Hier ook herkenbaar. P9PXL Alsof alles "over processed" is met een extreme vorm van HDR. Het gaat er daardoor wat cartoony uitzien allemaal.Wes1987 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:42:
[...]
ja, ik was afgelopen week met mijn gezin naar het theater. Was redelijk donker. De foto's zijn echt heel slecht, met name zeer onscherp(P9P). Geldt voor de selfiecam en de camera's op de achterkant. Ik schrok en baalde er van. Er zit maar 1 bruikbare foto bij.
Ook waren de artiesten op het podium overbelicht. Ik heb dit nog nooit eerder gehad met een pixel.
Hopelijk komt er snel een fix.
Mijn vriendin heeft een 8A en haar foto's zijn prima.
Hier een voorbeeld van een foto van mijn P9P:
[Afbeelding]
Zelf ook de ervaring dat fotos na het schieten er mooi en natuurlijk uitzien. Dan komt de post processing erover en boem voelt erg flets en koel. Zelfde met hdr uit etc
Add me op Stadia: Gloogle
Op dit filmpje zie je wel heel erg goed de verschillen. Niet alleen tussen de verschillende toestellen maar ook tussen verschillende sw versies van Gcam op de P9P
https://www.youtube.com/watch?v=ah6LMIvf5SQ
https://www.youtube.com/watch?v=ah6LMIvf5SQ
Mijn P9PRO uitgepakt, geinstalleerd. Alles erop gezet, aangevinkt, etc.
1e belletje, een kapotte speaker boven. Distortion, gekraak, gepiep. Heel naar geluid, a la een baud 2600 modem uit 1980.
De telefoon kan retour. Balen.
1e belletje, een kapotte speaker boven. Distortion, gekraak, gepiep. Heel naar geluid, a la een baud 2600 modem uit 1980.
De telefoon kan retour. Balen.
Sterkte met de afwikkeling.
Ik hoop dat je gewoon de telefoon terugstuurt en een nieuwe bestelt.
Ik ben al 2 maanden bezig om de mijne vervangen te krijgen.
Ik hoop toch wel dat Belsimpel dit snel en goed afhandelt. Nieuw toestel meteen al kapot. Dit zal toch moeten leiden tot vervanging en niet een reparatiernldhfmmm schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:10:
Sterkte met de afwikkeling.
Ja, zou moeten....
Ik zou de gok niet nemen als ik jou was.
Ik zou de gok niet nemen als ik jou was.
En als je de foto ook als .raw bestand opslaat? Is de .raw-versie ook met alle post processing? Of zonder?Pukson schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:11:
Zelf ook de ervaring dat fotos na het schieten er mooi en natuurlijk uitzien. Dan komt de post processing erover en boem voelt erg flets en koel. Zelfde met hdr uit etc
Helaas geen update voor de afname van de foto kwaliteit sinds Android 15 / Pixel Camera 9.6
(Bron YouTube: GCam v9.6 Destroyed My Pixel Camera! (Tested On All Pixel Pro Models))
Is dit nou echt bekend issue bij de pixel 9 pro serie? Ik had verwacht dat er meer ophef zou zijn, maar tot op heden is het vrij stil.Wes1987 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 23:10:
[...]
Helaas geen update voor de afname van de foto kwaliteit sinds Android 15 / Pixel Camera 9.6
(Bron YouTube: GCam v9.6 Destroyed My Pixel Camera! (Tested On All Pixel Pro Models))
Ik ben ervoor terug naar Android 14 gegaan, maar in alle eerlijkheid wat dat vooral voor peace of mind, en niet omdat de fotos slecht waren op 15.
Er wordt inderdaad maar weinig over gesproken. De youtuber Juan Bagnell heeft er een post over geplaatst, maar dat is het al bijna.Mole schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:32:
[...]
Is dit nou echt bekend issue bij de pixel 9 pro serie? Ik had verwacht dat er meer ophef zou zijn, maar tot op heden is het vrij stil.
Ik ben ervoor terug naar Android 14 gegaan, maar in alle eerlijkheid wat dat vooral voor peace of mind, en niet omdat de fotos slecht waren op 15.
Dit is nu de 2e software update dat ik download, maar gaat echt reuze langzaam.
Dit had ik bij Samsung nooit, terwijl de software update bij Samsung nog groter waren ook.
Hoe ervaren jullie dit?
Dit had ik bij Samsung nooit, terwijl de software update bij Samsung nog groter waren ook.
Hoe ervaren jullie dit?
Misschien ben ik er blind voor... Maar ik heb niet het idee dat ie slechte foto's maakt.Mole schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:32:
[...]
Is dit nou echt bekend issue bij de pixel 9 pro serie? Ik had verwacht dat er meer ophef zou zijn, maar tot op heden is het vrij stil.
Gebruik zelf PixelFlasher, dan is de hele update (downloaden en installeren) klaar binnen 10 minuten038Robijno schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:57:
Hoe ervaren jullie dit?
Nickname does not reflect reality
Het Pixel update proces is bedacht om dit zoveel mogelijk buiten de aandacht van de gebruiker om te laten gebeuren. Het idee is dus dat dit lekker lang mag duren, overige processen weinig stoort dus je telefoon gewoon kan blijven gebruiken en dat ook alle apps doorgelopen worden op de achtergrond, wat bij veel apps veel tijd kost. Als hij klaar is dan wordt hij in de nacht (of als hij een tijd niet gebruikt wordt) vanzelf opnieuw opgestart. Voor de tweaker is dit natuurlijk wel frustrerend maar het is wel goed bedoeld.038Robijno schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:57:
Hoe ervaren jullie dit?
Op zich kan ik me er wel in vinden dat het update proces zo min mogelijk invloed heeft op het gebruik van het toestel, en dat het daarmee langer duurt is begrijpelijk en verdedigbaar.iestyn99 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:30:
[...]
Het Pixel update proces is bedacht om dit zoveel mogelijk buiten de aandacht van de gebruiker om te laten gebeuren. Het idee is dus dat dit lekker lang mag duren, overige processen weinig stoort dus je telefoon gewoon kan blijven gebruiken en dat ook alle apps doorgelopen worden op de achtergrond, wat bij veel apps veel tijd kost. Als hij klaar is dan wordt hij in de nacht (of als hij een tijd niet gebruikt wordt) vanzelf opnieuw opgestart. Voor de tweaker is dit natuurlijk wel frustrerend maar het is wel goed bedoeld.
Wat ik wel een slechte keuze vind is dat er automatisch herstart wordt op een moment waar de gebruiker niet direct invloed op heeft. Ervan uitgaande dat de meeste wel een SIM-pin en device code/patroon/fingerprint hebben ingesteld zal na een herstart dit nodig zijn om het toestel compleet beschikbaar te laten zijn.
Hoe (on)belangrijk het is dat je 's nachts niet bereikbaar bent is voor iedereen anders, maar bij zoiets basaals als een wekker ga je er toch van uit dat dit het doet de volgende ochtend.....
Werkt nu met Android 15 via mini usb naar HDMI streaming naar gewone TV ?
Hoorde ook dat er in 15 iets van ingebouwde app dat lijkt p die van Samsung Dex ?
Hoorde ook dat er in 15 iets van ingebouwde app dat lijkt p die van Samsung Dex ?
Ja en nee. Ik heb een 9 Pro XL. Als ik deze met een USB-C naar HDMI kabel aansluit aan een scherm, kan ik enkel het scherm spiegelen. Er is 0 extra functionaliteit.Albert020 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:41:
Werkt nu met Android 15 via mini usb naar HDMI streaming naar gewone TV ?
Muis en toetsenbord worden ondersteunt als je een USB C monitor met USB hub gebruikt.
Ahh, ok, bedankt voor de info, weet ik even genoeg.Hijdaar95 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:45:
[...]
Ja en nee. Ik heb een 9 Pro XL. Als ik deze met een USB-C naar HDMI kabel aansluit aan een scherm, kan ik enkel het scherm spiegelen. Er is 0 extra functionaliteit.
Muis en toetsenbord worden ondersteunt als je een USB C monitor met USB hub gebruikt.
Waanzinnig traag idd.038Robijno schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:57:
Hoe ervaren jullie dit?
:strip_exif()/f/image/8ouGf4E6HBNaulPhs2tyABmU.png?f=user_large)
Is bij andere het wifi logo licht grijs na de update van vandaag?
Mobiel en wifi zijn beide verbonden, dus ik verwacht eigenlijk het donkere logo.
Als ik dat menu helemaal naar onder sleep, verspringt de kleur. Tja
[ Voor 9% gewijzigd door Hijdaar95 op 07-11-2024 18:02 ]
Zo ziet het er bij mij uit. Als ik wifi uitzet is er helemaal geen wifi-logo te zien.Hijdaar95 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:01:
[Afbeelding]
Is bij andere het wifi logo licht grijs na de update van vandaag?
Mobiel en wifi zijn beide verbonden, dus ik verwacht eigenlijk het donkere logo.
Als ik dat menu helemaal naar onder sleep, verspringt de kleur. Tja
:strip_exif()/f/image/VSuoMzX7mcKMj2zK54eT8VW5.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door KlaasjeNL op 07-11-2024 18:12 ]
Een keer naar vliegtuig modus en terug wisselen heeft het opgelost. :-)
Er is een update beschikbaar voor Android 15
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Bedoel je die van 5 november? Een nieuwere heb ik niet.appie35 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:35:
Dat klopt, die is woensdag vrijgegeven en heeft buildnummer: AP3A.241105.008appie35 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:35:
nvm...
[ Voor 95% gewijzigd door Sjors81 op 08-11-2024 14:56 ]
Ik gebruik de telefoon nu sinds eind augustus en een aantal zaken die mij opvallen ten opzichte van de P7P die ik hiervoor had.
De P9P XL is softwarematig zoveel stabieler dan de P7P het eerste jaar. Ik had bij de P7P het gevoel nog een bèta toestel in mijn handen te hebben met regelmatig een gekke crash van een app of Android. Op de P9P XL bijna niks van dit. Een hele enkele keer dat de telefoon even nergens op reageert. Even scherm uit en aan en het is weer opgelost.
Daarnaast zit ik vrij veel in de auto voor werk. Mijn experiment om de telefoon niet meer in de nacht op te laden gaat vrij goed. Af en toe laad ik hem tijdens het avondeten bij als ik op een dag wat minder in de auto heb gezeten. Hij gaat daardoor bijna nooit meer naar de 100%. Dit om zuinig te zijn op mijn accu en de telefoon. Ik wil er graag meer dan 2 jaar mee gaan doen. Ik heb in ieder geval geen stress omdat mijn telefoon bijna/opeens plotseling leeg is.
De P9P XL is softwarematig zoveel stabieler dan de P7P het eerste jaar. Ik had bij de P7P het gevoel nog een bèta toestel in mijn handen te hebben met regelmatig een gekke crash van een app of Android. Op de P9P XL bijna niks van dit. Een hele enkele keer dat de telefoon even nergens op reageert. Even scherm uit en aan en het is weer opgelost.
Daarnaast zit ik vrij veel in de auto voor werk. Mijn experiment om de telefoon niet meer in de nacht op te laden gaat vrij goed. Af en toe laad ik hem tijdens het avondeten bij als ik op een dag wat minder in de auto heb gezeten. Hij gaat daardoor bijna nooit meer naar de 100%. Dit om zuinig te zijn op mijn accu en de telefoon. Ik wil er graag meer dan 2 jaar mee gaan doen. Ik heb in ieder geval geen stress omdat mijn telefoon bijna/opeens plotseling leeg is.
Weet niet of dit nog relevant is? App met muziek verwijderen, telefoon herstarten, app opnieuw installeren en je muziek opnieuw downloaden. Ik had iets soortgelijks bij mijn P7P en YouTube Music. En soms kwam dit euvel terug. Op de P9P XL nog niet ervaren overigens.mtthw schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:29:
Ik heb een aantal weken de Pixel 9 in gebruik. Superfijn toestel! Er is echter één probleem met de bluetooth als hij verbonden is met mijn auto.
Het probleem is dat er haperingen zitten in de media die wordt afgespeeld vanuit Spotify. Regelmatig speelt de media dan wat sneller om de achterstand 'in te halen' en soms zit er een hele korte onderbreking in. Bijzonder storend.
Het gaat om een Mazda 5 uit 2011 met de standaard radio. Uiteraard zal de bluetooth technologie redelijk antiek zijn en een deel van het probleem daar zitten, maar met mijn oude telefoon (Samsung Galaxy S21 FE) een de telefoon van mijn vriendin (Xiaomi Poco X3 Pro en nu een Oneplus Nord 4) werkt het wel zonder problemen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd (opnieuw pairen, spelen met het type audioapparaat vanuit de Pixel, zonder resultaat.
Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen en/of heeft iemand een idee of dit probleem op een andere manier op te lossen is?
[ Voor 26% gewijzigd door jules op 10-11-2024 08:28 ]
Ik was laatst op het Circus Theater en had nergens last van? 😉Wes1987 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:42:
[...]
ja, ik was afgelopen week met mijn gezin naar het theater. Was redelijk donker. De foto's zijn echt heel slecht, met name zeer onscherp(P9P). Geldt voor de selfiecam en de camera's op de achterkant. Ik schrok en baalde er van. Er zit maar 1 bruikbare foto bij.
Ook waren de artiesten op het podium overbelicht. Ik heb dit nog nooit eerder gehad met een pixel.
Hopelijk komt er snel een fix.
Mijn vriendin heeft een 8A en haar foto's zijn prima.
Hier een voorbeeld van een foto van mijn P9P:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/q8Dh7RB0OV1ibKEH1XRj04EF.jpg?f=fotoalbum_large)
Het kan aan veel zaken liggen. Heb laatst ook de maan proberen te fotograferen. Was ook veelal overbelicht, maar soms pakte hij hem wel weer goed. Heb er nog geen vinger op weten te leggen.
[ Voor 10% gewijzigd door jules op 10-11-2024 08:09 ]
Hoi, hier nog veel mensen last van het niet draadloos kunnen laden? Ik na de 5 november update nog steeds niet, dus denk dat ik mijn telefoon (Pixel 9 Pro, dus niet de XL versie) toch maar ter reparatie / omruiling ga aanbieden ...
Iemand hier die met succes een omruiling heeft gedaan bij Google? Op hoe lang moet ik rekenen?
Iemand hier die met succes een omruiling heeft gedaan bij Google? Op hoe lang moet ik rekenen?
Ik heb twee keer een Pixel 8 opgestuurd waar soms een roze streep verscheen op het scherm. De eerste keer kreeg ik hem na een week terug, maar zonder reparatie (ze konden het probleem niet reproduceren) en de tweede keer kreeg ik een refurbished toestel terug na twee weken. Het reparatiecentrum is in Polen.Troxel schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:10:
Heeft er iemand anders ook last van het lastig laden van apps op de Pixel 9? Ik heb sinds een tijdje dat sommige apps heel moeilijk laden als ik op wifi zit. Router/wifi al gereset, maar blijf het probleem houden. Merk echt significant verschil met wanneer ik gewoon op mijn mobiele provider zit. Is dit een bekend iets?
Ja, gedeeltelijk. Sinds de 5 november update start en stopt het laden en dat herhaalt zich dan. Zelfs nadat 100% bereikt is. Ik gebruik nu maar een andere telefoonhouder....Troxel schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:10:
Hoi, hier nog veel mensen last van het niet draadloos kunnen laden? Ik na de 5 november update nog steeds niet, dus denk dat ik mijn telefoon (Pixel 9 Pro, dus niet de XL versie) toch maar ter reparatie / omruiling ga aanbieden ...
Ook werkt picture in picture niet meer zoals het hoort. Vooral met YouTube. Soms komt het kleine venster als je van app wisselt, soms niet, soms pauzeert de video van zelf.
Verder werkt Waze op de achtergrond niet meer. De app wordt gepauzeerd. Leuk als je als bijrijder in WhatsApp praat en de bestuurder de afrit mist. Te aggressive energie besparing?
De wifi problemen zijn ook terug, heel duidelijk te merken als je Steam Link gebruikt. Dat zou kunnen verklaren waarom de apps van @Sparxy86 langzaam starten.
Thnx, je bedoelt andere houder zonder draadloos opladen?Hijdaar95 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 06:57:
[...]
Ja, gedeeltelijk. Sinds de 5 november update start en stopt het laden en dat herhaalt zich dan. Zelfs nadat 100% bereikt is. Ik gebruik nu maar een andere telefoonhouder....
Ook werkt picture in picture niet meer zoals het hoort. Vooral met YouTube. Soms komt het kleine venster als je van app wisselt, soms niet, soms pauzeert de video van zelf.
Verder werkt Waze op de achtergrond niet meer. De app wordt gepauzeerd. Leuk als je als bijrijder in WhatsApp praat en de bestuurder de afrit mist. Te aggressive energie besparing?
De wifi problemen zijn ook terug, heel duidelijk te merken als je Steam Link gebruikt. Dat zou kunnen verklaren waarom de apps van @Sparxy86 langzaam starten.
Ik overweeg toch eens in te gaan ruilen, ik heb 3 draadloze laders en allemaal geen functie.
Benieuwd of er nog meer mensen problemen hebben (of juist helemaal niet)?
Ik ben sinds afgelopen vrijdag de blije eigenaar van een P9PXL en ervaar niets dan verbetering, komend van een OnePlus 7T Pro.
Lang getwijfeld wat een juiste vervanger zou moeten zijn, Pixel7, Pixel8, Xiaomi, OnePlus???
Uiteindelijk toch gekozen voor de Pixel 9 en nog geen seconde spijt! Wat een fijn toestel.
Ben echt nog niets tegen gekomen waar ik minder blij van wordt, alles is top.
Qua batterij heb ik nog weinig inzicht, maar ik heb over de dag heen genoeg momenten dat ik 'm 30-45 minuten kan laden en anders 's avonds voor het slapen gaan. Tot nu to nog niet onder de 40% geweest, maar zal 'm binnen kort 's wat langer van de lader houden.
Qua draadloos laden geen ervaring, heb geen draadloze lader tot m'n beschikking.
Lang getwijfeld wat een juiste vervanger zou moeten zijn, Pixel7, Pixel8, Xiaomi, OnePlus???
Uiteindelijk toch gekozen voor de Pixel 9 en nog geen seconde spijt! Wat een fijn toestel.
Ben echt nog niets tegen gekomen waar ik minder blij van wordt, alles is top.
Qua batterij heb ik nog weinig inzicht, maar ik heb over de dag heen genoeg momenten dat ik 'm 30-45 minuten kan laden en anders 's avonds voor het slapen gaan. Tot nu to nog niet onder de 40% geweest, maar zal 'm binnen kort 's wat langer van de lader houden.
Qua draadloos laden geen ervaring, heb geen draadloze lader tot m'n beschikking.
Ja, een reguliere klem houder. Mijn andere houder was een magsafe model met draadloos laden. Ik heb een hoesje met zo'n "magsafe" ring er in. Dit werkte perfect met de firmware van voor 5 November. Nu niet meer.Troxel schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:24:
[...]
Thnx, je bedoelt andere houder zonder draadloos opladen?
Ik overweeg toch eens in te gaan ruilen, ik heb 3 draadloze laders en allemaal geen functie.
Succes met omruilen.
Mijn pixel 9 pro xl van Vodafone had spontane reboots, hij is 1 x naar Google opgestuurd, 2 x naar dynafix, 30 chatgesprekken, 5 telefoontjes, 14 emails, uiteindelijk een 'coulanceregeling' gekregen, wie verzint die term voor garantie geval.
Nadat er toen eerst nog een eens 8 pro werd gestuurd als vervanging uiteindelijk na 3 maanden een nieuwe gekregen.
Ik hoop dat het bij jou soepeler gaat.
Mijn pixel 9 pro xl van Vodafone had spontane reboots, hij is 1 x naar Google opgestuurd, 2 x naar dynafix, 30 chatgesprekken, 5 telefoontjes, 14 emails, uiteindelijk een 'coulanceregeling' gekregen, wie verzint die term voor garantie geval.
Nadat er toen eerst nog een eens 8 pro werd gestuurd als vervanging uiteindelijk na 3 maanden een nieuwe gekregen.
Blijf het toch bijzonder vinden dat garantie op smartphones altijd zo moeizaam verloopt.rnldhfmmm schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:58:
Succes met omruilen.
Andere hardware/elektronica/witgoed, gaat vaak minder zonder slag of stoot.
Klopt, aan het eind van het proces had ik een werknemer die zei: u bent zeker al heel lang bezig want ik zie dat u een coulance regeling heeft en dat is bijna onmogelijk.
Jouw foto ziet er idd wel goed belicht uit. Toch zie ik op jouw foto wat bij de foto's uit mijn P9P (vooral groothoek en tele) ook wel opvalt: Ze missen 'crispyness'. Het ziet er allemaal wat onscherp uit, maakt ook niet uit of ik foto's nou 's nachts maak met de losse hand (dan verwacht je dat), of overdat met dus korte sluitertijd.jules schreef op zondag 10 november 2024 @ 08:08:
[...]
Ik was laatst op het Circus Theater en had nergens last van? 😉
[Afbeelding]
Het kan aan veel zaken liggen. Heb laatst ook de maan proberen te fotograferen. Was ook veelal overbelicht, maar soms pakte hij hem wel weer goed. Heb er nog geen vinger op weten te leggen.
Hier werkt, ook na de 5 November update draadloos laden op mijn P9P nog gewoon. Zowel op een "mobilize" magsafe lader waar magsafe hoesje op klikt, maar ook op Xtorm en Samsung laadpads (wel langzamer, maar dat ligt aan de lader en was voor 5 nov ook).Hijdaar95 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:45:
[...]
Ja, een reguliere klem houder. Mijn andere houder was een magsafe model met draadloos laden. Ik heb een hoesje met zo'n "magsafe" ring er in. Dit werkte perfect met de firmware van voor 5 November. Nu niet meer.
Ook in de auto, in een Hoco lader (niet magsafe, wel eentje die zichzelf automatisch aligned met de inductiespoel in de telefoon) gaat het draadloos laden nog goed.
[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 12-11-2024 11:24 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Draadloos laden via OnePlus stand, AliExpress stand en in mijn ID.3 gaat allemaal goed.Troxel schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:24:
[...]
Thnx, je bedoelt andere houder zonder draadloos opladen?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Thnxx allemaal, ja dan lijkt het euvel van draadloos laden toch (ook) hardware specifiek, maar heel erg random.
Ik ga maar eens omruilen, maar ga volgende week eens met Google in gesprek.
[ Voor 16% gewijzigd door Troxel op 12-11-2024 12:48 ]
Ook ik lijk dit probleem te hebben. Vooral het laden van filmpjes en afbeeldingen gaat bij sommige apps erg moeizaam ondanks het goede wifi signaal. Overschakelen naar het mobiele netwerk lost dit op.Sparxy86 schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:49:
Heeft er iemand anders ook last van het lastig laden van apps op de Pixel 9? Ik heb sinds een tijdje dat sommige apps heel moeilijk laden als ik op wifi zit. Router/wifi al gereset, maar blijf het probleem houden. Merk echt significant verschil met wanneer ik gewoon op mijn mobiele provider zit. Is dit een bekend iets?
Tot nu toe heb ik er eigenlijk nooit rekening mee gehouden dat dit te maken zou kunnen hebben met de Pixel 9..
Sinds de 7 november update lukt het me precies niet meer om Whatsapp te backuppen via Google Drive. Hij blijft telkens op 99% steken en bij troubleshooting heb ik volgens mij alle opties geprobeerd. Is dit bij nog iemand herkenbaar en/of heeft iemand een oplossing? Ik heb nog 1,5TB vrij in Drive, heb de app al meerdere keren geforceerd gesloten, ..
Even wat op en neer gemaild met Google. Bijzonder antwoord: het advies niet op te sturen maar wachten op software update, gezien het geen hardware issue betreft. Nou ik mag het hopen!Troxel schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:50:
Thnxx allemaal, ja dan lijkt het euvel van draadloos laden toch (ook) hardware specifiek, maar heel erg random.
Sinds 2 dagen doet mijn telefoon echt soort van om t half uur zichzelf opnieuw opstarten.
Heb de 2 apps die ik deze week heb geïnstalleerd r af gehaald om te kijken of dat helpt, maar Nee
Daarna in veilige modus opgestart om te kijken of t probleem dan weg is, maar Nee.
Nou staat me iets bij dat r van de week iemand was die dat ook had, en dat Google zei dat dat met een update verholpen zou worden, maar dat weet ik niet zeker.....🤔
Nou kan ik uiteraard een Factory reset uitvoeren, maar heb geen idee of dat dan gaat helpen.
Iemand hier nog tips of tricks die ik zou kunnen proberen voordat ik m uiteindelijk toch een Factory reset moet gaan geven ?
Alvast bedankt voor de eventuele hulp !
Heb de 2 apps die ik deze week heb geïnstalleerd r af gehaald om te kijken of dat helpt, maar Nee
Daarna in veilige modus opgestart om te kijken of t probleem dan weg is, maar Nee.
Nou staat me iets bij dat r van de week iemand was die dat ook had, en dat Google zei dat dat met een update verholpen zou worden, maar dat weet ik niet zeker.....🤔
Nou kan ik uiteraard een Factory reset uitvoeren, maar heb geen idee of dat dan gaat helpen.
Iemand hier nog tips of tricks die ik zou kunnen proberen voordat ik m uiteindelijk toch een Factory reset moet gaan geven ?
Alvast bedankt voor de eventuele hulp !
XPeng G6 + Ratio Solar
Ik ben bang dat ik slecht nieuws voor je heb
Ik had hetzelfde vanaf dag 1, spontane reboots, soms 3 x per dag soms 3 x per uur.
Opgestuurd naar Google, konden niks vinden.
Opgestuurd naar dynafix (2x) 1e keer werd het wel geconstateerd maar 'opgelost' met een software update, niet dus, 2e keer werd het probleem niet aangetroffen.
Spontane reboots is voor reparatiecenters blijkbaar heel lastig vast te stellen.
En als iets niet vast te stellen is.... Probeer dan maar een ander toestel te krijgen.
Dit is mij pas na 2,5 maand chatten, mailen en bellen uiteindelijk gelukt met een 'coulanceregeling' zoals ze dat noemen ipv gewoon garantie.
Als je de telefoon op fabrieks instellingen zet, niks instaleert en de telefoon als je gaat slapen in safe mode set en hij smorgens toch opnieuw is opgestart is het zeker geen software fout.
Dan nog degene waar je hem gekocht hebt overtuigen.
Ik hoop dat het bij jou sneller gaat.
Ik hoop dat het jou ja sneller gaat.
Ik had hetzelfde vanaf dag 1, spontane reboots, soms 3 x per dag soms 3 x per uur.
Opgestuurd naar Google, konden niks vinden.
Opgestuurd naar dynafix (2x) 1e keer werd het wel geconstateerd maar 'opgelost' met een software update, niet dus, 2e keer werd het probleem niet aangetroffen.
Spontane reboots is voor reparatiecenters blijkbaar heel lastig vast te stellen.
En als iets niet vast te stellen is.... Probeer dan maar een ander toestel te krijgen.
Dit is mij pas na 2,5 maand chatten, mailen en bellen uiteindelijk gelukt met een 'coulanceregeling' zoals ze dat noemen ipv gewoon garantie.
Als je de telefoon op fabrieks instellingen zet, niks instaleert en de telefoon als je gaat slapen in safe mode set en hij smorgens toch opnieuw is opgestart is het zeker geen software fout.
Dan nog degene waar je hem gekocht hebt overtuigen.
Ik hoop dat het bij jou sneller gaat.
Ik hoop dat het jou ja sneller gaat.
Ben t nu ff precies aan t volgen, maar t is echt op de klok af elk uur, 1900, 2000, 2100 uur.....
Is r ergens een instelling waarin je dat zou kunnen instellen en ik dit per ongeluk (kan t me niet voorstellen maar ja) heb aangezet ?
Heb de Fold nu 2 maanden maar heb dit echt nog nooit gehad, en nu dan sinds 2 dagen dit.....😢🤔
Is r ergens een instelling waarin je dat zou kunnen instellen en ik dit per ongeluk (kan t me niet voorstellen maar ja) heb aangezet ?
Heb de Fold nu 2 maanden maar heb dit echt nog nooit gehad, en nu dan sinds 2 dagen dit.....😢🤔
[ Voor 18% gewijzigd door robotjoek op 16-11-2024 21:15 ]
XPeng G6 + Ratio Solar
Het valt me op dat bij de “hey google” prompt, hij bij bijna elk commando vraagt om mijn telefoon te unlocken. Bij zowel Gemini als Google assistent staat beide de optie “te gebruiken bij vergrendel scherm” aan. Nog mensen met dit euvel? De reden om mijn scherm te unlocken als ik mijn verlichting wil bedienen ontgaat me volledig..
Dat geeft in ieder geval aan dat het zeer waarschijnlijk een software probleem is en inderdaad met een update gefixed kan worden. Er zijn wel instellingen voor geplande herstarts maar die kunnen volgens mij niet op ieder uur gezet worden, en zijn zo ver ik weet ook niet beschikbaar voor Pixel OS. Zijn de apps die je recent geinstalleerd had gemaakt om het OS aan te passen?robotjoek schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:13:
Ben t nu ff precies aan t volgen, maar t is echt op de klok af elk uur, 1900, 2000, 2100 uur.....
Even een kleine ervaring deling met betrekking tot batterij.
Ik ben best tevreden.
Zaterdag vroeg geladen tot 90 % en 2 dagen geklust en verhuisd en weinig gebruik. Nu nog 33 % over!
Daar ben ik best content mee. Uiteraard gaat het rapper als je 'm meer actief gebruikt, maar toch.
Ik ben best tevreden.
Zaterdag vroeg geladen tot 90 % en 2 dagen geklust en verhuisd en weinig gebruik. Nu nog 33 % over!
Daar ben ik best content mee. Uiteraard gaat het rapper als je 'm meer actief gebruikt, maar toch.
Nee zeker niet, waren de Greenchoice en de Beren app, maar verwijderd omdat ik dat wilde uitsluiten....RepareerDroid schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:08:
[...]
Dat geeft in ieder geval aan dat het zeer waarschijnlijk een software probleem is en inderdaad met een update gefixed kan worden. Er zijn wel instellingen voor geplande herstarts maar die kunnen volgens mij niet op ieder uur gezet worden, en zijn zo ver ik weet ook niet beschikbaar voor Pixel OS. Zijn de apps die je recent geinstalleerd had gemaakt om het OS aan te passen?
XPeng G6 + Ratio Solar
Ik lees in dit topic wat ervaringen van mensen die (sinds de Android 15 update / 7 november update?) connectiviteitsproblemen ervaren, vooral voor wat betreft Wifi.
Nou is me op zich nog niet echt (storend) iets opgevallen aan de werking van apps via Wifi. In de meeste apps die ik gebruik ( Home Asisstant Companion, Youtube, NPO apps / NLZiet, Facebook) werkt alles gewoon wel soepel.
Maar ik merk wel iets irritants, wat ik in ieder geval op Samsung nooit heb gehad, maar volgens mij ook niet met m'n P9P op Android 14:
Als ik naar een radiostation van de NPO aan het luisteren via de "NPO Luister" app of een individuele station app, en ik 'wissel van netwerk' (dus bv. van Wifi naar mobiel, of mobiel naar Wifi), dan is er een 'harde' cut in de netwerkverbinding en pauseert de app het afspelen van de stream. Als ik dan meteen weer op play druk vanuit het lock screen, gaat het ook gewoon meteen weer verder.
Maar nog irritanter (viel me vanochtend op toen ik even met m'n headset en telefoon naar m'n werkplek op zolder liep): Ook als ik van Wifi AP roam, dan gebeurt het dus. Terwijl dit meestal 'seamless' of in kwestie van miliseconden gaat (als ik bv. met de laptop naar beneden loop met een Zoom call of een ping, dan valt er nooit iets weg ).
Nou is me op zich nog niet echt (storend) iets opgevallen aan de werking van apps via Wifi. In de meeste apps die ik gebruik ( Home Asisstant Companion, Youtube, NPO apps / NLZiet, Facebook) werkt alles gewoon wel soepel.
Maar ik merk wel iets irritants, wat ik in ieder geval op Samsung nooit heb gehad, maar volgens mij ook niet met m'n P9P op Android 14:
Als ik naar een radiostation van de NPO aan het luisteren via de "NPO Luister" app of een individuele station app, en ik 'wissel van netwerk' (dus bv. van Wifi naar mobiel, of mobiel naar Wifi), dan is er een 'harde' cut in de netwerkverbinding en pauseert de app het afspelen van de stream. Als ik dan meteen weer op play druk vanuit het lock screen, gaat het ook gewoon meteen weer verder.
Maar nog irritanter (viel me vanochtend op toen ik even met m'n headset en telefoon naar m'n werkplek op zolder liep): Ook als ik van Wifi AP roam, dan gebeurt het dus. Terwijl dit meestal 'seamless' of in kwestie van miliseconden gaat (als ik bv. met de laptop naar beneden loop met een Zoom call of een ping, dan valt er nooit iets weg ).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Ik heb mijn P9P nu sinds 18 september en er zitten nu al krassen die ik absoluut niet kan verklaren op het glas van mijn camera visor.
Gelukkig net op het randje van de lenzen, maar ik vind dit wel opvallend.
Ik ben gewoon zuinig met mijn spullen en kan deze krassen ook niet verklaren.
Ik heb dit bij mij p7p niet gehad, wel krasjes op de visor, die krast heel makkelijk maar niet op het glas.
Ik baal hier wel flink van, zeker na zo'n korte tijd
Ik heb dit bij mij p7p niet gehad, wel krasjes op de visor, die krast heel makkelijk maar niet op het glas.
Waarom er geen screenprotector op geplakt dan?Wes1987 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:22:
Ik heb mijn P9P nu sinds 18 september en er zitten nu al krassen die ik absoluut niet kan verklaren op het glas van mijn camera visor.
Arriving Somewhere but not here....
Tja... Nooit nodig gehad bij mijn vorige pixels...Joop_Klepzeiker schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:35:
[...]
Waarom er geen screenprotector op geplakt dan?
Nu voor de zekerheid maar alsnog besteld om erger te voorkomen
Sinds 7 november werken bij mij alle verbindingen trager of soms niet. Het is soms om te huilen hoe traag het browsen gaat, ik denk er sterk aan om terug te switchen naar Samsung als dit niet aangepakt is in December.eymey schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:43:
Ik lees in dit topic wat ervaringen van mensen die (sinds de Android 15 update / 7 november update?) connectiviteitsproblemen ervaren, vooral voor wat betreft Wifi.
@Cloclo100 daar heb ik dan gelukkig weer geen last van. Zou het ook super irritant vinden als het wel zo was.
Naar Samsung zou ik trouwens niet meer terug gaan... dan koop ik liever toch maar een Sony Xperia
Wifi wordt hier overigens verzorgd door 2 Unifi U6 Pro accesspoints van Ubiquiti
Naar Samsung zou ik trouwens niet meer terug gaan... dan koop ik liever toch maar een Sony Xperia
Wifi wordt hier overigens verzorgd door 2 Unifi U6 Pro accesspoints van Ubiquiti
Ik heb s23u en s24u gehad, ik mis toch bepaalde tweaking opties die nu eerder gelimiteerd zijn. Maar de basis is een vlekkeloze verbinding en dat is nu even weg voor mij. Hopelijk snel beterschap!eymey schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:10:
@Cloclo100 daar heb ik dan gelukkig weer geen last van. Zou het ook super irritant vinden als het wel zo was.
Naar Samsung zou ik trouwens niet meer terug gaan... dan koop ik liever toch maar een Sony Xperia![]()
Ik heb nergens last van, voor de wifi hier Unifi in gebruikCloclo100 schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:58:
[...]
Sinds 7 november werken bij mij alle verbindingen trager of soms niet. Het is soms om te huilen hoe traag het browsen gaat, ik denk er sterk aan om terug te switchen naar Samsung als dit niet aangepakt is in December.
/f/image/6X0K8GlgG6QZuec3iYuIu3ph.png?f=fotoalbum_large)
GerkeP
Bij mijn vriendin is een screenprotector een absolute must, omdat ze haar Pixel 7A (of iedere andere telefoon) altijd in een handtas of rugtas draagt in hetzelfde vak als sleutels. Een Tempered Glass van Spigen heeft aan de randen al binnen 1 maand 'chipjes' eruit.Joop_Klepzeiker schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:35:
[...]
Waarom er geen screenprotector op geplakt dan?
Ja, de UI van Samsung zelf had wel voordelen. Net wat meer gepolijst, 'strakker' en wat meer instellingsopties. Jammer genoeg werd ik helemaal gek van de traagheid van de S21FE, de belabberde accuduur, haperende camera en alle 'samsung eigen' app en account bloatware.Cloclo100 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:17:
[...]
Ik heb s23u en s24u gehad, ik mis toch bepaalde tweaking opties die nu eerder gelimiteerd zijn. Maar de basis is een vlekkeloze verbinding en dat is nu even weg voor mij. Hopelijk snel beterschap!
Hier vergelijkbaar:GerkeP schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:03:
[...]
Ik heb nergens last van, voor de wifi hier Unifi in gebruik
[Afbeelding]
/f/image/98rgJGKtoxMeRh0PVXd3BAm6.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 18-11-2024 22:03 ]
Hier ook geen problemen met de snelheid en verder ook geen schade aan het glas (Ik heb de phone sinds release). Screen protectors gebruik ik persoonlijk nooit.
Hier grappig genoeg ook Ubiquiti, maar op m’n werk met Ruckus ook totaal geen problemen.
Hier grappig genoeg ook Ubiquiti, maar op m’n werk met Ruckus ook totaal geen problemen.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Hier op mijn Pro 9 XL juist wel problemen met de wifi. Er zijn enorme ping pieken tot wel 500ms (ja, halve seconde).
Ik heb Odido glas thuis, 1Gb/s. Via andere computers en telefoons is de verbinding precies wat je mag verwachten. Via ethernet enkele ms ping en bijna de hele Gb/s up en down. Voor apparaten via wifi komt er typisch 20ms bij.
Behalve de Pixel van mij.
Alle tips van het internet al geprobeerd. Reset van de wifi verbindingen enzovoorts. Google maar op Pixel 9 wifi issues. Het is nogal wat.
Ik heb Odido glas thuis, 1Gb/s. Via andere computers en telefoons is de verbinding precies wat je mag verwachten. Via ethernet enkele ms ping en bijna de hele Gb/s up en down. Voor apparaten via wifi komt er typisch 20ms bij.
Behalve de Pixel van mij.
Alle tips van het internet al geprobeerd. Reset van de wifi verbindingen enzovoorts. Google maar op Pixel 9 wifi issues. Het is nogal wat.
[ Voor 15% gewijzigd door Hijdaar95 op 19-11-2024 09:19 ]
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen die bijvoorbeeld zijn overgestapt van een andere Android naar de Pixel. Ikzelf ben niet heel positief. Veel features werken niet of konden mijn Samsung ook al. Batterijduur matig. Scherm blijft regelmatig hangen. Enige wat er echt uit springt is de camera die echt beter is dan de S24. Als de camera van de S25 van gelijk niveau is als de Pixel Pro dan neem ik afscheid van de Pixel.
Ik ben geswitcht van de S24U naar Pixel 9 Pro XL. Ben er erg blij mee. Afgeronde hoeken vind ik een stuk mooier, maar vooral de Pixel software en animaties staan mij erg aan. Met oudere Pixels had je de bekende problemen (hitte, slechte accuduur) maar dat ervaar ik hier niet. Camera kleuren ben ik niet enorm weg van, soms best wel flets, maar hopelijk verbetert dat nog met een update.NeWSJuNK schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:00:
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen die bijvoorbeeld zijn overgestapt van een andere Android naar de Pixel. Ikzelf ben niet heel positief. Veel features werken niet of konden mijn Samsung ook al. Batterijduur matig. Scherm blijft regelmatig hangen. Enige wat er echt uit springt is de camera die echt beter is dan de S24. Als de camera van de S25 van gelijk niveau is als de Pixel Pro dan neem ik afscheid van de Pixel.
Ik ben erg enthousiast over mijn overstap van een Poco F3 naar de P9P. Ik draaide al een custom rom pixelos op de F3, maar op de Pixel werken alle features daadwerkelijk goed.NeWSJuNK schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:00:
Camera is beter, maar ik krijg niet dezelfde scherpte of kwaliteit uit de pixel als die ik in alle reviews tegenkwam. Die zijn allemaal haarscherp, en bij mij vooral gezichten vaak niet scherp. Ik vermoed dat dat aan mijn fotoskills ligt.
Ik vind de P9P een zorgeloze ervaring bieden. Voorheen altijd aan het kloten geweest alles aan de praat te houden, maar daar heb ik tegenwoordig geen zin meer in / tijd meer voor. Erg tevreden zo.
Nou ik ben ook de gelukkige eigenaar van een Google Pixel 9 pro XL. Nu had ik wel 2 puntjes waarbij ik hoop wat input van jullie bij te krijgen.
1. Als ik goed naar mijn front top speaker luister, dan is de rechter kant van de speaker een stuk luider dan de linkerkant.
2. Met alternative launchers zoals een Nova, ervaar ik wat UI/scherm problemen. Als in soms geflikker tijdens het navigeren en het swipen naar de default home screen/page werkt bijna niet (van midden onderin naar boven swipen)
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, vooral naar punt 1.
1. Als ik goed naar mijn front top speaker luister, dan is de rechter kant van de speaker een stuk luider dan de linkerkant.
2. Met alternative launchers zoals een Nova, ervaar ik wat UI/scherm problemen. Als in soms geflikker tijdens het navigeren en het swipen naar de default home screen/page werkt bijna niet (van midden onderin naar boven swipen)
Punt 1 hoor ik inderdaad ook, dus zal by design zijn.newj1 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:06:
Nou ik ben ook de gelukkige eigenaar van een Google Pixel 9 pro XL. Nu had ik wel 2 puntjes waarbij ik hoop wat input van jullie bij te krijgen.
Punt 2 is helaas bekend bij de Pixel, werkt niet zo lekker met 3rd party launchers, AndroidPolice heeft hier toevallig recent een artikel aan gewijd: https://www.androidpolice...use-third-party-launcher/ . In de comments wel veel mensen die geen problemen ervaren, dus het lijkt niet bij iedereen problemen te geven.
[ Voor 5% gewijzigd door Gerjannn op 20-11-2024 10:47 ]
Punt 2: Ervaar ik ook, vooral bij het teruggaan naar het homescreen dat er regelmatig wat oude screens snel flikkeren voordat het uiteindelijke homescreen wordt getoond. Storend, ja. Maar hij blijft er (tot nu) nog niet op hangen.newj1 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:06:
Dankjewel voor jullie reacties!
Fijn om te weten dat ik niet gek ben en dat het geluid uit de rechter kant, van de top speaker, gewoon wat luider is.
Nova vind ik echt een fijne Launcher. Gebruikte deze ook op mijn Oneplus, maar op de Pixel met Android 15 heb ik dus los van de ui glitches en flickering ook een ander probleem. Namelijk dat ik bijna niet naar de homepage terug kan keren via het swipen van het balkje (zie screenshot) naar boven. Met de originele Pixel launcher gaat dit zo er problemen.
Toestel is al gereset en alles, maar dit issue blijft.
Ervaren jullie dit ook en hebben jullie hiervoor nog tips?
Fijn om te weten dat ik niet gek ben en dat het geluid uit de rechter kant, van de top speaker, gewoon wat luider is.
Nova vind ik echt een fijne Launcher. Gebruikte deze ook op mijn Oneplus, maar op de Pixel met Android 15 heb ik dus los van de ui glitches en flickering ook een ander probleem. Namelijk dat ik bijna niet naar de homepage terug kan keren via het swipen van het balkje (zie screenshot) naar boven. Met de originele Pixel launcher gaat dit zo er problemen.
Toestel is al gereset en alles, maar dit issue blijft.
Ervaren jullie dit ook en hebben jullie hiervoor nog tips?
/f/image/x0rTvPjnKcEeecSS0h1vdmE6.png?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik Smart Launcher en ervaar geen glitches.
Met Nova hier gelukkig ook geen glitches. Terug naar home werkt ook prima, zelfs na verwijderen van de pill.
Gemini live is nu live in Nederland, en t werkt echt super goed, meerdere stemmen om uit te kiezen......
XPeng G6 + Ratio Solar
Ik heb het hier een paar weken terug al eens gevraagd, maar ik vind nergens een oplossing (ook niet op Google). Ik slaag er niet in om Gemini / assistent op het vergrendel scherm te laten werken. Simpele commando’s als “doe de lichten uit” vereisen dat ik mijn telefoon eerst ontgrendel(wat natuurlijk haaks staat tov de dienstverlening die je verwacht). Ik heb alle juiste opties getoggled. Iemand de gouden tip?
/f/image/KYRwZqCZKnuYbfsk6WDiMJG0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KYRwZqCZKnuYbfsk6WDiMJG0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jYOMiR621karzi7RTEgiBq1u.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Cloclo100 op 21-11-2024 20:59 ]
Hier t zelfde probleem, krijg m'n lampen in de slaapkamer niet uit zonder de telefoon (Pixel 9 Pro Fold) te unlocken.....dus ben ook benieuwd naar de oplossing, als ie r al is.....🤔Cloclo100 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:59:
Ik heb het hier een paar weken terug al eens gevraagd, maar ik vind nergens een oplossing (ook niet op Google). Ik slaag er niet in om Gemini / assistent op het vergrendel scherm te laten werken. Simpele commando’s als “doe de lichten uit” vereisen dat ik mijn telefoon eerst ontgrendel(wat natuurlijk haaks staat tov de dienstverlening die je verwacht). Ik heb alle juiste opties getoggled. Iemand de gouden tip?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door robotjoek op 21-11-2024 21:18 ]
XPeng G6 + Ratio Solar
Dank voor je reactie.Brad Pitt schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:14:
Met Nova hier gelukkig ook geen glitches. Terug naar home werkt ook prima, zelfs na verwijderen van de pill.
Wat bedoel je met de pill?
Maare, lucky you! Blijft toch raar dat het op de ene wel werkt en anders niet.
Niet die witte streep onderaan, vind dat echt vreselijk lelijk.newj1 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:47:
[...]
Wat bedoel je met de pill?
Maare, lucky you! Blijft toch raar dat het op de ene wel werkt en anders niet.
/f/image/2pRdhjGctketVXOqEp5Pkx5y.png?f=fotoalbum_large)
Heb met root / Magisk module gedaan.newj1 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:17:
Wow cool! Hoe heet dat in Nova? Ik zit nu te zoeken om het lijntje ook weg te halen 😅
Vroeger kon het ook zonder root via adb maar geen idee of dat nog steeds zo is. Eerste dat ik na aankoop meteen doe is unlocken/root. Het ziet er anders echt niet uit, imho.
Lockscreen? Die streep zie je in elke app
Hoe goed is de Pixel 9 Pro XL met 1 hand te bedienen?
Ik ben een samsung s22 gewend, en vind het prettig dat hij zo klein is (past makkelijk in broekzak, en makkelijk met 1 hand te bedienen). Nu moet ik een nieuwe mobiel uitzoeken en is mijn keuze gevallen op de s24 of de P9(P). Echter ivm black friday is de P9P XL nu zeer goedkoop te koop (550-570 euro) en klinkt dat eigenlijk ook wel als een goede optie. De P9P zou mijn voorkeur hebben, maar die is veel duurder (minimaal 770 euro).
Ik kan dus kiezen tussen het volgende (allemaal 256gb):
- S24 (410 euro)
- Pixel 9 (450 euro)
- Pixel 9 pro (770 euro)
- Pixel 9 pro XL (550 euro of 575 voor 512gb)
Maar ik maak me dus een beetje zorgen over het formaat van de XL variant, helemaal omdat er ook nog een hoesje omheen moet
Ik ben een samsung s22 gewend, en vind het prettig dat hij zo klein is (past makkelijk in broekzak, en makkelijk met 1 hand te bedienen). Nu moet ik een nieuwe mobiel uitzoeken en is mijn keuze gevallen op de s24 of de P9(P). Echter ivm black friday is de P9P XL nu zeer goedkoop te koop (550-570 euro) en klinkt dat eigenlijk ook wel als een goede optie. De P9P zou mijn voorkeur hebben, maar die is veel duurder (minimaal 770 euro).
- S24 (410 euro)
- Pixel 9 (450 euro)
- Pixel 9 pro (770 euro)
Maar ik maak me dus een beetje zorgen over het formaat van de XL variant, helemaal omdat er ook nog een hoesje omheen moet
Ik heb een 9 Pro niet XL, met het officiële google hoesje, en dat kan echt net met 1 gemiddelde hand.rolandmegens schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:26:
- S24 (410 euro)
- Pixel 9 (450 euro)
- Pixel 9 pro (770 euro)
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
En een XL is net te doen met een grote hand. Maar van boven naar beneden gaan op het scherm is gewoon niet heel handig. Dat lijkt me zelfs bij de Pro niet ideaal, daarvoor wil je eigenlijk een S22 of iets nog kleiner.aegis3d schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:51:
[...]
Ik heb een 9 Pro niet XL, met het officiële google hoesje, en dat kan echt net met 1 gemiddelde hand.
Waar zie je deze prijzen trouwens, lijkt wel heel erg too good to be true?rolandmegens schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:26:
- S24 (410 euro)
- Pixel 9 (450 euro)
- Pixel 9 pro (770 euro)
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
Ik had mijn Pixel 9 pro xl 256 ook voor €600 bij Vodafone na korting + gratis upgrade van 128 naar 256 plus €200 extra inruil met een 2 jaar contract
Het moet dus goed kunnen.
Het moet dus goed kunnen.
Via belsimpel en kpn. Unlimited abbo van 25 euro per maand, en na een maand kan je die dan evt omlaag zetten naar een goedkoper abbo. Dan kom je uit op 552 euro voor 256gb of 576 euro voor 512 gb.aegis3d schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:20:
[...]
Waar zie je deze prijzen trouwens, lijkt wel heel erg too good to be true?
Maar daarom twijfel ik dus! Kan een P9 of s24 kopen voor zo'n 400-450 euro, of een P9P XL voor zo'n 550 euro. Alleen vind het wel erg prettig dat mijn huidige mobiel (s22) zo 'klein' is
Vergelijkbare functie lang geleden op mijn Sony Xperia XZ3 gebruikt. Daar werkte het aardig, maar naar mijn idee niet iets wat je regelmatig wilt gebruiken.Brad Pitt schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:00:
Deze kan ook aan, maar zelf nooit getest
[Afbeelding]
Wel erg veel korting op de P9P XL inderdaad, wellicht dat de P9P duurder is vanwege de (slechte) beschikbaarheid?rolandmegens schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:03:
[...]
Via belsimpel en kpn. Unlimited abbo van 25 euro per maand, en na een maand kan je die dan evt omlaag zetten naar een goedkoper abbo. Dan kom je uit op 552 euro voor 256gb of 576 euro voor 512 gb.
Maar daarom twijfel ik dus! Kan een P9 of s24 kopen voor zo'n 400-450 euro, of een P9P XL voor zo'n 550 euro. Alleen vind het wel erg prettig dat mijn huidige mobiel (s22) zo 'klein' is
Ik had zelf het geluk dat mijn verlengingsaanbod precies gelijk viel met de Black Friday aanbiedingen, waardoor ik uiteindelijk de P9 heb kunnen aanschaffen voor minder dan 400 i.c.m. een (veel) goedkoper abonnement (zelfs de baliemedewerker van Belsimpel was enigszins verrast toen hij zag hoeveel ik ervoor betaald had).
Was voor mijzelf opzoek naar de sweetspot van functies en prijs (wat natuurlijk kan verschillen per persoon). Qua hand zou iets groter dan de P9 kunnen, maar voor mijn gebruik vind ik de XL te groot. Enige wat ik voor mijzelf mis aan de P9P is de telephoto lens.
[ Voor 54% gewijzigd door masterjorie op 22-11-2024 16:43 ]
Een P9 minder dan 400? Het is mij nog niet gelukt om hem zo goedkoop te vinden bij belsimpel. Goedkoopste 256gb die ik kan vinden is 451 euro (odido) en 456 euro (kpn).masterjorie schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:24:
[...]
Vergelijkbare functie lang geleden op mijn Sony Xperia XZ3 gebruikt. Daar werkte het aardig, maar naar mijn idee niet iets wat je regelmatig wilt gebruiken.
[...]
Wel erg veel korting op de P9P XL inderdaad, wellicht dat de P9P duurder is vanwege de (slechte) beschikbaarheid?
Ik had zelf het geluk dat mijn verlengingsaanbod precies gelijk viel met de Black Friday aanbiedingen, waardoor ik uiteindelijk de P9 heb kunnen aanschaffen voor minder dan 400 i.c.m. een (veel) goedkoper abonnement (zelfs de baliemedewerker van Belsimpel was enigszins verrast toen hij zag hoeveel ik ervoor betaald had).
Was voor mijzelf opzoek naar de sweetspot van functies en prijs (wat natuurlijk kan verschillen per persoon). Qua hand zou iets groter dan de P9 kunnen, maar voor mijn gebruik vind ik de XL te groot. Enige wat ik voor mijzelf mis aan de P9P is de telephoto lens.
Die P9 valt dan duurder uit dan de s24, en dus ook tussen die 2 zou ik het een lastige keuze vinden.
Stiekem neig ik nu naar de P9P XL, omdat zo'n ontzettend goede aanbieding is. Is hij toch te groot, dan verkoop ik hem wel en koop ik voordat geld een kleinere (s24 / p9 / p9p)
Edit: Zijn er nog screenprotectors / camera protectors / hoesjes die jullie aanraden? Of niet echt nodig bij deze telefoons?
[ Voor 4% gewijzigd door rolandmegens op 22-11-2024 17:00 ]
Kreeg een extra vouchercode van €100 voor alle pixel 9 toestellen, dus dat is de enige reden dat ik onder de 400 euro uitkwam.rolandmegens schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:50:
[...]
Een P9 minder dan 400? Het is mij nog niet gelukt om hem zo goedkoop te vinden bij belsimpel. Goedkoopste 256gb die ik kan vinden is 451 euro (odido) en 456 euro (kpn).
Die P9 valt dan duurder uit dan de s24, en dus ook tussen die 2 zou ik het een lastige keuze vinden.
Stiekem neig ik nu naar de P9P XL, omdat zo'n ontzettend goede aanbieding is. Is hij toch te groot, dan verkoop ik hem wel en koop ik voordat geld een kleinere (s24 / p9 / p9p)
Edit: Zijn er nog screenprotectors / camera protectors / hoesjes die jullie aanraden? Of niet echt nodig bij deze telefoons?
Qua hoesjes en screenprotectors ben ik uiteindelijk voor Mous gegaan (wel voor de huidige Blackfriday prijzen, moet ze nog ontvangen dus kan er nog weinig verder over zeggen), al vond ik de case van Google zelf, Ringke Onyx en de leren cases van Belroy ook mooie opties.
Mocht je op zoek zijn naar glazen screenprotectors en ultiem gemak willen qua aanbrengen, dan zijn de Spigen EZ Fit screenprotectors aan te raden.
Wat wel werkt is routines van Google Home aanroepen die gewoon starten zonder lock screen te unlocken.robotjoek schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:15:
[...]
Hier t zelfde probleem, krijg m'n lampen in de slaapkamer niet uit zonder de telefoon (Pixel 9 Pro Fold) te unlocken.....dus ben ook benieuwd naar de oplossing, als ie r al is.....🤔
Die optie heb ik nooit erg handig gevonden. Dan gebruik ik liever Quick Cursor.Brad Pitt schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:00:
Deze kan ook aan, maar zelf nooit getest
[Afbeelding]
Routines die weten wanneer ik ga slapen?Troxel schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:12:
[...]
Wat wel werkt is routines van Google Home aanroepen die gewoon starten zonder lock screen te unlocken.
Was verrast dat ik de instelling "schermaandacht" tegenkwam. Dit is iets wat ik bij de eerste samsung apparaten tegen was gekomen maar later weer verdwenen was. Heb het sindsdien nooit meer op een toestel gezien. Of ik heb gewoon niet goed gezocht al die tijd. Vind het wel handig dat het scherm aanblijft als ik een flimpje bekijk en het scherm niet in 1 x uitgaat.
/f/image/9mGItL6wzkAaGb1DTGRf5xLG.png?f=fotoalbum_large)
Ik begin toch te neigen naar een kleinere telefoon, dus de P9, P9P of s24. Mijn voorkeur zou de P9P zijn, maar die momenteel ongeveer 2x zo duur dan een P9/s24, dus als daar geen goede aanbieding van langskomt, wordt het denk ik toch de P9 of s24. Tussen die 2 vind ik het wel nog ene lastige keuze. Neig naar de P9, maar was benieuwd of iedereen (erg) positief was over die telefoon.rolandmegens schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:03:
[...]
Via belsimpel en kpn. Unlimited abbo van 25 euro per maand, en na een maand kan je die dan evt omlaag zetten naar een goedkoper abbo. Dan kom je uit op 552 euro voor 256gb of 576 euro voor 512 gb.
Edit: zijn er naast een telecamera nog belangrijke redenen om de pro tr nemen ipv de basis variant?
[ Voor 5% gewijzigd door rolandmegens op 24-11-2024 17:25 ]
Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen