Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46
Hulpvraag. Als dit niet de juiste plek is hoor ik het graag, maar er hangen hier veel Pixel kenners rond, dus vandaar.

Ik heb nu een paar weken de Pixel 9. Ik heb altijd Android telefoons gehad, maar voor de Pixel 9 heb ik toch eens een iPhone gebruikt. Daarmee Carplay leren kennen, dat werkte best prettig in de auto, zelfs de naam van mijn vrouw (van Chinese komaf) werd vaker wel dan niet herkend.

Nu met de Pixel 9, en Android Auto is het.... suboptimaal.
  1. Als ik een bericht beantwoord, is de kortste pauze al voldoende voor de assistent om te stoppen met het opnemen. Ik kan dus maar één zin uitspreken voor de reactie, waar ik met Carplay hele paragrafen proza uit kon laten spugen.
  2. Herkenning van woorden is echt niet best. En wat dit vervelender maakt is dta de telefoon meteen degene belt die er qua naam het dichtst bij in de buurt komt.
Volgens Internet (en volgens Gemini...) kan ik deze zaken instellen, bij de belopties of bij de assistent opties. Ik kan echter, en ik voel mij daar echt heel dom door, geen belopties vinden. En de assistent opties die ik kan vinden zijn erg rudimentair.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is er een manier waarop ik de werking van Android Auto op de Pixel 9 wat dichter bij mijn Carplay ervaring kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Cloclo100 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:16:
[...]

Routines die weten wanneer ik ga slapen?
Ik bedoel een routine die je met een spraak commando aanroept. Maak er eentje die je aanroept met "ik ga slapen" of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-08 20:28
Heb nu sinds zaterdag mijn Google Pixel 9 in gebruik en de eerste ervaringen zijn erg positief.
Ik kom van een Oneplus Nord 3 af, welke ik een jaar in gebruik had en achteraf een teleurstellende ervaring bood.

Zaken die mij zijn opgevallen in de eerste dagen met mijn Pixel:
  • WiFi / Bluetooth verbindingen zijn veel stabieler dan op mijn Nord 3, ook verbinding in de auto inc. wireless Android Auto komt sneller op gang en is stabieler.
  • Vingerprintscanner vond mijn screenprotectors niet heel fijn. Ik had een goedkopere 3-pack via Amazon gekocht, hopelijk met duurdere Spigen screenprotectors wat meer succes vanavond.
  • Ervaar het formaat van de Pixel 9 als erg prettig, t.o.v. de Nord 3 vrijwel alleen "lengte" ingeleverd, wat gebruikgemak ten goede komt.
  • Ik kan geen 5x6 app grid instellen in de Pixel launcher, wat ik enigsinds vervelend vind. Even proberen of ik eraan kan wennen anders ga ik toch een andere launcher proberen
  • Ik was gewend nog te werken met de navigatieknoppen onderin en dan de terugknop rechts te plaatsen. Dit is niet mogelijk op een Pixel naar het schijnt, dus ben ik nu aan het proberen te wennen aan de gestures. Mocht iemand nog een truc weten om toch met een terugknop rechts onderin te kunnen werken, let me know!
  • Vingerafdruk om te authentificeren is niet beschikbaar in mijn werkprofiel, waar dit wel beschikbaar was in mijn Nord 3. Zo snel niks op kunnen vinden, andere collega met Pixel 9 kan het ook niet (en op zijn eerdere Samsung ook niet). Iemand hier een idee/suggestie, aangezien het niet telefoon/software afhankelijk te zijn, niet zozeer bedrijfspolicy?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
rolandmegens schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:31:
[...]
Edit: zijn er naast een telecamera nog belangrijke redenen om de pro tr nemen ipv de basis variant?
De verschillen bekijkend zitten bijna alle verschillen in de extra camera features, maar is de hoofdcamera wel gelijk. Het verschil in scherm is ook minimaal, maar zou een tweede reden kunnen zijn.
De gratis google one (half)jaar abonnement-acties zijn helaas al voorbij.

Had de pro extras graag gehad, maar vond het de meerprijs niet waard.

Alle verschillen:
  1. 1mm extra screen size (insignificant)
  2. Slightly thinner bezels (insignificant)
  3. LTPO display (1Hz minimum) (better standby battery life, especially with AOD)
  4. Slightly Higher Display Resolution
  5. Higher HDR and peak brightness levels (better outside visibility)
  6. Vapour Chamber (better thermals and lesser throttling)
  7. 4GB 1.4 GB extra RAM (Not significant for multitasking, mainly better startup times for AI) (2.6GB RAM is reserved for AI tasks, regardless if you use it or not) more info
  8. Telephoto Camera (48MP) (5x zoom)
  9. Video Boost/li]
  10. 8K 30FPS video (artificially upscaled to 8K)
  11. Super Res Zoom Video
  12. 42MP selfie camera (wider)
  13. Pro controls in Google Camera (software locked by Google)
  14. Matte back glass + Polished rails
  15. 1 Year Free Google One subscription (with 2TB storage + Gemini Advanced) (only for purchases before 31st Oct 2024)
  16. Ultrawideband Support (Hold Close to Cast)
  17. Thermometer
  18. XL only: Charging speed 37W instead of 27W

[ Voor 25% gewijzigd door masterjorie op 25-11-2024 20:55 . Reden: Added charging speed for XL, minor corrections ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:50
masterjorie schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:30:
[...]

De verschillen bekijkend zitten bijna alle verschillen in de extra camera features, maar de hoofdcamera is wel gelijk. Het verschil is scherm is ook minimaal, maar zou een tweede reden kunnen zijn.
De gratis google one (half)jaar abbonement acties zijn helaas al voorbij.

Had de pro extras graag gehad, maar vond het de meerprijs niet waard.

Alle verschillen:
  1. 1mm extra screen size (insignificant)
  2. Slightly thinner bezels (insignificant)
  3. LTPO display (1Hz minimum) (better standby battery life, especially with AOD)
  4. Slightly Higher Display Resolution
  5. Higher HDR and peak brightness levels (better outside visibility)
  6. Vapour Chamber (better thermals and lesser throttling)
  7. 4GB 1.4 GB extra RAM (Not significant for multitasking, mainly better startup times for AI) (2.6GB RAM is reserved for AI tasks, regardless if you use it or not) more info
  8. Telephoto Camera (48MP) (5x zoom)
  9. Video Boost/li]
  10. 8K 30FPS video (artificially upscaled to 8K)
  11. Super Res Zoom Video
  12. 42MP selfie camera (wider)
  13. Pro controls in Google Camera (software locked by Google)
  14. Matte back glass + Polished rails
  15. 1 Year Free Google One subscription (with 2TB storage + Gemini Advanced) (only for purchases before 31st Oct 2024)
  16. Ultrawideband Support (Hold Close to Cast)
  17. Thermometer
Hmm dat is dermate veel dat het wel randje randje wordt. Momenteel zijn er goeie aanbiedingen op de p9 en de xl, maar niet de p9p, als die er wel komen ga ik misschien daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:34
Ik gebruik nu een P9P zeer tevreden over met een mous case deze maakt hem wel iets "bulkier" Spigen Liquid Armor vind ik beter zitten maar mijn vraag nu wie heeft er een protector voor de camera lens? Ik wil de spigen ez optik bestellen maar beïnvloed dit de foto kwaliteit? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:00
rolandmegens schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:31:
[...]

Ik begin toch te neigen naar een kleinere telefoon, dus de P9, P9P of s24. Mijn voorkeur zou de P9P zijn, maar die momenteel ongeveer 2x zo duur dan een P9/s24, dus als daar geen goede aanbieding van langskomt, wordt het denk ik toch de P9 of s24. Tussen die 2 vind ik het wel nog ene lastige keuze. Neig naar de P9, maar was benieuwd of iedereen (erg) positief was over die telefoon.

Edit: zijn er naast een telecamera nog belangrijke redenen om de pro tr nemen ipv de basis variant?
Belangrijkste reden voor mij was de tele camera en heb er nog geen moment spijt van gehad. Beetje zonde om zoveel geld neer te leggen om dan geen goede camera te hebben die kan zoomen.

Verder zijn de extra's niet zo waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Li1quid schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:25:
[...]

Belangrijkste reden voor mij was de tele camera en heb er nog geen moment spijt van gehad. Beetje zonde om zoveel geld neer te leggen om dan geen goede camera te hebben die kan zoomen.

Verder zijn de extra's niet zo waardevol.
Op dit moment zijn de beste prijzen die ik kan vinden:
- Pixel 9 128gb: 336 euro
- Pixel 9 256gb: 480 euro
- Pixel 9 pro 128gb: 648 euro
- Pixel 9 pro 256gb: 912 euro

Dus in verhouding is 336 euro best goedkoop en is de meerprijs nogal fors.
Bij 900 vs 1100 euro had ik het anders gevonden uiteraard

[ Voor 7% gewijzigd door rolandmegens op 25-11-2024 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
rolandmegens schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:38:
[...]

Als je budget beperkt is kan je idd beter voor de standaard versie gaan. In jouw voorbeeld hier is het prijsverschil wel erg fors. Maar los van het budget zou ik nu niet meer kijken naar telefoons zonder tele lens. Dan zou ik de S24 overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Li1quid schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:18:
[...]

Als je budget beperkt is kan je idd beter voor de standaard versie gaan. In jouw voorbeeld hier is het prijsverschil wel erg fors. Maar los van het budget zou ik nu niet meer kijken naar telefoons zonder tele lens. Dan zou ik de S24 overwegen.
Waarom is de telecamera zo doorslaggevend? Persoonlijk zoom ik niet vaak in, maar weet niet of er nog meer redenen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 12:42
michaeltjeh1 schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:15:
Ik gebruik nu een P9P zeer tevreden over met een mous case deze maakt hem wel iets "bulkier" Spigen Liquid Armor vind ik beter zitten maar mijn vraag nu wie heeft er een protector voor de camera lens? Ik wil de spigen ez optik bestellen maar beïnvloed dit de foto kwaliteit? Iemand ervaring mee?
Ik heb geen ervaring met de camera beschermer specifiek van Spigen. Helaas heb ik al wat krassen op het glas van de camera lens, terwijl ik erg voorzichtig ben met mijn p9p.
Ik heb dus nu onlangs een camera protector besteld, die beschermde het volledige camera eiland. Maar als ik een foto maakte met een flits, dan reflecteerde het licht via de protector in de lens, waardoor je een witte waas in de hoeken zag.

Nu heb ik dus een folie besteld die je echt alleen op het glazen gedeelte plakt, is alleen nog niet binnen.
Bestel dus geen camera protector die ook maar enigszins in de buurt komt van je flitser... tenzij je nooit flits gebruikt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:35
michaeltjeh1 schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:15:
Ik heb sinds het begin die van Spigen op de camera zitten, geen idee of het een negatief effect heeft. Ik zie iig geen rare artifacten oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Laatst online: 19:34
Hier dus ook maar meteen die van spigen besteld Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

Ik heb de Spigen Ultra Hybrid Metal Ring Magsafe (want dat leek me wel handig) en fijne bijkomstigheid is de iets uitstekende cover rondom het camera eiland. Maar als ik sommige van jullie reacties zo lees is een protector voor de cameralens dus geen overbodige luxe, ondanks de case?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes1987
CSB schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:48:
Ik heb de Spigen Ultra Hybrid Metal Ring Magsafe (want dat leek me wel handig) en fijne bijkomstigheid is de iets uitstekende cover rondom het camera eiland. Maar als ik sommige van jullie reacties zo lees is een protector voor de cameralens dus geen overbodige luxe, ondanks de case?
Klopt, al moet ik zeggen dat ik nooit eerder een camera protector nodig heb gehad voor mijn vorige telefoons.
Ik had hiervoor een pixel 7 pro, pixel 5, pixel 3 en pixel 2.
Dit is de eerste waar ik krassen zie op het glas van de camera.
Tot op heden zie ik dit nog niet terug op de fotos, maar ga nu alsnog een protector plakken uit voorzorg.

Glas van de P9P is best breed, dus denk gewoon pure pech... En wellicht ook niet echt sterk glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Deze week kan ik weer verlengen en heb ik gekozen voor de Pixel 9 Beige 256gb. Ik kom van een Pixel 7 Pro en had het liefst de 9 Pro gekozen maar die is mij te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
bottR schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:56:
Heb nu sinds zaterdag mijn Google Pixel 9 in gebruik en de eerste ervaringen zijn erg positief.
Ik kom van een Oneplus Nord 3 af, welke ik een jaar in gebruik had en achteraf een teleurstellende ervaring bood.

Zaken die mij zijn opgevallen in de eerste dagen met mijn Pixel:
  • WiFi / Bluetooth verbindingen zijn veel stabieler dan op mijn Nord 3, ook verbinding in de auto inc. wireless Android Auto komt sneller op gang en is stabieler.
  • Vingerprintscanner vond mijn screenprotectors niet heel fijn. Ik had een goedkopere 3-pack via Amazon gekocht, hopelijk met duurdere Spigen screenprotectors wat meer succes vanavond.
  • Ervaar het formaat van de Pixel 9 als erg prettig, t.o.v. de Nord 3 vrijwel alleen "lengte" ingeleverd, wat gebruikgemak ten goede komt.
  • Ik kan geen 5x6 app grid instellen in de Pixel launcher, wat ik enigsinds vervelend vind. Even proberen of ik eraan kan wennen anders ga ik toch een andere launcher proberen
  • Ik was gewend nog te werken met de navigatieknoppen onderin en dan de terugknop rechts te plaatsen. Dit is niet mogelijk op een Pixel naar het schijnt, dus ben ik nu aan het proberen te wennen aan de gestures. Mocht iemand nog een truc weten om toch met een terugknop rechts onderin te kunnen werken, let me know!
  • Vingerafdruk om te authentificeren is niet beschikbaar in mijn werkprofiel, waar dit wel beschikbaar was in mijn Nord 3. Zo snel niks op kunnen vinden, andere collega met Pixel 9 kan het ook niet (en op zijn eerdere Samsung ook niet). Iemand hier een idee/suggestie, aangezien het niet telefoon/software afhankelijk te zijn, niet zozeer bedrijfspolicy?
Bij mij werkt mijn fingerprint wel in mijn werkprofiel (ik heb in Instellingen --> Beveiliging en privacy --> Meer beveiliging en privacy --> Één vergrendeling gebruiken wel aan staan, geen idee of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Laatst online: 22:01
Iemand een tip om de Google Gemini op te roepen met je stem ? Ik moet nu eerst de Gemini Live app openen voordat ik kan communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Laatst online: 10-09 14:36
rolandmegens schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:38:
[...]

Waar vind jij dit soort prijzen? 336 euro voor een pixel 9?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjorie
paulklooster schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:02:
[...]

Waar vind jij dit soort prijzen? 336 euro voor een pixel 9?
Zie [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL Levertijden en prijzen], dit is bij een KPN abonnement via Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
FrankRicard schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:04:
[...]

Bij mij werkt mijn fingerprint wel in mijn werkprofiel (ik heb in Instellingen --> Beveiliging en privacy --> Meer beveiliging en privacy --> Één vergrendeling gebruiken wel aan staan, geen idee of dat uitmaakt.
Bij mij wordt deze functie geblokkeerd door een policy die m'n werkgever ook naar het werkprofiel heeft ge-pushed.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Li1quid
bottR schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:56:

[/list]
Misschien interessant voor anderen: ik heb een goedkopere screenprotector gekocht via Amazon en die werkt perfect met de vingerprintscanner. (8eur voor 3stuk)

https://www.amazon.com.be..._dt_b_fed_asin_title&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Thomas H schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:08:
Hulpvraag. Als dit niet de juiste plek is hoor ik het graag, maar er hangen hier veel Pixel kenners rond, dus vandaar.

Ik heb nu een paar weken de Pixel 9. Ik heb altijd Android telefoons gehad, maar voor de Pixel 9 heb ik toch eens een iPhone gebruikt. Daarmee Carplay leren kennen, dat werkte best prettig in de auto, zelfs de naam van mijn vrouw (van Chinese komaf) werd vaker wel dan niet herkend.

Nu met de Pixel 9, en Android Auto is het.... suboptimaal.
  1. Als ik een bericht beantwoord, is de kortste pauze al voldoende voor de assistent om te stoppen met het opnemen. Ik kan dus maar één zin uitspreken voor de reactie, waar ik met Carplay hele paragrafen proza uit kon laten spugen.
  2. Herkenning van woorden is echt niet best. En wat dit vervelender maakt is dta de telefoon meteen degene belt die er qua naam het dichtst bij in de buurt komt.
Volgens Internet (en volgens Gemini...) kan ik deze zaken instellen, bij de belopties of bij de assistent opties. Ik kan echter, en ik voel mij daar echt heel dom door, geen belopties vinden. En de assistent opties die ik kan vinden zijn erg rudimentair.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is er een manier waarop ik de werking van Android Auto op de Pixel 9 wat dichter bij mijn Carplay ervaring kan krijgen?
Dat van dat dicteren herken ik gelijk. Dat was vroeger beter, maar hebben ze kaput repariert.
Wat ik zo snel kan verzinnen is wellicht je voice herkenning opnieuw instellen bij je google assistent, wellicht zelfs in de auto. Misschien dat je microfoon de boel wat vervormd?
Je zou voor je vrouw, als ze een lastigere naam heeft, haar nummer onder een makkelijke nickname kunnen invoeren?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

Iemand toevallig een oplossing voor de belabberde trilstand van de Pixel 9 Pro? Als ik alle sliders bij Vibration & Haptics maximaal zet en de telefoon op mijn bureau leg, merk je simpelweg niks van het trillen van de telefoon als je gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Dav0s schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:12:
Iemand toevallig een oplossing voor de belabberde trilstand van de Pixel 9 Pro? Als ik alle sliders bij Vibration & Haptics maximaal zet en de telefoon op mijn bureau leg, merk je simpelweg niks van het trillen van de telefoon als je gebeld wordt.
Adaptive vibration aan of uit gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Li1quid schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:59:
[...]

Adaptive vibration aan of uit gezet?
Had hem aan staan. Scheelt iets om hem uit te zetten. Maar het blijft een waardeloos zacht trilletje. Merk je niet als ie op je bureau ligt en je focust op je computer ;)

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Hoe kun je anoniem bellen? Dat heeft mijn vrouw soms nodig voor haar werk.

Ikzelf heb een pixel 6, en daar staat die optie bij bellen>instellingen>gesprekken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Li-L_kMFme6lK-iXnKE6-R98n2w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wtE9vv4tiXgg3xqXhywXLMwg.png?f=fotoalbum_large

Maar de pixel 9 pro heeft die gesprekken optie niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zc7IjJaVbomtBOti9ogiQtNvBdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5TsNaKYbcYc7Thr1audQ5nG.jpg?f=fotoalbum_large

• Gerjannn
greatgonzo schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:28:

Ikzelf heb een pixel 6, en daar staat die optie bij bellen>instellingen>gesprekken

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit kan vaak ook met een snelcode. Bijvoorbeeld voor KPN: https://www.kpn.com/beleef/blog/anoniem-bellen.htm

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik weet niet beter dat #31# altijd werkt.

Ik heb Vodafone, maar onder gespreks accounts, dan ff verder klikken, caller ID, onder advanced
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcIrDk1U6CcqFoLKXFdRA7hhP-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FLFd1nqClJJgvUDMm3fHBe47.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door babbelbox op 28-11-2024 20:32 ]

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:29
greatgonzo schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:28:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ga naar Instellingen, dan naar Gespreksaccounts, klik op je provider, dan naar Aanvullende instellingen en dan zie je Beller ID staan.

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 20:35
Vorige maand kon in het het System update menu ook zien of er een play services restart nodig was, maar dat zie ik niet meer. Zal google dan wel weer veranderd hebben dit process?

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:32
Vorige week de overstap gemaakt van Samsung Fold 4 naar de Pixel 9 Pro XL (Slechte ervaring met Samsungs charging port + toe aan weer een normale telefoon).

Mijn ervaringen so far:
Pro's:
  • Camera is echt impressive, super snel (vergeleken met fold 4) en plaatjes zijn prachtig.. Vooral als je ze terug kijkt op de P9PXL zien ze er nog beter uit dan andere schermen
  • Scherm is lekker groot en ziet er top uit!
  • ai features zijn opzich wel handig ondanks dat elke telefoon dit nu wel heeft.. Al meerdere mensen trapte vol in de nep maan die ik met ai had toegevoegd aan een foto en pixel studio maakt snel en leuke afbeeldingen (wel aardig niche maar leuk)
  • Uiterlijk - Mooi strak ontwerp met een camera bump die gewoon over het midden gaat! Stabiel als ie op een tafel ligt zonder te wiebelen. Mat glas aan de achterkant ziet en voelt luxe aan
Cons:
  • Batterijduur vind ik wel wat tegenvallen - ik reis dagelijks totaal bijna 4 uur in de trein maar ik merk wel dat ik de telefoon halverwege de dag nog wel moet opladen om het tot het einde van de dag te halen. Gister om 16:30 nog naar vol opgeladen en met 5,25 uur SoT had ik nog 8% over om 23:30. 5G gebruik lijkt ook meer batterij te verbuiken dan mn Samsung
  • App drawer en 1ste homescreen customisation - ik vind het jammer dat de app drawer ook niet gewoon meerdere pagina's zijn zoals bij Samsung, heb op deze manier meer moeite specifieke apps te vinden die ik niet vaak gebruik. Het is ook jammer dat je die top row niet kan verwijderen op je homescreen.. ben er nu wel aan gewend en vind het wat handig maar had er liever wat anders geplaatst (Ik weet dat je dit kan oplossen met een andere launcher)
  • Jammer dat de randen glossy zijn ipv mat zoals de achterkant.. worden echt snel vies met fingerprints of smudges enzo
Over het algemeen wel erg blij met mijn eerste Google (pixel) telefoon! Hopelijk gaat de batterij wat langer mee als ik de reolutie op high zet ipv full en leert de tel mn batterij gebruik. Gelukkig kan ik op werk gewoon opladen dus eht is geen groot probleem maar had beter verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 19:21
masterjorie schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:30:
[...]

De verschillen bekijkend zitten bijna alle verschillen in de extra camera features, maar is de hoofdcamera wel gelijk. Het verschil in scherm is ook minimaal, maar zou een tweede reden kunnen zijn.
De gratis google one (half)jaar abonnement-acties zijn helaas al voorbij.
is dat zeker dat de 1 jaar gratis Gemini Advanced afgelopen is? Google zelf zegt wat anders, namelijk 07.08.2024 tot 31.10.2025?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaF3WUD5usRO7yseAQ3aGdZ1jbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sh8wR8uz5MG3TGtxaC0XfOsm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:04
Vandaag eindelijk de 9pro in gebruik kunnen nemen. Na twee maanden wachten ;)
Fijne maat hoor, ik kom van de 8pro en wilde bewust kleiner. Het toestel verder nog niet helemaal kunnen testen, maar een ding viel meteen op. Vanaf onder swipen tussen apps is lastiger. De input ruimte lijkt kleiner en een hogere reactie drempel te kennen. Lijk je ook niet in te kunnen stellen, alleen links en rechts swipen.
Eindelijk kan ik op deze pagina terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Gisteren een paar video's gemaakt bij weinig licht (indoor in de avond), vanmorgen keek ik ze terug en schrok eigenlijk van de onscherpte en ruis. Het lijkt wel veel slechter dan het was, ik weet dat er sinds Android 15 wat issues waren met foto's, maar video is ook niet best.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wes1987
codex schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:42:
Gisteren een paar video's gemaakt bij weinig licht (indoor in de avond), vanmorgen keek ik ze terug en schrok eigenlijk van de onscherpte en ruis. Het lijkt wel veel slechter dan het was, ik weet dat er sinds Android 15 wat issues waren met foto's, maar video is ook niet best.
Ik zit nu op Android 15 QPR1 beta 3.1. het issue is daar gelukkig volledig mee opgelost. De fotos en videos zijn nu weer als vanouds.

Deze build moet december uit komen als stable. Dus verwacht hem aankomende week of de week er na.
Dan is de foto/video kwaliteit weer uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjorie
Maite schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:12:
[...]

is dat zeker dat de 1 jaar gratis Gemini Advanced afgelopen is? Google zelf zegt wat anders, namelijk 07.08.2024 tot 31.10.2025?

[Afbeelding]
Het lijkt inderdaad aangepast te zijn naar 31 oktober volgend jaar, dat maakt de Pro toestellen wel weer wat interessanter mocht je geïnteresseerd zijn in Gemini Advanced.

Meer informatie:
https://support.google.co...xel-pro-xl-pixel-pro-fold

[ Voor 10% gewijzigd door masterjorie op 02-12-2024 17:09 . Reden: Link naar support pagina van google toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Nu sinds aantal dagen de Pixel 9 beige 265gb en wat is dit een heerlijk toestel in je handen. Kom van een Pixel 7 Pro en die was wel stuk groter. Vind dit formaat van telefoon wel heel erg fijn.

Krijg beetje iPhone 5 vibes. Jaren geleden had ik ooit eens iPhone 5 wat ook zo lekker in de handen lag.

Ben echt super blij met de Pixel 9.

De Pixel 7 Pro gaat naar de vriendin toe. Die wou die graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

masterjorie schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:36:
[...]

Het lijkt inderdaad aangepast te zijn naar 31 oktober volgend jaar, dat maakt de Pro toestellen wel weer wat interessanter mocht je geïnteresseerd zijn in Gemini Advanced.
Hoe zit dit precies? Ik heb al een Google One account (want neem een data-pakket af). Maar voor Gemini Advanced moet ik gewoon 20 euro per maand betalen. Is er een manier om met een 9 Pro XL dit een jaar gratis te krijgen..?

Nevermind, gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Meer mensen waarvan de YT app ineens niet meer werkt?

https://www.reddit.com/r/...outube_app_stuck_on_logo/

Echt alles al gedaan, reboot, delete app, cache etc.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:32
Pukson schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:51:
Meer mensen waarvan de YT app ineens niet meer werkt?

https://www.reddit.com/r/...outube_app_stuck_on_logo/

Echt alles al gedaan, reboot, delete app, cache etc.
Geen probleem hier op P9PXL laatste update.. net nog getest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Slicey schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:05:
[...]

Geen probleem hier op P9PXL laatste update.. net nog getest :?
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Ik heb zojuist de pixel 9 binnen en in gebruik genomen. Wat me opvalt en zwaar tegenvalt is de speaker voor bellen. Als ik de telefoon normaal tegen mijn oor hou hoor ik bijna niks, dus moet hem lager houden. Maar ondertussen kan de gehele ruimte wel duidelijk mee luisteren met het gesprek.

Hebben meer mensen hier last van? Want als dit echt zo is, dan moet de telefoon retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Ik heb na de pixel 6 pro afscheid genomen van de pixel lijn. Na omzwervingen bij Apple en Samsung nu weer terug bij de pixel. Toen ik de 6 pro had was het elke eerste maandag van de maand de security update. Is Google daar vanaf gestapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:04
Welke anti ocd'er heeft dit bedacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wORQaxrsA0AWCGxA5q2IpZ4au2g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hTrezVqw0SJN8g17gBGPArpQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Wes1987 schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:55:
[...]

Ik zit nu op Android 15 QPR1 beta 3.1. het issue is daar gelukkig volledig mee opgelost. De fotos en videos zijn nu weer als vanouds.

Deze build moet december uit komen als stable. Dus verwacht hem aankomende week of de week er na.
Dan is de foto/video kwaliteit weer uitstekend.
Thnx voor deze detail info! Vraagje: merk je ook nog andere fixes in deze beta? Is er wat gebeurd met het oplossen van de instabiliteit van draadloos opladen? Hier nog steeds geen oplossing met geen enkele lader helaas ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Laatst online: 11:44
Troxel schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:34:
[...]

Thnx voor deze detail info! Vraagje: merk je ook nog andere fixes in deze beta? Is er wat gebeurd met het oplossen van de instabiliteit van draadloos opladen? Hier nog steeds geen oplossing met geen enkele lader helaas ...
Hier ben ik ook benieuwd naar, en ik verbaas me over het gebrek aan berichten hierover online. Heb zelf de P9P, en opladen via een magsafe hoesje werkt voor geen meter. Nu wordt dat officieel natuurlijk niet ondersteund, maar ook zonder magsafe, en zelfs zonder hoesje zit er enorm verschil tussen welke Qi lader je gebruikt, en zelfs welke adapter je op die lader aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
rolandmegens schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:46:
Ik heb zojuist de pixel 9 binnen en in gebruik genomen. Wat me opvalt en zwaar tegenvalt is de speaker voor bellen. Als ik de telefoon normaal tegen mijn oor hou hoor ik bijna niks, dus moet hem lager houden. Maar ondertussen kan de gehele ruimte wel duidelijk mee luisteren met het gesprek.

Hebben meer mensen hier last van? Want als dit echt zo is, dan moet de telefoon retour.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Absoluut geen issues mee. Ik denk dat de jouwe retour moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes1987
Troxel schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:34:
[...]

Ik heb zowel een pixel stand (1e gen.) en een MagSafe powerbank van Anker. Beiden werken voor mij gewoon goed op mijn P9P.
Dit werkte verder ook altijd al toen ik nog stable Android 14 draaide. Bij Android 15 ben ik overgestapt naar de beta. Ik heb dus zelf geen problemen ervaren met draadloos laden.

Verder heb ik geen vergelijkingsmateriaal met de stable build van Android 15, dus ik vind het lastig om te zeggen.
Ik ben overgestapt op de beta omdat de foto kwaliteit sinds stable Android 15 zo slecht vond, niet Pixel waardig. Eigenlijk in de hoop om sneller fixes te krijgen en dat is uiteindelijk gebeurd met beta 3.1.
De beta draait prima. Ik ervaar geen problemen in dagelijks gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door Wes1987 op 05-12-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes1987
Wes1987 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:00:
[...]

Ik heb zowel een pixel stand (1e gen.) en een MagSafe powerbank van Anker. Beiden werken voor mij gewoon goed op mijn P9P.
Dit werkte verder ook altijd al toen ik nog stable Android 14 draaide. Bij Android 15 ben ik overgestapt naar de beta. Ik heb dus zelf geen problemen ervaren met draadloos laden.

Verder heb ik geen vergelijkingsmateriaal met de stable build van Android 15, dus ik vind het lastig om te zeggen.
Ik ben overgestapt op de beta omdat de foto kwaliteit sinds stable Android 15 zo slecht vond, niet Pixel waardig. Eigenlijk in de hoop om sneller fixes te krijgen en dat is uiteindelijk gebeurd met beta 3.1.

Volgens mij kun je alleen niet meer voor de beta waar ik op zit inschrijven op dit moment.
Je krijgt dan automatisch de beta voor het eerste kwartaal van aankomend jaar.
Daar heb ik me voor uitgeschreven. Ik wil vanaf deze maand als de stable build uit is, gewoon weer die draaien. Gezien mijn grootste irritatie punt (foto/video) gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Wes1987 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:00:
[...]

Welk magsafe compatible hoesje gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wes1987
Mole schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:25:
[...]

Welk magsafe compatible hoesje gebruik je?
Een hoesje van Mous

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
December update is uit, incl. o.a. het tot 80 procent laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gD06LGsFYVBHqp2Ks7Q5nQBW7cU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lpy5EgGmGRlafGVIedIzRVd1.png?f=fotoalbum_large

List of fixes in the December 2024 update for Pixel devices:

Audio
• Fix for audio stability and performance in certain condition*[Pixel 7, 7 Pro, 7a, 8, 8 Pro, 8a, Fold, Tablet, 9, 9 Pro, 9 Pro XL, 9 Pro Fold]
• Fix for issue with device reboot while using a USB audio device in certain conditions*[Pixel 6, 6 Pro, 6a]

Bluetooth
• Fix for issue with Bluetooth range in certain conditions*[Pixel 9, 9 Pro, 9 Pro XL, 9 Pro Fold]

Camera
• General improvements for camera stability under certain conditions*[Pixel 6, 6 Pro, 6a]

Display & Graphics
• Issue with green tint on screen in certain conditions*[Pixel 6, 6 Pro, 6a]

System
• General improvements for system stability and performance in certain conditions*[Pixel 6, 6 Pro, 6a, 7, 7 Pro, 7a]

Telephony
• General improvements for network connection stability and performance in certain conditions*[Pixel 7, 7 Pro, 7a, 8, 8 Pro, 8a, Fold, Tablet]

User Interface
• Fix for issue occasionally causing the lockscreen wallpaper to fade out slowly in certain conditions*[Pixel 6, 6 Pro, 6a, 7, 7 Pro, 7a, 8, 8 Pro, 8a, Fold, Tablet, 9, 9 Pro, 9 Pro XL, 9 Pro Fold]
• Fix for issue with dark mode settings stability in certain conditions*[Pixel 6, 6 Pro, 6a, 7, 7 Pro, 7a, 8, 8 Pro, 8a, Fold, Tablet, 9, 9 Pro, 9 Pro XL, 9 Pro Fold]
• Fix for issue with delay in call notifications appearing in certain conditions*[Pixel 6, 6 Pro, 6a, 7, 7 Pro, 7a, 8, 8 Pro, 8a, Fold, Tablet, 9, 9 Pro, 9 Pro XL, 9 Pro Fold]
• Fix for issue with layouts and animations during transitions in certain conditions*[Pixel 6, 6 Pro, 6a, 7, 7 Pro, 7a]
• Fix for issue with repeating color selection in Wallpapers & Styles in certain conditions*[Pixel 9, 9 Pro, 9 Pro XL, 9 Pro Fold]
• Fix for issue with Wallpaper & Style app crashing in certain conditions*[Pixel 9, 9 Pro, 9 Pro XL, 9 Pro Fold]
• Fix to improve swipe actions in certain condition*[Pixel 6, 6 Pro, 6a, 7, 7 Pro, 7a, 8, 8 Pro, 8a, Fold, Tablet, 9, 9 Pro, 9 Pro XL, 9 Pro Fold]
• Fix for issue with notification background colors in certain conditions*[Pixel 6, 6 Pro, 6a, 7, 7 Pro, 7a, 8, 8 Pro, 8a, Fold, Tablet, 9, 9 Pro, 9 Pro XL, 9 Pro Fold]

Wi-FI
• Fix to improve wireless (Wi-Fi) stability and performance in certain conditions*[Pixel 7, 7 Pro, 7a, 8, 8 Pro, 8a, Fold, Tablet, 9, 9 Pro, 9 Pro XL, 9 Pro Fold]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukewerff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 12:50
Bijzonder dat er nu een hoop updates zijn voor de pixel 6. Net vandaag maak ik de overstap naar de 9.. De dec update krijg ik hier overigens nog niet.

Ik kwam trouwens wel de build date tegen in de instellingen van de batterij. Dat is juni. Van de telefoon zelf kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De OTA staat online, deze kan je altijd zelf flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Mole schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:08:
[...]

Absoluut geen issues mee. Ik denk dat de jouwe retour moet.
De rest ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Ik ervaar totaal geen rare volumes tijdens bellen.
Wat ik alleen niet snap aan je verhaal is dat wanneer je je toestel anders houdt, jij het kan horen, maar de rest van de ruimte ook. Dan lijkt er mij volume genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
babbelbox schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 07:25:
[...]

Ik ervaar totaal geen rare volumes tijdens bellen.
Wat ik alleen niet snap aan je verhaal is dat wanneer je je toestel anders houdt, jij het kan horen, maar de rest van de ruimte ook. Dan lijkt er mij volume genoeg?
Als ik de telefoon hou zoals ik altijd hou, hoor ik het niet zo goed, dus moet ik het bel volume op maximaal zetten voor fatsoenlijk geluid. Maar dan kan dus de rest van de ruimte ook alles horen, is net alsof het op speaker staat dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukewerff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 12:50
Geen enkel probleem met normaal bellen. Klinkt erg helder en het volume kon ik flink terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:20
Kan je niet vergelijken met iemand die eenzelfde telefoon heeft? Dan weet je zeker of je hem terug moet sturen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:38
rolandmegens schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:07:
[...]

Als ik de telefoon hou zoals ik altijd hou, hoor ik het niet zo goed, dus moet ik het bel volume op maximaal zetten voor fatsoenlijk geluid. Maar dan kan dus de rest van de ruimte ook alles horen, is net alsof het op speaker staat dan
Dat komt omdat het speakertje aan de rechterkant zit. Ik moet me toestel ook echt anders vasthouden tijdens het bellen ten opzichte van mn vorige (Pixel 7). Nu al aan gewend en geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Zojuist de december update op de P9P geïnstalleerd via OTA.

Ik lijk 'charge up to 80%' instelling te missen.
Deze zou toch onder aangepast opladen/adaptive charging moeten staan?

Ik kreeg gek genoeg wel een notificatie met de vraag of ik het limiet in wilde stellen, nadat ik mn telefoon inplugde. Maar in de instellingen is dus niets te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jD1J6KUWVhaXb3-PNdwWNEpKH4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9ako4ItdstUbXUnr12KbdJng.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mole schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:04:
Ik lijk 'charge up to 80%' instelling te missen.
Deze zou toch onder aangepast opladen/adaptive charging moeten staan?

Ik kreeg gek genoeg wel een notificatie met de vraag of ik het limiet in wilde stellen, nadat ik mn telefoon inplugde. Maar in de instellingen is dus niets te vinden.

[Afbeelding]
Ja daar moet het staan inderdaad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aM9brxcMm-1pUluwi9ttwmk-p50=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LFoxz7S6Frav58yFC8Q1YpT8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Hier is de charge limit van 80% ook nog niet beschikbaar op P9XL na de december update. Google zal wel weer op een server op een knopje moeten drukken om dit breder beschikbaar te maken.

Blijf het triest vinden dat dit soort updates een server side change van Google nodig hebben en niet lokaal in je OS ingebakken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik heb op de Pixel 9 wel de 80% opladen functie bijgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
Razer schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:22:
Hier is de charge limit van 80% ook nog niet beschikbaar op P9XL na de december update. Google zal wel weer op een server op een knopje moeten drukken om dit breder beschikbaar te maken.

Blijf het triest vinden dat dit soort updates een server side change van Google nodig hebben en niet lokaal in je OS ingebakken zitten.
Bij mij verscheen dit nadat ik de Google Play systeem had geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperVerbeek
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 15:27

JasperVerbeek

Assistent Accountant

Berpie74 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:28:
[...]

Bij mij verscheen dit nadat ik de Google Play systeem had geupdate.
Net deze update ook uitgevoerd. Google Play-systeemupdate van 1 oktober staat er nu op. Heb jij een nieuwere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
Wat me op zich wel opvalt, is dat ik het gespreksvolume van Pixel sowieso vrij luid vind. Ervaar verder geen storende problemen, maar zelfs als ik aan het oor een normaal volume ervaar, merk je toch dat de omgeving snel kan mee luisteren.

Dat ervaar ik op mijn P9P (non-XL) trouwens, maar mijn vriendin heeft het ook met haar Pixel 7A.

Maar we ervaren het niet echt als een probleem. Sowieso bellen we niet zo vaak.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
JasperVerbeek schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:47:
[...]

Net deze update ook uitgevoerd. Google Play-systeemupdate van 1 oktober staat er nu op. Heb jij een nieuwere?
Nee. Ook 1 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 20:35
Nergens last van, bel niet zo vaak maar alle telefoontjes gingen soepel zonder dat er iets opviel.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Als je dan idd maar tot 80% laadt, doet hij dan ook de screenon-time gewoon resetten wanneer je de lader eruit haalt?
Misschien loop ik wat generaties achter, maar bij mijn oneplus 7T Pro moet ik tot 90% gaan voordat hij de screenontime reset.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
Ha allen, ik heb sinds vandaag ook een P9P :)
Overgestapt vanaf een galaxy S22 die een defecte radio had waardoor m'n bereik vrijwel nihil was.

Ben eea aant overzetten en heb hier gelezen dat nova launcher niet helemaal lekker werkt. Is daar inmiddels een fix voor? Ik mis hem nu al haha.

Verder draai ik nu out of the box android 14, en staat er een update naar 15 klaar. Ik meen echter te lezen dat de camera onder Android 15 ruk is? Heb geen behoefte aan de bèta track, dus twijfel of ik wil updaten nu. Iemand advies?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Hier de "tot 80% laden" ook beschikbaar met enkel de update doen. Echter is het draadloos laden nog (steeds!) niet opgelost ... Beetje moedeloos word ik er wel van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:10
Pixel 9 pro ook nog geen 80% setting.

Ik kreeg wel een popup om het in te stellen. Daarop tikken leverde een crash op naar het hoofdscherm. Waarschijnlijk omdat ie de juiste setting niet kon openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Ruud schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:07:

Ik kreeg wel een popup om het in te stellen. Daarop tikken leverde een crash op naar het hoofdscherm. Waarschijnlijk omdat ie de juiste setting niet kon openen.
Precies dit had ik net ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole

Een reboot zorgde er bij mij voor dat ik de optie in de instellingen te zien kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Op mijn P9PXL kon ik het wel normaal instellen. Ook heb ik het idee dat het systeem menu er anders uit ziet. Anders gegroepeerd enzo lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Deathchant schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:47:
[...]

Als je dan idd maar tot 80% laadt, doet hij dan ook de screenon-time gewoon resetten wanneer je de lader eruit haalt?
Misschien loop ik wat generaties achter, maar bij mijn oneplus 7T Pro moet ik tot 90% gaan voordat hij de screenontime reset.
Geen idee, gebruik de 80 procent instelling niet. Laad altijd tot 100 procent (en nog verder want de telefoon is dan nog lang niet geheel opgeladen, duurt dan nog een kwartier of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie

Ik kreeg ook eerst alleen de pop-up bij de eerste keer laden, wat nog niet werkte. De setting was er na vannacht opeens wel, dus wordt blijkbaar na de update nog geïnstalleerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNArxCV9xS8Wsqi5_CLrenPoWdU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Al2T93Pzr28uruftvL0xZWBW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMxGfUWKZ75dVfjEcSxDslh_Hdw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/I4ucS4PrxWGwWIsWdyCNaipA.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Meer mensen problemen met video's bij wisselen van portrait naar landscape modus? Ik heb roteren altijd op handmatig ingesteld. Als ik dan in Chrome zit in portrait modus een filmpje kijk en dan wissel naar landscape modus blijft het scherm zwart. Ik had dit probleem eerder nooit. Het speelt overigens alleen bij fullscreen.

[ Voor 7% gewijzigd door KlaasjeNL op 07-12-2024 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
KlaasjeNL schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:49:
Meer mensen problemen met video's bij wisselen van portrait naar landscape modus? Ik heb roteren altijd op handmatig ingesteld. Als ik dan in Chrome zit in portrait modus een filmpje kijk en dan wissel naar landscape modus blijft het scherm zwart. Ik had dit probleem eerder nooit. Het speelt overigens alleen bij fullscreen.
Net even getest, maar werkt bij mij goed (Chrome). Bijvoorbeeld dit filmpje: https://www.schaefer-shop...eugel-met-bakje-aluminium (klik op foto en dan "Video"). Op deze site pauzeert de video wel somehow als je het scherm draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Deathchant schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:47:
[...]

Helaas wordt de screen on time niet gereset bij laden tot 80% met de nieuwe instelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZmNBeBKGMxUh46tvgj41KVN19k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2FSPTRd4gtGuw2xs7GglGCfB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yY8s5O-hInveIVBpg81Ic1KD0JI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1ommK45gxnqHSxQla4rbMvZu.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:27
De camera van mijn P9PXL vind ik sinds de nieuwe update een stuk vlotter geworden en gaat hij veel beter om met weinig licht. Voorheen schakelde hij ook al heel snel over naar weinig licht modus (die met dat maantje) dat lijkt nu ook beter te gaan.

Nog meer mensen die ervaring ? Heb hem standaard op de 50 mp modus staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:32
masterjorie schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:39:
[...]

Helaas wordt de screen on time niet gereset bij laden tot 80% met de nieuwe instelling.
[Afbeelding][Afbeelding]
Met AccuBattery kun je het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Gerjannn schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:13:
[...]

Net even getest, maar werkt bij mij goed (Chrome). Bijvoorbeeld dit filmpje: https://www.schaefer-shop...eugel-met-bakje-aluminium (klik op foto en dan "Video"). Op deze site pauzeert de video wel somehow als je het scherm draait.
Bedankt voor het testen. Als ik het filmpje bekijk in portrait modus, volledig scherm selecteer en daarna de telefoon kantel en kies voor landscape modus, wordt het scherm zwart. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:56
Pixel 9 Pro XL. De wifi haperingen in combinatie met SteamLink lijken weg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

masterjorie schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:39:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ah jammer. Ja dat bedoelde ik dus; als je je telefoon tussen 20% en 80% geladen wilt houden, zou ik graag willen weten wat de screenontime is, maar dat gaat dus niet tenzij je em tot over de 90% laadt. Dat "probleem" is er dus nog steeds....Ik dacht, misschien ligt het wel aan mijn 7T Pro ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjorie
Deathchant schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:38:
[...]

Ah jammer. Ja dat bedoelde ik dus; als je je telefoon tussen 20% en 80% geladen wilt houden, zou ik graag willen weten wat de screenontime is, maar dat gaat dus niet tenzij je em tot over de 90% laadt. Dat "probleem" is er dus nog steeds....Ik dacht, misschien ligt het wel aan mijn 7T Pro ;)
Hij verteld je daarentegen wel wanneer je telefoon tot 80% is opgeladen, ipv dat hij je een tijd voor tot 100% geeft, dus half werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik zit te overwegen of ik voor een Pixel wil gaan voor mijn volgende telefoon.
Echter wil ik graag met mijn Macbook kunnen tetheren zonder wifi.
Ik heb begrepen, maar krijg nergens uitsluitsel, dat de nieuwste Pixels wellicht het nieuwe CDC-NCM tethering-protocol ondersteunen met Mac OS. (HoRNDIS wat voorheen werkte, is een aflopende zaak qua ondersteuning)

Zou iemand in de community met een Pixel en een Apple silicon Macbook (dus M1 of nieuwer) kunnen checken of tetheren via USB werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

da_Mastah schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:27:
Ik heb begrepen, maar krijg nergens uitsluitsel, dat de nieuwste Pixels wellicht het nieuwe CDC-NCM tethering-protocol ondersteunen met Mac OS. (HoRNDIS wat voorheen werkte, is een aflopende zaak qua ondersteuning)

Zou iemand in de community met een Pixel en een Apple silicon Macbook (dus M1 of nieuwer) kunnen checken of tetheren via USB werkt?
Ik heb een Pixel 9 Pro.

Hoewel Google (https://support.google.com/pixelphone/answer/2812516) zegt dat het niet werkt. Werkt het wel. Als je USB-Tethering aanzet op de telefoon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2PeNZs3N-mZDwu98Dv3Whtkx6Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IXxF5OdbjJuxFZgjHqGJbPBK.png?f=fotoalbum_large

Dan verschijnt de netwerk connectie netjes op mijn Macbook Pro met M2 Max:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYo-EhEU3rxD3p2xezM9NpJD4hU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sINSYAzou9zW2IFZrBg0BSZr.png?f=fotoalbum_large

En internetten werkt dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30
da_Mastah schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:27:

De ondersteuning hiervoor zit sinds Android 12 in de codebase, het zou moeten werken, ookal wordt het niet officieel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:00

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Troxel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:55:
Hier de "tot 80% laden" ook beschikbaar met enkel de update doen. Echter is het draadloos laden nog (steeds!) niet opgelost ... Beetje moedeloos word ik er wel van ...
wat doet ie bij jou niet dan, qua draadloos laden ?

Bij mij laad ie na de December update niet meer draadloos op, althans afgelopen nacht niet :'(

Gaf een melding na de update dat r instellingen veranderd zijn qua batterij, maar weet niet meer wat, en volgens mij staat alles gewoon goed. Bedraad laden doet ie prima.

Straks nog maar eens een x proberen, foon maar ff opnieuw opgestart.

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
majoh schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:50:
[...]
Ik heb een Pixel 9 Pro.

Dan verschijnt de netwerk connectie netjes op mijn Macbook Pro met M2 Max:

En internetten werkt dan ook.
Veel dank!
BGLAdmin schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:59:
[...]
De ondersteuning hiervoor zit sinds Android 12 in de codebase, het zou moeten werken, ookal wordt het niet officieel ondersteunt.
Ja, het zit in de codebase, maar het werkt niet op de meeste (oude) toestellen, mogelijk vanwege een brakke regex (zie https://jordemort.dev/blo...id-cant-use-cdc-ethernet/ ). Fijn te weten dat het nu gefixt is op recente pixels! :-)

[ Voor 4% gewijzigd door da_Mastah op 11-12-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:28
Ik heb zonet een nieuwe update geïnstalleerd. Mijn P9P moest heropstarten. Voor heropstart had ik +/- 34% batterij. Na opstart 20%. Toeval of niet, maar Ampère geeft aan dat mijn totale accucapaciteit 5300mAh zou zijn. :?

Iemand al iets gelijkaardigs voorgehad/gelezen online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Cooni schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:16:
Ik heb zonet een nieuwe update geïnstalleerd. Mijn P9P moest heropstarten. Voor heropstart had ik +/- 34% batterij. Na opstart 20%. Toeval of niet, maar Ampère geeft aan dat mijn totale accucapaciteit 5300mAh zou zijn. :?

Iemand al iets gelijkaardigs voorgehad/gelezen online?
Qua accucapaciteit in getal geen ervaring maar wel een keer gemerkt dat na een update reboot het percentage drastisch lager was dan voor de reboot. Ik had het toestel toen net dus geen verdere aandacht aan besteed. Nu 1,5 maand in gebruik en eigenlijk super tevreden over het batterij vermogen. haal met gemak de hele dag, dus elke avond even laden als er tijd is en kan regelmatig zelfs uitstellen tot de volgende ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:00

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

robotjoek schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:00:
Sinds 2 dagen doet mijn telefoon echt soort van om t half uur zichzelf opnieuw opstarten.
Heb de 2 apps die ik deze week heb geïnstalleerd r af gehaald om te kijken of dat helpt, maar Nee
Daarna in veilige modus opgestart om te kijken of t probleem dan weg is, maar Nee.
Nou staat me iets bij dat r van de week iemand was die dat ook had, en dat Google zei dat dat met een update verholpen zou worden, maar dat weet ik niet zeker.....🤔
Nou kan ik uiteraard een Factory reset uitvoeren, maar heb geen idee of dat dan gaat helpen.
Iemand hier nog tips of tricks die ik zou kunnen proberen voordat ik m uiteindelijk toch een Factory reset moet gaan geven ?
Alvast bedankt voor de eventuele hulp !
UPDATE: heb m'n foon uiteindelijk een harde reset gegeven, maar dat heeft niet geholpen helaas.

Zo snel als t kwam is t ook weer gestopt, maar nu een maand ltr is t probleem weer terug, op elk heel uur gaat de foon ff op zwart en 4/5 seconden ltr doet ie t weer en moet ik ipv met mijn vingerafdruk inloggen met de pincode.......word r nu echt wel verdrietig van omdat ik echt geen idee heb waardoor dit nou komt, of kan komen. Er is niks aan mijn foon veranderd dan bijv een week geleden.

Iemand nog een idee wat t kan zijn of waar ik nog naar kan zoeken ??

Het gekke is wel, en weet niet of t r mee te maken kan hebben, moet haast wel, maar ben helaas geen expert, dat Digitaal Welzijn steeds stopt en niet te openen is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3TXC-Ekzjdeb71vKu8exv4NUAg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q0p4C0pOX6fNHiuL0CHfue2T.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYs079kz5AfxdjawB8Bpvcp1xgM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lj9aQoFHunZOH4oBOOnJ80Ya.png?f=fotoalbum_large

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

Sinds vandaag werkt Gemini Live op mijn P9P voor geen meter meer. Lijkt wel of de app de microfoon niet kan gebruiken ofzo. De "gewone" queries werken ook slecht op spraakgebied, zodra ik het microfoontje indruk om te spreken gaat deze wel aan maar direct weer uit...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Mijn vrouw heeft het probleem dat ze niet gebeld kan worden op de p9p. Verbinding komt niet tot stand.

Kpn zegt dat aan hun kant alles goed staat, ze sturen voor de zekerheid wel een nieuwe simkaart.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-08 20:19
Heb de laatste dagen veel last van een krakend geluid als ik praat tijdens een telefoongesprek. Meer mensen hier last van?
Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen