ja. Maar soldeer kan ook lekken. Ik eerste instantie probeer ik het uit 1 stuk gebogen koper te maken. Het komt uiteindelijk achter de wc betimmering dus hoe minder koppelingen hoe beter.
Ik ontkom niet aan de uponor koppeling van 32 mlb naar 28 pers. Daarna moet er een haakse bochtje komen de cv ruimte in door een muurtje van 7 cm dik. Dat stukje wilde ik het liefst met gebogen koper doen ipv pers of soldeer.
Het hele stukje gebogen koperpijp is maar 25 cm lang. kan dit ook wel van 32mm mlb doen maar dan krijg je weer koppeling na koppeling want eenmaal in de cv ruimte moet ik toch over naar koper. Dus daarom dacht ik het met 1 koppeling minder te kunnen doen door achter de wc al direct over te gaan naar koper.
Ik heb 1 pers bochtje meegenomen maar probeer het eerst zo.
Vooralsnog is koper dus nog niet gelukt om te buigen.
Iemand die dit wel kan en de juiste buigtang heeft? En gaat het zoiezo wel lukken met 28x1.2mm koperbuis? Het is nogal fragiel spul. De koperbuis sneuvelde al voordat de 45graden was bereikt. De rvs buis gaf geen krimp en het leek dat je net zo makkelijk door kunt buigen tot 180 graden.
Zou het met bv. koperbuis 28x2 dan wel gaan lukken?