Het grote Ford Explorer & Capri EV topic

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:52
Sowieso optie 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunSlayer
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-02 13:52
Zelf zou ik ook voor optie 2 gaan. Met de 286 pk heb ik proef gereden en dat is (naar mijn mening) echt genoeg. Set goede winterbanden of vierseizoensbanden en volgens mij red je je in Nederland en omgeving dan uitstekend.

In de Premium versie zit toch al het Drivers Assist Pack en Panoramadak?

Het verschil in audiosysteem ben ik ook erg benieuwd naar; ik heb gekozen voor de Standard uitvoering. In de testauto zat wel B&O en ik vond dat wel goed, maar ik had meer verwacht. Vond ik die meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiberHD
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-05 18:57
Premium is zonder Panoramadak en Driver Assist Pack. Alleen in de UK is de Panoramadak standaard bij de Premium. De optie van de elektrische achterklep is wel standaard op de Premium vandaar de Driver Assist Pack dan weer goedkoper is.

Gisteren door de dealer gebeld dat mijn order ongeveer 5á6 maanden naar achteren geschoven word. De productie word flink verlaagd om het orderboek niet leeg te trekken. Een alternatief is een auto uit de voorraad te nemen (een optie extra, dus duurder maar wel dit jaar nog geleverd) daar kijken we nog even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunSlayer
  • Laatst online: 05-02 13:52
Je hebt gelijk inderdaad, mijn excuses. Wat heftig dat het zo opgeschoven wordt zeg.. Ben benieuwd welke keuze je maakt; succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-05 23:29
KiberHD schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:13:
Premium is zonder Panoramadak en Driver Assist Pack. Alleen in de UK is de Panoramadak standaard bij de Premium. De optie van de elektrische achterklep is wel standaard op de Premium vandaar de Driver Assist Pack dan weer goedkoper is.

Gisteren door de dealer gebeld dat mijn order ongeveer 5á6 maanden naar achteren geschoven word. De productie word flink verlaagd om het orderboek niet leeg te trekken. Een alternatief is een auto uit de voorraad te nemen (een optie extra, dus duurder maar wel dit jaar nog geleverd) daar kijken we nog even naar.
Ai dat is wel ver naar achter meteen ;( Ik heb hem in juni besteld en kreeg donderdag bericht van de dealer dat hij uit productie was :) Dus ik verwacht hem ergens over 2-3 weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44
Zijn er al mensen elke all season banden er onder hebben gezet. Zo ja, welke banden heb je uitgekozen.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FOD
  • Laatst online: 10-02 17:22

FOD

Goedenavond allemaal.

Gisteren heb ik mijn Explorer EV besteld. Eerst even dit topic doorgenomen natuurlijk !!
Een aantal van de ervaringen rondom bestellingen heb ik ook meegemaakt. Onze keus viel eerst op Arctic Blue Premium Extended + DAP + AGR stoelen (voornamelijk om beide voorstoelen elektrisch en comfortabeler te maken). De trekhaak is ook een must, want die missen we erg op onze huidige auto.
Deze combi blijkt - ondanks de aankondiging "512 auto's op voorraad in alle mogelijke combinaties" - toch niet op voorraad. Dat zou uitstel tot 20 weken betekenen en dat is voor ons echt te lang.
Door een warmtepomp erbij te nemen (waar ik wisselende meningen over lees) zou het worden verkort tot enkele weken.

Donderdag belde de dealer dat i.v.m. al genoemde Ford-nl brief uitstel tot wel 6 maanden kon oplopen i.v.m. verlengde vakanties en verlaagde produktie. Ook met de extra optie blijkt Ford geen uitsluitsel te geven over de leverdatum.

Alternatief: kom even langs en dan kunnen we met kleur en opties variëren. Zo gezegd, zo gedaan. Alle opties die uitstel betekenen, hebben we van tafel geveegd. Kleur, trekhaak i.c.m. AGR is niet snel te leveren. We kozen Blue My Mind (de kleur stond ook in de showroom anders had het een twijfelgeval geweest) zonder trekhaak af fabriek. Die komt er daarna op voor €1350 (i.p.v. €1000 af fabriek). Van deze en vele andere combinaties staat er in Vlissingen een parkeerplaats vol. Levertijd 2 tot 4 weken (hoe ver is Vlissingen nou helemaal van de Hoeksche Waard ?!). Die paar weken hebben geen invloed op de inruilwaarde, maar we zouden dan toch nog een rondje APK moeten doen. De dealer heeft de kosten van de APK op zich genomen (waarvoor dank).

Note: Voor ons dus niet meer relevant, maar onze dealer weet het zeker: mocht de oplevering in het nieuwe jaar gebeuren, dan neemt Ford de BPM (€600+) voor z'n rekening.

Eind goed, al goed. Ik zie jullie binnenkort op de weg...

Groet, Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 19:47

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

FOD schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:16:
Goedenavond allemaal.

Gisteren heb ik mijn Explorer EV besteld. Eerst even dit topic doorgenomen natuurlijk !!
Een aantal van de ervaringen rondom bestellingen heb ik ook meegemaakt. Onze keus viel eerst op Arctic Blue Premium Extended + DAP + AGR stoelen (voornamelijk om beide voorstoelen elektrisch en comfortabeler te maken). De trekhaak is ook een must, want die missen we erg op onze huidige auto.
Deze combi blijkt - ondanks de aankondiging "512 auto's op voorraad in alle mogelijke combinaties" - toch niet op voorraad. Dat zou uitstel tot 20 weken betekenen en dat is voor ons echt te lang.
Door een warmtepomp erbij te nemen (waar ik wisselende meningen over lees) zou het worden verkort tot enkele weken.

Donderdag belde de dealer dat i.v.m. al genoemde Ford-nl brief uitstel tot wel 6 maanden kon oplopen i.v.m. verlengde vakanties en verlaagde produktie. Ook met de extra optie blijkt Ford geen uitsluitsel te geven over de leverdatum.

Alternatief: kom even langs en dan kunnen we met kleur en opties variëren. Zo gezegd, zo gedaan. Alle opties die uitstel betekenen, hebben we van tafel geveegd. Kleur, trekhaak i.c.m. AGR is niet snel te leveren. We kozen Blue My Mind (de kleur stond ook in de showroom anders had het een twijfelgeval geweest) zonder trekhaak af fabriek. Die komt er daarna op voor €1350 (i.p.v. €1000 af fabriek). Van deze en vele andere combinaties staat er in Vlissingen een parkeerplaats vol. Levertijd 2 tot 4 weken (hoe ver is Vlissingen nou helemaal van de Hoeksche Waard ?!). Die paar weken hebben geen invloed op de inruilwaarde, maar we zouden dan toch nog een rondje APK moeten doen. De dealer heeft de kosten van de APK op zich genomen (waarvoor dank).

Note: Voor ons dus niet meer relevant, maar onze dealer weet het zeker: mocht de oplevering in het nieuwe jaar gebeuren, dan neemt Ford de BPM (€600+) voor z'n rekening.

Groet, Fred
toon volledige bericht
Waarom APK? Dat hoeft toch pas na 4 jaar.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JerMach
  • Laatst online: 23-03 10:40
Ik heb inmiddels zo'n twee weken geleden de Ford (leaseauto werkgever) ontvangen. Heerlijk in gereden de eerste paar honderd km. Bij terugkomst op het werk bij het inparkeren stopte de auto er plotseling totaal mee. Er was niets meer mee te beginnen en alleen de 12 volt accu gaf nog een teken van leven.
Wagen weggesleept naar de Ford garage en na twee weken geen bericht zelf maar aan de bel getrokken via de lease maatschappij. De accu is totaal dood en het blijkt, volgens de leasmij, een vaker voorkomend issue.
Kan weken of zelfs maanden gaan duren.

Ik hoop op snel herstel want was weliswaar kort maar heerlijk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14-01 17:29
JerMach schreef op maandag 25 november 2024 @ 07:43:
Ik heb inmiddels zo'n twee weken geleden de Ford (leaseauto werkgever) ontvangen. Heerlijk in gereden de eerste paar honderd km. Bij terugkomst op het werk bij het inparkeren stopte de auto er plotseling totaal mee. Er was niets meer mee te beginnen en alleen de 12 volt accu gaf nog een teken van leven.
Wagen weggesleept naar de Ford garage en na twee weken geen bericht zelf maar aan de bel getrokken via de lease maatschappij. De accu is totaal dood en het blijkt, volgens de leasmij, een vaker voorkomend issue.

Ai, dat klinkt vervelend. Hopelijk is het toch nog snel opgelost. Weet je toevallig of de problemen specifiek bij een bepaalde aandrijflijn spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-05 17:43
JerMach schreef op maandag 25 november 2024 @ 07:43:

Zag van het weekend op een Engelse Facebook-groep dat er daar ook een paar gevallen waren. Zo rond de 1000km (of mile, weet niet zeker). Eentje was ook al lang aan het wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceman314
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-05 21:38
Arjan_N schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:17:
[...]

Ai, dat klinkt vervelend. Hopelijk is het toch nog snel opgelost. Weet je toevallig of de problemen specifiek bij een bepaalde aandrijflijn spelen?
Mijn explorer zal volgende week worden afgeleverd. Ik zal jullie op de hoogte blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkijkuit
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-04 18:03
Mijn explorer komt binnenkort. Ik vind te plek om de telefoon te laden niet handig. Dus ik overweeg een magsafe lader voor mijn iPhone. Iemand een aanbeveling? Kan je deze eenvoudig in het ventilatie rooster haken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerMach
  • Laatst online: 23-03 10:40
Reactie op vraag iceman314

Geen idee. Ik krijg van Ford nagenoeg geen informatie. Gaat om een 77kwh extended range.
Platform is VW ID4 is me verteld. Volgens de leasemij schijnen er ook voldoende ID4 's mee te kampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
nkijkuit schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:01:
Mijn explorer komt binnenkort. Ik vind te plek om de telefoon te laden niet handig. Dus ik overweeg een magsafe lader voor mijn iPhone. Iemand een aanbeveling? Kan je deze eenvoudig in het ventilatie rooster haken?
Wat vind je er niet handig aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkijkuit
bdw80 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:56:
[...]

Wat vind je er niet handig aan? :)
Je kan het scherm niet zien zonder m aan te raken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
nkijkuit schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:01:
Nee, de ventilatie roosters zal lastig worden aangezien deze lastig weggewerkt zitten.
Beste zal een staande variant zijn op het dashboard, al zou je dan over de soundbar heen moeten.
nkijkuit schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:25:
[...]

Je kan het scherm niet zien zonder m aan te raken
Denk dat dit ook onderdeel van het design is. Ze willen voorkomen dat je je telefoon gebruikt tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 17:15
mrfatmen schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:45:
[...]

Nee, de ventilatie roosters zal lastig worden aangezien deze lastig weggewerkt zitten.
Beste zal een staande variant zijn op het dashboard, al zou je dan over de soundbar heen moeten.
Anders zou je ook kunnen kijken naar de 3D printing files van Ford zelf. Als je de beschikking hebt over een 3D printer en een beetje handig bent met CAD dan kan je ook zelf iets ontwerpen op basis van de bestaande STL's. Dat is in ieder geval wel mijn plan zodra ik de Explorer EV in ontvangst mag nemen. Hun design van de houder is niet helemaal mijn smaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.schaap
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-11-2024
mrfatmen schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:45:
[...]

[...]

Denk dat dit ook onderdeel van het design is. Ze willen voorkomen dat je je telefoon gebruikt tijdens het rijden.
Misschien eerst Apple CarPlay proberen? Werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Vaak komt Brodit ook wel met een maatwerk oplossing en anders is er vast wel een manier te verzinnen om een MagSafe houder ergens te plaatsen evt met een scharnier beugeltje achter het scherm of ventilatierooster. Ik krijg de mijne over 2 weken en dan ik ook eens kijken.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkijkuit
peter.schaap schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:55:
[...]

Misschien eerst Apple CarPlay proberen? Werkt best goed.
Groot fan van Apple CarPlay. Maar ik in mijn andere auto gebruik ik de iPhone voor Flitsmeister naast navigatie via CarPlay. Ik weet dat Flitsmeister Pro CarPlay ondersteunt, maar dat kost geld :-) Dus ik vind het prettig om mij telefoon in zicht te hebben en tijdens het rijden via magsafe te laden. Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
nkijkuit schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:40:
[...]

Groot fan van Apple CarPlay. Maar ik in mijn andere auto gebruik ik de iPhone voor Flitsmeister naast navigatie via CarPlay. Ik weet dat Flitsmeister Pro CarPlay ondersteunt, maar dat kost geld :-) Dus ik vind het prettig om mij telefoon in zicht te hebben en tijdens het rijden via magsafe te laden. Vandaar...
Gratis versie van Flitsmeister werkt ook op Carplay, volgens mij start hij alleen niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 21:44
Wie heeft er toevallig een schema met de onderhoudsintervallen (en kosten) voor de Explorer? Dit staat niet in de (digitale) handleiding en op de site van Ford kan ik er ook niks over vinden. Het Ford Protect Service Plan onderhoudsplan inclusief pechhulpservice begint vanaf 770 euro voor vijf jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
https://www.ford.nl/ondersteuning/onderhoudsschema
Kan je het schema opvragen. Onderhoud is elke 2 jaar voor de explorer.
Prijs heb ik nog niks over gehoord. In de app staat prijs op aanvraag. Misschien hebben ze zelf ook nog geen idee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skit3000
Ik had verder moeten zoeken; onderhoudschema staat beschreven als je inlogt op https://www.ford.nl/ondersteuning/onderhoudsschema
Dit is wat er gebeurt bij je onderhoudsbeurt op 2 jaren

Bij het binnenrijden van de werkplaats
  • Meters instrumentenpaneel, waarschuwings- en controlelampjes, claxon: Werking controleren
  • Voorruit, ruitensproeiers, ruitenwissers: Werking en conditie controleren, indien nodig aanpassen/repareren/vervangen (aparte order vereist)
Binnenzijde voertuig
  • Veiligheidsgordels, gordelsloten en stangen: Trek de gordel helemaal uit het oprolmechanisme, controleer de gordel op beschadigingen, maak de sluiting vast en los, controleer de werking
  • Handrem: Werking controleren / afstellen indien nodig
  • Waarschuwingslampje onderhoudsinterval: Opnieuw instellen indien van toepassing
  • Geurfilter: Vervangen
  • Verlichting en respectievelijke controlelampjes, verlichting van instrumentenpaneel: Werking en staat controleren
Buiten het voertuig
  • Motorkapslot / veiligheidspal en scharnieren (+): Werking controleren / smeren
  • Oplaadaansluiting: Controleer de klep van de oplaadaansluiting en de dop binnenin op schade en slijtage
  • Bandenspanningscontrole systeem: Pas de bandenspanning, Opnieuw instellen indien van toepassing
  • Bandenreparatieset: Houdbaarheidsdatum bandenafdichtmiddel controleren (indien van toepassing)
  • Kabel en stekkers oplaadkabel: Controleer de kabel en stekkers van de oplaadkabel op schade
  • Lampje kofferruimte (+): Werking controleren, indien van toepassing
  • Wielmoeren: Vastzetten met correct aantrekkoppel en controleren op correct type. Controleren op beschadiging van velg
  • Banden: Op juiste spanning brengen
Onder de motorkap
  • Leidingen, slangen en bedrading: Controleren op correcte ligging, beschadiging, schuurplekken (waar zichtbaar)
  • Expansietank en sproeierreservoirs: Vloeistof controleren en indien nodig bijvullen - bij lekkage is een aparte order nodig om dit te onderzoeken en te repareren
  • Koelvloeistof: Antivries-concentratie controleren: _____°C
  • Elektromotor, vacuümpomp, verwarming, radiateur: Controleer op schade en lekkages (indien zichtbaar)
  • Hoogspanningskabel en -componenten: Controleer op de juiste ligging, schade en slijtage
  • Accupolen (12V): Schoonmaken en indien nodig invetten
Onder de wagen
  • Banden: Controleren op staat en slijtage, met name bij bandwang (profieldiepte noteren) RV ___ mm, LV ___ mm, LA ___ mm, RA ___ mm
  • Hoogspanningskabel en -componenten: Controleer op de juiste ligging, schade en slijtage
  • Koelsysteem: Controleren op beschadiging en lekkage (waar zichtbaar)
  • Hoogspanningsaccupakket en bedrading: Visueel op beschadigingen controleren
  • Wagenbodem (+): Staat van PVC-coating controleren
  • Stuurinrichting, draagarmen, fusee- en stuurkogels, achterste aanslagrubbers, homokineten en ashoezen: Controleren op beschadiging, slijtage, goede bevestiging en slijtage van rubber onderdelen (indien zichtbaar)
  • Leidingen, slangen en bedrading: Controleren op correcte ligging, beschadiging, schuurplekken (waar zichtbaar)
  • Remsysteem: Met de wielen eraf: controleer de remblokken en -schijven op slijtage en de staat van remcilinders; controleer de rubberen delen op veroudering
  • Elektromotor, differentieel, achteras: Controleren op beschadiging en lekkage (waar zichtbaar)
Onderhoud op lange termijn (aparte order benodigd)
  • Remsysteem: Om de 2 jaar - remvloeistof verversen (LTS 12 154 4). Opmerking: Voor voertuigen met ABS-systeem, in het bijzonder voertuigen met elektronische rembekrachtiger (EBB) moet FDRS altijd worden gebruikt voor het verversen van remvloeistof/ontluchten van de remmen (LTS 29 099 1). Als het systeem wordt ontlucht zonder FDRS, zullen er storingen van de remmen of de EBB optreden. Zie FordPTS Remmen, D&O en Algemene procedures voor meer informatie
  • Carrosserie en lak visueel controleren: Iedere 12 of 24 maanden, afhankelijk van voertuigtype en productiejaar/registratiedatum. Uitvoeren tijdens bewerkingen gemarkeerd met (+) hierboven, zie gedetailleerde controlelijst, indien nodig (LTS 54 555 1+)
  • Airconditioningsysteem met warmtepomp: Koelmiddel R744 (CO2) verversen (LTS 34 620 1) (Om de 4 jaar). Volgende landen: AL, AT, BA, BE, BG, CA, CH, CY, DE, ES, FR, GBR, GI, GR, HR, HU, IE, IT, LV, ME, MT, MZ, NL, PL, PT, RO, RS, SI, SK, TR, UA.
Extra onderhoud en aanbiedingen * (optioneel, op aanvraag van de klant/wordt afzonderlijk in rekening gebracht)
  • MicronAir Protect Filter (moet worden vervangen na 12 maanden): Upgrade naar veilige bescherming tegen verschillende virustypen
  • Onderhoudspakket airconditioning: Airconditioningssysteem controleren. Reinigingsmiddel airconditioning in luchtverdelingssysteem aanbrengen. (LTS 54 552 4)
  • Ford Video Check: Bevat het maken en versturen van een Ford Video Check. Indien reparaties zijn benodigd, stel dan een offerte op
Slijtage
  • Dempers / uitlaatsysteem: Vervangen
  • Schokdempers en onderdelen wielophanging: Vervangen
  • Remblokken en -schijven voor / remblokken en -schijven achter / remschoenen achter: Vervangen
  • Ruitenwisserbladen (voor en/of achter): Vervangen
  • Banden: Vervangen
toon volledige bericht
Dit is wat er gebeurt bij je onderhoudsbeurt op 4 jaren

• Meters instrumentenpaneel, waarschuwings- en controlelampjes, claxon: Werking controleren
  • Voorruit, ruitensproeiers, ruitenwissers: Werking en conditie controleren, indien nodig aanpassen/repareren/vervangen (aparte order vereist)
Binnenzijde voertuig
  • Veiligheidsgordels, gordelsloten en stangen: Trek de gordel helemaal uit het oprolmechanisme, controleer de gordel op beschadigingen, maak de sluiting vast en los, controleer de werking
  • Waarschuwingslampje onderhoudsinterval: Opnieuw instellen indien van toepassing
  • Verlichting en respectievelijke controlelampjes, verlichting van instrumentenpaneel: Werking en staat controleren
Buiten het voertuig
  • Motorkapslot / veiligheidspal en scharnieren (+): Werking controleren / smeren
  • Oplaadaansluiting: Controleer de klep van de oplaadaansluiting en de dop binnenin op schade en slijtage
  • Bandenspanningscontrole systeem: Pas de bandenspanning, Opnieuw instellen indien van toepassing
  • Bandenreparatieset: Houdbaarheidsdatum bandenafdichtmiddel controleren (indien van toepassing)
  • Kabel en stekkers oplaadkabel: Controleer de kabel en stekkers van de oplaadkabel op schade
  • Wielmoeren: Vastzetten met correct aantrekkoppel en controleren op correct type. Controleren op beschadiging van velg
Onder de motorkap
  • Expansietank en sproeierreservoirs: Vloeistof controleren en indien nodig bijvullen - bij lekkage is een aparte order nodig om dit te onderzoeken en te repareren
  • Elektromotor, vacuümpomp, verwarming, radiateur: Controleer op schade en lekkages (indien zichtbaar)
Onder de wagen
  • Banden: Controleren op staat en slijtage, met name bij bandwang (profieldiepte noteren) RV ___ mm, LV ___ mm, LA ___ mm, RA ___ mm
  • Stuurinrichting, draagarmen, fusee- en stuurkogels, achterste aanslagrubbers, homokineten en ashoezen: Controleren op beschadiging, slijtage, goede bevestiging en slijtage van rubber onderdelen (indien zichtbaar)
  • Remsysteem: Met de wielen eraf: controleer de remblokken en -schijven op slijtage en de staat van remcilinders; controleer de rubberen delen op veroudering
  • Elektromotor, differentieel, achteras: Controleren op beschadiging en lekkage (waar zichtbaar)
  • Remsysteem: Om de 2 jaar - remvloeistof verversen (LTS 12 154 4). Opmerking: Voor voertuigen met ABS-systeem, in het bijzonder voertuigen met elektronische rembekrachtiger (EBB) moet FDRS altijd worden gebruikt voor het verversen van remvloeistof/ontluchten van de remmen (LTS 29 099 1). Als het systeem wordt ontlucht zonder FDRS, zullen er storingen van de remmen of de EBB optreden. Zie FordPTS Remmen, D&O en Algemene procedures voor meer informatie
  • Carrosserie en lak visueel controleren: Iedere 12 of 24 maanden, afhankelijk van voertuigtype en productiejaar/registratiedatum. Uitvoeren tijdens bewerkingen gemarkeerd met (+) hierboven, zie gedetailleerde controlelijst, indien nodig (LTS 54 555 1+)
  • Airconditioningsysteem met warmtepomp: Koelmiddel R744 (CO2) verversen (LTS 34 620 1) (Om de 4 jaar). Volgende landen: AL, AT, BA, BE, BG, CA, CH, CY, DE, ES, FR, GBR, GI, GR, HR, HU, IE, IT, LV, ME, MT, MZ, NL, PL, PT, RO, RS, SI, SK, TR, UA.
Extra onderhoud en aanbiedingen * (optioneel, op aanvraag van de klant/wordt afzonderlijk in rekening gebracht)
  • MicronAir Protect Filter (moet worden vervangen na 12 maanden): Upgrade naar veilige bescherming tegen verschillende virustypen
  • Onderhoudspakket airconditioning: Airconditioningssysteem controleren. Reinigingsmiddel airconditioning in luchtverdelingssysteem aanbrengen. (LTS 54 552 4)
  • Ford Video Check: Bevat het maken en versturen van een Ford Video Check. Indien reparaties zijn benodigd, stel dan een offerte op
Slijtage
  • Remblokken en -schijven voor / remblokken en -schijven achter / remschoenen achter: Vervangen
toon volledige bericht
Dit is wat er gebeurt bij je onderhoudsbeurt op 6 jaren

Binnenzijde voertuig
Buiten het voertuig
Onder de motorkap
Onder de wagen
Slijtage
toon volledige bericht
Wel raar dat ze "uitlaatsysteem" noemen bij Slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Onderhoud is elke 2 jaar voor de explorer.
Let op dat de pechhulpservice die je ontvangt bij de auto slechts 12 maanden geldig is. Het wordt wel verlengd na een onderhoudsbeurt, maar aangezien die om de twee jaar is zit je het jaar erop steeds met een gat.
FordAssistance
Ford Assistance is de complete pechhulp van Ford in Nederland én in Europa! Bij aanschaf van een nieuwe Ford heb je, afhankelijk van wat het eerst komt, tot de eerste officiële Ford onderhoudsbeurt of maximaal 12 maanden na eerste registratie recht op gratis Ford Assistance. Na deze periode wordt jouw Ford Assistance bij elke officiële Ford onderhoudsbeurt kosteloos verlengd, tot wel levenslang! Vraag je Ford Agent naar de voorwaarden.
Bron

[ Voor 7% gewijzigd door Skit3000 op 27-11-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Skit3000 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:26:
[...]

Let op dat de pechhulpservice die je ontvangt bij de auto slechts 12 maanden geldig is. Het wordt wel verlengd na een onderhoudsbeurt, maar aangezien die om de twee jaar is zit je het jaar erop steeds met een gat.

[...]

Bron
Had van de dealer begrepen dat dit voor de explorer 2 jaar is ivm onderhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
mrfatmen schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:37:
[...]

Had van de dealer begrepen dat dit voor de explorer 2 jaar is ivm onderhoud
Ik vraag me af hoeveel die belofte waard is als het niet op papier staat. Als je over anderhalf jaar een keer langs de kant van de weg staat met een lekke band, kijkt de medewerker die je aan de lijn krijgt waarschijnlijk alleen naar wat hun systeem aan geeft, niet naar wat de dealer heeft gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Skit3000 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:30:
[...]

Ik vraag me af hoeveel die belofte waard is als het niet op papier staat. Als je over anderhalf jaar een keer langs de kant van de weg staat met een lekke band, kijkt de medewerker die je aan de lijn krijgt waarschijnlijk alleen naar wat hun systeem aan geeft, niet naar wat de dealer heeft gezegd.
Helemaal mee eens, gelukkig heb ik altijd nog mijn ANWB er naast.
Meestal (uitzonderingen daargelaten) is de assistance service van merken niet meer dan wegslepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iceman314
Skit3000 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:30:
[...]

In het contract lees ik:
1.1 Geldigheidsduur van de dekking
De dekking geldt tot de eerste voorgeschreven officiële Ford Onderhoudsbeurt*1 na eerste kentekenregistratie van het voertuig. Bij
de eerste onderhoudsbeurt door de Ford Erkend Reparateur wordt de mobiliteitsgarantie verlengd met Ford Assistance Gold. Er
wordt hulp geboden bij pech door middel van reparatie op de plaats waar de pech zich voordoet, ook in de eigen woonplaats. Er
wordt alleen hulp verleend aan het Ford-voertuig wanneer er niet meer dan het wettelijk toegestane maximaal aantal inzittenden in
het voertuig reist. Er wordt standaard geen hulp verleend (bij pech) aan de aangekoppelde caravan, boottrailer en bagage-
aanhangwagen.
*1 Afhankelijk van het onderhoudsinterval dat van toepassing is op het voertuig. Raadpleeg hiervoor het Garantie- en
onderhoudsboekje behorend bij het voertuig of raadpleeg de serviceschema’s op www.etis.ford.com/fordservice. Niet van
toepassing in combinatie met Ford Economy Service.
het is beschikbaar hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Happypensionado
  • Laatst online: 07-03 18:05
Sinds anderhalve week staat mijn gloednieuwe Ford Explorer Extended Range RWD bij de dealer met allerlei verschillende storingen (EPS, aanrijding voorzijde, parkeerhulpsystemen etc.). De storingen zijn veroorzaakt na montage van een trekhaak door de Ford dealer. Ford zegt met alle macht op zoek te zijn naar een oplossing, tot op heden zonder resultaat. Alle trekhaakafspraken van andere klanten zijn inmiddels afgezegd!
Zijn er meer Explorer klantjes die deze problemen hebben en belangrijker nog, zijn deze problemen al bij iemand opgelost, en wat was dan de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzie79
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Heb zojuist de Capri premium extended range RWD magnetic grey met alle optie erbij besteld. Ben even benieuwd of er ook standverwarming op zit en je hem dus via de app kan voorverwarmen? Weet iemand dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RPGP
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 16:14
Geen standkachel maar wel een elektrisch alternatief, op afstand koelen of verwarmen kan dus gewoon.
Wel een maar, via de FordPass app kan je het alleen aan/uit zetten door op dat ventilator iccontje te drukken, temp en andere settings moet je vooraf via het scherm in de auto zelf instellen.
Je kan max 2 keer 15 minuten klimatiseren, waarschijnlijk om de acculading te sparen.

hier wat plaatjes hoe dat er dan uitziet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzUomG6YM1CKq6S1YdNk_DJTnBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwLZGjkARDseYIicE20veQWG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
Happypensionado schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:30:
Sinds anderhalve week staat mijn gloednieuwe Ford Explorer Extended Range RWD bij de dealer met allerlei verschillende storingen (EPS, aanrijding voorzijde, parkeerhulpsystemen etc.). De storingen zijn veroorzaakt na montage van een trekhaak door de Ford dealer. Ford zegt met alle macht op zoek te zijn naar een oplossing, tot op heden zonder resultaat. Alle trekhaakafspraken van andere klanten zijn inmiddels afgezegd!
Zijn er meer Explorer klantjes die deze problemen hebben en belangrijker nog, zijn deze problemen al bij iemand opgelost, en wat was dan de oplossing?
Bij mij was in eerste het verhaal dat een Explorer EV met montage van trekhaak bij de dealer niet mogelijk was omdat ze het niet goed voor elkaar kregen. Niet veel later zeiden ze dat het was opgelost en ze de trekhaak gewoon bij de dealer kunnen monteren. Ik ga hem volgende week zaterdag incl. trekhaak ophalen, dus ben nu wel benieud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.schaap
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-11-2024
wizzie79 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:49:
Heb zojuist de Capri premium extended range RWD magnetic grey met alle optie erbij besteld. Ben even benieuwd of er ook standverwarming op zit en je hem dus via de app kan voorverwarmen? Weet iemand dat?
Vanmorgen gebruikt, binnen een paar minuten heerlijk warm en het ijs op de ramen ontdooit. Ingeschakeld via FordPass. Ik heb een warmtepomp maar weet niet of dit beter werkt dan zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timkyr
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-05 18:12
timkyr schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:26:
[...]

Damn, dat is lekker. De mijne is op 30-10 besteld maar heeft een indicatie staan van 03-03-25! Dat is geen limited edition maar wel een vrij standaard uitvoering:

Extended range RWD, basiskleur Arctic Blue + Driver assistance pack.

Dat is dus niet de premium uitvoering, wel de extended range. Ik baal wel een beetje van die lange levertijd, zeker aangezien de site van Ford voor deze configuratie zo'n 3 weken verwacht. Nou verwachtte ik niet dat die helemaal zou kloppen maar dit is toch wel een verschil haha
Maandag een mailtje gehad dat de Ford ondertussen al binnen is gekomen bij de dealer! Aanstaande Maandag bellen om een afspraak te maken. Superchill dat hij nog ff in 2024 valt! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skit3000
De Ford Explorer EV is binnen (of nou ja, buiten) en gelijk al wat lange ritten mee kunnen maken. Ik heb wel wat opmerkingen over de adaptieve cruise control in samenwerking met verkeersbordherkenning. Het idee is dat de auto (als je 'm instelt op de huidige maximumsnelheid) automatisch de snelheid aanpast als je volgens de borden harder of zachter mag.
  • Onderborden worden wel herkend maar genegeerd. Als je 130 rijdt en er staat een bord "90 bij regen", dan staat het systeem direct op 90 km/uur. 👎
  • In Nederland vervallen door borden aangegeven snelheidsbeperkingen buiten de bebouwde kom na elke kruising. Als je op een provinciale weg rijdt kan er dus vóór een kruispunt een bord met 50 staan. Zodra je overgestoken bent mag je weer 80. De Ford houdt echter 50 aan totdat er ergens een bord 80 wordt getoond. 👎
Beide zouden (lijkt mij) een relatief simpele aanpassing moeten zijn in de software.
  1. In plaats van bij een snelheidsbord met onderbord dat niet wordt herkent, de snelheid naar die op het bord aan te passen (wat nu de standaard is), zou het dezelfde snelheid aan moeten houden. Andersom, als een onderbord wél wordt herkent (zoals 100 km/uur tussen 19-6h, wat de auto heel goed doet) moet het de snelheid onder de gegeven voorwaarden wel toepassen. Is dus eigenlijk alleen omdraaien van de logica die nu al wordt toegepast.
  2. In combinatie met het navigatiesysteem zou de snelheid buiten de bebouwde kom na elk kruispunt weer terug naar 80 km/uur moeten. ACC werkt al samen met het navigatiesysteem, want het remt af voor bochten, rotondes, gelijkwaardige kruispunten én kruispunten waar je voorrang moet verlenen.
Verder is door de onjuiste toepassing van de Nederlandse verkeersregels, rijden op een provinciale weg een hel wanneer de snelheidsbegrenzer begint te piepen. Na élk kruispunt met verlaagde snelheid begint het opnieuw.

Iemand enig idee wat de beste manier is om dit bij Ford te krijgen op een manier dat er ook iets mee wordt gedaan?

Verder nog een andere vraag; tijdens onze proefrit was de 360-camera op volledig scherm te zien. We krijgen 'm nu niet groter dan het rechterbovenhoek van het display (met links daarvan ook nog eens de normale achteruitrijcamera). Zo'n beetje tweederde van het scherm is bij achteruitrijden dus ongebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Andere opmerkingen met betrekking tot de software:
  • Navigatiesysteem laat resterende afstand en reistijd niet zien.
  • Spraakassistent werkt goed, maar kan nét niet alles voor je doen wat je wel zelf via het scherm kunt.
  • De HUD toont informatie over waarom de auto bepaalde acties uitvoert (bijvoorbeeld afremmen voor een bocht of rotonde). 👌
  • Je krijgt nergens de bandenspanning te zien, alleen of die wel of niet goed zijn (misschien omdat de sensoren niet exact genoeg zijn?).
  • Met zoveel camera's rondom, zouden deze (ook) gebruikt kunnen worden als dashcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Skit3000 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:05:
De Ford Explorer EV is binnen (of nou ja, buiten) en gelijk al wat lange ritten mee kunnen maken. Ik heb wel wat opmerkingen over de adaptieve cruise control in samenwerking met verkeersbordherkenning. Het idee is dat de auto (als je 'm instelt op de huidige maximumsnelheid) automatisch de snelheid aanpast als je volgens de borden harder of zachter mag.
  • Onderborden worden wel herkend maar genegeerd. Als je 130 rijdt en er staat een bord "90 bij regen", dan staat het systeem direct op 90 km/uur. 👎
  • In Nederland vervallen door borden aangegeven snelheidsbeperkingen buiten de bebouwde kom na elke kruising. Als je op een provinciale weg rijdt kan er dus vóór een kruispunt een bord met 50 staan. Zodra je overgestoken bent mag je weer 80. De Ford houdt echter 50 aan totdat er ergens een bord 80 wordt getoond. 👎
Beide zouden (lijkt mij) een relatief simpele aanpassing moeten zijn in de software.
  1. In plaats van bij een snelheidsbord met onderbord dat niet wordt herkent, de snelheid naar die op het bord aan te passen (wat nu de standaard is), zou het dezelfde snelheid aan moeten houden. Andersom, als een onderbord wél wordt herkent (zoals 100 km/uur tussen 19-6h, wat de auto heel goed doet) moet het de snelheid onder de gegeven voorwaarden wel toepassen. Is dus eigenlijk alleen omdraaien van de logica die nu al wordt toegepast.
  2. In combinatie met het navigatiesysteem zou de snelheid buiten de bebouwde kom na elk kruispunt weer terug naar 80 km/uur moeten. ACC werkt al samen met het navigatiesysteem, want het remt af voor bochten, rotondes, gelijkwaardige kruispunten én kruispunten waar je voorrang moet verlenen.
Verder is door de onjuiste toepassing van de Nederlandse verkeersregels, rijden op een provinciale weg een hel wanneer de snelheidsbegrenzer begint te piepen. Na élk kruispunt met verlaagde snelheid begint het opnieuw.

Iemand enig idee wat de beste manier is om dit bij Ford te krijgen op een manier dat er ook iets mee wordt gedaan?

Verder nog een andere vraag; tijdens onze proefrit was de 360-camera op volledig scherm te zien. We krijgen 'm nu niet groter dan het rechterbovenhoek van het display (met links daarvan ook nog eens de normale achteruitrijcamera). Zo'n beetje tweederde van het scherm is bij achteruitrijden dus ongebruikt.
toon volledige bericht
Met die borden , punt 1 en 2, andere auto’s ook last van. Dit lijkt gewoon een beperking van de functie te zijn.
Bandenspanning is al eerder besproken hier. Kun je volgens mij niet inzien slechts dat het in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOD

FOD

martinvdm schreef op maandag 25 november 2024 @ 07:06:
[...]

Waarom APK? Dat hoeft toch pas na 4 jaar.
Die APK was voor mijn inruilauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
martinvdm schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:27:
Dit lijkt gewoon een beperking van de functie te zijn.
Daarom mijn vraag:
Skit3000 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:05:

[ Voor 30% gewijzigd door Skit3000 op 30-11-2024 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FOD

FOD

FOD schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:16:
Goedenavond allemaal.

...

Groet, Fred
Update: op zaterdag 23-11 de Explorer EV besteld. Op maandag nog even opnieuw langs bij de dealer, want de verlengde garantie tot 8 jaar ontbrak; laat die afgelopen week nou net €120 duurder zijn geworden en ik wil niet in de situatie komen dat Ford het niet meer aanbiedt.

Gisteren 29-11 het verlossende belletje van de dealer: de auto is binnengekomen. Het vergt 4-10 werkdagen om de auto rijklaar te maken en voor Ford om de factuur de deur uit te doen. Sinterklaas kunnen we daarom geen lift meer aanbieden, maar de Kerstman kan zijn slee thuis laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceman314
Uiteindelijk heb ik de auto (van mijn vrouw 😅) opgehaald. Geweldig 🤩!!!
Ik heb al een vraagje voor jullie expert. De auto heeft keyless entry met de sleutel / afstandsbediening. Met mijn tesla kan ik de telefoon gebruiken als sleutel (dus ik kan de auto openen en rijden zonder sleutel/pass).
Is het mogelijk met FordPass op mijn telefoon?
Ik heb geprobeerd, maar het lijkt dat ik de sleutel in mijn zak moet hebben.
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
Skit3000 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:16:
Andere opmerkingen met betrekking tot de software:
  • Navigatiesysteem laat resterende afstand en reistijd niet zien.
  • Spraakassistent werkt goed, maar kan nét niet alles voor je doen wat je wel zelf via het scherm kunt.
  • De HUD toont informatie over waarom de auto bepaalde acties uitvoert (bijvoorbeeld afremmen voor een bocht of rotonde). 👌
  • Je krijgt nergens de bandenspanning te zien, alleen of die wel of niet goed zijn (misschien omdat de sensoren niet exact genoeg zijn?).
  • Met zoveel camera's rondom, zouden deze (ook) gebruikt kunnen worden als dashcam?
Voor de resterende afstand kun je rechts een balkje of scherm naar links inschuiven.
Je ziet alleen niet de resterende tijd wel de aankomst tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 14:43
Zojuist door de dealer gebeld dat ik de Capri 23 december kan komen ophalen. Leuk kerstcadeautje en fijn dat het dit jaar nog kan, scheelt net weer wat in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkyr
Aanstaande woensdag mag ik mijn Explorer ophalen. Toevallig hadden we voor donderdag tm zondag een stedentripje Strasbourg ingepland staan. Ik heb nog direct een winterbanden afspraak kunnen maken voor diezelfde woensdag, maar nou krijg ik medaar een lastige vragen terug als complete autobeet zijnde 😂 kan iemand me helpen? Betreft de Explorer RWD, niet premium dus met de 19 inch velgen.
Wij hebben de bandenmaat en type banden nodig. Het verzoek is om de gevraagde bandenmaten van het voertuig af te lezen dit kan namelijk nog weleens afwijken van de verstrekte gegevens door leasemaatschappij of dealer.
Voorbanden:

Merk:

Breedte:

Hoogte:

Velgmaat:

Draagvermogen:

Snelheidsindex:

Achterbanden:

Merk:

Breedte:

Hoogte:

Velgmaat:

Draagvermogen:

Snelheidsindex:
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiberHD
Zo ver ik weet.
Voorbanden: Continental EcoContact 6 Q 235/55 R 19 105 H XL
Achetrbanden: Continental EcoContact 6 Q 255/50 R 19 107 H XL

Verifieer het even op de wang van je banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkyr
KiberHD schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:12:
Zo ver ik weet.
Voorbanden: Continental EcoContact 6 Q 235/55 R 19 105 H XL
Achetrbanden: Continental EcoContact 6 Q 255/50 R 19 107 H XL

Verifieer het even op de wang van je banden
Thanks! Die banden heb ik dus nog niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiberHD
Yes ook ik mag dit jaar nog van mijn explorer gaan genieten, op 16 december staat ie klaar bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 17:59

sbuter

...dus...

Topicstarter
KiberHD schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:26:
Yes ook ik mag dit jaar nog van mijn explorer gaan genieten, op 16 december staat ie klaar bij de dealer.
Had je eerder een voorlopige leverdatum ontvangen?
Die van mij staat sinds begin september op medio februari 2025 en is helaas tot op heden niet gewijzigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiberHD
sbuter schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:33:
[...]

Die van mij staat sinds begin september op medio februari 2025 en is helaas tot op heden niet gewijzigd...
Begin oktober de bestelling geplaatst, bouwdatum was 19 januari. Goed contact gehouden met de dealer over de leverdatum. 2 weken terug gebeld dat het 5-6 maanden langer kon gaan duren ivm alle ellende in duitse autoindustrie. Ik had een aantal opties, uiteindelijk gekozen voor een voorraad model met een optie extra (warmtepomp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timkyr
sbuter schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:33:
[...]

Die van mij was besteld op 25 oktober, er werd mij toen een voorlopige leverdatum van 3 maart 2025 voorgeschoteld. Vorige week ineens een belletje dat ik hem op 11 december op kan komen halen.

Explorer EV extended range RWD, Arctic blue met driver assistance pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
Ik heb mijn Explorer besteld in juni en kreeg zojuist een mailtje van Ford dat "het wachten bijna over is" en ik nog maar 16 tot 27 weken hoef te wachten :D

Direct de dealer gebeld en die zij dat de auto inmiddels bij hen binnen is en dat ik hem waarschijnlijk volgende week ergens op kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Direct de dealer gebeld en die zij dat de auto inmiddels bij hen binnen is en dat ik hem waarschijnlijk volgende week ergens op kan halen :)
Dus je moest volgens Ford nog 16 tot 27 weken wachten, belt de dealer, en die heeft 'm toevallig net binnen?

Van alle verhalen die ik hier lees en de ervaring die ik heb gehad met deze auto (en mijn vorige) kopen, vind ik dat dealers veelal laks overkomen. Iemand heeft net 40k of meer bij je uitgegeven, dan bel je toch direct zodra de auto binnen is of wanneer je hoort dat er problemen zijn in plaats van dat de klant er zelf achteraan moet bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
Skit3000 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:46:
[...]

Dus je moest volgens Ford nog 16 tot 27 weken wachten, belt de dealer, en die heeft 'm toevallig net binnen?

Van alle verhalen die ik hier lees en de ervaring die ik heb gehad met deze auto (en mijn vorige) kopen, vind ik dat dealers veelal laks overkomen. Iemand heeft net 40k of meer bij je uitgegeven, dan bel je toch direct zodra de auto binnen is of wanneer je hoort dat er problemen zijn in plaats van dat de klant er zelf achteraan moet bellen?
Ja altijd wel jammer, dealers lopen echt niet hard voor klanten voor mn gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
bdw80 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:31:
[...]

Ja altijd wel jammer, dealers lopen echt niet hard voor klanten voor mn gevoel...
Kan het ergens wel begrijpen.
Zover ik begreep zijn alle 'nieuw' verkopen allemaal via ford nederland en krijgen de dealers een kleine marge als tussenleveranciers welke altijd vast staat.
Het is dan ook bijna niet de moeite waard je nek uit te steken voor deze kopers.

Bij tweedehands is dat dan weer anders en is het volledig hun marge.
Zo werd het mij tenminste uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
mrfatmen schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:55:
[...]

Kan het ergens wel begrijpen.
Zover ik begreep zijn alle 'nieuw' verkopen allemaal via ford nederland en krijgen de dealers een kleine marge als tussenleveranciers welke altijd vast staat.
Het is dan ook bijna niet de moeite waard je nek uit te steken voor deze kopers.

Bij tweedehands is dat dan weer anders en is het volledig hun marge.
Zo werd het mij tenminste uitgelegd.
Ik had de auto net zo lief direct bij Ford Nederland besteld, hadden ze die marge in eigen zak kunnen steken. Overigens hebben die dealers juist nu de kans om zich van hun goede kant te laten zien zodat wij nu bij ze terug komen voor onderhoud wanneer dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hyperdriver83
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-05 19:10
mrfatmen schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:57:
Ik ben er erg blij mee. Ik zie er eigenlijk totaal geen vingers op en de matte afwerking vind ik wel wat moois hebben
Ook hier inmiddels een paar weken in gebruik. Het aanbrengen is wel een dingetje, rustig de tijd voor nemen en zorgen dat er geen stof plekjes op achterblijven.

Maar totaal geen vette vingers meer. De "matte" look is verder prima, zeker een aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skit3000
hyperdriver83 schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:20:
[...]

Ook hier inmiddels een paar weken in gebruik. Het aanbrengen is wel een dingetje, rustig de tijd voor nemen en zorgen dat er geen stof plekjes op achterblijven.
De Grizz protector waar mrfatmen over schreef is inderdaad echt een aanrader tegen vingerafdrukken! Let me aanbrengen wel op dat de bovenkant van het scherm mooi afgerond is terwijl de onderkant twee afschuinde randen heeft.

Bij de folie die ik kreeg was de radius van de afgeronde hoeken aan de bovenkant trouwens net iets te groot waardoor het over de rand van het scherm viel (die iets hoger is) en dus niet goed aan slot (waardoor er lucht onder bleef zitten). Opgelost door een halve millimeter er af te knippen en zie je nu niks meer van.

De matte look is ook heel mooi, maar ik zou 'm er echt direct op plakken want als je te lang rond rijdt zonder dan kan ik me voorstellen dat de verandering een paar dagen heel storend gaat zijn. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Skit3000 op 09-12-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGP
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 16:14
In de Ford navi, is er een optie om alleen de POI's die je wil zien in te stellen ?
Heb liefst alleen de parkeergarages en de ev-laadstations in beeld, rest zoals restaurants mag weg.

[ Voor 50% gewijzigd door RPGP op 11-12-2024 22:49 ]

• Arjan_N
Heeft er heel toevallig iemand ervaring met de Ratio Solar laadpaal in combinatie met de Explorer EV? De monteur heeft gisteren de laapdaal gemonteerd, maar hij wil de auto niet laden. Nu is dus de vraag of dit aan de auto of de laadpaal ligt. In een forum over de Ratio Solar las ik dat er in het verleden ook problemen zijn geweest met de Renault Megane e-tech.

• KiberHD
bdw80 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:32:
Ik heb mijn Explorer besteld in juni en kreeg zojuist een mailtje van Ford dat "het wachten bijna over is" en ik nog maar 16 tot 27 weken hoef te wachten :D

Hier hetzelfde, dealer had mij allang op de hoogte gesteld en we hebben een datum van aflevering afgesproken. Paar dagen erna mail van Ford dat ik nog maar 20-22 weken hoef te wachten. De "tracking" van Ford slaat gewoon nergens op.

• Skit3000
Arjan_N schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:41:
Nu is dus de vraag of dit aan de auto of de laadpaal ligt.
Even iemand uit de buurt vragen om het met zijn/haar auto te proberen? Dan weet je het snel genoeg.

• HouterBend
  • Laatst online: 04-05 19:27
Heeft er heel toevallig iemand ervaring met de Ratio Solar laadpaal in combinatie met de Explorer EV? De monteur heeft gisteren de laapdaal gemonteerd, maar hij wil de auto niet laden. Nu is dus de vraag of dit aan de auto of de laadpaal ligt. In een forum over de Ratio Solar las ik dat er in het verleden ook problemen zijn geweest met de Renault Megane e-tech.
Ìk heb ook die combinatie, en heb geen problemen. Wellicht overbodige vraag, maar heb je de ratio in de stand Smart? In de stand Pure Solar zal hij het pas doen als je (in de stand 1-fase laden) minimaal 1400W aan het exporteren bent. Ik ga er vanuit dat in de meterkast de sensorbox correct is aangesloten, via de P1 van de slimme meter of via de stroomtrafo's.

[ Voor 8% gewijzigd door HouterBend op 12-12-2024 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdw80
KiberHD schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:59:
[...]

Hier hetzelfde, dealer had mij allang op de hoogte gesteld en we hebben een datum van aflevering afgesproken. Paar dagen erna mail van Ford dat ik nog maar 20-22 weken hoef te wachten. De "tracking" van Ford slaat gewoon nergens op.
Morgenochtend ophalen, ik kan niet wachten! :)

• Arjan_N
HouterBend schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:40:
[...]

Ìk heb ook die combinatie, en heb geen problemen. Wellicht overbodige vraag, maar heb je de ratio in de stand Smart? In de stand Pure Solar zal hij het pas doen als je (in de stand 1-fase laden) minimaal 1400W aan het exporteren bent. Ik ga er vanuit dat in de meterkast de sensorbox correct is aangesloten, via de P1 van de slimme meter of via de stroomtrafo's.
Dank voor je reactie, goed om te weten dat de combinatie bij jou wel werkt. Ja, de Ratio stond in de stand Smart. Ik heb alles door een monteur laten aansluiten, dus neem aan dat de aansluiting in de meterkast wel goed is. Zijn vermoeden is dat de laadpaal gewoon defect is, wat me ook wel gek lijkt voor een nieuwe laadpaal.

• Arjan_N
Skit3000 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:08:
[...]

Even iemand uit de buurt vragen om het met zijn/haar auto te proberen? Dan weet je het snel genoeg.
Ja, dat kan voor de zekerheid ook geen kwaad om nog even te testen.

• KiberHD
Ik zat de installatie video te kijken van Ratio het viel me op dat het zelfs uitmaakte hoe de stekker van de sensorbox in het stopcontact gedaan werd. Wellicht die even omdraaien? Het is een gok want ik ken het systeem verder niet.
https://youtu.be/VEmtzLliF2k?si=cReenBNowc2VJO0g&t=0m42s

• Arjan_N
KiberHD schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:18:
Ik zat de installatie video te kijken van Ratio het viel me op dat het zelfs uitmaakte hoe de stekker van de sensorbox in het stopcontact gedaan werd. Wellicht die even omdraaien? Het is een gok want ik ken het systeem verder niet.
https://youtu.be/VEmtzLliF2k?si=cReenBNowc2VJO0g&t=0m42s
Dank voor de tip!

• HouterBend
Start je het laadproces met de app van de Ratio? Geeft die aan dat de auto verbonden is? Zie je in de app een startknop die je kunt 'indrukken'?
Wat verder misschien helpt is de Ratio app verwijderen en opnieuw installeren met de code die je hebt gekregen.

[ Voor 28% gewijzigd door HouterBend op 12-12-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
HouterBend schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:13:
Start je het laadproces met de app van de Ratio? Geeft die aan dat de auto verbonden is? Zie je in de app een startknop die je kunt 'indrukken'?
Wat verder misschien helpt is de Ratio app verwijderen en opnieuw installeren met de code die je hebt gekregen.
Dank voor de suggestie. Ik had het zowel met Plug &charge als met handmatige toestemming geprobeerd, maar ik kan überhaupt de startknop niet indrukken. Opnieuw installeren van de app zou ik nog eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Vanmiddag mijn Artic Blue extended range ontvangen. 19 augustus besteld.
Slechts 1 rit gereden maar ervaring is tot nu toe goed. Snap alleen de logica niet dat de smartphone oplader aan de rechterkant zit en niet aan de linkerkant.
Verder Fordpass zonder enig issue geactiveerd en direct werkend. Ook net voorverwarmd via de app en de auto was lekker warm.
Nu nog ff uitvinden hoe de persoonlijke profielen van de stoelen werken. Die kon je ook aan een gebruiker / Fordpass koppelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceman314
martinvdm schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:12:
Nu nog ff uitvinden hoe de persoonlijke profielen van de stoelen werken. Die kon je ook aan een gebruiker / Fordpass koppelen toch?
Volgens mij, onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOD

FOD

Vandaag kan ik mijn auto gaan ophalen. Ik was van plan bij de anwb de verzekering af te sluiten, maar die eist alarmklasse 2. Ford dealer meldt dat het officeel klasse 1 is, maar wel met perimeteralarm. Zeg maar 1,5 dus. Heeft iemand een goeie tip voor een alternatief? Ik denk bijvoorbeeld unive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KiberHD
FOD schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:13:
Vandaag kan ik mijn auto gaan ophalen. Ik was van plan bij de anwb de verzekering af te sluiten, maar die eist alarmklasse 2. Ford dealer meldt dat het officeel klasse 1 is, maar wel met perimeteralarm. Zeg maar 1,5 dus. Heeft iemand een goeie tip voor een alternatief? Ik denk bijvoorbeeld unive.
Mijn huidige auto bij unive gehad en maandag gaat de explorer daar ook heen.
Ik gebruik ook de 'veilig op weg' ze houden dan je rijstijl bij voor korting. Aangezien ik geen zin heb in constante tracking wat ik uit spook verwijder ik na een paar nette ritten de rechten van de app tot het kwartaal over is en krijg ik tussen de 8-10% terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skit3000
KiberHD schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:23:
[...]

Aangezien ik geen zin heb in constante tracking wat ik uit spook verwijder ik na een paar nette ritten de rechten van de app tot het kwartaal over is en krijg ik tussen de 8-10% terug.
Dat lijkt mij behoorlijk frauduleus en op z'n minst asociaal. Stel dat je om wat voor reden dan ook toch minder netjes zou rijden na die paar ritten (waardoor het risico op schade toe neemt) zadel je alle andere mensen die wél de app netjes altijd aan hebben op met extra kosten.

Als je niet wilt dat je verzekeraar je (rijgedrag) kan volgen, moet je een andere verzekering nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiberHD
Skit3000 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:58:
[...]

Dat lijkt mij behoorlijk frauduleus en op z'n minst asociaal. Stel dat je om wat voor reden dan ook toch minder netjes zou rijden na die paar ritten (waardoor het risico op schade toe neemt) zadel je alle andere mensen die wél de app netjes altijd aan hebben op met extra kosten.

Als je niet wilt dat je verzekeraar je (rijgedrag) kan volgen, moet je een andere verzekering nemen.
Je kan elke rit ook handmatig verwijderen en zo je score hoog houden, dat is gewoon een optie in de app. Dus ik bespaar me die moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOD

FOD

Ik was van plan de anwb verzekering met de ik-rij-netjes-optie te nemen, maar blijkbaar zijn ze enige die klasse 2 eist. Unive of CB (partner van Ford) liggen nu op tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

In de klimaat regeling, welke via de app ingeschakeld kan worden, kun je vaste waarden ingeven in de auto. Ik lees hier over ruitverwarming. Zie er weinig van in het boekje over terug. Hoe zit dit?

Tevens wordt in het instructieboekje melding gemaakt over vlot in en uitstappen en ik meen dat dit ook op de proefauto zat waar ik mee gereden heb. Ik kan het nu echter niet vinden in het menu, heb heel de optie niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYFcivEZAcIwmmqws-350r97quQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkPtyOadevR9GUPnyOnJyk8m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door martinvdm op 14-12-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouterBend
Voor mij was Inshared de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceman314
Ik heb een paar week geleden mijn explorer opgehaald, en ik heb centraal beheer verzekering afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouterBend
Is het inmiddels gelukt?
Ik herinner me nu dat ik aanvankelijk ook ff een probleem heb gehad. Ik weet niet meer wat de oplossing heeft gebracht, maar waarschijnlijk was dat het koppelen van de smartphone met de laadpaal via bluetooth, en/of het opnieuw installeren van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_N
HouterBend schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:09:
[...]

Is het inmiddels gelukt?
Ik herinner me nu dat ik aanvankelijk ook ff een probleem heb gehad. Ik weet niet meer wat de oplossing heeft gebracht, maar waarschijnlijk was dat het koppelen van de smartphone met de laadpaal via bluetooth, en/of het opnieuw installeren van de app.
Nee, nog niet. Ik heb de app ondertussen ook opnieuw geïnstalleerd en de smartphone opnieuw gekoppeld, maar het heeft niet geholpen. Ik wacht maar af tot de monteur weer komt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nkijkuit
Ok, inmiddels de eerste paar duizend kilometers er op zitten met mijn Ford Explorer. Komende uit een Tesla long range, was het even schakelen.

Het goede nieuws:
- de auto rijdt heerlijk. Vering is stevig maar comfortabel. Auto rolt nauwelijks en is behoorlijk stil
- de stoelen (met AGR) zijn echt een aanrader. Deze zouden standaard moeten zijn (laat dan die massage functie maar zitten als je het mij vraagt)
- Auto is ruim en praktisch met veel bergruimte
- navigatie werkt prima. Maar waarom wel ETA en reistijd in Home weergave maar niet in full screen weergave tonen??

Het mindere nieuws:
- software is ronduit dramatisch (natuurlijk ben ik verwend door de Tesla): menu's zijn onoverzichtelijk en functies werken niet of niet consequent. Veel relevante functies ontbreken nog of zijn half geïmplementeerd (laad schema's)
- hard plastic galore! De eerste krassen zijn als zichtbaar Na een paar maanden ziet dit er echt niet meer uit
- hoewel het scherm prima werkt en goed leesbaar is, zit het na een paar dagen al onder vingers (ben nog niet eens naar de Macdrive geweest)
- de knoppen op het stuur werken vervelend maar per ongeluk indrukken is nog niet echt gebeurt. Wel gaan regelmatig per ongeluk de alarmlichten aan of het geluid hard of zacht.
- Geen Apple carkey
- Geen automatische connectie met Wifi thuis waardoor bediening op afstand super traag werkt
- Keyless entry is zeer gevoelig; als je ook maar in de buurt van de auto komt gaat deze van het slot.
- App stelt weinig voor

Voorlopige conclusie: heerlijke auto om in te rijden maar de bediening is nog lang niet af. Voelt een beetje als een beta versie. En aangezien Ford van VW afhankelijk is voor de doorontwikkeling ben ik niet heel erg hoopvol voor wat betreft nieuwe updates. Dus mijn Tesla Detox vraagt nog even wat tijd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timkyr
Vorige week woensdag mijn RWD Extended Range opgehaald, en in de eerste week al zo’n 1630 km gereden. Wat een heerlijke wagen! Ik ben niet echt een autofiel, dus misschien ben ik snel onder de indruk, maar tot nu toe ben ik er superblij mee.

We zijn er meteen een weekendje mee naar Strasbourg en Colmar geweest. Op de terugweg nog een omweg door de bergen daar in de regio. Echt heerlijk gereden. Alles voelt zo soepel, en hij glijdt gewoon over de weg.

De knoppen op het stuur zijn nog wel even wennen. Ik weet inmiddels blind waar ze zitten, maar het verschil tussen "zacht drukken" en "hard drukken" vind ik lastig. Regelmatig zet ik de cruisecontrol per ongeluk 10 km/u omhoog of omlaag, terwijl ik maar 1 km/u wil aanpassen. Hopelijk went dat snel.

Kleine tip trouwens voor @nkijkuit : je kunt de ETA makkelijk fullscreen zien in de navigatie. Gewoon dat balkje aan de rechterkant van de fullscreen navigatie (soort scrollbalkje) een tikje naar links swipen, en klaar.

Al met al superblij na deze eerste week!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFwhwysGGaUNg3qkwGpk66g7c00=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/eAz1I13VCwNIxUZvsNpiNzuV.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1ZZ5rBJY36r3D1Nji5uzaiuxvA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3IGjDokQ6ruhVwGvAw9A6iO1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7J3fByB-nFBmr8pGV4J6IcuaGow=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/f1eLyFAWsw2V7xtij23nbKwE.webp?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkijkuit
Kleine tip trouwens voor @nkijkuit : je kunt de ETA makkelijk fullscreen zien in de navigatie. Gewoon dat balkje aan de rechterkant van de fullscreen navigatie (soort scrollbalkje) een tikje naar links swipen, en klaar.
Dank maar die had ik gevonden. Blijf het raar vinden dat het niet standaard in full screen beschikbaar is. Is toch weer een handeling extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOD

FOD

nkijkuit schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:01:
Ok, inmiddels de eerste paar duizend kilometers er op zitten met mijn Ford Explorer. Komende uit een Tesla long range, was het even schakelen.

Het goede nieuws:
- de auto rijdt heerlijk. Vering is stevig maar comfortabel. Auto rolt nauwelijks en is behoorlijk stil
- de stoelen (met AGR) zijn echt een aanrader. Deze zouden standaard moeten zijn (laat dan die massage functie maar zitten als je het mij vraagt)
- Auto is ruim en praktisch met veel bergruimte
- navigatie werkt prima. Maar waarom wel ETA en reistijd in Home weergave maar niet in full screen weergave tonen??

Het mindere nieuws:
- software is ronduit dramatisch (natuurlijk ben ik verwend door de Tesla): menu's zijn onoverzichtelijk en functies werken niet of niet consequent. Veel relevante functies ontbreken nog of zijn half geïmplementeerd (laad schema's)
- hard plastic galore! De eerste krassen zijn als zichtbaar Na een paar maanden ziet dit er echt niet meer uit
- hoewel het scherm prima werkt en goed leesbaar is, zit het na een paar dagen al onder vingers (ben nog niet eens naar de Macdrive geweest)
- de knoppen op het stuur werken vervelend maar per ongeluk indrukken is nog niet echt gebeurt. Wel gaan regelmatig per ongeluk de alarmlichten aan of het geluid hard of zacht.
- Geen Apple carkey
- Geen automatische connectie met Wifi thuis waardoor bediening op afstand super traag werkt
- Keyless entry is zeer gevoelig; als je ook maar in de buurt van de auto komt gaat deze van het slot.
- App stelt weinig voor

Voorlopige conclusie: heerlijke auto om in te rijden maar de bediening is nog lang niet af. Voelt een beetje als een beta versie. En aangezien Ford van VW afhankelijk is voor de doorontwikkeling ben ik niet heel erg hoopvol voor wat betreft nieuwe updates. Dus mijn Tesla Detox vraagt nog even wat tijd...
toon volledige bericht
Je neemt me de woorden uit de mond. Afgelopen zaterdag mijn 11 jaar oude Model S ingeruild voor de Explorer. Koppelen aan de Ford Pass ging in de showroom al haperen; daar had de verkoper geen sjoege van dus thuis maar verder geprutst.
Telefoon werd 2x gebombardeerd met Ford app boodschappen. Auto een keer een factory reset moeten geven (toen sprak die opeens Pools). Handleiding komt niet overeen met de software. Uiteindelijk een koppeling kunnen maken waardoor ik de locatie van de auto kan inzien. Met Ford Pass koppeling ging de navigatie wel verkeersinformatie gebruiken en tonen. Lock, unlock, airco tot nu geen succes. De app kan weinig.
Het schakelen tussen bestuurders middels telefoons is verwarrend. Ene toestel kan een telefoon koppeling hebben, maar geluid komt van gesprek van een ander toestel. Android Auto schakelt niet mee als je toestel wisselt.

De acc met lane cent(e)ring doet het goed. Lane change en autopark is me slechts 1x gelukt. Blijkbaar doorgrond ik nog niet onder welke condities dat werkt.
Helaas is de sfeerverlichting aan passagierszijde reeds gedoofd. Wordt in januari gerepareerd.

Work to be done op gebied van software en app. Hopelijk behoren die engineers niet tot de 4000 ontslagen die zijn aangekondigd.

De Tesla heeft het eerste jaar ook een hoop problemen gehad (3x nieuwe motor om eens wat te noemen), maar zo ontspannen als ik er toen in zat, zo erger me nu aan de Ford. Wat je noemt: detox verschijnselen. Hopelijk is dit van voorbijgaande aard anders worden het tropenjaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skit3000
De acc met lane cent(e)ring doet het goed. Lane change en autopark is me slechts 1x gelukt.
Bij mij lijkt lane change specifiek wél te werken als ik de ACC aan zet met de Set knop, maar niet altijd wanneer ik Resume gebruik na een onderbreking. Als de functie ingeschakeld is, zie je op de HUD de twee "waaiers" voor links en rechts verschijnen "als schaduw". Zodra het mogelijk is om een baan te wisselen, worden deze waaiers duidelijk wit weergeven.

De veiligheidsmarge die de auto aan houdt ten aanzien van verkeer achter je is vrij groot (je moet meerdere autolengtes voor de auto zijn die je inhaalt voordat het mogelijk is van baan te wisselen), maar het wisselen zelf verloopt wel vlot. Ik gebruik het dan ook graag als het iets rustiger op de weg is, ook omdat je zelf bij het wisselen van baan ongemerkt altijd nog een beetje heen en weer slingert om precies uit te komen waar je wilt, terwijl de automatische functie direct goed uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluebug
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-05 03:04
Ik heb vrijdag mijn Explorer (RWD extended range, warmtepomp, dap en "elektrische" trekhaak) in ontvangst mogen nemen van de leasemaatschappij. M'n dochtertje van 7 is er het meest enthousiast over, hoewel ik er natuurlijk ook heel blij mee ben. Na 5 jaar in een Ampera-e te hebben gereden, rijdt de Explorer als een "echte auto".

Het enige wat me echt tegenvalt, is dat het me niet wil lukken om de FordPass app aan de auto gekoppeld te krijgen. Ik ben nog naar een lokale dealer geweest, maar die kwam ook niet verder dan wat ik al had gedaan.

Draadloos Android auto (primair voor mij) en Car Play is overigens heerlijk, zeker omdat in de Ampera-e geen native navigatie aanwezig was en bij elke rit waarbij navigatie nodig was dus de telefoon gekoppeld moest worden.

Van de trekhaak had ik, heel eerlijk gezegd, meer verwacht. Het is een elektr(on)ische ontgrendeling, waarna hij uit de bumper bungelt en je hem handmatig vastklikt of wegklikt... Of ik doe het verkeerd 🤷🏼
Niet dat ik me er druk over ga maken, want mijn vrouw wilde graag een trekhaak, terwijl ik er in 25 jaar nog nooit gebruik van heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOD

FOD

Gefeliciteerd met je aanwinst. Met die Ford Pass heb ik net zo geworsteld. Uiteindelijk lukte het wel (na een factory reset). De bepalende factor is - lijkt het - dat de naam die de auto 'heeft' dezelfde moet zijn als de naam die je er in de app aan geeft. Naast het vin uiteraard.

Als het is gelukt, krijg je ook een betere nav ervaring met verkeersinformatie. Daarna gebruik ik Android Auto alleen voor Spotify.

Zelfde ervaring met de trekhaak. Dit was overigens in de showroom al gedemonstreerd dus geen verrassing. Ik vond het wel eigenaardig dat een ander model dat ernaast stond wel volledig automatisch kon in- en uitklappen. Waarom twee trekhaakmodellen fabriceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebug
FOD schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 04:27:
De bepalende factor is - lijkt het - dat de naam die de auto 'heeft' dezelfde moet zijn als de naam die je er in de app aan geeft. Naast het vin uiteraard.
Bedoel je de nickname die je kan ingeven? Want die is nog leeg in mijn app. Kan ik de naam van de auto ergens vinden in de auto zelf, zodat ik die kan ingeven om het nog een keer te proberen?
Als het is gelukt, krijg je ook een betere nav ervaring met verkeersinformatie.
Dat zou zeker fijn zijn. Nu lopen de kaarten echt merkbaar achter.

Vanmiddag heb ik Van Mossel maar gebeld om te vragen wanneer ze me van plan zijn te gaan bellen ivm de app. De dame van de centrale kreeg niemand te pakken, dus nog een terugbelnotitie. Ze zijn daar in ieder geval wel consequent, want met hun Opel vestiging in Den Bosch en de Ford vestiging in Tilburg had ik ook al geen goede ervaringen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ook ik heb melding gemaakt van de behoorlijk achterlopende kaarten. Mijn Ford dealer kwam niet verder dan me te adviseren Android Car of Apple CarPlay te gebruiken. Tja dat had ik zelf ook wel door, maar lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatteryBoost
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-05 20:50
bluebug schreef op woensdag 25 december 2024 @ 01:34:

Bedoel je de nickname die je kan ingeven? Want die is nog leeg in mijn app. Kan ik de naam van de auto ergens vinden in de auto zelf, zodat ik die kan ingeven om het nog een keer te proberen?
Bij de eerst poging werkte de app bij mij ook niet. Na opnieuw installeren van de app werkte het gelukkig wel. Daarbij heb ik geen 'bijnaam' hoeven invoeren. Nu in Android en Apple werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebug
BatteryBoost schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:05:
[...]

Bij de eerst poging werkte de app bij mij ook niet. Na opnieuw installeren van de app werkte het gelukkig wel. Daarbij heb ik geen 'bijnaam' hoeven invoeren. Nu in Android en Apple werkend.
Ik zal het nog een keer proberen met verwijderen en opnieuw installeren van de app. Heb daarstraks alweer vanalles geprobeerd, maar toen wilde het modem in de auto niet eens meer aan.

Begin serieus te twijfelen of ik wel een goede keuze heb gemaakt met de Explorer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluebug
Ik heb vanmorgen met Ford Nederland gebeld en kreeg te horen dat er een terugroepactie aan zit te komen ivm de connectiviteit van de Explorer. De brief naar de rijders is er nog niet uit, maar het is intern dus wel bekend.

Bij Broekhuis wisten ze me overigens te vertellen dat de nieuwe Capri ook problemen heeft met de connectiviteit / fordpass app. Het zou kunnen dat daar dus ook een terugroepactie gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 20:28
Agile
Release early, release often
Het early stukje hebben ze al wel door :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik lees veel problemen met de Ford pass. Ik heb nu de auto 2,5 week en geen probleem met de app. Registreerde in een keer en werkt sinds dien feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiberHD
Ben benieuwd wat te terugroepactie precies gaat verbeteren. Met instellen bij de dealer wist hij meteen dat ik android had en de problemen leken dan ook eerder in de app te zitten dan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 20:28
lol:

https://www.nu.nl/tech/63...alestijnse-berichten.html
Op het X-account van Ford waren afgelopen nacht drie pro-Palestijnse berichten te zien. "Israël is een terroristische staat", konden anderhalf miljoen volgers lezen. De autofabrikant zegt te zijn gehackt en heeft de berichten inmiddels offline gehaald.
Ze hebben nog meer digitale uitdagingen :Y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Victormdj
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02:51
Net te horen gekregen dat mijn Explorer besteld is bij de zakelijke leasemaatschappij.

79KW Limited Edition ER in Arctic Blue. Helaas ivm budget geen opties, maar ben al lang blij dat dit kon!

Met een beetje geluk wordt hij met 2 weken nog geleverd!
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste