Mijn ervaring met parkeersensoren is dat ze lang niet meer zo goed werken als bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Met mijn Tesla Model Y uit 2022 (met parkeersensoren) had ik ruim 3,5 jaar geleden bijna een muur geraakt. Een muur van beton, aldus de auto zat er nog genoeg ruimte en in de werkelijkheid paste er wellicht net een vinger tussen.RandomNick schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 07:18:
Het valt me op dat de parkeersensoren aan de voorkant onbetrouwbaar zijn en laat inschakelen, soms zelfs te laat. Gisterenavond weer zo'n gevalletje. Ik rij het parkeervak in, en denk op een gegeven moment, 'nu moeten de sensoren toch wel inschakelen'. Maar nee, niks. Klein stukje verder dan nog. Nog steeds niks. Dus auto op de rem en maar even zelf de parkeercamera inschakelen. Dan meteen na deze actie een doorlopende piep. Maar toen stond ik dus al zo. Dit is overigens mijn ervaring bij de laatste 3 VAG voertuigen die ik heb gehad.
Kleine waarschuwing aan mensen die geen VAG gewend zijn: vertrouw niet blindelings op de sensoren aan de voorkant.
[Afbeelding]
Onze Hyundai Inster heeft ook geen fijne parkeersensoren. Vaak slaan ze zelfs niet eens aan bij het naderen van een object.
[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 14-01-2026 12:39 ]