Het grote Victron ontwerp topic

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
@vwb85
Paar opmerkingen/ideeën/bemerkingen.

Die VM meter staat daar "gek", de output van je Multiplussen tonen dat al, je kan wel die VM voor de de multiplussen hangen om bv je laadpaal (die je dan niet achter de multiplussen hangt) mee te meten tesamen met de Multiplussen, later te bekijken

Design keuzes:
  1. Ik vind dat je enorm zware Multiplussen gezet hebt, je zit zonder pardon tegen de limiet van een residentiele netgekoppelde productie installatie (25kVA) voor Fluvius en je kan later ook niet meer uitbreiden (zie volgende punt).
  2. Je totale set zonnepanelen is relatief klein anno 2026, je legt (met 500Wp panelen, relatief duur) "slechts" 10kWp. Kan je echt niet meer leggen?
  3. Er is een overboekingsfactor van 3:1 van je batterij versus je kWp. Vuistregel is "per kWp 1 kWh aan batterij".
  4. Je bent Belg, dus het grootste rendement van de batterij komt door je zgn "eigenverbruik" te verhogen, dat is dus maw "de zonne energie die je anders het net had opgestuurd shiften naar de batterij zodat je die in de nacht/24h kan gebruiken".
  5. Hoe verdien je die installatie het snelste/meest correct terug? Investering laag houden.
    Heb je al eens uitgerekend wat dit spel je helemaal kost versus een kleinere 3 fase setup van Victron icm een AC gekoppelde standaard omvormer? Misschien heb je zelfs eigenlijk maar 1 Multiplus nodig?
  6. Het dynamisch tarief in België met een moderne woning en een stelletje EV('s) heeft op dit moment zeer weinig nut (mijns inziens) omdat we torenhoge heffingen hebben op de kale energieprijs, daarenboven moet je (makkelijk geteld even) uitgaan van een 80% efficiency voor een kWh die IN en terug UIT de batterij gaat. Reken zelf maar eens met energieprijzen en de heffingen hoe dat uitkomt. ;)
  7. Alles achter de Multiplussen hangen is relatief complex en kostelijk, die functie moet dus waarde vertegenwoordigen. Krijg je dat aan je interne aankoper verkocht? Zie je het echt zo vaak voorkomen dat de stroom er in België uit gaat?

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
vwb85 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:46:
[...]

Ik zou die gebruiken voor het meten van
  • Import (wat ik van Fluvius afneem)
  • Export (wat ik injecteer)
  • Vermogen per fase
  • Totale netstroom
en dit dan doorsturen naar de Cerbo GX. Op die manier kan de GX m'n batterij en omvormers correct aansturen in ESS-modus.
Zit hij dan wel op de juiste plek in je schema?

Edit: Never mind, je hebt het al aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Hermarcel op 12-02-2026 17:25 ]

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:28
Bart-H schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 22:28:
Hartelijk dank allemaal nog voor het reageren op mijn vragen.
@blb4 Toch nog even benieuwd naar uw opmerking, waarom een Alamat ipv de remautomaat? In de aanvoer lijn naar de MP2 zit al een Alamat, dus wat is de meerwaarde daar? En een Alamat van 40A achter een hoofdzekering van 35A lijkt mij ook niet de bedoeling gezien de selectiviteit?
Die Alamat ipv remautomaat is om een aardlekbeveiliging te hebben vanaf de Multiplus in eilandbedrijf.
Er is geen sprake van selectiviteit met een automaat van 32A bij een hoodzekering van 35A. Wel geef je met 32A automaat 3A (dus bijna 10%) van je vermogen op. Met 40A heb je dat nadeel niet. Het is op zich netjes om ook een automaat achter de hoofdzekering te hebben, je zou voor bescherming tegen overbelasting / kortsluiting ook alleen op de hoofdzekering kunnen vertrouwen en dan alleen een aardlekschakelaar plaatsen.
Als je zeker weet dat je nooit in de problemen komt door die vermogensreductie vanwege die 32A Alamat dan kan je 't ook zo laten.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• HRV
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-02 17:50

HRV

Even een sanity check. In de meeste ontwerpen zie ik een 3-fase REM automaat of alamat direct na de hoofdaansluiting en voor de Victron omvormers. Als het gaat om een 3-fase systeem, is het dan niet handiger om drie losse automaten of alamats te gebruiken? Eentje voor iedere fase dus.

De omvormers zijn immers aparte systemen, dus als er een overbelasting is op 1 fase, dan knalt alleen die fase met omvormer eruit en niet de hele woning.

Ook als je over zou schakelen op noodstroom lijkt het me toch beter als er slechts 1 fase uit zou vallen in plaats van alles.

Of mag dit niet of heeft het geen zin doordat de omvormers software-matig gekoppeld zijn tot 1 3-fase systeem?

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
@HRV Ik zie steeds vaker in de hoofd-meterkast een normale 3-fase krachtgroep waarbij in een secundaire meterkast 3 losse REM automaten geplaatst worden. Exact vanwege je beredenering: dan 'knalt' alleen die ene fase er uit, niet de gehele woning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-xrrWrD-zLfgnmtle9eRJIM-eo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VnY1B7Xb9Yl8EXpJpH7VBAX6.jpg?f=user_large

Enexis Netbeheer Engineer

• Pim57
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:52
HRV schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:21:
Even een sanity check. In de meeste ontwerpen zie ik een 3-fase REM automaat of alamat direct na de hoofdaansluiting en voor de Victron omvormers. Als het gaat om een 3-fase systeem, is het dan niet handiger om drie losse automaten of alamats te gebruiken? Eentje voor iedere fase dus.

De omvormers zijn immers aparte systemen, dus als er een overbelasting is op 1 fase, dan knalt alleen die fase met omvormer eruit en niet de hele woning.

Ook als je over zou schakelen op noodstroom lijkt het me toch beter als er slechts 1 fase uit zou vallen in plaats van alles.

Of mag dit niet of heeft het geen zin doordat de omvormers software-matig gekoppeld zijn tot 1 3-fase systeem?
Het heeft geen zin, want bij Victron is het 3-fase of niks.

Het kan alleen als je de omvormers apart houdt, maar dat kost je dan weer 3x een Cerbo GX. En dan heb je dus drie aparte systemen. Ook niet echt handig.

Kia e-niro, smartEVSE, SolarEdge O/W 3/4 kW, Ferroli wpb 90 lt., Daikin 4kW monoblock, Victron MP2-5000 + 15 kWh, gasloos 2023

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
HRV schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:21:

Het zijn geen aparte omvormers. Je creeert inderdaad een cluster. Het zijn fysiek gescheiden bakken maar het functioneert wel als een logisch ondeelbaar geheel ahw een driefase omvormer. Niet doen dus.

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:36
Je systeem zal bij het ontbreken van 1 of meerdere fases in eiland modus gaan en alle fases afkoppelen van het Grid.
Ik heb zelf 0 selectiviteit. Het kan bij mij dus wel gebeuren dat mijn enkele hoofdzekering stopt en mijn 3fase groep er nog net in blijft. Maar resultaat is altijd hetzelfde.

Home Assistant Y. , Victron MultiRS + 64kWh (Yixiang MB31), 4kWp Enphase, 4,5kWp Solis.

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om een 1 fase Victron (in een 3fase situatie) in de pas te laten met de net fase door bijvoorbeeld een veel te lage spanning, maar wel in fase, aan te bieden?
Dit als een manier om de werkende fases gewoon te benutten, maar de ontbrekende fase wel uit de accu, die eventueel via de andere fase(s) wordt geladen, toch te genereren.
Dat geeft dus ook de mogelijkheid om met een 1fase voeding een 3fase systeem zoveel mogelijk uit het net te voeden.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:51

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Pim57 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:29:
[...]

Het heeft geen zin, want bij Victron is het 3-fase of niks.

Het kan alleen als je de omvormers apart houdt, maar dat kost je dan weer 3x een Cerbo GX. En dan heb je dus drie aparte systemen. Ook niet echt handig.
Dat kan prima aan de AC-out kant, de Victron merkt daar niks van, behalve dat de load op die fase plots 0W is.
onetime schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:05:
Weet iemand of het mogelijk is om een 1 fase Victron (in een 3fase situatie) in de pas te laten met de net fase door bijvoorbeeld een veel te lage spanning, maar wel in fase, aan te bieden?
Dit als een manier om de werkende fases gewoon te benutten, maar de ontbrekende fase wel uit de accu, die eventueel via de andere fase(s) wordt geladen, toch te genereren.
Dat geeft dus ook de mogelijkheid om met een 1fase voeding een 3fase systeem zoveel mogelijk uit het net te voeden.
Aan de AC-in kant zal hij standaard alle 3 afschakelen als een fase mist, echter kan je in principe "switch as group" uitzetten in VE.bus system configurator zodat ook de omvormers onafhankelijk van elkaar zichzelf aan het net kunnen koppelen: https://communityarchive....h-as-a-group-setting.html. Ook iets voor @blaaspijp.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

• blb4
onetime schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:05:
Volgens mij moet je dan een "generator" ingang creëren (via extra MP, Quattro of RS) en dit via de DC kant regelen. Je laat dan dus 3 x MP of 3 x RS "gewoon" in 3-fase eilandbedrijf draaien en zorgt dat je van een extra omvormer via DC/Batterij de batterij bij laad. Ik wil zoiets doen om tijdens netuitval/eilandbedrijf via V2L de boel bij te laden.

[ Voor 4% gewijzigd door blb4 op 14-02-2026 19:08 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Rimco @blb4 Ik zou met een 1fase netaansluiting graag een 3fase output genereren. Voor de momenten dat het handig / nodig is. Normaal gesproken "alles" op de fase van het net.
Ik probeer een manier te vinden om de andere fases te creëren.
Moet ik de Victrons die aanleveren, of creeren ze die zelf?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• reempiedeempie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08:00
Franciesco schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 19:15:
[...]

Begrijp ik het goed dat Offgridcentrum een Victronsysteem bij jou komt installeren?
Zo ja, dan ben ik benieuwd naar je ervaringen.
En kun je ook vertellen hoe het systeem er uit komt te zien?
Afgelopen dinsdag heeft (een onderaannemer van) Offgridcentrum mijn systeem geplaatst. Twee man, 1 dag werk. Ik vind dat ze netjes werk hebben verricht. Het systeem draait en is aan het leren. Tot nu toe tevreden over Offgridcentrum, maar kan natuurlijk nog niets zeggen over aftersales. Ik werd wel meteen na installatie gebeld door een van hun mensen om, gezeten achter de PC alle instellingen te doorlopen (y) .

Ik heb gekozen voor de volgende setup:

3x 4K5 MP
4x 5.12 kWh Voltsmile batterij in kast
Cerbo
Schermpje
Alles ( met uitzondering van de batterij dus) aan de wand gemonteerd en het hele huis achter de noodstroom

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
onetime schreef op zondag 15 februari 2026 @ 01:03:
@Rimco @blb4 Ik zou met een 1fase netaansluiting graag een 3fase output genereren. Voor de momenten dat het handig / nodig is. Normaal gesproken "alles" op de fase van het net.
Je kan 3x een Multiplus (of MultiRS) nemen en die op je batterij aansluiten maar niet op het net. De Multiplus maakt dan een 3 fase net. Met een Skylla laat je de batterij op waar je net aansluiting op zit. Je kan volgens mij niet van 1 fase op 1 van de 3 Multiplussen direct naar 3 fase gaan.

Misschien kan je ook met 3x een Phoenix een 3 fase aansluiting maken maar dat weet ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Impossibl3 op 15-02-2026 07:47 ]

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:12
reempiedeempie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 05:46:
[...]

Afgelopen dinsdag heeft (een onderaannemer van) Offgridcentrum mijn systeem geplaatst. Twee man, 1 dag werk. Ik vind dat ze netjes werk hebben verricht. Het systeem draait en is aan het leren. Tot nu toe tevreden over Offgridcentrum, maar kan natuurlijk nog niets zeggen over aftersales. Ik werd wel meteen na installatie gebeld door een van hun mensen om, gezeten achter de PC alle instellingen te doorlopen (y) .

Ik heb gekozen voor de volgende setup:

3x 4K5 MP
4x 5.12 kWh Voltsmile batterij in kast
Cerbo
Schermpje
Alles ( met uitzondering van de batterij dus) aan de wand gemonteerd en het hele huis achter de noodstroom
Dank voor je eerste indrukken! Ik hoop dat het systeem goed gaat bevallen.

Zelf heb ik de kennis niet om een dergelijk systeem van A tot Z te ontwerpen en te plaatsen. Dus mocht ik ook zoiets willen, dan ben ik aangewezen op een bedrijf die dit kundig kan uitvoeren.

Wil je ook iets kwijt over de kosten van het systeem inclusief de aanleg? Via een persoonlijk bericht kan uiteraard ook als je dat liever niet publiekelijk deelt.
Oh ja, en een foto is natuurlijk leuk :)

• Tafellaken
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:50
Ik heb een vraag over de situatie waarin het volledige huis achter de AC-out van de MultiPlus hangt, terwijl het net (grid) gewoon aanwezig is.

Blijf je in dat geval gewoon beschikken over je 3x25A netaansluiting?
Of wordt je maximale vermogen dan beperkt tot 3x de maximale output van de MultiPlus?

Mijn aanname is dat bij aanwezig net de MultiPlus in feite een bypass heeft en je dus gewoon de volledige 3x25A kunt benutten. Alleen in eilandbedrijf (bij netuitval) zou je dan beperkt zijn tot het maximale uitgangsvermogen van de MultiPlus.

Redeneer ik hier correct, of zie ik iets over het hoofd?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Tafellaken schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:50:

Mijn aanname is dat bij aanwezig net de MultiPlus in feite een bypass heeft en je dus gewoon de volledige 3x25A kunt benutten. Alleen in eilandbedrijf (bij netuitval) zou je dan beperkt zijn tot het maximale uitgangsvermogen van de MultiPlus.

Volgens mij is dit correct. Maar het woord bypass klinkt een beetje alsof de multiplus gebypassed wordt en dat is niet zo. De Multiplus kan zelf ook injecteren in het grid en dus je PV (let op 1:1 regel) achter je AC out1 op het grid injecteren en/of de meter op nul houden.

[ Voor 21% gewijzigd door Q op 15-02-2026 10:08 ]

• pvg
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:55

pvg

Tafellaken schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:50:
Ik heb een vraag over de situatie waarin het volledige huis achter de AC-out van de MultiPlus hangt, terwijl het net (grid) gewoon aanwezig is.

Blijf je in dat geval gewoon beschikken over je 3x25A netaansluiting?
Of wordt je maximale vermogen dan beperkt tot 3x de maximale output van de MultiPlus?

Sterker nog: je hebt 3x25A van het net plus het vermogen van de multiplussen (dat noemen we peak shaven). En daarbovenop nog je PV…

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:51

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

onetime schreef op zondag 15 februari 2026 @ 01:03:
Zonder switch als group worden de missende fases gegenereerd zodat je alsnog 3-fase op AC-out hebt met een enkele fase op AC-in. Alhoewel ik het nooit zelf heb geprobeerd is er dus geen noodzaak om nog een 4e omvormer te gebruiken volgens de informatie die ik heb gevonden.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Franciesco schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:25:
[...]
Wil je ook iets kwijt over de kosten van het systeem inclusief de aanleg? Via een persoonlijk bericht kan uiteraard ook als je dat liever niet publiekelijk deelt.
Oh ja, en een foto is natuurlijk leuk :)
Ze hebben prijzen op de website staan, die zijn wel vrij stevig t.o.v. zelf doen natuurlijk: https://www.offgridcentru...rij-10kwh-victron-1-fase/

Je kunt verschillende pakketten vergelijken met 1 of 3 fase en kleinere of grotere capaciteit.

• Noord27
  • Nu online
Kogel is hier door de kerk. Er gaat een 3-fase Victron systeem komen met noodstroom voorziening. De sterke flexibiliteit, noodstroom voorziening, mogelijke uitbreiding met DC-DC en (semi) onafhankelijkheid van de regering hebben de doorslag gegeven.

Ga zoveel mogelijk zelf proberen aan te leggen en aan te sluiten. Vanaf April start ik een interne opleiding op E-gebied, welke goed van pas kan gaan komen. Komende periode zal ook bestaan uit bekijken bij welke NL winkels de onderdelen/toebehoren gunstig geprijsd zijn en dan ook meteen bestellen; als het budget er op dat moment dan ook is.

Grove calculatie liet een inclusief BTW prijs zien van €9500,-. Dan praat je over alle toebehoren voor een 19.5kW systeem (3x 6k5) met 48kWh aan accu's. Onder de 10K moet dus kunnen als er nog hulp van een elektricien nodig is.

Eerste bestelling is eergisteren de deur uit gegaan. In deze bestelling zit o.a. een Multiplus II 6k5 GX. Meerprijs t.o.v. een 4k5 bleek miniem, terwijl de prestaties wel duidelijk een forse stap hoger zijn. Liever iets 'terug schroeven' dan tegen een toekomstige limiet aanlopen.. Ook geen losse cerbo benodigd. Vind het een nettere en goedkopere oplossing waarbij een schermpje de basis waardes aan geeft. Geen behoefte hierdoor aan een Touch 50/70.

[ Voor 23% gewijzigd door Noord27 op 15-02-2026 17:33 ]

• blb4
Noord27 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:15:
Kogel is hier door de kerk. Er gaat een 3-fase Victron systeem komen met noodstroom voorziening. De sterke flexibiliteit, noodstroom voorziening, mogelijke uitbreiding met DC-DC en (semi) onafhankelijkheid van de regering hebben de doorslag gegeven.

Ga zoveel mogelijk zelf proberen aan te leggen en aan te sluiten. Vanaf April start ik een interne opleiding op E-gebied, welke goed van pas kan gaan komen. Komende periode zal ook bestaan uit bekijken bij welke NL winkels de onderdelen/toebehoren gunstig geprijsd zijn en dan ook meteen bestellen; als het budget er op dat moment dan ook is.

Grove calculatie liet een inclusief BTW prijs zien van €9500,-. Dan praat je over alle toebehoren voor een 19.5kW systeem (3x 6k5) met 48kWh aan accu's. Onder de 10K moet dus kunnen als er nog hulp van een elektricien nodig is.

Eerste bestelling is eergisteren de deur uit gegaan. In deze bestelling zit o.a. een Multiplus II 6k5 GX. Meerprijs t.o.v. een 4k5 bleek miniem, terwijl de prestaties wel duidelijk een forse stap hoger zijn. Liever iets 'terug schroeven' dan tegen een toekomstige limiet aanlopen.. Ook geen losse cerbo benodigd. Vind het een nettere en goedkopere oplossing waarbij een schermpje de basis waardes aan geeft. Geen behoefte hierdoor aan een Touch 50/70.
Mooie start. Naast die ene MP II 6k5 GX neem ik aan dat je dan nog 2 x een MP II 6k5 besteld (hebt)?

• Noord27
  • Nu online
@blb4 Nog niet. Waren nergens op voorraad tegen gunstige prijs. Zie nu prijzen voor de versie zonder GX die hoger zijn als wat ik betaald heb met GX.

• Impossibl3
  • Nu online
Noord27 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:31:
@blb4 Nog niet. Waren nergens op voorraad tegen gunstige prijs. Zie nu prijzen voor de versie zonder GX die hoger zijn als wat ik betaald heb met GX.
En 3x een GX ophangen is geen optie? Denk dat je er op 2 wel de GX kan uitzetten. Althans dat hoop ik.

• Noord27
  • Nu online
@Impossibl3 Geduld is een schone zaak.

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:36
Voor een 3 fase systeem heb je toch gelijke MP nodig met dezelfde hardware versie.

Home Assistant Y. , Victron MultiRS + 64kWh (Yixiang MB31), 4kWp Enphase, 4,5kWp Solis.

• Impossibl3
  • Nu online
blaaspijp schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:36:
Voor een 3 fase systeem heb je toch gelijke MP nodig met dezelfde hardware versie.
Dat staat mij ook bij.

• Noord27
  • Nu online
blaaspijp schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:36:
@Impossibl3
Klopt. De hardware moet identiek zijn: in dit geval 3x een 6k5. Daarnaast heb je voor elk parallel of 3 fase systeem een GX apparaat nodig. Dat kan los, of ingebouwd in 1 van de MP's. De hardware veranderd niet, er wordt alleen iets toegevoegd intern.

Zie laatste regel in het screenshot vanuit de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCLvenH10ScRbWO8MFx_NfyiHWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ey97C1Uhxoe9UNm4X6b1e95Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Noord27 op 15-02-2026 18:50 ]

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Noord27 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:31:
Zie nu prijzen voor de versie zonder GX die hoger zijn als wat ik betaald heb met GX.
Waar heb je een 6k5 GX op voorraad gevonden met een leuke prijs? Ze zijn nog niet zo heel makkelijk vindbaar de afgelopen weken. Ik zoek dezelfde :)

• Impossibl3
  • Nu online
Noord27 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:40:
[...]

@Impossibl3
Klopt. De hardware moet identiek zijn: in dit geval 3x een 6k5.

Zie laatste regel in het screenshot vanuit de handleiding:

[Afbeelding]
Ik weet dat er maar 1 GX per opstelling nodig is. Maar ik dacht dat ook de zelfde hardware versie nodig was. Dus niet alleen 6k5 maar ook 2026.02.X bijvoorbeeld en dat dan 3x. Ik weet niet hoe die versie nummers lopen.

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste