ReneAP schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:53:
[...]
Ik ben bang dat de auto dan weer teruggaat want de nieuwste versie is nog niet in productie, maandag 13 april wordt ermee gestart. Verwachte levertijd eind mei of Juni. Ik zelf ook een Explorer EV besteld bij Dekker autogroep in Alkmaar en die vertelde mij dat alle nieuwe auto de update krijgen en dat was 3 weken gelden. Dus het geduld wordt nog even op de proef gesteld. Zelfs de garage’s hebben de facelift niet in hun bezit, alleen de 2025 modellen die vaak snel kunnen worden geleverd aan kopers.
Ik denk dat je verkeerd geïnformeerd bent. In de week van 22 januari kon de dealer waar ik besteld heb al de orders plaatsen voor het nieuwe modeljaar 2026. Levertijd was toen nog niet zeker maar de schatting was eind maart/begin april.
Ik kon dezelfde week nog een nieuwe 2025 model krijgen maar heb dat geweigerd omdat ik model 2026 wilde. Op mijn vraag wat het verschil tussen 2026 vs 2025 was kreeg ik dit antwoord.
“Dit is wat ik heb aan informatie over het nieuwe MY. Mocht dit toch een must zijn voor de klant dan ga ik een nieuwe bestellen (levertijd is nog niet bekend voor nu).
De belangrijkste wijzigingen/updates binnen dit modeljaar:
· Onze best-seller, de Extended Range RWD, kan voortaan met maximaal 185 kW snelladen, waardoor de 10-80% wordt verlaagd naar 26 minuten;
· Een volledig nieuwe HMI en besturingssysteem voor een modernere look & feel;
· V2L mogelijkheden en 1-Pedal Drive als standaarduitrusting;
· Intelligent Adaptive Cruise Control wordt nu standaard geleverd met verkeerslichtherkenning, waardoor de Explorer/Capri de snelheid zal aanpassen o.b.v. groen/rood/oranje.”