• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:30
RandomNick schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 07:18:
Het valt me op dat de parkeersensoren aan de voorkant onbetrouwbaar zijn en laat inschakelen, soms zelfs te laat. Gisterenavond weer zo'n gevalletje. Ik rij het parkeervak in, en denk op een gegeven moment, 'nu moeten de sensoren toch wel inschakelen'. Maar nee, niks. Klein stukje verder dan nog. Nog steeds niks. Dus auto op de rem en maar even zelf de parkeercamera inschakelen. Dan meteen na deze actie een doorlopende piep. Maar toen stond ik dus al zo. Dit is overigens mijn ervaring bij de laatste 3 VAG voertuigen die ik heb gehad.

Kleine waarschuwing aan mensen die geen VAG gewend zijn: vertrouw niet blindelings op de sensoren aan de voorkant.
[Afbeelding]
Mijn ervaring met parkeersensoren is dat ze lang niet meer zo goed werken als bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Met mijn Tesla Model Y uit 2022 (met parkeersensoren) had ik ruim 3,5 jaar geleden bijna een muur geraakt. Een muur van beton, aldus de auto zat er nog genoeg ruimte en in de werkelijkheid paste er wellicht net een vinger tussen.

Onze Hyundai Inster heeft ook geen fijne parkeersensoren. Vaak slaan ze zelfs niet eens aan bij het naderen van een object.

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 14-01-2026 12:39 ]

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:05
RandomNick schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 07:18:
Het valt me op dat de parkeersensoren aan de voorkant onbetrouwbaar zijn en laat inschakelen, soms zelfs te laat.
Ik (N=1) herken dit gedrag niet. Zelfs in de file activeren ze als ik te dicht op een andere auto sta. Ze doen eigenlijk altijd hun werk goed als het verwacht wordt en soms dus zelfs als het niet verwacht wordt bij mij.
Ook nog nergens tegenaan gezeten met parkeren.

Catch my drift?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:49:
[...]

Ik (N=1) herken dit gedrag niet. Zelfs in de file activeren ze als ik te dicht op een andere auto sta. Ze doen eigenlijk altijd hun werk goed als het verwacht wordt en soms dus zelfs als het niet verwacht wordt bij mij.
Ook nog nergens tegenaan gezeten met parkeren.
N=2, zowel voor als achter werkt het uitstekend tot perfect. Krijg eerder false positives op struiken achter/voor een parkeervak dan geen melding.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• funkiej
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:04
True schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:03:
[...]

N=2, zowel voor als achter werkt het uitstekend tot perfect. Krijg eerder false positives op struiken achter/voor een parkeervak dan geen melding.
idem, voeg daar ook stoepranden aan toe ;)

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

resusaapje

h less

funkiej schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:04:
[...]

idem, voeg daar ook stoepranden aan toe ;)
Idem, voeg daar ook de straat aan toe, als je inparkeert via een afwatergootje :F

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:50
Ruitenwissers deden het 14Kkm goed nu beginnen ze te schrapen.......... maar vervangen door Bosch, iemand ervaring met Ayvans mbt laten vervangen?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Surfroy01 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:42:
Ruitenwissers deden het 14Kkm goed nu beginnen ze te schrapen.......... maar vervangen door Bosch, iemand ervaring met Ayvans mbt laten vervangen?
Die van mij gaan ze via VWFPS ook gewoon vervangen na 20k km en 14 mnd. Geef gewoon aan dat je er problemen mee krijgt; geluid, slecht wissen, dat is ook niet onrealistisch na pak en beet een jaar gebruik.

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
resusaapje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:39:
[...]

Idem, voeg daar ook de straat aan toe, als je inparkeert via een afwatergootje :F
Of zelfs wat hoog gras :+

• Surfroy01
True schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:50:
[...]

Die van mij gaan ze via VWFPS ook gewoon vervangen na 20k km en 14 mnd. Geef gewoon aan dat je er problemen mee krijgt; geluid, slecht wissen, dat is ook niet onrealistisch na pak en beet een jaar gebruik.
Ik heb de auto 4 maanden............ maar wel 14Kkm.

• Brutale Aap
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 13:53
Surfroy01 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:46:
[...]

Laat ze met vestiging Poeldijk contact opnemen. Daar is het mij verteld vanwege productiefout.
Heb even gebeld met Kwikfit Poeldijk. Eerste persoon wist van niks, tweede had idd onlangs Scorpions voor Conti's verwisseld maar wist niks van een produtiefout of iets dergelijks. Oorzaak onbekend, iets met combinatie van auto en banden. Hij verwees me door naar LM als ik de banden vervangen wil hebben.

• Surfroy01
Brutale Aap schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:53:
[...]

Heb even gebeld met Kwikfit Poeldijk. Eerste persoon wist van niks, tweede had idd onlangs Scorpions voor Conti's verwisseld maar wist niks van een produtiefout of iets dergelijks. Oorzaak onbekend, iets met combinatie van auto en banden. Hij verwees me door naar LM als ik de banden vervangen wil hebben.
Tsjonge jonge wat een eikels..............

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Surfroy01 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:52:
[...]

Ik heb de auto 4 maanden............ maar wel 14Kkm.
V.d. week als het regent een keer een filmpje maken dat ze strepen en geluid maken. Je LM mailen en vragen of dit opgelost kan worden door ze te vervangen bij de dealer of je dealer mailen en vragen of ze dit kunnen vervangen in samenspraak met de LM.
Weekje wachten en dan hoor je het wel, als het een negatief resultaat is, pick your battles ..

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1