Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkijkuit
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 10:40
Mkamer1990 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:10:
Op 12 augustus via zakelijke lease de Extended Range RWD in het zwart besteld met elektrische trekhaak en bevestigingspunten voor een bagagenet. Eergisteren te horen gekregen van de leasemaatschappij dat zij van Ford te horen hebben gekregen dat er niet eerder geleverd kan worden dan 24 januari 2025.
Dat had ik ook. Zit m in de bevestgingspunten voor het bagagerek. Die alsnog laten vervallen en nu komt de auto nog dit jaar (zonder verhoging van bijtelling dus).

Voor het originele bagagerek schijnt Ford ook beugels te hebben voor achteraf montage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59
jaguarxj16 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:55:
..Kofferbakruimte ook net even maatje groter dan de Explorer….
8)7 ongelofelijk. Langere wielbasis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:25
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:53:
[...]

8)7 ongelofelijk. Langere wielbasis?
Ik denk dat de ruimte in de Explorer wel nuttiger is. Die hoge coupes zijn wat dat betreft vooral mooi, maar niet handig.

[ Voor 13% gewijzigd door twowheeler op 25-10-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperdriver83
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-09 16:35
HouterBend schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:56:
Ik hoop dat een van jullie oplossingen heeft voor deze punten:
- In de nachtmodus is op het navigatiescherm de rijroute een soort van grijs op grijs aangegeven en dus verre van duidelijk zichtbaar. Is dit wellicht te wijzigen?
- Wanneer je bij gebruik van navigatie het scherm opdeelt zodat ook andere apps in beeld komen gaat navigatie automatisch in de nachtmodus. Hoe is dit te voorkomen?
- Ik zou graag het volume van de plopgeluidjes bij gebruik van de richtingaanwijzer iets reduceren. Is dat mogelijk?
Het eerste punt, bij mij is de rij route blauw.

Andere zou ik niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperdriver83
mrfatmen schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:59:
[...]

Zover ik weet niet.

[...]

Als je in zijn achteruit staat en de spiegel instelknop naar de passagierszijde zet gaat hij naar het ingestelde positie. Je kan hem op deze manier ook instellen.
Klopt het dat alleen de rechter spiegel naar beneden gaat ? En eigenlijk wil ik dat ze altijd naar beneden gaan zonder handmatige actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:12
hyperdriver83 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Klopt het dat alleen de rechter spiegel naar beneden gaat ? En eigenlijk wil ik dat ze altijd naar beneden gaan zonder handmatige actie...
Ja, alleen de passagiers kant gaat omlaag.
Volgens mij kan het ook niet automatisch.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperdriver83
mrfatmen schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:50:
Donderdag kreeg ik de Grizz protector binnen. Mijn doel hiermee is de hoeveelheid vingerafdrukken flink verminderen op het grote scherm.

Moet zeggen het plaatsen viel me erg tegen, het plakt niet direct erg stevig op het scherm. Hierdoor is het rechtzetten wel echt ideaal maar het bij het weghalen van de folies (3 aan de achterkant en 1 aan de voorkant) trek je hem heel snel weer los en van zijn plek. Ook het verwijderen van de luchtbellen wat even tobben maar lukte uiteindelijk wel goed.

Alles zit erbij om het goed te plaatsen. Schoonmaak doekjes, stof stickers en een tooltje om de luchtbellen te verwijderen. Na het schoonmaken van het scherm verwijder je de middelste folie en kan je hem uitlijnen.
Hierna heb ik de bovenste folie verwijderd en toen deze zat als laatste de onderste. Hierna met veel geduld de voorste folie verwijderd omdat hiermee ook de protector steeds een beetje los kwam.

Zonder foto's is het niet gebeurd, daarom hier de foto's

Grizz
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Hi,

Hoe is het nu 2 weken verder? Vooral benieuwd naar het verminderd aantal vingerafdrukken. Hier nu 1 week in gebruik en je ziet echt alles op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
Ik ben er erg blij mee. Ik zie er eigenlijk totaal geen vingers op en de matte afwerking vind ik wel wat moois hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:19
Ben ook aan het kijken naar een Explorer. Weet iemand welke apps beschikbaar zijn? Spotify? YouTube? En wat
met internetgebruik? Wat is de datalimiet? En wat als je daarover gaat?

BYD heeft bv een 1gb datalimiet. Ga je daarover met Spotify of YouTube is het gedaan met online muziek de rest van de maand tenzij je hotspot van je mobiel aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21

Tarin

Just plain weird.

mrfatmen schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:42:
[...]

Ja, alleen de passagiers kant gaat omlaag.
Volgens mij kan het ook niet automatisch.
Het kon automatisch in de golf 7.5, bijvoorbeeld, omdat de selectiedraaiknop een echte positieschakelaar was. Streepje erop, als je hem op R had staan ging de bijrijdersspiegel altijd naar beneden als de auto in zn achteruit gezet werd.
Met de rotary encoder in de id.4 of losse knopjes wordt de stand waarin de spiegelaansturing de vorige keer dat je reed stond niet onthouden dus kan het niet meer automatisch meer.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Jarus20 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:58:
Ben ook aan het kijken naar een Explorer. Weet iemand welke apps beschikbaar zijn? Spotify? YouTube? En wat
met internetgebruik? Wat is de datalimiet? En wat als je daarover gaat?

BYD heeft bv een 1gb datalimiet. Ga je daarover met Spotify of YouTube is het gedaan met online muziek de rest van de maand tenzij je hotspot van je mobiel aanzet.
Er zijn buiten Carplay en Android auto eigenlijk geen andere app beschikbaar.

Auto heeft volgens mij 5 of 10 jaar 'gratis' internet voor zich zelf.
Er staat nergens dat je deze ook kan gebruiken via wifi in de de auto.
Wel zag ik op een facebook groep dat de wifi lijk te werken momenteel met het internet van de auto.
Normaal gesproken is dit bij Ford een apart abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markiemaster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-10 07:50
Servicemodus per ongeluk gevonden: lang op de home-knop drukken. Niet tijdens het rijden doen want het display achter het stuur gaat even uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:29
Markiemaster schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:46:
Servicemodus per ongeluk gevonden: lang op de home-knop drukken. Niet tijdens het rijden doen want het display achter het stuur gaat even uit
Wat voor opties staan daar zoal in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiemaster
Skit3000 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:53:
[...]

Wat voor opties staan daar zoal in?
Softwareversie/-update
HMI-versies
ITR. Geen idee wat de laatste betekenen😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Markiemaster schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 06:59:
[...]

Softwareversie/-update
HMI-versies
ITR. Geen idee wat de laatste betekenen😇
HMI is een afkorting voor human machine interface. Wordt in deze context het infotainment systeem in de midden console mee bedoelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ben ik de enige die de Capri van voor op de achterkant van een 208 vind lijken?
(Verder vind ik het een geslaagde auto, even los van de naam)

Afbeeldingslocatie: https://img-ik.cars.co.za/news-site-za/images/2021/05/208-Rear.jpg?tr=w-1200,h-800

Afbeeldingslocatie: https://www.motoringresearch.com/wp-content/uploads/2024/07/New-2024-Ford-Capri-Electric-01.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:58
Ik vond de Capri op de plaatjes bijzonder lelijk, maar toen ik hem in het echt zag, kwam ie stukken beter over! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KVermeulen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-06 08:29
Gisteren is mijn Explorer afgeleverd :*)

in de uitvoering extended range rwd
kleur: magnetic grey
opties: Driver Assistance pack,trekhaak en warmtepomp

Nu loop ik tegen een klein ding aan, ik kan de auto niet koppelen aan Ford pass. Zijn er die hier ook last van hebben? Of doe ik iets fout? Bij mij Focus ging dat heel makkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
KVermeulen schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:29:

Nu loop ik tegen een klein ding aan, ik kan de auto niet koppelen aan Ford pass. Zijn er die hier ook last van hebben? Of doe ik iets fout? Bij mij Focus ging dat heel makkelijk..
Gratz :) Wanneer had je em besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 02:09

Heb mijn Explorer vandaag opgehaald, en krijg de Ford Pass ook niet aan het werk. Kan de VIN code scannen in de app, maar hem niet daadwerkelijk koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVermeulen
Hij was begin juli besteld, had vorige week al kunnen rijden, maar de winterbanden hadden vertraging.

Beetje dubbel, maar blij te vernemen dat ik niet de enige ben. Had de dealer ook al gesproken en er schijnt aan gewerkt te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouterBend
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-10 23:55

Heb je de handelingen die zijn beschreven in de handleiding onder de kop 'Verbonden voertuig' uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
KVermeulen schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:38:
Hij was begin juli besteld, had vorige week al kunnen rijden, maar de winterbanden hadden vertraging.

Beetje dubbel, maar blij te vernemen dat ik niet de enige ben. Had de dealer ook al gesproken en er schijnt aan gewerkt te worden
Dat is wel snel! Ik heb hem eind juni besteld en als het goed is wordt hij ergens rond 5 november geproduceerd…

Extended Range RWD zonder opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVermeulen
Alle handelingen doorgelopen, maar ik krijg niet de melding op het scherm, waardoor de koppeling niet tot stand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVermeulen
Bij mij was het precies de 16 weken die toen ook aangegeven werden.

Hopelijk heb je hem nog dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperdriver83
TheStan schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Heb mijn Explorer vandaag opgehaald, en krijg de Ford Pass ook niet aan het werk. Kan de VIN code scannen in de app, maar hem niet daadwerkelijk koppelen.
Ging hier ook niet soepel, meerder pogingen. Uiteindelijk hielp het om de app op telefoon echt af sluiten en opnieuw te proberen. En eea duurt ook lang, is een beetje een trage verbinding.

Heb ik nu nog als ik op afstand de auto wil conditioneren. Duurt iets van 1,5 minuut voordat het lijkt geaccepteerd te worden.

Wat dat betreft loopt de app wel een jaar of 5 achter op concurrentie, hopelijk snel wat nieuwe features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkyr
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:19
Bestelling is net geplaatst.

Extended Range RWD + Arctic Blue + Driver Assistance pack.
Levering verwacht op 3 maart. Forse levertijd! Ik had niet verwacht dat de website van Ford accuraat was met levertijden, maar deze configuratie gaf op de website 3 weken aan. Dat is toch wat anders dan 4 maanden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVermeulen
hyperdriver83 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:16:
[...]

Ging hier ook niet soepel, meerder pogingen. Uiteindelijk hielp het om de app op telefoon echt af sluiten en opnieuw te proberen. En eea duurt ook lang, is een beetje een trage verbinding.

Heb ik nu nog als ik op afstand de auto wil conditioneren. Duurt iets van 1,5 minuut voordat het lijkt geaccepteerd te worden.

Wat dat betreft loopt de app wel een jaar of 5 achter op concurrentie, hopelijk snel wat nieuwe features
kreeg je uiteindelijk wel iets van een melding op je scherm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xjohan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:43
Deze laadcurve heb ik gevonden (79kWh, 185 kW):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIZ7pupuqY9GLEOcDMm6yKHXXUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XdzhAIAJIO1QUjCsZurCIRy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Xjohan op 30-10-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperdriver83
KVermeulen schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

kreeg je uiteindelijk wel iets van een melding op je scherm?
Welk scherm van de auto? Ja daar kwam een code die ik moest overnemen... Maar precies weet ik het ook niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperdriver83
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xe5awDXQUq-GMaX7QAAyLFrW9gQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XYvzuZypZD1m5uUGv4dKFeA9.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe feature, kan op Android de auto op afstand open en dicht doen... Werkt bij mij (nog) niet op IOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explorerger
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01-07 13:15
De app voegt verder niets toe, ik kan er (op Android 14) weinig mee.
Ik kan in de Fordpass app niets instellen m.b.t. tot het laden.
In de app kan ik nu alleen de laadgeschiedenis zien, maar kan geen locatie, laadniveau of vertrektijden instellen. Voor een elektrische auto is dit een groot gemis !
Ik heb gezien dat bij de Mustang Mach E alles m.b.t. het laden wel via de Fordpass app in te stellen is.
Na de laatste update is ook "Voertuigstatus" niet meer beschikbaar.
Bij mijn op de Explorer ingruilde Mondeo Hybrid was de Fordpass app veel uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaMindy
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15:03
Wat is iedereens ervaring met de geluidskwaliteit in de non-premium Explorer?

Ik rijd er nu anderhalve week in en het geluid valt me ontzettend tegen. Het klinkt heel hol, bijna alsof het uit een goedkope bluetooth speaker komt. Ook na het aanpassen van de equalizer lijkt het imo nergens op.
Mijn Focus uit 2018 had aanzienlijk beter geluid, wat ik vreemd vind.

Is dit iets wat anderen herkennen? Of misschien een tripje naar de dealer waard om te checken of er iets mis is bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
MegaMindy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:25:

Ik rijd er nu anderhalve week in en het geluid valt me ontzettend tegen. Het klinkt heel hol, bijna alsof het uit een goedkope bluetooth speaker komt. Ook na het aanpassen van de equalizer lijkt het imo nergens op.

Is dit iets wat anderen herkennen? Of misschien een tripje naar de dealer waard om te checken of er iets mis is bij mij?
Bah hier ben ik ook wel een beetje bang voor...niet kunnen testen voor aanschaf omdat ik alleen de premium versie gekregen heb voor een proefrit :(

Ook geen idee hoe makkelijk je dit aftermarket tegenwoordig nog kunt verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceman314
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-09 21:52
Hi.
Ik heb mijn explorer half augustus besteld en ik kan niet wachten :-)
Ik ben benieuwd hoe het blueoval charge netwerk werkt. Hebben jullie het al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:25
hyperdriver83 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:07:
[Afbeelding]

Nieuwe feature, kan op Android de auto op afstand open en dicht doen... Werkt bij mij (nog) niet op IOS
Dit kan mijn Focus als heeeeeel lang op android. Dus geen idee of het auto afhankelijk is. Ik gebruik het niet zoveel, bij kamperen veel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 21:10

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

MegaMindy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:25:

Ik vraag me eigenlijk af of je de soundbar evt in de toekomst voor de Bang&Olufson versie zou kunnen wisselen en of dat verschil zal maken. Los van het label wat erop zit zal er toch wel verschil zijn lijkt me en mogelijk dus in de toekomst los als onderdeel te koop.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Ben inderdaad ook wel benieuwd of er echt veel verschil in de speakers zitten.

