Even teruglezen naar wat ik hier gepost heb afgelopen maand. De aansluiting is nog niet verwijderd maar ik heb al schade.dunklefaser schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 12:47:
[...]
Misschien bekend: Welke maximale schade bij het verwijderen van een gasleiding
is (ooit) ontstaan. Bij de gasverlater zelf en/of bij de buren.
Interessant wordt natuurlijk de claimafhandeling van de geleden schade.marana schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:38:
[...]
Even teruglezen naar wat ik hier gepost heb afgelopen maand. De aansluiting is nog niet verwijderd maar ik heb al schade.
Heb je al een schatting van de (herstel)kosten?
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Dat gaat-ie hier natuurlijk niet publiekelijk publiceren, denk je niet?dunklefaser schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:59:
[...]
A++++, 6840 Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met WTW, douche-WTW, 2 x MT Venus E v 2.0 PiB, v157.3, CT003, v118, M5stack Atom lite Modbus HA integration, HA- n00b
Ik vraag ook niet expliciet naar de hoogte van de claimNico-G schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:28:
[...]
Dat gaat-ie hier natuurlijk niet publiekelijk publiceren, denk je niet?
en het verhaal loopt waarschijnlijk nog even door.
Trouwens, zou deze procedure anders lopen bij een aanvraag via MA?
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Wat zou je dan hebben aan een antwoord op je vraag als Ja of Nee?dunklefaser schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:54:
[...]
Ik vraag ook niet expliciet naar de hoogte van de claim
A++++, 6840 Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met WTW, douche-WTW, 2 x MT Venus E v 2.0 PiB, v157.3, CT003, v118, M5stack Atom lite Modbus HA integration, HA- n00b
Naast de schade bij Marana is er ook al eens sprake geweest van een terras met grote tegels wat grotendeels opnieuw gelegd moest worden. Dan heb je het snel over 2-3 man die een dagje moeten inplannen + huur van materieel en is €1500 tot €2000 zo op. En dan was er nog niet eens echt iets stuk. Maar gewoon de boel slecht terug gelegd.dunklefaser schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 12:47:
[...]
Idd. dat risico bestaat altijd als je opdrachtgever bent. Uiteraard heb ik dat risico in mijn (woon)situatie en omgeving van tevoren afgewogen - en verder ben ik voldoende verzekerd (hoop ik).
Misschien bekend: Welke maximale schade bij het verwijderen van een gasleiding
is (ooit) ontstaan. Bij de gasverlater zelf en/of bij de buren.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Geen idee hoe het via MA zou zijn gelopen. Maar ik ga uit van meer gezeur, want nog een tussenpartij erbij.dunklefaser schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:54:
[...]
Ik vraag ook niet expliciet naar de hoogte van de claim
en het verhaal loopt waarschijnlijk nog even door.
Trouwens, zou deze procedure anders lopen bij een aanvraag via MA?
De schade is wat betreft auto's laden en accu-verkoop wel redelijk helder. Het is voor mijn partner wat lastiger om onderbouwd te krijgen wat hij met zijn bedrijf voor schadebedrag heeft. Ook dit kost allemaal weer tijd en energie. Heel irritant.
Ben je met die vraag niet aan het inzoomen op een relatief onbelangrijk deel van de eigenlijke afwegingen, @dunklefaser?dunklefaser schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:59:
[...]
Interessant wordt natuurlijk de claimafhandeling van de geleden schade.
Alleen al het feit dat je risico loopt op schade is voor een (groot?) deel van de mensen hier reden om geen opdrachtgever te willen zijn. Als je dan ook nog bedenkt wat er behalve de ditecte financiële schade nog eens extra op je dak komt, dan is het vaak nog veel duidelijker. Je moet de schade gaan kwantificeren, gaan claimen, de opvolging bewaken en als er tegengesputterd wordt of slecht werk geleverd wordt moet je nog meer actie ondernemen. En dan noem ik nog niet eens de bijkomende schade zoals de recent geleden bijkomende schade door afwezigheid van een internetverbinding.
Dat alles kost tijd, moeite, ellende en stress die niet eens financieel uit te drukken is, laat staan financieel als schade is te claimen.
Heb je er nog zijn in?
[ Voor 7% gewijzigd door Hippe Lip op 18-07-2026 23:59 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Let op:
Ja, via mijnaansluiting.nl is het ook kostenloos, dat is niet het punt van dit topic
Ja, via mijnaansluiting.nl is het ook kostenloos, dat is niet het punt van dit topic