Warmtepomp Installatie, Materiaal, Gereedschap, How-To Topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Is Uponor 32 op rol een stuk flexibeler dan een recht buis uponor 32? Moet een stuk door een schacht heen vanaf 1e verdieping naar kruipruimte en daarna 2 meter verderop weer terug omhoog.

Kan het ook met koper doen. Wellicht wel een stuk makkelijker gezien ik het in mijn eentje moet doen.

Ik heb ervaring met een rechte buis 32 uponor en dat vond ik namelijk helemaal niet echt buigzaam.

  • Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:02
Guido7619 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:00:
Is Uponor 32 op rol een stuk flexibeler dan een recht buis uponor 32? Moet een stuk door een schacht heen vanaf 1e verdieping naar kruipruimte en daarna 2 meter verderop weer terug omhoog.

Kan het ook met koper doen. Wellicht wel een stuk makkelijker gezien ik het in mijn eentje moet doen.

Ik heb ervaring met een rechte buis 32 uponor en dat vond ik namelijk helemaal niet echt buigzaam.
Voor zover ik weet is recht ook bedoeld als recht, en niet bedoeld om te buigen.

  • Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Beer070 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:31:
[...]

Voor zover ik weet is recht ook bedoeld als recht, en niet bedoeld om te buigen.
Ik heb er nog aardig wat bochtjes in gebogen, maar wel met een buigapparaat.

Maar ik ga voor koper 28mm. Is makkelijker en handzamer. Wel iets duurder.

  • Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:02
Guido7619 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:39:
[...]

Ik heb er nog aardig wat bochtjes in gebogen, maar wel met een buigapparaat.

Maar ik ga voor koper 28mm. Is makkelijker en handzamer. Wel iets duurder.
Ik vind koper wel mooier, maar inderdaad ook wat duurder. Met koperen perskoppelingen ziet het er ook wel strak uit.

  • Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Beer070 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:57:
[...]

Ik vind koper wel mooier, maar inderdaad ook wat duurder. Met koperen perskoppelingen ziet het er ook wel strak uit.
In die schacht en in de kruipruimte zal het mij een worst wezen wat mooier is.

  • P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:02
Beer070 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:31:
[...]

Voor zover ik weet is recht ook bedoeld als recht, en niet bedoeld om te buigen.
Buigen is geen probleem, zelfde spul als op rol. Een recht stuk is soms handiger verwerken dan van de rol.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV


  • pc_slopert
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-06 22:01
Ik heb een aantal diamant/ beton boren van ecotools .nl op mijn oude sds boor met gemak in een keer door een spouwmuur. Heel betaalbaar.

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262


  • Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:02
pc_slopert schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 20:00:
Ik heb een aantal diamant/ beton boren van ecotools .nl op mijn oude sds boor met gemak in een keer door een spouwmuur. Heel betaalbaar.
Dat heb ik ook een aantal keer gedaan. Kostte bij mij dik 2 uur met 2 verschillende sds boormachines om door 30cm oud baksteen heen te komen. (Raakten oververhit). Nu een Eibenstock diamantboormachine met zelfde muur in 8 minuten. Het kost wat, maar dan heb je ook wel heel leuk speelgoed.

Ik heb overigens bij die diamantboormachien bij VidaXL een stel kroonboren besteld voor nog geen 50 euro per stuk. Geen idee of ze lang goed blijven. We gaan het zien.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste