gegaan.
Ik heb ook te horen gekregen dat de LE niet op maat geproduceerd wordt. De dealer kijkt nu iedere dag of mijn voorkeur in de “productielijst” staat en zal m dan bestellen. Wacht al een week..
Anders ook maar de trekhaak door dealer. Hoorde dat ie dan €1.700 kost i.pv.€ 1.000 af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
[...]

Ja, dat komt wel overeen met het verhaal van mijn dealer. Al wist hij dat blijkbaar nog niet toen ik de Explorer kwam bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
Xjohan schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:10:
[...]

Ik heb ook te horen gekregen dat de LE niet op maat geproduceerd wordt. De dealer kijkt nu iedere dag of mijn voorkeur in de “productielijst” staat en zal m dan bestellen. Wacht al een week..
Anders ook maar de trekhaak door dealer. Hoorde dat ie dan €1.700 kost i.pv.€ 1.000 af fabriek.
Blijkbaar zijn die prijzen niet overal gelijk. Mijn dealer (Van Mossel Breda) had het over €1.600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Zie mijn eerdere post. Ik vermoed dit dus ook voor de Limited geld net zo goed als voor de Standard. Waarom weet ik niet? Maar de nieuwe prijslijst geeft dus ook geen trekhaak voorbereiding meer.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Nu online
Bestelling limited ed inc trekhaak is hier vorige week vanaf de lease maatschappij naar de dealer gegaan (maandag of dinsdag vermoedelijk), Afgelopen maandag heb ik een verwacht levermoment gekregen. Ik heb geen terugkoppeling gekregen of die trekhaak after market wordt geplaatst of in de fabriek. Communicatie zal wel via de dealer naar de lease maatschappij gaan en pas daarna naar mij (indien van toepassing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warpozio

Kun je dan bestelling annuleren, want de garage kan je bestelling niet meer honoreren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KiberHD
Toevallig vond ik wat 3D prints bij de accessoires, misschien dat iemand hier wel interesse in heeft.
https://www.ford-accessoi...lectricexplorer&year=2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
Warpozio schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

Kun je dan bestelling annuleren, want de garage kan je bestelling niet meer honoreren?
Dat is niet concreet besproken (in mijn geval ook niet aan de orde), maar ik had de indruk van wel. Wisselen van uitvoering kan sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatteryBoost
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-10 20:20
[...]

Bij ons hetzelfde verhaal met de LE met opties. De dealer was daar duidelijk over. Ze kunnen het aanbod in de gaten houden. Ik heb ze daarvoor een week gegeven. Het is uiteindelijk toch de gewone uitvoering geworden. Wel een bijzondere gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Xjohan schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:10:
[...]

Er zal helaas wel iets in de kleine lettertjes staan dat ze niet hoeven te leveren als de uitvoering niet meer beschikbaar is :( de ratten. In mijn persoonlijke mening is het getekend en hebben ze gewoon te leveren. Jammer dan dat het ze 600e kost maar dat is hun probleem. Die contracten stellen geen reet meer voor op deze manier omdat ze zo eenzijdig zijn.
Overigens is het veelal de importeur die beslist welke uitvoeringen en opties er beschikbaar zijn, daarom kunnen er ook verschillen tussen landen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Opvallend dat Ford focus überhaupt een trekhaak af fabriek levert ben van andere merken gewend dat die altijd door de dealer wordt geïnstalleerd. Is ook iets voordeliger in de bijtelling :P

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 19-10-2024 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedy-p
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-08 00:56
https://www.ford-accessoi...lectricexplorer&year=2024
kennelijk inmiddels elektrische trekhaak ook als accessoire te bestellen. komt dan nog wel veel bij als ze op 1600 euro uitkomen

[ Voor 13% gewijzigd door speedy-p op 19-10-2024 14:12 . Reden: vollediger maken ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Nu online
Donderdag kreeg ik de Grizz protector binnen. Mijn doel hiermee is de hoeveelheid vingerafdrukken flink verminderen op het grote scherm.

Moet zeggen het plaatsen viel me erg tegen, het plakt niet direct erg stevig op het scherm. Hierdoor is het rechtzetten wel echt ideaal maar het bij het weghalen van de folies (3 aan de achterkant en 1 aan de voorkant) trek je hem heel snel weer los en van zijn plek. Ook het verwijderen van de luchtbellen wat even tobben maar lukte uiteindelijk wel goed.

Alles zit erbij om het goed te plaatsen. Schoonmaak doekjes, stof stickers en een tooltje om de luchtbellen te verwijderen. Na het schoonmaken van het scherm verwijder je de middelste folie en kan je hem uitlijnen.
Hierna heb ik de bovenste folie verwijderd en toen deze zat als laatste de onderste. Hierna met veel geduld de voorste folie verwijderd omdat hiermee ook de protector steeds een beetje los kwam.

Zonder foto's is het niet gebeurd, daarom hier de foto's

Grizz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cSnxyidlvKvXmy4kOqwMhdBegU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nnKW2OVYGd71flqP9e0E2LD.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGL_C7QsONNT3r19zke9P3UfciI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArFHJqChafkdIYtSvMYwSVfS.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7jUjBkGCghHFEvQ1Avku8qjQsw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qfNQ7WKvhYPVTP9x4j4RSlak.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5yKnmyyR17J-W1b9JztHi4ZJpo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/888ou7jOVoCBBLcKjvXDOQao.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBlGFuf2hwpvvkbfxXpormJYX14=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GROIDcEteq5rb0A1xEbNrxvE.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSxpSxRzYNLoGyBX-87FADBDQ1Y=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDT60F6EPHVRwqIa7Q4BeqB5.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zOaR1iUq-bfJPdG9261afE7zqw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dHOYC1DzpiBeQbcYF5J4StY.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hwwM2W7oFYCRmCAZ_Xs2nDvvWo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vkdQdOhPSA8unxHPCE30k5q.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKCVVmmxumFMMizIoCVi6O_-3ro=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARJAuvcwJW0OpGHCMCIGSkQW.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nG7zc52SBFmI1y-F-DEqj5BbrPs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrv5CdNWlnsYEtkHhSo8ddXu.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 07:31

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

mrfatmen schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:50:
Donderdag kreeg ik de Grizz protector binnen. Mijn doel hiermee is de hoeveelheid vingerafdrukken flink verminderen op het grote scherm.

Moet zeggen het plaatsen viel me erg tegen, het plakt niet direct erg stevig op het scherm. Hierdoor is het rechtzetten wel echt ideaal maar het bij het weghalen van de folies (3 aan de achterkant en 1 aan de voorkant) trek je hem heel snel weer los en van zijn plek. Ook het verwijderen van de luchtbellen wat even tobben maar lukte uiteindelijk wel goed.

Alles zit erbij om het goed te plaatsen. Schoonmaak doekjes, stof stickers en een tooltje om de luchtbellen te verwijderen. Na het schoonmaken van het scherm verwijder je de middelste folie en kan je hem uitlijnen.
Hierna heb ik de bovenste folie verwijderd en toen deze zat als laatste de onderste. Hierna met veel geduld de voorste folie verwijderd omdat hiermee ook de protector steeds een beetje los kwam.

Zonder foto's is het niet gebeurd, daarom hier de foto's

Grizz
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
mooi, maar hoe is je eerste ervaring? Met name de vingers en zichtbaarheid van het scherm.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Nu online
Ja, had ik er bij moeten zetten.

Vingers zijn nog niet te zien, ben benieuwd of dat ook echt zo blijft.
De zichtbaarheid is zeer goed. Scherm heeft een mat uiterlijk maar niet hinderlijk. Vind het er misschien wel beter uitzien maar ja dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGP
Spiegels automatisch inklappen bij op slot zetten werkt bij mijn Explorer alleen via de keyfob, bij op slot via de handgreep of bij weg lopen van de auto op slot werkt het niet.
Bij openen auto via de handgreep gaan spiegels wel netjes automatisch open via handgreep aanraken, zou dus verwachten hetzelfde maar dan omgekeerd bij het op slot zetten.
Van de manual wordt ik ook niet veel wijzer, werkt het bij jullie wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 11:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Het scherm van m'n zwager is bevroren. In die zin dat de 'lock screen' wel werkt maar verder niets bediend kan worden. Tenzij je even gebeld wordt, dan kun je alles doen. Maar zodra je hebt opgehangen werkt niks.

Iemand een idee?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Nu online
Je kan even een paar seconden de power knop (links van de volume slider) ingedrukt houden.
Soms komt hij los en zo niet dan reboot je het hele infotainment systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BENY1973
Is er al iemand die rijdt in de Limited uitvoering en wat zijn de ervaringen qua accu pakket?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijnvdb
BENY1973 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:33:
Is er al iemand die rijdt in de Limited uitvoering en wat zijn de ervaringen qua accu pakket?
Nee nog niet, wel afgelopen zaterdag proefrit gemaakt in de Exploren.

Positieve punten:

* rijdt heerlijk (elektrisch toch wel echt fijn)
* veel ruimte
* goede wegligging

Mindere punten:

* stug geveerd
* rechterknie tegen middenconsole is irritant
* soms goedkope materialen (bijv slider als je die indrukt, gaat hele plaatje plastic naar beneden
* afwerkingsniveau
* matig zicht voorruit (o.a. door binnenspiegel)

Over het algemeen verder wel positief, maar neig toch naar de Skoda Elroq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 11:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

mrfatmen schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:53:
Je kan even een paar seconden de power knop (links van de volume slider) ingedrukt houden.
Soms komt hij los en zo niet dan reboot je het hele infotainment systeem.
Thanks, dat was het!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatteryBoost
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-10 20:20
Martijnvdb schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:04:
[...]

Nee nog niet, wel afgelopen zaterdag proefrit gemaakt in de Exploren.

Positieve punten:

* rijdt heerlijk (elektrisch toch wel echt fijn)
* veel ruimte
* goede wegligging

Mindere punten:

* stug geveerd
* soms goedkope materialen (bijv slider als je die indrukt, gaat hele plaatje plastic naar beneden
* afwerkingsniveau
* matig zicht voorruit (o.a. door binnenspiegel)

Over het algemeen verder wel positief, maar neig toch naar de Skoda Elroq.
Als je gebruik maakt van de SEPP is het voordeel van de explorer dat er standaard al veel opzit, zoals stoel met geheugenfunctie. Bij de Elroq vind ik de mogelijkheden voor opties binnen de 45k grens wat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
BatteryBoost schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:26:
[...]

Als je gebruik maakt van de SEPP is het voordeel van de explorer dat er standaard al veel opzit, zoals stoel met geheugenfunctie. Bij de Elroq vind ik de mogelijkheden voor opties binnen de 45k grens wat tegenvallen.
Ja Explorer inderdaad standaard al zeer luxe. Elroq begint laag en paar keer klikken en je komt zomaar op de 45-50k. Maar gaat er natuurlijk om wat je onder aan de streep gaat betalen:).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hyperdriver83
  • Laatst online: 28-09 16:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQV6FJmD-A_Xj2k7RLKGYi-xOb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xTPKECifTYNJNYy2ldUGZZO.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen vrijdag de Ford Explorer op mogen halen:
- Frozen White
- Extended Range
- AGR stoelen
- warmtepomp
- assistent pack
- trekhaak
- zomer / winterbanden

De eerste 300km zitten erop, heel anders dan de brandstof Peugeot 3008. Dat elektrisch rijden daar wen je snel aan, alle snufjes en knopjes vragen nog wat aandacht.

Maar het conform is erg hoog, de elektrische stoelen het grote scherm, de HUD. Alles wijst zich prima, zit goed in de stoel. Ja binnenspiegel is wat laag en inderdaad been komt tegen console aan. Nog niet als hinderlijk ervaren (elke auto zal wel wat hebben).

Mochten er vragen zijn, laat maar weten. Forum heeft mij al geholpen wat zaken te begrijpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Nu online
Ook in Dordrecht opgehaald zo te zien. Veel rij plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 11:34
mrfatmen schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:50:
Enig idee wat het verschil is met deze Disskin protector?

https://disskin.com/ford-explorer-ab-08-2024/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 05:46

Tarin

Just plain weird.

Ik rijd nu een ID.4 en moet naar een nieuwe auto van de zaak kijken. De Ford Explorer komt regelmatig voorbij en lijkt een goede verhouding qua prijs/uitrusting te hebben. De q4 etron mist vaak opties als de lease-prijs binnen de grenzen ligt, naar Skoda moet ik nog kijken.
Op zich ben ik tevreden over de ID.4 maar hij heeft softwaredingetjes waarvan ik hoop dat de broertjes/zusjes het beter doen.
Martijnvdb schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:04:
[...]

[...]
Dat is wel een ding natuurlijk, het scherm wat minder hoog lijkt mij wel fijn maar dan wordt de middenconsole vrij breed. Ik ben vrij lang (1m96) met vooral lange benen en had dat probleem ook in een Audi (a4 of a6, weet het niet meer precies).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 19:35
hyperdriver83 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:31:
[Afbeelding]

- Frozen White
- Extended Range
- AGR stoelen
- warmtepomp
- assistent pack
- trekhaak
- zomer / winterbanden

De eerste 300km zitten erop, heel anders dan de brandstof Peugeot 3008. Dat elektrisch rijden daar wen je snel aan, alle snufjes en knopjes vragen nog wat aandacht.

Maar het conform is erg hoog, de elektrische stoelen het grote scherm, de HUD. Alles wijst zich prima, zit goed in de stoel. Ja binnenspiegel is wat laag en inderdaad been komt tegen console aan. Nog niet als hinderlijk ervaren (elke auto zal wel wat hebben).

Mochten er vragen zijn, laat maar weten. Forum heeft mij al geholpen wat zaken te begrijpen!
AGR stoelen zijn echt een aanrader. Heb deze nu in mijn Focus en wil eigenlijk niet meer terug naar "normale"stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperdriver83
twowheeler schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:47:
[...]

AGR stoelen zijn echt een aanrader. Heb deze nu in mijn Focus en wil eigenlijk niet meer terug naar "normale"stoelen.
Inderdaad, ben 1,94 en de standaard stoelen zaten niet echt lekker. De AGR stoelen kan ik helemaal naar wens instellen, de beperkte meerprijs is het voor mij echt waard. Daarnaast maakt het comfort van de elektronische stoelen en geheugen steunfunctie ( en verwarming en massage :) ) het helemaal af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Nu online
hyperdriver83 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:31:
[Afbeelding]

- Frozen White
- Extended Range
- AGR stoelen
- warmtepomp
- assistent pack
- trekhaak
- zomer / winterbanden

Zit er een optie tot route registratie in het rijhulp systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Nu online
Skit3000 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:45:
[...]

Enig idee wat het verschil is met deze Disskin protector?

https://disskin.com/ford-explorer-ab-08-2024/
De werking is gelijk aan elkaar. Bevestiging is iets anders deze wordt vochtig bevestigd den Grizz niet.
Maar voor de rest is hij volgens mij ongeveer het zelfde.
Wou zelf voor de Disskin gaan maar wegens gebrek aan communicatie van hun kant en dat hij 2 weken geleden nog niet beschikbaar was toch voor de Grizz gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hyperdriver83
htca schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:47:
[...]

Zit er een optie tot route registratie in het rijhulp systeem?
Weet niet precies wat je bedoeld. Bedoel je voor zakelijk registreren van gereden km's?

In de Fordpass app, waar je wat info kan zien. Staat geen ritten registratie, alleen "laadgeschiedenis". De app is zeer minimaal.

Misschien dat er meer kan in het sync systeem, maar dat kan je er dan niet uithalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisho
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-06 13:54
Warpozio schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

Vorige week een grijze limited edition besteld. Trekhaak wordt er achteraf onder gezet om de SEPP niet mis te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Chrisho schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:49:
[...]

Vorige week een grijze limited edition besteld. Trekhaak wordt er achteraf onder gezet om de SEPP niet mis te lopen.
Heb je al een offerte gekregen voor de trekhaak? Op de accessoires pagina van Ford staat die voor ongeveer 700 euro, maar dat is exclusief kabels en werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisho
Skit3000 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:52:
[...]

Heb je al een offerte gekregen voor de trekhaak? Op de accessoires pagina van Ford staat die voor ongeveer 700 euro, maar dat is exclusief kabels en werk.
Incl montage ong €1450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisho
Vorige week heb ik een grijze Limited Edition besteld. Voor de grijze betaal je bij, maar blijft net onder de €45.000. Inmiddels een SEPP aanvraag gedaan die is goedgekeurd. Definitieve beslissing volgt als ik het kenteken op naam heb. Ik kon er verder geen opties bij nemen omdat ik anders niet onder de €45.000 bleef. Ford geeft op deze uitvoering nog eens een SEPP korting. Bijna €6000 korting dus. Dat heeft me over de streep getrokken eerlijk gezegd en ik zal vast de enige niet zijn 😁. Daarom laat ik de trekhaak er achteraf op zetten. Die kan een kogeldruk hebben van 75 kg. Mijn drie fietsen zonder accu’s en incl de drager zijn 85 kg. Ik zoek daar nog een oplossing voor.

Vorige week besteld en wordt geleverd april 2025. Dat is best lang vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouterBend
  • Laatst online: 23:55
Ik hoop dat een van jullie oplossingen heeft voor deze punten:
- In de nachtmodus is op het navigatiescherm de rijroute een soort van grijs op grijs aangegeven en dus verre van duidelijk zichtbaar. Is dit wellicht te wijzigen?
- Wanneer je bij gebruik van navigatie het scherm opdeelt zodat ook andere apps in beeld komen gaat navigatie automatisch in de nachtmodus. Hoe is dit te voorkomen?
- Ik zou graag het volume van de plopgeluidjes bij gebruik van de richtingaanwijzer iets reduceren. Is dat mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPGP
zag op RDW dat de eerste serie CAPRI's op kenteken zijn gezet.
Nog geen roadtesten gezien, ben benieuwd hoe de journalisten de Capri tov de Explorer beoordelen.
Denk dat de Capri ook prima in dit forum past, de Capri is in feite een Explorer met een extra kofferbak.

Mijn Explorer bevalt boven verwachting, gisteren eerste laadsessie gedaan.
Via 11kW laden, volgens de FordPass app 45 kWh in de accu gestopt, ANWB laadpas gaf 49 kWh aan, dus ong 10 % laadverlies maar da's standaard bij EV laden op 11kW

Verbruik ong 16 kWh/100km, total km's 323 ( 50% stad, 25% rijksweg, 25% binnenwegen ) wel de meeste tijd rustig gereden en het was buiten 16 graden buiten.
Winter komt eraan dus verbruik zal zeker omhoog gaan, maar de eerste ervaringen zijn zeer positief.

Infotaiment werkt prima maar gaat nog wel even duren voordat ik alle opties uitgevogeld heb.
Zag dat Google Maps niet in de HUD staat, Ford Navi en Apple Maps wel, gebruik nu de Ford Navi, doet wat ie voor mij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 05:46

Tarin

Just plain weird.

Is de Capri EV niet de sportback/id.5/Coupe-versie van de Explorer EV?

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 23-10-2024 13:40 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaguarxj16
Ja, maar wel iets langer. Zo’n 15cm geloof ik.
Mijn capri wordt 18 november geproduceerd en kan ik begin december op gaan halen. Dealer gaf inderdaad aan dat ze vanaf deze week in de showroom staan. Ik ga morgen even kijken, ben benieuwd!

@sbuter zou jij het topic aan kunnen passen naar capri/explorer? Software en techniek zijn grotendeels hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPGP
RPGP schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 01:57:
Spiegels automatisch inklappen bij op slot zetten werkt bij mijn Explorer alleen via de keyfob, bij op slot via de handgreep of bij weg lopen van de auto op slot werkt het niet.
Opgelost, was gewoon user error.
Bij sluiten moet je alleen op het knopje aan de buitenkant drukken en niet tegelijkertijd met je hand ook de binnenkant van de handgreep vast houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:31

sbuter

...dus...

Topicstarter
jaguarxj16 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:01:
Ja, maar wel iets langer. Zo’n 15cm geloof ik.
Mijn capri wordt 18 november geproduceerd en kan ik begin december op gaan halen. Dealer gaf inderdaad aan dat ze vanaf deze week in de showroom staan. Ik ga morgen even kijken, ben benieuwd!

@sbuter zou jij het topic aan kunnen passen naar capri/explorer? Software en techniek zijn grotendeels hetzelfde.
Dit kan ik helaas niet zelf, heb een verzoek ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
Chrisho schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:34:
Vorige week heb ik een grijze Limited Edition besteld. Voor de grijze betaal je bij, maar blijft net onder de €45.000. Inmiddels een SEPP aanvraag gedaan die is goedgekeurd. Definitieve beslissing volgt als ik het kenteken op naam heb. Ik kon er verder geen opties bij nemen omdat ik anders niet onder de €45.000 bleef. Ford geeft op deze uitvoering nog eens een SEPP korting. Bijna €6000 korting dus. Dat heeft me over de streep getrokken eerlijk gezegd en ik zal vast de enige niet zijn 😁. Daarom laat ik de trekhaak er achteraf op zetten. Die kan een kogeldruk hebben van 75 kg. Mijn drie fietsen zonder accu’s en incl de drager zijn 85 kg. Ik zoek daar nog een oplossing voor.

Vorige week besteld en wordt geleverd april 2025. Dat is best lang vind ik.
Ja, die korting van bijna €6000 trok mij ook wel over de streep :-). Maar met magnetic grey én trekhaak af-fabriek blijf je toch net onder de Sepp-grens? De catalogusprijs van de LE zonder opties is €42.600.

Levertijd is inderdaad vrij lang. Ik vind het ook lastig te volgen. Ik begreep dat de LE's niet op afroep worden gemaakt, maar dat er van elke configuratie op voorhand een x aantal worden gemaakt. Veel LE's zijn daardoor uit voorraad levervaar. Maar goed, wellicht worden de magnetic greys als laatste gefabriceerd ofzo ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:13

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@sbuter topic titel aangepast. Pas je de TS aan dat het in lijn is met het titel en dus duidelijk voor eventuele nieuwe bezoekers aan dit topic :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explorerger
  • Laatst online: 01-07 13:15
Vrijdag 18-10–2024 mijn Explorer Extended Range Premium (RWD) opgehaald.
Vandaag opgeladen aan mijn eigen laadpaal (11 kWh).
Ik kon in de Fordpass app niets instellen m.b.t. tot het laden.
In de app kan ik nu alleen de laadgeschiedenis zien, maar kan geen locatie, laadniveau of vertrektijden instellen.
In de auto had ik het laadniveau op 80% ingesteld, echter het laden ging gewoon door.
Op 83% heb ik het laden zelf gestopt.
Wat doe ik verkeerd, kan iemand mij uit de droom helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGP
in mijn FordPass app zit ook niets waarmee je laden kan starten of max laad % en starttijden kan instellen.

Mijn eerste laadsessie via ANWB pas bij een openbare 11kw paal stopte wel gewoon op 80%, was zelf vergeten vooraf te kijken maar blijkbaar al goed ingesteld door de dealer, kreeg van de FordPass app wel netjes pushmelding "Laden voltooid, uw voertuig heeft de doellading bereikt"

Heb je de 80% ingesteld toen laden al bezig was, anders kans dat hij de waarde aanhoud die bij start ingesteld stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explorerger
  • Laatst online: 01-07 13:15
Bedankt voor je reactie.
Ja had hem reeds ingesteld op 80%.
Ik heb nu na het laden de locatie ingevoerd plus het max.laad percentage van 80%, misschien dat hij de volgende keer dan wel tot 80% gaat.
Toch vreemd dat het niet in de app kan, bij de Mustang Mach E kan dat allemaal wel.

(Met mijn ANWB pas heb ik het uiteraard nog niet geprobeerd).

[ Voor 12% gewijzigd door Explorerger op 24-10-2024 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
Ik kijk al uit naar de eerste roadtest tussen een VW ID4/5 en een Ford Explorer/Capri

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poesjuh
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 13:58
BENY1973 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 00:24:
[...]

En hoevaak zit je bij de Dierenarts met je hond? Meeste slechte wat je met een hond kan doen ze krijgen oogontstekingen en hun oren gaan suizen bij die snelheid.
Had je reactie totaal gemist.
Maar raam is enkel open als we minder dan 50 rijden en ook dan maar korte momenten.
Dus kwam misschien over alsof we altijd het raam open hebben, dat is zeker niet het geval, het is een uitzondering als hij open is en normaliter gewoon dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisho
Arjan_N schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:26:
[...]

Ja, die korting van bijna €6000 trok mij ook wel over de streep :-). Maar met magnetic grey én trekhaak af-fabriek blijf je toch net onder de Sepp-grens? De catalogusprijs van de LE zonder opties is €42.600.

Heb jij die uitvoering ook dan? En bleef je onder de €45000?

Levertijd is inderdaad vrij lang. Ik vind het ook lastig te volgen. Ik begreep dat de LE's niet op afroep worden gemaakt, maar dat er van elke configuratie op voorhand een x aantal worden gemaakt. Veel LE's zijn daardoor uit voorraad levervaar. Maar goed, wellicht worden de magnetic greys als laatste gefabriceerd ofzo ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timkyr
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-10 09:17
Iemand zin om een paar keer heen en weer naar Salzburg te rijden?

https://www.frunk.at/en/product-preview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiberHD
Ik heb inmiddels een bak voor het middenconsole geprint (officieel van ford). Duurde ruim 2 dagen hij is niet perfect maar resultaat mag er zijn.
Nog niet kunnen proberen want mijn ford is er nog niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwE_obFDY69WYQ1AW52snI9pncg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBK8MxqCEKcouiT5c8CFKs7G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvARI7Vvix90R44kxq3qR2TBaFk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UryoTLSJqRuP9HvoeR6dcXRi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzDnolbbHNkzLvSIyuL3E7p1-2g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0z8v3RfLM09wB4nXytqZEfR.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skit3000
timkyr schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:32:
Iemand zin om een paar keer heen en weer naar Salzburg te rijden?

https://www.frunk.at/en/product-preview/
Schijnbaar heeft iemand een custom frunk voor een VW ID.4 al met een Dremel hier en daar wat bijgewerkt en passend gekregen:

https://www.facebook.com/...h/posts/1746443946174081/

Het zou nog mooier zijn als iemand een frunk in elkaar zet die (net als bij Tesla) ook de rest van wat onder de motorkap zit afschermt zodat je niet elke keer bang hoeft te zijn dat je iets laat vallen en dat dat dan halverwege blijft hangen.

[ Voor 21% gewijzigd door Skit3000 op 24-10-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
Vandaag bij Ford in Zeist langs gereden om de Capri te bekijken. En ik ben zelf blij verrast. Besteld vanaf een plaatje (lease) maar dit ziet er wel tof uit! Met name in het blauw (toevallig ook de kleur van mijn bestelling). In het wit vind ik het allemaal wat minder. Kofferbakruimte ook net even maatje groter dan de Explorer. Van binnen verder niet zoveel verschillen (behalve de aflopende daklijn). Binnenkort ook beschikbaar voor een proefrit begreep ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujpM9E1IGeXgcyT8nb6X4w6bFYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmWjJXTY59y5Vo9uCa3zOeNj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlUpmdtQVrcqmcY5o0_x3tGQ_7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4E5xFRlP7BurFxRE1YIbVGw3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XFfrpVUurPfvJXxKPE9PGmolRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yk5N6NusjaPHs9VFYTGeax5d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTivhTu_vHXXowyzr8P2gefoHz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BeRa0uWPJ9LJHdVV7GihmMAP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
Ik heb de gratis kleur ipv magnetic grey, maar dan kwam ik met trekhaak af-fabriek uit op een fiscale waarde van €43.600. Vandaar dat ik verbaasd was dat je met magnetic grey boven de €45.000 zou komen. Waarschijnlijk ten overvloede, maar de afleverkosten en dergelijke tellen niet mee voor de fiscale waarde.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste