Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 07:35
KMdijkens schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:37:
Betreft het zwakker zijn van de stoelklima in de rug tov de zitting, dit ervaar ik zelf niet. Overigens kan je ook in de instellingen, voor de rugleuning en het zitvlak individueel de intensiteit bepalen. Wellicht dat het voor jou helpt de intensiteit van de rugleuning hoger te zetten?
Die staan al hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSnowflake
resusaapje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:51:
[...]

Neh, want dat wist ik al. En hoef ik niet 8)

Waar ik wel van baal is dat er geen dashcams in zitten. Moet ik die zelf kopen en monteren. Wat een treurnis...
En in de superb zit er een usb stekker boven achter de spiegel voor een dashcam. Heel mooi.

(Maar waarom is die spiegel cam niet ook te gebruiken als dashcam?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
DonJunior schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:01:
@resusaapje je had je natuurlijk, optioneel, in kunnen lezen voordat je een auto ging aanschaffen. Het is maar een idee. Dan had je nu niet zo hoeven chagrijnen toch? Of zeg ik nu iets heel stoms?
En wat is de reden dat je geen Tesla hebt gekozen dan?
Dat de app vrijwel nutteloos is als een andere gebruiker ingelogd is staat nergens. En dat is nu ook niet iets dat jenop forums gaat zoeken: kan ik de app wel nuttig gebruiken als men vrouw de auto gebruikt?? Dat is nu niet de meest logische denkwijze dat de airco besturing ineens niet meer werkt als een ander ingelogd is in de auto. Ik ben zelfs met de 2 gebeuikers ingelogd in de app maar dat maakt geen verschil...

Verder, als ze gewoon de stoel en alle instellingen aan de sleutel verbonden, zoals vroeger, dan was er ook geen issue. Ze zouden ook mijn vrouw kunnen laten kiezen of ik al of niet de locatie mag zien. Maar ik zou toch ten alle tijden de airco moeten kunnen zien in de app, zelfs al kan ik hem op dat koment niet besturen omdat de autk rijdt (dan krijg ik maar een foutmelding, die krijg je sws al vaak genoeg).

[ Voor 9% gewijzigd door MrSnowflake op 28-08-2024 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:12

resusaapje

h less

DonJunior schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:01:
@resusaapje je had je natuurlijk, optioneel, in kunnen lezen voordat je een auto ging aanschaffen. Het is maar een idee. Dan had je nu niet zo hoeven chagrijnen toch? Of zeg ik nu iets heel stoms?
En wat is de reden dat je geen Tesla hebt gekozen dan?
Ja, je praat stom ;)

Geen Tesla meer voor mij, want niet in huidige merken shortlist van mijn werkgever. Privé aanschaffen is geblockt door SOH. Oa vanwege de CEO van Tesla.
De shortlist bestaat uit VAG, Stellantis, Volvo en Polestar. En ik wil per se geen SUV, MPV, of andere soorten vrachtwagens of bussen. En wel electrisch. En achterin ruimer dan de Model 3.
Tja, dan is de spoeling dun :|

Op mijn eigen shortlist stonden daarom Polestar 4 (ik weet ik weet) maar veel te duur, BMW i4 (te krap), BMW i5 (haha, max 2x snelladen per week), Merc EQE (schitterend, maar achterin geen hoofdruimte) en toen was er de VW ID.7

Had alleen ik het voor het zeggen, dan was het trouwens de Merc CLE300e geworden. Hypocriet eh, hybride maar oh zo mooi! O+

Maar goed, WAF is ook belangrijk. Die coupe komt er over vijf jaar wel. :+

Inlezen? Uiteraard. Maar niet alles is te vinden, aan niet alles heb ik gedacht en niet alles is gedocumenteerd. Bovendien heb ik praktisch gezien geen alternatief.
En van wat ik heb gezien ervaren en gelezen gaan die kar en ik de komende jaren prima samen. Maar het is geen liefde. En sommige gebreken zijn gewoon stom. Een auto vol camera's, maar geen daarvan is beschikbaar als dashcam? Stom.
Geen frunk? Wat zit er dan voor shit onder die klep? Stom.
OTA updates alleen fysiek bij de dealer? Stom.
En zo is er nu al nog wel meer te mopperen. O-)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
MrSnowflake schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:56:
[...]

En in de superb zit er een usb stekker boven achter de spiegel voor een dashcam. Heel mooi.

(Maar waarom is die spiegel cam niet ook te gebruiken als dashcam?)
Omdat in de EU de regelgeving niet gelijk is en bijv. DE, LUX, AUS en CH een dashcam niet zonder meer toegestaan is. Zie bijv. https://www.anwb.nl/jurid...rsregels/dashcam-verboden .

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
True schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:18:
[...]

Omdat in de EU de regelgeving niet gelijk is en bijv. DE, LUX, AUS en CH een dashcam niet zonder meer toegestaan is. Zie bijv. https://www.anwb.nl/jurid...rsregels/dashcam-verboden .
Dank! Dat is idd een duidelijke reden. Maar zon usb laadpoort was nog steeds handig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

MrSnowflake schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:45:
[...]

Dank! Dat is idd een duidelijke reden. Maar zon usb laadpoort was nog steeds handig geweest.
Of zoals bij Tesla een USB-aansluiting waarop je je HDD/memorystick kan aansluiten.

Duitsland liep altijd voor op de rest van Europa, maar de afgelopen 20 jaar oid zijn ze enorm stil blijven staan. Oa door hun rigide privacywetten. Hoezo heeft iemand die mij op de openbare weg met z'n dronken kop aanrijdt recht op privacy? Ook bij de rechter! WTF?
En aan de andere kant van het spectrum zit in dezelfde EU Estland, waar je digitaal burger kan worden en alles geautomatiseerd is.

Maar goed, als ooit de poep de ventilator raakt qua regeringen op dit continent, gaan we zien wie er gelijk had :F

Iemand nog een tip voor een goed setje voor- en achtercamera? :/

[ Voor 4% gewijzigd door resusaapje op 28-08-2024 22:29 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:00
MrSnowflake schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:00:
[...]

Dat de app vrijwel nutteloos is als een andere gebruiker ingelogd is staat nergens. ..
Probleem is dat men een tijdje terug besloten heeft om fora te splitsen, anders had je denk ik dat met die app wel voorbij zien komen in 'het grote ID.x topic' (voor alle ID wagens behalve de 7)
zie bijvoorbeeld: ikweethetbeter in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

..en dat was niet de eerste (of laatste) die het melde.

Ik ben het zowel met jou als met @resusaapje eens dat bepaalde zaken absoluut niet logisch zijn of voelen, of wellicht zelfs een stap terug, Maar ik vind het heel bijzonder dat je een auto besteld en daarna gaat lopen ranten op een forum over hoe slecht deze auto is.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
DonJunior schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 06:11:
[...]

Probleem is dat men een tijdje terug besloten heeft om fora te splitsen, anders had je denk ik dat met die app wel voorbij zien komen in 'het grote ID.x topic' (voor alle ID wagens behalve de 7)
zie bijvoorbeeld: ikweethetbeter in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Ik ben het zowel met jou als met @resusaapje eens dat bepaalde zaken absoluut niet logisch zijn of voelen, of wellicht zelfs een stap terug, Maar ik vind het heel bijzonder dat je een auto besteld en daarna gaat lopen ranten op een forum over hoe slecht deze auto is.
Omdat een werkende app basis is. Er is geen enkele reden dat 99% van de functionalitwit niet beschikbaar is in de app. Je betaalt genoeg voor die app dus je mag er ook wel van uitgaan dat hij bruikbaar is. Als mijn user geen gegevens van een andere user mag zien, ok, maar dan zou ik met de andere user wel de gegevens van de auto - waarvoor ik betaald heb - kunnen zien.

