Rotouradres: Postbus 49, 3000 AA Rotterdam Stedin Notbehoor B.V.
jmk Blaak 8
jmkadres1 3011 TA Rottordam
jmkadre2 tof 088 896 39 63
www.stedin.net
Let op: belangrijke informatie over KvK Rotterdam 24289101
uw energieaansluiting(en)
Datum
9 februari 2026 Behandeld door : Contractloos
Dossiernummer : jmkdossier Tolofoon : 088 896 39 63
Onderwerp __ : Voorkom afsluiting van elektriciteit en/of gas Email fm_voorkomafsluiting@stedin net
Aansluitadres : jmkadres eek je -jmkkenmerk
cot :
EON DORDREED EAN-code G jmkgasean
Meternummer E -
Meternummer G : jmkgasnummer
Einde contract
Beste klant, _
We hebben u al meerdere brieven gestuurd, omdat u geen contract met een energieleverancier (meer) heeft. Als er
bij ons geen energieleverancier bekend is zijn wij wettelijk verplicht de aansluiting af te sluiten Ook als de
aansluiting (tijdelijk) niet wordt gebruikt Daarom sturen wij u deze brief En
Voorkom afsluiting, sluit een energiecontract
Per direct moet u een contract met een energieleverancier aangaan om te voorkomen dat wij uw elektriciteits- en/of …_ *
gasaansluiting afsluiten. Zorg ervoor dat uw contract binnen zeven dagen ingaat. Vraag uw energieleverancier om
uw aanvraag met spoed te behandelen en zie af van uw wettelijke bedenktijd anders gaat uw contract niet op tijd in.
Geef de gegevens van uw energiecontract aan ons door
Vul uw gegevens in op ons online Portal
+ Ga naar
www.stedin.net/voorkomafsluiting
* Log hier in met uw persoonlijke code jmkpersoonlijkecode
« Laat ons weten wanneer uw contract met de energieleverancier ingaat
(binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief)
In deze portal kunt u ook de actuele status van uw dossier inzien Lukt het u niet om via ons Portal in te loggen,
neem dan contact op met onze Klantenservice
Voorkom afsluiting en hoge kosten
Uw contract met een energieleverancier moet binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief zijn ingegaan en bij
ons bekend zijn. Lukt dit niet, dan gaan wij over tot het afsluiten van uw elektriciteits- en/of gasaansluiting. U moet
de kosten daarvan betalen. Zonder uw medewerking kunnen wij niet anders dan uw dossier overdragen aan de
gerechtsdeurwaarder. Daarnaast kunnen wij eventuele schade, die wij lijden door het ontbreken van een contract
met een energieleverancier, op u verhalen.
Zit u in de schuldhulpverlening/ schuldsanering? Dan kunt u mogelijk energie blijven ontvangen
Hiervoor moet u wel voldoen aan bepaalde voorwaarden. Het is belangrijk dat uw
bewindvoerder/schuldhulpverlener binnen drie werkdagen contact met ons opneemt om dit te bespreken. U kunt
hiervoor telefonisch contact met ons laten opnemen via telefoonnummer: 088 896 39 63.
Wilt u geen gas (meer) afnemen?
Naast het opzeggen van uw energiecontract is het noodzakelijk dat u een besluit neemt over uw gasaansluiting. U
leest hier meer over op
www.stedin.net/verwijderen. U kunt kiezen voor een tijdelijke afsluiting (maximaal 12
maanden). Ga hiervoor naar
www.stedin net/tijdelijk. Nooit meer gas nodig? Dan is het belangrijk om dit te melden
via
www.mijnaansluiting.nl. In het kader van de veiligheid is het namelijk van belang dat ongebruikte leidingen
verwijderd worden.
Neem voor vragen gerust contact met ons op
Op www stedin.net/aansluiting/hoe-voorkom-ik-afsluiting leest u alles over ons afsluitbeleid De informatie over het
tijdelijk afsluiten van een aansluiting vindt u op www stedin_net/aansluiting/tijdelijk-afsluiten De werkwijze van het
verwijderen van een aansluiting staat op www stedin net/aansluiting/verwijderen
Is uw vraag hiermee niet beantwoord? Stel ons uw vraag via Whatsapp via 06 46 96 39 6;
contact met ons op via 088 896 39 63 zh ealnades
Met vriendelijke groet,
stedinmedewerkernaam
Manager Business Support Services
Vragen en antwoorden
Wat is er aan de hand?
Op uw adres is na de verhuizing nog geen nieuw energiecontract gesloten. Via deze brief willen wij u erop wijzen
dat het belangrijk is om een geldig contract te hebben. Wij moeten anders uw aansluiting afsluiten. Dit kost veel
geld. Als het in uw geval gaat om een contract voor gas is bovenaan deze brief de EAN-code voor gas (G)
ingevuld. Als het gaat om een contract voor elektriciteit is bovenaan deze brief de EAN-code voor elektriciteit (E)
vermeld
Ik wil (tijdelijk) geen gas meer gebruiken en heb daarom mijn energiecontract opgezegd. Dat is toch een
goede oplossing?
Nee, als u (tijdelijk) geen gas meer wilt gebruiken, kan dit niet via het opzeggen van uw energiecontract voor gas
Wij moeten weten of u tijdelijk geen gebruik wilt maken van gas bijvoorbeeld vanwege een verbouwing. In dat geval
sluiten wij u tijdelijk af en kiest u binnen 12 maanden voor heraansluiten of verwijderen van de aansluiting. Als u
nooit meer gas wilt gebruiken, halen wij de aansluiting weg. Deze mag namelijk niet in de grond blijven liggen
vanwege veiligheid en milieu aspecten
Waarom moet ik mijn aanmelding met spoed laten behandelen?
De verwerking van de gegevens bij een energieleverancier kan (inclusief wettelijke bedenktijd) een aantal weken
duren. Vraag daarom uw energieleverancier om uw aanmelding met spoed te behandelen en zie af van uw
wettelijke bedenktijd. Uiterlijk 10 dagen na de datum op de brief moet uw contract zijn ingegaan en zichtbaar zijn
voor ons in het Landelijk Centraal Aansluitingenregister. Vul de gegevens van uw energiecontract in op ons online
portal. De gegevens vindt u in de brief
Wat moet ik doen als ik gas tijdelijk wil afsluiten?
Neem binnen 10 dagen contact op met onze Klantenservice om ditte regelen. Binnen 12 maanden na de tijdelijke
afsluiting moet u kiezen voor heraansluiting of verwijderen van de gasaansluiting. U ontvangt hiervoor een brief
waarna u uw keuze moet doorgeven. Lees over de werkwijze en kosten
op
www.stedin.net/aansluiting/tijdelijkafsluiten
Wat moet ik doen als ik nooit meer gas wil gebruiken?
Dan is het belangrijk om de gasaansluiting te laten verwijderen Gasaansluitingen mogen vanuit veiligheid niet
ongebruikt in de grond blijven liggen. Als netbeheerder verwijderen we daarom de gasaansluiting. Daar vragen wij
graag uw medewerking voor. Het verwijderen van de gasaansluiting vraagt u aan via
www.mijnaansluiting.nl. Wij
verzoeken u om dit binnen 14 dagen te doen. Op onze website vindt u meer informatie over dit onderwerp via.
www.stedin net/verwijderen.
Ik wil de gasaansluiting verwijderen, maar ben niet de eigenaar van het pand. Kan ik dit zelf beslissen?
Als u niet de eigenaar van het pand/perceel bent, adviseren wij u uw keuze af te stemmen met de eigenaar. Dit om
mogelijke problemen bij verhuizing te voorkomen.
Ik ben een nieuwe bewoner op dit adres en wil geen gas gebruiken. Wat moet ik doen?
Bent u onlangs op dit adres komen wonen en gebruikt u de gasaansluiting niet sinds uw verhuizing? Ook dan moet
u een keuze maken om de aansluiting definitief te laten verwijderen of tijdelijk af te laten sluiten