Hebben jullie ook het gevoel dat de audio via Android auto een stuk minder is dan bijvoorbeeld de radio.
Gebruik zelf een pixel en heb in apotify de normalizer op Hard gezet anders moest ik ook het volume nog flink opschroeven.

De radio is een stuk helderder en ook harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGP
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 11:20
Vond onderstaande info op de Ford site, was benieuwd waar dan die 10 speakers verstopt zitten, zit blijkbaar ook een subwoofer bij. Denk dat die subwoofer in dat diepe gat in de kofferbak zit, daar waar ook het sleepoog in ligt, zag daar al links onderaan wat electronisch ziiten, maar maakte geen link met een subwoofer.
Tweeters waren me ook nog niet opgevallen, zie wel een rooster in de voorstijl maar geen idee of dat voor geluid of ventilatie is. Van de week maar eens op zoek gaan naar waar al die dingen precies zitten.

Ford.nl: Premium B&O geluidssysteem met soundbar
De nieuwe volledig elektrische Explorer kan worden geleverd met een 10-Premium luidsprekersysteem met op de bestuurder gerichte soundbar die bestaat uit:
• Woofer (2 voordeuren + 2 achterdeuren)
• Tweeter (2 IP-voorkanten + 2 B-stijlen)
• Middenluidspreker (Soundbar)
• Subwoofer• 480 watt

Alle componenten van het 10-speaker/480 WattsB&O Sound System zijn zorgvuldig geselecteerd en afgesteld om optimale geluidsprestatieniveaus te bereiken op elke stoel, ongeacht de weg die voor ons ligt. Een ruimtebesparende en lichtgewicht subwoofer wordt op het plaatwerk in de kofferbak gemonteerd en levert indrukwekkende basprestaties. Onder het geluid bevindt zich een capabele midrange luidspreker die bijdraagt aan een uitgebalanceerd geluidsbeeld en aan een authentieke weergave van stemmen.

Geluid modi
Stem af op het ritme van het avontuur en vervoer jezelf met een keuze uit vier geluidsmodi. Elk van de vier modi accentueert een ander aspect van uw muziek, waardoor u uw eigen persoonlijke luisterervaring kunt creëren. Een 5-bands en subwoofer-equalizer dragen nog meer bij aan het creëren van een individuele geluidservaring.

Natuurlijk –
Biedt u een bijzonder uitgebalanceerde en authentieke geluidservaring. Met niets toegevoegd en niets weggenomen.

Ontspannen –
De intensiteit van het geluid neemt een stap terug voor wanneer u zich meer wilt concentreren op het eigenlijke rijden, of op een gesprek met uw medepassagiers, of gewoon wilt ontspannen.

Vocaal –
Richt zich op de reproductie van stemmen, zorgt voor een optimale verstaanbaarheid en maakt het gemakkelijker om radioprogramma's, podcasts en audioboeken te volgen, zelfs over lange afstanden.

Energiek –
Viert de muzikale basis van ritme en bas, verhoogt het contrast in de zang en maakt je muziek dynamischer en opwindender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
RPGP schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:46:
Vond onderstaande info op de Ford site, was benieuwd waar dan die 10 speakers verstopt zitten, zit blijkbaar ook een subwoofer bij. Denk dat die subwoofer in dat diepe gat in de kofferbak zit, daar waar ook het sleepoog in ligt, zag daar al links onderaan wat electronisch ziiten, maar maakte geen link met een subwoofer.
Tweeters waren me ook nog niet opgevallen, zie wel een rooster in de voorstijl maar geen idee of dat voor geluid of ventilatie is. Van de week maar eens op zoek gaan naar waar al die dingen precies zitten.

Ford.nl: Premium B&O geluidssysteem met soundbar
De nieuwe volledig elektrische Explorer kan worden geleverd met een 10-Premium luidsprekersysteem met op de bestuurder gerichte soundbar die bestaat uit:
• Woofer (2 voordeuren + 2 achterdeuren)
• Tweeter (2 IP-voorkanten + 2 B-stijlen)
• Middenluidspreker (Soundbar)
• Subwoofer• 480 watt

(...)
Hmm is dat rooster in de voorstijl een tweeter. Heb daar nu mijn rituals luchtverfrisser in zitten.

De ruimte achterin waarin inderdaad iets op het frame zit, gebruik ik ook als berging. Is dat nadelig voor de subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:04
Dat is toch de Amerikaanse Explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGP
Vond deze info van de Mach-E, die heeft ook 10 B&O speakers, lijkt op die van de Explorer, grote kans dat Ford dat systeem ook in de Explorer heeft gezet, zelfde systeem gebruiken in meerdere modelle scheelt toch weer productie kosten ipv een nieuwe set ontwerpen.

Onderstaand de layout van de Mach-E set, op de plaats van de SUB na lijkt deze veel op de Explorer, maar geen idee of de Explorer set technisch 100% hetzelfde is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2LH5P7nhzsj3KEzZuMvlVgeDvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oNuk1ZENBVU9eKQlBFNX2yfr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:09
De eerste reviews van de Capri zijn inmiddels online. Los van de heisa over de naam, lijkt het toch vooral weer eenheidsworst met de rest van zijn platformgenoten. Hij doet me ook niet echt iets.

Ben meer weg van de Explorer, ik denk dat het wel eens geslaagd kan zijn om dat typisch Amerikaanse design te implementeren om zo het merk wat unieker te plaatsen in Europa. Toch zou ik ook hier als particulier nog even wachten op een facelift / tweede generatie in de hoop dat een aantal vreemde keuzes nog verbeterd kunnen worden. Zoals de knoppen op het stuur bijvoorbeeld.

In de ruime zin weet ik eigenlijk niet goed waar Ford naartoe wil, als ze het zelf al weten. De Amerikaanse markt is compleet anders, maar ook in Europa was het eerst wel volop voor EV, en daar komen ze nu weer deels van terug. Ik verwacht dan ook nog wel een nieuw model van de verkoopstopper Kuga in hybride. Maar daar hangt dan nog de Explorer, Capri, Puma (?) tussen en nog heel even de Focus. Ook benieuwd of dat huwelijk met VW gaat blijven duren of dat het uiteindelijk de bedoeling is om zelf een EV platform op poten te zetten.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiemaster
Iemand al dakdragers voor de Explorer kunnen scoren? Dealer biedt ze al wel aan maar ik wil graag van Thule zodat ik geen nieuwe dragers hoef te komen maar alleen nieuwe kitset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheStan
Markiemaster schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:15:
Iemand al dakdragers voor de Explorer kunnen scoren? Dealer biedt ze al wel aan maar ik wil graag van Thule zodat ik geen nieuwe dragers hoef te komen maar alleen nieuwe kitset
Heb de standaard dakdragers in de kofferbak liggen, moet ze nog installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RPGP
vandaag op zoek gegaan naar de B&O luidspreker roostertjes, meeste kunnen vinden, was een beetje reversed engineering.
* In de deuren zitten de Midwoofers, goed zichtbaar, dat zijn er 4 totaal.
* In de soundbar schijnt ook een midrange speaker te zitten, maar met het blote oog niet te zien.
* Op bovenkant dashboard vlak onder het raam l+r bij de A-Stijl een klein rooster, zullen vast Tweeters zijn.
* B-stijl, hier zouden ook set tweeters moeten zitten, maar kon geen roostertjes vinden, waar zitten die dan ?
* In het diepe vak bij achter de nummerplaat zit een ronde plastic unit met een kabelboom, gok erop dat dit de subwoofer is, maar zou ook zomaar een radarunit kunnen zijn.

Witte rooster op de A-stijl is ventilatie, voel je goed als je de ventilatie op MAX voorruit wasemen zet.

Hier wat plaatjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0hs6kpbE82aPrRpr6YF4l_fnHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehixVhHVSluSYZQOsaS00vjW.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-vC1U7ePO9tx0jepIiOfe6k_0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTctPNtjtwaqrJLmVbyB4tQw.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pHVJAMBnYxoSY-Ff76T9oQsqSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDR066rHw8QtLScmD9o0ToLK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
RPGP schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:20:
* B-stijl, hier zouden ook set tweeters moeten zitten, maar kon geen roostertjes vinden, waar zitten die dan ?
Dat is toch simpel te testen?
Muziekje met hoge frequenties of een specifiek test nummer met hoge freq opzetten en luisteren waar het geluid vandaan komt? Desnoods met de fader en balance alles naar een locatie duwen als het nog niet duidelijk genoeg is.

Ik heb ze nog nooit in een bstijl gezien. Wel in de achterdeur dicht bij de bstijl
* In het diepe vak bij achter de nummerplaat zit een ronde plastic unit met een kabelboom, gok erop dat dit de subwoofer is, maar zou ook zomaar een radarunit kunnen zijn.
Dat is toch simpel te testen?
Muziekje met lage frequenties of een specifiek test nummer met lage freq opzetten en voelen of de unit meer gaat trillen.

[ Voor 6% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 05-11-2024 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markiemaster
Markiemaster schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:15:
Intussen bericht van Thule ontvangen: leverbaar vanaf 6 december
https://www.thule.com/nl-...hule-wingbar-evo-_-711xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Markiemaster schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:37:
[...]

Intussen bericht van Thule ontvangen: leverbaar vanaf 6 december
https://www.thule.com/nl-...hule-wingbar-evo-_-711xxx
Deze link lijkt me niet de correcte versie.
De Explorer heeft geen rails op het dak zitten. Neem aan dat we moeten klemmen aan de bovenkant van het portier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KiberHD
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-10 21:11
mrfatmen schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:45:
[...]

De Explorer heeft geen rails op het dak zitten. Neem aan dat we moeten klemmen aan de bovenkant van het portier.
Klopt je moet even de juiste auto kiezen en dan komt de goede tevoorschijn, helaas schiet de prijs ook een stuk omhoog. Wel nog altijd goedkoper dan die van ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperdriver83
Navigatie vraagje;

Ik navigeer eigenlijk altijd met Waze. Nu krijg ik in de HUD geen navigatie te zien als ik via airplay (iOS) werk.

Gisteren met Android verbonden, en zie ik wel de navigatie pijlen en afstanden verschijnen. Best fijn!

Hoe is jullie ervaring? En wat gebruiken jullie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheStan
[...]

Exact, deze variant kreeg ik optioneel: https://ford-accessoires....ectricexplorer&year=2024#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaMindy
hyperdriver83 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:05:
Navigatie vraagje;

Ik navigeer eigenlijk altijd met Waze. Nu krijg ik in de HUD geen navigatie te zien als ik via airplay (iOS) werk.

Gisteren met Android verbonden, en zie ik wel de navigatie pijlen en afstanden verschijnen. Best fijn!

Hoe is jullie ervaring? En wat gebruiken jullie ?
Ik verbind met iOS en gebruik meestal Google Maps. Daar zie ik ook de navigatie pijlen niet mee.

Tot nu toe heb ik alleen Apple Maps ontdekt qua iOS apps die de navigatie pijlen ondersteunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
[...]

iets verder klikken dan je neus lang is. Als je de Explorer Electric selecteert wordt het dak specifiek benoemd en moet je die selecteren waarna de plaatjes veranderen:

Afbeeldingslocatie: https://www.thule.com/-/p/T6pkIXPVPW06bWBKGTBrqmRRPjSrrpld3tq1to59Q0Y/rs:fit/h:1200/cb:2.1/w:1200/plain/approved/std.lang.all/68/86/1386886.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:47
Darks schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:29:
De eerste reviews van de Capri zijn inmiddels online. Los van de heisa over de naam, lijkt het toch vooral weer eenheidsworst met de rest van zijn platformgenoten. Hij doet me ook niet echt iets.

Ben meer weg van de Explorer, ik denk dat het wel eens geslaagd kan zijn om dat typisch Amerikaanse design te implementeren om zo het merk wat unieker te plaatsen in Europa. Toch zou ik ook hier als particulier nog even wachten op een facelift / tweede generatie in de hoop dat een aantal vreemde keuzes nog verbeterd kunnen worden. Zoals de knoppen op het stuur bijvoorbeeld.

In de ruime zin weet ik eigenlijk niet goed waar Ford naartoe wil, als ze het zelf al weten. De Amerikaanse markt is compleet anders, maar ook in Europa was het eerst wel volop voor EV, en daar komen ze nu weer deels van terug. Ik verwacht dan ook nog wel een nieuw model van de verkoopstopper Kuga in hybride. Maar daar hangt dan nog de Explorer, Capri, Puma (?) tussen en nog heel even de Focus. Ook benieuwd of dat huwelijk met VW gaat blijven duren of dat het uiteindelijk de bedoeling is om zelf een EV platform op poten te zetten.
Ik heb geen band met de Capri naam of het Ford logo.
Ik zie het als een getweakte ID5, maar een stuk goedkoper.
Ik zie geen reden om een ID5 boven een Capri te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elstart
  • Laatst online: 09-07 15:23

De tweeters achter zitten in de behuizing van de in de deuren geplaatste midwoofers. Als je goed kijkt zit er linksboven een ronde opening ter grootte van een 2 euro munt. Daar zit de tweeter in. Je kan het goed zien als je achter een deur opent en naar de tegenover liggende deur kijkt.

Dit is de B&O subwoofer. Deze verspreidt de bassen via het metaal/carrosserie van de auto:
The innovative Externally Coupled Subwoofer (ECS) mounts to the sheet metal and vents to the outside air, eliminating the need for the large enclosure of a traditional subwoofer. This unique design delivers heart-pounding bass with reduced weight and space when compared to a traditional subwoofer needed for a vehicle of this size.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SunSlayer
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-02 13:52
Goedenavond allen,

Al een poosje lees ik dit forum en ik vond het toch leuk om ook lid te worden. Jullie delen leuke weetjes/feitjes en de sfeer is leuk.

Ik heb 16-10 een Ford Explorer Limited Edition besteld in Magnetic Grey met als extra optie de warmtepomp. Vandaag heb ik te horen gekregen dat op 16-11 de auto wordt geleverd bij de dealer en deze 26-11 ingepland staat in de werkplaats voor de nul-beurt/kenteken/poetsen etc.

Ik kom van een Opel Corsa-e welke ik nu bijna 70k heb gereden en door dit kleine wagentje ben ik wel gek geworden op elektrisch rijden.

Bewust heb ik niet gekozen voor de Premium, deels vanuit financieel oogpunt maar ook vanwege het gebrek aan kwaliteit van het B&O systeem. Dat zou voor mij de overtuigende factor worden om tóch dat extra geld uit te geven (ik hou van Hi-Fi) echter viel het systeem mij dermate tegen dat ik de andere opties daar niet tegenop vond wegen.

Zelf ben ik verrast door de levertijd, ik kijk ernaar uit. Verder ben ik erg benieuwd naar ervaring met het Blue Oval Charging Network; het lijkt mij ideaal.

[ Voor 4% gewijzigd door SunSlayer op 06-11-2024 21:59 . Reden: Andere woordkeuze ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
SunSlayer schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:39:
Verder ben ik erg benieuwd naar ervaring met het Blue Oval Charging Network; het lijkt mij ideaal.
Wat is het precies? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 18:43
SunSlayer schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:39:

Ik heb 16-10 een Ford Explorer Limited Edition besteld in Magnetic Grey met als extra optie de warmtepomp. Vandaag heb ik te horen gekregen dat op 16-11 de auto wordt geleverd bij de dealer en deze 26-11 ingepland staat in de werkplaats voor de nul-beurt/kenteken/poetsen etc.
Dat zijn mooie levertijden. Ik heb ook de Limited Edition besteld, maar dan met de Driver Assistance pack. 24 oktober is de bestelling geplaatst en de dealer verwacht in december te kunnen leveren. Als ik jouw termijn doortrek dan komt dat wel aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Dat zijn mooie levertijden. Ik heb ook de Limited Edition besteld, maar dan met de Driver Assistance pack. 24 oktober is de bestelling geplaatst en de dealer verwacht in december te kunnen leveren. Als ik jouw termijn doortrek dan komt dat wel aardig uit.
Hier in augustus geplaatst, zou oktober geleverd worden, dealer hint er nu op dat het misschien pas volgende maand of zelfs volgend jaar komt. Oftewel; het lijkt er op dat Ford nieuwe klanten voor trekt maar de klanten die al een contract hebben getekend (waar ze niet meer onder uit kunnen) in de kou laten staan. Sterker nog, ook al wachten wij langer dan nieuwe klanten, ze willen zelfs de huidige kortingsactie niet eens toepassen.

Ik snap dat dat laatste geen recht is, maar ze houden ons nu in ieder geval aardig aan het lijntje (en in de onzekerheid, want de auto die we in willen ruilen is ondertussen al in waarde gedaald ten opzichte van de eerst genoemde leverdatum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiberHD
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-10 21:11
Skit3000 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:31:
[...]

Hier in augustus geplaatst, zou oktober geleverd worden, dealer hint er nu op dat het misschien pas volgende maand of zelfs volgend jaar komt. Oftewel; het lijkt er op dat Ford nieuwe klanten voor trekt maar de klanten die al een contract hebben getekend (waar ze niet meer onder uit kunnen) in de kou laten staan. Sterker nog, ook al wachten wij langer dan nieuwe klanten, ze willen zelfs de huidige kortingsactie niet eens toepassen.

Ik snap dat dat laatste geen recht is, maar ze houden ons nu in ieder geval aardig aan het lijntje (en in de onzekerheid, want de auto die we in willen ruilen is ondertussen al in waarde gedaald ten opzichte van de eerst genoemde leverdatum).
Vervelend dat je zo lang moet wachten en misschien nog wel langer.
De limited edition worden niet op bestelling gemaakt. Ford pomp hier gewoon een vast aantal van de fabriek uit en dus is het aan de dealer deze op te pikken. Het is dus mazzel hebben.

Ik heb ook mijn auto ingeruild, en rij hier nog mee tot mijn ford klaar is. Maar de inruilprijs staat vast. Heb je hier niet voor getekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
  • Laatst online: 14-01 17:29
Skit3000 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:31:
[...]

Wat een merkwaardig verhaal van de dealer. Als je tekent op het moment dat de kortingsactie geldt, zou dat toch leidend moeten zijn. Los van wanneer de auto geleverd wordt. Idem dito voor de inruilwaarde, tenzij ze dit expliciet benoemen in de koopovereenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
KiberHD schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:50:
[...]

De limited edition worden niet op bestelling gemaakt.
Toen wij 'm bestelden gaf Ford dus zelf een datum aan en die hebben ze in de weken daarna nog een keer bevestigd. De optie en kleur die wij hebben gekozen is zelfs via onze eigen dealer al uitgeleverd aan een andere klant die pas na ons had besteld (en de auto met drie weken had). Het lijkt er dus op dat ze ons letterlijk achter aan de in de rij hebben gezet. De dealer wil de bestelling wel annuleren en omzetten, maar Ford rekent daar een belachelijk annuleringstarief voor.

En aan het bod qua inruilwaarde van de dealer zat een uiterlijke datum. Deze lag ná de gegeven opleverdatum, maar is ondertussen verlopen. Het nieuwe bod is vele duizenden euro's lager.
Arjan_N schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:02:
[...]

Wat een merkwaardig verhaal van de dealer. Als je tekent op het moment dat de kortingsactie geldt, zou dat toch leidend moeten zijn.
Het is iets anders. Wij hebben getekend vóór de kortingsactie, maar hadden de auto inmiddels al een maand moeten hebben. Hadden we 'm een maand geleden besteld, dan hadden we hem vorige week op kunnen halen (dat is een andere klant van hen dus "overkomen"). In dat opzicht vind ik dus ergens dat wij nog recht hebben op die korting.

[ Voor 26% gewijzigd door Skit3000 op 07-11-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
.

[ Voor 99% gewijzigd door Arjan_N op 07-11-2024 10:08 . Reden: Onjuist bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
Skit3000 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:03:
[...]

Toen wij 'm bestelden gaf Ford dus zelf een datum aan en die hebben ze in de weken daarna nog een keer bevestigd. De optie en kleur die wij hebben gekozen is zelfs via onze eigen dealer al uitgeleverd aan een andere klant die pas na ons had besteld (en de auto met drie weken had). Het lijkt er dus op dat ze ons letterlijk achter aan de in de rij hebben gezet. De dealer wil de bestelling wel annuleren en omzetten, maar Ford rekent daar een belachelijk annuleringstarief voor.

En aan het bod qua inruilwaarde van de dealer zat een uiterlijke datum. Deze lag ná de gegeven opleverdatum, maar is ondertussen verlopen. Het nieuwe bod is vele duizenden euro's lager.

[...]

Het is iets anders. Wij hebben getekend vóór de kortingsactie, maar hadden de auto inmiddels al een maand moeten hebben. Hadden we 'm een maand geleden besteld, dan hadden we hem vorige week op kunnen halen (dat is een andere klant van hen dus "overkomen"). In dat opzicht vind ik dus ergens dat wij nog recht hebben op die korting.
Ja, dat lijkt mij ook. Mag ik vragen bij welke dealer je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Zeeuw & Zeeuw. De dealer zegt dat zij niks kunnen doen want we hebben (op hun locatie) het contract bij Ford getekend, maar ze ontvangen wél een fee voor verkoop en oplevering (dus uiteindelijk zou je kunnen beargumenteren dat we het contract wel bij hen hebben getekend). Het maakt uiteindelijk ook niet uit; ik heb liever vandaag een voorraadmodel dan dat we weer een maand, twee maanden of nog langer moeten wachten zonder enige bericht wanneer gegeven opleverdata niet worden nagekomen.

Zelf hardhandig het contract laten ontbinden wil ik ook niet doen. Zelfs als Ford geen kosten rekent (zonder aanbetaling kunnen ze dat alleen doen als ze het via de rechter spelen), lijkt het mij dat ze niet snel een nieuw contract meer aan zullen gaan.

Ik ben er in ieder geval aardig mee klaar. We wilden nog wat werk laten doen na oplevering (trekhaak, winterbanden), maar voor dat en onderhoud/bandenwissel gaan we misschien maar naar een andere dealer. Dat gaat dan door het handelen van Ford wel ten koste van de omzet van Zeeuw & Zeeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
Skit3000 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:03:
[...]

Ik zou wel een beetje argwanend worden van dit verhaal dat je alleen uit de mond van de dealer hoort. Het doet mij overkomen als een koopovereenkomst binnen hengelen door een hoge inruilwaarde te rekenen, om vervolgens die inruilwaarde te ontbinden.
Skit3000 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:17:

Ik ben er in ieder geval aardig mee klaar. We wilden nog wat werk laten doen na oplevering (trekhaak, winterbanden), maar voor dat en onderhoud/bandenwissel gaan we misschien maar naar een andere dealer. Dat gaat dan door het handelen van Ford wel ten koste van de omzet van Zeeuw & Zeeuw.
Ik zie voor Ford geen baat om de werkwijze die jij schetst over volgorde van levering toe te passen, eerder iets voor de dealer. Dus ik had een andere conclusie getrokken over de oorzaak van jouw ervaring, maar misschien heb ik van nature een te negatief beeld van die autoboeren. ;)

Als aanvulling: zoals ik heb begrepen bij de Limited edition, zijn het de dealers/agents die de klant bestellingen koppelen aan de productie orders die Ford aanbiedt. In de overeenkomst (bij mij) staat geen chassisnummer, dus dat geeft volgens mij de dealer de vrijheid en mogelijkheid om bestellingen en orders om te hangen naar wat hen uitkomt.

[ Voor 9% gewijzigd door Bobbika op 07-11-2024 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrfatmen
bdw80 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:22:
[Verder ben ik erg benieuwd naar ervaring met het Blue Oval Charging Network; het lijkt mij ideaal]

Wat is het precies? :D
Heel erg versimpeld is dit de laadpas van Ford.
Verder hebben ze een aantal goede deals met laadnetwerken en ondersteunen bepaalde palen communicatie met de paal waardoor je geen pas of iets nodig hebt alleen kabel aansluiten (Plug & charge).
Tevens zit er een jaar gratis ionity abonnement bij welke interessante tarieven hebben.

Hou er wel rekening mee dat Ford een percentage toevoegt om kosten te denken.

https://www.ford.nl/onder.../blue-oval-charge-network

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timkyr
Bobbika schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:53:
[...]

Damn, dat is lekker. De mijne is op 30-10 besteld maar heeft een indicatie staan van 03-03-25! Dat is geen limited edition maar wel een vrij standaard uitvoering:

Extended range RWD, basiskleur Arctic Blue + Driver assistance pack.

Dat is dus niet de premium uitvoering, wel de extended range. Ik baal wel een beetje van die lange levertijd, zeker aangezien de site van Ford voor deze configuratie zo'n 3 weken verwacht. Nou verwachtte ik niet dat die helemaal zou kloppen maar dit is toch wel een verschil haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
timkyr schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:26:
[...]

Damn, dat is lekker. De mijne is op 30-10 besteld maar heeft een indicatie staan van 03-03-25! Dat is geen limited edition maar wel een vrij standaard uitvoering:

Extended range RWD, basiskleur Arctic Blue + Driver assistance pack.

Dat is dus niet de premium uitvoering, wel de extended range. Ik baal wel een beetje van die lange levertijd, zeker aangezien de site van Ford voor deze configuratie zo'n 3 weken verwacht. Nou verwachtte ik niet dat die helemaal zou kloppen maar dit is toch wel een verschil haha
Ja die levertijd indicatie op de website is vrij waardeloos. Er staat geschatte levertijd vanaf 3 weken, dus het kan alles boven de 3 weken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkyr
Bobbika schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:48:
[...]

Ja die levertijd indicatie op de website is vrij waardeloos. Er staat geschatte levertijd vanaf 3 weken, dus het kan alles boven de 3 weken zijn.
True, maar als ik een andere configuratie maak staat er wel gewoon 16 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGP
elstart schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:44:

De tweeters achter zitten in de behuizing van de in de deuren geplaatste midwoofers. Als je goed kijkt zit er linksboven een ronde opening ter grootte van een 2 euro munt. Daar zit de tweeter in. Je kan het goed zien als je achter een deur opent en naar de tegenover liggende deur kijkt.

Dit is de B&O subwoofer. Deze verspreidt de bassen via het metaal/carrosserie van de auto:
The innovative Externally Coupled Subwoofer (ECS) mounts to the sheet metal and vents to the outside air, eliminating the need for the large enclosure of a traditional subwoofer. This unique design delivers heart-pounding bass with reduced weight and space when compared to a traditional subwoofer needed for a vehicle of this size.
Thx voor deze info, alles nu duidelijk. Wel interessant dat dit type subwoofer een openening met de buitenkant heeft, zal vast dat gat bij het gele pijltje zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwkqjZ9twLr-NFQ3vH3EXR_4RA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fbaTeW7svTC7J6w3mH1X39d3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RPGP
.
.
.
.
Snellaad Sessie 79kW accu
Vandaag een snellaad sessie gedaan bij Tesla SuperChargers, snelladen van 10-80% in 25 min, 57,2 kW in de 79 kW accu gestopt en een piek van 185 kWh werd ook gehaald.