Geen nergens op de vw site staat hier iets over, geen enkele grote reviewer zegt hier iets over. Nee jullie verwachten dat we een forum van 1300+ paginas van andere modellen heel gaan nalezen om alle details te kennen. Terwijl de VW modellen die ik hier voor gereden heb, hier geen probleem mee hadden.

Ik heb ook heel de API en integraties die ik wou gebruiken na gekeken of ik kon doen waarvoor ik die api nodig heb (dat is het geval), maar nee idd, het is mij in alle gegevens niet opgevallen dat een andere gebruiker inloggen in de auto de app nutteloos zou maken.

Er is niemand die verwacht dat vw zo dom is om een €250 service onbruikbaar te maken als iemand anders ingelogd is.

En verder mag ik gerust ranten over een auto die al 4x naar de garage is moeten teruggaan op 2maanden tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door MrSnowflake op 29-08-2024 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

DonJunior schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 06:11:
[...]

Eh, nou, precies daarvoor kom ik hier :P

Slechte ervaringen delen, eventueel samen oplossingen vinden en hopelijk ergens een signaal afgeven.

Met mijn Tesla ging/gaat dat idem zo. Ik ken inmiddels via diverse fora een paar sympathieke Tesla-medewerkers en hoewel ik niet verwacht dat mijn inbreng als belangrijk wordt gezien, is het deel van de grote hoop en betekent het misschien wel wat. En ik zie vooruitgang op punten waar ik wat van vind.

Wellicht dat dat met VW ook zo gaat. Ik hoop het wel.

Helaas heb ik al gehoord dat bv de huidige software end-of-life is, dus daar verwacht ik weinig meer van. Dus met jouw goedvinden blijf ik hier de komende vijf jaar ranten ;)

• resusaapje

resusaapje

h less

MrSnowflake schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:12:
[...]

Omdat een werkende app basis is. Er is geen enkele reden dat 99% van de functionalitwit niet beschikbaar is in de app. Je betaalt genoeg voor die app dus je mag er ook wel van uitgaan dat hij bruikbaar is. Als mijn user geen gegevens van een andere user mag zien, ok, maar dan zou ik met de andere user wel de gegevens van de auto - waarvoor ik betaald heb - kunnen zien.

Geen nergens op de vw site staat hier iets over, geen enkele grote reviewer zegt hier iets over. Nee jullie verwachten dat we een forum van 1300+ paginas van andere modellen heel gaan nalezen om alle details te kennen. Terwijl de VW modellen die ik hier voor gereden heb, hier geen probleem mee hadden.
Net effe de app geïnstalleerd: "Voertuiggerelateerde gegevens ALTIJD en overal bekijken. Waar u op dat moment ook bent, de app geeft u toegang tot belangrijke gegevens over uw auto"
Er is niemand die verwacht dat vw zo dom is om een €250 service onbruikbaar te maken als iemand anders ingelogd is.
Wacht wat!? 8)7
Hoezo betalen voor de app?
En verder mag ik gerust ranten over een auto die al 4x naar de garage is moeten teruggaan op 2maanden tijd.
:X

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
The Legend schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:32:
Verbruik ook getest met de vouwwagen (Holtkamper Kyte) erachter. Eerst een stuk vanuit Twente over de A1 richting Apeldoorn met 100 op de teller op de CC. Helaas zat er na Deventer een stuk wegwerkzaamheden. Tot dat punt zag ik het verbruik onder de 23kWh/100km dippen. In de 90 en stuk 70 daalt het natuurlijk heel snel nog verder. Uiteindelijk 66km gereden met 85km/h gemiddeld en 21.7kWh/100km. Toen omgedraaid en na de wegwerkzaamheden een stuk 110 op de teller gereden. 44km, 105km/h gemiddeld en 23,5kWh/100km. Op de stukken dat je echt 110 reed schommelde het verbruik rond de 24kWh/100km.

Wel een ervaring rijker :)
Even hierop terugkomend.

De ID7 heeft een laag verbruik en goede laadcurve, waardoor ie zonder aanhanger bijv. sneller is op de 1000km dan een EV9.

Nu ben ik wel benieuwd wat bijv. een EV9 doet met jouw Kyte. Heb je die ook getest? Gezien de EV9 al een behoorlijk bakbeest van zichzelf is, zal de impact van de vouwwagen wellicht wat minder zijn?

Daarmee komen die twee, in theorie, (veel) dichterbij elkaar op de 1000km 'met vouwwagen'.

Heeft de EV9 nog je interesse c.q. heb je hem overwogen? Ik ben wel benieuwd hoe e.e.a. zich tot elkaar verhoudt met vouwwagen erachter eigenlijk.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:14

The Legend

*Plop*

JanHenk schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:02:
[...]

Even hierop terugkomend.

De ID7 heeft een laag verbruik en goede laadcurve, waardoor ie zonder aanhanger bijv. sneller is op de 1000km dan een EV9.

Nu ben ik wel benieuwd wat bijv. een EV9 doet met jouw Kyte. Heb je die ook getest? Gezien de EV9 al een behoorlijk bakbeest van zichzelf is, zal de impact van de vouwwagen wellicht wat minder zijn?

Daarmee komen die twee, in theorie, (veel) dichterbij elkaar op de 1000km 'met vouwwagen'.

Heeft de EV9 nog je interesse c.q. heb je hem overwogen? Ik ben wel benieuwd hoe e.e.a. zich tot elkaar verhoudt met vouwwagen erachter eigenlijk.
Nee ik heb niet verder naar de EV9 gekeken. Hoofdreden is de prijs: hij is flink duurder dan de ID7. Ook is hij 400kg zwaarder wat met de MRB straks ook gaat aantikken. Verder rijdt je natuurlijk 99% van de ritten zonder aanhanger. De ID7 is dan veel efficiënter. Ik kan me goed voorstellen dat de het efficientieverlies met vouwwagen bij de EV9 (flink) kleiner is dan bij de ID7, maar ja, het gaat wel ver om daar dan de auto op uit te kiezen. En ik moet zeggen dat ik ook iets bewuster ben gaan nadenken over het (bijkomende) milieuvoordeel. Een ID7 is gewoon een efficiënte BEV. De EV9 is een lomp grote auto, die dat compenseert met een mega accu en een hoge laadsnelheid. En zoals Björn Nyland ook altijd zegt: efficiëntie is uiteindelijk belangrijker dan een mega accu of 300kW snelladen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
The Legend schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:12:
[...]

Nee ik heb niet verder naar de EV9 gekeken. Hoofdreden is de prijs: hij is flink duurder dan de ID7. Ook is hij 400kg zwaarder wat met de MRB straks ook gaat aantikken. Verder rijdt je natuurlijk 99% van de ritten zonder aanhanger. De ID7 is dan veel efficiënter. Ik kan me goed voorstellen dat de het efficientieverlies met vouwwagen bij de EV9 (flink) kleiner is dan bij de ID7, maar ja, het gaat wel ver om daar dan de auto op uit te kiezen. En ik moet zeggen dat ik ook iets bewuster ben gaan nadenken over het (bijkomende) milieuvoordeel. Een ID7 is gewoon een efficiënte BEV. De EV9 is een lomp grote auto, die dat compenseert met een mega accu en een hoge laadsnelheid. En zoals Björn Nyland ook altijd zegt: efficiëntie is uiteindelijk belangrijker dan een mega accu of 300kW snelladen.
Zeer plausibele redenen en voor mij valt ie eigenlijk daarom ook wel af als toekomstige opvolger. Daarnaast ben ik behoorlijk tevreden met de huidige Enyaq en is de ID7 daar de beste uitwerking van dus ook de logische keuze.

Toch was ik gewoon even nieuwsgierig :P

Nog een groot voordeel van de ID.7 is dat ie z'n goede laadcurve haalt op 400V, waardoor Tesla Superchargers, toch het grootste laadnetwerk, gewoon een optie zijn.. Met vouwwagen ook wel lekker. Deze vakantie ook weer een keer gebruikt en lekker dwars geparkeerd :+

• The Legend

The Legend

*Plop*

@JanHenk mijn beeld van de meeste SuC’s is dat daar verder geen voorzieningen bij zijn. Een toilet is toch wel het bare minimum, en aangezien we vaak ‘s nachts rijden is 24/7 open zijn ook wel een dingetje. Vandaar dat ik me met name nog oriënteer op laadnetwerken naast bestaande benzinepompen, omdat die langs de snelweg wel 24/7 open zijn.

• MrSnowflake
resusaapje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:41:
[...]

Net effe de app geïnstalleerd: "Voertuiggerelateerde gegevens ALTIJD en overal bekijken. Waar u op dat moment ook bent, de app geeft u toegang tot belangrijke gegevens over uw auto"
Als de app dit al zegt...
Wacht wat!? 8)7
Hoezo betalen voor de app?
Je krijgt 2 jaar gratis daarna is het €250 voor nog eens 3 jaar (dacht ik).

Wat dacht jij dan? Dit is Kia niet waar de app evenlang werkt als de garantie... oh wacht.

[ Voor 8% gewijzigd door MrSnowflake op 29-08-2024 12:17 ]

• resusaapje

resusaapje

h less

MrSnowflake schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Als de app dit al zegt...

[...]

Wat dacht jij dan? Dit is Kia niet waar de app evenlang werkt als de garantie... oh wacht.
Ja stom van me. Ik gebruik nu al 5 jaar een prima werkende app en krijg elke paar weken software updates met leuke nieuwe functionaliteit. Gra-ties. Belachelijk natuurlijk :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVeldhuizen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-08 11:58
resusaapje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:06:
[...]

@resusaapje
1. De motorkap is veel korter dan andere EV's. Da's heel fijn voor beenruimte (zeker met mijn lange benen) en voor de aerodynamica.
2. De auto is bijna 5 meter (itt de T3). En toch heeft de ID.7 een vrij korte draaicirkel. Als je onder de klep kijkt zie je ook dat een derde ongeveer gevuld is met de wielkasten om dit mogelijk te maken.

Ik ben dus blij met de keuze van VW om geen frunk te doen, maar bovenstaand mogelijk te maken. Doe vooral eens een test om dit te ervaren.

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 18:15
MrSnowflake schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:14:
Ik ben ook aan het kijken voor een tweede elektrische auto, naast de Tesla model 3, en de ID.7 staat op de shortlist.

Begrijp ik het goed dat je bij Volkswagen na 2 jaar moet gaan betalen voor app om de auto te bedienen?

• resusaapje

resusaapje

h less

GVeldhuizen schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:38:
[...]

@resusaapje
1. De motorkap is veel korter dan andere EV's. Da's heel fijn voor beenruimte (zeker met mijn lange benen) en voor de aerodynamica.
2. De auto is bijna 5 meter (itt de T3). En toch heeft de ID.7 een vrij korte draaicirkel. Als je onder de klep kijkt zie je ook dat een derde ongeveer gevuld is met de wielkasten om dit mogelijk te maken.

Ik ben dus blij met de keuze van VW om geen frunk te doen, maar bovenstaand mogelijk te maken. Doe vooral eens een test om dit te ervaren.
Ah, interessant punt. Niet aan gedacht.
Nochtans. Ik heb een Tesla Model 3 LR met twee motoren. De 'motor'-kap is zo kort en laag dat veel mensen het spuuglelijk vinden. Toch heeftie een frunk waar ik een kind in zou kunnen opbergen. Niet dat ik dat doe, maar het is fijn te weten dat het kan.
De draaicirkel van de Tesla is bedroevend, dus da's dan idd wellicht een keuze. Kijk ik echter onder de kap van de VW, dan zit die ruimte niet alleen vol met wielkasten, maar ook met allerlei kabeltjes en buizen.
Waarom moet dat daar!? :(

En trouwens, een Duits bedrijf is al aan het kijken of er niet tóch een bakkie onder de hood past. Voor mijn laadkabel ofzow, want dat ben ik zo gewend :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

RogerSch schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Ik ben ook aan het kijken voor een tweede elektrische auto, naast de Tesla model 3, en de ID.7 staat op de shortlist.

Begrijp ik het goed dat je bij Volkswagen na 2 jaar moet gaan betalen voor app om de auto te bedienen?
Dat is inderdaad de conclusie.
Bekijk het echter zo: Bij VW krijg aardig wat functionaliteit waar je bij Tesla EAP of zelfs FSD voor moet aanschaffen. Da's vele malen duurder.
En de gratis updates bij Tesla zijn fijn, maar soms gaat het ook daar wel mis. Zo stopt mijn wagen niet meer bij rood licht, doet de wifi het opeens niet meer en heb ik piepjes die ik niet wil.

Tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:33
RogerSch schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Er is constant sprake van het feit dat het gebruik van de app na een aantal jaar geld gaat kosten, ook ik communicatie vanuit VW, maar ik rij nu ruim 15 jaar in VW's die een app hebben en ik heb er nog nooit voor betaald. De vorige ID.3 die ik reed heb ik van 2020 tot 2024 gereden en nooit voor de app functionaliteit (of gebrek daaraan... :P) hoeven betalen. Bij de huidige ID.3 ook niet, terwijl die op hetzelfde account staat. In mijn infotainment en op myvolkswagen.net staat wel dat bijvoorbeeld We Connect Plus een einddatum heeft in 2026, maar wat er daarna gebeuren zal weet niemand. Niet in de laatste plaats omdat het beleid van VW op dit vlak nogal eens verandert.

• JanHenk
  • Niet online
The Legend schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:48:
@JanHenk mijn beeld van de meeste SuC’s is dat daar verder geen voorzieningen bij zijn. Een toilet is toch wel het bare minimum, en aangezien we vaak ‘s nachts rijden is 24/7 open zijn ook wel een dingetje. Vandaar dat ik me met name nog oriënteer op laadnetwerken naast bestaande benzinepompen, omdat die langs de snelweg wel 24/7 open zijn.
Deels eens. Het is in ieder geval fijn als back-up zodat je er gebruik van kan maken.

Daarnaast zijn ook steeds meer SuC locaties waarbij een sanitaire stop en wat drinken wel goed is geregeld trouwens. Soms zelfs beter dan op de standaard benzinepompen. Maar het is wisselend. Dat maakt de faciliteiten wat minder betrouwbaar.

• resusaapje

resusaapje

h less

JanHenk schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:32:
[...]

Deels eens. Het is in ieder geval fijn als back-up zodat je er gebruik van kan maken.

Daarnaast zijn ook steeds meer SuC locaties waarbij een sanitaire stop en wat drinken wel goed is geregeld trouwens. Soms zelfs beter dan op de standaard benzinepompen. Maar het is wisselend. Dat maakt de faciliteiten wat minder betrouwbaar.
Gelukkig is daar een app voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatteryR
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-08 15:00
Wellicht nuttig om eens te bekijken in afwachting van levering van de ID.7:

A full tour through VW ID Software 5.0 - (ENG) - YT kanaal : Battery Life
YouTube: A full tour through VW ID Software 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
MJMaverick schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Er is constant sprake van het feit dat het gebruik van de app na een aantal jaar geld gaat kosten, ook ik communicatie vanuit VW, maar ik rij nu ruim 15 jaar in VW's die een app hebben en ik heb er nog nooit voor betaald. De vorige ID.3 die ik reed heb ik van 2020 tot 2024 gereden en nooit voor de app functionaliteit (of gebrek daaraan... :P) hoeven betalen. Bij de huidige ID.3 ook niet, terwijl die op hetzelfde account staat. In mijn infotainment en op myvolkswagen.net staat wel dat bijvoorbeeld We Connect Plus een einddatum heeft in 2026, maar wat er daarna gebeuren zal weet niemand. Niet in de laatste plaats omdat het beleid van VW op dit vlak nogal eens verandert.
Mijn collega zei thans dat hij voor zijn Passat wel 3 jaar had moeten bijkopen en ook voor mijn beide Superbs was het gedaan na 1 jaar (al is dat natuurlijk Škoda).

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-09 09:09

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

MrSnowflake schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:15:
[...]

Mijn collega zei thans dat hij voor zijn Passat wel 3 jaar had moeten bijkopen en ook voor mijn beide Superbs was het gedaan na 1 jaar (al is dat natuurlijk Škoda).
Gevalletje Belgie versus Nederland? Ik deel dezelfde ervaring als MJMaverick.

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:22
MrSnowflake schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:15:
[...]

Voor mijn eGolf (BE) moest ik ook verlengen als ik de app nog wou gebruiken. Dat was na drie jaar, als ik het me goed herinner.

• MrSnowflake
KMdijkens schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:02:
[...]

Gevalletje Belgie versus Nederland? Ik deel dezelfde ervaring als MJMaverick.
Meen je dat? Sjans. In nederland krijg je ook gratis onderhoud, in belgie niet zo ver ik weet. Dus ja zou goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

MrSnowflake schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:51:
[...]

Meen je dat? Sjans. In nederland krijg je ook gratis onderhoud, in belgie niet zo ver ik weet. Dus ja zou goed kunnen.
Ja, technisch gezien hebben de pakketten bij ons ook wel een eindtijd hoor, alleen naar mijn ervaring blijven ze nadat deze einddatum verstreken is vrolijk doorgaan. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Zeau! Bestelling van leasemij is de deur uit. Geschatte leverdatum: begin november. Zou mooi zijn, want dan hoef ik geen voorloopauto en loopt het contract ook zsm weer af ;)

Kijk er wel naar uit hoor. Mooie nieuwe bak, lekker ruim dus geen klagend gezin meer :')

Nu eens kijken hoe ik hem kan personaliseren. Beetje vinyl hier, paar opruimbakjes daar, spoilertje d'r op. Herken ik hem straks tenminste tussen de vloot aan andere ID7s O-)

Iemand anders al iets aangepast?
Verlagingssetje zag ik al, misschien ook beschermingslaag, andere velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
resusaapje schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:41:
Zeau! Bestelling van leasemij is de deur uit. Geschatte leverdatum: begin november. Zou mooi zijn, want dan hoef ik geen voorloopauto en loopt het contract ook zsm weer af ;)

Kijk er wel naar uit hoor. Mooie nieuwe bak, lekker ruim dus geen klagend gezin meer :')

Nu eens kijken hoe ik hem kan personaliseren. Beetje vinyl hier, paar opruimbakjes daar, spoilertje d'r op. Herken ik hem straks tenminste tussen de vloot aan andere ID7s O-)

Ik heb mijn lease ID.3 gewrapt (omdat er destijds keuze was uit grijs, wit en zwart [lees: 98% lease wagenpark, en vind ik dus saai]) en zelf andere velgen gekocht en leasebandjes omheen laten leggen.

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:41:

Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://assets.autoweek.nl/m/9r0yarobdt6k_1200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

XXL 3D-printer bestellen: tjek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

DonJunior schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:48:
[...]

Ik heb mijn lease ID.3 gewrapt (omdat er destijds keuze was uit grijs, wit en zwart [lees: 98% lease wagenpark, en vind ik dus saai]) en zelf andere velgen gekocht en leasebandjes omheen laten leggen.
Pic? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5D3Mz1iH5MRD9LifrJNI6LAxDBE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mIWs7UYDvkBHQeUhAB3CTpo2.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-zUDnhkEMc2RCbCEsmtKDiATYM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/25okf85X7nzBjRWORXYaZ1fu.jpg?f=user_large

illustratie ter referentie: zo kreeg ik hem geleverd:
Afbeeldingslocatie: https://img.autrado.de/2750/31791_1920.jpg

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

DonJunior schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:47:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

illustratie ter referentie: zo kreeg ik hem geleverd:
[Afbeelding]
Hoe dan ook een verbetering. Mooi blauw! Ik meen me de bumper met die gaatjes te herinneren. Wat een klus moet dat geweest zijn!

Met die velgen lijkt het trouwens meer op een Ford, dan een VW :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
resusaapje schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:50:
[...]

Hoe dan ook een verbetering. Mooi blauw! Ik meen me de bumper met die gaatjes te herinneren. Wat een klus moet dat geweest zijn!

Met die velgen lijkt het trouwens meer op een Ford, dan een VW :+
Ga je mond spoelen jij!! :o
Dit was mijn vorige lease
VW Golf 7.5 002
DIe had eenzelfde soort velgen (VW Rotary), en eigenlijk wilde ik dezeflde maar ik mocht ze toen niet overnemen van de LM. VW leverde destijds niks voor de ID.3, dus toen maar eenzelfde soort gekocht die wel op de ID.3 passen.

Anyway, we gaan offtopic. Ik denk dus dat je met een andere set velgen al flink kan verbeteren qua originaliteit. En als je wat meer geld wilt uitgeven kun je altijd nog wrappen (of een deel)

[ Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 30-08-2024 13:03 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterGamer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-04 07:21
Ik zat net nog even op directlease te kijken naar deze wagen. Begrijp ik nou goed dat zo'n beetje alles standaard is met uitzondering van wat dingen aan de buitenkant en een warmte pomp? Oh ja, en een interieur pakket.

Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Kijk maar ff, korte versie is: ja :p

https://www.volkswagen.nl.../id7/id7---id7-tourer.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
PeterGamer schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:56:
Ik zat net nog even op directlease te kijken naar deze wagen. Begrijp ik nou goed dat zo'n beetje alles standaard is met uitzondering van wat dingen aan de buitenkant en een warmte pomp? Oh ja, en een interieur pakket.

Klopt dat?
Redelijk ja;
  • je kiest veel bereik of nog meer bereik (wel of geen 'S')
  • dan kies je wel of geen business (kijk naar de prijslijst voor verschillen)
  • wel of geen exterieur pakket (pano dak en nog wat dingen)
  • wel of geen interieur pakket (in wit of donker grijs)
  • eventueel andere velgen
  • eventueel warmtepomp
  • eventueel trekhaak
  • en kleur natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:14
Download de brochure op de vw-site en je hebt exact alle gegevens. Werkt beter dan directlease.

Het adaptieve onderstel is bijvoorbeeld ook weggestopt in het Exterieur Pakket Plus (en wel echt een musthave).

https://www.volkswagen.nl...2Y81DfS73DgrzLzSidXjEj6cA

[ Voor 59% gewijzigd door DaMenaz op 31-08-2024 15:31 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04
DaMenaz schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:29:
Download de brochure op de vw-site en je hebt exact alle gegevens. Werkt beter dan directlease.

Het adaptieve onderstel is bijvoorbeeld ook weggestopt in het Exterieur Pakket Plus (en wel echt een musthave).

https://www.volkswagen.nl...2Y81DfS73DgrzLzSidXjEj6cA
Al heeft de mijne geen adaptief onderstel en het bevalt me ook echt prima. Super comfortabele standaard vering, drempels zonder problemen (geen stuiterbak) en tegelijkertijd ligt hij heel strak op de weg. Dus als je daar over twijfelt zou ik toch in beide gaan proefrijden, want voor mij heeft het niet direct toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

frankvdk1 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:41:
[...]

Al heeft de mijne geen adaptief onderstel en het bevalt me ook echt prima. Super comfortabele standaard vering, drempels zonder problemen (geen stuiterbak) en tegelijkertijd ligt hij heel strak op de weg. Dus als je daar over twijfelt zou ik toch in beide gaan proefrijden, want voor mij heeft het niet direct toegevoegde waarde.
Geen stuiterbal wel een schommelschip wat betreft drempels. Heel soepeltjes maar echt als een boot. :+

Ik heb overigens wel het dcc en vind hem zelfs in sport nog wat wiebel op lage snelheid.

Zit zelf toch te denken aan het verlagen en iets straffer afstellen van de auto. Ben momenteel in gesprek met Cobra suspension.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Vandaag de knoop doorgehakt voor een Tourer in Moonstone Grey. Een 1st edition met panaroma (en zwart) dak, zo ongeveer de laatste in Nederland lijkt het! Is een demo die op 20/7 op kenteken is gezet, nog geen 3k gelopen. 20/9 ophalen, dus nog ff tijd om een laadpaal te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GefBE
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Ik ben aan het uitkijken naar een andere leasewagen en het wordt een ID7 Tourer. Alleen is er nog twijfel over een Pro mét panoramisch dak of een Pro S zonder panoramisch dak. Dus graag feedback van wie daar ervaring mee heeft...

Hoe valt dat panoramisch dak mee met zonnestraling in de zomer? Ben je verplicht een petje op te zetten of komt er geen/weinig warmtestraling door? In mijn huidige wagen heb ik nog een verduisteringsdoek en dat helpt wel maar de zon blijft voelbaar (eerlijk: weinig hoofdhaar zullen we maar zeggen), maar in de ID7 is het enkel het glas zelf dat 'ondoorzichtig' wordt. Dus twijfel...

Keuze voor Pro of Pro S is omdat we toch 3 à 4x per jaar met een dakkoffer op pad gaan (tussen 300 en 1100km). Het gaat dan meer om het hogere laadvermogen dan om de grotere range, dat is bij ID7 geen issue denk ik dus gaat het om leasebudget dat bepalend is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

GefBE schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:10:
Ik ben aan het uitkijken naar een andere leasewagen en het wordt een ID7 Tourer. Alleen is er nog twijfel over een Pro mét panoramisch dak of een Pro S zonder panoramisch dak. Dus graag feedback van wie daar ervaring mee heeft...

Hoe valt dat panoramisch dak mee met zonnestraling in de zomer? Ben je verplicht een petje op te zetten of komt er geen/weinig warmtestraling door? In mijn huidige wagen heb ik nog een verduisteringsdoek en dat helpt wel maar de zon blijft voelbaar (eerlijk: weinig hoofdhaar zullen we maar zeggen), maar in de ID7 is het enkel het glas zelf dat 'ondoorzichtig' wordt. Dus twijfel...

Keuze voor Pro of Pro S is omdat we toch 3 à 4x per jaar met een dakkoffer op pad gaan (tussen 300 en 1100km). Het gaat dan meer om het hogere laadvermogen dan om de grotere range, dat is bij ID7 geen issue denk ik dus gaat het om leasebudget dat bepalend is.
Heb het panoramadak ook op mijn tourer zitten. Is vanzichzelf al erg donker glas, ook wanneer deze niet in de ‘geblindeerde’ modus staat. Heb persoonlijk het dak ook nog niet gedimt, ook met 30 graden niet.
Je kan van bovenaf ook goed zien dat er een soort zonwerende laag op het dak zit als op een zonnebril, heeft een soort oranje/roze gloed.
Overigens dimt het glas zichzelf automatisch bij het uitschakelen van het contact zodat deze ook niet overmatig opwarmt wanneer geparkeerd in de zon.

De Pro S rijdt nog niet rond dus daar ga je nog geen ervaringen over vinden. Persoonlijk denk ik dat het verschil tussen 180 of 200kw laden niet merkbaar zal zijn. Zal je vooral profijt geven op de eerste stint van een rit waar je toch zo’n 60-80 km(?) extra initiële actieradius hebt. Maar goed dat zijn vermoedens, wat ik zeg ervaringen zijn er nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb een dag proefgereden in een hatchback met panodak, en een paar keer in een tourer gezeten met normaal dak. Het interieur van die laatste wordt dan wel heel donker, ook omdat de hemel ook zwart is. Over warmte kan ik niet met voldoende ervaring wat zinnigs zeggen.

Wij rijden met vouwwagen dus zou voor de zomer ook wel voor max accucapaciteit willen gaan. Het verschil tussen de 77 en 86 versie is alleen wel erg klein. De 77 kan al met max 190kW laden (praktijk blijkt hoger dan specs), de meerwaarde van nog iets sneller is echt beperkt tot 1 of 2 minuten per sessie van 10-80%. De extra range is dan een keer 40-50km. De meerprijs was het mij niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

The Legend schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:56:
Vandaag de knoop doorgehakt voor een Tourer in Moonstone Grey. Een 1st edition met panaroma (en zwart) dak, zo ongeveer de laatste in Nederland lijkt het! Is een demo die op 20/7 op kenteken is gezet, nog geen 3k gelopen. 20/9 ophalen, dus nog ff tijd om een laadpaal te fixen :)
Ben overigens wel benieuwd of het toevallig degene is geworden die ik laatst doorlinkte, de advertentie is inmiddels alleen verwijderd helaas. Waar heb je m gevonden?
KMdijkens schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:55:
[...]

Of deze in mooi vuilniszak grijs. Dan wel met 20" wielen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

KMdijkens schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:47:
[...]

Ben overigens wel benieuwd of het toevallig degene is geworden die ik laatst doorlinkte, de advertentie is inmiddels alleen verwijderd helaas. Waar heb je m gevonden?

[...]
Ja, die vuilniszakgrijze :+ Ik had de week ervoor al contact gehad met ze over een blauwe die nog binnen moest komen. En toen zei de verkoper al dat ze een grijze demo hadden die verder precies aan de eisen voldeed. Maar toen zat ik nog op de lijn: grijs =! mooi :P Maar toen jij ‘m linkte en ik de foto’s ’in het echt’ zag ipv de renders was ik al wel een beetje om. We hebben vandaag nog ff wat ID3/4’s gezien in dezelfde kleur bekeken. We waren niet heel enthousiast, maar lelijk is ‘ie zeker niet. Uiteindelijk vind ik kleur dan minder belangrijk dan specs en kostprijs :)

Maar @KMdijkens mede dankzij jou dus toch geslaagd voor een versie precies zoals ik hem wilde. Dat had ik 3 weken geleden niet bedacht toen ik op de camping in Frankrijk voor het eerst over de Tourer las :D

[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 31-08-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Haha dat "vuilniszak" grijs is enkel gekscherend natuurlijk.
Ik heb m ook in het grijs bij een dealer zien staan en vind het hem eigenlijk wel goed staan. En gewoon top dat je nog de laatste first edition met pano hebt kunnen scoren natuurlijk.

Heb overigens het plaatje van de advertentie wel kunnen reverse engineeren. ;)

(komt straks was beetje privacy gevoelig)

[ Voor 24% gewijzigd door KMdijkens op 31-08-2024 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

@KMdijkens Dat snap ik, ben niet op enige edele delen getrapt ;) En iedereen mag sowieso wat vinden van een kleur wat mij betreft. In dit geval is het nog behoorlijk accuraat ook. VW had het ook Komo Grijs kunnen noemen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Ik heb nog een ander plaatje kunnen vinden dat de privacy wat minder schaadt. Hij stond hier toevallig op het strand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zr6K4szG5cbjayCV-KyootYPg1g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oSjHOPlKdqHgv5YqK28SAcMJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KMdijkens schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:13:
Ik heb nog een ander plaatje kunnen vinden dat de privacy wat minder schaadt. Hij stond hier toevallig op het strand.

[Afbeelding]
Skillz! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
Die kleur moet ik ook nog aan wennen, maar mn vrouw vindt het wel de mooiste gek genoeg.
Ik neig zelf meer naar rood om het een beetje speciaal te maken (zwart vinden we beiden te saai):
https://configurator.volk...samenvatting?code=VWR3CKZ

Vindt het alleen een hoop geld "voor een volks wagen".
Al kan er ook nog 6k vanaf met een RWD en kleinere batterij, volgens mij mis je dan niet eens zo heel veel.
https://configurator.volk...samenvatting?code=VWPQ1TC

Maar misschien komt er nog een andere leuke auto op mn pad.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 31-08-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:26
resusaapje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:06:
[...]

Ja, je praat stom ;)

Geen Tesla meer voor mij, want niet in huidige merken shortlist van mijn werkgever. Privé aanschaffen is geblockt door SOH. Oa vanwege de CEO van Tesla.
De shortlist bestaat uit VAG, Stellantis, Volvo en Polestar. En ik wil per se geen SUV, MPV, of andere soorten vrachtwagens of bussen. En wel electrisch. En achterin ruimer dan de Model 3.
Tja, dan is de spoeling dun :|

Op mijn eigen shortlist stonden daarom Polestar 4 (ik weet ik weet) maar veel te duur, BMW i4 (te krap), BMW i5 (haha, max 2x snelladen per week), Merc EQE (schitterend, maar achterin geen hoofdruimte) en toen was er de VW ID.7

Had alleen ik het voor het zeggen, dan was het trouwens de Merc CLE300e geworden. Hypocriet eh, hybride maar oh zo mooi! O+

Maar goed, WAF is ook belangrijk. Die coupe komt er over vijf jaar wel. :+

Inlezen? Uiteraard. Maar niet alles is te vinden, aan niet alles heb ik gedacht en niet alles is gedocumenteerd. Bovendien heb ik praktisch gezien geen alternatief.
En van wat ik heb gezien ervaren en gelezen gaan die kar en ik de komende jaren prima samen. Maar het is geen liefde. En sommige gebreken zijn gewoon stom. Een auto vol camera's, maar geen daarvan is beschikbaar als dashcam? Stom.
OTA updates alleen fysiek bij de dealer? Stom.
wellicht is de audi a6 etron nog een interessant voor je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Glorix Jim schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:33:
[...]

Die kost met opties waarschijnlijk 90k, echt een enorm verschil.
En de voorkant is nóg minder fraai :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@The Legend Fijn hoor!

Heb je een voorraadmodel in de lease kunnen nemen? Omdat je daar eerst naar op zoek was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:26
mitsumark schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:41:
[...]

Die kost met opties waarschijnlijk 90k, echt een enorm verschil.
En de voorkant is nóg minder fraai :+
nee man, de a6 wordt goedkoper dan de q6. Komt ook met eem kleinere accu (mits je voor de sportback gaat), denk dat je net geen 75k gaat neerleggen voor een redelijke leuk uitgevoerde auto (en ja, dat is mijn wishful thinking uiteraard ;)

Check voor de gein de Launch Edition van de Q6 met de niet-performance uitvoering.

Wbt de voorkant, dat is ieder z'n smaak ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Glorix Jim op 31-08-2024 23:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

JanHenk schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:55:
@The Legend Fijn hoor!

Heb je een voorraadmodel in de lease kunnen nemen? Omdat je daar eerst naar op zoek was?
Nee aangeschaft. Private lease is alleen gunstiger als de auto na 5 jaar letterlijk 0 euro waard is. Die kans acht ik niet zo groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
The Legend schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 23:20:
[...]

Nee aangeschaft. Private lease is alleen gunstiger als de auto na 5 jaar letterlijk 0 euro waard is. Die kans acht ik niet zo groot.
Of wanneer je het gehele bedrag moet lenen en 10k aan rente kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Dan nog zou ik er op rekenen dat de ID.7 na 5 jaar nog meer dan 10k waard is..

offtopic:
Even offtopic betreft die A6, ADAC (<- Link) heeft prijzen, dat lijkt nog alles mee te vallen. Hij lijkt ondanks zijn behoorlijke buitenmaten wel erg klein/krap van binnen zeker tov de ID.7. Let ook dat je bij Audi nog makkelijk 20k aan opties aan kan klikken.

[ Voor 77% gewijzigd door KMdijkens op 31-08-2024 23:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

mitsumark schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 23:24:
[...]

Of wanneer je het gehele bedrag moet lenen en 10k aan rente kwijt bent.
Dan ben je nog wel meer dan 10k kwijt over 5 jaar ben ik bang. En als je met spaargeld betaald dan moet je gemist rendement eigenlijk ook meerekenen.

De illusie dat de aankoop van een nieuwe auto een verstandige financiële beslissing is, heb ik gelukkig niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GefBE
The Legend schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:54:
[...]

Ik heb een dag proefgereden in een hatchback met panodak, en een paar keer in een tourer gezeten met normaal dak. Het interieur van die laatste wordt dan wel heel donker, ook omdat de hemel ook zwart is. Over warmte kan ik niet met voldoende ervaring wat zinnigs zeggen.

Wij rijden met vouwwagen dus zou voor de zomer ook wel voor max accucapaciteit willen gaan. Het verschil tussen de 77 en 86 versie is alleen wel erg klein. De 77 kan al met max 190kW laden (praktijk blijkt hoger dan specs), de meerwaarde van nog iets sneller is echt beperkt tot 1 of 2 minuten per sessie van 10-80%. De extra range is dan een keer 40-50km. De meerprijs was het mij niet waard.
Bedankt!
KMdijkens schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:19:
[...]

Heb het panoramadak ook op mijn tourer zitten. Is vanzichzelf al erg donker glas, ook wanneer deze niet in de ‘geblindeerde’ modus staat. Heb persoonlijk het dak ook nog niet gedimt, ook met 30 graden niet.
Je kan van bovenaf ook goed zien dat er een soort zonwerende laag op het dak zit als op een zonnebril, heeft een soort oranje/roze gloed.
Overigens dimt het glas zichzelf automatisch bij het uitschakelen van het contact zodat deze ook niet overmatig opwarmt wanneer geparkeerd in de zon.

De Pro S rijdt nog niet rond dus daar ga je nog geen ervaringen over vinden. Persoonlijk denk ik dat het verschil tussen 180 of 200kw laden niet merkbaar zal zijn. Zal je vooral profijt geven op de eerste stint van een rit waar je toch zo’n 60-80 km(?) extra initiële actieradius hebt. Maar goed dat zijn vermoedens, wat ik zeg ervaringen zijn er nog niet.
Ook bedankt!

Op een paar minuten laden zal het niet aankomen. Dan toch maar wat meer licht binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

mitsumark schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:31:
Die kleur moet ik ook nog aan wennen, maar mn vrouw vindt het wel de mooiste gek genoeg.
Ik neig zelf meer naar rood om het een beetje speciaal te maken (zwart vinden we beiden te saai):
https://configurator.volk...samenvatting?code=VWR3CKZ
Ha, precies die ik besteld heb. Als Tourer dan.
Vindt het alleen een hoop geld "voor een volks wagen".
Al kan er ook nog 6k vanaf met een RWD en kleinere batterij, volgens mij mis je dan niet eens zo heel veel.
https://configurator.volk...samenvatting?code=VWPQ1TC

Maar misschien komt er nog een andere leuke auto op mn pad.
Het is idd een smak geld, en 6k is ook een smak geld.

Verschillen? Eh...
De GTX heeft allejeez grotere velgen
Een extra motor (+50pk)
Progressive Steering
Dynamic Chassis Control
Zijruiten vóór geluidsisolerend
Versterkt onderstel
Grotere draaicirkel (11,5m ipv 10,5m)

Of dat de meerprijs waard is bepaalt ieder voor zich :)

Een andere auto? Tja, als je geen Tesla of Chinees wil en geen SUV of krossofer wil en 80k echt wel een rode lijn is, tja...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Eindelijk een officiele banana box test:

Scoort goed de tourer! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Glorix Jim schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:33:
[...]

Zeker. Best wel mooi. En: EEN FRUNK!!! d:)b

Maar nee, ongetwijfeld te duur. Die ID7 GTX is eigenlijk al boven mijn grens van verantwoord ondernemen. Maar ja, de vrouw wilde geen Tesla en wel een ruime bak. Nou, dan KRIJG je een ruime bak!

:*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:03:
[...]

Verschillen? Eh...

Progressive Steering
Dynamic Chassis Control
Die zijn natuurlijk wel ook verkrijgbaar op de Pro (S) icm met het ext. plus pakket. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KMdijkens schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:06:
[...]

Die zijn natuurlijk wel ook verkrijgbaar op de Pro (S) icm met het ext. plus pakket. ;)
Als jij dat zegt, geloof ik je :>

In mijn herinnering is een Pro S Business full options duurder dan een GTX Business full options en heeft de GTX een paar dingen exclusief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:10:
[...]

Als jij dat zegt, geloof ik je :>

In mijn herinnering is een Pro S Business full options duurder dan een GTX Business full options en heeft de GTX een paar dingen exclusief.
Neuj, het is wel grappig dat je dat zegt want datzelfde dacht ik inderdaad tot kort geleden ook, maar de Pro is 5000 eur goedkoper wanneer op hetzelfde niveau gebracht als de GTX en dan heeft de pro al wel het panoramadak (want geen ext. pakket excl. pano mogelijk) en dat panodak zou de GTX nog eens 1300,- duurder maken.

De Pro S is 2000 eur goedkoper en daar geldt datzelfde verhaal voor het panodak.

Let wel dan moet je voor de Pro (S) eigenlijk nog weer 600 eur extra rekenen om deze ook op 20" te zetten. Dat dan weer ten voordele van de GTX.

[ Voor 9% gewijzigd door KMdijkens op 01-09-2024 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
KMdijkens schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:16:
[...]

Neuj, het is wel grappig dat je dat zegt want datzelfde dacht ik inderdaad tot kort geleden ook, maar de Pro is 5000 eur goedkoper wanneer op hetzelfde niveau gebracht als de GTX en dan heeft de pro al wel het panoramadak (want geen ext. pakket excl. pano mogelijk) en dat panodak zou de GTX nog eens 1300,- duurder maken.
Met progressief stuur, dcc en alle andere opties eigenlijk is de pro nog altijd goedkooer als de gtx. Je moet juist het sportievere uitzicht missen en de 2de motor. Range is ongeveer gelijk dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 37% gewijzigd door KMdijkens op 01-09-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
resusaapje schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:03:
Het is idd een smak geld, en 6k is ook een smak geld.

Verschillen? Eh...
De GTX heeft allejeez grotere velgen
Een extra motor (+50pk)
Progressive Steering
Dynamic Chassis Control
Versterkt onderstel
Grotere draaicirkel (11,5m ipv 10,5m)

Of dat de meerprijs waard is bepaalt ieder voor zich :)

Een andere auto? Tja, als je geen Tesla of Chinees wil en geen SUV of krossofer wil en 80k echt wel een rode lijn is, tja...
Versterkt onderstel heb ik nog niks over gezien? Al het andere zit ook op de non-GTX volgens mij.
Dus het is 3k voor de accu (kan ook op non-GTX), 2k voor de motor/AWD, 1k voor de bumper en velgen (of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
KMdijkens schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:03:
Eindelijk een officiele banana box test:
[YouTube: VW ID7 Tourer Pro banana box test]
Scoort goed de tourer! d:)b
Bjorn wordt steeds beter in inpakken ;)
Volgens mij had ie bij de hatchback de stoelen niet naar voor, passen er dan 10 in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

mitsumark schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:16:
[...]

Versterkt onderstel heb ik nog niks over gezien? Al het andere zit ook op de non-GTX volgens mij.
Dus het is 3k voor de accu (kan ook op non-GTX), 2k voor de motor/AWD, 1k voor de bumper en velgen (of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik zou het dan niet perse versterkt noemen, maar stugger/sportiever.
Andere veer, andere bus/rubber/lager, en andere stabilisatorstang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:14
mitsumark schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:16:
[...]

En € 14,95 voor rode strepen op het dash en de stoelen. 🤭

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

mitsumark schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:26:
[...]

Bjorn wordt steeds beter in inpakken ;)
Volgens mij had ie bij de hatchback de stoelen niet naar voor, passen er dan 10 in?
Bij de fastback kan de bank niet naar voren voor zover ik weet. Die feature is enkel voor de tourer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Tof filmpje dit, goede reviewer, veel informatiever dan ik van onze nederlandse autojournalisten gewend ben. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Zie deze post van mij: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" - ik heb een ID.7 in bestelling staan met dak omdat ik met een VAG uit '21 het geen bezwaar vond om zonder screen te rijden, let wel op ik heb wel hoofdhaar. :>
KMdijkens schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:13:

[Afbeelding]
Daar ging m'n koffie _/-\o_
MrSnowflake schreef op zondag 1 september 2024 @ 07:50:
[...]

Met progressief stuur, dcc en alle andere opties eigenlijk is de pro nog altijd goedkooer als de gtx. Je moet juist het sportievere uitzicht missen en de 2de motor. Range is ongeveer gelijk dacht ik.
Range is op WLTP is wel fiks minder door de 4WD i.p.v. RWD. Dat scheelt op papier iets meer dan 100 km.
KMdijkens schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:34:
[...]

Bij de hatchback kan de bank niet naar voren voor zover ik weet. Die feature is enkel voor de tourer.
Limousine en station aldus VW, eventueel zal ik een fastback/liftback i.p.v. een limousine ook nog wel snappen maar een hatchback is het toch niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
True schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:05:
Range is op WLTP is wel fix minder door de 4WD i.p.v. RWD. Dat scheelt op papier iets meer dan 100 km.
In de praktijk scheelt het nog maar 10%/50km, waarmee de GTX ongeveer hetzelfde bereik heeft als de non-S versies met kleinere accu, nog altijd prima imo.
Limousine en station aldus VW, eventueel zal ik een fastback/liftback i.p.v. een limousine ook nog wel snappen maar een hatchback is het toch niet? ;)
Een liftback is een type hatchback, nieuwe hippe benaming, misschien wel net iets betere beschrijving voor dit model (want hatchback associëren we tegenwoordig met korte stations ;)).
Maargoed, je kunt het ook nog een gran tursimo noemen :D

Limo is dan weer iets typisch Duits, de rest van de wereld gebruikt dat voor die extra lange auto's voor meerdere passagiers, doorgaans met chauffeur.

VW noemt het overigens geen station, maar tourer. Maar mobile.de filter noemt dat dan weer kombi.
Anyway, ik denk dat we er wel uit komen welke van de twee versies we het over hebben bij 1 van de benamingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
mitsumark schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:51:
[...]
In de praktijk scheelt het nog maar 10%/50km, waarmee de GTX ongeveer hetzelfde bereik heeft als de non-S versies met kleinere accu, nog altijd prima imo.

[...]

Een liftback is een type hatchback, nieuwe hippe benaming, misschien wel net iets betere beschrijving voor dit model (want hatchback associëren we tegenwoordig met korte stations ;)).
Maargoed, je kunt het ook nog een gran tursimo noemen :D

Limo is dan weer iets typisch Duits, de rest van de wereld gebruikt dat voor die extra lange auto's voor meerdere passagiers, doorgaans met chauffeur.

VW noemt het overigens geen station, maar tourer. Maar mobile.de filter noemt dat dan weer kombi.
Anyway, ik denk dat we er wel uit komen welke van de twee versies we het over hebben bij 1 van de benamingen.
Eens dat die 100km niet zo heel veel doet met die behoorlijke range van de ID.7, maar ik vind het toch zeker wel iets om mee te nemen in de vergelijking tussen GTX en een Pro S.

VW noemt het wel degelijk een station: https://www.volkswagen.nl/modellen/id7-tourer?voorkeur=prive CTRL+F station, ik heb het wel op meerdere plekken gelezen. In de "ID7 prijslijst 2024.pdf" staat ook:
De ID.7 Tourer is samen met de ID.7 het nieuwe vlaggenschip binnen de ID.-serie. De ID.7 Tourer combineert stijlelementen van een stationwagon en een shooting brake. De lange, licht aflopende daklijn is een blikvanger die bovendien bijdraagt aan de goede stroomlijn. Het grotendeels gesloten front en de LED-strips tussen de koplampunits zijn echte ID.-familietrekjes.
Of: YouTube: ID.7 Tourer: de ideale elektrische stationwagon | Eerste kennismakin... "ID.7 Tourer: de ideale elektrische stationwagon | Eerste kennismaking | Volkswagen Nederland" van VW NL.

Een Gran Turismo zou ik het niet noemen dat is Italiaans, dat mag niet van de Duitsers :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
True schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:59:

VW noemt het wel degelijk een station: https://www.volkswagen.nl/modellen/id7-tourer?voorkeur=prive CTRL+F station, ik heb het wel op meerdere plekken gelezen. In de "ID7 prijslijst 2024.pdf" staat ook:
Ze noemen het zelf al meerdere dingen :+
Of: YouTube: ID.7 Tourer: de ideale elektrische stationwagon | Eerste kennismakin... "ID.7 Tourer: de ideale elektrische stationwagon | Eerste kennismaking | Volkswagen Nederland" van VW NL.

Een Gran Turismo zou ik het niet noemen dat is Italiaans, dat mag niet van de Duitsers :+
Waar denk je dat de GT voor staat bij GTI en GTX? Dan gebruiken we alleen de afkortng GT 8)
BMW heeft ook een GT lijn, Audi een e-tron GT en Porsche een cross turismo.

Maargoed, what's in a name? Een plaatje zegt meer dan duizend woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
De achterbank vraagt hier wel af en toe om het panodak "dicht" te doen, i.e. ondoorzichtig te maken. Vooraan heb ik dat nog maar 1 of 2 keer gedaan. Heb het panodak zelf besteld omdat ik vreesde dat de auto er erg donker uit zou gaan zien binnenin. Ik denk achteraf dat het met het witte interieur nog wel zou meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GefBE
bdbfz schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:37:
[...]

De achterbank vraagt hier wel af en toe om het panodak "dicht" te doen, i.e. ondoorzichtig te maken. Vooraan heb ik dat nog maar 1 of 2 keer gedaan. Heb het panodak zelf besteld omdat ik vreesde dat de auto er erg donker uit zou gaan zien binnenin. Ik denk achteraf dat het met het witte interieur nog wel zou meevallen.
Bedankt, tot nu toe enkel argumenten pro het panoramisch dak dus… Nog maar eens wat spelen met de configurator en dan bestellen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
True schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:05:
[...]

Zie deze post van mij: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" - ik heb een ID.7 in bestelling staan met dak omdat ik met een VAG uit '21 het geen bezwaar vond om zonder screen te rijden, let wel op ik heb wel hoofdhaar. :>

[...]

Daar ging m'n koffie _/-\o_

[...]

Range is op WLTP is wel fiks minder door de 4WD i.p.v. RWD. Dat scheelt op papier iets meer dan 100 km.
Ja maar dus pro vs gtx is amper verschil in range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
bdbfz schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:37:
[...]

De auto is ook donker. Maar dat heeft iets gezelligs. In mijn vorige had ik het open dak en dat voelde vrij. Nu voelt het iet wat gedrongen maar knus. Vooral omdat de auto zo ruim is maakt het niet zo veel uit eigenlijk. Als het glazen dak open zou gaan zou ik het wel missen maar nu vind ik het wel ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackSpoTT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-08 16:42
Zojuist de Tourer ID.7 Pro S Business in Stonewashed Blue + Panorama dak besteld .
Verwachte levertijd: Eind januari 2025

Niet helemaal in lijn met wat ik voorbij zie komen (meer 2/3 maanden levertijd). Iemand anders vergelijkbare levertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
BlackSpoTT schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:19:
Zojuist de Tourer ID.7 Pro S Business in Stonewashed Blue + Panorama dak besteld .

Niet helemaal in lijn met wat ik voorbij zie komen (meer 2/3 maanden levertijd). Iemand anders vergelijkbare levertijden?
NL of BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackSpoTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Via een LM? Die willen meestal niet in nov/dec op kenteken laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackSpoTT
True schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:23:
[...]

Via een LM? Die willen meestal niet in nov/dec op kenteken laten zetten.
Ah, inderdaad via Athlon. Dat kan één en ander verklaren. Dan maar geduldig wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

BlackSpoTT schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:19:

De Tourer is zo populair dat er meer man mee aan slag moeten. Nu bestellen is volgend jaar leveren. En zoals hierboven gezegd, leasemij wil vaak liever niet einde jaar leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTRR
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-03 19:22
Ai, dat wijkt inderdaad af van de 7 weken die ik anderhalf week gelden opgegeven kreeg van de dealer (t.b.v. lease via Athlon). Zelfde versie, zwart en black style pakket full options. Begrijpelijk van LM maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Hoe zit het eigenlijk met de diefstalbeveiliging?

VW 2024 gestript en te water

-O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Triest gebeuren natuurlijk, maar op de laatste foto staat duidelijk Taigo op de achterkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

JJapie schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:50:
[...]

Triest gebeuren natuurlijk, maar op de laatste foto staat duidelijk Taigo op de achterkant..
Is er verschil tussen de diverse moderne VW's qua diefstalgevoeligheid?

[ Voor 25% gewijzigd door resusaapje op 02-09-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
resusaapje schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:49:
[...]

Ow. dan is het goed. Want een Taigo of een ID, dat maakt wat uit :|

Geen idee trouwens; maakt het wat uit?
Iemand geeft een correctietje op wat jij schreef. Het lijkt me dan eenvoudiger om je bericht te editeren, in plaats van de correctie te minimaliseren of in vraag te stellen.

On-topic: ik heb nog nooit gehoord van een gestolen ID.7. Er rijden er dan ook nog niet zo veel rond natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door bdbfz op 02-09-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

bdbfz schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:06:
[...]

Iemand geeft een correctietje op wat jij schreef. Het lijkt me dan eenvoudiger om je bericht te editeren, in plaats van de correctie te minimaliseren of in vraag te stellen.

On-topic: ik heb nog nooit gehoord van een gestolen ID.7. Er rijden er dan ook nog niet zo veel rond natuurlijk.
Neugierig: zit jij in de Duitse hoek van België?

[ Voor 3% gewijzigd door resusaapje op 03-09-2024 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
resusaapje schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:49:
[...]

Is er verschil tussen de diverse moderne VW's qua diefstalgevoeligheid?
De VWs die het hoogst in de diefstalstatistieken staan, zijn de Polo en de Golf. Er is een aparte categorie voor elektrische/hybride voertuigen, maar daar wordt alleen Toyota vermeld. Ik denk persoonlijk dat veel dieven een beetje schrik hebben van de app-functionaliteit van moderne auto's (en dan vooral de tracking). Inbrekers zitten daar niet zo mee, dieven wel.
https://www.liv.nl/-/medi.../diefstalcijfers-2023.pdf
Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1