Catch my drift?
Denk dat dit beter is voor de range.DaMenaz schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:58:
Dealer had wel even luxe platen mogen monteren. ๐
Catch my drift?

Ik ben toch malle pietje niet!
Is maar net welke dealer hem aflevert. Die moet de plaat regelen en monteren..filipy23 schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:37:
Mijn eerste gebrek aan mijn 3 maanden oude ID.7: De nummerplaat aan de voorkant laat los.
Blijkbaar is de nummerplaat op de houder gelijmd. Vind het zelf al vreemd dat dat gelijmd is en niet vast zit, want dat is eigenlijk best wel makkelijk jatbaar.
Ben gisteren langs de dichtszbijzijnde dealer (ander conglomoraat) gereden en die zeiden ook: wij lijmen nooit, want dat kan eraf vallen. Maakte er verder ook weinig aanstalten om er iets aan te doen. Morgen dus maar even langs de dealer waar ik de auto gekocht heb (kom er langs op weg naar de klant). Maar een gelijmde plaat voelt eigenlijk niet zo prettig. Ik zit er aan te denken om dus te eisen dat ze de nummerplaat door een fatsoenlijke houder te vervangen.
Maar ik vraag me af: Hoe zit dat bij andere ID.7's? Is de plaat gelijmd of zit hij ingeklemd in de houder?
EDIT:
De nummerplaat zit direct op het grijze constructie gelijmd. Bij andere foto's in dit topic zie ik ook die grijze constructie, maar LIJKT de nummerplaat nog in een houder of iets dergelijks te zitten. I.e. de houder zit dan op de constructie. Ik kan het alleen dus niet heel goed zien op de andere foto's in dit topic. Vandaar mijn benieuwdheid.
[Afbeelding]
Ik zit in de truckhandel en daar doet men dat ook zelf. Plaat krijg je pas na RDW registratie namelijk
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting
Lijkt me heel duur. Dat is โฌ1500/jaar? Voor een auto die 1x in de 2 jaar op onderhoud moet??Jurgenvds schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:57:
Bij aankoop van een ID.7 stelt de volkswagen garage voor om een WeCare onderhoudscontract mee af te sluiten.
128,55/maand voor WeCare Gold en 195,64/maand voor WeCare Platinum (voor bandenwissels zomer/winterbanden) inbegrepen voor de duur van 96maanden
Nu vraag ik me wel af of dit aan te raden is (ik gok eerder van niet)
Ik neem aan dat een elektrische auto heel wat minder onderhoud nodig heeft en het dus voordeliger is om geen onderhoudscontract te nemen?
MrSLowFlakeMrSnowflake schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:56:
[...]
Lijkt me heel duur. Dat is โฌ1500/jaar? Voor een auto die 1x in de 2 jaar op onderhoud moet??
*sowieso
Parkeerplaats bij station Den Bosch een blauwe en
A2 richting Utrecht een zwarte.
Iemand van hier?
โMany of lifeโs failures are people who did not realize how close they were to success when they gave upโ - Thomas Edison
Tourers of sedans? Ben zelf ook nog geen tourers tegengekomen in het wild behalve een maand of drie terug in Duitsland op Duits kenteken, een witte en als tegenligger dus *zoef* weg. De A2 rijd ik regelmatig, maar ik houdt niet bij wanneer en hoe laat.resusaapje schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:19:
Zo, hehe, eindelijk een ID.7 in het wild gezien!
Iemand van hier?
[ Voor 18% gewijzigd door KMdijkens op 17-09-2024 11:56 ]
Geen idee. Gek huh, was zo blij ein de lijk de ID7 te zienKMdijkens schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:38:
[...]
Tourers of sedans? Ben zelf ook nog geen tourers tegengekomen in het wild behalve een maand of drie terug in Duitsland op Duits kenteken, een witte en als tegenligger dus *zoef* weg. De A2 rijd ik regelmatig, maar ik houdt niet bij wanneer en hoe laat.
Maar volgens de Google Maps tijdlijn tussen 15:15 en 15:45
โMany of lifeโs failures are people who did not realize how close they were to success when they gave upโ - Thomas Edison
Ik heb er een gezien op de Erasmusbrug in Rotterdam:resusaapje schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:19:
Zo, hehe, eindelijk een ID.7 in het wild gezien!
Iemand van hier?
https://www.nu.nl/311275/...st-tegen-andere-auto.html
Dus wij zitten hier met smart op onze nieuwe bolide te wachten, en zo'n clown rijdt er eentje relaxed in de poeierKappie68 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:26:
[...]
Ik heb er een gezien op de Erasmusbrug in Rotterdam:
https://www.nu.nl/311275/...st-tegen-andere-auto.html
Arm Aygootje. Kan je wel, met je 2.500kg tegen een schamele 750kg!

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lc0IriQQag1aByz48KA4rXVx.jpg?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door resusaapje op 17-09-2024 13:40 ]
Het had een doodgewone werkdag moeten zijn, maar de dag veranderde voor de 60-jarige Rahman plotseling in een nachtmerrie. Toen de taxichauffeur maandagmiddag op een klant stond te wachten, sloeg zijn auto volgens hem ineens compleet op hol. "De auto ging van 0 naar 100 kilometer per uur en de remmen werkten niet meer. Het lijkt net een spookverhaal", vertelt de chauffeur een dag later aangeslagen.
De Rotterdamse taxichauffeur kan er met zijn hoofd niet bij, zegt hij. Hoe kan het dat zijn elektrische Volkswagen ID.7, die hij zes maanden geleden kocht, ineens zo op hol sloeg? De beelden van het ongeluk spelen zich sinds het ongeluk continu af in zijn hoofd. "Ik zag de dood in de ogen."
Dinsdagochtend is hij onderweg naar de autofabrikant, samen met zijn 23-jarige zoon. Rahman* doet onderweg zijn verhaal aan Rijnmond, zijn zoon vult hem af en toe aan.
De politie laat dinsdagochtend weten dat het onderzoek nog loopt. Er wordt nu onderzocht of er inderdaad sprake is van een technisch mankement. Ook is de bestuurder onderzocht, om te controleren of hij onder invloed reed. Daaruit is gekomen dat hij helemaal nuchter was toen het ongeluk gebeurde.
Wachten op klant
Terug naar maandagmiddag, rond 16:15 uur. Rahman moet een klant ophalen bij de GGD op de Schiedamsedijk in hartje Rotterdam, vertelt hij. "Ik had mijn auto bij het gebouw neergezet, om te wachten op mijn klant. Er was alleen nog een invalideparkeerplaats vrij en daar wilde ik natuurlijk niet staan." En dus zet hij zijn auto op de stoep.
Precies op dat moment gaat het volgens hem mis. Zijn auto zou opeens van 0 naar 100 kilometer per uur zijn gesprongen. Hij rijdt recht op de Erasmusbrug af. "Mijn eerste reactie was natuurlijk: remmen, remmen! Ik bleef op de rem trappen, maar die deed helemaal niets." De taxichauffeur heeft dan nog maar รฉรฉn doel, zegt hij: zo veel mogelijk verkeer ontwijken. "Alleen het stuur werkte nog, verder niets. Ook de automatische handrem niet."
Ergo, in het vervolg wellicht beter eerst wat meer informatie afwachten alvorens je conclusie zijnde 'clown' te trekken.resusaapje schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:30:
[...]
[..], en zo'n clown rijdt er eentje relaxed in de poeier![]()
[..]
*sowieso
Sarcasme hoop ik?Superflip schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:43:
De mijne sprong afgelopen weekend in een zone 30 ook wel plots naar 120. Even verschieten, maar bij mij werkte de rem in elk geval wel.
Regio Utrecht 1850Wp@79ยฐ 3700Wp@259ยฐ
zelfs als Travel Assist de cruise control snelheid op 120 zet, accelereert de wagen toch niet aan vol vermogen? Mijn auto alleszins niet. Maar ik ken iemand die ruim een maand geleden iets soortgelijks meemaakte in een Mercedes EQE. Hij zegt ook niet op het gaspedaal gedrukt te hebben, maar de auto accelereerde wel maximaal vanuit quasi stilstand op een parkeerterrein. Geen automatische remactie toen hij door een haag ging, en ook niet toen hij een geparkeerde auto ramde.Superflip schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:43:
De mijne sprong afgelopen weekend in een zone 30 ook wel plots naar 120. Even verschieten, maar bij mij werkte de rem in elk geval wel.
Maargoed, ik heb vandaag wel gekker nieuws gezien. Als dat ook met je auto kan hebben we echt een groot probleem.
Hoe zat het eigenlijk met die veiligheid en buitenlandse hardware/software?
[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 17-09-2024 22:22 ]
Zeker. En ik trek mijn opmerking in, mocht dit waar zijn.DonJunior schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:39:
[...]
Ergo, in het vervolg wellicht beter eerst wat meer informatie afwachten alvorens je conclusie zijnde 'clown' te trekken.
Tesla heeft dit regelmatig als zaak aan de hand. En omdat zij zga een blackbox in elke auto hebben, kunnen ze alle data bij zo'n situatie analyseren. Conclusie: de auto slaat nooit op hol, het is altijd de bestuurder die iets fout doet. En als het onopzettelijk was, dan is het vaak het rem- en wattpedaal verwisselen.
Verdenk je hen van wc-eend adviseert wc-eend? Kan. Ga in beroep bij de TCA. Ik denk dat veel overheden dit nauwgezet volgen.
En uit eigen ervaring: ja, het is mij ook wel eens overkomen. En met zoveel powerrrr ben je sneller verder dan je verwacht. Niet voor niets dat sommige organisaties pleiten voor een maximum aan kracht voor onze electrotrucks.
Neen, helaas niet. Gelukkig had ik het snel door en ik denk dat ik op de Cancel knop van TA gedrukt heb.
Optrekken gaat niet extreem hard maar toch snel genoeg om van te verschieten.
In de Enyaq had ik wel vaker het omgekeerde, maar dan herkende hij wel een bord op een parallelweg of afrit.
Vertel eens duidelijk het hele verhaal zonder het op een sensationeel drama te laten lijken.Superflip schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:56:
[...]
Neen, helaas niet. Gelukkig had ik het snel door en ik denk dat ik op de Cancel knop van TA gedrukt heb.
Optrekken gaat niet extreem hard maar toch snel genoeg om van te verschieten.
In de Enyaq had ik wel vaker het omgekeerde, maar dan herkende hij wel een bord op een parallelweg of afrit.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33ยฐ op Zuid | Twente
?True schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:05:
[...]
Vertel eens duidelijk het hele verhaal zonder het op een sensationeel drama te laten lijken.
Hij beschreef het toch prima? Dialect issues?
Bij het indrukken van de cancel knop van de TA schiet de auto van 30 naar 120 zonder dat de bestuurder op het gas zit?resusaapje schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:07:
[...]
?
Hij beschreef het toch prima? Dialect issues?
Ja daag
Dat beweert die taxi-chauffeur toch ook?True schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:58:
[...]
Bij het indrukken van de cancel knop van de TA schiet de auto van 30 naar 120 zonder dat de bestuurder op het gas zit?
Ja daag
Hoe dan ook, we leren hieruit dat je ook de ID.7 hard tegen objecten aan kan rammen. Ik ben benieuwd of we ooit de details gaan horen. Waarschijnlijk niet, want praifussie. Gelukkig hebben we de beelden nog
[ Voor 3% gewijzigd door resusaapje op 18-09-2024 00:41 ]
Waarom mogen deze wagens รผberhaupt de openbare weg op?bdbfz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:09:
Maar ik ken iemand die ruim een maand geleden iets soortgelijks meemaakte in een Mercedes EQE. Hij zegt ook niet op het gaspedaal gedrukt te hebben, maar de auto accelereerde wel maximaal vanuit quasi stilstand op een parkeerterrein. Geen automatische remactie toen hij door een haag ging, en ook niet toen hij een geparkeerde auto ramde.
Moeten er eerst doden vallen voordat dit soort 'bugs' opgelost worden, een kind op de achterbank van die Aygo was kansloos geweest...

Vooralsnog zijn dit onbevestigde gevallen. Het onderzoek met de sppok Priussen concludeerde dat in een deel van de gevallen de bestuurders gewoon de verkeerde pedaal intrapten en er was een probleem met de matten waardoor het pedaal bleef hangen (iirc).hoevenpe schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:23:
[...]
Waarom mogen deze wagens รผberhaupt de openbare weg op?
Moeten er eerst doden vallen voordat dit soort 'bugs' opgelost worden, een kind op de achterbank van die Aygo was kansloos geweest...
Deze morgen overigens kunnen vaststellen dat de kinderslot foutmelding voor de 3de keer terug is.
Ik heb enkele weken geleden een onderhoud gehad met de crisis manager van de garage groep. Maar vooralsnog geen beweging.
ALS het een bug is, is dat een goede vraag. Maar ik ben niet overtuigd dat het een bug is. Het kan een geval van PEBSAC zijn: problem exists between steeringwheel and chair. Niet iedereen die overtuigd is dat hij/zij niet op het gaspedaal drukte, drukte ook werkelijk niet op het gaspedaal.hoevenpe schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:23:
[...]
Waarom mogen deze wagens รผberhaupt de openbare weg op?
Snap ik, lijkt me een plausibele verklaring.bdbfz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:18:
Het kan een geval van PEBSAC zijn: problem exists between steeringwheel and chair. Niet iedereen die overtuigd is dat hij/zij niet op het gaspedaal drukte, drukte ook werkelijk niet op het gaspedaal.
Dat gezegd hebbende: als de UI dusdanig verwarrend is dat mensen regelmatig dit soort potentiรซle dodelijke fouten maken heb je als bedrijf ook een probleem. Heb geen hoge pet op van taxichauffeurs maar dat filmpje op de Erasmusbrug ziet er niet uit als bewust huftergedrag, meer een wagen op hol.
Als deze taxi chauffeur per ongeluk het knopje voor TA heeft ingedrukt, dan ligt toch echt de fout bij hem. Het feit dat de auto niet zelf 'afstand hield' en remde is dan vervelend maar het risico bij het gebruik van TA ligt volgens mij nog altijd bij de bestuurder.
Mochten de remmen het echt niet doen, dan is het natuurlijk een ander verhaal
Terug op de ID.7 -
Een collega van mij zegt dat die van hem vaak 'opnieuw opstart', tijdens het rijden ook. Het infotainment systeem dan gelukkig, maar alsnog vervelend. Ik herken dit wel uit mijn Golf 8 maar was benieuwd of andere dit ook ervaren.
- HUD valt tijdens het rijden ineens uit - 14x volledige HUD, 1x bovenste AR deel HUD
- Bij weglopen auto gaat auto niet automatisch op slot - 8x
- Massagestoel blijft hangen en onbedienbaar (passagiersstoel) - 1x
Ben benieuwd of ze nu wel met een oplossing komen of me weer naar huis sturen met het verhaal van 'we hebben de storingen niet kunnen vinden of nabootsen, hou het even in de gaten...'.
Daarnaast krijg ik ook een nieuwe bodemplaat, deze was kapot gegaan, hoe geen idee? Waardoor hij klapperde op de snelweg. Eindstand, geen garantie maar schade... lekker dan.
En wat doen ze met het logboek? IK heb heel de waslijst van mijn issues doorgestuurd, maar dat is al enkele weken geleden. Sws gingen ze contact opnemen met VW zelf, dus kan bestaat dat het daar hangt nu. Maar uiteraard geeft de garage niks van updatesโฆfrankvdk1 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:40:
Morgen weer met mij ID.7 naar de dealer. Het is nu nog net geen maand geleden dat ik daar voor het laatst was. Destijds met het verzoek een logboek bij te houden van de storingen. รรฉn maand verder en we hebben het volgende logboek
- HUD valt tijdens het rijden ineens uit - 14x volledige HUD, 1x bovenste AR deel HUD
Ben benieuwd of ze nu wel met een oplossing komen of me weer naar huis sturen met het verhaal van 'we hebben de storingen niet kunnen vinden of nabootsen, hou het even in de gaten...'.
Daarnaast krijg ik ook een nieuwe bodemplaat, deze was kapot gegaan, hoe geen idee? Waardoor hij klapperde op de snelweg. Eindstand, geen garantie maar schade... lekker dan.
Zo lees ik het niet. Ik lees het zo: De TA denkt plots verkeerdelijk dat je op een bepaalde plek 120 mag ipv 30 en accelereert. Dit is opgelost door op de cancel knop te duwen.True schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:58:
[...]
Bij het indrukken van de cancel knop van de TA schiet de auto van 30 naar 120 zonder dat de bestuurder op het gas zit?
Dit is uiteraard niet zo spectaculair, de TA (of gewoon ACC) van mijn auto ziet regelmatig een foute snelheid in beide richtingen. Dan moet je inderdaad alert zijn om in te grijpen.
Persoonlijk heb ik het nog niet heel storend of gevaarlijk tegen gekomen met versnellen, wel al een keer dat hij plots denkt maar 50 te mogen op een snelweg.
Geen idee wat ze er mee gaan doen. Ik heb het zoals gevraagd genoteerd en op de momenten zelf een foto gemaakt zoals gevraagd. Ben er bang voor dat er ook geen passende oplossing komt de dealer kennende. Die kijken alleen in de computer, concluderen dat ze niks gek zien, resetten hem en hopen dat het dan opgelost is. Maarja dat hebben ze de vorige keer ook al gedaan.MrSnowflake schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:42:
[...]
En wat doen ze met het logboek? IK heb heel de waslijst van mijn issues doorgestuurd, maar dat is al enkele weken geleden. Sws gingen ze contact opnemen met VW zelf, dus kan bestaat dat het daar hangt nu. Maar uiteraard geeft de garage niks van updatesโฆ
Zo! Dat laatste herken ik. Met mijn huidige auto. Toen ze bij Rotterdam die slinger in de A12 inbouwden, dacht de software dat ik plotsklap op een stadsweg zat. Alle alarmen gingen af, noodstop, pets op m'n vingers, Voor straf rest van de route geen TACC meer. En dat elleke keer dat ik daar reed. Heurluk.Invictus66 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:42:
[...]
Zo lees ik het niet. Ik lees het zo: De TA denkt plots verkeerdelijk dat je op een bepaalde plek 120 mag ipv 30 en accelereert. Dit is opgelost door op de cancel knop te duwen.
Dit is uiteraard niet zo spectaculair, de TA (of gewoon ACC) van mijn auto ziet regelmatig een foute snelheid in beide richtingen. Dan moet je inderdaad alert zijn om in te grijpen.
Persoonlijk heb ik het nog niet heel storend of gevaarlijk tegen gekomen met versnellen, wel al een keer dat hij plots denkt maar 50 te mogen op een snelweg.
Itt mijn voorgaande auto's met CC, zit ik bij mijn huidige auto met mijn voet dan ook niet boven het rempedaal, maar boven het wattpedaal. Om in te kunnen grijpen bij spookremacties. Als die taxiboy dat ook zo heeft, begrijp ik het resultaat van de paniek
Ben ik een van de weinige die deze automatische wijziging van snelheid op TA uit heeft staan? Vind het persoonlijk hooguit irritant dat de auto automatisch aanpast aan de snelheid die hij afleest van een (willekeurig) verkeersbord. Ik zorg er zelf wel voor dat ik me aanpas aan de snelheid.resusaapje schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:57:
[...]
Zo! Dat laatste herken ik. Met mijn huidige auto. Toen ze bij Rotterdam die slinger in de A12 inbouwden, dacht de software dat ik plotsklap op een stadsweg zat. Alle alarmen gingen af, noodstop, pets op m'n vingers, Voor straf rest van de route geen TACC meer. En dat elleke keer dat ik daar reed. Heurluk.
Itt mijn voorgaande auto's met CC, zit ik bij mijn huidige auto met mijn voet dan ook niet boven het rempedaal, maar boven het wattpedaal. Om in te kunnen grijpen bij spookremacties. Als die taxiboy dat ook zo heeft, begrijp ik het resultaat van de paniek
Aanpassen kan via de instellingen van de assistentie systemen onder 'Snelheidsbegrenzer' en dan het vinkje van 'Reactie op toegestane snelheid' uitzetten. Gelukkig onthoud hij deze instelling wel nadat de auto uit is geweest en hoeft hij maar eenmalig uit (of aan) te worden gezet.
Maar uiteraard ieder zijn voorkeur hierin...
Nope. Dit is, toen ik de auto nรฉt had en hij vond dat ik 30 moest gaan rijden op een 70km weg, het eerste wat ik heb uitgezet. Ellendefrankvdk1 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:21:
[...]
Ben ik een van de weinige die deze automatische wijziging van snelheid op TA uit heeft staan? Vind het persoonlijk hooguit irritant dat de auto automatisch aanpast aan de snelheid die hij afleest van een (willekeurig) verkeersbord. Ik zorg er zelf wel voor dat ik me aanpas aan de snelheid.
Aanpassen kan via de instellingen van de assistentie systemen onder 'Snelheidsbegrenzer' en dan het vinkje van 'Reactie op toegestane snelheid' uitzetten. Gelukkig onthoud hij deze instelling wel nadat de auto uit is geweest en hoeft hij maar eenmalig uit (of aan) te worden gezet.
*sowieso
Dat leek mij ook al, maar dat is een stuk minder sensationeel dan hoe het nu verwoord wordtInvictus66 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:42:
[...]
Zo lees ik het niet. Ik lees het zo: De TA denkt plots verkeerdelijk dat je op een bepaalde plek 120 mag ipv 30 en accelereert. Dit is opgelost door op de cancel knop te duwen.
In mijn Octavia uit '21 had ik dit ook direct uitgeschakeld: aanpassing op bord herkenning รฉn aanpassing gebaseerd op kaartinfo. Ik kan zelf wel remmen of bijstellen als ik een rotonde nader op een N-weg of als ik van 130 terug naar 100 moet op een snelweg 's nachts.frankvdk1 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:21:
[...]
Ben ik een van de weinige die deze automatische wijziging van snelheid op TA uit heeft staan? Vind het persoonlijk hooguit irritant dat de auto automatisch aanpast aan de snelheid die hij afleest van een (willekeurig) verkeersbord. Ik zorg er zelf wel voor dat ik me aanpas aan de snelheid.
Ik reed met TA aan in zone 30 en wellicht herkende hij vals positief een 120 bord waardoor hij begon te accelereren. Gezien er voor mij niemand reed kon hij dus vrij accelereren.
Als je hier dus niet adequaat kan op reageren kan ik mij voorstellen dat mensen ongelukken doen.
Het was ook eenmalig dat hij versnelde, meestal is het omgekeerde waar dat hij op de autosnelweg een bord van de afrit of parallelweg herkent.
Andere frustraties komende van de Passat: ik mis m'n handig opbergvakje voor de zonnebril - is verdwenen? Ik kon mijn rechter armsteun mooi op hoogte zetten - kan niet meer? Ik had een range van 1000km (grapje) En in het onderste deel van de koffer, de plaats van het reservewiel kon ik nog heel wat kwijt bij bvb camperen, dat is nu wat minder. Maar ok, het is wel een mooie luxewagen van binnen en van buiten, dus ik ben er nog niet uit of het up- of downgrade is
Voor muj is het een side grade. Er zijn heel wat dingen beter in de id.7, maar ook heel veel dingen slechter.Valkske schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:01:. Maar ok, het is wel een mooie luxewagen van binnen en van buiten, dus ik ben er nog niet uit of het up- of downgrade is
Recent is er daar รฉรฉn bijgekomen, en dat is de automatische manoeuvreerrem. Dat zorgt ervoor dat als de parkeersensoren een obstakel dichtbij zien komen dat de auto automatisch (vrij lomp) op de rem gaat staan. Klinkt veilig, maar ik vind het vooral vervelend omdat het ook gebeurd bij een takje/struik of een verhoogde stoep, in parkeergarages is het ook regelmatig raak.
De functie is uit te schakelen via het parkeermenu, en eerder bleef de functie ook uit daarna, maar zonder dat de auto bij de dealer is geweest of software updates gehad lijkt te hebben staat die functie nu elke keer bij opstart weer automatisch aan.
Herkennen andere ID7 rijders dit? En is er wellicht een oplossing voor?
Ik weet niet of er ook al manieren zijn om met VAGcom of iets soortgelijks dit soort zaken te fixen (dan gelijk maar de snelheidswaarschuwing en lane asist erbij).
Allemaal producteigenschappenfrankvdk1 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:40:
Morgen weer met mij ID.7 naar de dealer. Het is nu nog net geen maand geleden dat ik daar voor het laatst was. Destijds met het verzoek een logboek bij te houden van de storingen. รรฉn maand verder en we hebben het volgende logboek
Ik mag via het bedrijf een nieuwe bedrijfswagen bestellen. Na lang zoeken en enkele testritten kom ik bij de ID.7 uit
Alleen heb ik nu een dilemma. 2 versies vallen binnen mijn budget:
- De pro (kleine batterij) met alle toeters en bellen behalve warmtepomp. In Belgiรซ komt dat neer op interior plus pack en design plus pack met panorama dak.
- De pro s (grote batterij) met interior plus en design plus maar zonder panorama dak.
Bedankt!
Geen ID.7 rijder maar ik herken dit zeker. Het bij het starten van de auto aan staan van deze settings is volgens mij zoals de huidige wet/regelgeving hieromtrent dit vereist. En voor zover ik weet kun je dit met ODB11 (de meest gebruikte tool onder de deelnemers van dit forum) niet permanent maken. Zeker niet in V5 van de VW software, aangezien dat nog verder dichtgetimmerd is.KillerB schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:34:
...
Herkennen andere ID7 rijders dit? En is er wellicht een oplossing voor?
Ik weet niet of er ook al manieren zijn om met VAGcom of iets soortgelijks dit soort zaken te fixen (dan gelijk maar de snelheidswaarschuwing en lane asist erbij).
De ID.7 heeft eigenlijk geen kleine batterij. Hij heeft een grote batterij en een hele grote batterij.Cirolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:15:
Hi Tweakers,
Ik mag via het bedrijf een nieuwe bedrijfswagen bestellen. Na lang zoeken en enkele testritten kom ik bij de ID.7 uit
Alleen heb ik nu een dilemma. 2 versies vallen binnen mijn budget:Dus dilemma is grote batterij of panorama dak. Wat denken jullie als ervaringsdeskundigen? Hebben jullie ervaring met het panorama dak? Voegt het veel toe aan de wagen?
- De pro (kleine batterij) met alle toeters en bellen behalve warmtepomp. In Belgiรซ komt dat neer op interior plus pack en design plus pack met panorama dak.
- De pro s (grote batterij) met interior plus en design plus maar zonder panorama dak.
Bedankt!
Andere MEB-EVโs zijn er ook met batterijen van zoโn 52 en 58 kWh.
Ken je situatie verder niet, maar als je gewoon thuis of bij huis kunt laden, dan zou ik voor de spullen gaan en niet voor die paar extra kmโs. Heb je nog een fractioneel snellere wagen ook. ๐คญ
[ Voor 56% gewijzigd door DaMenaz op 18-09-2024 21:49 ]
Catch my drift?
Ik stond voor dezelfde keuze.. het is de S geworden. In de huidige en vorige auto zat een panoramisch dak, maar, peins nie dak het ga missen. Ik ben voor het iets groter bereik gegaan.Cirolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:15:
Hi Tweakers,
Alleen heb ik nu een dilemma. 2 versies vallen binnen mijn budget:Dus dilemma is grote batterij of panorama dak. Wat denken jullie als ervaringsdeskundigen? Hebben jullie ervaring met het panorama dak? Voegt het veel toe aan de wagen?
Bedankt!
Het panorama dak zorgt ervoor dat het interieur niet donker aanvoelt. Ik koos voor het lichte interieur _en_ het panoramadak, maar wellicht was 1 van beide keuzes genoeg voor mijn persoonlijke smaak, achteraf gezien.Cirolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:15:
Dus dilemma is grote batterij of panorama dak. Wat denken jullie als ervaringsdeskundigen? Hebben jullie ervaring met het panorama dak? Voegt het veel toe aan de wagen?
Bedankt!
De grotere batterij is zwaarder, ik denk dat de keren dat de range een verschil zou maken op 1 hand te tellen zijn (per jaar).
Imho is het bereik van de pro groot genoeg voor dagdagelijkse. Dit weekend moet ik van oost limburg naar lokeren en ik verwacht gewoon op 1 lading heen en terug te gaan. Oostende lukt mss ook nog net.Cirolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:15:
Hi Tweakers,
Bedankt!
En naar spanje had ik niet het gevoel dat het laden me tijd heeft gekost.
[ Voor 4% gewijzigd door MrSnowflake op 18-09-2024 22:33 ]
Hoeveel bereik halen jullie real life met jullie pro? Woon werk verkeer zeg maar.
In deze temperaturen is het aangegeven bereik tussen de 500 en de 550 km. Het langetermijn (eind januari tot nu) gemiddeld verbruik na 20K km is 15.5 kWh/100km volgens de auto, 16 kWh/100km volgens Tronity (waarmee ik de rit/laad administratie bijhoud).Cirolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:34:
Bedankt voor de input iedereen! 3 voor 'kleine' batterij en 1 voor 'grote' batterij. Ik ga de democratie volgen denk ik dan ๐
Hoeveel bereik halen jullie real life met jullie pro? Woon werk verkeer zeg maar.
Met dat verbruik is mijn gemiddelde range 481km (77 kWh / 16 kWh/100km).
Dit is met 20 inch velgen, en met warmtepomp.
[ Voor 3% gewijzigd door bdbfz op 19-09-2024 09:31 ]
Mijn range zit sinds april dit jaar gemiddeld tussen de 530 en 580, voor de normale versie met de 'kleine' batterij. Gemiddeld verbruik zit op 14,9kWh/100km over de totale 12.000km die ik gereden heb (en ik rij redelijk door, zeker in de avond/nacht).Cirolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:34:
Bedankt voor de input iedereen! 3 voor 'kleine' batterij en 1 voor 'grote' batterij. Ik ga de democratie volgen denk ik dan ๐
Edit: type Pro Business met 19 inch wielen + warmtepomp
[ Voor 4% gewijzigd door frankvdk1 op 19-09-2024 07:15 ]
:strip_exif()/f/image/Lffu01MCCEPvohw134pijGJ3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door mm1987 op 19-09-2024 08:15 ]
Dat is echt zuinig. Sta er versteld van hoe zuinig die auto isbdbfz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 06:40:
[...]
In deze temperaturen is het aangegeven bereik tussen de 500 en de 550 km. Het langetermijn (eind januari tot nu) gemiddeld verbruik na 20K km is 15.5 kWh/100km volgens de auto, 16 kWh/100km volgens Tronity (waarmee ik de rit/laad administratie bijhoud).
Met dat verbruik is mijn gemiddelde range 481km (77 kWh / 16 kWh/100km).
Dit is met 20 inch velgen.
frankvdk1 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:15:
[...]
Mijn range zit sinds april dit jaar gemiddeld tussen de 530 en 580, voor de normale versie met de 'kleine' batterij. Gemiddeld verbruik zit op 14,9kWh/100km over de totale 12.000km die ik gereden heb (en ik rij redelijk door, zeker in de avond/nacht).
Edit: type Pro Business met 19 inch wielen + warmtepomp
Jullie verbruik is echt fantastisch, ik vraag me af of de warmtepomp al een invloed heeft tijdens de zomer. In elk geval, het spreekt wel in het voordeel van de pro ipv pro s. Mijn patroon is gelijkaardig: 80% snelweg, 20% stad. Al is de 80% snelweg niet altijd aan 120kmh in belgiรซmm1987 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:32:
8625km gereden met mijn Id7 pro Business op 20 inch wielen inclusief warmtepomp en mijn verbruik zit op 13,9 kwh haalde van mei t/m augustus met 80% lading gemakkelijk 460 tot 490 km. 80% snelweg en 20% stadsverkeer. Je merkt nu dat hij langzaam meer begint te verbruiken door de afgenomen temperatuur. Logisch natuurlijk.
[Afbeelding]
Ja ik weet dat dat zo is voor de speed warning en de lane assist, maar de automatische rem tijdens het parkeren vind ik wel een vreemde, ook omdat het niet vanaf het begin zo was.MJMaverick schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:18:
[...]
Geen ID.7 rijder maar ik herken dit zeker. Het bij het starten van de auto aan staan van deze settings is volgens mij zoals de huidige wet/regelgeving hieromtrent dit vereist. En voor zover ik weet kun je dit met ODB11 (de meest gebruikte tool onder de deelnemers van dit forum) niet permanent maken. Zeker niet in V5 van de VW software, aangezien dat nog verder dichtgetimmerd is.
Ik zou altijd voor de grote batterij gaan. Ik heb nu een panoramadak in mijn Cupra Leon ST (op deze uitvoering standaard) maar als deze er niet in gezeten had was dat ook prima geweest. Ik zou 'm niet missen. Uiteraard is dit allemaal persoonlijk.Cirolf schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:15:
Hi Tweakers,
Bedankt!
Ik rij elke week tussen Amsterdam en Den Bosch op en neer. Mijn rijbereik met mijn huidige auto is 400km op 92%. Dat is prima. Meer heb ik niet nodig. Waar ik elke rit blij mee ben is mijn glazen dak. Dus bij de ID7 niet naar rijbereik gekeken, maar wel naar een glazen dakkieKappie68 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:51:
[...]
Ik zou altijd voor de grote batterij gaan. Ik heb nu een panoramadak in mijn Cupra Leon ST (op deze uitvoering standaard) maar als deze er niet in gezeten had was dat ook prima geweest. Ik zou 'm niet missen. Uiteraard is dit allemaal persoonlijk.
Maar goed, ik was dan ook het allergelukkigst toen ik nog cabrio reed. Cabrio van de zaak. Moet je je dat eens voorstellen!
Glas boven mijn hoofd komt daar het dichtst bij qua gevoel. En die behoefte heeft niet iedereen. Sommige mensen zijn molletjes
Ik mis het panoramadak van mijn Golf 7.5 Variant nog elke dag als de zon schijnt.Kappie68 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:51:
[...]
[..]Uiteraard is dit allemaal persoonlijk.
Niets lekkerder dat het dakje open.
Nu is het bij de ID.7 gewoon een glazen plaat die niet open kan.. dus dat is naar mijn mening niet eens een beetje interessant. Doe dan maar lekker een grote batterij. Gewoon omdat je dan niet zo vaak hoeft te laden.
*sowieso
Oh man.. als dat toch eens zou kunnen, dan was er hier sowieso een cabrio gekomen.resusaapje schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:56:
[...]
[..]
Maar goed, ik was dan ook het allergelukkigst toen ik nog cabrio reed. Cabrio van de zaak. Moet je je dat eens voorstellen!![]()
[..]
Vroeger twee keer een auto met Targadak gehad. Man wat genoot ik daar van als het eerste zonnestraaltje in de lente weer door kwam. Mis ik echt.
*sowieso
475 km om 525 km in de praktijk (EV-database). Van 100% vol naar 0% leeg.DonJunior schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:57:
[...]
Ik mis het panoramadak van mijn Golf 7.5 Variant nog elke dag als de zon schijnt.![]()
Niets lekkerder dat het dakje open.
Nu is het bij de ID.7 gewoon een glazen plaat die niet open kan.. dus dat is naar mijn mening niet eens een beetje interessant. Doe dan maar lekker een grote batterij. Gewoon omdat je dan niet zo vaak hoeft te laden.
In de praktijk zal het verwaarloosbaar zijn hoeveel vaker je moet laden.
Wel jammer inderdaad dat het dak van de ID7 niet open kan. Heb nu een van de weinige EV's met een panoramadak dat wel open kan en probeer daar nog even zoveel mogelijk van te genieten, voordat ik zo in de kas zit.
Catch my drift?
Gek idd, aangezien de Pro S een accu heeft die 56 kilo meer weegt. Misschien heuvelafwaarts gemeten.Cirolf schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:30:
Wat ik me nu wel afvraag. Volgens VW is de consumptie van de Pro S lager dan die van de Pro (14,4 kwh/100km vs 13,85 kwh/100km). Hoe is dat mogelijk? Efficiรซntere batterij? Of is dit gewoon VW marketing
In de brochure staat:
Stroomverbruik gecombineerd, kWh/100 km
Pro: 14,0 - 14,2 (14,4 - 14,5 Tourer)
Pro S: 13,6 - 13,7 (14,0 - 14,1 Tourer)
Catch my drift?
Ik heb alleen nog een vraag over software updates, die ik niet heb kunnen vinden in de berichten. Bij mijn huidige auto, VW ID3, was OTA (over-the-air) updates altijd een probleem. Mijn auto is meerdere keren naar de dealer geweest voor een manuele software update, omdat OTA nog niet goed functioneerde. Nu met de laatste update "zou" het moeten werken. Mag ik ervan uit gaan dat OTA ook goed werkt voor de ID7?

In het afgelopen half jaar nog geen grote OTA update gehad. Alleen wat kleine bug fixes. Rij mijn auto nu 4 maanden. ID software 4.0 nog helaas. Tourer is standaard met 5.0 zoals ik hier lees.Darkwolf5 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:38:
Volgende week mag ik mijn ID7 Tourer 1st edition ophalen (voorraadmodel). Ik volg al een tijdje dit topic. Dank voor alle nuttige input die hielp bij het maken van de keuze.
Ik heb alleen nog een vraag over software updates, die ik niet heb kunnen vinden in de berichten. Bij mijn huidige auto, VW ID3, was OTA (over-the-air) updates altijd een probleem. Mijn auto is meerdere keren naar de dealer geweest voor een manuele software update, omdat OTA nog niet goed functioneerde. Nu met de laatste update "zou" het moeten werken. Mag ik ervan uit gaan dat OTA ook goed werkt voor de ID7?Iemand ervaringen of zijn er nog geen updates geweest?
Gefeliciteerd! Gute Fahrt ook.Darkwolf5 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:38:
Volgende week mag ik mijn ID7 Tourer 1st edition ophalen (voorraadmodel). Ik volg al een tijdje dit topic. Dank voor alle nuttige input die hielp bij het maken van de keuze.
Ik heb alleen nog een vraag over software updates, die ik niet heb kunnen vinden in de berichten. Bij mijn huidige auto, VW ID3, was OTA (over-the-air) updates altijd een probleem. Mijn auto is meerdere keren naar de dealer geweest voor een manuele software update, omdat OTA nog niet goed functioneerde. Nu met de laatste update "zou" het moeten werken. Mag ik ervan uit gaan dat OTA ook goed werkt voor de ID7?Iemand ervaringen of zijn er nog geen updates geweest?
Enne, bij VW betekent OTA toch OverTheAutohaus?
Wat ik her en der lees is dat OTA idd draadloos kan, zelfs zonder wifi, maar dat het volstrekt onduidelijk is en blijft wie wanneer waarom wat krijgt.
https://www.volkswagen.be...ne/car2x-technologie.html
https://www.adac.de/rund-...r/assistenzsysteme/car2x/
Blijkbaar te activeren via "Gebruiker | Privacy-instellingen | Car2X"
Ziet er zinvol uit?
Bij mij ook nog altijd 4.0 heb ook geen updates voorbij zien komen. OTA schiet dus totaal niet op vergeleken met mijn vorige BMW Ix3.frankvdk1 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:53:
[...]
In het afgelopen half jaar nog geen grote OTA update gehad. Alleen wat kleine bug fixes. Rij mijn auto nu 4 maanden. ID software 4.0 nog helaas. Tourer is standaard met 5.0 zoals ik hier lees.
Zal ik eens vertellen over updates bij Tesla?mm1987 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:58:
[...]
Bij mij ook nog altijd 4.0 heb ook geen updates voorbij zien komen. OTA schiet dus totaal niet op vergeleken met mijn vorige BMW Ix3.
Daar hebben ze een apart forum voor ;-)resusaapje schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:14:
[...]
Zal ik eens vertellen over updates bij Tesla?
frankvdk1 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:44:
[...]
Daar hebben ze een apart forum voor ;-)

Ik heb dat direct bij ontvangst op aanraden van de dealer aangezet en gelaten. Of het goed werkt weet ik eigenlijk niet want ik heb geen ervaring zonder..resusaapje schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:19:
Iemand al ervaring met CarX?
https://www.volkswagen.be...ne/car2x-technologie.html
https://www.adac.de/rund-...r/assistenzsysteme/car2x/
Blijkbaar te activeren via "Gebruiker | Privacy-instellingen | Car2X"
Ziet er zinvol uit?
Ik zit het nog wat door te lezen. Die veiligheidsmeldingen heb ik nog niet mee gemaakt, maar goed ik heb de auto net een maand en nog geen 6dkm gereden.
De dealer had het er ook over dat dat car2x behalve veiligheidsmeldingen ook rijgedrag van mede VAG-rijders uitwisselde zodat de drive assist beter om kon gaan met wegversmallingen, baustelle etc. daar lees ik in deze artikelen dan weer niets over.
Het zal allemaal wat.. bij mij staat het in ieder geval dus aan.
[ Voor 29% gewijzigd door KMdijkens op 19-09-2024 18:40 ]
Daarvoor kun je kijken op (oh verrassing) Wikipedia: Car2x โ WikipediaKMdijkens schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:18:
De dealer had het er ook over dat dat car2x behalve veiligheidsmeldingen ook rijgedrag van mede VAG-rijders uitwisselde zodat de drive assist beter om kon gaan met wegversmallingen, baustelle etc. daar lees ik in deze artikelen dan weer niets over.
Duitse pagina, want da's de enige die ik kan lezen die ook de de bewuste plaatjes heeft
Tja, het zou beter werken als het default aanstaat, ipv van dat niemand van het bestaan weet, het onderin een submenu staat en (bij VW) je met je paspoort moet staan zwaaien.Het zal allemaal wat.. bij mij staat het in ieder geval dus aan.

Nu ben jij de enige en dan heb je er weinig aan. Maar, goed nieuws! Mocht ik mijn kar ooit ontvangen zet ik het ook aan en kunnen wij elkaar op de hoogte houden van baustellen en stuff
Ik zie het inderdaad, ben ik toch niet voorgelogen.resusaapje schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:59:
[...]
Daarvoor kun je kijken op (oh verrassing) Wikipedia: Car2x โ Wikipedia
Duitse pagina, want da's de enige die ik kan lezen die ook de de bewuste plaatjes heeft
[...]
Tja, het zou beter werken als het default aanstaat, ipv van dat niemand van het bestaan weet, het onderin een submenu staat en (bij VW) je met je paspoort moet staan zwaaien.![]()
Nu ben jij de enige en dan heb je er weinig aan. Maar, goed nieuws! Mocht ik mijn kar ooit ontvangen zet ik het ook aan en kunnen wij elkaar op de hoogte houden van baustellen en stuff
ik kan het ook niet aan laten staan. Alles met car2x/"swarm data" gaat terug uit. Ook via de Volkswagen website waar je allerlei toestemmingen kan/moet geven, lukt het niet.Wilibrord schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:39:
Gebeurt bij mij regelmatig dat die Car2x plots terug uit staat zonder dat ik iets gewijzigd heb. Nog iemand dat al opgemerkt?
Ach jochies toch. Als dat al je zorgen zijn. Hiero, mijn huidige auto heeft echte TACC. Dus bij rood licht stopt de auto vanzelf. Updateje, wat denk je, schuifje is uitgezet, zonder het te melden.bdbfz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:00:
[...]
ik kan het ook niet aan laten staan. Alles met car2x/"swarm data" gaat terug uit. Ook via de Volkswagen website waar je allerlei toestemmingen kan/moet geven, lukt het niet.
Kom je daar op een kruispunt aanstormen, rood licht verschijnt, nee schat hij stopt vanzelf, ja beetje laat, ehm, het zal toch wel? Voet op rem en HARD!
Kijk dan is een info-schuif die zijn eigen mening heeft toch een stuk minder ernstig
Zou dit te maken kunnen hebben met een iets hoger voltage?DaMenaz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:36:
[...]
Gek idd, aangezien de Pro S een accu heeft die 56 kilo meer weegt. Misschien heuvelafwaarts gemeten.![]()
In de brochure staat:
Stroomverbruik gecombineerd, kWh/100 km
Pro: 14,0 - 14,2 (14,4 - 14,5 Tourer)
Pro S: 13,6 - 13,7 (14,0 - 14,1 Tourer)
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de pro s niet 12 maar 14 accumodules heeft. Dat zou ook de hogere laadsnelheid kunnen verklaren 175 vs 200kwh. Als een extra module in serie geschakeld is loopt de voltage op. Zou dat invloed kunnen hebben op het verbruik?
En mensen die in een oorlogszone wonen, hebben het _nog_ zwaarder, dus als een OTA feature flip in je dure luxe auto het toppunt van je zorgen is, ach jochie toch!resusaapje schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:11:
[...]
Ach jochies toch. Als dat al je zorgen zijn. Hiero, mijn huidige auto heeft echte TACC. Dus bij rood licht stopt de auto vanzelf. Updateje, wat denk je, schuifje is uitgezet, zonder het te melden.
Kom je daar op een kruispunt aanstormen, rood licht verschijnt, nee schat hij stopt vanzelf, ja beetje laat, ehm, het zal toch wel? Voet op rem en HARD!
Kijk dan is een info-schuif die zijn eigen mening heeft toch een stuk minder ernstig
Maar serieus nu, het is niet omdat er ergere dingen bestaan, dat we onze ervaringen hier niet mogen en kunnen delen.
Let op: -->bdbfz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:22:
[...]
En mensen die in een oorlogszone wonen, hebben het _nog_ zwaarder, dus als een OTA feature flip in je dure luxe auto het toppunt van je zorgen is, ach jochie toch!
Maar serieus nu, het is niet omdat er ergere dingen bestaan, dat we onze ervaringen hier niet mogen en kunnen delen.
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik rijd sinds juni met een ID.7 Pro.
Nu heb ik vorige week mijn eerste lange rit gehad en hierbij ging het verbruik sterk omhoog vergeleken met woon/werk verkeer. Geheel te verwachten en niks bijzonders natuurlijk vanwege de hogere snelheid op de autobahn.
Nu vind ik alleen dat het vrij lang duurt voordat de boordcomputer weer terug schaalt qua range naar mijn normale verbruik. Het trekt wel weer bij maar heel erg langzaam, is er een manier om de herberekening te forceren?
Andere rijders hier ervaring mee?
:strip_exif()/f/image/pm1Xv7NWk8q3lfMRvEWAbVoq.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi die matte screenprotector! Is dit een aanrader? Zo ja, welk merk/type is dit?mm1987 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:32:
8625km gereden met mijn Id7 pro Business op 20 inch wielen inclusief warmtepomp en mijn verbruik zit op 13,9 kwh haalde van mei t/m augustus met 80% lading gemakkelijk 460 tot 490 km. 80% snelweg en 20% stadsverkeer. Je merkt nu dat hij langzaam meer begint te verbruiken door de afgenomen temperatuur. Logisch natuurlijk.
[Afbeelding]
Waar aan merk je dat? Je kijkt niet elke keer bij het instappen in dat menu of dat vinkje nog aan staat lijkt me...Wilibrord schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:39:
Gebeurt bij mij regelmatig dat die Car2x plots terug uit staat zonder dat ik iets gewijzigd heb. Nog iemand dat al opgemerkt?
Ik heb het dus maar 1x aangezet en ging er van uit dat het dan ook aan bleef.
Edit: Ik heb net even bij mij in de auto gekeken en het staat nog steeds aan. Ben wel nog altijd benieuwd waar aan jullie merken of het aan of uit staat.
[ Voor 15% gewijzigd door KMdijkens op 20-09-2024 10:31 ]
:strip_exif()/f/image/1m4Ng9HXzAVRRetjEzgSOK6b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GlR2FNQHpwYMj7CHsg0Q64qD.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel mooi, twijfel nog regelmatig of ik niet ook voor blauw had willen gaan.Roald_ schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:35:
ID.7 Tourer gaan afhalen. Rijdt heel aangenaam naar mijn gevoel, maar goed ik kom van een X1 diesel. Overtuigd van de kleur Aquamarine Blue, ziet er goed uit in de zon. De komende dagen de software wat beter leren kennen. Auto ziet er heel strak uit vanbinnen maar zoiets als kiezen welke ventilatoren blazen of in welke richting ze staan is een beetje gedoe in een menu.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Betreft die clima, daar wen je op zich wel aan en het merendeel van de tijd staat hij bij mij gewoon op "auto".
Als je ontdekt hoe je de clima achterin nadat deze is ingeschakeld weer op ECO terugzet wil ik het ook wel horen overigens, daar ben ik nog steeds niet achter.
Ja bijzonder, dat heb ik nog niet meegemaakt dat de verkeersinformatie het niet meer deed. Op welke software versie zit jij?Wilibrord schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:19:
Ik had het gevoel dat de gps routeplanner geen rekening hield met actuele verkeersinfo, dus ik had eens op dat icoontje bovenaan rechts getikt en zag daar dat die Car2x optie plots uit stond. Sindsdien kijk ik er bij het starten af en toe eens naar om te zien of er regelmaat in zit ofzo.

:strip_exif()/f/image/g36gSmZu7f0onrFFHmFYCzfw.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelijk 165km terug kunnen rijden, dat travel assist werkt wel lekker. Je hoeft niet gek veel meer te doen behalve af en toe even in het stuur knijpen om te laten weten dat je er nog bent
Het is de Disskin matt variant. Werkt echt goed en 99% minder vingers.7u5t1c3 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:44:
[...]
Mooi die matte screenprotector! Is dit een aanrader? Zo ja, welk merk/type is dit?
Nice, gefeliciteerd! Bevalt ie goed? Files vallen mij alles mee met deze auto. Muziekje op, massage aan en laat die auto maar automatisch voortkruipen.The Legend schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:39:
ID7 Tourer opgehaald![]()
[Afbeelding]
Gelijk 165km terug kunnen rijden, dat travel assist werkt wel lekker. Je hoeft niet gek veel meer te doen behalve af en toe even in het stuur knijpen om te laten weten dat je er nog bentHet was druk op de weg, stukjes file gehad. Uiteindelijk 169wh/km met 77km/h gemiddeld. Nu weer ff prutsen met alle instellingen
Bevalt zeker! Had wel het idee dat na volledig stilstaan hij niet automatisch weer optrekt, of is dat de auto hold? Inmiddels een aantal keer auto uit, weer in en stukje rijden. Klopt het dat iig de DCC instelling standaard steeds op comfort staat, ipv de laatst gekozen instelling (individual)KMdijkens schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:34:
[...]
Nice, gefeliciteerd! Bevalt ie goed? Files vallen mij alles mee met deze auto. Muziekje op, massage aan en laat die auto maar automatisch voortkruipen.
Ja dat automatisch weer optrekken hangt er vanaf hoeveel tijd er tussen het stoppen en weer doorgaan van het verkeer heeft gezeten. Ik weet uit mijn hoofd niet precies waar de grens ligt maar met de natte vinger +/- 10-15 seconden? Als er binnen die tijd weer doorgereden wordt pakt de fileassistent het zelf weer op. (met of zonder auto hold). Als het langer duurt dan die X seconden dan moet je het "gas"-pedaal een klein tikje geven en dan rolt hij weer.The Legend schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:37:
[...]
Bevalt zeker! Had wel het idee dat na volledig stilstaan hij niet automatisch weer optrekt, of is dat de auto hold? Inmiddels een aantal keer auto uit, weer in en stukje rijden. Klopt het dat iig de DCC instelling standaard steeds op comfort staat, ipv de laatst gekozen instelling (individual)Wat is anders het nut van dat profiel dat โie opslaat..
Dat van die DCC en je profielkeuze niet onthouden hebben we allemaal helaas. Daar mag nog wel een updateje voor komen.

Wat je ook kunt doen is het stuur even loslaten en weer vastpakken. Dan komt de melding dat de ACC geactiveerd staat ook weer in beeld. Overigens duurt het in mijn ID.3 wel zeker 20 zo niet 30 seconden voordat de ACC/fileassistent het voor gezien houdt, iig wanneer de ACC in Travel Assist staat.KMdijkens schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:41:
[...]
Ja dat automatisch weer optrekken hangt er vanaf hoeveel tijd er tussen het stoppen en weer doorgaan van het verkeer heeft gezeten. Ik weet uit mijn hoofd niet precies waar de grens ligt maar met de natte vinger +/- 10-15 seconden? Als er binnen die tijd weer doorgereden wordt pakt de fileassistent het zelf weer op. (met of zonder auto hold). Als het langer duurt dan die X seconden dan moet je het "gas"-pedaal een klein tikje geven en dan rolt hij weer.
Dat van die DCC en je profielkeuze niet onthouden hebben we allemaal helaas. Daar mag nog wel een updateje voor komen.
20 a 30 seconden zou net zo goed kunnen hoor, mijn 10 a 15 seconden was puur op gevoel.MJMaverick schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:18:
[...]
Wat je ook kunt doen is het stuur even loslaten en weer vastpakken. Dan komt de melding dat de ACC geactiveerd staat ook weer in beeld. Overigens duurt het in mijn ID.3 wel zeker 20 zo niet 30 seconden voordat de ACC/fileassistent het voor gezien houdt, iig wanneer de ACC in Travel Assist staat.
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1