johnberg51 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:45:
[...]
Langzaam wordt het duidelijker.
Shelly 3M werkt met drie stroomtrafootjes, ik ken dat verhaal van als je een EV op 100% zonnestroom wilt opladen.
Grote probleem bij mij is dat er absoluut geen plek meer in de meterkast is, die trafootjes komen toch tussen de 3 fasen hoofdzekering en hoofdschakelaar toch? Overigens zit er bij niet eens een hoofdschakelaar in.
Mijn vraag wat is het verschil tussen Tibber pulse IR en Tibber pulse P1.
De laatste zou gewoon op de P1 poort kunnen en dat maakt het stukken makkelijker.
Werkt dit net zo goed als met een Shelly 3M?
Weet wel dat de refresh tijd van mijn slimme meter niet al te snel is. (Landis + Gyr E350) ouder model.
Maar dit zal geen drastisch effect hebben op de energiebalans denk ik.
Verder heb je bij deze slimme meter dat een P1 dongle niet gevoed kan worden uit de slimme meter, dus externe adapter nodig.
Vraag is dan weer: heeft Tibber Pulse P1 ook de mogelijkheid voor externe adapter?
Ik bedoel het niet verkeerd en ben/wij zijn heel blij met je interesse.
Wij willen allemaal graag helpen maar jouw vragen zijn binnen 10sec te vinden via google, fabrikant en hier in deze topic.
Maar je vragen staan hier in deze topic uitgebreid behandeld en hardware specifiek op de websites van de desbetreffende fabrikanten dan wel leveranciers.
Beetje self search is wel van belang ;-)
En als ik jouw vragen zo lees zou het dan wel verstandig zijn aan een diy batterij te beginnen.
Bedoel dit ook niet verkeerd, maar je gaat wel met hoge stromen werken en fouten al leek zijnde zijn zo gemaakt met alle gevolgen van dien.
Shelly 3M werkt met drie stroomtrafootjes, ik ken dat verhaal van als je een EV op 100% zonnestroom wilt opladen.
Grote probleem bij mij is dat er absoluut geen plek meer in de meterkast is, die trafootjes komen toch tussen de 3 fasen hoofdzekering en hoofdschakelaar toch? Overigens zit er bij niet eens een hoofdschakelaar in.
Klopt en ruimte blijft lastig als jel ct-modules wilt aanbrengen.
Dan is een p1-dongle beter, en daar zijn meerdere oplossingen voor.
Ik werk zelf met een HomeWizard Dongle maar het nadeel daarvan is dat die niet via de app van EcoFlow te gebruiken is.
En daarom een Raspberry heb draaien om deze uit te lezen de data daarvan te gebruiken.
En hoofdschakelaar moet aanwezig zijn, je moet/verplicht je huis van het stroom kunnen halen.
Bedoel, je moet een stotz tussen aansluiting buiten en meter hebben.
Mijn vraag wat is het verschil tussen Tibber pulse IR en Tibber pulse P1.
De laatste zou gewoon op de P1 poort kunnen en dat maakt het stukken makkelijker.
Werkt dit net zo goed als met een Shelly 3M?
Weet wel dat de refresh tijd van mijn slimme meter niet al te snel is. (Landis + Gyr E350) ouder model.
Maar dit zal geen drastisch effect hebben op de energiebalans denk ik.
Verder heb je bij deze slimme meter dat een P1 dongle niet gevoed kan worden uit de slimme meter, dus externe adapter nodig.
Vraag is dan weer: heeft Tibber Pulse P1 ook de mogelijkheid voor externe adapter?
Klopt, zal geen drastisch verschil zijn.
Verschil is duidelijk op de Tibber website aangegeven.
Staat ook bij wat je moet doen ingeval van oudere slimmemeters.