Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 19:53
Afhankelijk van de leeftijd is de ligging van (gas)leidingen beter of minder goed in kaart gebracht.

De vroege voorganger van Liander was niet zo nauwkeurig met leidingen intekenen. Maar inmiddels zijn er al zoveel leidingen vervangen, waarvan de ligging gewoon goed in kaart is gebracht.

Een hoofdleiding van 60 jaar oud wil nog wel eens een paar meter uit de richting liggen in een buitengebied.
In stedelijk gebied is de ligging van de hoofdleidingen vrij goed bekend, evenals de dienstleidingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:05
Hier is afgelopen donderdag de gasmeter weggehaald door Liander (einde gascontract was eind mei/begin juni geloof ik). Wel de Mijnaansluiting route gedaan maar opvallend genoeg nergens een opdracht gegeven. De hele stap van 'offerte krijgen/accepteren' kwam nooit aan de orde. De status stond de hele tijd op die stap daar nog voor, ik werd gebeld voor een afspraak door iemand van Liander zelf en ook hierna veranderde de status niet, en na het verwijderen schoot die in een keer naar de laatste status dat het allemaal voltooid was.

Wel daarna een questionnaire gekregen waarbij je eerst nog kan aangeven dat je geen opdrachtgever was, maar er later een formulier komt die je alleen in kan vullen als opdrachtgever (en ook niet door mag als je de antwoorden leeg laat). Naja, dan maar geen feedback...

De monteurs waren heel aardig trouwens. Verder niet gehad over opdrachtgeversschap, ik ben gewoon blij dat de meter er uit is. Nou was er bij mij weinig kans dat er schade zou komen. Het was de meter van een bovenwoning en ik deelde de aanvoerleiding met de onderburen. Daar is mijn aftakking afgedopt, met wat plakspul is nog mijn eigen leiding aan de andere kant van de meter dichtgemaakt. Ze waren er snel klaar mee.

Ze gaven wel aan dat als mijn onderburen de aansluiting laten weghalen dat ze dan wel de hele buis tot de hoofdleiding moeten verwijderen. Ergens voel ik mij wel een beetje bezwaart dat ik nu makkelijk klaar ben maar zij mogelijk meer gezeik krijgen. Zeker als het nog eens zo ver komt dat je misschien wel moet betalen voor het verwijderen of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Ik wou vanavond ff 'spieken' maar login op mijnaansluiting.nl noch op stedin.nl werkten. Reset werkte ook niet...
Best gek, deden het wel bij mijn omzetting van 1 fase 35A naar 3x25A...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:25
Jpiek schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:55:
Ik wil dat wel graag uitzoeken vóór ik bij Greenchoice opzeg en mogelijk klem kom te zitten tussen twee partijen..
Dus jij wilt blijven betalen, voor iets waar jij niet verantwoordelijk voor bent (zou moeten zijn)?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Truus01 schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:16:
[...]

Dus jij wilt blijven betalen, voor iets waar jij niet verantwoordelijk voor bent (zou moeten zijn)?!
Kun je de logica uitleggen waarmee je tot deze conclusie gekomen bent ? ik heb het namelijk helemaal niet gehad over het laten voortbestaan van de aansluiting. Wel dat ik op voorhand wil weten hoe of wat zodat ik kan zorgen dat de aansluiting opgezegd kan worden zonder schade an mijn, of erger, de tuin van de buren.

je kan zeggen "Hun zorg" maar da's me te makkelijk icm de relatie met mijn buren, zo werkt dat in ons dorp niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:16
@Jpiek Waarom denk je, dat als jij de gasaansluiting opzegt er een probleem gaat ontstaan in jouw tuin of die van de buren? Het is een administratieve handeling. Dat de netbeheerder daarna de aansluiting weg komt halen is geheel hun eigen beslissing en verantwoordelijkheid.

[ Voor 26% gewijzigd door RichieB op 22-09-2025 12:07 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Nu online
Hun verantwoordelijkheid, maar mijn tuin (of die van de buren)...

En overheden en hun verantwoordelijkheden, tja...

Ik heb gewoon graag het plaatsje compleet voor ik tot actie overga.
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Let op:
Ja, via mijnaansluiting.nl is het ook kostenloos, dat is niet het punt van dit topic :)