Aha, het lijkt te werken als ik het op solar zet, en niet op min+solar. Als ik het goed snap ziet hij de batterij nu ook gewoon als solar in hoe ik het opgezet heb. Dat was me niet duidelijk tot nu toe. Hij is in ieder geval nu helemaal gestopt. Hij was ook gestart toen ik hem inplugde ook al was er geen generatie van de pv meer. De batterij is nu aan het bijladen en ik zal dan morgen weten te vertellen of de wagen nog verder opgeladen is eens de batterij terug wat hoger zit.Tunestwo schreef op zondag 4 januari 2026 @ 10:41:
[...]
Bij mij hetzelfde issue, als ik een minimale accu waarde inzet van 25% luistert die daar niet naar... gaat gewoon naar 11%....
Edit: maar nu lijkt hij dan te gaan pendelen tussen de batterij opladen en de wagen opladen :-s
percentage batterij zakt onder 25% -> stopt helemaal,
Edit2: Heb nu de residual power aangepast dat die lager is 3500 ipv de 8000 en dan krijg ik op dit moment wel het gedrag dat ik verwacht. nl opladen van wagen krijgt prio, batterij laad heel klein beetje op tegelijk.
Maar ik vermoed dat de maximum oplaadsnelheid nu wel zal gelimiteerd zijn hierdoor. Maar dat bekijk ik dan morgen als ik terug thuis kom van werk en hem terug inplug.
[ Voor 26% gewijzigd door bomberboy op 05-01-2026 03:12 ]
:strip_exif()/f/image/qlfV4R2yxbDLdqL4epkoX6br.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gE5D9W2KUoi1C4Qh5FiHod7y.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/v92PjVGyOwB8jwDZqpSVasUA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4Z8lXXNfBS5AXRKUoj0rLWtD.jpg?f=fotoalbum_tile)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/dsXWvrluMMYKpkMDPYNbrvHK.gif?f=user_large)