Met de multi RS heb ik geen ervaring.blaaspijp schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:13:
Ben zelf nog wel huiverig voor de relatief oude hardware van de multiplus-2 .
Verder vind ik dat deze best wel lawaai maakt. Daardoor ben ik geneigd eerder voor een Multi RS te kiezen.
De Multi RS 6kva is net zo duur als een MP2-8KVA.
Aan de andere kant weet ik dat de aansturing na het instellen verder door de cerbo wordt gedaan. Alleen bij onderhoud aan de MP2 moet je de stroom er af halen en de M-RS kan je doorvoer modus zetten.
Heeft iemand een recente ervaring met het geluid van een MP2 8000?
Deze komt in de garage op een met pir geïsoleerde wand, ik hoop dat het contactgeluid daardoor al minder is.
Aan een wand met PIR platen en hout zou misschien wat kunnen resoneren?
Is het een idee toch nog een extra houten underlayment plaat te monteren voor de stijfheid?
Massieve wanden zijn altijd beter in het isoleren van geluid.
Hier hangen de 3 multiplus 8000VA aan een 'massieve' dikke muur met rubber tegeldragers tussen de muur en de beugel en dan aan de achterzijde beneden ook nog met tegeldragers ertussen. Dat zorgt ervoor dat de brom niet hoorbaar is en tevens ook de warmte langs de achterzijde afgevoerd kan worden.
Ze hangen in een ruimte met daaraan grenzend een ruimte afgescheiden met Underlayment platen met daartegen PIR platen van 10cm dik, in die afgescheiden ruimte hoor ik wel in de verte de ventilatoren als ze op vol vermogen draaien, dat is enkel 4m van de mp2's af.
24.3kWp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | SmartSolar 450/200 | 150kWh LFP | 3 fase setup Victron MP2 8000VA | Gasloos | 500m2 bj 1900 | Fujitsu Split WP Boiler | Fujitsu Multisplit Aircon.