Hier is afgelopen donderdag de gasmeter weggehaald door Liander (einde gascontract was eind mei/begin juni geloof ik). Wel de Mijnaansluiting route gedaan maar opvallend genoeg nergens een opdracht gegeven. De hele stap van 'offerte krijgen/accepteren' kwam nooit aan de orde. De status stond de hele tijd op die stap daar nog voor, ik werd gebeld voor een afspraak door iemand van Liander zelf en ook hierna veranderde de status niet, en na het verwijderen schoot die in een keer naar de laatste status dat het allemaal voltooid was.
Wel daarna een questionnaire gekregen waarbij je eerst nog kan aangeven dat je geen opdrachtgever was, maar er later een formulier komt die je alleen in kan vullen als opdrachtgever (en ook niet door mag als je de antwoorden leeg laat). Naja, dan maar geen feedback...
De monteurs waren heel aardig trouwens. Verder niet gehad over opdrachtgeversschap, ik ben gewoon blij dat de meter er uit is. Nou was er bij mij weinig kans dat er schade zou komen. Het was de meter van een bovenwoning en ik deelde de aanvoerleiding met de onderburen. Daar is mijn aftakking afgedopt, met wat plakspul is nog mijn eigen leiding aan de andere kant van de meter dichtgemaakt. Ze waren er snel klaar mee.
Ze gaven wel aan dat als mijn onderburen de aansluiting laten weghalen dat ze dan wel de hele buis tot de hoofdleiding moeten verwijderen. Ergens voel ik mij wel een beetje bezwaart dat ik nu makkelijk klaar ben maar zij mogelijk meer gezeik krijgen. Zeker als het nog eens zo ver komt dat je misschien wel moet betalen voor het verwijderen of iets dergelijks.