• minetorpia
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-06 17:06
minetorpia schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:09:
Wat gebeurt er als ik een Tesla koop waarbij nog staat: “ Betaald opl. niet mogelijk - contr. onbetaald saldo”?

De verkoper zegt: “ Dat gaat weg zodra de auto op naam gekoppeld wordt.”

Klopt dit?
Weet iemand dit? Ik ga morgen kijken bij een auto die dit heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
minetorpia schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:58:
[...]

Dat had ik inderdaad ook. Verdween nadat ik de auto gekoppeld had aan mijn Tesla account waarin ik een betaalmogelijkheid had opgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:27
minetorpia schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:58:
[...]

Ja klopt wat verkoper zegt

• Farmerwood
  • Niet online
Voor wie nog overweegt om extra te betalen voor Full Self Driving:
review: De volgende fase naar autonome auto's - Handen los op de snelweg
Heb je het over zelfrijdende auto's, dan moet je het natuurlijk ook over Tesla hebben. Op onder meer Gathering of Tweakers leek het er even op dat Tesla een hands-offachtig systeem had uitgebracht, maar dat blijkt niet zo te zijn. Tesla zegt tegen Tweakers een update te hebben uitgebracht om het aandachtmonitoringssysteem te updaten, maar benadrukt dat Autopilot, zoals Tesla's snelwegassistent heet, een hands-onsysteem blijft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:48
Misschien wel voor meer lezers hier interessan nav de vraag van @minetorpia, na aankoop van je gebruikte Tesla wil je natuurlijk ook z.s.m. gebruik maken van de app (en bijv. superchargen met je eigen account).

Idealiter heeft de verkoper de auto vooraf gekoppeld aan zijn eigen (fleet/for-business) tesla account, dan kan de verkoper het eigenaarschap zelf en per direct bij/voor aflevering voor je overzetten naar jouw tesla account. Daar heeft ie dan alleen het e-mailadres van je account voor nodig. Dat is opzich ideaal, maar de meeste autohandelaren zijn hier echt totaal niet bekend mee en/of op ingericht, die willen autotjes schuiven en interesseert het allemaal niets hoe dit allemaal werkt.

Dan is de andere optie om als kersverse koper in de app "eigenaarschap te claimen". Daar heb je dan een kopie van je ID en een foto van de voor- en achterkant van je kentekenbewijs voor nodig (het tenaamstellingsverslag is NIET voldoende). En die krijg je pas weer 1-2 werkdagen na de tenaamstelling in de bus. Pas als je je kentekenpasje hebt kan je het hele proces bij Tesla door, moet je de naam van de auto wijzigen in een soort 2FA code en dan wordt het wachten. Nu krijgt namelijk de vorige eigenaar een mailtje om de overdracht van het eigenaarschap te bevestigen. Als die niet of laat reageert, zoals bij de meeste leasemaatschappijen natuurlijk het geval gaat zijn, gaat Tesla het pas voor je beoordelen/regelen op basis van je ingezonden documenten, maar dat duurt dan 3-5 werkdagen. Pas daarna kan je de app icm de auto gebruiken.

Hou er dus wel rekening mee dat als je zo'n melding ziet en de verkoper de boel niet zelf geregistreerd heeft, je zo een week of anderhalf verder bent voordat je weer kan superchargen en de app met de auto werkt.

All-electric.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
RonJ schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:24:
(het tenaamstellingsverslag is NIET voldoende).
Had in een eerder bericht hier al gemeld dat ik het voor elkaar gekregen heb met een foto van mijn rijbewijs, de factuur en de brief met het eerste deel van de tenaamstellingscode (code onleesbaar gemaakt).

Was binnen 30 min geregeld en had binnen 2 uur na aankoop van de auto de app up and running. Maar wellicht had ik ergens geluk.

Qua laden is het dus ook wel handig om vast bij b.v Vattenfal en/of ANWB een laadpas/druppel aan te vragen. Zeker nu met de kerstdagen duurt het erg lang voor die binnen is.
Heb gewoon de pay per sessie optie gekozen, dus geen vaste lasten eraan.

Heb alles bij elkaar in 6 dagen tijd inmiddels al 500 km met de Model 3 gereden en tot nu toe geladen via 230V op max 12A via een bouwverlengsnoer. Gaat ook best prima, maar duurt wel 12-16 uur om te laden van 20 naar 80%.
Morgen staat op de planning om een apart laadpunt op eigen groep op de oprit te maken. Materialen zouden dan bezorgd moeten worden. Dan kan ik gewoon naast de auto inprikken.

[ Voor 39% gewijzigd door Farmerwood op 26-12-2024 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06 15:21
offtopic

[ Voor 110% gewijzigd door We Are Borg op 27-12-2024 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ome Elon blijft beloven en niet leveren. Dit artikel bevestigd weer eens dat, hoewel de laatste FSD versie indrukwekkende prestaties levert (zie youtube), het never nooit een volledig autonoom systeem zal worden.

Maar: iedere Tesla heeft autopilot. Deze heeft wat irritante eigenschappen (zoals automatisch uitschakelen bij een baanwissel) maar koop een Enhauto Commander en je hebt voor 250 euro een hele fijne assistent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minetorpia
Zojuist gekeken bij een Tesla. Het viel me al snel op dat deze auto schade had linksonderin. De verkoper was ziek en “had geen zin om allemaal checklists af te gaan”. Kreeg er geen goed gevoel bij.

Wat vinden jullie van deze schade? Zal dit veel kosten om te laten maken? Of is het acceptabel om hiermee door te rijden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbp5rQusg96LGhUrpn5VPGCgoDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGxCvxSsfupdZVF5nzhnH6mo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5FI7XiB7-wk_hflPnFW4ezjPbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymnuDH4hJlWZUwPy7ceKDGe2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 18:22
minetorpia schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:27:
Zojuist gekeken bij een Tesla. Het viel me al snel op dat deze auto schade had linksonderin. De verkoper was ziek en “had geen zin om allemaal checklists af te gaan”. Kreeg er geen goed gevoel bij.

Wat vinden jullie van deze schade? Zal dit veel kosten om te laten maken? Of is het acceptabel om hiermee door te rijden?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Rode vlag, zou ik geen zaken mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
offtopic inderdaad

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 27-12-2024 19:58 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
minetorpia schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:27:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel snel verder kijken. Waarschijnlijk valt het mee, maar als de accu wél vervormt is heb je een bijna total loss auto. Als ze ook zo ongeinteresseerd gaan doen weet je voldoende.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minetorpia
RonJ schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:55:
[...]

offtopic:
Dan heb je geluk, en via je vriend waarschijnlijk het juiste en tijdige onderhoud. Maar dit zijn echt enorm slechte motoren, google maar eens rond. Ze noemen deze motoren ook wel ecoboom. Er zijn 2 enorme ontwerpfouten in deze blokken, ten eerste is de ruimte/wand tussen de cilinders te dun, daardoor trekt de kop krom en blaast ie de koppakking eruit. Ten tweede is dit ook weer een motor met een natte riem, met alle bekende problemen van dien. Ik zou zeggen, onderhoud m goed en tijdig met de juiste olie en wacht niet te lang met de inruil op een M3.
Ja inderdaad. Dit was bij “Autobedrijf SK”. Waarschijnlijk zijn er hier wel meer mensen die hem tegen zijn gekomen op MP/Autoscout.

De tweede keer dat ik kwam kijken bij een auto van hem. De auto’s zijn allemaal netjes geprijsd, maar ik vermoed te mooi om waar te zijn. Ik heb het idee dat hij schade auto’s goedkoop opkoopt, ze een beetje mooi maakt met zwarte velgen, chrome delete en rode remklauwen. Geen idee of dit klopt, maar ik krijg er geen goed gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmaw
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-03 09:46
Heeft iemand ervaring met iLectric Cars autobedrijf?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knarf_st
  • Laatst online: 21-05 21:19
Zie net het volgende berichtje op RTL Z:
https://www.rtl.nl/nieuws...-te-koop-voor-een-prikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:04
RonJ schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:08:
[...]

Je zou het eens moeten omdraaien en juist worst-case moeten rekenen. En dan zie je dat er buiten de aandrijflijn juist niet zo heel veel duurs fout kan gaan aan een model 3, zeker vergeleken met een moderne ICE, die boven de 150kkm tegenwoordig massaal motorisch in de soep draaien. En het uurloon is weliswaar hoog (zoals bij elke dealer), maar de onderdelenprijzen vind ik bij Tesla behoorlijk scherp. En ze zijn volledig transparant inzichtelijk (en bestelbaar met een kvk) via epc.tesla.com.

Stel nou dat de vorige leaserijder de M3 bereden heeft zoals ie bedoeld is >:) helemaal heeft afgeragd, dan krijg je in het slechtste geval voor je kiezen:
- draagarmen, 200 euro per kant bij tesla. (hier zal het in de praktijk onder de 200kkm vaak wel bij blijven).
- stabilisatorstang incl bussen, 150 per kant bij tesla.
- remschijven en blokken, 400 euro voor de hele auto.
- schokdempers, 300/stuk voor, 185/stuk achter, + half uurtje extra werk als je toch al draagarmen e.d. doet. Ik zou dan zelf voor een betere schroefset dan het origineel gaan voor niet heel veel meer, maar laten we het bij het origineel houden.

Dus zegge voor zo'n 2200 euro, maak er 2500 van als je meteen even de vloeistoffen, aircoservice en uitlijnen meepakt, maar dan heb je wel het hele onderstel weer in nieuwstaat. Realistisch gezien ben je er <1000 euro al wel, want echt niet alles zal verrot en nog niet onderhouden zijn.
Hij ik dacht dat draagarmen altijd wel 1000+ was bij Tesla maar dat maar 400?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
Dit zegt alles. Wegwezen en naar de volgende kijken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:13
Vandaag een witte Model 3 gekocht bij Jan Bogert. Prima service en vriendelijke mensen. Je kan rustig alle auto’s checken, zonder opdringerigheid.

Er staan denk ik 70-80 Model 3’s en ze werden daar terplekke zelfs nog afgeleverd op de trailer. Ik heb eentje gekocht die net was afgeleverd, en rustig de checklist van dit topic doorlopen.

Het was overigens vrij druk en de meesten kwamen ook kijken voor Model 3’s.

Ik was wat huiverig mbt de reviews over het ‘verplichte’ garantiepakket. Ik hoefde die niet af te nemen! Je kan deze dus gewoon weigeren zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Frank!in schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:17:
[...]

Hij ik dacht dat draagarmen altijd wel 1000+ was bij Tesla maar dat maar 400?
Niet meer iig, of misschien bedoel je prijzen voor de S/X? Die (Mercedes) onderstel onderdelen zijn echt een flink stuk duurder. Ze hanteren voor dit soort bekende kwaaltjes die normaliter onder de garantieperiode gratis worden opgelost meestal "coulance"prijzen wanneer je ervoor bij het SeC komt buiten de garantie, vaak rond de helft van wat ze "normaal" zouden rekenen.

spoiler:
Daar kunnen de firma's Pon en Louwman nog wel wat van leren. :X

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Minder FUD dan ik verwachtte van dit soort artikelen!

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minetorpia
stylezzz schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:40:
[...]

Dit zegt alles. Wegwezen en naar de volgende kijken :)
Inderdaad, zijn er hier nog anderen die ervaring hebben met Autobedrijf SK? Hij verkoopt er best veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minetorpia
ZXRY schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:19:
Vandaag een witte Model 3 gekocht bij Jan Bogert. Prima service en vriendelijke mensen. Je kan rustig alle auto’s checken, zonder opdringerigheid.

Er staan denk ik 70-80 Model 3’s en ze werden daar terplekke zelfs nog afgeleverd op de trailer. Ik heb eentje gekocht die net was afgeleverd, en rustig de checklist van dit topic doorlopen.

Het was overigens vrij druk en de meesten kwamen ook kijken voor Model 3’s.

Ik was wat huiverig mbt de reviews over het ‘verplichte’ garantiepakket. Ik hoefde die niet af te nemen! Je kan deze dus gewoon weigeren zonder problemen.
Congrats! En goed om te weten dat het garantiepakket niet verplicht is.

Mogen we weten wat je betaalt hebt en wat de km stand was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
revolution-nl schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:56:...Het is maar hoe je het bekijkt, ja de HL staat echt op een hoger plan, alleen de oude M3 geeft wel veel meer rijplezier door het strakke onderstel...
Wat bedoel je met 'oud'? En hoe groot is het verschil hoe strak het onderstel is? Waarmee zou je dat kunnen vergelijken? Want hoe strakker hoe beter wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 09-06 21:45
Roenie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:12:
[...]
Wat bedoel je met 'oud'? En hoe groot is het verschil hoe strak het onderstel is? Waarmee zou je dat kunnen vergelijken? Want hoe strakker hoe beter wat mij betreft.
De oudere modellen (zoals de 2019 versie) hebben een straffere vering dan de highland (sinds eind 2023 op de markt). Verschil is voor mij dat ik met de oude liever met 50 over een drempel in een 60 zone ging en met de nieuwe gaat dat prima met 65 ;) .
Grootste verschil is overigens de rust/stilte in de cabine. De eerste generatie is gewoon op snelwegsnelheid niet zo stil, een golf is dan stiller zeg maar. Als je langzaam rijdt is een EV natuurlijk altijd stiller, dan is het motor geluid dominant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Smobbo schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:36:
[...]

De oudere modellen (zoals de 2019 versie) hebben een straffere vering dan de highland (sinds eind 2023 op de markt). Verschil is voor mij dat ik met de oude liever met 50 over een drempel in een 60 zone ging en met de nieuwe gaat dat prima met 65 ;) .
Grootste verschil is overigens de rust/stilte in de cabine. De eerste generatie is gewoon op snelwegsnelheid niet zo stil, een golf is dan stiller zeg maar. Als je langzaam rijdt is een EV natuurlijk altijd stiller, dan is het motor geluid dominant.
Oh, pas sinds 2023. Door de veel hogere prijs wordt het dan sowieso die met een strakker onderstel ;) Al moet ik zeggen dat performance misschien ook wel wat is. Of zit dat meer in het vermogen en niet in het onderstel? En de prijs zal navenant zijn.

Ik zie wel verschillende vermogens te koop staan. Iemand ideeën over wat daarbij een goede keus is? Vermogen is lekker, maar je wil ook weer niet een afgeragde auto. Sowieso vraag ik mij bij leaseauto's af hoe die behandeld zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Roenie op 27-12-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Iemand al bij Auto Corsten geweest? Ik zie op hun website echt tig Tesla's staan, dus vroeg mij af of iemand daar al geweest was? Aangezien hun Google Maps recensies vol staan met nep recensies. Ik heb er gereageerd op een Hyundai Ioniq Electric, maar sommige van de Tesla's zijn ook interessant geprijsd.

Trouwens hoe kan RTL nieuws een Tesla Model 3 voor € 14.000 vinden? Ja het is met 200.000km's op de teller, maar zijn ze echt zo goedkoop? Of is dat gewoon zo'n exemplaar, wat waarschijnlijk afgeragd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:56
Kijk eens op Marktplaats? Staan er regelmatig op voor die prijs.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:49
MathiasMetzger schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:33:
Trouwens hoe kan RTL nieuws een Tesla Model 3 voor € 14.000 vinden? Ja het is met 200.000km's op de teller, maar zijn ze echt zo goedkoop? Of is dat gewoon zo'n exemplaar, wat waarschijnlijk afgeragd wordt?
Zo heel moeilijk is dat toch niet?

https://www.gaspedaal.nl/tesla/model-3?srt=pr-a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Je kunt bijna niet meer om die Tesla Model 3 heen? Welke EV tweedehands voor circa € 16.000 heeft een acceptabele actieradius, kan drie fase laden en is ook nog eens een van de zuinigste EV's? Linkje wat jij stuurde, staan er ook zat tussen met minder dan 150.000km's.

Ik zou liever een paar duizend euro meer betalen, waarmee je nog garantie op het accupakket hebt? Dan eentje met 200.000km's tegen een bodemprijs betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1rr1tantemug
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:12
MathiasMetzger schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:33:
Iemand al bij Auto Corsten geweest? Ik zie op hun website echt tig Tesla's staan, dus vroeg mij af of iemand daar al geweest was? Aangezien hun Google Maps recensies vol staan met nep recensies. Ik heb er gereageerd op een Hyundai Ioniq Electric, maar sommige van de Tesla's zijn ook interessant geprijsd.

Auto Corsten in Mariahout? Heeft hier in de regio voor zover ik weet geen beruchte reputatie, maar er is in 2019 een inval geweest door de FIOD vanwege een verdenking van BTW-fraude. Zal wellicht niet heel relevant zijn voor kopers van een occasion daar.
Yep, 13.900 euro. Wel de absolute bodem van de markt voor wat betreft tweedehands Model 3's. Begint nu wel een groter aanbod te ontstaan rondom de 16K met niet al te gekke kilometerstanden, wat ik persoonlijk interessanter vind.

[ Voor 19% gewijzigd door 1rr1tantemug op 27-12-2024 21:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZXRY
minetorpia schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:06:
[...]

Congrats! En goed om te weten dat het garantiepakket niet verplicht is.

Mogen we weten wat je betaalt hebt en wat de km stand was?
Uiteraard. Ik heb 16.4k betaald voor 123k kilometers. Ruimte voor onderhandelen was er niet.

Voor mij waren drie dingen belangrijk. Ten eerste wil ik garantie. Ik rij niet zoveel per jaar dus ik kan prima uit de voeten met de accugarantie tot eind 2027. Daarna is het zoeken naar een specifiek exemplaar. Het is belangrijk voor mij dat de auto er netjes bij staat. Plekjes op de bumper of op een velg neem ik voor lief, het blijft tenslotte een tweedehands auto. Zo lang het geen gekke schade is (lees: de afdekplaat onder de auto helemaal bekrast oid). Lang niet alle Model 3’s staan er netjes bij kan ik vertellen.

Vervolgens heb ik bij de specifieke auto de lijst van @Farmerwood doorgenomen. Daar kwam de auto netjes door heen. De accu had ook prima range (zeker voor de kou). Dus voelde het goed om de auto aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
Overigens is de auto nog gekoppeld aan het account van de vorige berijder. De auto was tenslotte echt net van de trailer af. Ik heb alvast kort opgeladen als nieuwe EV rijder bij een Ionity lader en dat ging prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antoine_
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-06 14:40
Mijn ouders hebben daar een auto gekocht (geen Tesla), prima handelaar

[ Voor 20% gewijzigd door antoine_ op 28-12-2024 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minetorpia
ZXRY schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:31:
[...]

Uiteraard. Ik heb 16.4k betaald voor 123k kilometers. Ruimte voor onderhandelen was er niet.

Voor mij waren drie dingen belangrijk. Ten eerste wil ik garantie. Ik rij niet zoveel per jaar dus ik kan prima uit de voeten met de accugarantie tot eind 2027. Daarna is het zoeken naar een specifiek exemplaar. Het is belangrijk voor mij dat de auto er netjes bij staat. Plekjes op de bumper of op een velg neem ik voor lief, het blijft tenslotte een tweedehands auto. Zo lang het geen gekke schade is (lees: de afdekplaat onder de auto helemaal bekrast oid). Lang niet alle Model 3’s staan er netjes bij kan ik vertellen.

Vervolgens heb ik bij de specifieke auto de lijst van @Farmerwood doorgenomen. Daar kwam de auto netjes door heen. De accu had ook prima range (zeker voor de kou). Dus voelde het goed om de auto aan te schaffen
Klinkt goed! Dit gaat om een SR+ neem ik aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:55
Roenie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:23:
[...]
Oh, pas sinds 2023. Door de veel hogere prijs wordt het dan sowieso die met een strakker onderstel ;) Al moet ik zeggen dat performance misschien ook wel wat is. Of zit dat meer in het vermogen en niet in het onderstel? En de prijs zal navenant zijn.

Ik zie wel verschillende vermogens te koop staan. Iemand ideeën over wat daarbij een goede keus is? Vermogen is lekker, maar je wil ook weer niet een afgeragde auto. Sowieso vraag ik mij bij leaseauto's af hoe die behandeld zijn.
Er wordt veel geadverteerd met verkeerde vermogens. Ze tellen vaak de 2 motoren bijelkaar op bij de long range versies, maar gecombineerd vermogen is minder. Als je ze op de rollenbank zet is het grofweg dit

Sr+ 280pk
Lr awd 350pk
Performance 450pk

Allemaal meer dan de gemiddelde 1.4 turbo met 120pk die in Nederland rijd, dus ze zijn allemaal relatief snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Laatst online: 10-06 06:53
megabeat schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 07:18:
[...]

Er wordt veel geadverteerd met verkeerde vermogens. Ze tellen vaak de 2 motoren bijelkaar op bij de long range versies, maar gecombineerd vermogen is minder. Als je ze op de rollenbank zet is het grofweg dit

Sr+ 280pk
Lr awd 350pk
Performance 450pk

Allemaal meer dan de gemiddelde 1.4 turbo met 120pk die in Nederland rijd, dus ze zijn allemaal relatief snel.
Wat moet je met meer dan 120pk in een dagelijkse auto?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Speedster schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 07:58:
[...]
Wat moet je met meer dan 120pk in een dagelijkse auto?
Iedereen heeft daar zijn-haar eigen persoonlijke redenen voor uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Roenie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:21:
[...]
Iedereen heeft daar zijn-haar eigen persoonlijke redenen voor uiteraard ;)
Als eerste in de file staan? 130 km per uur max in heel Europa behalve in duitsland.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Speedster schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:54:
[...]

Als eerste in de file staan? 130 km per uur max in heel Europa behalve in duitsland.
Het is niet aan jou (of aan een ander) om te bepalen of een reden om veel PK te willen wel ‘goed’ is of niet. Dat bepaalt iemand lekker zelf. :)

Als je een discussie daarover wil voeren dan is het wellicht handiger om een eigen topic aan te maken want dat heeft niets met de Model 3 te maken. En uiteraard wil ik met alle plezier in dat topic met je van gedachten wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Ik begon niet over PK's.
"Er wordt veel geadverteerd met verkeerde vermogens. Ze tellen vaak de 2 motoren bijelkaar op bij de long range versies, maar gecombineerd vermogen is minder. Als je ze op de rollenbank zet is het grofweg dit

Sr+ 280pk
Lr awd 350pk
Performance 450pk

Allemaal meer dan de gemiddelde 1.4 turbo met 120pk die in Nederland rijd, dus ze zijn allemaal relatief snel."

Echter je hebt gelijk de PK discussie heeft hier geen zin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:25
Bijzondere gebruikersnaam wel dan, ‘speedster’, maar dit terzijde.

Je kunt pk’s in EV’s niet vergelijken met die van een ICE. Met een V8 is het onmogelijk zuinig rijden ivm een 4-cilindertje. Een minder krachtige elektromotor is niet veel zuiniger dan een krachtige. De Tesla’s behoren nog steeds tot de zuinigste ev’s, ondanks hun grote vermogens.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverGreen1979
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-03 18:41
Veel vermogen rijdt ook wel bijzonder ontspannen en soepel. Zelfs als je een relaxte rijstijl hebt en niet van scheuren houdt (zoals ik). Je kunt namelijk heel makkelijk snel een paar vrachtwagens passeren of veilig een korte invoegstrook nemen zonder dat je zorgen hoeft te maken dat je te weinig ruimte hebt.

Hiervoor reed ik een Lexus CT (136pk) en als je die met 4 man vollaadt en op wintersport gaat met bergachtig landschap was toch minder handig soms. Bij een Tesla met een overdaad aan vermogen en koppel altijd direct beschikbaar is dat wel een enorm verschil in die omstandigheden.

Als je gewoon op de A2 in de file staat maakt het weinig uit. Al hoef je met FSD dan toch ook minder het saaie filerijden te doen ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:34
Zullen we weer lekker on topic gaan?

Wat gaat de prijs doen de komende maanden, zakken omdat er nog meer aanbod vrijkomt, of juist stijgen omdat er meer vraag ontstaat als men ziet dat elektrisch rijden betaalbaar wordt voor particulieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
Kiwi_Kevin schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:23:

Wat gaat de prijs doen de komende maanden, zakken omdat er nog meer aanbod vrijkomt, of juist stijgen omdat er meer vraag ontstaat als men ziet dat elektrisch rijden betaalbaar wordt voor particulieren?
Prijzen gaan momenteel al merkbaar omlaag. Verwacht dat we eind Jan een LR met 120k km voor 17-18 kopen bij garage. In Feb 16-17k.

Model X was in 2018 Q4 in grote getallen geleverd. Grootste daling zat er in 2023 Q4 al in, maar kon toch nog 15% vanaf na dec-23 (wellicht ook te maken met MRB).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXHmy3YynE6C69a0MqtsHxMeahc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/L8dFha1csraPRIHQFScyL1GD.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door rover12345 op 28-12-2024 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EverGreen1979
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-03 18:41

Dat is inderdaad lastig te voorspellen. Ik heb ook contact gehad met Haverkamp auto's die veel Model 3's inkopen. Die verkoper zei dat leasemaatschappijen ook gaan overwegen om meer occassion lease te gaan inzetten om de verliezen te beperken en inderdaad veel naar de export zullen gaan. Ze worden dan niet in Nederland te koop aangeboden maar in markten met een stuk minder aanbod (Duitsland, Belgie) waardoor de vraagprijs hoger kan liggen en de auto nog winstgevend is voor de LM. De vraagprijs zal dan niet meer veel zakken in de komende weken.

Je ziet de afgelopen dagen wel op marktplaats / gaspedaal meer bodemprijs modellen (long range, 15.5k, 250k km). Als je het gokje aandurft qua accu kan dat natuurlijk ook een hele interessante optie zijn. Als je nog een beetje cash reserveert voor onderhoud dan kun je daar nog jaren plezier van hebben voor de prijs van een VW polo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
EverGreen1979 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:36:
[...]

Je ziet de afgelopen dagen wel op marktplaats / gaspedaal meer bodemprijs modellen (long range, 15.5k, 250k km). Als je het gokje aandurft qua accu kan dat natuurlijk ook een hele interessante optie zijn. Als je nog een beetje cash reserveert voor onderhoud dan kun je daar nog jaren plezier van hebben voor de prijs van een VW polo.
2500-3000 euro voor 100k km's extra en geen wettelijke garantie van een garage lijkt mij slechte deal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathiasMetzger

Betaalbaar? Hoeveel moeten die Tesla's nog in prijs zakken? Voor € 16.000 ben ik zelfs bijna om, ware het niet dat ik zo'n Tesla met zijn hoge vermogens niet verzekerd krijg en ze door veel cowboys verkocht worden. Andere EV's die kun je ook bij betrouwbare dealer netwerken kopen, daar heb ik op een enkele keer na best goede ervaringen mee.

Maar als een Tesla € 10.000 kost, dan zul je zien: is mijn Leaf nog maar € 5000 waard en zo is de cirkel weer rond. Tevens is vanaf volgende jaar MRB? Een standaard Tesla Model 3 is dan best licht, alleen vanaf 2026 schiet de MRB voor EV's door de lucht wanneer de huidige plannen doorgaan.

Rationeel gezien, vind ik de Tesla model 3 's juist heel betaalbaar nu tweehands. Het zijn echt koopjes als je het geld toch bij elkaar gespaard heb. Alleen de maandelijkse lasten? Mijn verzekeringsmaatschappij, lijkt ze niet eens te willen verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
MathiasMetzger schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:54:
[...]

Betaalbaar? Hoeveel moeten die Tesla's nog in prijs zakken? Voor € 16.000 ben ik zelfs bijna om, ware het niet dat ik zo'n Tesla met zijn hoge vermogens niet verzekerd krijg en ze door veel cowboys verkocht worden. Andere EV's die kun je ook bij betrouwbare dealer netwerken kopen, daar heb ik op een enkele keer na best goede ervaringen mee.

Maar als een Tesla € 10.000 kost, dan zul je zien: is mijn Leaf nog maar € 5000 waard en zo is de cirkel weer rond. Tevens is vanaf volgende jaar MRB? Een standaard Tesla Model 3 is dan best licht, alleen vanaf 2026 schiet de MRB voor EV's door de lucht wanneer de huidige plannen doorgaan.

Rationeel gezien, vind ik de Tesla model 3 's juist heel betaalbaar nu tweehands. Het zijn echt koopjes als je het geld toch bij elkaar gespaard heb. Alleen de maandelijkse lasten? Mijn verzekeringsmaatschappij, lijkt ze niet eens te willen verzekeren.
Welke maatschappij is dat? Zeker all risk is een dingetje uiteraard, want als je schade hebt ben je aan de beurt met een tesla. Maar de SR is qua vermogen vergelijkbaar met mijn hobby auto en verzekeren daarvan is geen probleem.

De LR of performance klinkt leuk, maar inderdaad door de fiscale regels de komende jaren wel een dingetje. Als is de belasting over een paar jaar alsnog minder dan mijn daily.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Roenie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:10:
[...]
Welke maatschappij is dat? Zeker all risk is een dingetje uiteraard, want als je schade hebt ben je aan de beurt met een tesla. Maar de SR is qua vermogen vergelijkbaar met mijn hobby auto en verzekeren daarvan is geen probleem.

De LR of performance klinkt leuk, maar inderdaad door de fiscale regels de komende jaren wel een dingetje. Als is de belasting over een paar jaar alsnog minder dan mijn daily.
Lancry: overstappen is moeilijk tot bijna onmogelijk voor mij, omdat ik bij de Leaf over wilde stappen naar Zekur.nl en daar geweigerd werd omdat zij vonden dat mijn schadeverloop bovengemiddeld hoog was. Ik heb toen contact met Independer gehad, maar er zijn maar weinig verzekeraars waar ik wel terecht kan. Pluspunt is wel dat ik gewoon 9 schadevrije jaren heb: altijd bewust alleen op het WA+ gedeelte geclaimd B)

Bij Lancry zat ik al, dus vandaar dat ik er ook kan blijven zitten. Is alsnog een redelijk goedkope verzekeraar. Alleen ze verzekeren geen eens een Nissan Leaf 62kWh, of dat vanwege het vermogen is? Ik denk het wel, want de fiscale nieuwprijzen zijn niet veel hoger dan als mijn huidige auto.

Allrisk is geeneens een optie: WA+ zou kunnen, maar feitelijk mag ik niet claimen. Omdat er dan enkel meer schades geregistreerd worden, waardoor het nog langer duurt tot ik ooit kan overstappen. Of in ergste geval wellicht zelfs uit de verzekering gegooid wordt? Dus ja zo'n Tesla model 3 wekt mijn interesse en in een paar maanden tijd, zou ik best nog wat meer bij elkaar kunnen sparen?

Lagere prijzen is alleen maar goed: maar ik moet naast de verzekering, ook er vanuit gaan dat ik een deel van de SEPP terug moet betalen. Goed al ga ik misschien best wel offtopic, want bespreken van verzekeringen schijnt een dingetje te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MathiasMetzger op 28-12-2024 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1rr1tantemug
rover12345 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:29:
[...]

Prijzen gaan momenteel al merkbaar omlaag. Verwacht dat we eind Jan een LR met 120k km voor 17-18 kopen bij garage. In Feb 16-17k.

Model X was in 2018 Q4 in grote getallen geleverd. Grootste daling zat er in 2023 Q4 al in, maar kon toch nog 15% vanaf na dec-23 (wellicht ook te maken met MRB).

[Afbeelding]
Dan zou een SR+ met een kilometerstand rondom de 120.000 in februari ongeveer 14-15K moeten kosten. Tja, dan gaat zelfs voor mij als notoire krent de kogel door de kerk. Ik ga zo meteen eens een lokaal autobedrijf opzoeken om een stel Tesla's te bekijken die uit de lease zijn gekomen. Niet om te kopen, maar gewoon om eens met eigen ogen te zien hoe die auto's erbij staan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik vind de verzekeringen nauwelijks offtopic eigenlijk. Het is een belangrijk aspect van het wel/niet tweedehands aanschaffen van een Tesla. Bij de Anwb kon ik überhaupt niet terecht (accepteerden geen lease schadevrije jaren). Bij Promovendum gelukkig wel, minimaal 8 schadevrije jaren vereist, zelfs voor WA.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZXRY
minetorpia schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 02:37:
[...]

Klinkt goed! Dit gaat om een SR+ neem ik aan?
Ja klopt. De stap naar LR vond ik nog wat te groot qua vermogen en mijn leeftijd :P

Er zit, in ieder geval bij de Model 3’s, in veel gevallen zo’n 2-3 weken tussen einde leasecontract en het moment dat de auto per trailer afgeleverd wordt bij het autobedrijf. Dat is redelijk eenvoudig te checken via Finnik. Dan zou midden januari tot begin februari uiterlijk wel eens de piek kunnen zijn.

Ik vond het zelf wel fijn om alvast een beetje de drukte qua vraag voor te zijn (en ik moest de cashback van mijn Bybit kaart ook nog maximaliseren ;) )
Zelfs nu was het bij dit specifieke autobedrijf al behoorlijk druk, en met name geïnteresseerden voor de Model 3’s. Daarnaast is het dus ook zoeken naar een net exemplaar.

Check ook vooral de banden en het profiel. Veel van de auto’s, zelfs de duurdere, staan op redelijk versleten banden. Zal aan het einde van het contract het niet waard zijn geweest voor de leasemaatschappij om dat nog te vervangen, zolang het niet noodzakelijk was. Zeker bij de SR+ kunnen de achterbanden bijna aan vervanging toe zijn op veel exemplaren.

[ Voor 4% gewijzigd door ZXRY op 28-12-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Ik denk stijgen vanwege de enorme vraag/interesse, maar ook door het wegvallen van de SEPP subsidie en er komt BPM op nieuwe EV's in 2025. Ook wordt de euro zwakker t.o.v de dollar.

(M.a.w een nieuwe Model 3 wordt duurder, en ik denk dat de 2e hands markt daardoor mogelijk ook omhoog gaat)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
De leasemaatschappijen laten er zelfs tweedehands banden onder gooien, tegen het einde van het contract. Ik nam de auto over met twee sets banden van maar liefst drie merken :F

Heb gezegd dat ze die halve set gare zomerbanden konden steken op een plek waar de zon niet schijnt. Ik rijd deze winterbanden op en dan koop ik vier nieuwe all-seasons. Zo’n wissel kost je wel al snel 1200,-, iets om rekening mee te houden in de begroting. Met mijn kilometrage is dat 50,- per maand

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• minetorpia
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IuN_rg_kVnQNKkJHCHSvs0_sMQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JS7MHZYlkvc6Il1DmAiD80J2.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren plaatste ik al mijn ervaring bij Autobedrijf SK. Context: ik ben daar twee keer geweest. Eerste keer ~30 min en tweede keer ~10 min. Hij wilt eigenlijk dat je de auto koopt zonder te kijken. Zie hierboven zijn reactie op de vraag of ik langs kan komen kijken.

Even wat korte quotes van de twee bezoeken:
“Je bent een moeilijke koper”
“Je bent een zenuwachtige koper, dat maakt mij ook zenuwachtig”
“Ik sta niet te wachten op mensen die allemaal checklists bij langs gaan”
“Vroeger koos de klant de dealer uit, tegenwoordig kiest de dealer zijn klant uit.”

Het is erg verleidelijk als je zijn aanbod ziet. Zijn reviews op Google zijn ook redelijk goed, wat ik nog steeds niet begrijp. Dus voor de eventuele Tweaker die ook zijn auto’s zien staan op AutoScout: ik zou het niet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZXRY
minetorpia schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:58:
[Afbeelding]

Gisteren plaatste ik al mijn ervaring bij Autobedrijf SK. Context: ik ben daar twee keer geweest. Eerste keer ~30 min en tweede keer ~10 min. Hij wilt eigenlijk dat je de auto koopt zonder te kijken. Zie hierboven zijn reactie op de vraag of ik langs kan komen kijken.

“Vroeger koos de klant de dealer uit, tegenwoordig kiest de dealer zijn klant uit.”

Het is erg verleidelijk als je zijn aanbod ziet. Zijn reviews op Google zijn ook redelijk goed, wat ik nog steeds niet begrijp. Dus voor de eventuele Tweaker die ook zijn auto’s zien staan op AutoScout: ik zou het niet doen.
Lol. Alsof je een pak melk koopt. Een proefrit is echt het minste wat ik zou willen doen, vanwege je onderzoeksplicht als koper. Nog los van de checklists, actieradius checken, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De meeste zijn handelaars, opkoop, verkoop asap. Proefrit? Meneer we zijn geen dealer. Dan hoef je ook niks te verwachten aan garantie met zo'n houding. 16-20k is nog steeds een pak geld. Dan betaal ik liever meer bij een verkoper die het om het even of je nu een 100 stappen check list bij langs loopt of een proefrit wil. Want die Tesla's worden toch wel verkocht. En zo gek is het niet: kun je tenminste voldoen aan je eigen onderzoeksplicht als koper.

En daarnaast haal ik liever een model 3 met 100k op de teller en nog garantie tot 2027. Kan ik 20k per jaar rijden zonder de Tesla garantie op het accupack te verspelen. Alleen daarom al zou ik zelf de 150-200k op de teller Tesla's laten staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59
Proefrit maken, halverwege stoppen en dan je checklist uitvoeren. Dan proefrit afmaken.

Maar wat een arrogantie zeg. Hier in de buurt ook een paar waar je eerst de prijs moet uitonderhandelen en dan pas mag je proefrijden. Dahaag.

[ Voor 45% gewijzigd door FitTiv op 28-12-2024 14:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

FitTiv schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:18:
Proefrit maken, halverwege stoppen en dan je checklist uitvoeren. Dan proefrit afmaken.

Maar wat een arrogantie zeg. Hier in de buurt ook een paar waar je eerst de prijs moet uitonderhandelen en dan pas mag je proefrijden. Dahaag.
Ze verkopen toch wel, dus bepaalde autoboeren krijgen dan een beetje kapsones blijkbaar. Zou er ook met een grote boog omheen lopen. Zoals gezegd, het is niet bepaald alsof je even een brood bij de bakker koopt. 16-20k is echt wel veel geld dus dan wil je zeker weten dat je een deugdelijk product koopt.

Baal er zelf nu een beetje van dat ik 2 maanden geleden een andere auto heb gekocht (Mini Cooper S), had bij nader inzien toch liever ook direct voor een Tesla gegaan. Maar om zo snel alweer te wisselen is ook wel een dingetje :X

Maar de Marktplaats alerts blijven wel dagelijks binnenkomen uiteraard >:)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1rr1tantemug
[Afbeelding]

Kan me voorstellen dat de werkwijze van (grotere) dozenschuiver veelal rechtstreeks van A naar B is zonder poespas, maar dit is gewoon nauwelijks verhulde dedain richting de klant. Idd elders een geschikte auto uitzoeken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1rr1tantemug
1rr1tantemug schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:36:
[...]

Ik ga zo meteen eens een lokaal autobedrijf opzoeken om een stel Tesla's te bekijken die uit de lease zijn gekomen. Niet om te kopen, maar gewoon om eens met eigen ogen te zien hoe die auto's erbij staan.
Mezelf even quoten. De Model 3's die er te koop stonden (prijsniveau rondom 17K) stonden er fris bij, alhoewel tenminste één exemplaar nogal versleten banden had. Even voor de proef plaatsgenomen op de bestuurdersstoel van een Model 3, want met mijn 1,97 meter en 91 kg is het altijd de vraag of een auto niet te krap is. Dat was zeker niet het geval. Voor zover ik kon zien zag het minimalistische interieur er nog goed uit en leek het niet van ellende uit elkaar te vallen.

Even met een verkoper gepraat en die gaf aan zelf een LR met dik 240.000 km gekocht te hebben, omdat ie wel vertrouwen heeft in het accupakket en bovendien de aanschafprijs zo relatief bescheiden is. Hij gaf wel aan dat hij vermoedt dat het prijsniveau van tweedehands Model 3's nu in een dip zitten en per januari weer gaan stijgen, maar dat zal wellicht een verkooptruc zijn geweest 8)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• redslow
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-06 07:04
Gisteren de kogel door de kerk naar het kijken naar wat model 3 Standard en Long Range.

Het is een long range geworden, puur vanwege vierwielaandrijving (toch veiliger), grotere accu, achterbank met stoelverwarming en bij deze zit FSD 3.0 op.

Maar het was wel een zoektocht, veel Tesla’s stonden er bij de dealer slecht bij. Schimmel
In de kofferbak, versleten banden of budget merk banden en krassen op de pianolak. (Voor mij indicatoren hoe de vorige eigenaar met de auto om gegaan is)

Uiteindelijk toch een LR met goed profiel merk banden, pianolak geen krassen en de wagen gaf een droge en schone indruk. Ondanks dat dit model dik 15k meer kilometers had dan de anderen modellen.

Het gaat een verschil worden met de leaf 30kwh die we nu hebben. Maar ben er wel blij mee, denk dat we op het gunstigste moment een model 3 hebben gekocht. (Al kan je dit pas over paar maanden zegge)

Merkte wel dat de dealers niet op inruil zitten te wachten en dat de verkoop te makkelijk gaat.
Erger mij ook altijd eraan dat ik verkopers kan gaan uitleggen hoe de wagens werken.

Ook een tip, verwijder de trunk tijdens de proefrit en check het coolant niveau.
Waarom? Bij een te laag niveau kan het zijn dat deze vloeistof in het accupakket komt en daarmee is het accupakket in de snelle toekomst aan vervanging toe. (Dit kan je checken door de airco hard te laten blazen geeft deze koude lucht terwijl het niveau te laag is dan zit het dus in de accu)

https://service.tesla.com...op%20off%20if%20necessary.

Filmpje: YouTube: Tesla Model 3 Coolant Top Off - Super easy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:34
MathiasMetzger schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:54:
[...]

Betaalbaar? Hoeveel moeten die Tesla's nog in prijs zakken? Voor € 16.000 ben ik zelfs bijna om
Dat is precies wat ik bedoelde, ik vind hem nu ook betaalbaar en overweeg er een te kopen. Dat kan betekenen dat de vraag zal aantrekken en de prijs weer gaat stijgen. De redenatie dat de prijs nog verder zal zakken begrijp ik niet zo goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Kiwi_Kevin op 29-12-2024 08:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:33
Kiwi_Kevin schreef op zondag 29 december 2024 @ 07:23:
[...]

Dat is precies wat ik bedoelde, ik vind hem nu ook betaalbaar en overweeg er een te kopen. Dat kan betekenen dat de vraag zal aantrekken en de prijs weer gaat stijgen. De redenatie dat de prijs nog verder zal zakken begrijp ik niet zo goed.
Misschien dat in februari de auto’s die uit de lease komen iets duurder zijn dan de auto’s die nu uit de lease komen, maar ik geloof er echt niks van dat de eind 2019 auto’s in prijs gaan stijgen. Het is geen investeringsobject ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-06 07:04
Dersan schreef op zondag 29 december 2024 @ 08:21:
[...]

Misschien dat in februari de auto’s die uit de lease komen iets duurder zijn dan de auto’s die nu uit de lease komen, maar ik geloof er echt niks van dat de eind 2019 auto’s in prijs gaan stijgen. Het is geen investeringsobject ofzo.
Vraag en aanbod. De wagens zijn nu dermate geprijsd dat ondanks het stijgende aanbod de vraag sneller stijgt. Waardoor verkopers meer kunnen gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:15
Gefeliciteerd! Bij welke koper gekocht? Heb dat filmpje gekeken. Afgezien van coolant level, lijkt het sowieso wel een goed idee om die service alerts via deze manier te checken. Of misschien zie je anders wel op andere manier?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-06 12:34

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Inmiddels rijd ik nu een maand in mijn Tesla model 3 uit 11/2019. Moet zeggen dat ik tot nu toe echt enorm tevreden ben. Batterij gaat met deze kou wat harder maar gelukkig zijn er zat laadpalen in NL. Opladen 20-80 gaat ook snel genoeg (rond 2 uurtjes)

Leuk om te zien dat de discussie in dit topic nog altijd levend is. Zelf heb ik gekocht voor €18k met 112k km op de teller, eind november. Zou wachten meer hebben geloond? Wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:40
redslow schreef op zondag 29 december 2024 @ 07:11:

Ook een tip, verwijder de trunk tijdens de proefrit en check het coolant niveau.
Waarom? Bij een te laag niveau kan het zijn dat deze vloeistof in het accupakket komt en daarmee is het accupakket in de snelle toekomst aan vervanging toe. (Dit kan je checken door de airco hard te laten blazen geeft deze koude lucht terwijl het niveau te laag is dan zit het dus in de accu)

Hoe zit dit precies dan? Word klein beetje zenuwachtig nu :-) Heb een model 3 sr uit 2020 gekocht met 154000 op de teller (incl fsd) die ws wel schade heeft gehad maar het lijkt wel correct gerepareerd. Daar was het level te laag volgens service menu, uiteindelijk voor de koop nog bijgevuld. Het verhaal was dat de radiator was vervangen ivm lekkage. Voordat het werd bijgevuld kwam er idd koude lucht toen we de airco gingen testen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Volgens mij is hier nog niet (in meer detail) voorbij gekomen hoe je in het service menu komt waar je ook een wereld aan info kan vinden (en dingen kan slopen)

- Ga naar het scherm waar je VIN nummer staat.
- Druk > 3 sec op 'Model 3' net onder het plaatje van je auto
- Er volgt een scherm waar je een wachtwoord in moet vullen.
- Dit wachtwoord is 'service' (En ik dacht dat wij slechte wachtwoorden verzonnen op werk.. :+ 8)7)
- Je komt nu in de Service mode die herkenbaar is aan een rode rand om je scherm.

Hier vindt het allerlei technische instellingen status informatie. O.a ook info over de accu. Je kunt hier zelf een accu test starten, maar die duurt 24h.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjJOf5NR3zwLBb6ox8GcFqUFcHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIlbmC3neZ2eTDFFtky6dyCP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Farmerwood op 29-12-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Dersan schreef op zondag 29 december 2024 @ 08:21:
[...]

De vraag is of de prijs zodanig zou stijgen of zakken, dat dit rechtvaardigt om gedeeltelijk de SEPP terug te betalen. Ik moet namelijk nog 1 jaar en 4 maanden in de Leaf rijden, anders mag ik naar rato terug betalen. Daarnaast ik vind het ook wel interessant om over een tijdje de ervaringen te lezen, van de mensen die zich toch eraan gewaagd hebben en nu een tweedehands Tesla model 3 gekocht hebben.

Dus deel deze ook vooral: ook wanneer dat betekent, dat je daarmee je gezicht verliest. Iedereen die zich een andere auto koopt, zal in zeker zin vooral kijken naar de pluspunten en de minpunten worden op een gegeven moment minder belangrijk. Nadat je in je hoofd al besloten hebt, dat het deze auto moet worden. Zo is het bij mij met de Leaf ook gegaan. Gelukkig kun je bij Leaf uitlezen hoe vaak er snel geladen is etc? Bij Tesla niet mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
ryanator schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:23:
Inmiddels rijd ik nu een maand in mijn Tesla model 3 uit 11/2019. Moet zeggen dat ik tot nu toe echt enorm tevreden ben. Batterij gaat met deze kou wat harder maar gelukkig zijn er zat laadpalen in NL. Opladen 20-80 gaat ook snel genoeg (rond 2 uurtjes)

Leuk om te zien dat de discussie in dit topic nog altijd levend is. Zelf heb ik gekocht voor €18k met 112k km op de teller, eind november. Zou wachten meer hebben geloond? Wie weet.
Ik heb zelf tot nu toe alleen opgeladen via een normaal WCD en dat blijven we ook doen. Hoop vandaag de installatie van een los WCD op de oprit af te ronden. Merk met een 2.5mm2 kabel dat ik teveel spanningsverlies heb. Voltage kakt in naar 219V waardoor ik max 13A kan selecteren in de Tesla App. Opladen van 20% naar 80% duurt daardoor nu dik 16 uur.

Heb nu een 6mm2 kabel gehaald (27m nodig) waarmee ik tzt ook met een 11 of zelfs 22 kW laadpaal kan aansluiten. Nu alleen nog die enorm stugge kabel door de mantelbuis krijgen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1rr1tantemug
Hmm, wordt zo'n beetje de markt timen lijkt het wel. Dat de verkoper die ik gisteren sprak het had over dat het beste aankoopmoment nú is, was dus niet zomaar een simpele verkooptruc maar een serieus te nemen voorspelling.

Ik neem de gok door nog 2-4 weken te wachten (maar ondertussen wel interessante aanbiedingen in de gaten te houden). Is de prijs dan weer gestegen, dan heb ik pech gehad en ga ik voor een goedkoper alternatief ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DJustin
  • Laatst online: 21:46
Kijkt niemand meer naar het Excel documentje? Daar stijgt het aanbod daalt het aanbod nog steeds (niet). Ja, de juweeltjes kunnen er uit gepikt zijn, maar geen stress. En dat terwijl de veiligen rond kerst en dit weekend dicht zitten en geen veilingen doen (BCA heeft nu heel weinig aanbod), terwijl met kerst iedereen tijd heeft om een auto te kopen bij autobedrijven.

Kameraad van mij heeft zijn witte long range 10 december ingeleverd en is nog steeds niet te koop, staat nog steeds op de parkeerplaats, waar die hem ingeleverd heeft.

Zomaar een quote van 5 dagen geleden:
EverGreen1979 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:14:Snel handelen is iig het devies. Al zijn er in de laatste 10 dagen van 2019 nog circa 2000 long range modellen verkocht (zie RDW data). Dus er komt nog een slootje aan waar ook vast wel nog paar mooie tussen zitten. Je hebt er maar 1 nodig uiteindelijk.
Daarnaast zijn er mensen die gerust voor het nieuwe jaar €20.000 over hebben, om maar onder de € 57.684 per persoon willen blijven, niet omdat het effect nu zo groot is (+/- €200), maar gewoon het gevoel van; "ik wil geen vermogensbelasting betalen"-gevoel.

[ Voor 70% gewijzigd door DJustin op 29-12-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
DJustin schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:56:
Kameraad van mij heeft zijn witte long range 10 december ingeleverd en is nog steeds niet te koop, staat nog steeds op de parkeerplaats, waar die hem ingeleverd heeft.
Net eens even gekeken naar de LR die een buurman van mij 18 november ingeleverd heeft. Die heeft bij de RDW nog geen nieuwe overschrijving staan en staat dus waarschijnlijk nog bij de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
Farmerwood schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:12:
[...]

Net eens even gekeken naar de LR die een buurman van mij 18 november ingeleverd heeft. Die heeft bij de RDW nog geen nieuwe overschrijving staan en staat dus waarschijnlijk nog bij de LM.
Je kan dat beter via Finnik checken. Finnik laat namelijk ook zien wanneer de auto op naam van een autobedrijf of een ander bedrijf zoals een opkoper komt. De RDW laat alleen ‘echte’ zakelijke of particuliere overschrijvingen zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 09-06 15:25
MathiasMetzger schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:40:
[...]

De vraag is of de prijs zodanig zou stijgen of zakken, dat dit rechtvaardigt om gedeeltelijk de SEPP terug te betalen. Ik moet namelijk nog 1 jaar en 4 maanden in de Leaf rijden, anders mag ik naar rato terug betalen. Daarnaast ik vind het ook wel interessant om over een tijdje de ervaringen te lezen, van de mensen die zich toch eraan gewaagd hebben en nu een tweedehands Tesla model 3 gekocht hebben.

Dus deel deze ook vooral: ook wanneer dat betekent, dat je daarmee je gezicht verliest. Iedereen die zich een andere auto koopt, zal in zeker zin vooral kijken naar de pluspunten en de minpunten worden op een gegeven moment minder belangrijk. Nadat je in je hoofd al besloten hebt, dat het deze auto moet worden. Zo is het bij mij met de Leaf ook gegaan. Gelukkig kun je bij Leaf uitlezen hoe vaak er snel geladen is etc? Bij Tesla niet mogelijk toch?
De kans dat ze de SEPP subsidie terugwillen is klein.
Voorheen kwamen ze erachter dat als iemand opnieuw een SEPPsubsidie op de auto ging aanvragen.
Nu die is afgeschaft moeten ze daadwerkelijk bij de RDW de data opvragen om erachter te komen. Geen idee of ze hier echt mee bezig zijn, maar ik heb nog niet van mensen gehoord dat ze hun SEPP moesten terugbetalen naar ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
kx22 schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:05:
[...]

De kans dat ze de SEPP subsidie terugwillen is klein.
Voorheen kwamen ze erachter dat als iemand opnieuw een SEPPsubsidie op de auto ging aanvragen.
Nu die is afgeschaft moeten ze daadwerkelijk bij de RDW de data opvragen om erachter te komen. Geen idee of ze hier echt mee bezig zijn, maar ik heb nog niet van mensen gehoord dat ze hun SEPP moesten terugbetalen naar ratio.
Misschien offtopic? Maar ze zeggen zelf dat ze automatisch checks uitvoeren, om te controleren of de auto nog op naam staat. En als ze erachter komen dat dit niet het geval is, dan kom je naar rato terug te betalen.

Als ik in april bijvoorbeeld een Tesla model 3 zou kopen: ik moet sowieso nog eventjes door sparen, dan zou ik € 666 aan de overheid terug moeten betalen van de SEPP. Heel rationeel gezien, lijkt het mij niet zo dat een 2020 Tesla model 3 straks zoveel duurder tweedehands zal zijn.

Ze schrijven allemaal gewoon keihard af: mijn Leaf ook natuurlijk, alleen dat is bij de Tesla's ook gewoon het geval. Een paar maanden of jaartje wachten, zou dus geen kwaad moeten kunnen. Misschien is de bouwkwaliteit bij de jongere jaren ook beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 15:41
EvaluationCopy schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:37:
Ik vind de verzekeringen nauwelijks offtopic eigenlijk. Het is een belangrijk aspect van het wel/niet tweedehands aanschaffen van een Tesla. Bij de Anwb kon ik überhaupt niet terecht (accepteerden geen lease schadevrije jaren). Bij Promovendum gelukkig wel, minimaal 8 schadevrije jaren vereist, zelfs voor WA.
Kom uit de lease (en helaas geen schadevrije historie nog op te vragen) en heb net even een snelle check gedaan via independer. Er zijn 3 partijen die me met 0 schadevrije jaren gewoon willen verzekeren? Klinkt een beetje als FUD dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 15:41

Wie gaat er nu met een schroefmachine de frunk demonteren bij een bezichtiging/proefrit? :+
Dat je het service menu checkt: OK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IFerran
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-05 11:22
Gisteren de kogel door de kerk naar het kijken naar wat model 3 Standard en Long Range.

Het is een long range geworden, puur vanwege vierwielaandrijving (toch veiliger), grotere accu, achterbank met stoelverwarming en bij deze zit FSD 3.0 op.

Maar het was wel een zoektocht, veel Tesla’s stonden er bij de dealer slecht bij. Schimmel
In de kofferbak, versleten banden of budget merk banden en krassen op de pianolak. (Voor mij indicatoren hoe de vorige eigenaar met de auto om gegaan is)

Uiteindelijk toch een LR met goed profiel merk banden, pianolak geen krassen en de wagen gaf een droge en schone indruk. Ondanks dat dit model dik 15k meer kilometers had dan de anderen modellen.

Het gaat een verschil worden met de leaf 30kwh die we nu hebben. Maar ben er wel blij mee, denk dat we op het gunstigste moment een model 3 hebben gekocht. (Al kan je dit pas over paar maanden zegge)

Merkte wel dat de dealers niet op inruil zitten te wachten en dat de verkoop te makkelijk gaat.
Erger mij ook altijd eraan dat ik verkopers kan gaan uitleggen hoe de wagens werken.

Waaraan merkte je dat ze niet op inruil zitten te wachten? Heb je zelf ook een auto ingeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 22:23

Daniel36

vernieuwde formule

Of dit het beste moment is om te kopen?
Of de bewering klopt dat de prijzen weer omhoog gaan?
Tja, ik geloof in eerste instantie nooit een (auto)verkoper op zijn blauwe ogen.
Tenslotte wil die verkopen.

Los daarvan is het deels ook koffiedik kijken vind ik, als nu veel mensen denken dat dit het beste moment is om te kopen stijgt de prijs idd.
Wat aanbod en vraag betreft zie ik er veel aangeboden worden, de laagste prijs die ik zag was krap 15 dk.
Lager heb ik de afgelopen tijd niet gezien, maar het is ook niet heel erg lager dan eerder.

Momenteel ben ik heel benieuwd wat er in januari/februari gaat gebeuren met het aanbod en de prijs.
Er komt nog een partij uit de lease dacht ik en de laatste dagen zie ik meer berichten in de grote mainstream media over de "goedkope" Tesla model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 09-06 15:25
Daniel36 schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:50:
Of dit het beste moment is om te kopen?
Of de bewering klopt dat de prijzen weer omhoog gaan?
Tja, ik geloof in eerste instantie nooit een (auto)verkoper op zijn blauwe ogen.
Tenslotte wil die verkopen.

Los daarvan is het deels ook koffiedik kijken vind ik, als nu veel mensen denken dat dit het beste moment is om te kopen stijgt de prijs idd.
Wat aanbod en vraag betreft zie ik er veel aangeboden worden, de laagste prijs die ik zag was krap 15 dk.
Lager heb ik de afgelopen tijd niet gezien, maar het is ook niet heel erg lager dan eerder.

Momenteel ben ik heel benieuwd wat er in januari/februari gaat gebeuren met het aanbod en de prijs.
Er komt nog een partij uit de lease dacht ik en de laatste dagen zie ik meer berichten in de grote mainstream media over de "goedkope" Tesla model 3.
Ligt eraan of de handelaren de auto's vasthouden.
De meeste m3 zijn in 29-30-31 geleverd. Nu worden ze ingeleverd en kunnen handelaren ervoor kiezen om te exporteren of op de markt te dumpen.
Dus volgens mij moeten de prijzen nog even beginnen met dalen.

Ik vernam van handelaren uit landen als Polen/Tsjechië dat Nederlandse Tesla's erg gewild zijn.
Autos van 5 jaar oud uit NL zijn voor hun net zo goed als nieuw. Een 2 jarige auto uit oostblokland ziet eruit alsof hij uit 1999 komt.
Dus we zullen het zien.

Ik zou graag mijn bmw i3 inruilen voor een m3 standard range met minder dan 80k km voor onder de 15k!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
yep..NL auto's die uit de lease komen zijn altijd erg gewild in het buitenland. Goed onderhouden, relatief goed wegdek waar ze over gereden hebben. Geld niet specifiek voor tesla of überhaupt EV's....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minetorpia
Vaak zijn de lease Tesla’s juist nauwelijks onderhouden, toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
minetorpia schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:33:
[...]

Vaak zijn de lease Tesla’s juist nauwelijks onderhouden, toch? :P
Komt omdat ze weinig onderhoud nodig hebben. ;) bij ice's is het doorgaans ook alleen maar olie wisseltjes en een keer bougies vervangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RonJ
Dix0r schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:23:
[...]

Wie gaat er nu met een schroefmachine de frunk demonteren bij een bezichtiging/proefrit? :+
Dat je het service menu checkt: OK.
Ik. Samen met de verkoper, binnen 5 min lag de hele frunk eruit en hij vond t prachtig. Maar dat was niet bij een dozenschuiver.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
kx22 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:01:
[...]

Ligt eraan of de handelaren de auto's vasthouden.
De meeste m3 zijn in 29-30-31 geleverd. Nu worden ze ingeleverd en kunnen handelaren ervoor kiezen om te exporteren of op de markt te dumpen.
Dus volgens mij moeten de prijzen nog even beginnen met dalen.

Ik vernam van handelaren uit landen als Polen/Tsjechië dat Nederlandse Tesla's erg gewild zijn.
Autos van 5 jaar oud uit NL zijn voor hun net zo goed als nieuw. Een 2 jarige auto uit oostblokland ziet eruit alsof hij uit 1999 komt.
Dus we zullen het zien.

Ik zou graag mijn bmw i3 inruilen voor een m3 standard range met minder dan 80k km voor onder de 15k!
Ik ben niet zo bekend in de zakelijke lease, maar is het gebruikelijk dat een lease auto pas op de laatste dag wordt in geleverd? Als de nieuwe lease auto 3 weken eerder al opgehaald kan worden dan lever je oude toch ook meteen in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
Ik zag dit artikel voorbijkomen https://topgear.nl/autonieuws/model-3-in-nederland/

Als ik het zo lees moet er nog grote groep aangeboden worden en export is veel maar niet schokkend veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
megabeat schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:54:
[...]

Ik ben niet zo bekend in de zakelijke lease, maar is het gebruikelijk dat een lease auto pas op de laatste dag wordt in geleverd? Als de nieuwe lease auto 3 weken eerder al opgehaald kan worden dan lever je oude toch ook meteen in?
Is afhankelijk van de leasemaatschappij. Sommigen houden angstvallig vast aan de data volgens contract, anderen kiezen ervoor om er wat soepeler mee om te gaan alleen al voor de logistieke afhandeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1rr1tantemug
Op Gaspedaal tel ik nu 31 exemplaren onder de 16.000 euro, waarvan een deel wel bestemd is voor de export. Niettemin kunnen we zo langzamerhand wel spreken van de kiloknaller in autoland ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minetorpia
megabeat schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:08:
Ik zag dit artikel voorbijkomen https://topgear.nl/autonieuws/model-3-in-nederland/

Als ik het zo lees moet er nog grote groep aangeboden worden en export is veel maar niet schokkend veel.
Als ik het goed begrijp, kan je uit dit artikel niet echt concluderen hoe veel er nog te koop gaan komen. Het maakt enkel inzichtelijk hoe veel er naar het buitenland zijn gegaan en hoe veel er nog op naam van eerste eigenaar staan.

Als ik het mis heb, hoor ik het graag 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
minetorpia schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 00:30:
[...]

Als ik het goed begrijp, kan je uit dit artikel niet echt concluderen hoe veel er nog te koop gaan komen. Het maakt enkel inzichtelijk hoe veel er naar het buitenland zijn gegaan en hoe veel er nog op naam van eerste eigenaar staan.

Als ik het mis heb, hoor ik het graag 😄
Klopt je kunt niet echt conclusies trekken, maar wel wat hypotheses maken, van die 8000 zijn er niet veel particulier gekocht, dan moet een aanzienlijk deel op een leasemaatschappij staan die of naar de veiling gaan, of naar occasion lease gaan. Een groot deel maar niet de meerderheid zal worden geëxporteerd, maar als we aannemen dus 25 tot 50% nog de nl occasion markt bereikt dan hebben we nog wel wat aanbod te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:08
Vraagje over het volgende:

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Tesla Long Range uit 2019 met minder dan 100k kilometers, rond de 20-22k. Nu heeft iemand uit de buurt mij een Tesla Long Range aangeboden van de eerste eigenaar, met slechts 30k kilometers op de teller, voor 26,5k. Dat is zo'n 4k meer dan ik oorspronkelijk wilde uitgeven, maar het betreft een auto met lage kilometers en die op het eerste gezicht in hele goede staat verkeert.

Ik twijfel nu: wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:33
RubenWwijk schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:10:

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Tesla Long Range uit 2019 met minder dan 100k kilometers, rond de 20-22k. Nu heeft iemand uit de buurt mij een Tesla Long Range aangeboden van de eerste eigenaar, met slechts 30k kilometers op de teller, voor 26,5k. Dat is zo'n 4k meer dan ik oorspronkelijk wilde uitgeven, maar het betreft een auto met lage kilometers en die op het eerste gezicht in hele goede staat verkeert.

Persoonlijk zou ik niet 26,5k voor een 2019 model uitgeven denk ik, al heeft hij een lage km stand. Dan maar wat meer km's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat

Als je de berijder kent en dus weet hoe er mee omgegaan is en de auto in goede staat is dan is 26k het wel waard. Als het random een aanbod is dan zou ik voor een gaan met meer ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ

Voor dat geld zou ik een 2021 willen.

Die meerprijs zit m dan vooral in weten dat er goed voor gezorgd is. En hij zal er keurig uitzien. Dat is zeker wat waard, maar zoveel? De garantie is er net zogoed af en weinig tot niet rijden is ook heel slecht voor een auto. Mensen hechten imho teveel waarde aan km’s. Auto’s (en accu’s!) verouderen net zo hard door jaren als door km’s.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345

Belangrijke onderdelen garantie tot 192k KMS of 8 jaar. Als je er een koopt met 120k km's kom je daar wellicht in die tijd ook niet aan. Verder zou ik dan liever 12 maanden Bovag garantie hebben dan van particulier kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLoXqBe1jAliQEGJrcHj2KHz05c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BfkNm9ZlWXMSX5hM0m6X8sOC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DehSpKWRCdoyo-9Bmba_FwVqerk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uo3wKeiE9gEMqlAgiwal7Hq9.jpg?f=fotoalbum_tile

Zou dit een trol zijn? Of klapt er hier een medewerker van Tesla Duiven uit de school? Ik kwam dit tegen in de reacties, van de video van AutoRai waarin ze een Model 3 uit 2021 gebruiken om advies te geven over een exemplaar uit 2019 |:(

Het begon ermee, dat hij een reactie plaatste: in de zin van als eens een dagje meeloopt in onze Tesla werkplaats, dan wil je zeker weten geen Tesla meer kopen. Ik kan best voorstellen dat er medewerkers van Tesla zijn, die dan uit de school klappen. Al dan niet onder een neppe naam. Maar die waslijst wat hij noemt, is best zorgwekkend. En groot deel daarvan is inderdaad al bekend, dus er staan geen onwaarheden in lijkt mij?

[ Voor 3% gewijzigd door MathiasMetzger op 01-01-2025 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1rr1tantemug
Ik neig qua oordeel richting een troll. Genoemde problemen als kapotte omvormers en laadproblemen door corrosie van stekkerproblemen zie ik nauwelijks/niet terug als ik ervaringen lees van mensen die een Model 3 hebben. Persoon gaat er ook nogal met gestrekt been in, en scheldt iemand direct uit voor leugenaar als de andere persoon aangeeft deze problemen niet te hebben.

Niet dat ik de Model 3 wil ophemelen overigens. Ben ook in de markt voor een exemplaar en wil voor wat potentiële problemen betreft de onderste steen boven krijgen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Farmerwood schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:42:
[...]

Ik heb zelf tot nu toe alleen opgeladen via een normaal WCD en dat blijven we ook doen. Hoop vandaag de installatie van een los WCD op de oprit af te ronden. Merk met een 2.5mm2 kabel dat ik teveel spanningsverlies heb. Voltage kakt in naar 219V waardoor ik max 13A kan selecteren in de Tesla App. Opladen van 20% naar 80% duurt daardoor nu dik 16 uur.

Heb nu een 6mm2 kabel gehaald (27m nodig) waarmee ik tzt ook met een 11 of zelfs 22 kW laadpaal kan aansluiten. Nu alleen nog die enorm stugge kabel door de mantelbuis krijgen. :X
Via een WCD kan je naar mijn weten nooit meer dan 13A selecteren, hier in ieder geval nog nooit gezien.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste

Let op:
Autoverzekeringen bespreken is offtopic.

Voor algemene vragen over de Tesla Model 3 kan je terecht in: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3.