Voor Pre-Conditioning van de accu voor max snellaad snelheid was 30 min nodig, tot die tijd zag je laadsnelheidwaarde steeds wat hoger worden, toen max was bereikt gaf scherm slechts 173 kWh aan maar bij daadwerkelijk laden haalde hij netjes de door Ford opgegeven max 185 kWh.
Heb zelf de 79kW AWD maar de 79kW Limited Edition zou dezelfde waardes moeten halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5IE3TpnbJSGQMRfk14KWspFa48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVXAIv9FoU4JYuoqzpSdd7Uq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d356NMz5Q8yKWWXtrPNsK8njB7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1xjKYkUXdWzTO4HxaIpbz0m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gb_2vKEmPQEAw0L661VyAFY57jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjeHc65FLHV1Kv2NfdSerSmz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunSlayer
  • Laatst online: 05-02 13:52
Bobbika schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:36:

Als aanvulling: zoals ik heb begrepen bij de Limited edition, zijn het de dealers/agents die de klant bestellingen koppelen aan de productie orders die Ford aanbiedt. In de overeenkomst (bij mij) staat geen chassisnummer, dus dat geeft volgens mij de dealer de vrijheid en mogelijkheid om bestellingen en orders om te hangen naar wat hen uitkomt.
Toen ik bij mijn dealer zat kon hij mij een lijst laten zien van de Limited Edition per kleur kleuren in verschillende optie-combinaties. Dus bijvoorbeeld Magnetic Grey met bijv DAP+Trekhaak of AGR+21 inch of in mijn geval alléén warmtepomp. De combinaties zijn voorbeelden, weet het niet precies meer. Daar stond ook bij hoeveel er in geproduceerd worden en in welke weken. Zo weet ik dat 'mijn' uitvoering (grijs+WP) 54 keer gebouwd werd in de weken 41, 42 en 43.

Ik kreeg bij het bestellen dan ook geen chassisnummer. De dealer beloofde mij de order in te schieten en op het beste te hopen. Ze zouden contact opnemen als er nieuws was, zij het slecht of goed. De bevestiging van toewijzing kwam in mijn geval op 24-10.

@Skit3000 heb je toevallig Rechtsbijstand? Misschien kunnen zij je adviseren in deze. Dat het inruilbod aan een datum vastzit snap ik, echter getuigd het van weinig klantvriendelijkheid als dat bod nu ineens zoveel lager is (bij geen schade en enigzins acceptabele kilometers). Lijkt mij onlogisch dat je huidige auto zo hard afschrijft.
Wellicht kun je ze herroepen op het feit dat je een harde afspraak qua opleverdatum hebt gemaakt en Ford cq. de dealer in gebreke is. Dit kost jou nu dubbel geld; de kortingsactie en je inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc99belgium
  • Laatst online: 11-06 09:23
Zijn er al mensen die met de limited edition met 204pk hebben kunnen proefrijden?
Blind bestellen durf ik niet aangezien die toch 80pk minder hebben dan de 285pk versie. Met die laatste heb ik kunnen testen en die beviel me wel, maar komt niet in aanmerking voor de premie.
Ford gooit nu de limited edition op markt die wel aan die voorwaarden voldoet maar dan met de "oudere" app 310 elektromotor die wat meer verbruikt maar vooral minder pk's heeft en veel minder koppel heeft. En aangezien 22 november nu snel aankomt zou ik toch graag eerst ergens proefrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resupine
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-09 15:34
Vandaag bevestiging gehad van de LM dat de Capri besteld wordt, ben benieuwd naar de levertijd. volgens de configurator van Ford is de levertijd van mijn configuratie >20 weken, hopelijk is hij er iets vlotter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MegaMindy
Wrc99belgium schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:09:
Zijn er al mensen die met de limited edition met 204pk hebben kunnen proefrijden?
Blind bestellen durf ik niet aangezien die toch 80pk minder hebben dan de 285pk versie. Met die laatste heb ik kunnen testen en die beviel me wel, maar komt niet in aanmerking voor de premie.
Ford gooit nu de limited edition op markt die wel aan die voorwaarden voldoet maar dan met de "oudere" app 310 elektromotor die wat meer verbruikt maar vooral minder pk's heeft en veel minder koppel heeft. En aangezien 22 november nu snel aankomt zou ik toch graag eerst ergens proefrijden.
Ik rijd zelf in de RWD Extended Range, maar ik kan niet zeggen dat ik het volle vermogen vaak gebruik.
Met een 0-100 tijd van 8,5 seconden lijkt de limited edition me ook snel zat. Wat rijd je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan_N
Wrc99belgium schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:09:
Je zou wellicht eens kunnen kijken naar tests van de Volkswagen ID.4 met dezelfde aandrijflijn. Volgens mij is over het algemeen wel de conclusie dat ie niet supersnel is, maar dat het prima voldoet. In een test van Autoweek die ik onlangs las zeiden ze in ieder geval dat je 'zeker wel een lekker duw in de rug krijgt bij snel accelereren'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

Sevyx

Facta non verba!

Ik houd inmiddels mijn hart vast. Op 29 augustus heb ik de Limited Edition besteld en zojuist navraag gedaan bij de dealer of er al iets bekend is. Je raadt het al: nog steeds geen leverdatum. Dit terwijl er bij de bestelling een levertijd van 12 weken op de website stond.

Enige voordeel kenteken op 2025. 8)7

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
Sevyx schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:21:
Ik houd inmiddels mijn hart vast. Op 29 augustus heb ik de Limited Edition besteld en zojuist navraag gedaan bij de dealer of er al iets bekend is. Je raadt het al: nog steeds geen leverdatum. Dit terwijl er bij de bestelling een levertijd van 12 weken op de website stond.

Wel apart dat er zo veel verschil tussen zit, ik had eind oktober getekend voor ook een limited edition en kreeg 4 november al te horen dat die in Vlissingen stond.
Kleur gewoon standaard en enige optie is trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48

sbuter

...dus...

Topicstarter
Vandaag een (voorlopige) bouwdatum vernomen: 3-februari, besteld op 6-september. RWD + AGR stoelen + DAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx
  • Nu online

Sevyx

Facta non verba!

masterrobo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:08:
[...]

Wel apart dat er zo veel verschil tussen zit, ik had eind oktober getekend voor ook een limited edition en kreeg 4 november al te horen dat die in Vlissingen stond.
Kleur gewoon standaard en enige optie is trekhaak.
Misschien ligt het aan de opties, ik heb namelijk een grijze met ARG stoelen. Maar durf er verder echt niks zinnigs over te zeggen. Zodra ik een update heb dan laat ik het weten. Overigens collega met exact dezelfde opties ook nog niks vernomen en die had een dag later dan mij besteld.

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDutchman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 10:46
Ford gaat de productie in Keulen terugschroeven https://www.autoblog.nl/n...elektrische-autos-6974158.
Ondertussen is de productie van mijn Explorer 2 maanden opgeschoven naar januari, snap iets niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Sevyx schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:41:
[...]

Misschien ligt het aan de opties, ik heb namelijk een grijze met ARG stoelen. Maar durf er verder echt niks zinnigs over te zeggen. Zodra ik een update heb dan laat ik het weten. Overigens collega met exact dezelfde opties ook nog niks vernomen en die had een dag later dan mij besteld.
Wanneer had je besteld? Standaard of premium?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx
  • Nu online

Sevyx

Facta non verba!

@martinvdm 29 aug

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkyr
https://www.autoblog.nl/n...elektrische-autos-6974158

Waarom is mijn levertijd dan zo lang als het allemaal zo tegenvalt? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skit3000
Omdat ze nu minder (of kortere) diensten gaan werken. Het personeel krijgt hun gemiste uren doorbetaald door de Duitse overheid. Ik denk dat het idee is dat ze meer kunnen produceren dan verkopen en liever de fabriek draaiende houden dan dat ze over drie maanden de hele backlog weg hebben gewerkt en daarna een maand helemaal dicht moeten (want wie weet wanneer je dan weer open kunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisho
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-06 13:54

Een paar weken geleden bestelde ik een grijze limited edition. Om welke reden dan ook zou ik boven de grens uitkomen voor de SEPP als ik incl trekhaak zou kopen. Om welke reden dan ook werd dat aangepast en nu krijg ik er eentje incl elektrische trekhaak. Kosteloos werd de eerste order geannuleerd en een nieuwe order verstrekt. Levering zou april 2025 zijn. Dat wordt nu enkele weken en levering is in 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
timkyr schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:46:
https://www.autoblog.nl/n...elektrische-autos-6974158

Waarom is mijn levertijd dan zo lang als het allemaal zo tegenvalt? 8)7
Voor mij is de ford strategie ondertussen wel duidelijk:
- hype voor de launch
- orderboek vullen met een aantal basismodellen die bij launch beschikbaar zijn
- zorgen dat het orderboek vol zit met de basismodellen to launch + x maanden, ik gok 2m
- stel de website open voor preorders, vermelde levertijden zijn voor de basismodellen en gerekend vanaf launch+2
- supply chain voor non basis modellen en non basis opties moet op gang komen, alles natuurlijk super JIT geregeld.
- veranderende regelgeving en subsidies zorgen voor een benodigde aanpassing in strategie, bv het potje in BE wat leeg was. Auto’s voor de be markt kunnen Miss nu ergens anders gedumpt worden. Vaak lastiger dan het lijkt omdat er per land/regio naar de samenstelling gekeken wordt omdat er andere opties en kleuren favoriet zijn.
- pre orders en sales vallen tegen dus de geplande voorraad moet gepushed worden. Waar mogelijk wat lopende voorraad orders aanpassen naar preorder naar dat hangt weer van de samenstelling af
- terugschroeven productie door wegblijven orders, waardoor de bestaande levertijden alleen maar opschuiven

Lange leve een systeem als de US: naar een dealer, aanwijzen, betalen, en wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Laatst online: 26-09 15:25
ik rij momenteel een id4 pro max uit september 2021, dwz dat ik volgend jaar iets anders nodig heb (lease). mijn initiele shortlist is: facelift ioniq5 en kia ev5. maar zag dat de capri/explorer toch goede reviews krijgt. wat mij zou tegenhouden de capri te nemen is software, dat is nu in de id4 ook niet altijd top (ook al zijn recentere jaargangen beter en is de nieuwe motor ook een verbetering). ik ga sws en testrit inplannen, maar vroeg me af of er mensen uit een id4 naar deze ford zijn gegaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schal
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik heb sinds 4 okt 24 ook een ford explorer. Het rijdt fantastisch, zowel op de snelweg als in de stad. Software werkt tot nu toe uitstekend. De achterbank scoort minder, de zitvlakken zijn te kort waardoor het oncomfortabel aanvoelt.
Ik ben enorm teleurgesteld over de actieradius. Bij 100% opladen haal ik nu 460 km terwijl ford 602 km belooft.
Ik had wel rekening gehouden met een afname van 50 to 80 km in de koude periode maar - 140km bij een temperatuur van 12 graden is wel super teleurstellend. Ik hou me hart vast bij vorst.
Volgens de dealer ligt het aan de kou en rijstijl….ik ben geen 25 meer:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RPGP
RDW Opendata nog even bekeken, kwam tot deze cijfertjes, Ltd Editions komen nu ook goed los.
Data Explorer + Capri op kenteken in NL t/m 16 Nov 2024:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDXKhrEmfwtSFYzbOFLeHZUaRBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbMJvUokHtRcDyqBYIvKBgz0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouterBend
schal schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:14:
Ik heb sinds 4 okt 24 ook een ford explorer. Het rijdt fantastisch, zowel op de snelweg als in de stad. Software werkt tot nu toe uitstekend. De achterbank scoort minder, de zitvlakken zijn te kort waardoor het oncomfortabel aanvoelt.
Ik ben enorm teleurgesteld over de actieradius. Bij 100% opladen haal ik nu 460 km terwijl ford 602 km belooft.
Ik had wel rekening gehouden met een afname van 50 to 80 km in de koude periode maar - 140km bij een temperatuur van 12 graden is wel super teleurstellend. Ik hou me hart vast bij vorst.
Aanrader: zie eerdere berichten in dit topic over het verschil tussen de WLTP-range van 602 km en wat in de praktijk haalbaar is. WLTP-opgave heeft kortgezegd geen betekenis in de praktijk, behalve dat je er verschillende auto's qua range onderling mee kunt vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Laatst online: 23:12

Heimdallr

Asgard

schal schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:14:
Bij alle elektrische auto's kun je de volgende formule toepassen voor een gemiddelde praktijk range: 0.70 * wltp range = praktijk range

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouterBend
Heimdallr schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:57:
[...]

Bij alle elektrische auto's kun je de volgende formule toepassen voor een gemiddelde praktijk range: 0.70 * wltp range = praktijk range
Dat is inderdaad een goede praktijkregel. Wel in het achterhoofd houden dat je op lange reizen (behalve misschien tijdens een wat langere lunchpauze) onderweg meestal laadt tot 80% en niet verder ontlaadt dan tot b.v. 10%. Dan is je range dus 0,7 x 0,7 x WLTP-range (602 km), dus 295 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skit3000
dus 295 km.
Wat prima in het straatje valt van de aanbeveling van de ANWB; Zorg dat je twee uur rijdt en een kwartiertje rust neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Daarnaast ligt het ook nogal aan het rijgedrag en het type rit. Een zware voet en alleen snelweg of eco stand in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyV
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoi!

Ik mag een nieuwe bedrijfswagen kiezen en de Ford Explorer heeft momenteel mijn voorkeur. Ik twijfel enkel nog tussen 2 versies en hoop hier wat first hand ervaringen te horen!

Optie 1 AWD
  • Driver assistance pack
  • AGR seats
  • 21” velgen
Optie 2 RWD
  • Premium versie
  • Driver assistance pack
  • Panoramisch dak
  • AGR seats
  • 21" velgen
Wat ik me vooral afvraag:
  • Is er veel verschil tussen de RWD en AWD? Voelbaar verschil in acceleratie en wegligging?
  • Is de premium versie écht beter wat betreft geluid?
Bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door WesleyV op 20-11-2024 09:45 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
Op zich zijn de verschillen tussen premium en normaal prima op de Ford site te vinden toch? :)

Ik zou persoonlijk voor optie 2 gaan!
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste