Hier ook voor vrienden van mij aan het kijken naar een oplossing voor hun Growatt 12kW hybride.Reaper.JA2 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:31:
Misschien is dit niet samenstellenmaar ik was aan het kijken naar een GroWatt ARK 5.1XH thuisbatterij (link) om aan te sluiten op onze hybride omvormer, de Growatt MOD8000TL3-XH. Volgens mij zou dit zonder verdere toevoegingen moeten werken, en zou €1.400 voor 5kwh dan een prima prijs zijn voor de introductie van een thuisbatterij. Voor ons huishouden is meer zeker beter (EV, warmtepomp, dynamische prijzen etc.) maar wil eerst klein beginnen en later evt uitbreiden.
Mocht de BMS van GroWatt niet (goed) genoeg zijn, dan eventueel een Bliq manager bv.
Zijn er nog suggesties of meningen waarom dit (niet) goed is?
De omvormer staat zo'n 50 meter van de hoofdsaansluiting vandaan. Er is een extra UTP-kabel aangelegd in deze technische ruimte.
Monitoring (ShineLan) is nog niet aangesloten.
Aangezien ik totaal geen ervaring heb met batterijmanagement systemen; hoe gaat dit verder in z'n werk. Er is een DSMR 5.0 meter, moet die uitgelezen worden en moet dit vervolgens communiceren met de batterijsturing?
Of zijn er alternatieven die werken met een Growatt (3-fase) hybride omvormer?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)