Is toch nog wat op de 6.5 sec dat die achter lag. š«£sambalbaj schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:40:
VER pakt 0,6 in de pit
De enige hoop is foutje Lando, anders dan is het resultaat wel duidelijk.
We zijn vorig jaar natuurlijk flink verwend door het weer. Nu alleen harde wind, geen regen dus geen spanning.siggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:40:
Wordt saai zo als 1 stopper....
Je had ook Perez ervoor kunnen laten om Norris op te houden, voor de punten hoeft hij het toch niet te doen...
PIA en SAI rijden lange stint op geel. Misschien dat die nog doorgaan voor rood?siggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:40:
Wordt saai zo als 1 stopper....
U zei?sambalbaj schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:39:
Snelle pitstops kunnen ze in ieder geval nog wel bij RB.
Niet alles is ineens kapot.
Perez stop ook verpestā¦.. RB toch, schaam je.
Geen idee. Denk dat ze die opdracht een beetje mee hebben gekregen om het alsnog boeiend te maken. Viaplay hangt namelijk heel erg op Nederland. Mocht het met Max niet meer interessant zijn dan is het wel klaar met Viaplay in Nederland.VidaR-9 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:39:
Waarom doen ze bij F1TV alsof dit spannend gaat worden voor P1..?
Norris is Perez zo voorbij natuurlijk. Dat zag je net al toen hij Verstappen voorbij ging.dutchgio schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:41:
Je had ook Perez ervoor kunnen laten om Norris op te houden, voor de punten hoeft hij het toch niet te doen...
Lekkere poepstop van Per ook. Heel dat team zakt echt keihard door het ijs op het moment. Tijd dat iemand daar even orde op zaken stelt.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
NOR nu ook al weer sneller dan VER op de nieuwe hards.
Rondetijden voor ronde 30
Rondetijden voor ronde 30
1 | PIA | 1:16.089 |
2 | NOR | 1:14.571 |
3 | VER | 1:14.752 |
4 | LEC | 1:15.248 |
5 | RUS | 1:15.663 |
6 | GAS | 1:17.752 |
PER vs SAI kan nog intressant worden
ICE ICE Baby
Toch wel jammer dat Max niet uit dat wespennest gaat, had wel gehoopt dat hij volgend jaar naar Mercedes ging. Er gaat veel te veel fout daar. Zeker met die gekke Horner.
Wellicht vanaf 2026
Wellicht vanaf 2026
NOR > FL. VER kan het niet bijbenen.
Rondetijden voor ronde 31
Rondetijden voor ronde 31
1 | PIA | 1:16.582 |
2 | NOR | 1:14.391 |
3 | VER | 1:15.150 |
4 | LEC | 1:15.277 |
5 | RUS | 1:15.833 |
6 | GAS | 1:17.353 |
LEC heeft ook geen pace. Kan Max lang niet bijhouden. FER is ook niks meer atm.
Mijn boefje is liev!
Mis ik de pitstop van VER en NOR omdat de app op de iPad opeens aangeeft āDeze versie wordt niet meer ondersteundā en moest ik bijwerkenš
Ok, hoe laat kwam die regen ook maar weer?
Ik snap echt niet dat Max niet gewoon naar Mercedes gaat.Rene schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:42:
Lekkere poepstop van Per ook. Heel dat team zakt echt keihard door het ijs op het moment. Tijd dat iemand daar even orde op zaken stelt.
RBR lijkt gewoon even klaar iig volgend jaar, maar ook totaal onduidelijk en erg matig qua organisatie
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Hij heeft toch gewoon een contract.Origins schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:43:
Toch wel jammer dat Max niet uit dat wespennest gaat, had wel gehoopt dat hij volgend jaar naar Mercedes ging. Er gaat veel te veel fout daar. Zeker met die gekke Horner.
Wellicht vanaf 2026
Taycan ST ā22 - GLC300e ā25 - 1250 GSA HP ā20
Lekker op p5 - p10 rondrijden?GAIAjohan schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:44:
[...]
Ik snap echt niet dat Max niet gewoon naar Mercedes gaat.
RBR lijkt gewoon even klaar iig volgend jaar, maar ook totaal onduidelijk en erg matig qua organisatie
Per usualTinusXIII schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:44:
McLaren offert Piastri op?
Contracten zijn er op open gebroken te worden, zeker in de F1
Vaak bu'j te bang!
Morgen...renegrunn schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:44:
Ok, hoe laat kwam die regen ook maar weer?
Die volg ik ook niet. Waarom gaat hij niet naar binnen?TinusXIII schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:44:
McLaren offert Piastri op?
Mijn boefje is liev!
Max kan meer dan Russell en een Hamilton ver voorbij z'n prime
Oei oei Red Bull, VER kan het Ʃcht niet bijbenen. NOR constant 0,4 - 0,6 sec sneller per ronde. Pijnlijk dit.
Rondetijden voor ronde 33
Rondetijden voor ronde 33
1 | NOR | 1:14.489 |
2 | VER | 1:14.937 |
3 | LEC | 1:15.033 |
4 | RUS | 1:15.566 |
5 | PIA | 1:19.492 |
Max moet blij zijn als ie nog een overwinning pakt dit seizoen.
NIEMAND kan het bijbenen.. NOR is gewoon heul veul sneller dan de rest.
Weer 0,6 sec sneller.
Rondetijden voor ronde 34
Rondetijden voor ronde 34
1 | NOR | 1:14.491 |
2 | VER | 1:15.099 |
3 | LEC | 1:15.132 |
4 | RUS | 1:15.039 |
5 | PIA | 1:34.573 |
INCIDENT INVOLVING CAR 10 (GAS) NOTED - UNSAFE RELEASE
25 Aug 2024, 15:47:11, Lap 35
25 Aug 2024, 15:47:11, Lap 35
Benieuwd wat PIA kan doen met versere bandjes. Kan ie nog aanvallen en richting p3?
Denk dat Max dit jaar ook absoluut niet kampioen wordt. een Norris wordt dat zo simpel (mits hij zijn kop erbij houdt)GAIAjohan schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:44:
[...]
Maar bij Red Bull krijg ik echt het idee dat ze niet weten wat ze aan het doen zijn, Pitscrew is matig. Strategie is matig. ook het ontwikkelen van de auto heb ik het idee dat ze daar echt geen hol aan gedaan hebben.
Volgend jaar Max weer lekker met 33 rijden en gewoon voor zoveel mogelijk podiums gaan. Worden magere jaren bij Red Bull voor Max.
Dat Max nu langzamer rijdt na de pitstop kan ook strategie zijn, hopen op een SC of andere chaos waardoor je banden beter zijn.
Tja. Max moet voor zijn kampioenschappen vechten, op 1 seizoen na eigenlijk.
Over 15 jaar zal dat statusverhogend werken als het dan gaat over wie de GOAT is.
Over 15 jaar zal dat statusverhogend werken als het dan gaat over wie de GOAT is.
Dat gaat alleen lukken als McLaren faaltNotSoSteady schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:47:
Max moet blij zijn als ie nog een overwinning pakt dit seizoen.
Het enige waar ik benieuwd naar ben is of Norris dit tempo vol kan houden.
Vooral qua banden.
Vooral qua banden.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Norris wordt dat simpel? 76 punten..Origins schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:48:
[...]
Denk dat Max dit jaar ook absoluut niet kampioen wordt. een Norris wordt dat zo simpel (mits hij zijn kop erbij houdt)
Maar bij Red Bull krijg ik echt het idee dat ze niet weten wat ze aan het doen zijn, Pitscrew is matig. Strategie is matig. ook het ontwikkelen van de auto heb ik het idee dat ze daar echt geen hol aan gedaan hebben.
Volgend jaar Max weer lekker met 33 rijden en gewoon voor zoveel mogelijk podiums gaan. Worden magere jaren bij Red Bull voor Max.
Horner kijkt al de hele dag alsof er iets dwars zit.. die kan het ook niet bolwerken
per aspera ad astra
In ieder geval langer dan MaxFranko P. schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:48:
Het enige waar ik benieuwd naar ben is of Norris dit tempo vol kan houden.
Vooral qua banden.
Ik ben nu toch echt benieuwd wat McLaren heeft gevonden waardoor ze ineens zoveel sneller zijn dan de rest.
En Max naar Mercedes? Ik weet het niet hoor, die rijden nog steeds achter hem.
"When you grow up your heart dies"
SAR rijdt nog steeds rondjes, dus er kan nog van alles gebeuren
ICE ICE Baby
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 10 (GAS) REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION - UNSAFE RELEASE
25 Aug 2024, 15:49:14, Lap 37
25 Aug 2024, 15:49:14, Lap 37
PIA heeft het i.i.g. (nog) niet gevondenā¦sjaool schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:49:
Ik ben nu toch echt benieuwd wat McLaren heeft gevonden waardoor ze ineens zoveel sneller zijn dan de rest.
Mijn boefje is liev!
Hij wilt het toch alleen doen? Dan laat het hem maar doen, komt hij straks wel achter als het beste personeel weggaat.LAD93 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:49:
Horner kijkt al de hele dag alsof er iets dwars zit.. die kan het ook niet bolwerken
Bij Mercedes zit er tenminste nog progressie in. Een op sommige banen top. Is bij Red Bull totaal geen sprake meer vansjaool schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:49:
Dat is geen strategie. Dat is passief afwachten.talkatoo schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:48:
Dat Max nu langzamer rijdt na de pitstop kan ook strategie zijn, hopen op een SC of andere chaos waardoor je banden beter zijn.
Of: RBR ineens veel snel kwijt doordat ze "illegaal" remsysteem moesten verwijderen...sjaool schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:49:
NOR PIA > FL
Rondetijden voor ronde 36
Rondetijden voor ronde 36
1 | NOR | 1:14.312 |
2 | VER | 1:15.131 |
3 | LEC | 1:15.268 |
4 | RUS | 1:15.125 |
5 | PIA | 1:14.237 |
6 | PER | 1:14.846 |
Zolang Max 2e wordt mag er niks mis gaan voor McLaren dan.
Hoeveel races zijn er nog? Het verschil in pace is inmiddels enorm.
Zou je de 8 punten van per opofferen om rood eronder te monteren 5 rondjes voor het einde om FL van Norris af te pakken?
Duurt 10 races Voordat hij erbij is als Norris-Max 1-2tjes gaan doen. Dat is best lang voor dingen die nog goed fout kunnen gaan.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dat duurde ook 2 jaarā¦GAIAjohan schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:50:
[...]
Bij Mercedes zit er tenminste nog progressie in. Een op sommige banen top. Is bij Red Bull totaal geen sprake meer van
Mijn boefje is liev!
Is toch allang aangegeven door de FIA dat dat niet klopt pfff. Lees eens wat nieuws ipv de info van feesboek halen.Treveo schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:50:
[...]
Of: RBR ineens veel snel kwijt doordat ze "illegaal" remsysteem moesten verwijderen...
Jammer dat PIA een vrij grote achterstand op NOR heeft dit weekend.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Daaaaaaaaad, they are bullying me!
INCIDENT INVOLVING CAR 18 (STR) NOTED - SPEEDING IN THE PIT LANE
25 Aug 2024, 15:50:21, Lap 37
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 18 (STR) UNDER INVESTIGATION - SPEEDING IN THE PIT LANE
25 Aug 2024, 15:50:33, Lap 38
INCIDENT INVOLVING CAR 18 (STR) NOTED - SPEEDING IN THE PIT LANE
25 Aug 2024, 15:50:21, Lap 37
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 18 (STR) UNDER INVESTIGATION - SPEEDING IN THE PIT LANE
25 Aug 2024, 15:50:33, Lap 38
Heb ik iets gemist? Wat was er met het remsysteem?Treveo schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:50:
[...]
Of: RBR ineens veel snel kwijt doordat ze "illegaal" remsysteem moesten verwijderen...
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Norris moet dan bijna alles winnen rest van het jaar dan, of max moet wat DNF's voor de kiezen krijgen. Dat zie ik niet gebeuren.Origins schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:48:
[...]
Denk dat Max dit jaar ook absoluut niet kampioen wordt. een Norris wordt dat zo simpel (mits hij zijn kop erbij houdt)
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Mooi voor Norris dat de tribunes al papaya gekleurd zijn.

Alles went behalve een Twent.
ā© PVOutputāļø
Ik zou zeggen alles om WDC binnen te halen maar ik denk dat voor teams WCC net zo belangrijk, zo niet belangrijker is.Robkazoe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:50:
Zou je de 8 punten van per opofferen om rood eronder te monteren 5 rondjes voor het einde om FL van Norris af te pakken?
Die is op moment van schrijven van PIA?Robkazoe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:50:
En dat zijn best veel wins voor Norris die nog maar 1 race heeft gewonnen sinds ze sinds Imola sneller zijn dan Red Bull.siggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:50:
[...]
Duurt 10 races Voordat hij erbij is als Norris-Max 1-2tjes gaan doen. Dat is best lang voor dingen die nog goed fout kunnen gaan.
En er zijn nog 10 races..siggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:50:
[...]
RB p2 en p6GAIAjohan schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:44:
[...]
Merc p4 en p8
Sjaaa, perfect is RB momenteel niet, maar het lijkt alsof niemand hier inziet dat dominatie van voorgaande jaren volhouden gewoon zo goed als onmogelijk is.
Dus vorig seizoen was de RB 3 tot 5 tiende sneller dan iedereen. Ze vinden in de nieuwe auto nog een halve secondeā¦.en McLaren is bijna een seconde sneller per ronde. Die vinden dus 1.5 tot 2 seconde. Ik zeg niks, maar de feiten zijn wel erg extreem.
Strollolol.
FIA STEWARDS: 5 SECOND TIME PENALTY FOR CAR 18 (STR) - SPEEDING IN THE PIT LANE
25 Aug 2024, 15:51:35, Lap 38
FIA STEWARDS: 5 SECOND TIME PENALTY FOR CAR 18 (STR) - SPEEDING IN THE PIT LANE
25 Aug 2024, 15:51:35, Lap 38
Red Bull gaat voor het WDC. McLaren vind het WCC belangrijker, die gaan ze ook wel winnen.dawg schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:51:
[...]
Ik zou zeggen alles om WDC binnen te halen maar ik denk dat voor teams WCC net zo belangrijk, zo niet belangrijker is.
De stemming hier: Max's carriƫre is voorbij, moet lekker boodschappen bezorgen voor de Jumbo in een Mercedes.
RBR had een remsysteem wat de remkracht per wiel automatisch aanpaste in bochten waardoor je deze sneller doorkwam. Als ik het goed begrepen heb.Franko P. schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:51:
[...]
Heb ik iets gemist? Wat was er met het remsysteem?
Dat systeem hadden ze niet. Dat is door de FIA en Red Bull al bevestigd. Het was sowieso altijd al verboden.Treveo schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:50:
[...]
PER kan ook nog ff laatste ronde nog ff rood en FL pakken.
ICE ICE Baby
Norris is mijns inziens favoriet voor de wereldtitel, als je zo veel sneller bent. Max mag blij zijn als hij het podium haalt.
Een uitvalbeurt en het gaat heel hard. McLaren natuurlijk ook enorm betrouwbaar.
Een uitvalbeurt en het gaat heel hard. McLaren natuurlijk ook enorm betrouwbaar.
Omdat ze de auto niet aan de praat krijgen?dreester schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:52:
De stemming hier: Max's carriƫre is voorbij, moet lekker boodschappen bezorgen voor de Jumbo in een Mercedes.
77 inclusief dezeDaniƫlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:53:
[...]
10 inclusief deze.
Verstappen staat 78 punten voor. Elke race tweede worden met Norris eerste, kost 60 punten. Heb je ook nog sprint en FL punten. Alles bij elkaar heeft Verstappen nog steeds een enorme marge voor hert WDC.
Even opnieuw rekenenDaniƫlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:53:
[...]
10 inclusief deze.
Verstappen staat 78 punten voor. Elke race tweede worden met Norris eerste, kost 60 punten. Heb je ook nog sprint en FL punten. Alles bij elkaar heeft Verstappen nog steeds een enorme marge voor hert WDC.
Dat kost hem dan wel wat punten met de huidige tussentijdendjmuggs schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:53:
PER kan ook nog ff laatste ronde nog ff rood en FL pakken.
70... Geen 60. En dan moet piastri er nog niet te vaak tussen gaan zitten. Het gaat spannend worden.DaniƫlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:53:
[...]
10 inclusief deze.
Want? Niemand houdt Max bij verder?Exocet schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:53:
Norris is mijns inziens favoriet voor de wereldtitel, als je zo veel sneller bent. Max mag blij zijn als hij het podium haalt.
Mijn boefje is liev!
10 races, dus 70 punten verschil tussen 1 en 2 zonder FL en sprint.DaniƫlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:53:
[...]
10 inclusief deze.
Net of NOR ze allemaal gaat het winnen.DaniƫlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:53:
[...]
10 inclusief deze.
Er gaan nog genoeg punten van NOR afgesnoept worden door Mercedes, Ferrari en PIA.
En VER zal meestal nog wel podium halen.
SAI > FL
Rondetijden voor ronde 40
Rondetijden voor ronde 40
1 | NOR | 1:14.639 |
2 | VER | 1:15.095 |
3 | LEC | 1:15.379 |
4 | PIA | 1:14.613 |
5 | RUS | 1:16.372 |
6 | PER | 1:14.792 |
7 | SAI | 1:14.117 |
En maar zeggen dat je op Zandvoort niet kunt inhalen.
HUL is trouwens ook even sneaky de top 10 ingereden. Geen moment gezien vandaag op de televisie.
Inderdaad. Nog wel keer gridstraf. Geloof nooit dat hij 0,0 pech meer heeft rest vh seizoen.
Verstappen heeft nu, 3 of 4 races het podium niet gehaald?sambalbaj schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:55:
[...]
Net of NOR ze allemaal gaat het winnen.
Er gaan nog genoeg punten van NOR afgesnoept worden door Mercedes, Ferrari en PIA.
En VER zal meestal nog wel podium halen.
Tenzij HUL een 1-stop race gaat doen, zakt hij straks nog wel weg. Hij zit al op 26 rondes met deze hards terwijl de rest rond de 10 rondes zit.Robkazoe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:55:
HUL is trouwens ook even sneaky de top 10 ingereden. Geen moment gezien vandaag op de televisie.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieƫn zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiƫle Tweakers Discord |