Acties:
  • +5 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:19

resusaapje

h less

Ha, de bestelling is aangekomen bij de dealer. Naar verwachting komtie...

Eind december (nee hoor, want lease) of begin januari.

Dus. Januari 2025.

Goed, dat betekent vanaf november een voorloopauto. Spann0nd!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
resusaapje schreef op woensdag 4 september 2024 @ 00:58:
Ha, de bestelling is aangekomen bij de dealer. Naar verwachting komtie...

Eind december (nee hoor, want lease) of begin januari.

Dus. Januari 2025.

Goed, dat betekent vanaf november een voorloopauto. Spann0nd!
De mijne wordt week 45 verwacht, dus ook spannend met registratie. Hoop dat hij iets eerder komt.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

DaMenaz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:26:
[...]

De mijne wordt week 45 verwacht, dus ook spannend met registratie. Hoop dat hij iets eerder komt.
Als je toch zit te wachten, vul dan ff de sheet in. Link onderaan deze pagina 8)
@DJTRR wellicht ook?

[ Voor 3% gewijzigd door resusaapje op 04-09-2024 09:35 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
resusaapje schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:49:
[...]

Is er verschil tussen de diverse moderne VW's qua diefstalgevoeligheid?
ja, adac heeft een mooie test gemaakt en continu aan het updaten. test kijkt meer naar de RELAY aanval. sleutel oppikken en openen/starten.

MEB scoort GOED als in je kunt er niet veel mee onder de testomstandigheden.

Zie PDF op de website.
https://www.adac.de/rund-...assistenzsysteme/keyless/

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
resusaapje schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:33:
[...]

Als je toch zit te wachten, vul dan ff de sheet in. Link onderaan deze pagina 8)
@DJTRR wellicht ook?
Je bedoelt die sheet waar ik al lang op stond? 😆

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

DaMenaz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:47:
[...]

Je bedoelt die sheet waar ik al lang op stond? 😆
Ja die! :+

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Superflip

*pwiet*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FchcCvqLVdlDpCk--VsDspz__uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bgc7JkiHFJRQNXpSWU2Q07Wl.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag deze full-option Tourer in ontvangst mogen nemen na een jaar met een Skoda Enyaq Coupe 80 Sportline te rijden.

In de eerste 50km alvast de volgende zaken die me opvielen (tov de Enyaq):
- Vebruik is een stuk minder (~ 2kWh minder aan 120km/h)
- De stoelen zijn zeer goed, ze zijn wat breder dan de Sportline stoelen in de Enyaq wat ik persoonlijk jammer vind, maar de ventilatiefunctie en de geweldige massagefunctie maken veel goed. Die laatste ga ik overigens veel gebruiken.
- Waar zijn de flippers?! Dat was het eerste wat ik miste toen ik de eerste keer moest afremmen. Kan je in de ID.7 uberhaubt manueel de regeneratie aanpassen op een andere manier?
- De kofferruimte lijkt een pak kleiner dan die van de Enyaq, ik zou het eens moeten nameten.
- Voor de passagiers achterin is er meer ruimte dan in business class. Vandaag nog vergeleken met een Q8 e-tron en daar is het toch een pak minder.
- Het panoramadak aan-uit zetten is meer een gimmick dan echt functioneel. De coating langs buiten is toch anders dan bij het panoramadak van de Enyaq Coupe.
- De HUD is een pak beter dan bij de Enyaq, maar hoewel ik software versie 5 heb zie ik geen pijlaanduiding wanneer ik Apple/Google Maps gebruik in Carplay.
- De in-car entertainment werkt gewoon super vloeiend, zo had het altijd al moeten zijn. Ook de eigen navigatie lijkt een pak beter te werken dan in de Enyaq.

Dat is het tot dusver! Komend weekend alvast al veel kilometers maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Superflip schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:51:
[Afbeelding]

Vandaag deze full-option Tourer in ontvangst mogen nemen na een jaar met een Skoda Enyaq Coupe 80 Sportline te rijden.

- De stoelen zijn zeer goed, ze zijn wat breder dan de Sportline stoelen in de Enyaq wat ik persoonlijk jammer vind, maar de ventilatiefunctie en de geweldige massagefunctie maken veel goed. Die laatste ga ik overigens veel gebruiken.
- Waar zijn de flippers?! Dat was het eerste wat ik miste toen ik de eerste keer moest afremmen. Kan je in de ID.7 uberhaubt manueel de regeneratie aanpassen op een andere manier?
- De kofferruimte lijkt een pak kleiner dan die van de Enyaq, ik zou het eens moeten nameten.
- Voor de passagiers achterin is er meer ruimte dan in business class. Vandaag nog vergeleken met een Q8 e-tron en daar is het toch een pak minder.
- Het panoramadak aan-uit zetten is meer een gimmick dan echt functioneel. De coating langs buiten is toch anders dan bij het panoramadak van de Enyaq Coupe.
- De HUD is een pak beter dan bij de Enyaq, maar hoewel ik software versie 5 heb zie ik geen pijlaanduiding wanneer ik Apple/Google Maps gebruik in Carplay.
- De in-car entertainment werkt gewoon super vloeiend, zo had het altijd al moeten zijn. Ook de eigen navigatie lijkt een pak beter te werken dan in de Enyaq.

Leuk man, veel plezier ermee!
Qua kofferbak is de ID.7 Tourer wel groter (zowel praktisch, banana-boxes als in liters), wellicht omdat die iets lager zit en je er minder met je neus op zit lijkt het voor gevoel minder, ik zou het ook niet weten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:34
[Afbeelding]

Vandaag deze full-option Tourer in ontvangst mogen nemen
[..]

Ik heb je stopwoordje gevonden :+

zonder gekheid: wisselen tussen B en D rijmodus geeft de enige controle met regeneratief remmen. In de sportstand remt de auto ook altijd (ongeacht B od D stand) zelf wat regeneratief wanneer je het 'play' pedaal lost.

[ Voor 11% gewijzigd door DonJunior op 05-09-2024 08:02 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:24
Heeft er iemand al een uitleg gekregen van volkswagen over het update beleid?
Software 5.0 is nu toch al een tijdje beschikbaar. Waarom krijgen de "oudere" ID.7s die niet?

• resusaapje

resusaapje

h less

Invictus66 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:39:
Software 5.0 is nu toch al een tijdje beschikbaar. Waarom krijgen de "oudere" ID.7s die niet?
Wat ik lees:
- De eventuele uitrol van software versies is willekeurig en chaotisch.
- De huidige software base is end-of-life. Ook voor nog te produceren auto's!
- Nieuwe software-base in samenwerking met Rivian
- Daartoe is een principe-accoord opgesteld twv $5mld
- De ondernemingsraad van VW is het hier volstrekt niet mee eens en eist een serieuze aanpak van de bureaucratie en cultuur om de huidige software een betere basis te geven.

Afwachten dus, wat het komende jaar gaat brengen. Tot dan, roeien met de riemen die je niet hebt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Invictus66 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:39:
In het <4.0 Topic heeft @Simply1337 iets gepost over het verschil tussen 4.0 en 5.0:

https://gathering.tweaker...message/79962916#79962916

• resusaapje

resusaapje

h less

MJMaverick schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:07:
[...]

In het <4.0 Topic heeft @Simply1337 iets gepost over het verschil tussen 4.0 en 5.0:

https://gathering.tweaker...message/79962916#79962916
OTA (Over-The-Autohaus) _O-

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:43

The Legend

*Plop*

Mag ik ervan uitgaan dat een ID7 die op 9 juli is ingeschreven in NL (20-7 op kenteken) al SW versie 5.0 heeft?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-09 09:09

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

The Legend schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:59:
Mag ik ervan uitgaan dat een ID7 die op 9 juli is ingeschreven in NL (20-7 op kenteken) al SW versie 5.0 heeft?
Volgens mij hebben alle tourers 5.0 gekregen. Die van mij is week 29 gebouwd en heeft 5.0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Updateetje over mijn levering (Tourer Pro S Business), bij bestelling kreeg ik 10 weken. Na twee dagen bijgesteld naar 8 weken. Nu is het productieslot definitief gepland (twee weken later dan verwacht) waardoor de verwachtte aflevertijd naar mij met geluk in de week van 14 okt is en met pech in de week van 21 okt is.

Beide is nog voor de herfstvakantie wat leuk zou zijn gezien wij misschien nog richting Frankrijk willen kachelen.

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:46:
Updateetje over mijn levering (Tourer Pro S Business), bij bestelling kreeg ik 10 weken. Na twee dagen bijgesteld naar 8 weken. Nu is het productieslot definitief gepland (twee weken later dan verwacht) waardoor de verwachtte aflevertijd naar mij met geluk in de week van 14 okt is en met pech in de week van 21 okt is.

Beide is nog voor de herfstvakantie wat leuk zou zijn gezien wij misschien nog richting Frankrijk willen kachelen.
Dus da's drie maanden levertijd? Volledig binnen verwachting, als dat gaat lukken d:)b

• DonJunior
resusaapje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:59:
[...]

Wat ik lees:
- De ondernemingsraad van VW is het hier volstrekt niet mee eens en eist een serieuze aanpak van de bureaucratie en cultuur om de huidige software een betere basis te geven.

Afwachten dus, wat het komende jaar gaat brengen. Tot dan, roeien met de riemen die je niet hebt...
Heb je hier ook bronnen bij toevallig?

*sowieso

• resusaapje

resusaapje

h less

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 00:28
Verkoopcijfers ID.7: 90 in augustus voor een totaal van ~650. Topmaand wad mei met 150 verkopen (ivm grote kortingen op voorraadmodellen) Vind het een beetje mager. Had verwacht dat de release van de Tourer wel een dikke boost zou geven gezien het enthousiasme hier op de fora.

Verder: inmiddels met mijn sedan zo’n 3500 km gereden sinds mei met een gemiddeld verbruik van 14.4 KwH. Vind dat indrukwekkend voor zo’n grote bak. Benieuwd wat de winter gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
resusaapje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:59:
[...]

Wat ik lees:
Er zit een logica.. Geleverd vanuit fabriek en rest van het bewegende vloot.

Dat duurt dus tot 2030-ish. Er komt ook nog een MEB-EVO/ECO? [ID.2]

Dit gaat huidige SSP tech vervangen. Samenvoeging van MEB en PPE [al op planning]. daarom vertraagt van 2028 naar 2030.

scheintje voor wat tech info wat nu in rivian gen2 zit.

CARIAD heeft moeite. keer op keer. grootste issue is gewoon hoe men autos technisch bouwde en de level1 leveranciers en beheer van de software wat buiten cariad om moest worden onderhouden. Lees: onderdelen vanuit continental, bosch, zf voor MEB platform. Geen eigenbeheer geen eigensoftware. wat kauwgom en stuur het maar de wereld in :)

4 gaat wel op den duur naar 5. no worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
filipy23 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:55:
Verkoopcijfers ID.7: 90 in augustus voor een totaal van ~650. Topmaand wad mei met 150 verkopen (ivm grote kortingen op voorraadmodellen) Vind het een beetje mager. Had verwacht dat de release van de Tourer wel een dikke boost zou geven gezien het enthousiasme hier op de fora.

Verder: inmiddels met mijn sedan zo’n 3500 km gereden sinds mei met een gemiddeld verbruik van 14.4 KwH. Vind dat indrukwekkend voor zo’n grote bak. Benieuwd wat de winter gaat doen.
tel er 10 a 15% op met je huidige rijgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
filipy23 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:55:

Welke verkoopcijfers gebruik je dan?
Want leveringen in augustus moeten blind gekocht zijn. Gezien de levertijd van een week of 8 à 10 in NL en het feit dat 10 weken daarvoor er nog geen proefrit te maken was met een Tourer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
True schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:17:
[...]

Want leveringen in augustus moeten blind gekocht zijn. Gezien de levertijd van een week of 8 à 10 in NL en het feit dat 10 weken daarvoor er nog geen proefrit te maken was met een Tourer.
Grote kans dat dit ook demo auto's zijn die door dealers 'gekocht' zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zoveel Tourers zijn er nog niet geleverd toch? We hebben de ±100 First editions en verder moeten de bestellingen en leveringen van de Tourer nog echt op stoom komen, me dunkt.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Heb pas 1 x een ID7 zien rijden. Los van mijn eigen proefrit. En ik rijd behoorlijk wat km’s.
Blijft het wat exclusiever dan een 3 of Y.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Naar wat ik lees valt de verkoop van met name de ID-range bij VW ontzettend tegen. Zo erg, dat er dus waarschijnlijk massa-ontslagen gaan vallen, een fabriek dicht gaat en er minder shifts zullen zijn.

Behalve!

De ID.7 Tourer *O*

De fabriek in Emden stelt zijn verwachtingen bij naar boven, omdat er 2x zoveel zullen worden geproduceerd dan verwacht.

Dat is voor mij/ons voordeel, want aandacht en nadeel, want eerst maar eens op stoom komen. Nu bestellen is volgend jaar ontvangen.

Bron: de interwebs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

DaMenaz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:28:
Heb pas 1 x een ID7 zien rijden. Los van mijn eigen proefrit. En ik rijd behoorlijk wat km’s.
Blijft het wat exclusiever dan een 3 of Y.
LOL

Ik heb in 2019 heel wat mensen uitleg gegeven en proefritjes aangeboden over mijn witte Tesla M3.
Nu: op elke straathoek.

Ik verwacht (en hoop) dat met de ID7 ook mee te maken.

Tot vorig jaar had ik de snelste auto van de wijk, de komende vijf jaar de grootste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Zolang VW niet gaat stunten met een ID7 van rond de 40K zal dat niet gebeuren denk ik.
Maar snap je punt hoor. Was ook een tijd lang een van de weinigen met een EV6. Die zie je nu ook overal (ook met dank aan goedkopere versies).

[ Voor 8% gewijzigd door DaMenaz op 06-09-2024 09:34 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:33:
Zolang VW niet gaat stunten met een ID7 van rond de 40K zal dat niet gebeuren denk ik.
Maar snap je punt hoor. Was ook een tijd lang een van de weinigen met een EV6. Die zie je nu ook overal (ook met dank aan goedkopere versies).
Inderdaad, de ID.7 Tourer is de ideale auto voor leaserijders in NL voor 10 of 5 jaar geleden toen nog niet iedereen een (crossover) SUV wilde. En de bijtellingsregels nog niet 16/17 + 22% waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filipy23
True schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:17:
[...]

De officiele bovag-cijfers (op basis van RDW kentekenregistraties)
https://cdn.sanity.io/fil...7bccb54dcbda1a3c8.pdf?dl=

En klopt, moeten blind gekocht zijn (of na een proefrit met de sedan), maar op dit forum al behoorlijk wat posts gezien van tweakers die beweerde dat gedaan te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door filipy23 op 06-09-2024 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Heb zelf eerst de sedan proefgereden en vervolgens de tourer besteld voor deze nog in de showrooms te zien was inderdaad. Dus ik ben daar één van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Idem dito hier, besteld van zodra het kon maar toen was er nog geen officiële informatie beschikbaar over de Tourer.

Ik vind ook wel dat ze voor alle tapijten in het interieur iets dikker materiaal hadden kunnen gebruiken, het oogt dun en voelt heel goedkoop aan. Dat had Skoda in de Enyaq beter voor elkaar. Ook het stuur oogt vele malen goedkoper dan dat in de Enyaq.

Over het algemeen vond ik de bediening van ruitenwissers en lichten logischer in de Enyaq. Bij Volkswagen steken ze te veel functionaliteiten op 1 hendel.

De stoelen en massagefunctie blijven wel subliem evenals het entertainment systeem dat eindelijk supervlot werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04
Vraagje: Als jullie de stoelmassage activeren via een willekeurig programma, gaat ie dan bij jullie ook automatisch naar het eerste programma 'Golvend Rug'? Vervolgens moet je nogmaals het gewenste programma selecteren. Is zowel bij de bestuurders- als passagiersstoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

frankvdk1 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:44:
Vraagje: Als jullie de stoelmassage activeren via een willekeurig programma, gaat ie dan bij jullie ook automatisch naar het eerste programma 'Golvend Rug'? Vervolgens moet je nogmaals het gewenste programma selecteren. Is zowel bij de bestuurders- als passagiersstoel.
Hier ook altijd het eerste programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Superflip schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:44:Over het algemeen vond ik de bediening van ruitenwissers en lichten logischer in de Enyaq. Bij Volkswagen steken ze te veel functionaliteiten op 1 hendel.
In ruil daarvoor hoef je niet meer te klooien met het schuifje op de middentunnel voor de rijstand. 🤭

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 22:39
Superflip schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:44:
Idem dito hier, besteld van zodra het kon maar toen was er nog geen officiële informatie beschikbaar over de Tourer.

Ik vind ook wel dat ze voor alle tapijten in het interieur iets dikker materiaal hadden kunnen gebruiken, het oogt dun en voelt heel goedkoop aan. Dat had Skoda in de Enyaq beter voor elkaar. Ook het stuur oogt vele malen goedkoper dan dat in de Enyaq.

Over het algemeen vond ik de bediening van ruitenwissers en lichten logischer in de Enyaq. Bij Volkswagen steken ze te veel functionaliteiten op 1 hendel.

De stoelen en massagefunctie blijven wel subliem evenals het entertainment systeem dat eindelijk supervlot werkt.
Tapijten vind ik best wel in orde. Maar had het jiet erg gevonden als ze dikker zouden zijn geweest.

Het prbleem van de ruitenwissers en lichten is er geen volgens mij. Ja alles staat op 1 hendel en de knoppen voor de verlichting zijn ruk. Maar daar kom je toxh amper aan? Ik heb er alleen nog maar aan gezeten om te spelen. En de ruiten wissers werken hetzlefde als op mijn a3 alleen aan de andere kant. Maar ook daar moet je niet meer aankomen.

Ik vind het beter werken als de linker hendel van de fabia. Daar staan de pinkers op en de cruiscontrol op een heel knullige manier. Werkt echt niet goed en die heb je wél om de 5 botten vast om snelheid aan te passen.

En de massage staat hier bijna altijd aan. Allez bij mij toch.

[ Voor 8% gewijzigd door MrSnowflake op 06-09-2024 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomasvbe
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-12-2024
Hier ook blind besteld in mei. Ondertussen al lang in de garage, maar nog wachten op einde van huidige lease. Een mens zijn geduld kan op zijn proef gesteld worden. 😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlackSpoTT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-08 16:42
BlackSpoTT schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:26:
[...]

Ah, inderdaad via Athlon. Dat kan één en ander verklaren. Dan maar geduldig wachten :(
Update: Athlon duwt auto’s niet meer door naar het volgende jaar. Contact met ze gehad en het nieuwe beleid is om auto’s ook in november / december auto’s te leveren.

Heel fijn, want het ziet er naar uit dat mijn steengewassen ID Slee begin november aan komt glijden o<:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roald_
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 20:12
(jarig!)
Roald_ schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:57:
Vandaag zelf maar eens contact opgenomen met garage voor een update van de leverdatum van mijn ID.7 Tourer (besteld 24/5, België). Blijkt reeds aangekomen te zijn maar mag van de leasemaatschappij pas halfweg september uitgeleverd worden. Nog even geduld... :-)
Ondertussen afspraak gemaakt voor af te halen op 19/9, het was nog wachten op de inschrijving. Dus ongeveer een maand vroeger als verwacht af te halen (en eigenlijk al 1,5 maand vroeger in de garage). Gaat snel. Bij collega's die een i4 besteld hebben hoor ik het omgekeerde verhaal.

En niet onbelangrijk, deze week een laadpaal (Smappee EV One) thuis geplaatst. Kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

[Afbeelding]

Wat bedoel je met het verschil met het dak van de Enyaq? Dat liquid crystal van de ID7 is toch geen coating aan de buitenkant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

The Legend schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:11:
[...]

Wat bedoel je met het verschil met het dak van de Enyaq? Dat liquid crystal van de ID7 is toch geen coating aan de buitenkant?
Van bovenaf bekeken heeft het panoramadak van de ID.7 een olieachtige laag terwijl die van de Enyaq Coupé gewoon donker glas is. Dus wellicht is er een verschil in folie.

Ik heb tevens de indruk dat de ID.7 koeler blijft dan de Enyaq Coupé, wellicht helpt het liquid crystal hierbij omdat deze automatisch aan gaat van zodra je de auto uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Maar dan is het toch niet een gimmick en wel functioneel? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Van een Duits forum:
MonatNeuzulassungen ID.7
September 202331
Oktober 2023181
November 2023564
Dezember 2023291
Januar 2024142
Februar 202495
März 2024258
April 2024458
Mai 2024475
Juni 2024598
Juli 20241161
August 20241438

Ter vergelijk:
Tesla Model 3 389
Tesla Model Y 1957
ID.7 GTX: 112

Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Levertijden september 2024:
VW ID.7 6-7 Monate
VW ID.7 GTX 6-7 Monate
VW ID.7 GTX Tourer 3-4 Monate
VW ID.7 Tourer 3-4 Monate

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Voor degenen die een uni-kleur hebben besteld, die schijnt nogal krasgevoelig te zijn. Eventueel alvast een coating afspraak maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

frankvdk1 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:44:
Wat bedoel je met een willekeurig programma? Is dat een functie in het "stoel-menu"? Als dat zo is heb ik het nooit gebruikt. Als ik de fysieke knop op de stoel gebruik, dan start het laatst gebruikte programma en niet de eerste uit de lijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06:58
KMdijkens schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:13:
[...]

Wat bedoel je met een willekeurig programma? Is dat een functie in het "stoel-menu"? Als dat zo is heb ik het nooit gebruikt. Als ik de fysieke knop op de stoel gebruik, dan start het laatst gebruikte programma en niet de eerste uit de lijst.
Youtube-reviews vermelden dat als "opgelost in 5.0". Auto's met 4.x starten op die manier terug het eerste programma, auto's met 5.0 het laatst gebruikte programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankvdk1
[quote]KMdijkens schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:13:
[...]

[/quote]

Via het stoelpictogram onder aan je scherm (direct naast de knoppen van je stoelverwarming en -koeling) kom je in een menu uit voor de massagefunctie van je stoel. Hier kun je verschillende programma's selecteren en focusgebieden (rug, schouders en eventueel zitvlak). Ook kan je hier de intensiteit van de massage harder en zachter zetten en kan je de tijdsduur verlengen of verkorten.

Probeer maar eens uit dan ;)

Excuus verkeerd gelezen, ook goedemorgen haha. Kon me ook haast niet voorstellen dat je als ID.7 rijder niet op deze functie bent gekomen. Nee ook via de knop op de stoel springt hij daarna weer op het eerste programma...

[ Voor 12% gewijzigd door frankvdk1 op 09-09-2024 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bdbfz schreef op maandag 9 september 2024 @ 06:32:
[...]

Youtube-reviews vermelden dat als "opgelost in 5.0".
Ik heb eigenlijk nog geen reviews gekeken van 5.0, maar hoop eigenlijk wel dat ze 'je profiel' wat meer body hebben gegeven, of in ieder geval met bijv. 5.1 gaan geven ;-) Heel veel van dit soort voorkeuren; rij modus, massage stand e.d. zou ik wel gewoon opgeslagen willen zien onder mijn rijdersprofiel...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

dizzytal schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:03:
[...]

Ik heb eigenlijk nog geen reviews gekeken van 5.0, maar hoop eigenlijk wel dat ze 'je profiel' wat meer body hebben gegeven, of in ieder geval met bijv. 5.1 gaan geven ;-) Heel veel van dit soort voorkeuren; rij modus, massage stand e.d. zou ik wel gewoon opgeslagen willen zien onder mijn rijdersprofiel...
Je bedoelt, zoals bijvoorbeeld bij Tesla, dat JIJ instapt en dat het dan allemaal wordt ingesteld zoals JIJ hebt ingesteld? En dat als je partnerrrrr instapt, het wordt ingesteld zoals hij/zij/het het heeft ingesteld?
Behalve als je partnerrrr bijrijder is en nèt iets eerder binnenkomt, zodat jij langzaam maar zeker wordt dubbelgevouwen achter het stuur? Bedoel je dat? :+

Zou verrekte handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
resusaapje schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:40:
[...]

Je bedoelt, zoals bijvoorbeeld bij Tesla, dat JIJ instapt en dat het dan allemaal wordt ingesteld zoals JIJ hebt ingesteld? En dat als je partnerrrrr instapt, het wordt ingesteld zoals hij/zij/het het heeft ingesteld?
Behalve als je partnerrrr bijrijder is en nèt iets eerder binnenkomt, zodat jij langzaam maar zeker wordt dubbelgevouwen achter het stuur? Bedoel je dat? :+

Zou verrekte handig zijn!
Nou met dat verschil dat ik het geen probleem vind om gewoon op het scherm te tikken om aan te geven dat ik het ben, zoals ik nu ook doe. Stoel instellingen e.d. vind ik ook geen probleem om het knopje in te drukken, want dat doe ik toch voor ik ga zitten. Mijn partner en ik zijn beide niet groot, maar verschil tussen ons is er dan toch wel weer, ik stap nooit in voor de stoel goed staat. (noot: ik rijd waarschijnlijk 95% in de ID.7 dus dit soort 'instellingen, zijn voor mij geen grote issues)

Maar wel: als mijn profiel, dan ook mijn Apple CP koppeling nemen, mijn rijmodus, mijn massage voorkeur dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

dizzytal schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:32:
[...]

Nou met dat verschil dat ik het geen probleem vind om gewoon op het scherm te tikken om aan te geven dat ik het ben, zoals ik nu ook doe. Stoel instellingen e.d. vind ik ook geen probleem om het knopje in te drukken, want dat doe ik toch voor ik ga zitten. Mijn partner en ik zijn beide niet groot, maar verschil tussen ons is er dan toch wel weer, ik stap nooit in voor de stoel goed staat. (noot: ik rijd waarschijnlijk 95% in de ID.7 dus dit soort 'instellingen, zijn voor mij geen grote issues)

Maar wel: als mijn profiel, dan ook mijn Apple CP koppeling nemen, mijn rijmodus, mijn massage voorkeur dat soort dingen.
Ha, ik zou dat het wel een probleem vinden O-)
Immers, je stapt in met je eigen smartphone, dus zou de auto je moeten kunnen herkennen.
Als ik het goed begrepen heb, heeft de ID.7 wel een instelling 'makkelijk instappen'. Ik heb daarbij in mijn huidige auto het stuur naar voren en de stoel naar achteren staan, rugleuning rechtop.
Ga ik rijden, gaat de stoel obv mijn profiel naar voren, stuur naar mij toe, rugleuning ligstand.
Bij mijn vrouw is dat anders en gaat dat automatisch goed. Behalve soms, zoals beschreven. Maar ach, perfectie is irritant ;)

Enige vraagteken wat ik bij de ID.7 heb, is dat ik her en der lees, dat er maar één profiel schijnt te zijn? namelijk "Berijder"?
Wel heeft de stoel drie geheugenknoppen. Hoe moet ik dat begrijpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
resusaapje schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:02:
[...]

...

Als ik het goed begrepen heb, heeft de ID.7 wel een instelling 'makkelijk instappen'. Ik heb daarbij in mijn huidige auto het stuur naar voren en de stoel naar achteren staan, rugleuning rechtop.
Ga ik rijden, gaat de stoel obv mijn profiel naar voren, stuur naar mij toe, rugleuning ligstand.

...
Deze instelling bij VW verplaatst de stoel ver naar achteren zodat je makkelijk kunt instappen. Wanneer de deur dicht zit en de auto aan gaat (rem intrappen of start/stop knop) gaat de stoel naar voren, volgens mij naar de positie waarin deze stond voordat de deur open ging. Voor zover ik kan nagaan is dit onafhankelijk van het profiel dat geselecteerd wordt, deze selecteer je namelijk door die op het scherm aan te tikken en dat doe je meestal wanneer je al in de stoel zit.
....

Enige vraagteken wat ik bij de ID.7 heb, is dat ik her en der lees, dat er maar één profiel schijnt te zijn? namelijk "Berijder"?
Wel heeft de stoel drie geheugenknoppen. Hoe moet ik dat begrijpen?
Je kunt wel degelijk meerdere profielen aanmaken in de auto, maar VW heeft ervoor gekozen om maar 1 profiel goed te ondersteunen, namelijk dat van de hoofdgebruiker van de auto. Wanneer een ander profiel geselecteerd wordt is meteen de online funtionaliteit van de app erg beperkt (de app van de hoofdgebruiker kan dat veel niet meer zien want niet het actieve profiel in de auto en privacy, de app van de gebruiker wiens profiel geselecteerd is in de auto kan weinig zie want niet hoofdgebruiker...)

De 3 knoppen van de stoel worden gebruikt om een specifieke stand van de stoel in op te slaan. Volgens mij zijn deze standen niet gekoppeld aan het profiel van de gebruiker van de auto. Wanneer je 1 van de knoppen ingedrukt houdt zal de stoel in de daarbij behorende stand gaan staan, die stand programmeer je door op de Set knop op de stoel te drukken en dan 1, 2 of 3 te selecteren.

Er valt nog een hoop te verbeteren door VW voor wat betreft het personaliseren van de auto op basis van profielen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

MJMaverick schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:15:

Er valt nog een hoop te verbeteren door VW voor wat betreft het personaliseren van de auto op basis van profielen...
Duidelijk verhaal, dank je.

Samengevat: momenteel is het beter dat alle berijders het ene hoofdprofiel gebruiken. De stoelinstellingen zijn het belangrijkst en daarvoor zijn er drie geheugenposities.

Ik krijg mijn wagen waarschijnlijk pas in januari en ondertussen kan er nog veel veranderen. Dus in 2025 kan ik me altijd nog drukmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
resusaapje schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:02:
[...]

Ha, ik zou dat het wel een probleem vinden O-)
Immers, je stapt in met je eigen smartphone, dus zou de auto je moeten kunnen herkennen.
Dan ga je er vanuit dat je smartphone (c.q. app op 't ding) bepaalde functionaliteiten heeft, zoals bij Tesla. Dat is niet het geval, de app is gewoon (nog) beperkt (en zie dat niet snel veranderen).

Een koppeling, zonder app, tussen smartphone en auto heb ik nog niet gezien (maar houd dat ook niet bij...) gezien de huidige s/w is dat helemaal een brug te ver.

Inderdaad je hebt nog even; maar ik krijg wel het idee dat je misschien beter 'gewoon' (weer) een Tesla had kunnen nemen dan een ID.7 ;-) Alles wat ik zo lees stel je andere eisen (prioriteiten) aan een auto dan je krijgt, namelijk een veel comfortabelere (reis) auto met wat mindere fancy app/software features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

dizzytal schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:36:
[...]

Dan ga je er vanuit dat je smartphone (c.q. app op 't ding) bepaalde functionaliteiten heeft, zoals bij Tesla. Dat is niet het geval, de app is gewoon (nog) beperkt (en zie dat niet snel veranderen).

Een koppeling, zonder app, tussen smartphone en auto heb ik nog niet gezien (maar houd dat ook niet bij...) gezien de huidige s/w is dat helemaal een brug te ver.

Inderdaad je hebt nog even; maar ik krijg wel het idee dat je misschien beter 'gewoon' (weer) een Tesla had kunnen nemen dan een ID.7 ;-) Alles wat ik zo lees stel je andere eisen (prioriteiten) aan een auto dan je krijgt, namelijk een veel comfortabelere (reis) auto met wat mindere fancy app/software features...
Haha, vinger op de zere plek! Weer een Tesla zou mijn eerste keus zijn, maar helaas: werkgever heeft een shortlist zonder dat merk, SOH wil niet dat we zelf een auto kopen, ikzelf heb inmiddels best wat weerstand bij de welbekende CEO van dat merk.

Dus ach, ik kijk heus wel uit naar mijn nieuwe wheels, mar hey, ik vind sommige dingen gewoon stom :+
Bv, heeft VW echt twee apps voor mijn bolide? Waarom? Gaat dat nog veranderen?

Ik wil gewoon de dingen begrijpen of snappen. Bij elke nieuwe wagen stap ik graag goed voorbereid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

dizzytal schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:36:
[...]

Ik moet toch zeggen dat de software me echt goed bevalt.

Dit weekend de eerste lange rit gemaakt. Daar waar de software van de Enyaq bagger was (versie 3.5) is deze van de ID.7 echt wel ik orde. Ik heb zelfs voor het eerst de ingebouwde navigatie gebruikt en ik was echt verbaasd hoe goed deze was;

- De HUD en de bijhorende led strip in het dashboard werken feilloos, de strip leek eerst een gimmick maar geeft heel goed aan welke kant je op moet sturen
- De ID.7 weet exact op welke rijstrook je bent en geeft dat ok zo weer in de navigatie.

Over 300km ook een verbruik van 17.3kWh waarvan 90% autostrade aan 120km/h. Op de kleinere wegen merk je toch al gauw dat het richting de 14-15kWh duikt, echt prima. Ik ga op 80% echt wel die 400km in praktijk halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Makkelijkste zou zijn als profielen aan de sleutel gekoppeld waren. In onze '21 SEAT Leon e-Hybrid heeft dat een blauwe maandag gewerkt. Op enig moment is die functie uit de software gehaald. Nu is het na instappen een profiel selecteren op het scherm. Dat gaat lang niet altijd goed. "Gelukkig" rijd ik maar heel af en toe met de Leon. Overigens werkt het bij de EV6 ook zo en ook daar duurt het ontzettend lang en gaat het ook niet altijd goed.
Heb nog steeds goede (valse?) hoop dat het bij de ID.7 beter gaat.

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Superflip schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:02:
[...]

Ik moet toch zeggen dat de software me echt goed bevalt.

Dit weekend de eerste lange rit gemaakt. Daar waar de software van de Enyaq bagger was (versie 3.5) is deze van de ID.7 echt wel ik orde. Ik heb zelfs voor het eerst de ingebouwde navigatie gebruikt en ik was echt verbaasd hoe goed deze was;
Ging mij voornamelijk over de app in mijn laatste reactie, die is niet bijzonder.
Over de s/w in de auto ben ik zeer te spreken. Afgelopen vakantie zowel heen als terug alleen (2800km totaal) gebruik gemaakt van on-board navi met laadstops. Ideaal.

Het systeem werkt naar mijn mening snel genoeg, en bied alle functionaliteiten die ik nodig heb. Maar, als je me dan (in de auto!) een profiel laat kiezen, doe daar dan iets meer mee dan ... euh.. een profiel kiezen omdat 't kan, dus sla dan ook gewoon wat op. Hoe..? Dat maakt me eigenlijk helemaal niet uit. Meest irritante vind ik dat ik elke keer de rij modus moet kiezen, dus last = default vind ik ook al best.

Ik ben sowieso zeer te spreken over de auto (rijd sinds jan dit jaar in de ID.7, dus denk wel een van de eersten) Zelfs de 'touchknoppen' op het stuur vind ik geen enkel probleem. Op vakantie voornamelijk op ACC gereden, en af en toe even een ''swipe' naar boven of beneden om de nieuwe snelheid in te stellen en gaan. Zelfde geld voor de temperatuur- en volume bediening, waar veel mensen een probleem mee hebben, je hoeft daar niet te perse te swipen, daar kan je ook gewoon tikken. Voor mij werkt dat gewoon best heel OK.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

DaMenaz schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:12:
Makkelijkste zou zijn als profielen aan de sleutel gekoppeld waren. In onze '21 SEAT Leon e-Hybrid heeft dat een blauwe maandag gewerkt. Op enig moment is die functie uit de software gehaald. Nu is het na instappen een profiel selecteren op het scherm. Dat gaat lang niet altijd goed. "Gelukkig" rijd ik maar heel af en toe met de Leon. Overigens werkt het bij de EV6 ook zo en ook daar duurt het ontzettend lang en gaat het ook niet altijd goed.
Heb nog steeds goede (valse?) hoop dat het bij de ID.7 beter gaat.
Mijn VW Sharan uit 2015 heeft dat, en dat werkt gewoon perfect. Auto openen met sleutel 1, bestuurdersportier openen en de stoel en buitenspiegels gaan automatisch in de stand gekoppeld aan sleutel 1. Idem voor sleutel 2. Onbegrijpelijk dat zoiets simpels, maar super handig, er actief uitgesloopt is 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 09:06
resusaapje schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:28:
Naar wat ik lees valt de verkoop van met name de ID-range bij VW ontzettend tegen. Zo erg, dat er dus waarschijnlijk massa-ontslagen gaan vallen, een fabriek dicht gaat en er minder shifts zullen zijn.

Behalve!

De ID.7 Tourer *O*

De fabriek in Emden stelt zijn verwachtingen bij naar boven, omdat er 2x zoveel zullen worden geproduceerd dan verwacht.

Dat is voor mij/ons voordeel, want aandacht en nadeel, want eerst maar eens op stoom komen. Nu bestellen is volgend jaar ontvangen.

Bron: de interwebs
NICE! Ik heb veel positieve ervaringen over de ID.7 gehoord ja. Ook van Wouter Karssen bvb over de Tourer. Veel logischer om een station te hebben, dan een crossover. Bij een EV is de echte beperking het bereik, ook al zegt men van niet. Beter maak je dus je carosserie niet te hoog (geen IBC vormen aub) en liefst zo glad als een aal.

Jammer dat het met de ID.3 enz ook tegen valt. Ik rijd zelf nu nog een Polo (nu nog LPG), maar zou zelf graag naar een ID.3 Pro S overstappen volgend jaar. Ik zou graag zien dat ze wat beter hadden verkocht.

Hopelijk brengt deze facelift goeds, ik zag echt goede verhalen over de ID.3 GTX met AP550 motor (zelfde als in ID.7) heel efficient en i.c.m. de 79kWh (netto) capaciteit accu super snel laden, 181kW, met tot ca. 55% nog bijna 140kW! :)

PS:

In mijn ogen moet de EU ook veel harder pushen op EV's, de aarde warmt op, VEEL sneller dan gedacht. De verbrandingsmotor moet weg. Het is vooral bij mensen in hun hoofd de beperking dat een EV niet geschikt zou zijn.

Sinds 2 jaar heb ik een elektrische motor, zei het met een relatief klein accupakket - en deze kan niet eens DC snelladen. Maar voor alles wat ik er voorheen mee deed is hij geschikt. En op mijn afgelopen roadtrips stopte ik elke 250km toch al 15 min, dus een ID.3 Pro S zou makkelijk voor mijn vakantietrips geschikt zijn van 1000-1500km enkele reis 8) _/-\o_

Boomers willen vooral 'diesel stoken' omdat het 'zo makkelijk' is... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door barta123 op 10-09-2024 10:18 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

barta123 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:16:
[...]

NICE! Ik heb veel positieve ervaringen over de ID.7 gehoord ja. Ook van Wouter Karssen bvb over de Tourer. Veel logischer om een station te hebben, dan een crossover. Bij een EV is de echte beperking het bereik, ook al zegt men van niet. Beter maak je dus je carosserie niet te hoog (geen IBC vormen aub) en liefst zo glad als een aal.
Eens. Maar vooral omdat ik een boomer ben die in de stationfase is blijven hangen ;)
Jammer dat het met de ID.3 enz ook tegen valt. Ik rijd zelf nu nog een Polo (nu nog LPG), maar zou zelf graag naar een ID.3 Pro S overstappen volgend jaar. Ik zou graag zien dat ze wat beter hadden verkocht.

Hopelijk brengt deze facelift goeds, ik zag echt goede verhalen over de ID.3 GTX met AP550 motor (zelfde als in ID.7) heel efficient en i.c.m. de 79kWh (netto) capaciteit accu super snel laden, 181kW, met tot ca. 55% nog bijna 140kW! :)

PS:

In mijn ogen moet de EU ook veel harder pushen op EV's, de aarde warmt op, VEEL sneller dan gedacht. De verbrandingsmotor moet weg. Het is vooral bij mensen in hun hoofd de beperking dat een EV niet geschikt zou zijn.

Sinds 2 jaar heb ik een elektrische motor, zei het met een relatief klein accupakket - en deze kan niet eens DC snelladen. Maar voor alles wat ik er voorheen mee deed is hij geschikt. En op mijn afgelopen roadtrips stopte ik elke 250km toch al 15 min, dus een ID.3 Pro S zou makkelijk voor mijn vakantietrips geschikt zijn van 1000-1500km enkele reis 8) _/-\o_
Tja, komende vanaf een Tesla ben ik niet zo onder de indruk. Met mijn modelletje uit 2019 haal ik 250 kW en VW pas met z'n duurdere uitvoeringen in 2024 een magere 200 kW. En GTX modellen die slechts 180km/h halen en 0-100 niet onder de 5sec kunnen, stellen me ook teleur.

Dus duurder, slomer, slomer en slomer.

Ik hoop (en verwacht) wel meer 'auto' voor mijn geld te krijgen, maar ik zie dat VW als firma nog volop in 1980 hangt. Hopelijk gaat het nu de goede kant op :/
Boomers willen vooral 'diesel stoken' omdat het 'zo makkelijk' is... 8)7
Hè watte? Deze boomer had en heeft een schurfthekel aan diesel. Diesel is voor tractoren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
resusaapje schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:30:
[...]

Eens. Maar vooral omdat ik een boomer ben die in de stationfase is blijven hangen ;)

[...]

Tja, komende vanaf een Tesla ben ik niet zo onder de indruk. Met mijn modelletje uit 2019 haal ik 250 kW en VW pas met z'n duurdere uitvoeringen in 2024 een magere 200 kW. En GTX modellen die slechts 180km/h halen en 0-100 niet onder de 5sec kunnen, stellen me ook teleur.

Ik hoop (en verwacht) wel meer 'auto' voor mijn geld te krijgen, maar ik zie dat VW als firma nog volop in 1980 hangt. Hopelijk gaat het nu de goede kant op :/

[...]

Hè watte? Deze boomer had en heeft een schurfthekel aan diesel. Diesel is voor tractoren 8)
Ach ja, de gemiddelde klant rijdt nooit harder dan 180, die snelste GTX heeft wel 200kmh als top.

En de geluidsisolatie is iig een stuk beter dan van die Tesla Model 3. als je met een Tesla hard rijdt komt er nog net geen bloed uit je oren lopen...

En die 250kW piek bij een Model 3 is super mooi, maar die ben je na 5 minuten ook wel weer kwijt. Volgens mij hebben de MEB auto's een veel vlakkere laadcurve.

Qua tijden op Bjorn Nyland zijn 1000km challenges deden ze het al erg goed namelijk. Heb hem eens een vraagje gedaan of hij ook plant zo'n GTX ID.3 te testen. Dat nieuw accupakket en efficientere motor moet veel goedmaken.

En oh ja, mijn vader is uit 1962. De enige keer dat hij 200kmh heeft gereden is een aantal jaar terug (hij rijdt niet mega veel op snelwegen). Hij vond het veel te hard. En hij rijdt aardig door, ook op de snelweg 140-150, maar harder hoeft niet. Voor de meesten is dat niet anders.

Tuurlijk, mijn Polo haalt op de teller ook 200kmh, maar dat rijd ik ook misschien eens per jaar. Als je comfortabel met een grote accu gewoon 160-180kmh kan rijden terwijl je dus met een klein stopje wegkomt op 600-700km per dag (zie het las een tripje naar Berlijn) dan is dat voor de meesten onder ons voldoende.

De voornaamste redenen dat de ID.3 en 4 zo'n slechte naam kregen is denk ik toch de software, sliders en touchknoppen in het interieur. Ik denk dat ze een heel goede verbeterslag hebben gemaakt met de ID.7 :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Ho wacht even... Ik wil die 'magere 200 kW' tegenover die 250 kW even relativeren. Tesla houdt zich niet aan de CCS2 standaard bij zijn eigen Superchargers. De limiet is namelijk 500A. Maar doordat ze, héél kortstondig, meer dan 600A door die kabels van de Supercharger gooien zodra je er een Tesla aankoppelt, kunnen ze op papier maar liefst 250kW vermelden.

Dat je er geen bal aan hebt omdat die 250 kW vermogen zakt als een baksteen, vermelden ze er niet bij. Maar op de spec.sheet hebben ze in ieder geval gewonnen.

In de praktijk heeft de ID.7, voor een 400V-systeem, een top laadsnelheid. Ze tikken de maximum van 500A aan en de laadcurve is heel prima.

10-80 tijd is 27 minuten. Gemiddeld 125 kW. Met verbruik meegenomen is dat een laadsnelheid van ~ 720 km/u.

Je kan niet zeggen dat dat allemaal maar meh is. Het is voor een 400V-systeem gewoon tegen het maximum haalbare aan.

Ter vergelijk nog eens dan: de huidige model 3 doet eigenlijk exact hetzelfde. Alleen pieken ze (alleen bij Supercharger) op papier rond de 250 kW, maar gemiddeld is het ook 10-80 in 27 minuten en 124 kW. In km/u wint de Model 3 het met ~770 km/u (iets minder verbruik). Echter is het ook wel wat een ander segment, het is een kleinere auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
[...]

[...]

[...]

Die 250 kW van de Tesla is enkel voor de stats en niet voor de praktijk als ik bijv. deze pak: https://ev-database.org/car/1991/Tesla-Model-3 en vergelijk met: https://ev-database.org/car/2119/Volkswagen-ID7-Tourer-Pro-S zie je een gemiddelde laadcapaciteit van 100 kW t.o.v. van 115, 130 of 145 kW liggend aan de lader.

Als ik dan een https://ev-database.org/car/2188/Tesla-Model-3-Performance pak die in theorie die 250 kW zal doen (wellicht dat je naar de performance uitvoering verwijst?) dan is het ook hier 250 kW theorie en kortstondig, maar gemiddeld 100, 110, 124, 124 kW.

Edit; wat @JanHenk hierboven ook al zegt één kleine aanvulling naast die 10-80 snelheid kun je ook naar de laadsnelheid van km/uur kijken die is bij de ID.7 bij alle soorten laders hoger dan bij de M3P.

[ Voor 6% gewijzigd door True op 10-09-2024 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barta123
True schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:44:
[...]

Die 250 kW van de Tesla is enkel voor de stats en niet voor de praktijk als ik bijv. deze pak: https://ev-database.org/car/1991/Tesla-Model-3 en vergelijk met: https://ev-database.org/car/2119/Volkswagen-ID7-Tourer-Pro-S zie je een gemiddelde laadcapaciteit van 100 kW t.o.v. van 115, 130 of 145 kW liggend aan de lader.

Als ik dan een https://ev-database.org/car/2188/Tesla-Model-3-Performance pak die in theorie die 250 kW zal doen (wellicht dat je naar de performance uitvoering verwijst?) dan is het ook hier 250 kW theorie en kortstondig, maar gemiddeld 100, 110, 124, 124 kW.

Edit; wat @JanHenk hierboven ook al zegt één kleine aanvulling naast die 10-80 snelheid kun je ook naar de laadsnelheid van km/uur kijken die is bij de ID.7 bij alle soorten laders hoger dan bij de M3P.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RW6arAxYCTdjeR2Thxx0czpfSDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KSdE4ixEuA69BoV5cTpcvGTk.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je het mooi.

Beiden 82kWh pakket, 10-80% doet de ID.7 124kW gemiddeld, de Model 3 97kW. dus wat doet VW hier precies slecht?

Tesla haalt een mooi scherp piekje en dat stort daarna helemaal in. 10-90% is VW nog veel sneller mee, 109.5kW t.o.v 79.6kW bij de Model 3.

En inderdaad, ander segment. Maar de ID.7 neemt een groter lijf mee ;) (en is ook VEEL ruimer)

en ik kan je vertellen, je kan beter 1 stop minder hebben en een stop van 20 minuten dan elke keer 10 minuten stoppen. Dan kan je ten minste even een paar rondjes over de parkeerplaats rennen als je stilstaat. (ja dat heb ik afgelopen zomer gedaan, op terugweg vanaf Hongarije) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

barta123 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:44:
[...]

Ach ja, de gemiddelde klant rijdt nooit harder dan 180, die snelste GTX heeft wel 200kmh als top.
Klopt hoor. Maar sommigen onder ons kiezen een GT(x), omdat het 'sportieve' aspect. Als er dan bij staat "max 180", dan krijg je beelden van een basaal Polootje die je op de autobahn voorbij komt blazen. Dah voel nie goeh! :+
En de geluidsisolatie is iig een stuk beter dan van die Tesla Model 3. als je met een Tesla hard rijdt komt er nog net geen bloed uit je oren lopen...
Gelukkig rijden EV-rijders nooit hard. Op topsnelheid kom je maar 90km ver ;w
En de isolatie bij DatAndereMerk is in de loop der jaren ook flink beter geworden.
En die 250kW piek bij een Model 3 is super mooi, maar die ben je na 5 minuten ook wel weer kwijt. Volgens mij hebben de MEB auto's een veel vlakkere laadcurve.

Qua tijden op Bjorn Nyland zijn 1000km challenges deden ze het al erg goed namelijk. Heb hem eens een vraagje gedaan of hij ook plant zo'n GTX ID.3 te testen. Dat nieuw accupakket en efficientere motor moet veel goedmaken.
Tja, zie regelmatig bij het snelladen 1200km/u voorbij komen. En dat is niet na 5min al voorbij. Neemt niet weg dat Björn er meer verstand van heeft dan ik, dus heb ik het ongetwijfeld mis. Ben hoe dan ook blij dat alle autobouwers voortgang boeken ;)
En oh ja, mijn vader is uit 1962. De enige keer dat hij 200kmh heeft gereden is een aantal jaar terug (hij rijdt niet mega veel op snelwegen). Hij vond het veel te hard. En hij rijdt aardig door, ook op de snelweg 140-150, maar harder hoeft niet. Voor de meesten is dat niet anders.
Ik hou van snelheid. Heerlijk. In 2022 meerdere malen op-en-neer naar Polen. CC op 150 (perfect snelheid!), af en toe 200 want effe snel. En een enkele maal 230. Gewoon, omdat het kan.
Tuurlijk, mijn Polo haalt op de teller ook 200kmh, maar dat rijd ik ook misschien eens per jaar. Als je comfortabel met een grote accu gewoon 160-180kmh kan rijden terwijl je dus met een klein stopje wegkomt op 600-700km per dag (zie het las een tripje naar Berlijn) dan is dat voor de meesten onder ons voldoende.
Ha, dus jij was dat Polootje! _/-\o_
De voornaamste redenen dat de ID.3 en 4 zo'n slechte naam kregen is denk ik toch de software, sliders en touchknoppen in het interieur. Ik denk dat ze een heel goede verbeterslag hebben gemaakt met de ID.7 :)
Amen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

JanHenk schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:44:
[Ter vergelijk nog eens dan: de huidige model 3 doet eigenlijk exact hetzelfde. Alleen pieken ze (alleen bij Supercharger) op papier rond de 250 kW, maar gemiddeld is het ook 10-80 in 27 minuten en 124 kW. In km/u wint de Model 3 het met ~770 km/u (iets minder verbruik). Echter is het ook wel wat een ander segment, het is een kleinere auto.
Mooie analyse.
barta123 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:19:
[...]

[Afbeelding]

Hier zie je het mooi.

Beiden 82kWh pakket, 10-80% doet de ID.7 124kW gemiddeld, de Model 3 97kW. dus wat doet VW hier precies slecht?

Tesla haalt een mooi scherp piekje en dat stort daarna helemaal in. 10-90% is VW nog veel sneller mee, 109.5kW t.o.v 79.6kW bij de Model 3.

En inderdaad, ander segment. Maar de ID.7 neemt een groter lijf mee ;) (en is ook VEEL ruimer)

en ik kan je vertellen, je kan beter 1 stop minder hebben en een stop van 20 minuten dan elke keer 10 minuten stoppen. Dan kan je ten minste even een paar rondjes over de parkeerplaats rennen als je stilstaat. (ja dat heb ik afgelopen zomer gedaan, op terugweg vanaf Hongarije) :+
Mooie aanvulling. Uiteindelijk doet het er bij mij zelden toe. Als niet alles stallen bezet zijn, ga ik toch rustig effe wandelen, koffie drinken, toiletten bewonderen, misschien hapje eten. Tegen de tijd dat ik klaar ben, staat de auto boven de 95%. Komt zelden voor dat ik effe snel 6%-15% doe. Maar ja, flexibiliteit is king! Het is niet voor niets dat veel mensen roepen "astie 800km haalt, dan kijk ik pas naar een EV" terwijl dat helemaal niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:36:
Klopt hoor. Maar sommigen onder ons kiezen een GT(x), omdat het 'sportieve' aspect. Als er dan bij staat "max 180", dan krijg je beelden van een basaal Polootje die je op de autobahn voorbij komt blazen. Dah voel nie goeh! :+

En de isolatie bij DatAndereMerk is in de loop der jaren ook flink beter geworden.
Lekker consistent :+ Haha, alle gekheid op een stokje, gevoelsmatig vind ik het ook jammer de begrenzing op 180. Gelukkig in de praktijk zelden van toepassing. En iig beter dan 160 van MB en Lexus. Volvo doet al jaren 180 zelfs op hun ICE's.. dus ja.. ach ja.. we vinden er wat van, maar we kunnen er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
resusaapje schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:36:
[...]

[...]

[...]

Tja, zie regelmatig bij het snelladen 1200km/u voorbij komen. En dat is niet na 5min al voorbij. Neemt niet weg dat Björn er meer verstand van heeft dan ik, dus heb ik het ongetwijfeld mis. Ben hoe dan ook blij dat alle autobouwers voortgang boeken ;)

[...]

Ik hou van snelheid. Heerlijk. In 2022 meerdere malen op-en-neer naar Polen. CC op 150 (perfect snelheid!), af en toe 200 want effe snel. En een enkele maal 230. Gewoon, omdat het kan.

[...]

Ha, dus jij was dat Polootje! _/-\o_

[...]

Amen!
Ja eens, ik zei eerder ook dat ik een M3 LR zou kopen, die haalt ten minste 230kmh, als ik dat ff 5 min wil rijden moet hij dat halen.

Ik snap ook niet waarom VW dit doet, 160kmh is helemaal lullig.

Maar goed, 90% vd mensen zal er geen donder om geven. Maar inderdaad, juist zo'n 'normale GTX' uitvoering moet toch zeker al wel een 2 ervoor kunnen hebben staan!

En nee, ik had m'n Polo niet mee op reis dit jaar hehe, voor 3 man inclusief bepakking is de kofferbak te klein! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
KMdijkens schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:01:
[...]

Lekker consistent :+ Haha, alle gekheid op een stokje, gevoelsmatig vind ik het ook jammer de begrenzing op 180. Gelukkig in de praktijk zelden van toepassing. En iig beter dan 160 van MB en Lexus. Volvo doet al jaren 180 zelfs op hun ICE's.. dus ja.. ach ja.. we vinden er wat van, maar we kunnen er mee leven.
Denk dat de grap is dat je zelfs met een Model 3 LR op 200km/h nog verder komt dan 200km. Dus dat zegt al wat!

Want ja, als je ff op familiebezoek moet en je geeft jezelf de ruimte, kan je dus met een aerodynamisch model wel stevig doorrammen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
barta123 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:01:
[...]Ik snap ook niet waarom VW dit doet, 160kmh is helemaal lullig.
Anders vliegen de trommelremmen in de fik. :+

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barta123
DaMenaz schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:17:
[...]

Anders vliegen de trommelremmen in de fik. :+
Zelfs mijn Cuore L276 haalde 180.. Veilig is anders, maar omdat het zo'n klein smal barreltje is werd daar de topsnelheid nooit 'echt van getest' geloof ik. Had wel 70pk ofzo en gezien het geringe frontaaloppervlak kon hij alsnog vrij hard :+

Maar ja, 700kg krijg je met trommelremmen achter wel stil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
barta123 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:19:
[...]

[Afbeelding]

Hier zie je het mooi.

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor ;)

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 22:39
The Legend schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:53:
[...]

Mijn VW Sharan uit 2015 heeft dat, en dat werkt gewoon perfect. Auto openen met sleutel 1, bestuurdersportier openen en de stoel en buitenspiegels gaan automatisch in de stand gekoppeld aan sleutel 1. Idem voor sleutel 2. Onbegrijpelijk dat zoiets simpels, maar super handig, er actief uitgesloopt is 8)7
Ik had dit in mijn eerste Superb III. Mijn volgende Superb was de facelift versie en die had het niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Nog geen nieuws aan het bestelfront hier, dus dan maar een plaatje

Afbeeldingslocatie: https://images.autoreview.nl/popup/db2024au01413-9f60e8.webp

Het topic wel levend houden, mensen! ;)

• Jurgenvds
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-10-2024
Bij aankoop van een ID.7 stelt de volkswagen garage voor om een WeCare onderhoudscontract mee af te sluiten.
128,55/maand voor WeCare Gold en 195,64/maand voor WeCare Platinum (voor bandenwissels zomer/winterbanden) inbegrepen voor de duur van 96maanden
Nu vraag ik me wel af of dit aan te raden is (ik gok eerder van niet)
Ik neem aan dat een elektrische auto heel wat minder onderhoud nodig heeft en het dus voordeliger is om geen onderhoudscontract te nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Jurgenvds schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:57:
Bij aankoop van een ID.7 stelt de volkswagen garage voor om een WeCare onderhoudscontract mee af te sluiten.
128,55/maand voor WeCare Gold en 195,64/maand voor WeCare Platinum (voor bandenwissels zomer/winterbanden) inbegrepen voor de duur van 96maanden
Nu vraag ik me wel af of dit aan te raden is (ik gok eerder van niet)
Ik neem aan dat een elektrische auto heel wat minder onderhoud nodig heeft en het dus voordeliger is om geen onderhoudscontract te nemen?
Voor 128 per maand kom ik aan huis jouw bandjes wisselen 2x per jaar. Deal?
Dan vul ik ook meteen je ruitensproeiervloeistof bij. Zo ben ik ook.

Zonder gekheid: Wat bieden ze voor onderhoud aan dan? Die steekproef die ze af en toe doen?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Mijn ervaring met EV-onderhoud in de afgelopen vijf jaar:

0 (leze: nul) keer.

Meer detail:
Bandenwissel: 2x per jaar bij een bandenboer á €30, maar met het huidige weer zou ik all-season kiezen als het mijn eigen auto was.
Ruitenwissers: 1x tot nog toe! Kan je ook zelf.
Olie: ? hahaha!
Interieurfilter en ruitenwisservloeistof: zelf doen.
Eventualiteiten: Je bent de eerste twee jaar gedekt.

Ik begrijp je dealer wel: die verdienen niks aan ons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurgenvds
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-10-2024
DonJunior schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:00:
[...]

Voor 128 per maand kom ik aan huis jouw bandjes wisselen 2x per jaar. Deal?
Dan vul ik ook meteen je ruitensproeiervloeistof bij. Zo ben ik ook.

Zonder gekheid: Wat bieden ze voor onderhoud aan dan? Die steekproef die ze af en toe doen?
Voor de 128:
- onderhoud in erkende garage
- uitgebreide garantie tot 210.000 km
- vervanging van slijtageonderdelen

Voor de 195 er nog bij:
- Vervanging van zomer/winterbanden
- 12 banden inbegrepen (wat veel klonk, maar eigenlijk maar 3 sets zijn)

Dacht ook wel dat het om verkooppraatjes ging, maar wou toch even navragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Jurgenvds schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:12:
[...]

Voor de 128:

Voor de 195 er nog bij:

Is die prijs echt PER MAAND?

Veelzeggend dat nergens de prijs online te vinden is.

Kon wel online vinden wat allemaal in die packs is inbegrepen en het gaat compleet over ICE.

Niet doen dus, is mijn idee.

• JanHenk
  • Niet online
Wat een geld!! Voor helemaal niks...

Sowieso is er toch 7 jaar onderhoud inclusief (Bij de ID.7 Tourer thans wel)??

Zie de prijslijst (let op: pdf) pagina 34.

Ook dat onderhoud stelt niet zoveel voor, het is 3x een inspectie (tweejaarlijks) en vervangen remvloeistof en interieurfilter. That's it eigenlijk. Naar verwachting zal er eigenlijk niets meer dan dat zijn.

Sterker nog; Volkswagen geef je de mogelijkheid om een korting te krijgen als je het inclusieve onderhoud weg wilt laten. De waarde daarvan is overigens ook slechts 780 euro incl. btw...

• resusaapje

resusaapje

h less

JanHenk schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:22:
Exact!

Een mobiliteitsoplossing zou wel handig zijn: ANWB, KNAC, Touring wegenhulp, VAB Pechbijstand, Europ Assistance, Depannage Direct :)

Ter info, leering ende vermaack mijn kosten van de afgelopen vijf jaar:
- Nieuwe banden ná aanschaf met montage: 1x winter, 1x zomer is €900 + €1000 = €1900, is €380/jaar, is €32/mnd.
- Bandenwissel met opslag: €750, is €150/jr, is €13/mnd. Was het mijn eigen auto, zou ik winterbanden mét velg nemen, een momentsleutel kopen en ze bij mij thuis opslaan en zelf wisselen. Bij een eerdere auto ook gedaan; easy.
- Wissers, vloeistof, interieurfilter, zeg €150 totaal.

Al met al €50/mnd reserveren en je bent het mannetje. Dat was het! d:)b

Ideaal, zo'n electrische auto. Ik wil niet anders meer.

[ Voor 6% gewijzigd door resusaapje op 12-09-2024 13:45 ]

• Herman37
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06:07
JanHenk schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:22:

Sowieso is er toch 7 jaar onderhoud inclusief (Bij de ID.7 Tourer thans wel)??

Zie de prijslijst (let op: pdf) pagina 34.

Ook dat onderhoud stelt niet zoveel voor, het is 3x een inspectie (tweejaarlijks) en vervangen remvloeistof en interieurfilter. That's it eigenlijk. Naar verwachting zal er eigenlijk niets meer dan dat zijn.

Sterker nog; Volkswagen geef je de mogelijkheid om een korting te krijgen als je het inclusieve onderhoud weg wilt laten. De waarde daarvan is overigens ook slechts 780 euro incl. btw...
Is dit enkel voor Nederland of is dit ook voorzien in België ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Dat is alleen in NL.

Wat ik me wel afvraag: met mijn benzine auto’s heb ik de laatste jaren ook onderhoud gehad aan draagarmrubbers, fuseekogels, stabilisatorstangen, lagers hier en daar… Ik hoor heel vaak dat een EV geen onderhoud nodig heeft want geen verbrandingsmotor, maar een EV heeft toch ook gewoon een onderstel dat wel wat aandacht nodig heeft?

• resusaapje

resusaapje

h less

The Legend schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:31:
Dat is alleen in NL.

Wat ik me wel afvraag: met mijn benzine auto’s heb ik de laatste jaren ook onderhoud gehad aan draagarmrubbers, fuseekogels, stabilisatorstangen, lagers hier en daar… Ik hoor heel vaak dat een EV geen onderhoud nodig heeft want geen verbrandingsmotor, maar een EV heeft toch ook gewoon een onderstel dat wel wat aandacht nodig heeft?
Waren dat nieuwe auto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nee, maar dit ‘gratis’ onderhoudsplan van VW loopt ook 8 jaar. Het lijkt me wel een verkeerde veronderstelling dat het enige onderhoud in die periode een interieurfilter en remvloeistof zou zijn. Airco onderhoud is ook iedere 2 jaar geloof ik? Wordt ook zelden ergens genoemd.

[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 12-09-2024 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

The Legend schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:44:
[...]

Nee, maar dit ‘gratis’ onderhoudsplan van VW loopt ook 8 jaar. Het lijkt me wel een verkeerde veronderstelling dat het enige onderhoud in die periode een interieurfilter en remvloeistof zou zijn. Airco onderhoud is ook iedere 2 jaar geloof ik? Wordt ook zelden ergens genoemd.
Airco-onderhoud? Bedoel je bijvullen oid? Enniewee, ik heb hierboven mijn echte onderhoud opgenoemd :>

Ik rij mijn auto's maximaal vijf jaar vanaf nieuw. Andere mensen, andere praktijken. Naast genoemde kosten waren er nog een paar terugroepacties. Waren die ná de garantieperiode geweest, had me dat wat gekost.

Laten we de kosten voor acht jaar bezit naar boven afronden naar het dubbele: €100/mnd. Nog steeds significant minder dan het VW-plan

Hoe dan ook, verder dan wat ik noemde had ik niks, nakkes, nada. En, na vier jaar is er de verplichte APK. Was daar iets uitgekomen had ik dat wel gehoord. Dus tja, afwachten hoe stevig een VW in elkaar steekt. Maar mijn huidige auto is een Tesla, dus ik verwacht van VW eigenlijk nog beter >:)

• MLLL
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

Jurgenvds schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:12:
[...]

Voor de 128:

Voor de 195 er nog bij:

Toch is die 210.000 kilometer wel interessant, of je moet 105.000km per jaar rijden.
Blijkbaar zit er maar2 jaar garantie op een ID7 wat wel erg karig is.
Geen vertrouwen in eigen product blijkbaar

https://www.volkswagen.nl...AEgIFQfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passat1
  • Laatst online: 16-09 22:30
Heeft iemand hier ervaring met de standaard "comfort" stoelen in de ID7 Pro?

Bij de dealer hadden ze (uiteraard) alleen de Pro Business versie met de ergo-active stoelen. Die zaten heerlijk, en gaven een goede ondersteuning bij de onderrug (van belang omdat ik milde rugklachten heb).

Helaas heb ik weinig kunnen achterhalen over de standaardstoelen. Hebben deze bijvoorbeeld ook een verstelbare lendensteun en zitverlenging? (en zo ja, is het enige verschil dan de massagefunctie op de ergo-active?)

De ergo-active stoelen zijn niet bij te bestellen bij de Pro, dus hier moet de Pro Business voor worden genomen, en ondanks het relatief kleine prijsverschil en de vele extra goodies is die toch eigenlijk echt boven budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisRobinson
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2024
Passat1 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:42:

Bij de dealer hadden ze (uiteraard) alleen de Pro Business versie met de ergo-active stoelen. Die zaten heerlijk, en gaven een goede ondersteuning bij de onderrug (van belang omdat ik milde rugklachten heb).

Helaas heb ik weinig kunnen achterhalen over de standaardstoelen. Hebben deze bijvoorbeeld ook een verstelbare lendensteun en zitverlenging? (en zo ja, is het enige verschil dan de massagefunctie op de ergo-active?)

De ergo-active stoelen zijn niet bij te bestellen bij de Pro, dus hier moet de Pro Business voor worden genomen, en ondanks het relatief kleine prijsverschil en de vele extra goodies is die toch eigenlijk echt boven budget.
Standaard stoelen zijn ook niet elektrisch verstelbaar is mij destijds verteld. Verder geen idee wat ze aan ondersteuning bieden. Let wel ‘extra goodies’ is een understatement, die pro versie is namelijk echt heel kaal tov de business. Achterklep bijv is niet eens elektrisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Volgens de prijslijst heeft de Pro geen lendesteun. Over het uitschuifbare deel van het zitvlak-deel lees je helaas niks terug.

https://www.volkswagen.nl...A_z7_X9xp5KBkJbaP64Zg3vzq

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Verbazend. Ik heb voor speciaal voor jou alle 200 voorraadmodellen getjekt en ze zijn allemaal minstens Business uitvoering. :o

Misschien toch een ID.4/5? Bv de ID.5 286pk Pro Business met alle pakketten die je wil kost rond de €60k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankvdk1

Ik hou het al regelmatig in de gaten of er een keer een 'Pro' versie voorbij komt via Autoscout. Helaas lijken ze allemaal op de Nederlandse 'Pro Business' uitvoeringen. Dit komt omdat ik namelijk ook benieuwd ben en in eerste instantie een Pro versie via de lease had ingediend. Uiteindelijk toch op een Pro Business uitgekomen.

Ik heb er wel 2 gevonden welke samen ongeveer de 'Pro' uitvoering moeten zijn denk ik. Dit zijn ook de enige 2 afwijkende op 20 pagina's Autoscout.

De 1e link hieronder is een Pro versie van buiten (geen IQ light voor en achter)

De 2e link is eentje met een stoffen interieur, volgens mij vergelijkbaar met de Pro. Het zijn wel dezelfde stoelen, alleen dan volledig stof en niet elektrisch bediend. Ook zie je dat het interieur niet volledig met leder is bekleed.

https://www.autoscout24.n...ults&order_bucket=unknown

[ Voor 3% gewijzigd door frankvdk1 op 13-09-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
frankvdk1 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:19:
[...]

Ik hou het al regelmatig in de gaten of er een keer een 'Pro' versie voorbij komt via Autoscout. Helaas lijken ze allemaal op de Nederlandse 'Pro Business' uitvoeringen. Dit komt omdat ik namelijk ook benieuwd ben en in eerste instantie een Pro versie via de lease had ingediend. Uiteindelijk toch op een Pro Business uitgekomen.

Ik heb er wel 2 gevonden welke samen ongeveer de 'Pro' uitvoering moeten zijn denk ik. Dit zijn ook de enige 2 afwijkende op 20 pagina's Autoscout.

De 1e link hieronder is een Pro versie van buiten (geen IQ light voor en achter)

De 2e link is eentje met een stoffen interieur, volgens mij vergelijkbaar met de Pro. Het zijn wel dezelfde stoelen, alleen dan volledig stof en niet elektrisch bediend. Ook zie je dat het interieur niet volledig met leder is bekleed.

Ik heb mij er niet in verdiept, maar ik gok dat PON ze als non 'business' niet wil hebben en dus niet beschikbaar stelt voor de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
True schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:40:
[...]

Ik heb mij er niet in verdiept, maar ik gok dat PON ze als non 'business' niet wil hebben en dus niet beschikbaar stelt voor de Nederlandse markt.
Pro kun je gewoon configureren en bestellen.
Dat lijken mij de basisstoelen idd.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Mijn eerste gebrek aan mijn 3 maanden oude ID.7: De nummerplaat aan de voorkant laat los.

Blijkbaar is de nummerplaat op de houder gelijmd. Vind het zelf al vreemd dat dat gelijmd is en niet vast zit, want dat is eigenlijk best wel makkelijk jatbaar.

Ben gisteren langs de dichtszbijzijnde dealer (ander conglomoraat) gereden en die zeiden ook: wij lijmen nooit, want dat kan eraf vallen. Maakte er verder ook weinig aanstalten om er iets aan te doen. Morgen dus maar even langs de dealer waar ik de auto gekocht heb (kom er langs op weg naar de klant). Maar een gelijmde plaat voelt eigenlijk niet zo prettig. Ik zit er aan te denken om dus te eisen dat ze de nummerplaat door een fatsoenlijke houder te vervangen.

Maar ik vraag me af: Hoe zit dat bij andere ID.7's? Is de plaat gelijmd of zit hij ingeklemd in de houder?

EDIT:
De nummerplaat zit direct op het grijze constructie gelijmd. Bij andere foto's in dit topic zie ik ook die grijze constructie, maar LIJKT de nummerplaat nog in een houder of iets dergelijks te zitten. I.e. de houder zit dan op de constructie. Ik kan het alleen dus niet heel goed zien op de andere foto's in dit topic. Vandaar mijn benieuwdheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rt-0G4aRT1yGoX0vncWPlfGoOe8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WG0DkScX33g1f3o4IZzaRvSO.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door filipy23 op 15-09-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
filipy23 schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:37:
Mijn eerste gebrek aan mijn 3 maanden oude ID.7: De nummerplaat aan de voorkant laat los.

Blijkbaar is de nummerplaat op de houder gelijmd. Vind het zelf al vreemd dat dat gelijmd is en niet vast zit, want dat is eigenlijk best wel makkelijk jatbaar.

Ben gisteren langs de dichtszbijzijnde dealer (ander conglomoraat) gereden en die zeiden ook: wij lijmen nooit, want dat kan eraf vallen. Maakte er verder ook weinig aanstalten om er iets aan te doen. Morgen dus maar even langs de dealer waar ik de auto gekocht heb (kom er langs op weg naar de klant). Maar een gelijmde plaat voelt eigenlijk niet zo prettig. Ik zit er aan te denken om dus te eisen dat ze de nummerplaat door een fatsoenlijke houder te vervangen.

Maar ik vraag me af: Hoe zit dat bij andere ID.7's? Is de plaat gelijmd of zit hij ingeklemd in de houder?

EDIT:
De nummerplaat zit direct op het grijze constructie gelijmd. Bij andere foto's in dit topic zie ik ook die grijze constructie, maar LIJKT de nummerplaat nog in een houder of iets dergelijks te zitten. I.e. de houder zit dan op de constructie. Ik kan het alleen dus niet heel goed zien op de andere foto's in dit topic. Vandaar mijn benieuwdheid.

[Afbeelding]
Diefstalgevoelig maakt geen drol uit, elke kentekenplaat trek je binnen 30 seconden van een auto af. Sterker nog als de kentekenplaat op de bumper gelijmd zit kan dit zomaar minder diefstalgevoelig zijn dan in een houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
De deno die ik destijds mee had, had gewoon een houder op die plek geschroefd. Maf idee om een plaat op een auto te lijmen. 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuiQyXsjMDfgfTHPSEmQrg8zaNQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DFSBlKKqYMZbuAyZhzFaJMHN.jpg?f=user_large

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 9 ... 64 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1