DitMark! schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:55:
[...]
Wat bij Liander (in ieder geval bij mij) goed werkt is ze verzoeken om alles wat ze willen zeggen op de mail te laten zetten. Aan de telefoon zijn ze heel agressief, maar op de mail is dat altijd een stuk minder.
Ik zou een mail sturen met daarin jouw samenvatting van het gesprek, met de opmerking dat als zij vinden dat de samenvatting niet goed is, ze dat binnen x termijn per mail/brief terug kunnen koppelen. En verder nogmaals vragen om de juridische uitspraken waar ze naar verwijzen. Wie eist, bewijst. En aangeven dat je alleen schriftelijk verder communiceert.
Mochten ze je nog eens bellen, dan direct aangeven dat je niet in gesprek kunt gaan en dat ze je kunnen mailen.
De klantenservice is telefonisch agressief en verkondigt onwaarheden, die ze (bij mij althans) niet schriftelijk bevestigen. Ik ben na dat agressieve telefoontje, wat al in de beginfase plaatsvond, geen gesprek meer aangegaan. Tot het moment (ruim 2 jaar later) dat ik een mail kreeg waarin stond 'Wij verwijderen de gasaansluiting op ons verzoek'. Direct hierna werd ik gebeld, heb ik Liander wel gesproken en werd het dus telefonisch bevestigd.
(Inmiddels zit ik in een klachtenprocedure omdat verwijdering niet gelukt is en we wel schade hadden in de vorm van 10 dagen geen glasvezelverbinding)
:strip_exif()/f/image/jed0RI85w2xSHAkY25jyPXhD.jpg?f=fotoalbum_large)