Waar de Ford-dealers zich achter verschuilen is dat je de auto niet direct bij hen hebt gekocht, maar bij Ford Nederland. De Ford-dealers voeren dus alleen garantiewerkzaamheden uit die ze vanuit Ford Nederland betaalt krijgen. Een vervangende auto "kunnen" (lees: willen) ze zelf niet geven omdat dan het risico bestaat dat Ford Nederland daar niet voor betaalt en ze zelf met die kosten zitten (zonder dat ze ooit geld hebben gezien voor de verkoop van de auto, behalve een kleine verkoopfee).Mike85 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:46:
Ik vind het echt belachelijk. Je rijdt een nieuwe auto en ze kunnen niks doen. Wat een service. Ze kunnen wel wat doen, maar ze doen het niet. Want je maakt mij niet wijs dat ze geen vervangende auto voor jullie kunnen regelen...
In mijn ogen bestaat garantie op een nieuwe auto niet alleen uit dat je auto wordt gemaakt, maar ook dat je op een redelijke termijn (dus zeg binnen anderhalve dag) vervangend vervoer krijgt tot het probleem is verholpen. Een reparatie die onder de garantie valt is namelijk per definitie een fout van de fabrikant.
:strip_exif()/f/image/xq9rgLD1SbtjGY3yAQpGEjrA.jpg?f=fotoalbum_large)