[quote]
Richar schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 01:03:
[...]
Richar je schreef:
1e alinea : “
Stedin netbeheer B.V. heeft een rechtszaak tegen mij opgesteld.” is niet juist. Syncasso heeft het als gemachtigde van Stedin – de eiseres - opgesteld. ( zo lees ik het iig )
Ik zou het verweer in hoofdstukken verdelen, ongeveer zo:
In mijn verweer ga ik achtereenvolgens in op :
1. De feiten
2 Reactie op de vorderingen.
3. De dagvaarding bevat feitelijke onwaarheden.
4. De dagvaarding bevat valse beschuldigingen.
5. Tegenvordering.
1. De feiten:
1a. Ik heb op .. de gasleverovereenkomst en de transportovereenkomst rechtsgeldig beëindigd en daarbij aangegeven dat ik geen gas meer zal gebruiken.
1b. Op .. ontving ik bericht van Stedin (zoals Productie 1 ) waarop ik op … heb gereageerd dat ik geen gas meer gebruik . ( bijlage 1 ).
1c. enz.
2. Reactie op de vordering.
2.a Vordering bij randnr. 8 en A: afsluiten en verwijderen gasmeetinrichting:
Ik heb al meermalen aangegeven dat Stedin na afspraak welkom is dat werk te doen wat zij nodig acht. Namelijk op … en … en … .
Daar is geen ontruiming o.i.d. voor nodig.
2.b Vordering bij randnr. 9 en A: gedeeltelijke ontruiming van de woning op grond van art. 558 WBR .
Ik heb nooit aangegeven dat ik zelf de gasmeetinrichting zal verwijderen. Ontruiming van de woning is ook niet nodig; als Stedin een afspraak voor datum en tijd met mij maakt , kan ze zo bij de gasmeetinrichting om dat te doen wat zij nodig acht. ( en krijgt ze nog een kop koffie toe ).
2.c Vordering bij randnr. 11 en B : kosten voor afsluiting.
Ik heb eiseres meermalen gemeld dat ik geen gas meer zal gebruiken. Sinds ik meen 2022 is zo’n melding voldoende voor kosteloze verwijdering van de gasmeetinrichting. Er is geen vormvoorschrift voor zo’n einde-gebruik-melding.
2.d Vordering bij randnr. 12 en 13 en B: buitengerechtelijke kosten.
Er bestaat geen grondslag voor buitengerechtelijke kosten. Ik heb immers meermalen aangegeven dat eiseres welkom is om met de gasmeetinrichting te doen wat zij nodig acht. Daar had eiseres Syncasso niet voor hoeven in te schakelen, gewoon een datum en tijd afspreken zou het gedaan hebben.
2.e Vordering bij randnr. 14 : geen overeenkomst gesloten.
Het gestelde is niet waar, Er was een overeenkomst, een ATO die de gasleverancier namens mij had afgesloten met eiseres. Maar deze overeenkomst is op …. rechtsgeldig beëindigd.
2.f Vordering bij C : veroordeling in de kosten van de procedure.
Ik heb niets fout gedaan, ik heb op brieven gereageerd en eiseres kan na afspraak doen wat zij nodig acht.
5. Tegenvordering.
Ik verzoek u de eiseres in de kosten van de procedure te veroordelen en
eiseres te veroordelen in een redelijke vergoeding voor de tijd en stress die zij heeft veroorzaakt.